Sex| Zabava| Životinjski svet

šta je sve bez veze u vezi sa "strategijom za sever kosova"

ana_radmilovic RSS / 26.01.2010. u 11:50

Bez veze je na prvom mestu način na koji je taj dokument pisan. A kako je pisan? Pisan je kao uputstvo koje bi u ovom trenutku mogla da sroči svaka malo iskusnija daktilografkinja koja je na Kosovu i koja onako odoka zna "situaciju na terenu".

Zašto je ta pojednostavljenost do imbecilnosti bez veze?

Bez veze je jer su to 1. opšta mesta 2. ništa novo 3. toliko nacrtano da jedina (objašnjiva) namena tog dokmenta može da bude prašina koju je isti digao u srpskoj javnosti.

Čemu slući prašina u srpskoj javnosti?

1. da se vidi kako srpska javnost reaguje (što ije manje bitno, jer srpska javnost uvek isto reaguje, naime, reaguje kako je usmere i onnda je ljuta na koga joj kažu da bude ljuta svejedno da li su to izdajice Crnogortci ili pokvareni Mesić koji uvek iznova frapira srpsku javnost jer srpska javnost voli da se frapira)

2. malo bitnije - da se srpska javnost navikne na ideju koju ovaj dokument izlaže. Da se, dakle, prvo iziritira posle čega će shvatiti da joj u stvari ništa novo nisu rekli, e da bi na kraju prihvatila i tu, kao i sve druge do sada, ideju kao nešto što je u stvari prirodan put.

Gde vodi taj prirodan put?

Vodi mirenju  sa onim što odavno znamo.  Jedina alternativa (ugrubo) realizaciji ove "strategije" jeste promena statusa severa Kosova. Promena statusa severa Kosova u odnosu na onaj mnogo, mnogo, mnogo veći deo južno od Ibra - jeste ujedno i priznanje da taj veći deo nije u sastavu Srbije. Pošto deluje kao da niko ozbiljan u ovom trenutku, ni u Evropi ni u Srbiji ne razmatra podelu - insistiranje na priči o ovom dokumentu (koji ne govori ama baš ništa novo) deluje malo besmisleno. Mi ćemo instirati na srpskim strukturama koje na teritoriji KiM nemaju nikakvu izvršnu snagu, te će strukture sve više biti nazivane (evo, več su i u našim medijima tako označene) kao "paralelne", navićićemo se da ih kao takve i posmatramo jer to, kao medjunarodno nepriznate, uistinu i jesu - i tako ćemo uskoro gledati na vestima (a neki i uživo) kako se "urazumljeni" Srbi sukobljavaju sa "tvrdim" Srbima (kao šo smo gledali u Štrpcu) i to će biti jedan ružan prizor.

Iza toga "glavni" medju "urazumljenim" i "glavni" medju "tvrdim" će se dogovarati. Oko čega će se oni dogovarati? Oko para, naravno, kao i uvek. Onih iz Prištine i onih (sve manjih ali ne zanemarljivih) iz Beograda.

Radiće na zajedničnom projektu, u svakom smislu.

I to bi bilo to.

evo prepričane strategije i (ako se sećam šta sam pisala) "33 preporuke" kao je sprovesti:

http://www.nspm.rs/kosovo-i-metohija/fejtova-i-tacijeva-strategija-za-upitomljavanje-severa.html



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Boris Drenca Boris Drenca 14:13 26.01.2010

Tužna priča

Kosovo, koje gledamo u vestima i o kome čitamo u novinama ne postoji. Kao neko ko je tamo intenzivno odlazio do 1999. (kasnije mnogo ređe) pokušavam da uhvatim onaj osećaj koji sam imao kada god sam odlazio u tada jednu od dve pokrajine.

Razgovori sa ljudima koji su ostali tamo ili koji su odande došli, ne uvek pod prijatnim okolnostima, pokazuju da je Kosovo nastavilo putem kojim je krenulo 1996. a upućeniji kažu i mnogo ranije.

U zacrtavanju tog puta pomogli su mnogi, prpadnici mnogih naroda. Neko bi rekao da je to ipak mnogo babica i da bi dete moglo biti kilavo. Da smo neka mašina koja posmatra stvari sa pristojne udaljenosti možda bi mogli da pratimo razvoj i da kibicujemo u statističke, političke ili možda i šahovske pokrete i da čekamo. Da vidimo na šta će sve tamo da se napravi. Ima ljudi koji smatraju da je to najbolje rešenje. Možda ali ipak ne smemo zaboraviti da tamo žive i ljudi.

Ti ljudi koji imaju probleme da ostvare neka od svojih osnovnih prava. Nije stvar samo u delovima populacije koja naseljava Kosovo, koji imaju problem sa jezikom ili kretanjem. Ono što se zaboravlja da ljudi koji žive tamo imaju problem sa mogućnostima da , recimo, rade i zarade za život.

To se zaboravlja kada se pišu strategije i planovi za sever, jug, istok , zapad ili koji god deo kosova. Svesno se zaboravlja na ljude koji žive tamo. Svesno isključivanje ljudi je ono što sve takve dokumente čini , onako, baš bezveze.

Svojevremeno su predstavnici jedne vlasti u Srbiji zaboravili na celokupno stanovništvo Kosova. Pričali su o 15% teritorije. Super a kamo najmanje toliko stanovnika?

Sa druge strane sada se neki plan o severu Kosova potencira. Tamo živi 80.000 ljudi? Gde su drugi?. Ako prebrojimo krvna zrnca zar ne zaboravljaju bar još toliko?

Sve ovo čini ovaj plan i opasnim i bezveze.

Završiće se i suđenje u Hagu i? presuda će biti doneta , hipotetički , da niko ne bude zadovoljan i šta onda. Srbija mora u ekstremniju varijantu, pa reakcije, i šta tada?

Rat? Ne. Dilomatija? Koja? itd.....

Kosovo će za neko duže vreme biti jednostavan poligon na kome će se bazirati izborne strategije u obe zemlje a koje će u nekim glavama izgledati kao obećano mitološko mesto blizu realnosti...

Na našu veliku šalost moraćemo da trpimo još milion bezveze i opasnih planova kako bi neko zaista razmišljao o pomoći ljudima. Ne političarima ili onima koji se iza njih kriju...
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:13 26.01.2010

Re: Tužna priča

tužna priča i ponavlja se u nedogled... mi komentarišemo "strategije" i svaki put se pravimo da nismo znali. volim kad se "srpska javnost" šta god to značilo ovako "iznenadi".
background noise background noise 14:39 26.01.2010

A oblast

Sex| Zabava| Životinjski svet
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:00 26.01.2010

Re: A oblast

background noise
Sex| Zabava| Životinjski svet

pa da
dolybell92 dolybell92 14:45 26.01.2010

sever Kosova

...na Kosovu postoje sve strane sveta,
a ne samo sever Kosova ... gde se dedoše ostale?

Ribe su skuvane, drugih nemamo,
te stoga ne može se ponovo napraviti akvarijum
od kuvanih riba, sem ukoliko ne želimo da imamo akvarijum
samo sa barakudama... bar ih mi tako doživljavamo.

Ali barakude neće u naš akvarijum... koji
i inače ne podnose... forget it.
sentinel26 sentinel26 15:26 26.01.2010

Prašina

u srpskoj javnosti je uvijek igrala važnu ulogu. Što veći oblak to se lakše zakloni nešto što voljeni narod ne traba da vidi iz repertoara stranih ili domaćih popečitelja..

Rasprava o Severu Kosova je neizbježna i mogla se očekivati i mogli smo se za nju pripremiti upotrebom znanja, sopstvenih i tudjih grešaka, a nikako drečanjem i bukom.

Rasprave o Severu Kosova postepeno prebacuju težište odgovornosti i pažnje prema Srbiji..

Rasprave o Severu Kosova izazivaju ozbiljne "provokacije" za početak (ispipavanje pulsa ) pregovora o podeli Kosova, zašta Srbija nije ni voljna ni spremna, jer ona želi Sever da zadrži bez pregovora, da se "de facto" stanje prepiše i u "de jure"..

Trenutna TV srpska paljba po Piteru Fejtu treba odmah da se obustavi i da se sa njime povedu razgovori i pokuša uspostaviti bar neka minimalna saradnja..

Sljedeći (najdalje za godinu ) korak EU, glede Kosova i Eulex-a, biće zahtjev da se medjunarodni predstavnici (UNMIK ) na Kosovu zamijene sa predstavnicima EU u potpunosti..

Oni su takav zahtjev u vezi BiH već uputili jučer.. Onaj koji ih plaća će se najviše i "pitati"...
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:06 26.01.2010

Re: Prašina

sentinel26
u srpskoj javnosti je uvijek igrala važnu ulogu.


da, prašina kao politički subjekat
sentinel26 sentinel26 16:10 26.01.2010

Re: Prašina

ana_radmilovic
sentinel26
u srpskoj javnosti je uvijek igrala važnu ulogu.

da, prašina kao politički subjekat

Ne, nego kao veoma korisno sredstvo .. uspješno testirano mnogo puta u praksi..
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:48 26.01.2010

Re: Prašina

ana_radmilovic

sentinel26Ne, nego kao veoma korisno sredstvo .. uspješno testirano mnogo puta u praksi..

pa razumela sam, ali mi je delovalo zabavno da Prašina dobije osobenosti jednog ozbiljnog političkog subjekta, dok su gradjani politički objekat, totalni autsajderi :)
Zen Master Zen Master 18:43 26.01.2010

...

ana_radmilovic
Čemu slući prašina u srpskoj javnosti?

1. da se vidi kako srpska javnost reaguje (što ije manje bitno, jer srpska javnost uvek isto reaguje, naime, reaguje kako je usmere i onnda je ljuta na koga joj kažu da bude ljuta svejedno da li su to izdajice Crnogortci ili pokvareni Mesić koji uvek iznova frapira srpsku javnost jer srpska javnost voli da se frapira)

2. malo bitnije - da se srpska javnost navikne na ideju koju ovaj dokument izlaže. Da se, dakle, prvo iziritira posle čega će shvatiti da joj u stvari ništa novo nisu rekli, e da bi na kraju prihvatila i tu, kao i sve druge do sada, ideju kao nešto što je u stvari prirodan put.


Čini mi se da grešiš u svojoj proceni, jedini cilj ove priče je da izazove reakciju vlade u Beogradu a ne da bilo šta uradi sa srpskom javnošću jer je ista trenutno potpuno nebitna. U prevodu klasična igra nerava i pokušaj primoravanja protivnika na nepromišljen potez i emotivnu reakciju. Prema tome dabome i samo lagano jer će sve ovo činimiske da potraje pa samim time treba štedeti energiju...
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:52 26.01.2010

Re: ...

Zen Master

jedini cilj ove priče je da izazove reakciju vlade u Beogradu a ne da bilo šta uradi sa srpskom javnošću jer je ista trenutno potpuno nebitna. ...

da.
ako to odvojiš jedno od drugog. ako pogledaš novine - one koje kupuje srpska javnost - tamo budeš video bar jednog političara koji "reaguje" na strategiju.
ja mislim celokupan cirkus, ali ti si u pravu. javnost (čitalaštvo i svet koji prati vesti) nije važna po sebi.
mikele9 mikele9 20:05 26.01.2010

Re: ...

a ne da bilo šta uradi sa srpskom javnošću jer je ista trenutno potpuno nebitna.

Da je samo trenutno! Taj trenutak (zaprašivanja srpske javnosti)je trenutčina koja traje li traje eonima! A to da je (tz srpska javnost) nebitna, je opće poznati čimbenik. Ima tome godina i godina kako sam jednom slušao jato vrabaca (u žbunju na obali Save) koji su dživkali na tu temu.
mirelarado mirelarado 20:14 26.01.2010

Re: ...

ana_radmilovic
javnost (čitalaštvo i svet koji prati vesti) nije važna po sebi.


Као и људи који на Косову живе, као и грађани уопште. Ситна је то риба за творце безвезних али зато погубних стратегија (замало не откуцах трагедија).
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:44 26.01.2010

Re: ...

mirelarado

погубних стратегија (замало не откуцах трагедија).

pa nisi pogrešila, draga mirela
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:45 26.01.2010

Re: ...

mikele9
Ima tome godina i godina kako sam jednom slušao jato vrabaca (u žbunju na obali Save) koji su dživkali na tu temu.

ima tome godina i godina...
geragera geragera 21:36 26.01.2010

Re: Prašina



...sto to rade? prde u prasinu...
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:42 26.01.2010

Re: Prašina

geragera

...sto to rade? prde u prasinu...



vala baš, geragera
bandi fornoski bandi fornoski 17:36 26.01.2010

vaistinu prašina

Plan je definitivno nesprovodiv, s obzirom na odnos snaga ba severu i stav Beograda, pa o njemu ne treba ni razgovarati. Ono što i jedni i drugi (Mitrovica i Beograd) hoće je podela. Čeka se presuda MSP, a onda će to biti ponuđeno kao konačno rešenje. Odnosno, čekaće se da Ameri to prvi predlože, da bi izašli iz pat-pozicije.

Postoji presedan za to, a to je Irska. Katolicima koji su hteli nezavisnost data je republika, ali je protestantski sever ostao pod Krunom. Izgledalo je jednostavno i logično.

Rezultat je bio sedamdeset godina nevolja ("Troubles" : terorizma, državnog nasilja, bede.

Na kraju je po planu devolucije London odustao od kontrole S.Irske, sa idejom da se ostrvo postepeno ujedini.

Lično mislim da bi podela, osim što bi dovela do iseljavanja Srba južno od Ibra i propadanja i uništavanja kulturne baštine (čemu manastiri bez vernika, čak i ako ih Albanci ne budu dirali?), proizvela slične posledice kao u Irskoj.

A šta vi mislite?
mariopan mariopan 15:46 27.01.2010

Re: vaistinu prašina

Plan je definitivno nesprovodiv, s obzirom na odnos snaga ba severu i stav Beograda, pa o njemu ne treba ni razgovarati. Ono što i jedni i drugi (Mitrovica i Beograd) hoće je podela. Čeka se presuda MSP, a onda će to biti ponuđeno kao konačno rešenje. Odnosno, čekaće se da Ameri to prvi predlože, da bi izašli iz pat-pozicije.


Slazem se.
Mislim da su ovakve izjave ili "planovi" samo za unutrasnju upotrebu dok se ceka ta odluka. Da se pokaze narodu u zemlji "kako se nije zaboravilo na taj narod dole" i kako oni nesto "rade".
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:00 27.01.2010

Re: vaistinu prašina

bandi fornoski
Plan je definitivno nesprovodiv, s obzirom na odnos snaga ba severu i stav Beograda, pa o njemu ne treba ni razgovarati. Ono što i jedni i drugi (Mitrovica i Beograd) hoće je podela. Čeka se presuda MSP, a onda će to biti ponuđeno kao konačno rešenje. Odnosno, čekaće se da Ameri to prvi predlože, da bi izašli iz pat-pozicije.Postoji presedan za to, a to je Irska. Katolicima koji su hteli nezavisnost data je republika, ali je protestantski sever ostao pod Krunom. Izgledalo je jednostavno i logično.Rezultat je bio sedamdeset godina nevolja ("Troubles" : terorizma, državnog nasilja, bede.Na kraju je po planu devolucije London odustao od kontrole S.Irske, sa idejom da se ostrvo postepeno ujedini.Lično mislim da bi podela, osim što bi dovela do iseljavanja Srba južno od Ibra i propadanja i uništavanja kulturne baštine (čemu manastiri bez vernika, čak i ako ih Albanci ne budu dirali?), proizvela slične posledice kao u Irskoj.A šta vi mislite?

Plan je, nažalost, vrlo sprovodiv (evo ja sad odgovaram kad niko ne gleda :) a podela je nešto što, tako ja verujem, najmanje odgovara Srbiji. Ta ideja je stara, ima i obrazovanih Albanaca koji je potežu s vremena na vreme, ali ta je ideja za Srbiju katastrofalna, posebo što se vezi sa njom preti "aktiviranjem procesa destabilizacije" juga Srbije. To je ono Preševo, Medvedja, Bujanovac - iliti Koridor 10.
Ribozom Ribozom 20:19 26.01.2010

Otreznjenje

Izgleda da ce odluka MSP biti bas nepovoljna za Pristinu.
Niti dvosmislena, niti neobavezujuca.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:49 26.01.2010

Re: Otreznjenje

Ribozom
Izgleda da ce odluka MSP biti bas nepovoljna za Pristinu.Niti dvosmislena, niti neobavezujuca.

I šta će onda da se desi? Ja ne znam, samo pitam.
Ribozom Ribozom 21:25 26.01.2010

Re: Otreznjenje

Neznam.Nije to u opisu moga posla.
Ima ovde i sveznajucih, ali nece oni da komentarisu.
ddsonik ddsonik 10:23 27.01.2010

Gde vodi taj prirodan put?

ovaj opisani je sa stanovista politicara ili vlastodrzca (nek zove ko kako mu odgovara).
Drugi bi bio naravno sa stanovista stanovnistva, koje ocigledno nije bitno nikome, osim ljudi sami sebi. Jasno je da gradjani kosova (kao i svi ljudi na ovom svetu) zele da zive 'normalno' (sta god to znacilo, u svakom slucaju bolje nego sada), ali im to gorepomenuti nece obezbediti. I sta da se radi? Ko zna da odmrsi to klupko, toga nece da saslusaji ni jedni ni drugi - zbog interesa i/ili sludjenosti glupostima koje im se sipaju u glavu.

Treba se stvarno izboriti sa tim ludilom - mislim na pojedince i na njihove licne sudbine - tuga me uhvati.

Srdacan pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana