Društvo| Život

Da komšiji crkne krava baš !

dirtyharry RSS / 10.01.2010. u 15:02

2410_srb_majice.jpgČisto na samom početku da napomenem da se tekst ne bavi izumiranjem stočnog fonda u dragoj nam Srbiji. Krave su u mom selu odavno pocrkale, što zbog totalne neisplativosti čuvanja, što zbog komšijskih kletvi. E, sada ne znam šta je prednjačilo ali u svakom slušaju efekat je isti.

 

Čovek iz mog sela je preminuo pre desetak dana. Nije bio star, 1951. godište. Lekari kažu srce. Selo kaže sve ostalo. Nije govorio sa svojim prvim komšijom i bliskim rođakom, bratom. Razlog? Kao i u celoj Srbiji, međa između imanja. Dotični je za života sazidao kuću čija je streha (ili streja na lokalnom ribničkom) prešla nekih par desetina centimetara u susedovo. Sada kada je umro, nije mogao sa sobom da ponese taj deo "ukradenog" vazdušnog prostora sa njim "na onaj svet". Brat, mu je došao na sahranu i sada su kao super. Sada kad više jednog nema među živima. Šta je bilo potrebno da jedan drugom ranije pruže ruku? Ko to zna, možda neka svota zelenih novčanica, a možda i sama pomisao koliko je sve to glupost i oko čega se svađaju. Što je još gore dvorišta u selu su toliko velika da bi mnogi mogli da pozavide, odokativno 30-40 ari. Da li je u pitanju ljudska pohlepa ili samo klasična srpska tvrdoglavost?

Sigurno svako od nas ima ovakve manje ili veće primere a možda smo i mi sami akteri ovako neke gluposti ali odbijamo da to priznamo. Moj pokojni deda je imao jednu mnogo nezgodnu "žicu" a to je da je kada se na nekog naljuti mogao da izbriše čoveka za ceo život i da nikada sa njim ne progovori ni reč iako je možda čovek prvi komšija. Isto tako on nije pričao sa prvim komšijama, svojom braćom od strica, iz iste familije koji opet nisi ni međusobno razgovarali iako su bili rođena braća. Familija, šta ćeš?
Miljko Dumanović, dobar čovek i domaćin iz mog sela nije razgovarao sa mojim dedom zato što se moj deda na njega naljutio pre više od trideset godina. Razlog ? Pa Miljko je odsekao lipu veličine dečije ruke iz dedinog (mog) zabrana a deda je to video. Nismo osiroteli ni ostali gladni zbog "izgubljenog" drveta lipe. Miljko sigurno nije hteo da prekine sve odnose ni za šta a ovo je sitna stvar ali moj deda je bio takav. Tačnije cela ta familija je nezgodna, no dobro i ja imam njihove gene, samo se nadam da neću i ja da postanem takav nekad.


Sve ove glupe svađe, a ima ih mnogo, se nisu samo na tome završavale. Tako su samo počinjale a završavale su još većom mržnjom ni za šta. Čovek nekad stane da se zamisli zašto je to tako i kako je u stvari sve to i krenulo. Često se mržnja prenosi i sa kolena na koleno. Često može da se čuju reči "Mi sa njima lepo ne živimo". A posle par decenija se više niko i ne seća zašto se ljudi mrze, ali mržnja ostaje.


Inače pokojnik iz prvog pasusa je bio i veliki poljoprivrednik. Ljudi iz sela ne zovu nekog agronoma da im kaže kakve hemikalije treba da se primenjuju na određenim poljoprivrednim kulturama, jer zaboga kako to da neko iz grada zna bolje šta je bolje za moju papriku kad je ja gajim toliko godina. Rezultati ovakvog razmišljanja plaćaju svi. Ljudi sa sela manjim prinosima a ljudi iz grada proizvodima koji nisu najzdraviji i puni su hemikalija. Za dotičnog je vezana priča da nikada nije hteo nikome da kaže kojim preparatima prska određene kulture. A kada se vidi ambalaža preparata koje koristi, ni ona nije tačna jer je isti presipao jedne preparate u ambalaže drugih i samo on zna šta je šta. Zašto? Pa da komšiji crkne krava. Neki ljudi su uništili delove svojih kultura pogrešnim preparatima.


Moji tata kuće drži već dugi niz godina dragstor u selu. Malo-malo pa ga posećuje neka inspekcija:
- finansijska
- tržišna
- sanitarna
- iz NASA-e za nadgledanje satelita


Svaka traži da se ispune propisi koje država traži. Slažem se da svi moraju da poštuju zakon i propise sve je to u redu, ali kada dotični dolaze samo kod tebe onda ne možeš a da se ne zapitaš o čemu se u stvari radi. Inspekcije samo kažu anonimna dojava i toliko. Anonimne dojave naravno dolaze od konkurencije jer nikome nije u interesu da se prodavnica zatvori pa da moraju da idu još kilometar do sledeće a konkurencija ne zna da pobedi nižim cenama, većim izborom robe, boljom uslugom. Zašto? Pa da komšiji crkne krava, naravno.


Sada da odemo malo dalje. Videh ovaj tekst u Blicu. Naša teniserka je najlepša. Meni je to super. Ne igra kao što je igrala ali dobro Bože moj. Pokazala se bar u jednom trenutku da može da bude u samom svetskom vrhu. Zašto onda imamo komentare tipa "Neka ona igra tenis, šta se tu pokazuje drn drn drn . . . ". Zašto ljudi koji ne umeju ni reket da drže za sebe nađu da su kompetentni da nekom sude. Ona je bar nešto postigla, možda nije mnogo možda jeste ali je opet mnogo više od onih koji krenu da pljuju.


Isto je bilo i za Novaka Đokovića u ovom tekstu. Mnogi su njega bacali drvlje i kamenje što ne ide da trenira nego se šeta u gaćama. Kao kad najboljeg đaka bez konkurencije teraš da ide da uči još, jer to što zna nije dovoljno. Tačno je da uvek može bolje ali i ti ljudi koji nas predstavljaju u svetu su ipak obični ljudi kao i svi mi.


Ne radi se ovde samo o Ani i Novaku, nego o veoma širokom dijapazonu ljudi, javnih ličnosti koji bivaju kritikovani od druge strane, onih koji manje više imaju problema da se potpišu a da ne miču usnama.
Svaka kritika je dobra, ali zašto mora da bude zlobna? Da komšiji crkne krava, naravno.



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 15:26 10.01.2010

hola

Hari :)
dirtyharry dirtyharry 15:38 10.01.2010

Re: hola

hola Višnjičice
Bili Piton Bili Piton 15:53 10.01.2010

Re: hola


Sto se meni svidja kako ti pises, onako trrrrrrrrr ko mitraljez, cega god da se dovatis, kratke, ostre recenice, tacno te cujem dok govoris

Neka ona igra tenis, šta se tu pokazuje drn drn drn


Pa moze joj se.

A ima i ona tuzna

Kad ne bude krava
nece biti - mleka...
neka....neka...
moze i bez mleeeeka.....
scabies scabies 16:09 10.01.2010

Re: hola

Sto se meni svidja kako ti pises, onako trrrrrrrrr ko mitraljez, cega god da se dovatis, kratke, ostre recenice, tacno te cujem dok govoris

dirtyharry dirtyharry 16:32 10.01.2010

Re: hola

Bili Piton
Sto se meni svidja kako ti pises, onako trrrrrrrrr ko mitraljez, cega god da se dovatis, kratke, ostre recenice, tacno te cujem dok govoris

Hvala, hvala

Bili Piton
Pa moze joj se.

Naravno, poetna je da obični ljudi sude neobičnim i da ovi drugi maltene nemaju prava na sopstveni privatni život. Dok su prvi onda su zlatni a čim rade nešto za svoju dušu onda su najgori.

scabies

gorstak92 gorstak92 15:46 10.01.2010

Hteo sam da budem prvi

A nisam i veoma sam ljut
Znaš šta?
I ovaj tekst me nervira.
Neću se više javljati.
mostarac mostarac 15:56 10.01.2010

Re: Hteo sam da budem prvi

Hteo sam da budem prvi
A nisam i veoma sam ljut
Znaš šta?
I ovaj tekst me nervira.
Neću se više javljati.

A da ti njega lepo tuzis.
K'o sto je i red.
dirtyharry dirtyharry 16:34 10.01.2010

Re: Hteo sam da budem prvi

gorstak92
Hteo sam da budem prvi
A nisam i veoma sam ljut

Niš' ne brini, sledeći put šaljem PP pre nego objavim tekst . Ima bidneš prvi
PS: Fala na javljanju.

mostarac
A da ti njega lepo tuzis.
K'o sto je i red.

scabies scabies 16:08 10.01.2010

Namćor

U odličnim sam odnosima sa familijom, mogu reći da sam i sa komšijama u sasvim dobrim odnosima (dobardan za dobardan), nemam ništa protiv Aninog i Novakovog slikanja, ali Novak nije morao onako šaren da ispadne
dirtyharry dirtyharry 17:12 10.01.2010

Re: Namćor

scabies
U odličnim sam odnosima sa familijom, mogu reći da sam i sa komšijama u sasvim dobrim odnosima (dobardan za dobardan)

Naravno i ja jesam ali uvek je bilo nečega kod mojih najstarijih koji su se sećali nečega od pre Kulina bana zašto mrze nekog.

scabies
nemam ništa protiv Aninog i Novakovog slikanja, ali Novak nije morao onako šaren da ispadne

Hahaha. Pa nemam ni ja, uzeo sam njih samo za primer. Ima toliko takvih ljudi oko nas. A sad što je dotični ispao šaren, pa to možete vi cure da ga kritikujete
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:18 10.01.2010

˝Oo moja prosta dusa slovenska˝

Ex,tako je bilo na pocetku,a tako ce i bit' na kraju ....˝Neka komsiji crkne krava˝,jer to,to je jace od nas,jer to smo mi!

Tekst,kao i uvek
dirtyharry dirtyharry 17:14 10.01.2010

Re: ˝Oo moja prosta dusa slovenska˝

stefan.hauzer
je jace od nas,jer to smo mi!

Mislim da je ovo pravi razlog za crknutu kravu.

stefan.hauzer
Tekst,kao i uvek

Hvala.
mirelarado mirelarado 16:50 10.01.2010

Неопростиво

Мржња, завист, злоба, добро си показао мрачну страну нашег менталитета, а можда и саме људске природе. Кад би мрзитељи знали да мржњом наносе више штете себи него том омраженом, можда би је се клонили.

Често понављам да људи не праштају искреност, исто тако не праштају ни успех.
Bili Piton Bili Piton 17:06 10.01.2010

Re: Неопростиво

mirelarado
људи не праштају искреност


So, so very true....

Kao posledica toga, ljudi se ustezu da budu iskreni, neposredni i neusiljeni.
omega68 omega68 17:11 10.01.2010

Re: Неопростиво

Често понављам да људи не праштају искреност, исто тако не праштају ни успех.


Tačno
Pitanje je samo da li je to svojstveno jedino nama ili toga ima i kod drugih.Pitam one koji poznaju i druge narode.Naravno da ne može da se izvlači generalni zaključak iz pojedinačnih slučajeva ali neka neko proba
dirtyharry dirtyharry 17:20 10.01.2010

Re: Неопростиво

mirelarado
добро си показао мрачну страну нашег менталитета, а можда и саме људске природе

Hvala Mirela

mirelarado
Често понављам да људи не праштају искреност, исто тако не праштају ни успех.

Istinito i lepo rečeno.

omega68
Pitanje je samo da li je to svojstveno jedino nama ili toga ima i kod drugih.Pitam one koji poznaju i druge narode.Naravno da ne može da se izvlači generalni zaključak iz pojedinačnih slučajeva ali neka neko proba

Pa iz mog kratkog iskustva ovde (par godina) nisam video ovo toliko. Ima rivalstva, zavisti (prikrivene) ali baš zlobu i mržnju nisam primetio. Dok sam recimo to imao u firmi u Srbiji od strane šefa koji je u meni video konkurenciju. Opet kao što ti reče su to pojedinačni slučajevi ali to je moje iskustvo do sada.
mirelarado mirelarado 17:26 10.01.2010

Re: Неопростиво

omega68
Често понављам да људи не праштају искреност, исто тако не праштају ни успех.

Tačno
Pitanje je samo da li je to svojstveno jedino nama ili toga ima i kod drugih.Pitam one koji poznaju i druge narode.Naravno da ne može da se izvlači generalni zaključak iz pojedinačnih slučajeva ali neka neko proba


Mислим да је то својствено и другима. Људи (било где) склони су да граде идоле, да им се бескрајно и безусловно диве, али их са подједнаком насладом гурају у блато.
Bili Piton Bili Piton 17:26 10.01.2010

Re: Неопростиво

dirtyharry

Pa iz mog kratkog iskustva ovde (par godina) nisam video ovo toliko. Ima rivalstva, zavisti (prikrivene) ali baš zlobu i mržnju nisam primetio. Dok sam recimo to imao u firmi u Srbiji od strane šefa koji je u meni video konkurenciju. Opet kao što ti reče su to pojedinačni slučajevi ali to je moje iskustvo do sada.


I moj je utisak, posle skoro 20 godina u tudjoj sredini, da je to kod nas particularly pronounced kao pojava. Ima toga svuda (ljudi su u osnovi svuda isti, sa istim porivima i istim - kako bih se izrazio - preprekama, ajde) - ali, uvek mi se cinilo da je kod nas to narocito izrazeno. To se fino naslanja na jednu drugu uobicajenu pojavu kod nas - ko god strci na bilo koji nacin, tendencija je da ga se "ugazi" ako se dobije prilika.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:17 10.01.2010

Re: Неопростиво

ko god strci na bilo koji nacin, tendencija je da ga se "ugazi" ako se dobije prilika.

tacnije, da ga se skrati za tu pametnu glavu koja strci. <_<
arianna arianna 19:17 10.01.2010

Re: Неопростиво

Sve ove glupe svađe, a ima ih mnogo, se nisu samo na tome završavale. Tako su samo počinjale a završavale su još većom mržnjom ni za šta.



Srpski inat je brend koji smo mogli da patentiramo,barem neku vajdu da imamo.


Priča mi prijateljica, inače sudija, da su se dobre komšije iz jednog okolnog mesta, zavadile oko isečenog drveta; divlje, stare šljive, poznata u nekim krajevima kao "purak". Plodovi nikakvi, drvo već suvo, a komšija se eto drznuo da iseče purak na medji.
Dugo su se, do tad dobre komšije i uzorni domaćini, preganjali i vijali po sudovima, pravili jedan drugom veliku štetu i sve to iz inata. Bogatstvo su potrošili na sudske sporove, advokate, premeravanja placa u cilju dokazivanja na čijoj je parceli bilo drvo, žalbe na donete presude, i tako godinima. Sve zbog trulog drvata.
Kažu advokati slučaj " komšijski purak" odhranio mnoge.


Pozdrav i preporuka za blog
Unfuckable Unfuckable 19:34 10.01.2010

Re: Неопростиво

da, kod nas advokati žive k'o gospoda između ostalog i zbog ovakvih karakternih crta našeg (pravdoljubivog) naroda
Dr M Dr M 19:39 10.01.2010

Re: Неопростиво

Unfuckable
da, kod nas advokati žive k'o gospoda između ostalog i zbog ovakvih karakternih crta našeg (pravdoljubivog) naroda


...al` od 1 marta, ima da im crkne krava...
dirtyharry dirtyharry 19:46 10.01.2010

Re: Неопростиво

arianna
Kažu advokati slučaj " komšijski purak" odhranio mnoge.

naravno. Po savetu jednog starijeg kolege ovde ne pišem predugačke blogove ali na ovu temu bih mogao n nastavaka da izštancujem. Moj deda (opet) se svađao sa drugim komšijama oko neke kruške koja je i dan danas na međi između naših vinograda. Sama je porasla (veću krušku u životu nisam video) tu i onda je svađa oko toga čija je. Ni sam ne znam zašto ne može da se deli sve to, nego ajde sad. Čisto da ne ispadne da je samo moj deda svađalica ali ovakvih gluposti ima na svakom koraku.

arianna
Pozdrav i preporuka za blog

Za tebe jedan i hvala za preporuku

Unfuckable
da, kod nas advokati žive k'o gospoda između ostalog i zbog ovakvih karakternih crta našeg (pravdoljubivog) naroda

Naravno, još nam je malo bilo da advokate proizvodimo "standardnim" putem nego smo u Kragujevcu imali ubrzani postupak. Izgleda da je neko primetio da imamo manjak pravnika.
margos margos 11:31 11.01.2010

Re: Неопростиво

Mислим да је то својствено и другима. Људи (било где) склони су да граде идоле, да им се бескрајно и безусловно диве, али их са подједнаком насладом гурају у блато.

Idolopoklonstvo jeste u svojoj osnovi mržnja - i samo fali trunčica da se objekat divljenja baci u blato.

I da, cela izreka je ''Nek' komšiji crkne krava, nema veze što će meni dve!'
Znači, znaju ljudi da će tom kletvom oni imati dvostruku štetu - pa ipak kunu. Nekako samoubilački to sve zvuči... kao u ''Tajvanskoj kanasti'' kad na kraju kaže 'e, jebaću vam majku, idem da se ubijem!' ...
Ili čuveni sindrom, da prostite, 'jedenja govana...' - ono 'kad sam već krenuo da ih je'm ima da ih poje'm do kraja...'

Inače, Goran Paskaljević je film 'Kad je Hari postao drvo' - tipičnu srpsku priču o zavisti prema boljem - snimio u Irskoj, i pokazao da to ipak nije samo naša specijalnost.
mirelarado mirelarado 12:48 11.01.2010

Re: Неопростиво

margos
Inače, Goran Paskaljević je film 'Kad je Hari postao drvo' - tipičnu srpsku priču o zavisti prema boljem - snimio u Irskoj, i pokazao da to ipak nije samo naša specijalnost.


Све време ми је на уму она сцена из мјузикла Томи, кад маса руши статуу Мерилин Монро, да би нови идол постао Томи, чаробњак на флиперима.
margos margos 13:13 11.01.2010

Re: Неопростиво

Све време ми је на уму она сцена из мјузикла Томи,

Znala sam ga napamet... moraću da pogledam ponovo. Hvala ti na podsećanju. :)
mariopan mariopan 23:25 13.01.2010

Re: Неопростиво

Mислим да је то својствено и другима. Људи (било где) склони су да граде идоле, да им се бескрајно и безусловно диве, али их са подједнаком насладом гурају у блато.

Bilo oduvek, samo ako pogledamo istoriju kako je bogata intrigama, zlobom, mrznjom, ratovima i zlocinima... sve su to neki ljudi uradili. Mislim da smo kao i drugi, podlozni svim gresima koje ima covek, kao takav, samo nas nase vise boli jer nam je pred ocima, nije lepo, treba da budemo bolji, da budemo ljudi.

Lep tekst i lepo sto si nas podsetio da budemo bolji ljudi, dok nas ima, jer kada odemo bice kasno da se izvinjavamo, izmirimo i deo zivota odzivimo bez ljutnje na bilo koga. A takav zivot je bas lep.
milicha milicha 18:01 10.01.2010

Credo

Da komsiji krava bude kao civava!
PSvo pise nevolja ,,zloupotrebljavajuci" tudji kompjuter
dirtyharry dirtyharry 18:08 10.01.2010

Re: Credo

nevolja
Da komsiji krava bude kao civava!

jedan za nevolju
Unfuckable Unfuckable 19:35 10.01.2010

Re: Credo

Da komsiji krava bude kao civava

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:15 10.01.2010

ah, novak

Mnogi su njega bacali drvlje i kamenje što ne ide da trenira nego se šeta u gaćama.

super je on meni kad igra, ali najvise volim kad pobedi, jer onda - skida majicu

Svaka kritika je dobra, ali zašto mora da bude zlobna?

zavist. nista vise ni manje od toga. zavist nesposobnih. zato su nase filmske kritike uglavnom - katastrofalne.

ne mogu da odolim, po cenu bana!

Bili Piton Bili Piton 18:20 10.01.2010

Re: ah, novak



Sto kaze moja majka - on bas voli da se pokazuje

I za njega vazi isto - moze mu se If you've got it, flaunt it.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:27 10.01.2010

Re: ah, novak

moze mu se

pa i dalo mu se...
ivana23 ivana23 18:29 10.01.2010

Re: ah, novak

ne mogu da odolim, po cenu bana!


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:34 10.01.2010

Re: ah, novak

ivana!!!!! ti znas dublje tu moju problematiku sa novakom, ah novakom
dirtyharry dirtyharry 18:41 10.01.2010

Re: ah, novak

BebaOdLonchara

ne mogu da odolim, po cenu bana!


Za tebe Bebo , mi ne banujemo ovde fine dame
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:01 10.01.2010

Re: ah, novak

niccolo niccolo 20:36 10.01.2010

Re: ah, novak

ne mogu da odolim, po cenu bana!

Ja baš hteo da kažem Hariju da na našim teniskim blogovima ovde devojke uvek toplo reaguju na Novaka u gaćama...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:38 10.01.2010

Re: ah, novak

Ja baš hteo da kažem Hariju da na našim teniskim blogovima ovde devojke uvek toplo reaguju na Novaka u gaćama...

dirtyharry dirtyharry 09:37 11.01.2010

Re: ah, novak

niccolo
Ja baš hteo da kažem Hariju da na našim teniskim blogovima ovde devojke uvek toplo reaguju na Novaka u gaćama...

šta da kažem niccolo, neiskustvo, ali dobro sad znam za ubuduće
8c_competizione 8c_competizione 16:11 11.01.2010

Re: ah, novak

Bebo, za ovo ti zelim da ti Novak "gershkom" upadne u krevet, onako, bar jednom
Filip2412 Filip2412 19:13 10.01.2010

...

Ne radi se ovde samo o Ani i Novaku, nego


Ja igram tenis puno i poznati su mi nasi komentari na tenis. Ima pljuvacine i zajebancije na racun nasih kada izgube a isto tako kada kazes da je Federer bolji teniser ili da ti se vise dopada kako igra proglase te za ustasu, nato placenika izdajicu vuka brankovica itd.

dalkem sulud smo narod, sklon preterivanju, sve je to valjda u korenu "junackog" mentalnog sklopa
ali ide na bolje....
Dr M Dr M 19:17 10.01.2010

Apsurd


Zasto toliko zelimo da komsiji crkne krava a, ustvari, za sve su nam krivi volovi...?
Kazezoze Kazezoze 20:30 10.01.2010

komshijska krava...

meni nikad, ali zaista nikad, nije palo na pamet da pozhelim da komshiji crkne krava.
to nekako ne pashe mom karakteru. dodushe, chesto pozhelim da mu se - mislim na komshiju - u stan useli krava.
to je vec neshto sasvim drugo. neki put se to i dogodi, ali nikad ni u snu nisam pozhelio da mu ta krava crkne. bozhemesachuvajisakloni.
u stvari, ne bih ni znao da mu se u stan uselila moja tajna rogata zhelja, dok jednog neobichnog, lazhnog, skoro pa pomocnog leta nisam, kroz, u besu ostavljena otshkrinuta vrata, chuo razdrazheni glas mog komshije:
- KRAVO JEDNA, pa zar s njiiiim da me varash!!! PLJAAASSS !
- JOOOOJJJJ, nemoooojj, nisaaamm teodore oca mi, lazhu dushmani!
zalupishe se vrata, dal od propuha koji je nastao ili je komshija, koji se ponekad lazhno predstavljao kao teodor, zatvorio,nece se nikad pouzdano saznati, ali je u zraku, dugo nakon toga, ostao da lebdi ochajni glas mog komshije:
LAZHESH KRAAaaaaaaaavvvvooooo....

vishnja92 vishnja92 05:57 11.01.2010

Re: komshijska krava...

meni nikad, ali zaista nikad, nije palo na pamet da pozhelim da komshiji crkne krava.
to nekako ne pashe mom karakteru. dodushe, chesto pozhelim da mu se - mislim na komshiju - u stan useli krava.
to je vec neshto sasvim drugo. neki put se to i dogodi, ali nikad ni u snu nisam pozhelio da mu ta krava crkne. bozhemesachuvajisakloni.

jednog neobichnog, lazhnog, skoro pa pomocnog leta

stari92 stari92 08:08 12.01.2010

''C cini mi se vekovima

Vuk sa ovcom ne'to ima
Kad je vidi kako passe
Vuk naprosto ne zna za se
Ovca kad mu vidi oci
Ni da bekne ,ni da skoci
Niti mozze da se brrrani
Vuk se njenim strrrahom hrrani

Ne radzume' te odnose
Ni zasto se ne podnose ..''
&
''Postoji negde jedno Carstvo
U kome caruje drugarstvo
Tamo je sve lepo
Tamo je sve fino ..''
Nemoj da bi se zabrin'o !
$
Кз,брадр
Кажу,неки :
''Sve bilo je .. muzika '' [(cita ti : drugachije)(sic!)]
U zemlji Mu (tera/continent incognita))
Planini Mer ..

D)

{( a ?)(lazzu li ?)}

dirtyharry dirtyharry 11:00 12.01.2010

Re: ''C cini mi se vekovima

stari92
Postoji negde jedno Carstvo

E moj stari, tako ti je to, vidiš i sam, ali izgleda da je to carstvo nestalo čim ljudi malo odrastu.
miloradkakmar miloradkakmar 20:11 10.01.2010

Moji

preci su se u 19. veku sklonili, pobegli , među stene , gde niko živ ne zalazi , stvorili selo i nakon 10-ak godina počeli da se razdvajaju i razrođavaju. U prošlom veku u bivšoj nam zemlji nalazio sam ljude sa istim prezimenom i iz istog sela u kome se rodio moj otac , ali nismo rod. Sećaju se moga deda i njegove braće. Pokušao sam da održim neke veze, ali se zemlja raspa. Razlog razrođavanja, u zajedničkom selu, bio je sitan , zanemarujući , npr. kamen na kom se sedelo.
dirtyharry dirtyharry 21:04 10.01.2010

Re: Moji

miloradkakmar
kamen na kom se sedelo.

Naravno, za naš narod uopšte ne treba neka velika stvar da vi se krenulo na krv i na nož. Stariji ljudi iz mog okruženja su primer tome. Nadam se da ćemo mi mlađi bar malo to da promenimo.
miloradkakmar miloradkakmar 17:49 11.01.2010

Re: Moji

dirtyharry
..Nadam se da ćemo mi mlađi bar malo to da promenimo.

Mi mlađi smo već nešto uradili.
medjutim92 medjutim92 14:02 12.01.2010

Re: Moji

miloradkakmar
preci su se u 19. veku sklonili, pobegli , među stene , gde niko živ ne zalazi , stvorili selo i nakon 10-ak godina počeli da se razdvajaju i razrođavaju. U prošlom veku u bivšoj nam zemlji nalazio sam ljude sa istim prezimenom i iz istog sela u kome se rodio moj otac , ali nismo rod.


onda dodjes u to isto selo i kazes kako zenis devojku odatle, da vidis kako ce da se uzmuvaju, a nisu rod..
pape92 pape92 20:58 10.01.2010

crkokravići

Srpsku prirodu, ne mislim na pejsaže, su sistematski proučavali naši naučnici, Cvijić, Čajkanović. Evo nekih njihovih zaključaka, onako nabacano.

"...dominacija primarnih nagona, vitalnih instikata, niskih impulsa mržnje, agresivnosti i surovosti; iz njih je proistekla površnost duha, koja izgleda neiskorenjiva".

"...slaba volja, mala energija, služenje neistinom, nesolidnost, nesavesnost, kao i priličan fond zlobe, mržnje i pakosti".

(I izvučeno iz celokupnog konteksta svega što piše o Srbima, a nađe se i pokoja pohvalna stvar).



dirtyharry dirtyharry 21:02 10.01.2010

Re: crkokravići

pape92
(I izvučeno iz celokupnog konteksta svega što piše o Srbima, a nađe se i pokoja pohvalna stvar).

Hvala na javljanju. Lako ćemo da se hvalimo ali o tome u nekom drugom blogu.
Prava pohvala je kada te neko drugi hvali a ne kada se ti sam eksponiraš.
topcat topcat 21:14 10.01.2010

Polako, bre, komšijo! ; ))))

Da li je u pitanju ljudska pohlepa ili samo klasična srpska tvrdoglavost?


Nisu te s kravama rezervirane samo za Srbiju.
S'e vas bum tužil!
(u sa umlautom)

Topcat the Zagorec
dirtyharry dirtyharry 21:23 10.01.2010

Re: Polako, bre, komšijo! ; ))))

topcat
Nisu te s kravama rezervirane samo za Srbiju.

E, ćao ženska , jedan za tebe.
Znam da nisu, nego nekako mislim da mi u tome prednjačimo
Filip2412 Filip2412 23:03 10.01.2010

Re: Polako, bre, komšijo! ; ))))

Znam da nisu, nego nekako mislim da mi u tome prednjačimo
mi u svemu prednjacimo, i u svemu smo najbolji
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:20 11.01.2010

Re: Polako, bre, komšijo! ; ))))

Filip2412
Znam da nisu, nego nekako mislim da mi u tome prednjačimo
mi u svemu prednjacimo, i u svemu smo najbolji

ma nebeski narod!

p.s. moram da kažem da su nam Rusi tu negde po ovim karakternim osobinama. sve znaju najbolje, nema šanse da je neko drugi izmislio nešto pre njih ... ti ćeš da imaš veću kuću od mene, ili lepše dvorište...ti ćeš da platiš više od mene za whatever..., tvoje dete će da svira klavir! e pa i moje će i toj još bolje...itd. katastrofa su majke mi.
dirtyharry dirtyharry 09:46 11.01.2010

Re: Polako, bre, komšijo! ; ))))

njanja_de.manccini
katastrofa su majke mi

ja sam muke imao kada sam radio za neke Irce sa par Rusa koji su bili tamo. Baš je to bio problem što sve znaju. Neće da popuste nikad. Idu glavom kroza zid.
rapunzel rapunzel 13:05 11.01.2010

Re: Polako, bre, komšijo! ; ))))

Nisu te s kravama rezervirane samo za Srbiju.


kako je samo kišon lepo pisao o tim komšijskobratskim odnosima.
dunja73 dunja73 22:46 10.01.2010

----------

Nas problem je sto su ranije generacije , a i danas je tako , manje vodile otvorene razgovore , oslanjale se vise na taj neki "sluh"
da li je to Vizantijsko ili Osmansko nasledje ??Na "citanje izmedju redova" ..
A , kao narod smo "osetljivi"
I u sukobu , svadji ..dovoljan je pogresan "pogled" i to je to...

Tolerancija ..
Razgovor ..
Govor , dar od Boga ..
Komunikacija..Saslusati ..Voditi dijalog - do momenta kada
obe strane dodju do moguce prihvatljivih resenja ..Kompromis ..Kritika kao pozitivna ..itd..


Nisam ja protivnik svadje da se razumemo ..Posvadjati se , je zdravo ponekad , ljudski ..
Kod nas je to sve malo temperamentnije nego ovde , teatralnije ..
A vala, i ne valja kad nemas s ´ kim da se posvadjas , ma hajde ..begaj..

ps
Ovo moje bistrenje nema veze sa temom , na ovo oko svadje mislim..
dirtyharry dirtyharry 09:24 11.01.2010

Re: ----------

dunja73
Ovo moje bistrenje nema veze sa temom , na ovo oko svadje mislim..

Ma ima bre, kako nema. Deda Spasoje iz mog sela ili poznatiji kao Spaka je imao običaj da pita neke omladince jel' se svađate vi kod vas kući. Naravno da svi to negiraju, jer yaboga gde mi u našoj kući da se svađamo a onda je imao običaj da kaže "E, nikak'a kuća niste kad se ne svađate." Nije svaka svađa loša
selica_nena selica_nena 01:17 11.01.2010

Svađa u amanet

Imala sam đake u razredu koji nisu govorili, jer su im porodice u zavadi. I kad ih pitam: "Dobro, šta ti konkretno svom školskom drugu zameraš?" odgovaraju: "On je iz te i te porodice." Naravno, pojma nemaju oko čega je počela svađa, ali znaju da jedan drugog moraju da mrze.
dirtyharry dirtyharry 09:26 11.01.2010

Re: Svađa u amanet

selica_nena
pojma nemaju oko čega je počela svađa, ali znaju da jedan drugog moraju da mrze.

Pa baš to je najgore, kada se mržnja prenosi generacijski i što bi se reklo neko mora da se mrzi po defaultu jer je iz neke porodice. Razlog više nije bitan.
mirelarado mirelarado 12:58 11.01.2010

Re: Svađa u amanet

dirtyharry
selica_nena
pojma nemaju oko čega je počela svađa, ali znaju da jedan drugog moraju da mrze.

Pa baš to je najgore, kada se mržnja prenosi generacijski i što bi se reklo neko mora da se mrzi po defaultu jer je iz neke porodice. Razlog više nije bitan.


Као породице Монтеги и Капулети у Ромеу и Јулији.
nikvet pn nikvet pn 22:19 11.01.2010

Re: Svađa u amanet

Ta seljacka arhi-mrznja je mirna, gotovo svecana. Nema tu vatre, to je postojano, sigurno,uredno negovano. Normalno ko dorucak. A blesak zavisi od prilike i trenutne inspiracije.
selica_nena selica_nena 00:29 12.01.2010

Re: Svađa u amanet

nikvet pn
Ta seljacka arhi-mrznja je mirna, gotovo svecana. Nema tu vatre, to je postojano, sigurno,uredno negovano. Normalno ko dorucak. A blesak zavisi od prilike i trenutne inspiracije.


Doslovce. U blesku zna da padne krv, ove stare mržnje su kao hronična bolest - živiš s njom decenijama, a onda te dotuče obična kijavica.


rural rural 01:57 11.01.2010

Medja se ne dira

Kud bi oni beznas moj Trivune.
A treba li kaku falinku naci, treba li reci da smo narod namcorast oma se seljaka i medje vataju. Ono jesdase mi umemo oko medje zakrviti al nismo ti utom nista ni bolji ni gori od varosana.
Da ti ispricam.
Odem ti ja jednom u varos. Zvao me kumProdan. Onaj kumic mi zavrsio skole pa mu kumProdan kupio neki stancic i ko sto je red prvo kuma ukucu zove.. Penjem se basamacima kad ono vri. Ja kapu usaku pa potrci. Reko strado neko pa da se nadjem. Potrci ja al nestigoh davidim nista Lupise vrata. Nide nikog. Udjem kod kumica, izljubimo se, dam ono sto sam dono i pitam ga
-Jel kume bogati, sta ono bi malopre, kaka ono dreka nastade?
- Ma nista kume, kaze mi kumic, ovi dole se nesto posvadjali oko nekih papuca.
- Kaki papuca, pitam, sta se imaju oko papuca svadjati. Jel ko kome ukro?
-Ma nije, kaze mi kumic, nego ovaj jedan kaze da onaj drugi ostavlja papuce blizu njegovih vrata pa mu to smeta.
-Eto sto smo ti mi Srbi, velim, nacemo mi okocega cemo se posvadjati il zivi biti necemo.
- Ma kume nisu Srbi, onaj jedan je valjda Makedonac a onaj drugi cini mi se Hrvat.
-A ni seljaci nisu vidim.
-Nisu kume.

Al opet samo onama i o medjama. Ko da smo mi svi pod kalup.Nevele da i mi te koji oko mejde vole da kopkaju, kojima je sredina u korov zarasla al medju stalno gurkaju, nevele da mi take znamo i da ih bas i necenimo. Medja je tu da se nedira. Da nanju sednemo ko ljudi, vako ko ja iti sad, da zapusimo i da se porazgovaramo a jok da je gurkamo ja odvud ti otud. Bas da mi je da vidim tog varosanina koji bi komsiji pustio da mu medju na avliji pomice kako mu volja. Nema tog stvora koji ce svoje dati da mu drugi arci. A ako ga i ima taj kuce imati nece.

Ma imo bi ja njima jos puno pricati al nema ko da cuje. A i kad cuje ko da inije. Vele sta zna ovaj seljak. Pa dobro, velim, ajd ti bolje znas sta ja mislim neg ja.
Vele da jedva cekamo da komsiji crkne krava boze mi oprosti. Pa neznaju da mi jedni drugom upomoc pritrcimo kad nas kaka muka snadje pa iako ne govorimo. Meni su lane kad mi se ono krava telila, tele poslo naopako a veterinara nisam naso, Radivoje i onaj njegov mali kravu spasli. A znas isam da ne govorimo jos od kad smo vodu vodili i oni nisu dali da preko njinog prokopam. Ni posle toga ne govorimo al tad dodjose i fala im.
Mi smo ti Trivune samo u nevolji ljudi. Kad je rat, kad poplavi, kad se nedaj boze zapali stogod, kad neko umre daleko bilo, e onda cemo prici i pomoci, a nemoramo ni pre toga a ni posle toga jedan drugom boga nazivati.

A da nam advokati kozu sledja skidaju, skidaju. Cuo sam, prico mi jedan na pijacu, da je neki advokat imo sina i dao ga na studije da i on izuci za advokata. I kad je mali zavrsio posalje ga otac na neko sudjenje. Oko nekog purka u medji. Vrati se sin i pita ga otac sta uradi? Kaze, tata bolji sam od tebe. Ja dobio spor a ti nisi mogao godinama da ga dobijes. E moj sine nista ti jos neznas, Ja ga godinama nisam dobio jer si ti godinama studiro. Taj purak je tebe iskolovo a ti ga osece.

Dal je istina il nije ne znam al ima prilike.

Ajd Trivune odoh malo da krcim obalu, jos cemo mi divaniti.
selica_nena selica_nena 02:10 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Mi smo ti Trivune samo u nevolji ljudi. Kad je rat, kad poplavi, kad se nedaj boze zapali stogod, kad neko umre daleko bilo, e onda cemo prici i pomoci, a nemoramo ni pre toga a ni posle toga jedan drugom boga nazivati.


E vala, Trivune, svaka ti je zlatna. Aj' uzdravlje!
rural rural 02:14 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Aj' uzdravlje!


Zdrava mi bila selice, i uzbrdo brza
I fala ti
dirtyharry dirtyharry 09:30 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Hvala na javljanju rural. Što reče Nena, svaka ti zlatna. Naravno da se ne svađamo mi samo oko međe, mada mislim da je to najstariji razlog za višegodišnju mržnju. U gradovima su ovi razlozi za ovakve gluposti još smešniji.
nikvet pn nikvet pn 15:11 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Mi smo ti Trivune samo u nevolji ljudi.

Natovario domaćin familiju na traktor pa u planinu po drva. Uspon oštar pa na šaltovanje traktor zastane. Kočnica propadne i traktor krene nazad nizbrdo. Domaćin vikne : Izripaj ! i svi nekako iskoče osim njega. Strpa se traktor i prikolica niz prlinu i pritisne ga na grudi. Čovek jak ječi ali ne mogu traktor da maknu s njega. U zao čas istim putem istim poslom pristiže komšija rođak ali od Vilotića. Treća generacija sude se po tri osnova. Bez reči zakači sajlu, ispravi njegov traktor, izvuče ga, stavi u prikolicu i vrati u selo gde je već čekala hitna pomoć. I razlaz bez reči.
Pa pitam : jeste li se sad izmirili ? A spasilac me belo gleda : A što ? Da ga nisam spasio s koga bi se dalje sudio !?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:31 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Da ga nisam spasio s koga bi se dalje sudio !?

e stvarno nemam reci
dirtyharry dirtyharry 15:35 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

nikvet pn
Pa pitam : jeste li se sad izmirili ? A spasilac me belo gleda : A što ? Da ga nisam spasio s koga bi se dalje sudio !?

E stvarno smo nebeski narod. Ne znam kakav mentalni sklop treba da imaš (ili bolje rečeno nemaš) da bi tako nešto odvalio ...
zilikaka zilikaka 23:09 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

Mi smo ti Trivune samo u nevolji ljudi.

Ima u tome mnogo istine.
Ponekad stvarno mora da dodje do najgoreg da bi se povratila obična zdrava pamet.
A kad već elaboriramo jednu od mojih omiljenih kafanskih tema, aj da se i ja malo prosipam...

Imate li u bližoj okolini ljude koji imaju poremećene odnose sa bližnjima (uključujući komšiluk) ?
Aj sad, priznajte sebi ima li toga i u vašoj porodici, među precima i rodbinom?
Ja priznajem da sam pozitivna u oba pitanja.

...onda sam analizirala ljude koji nemaju taj problem, i negde mi se čini da ga gotovo sigurno nosimo iz kuće. Od detinjstva.
Ako dete vidi da se sa najbližim može ozbiljno zavaditi zbog svega, to mu se uprogramira kao model ponašanja.
(uzgred, ovo nisu moji psihološki pokušaji, nego trućam onako, od duga vremena)
Nećete verovati, ima porodica kod kojih je zajedništvo iznad svega. I funkcioniše.
Kod nas Vojvodini to je mnogo ščešći slučaj u porodicama koje su kolonizirane. (Zapravo, kod Lala je potpuni raritet.)
Postoji doduše i treće kategorija, ali ubedljivo najređa. To su oni koji su naučeni toleranciji kod kuće, a i priroda im je takva. Obično te dve stvari i idu zajedno, no šta čemu prethodi?
Iskreno, probala sam da stvari rešavam razgovorom i dogovorom, ali prema mom iskustvu ovde to uspeva u oko 50% slučajeva. Ona druga polovina je beznadežna.
I upravo zbog te polovine vas molim da me primite u klub "da komšiji..."



dirtyharry dirtyharry 23:17 11.01.2010

Re: Medja se ne dira

zilikaka
I upravo zbog te polovine vas molim da me primite u klub "da komšiji..."

Dobrodošla
libkonz libkonz 09:49 11.01.2010

bravo Hari!

lepo opisan mentalitet.
Stvarno je 100% domaći proizvod ta tužakanja i sukobi oko međe i želje za zdravlje krave.
dirtyharry dirtyharry 10:04 11.01.2010

Re: bravo Hari!

libkonz
bravo Hari!
lepo opisan mentalitet.

Fala prijatelju.

Biljana 77 Biljana 77 17:37 11.01.2010

Kukali i mi ranije

na sličnu temu..

Neuporedivo i sveprimenljivo*:



* moguće da sam izmislila ovu reč
takanohana takanohana 17:45 11.01.2010

Najsmisleniji beogradski grafit

"Komšija kaži - dragička! Crkla mi je krava."
omega68 omega68 21:21 11.01.2010

Re: Najsmisleniji beogradski grafit

"Komšija kaži - dragička! Crkla mi je krava."

...'' Sad više ne moram da ti dajem mleko na zajam''
7ispala7 7ispala7 10:50 14.01.2010

krave nema!!!!

Te price postoje ali kako bi zvucala gradska verzija......da komsiji crkne bojler?
Nema ni njiva a polovina koja je i stekla nesto pa ne mozes mu uci u stan i uzeti kupatilo?
srecom....PREPRICAVAJU SE SAMO TUDJI PROBLEMI
dirtyharry dirtyharry 11:33 14.01.2010

Re: krave nema!!!!

7ispala7
kako bi zvucala gradska verzija......da komsiji crkne bojler?

, pa tako nekako. Ja sam stavio samo par primera kojih oko mene ima u izobilju a i pored toga ovo je mislim jedan od najstarijih razloga da se neko posvađa, pogotovu na selu. U gradu ljudi nemaju takvih problema ali se onda svađaju sa još manje i smešnije stvari.
Generalno mislim da što su ljudi dokoniji to im glupavije stvari padaju napamet.
7ispala7 7ispala7 14:10 14.01.2010

Re: krave nema!!!!



U gradu se nekad ni ne javljas nikom
ne ides na kafu
mislim da selo prednjaci
inace imam njivu i komsija je usao metar.......ako je.....necu da mi se zivot svodi na metar i da gledam sta je koo kome uzeo
dirtyharry dirtyharry 14:46 14.01.2010

Re: krave nema!!!!

7ispala7
inace imam njivu i komsija je usao metar.......ako je.....necu da mi se zivot svodi na metar i da gledam sta je koo kome uzeo


Sad se smejem zato što je to tako svuda izgleda. Kod mene komšija (i neka familija kao) ima njivu do moje i put je zajednički ali prolazi pored njegovog dela. Svake godine je put sve manji. Svake godine kada ore njivu ukrade malo i od puta. Ali šta da radiš. Najsmešnije je što i pored svega toga mu zemlja stoji neobrađena ali to smo valjda mi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana