Eksperimenti u blogovanju| Gradjanske inicijative| Hobi| IT

CSS-ove će svi pisati

Goran Vučković RSS / 24.01.2010. u 20:50

 

Za one koji ne znaju šta je CSS, preporučujem sledeći link: CSS Zen Garden. Probajte linkove na desnoj strani, koji potpuno istu web stranicu, onu koju gledate, pretvore u nešto sasvim drugo, koristeći samo drugačiji CSS (i poneku dodatnu sličicu, naravno).

+++

Ovaj tekst daje predlog kako na fleksibilan način, uz minimalne izmene softvera bloga i minimalno kasnije održavanje od strane tima B92, rešiti zahteve korisnika za personalizacijom izgleda ("ne volem belo", "font nije lep", itd). Korisnicima bi se davala velika sloboda u personalizaciji, a razmena tih dizajn "tema" koji bi korisnici napravili bi bila veoma jednostavna.

Ovih dana smo se dosta igrali prekonfigurisanjem CSS instrukcija iz glavnog http://blog.b92.net/v2/css/blog.css fajla pomoću greasemonkey plug-ina za firefox i to prilično lepo radi.Jedini stvarni problem je to što greasemonkey skript proradi tek kada se stranica potpuno učita - a dok se učitava vide se standardne boje sajta.

Jedno moguće rešenje za ovo bi bilo da se omogući, u okviru stranice za održavanje profila, održavanje i privatnog CSS fajla, koji ne bi bio zamena za b92 CSS fajl, nego bi bio dopuna, koja promeni samo ono što je neophodno.

Privatni CSS fajl bi se držao na B92 blog web sajtu slično kao što se drži i avatar - znači, na primer, ako je URL mog avatara:

http://blog.b92.net/user_stuff/avatars/mali/444/3444.jpg

onda bi URL mog privatnog CSS fajla bio:

http://blog.b92.net/user_stuff/css/444/3444.css

Tj. ista logika imenovanja i indeksiranja (poslednje 3 cifre userid su folder u kome je fajl).

Pošto se radi o prostom serviranju fajla, HTTP protokol bi trebalo da sam po sebi koristi keširanje, tj. da se (kao i glavni CSS) i ovaj učita samo jednom, a onda ne učitava ako nije promenjen.

Stranice bloga bi onda u standardnom zaglavlju, ispod reda:

< link href="/v2/css/blog.css?r=1" rel="stylesheet" type="text/css" />

dobile i red koji učitava i privatni stylesheet, nešto ovako u mom slučaju:

< link href="/user_stuff/css/444/3444.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Tako da bi se onda u browseru drugi (privatni) css "pregazio" sve što treba iz prvog (glavnog) css.

Ako je neophodno, veličina CSS bi se mogla sistemski ograničiti na npr. 8K, što bi trebalo da bude više nego dovoljno za bilo kakve "akrobacije".

Pošto bi ovi fajlovi bili javni, svako bi mogao trivijalno kopirati sadržaj tuđeg CSS kod sebe, tako što prosto otvori tuđi CSS fajl i prenese njegov sadržaj u svoj profil.

Pošto, naravno, svako u svom CSS fajlu može da upiše šta god hoće, programeri b92 bloga ne bi imali nikakvu obavezu da održavaju kompatibilnost blog aplikacije sa privatnim CSS-ovima. Prosto - kad oni nešto promene, mi ćemo videti da (tj. ako) nam naš CSS više ne radi u nekim funkcijama, pa ćemo sami prepraviti ono što više ne radi.

Nadam se da bi ovo trebalo da bude minimalno zahtevno za programere B92, a omogućilo bi da svako od nas napravi (ili prekopira od drugoga) "temu" sajta - tj. boje, fontove itd - prema sopstvenom ukusu.

Osim toga, mislim da i ta mala dopuna znanja HTML i CSS koja bi se ovim postigla nije "za bacanje" - da se izrazim tako kao davni član organizacije Narodne Tehnike :-)

Kao mala motivacija (iako je moj smisao za dizajn veoma ograničen) evo par slika ekrana postignutih CSS izmenama kroz greasemonkey na mom računaru:

Vrh naslovne stranice (puna veličina)

4301445648_a2dffd5188_m.jpg 

 

 

 

 

 

 

Početak sekcije sa komentarima (puna veličina)

4301445486_211fbff2fb_m.jpg 

 

 

 

 

 

 

Nadam se da će ovaj predlog biti prihvaćen i od strane trenutno nezadovoljnih korisnika bloga, kao i od tima B92 Web-a. U tom smislu otvaram "javnu raspravu" o rešenju za korisnike bloga - da li ovo ima smisla i da li imate izmena/dopuna koje bi pomogle funkcionalnosti, fleksibilnosti, izvodljivosti itd.

NOVO: evo primera moje najnovije varijante "obucite malu Cicu" (potreban instaliran greasemonkey plug-in, to možete naći na odgovarajućem Maksinom blogu) - da biste dobili novi dizajn, kliknite na ovaj link (hvala gordanac, Makso!) a onda učitajte ponovo stranicu bloga.

Atačmenti

  • bg.jpg / 7.08 / KB image/jpeg


Komentari (575)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 20:51 24.01.2010

aeeeeee

:))))))))
Goran Vučković Goran Vučković 21:00 24.01.2010

Primer dopune CSS u greasemonkey

Evo primera skripta u greasemonkey koji zameni detalje u CSS definiciji da se dobije izgled kao na slikama gore:

// ==UserScript==
// @name MyBlogB92CSS
// @namespace fix92
// @description Prepravke na glavnom CSS-u b92 bloga
// @include http://blog.b92.net/*
// ==/UserScript==

var mycss = document.createTextNode("\n\
/* zajednicko */\n\
body {\n\
color: #0F090C;\n\
background-color:#EFEFEF;\n\
font-family:verdana,helvetica,arial,sans-serif;\n\
font-size: 10px;\n\
}\n\
.navigation ul.nav li a {\n\
font-size:12px;\n\
}\n\
#blog-footer-outer {\n\
background:transparent;\n\
background-color:#EFEFEF;\n\
}\n\
/* lista komentara */\n\
div.quote {\n\
background:#EEEEEE url(../img/quote-left.gif) no-repeat 5px 0px;\n\
}\n\
div.komentar {\n\
background:#E8E8E8\n\
}\n\
.komentar-outer {\n\
border-top:2px solid #000000;\n\
background:#D8D8D8\n\
}\n\
div.komentar-iner {\n\
background:#D8D8D8\n\
}\n\
div.komentar-outer-footer {\n\
background:#D8D8D8\n\
}\n\
.reply {\n\
border-top:1px solid #000000;\n\
background:#DFDFDF\n\
}\n\
.reply div.komentar-iner {\n\
background:#DFDFDF\n\
}\n\
.reply div.komentar-outer-footer {\n\
background:#DFDFDF\n\
}\n\
.author div.komentar-iner {\n\
background:#D8D8D8\n\
}\n\
.author div.komentar-outer-footer {\n\
background:#D8D8D8\n\
}\n\
.replyauthor {\n\
border-top:1px solid #000000;\n\
background:#DFDFEE\n\
}\n\
.replyauthor div.komentar-iner {\n\
background:#DFDFEE\n\
}\n\
.replyauthor div.komentar-outer-footer {\n\
background:#DFDFEE\n\
}\n\
.komentar-outer-footer p {\n\
font-size:9px;\n\
}\n\
div.quote {\n\
margin-left:0px;\n\
padding:0px 5px 2px 5px;\n\
background:#EFEFEF url(../img/quote-left.gif) no-repeat 5px 0px;\n\
}\n\
blockquote.quote {\n\
padding:0px 5px 2px 5px;\n\
font-size:12px;\n\
}\n\
blockquote.quoteTemp {\n\
padding:0px 5px 2px 5px;\n\
font-size:12px;\n\
}\n\
/* blogovi */\n\
div.blog-outer {\n\
background:#EFEFEF\n\
}\n\
div.blog-iner {\n\
background:#DFDFCC\n\
}\n\
div.blog-outer-footer {\n\
background:#DFDFCC\n\
}\n\
/* sekcija za autora */\n\
.autor-outer {\n\
background:#EFEFEF\n\
}\n\
.autor-iner {\n\
background:#DFDFDF;\n\
font-size:12px;\n\
}\n\
/* sekcija 'vase kontrole' */\n\
.admin-outer {\n\
background:#EFEFEF;\n\
}\n\
.admin-iner {\n\
background:#DFDFDF;\n\
font-size:12px;\n\
}\n\
/* pocetak zone za dodavanje vasih komandi */\n\
/* kraj zone za dodavanje vasih komandi */\n\
" );

var mycssnode = document.createElement("style" );
mycssnode.appendChild(mycss);
mycssnode.setAttribute('TYPE','text/css');
var just_below_css = document.evaluate("//link[@href='/favicon.ico']",document, null, XPathResult.ORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE, null);
just_below_css.snapshotItem( 0 ).parentNode.insertBefore(mycssnode,just_below_css.snapshotItem( 0 ));
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:20 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

stvarno vučko u pravu si da će svako da piše. ja u životu nisam sanjala da ću jednog dana da pravim web stranu svome mužiću i pišem css fajlove. al je mnogo zabavno. samo na kraju kad sam išla da validiram našlo mi ono čudo nekih 7-8 grešaka na svakoj strani. jbg, niko nije savršen
trener92 trener92 22:04 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Primer dopune CSS u greasemonkey

Goran Vučković

Pitanje:
Šta sada da radim sa ovim što si postavio ?
(imam već instaliran FF,Google Chrome)

p.s. nacrtaj ako treba
Goran Vučković Goran Vučković 22:16 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey


Šta sada da radim sa ovim što si postavio ?

Najbolje ono što je Goca dole napisala - odeš kod Makse na blog i isklikćeš linkove (instaliraš greasemonkey a onda skripte po izboru).
maksa83 maksa83 22:27 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Šta sada da radim sa ovim što si postavio ?
(imam već instaliran FF,Google Chrome)

Za Firefox i Chrome 4.0beta (za koji Dragoljub uporno tvrdi da ne postoji) samo klikni ovde, a i nije mi jasno zašto Vučko ne postavi taj link u vr' svog teksta.

Inače, provalio sam foru kako da na Chromeu edituješ te skriptove.

Umesto da klikneš na link direktno, snimiš ga negde sa "Save As...", onda ga čačkaš tamo, snimiš, i samo ga mišem odvučeš na neki otvoreni Chrome prozor i instaliraće se. Ovo možeš da ponoviš proizvoljan broj puta. Nije baš udobno kao Firefoxov Greasemonkey -> Manage User Scripts, ali radi.

dragoljub92 dragoljub92 22:55 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

ne tvdim ja da ne postoji 4.0betas nego sam negdi pročitao da postoji 4.5beta ,a za ovu ćetvorku sam samo reko da neće u M$ da samo klikneš i da se instalira ,što u linixu hoće.
mali nesporazum ništa loše
the the 23:20 24.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

predlagao sam identično i nekim drugim "redizajniranim" destinacijama ali nije bilo usvojeno...
dakle, moja podrška.

usput, ja od redizajna na ovamo imam skript koji pri otvaranju b92 bloga odradi invert screen-a.
mnogo je lakše za čitanje...
ne znam za pc ali kolege na mac-u mogu da pritisnu ctrl+alt+cmd+8.
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:57 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

A zašto vi toliko psujete u ovim komentarima? Sve neke nepoznate reči
Goran Vučković Goran Vučković 13:10 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

A zašto vi toliko psujete u ovim komentarima? Sve neke nepoznate reči

Gadna narav

Evo par varijanti kratkih uputstava za CSS - Cascading Style Sheets - definicije izgleda web strana.

U Zen stilu :)
Primetite sledeće:
Download the sample html file and css file

Ako otvorite HTML fajl, videćete kako stranica izgleda kada se na nju ne primeni CSS. Otvaranjem CSS fajla videćete kako izgleda magija koja pretvara ono prvo u zen baštu.

Linkovi sa desne strane prikazuju tu istu stranicu (html sadržaj) na koju su primenjeni drugi CSS-ovi - obavezno probajte - razlike su ne-ve-ro-vatne.

CSS Quick Tutorial
Introduction to Style Sheets
reanimator reanimator 13:42 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Goran Vučković

CSS Quick Tutorial
Introduction to Style Sheets

Uuuu...CSS Quick Tutorial??!!
Mislim da ću lagano da dam otkaz :)
Goran Vučković Goran Vučković 13:43 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey


Uuuu...CSS Quick Tutorial??!!
Mislim da ću lagano da dam otkaz :)

Pogledaj Zen baštu :)
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:05 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Ako otvorite HTML fajl, videćete kako stranica izgleda kada se na nju ne primeni CSS. Otvaranjem CSS fajla videćete kako izgleda magija koja pretvara ono prvo u zen baštu.

Linkovi sa desne strane prikazuju tu istu stranicu (html sadržaj) na koju su primenjeni drugi CSS-ovi - obavezno probajte - razlike su ne-ve-ro-vatne.

CSS Quick Tutorial
Introduction to Style Sheets


Au, pa ti ćeš od nas sektu da napraviš!

A zašto vi toliko psujete u ovim komentarima? Sve neke nepoznate reči


Pozdrav komšija, i nemoj da se udubljuješ u problematiku, ovo je zarazno, zaboli te glava, zapostaviš porodicu i obaveze i ne možeš da se otrgneš. S-E-K-T-A! Klanjanje idolu sa majmunskom glavom (blogerski baphomet?)
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:24 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Klanjanje idolu sa majmunskom glavom

Da nije ON
nemoj da se udubljuješ u problematiku, ovo je zarazno, zaboli te glava, zapostaviš porodicu i obaveze i ne možeš da se otrgneš

Jes' normalna. Ja sam jedva i ovo do sada povatao
mirelarado mirelarado 15:36 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Gospodja Klara
S-E-K-T-A! Klanjanje idolu sa majmunskom glavom (blogerski baphomet?)


Чак и личи. :)
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:20 25.01.2010

Re: Primer dopune CSS u greasemonkey

Da nije ON

Mnogo gore.

Чак и личи. :)

Mirela, nisu tu čista posla. Gde je ona Beba sada kad imamo zaveru na vidiku?
Mislim, nismo dovoljno sišli sa uma od ovih boja, simbola i reprogramiranja, fali nam malo zdrave paranoje.
margos margos 21:06 24.01.2010

Ljudi moji,

ja se već umorila od ovog make-upa:(
Vučko, svaka tebi čas' !

A red je i da majmunčiće nahranimo, rade k'o ludi već danima:)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:22 24.01.2010

Драги Вучко...

... ја сам теби и Макси већ подигао споменик за труд, умеће и добро вољу које сте уложили да овог "сирака без иђе икога" дизајнерски и програмерски дотерате. Но, ово што ви радите јесте за напредније кориснике интернета (добро, не мислим баш много напредне, све је просто к'о пасуљ и добро објашњено), али просечан посетилац Б92 сајта није такав. Баш га брига да се бави програмерским мађикорамама.

Што дуже гледам овај нови блог, све ми се више чини као дизајнерско и програмерско смеће. И то није нешто што ће Макса и Вучко решити, нити треба они тиме да се баве. То је проблем којим би би требало да се баве они што разумеју да се тако корисници одбијају од употребе и посећивања једног дела Б92 портала.

Ја се извињавам због оних мало оштријих речи, написаних у афекту, које сам подвукао underline-ом и молим да ми се не узму за зло.

EDIT:
Ууупс, не види се underline, мора да је неки bug, али претпостављам да сви знате на које речи мислим...

EDIT на EDIT:
Белешка из дневника: понедељак 25.1.2010, 14:03: underline прорадио.
Goran Vučković Goran Vučković 22:09 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

Zahvaljujem na lepim rečima, a što se tiče ovoga:
Но, ово што ви радите јесте за напредније кориснике интернета (добро, не мислим баш много напредне, све је просто к'о пасуљ и добро објашњено), али просечан посетилац Б92 сајта није такав. Баш га брига да се бави програмерским мађикорамама.

Ovaj predlog se, pre svega, odnosi na registrovane korisnike - tako da se već tu krug smanjuje.

Drugo, moguće je, uz nešto dodatnog truda, napraviti i pojednostavljenja, poput alatke za prepisivanje profila od drugog korisnika, a onda napraviti nekoliko korisničkih naloga koji služe samo da drže mustre u raznim bojama.

Ali verujem da čak i to nije toliko bitno. Oni kojima izgled ne smeta, ne moraju ništa ni menjati. Njima će taj "privatni" CSS fajl biti prazan (kao i svakom ko ga ne izmeni sam - slično kao ovaj "sivi čovečuljak" avatar koji imaju oni koji avatar nisu podesili).

Čak i ako ne bude ovog pojednostavljenja sa biranjem profila iz liste, uveren sam da ćemo mi, koji postavimo svoju "temu", rado pomoći svakome ko bude pitao na blogu kako da "temu" promeni.

Što se tiče ovoga:
Што дуже гледам овај нови блог, све ми се више чини као дизајнерско и програмерско смеће. И то није нешто што ће Макса и Вучко решити, нити треба они тиме да се баве. То је проблем којим би би требало да се баве они што разумеју да се тако корисници одбијају од употребе и посећивања једног дела Б92 портала.

kao što znaš, ovakve stvari su moja struka i imam prilično dobru ideju kako ti odnosi izgledaju. Velike promene vrlo često završe sa priličnim problemima, čije rešavanje ume da potraje nedeljama - tako da verujem da se proces može poboljšati na obe strane. Pretpostavljam da bi pomoglo ako bi se otvorio jedan "b92" blog za prijavu problema, znači samo problema - poput tog underline ili ovog problema sa navigacijom koji je Bojan pronašao itd, gde bi izbegli trolovanje i smajlije, svaki komentar bio jedna prijava problema, a b92 tim replikom komentarisao - davao način da se problem zaobiđe, status rešavanja itd. Ali to bih zaista ostavio našim domaćinima, ako misle da bi takav način prikupljanja prijava problema bio svrsishodan.

Ovaj način personalizacije bi, po meni, bio još jedan dopunski korak u povećanju funkcionalnosti i fleksibilnosti rešenja i čini mi se da bi skinuo sa dnevnog reda stvar koju je popriličan broj korisnika ocenilo kao ozbiljnu prepreku korišćenja sajta (zamor očiju itd).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:23 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

Goran Vučković
kao što znaš, ovakve stvari su moja struka i imam prilično dobru ideju kako ti odnosi izgledaju. Velike promene vrlo često završe sa priličnim problemima, čije rešavanje ume da potraje nedeljama...

А овакве ствари су пречесто део мог посла, и до сада сам научио да решење, зарад најшире корисничке доступности, мора бити примењено са врха, а не из базе (срећом, italic ипак ради, па ће се ова моја мала иронија ипак некако појавити).

Проблеми се решавају тек онда када се призна да они постоје, а ја то до сада нисам приметио. (Извињавам се ако сам нешто значајно пропустио, јер у то признање не рачунам оно пословично: само мало стрпљења, средиће се.) Да бих нагласио постојање проблема, зато сам и горе употребио мало тежу реч, не бих ли како неког барем изнервирао и добио било шта као реакцију.

Такође, дубоко сам уверен да ова брљотина од новог блога (не узбуђујте се претерано, само опет провоцирам) из сата у сат одбија могућног новог корисника а старом претерано искушава стрпљење и пословичну добру вољу. (Ово последње је моје лично осећање.)
Milan Novković Milan Novković 22:25 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

Osim toga, mislim da i ta mala dopuna znanja HTML i CSS koja bi se ovim postigla nije "za bacanje"

Vučko, ali čemu ta komplikacija kad je colour i font choser, GUI, naravno, trivijalno za napraviti !!!

Tako, sve može da se uradi za manje od dan, gde svaki korisnik bira boje i fontove, a da ni jedan korisnik ne mora ništa novo da uči i sve radi na svim browserima.
AlexDunja AlexDunja 22:34 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

Проблеми се решавају тек онда када се призна да они постоје, а ја то до сада нисам приметио. (Извињавам се ако сам нешто значајно пропустио, јер у то признање не рачунам оно пословично: само мало стрпљења, средиће се.) Да бих нагласио постојање проблема, зато сам и горе употребаио мало тежу реч, не бих ли како неког барем изнервирао и добио било шта као реакцију.

Такође, дубоко сам уверен да ова брљотина од новог блога (не узбуђујте се претерано, само опет провоцирам) из сата у сат одбија могућног новог корисника а старом претерано искушава стрпљење и пословичну добру вољу. (Ово последње је моје лично осећање.)


LOVE
Goran Vučković Goran Vučković 22:39 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

Да бих нагласио постојање проблема, зато сам и горе употребаио мало тежу реч, не бих ли како неког барем изнервирао и добио било шта као реакцију.

Pa ok, legitimna strategija, rekao bih, iz te tačke gledišta. Pretpostavljam da bi bila, kao takva, još efikasnija ako bi se te reči uputile nekome ko je u strukturi iznad, a ne paralelno ili ispod tačke odlučivanja. Ja takvih kontakata nemam.

Druga stvar je što koliko god emocija ima u tim prijavama problema, tehnika odvajanja "signala" od "šuma" nije zgoreg. Predlog bloga za prijavu problema koji sam dao gore je bio u tom smeru.

A ovaj blog gore je moj način da doprinesem rešenju na način na koji umem. Možda je upotrebljiv, možda ima razloga zašto neće moći tako, naravno - ne znam kako ta aplikacija zaista izgleda - ali čini mi se da bi dalo najveću slobodu korisnicima uz najmanji rad programera. Pa ako bude nešto, super - ako ne bude - radi i greasemonkey pristojno.

Goran Vučković Goran Vučković 22:43 24.01.2010

Re: Драги Вучко...


Vučko, ali čemu ta komplikacija kad je colour i font choser, GUI, naravno, trivijalno za napraviti !!!

Tako, sve može da se uradi za manje od dan, gde svaki korisnik bira boje i fontove, a da ni jedan korisnik ne mora ništa novo da uči i sve radi na svim browserima.

Pa hm... čini mi se da i nije baš trivijalno - mislim - pretpostavljam da može da se postavi komponenta za biranje, ali treba napraviti listu stilova koji se menjaju (tj. koji deo bloga će biti ofarban), pa onda napraviti stranicu gde se za svaki stil daju smislene opcije za biranje, pa onda to spakovati u neki format i primenjivati itd - mislim - svede se verovatno na neko dopunjavanje/gaženje CSS slično ovome, ali zahteva više rada na obuhvatu podataka i kontroli ulaznih vrednosti itd.

Čini mi se da bi, za početak, više nego dovoljno bilo napraviti nešto vrlo jednostavno, bez obećanja - poput ovog predloga gore.
Milan Novković Milan Novković 23:45 24.01.2010

Re: Драги Вучко...

svede se verovatno na neko dopunjavanje/gaženje CSS slično ovome

Što se tiče perzistencije može da se svede na ovo što ti predlažeš, css file po korisniku. GUI je samo za interakciju sa korisnikom.

Ne treba preterivati sa konfigurabilnim parametrima, samo nekoliko ih rešava skoro sve probleme.

A može i da se kombinuje, tj i ja kao i Predrag sumnjam da će se iole ozbiljniji deo regeistrovane blogovske populacije upuštati u CSS editovanje pa bih ja za ogromnu većinu zaobišao CSS i samo ponudio nekoliko jednostavnih opcija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:57 25.01.2010

Re: Драги Вучко...

Tako, sve može da se uradi za manje od dan, gde svaki korisnik bira boje i fontove, a da ni jedan korisnik ne mora ništa novo da uči i sve radi na svim browserima.

kako ko za manje od dan, Milane...kako ko. evo Re naprimer, provodi toliko vremena na celoj stvari da se plaši za svoj sexualni život. sasvim opravdano.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:22 24.01.2010

*****

Super je javna rasprava, ali rešenja se uvek donose u koridorima moći (jel l' tako Gordana(c)?) Prema tome mislim da bi trebalo o ovome, kad blog već ne čitaju Oni koji trebaju, obavestiti osobu koja je i do sada neprirodnom nepogodom svog posla služila kao transmisija između nas blogerske raje i Mandarina koji sede na himalajima (uspešno obavljenog posla). Dakle, zašilji kaskaturu, Vučko, i svojim rečima, sa što manje mandarinskog, predloži ovo tajanstvenoj Vesni.
gordanac gordanac 21:44 24.01.2010

Re: *****

Bojan Budimac
Super je javna rasprava, ali rešenja se uvek donose u koridorima moći (jel l' tako Gordana(c)?) Prema tome mislim da bi trebalo o ovome, kad blog već ne čitaju Oni koji trebaju, obavestiti osobu koja je i do sada neprirodnom nepogodom svog posla služila kao transmisija između nas blogerske raje i Mandarina koji sede na himalajima (uspešno obavljenog posla). Dakle, zašilji kaskaturu, Vučko, i svojim rečima, sa što manje mandarinskog, predloži ovo tajanstvenoj Vesni.


Ne mora da piše...
(a mislim da nam treba i Tajanstvenu urednicu malko razgaliti)
Napravila Gospođa Klara film
(el 21. vek, el nije 21. vek, ha?
este, 21. vek je
ondaK - molim lepo, obavezno pogledati film)
multimedijskotransparentno
Goran Vučković Goran Vučković 22:11 24.01.2010

Re: *****

Dakle, zašilji kaskaturu, Vučko, i svojim rečima, sa što manje mandarinskog, predloži ovo tajanstvenoj Vesni.

Poslato.
miloradkakmar miloradkakmar 23:45 24.01.2010

Re: *****

Napravila Gospođa Klara film


Goran Vučković Goran Vučković 23:48 24.01.2010

Re: *****

Napravila Gospođa Klara film

A evo i reanimatorovog nastavka
gordanac gordanac 21:30 24.01.2010

š`o ti dobar naslov ...

...a, bogami i - tekst ti valja.
Ako sam dobro razumela - tvoj CSS važi za sve vrste "browser-a" koji se koriste, je li tako? (I IE i FF i Opera i Safari...)
Da dodam:
Za korisnike FireFox (i one koji to žele da postanu) svi potrebni "scripts" se nalaze "linkovani" u tekstu "Hundertwasser" napisan od strane makse (zvezdesjajneistočne), a uz nesebičnu pomoć drugova Vučkovića i Budimca (zvezdesjajnezapadne i polumesecaplavoga)

Za izmene koje se predlažu nije potrebno nikakvo posebno i drugo znanje osim ovog uobičajenog korisničkog koje svi posedujemo.

DakeM:

"Hundertwasser" - direktni linkovi za "greasemonkey"

Evo, ovako izgleda:

Goran Vučković Goran Vučković 22:14 24.01.2010

Re: š`o ti dobar naslov ...

Ako sam dobro razumela - tvoj CSS važi za sve vrste "browser-a" koji se koriste, je li tako? (I IE i FF i Opera i Safari...)

Ovo bi trebalo da reši i IE, da - znači da reši probleme svima koji ne mogu da koriste ovu zvrčkicu što smo napravili u greasemonkey.

Postoje izvesne nekompatibilnosti raznih browsera sa CSS definicijama, ali trebalo bi da ovaj lični CSS to može da zaobiđe donekle, čak i ako takvih stvari bude - zato što se kroz lični CSS može podesiti "tweak" koji odgovara browseru koji korisnik upotrebljava.
Kazezoze Kazezoze 21:33 24.01.2010

ovo je odlichno,

samo me interesuje gde tachno treba da napravim izmenu boje da bih zamenio ovu sivu iz komentara... ona srednja u naslovnoj mi se idealno uklopila u svetliju nijansu maslinasto zelene u pozadini, pa bi nju ili neshto slichno umesto ove sive...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:42 24.01.2010

Re: ovo je odlichno,

Kaz ja sam u delu gde piše:

div.komentar-iner {\n\
background:#BDCFAE\n\
}\n\

umestu tu njihovu sivu stavila ovu zelenu nijansu #BDCFAE
ali to je samo za svaki prvi komentar u nizu.
malo niže ima još tih komandi gde možeš da menjaš

.reply div.komentar-iner {\n\
background:#ffffff\n\
}\n\

eto ja sam za reply napravila da mi bude bela pozadina


edit: nisam odmah primetila da moram one slaševe duplo da ukucam da bi se videli jednom. videla sam negde da je vučko to reko al sad ne znam na kom blogu.
dragoljub92 dragoljub92 22:03 24.01.2010

open source pobeđuje a

šta da rečem oduševljen sam.
ovo je najboljinačin da se shvati šta znači open source ,jer da ff i greas m. nisu otvorenog koda đabi krečili.jer da napomenem u ie ovo ne bi smeli da radimo.ona eula nas u tome sprečava.
sad ironično je što ja u linuksu (kubuntu)nikako ne mogu da otvorim editor pa da se i ja malko igram.ali meni je svako rešenje koje ubiva belinu super
maxo,vućko,budimac velika zahvalnost za ničim izazvano popularisanje free softvera i otvorenog koda

(nemam onog što se klanja)
AlexDunja AlexDunja 22:13 24.01.2010

:)) ovaj put prastam

zloupotrebu brankovih stihova...
i molim programere( koji ne citaju blog)

da nam omoguce malo lakse
surfovanje na stranici.
na pr. time sto bi se negde ubacio
spisak najnovijih blogova.

blagodarim.

za boje cemo se pobrinuti...
sve su nam maxa i vucko objasnili:)
Goran Vučković Goran Vučković 22:17 24.01.2010

Re: :)) ovaj put prastam

zloupotrebu brankovih stihova...

Brankovi stihovi su javno dobro - ali drago mi je što si mi oprostila ovaj put
Alava Alava 01:32 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

sad ironično je što ja u linuksu (kubuntu)nikako ne mogu da otvorim editor pa da se i ja malko igram.

Ajde kaži šta je problem, ja sam se patila sa editorom svojim, možeš i na pp da se javiš.

Vučko, ja ovu tvoju CSS mudroliju instalirala sa maxinog bloga (nisam ni videla da si ti napisao text) samo mi je sve toliko usitnjeno da moram da prislonim obraz uz monitor e da bih videla. Je l' može neki info gde menjam font? Videla sam negde da si već nekome objasnio baš za font, al' da me ubiješ ako sad mogu da nađem!!!

Aj pliz, puno hvala!
dragoljub92 dragoljub92 01:36 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

Ajde kaži šta je problem, ja sam se patila sa editorom svojim, možeš i na pp da se javiš.

pa probao kao ti da u pretraživač ukucam editor pa kdeditor i om mi kaže nema
Goran Vučković Goran Vučković 01:40 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a


Vučko, ja ovu tvoju CSS mudroliju instalirala sa maxinog bloga (nisam ni videla da si ti napisao text) samo mi je sve toliko usitnjeno da moram da prislonim obraz uz monitor e da bih videla. Je l' može neki info gde menjam font? Videla sam negde da si već nekome objasnio baš za font, al' da me ubiješ ako sad mogu da nađem!!!

Mislim da je najbolje da probaš sa kombinacijom tastera "Ctrl" i "+", pošto ona sistematski proširi sve.

Alternativa je da izmeniš ovo:

body {\n\
color: #0F090C;\n\
background-color:#EFEFEF;\n\
font-family:verdana,helvetica,arial,sans-serif;\n\
font-size: 10px;\n\
}\n\

na, recimo, 11 ili 12 - ali to može da dovede do "prelivanja" nekih tekstova u odnosu na "kućice" u kojima su.

Možeš da probaš i da skineš Verdanu sa liste fontova, jer je arial uži od nje.

Ali najbolje "Ctrl"-"+", tj. View -> Zoom -> Zoom in iz menija.
Alava Alava 01:41 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

dragoljub92
Ajde kaži šta je problem, ja sam se patila sa editorom svojim, možeš i na pp da se javiš.

pa probao kao ti da u pretraživač ukucam editor pa kdeditor i om mi kaže nema

e pa to je isto kao kod mene, moraš tačnu putanju!
e sad koliko sam ja skapirala ovaj moj linux ako staviš editor na desktop on ti da samo putanju za desktop, itd. jedva sam uspela da nađem pravu, ali je na kraju bila nešto (ako me sećanje dobro služi) /usr/bin/kedit/

Znači tako je kod mene. Najlakše ćeš je naći ako u Find files/folders ukucaš kedit, oma će da ti izbaci putanju i tako učukaš u taj pretraživač.

Koji smo mi poćetnici, jeeee. A pogle Vučka i Maksu...
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:42 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

gde menjam font

u editoru nadješ:

var mycss = document.createTextNode("n
/* zajednicko */n
body {n
color: #0F090C;n
background-color:#EFEFEF;n
font-family:verdana,helvetica,arial,sans-serif;n
font-size: 10px;n
}n


i zameniš šta želiš.
dragoljub92 dragoljub92 01:44 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

Koji smo mi poćetnici, jeeee. A pogle Vučka i Maksu...

neće kaže nema poklapanja
Alava Alava 01:45 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

Vučko, fala ti k'o bratu, a ja našla tamo negde gde je njanja objašnjavala klari, pa sam podesila na 14 (tako rekla njanja ))
Sa ovim ctrl+ se ne bih zezala, tako sam na starom blogu sve poremetila, bila su mi velika slova ali je u dugmetu "Povratak na naslovnu" pisalo samo "Povratak na" itd. da te ne smaram dalje...

Hvala još jednom puuuno, sutra ću malo da prčkam sama oko boja, mada su ove tvoje default sasvim ok.
Alava Alava 01:46 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

neće kaže nema poklapanja

jesi siguran da ukucaš tačno ime editora... možda ukucaš keditor a treba kedit ?
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:49 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

njanja objašnjavala klari, pa sam podesila na 14 (tako rekla njanja ))

i to arial umesto verdana (meni 12 potaman)
dragoljub92 dragoljub92 01:52 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

esi siguran da ukucaš tačno ime editora... možda ukucaš keditor a treba kedit ?

nema,imam ja problema i sa konzolom sa tim editorom copy pastujem celu komandu i on kaže jok
Alava Alava 01:53 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

Gospodja Klara
njanja objašnjavala klari, pa sam podesila na 14 (tako rekla njanja ))

i to arial umesto verdana (meni 12 potaman)

muchas gracias, ja skinula verdanu, a i stavila 12 i ok je.
Jedino što sad uopšte nema razlike između replike i komentara, tj. replika nije uopšte "uvučena" u odnosu na komentar. Je l' to tako podešeno ili se nešto kod mene pokvarilo?
Alava Alava 01:54 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

nema,imam ja problema i sa konzolom sa tim editorom copy pastujem celu komandu i on kaže jok

pa šta sve imaš od editora, nemoguće da neće baš ni jedan da ti nađe, probaj neki drugi u find files
Gospodja Klara Gospodja Klara 02:15 25.01.2010

Re: open source pobeđuje a

edino što sad uopšte nema razlike između replike i komentara, tj. replika nije uopšte "uvučena" u odnosu na komentar. Je l' to tako podešeno ili se nešto kod mene pokvarilo?

Replike su malo uvučene, ovako.


Meni je to ok.
Unfuckable Unfuckable 22:38 24.01.2010

Odlično, deĆki!

Zahvalnost, divljenje i čestitke maksi, vučku i Budimcu na energiji, ljubavi, strpljenju i požrtvovanju koje su uložili da poprave izgled omiljenog nam mesta i učine ga okuugodnijim i funkcionalnijim.

Nekoliko blogova se pojavilo na ovu temu u poslednjih 7 dana, i svaki je imao neku svoju posebnu podtemu i atmosferu. Jako mnogo energije je uloženo da se pošalju određene poruke i nađu – privremena ili trajna - rešenja kojima će se prevazići objektivne i na mnogim mestima iskazane teškoće sa kojima se susrećemo. (sad bi mogla da ide opaska kako je „rešenje“ koje nam je prvobitno servirano, u stvari – problem, ali hajde da preskočimo to. Uostalom, komrad Peggia je to fantastično iseckao u svom perfektnom komentaru)

Gledajući sve to, ten days after, pada mi na pamet moj omiljeni junak, Jožek sa Sutle, koji je umeo krajnje jednostavnim rečima preneti veoma jasne i, zašto ne reći, duboke poruke. Meni je jedna od najupečatljivijih ona o tome kako svi mogu i treba da učestvuju u izgradnji tog „kakosezvašebokcamu“ samoupravnog socijaljizma :
i ratari (obrađujući zemlju) i stočari (gajeći stoku) i zidari (zidajući) i panduri(hapseći) i pisci( pišući)...što mi je oduvek bilo mnogo slatko tako na gomili.

Teleportovanjem ovih fantastičnih misli Najvećeg Sina u 21. vek u kome smo, a na datu situaciju koju imamo (videli je mi kao rešenje ili problem, svejedno : zajedno smo u njoj) jasno je da programeri treba da programiraju, a ovi ostali, koji to ipak ne umeju, onda bar ono što znaju : neki će "zveckati nakitom sa balkona", neki će poluglasno komentarisati po holovima, neki neće ama baš ništa, a neki će, i to popriličan broj, dizati galamu.
Kao što rekoh u jednom svom skorašnjem komentaru : „oni neka rade svoje a mi ćemo - svoje“

edit : pokušao sam da spaceom na počecima pasusa učinim ovaj komentar preglednijim.
Ali, ni drug Space ne radi vikendom
Goran Vučković Goran Vučković 22:46 24.01.2010

Re: Odlično, deĆki!

edit : pokušao sam da spaceom na počecima pasusa učinim ovaj komentar preglednijim.
Ali, ni drug Space ne radi vikendom

Automatski i bez pitanja uklanja sve razmake sa početka redova, a ako hoćeš obrnutu kosu crtu, moraš je ubaciti dvaput uzastopno - to su moja dosadašnja iskustva sa magičnim čišćenjem komentara.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:37 25.01.2010

Re: Odlično, deĆki!

то је тако било и на прошлом блогу. нема празних места на почетку реда и треба две \ да би се видела једна.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:01 25.01.2010

Re: Odlično, deĆki!

marco_de.manccini
то је тако било и на прошлом блогу. нема празних места на почетку реда и треба две да би се видела једна.

onda to nije samo greška. to je već sindrom.
Goran Vučković Goran Vučković 15:06 25.01.2010

Re: Odlično, deĆki!

onda to nije samo greška. to je već sindrom.

Ne, to se zove "osobina" (feature)

Staro programersko pravilo: A documented bug is not a bug; it is a feature.
Atomski mrav Atomski mrav 15:13 25.01.2010

Re: Odlično, deĆki!

Staro programersko pravilo: A documented bug is not a bug; it is a feature.

mirelarado mirelarado 22:55 24.01.2010

Шта је сврха новог дизајна?

Заиста ми недостају речи да искажем дивљење и захвалност и теби и Макси, за сав труд који сте уложили да, барем нама, загриженим блогерима, олакшате коришћење "редизајнираног" блога. Знаке навода намерно сам употребила. Још увек не могу да схватим осионост и надменост програмера и дизајнера који су ово направили, јер је очито без покрића. Имала сам утисак (изгледа погрешан) да је сврха новог дизајна већа читаност. Резултат је, уверена сам, мања читаност. Познајем неке од нерегистрованих читалаца (сестра, пријатељи...), и сви су ми рекли исто: нису читали јер им све изгледа збркано. То су они људи што читају текстове, коментаре готово никад. Мислила сам да је циљ да се што више таквих људи привуче. Тај циљ, за сада, није испуњен, напротив.

Хвала још једном за све, Вучко. Играћу се чим будем имала мало више времена него сада.
AlexDunja AlexDunja 23:07 24.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

нису читали јер им све изгледа збркано.

da.
Goran Vučković Goran Vučković 23:24 24.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

Prvo i tebi da zahvalim na lepim rečima

Što se ovoga tiče:
Још увек не могу да схватим осионост и надменост програмера и дизајнера који су ово направили, јер је очито без покрића.

Ja te ljude nisam upoznao i nemam pojma ni o njihovoj veštini, ni zanatskom "radu nogu" što se tiče puštanja sistema u rad, ni motivacijama ( "inscentives" ) a ni o situaciji u kojoj su u ovom trenutku i njihovim osećanjima.

Moguće je da su osioni i nadmeni, ali je isto tako moguće da su razapeti između kontradiktornih zahteva uprave i korisnika i pod presijom - i da zbog toga postaju agresivniji nego što bi inače bili. Ali čini mi se da su ovo sve naše pretpostavke - a one mogu manje ili više da odslikavaju stvarnu situaciju.

Ne znajući količinu posla koja im je sada "na tanjiru" i pretpostavljajući da je rad na ovom rešenju dovoljno prioritetan da se za to može odvojiti npr. makar 50% jednog radnog vremena, moj bi savet bio da se uradi ono što bi Englezi zvali "cutting the red tape" - znači da se jedan od programera prijavi na blog pod nekim zvaničnim imenom ( "Tehnička Podrška" ) i otvori blog na kome bi mogao da prima i klasifikuje probleme i pruža neki direktni feedback korisnicima po pitanju poznatih problema, prioriteta njihovog rešavanja i statusa rešavanja. Time bi se pritisak na Vesnu da posreduje u ovom procesu smanjio, bilo bi moguće efikasno ustanovljavanje "izvora" (root cause) problema, a verujem i da bi to blagotvorno uticalo na odnos korisnika bloga prema tehničkom timu.

Ali moguće je sasvim da je taj tim trenutno preopterećen radom na drugim delovima sajta, naravno - to ja ne mogu da znam.

Ovo govorim pre svega iz ugla nekoga ko je ne jednom bio "na položaju" dok su "padala vruća g***a" - zbog čega verovatno imam malo više razumevanja za taj tehnički tim
mirelarado mirelarado 23:56 24.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

Goran Vučković
moj bi savet bio da se uradi ono što bi Englezi zvali "cutting the red tape" - znači da se jedan od programera prijavi na blog pod nekim zvaničnim imenom ( "Tehnička Podrška" ) i otvori blog na kome bi mogao da prima i klasifikuje probleme i pruža neki direktni feedback korisnicima po pitanju poznatih problema, prioriteta njihovog rešavanja i statusa rešavanja. Time bi se pritisak na Vesnu da posreduje u ovom procesu smanjio, bilo bi moguće efikasno ustanovljavanje "izvora" (root cause) problema, a verujem i da bi to blagotvorno uticalo na odnos korisnika bloga prema tehničkom timu.
Ali moguće je sasvim da je taj tim trenutno preopterećen radom na drugim delovima sajta, naravno - to ja ne mogu da znam.
Ovo govorim pre svega iz ugla nekoga ko je ne jednom bio "na položaju" dok su "padala vruća g***a" - zbog čega verovatno imam malo više razumevanja za taj tehnički tim


Ово је одличан практичан предлог, а и нешто што је требало одмах да се уради. Не знам ни ја какве све муке тиште програмере и дизајнере, али знам нешто друго: кад год сам прихватила неки тежак а слабо плаћен посао, радила сам га најбоље што умем и није ми било свеједно шта корисници мисле о мом раду.
itodor12 itodor12 00:04 25.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

Goran Vučković

Ovo govorim pre svega iz ugla nekoga ko je ne jednom bio "na položaju" dok su "padala vruća g***a" - zbog čega verovatno imam malo više razumevanja za taj tehnički tim



...ova vrsta padavina je postala konstantna,izgleda...
Goran Vučković Goran Vučković 00:09 25.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

...ova vrsta padavina je postala konstantna,izgleda...

Pretpostavljam da je takva konstatacija stvar odnosa prema životu.
itodor12 itodor12 23:17 25.01.2010

Re: Шта је сврха новог дизајна?

Goran Vučković

Pretpostavljam da je takva konstatacija stvar odnosa prema životu.


Uglavnom.I prema okruženju,takodje...
topcat topcat 23:09 24.01.2010

E pa...

Vučko i Maksa, vama svaka čast i veliko hvala što se trudite da ovu situaciju učinite koliko toliko podnošljivom. Vi trošite dragocijeno vrijeme dok se administracija - ODMARA! Jer je njima vikend, a vama je valjda dosadno - nemate familiju, nemate posao od kojeg se trebate odmoriti ili za koji se trebati pripremiti ili jednostavno nemate potrebu da jedan dan - ništa ne radite! Izgleda da su blogeri odgovorniji prema ovom mjestu od nadležnih. Većina nas, kad postavi blog, ne spava do sitnih sati, pazi, prisutna je...Pa i da je tema o...šta ja znam...metlama, na kojoj vjerojatno neće biti većih svađa (ok, nikad ne znaš), znaš da koliko je moguće moraš biti TU!
Naši admini ne moraju.
Uostalom, što bi se opterećivali ako sa sastanaka dobijaju onakav fidbek!?
No da...

Ima već 7 dana da svaki put kad se ulogiram prvo sat vremena "podešavam", da ne kažem neku drugu riječ, da uopće mogu nešto pročitati, a kamo li odgovoriti.

Danas sam prvo instalirala Vučkovu novu skriptu, ali ne znam se snaći.
Ima brdo backgrounda, brdo fontova i ja ne znam koji se na šta odnosi. Hoću promijeniti i neke boje i fontove - recimo boje komentara. Ne znam gdje. Pokušala sam malo eksperimentirati - bez uspjeha, naravno.
Poslije toga sam obrisala sve moguće iz mankija i otišla na Maksin blog i ponovo instalirala dodatke prema uputama. Sad imam sivu pozadinu, bijele osnovne komentare, stari font i svoju boju za nove.
Opet - polovično rješenje. I dalje trebam boju za komentare i promjenu fonta.
Ok, boje se nalaze na Maksinom blogu, stavio Vučko...ali...
Znači, opet moram kopati tamo i tražiti...više ni sama ne znam šta!
Onda milijunti klik, tools, edit, palete, ovo-ono...dokle više?
Meni je, kako se vidi iz priloženog, ovo malo previše. Sve mi je ionako SF i ne vidim zašto bi trebala proučavati skripte i css (Da još upišem neko programiranje for dummies da bi mogla na miru pročitati tekst?) zato što neka lijenčina koja je za to plaćena nije u stanju otvoriti blog i shvatiti da naša "pobuna" nema veze s viškom vremena i željom za zajebavanjem nadležnih, koji još nisu bili u stanju spustiti noseve do nivoa da uoče da problem - postoji.

Pun mi je kufer i boja i paleta, povisilica, kosih crta, a sveg zbog najobičnije BAHATOSTI!

Sutra je taj Monday...

edit:
evo novih komentara kod Unfa.
(ne, nisam sakrila replike, to sam kliknula ne bi li se možda pojavila neka magična opcija koja će ih prikazati!)
dragoljub92 dragoljub92 23:33 24.01.2010

Re: E pa...

Pun mi je kufer i boja i paleta, povisilica, kosih crta, a sveg zbog najobičnije BAHATOSTI!

e ja zbog toga koristim ćarolije samo po difoltu koju jeCrna Trojka postavila.ima preveliko iskustvo u tom samopodešavnju i došo do zaključka prvo po difoltu a onda ako znam menjam
topcat topcat 05:44 25.01.2010

Re: E pa...

dragoljub92

e ja zbog toga koristim ćarolije samo po difoltu koju jeCrna Trojka postavila.ima preveliko iskustvo u tom samopodešavnju i došo do zaključka prvo po difoltu a onda ako znam menjam


Ma sve je to ok, ali...ako već 7, 8 ili 10 dana sređujemo da "blog na nešto liči" - to ipak nešto govori o istom.
Ne želim više trošiti vrijeme na podešavanja. Ne želim više kopati po skriptama da bi ofarbala komentar jer odgovorni tjeraju inat i guraju neki kvazi "dizajn". Ovo nije moj privatni website. Želim doći na mjesto koje će biti ugodno i bez dodataka - koje će Maksine i Vučkove "čarolije" eventulano dodatno unaprijediti, a ne spašavati da se svi ne razbježe!
Šta da rade korisnici koji se (zbunjeni nepreglednošću i zaslijepljeni bjelinom) nisu probili do ova dva bloga ili nisu dovoljno kompjuterski pismeni da se upuštaju u eksperimentiranje?
Nije fer. That's all.
Goran Vučković Goran Vučković 12:32 25.01.2010

Re: E pa...

evo novih komentara kod Unfa.

Topcat, ovo ti se verovatno dešava jer si podesila stranicu na 1000, a kliknula si na link koji u sebi sadrži instrukciju za skok na neku treću ili četvrtu stranu, ili tako nešto.

Ja sam jutros nagazio na sličnu "minu" kad sam otvorio link koji mi je Višnja poslala, koji pokazuje na četvrtu stranu, a ja i dalje imam samo jednu, jer držim na 1000/strani.
maksa83 maksa83 12:35 25.01.2010

Re: E pa...

Ja sam jutros nagazio na sličnu "minu" kad sam otvorio link koji mi je Višnja poslala, koji pokazuje na četvrtu stranu, a ja i dalje imam samo jednu, jer držim na 1000/strani.

Šamarate servere, šamarate, a posle kukate na Iternal Server Errore.

Eeeeedećevamgdešnaduša.
topcat topcat 16:17 25.01.2010

Re: E pa...

Predlažem da na trenutak skinemo sve boje, magije i vratimo broj komentara na 100.
Budimo jednom običan korisnik.
(Čisto da se prisjetimo da i toga ima...)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:01 25.01.2010

Re: E pa...

topcat, sve se slažem, al' 200posto.
margos margos 21:10 25.01.2010

Re: E pa...

topcat
Predlažem da na trenutak skinemo sve boje, magije i vratimo broj komentara na 100.
Budimo jednom običan korisnik.
(Čisto da se prisjetimo da i toga ima...)

Ooo, neeeeeeee...


Milan Novković Milan Novković 21:19 25.01.2010

The Temptation of ....

Ooo, neeeeeeee...

... St. B92 Programer.

Taj ga je ugasio, kako mu je krenulo, opkoljen od tehničkog, urednice i nas.

Samo da ne dođe u iskušenje, sateran ovako u ćošak, da nam da command line interface, pa će nam CSS doći ko prva stranica iz bukvara



vishnja92 vishnja92 21:21 25.01.2010

Re: The Temptation of ....

nemoj pliz Dalija, i bez njega je dovoljno lose
ssvetlana92 ssvetlana92 23:27 24.01.2010

Drago mi,

em milo što eto, nisam jedina kojoj ova tehnika ne ide od ruke. Pošto sam brljala sama nešto, svašta mi se u programima promenilo, a kako mi se ne dopada lila boja, umaram se i od nje, ostala sam i dalje na beloj podlozi. Sad sam se baš obradovala novom dizajnu i pitam se da nisam ipak nešto čačkala, a da ne znam!
Provalila sam da na samom ekranu ima neko dugmence za smanjivanje beline, ali ni to mi ne pomaže da se koncentriram na tekst, nego malo čitam..malo pritiskam dugmiće i sve u krug, da odmorim ove moje, od života umorne oči!
margos margos 23:37 24.01.2010

Re: Drago mi,

Sslatka,probaj s ovim

ssvetlana92 ssvetlana92 23:43 24.01.2010

Re: Drago mi,

margos
Sslatka,probaj s ovim


Jedan probo, pa se u..o!
niccolo niccolo 23:38 24.01.2010

Definitivno

U tom smislu otvaram "javnu raspravu" o rešenju za korisnike bloga - da li ovo ima smisla i da li imate izmena/dopuna koje bi pomogle funkcionalnosti, fleksibilnosti, izvodljivosti itd.

ima smisla, a i može da reši problem između korisnika kojima smeta ovaj dizajn i potrebe da dizajn bude jedinstven kao i na ostatku sajta (kada implementiraju izmene tamo).
Alava Alava 09:12 25.01.2010

Zašto

meni svaki komentar Predragea Brajovića izgleda kao u ovom primeru?!



Ja sam tebi i Maksi veT podigao spomenik... prosto k'o pasuL...dizajnersko i programersko smeTe...itd.
margos margos 09:31 25.01.2010

Re: Zašto

Vidi to s Bilijem... mislim da je u pitanju Služba...
mirelarado mirelarado 09:36 25.01.2010

Re: Zašto

Alava
meni svaki komentar Predragea Brajovića izgleda kao u ovom primeru?!


Само Предрагови, или сви ћирилични?
Goran Vučković Goran Vučković 11:17 25.01.2010

Re: Zašto

Alava
meni svaki komentar Predragea Brajovića izgleda kao u ovom primeru?!
...
Ja sam tebi i Maksi veT podigao spomenik... prosto k'o pasuL...dizajnersko i programersko smeTe...itd.

Mislim da je problem u fontu kod tebe - kod mene se lepo vide sva ta ćirilična slova. Da nije neka specifičnost Linuksa?
Alava Alava 15:18 25.01.2010

Re: Zašto

Само Предрагови, или сви ћирилични?


Mislim da je problem u fontu kod tebe - kod mene se lepo vide sva ta ćirilična slova. Da nije neka specifičnost Linuksa?


Evo pogledajte ovaj skrinšot pa sami prosudite. Ako neko zna kako se ovo rešava, ja bih molila...da.

Goran Vučković Goran Vučković 15:33 25.01.2010

Re: Zašto

To izgleda nisu isti fontovi (gore i dole) - probaj da staviš drugačiji font gore, jer taj kao da ne podržava sva potrebna ćirilična slova...
Alava Alava 15:36 25.01.2010

Re: Zašto

Vučko, ovo mi se dešava samo kad mi je uključen tvoj skript.
Sad sam ga disejblovala i sve je ok, imam i ta ćirilična slova i sve.
Šta sad? Ili da buljim u ove beline bez tvog skripta, ili da po pola sata tumačim komentare napisane ćirilicom?
Alava Alava 15:39 25.01.2010

Re: Zašto

To izgleda nisu isti fontovi (gore i dole) - probaj da staviš drugačiji font gore, jer taj kao da ne podržava sva potrebna ćirilična slova...

E sad - meni moraš da kažeš gde tačno šta da isprobavam... znam da ti je ovo milioniti put, ali....
Goran Vučković Goran Vučković 15:39 25.01.2010

Re: Zašto

Vučko, ovo mi se dešava samo kad mi je uključen tvoj skript.

Sa dva il' tri roga - sumnjam na ovoga:
font-family:verdana,helvetica,arial,sans-serif;\n\

Skloni Verdanu i Helvetiku a ostavi Arial - on radi kada nema skripta.
Alava Alava 15:44 25.01.2010

Re: Zašto

Goran Vučković
Vučko, ovo mi se dešava samo kad mi je uključen tvoj skript.

Sa dva il' tri roga - sumnjam na ovoga:
font-family:verdana,helvetica,arial,sans-serif;n

Skloni Verdanu i Helvetiku a ostavi Arial - on radi kada nema skripta.

Jao evo jeste, šljakenzi perfektiše.
Danke!!!
maksa83 maksa83 09:52 25.01.2010

Galerija

In d mintajm, dok se establišment ne pribere i izađe u susret Vučkovoj ideji, ja se nudim da hostujem sve teme koje se naprave, sa skrinšotovima i linkovima na njihove skriptove.

Dakle ako neko ima neku lepu temu koju bi da podeli sa drugima nek' mi je slobodno pošalje na milan tačka maksimovic et džimejl dot kom, a ja ću da je stavim na web stranu sve sa skrinšotom i linkom na njen user.js pa ko hoće može da je dobije jednim klikom.

U iščekivanju vaših priloga, srdačno
M.
milisav68 milisav68 12:36 25.01.2010

ovo mi liči na..

..svojevremeno(pre 10-ak godina) moj prijatelj kupio novog keca i kad je hteo da otvori prozor, nije mogao, jer se ručica okretala u mestu a prozor se nije otvarao.
Mi ne budemo lenji i otvorimo tapacirung na vratima i nadjemo ceo mehanizam u njima, zajedno sa ceduljicom: izvini prijatelju norma
Goran Vučković Goran Vučković 12:52 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

ovo mi liči na..
..svojevremeno(pre 10-ak godina) moj prijatelj kupio novog keca i kad je hteo da otvori prozor, nije mogao, jer se ručica okretala u mestu a prozor se nije otvarao.
Mi ne budemo lenji i otvorimo tapacirung na vratima i nadjemo ceo mehanizam u njima, zajedno sa ceduljicom: izvini prijatelju norma


If Operating Systems Ran The Airlines...

UNIX Airways

Everyone brings one piece of the plane along when they come to the airport. They all go out on the runway and put the plane together piece by piece, arguing non-stop about what kind of plane they are supposed to be building.

Air DOS

Everybody pushes the airplane until it glides, then they jump on and let the plane coast until it hits the ground again. Then they push again, jump on again, and so on...

Mac Airlines

All the stewards, captains, baggage handlers, and ticket agents look and act exactly the same. Every time you ask questions about details, you are gently but firmly told that you don't need to know, don't want to know, and everything will be done for you without your ever having to know, so just shut up.

Windows Air

The terminal is pretty and colourful, with friendly stewards, easy baggage check and boarding, and a smooth take-off. After about 10 minutes in the air, the plane explodes with no warning whatsoever.

Windows NT Air

Just like Windows Air, but costs more, uses much bigger planes, and takes out all the other aircraft within a 40-mile radius when it explodes.

Windows XP Air

You turn up at the airport,which is under contract to only allow XP Air planes. All the aircraft are identical, brightly coloured and three times as big as they need to be. The signs are huge and all point the same way. Whichever way you go, someone pops up dressed in a cloak and pointed hat insisting you follow him. Your luggage and clothes are taken off you and replaced with an XP Air suit and suitcase identical to everyone around you as this is included in the exorbitant ticket cost. The aircraft will not take off until you have signed a contract. The inflight entertainment promised turns out to be the same Mickey Mouse cartoon repeated over and over again. You have to phone your travel agent before you can have a meal or drink. You are searched regularly throughout the flight. If you go to the toilet twice or more you get charged for a new ticket. No matter what destination you booked you will always end up crash landing at Whistler in Canada.

OSX Air:

You enter a white terminal, and all you can see is a woman sitting in the corner behind a white desk, you walk up to get your ticket. She smiles and says "Welcome to OS X Air, please allow us to take your picture", at which point a camera in the wall you didn't notice before takes your picture. "Thank you, here is your ticket" You are handed a minimalistic ticket with your picture at the top, it already has all of your information. A door opens to your right and you walk through. You enter a wide open space with one seat in the middle, you sit, listen to music and watch movies until the end of the flight. You never see any of the other passengers. You land, get off, and you say to yourself "wow, that was really nice, but I feel like something was missing"

Windows Vista Airlines:

You enter a good looking terminal with the largest planes you have ever seen. Every 10 feet a security officer appears and asks you if you are "sure" you want to continue walking to your plane and if you would like to cancel. Not sure what cancel would do, you continue walking and ask the agent at the desk why the planes are so big. After the security officer making sure you want to ask the question and you want to hear the answer, the agent replies that they are bigger because it makes customers feel better, but the planes are designed to fly twice as slow. Adding the size helped achieve the slow fly goal.

Once on the plane, every passenger has to be asked individually by the flight attendants if they are sure they want to take this flight. Then it is company policy that the captain asks the passengers collectively the same thing. After answering yes to so many questions, you are punched in the face by some stranger who when he asked "Are you sure you want me to punch you in the face? Cancel or Allow?" you instinctively say "Allow".

After takeoff, the pilots realize that the landing gear driver wasn't updated to work with the new plane. Therefore it is always stuck in the down position. This forces the plane to fly even slower, but the pilots are used to it and continue to fly the planes, hoping that soon the landing gear manufacturer will give out a landing gear driver update.

You arrive at your destination wishing you had used your reward miles with XP airlines rather than trying out this new carrier. A close friend, after hearing your story, mentions that Linux Air is a much better alternative and helps.

Linux Air

Disgruntled employees of all the other OS airlines decide to start their own airline. They build the planes, ticket counters, and pave the runways themselves. They charge a small fee to cover the cost of printing the ticket, but you can also download and print the ticket yourself.

When you board the plane, you are given a seat, four bolts, a wrench and a copy of the seat-HOWTO.html. Once settled, the fully adjustable seat is very comfortable, the plane leaves and arrives on time without a single problem, the in-flight meal is wonderful. You try to tell customers of the other airlines about the great trip, but all they can say is, "You had to do what with the seat?"


Izvor - očigledno ljubitelj Linuksa :)
milisav68 milisav68 13:31 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

Goran Vučković
Izvor - očigledno ljubitelj Linuksa :)

Heh....znam to .....takođe znam da nam ne psujete majku što bi reko gazda Milutin gore....ali se moja priča odnosila na dobar deo korisnika koji ne bi hteli ništa da "čačakaju", nego samo da čitaju blog bez ikakvog podešavanja.
Uostalom kako bi se osećao da kupiš auto i da ti ne radi lampica za ulje i odeš u servis a oni ti kažu da treba samo da zameniš lampicu.Auto može da se vozi i bez te lampice.....
Goran Vučković Goran Vučković 13:36 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

ali se moja priča odnosila na dobar deo korisnika koji ne bi hteli ništa da "čačakaju", nego samo da čitaju blog bez ikakvog podešavanja.

Pa dobro, ko neće ništa da čačka ima ovo savršeno belo (ovako beli samo Faks Helizim). Ali ako nam naprave ovu zvrčku, siguran sam da će biti vrlo jednostavno postaviti šemu boja bilo kome ko ume da uradi copy-paste.

Uzgred, primeti odgovor gazda Milutinu gore - posebno Zen Baštu i njene transformacije na bazi različitih CSS definicija. Dodao sam i na početku teksta bloga, čisto kao motivaciju za ostatak teksta koji je prilično tehniciziran i suvoparan.

milisav68 milisav68 14:03 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

Goran Vučković
Uzgred, primeti odgovor gazda Milutinu gore - posebno Zen Baštu i njene transformacije na bazi različitih CSS definicija. Dodao sam i na početku teksta bloga, čisto kao motivaciju za ostatak teksta koji je prilično tehniciziran i suvoparan.

Zen-Bašta je odlična, kao i tutorial ....još samo da neko nađe vremena da to prežvaće na srpski....
Ja razumem, al numem da prevedem.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:24 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

OSX Air:

You enter a white terminal, and all you can see is a woman sitting in the corner behind a white desk, you walk up to get your ticket. She smiles and says "Welcome to OS X Air, please allow us to take your picture", at which point a camera in the wall you didn't notice before takes your picture. "Thank you, here is your ticket" You are handed a minimalistic ticket with your picture at the top, it already has all of your information. A door opens to your right and you walk through. You enter a wide open space with one seat in the middle, you sit, listen to music and watch movies until the end of the flight. You never see any of the other passengers. You land, get off, and you say to yourself "wow, that was really nice, but I feel like something was missing"


mislim da ovo daje VRLO precizan odgovor na pitanje - koji laptop ima Tehnićki? ne njegovom sve radi i sve je jebotebelo, što neko reče.
Goran Vučković Goran Vučković 16:27 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

mislim da ovo daje VRLO precizan odgovor na pitanje - koji laptop ima Tehnićki? ne njegovom sve radi i sve je jebotebelo, što neko reče.

Misliš - da mu se slaže korporativni dizajn sa bojom laptopa?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:53 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

milisav68
Goran Vučković
Izvor - očigledno ljubitelj Linuksa :)
Heh....znam to .....takođe znam da nam ne psujete majku što bi reko gazda Milutin gore....ali se moja priča odnosila na dobar deo korisnika koji ne bi hteli ništa da "čačakaju", nego samo da čitaju blog bez ikakvog podešavanja.
Uostalom kako bi se osećao da kupiš auto i da ti ne radi lampica za ulje i odeš u servis a oni ti kažu da treba samo da zameniš lampicu.Auto može da se vozi i bez te lampice.....

evo, ja neću ništa da čačkam (u to ne računam system preferences) i sve mi je super na mom sistemu - belom. ovo što rade vučko i maksa i još nekolicina je više od čačkanja i prepoznavanja uobičajenih problema tipa nemam mrežu...well, ne mogu da se se tim dalje jer u mom sistemu nema problema (sem kad crkne hard... )

ja sam ovde na blogu i dalje samo i jedino zbog dragih ljudi i par omiljenih ludaka. to je kao kad odlaziš u jednu treš kafanu jako dugo, gde je usluga loša, piće još gore, toalet neupotrebljiv ali ekipa snova a dj još bolji, pa ti sve ovo nešta manje smeta. ako se ikad pokupi ekipa, odo' i ja...

mislim da je sve ovo ipak uzaludno (volela bih kada bi me Tehnićki razuverio), a da sedim ko Re i budžim skripte po ceo dan, ne pada mi napamet. to bi bilo kao kad bi u toj kafani neko stalno umesto gazde morao da čisti WC i pere sudove, povremeno ode u nabavku pića, svojim parama naravno, i kome to isto piće koje je sam kupio i doneo, naplate po ekonomskoj ceni pre odlaska. stimuvezi, imate pozdrav od gorana bregovića

drugari, svaka vam čast, ali mene su naučili (više puta, nažalost) da perem samo svoj wc i pomognem prijatelju u nevolji. stimuvezi vas ja podržavam isvsnage i navijam, potpisujem i šta još treba da se kafana popravi, ali mislim da je ovo što vi radite ipak kucanje na vrata pogrešne crkvaje (šta kucanje?! vi kampujete bre pred crkvajom )



lavjusososomač!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:54 25.01.2010

Re: ovo mi liči na..

Misliš - da mu se slaže korporativni dizajn sa bojom laptopa?

pa i sve mu radi
Atomski mrav Atomski mrav 12:38 25.01.2010

Slika govori više od 1000 reči

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:08 25.01.2010

Ajde, više...

... završite taj dizajn, pa da raspravljamo o politici i sexu, kao sav normalan svet.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana