Društvo

HERKULESOV IZBOR

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 18.11.2007. u 12:03

Hercules-at-a-Crossroads-Modern-Art-Gallery-Pitti-Palace-Florence-Giclee-Print-I12872294.jpeg

Zasto teme kao sto su smrt, izdaja, patnja, beda i slicno privlace veci broj citalaca nego hrana, voznja, zabava? (Seks je opet poseban, neodoljiv fenomen.) Jednostavno – ove prve nam daju mogucnost da demonstriramo da posedujemo univerzalno prihvacene vrline.

Legendarni izbor mladog Herkulesa izmedju Duznosti i Zadovoljstva je vec dugo tema raznih umetnika. Mozda je najzanimljivija Hendlova interpretacija dileme gde Zadovoljstvo ima mnogo dopadjiviju melodiju, dok Duznost, dama koja ne pravi kompromise, nudi vecnu slavu, vrstu besmrtnosti visoko cenjenu u klasicnoj antici. Da li Duznost tvrdi da je slava drugaciji i visi oblik zadovoljstva u odnosu na ona koja se nalaze na stolu ili u krevetu?

Smatram da ovo pojednostavljivanje zivota do banalnosti nije primenljivo u svakodnevici. A i Kant se slaze. On u svom “Prosvetljenju” kaze da ono nastaje kad se zivot zivi prema sopstvenom izboru vrlina. Ove autonomne vrline se razlikuju od heteronomnih vrlina, koje su spolja nametnute. Za postizanje autonomnih vrlina, neophodno je da postoji sloboda (misli i izbora). Ideja slobode je socijana i politicka. Ideja autonomije je moralna. Moralna autonomija zahteva politicku i socijalnu slobodu. Moralna ispravnost ne lici mnogo na onu koja se konvencionalno demonstrira u roditeljstvu, crkvi i samproklamovanim moralnim cistuncima.

Moj omiljeni primer je prica moje kume, poredjenje izmedju Majke Tereze i Esme Redzepove. Obe su iz iste sirotinjske ulice u Skoplju, obe usvojile gotovo isti broj dece, s tom razlikom sto ova druga jos voli da jede, peva i da se krese. Tereza je postala formalna svetica. Ja vise cenim ovu drugu.    



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 13:10 18.11.2007

Seme nas samih jeste svuda ..!!



Zasto teme kao sto su smrt, izdaja, patnja, beda i slicno privlace veci broj citalaca nego hrana, voznja, zabava? (Seks je opet poseban, neodoljiv fenomen.) Jednostavno – ove prve nam daju mogucnost da demonstriramo da posedujemo univerzalno prihvacene vrline.



Bilo koja tema da bude pokrenuta, ma i najobičnija, to može da bude divna prilika da se - opet - stigne do razgovora o onim univerzalnim i za sve nas važećim pojmovima.

Sve su teme dražesne. I, one same po sebi i nisu tako važne, odnosno presudne. Svakako je bitnije ko (kako) o nekoj temi misli, tj. govori. Sve se svodi na pitanje dokle sežu nečija interesovanja, ili vizija o njemu samom i svetu oko njega. Ako je ta vizija zdrava i nesputana, svaka temica će mu biti mali ulaz za veliku i osvetljenu prostoriju stvarnosti.

Re: Seme nas samih jeste svuda ..!!

Hvala, Dragane.
Eto mene je npr ona o ulozi umetnika u vreme rata potsetila na bozanstvenu igru na plazi - DOMENE.
Черевићан Черевићан 13:23 18.11.2007

2 путитја

присећам се примера аутономних врлина у српској поезији . ђура ,боем, јакшић се ,да Вас потсетим поезији склоне, вазда узветар ходећ ,поодавно одредио

предамном су двије стазе
једна сцвећем друга стрњем
гвоздене су ноге моје
идем трњу да се врнем

ili sto bi Grk rekao...

Desires
Like beautiful bodies of the dead who had not grown old
and they shut them, with tears, in a magnificent mausoleum,
with roses at the head and jasmine at the feet --
this is what desires resemble that have passed
without fulfillment; with none of them having achieved
a night of sensual delight, or a bright morning.

Constantine P. Cavafy (1904)

Ili...

Dangerous things
Said Myrtias (a Syrian student
in Alexandria; in the reign of
Augustus Constans and Augustus Constantius;
in part a pagan, and in part a christian);
"Fortified by theory and study,
I shall not fear my passions like a coward.
I shall give my body to sensual delights,
to enjoyments dreamt-of,
to the most daring amorous desires,
to the lustful impulses of my blood, without
any fear, for whenever I want --
and I shall have the will, fortified
as I shall be by theory and study --
at moments of crisis I shall find again
my spirit, as before, ascetic."
dunjica dunjica 14:06 18.11.2007

Banalno pitanje,

ali povod je intrigantan:
ova druga jos voli da jede, peva i da se krese.

Kreše?!



ER je, po meni, doista sinonim za životnu radost.

Dodatak:
Moralna autonomija zahteva politicku i socijalnu slobodu.

Niakako se ne bih složila s time. Moralna autonomija je pitanje osobne slobode, koja nije ovisna o vanjskim uslovima (iako se rado na to "vadimo". Postoje primjeri moralne autonomije u uvjetima koncentracionih logora u Trećem rajhu (Viktor Frankl, Dietrich Bonhoeffer, ...) ili u zatvorima (Nelson Mandela), mjestima koja su svakako suprotnosti pojmovima političke i/ili socijalne slobode.

Re: Banalno pitanje,

ER je, po meni, doista sinonim za životnu radost.

To sam htela da vam kazem.
Sklonosti koje sam navela ilustruju suprotnost postu, odricanju, celibatu.
dunjica dunjica 14:16 18.11.2007

Re: Banalno pitanje,

post, odricanja, celibat imaju svoju svrhu i vrijednost. Postoji dovoljno ljudi koji u tome pronalaze radost i ispunjenje, sasvim "normalni" ljudi, koji po svojoj mentalnoj, intelektualnoj i psiho-fizičkoj konstituciji ničim ne odudaraju od, nazovimo, hedonističkog tipa.

Mislim da je važno živjeti u skladu sa sobom. A da smo različiti, svako ponaosob, smatram jednim od najgenijalnijih pojava u prirodi!

Dunjice

Bas ste/si lepo to rekli/a. Ni jedan izbor nije sam po sebi svrha, niti vise ili manje vredan od drugih. Promovisanje patnje kao superiornijeg principa je podjednako banalno kao i velicanje hedonizma.

Re: Dunjice

Moralna autonomija zahteva politicku i socijalnu slobodu.
Niakako se ne bih složila s time. Moralna autonomija je pitanje osobne slobode, koja nije ovisna o vanjskim uslovima (iako se rado na to "vadimo". Postoje primjeri moralne autonomije u uvjetima koncentracionih logora u Trećem rajhu (Viktor Frankl, Dietrich Bonhoeffer, ...) ili u zatvorima (Nelson Mandela), mjestima koja su svakako suprotnosti pojmovima političke i/ili socijalne slobode.

To sto ste/si?(ne mogu da se setim da li se persiramo ili ne) su primeri licne moralne autonomije. Moralna autonomija u drustvenom smislu ne moze da postoji u uslovima politicke tiranije koja gore navedene primere aktivno proganja, osudjuje, ubija...
dunjica dunjica 14:32 18.11.2007

Re: Dunjice

"Tikamo" se, ne persiramo se ;-)

Da, mene osobno zaokuplja pitanje osobne moralne autonomije, jer autonomnost rado povezujem s individualnom autonomijom, od koje sve kreće, koja ima veliku moć da utječe na propast tiranija svih vrsta. Svakako preporučujem radove / knjige pomenute trojice.

Tikanje

A ER?
dunjica dunjica 16:20 18.11.2007

Re: Tikanje

A ER?

?

Re: Tikanje

Da li preporucujes radove ER?
dunjica dunjica 17:02 18.11.2007

Re: Tikanje

U pitanju su dvije različite kategorije, koje se ne mogu usporediti. Mislim da sam jasno napisala da po pitanju moralne autonomije preporučujem radove ljudi koji su imali iskustvo koncentracionog logora, odn. zatvora u zemlji aparthaida.

Viktor Frankl
Dietrich Bonhoeffer
Nelson Mandela

Radove ER preporučujem u kategoriji glazbe, ako si to mislila.

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 20:38 18.11.2007

Re: Banalno pitanje,


Sklonosti koje sam navela ilustruju suprotnost postu, odricanju, celibatu.

Hedonizam ili asketizam, hedonizam ili asketizam, hedonizam ili asketizam... Kakva varka! Ta dilema je varka!

Kako ćemo!? Jer:

Mnogo šećera - goji i ubija!
Premalo hrane - oslabljuje i takođe ubija!
Onda neka srednja varijanta? Ipak, ta sredina je najbeživotnija. U njoj nema rizika po život, ali ni prilike za život!!

U čemu je onda smisao?

Smisao je u tendenciji za... Za čim? Pa, šta je naš cilj u životu? Šta vidimo? Dva metra pred sobom, 100 metara pred sobom, 100 kilometara..? Šta želimo u životu? Ono što vidimo na stolu, ili sve ono što vidimo do najbližih brda, ili je naša želja još šira? Čime je ograničena naša želja? Ima li ta želja makar maglovito određen oblik, ili je slepa i neodređena do besmisla? Kakve su vremenske perspektive naše želje? Da li čovek želi da je komad sujetnog blata koji traje sedamdesetak godina, ili iskra svetla koja živi večno? ... I, konačno, ako uopšte imamo želju, odnosno cilj, da li smo i šta učinili da se u njoj ostvarimo?

Ne, nije šala. Negde u ovim pitanjima leži ...

Re: Banalno pitanje,

Dragane,
Nema stvarne dihotomije izmedju Duznosti i Zadovoljstva. Njihova integracija je upravo ono sto cini dobar zivot mogucim.
Treba razmisliti o tome sta oprastamo sebi, a sta ne prastamo drugima.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 21:13 18.11.2007

Re: Banalno pitanje.. Recepti?!

Nema stvarne dihotomije izmedju Duznosti i Zadovoljstva. Njihova integracija je upravo ono sto cini dobar zivot mogucim.

To zvuči kao recept za jelo. Ja bih prioritet dao onome radi čega dužnost i zadovoljstvo kao pojmovi uopšte i postoje - a to je život sam, odnosno njegovo ishodište.
Treba razmisliti o tome sta oprastamo sebi, a sta ne prastamo drugima.

Odlično rečeno. Ipak, kad se malo bolje pogleda... To nije recept koji sasvim obezbeđuje ... Šta ako sebi praštamo zlo, a drugom ne praštamo dobro? Pod tim uslovom ova receptura se otkriva kao veoma problematična.

Jer - ni jedno parcijalno rešenje se ne može nametnuti ili upotrebiti kao univerzalni obrazac, to jest, svako parcijalno rešenje u odnosu na celinu je neodrživo.

Re: Banalno pitanje.. Recepti?!

Treba razmisliti o tome sta oprastamo sebi, a sta ne prastamo drugima.
Odlično rečeno. Ipak, kad se malo bolje pogleda... To nije recept koji sasvim obezbeđuje ... Šta ako sebi praštamo zlo, a drugom ne praštamo dobro? Pod tim uslovom ova receptura se otkriva kao veoma problematična.

Ne nalazim da je ono sto sam ja rekla u suprotnosti sa onim sto ste Vi rekli. I naravno, ne postoji recept tipa one fits all.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 15:26 19.11.2007

Re: Banalno pitanje.. Recepti?!

Ana: "Treba razmisliti o tome sta oprastamo sebi, a sta ne prastamo drugima."
D.Vujanović: "Odlično rečeno. Ipak, kad se malo bolje pogleda... To nije recept koji sasvim obezbeđuje ... Šta ako sebi praštamo zlo, a drugom ne praštamo dobro? Pod tim uslovom ova receptura se otkriva kao veoma problematična."
Ana: "Ne nalazim da je ono sto sam ja rekla u suprotnosti sa onim sto ste Vi rekli. I naravno, ne postoji recept tipa one fits all."

Ne, nisam se prema ovome ni odnosio kao da ste vi rekli nešto što je u suprotnosti sa onim što sam ja rekao, već sam uzeo "recept" kao takav i prokazao ga kao nešto što je, samo po sebi, u određenom smislu problematično.

Inače, (da ne bude da vas samo nešto kinjim, kritikujem i nalazim zamerke u vašim izjavama) vaši tekstovi su mi nekako inspirativni. Smrt, obrezivanje, pa ovaj sada... Baš dobro.

Puno vas pozdravljam

Re: Banalno pitanje.. Recepti?!

Neka, neka. Debata je uvek stimulativna.
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 20:29 19.11.2007

Re: Banalno pitanje.. Recepti?!


Neka, neka. Debata je uvek stimulativna.

Slažem se.
I, ostaje ono da su vam tekstovi ok.




KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:55 18.11.2007

Od izvora dva putića

"Moj omiljeni primer je prica moje kume, poredjenje izmedju Majke Tereze i Esme Redzepove. Obe su iz iste sirotinjske ulice u Skoplju"
"Tereza je postala formalna svetica. Ja vise cenim ovu drugu"

Ima još razloga zašto je tvoj izbor dobar.
MT i njena organizacija su potrošili mnogo stotina miliona USD. Negde sam gledao da je efekat na sirotinju i na bolesne bio mršav u odnosu na uloženi novac ali je propagandni efekat sjajan. Možda sam preterano sumnjičav prema zvaničnim verzijama? Da li su mediji pominjali neke luksuzne avione ili sam sanjao?
dunjica dunjica 16:22 18.11.2007

Re: Od izvora dva putića

Da li su mediji pominjali neke luksuzne avione ili sam sanjao?

Mediji pišu svašta, žive od senzacija, istinitih i izmišljenih. Uvijek je primamljivo ljude koji se nečim ističu vući po blatu. Miševi se tada bolje osjećaju.
angie angie 16:28 18.11.2007

Re: Od izvora dva putića

Miševi se tada bolje osjećaju.


a misheva onoliko!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:43 18.11.2007

Dva ili više putića

a misheva onoliko!

Sigurno sam sanjao neke blasfemične tekstove o Majci Terezi . Svašta sam nalazio u knjigama, medijima, arhivama-sigurno u snovima.

Moralna ispravnost? Privid i suština? Doslednost? Crkva? Samproklamovani moralni cistunci? Teška pitanja, zaista.

Kralju,

Mali trol. Sad kad si pomenu blasfemiju u kombinaciji sa teskim pitanjima, moram da te pitam gde zivis i da li imas prilike da gledas Davida Duchovny-ja u ulozi Hank Moody-ja u Californication? Mislim da bi ti se jako dopalo. I on ima blasfemicne snove... Razvaljeni pisac, transplantiran iz NYC u LA, brutalno iskren, stalno spontano zavrsi u krevetu sa najrazlicitijim ribama, al' ne zato sto hoce, nego mu se tako namesti, a vrlo cesto ga razvaljuju od batina... Cetvrtkom na Five (UK). Gilty plesure!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:00 18.11.2007

Pokloni se, podaniče

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Mali trol. Sad kad si pomenu blasfemiju u kombinaciji sa teskim pitanjima, moram da te pitam gde zivis i da li imas prilike da gledas Davida Duchovny-ja u ulozi Frank Moody-ja u Californication? Mislim da bi ti se jako dopalo. I on ima blasfemicne snove... Razvaljeni pisac, transplantiran iz NYC u LA, brutalno iskren, stalno spontano zavrsi u krevetu sa najrazlicitijim ribama, al' ne zato sto hoce, nego mu se tako namesti, a vrlo cesto ga razvaljuju od batina... Cetvrtkom na Five (UK).

Nisam razumeo ni komentar sa miševima ni sa DD u ulozi FM. Živim na raznim mestima i mnogo sam star, kao Highlander. Ne volim svece u načelu, a posebno instant tipa. Jasno?

Re: Pokloni se, podaniče

Ne voli ni DD.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:00 19.11.2007

Re: Pokloni se, podaniče

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ne voli ni DD.

Razumeo.
d j o l e d j o l e 15:06 18.11.2007

Charitable endeavors

Moze se cuti i da je E. Prisli pomagao svima bez razlike, sakom i kapom ... pored formalnih dobrotvornih akcija i organizacija koje je pomagao, delio je novac svima, ne pitajuci se kome i zasto, i to u velikom broju slucajeva u vidu pozajmica nepoznatim ljudima (koje nikad, izgleda, i nije trazio da mu se vrate). U nekoj emisiji sam cuo da se radi o ogromnim iznosima, o vise desetina miliona $, koje je razdelio bez ijednog pitanja.

Evo jednog isecka sa biografskog linka, iz pasusa pod nazivom Charitable Endeavors:

Most of Elvis’ philanthropic endeavors received no publicity at all. Throughout his adult life, for friends, for family, and for total strangers, he quietly paid hospital bills, bought homes, supported families, paid off debts, and much more.

Re: Charitable endeavors

I hold him dear. Cak i onda kad je otekao.
Bilo je nesto super crnackog u njegovom pristupu muzici, sto u Americi tih godina nije bas bio uobicajeno. Sve sam imala utisak da je (osim sto je imao taj dreamy bariton) nekako dobrica koji nije imao srece.
Sad, na ovom nadri-filozofskom blogu, ovakva izjava o sreci ne stoji, ali eto, slaba sam na Elvisa.
Kazezoze Kazezoze 19:05 19.11.2007

Elvis..

Bilo je nesto super crnackog u njegovom pristupu muzici

logichno kad mu je muzichki tata bio crnac ))
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:01 21.11.2007

Re: Elvis..

ej, kaz
ti bacio TV, znam, al' nekad ima nešto i da se pogleda, bez da se onemogući razgovor sa onim significant other : )
tako pogledah i tu emisiju o onom,
što je mnooogima bio tata

ana withthefamilynametoohardtopronounce,
lep post

Re: Elvis..

snezna,
hvala na poseti.
Doctor Wu Doctor Wu 15:28 18.11.2007

....

Zasto teme kao sto su smrt, izdaja, patnja, beda i slicno privlace veci broj citalaca nego hrana, voznja, zabava?

Možda zato što izazivaju strah? Da li je ljude lakše izmanipulisati pobuđivanjem straha ili obećavanjem zadovoljstva?

Re: ....

ja se dam bolje izmanipulisati obecavanjem zadovoljstva
angie angie 17:05 18.11.2007

Re: ....

ja se dam bolje izmanipulisati obecavanjem zadovoljstva




pa to je za decu- tajrad, mislim,

pravi hedonisti imaju sposobnost da odaberu varijane za ispunjenje svojih zelja i u glavnom oni manipulishu drugima jer odashilju tu auru obecanog zadovoljstva, za koju ovi drugi pak moraju znati, ne mogu uchestvovati tek tako.

hedonizam

Dakle, sad sam se predala sledecem:
grdoba sa boranijom i limunom
1 file grdobe po osobi
100 g okrugle boranije (tzv "olovka" po osobi
pola limuna po osobi
2 seckana paradajza po osobi
1 cen belog luka po osobi
1-2 incuna
kapar, so, biber, maslinovo ulje, svez persun, svez ruzmarin
Marinirati grdobu u maslinovom ulju, biberu, soli i ruzmarinu
Na maslinovom ulju proprziti seckan beli luk, kapar, incune i dodati sezkan paradajz i kratko obarenu boraniju
grdobu proprziti
servirati ribu preko boranije, naseckati dosta persuna i posuti rendanom korom od limuna
angie angie 19:07 18.11.2007

Re: hedonizam

pa dobro- to samo znachi da volite lepo da papate:)))

(chasha belog vina i ziveli!)

Re: hedonizam

Kao sto rekoh ranije, nista ljudsko nije mi strano.
angie angie 15:44 18.11.2007

malo mi je

sve konfuzno recheno, al' svi se razumemo:)

u realnom zivotu se te striktne polarnosti retko deshavaju, obichno je chovek konstruisan i uchestvuje u i u diznosti i u zadovoljstvu, i josh mnogim drugim stvarima- nekako kod svakog prevagne ono shto bolje prepoznaje- shto mu je kroz odrastanje bilo dostupnije da se razvije.

Ruben Ruben 16:36 18.11.2007

Heraclo

S obzirom da se ispod naslova posta otvara dilema dužnost-zadovoljstvo (MT ili ER pristup), kao i shvatanje ,,moralne autonomije,, mislim da bi naslov trebao biti -Prometejev izbor-.
Već samo to bi bilo dovoljno da se smanji mogućnost relativizacije moralnog izbora.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:05 18.11.2007

"smrt, izdaja, patnja, beda..."

....SU merilo snage, odnosno moći....
Sa jedne strane imamo ljude koji seju smrt i strah, koji uživaju da ih se neko boji, koji olako povlače obarač...
Koji kažnjavaju izdaju u smrt!
Koji vole da muče nekoga da pati jer im je to duševna hrana?
Koji vole da su svi oko njih bedni da moraju NJIH da mole za parče hleba, za život...

SU merilo straha?
To su druga polovina ljudi koji mole za život, da ne budu mučeni, koji mole i to BEZ stida, jer smatraju da su za to rođeni...

ČUDNOVATI SU PUTEVI GOSPODNJI...ALI I LJUDI?

Drugi deo Vašeg posta su stvari koje svi koriste, a ono što svi koriste i nije toliko zanimljivo. Ponešto ostaje u lepom sećanju i to je sve. ŽIVOT I JESTE SAMO LEPE USPOMENE ! Dok sam bio momak jedva sam čekao da se oženim da mi je "pun" krevet , da kad se probudim imam ženu na "izvolte..." Da ne moram da se spremam svaki put da idem u grad i kad sam umoram i kad nisam...Kad je to i došlo posle samo godinu dana nije više bilo zanimljivo...
O hrani se priča kad je neki novitet, kad je neko nešto izmislio naročito žene i njihove torte : Eeej komšinice aj dodji da probaš moj novi recept!
kola su zanimljiva dok ih ne kupimo i provozamo koji dan, posle postajemo njihovi robovi sve zavisi koliko koštaju, treba sačuvati tolike pare na ulici od krađe, grebanja ....
SVE ŠTO ŽARKO ŽELIMO, KAD TO KUPIMO ILI DOBIJEMO BRZO POSTAJE NEZANIMLJIVO

A borba za život je uvek zanimljiva ma koliko bolesni bili ili siromašni ili invalidi ili ne znam već šta, ali se sa borbom za život se ne prestaje. Svaka borba za život je čudna na svoj način zato je i zanimljiva?
Kao da je život nešto, samo muke bol i patnje, a opet ga toliko volimo........................................!

Re: "smrt, izdaja, patnja, beda..."

Mislim da je odgovor u kretivnom, a ne konzumatorskom pristupu stvarima koje zarko zelimo.
Banalni primeri:
1. ja volim da kuvam i da jedem i to radim vec dugi niz godina sa velikim zadovoljstvom.
2. Isto tako, zivim sa Pazljivim Muzem vec 7 godina i dalje mi je zanimljivo. Mislim da je brak jedna mnogo dinamicnija pojava gledano iznutra, nego kad se gleda spolja.
Sve zavisi od pristupa.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:52 19.11.2007

Smrt, izdaja, patnja, beda...

Mislim da je brak jedna mnogo dinamicnija pojava gledano iznutra, nego kad se gleda spolja.

Ništa nije onako kao što izgleda. Uprošćeno rečeno.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 15:09 19.11.2007

Re: "smrt, izdaja, patnja, beda..."

u pravu ste ja sam uhvatio za prvi pasus pošto sam malo van sebe zbog...
Ja sam takođe sretno oženjen već 11 godina, žena mi je super lepo se slažemo i još se nismo posvađali zbog nas dvoje? Bude ponekad zbog familije , komšija ili su neke sitne banalnosti. Svakom bih poželeo brak kao što je moj. Ono gore sam napisao jer razmišljajući kao momak je jedno a kao muž je drugo. I uvek je tako , ja mislim svima nama, želimo baš ono ili nešto što nemamo, a kada ga dobijemo odma sutradan se misli i želi novi podvig....
Ceo život nam nije kao što bi mi želeli, ali eto svi ga živimo. Vaša tema je veoma diskutabilna i zavisi ko je kako raspoložen, da li baš ustao ili mu je neko bolestan
Zbog toga ja dobro što postoji blog da se čovek ponekad malo istrese psihički i odma mu je lakše, što sam upravo ja danas doživeo...

hvala Vam

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana