Društvo| Kultura| Satira| Zabava| Zdravlje| Život

Ko je ovde rljav ?

dirtyharry RSS / 28.01.2010. u 21:32

hands-460_1009142c.jpgPrvo ću pokušati da objasnim šta znači ovaj pridev. Koristi se u mom čarapanskom kraju ali i na jugu Srbije. Za čoveka za koga se kaže da je rljav se misli da nije čist, da mu postupci nisu u skladu sa nekim široko prihvaćenim normama (ne misli se samo na sitnice vezane za higijenu), da je prljav, recimo kad jede da ostane tako zamazan, duva nos na zemlju na sred ulice, pljuje svuda i sl.  Možda ćete sada reći pa gomila ljudi je takva. Pa možda ne znam sada ćemo pokušati da rešimo i uporedimo na banalnim primerima naše ljude sa ljudima sa trulog zapada gde sam ja sada. Prvo idu par većih slučajeva koji su baš privukli moju pažnju a onda više malih “slučajčića“.

Slučaj I – Oktobar fest

Svi ste svakako čuli za Oktobar fest. U principu sve je to jedan ogroman vašar samo što je naravno glavna aktivnost ispijanje piva. Mnogo stotina hiljada ljudi prodefiluje za te dve nedelje koliko Oktobar fest traje. Ove godine nisam bio iako mi je firma toliko blizu mesta održavanja da mogu da pljunem do tamo, samo ako se malo bolje zaletim. Prošle godine rešimo moja devojka i ja da odemo da vidimo i to. Za vikend između početka i kraja je gužva nenormalna i odlazak u Minhen tada kolima je utopija. Moja devojka i ja stižemo na mesto događaja vozom i lako nestajemo u rekama ljudi koji dolaze sa svih strana. “Ulice“ između štandova sa suvenirima, hranom i pićem i svim i svačim su široke oko četrdesetak metara. Tolika je gužva da je to prepuno ljudi. Posle obilaska kuće strave, vožnje na ogromnom točku sa čijeg se vrha vidi pola Minhena, proveravanja moje snage “macolom“ (mlaćenje onog nakovnja koji lansira neki čepar u zvono na vrhu) rešavamo da predahnemo i da jedemo nešto. Zaustavljamo se na sredini jedne ulice i naručujemo par nekih kobasica. puke_aftermath.jpgNa pet-šest metara od nas stoji nekoliko ljudi i žena srednjih godina. Svi pristojno, lepo obučeni, ni po čemu se ne izdvajaju od ostalih. Jedna od poslastica na Oktobar festu su na poseban način ušećereni lešnici, bademi i još koje kakve zanimacije. Dok jedemo tu ja gledam u tu grupicu ljudi pored u jednom trenutku jednom od njih ispada jedna gromuljica zrnevlja na zemlju. Ništa neobično. Čovek se bez ustezanja, razmišljanja i svega ostalog saginje uzima ono što mu je ispalo i stavlja u usta. Ja prestajem da žvaćem, pola one kobaje mi viri napolje iz usta. Muvam Ivanu laktom u rebarca.

Ja:“Ivana,  vidiš ovog pored nas. Sad mu je ispalo na zemlju ovo zrnevlje što jede i sago se uzeo to i strpao u usta.“

Ivana:“Ne zezaj!“

U tom trenutku dok se mi raspravljamo, ženi iz te grupice ispada još veća gromuljica ušećerenih zanimacija na zemlju. Ona se isto bez ustezanja savija skuplja onih nekoliko komada po zemlji pošto su se razbili pri padu u stavlja u usta, još daje par komada onom pored nje koji je svoje pojeo.

Sve to bi možda negde bilo normalno, mada ne znam gde, ali ovde kada bi neko video na šta liči onaj asfalt onda bi sve bilo jasno. Prosipano je pivo, sokovi, ugažena hrana, a naravno na svakom koraku je neko “svirao rigoleto“ još od onomad i tako na opštu radost svetine ostavio celokupan sadržaj stomaka na ulici.

 

Slučaj II – Odlazak avionom iz Minhena za Amsterdama

Idemo za Amsterdam, ala ćemo da se uduvamo. Ja sam već bio jednom ali na stalno zanovetanje Ivane sam ponovo organizovao aranžman. Sada sam išao onako, čisto da vidi dupe put, kako se to kod mene kaže.

Dijagonalno od nas u drugom redu sedi neki omladinac, rekao bih nekoliko godina mlađi od mene. “Kolega“ muzičar, pored sebe ima upakovanu akustičnu gitaru. Odmah je izuo sandale i popeo bose noge na sedište pored. Kada sam došao iz Srbije za ovakav postupak bih rekao da je rljav. Izuvaš se u javnom prevozu i daviš one oko sebe, ali sam se toga nagledao svuda, po vozovima naročito pa sam delimčno prihvatio da je to tako. Posle pola sata leta počinju da služe neke sendviče. Meni ono nema ni za zub, sreća moja što stvarno nisam nešto gladan. Meni ovo više liči što bi kod nas rekli na ono “za bockanje“, samo što još čačkalica fali na onom sendviču. Lufthansin avion u svakom sedištu ima neki katalog njihove kompanije, pored već obaveznog uputstva za slučaj opasnosti. Zevam u isti i stavljam ga u sedište kada stjuardesa stiže do mene (ili filadesa kako bi rekao deda Spasoje (skraćeno Spaka) kada je išao u Australiju kod sina). Uzimam “sendvič“ koji je običan dvozalogajni obed i zagledam ga. Unutra parče kačkavalja, parče šunke i poveći sloj nekog sirastog namaza. Moje filozofske misli prekida, naravno, Ivanino muvanje laktićem u rebra.

Ivana:“Vidi ovog prijatelja, muzičara šta radi.“

BahnSandwich.jpgJa zevam u dotičnog i ne mogu da verujem. Prijatelju se nije svideo onaj sirasti namaz, ali gre'ota je da se baci ceo sendvič zbog toga, tačnije oba njegova zalogaja. On je izvadio onaj Lufthansin godišnji katalog, iscepao jednu stranu i sa njome skidao onaj namaz sa sendviča. Posle toga je mrtav 'ladan zgužvao onu stranu i vratio uredno nazad u sedište sa dodatkom krem sira, izgleda da ipak misli i na putnike koji će sedeti tu na njegovom mestu posle njega. Moći će da vide ceo katalog opet a na kraju krajeva možda se nekom od budućih putnika svidi taj sirasti namaz.  Sendvič je naravno pojeo. To je rljav postupak do kraja da nema 'de više. Za mene bez komentara.

 

Slučaj III – U vozu na relaciji Minhen – Salzburg

Živim u Austriji a radim u Nemačkoj. To zadovoljstvo plaćam svakodnevnim putovanjem na posao u iznosu od trista kilometara, svakog dana. Nosim lap top uvek sa mnom i radim u vozu uglavnom. Mada i čitam a kad imam vremena i pišem. Recimo ko ovaj blog sada. Specijalitet u Austriji su više vrsta kobasica, mada je to specijalitet cele Bavarske i južnog dela Nemačke. Naročito su pogodne neke što liče na oko kao naše čajne kobasice, samo su mnogo tanje, kao naše roštiljske (ala se razumem u kobasice). Pošto mi za laptop naravno treba sto, uvek žurim da u vagonu zauzmem mesto za stolom. Svaki vagon ima od četiri do šest stolova u zavisnosti od modela. Jednom sam se vraćao sa posla i pored mene za susednim stolom je sedeo jedan omladinac isto sa laptopom. U jednom trenutku prijatelj vadi iz ranca tu kobasicu, otvara celofan i vadi je skroz napolje. Jednom rukom kuca na laptopu a drugom rukom drži kobasicu onako celom šakom, kao da će neko da mu je otme. ICE%20Altenbeken%20viaduct.jpgOnda kada je već onako pola kobasice pojeo stavlja kobasicu na sto direktno i nastavlja da kuca po laptopu sa obe ruke. Prijatelj je naizmenično jeo onu kobaju, pa je stavio na sto, pa je onda dalje nešto kucao, pa je ponovo jeo i tako u krug sve dok ta kobaja nije nestala sa stola. Ova relacija kojom ja idem je mnogo jaka, svi putuju za Minhen dosta često. To su stotine ljudi koje prodju kroz vagon u toku dana. Stolovi su kao čisti ali često može da se vidi šta je neko jutros tu jeo, kako je neko prosuo kafu, sok i još mnogo drugih sadržaja čiji sastam ni forenzičari ne bi mogli da utvrde. Od tada uvek dodatno zagledam sa strane sto na koji spuštam svoj laptop jer neću da mi se parče nečije kobaje zalepi sa donje strane mog voljenog Mac Book-a.

 

Ostali slučajevčići

Kao što rekoh putujem svakog dana za Minhen. Obično svako jutro kupujem doručak u pekari na železničkoj stanici. Posle tunelom ispod koloseka idem na svoje peron i pravac Minhen. Popilarni ANKER ima veliki izbor svakojakih sendviča i to obično i kupujem. Kroz taj tunel koji vodi do perona svakog dana prodje na hiljade ljudi u pravom smislu reči. Svakog dana se čisti, ali... Jednog jutra sam tu na jednom stepeniku u tom tunelu video austrijsku raspasanu omladinu kako doručkuje. Svako bi rekao pa ok, ništa neobično. Ja bih se sa tim složio da par njih nije spustilo sendvič direktno na stepenik. Znači hleb direktno bez ikakve ambalaže i omota direktno na beton. Onda se popije malo kafe pa se potraži svoj sendvič na zemlji i pri tome vodi računa da ne pojedeš nečiji tuđ i nastaviš doručak tamo gde si stao.

dirty-hands-medium-new.jpgEuropark je naveći tržni centar u Salzburgu. Hvali se sa preko dve stotine radnji i nekoliko hiljada parking mesta. Tu ima i jedan veliki McDonalds koji u holu tržnog centra ima stolove za svoje goste. Pošto je toliko protok ljudi tu, na podu bez problema možeš da nađeš celokupni dnevni meni. Ljudi ovde kada dođu puste decu da šetaju i puze ispod stolova, da laze onako na rukama i onda kada dođu kod roditelja onda im ovi daju u ruke da jedu šte već ima na repertoaru, pa onda ponovo u krug. Par krugova na ručicama između stolova pa par zalogaja hrane, iz svojih ruku naravno jer mora da se deca nauče kako da jedu sama. Pa šta se bunite pod je čišćen skoro, doduše sada više nema veze što izgleda kao da je omanji stampedo projurio tuda, od prašine i celodnevnog menija po istom.

Mi hoćemo u EU. Da li možda i mi treba da budemo ovakvi da bi nas primili? Neko ovde nije normalan a meni još nije jasno ko. Neko ipak previše vodi računa o ovim stvarima. Jesmo li ipak mi previše napredni za EU bar što se ovog tiče?

 



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 21:49 28.01.2010

dobro je

sviđa mi se kako opažaš.
sad što se primera tiče i oni su dobrisad ja odavno nisam bio na truli zapad pa neznam koliko je to zastupljeno,mada verujm da je tačno jer iz poverljivih izvora dobijam neverovatne podatke o stanju tamo.se se menja....na gore
dirtyharry dirtyharry 22:24 28.01.2010

Re: dobro je

Pa ima svega da se vidi ovde a retko gde imaš da vidiš nekog matorog da vuče klinca sa poda ili da mu kaže ne to u usta prljavo je. Možda je tajna u tome što je sve čistije po ulici nego kod nas. Nije mi jasno.
mirelarado mirelarado 22:04 28.01.2010

Ух!

Какве "хигијенске" навике.
dirtyharry dirtyharry 22:17 28.01.2010

Re: Ух!

Baš tako Mirela. Ne znam, neću da izigravam ja tu neku besnu pedanteriju ali ovako nešto mi neverovatno mnogo upada u oči. Imam još milion sitnih primera ali nisam hteo previše da davim na blogu pa sam ga kao skratio.
cbronson cbronson 23:30 28.01.2010

Re: Ух!

sto rece viljuska
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:04 28.01.2010

aljkavost...

Primetih da bas ne volis aljkavost u ovom tekstu,koji je uzgred receno odlican,a ova recenica,heheheh,fenomenalno!
Naročito su pogodne neke što liče na oko kao naše čajne kobasice, smo su mnogo tanje, kao naše roštiljske (ala se razumem u kobasice).

dirtyharry dirtyharry 22:19 28.01.2010

Re: aljkavost...

Hvala, hvala. Imam još smešnijih primera ali su vezani za Turke koji ovde prodaju svoj kebab na stanici. Pa rukama stavljaju kupus salatu u sendviče a onda ti opet vrate kusur pa dobiješ masne pare nazad. Što je najgore, ja sam bio tamo samo jednom sa devojkom a li je uvek puno Austrijanaca. Njima je sve ovo ok, nema ničeg neobičnog.
blogovatelj blogovatelj 22:08 28.01.2010

Мислиш...



Ko je ovde rljav ?


Мислиш,

Ко је овде штрокав?

А шта би рекао за шизик секу од неких осамнаест година, која седи на тротоару у јулу месецу у Торонту, лиже сладолед. Али после сваког свог лиза по један лиз даје свом псу?!
dirtyharry dirtyharry 22:15 28.01.2010

Re: Мислиш...

blogovatelj
А шта би рекао за шизик секу од неких осамнаест година, која седи на тротоару у јулу месецу у Торонту, лиже сладолед. Али после сваког свог лиза по један лиз даје свом псу?!

Pa ne znam. Možda da je pas čist i da se ne liže po delikatnom mestu?
niccolo niccolo 22:27 28.01.2010

Re: Мислиш...

Možda da je pas čist i da se ne liže po delikatnom mestu?

Pa u tom trenutku i nije lizao sebe nego sladoled
dirtyharry dirtyharry 22:30 28.01.2010

Re: Мислиш...

Ko zna? Možda je hladio i sam neke druge periferne delove. Moraćemo blogovatelja da pitamo o pikantnim detaljima. Mada je po meni i sama priča dovoljno zaćinjena.
sumo22 sumo22 01:00 29.01.2010

ko je ovde strokav


Ко је овде штрокав?

А шта би рекао за шизик секу од неких осамнаест година, која седи на тротоару у јулу месецу у Торонту, лиже сладолед. Али после сваког свог лиза по један лиз даје свом псу?!


jel mogu ja?

iz kvebeka je ovde je na kratko
blogovatelj blogovatelj 04:55 29.01.2010

Re: Мислиш...

Ko zna? Možda je hladio i sam neke druge periferne delove. Moraćemo blogovatelja da pitamo o pikantnim detaljima. Mada je po meni i sama priča dovoljno zaćinjena.


Samo sam bio u prolazu, ne znam ni sam vise od vec napisanog. Devojka od nekih osamnaest sedi na trotoaru, napolju 30 stepeni, ona lize sladoled i posle svakog svog liza da po jedan liz psu. Jednom ona, jednom cuko sa dugosilaznim u.
Meni je toliko bilo odvratno da sam izgubio zelju da je gledam. I nije mi ceo dan izlazila iz glave misao da je bilo izuzetno toplo i da je tad mogucnost zaraze najveca.

Imam jos nekih slicnih prica sa zapadne strane Atlantika, ali o tom potom.
blogovatelj blogovatelj 04:56 29.01.2010

Re: ko je ovde strokav

iz kvebeka je ovde je na kratko


Ma ta je lokalna da ne moze biti lokalnija!
sumo22 sumo22 20:35 29.01.2010

Re: ko je ovde strokav

blogovatelj
iz kvebeka je ovde je na kratko


Ma ta je lokalna da ne moze biti lokalnija!


otkud znas? svet je danas globalno selo!
blogovatelj blogovatelj 02:21 30.01.2010

Re: ko je ovde strokav

otkud znas? svet je danas globalno selo!


Ne znam. Naslucujem.
4krofnica 4krofnica 22:39 28.01.2010

*****

more, mnogo si ti gadljiv za dete sa sela!!
moraju ljudi da se snalaze, sta ces.
Jesmo li ipak mi previše napredni za EU bar što se ovog tiče?
zatece me sad, taman htedoh da opalim po nama ali nista mi nepada na pamet!!
najveca nekultura je sto neko jede u polupunom busu pljesku sa dosta luka,..ali nigde je neodlaze nit je dize sa poda...samo da prezivis miomiris
-jel moguce da smo toliko kulturni??


proveravanja moje snage “macolom“

kako si prosao sa tim?
dirtyharry dirtyharry 22:44 28.01.2010

Re: *****

Ma samo da znaš koliko sam puta sa zamazanim rukama negde na njivi jeo, nego po meni je čistija ta moja zemlja u koju sam zamazan nego onaj asfalt gde paradira pola grada.
4krofnica
najveca nekultura je sto neko jede u polupunom busu pljesku sa dosta luka,..ali nigde je neodlaze nit je dize sa poda...samo da prezivis miomiris
-jel moguce da smo toliko kulturni??

To se i ja pitam baš. Nešto mi tu ne štima nikako. Inače to što se mirisa tiče se ovde ne računa.

4krofnica
proveravanja moje snage “macolom“
kako si prosao sa tim?

Ma dobro, nego nije bilo motivacije. Nagrada neka plastična ruža a imaš fore tri puta da udariš i ako jednom samo dobiješ onda ti daju ružu. Ja sam ih pitao da li se za tri dobijena poena dobijaju tri ruže ali džaba i ja sam na kraju dobio samo jednu. Zapad šta da ti kažem.
medjutim92 medjutim92 10:26 29.01.2010

Re: *****

dirtyharry
Ma samo da znaš koliko sam puta sa zamazanim rukama negde na njivi jeo


uh, nista sladje nema, jedino mozda kad se jede u sumi kad se seku drva..
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:32 29.01.2010

Re: *****

4krofnica
...more, mnogo si ti gadljiv

I meni je to prvo palo na pamet.

Ko zna, možda DH nije "francuski djak"?
Znaš ono... po francuski!
Unfuckable Unfuckable 23:37 28.01.2010

he he he

samo još jedan dokaz da su, kao i sve ostalo, i "higijenske navike" sasvim ravnomerno raspoređene po Kugli.
Prva slika je moj apsolutni favorit, znaće Brajović i zašto
dirtyharry dirtyharry 06:13 29.01.2010

Re: he he he

Jesu, jesu, a mi smo nebeski narod. Kada budemo otišli u raj ima da crknemo gladni zbog prljavog pribora.
Inače Brajović nije svraćao do sada, nadamo se de će da svrne i da nas prosvetli

edit: ne setih se da te pitam šta si to radio?
miloradkakmar miloradkakmar 00:26 29.01.2010

I ti

moraš svašta da primetiš !?

Čini mi se da naši ljudi koji rade u inostranstvu donose kući dobre navike.
Otac jednog mog prijatelja radio je po građevinama 20-ak godina u Austriji. Kada se konačno vratio kući za odlazak u štalu oblačio je čistu belu košulju i čisto radničko odelo, po povratku iz štale , u kupatilo , novu čistu belu košulju sa odećom za kuću, komšije zovu na mobu , oblači treću čistu i ispeglanu odeću , za njivu ima posebno odelo... Niko ga od ukućana u toj meri ne prati , ali je uveo red i dobre navike.
Zašto je to radio? U Austriji su mu jednom prilikom rekli da je prljav( kakav bio na građevini) i od tada je strogo vodio računa,iako je to i do tada radio, o ličnoj higijeni i čistoj odeći.
dunja73 dunja73 01:26 29.01.2010

Re: I ti

Postoji jasna granica kroz istoriju , sto Vizantijske , sto Osmanske drzave....
Pet onija vekova , je sa mnogo ruznih , donelo i pozitivne strane ...Pocecemo
od dupeta ..pa kad sve zavrsimo na sebi , prelazimo na avliju ...
( nikakva generalizacija samo konstatacija )

E sad , da ja ne bih popila ban , ja u ovu temu necu se upustam , a znam jako dobro o cemu pises ..imam ti x slucajeva ..I svakodnevno , nova iskustva sakupljam..also ,
ima i toga , ima ,
nije da nema ..da sama higijena drzave ove - ne stvara odmah pomisao na "pantljicaru" kao kod nas dole , pa da se iz tih razloga opustenije jede sa zemlje , ves beli ne otkuvava .. da - ljube deca u usta ..(uh sto sam ja primitivna ...)
e pazi ovo :

Mi hoćemo u EU. Da li možda i mi treba da budemo ovakvi da bi nas primili? Neko ovde nije normalan a meni još nije jasno ko. Neko ipak previše vodi računa o ovim stvarima. Jesmo li ipak mi previše napredni za EU bar što se ovog tiče?


Poruka Evrope je trasparentost .Evropa i i mi u njoj ,
nije samo nas profit ,
vec obostrani..
Tu smo da ucimo jedni od drugih ...Uh , koliko je za ovih 10 god . se pomerilo u Nemackoj bas zbog prikljucenja drugih...
troll ,







blogovatelj blogovatelj 05:12 29.01.2010

Setio sam se jos...

Moj klinac trenira fudbal. Proslu sezonu su zavrsili kao prvi u nekoj n-toj ligi pa je bila proslava u prostorijama kluba.
U okviru klupskog kompleksa postoji zatvoreno igraliste sa vestackom travom na kojem u trenutku proslave nije niko igrao fudbal. Posto je deci bilo dosadno, otisli su da igraju fucu.
Medjutim, zabranjeno je igrati fudbal ako nemas "indoor soccer" patike, pa se dosta dece izulo i igralo fudbal u carapama na vestackoj travi.
I onda, ja krecem u WC i vidim klinca koji je u WC krenuo u carapama. Mislim na javni WC u okviru fudbalskog kluba. OK, nije to bas WC na autobuskoj, ne koristi se preterano, ali sama njegova ideja me impresionirala.
Najludje od svega, jedan drugi decak, koji je imao nameru da se obuje i ode do WC-a, nije se obuo, nego je poveden svetlim primerom ovog prvog i on krenuo u carapama.
Vrlo bitno za celu pricu je i to da oba ta decaka u tom trenutku imaju punih cetrnaest godina.
Cisto da se zna da nije rec o petogodisnjacima.
dirtyharry dirtyharry 08:57 29.01.2010

Re: Setio sam se jos...

Nije ovo ništa. Moja devojka je videla u Sony-ju neke tipuse koji u čarapama idu u WC. Jeste da nije čučavac pošto mislim da dotični postoji samo kod nas ali opet u čarapama ići u WC je opet hm.... 'bem li sad ...
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:08 29.01.2010

Re: Setio sam se jos...

DirtyHarry
...Muvam Ivanu laktom u rebarca.
Ja:“Ivana, vidiš ovog pored nas. Sad mu je ispalo na zemlju ovo zrnevlje što jede i sago se uzeo to i strpao u usta.“
Ivana:“Ne zezaj!“

Moja devojka je videla u Sony-ju neke tipuse

Eh, my friend.
Tako sam i ja počeo, sa Monikom, koju od milošte zovem Mo.
Bezazleno.

A evo dokle sam došao. Danas me na mom postu mnogi zezaju, i to oni koji me vole.
Sve mi poručuju da mi je mašta suviše jaka i tako ti fazoni.
I ja sada treba da dokazujem. Poor me!
Padam u patetiku.
Što tebi ne želim.
dirtyharry dirtyharry 12:30 29.01.2010

Re: Setio sam se jos...

vladimir petrovic
A evo dokle sam došao. Danas me na mom postu mnogi zezaju, i to oni koji me vole.
Sve mi poručuju da mi je mašta suviše jaka i tako ti fazoni.
I ja sada treba da dokazujem. Poor me!
Padam u patetiku.
Što tebi ne želim.

E prijatelju, razumem te skroz . Ja ne iznosim toliko takvih detalja u javnost inače bi imali da me razbiju od zajebancije . Posle ni Morava ne bi mogla da me opere.

vladimir petrovic
Padam u patetiku

Nedaj se bre
blogovatelj blogovatelj 18:50 29.01.2010

Re: Setio sam se jos...

videla u Sony-ju neke tipuse koji u čarapama idu u WC


Puno puta mi se desilo da vidim kolege na poslu kako bosi hodaju. Izuju cipele i u belim pamucnim carapama (sa gipsane nogice ) pice po firmi.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:52 29.01.2010

He, he

Onomad me na nekom blogu ovde, o gripu, imunitetu i moralu par koleginica izribalo što zastupam stav da ne treba decu držati pod staklenim zvonom i kao primer sam naveo da kad detetu padne hleb na pod treba dunuti i dati mu ponovo (osim ako nije pao na namazanu stranu). A glavni argument je bio: pa znaš ti šta sve ima na podu.
He, he.
dirtyharry dirtyharry 09:00 29.01.2010

Re: He, he

Ma o tome se i radi. Meni nije jasno što bi se reklo kod nas, ko ovde nije pod libelu. Neću da pljujem zapad zbog toga neka svako radi kako mu odgovara ali ovo je nešto što mnogo odudara od našeg normalnog ponašanja. Šta je ovde sad normalno, ili ko nije normalan?
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:37 29.01.2010

Re: He, he

DH
...osim ako nije pao na namazanu stranu).

Po Marfijevom zakonu uvek padne na namazanu stranu, he, he, he...
A to ne mora biti razlog da se ostane gladan. Samo se jače dune, onako kao kada gasiš rodjendanske svećice...
dirtyharry dirtyharry 10:45 29.01.2010

Re: He, he

vladimir petrovic
Po Marfijevom zakonu uvek padne na namazanu stranu, he, he, he...
A to ne mora biti razlog da se ostane gladan.

e bre baš me nasmeja ali u pravu si skroz. Ovde se hrana poštuje mnogo više nego kod nas. Pisao sam o tome nekad. Ovde nema bacanja tako da je možda i to razlog za ovako ponašanje
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:00 29.01.2010

Re: He, he

Dirty Harry
...Ovde se hrana poštuje mnogo više nego kod nas.

Izgleda ne samo hrana već i - voda.
Pre pola godine pisalo je u našoj štampi da, po glavi stanovnika, Beograd troši TRI PUTA VIŠE VODE od - Beča.
To naravno ne znači da su Beogradjani čistunci, pa se stalno kupaju, a Bečlije su rljavi, kako ti to kažeš...
Nego se kod nas rasipa, mnogo rasipa...
dunja73 dunja73 13:16 29.01.2010

Re: He, he

Nego se kod nas rasipa, mnogo rasipa...

Gorenje ves masina je jeftinija u Nemackoj , od nekih drugih proizvodjaca , jer trosi par litara vise vode tj nije "sparljiva"
A , posto se ovde gleda "svaki litar" naravno da se i slabije prodaje ..
Nije trik u vodi...U Nemackoj se ne placa i ne kosta VODA , nego ODVOD ....
Ali , ovo sto pise Hari nema veze ni sa necijom sparljivoscu ni rasipnistvom ..Vec , sa tradicijom ..Ovde se sve forsira "spolja , spolja" (gladac ,a unutra jadac)
U centru grada moga , strogom centru u "babaroga" apoteci mom detetu ispadne "buterprecla" (pereca sa buterom) na pod..Dete kmeknu , meni pune ruke ,ljubazna apotekarka, sefica , pridje , podigne sa poda , pirne u perecu i vrati mom detetu u kolicima..Kad je nisam otreskala o ledinu..


cbronson cbronson 17:56 29.01.2010

Re: He, he

KRALJMAJMUNA
Onomad me na nekom blogu ovde, o gripu, imunitetu i moralu par koleginica izribalo što zastupam stav da ne treba decu držati pod staklenim zvonom i kao primer sam naveo da kad detetu padne hleb na pod treba dunuti i dati mu ponovo (osim ako nije pao na namazanu stranu). A glavni argument je bio: pa znaš ti šta sve ima na podu. He, he.


Bakterije zaobilaze musave bebe
Ako se u najranijem detinjstvu ne susretne sa bakterijama i mikrobima, organizam jednostavno ne može da nauči kako da uspostavi mehanizam zaštite
Bebe odrastaju u nekoj vrsti „sterilnog okruženja”. Upravo tu činjenicu mnogi lekari krive za slab imunitet najmlađih i sve veći broj obolelih od astme i alergija.

Prema jednoj od postojećih „higijenskih hipoteza”, ljudski imunološki sistem razvijen je da se snalazi u svetu zasutom bakterijama. Ako se u najranijem detinjstvu ne susretne sa bakterijama i mikrobima, organizam jednostavno ne može da nauči kako da uspostavi mehanizam zaštite, piše časopis „Nju sajentist”, a prenosi agencija Fonet.

Nedavno je ustanovljeno da hronične upale zbog neotpornosti povećavaju rizik da se oboli od dijabetesa, moždanog udara i srčanih oboljenja. Može li se, onda, „higijenska hipoteza” primeniti i u ovim slučajevima? Da bi dao odgovor na ovo pitanje, Tom Mekdejd, epidemiolog sa Medicinskog fakulteta Nortvestern univerziteta u Evanstonu, u državi Ilinois, obavio je sa grupom kolega analizu zdravstvenih kartona koji registruju zdravstveno stanje 1.534 dece, od njihovog rođenja, u gradu Cebu na Filipinima.

Istraživačima je bio interesantan podatak da u ovom gradu ne postoji na higijenskom planu ništa što bi se poredilo sa sanitarnom brigom kakva se primenjuje u industrijski razvijenim zemljama.

Kad su deca iz kontrolisane grupe napunila 20 godina, Mekdejdova ekipa mogla je da ispita stanje C-reaktivnog proteina (CRP), markera za svekolike hronične bolesti i upale, u njihovoj krvi. Pronašli su gotovo neverovatne detalje: što su deca pre napunjene dve godine više dolazila u dodir sa raznim patogenima, bakterijama i mikrobima, ona su sa napunjenih 20 godina imala manje CRP. Svaki slučaj dijareje u tom uzrastu za 11 odsto umanjivao je mogućnost da se kasnije poveća nivo CRP; svaka dva meseca koja bi deca provela okružena životinjskim fekalijama smanjivala su pojavu CRP za 13 odsto. Samo rođenje u oblasti pogođenoj sušom, u okruženju punom prašine i prljavštine, za trećinu je smanjivalo rizik povećanja nivoa CRP u krvi.

Na osnovu ovih otkrića, Mekdejd je zaključio da izloženost bakterijama i mikrobima u najranijem detinjstvu može reducirati hronična oboljenja i upale u kasnijem životu a time i mogućnost da organizam postane domaćin ozbiljnoj infekciji. „Ova otkrića su u skladu sa uticajem bakterija na razvoj imuniteta”, smatra Ričard Galo, imunolog sa Univerziteta Kalifornije u San Dijegu.

Mekdejd se nada da će se jednog dana bebe moći izlagati „zaštitnom uticaju bakterija a da se pri tom ne suoče s rizikom zaraze”.

U međuvremenu, on zagovara manje savršen pristup: „Ako moje dvogodišnje dete ispusti hranu na pod, ja ću mu mirne savesti dozvoliti da to podigne i nastavi da jede”.

Politika, 20.01.2010.
dirtyharry dirtyharry 19:35 29.01.2010

Re: He, he

dunja73
Dete kmeknu , meni pune ruke ,ljubazna apotekarka, sefica , pridje , podigne sa poda , pirne u perecu i vrati mom detetu u kolicima..Kad je nisam otreskala o ledinu..

tačno znam kako ti je bilo a pazi ovu situaciju. Kod mene na poslu su svi već povremeno počeli da se grebu sa Orbit bombonice. Jednom ja dam šefu Nemcu da uzme bombonicu sam, mislim glupo mi sad ću ja tu da mu jurim jedan komad da mu dam i ono se iste zaglavile i nikako da ispadnu i odjednom uspadoše dva komada, jedna njemu u šaku a druga na pod. Ja mu rekoh da uzme tu jednu onu drugu ćemo da bacimo, mislim glupost bre bombona a on će mrtav ladan "aaaaaaaa ne" i onu što mu je u ruci vrati unutra a onu sa poda uze i stavi u usta. Reko jbga sad ko na šta je sad vatao sa rukama sve pa uvatio moju bombonu i vratio je nazad u kutiju. Možda ipak preterujem(o)
dirtyharry dirtyharry 20:00 29.01.2010

Re: He, he

Prijatelju Bronson slažem se u potpunosti sa ovime, na stranu to što ti amerikanosi sada svašta dokazuju na filipinskim zamorčićima ali mi i dalje nije jasno ono što pitam u naslovu bloga. Ko je ovde rljav?
dunja73 dunja73 20:27 29.01.2010

Re: He, he



Ma , Nemacka je prilicno cista i svuda se cisti i odrzava , redovno , sve je novo , ne koristi se hemija vec bio sredstva tako da bakterije jedne druge unistavaju , zdravstvena zastita dobra , preventivni su ..To im je spas u celoj prici ..Ne moze da se generalizuje , ´naravno , ali zivotom ovde se primecuje razlika ,
izmedju dole i ovde , barem ono ranije kako su nas dole vaspitavali , sad ? Pojma nemam , mada mi se ne svidja ni dole sta sve vidim...
ko na šta je sad vatao sa rukama sve pa uvatio moju bombonu i vratio je nazad u kutiju. Možda

Dr M Dr M 09:24 30.01.2010

Re: He, he

Mekdejd se nada da će se jednog dana bebe moći izlagati „zaštitnom uticaju bakterija a da se pri tom ne suoče s rizikom zaraze”.


"Cistoca je pola zdravlja..., a prljavstina druga polovina"
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:37 29.01.2010

Naravno,

jer pitanje higijene i pristojnosti te vrste nije garantovano rođenjem u nekoj državi ili naciji. To da su južnjaci "prljavi" (a naravno svako ima svoje južnjake) je samo bušan stereotip.
I ja sam se ovde, u Sloveniji koja je tako čista na prvi pogled, užasavala u parkovima gledajući malečku sasvim decu kako sede na betonu pored klupa na kojima mame tandrču, dok se deca igraju pikavcima i povremeno probaju da ih pojedu. Ovde se obavezno izuva u gostima, ali se deca valjaju po podovima čekaonica koje su daleko od dovoljno čistog za tako nešto.
Doživela sam i to da bibliotekar u biblioteci u koju sam vodila svoje klince, sasvim malešne, mog Malog sinu, tada starog oko 4 godine pita: "Jesi li ti ikada prljav?".
Jedne godine nam je komšija organizovao potapanje dela dnevne sobe, a mi na moru...sva sreća ključ smo ostavili kod komšinice, bakice Slovenke, koja pre toga nikada nije ušla u naš stan. Dok smo stigli s mora dobra baka je poradila oko poplave i silno smo joj se zahvalili...baka je znala da sam iz Beograda...i posle priče o poplavi i svemu pratećem, baka mi je zaprepašćeno rekla: "Nisam mogla da verujem kako je čisto kod vas u stanu..." i tačno sam osetila da je njeno iznenađenje izazvano mojim geografskim poreklom...verovatno je zbog mog pogleda lako pocrvenela i probala da se izvuče, "Imate troje dece..."
dirtyharry dirtyharry 10:49 29.01.2010

Re: Naravno,

Jelica Greganović
"Nisam mogla da verujem kako je čisto kod vas u stanu..." i tačno sam osetila da je njeno iznenađenje izazvano mojim geografskim poreklom...verovatno je zbog mog pogleda lako pocrvenela i probala da se izvuče, "Imate troje dece..."

baš tako. Stereotipi su čudo jedno a tek da znaš šta sve ovi ovde lokaci misle o Srbima. Nego polako pokazujemo im drugačije. Na našu žalost ima i onih drugih koji vade prosek na drugu stranu. Čekaonice bilo koje vrste ovde nema potrebe da se čiste jer deca sve to počiste. Zavlačenje pod sve stolice i na sva dostupna i nedostupna mesta je u opisu normalnog ponašanja.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:13 29.01.2010

Prljava Jelica

dirtyharry

Jelica Greganović"Nisam mogla da verujem kako je čisto kod vas u stanu..." i tačno sam osetila da je njeno iznenađenje izazvano mojim geografskim poreklom...verovatno je zbog mog pogleda lako pocrvenela i probala da se izvuče, "Imate troje dece..." baš tako. Stereotipi su čudo jedno a tek da znaš šta sve ovi ovde lokaci misle o Srbima. Nego polako pokazujemo im drugačije. Na našu žalost ima i onih drugih koji vade prosek na drugu stranu. Čekaonice bilo koje vrste ovde nema potrebe da se čiste jer deca sve to počiste. Zavlačenje pod sve stolice i na sva dostupna i nedostupna mesta je u opisu normalnog ponašanja.

Dobar je to primer stereotip<. A kad stereotip pukne uvek se pocrveni.
blogovatelj blogovatelj 18:58 29.01.2010

Re: Naravno,

I ja sam se ovde, u Sloveniji koja je tako čista na prvi pogled, užasavala u parkovima gledajući malečku sasvim decu kako sede na betonu pored klupa na kojima mame tandrču, dok se deca igraju pikavcima i povremeno probaju da ih pojedu


To moze da bude i izuzetno opasno.
Moja zena je dok smo ziveli u Srbiji izvela dete u park, mali se zavukao pod neko drvo-zbun i sav srecan izlazi odatle i kaze "Mama vidi, ja sam doktor" a u ruci drzi spric sa sve iglom na vrhu! Od tada smo dobro zagledali gde se nasa deca zavlace kad su na javnom mestu.
MarkoPustolov MarkoPustolov 12:26 29.01.2010

ima jos gorih stvari

devojke sede na betonu
vishnja92 vishnja92 13:19 29.01.2010

e bre Hari

Tu ima i jedan veliki McDonalds koji u holu tržnog centra ima stolove za svoje goste.
...
puste decu da šetaju i puze ispod stolova, da laze onako na rukama i onda kada dođu kod roditelja onda im ovi daju u ruke da jedu šte već ima na repertoaru

jedino stvarno gadno u ovoj prici je Mek. svi bismo mi bili bolesni do kraja zivota da nismo na vreme trpali prljave ruke u usta, bilivmi :)

dirtyharry dirtyharry 16:22 29.01.2010

Re: e bre Hari

Ma slažem se bre u potpunosti. Nego mi opet sada ovde nešto nije jasno. Neko je van šablona a ko 'bem li ga. Nismo mi o'de zlatni ali mi bre ovo što oni rade grozno. Nisam gadljiv, daleko od toga ali bre sestro brate, treba da se ima neka mera. Ne moram da se vučem na dupetu po putu da bih poboljšao imunitet.

I tebi naravno
vishnja92 vishnja92 18:41 29.01.2010

Re: e bre Hari

Ne moram da se vučem na dupetu po putu da bih poboljšao imunitet.

pa za tebe je kasno kako god okrenes :))

eno ti ga cbronson gore, i KM - rekli ljudi sve sto treba da se kaze. ono u cemu mi (vecinom) podizemo decu je daleko od normalnog okruzenja (ne kazem da treba ciljano i namenski da ih pohujemo prasinom i blatom, ali ako se sami uvaljaju - nema mesta panici. isto vazi i kad je urbanija stroka u pitanju)

e da - i ne znam nikoga ko je odrastao a da nikad u usta nije strpao pikavac
cbronson cbronson 19:26 29.01.2010

Re: e bre Hari

e da - i ne znam nikoga ko je odrastao a da nikad u usta nije strpao pikavac

... onda niste culi za


izvinjavam se zbog trola
bilo je jace od mene
hajkula1 hajkula1 19:11 29.01.2010

Neke scene su bas previse za mene


koliko vidim i za tebe. Slusala sam dogodovstine, slicno ovome sto pises. Neki pripovedaci kazu, nasa deca su zlatna, da vidis samo male Evropejce (iz Austrije, Nemacke, Francuske)... I necu da kazem koju rec upotrebe (mnogo tezu nego rljav).


Ne znam, prosto ne mogu da verujem u takve ekstreme. Opet, svi ti komunalno-higijenski zakoni o bacanju i postupanju sa smecem, uredjenosti okoline i slicno, nisu za dzabe
dirtyharry dirtyharry 19:37 29.01.2010

Re: Neke scene su bas previse za mene

Pa možda ima i to uticaja, ja bar mislim da ima. Oni misle kod nas je sve čisto, čisti se stalno, đubre se baca na tačno određeno mesto i sve je čisto pa se u skladu sa tim i ponašaju. Kod nas je obrnuto pa se možda i mi tako ponašamo jer je sve prljavo.
thebee269 thebee269 20:38 29.01.2010

prvi slucaj...

bogami za ovaj prvi slucaj , velike sanse ima da ga Boza Djelic, jos bolje odigra, obzirom da se kladio sa nekim Bavarcem u vezi piva na Ofestu.
topcat topcat 21:17 30.01.2010

A ja se ljutim

na Amere kad dižu patike na stol..
korto malteze korto malteze 18:49 31.01.2010

Uvazavanje razlicitosti

Rljavih ima svuda, poput kolege muzicara. Sto se vecine tice, jedino uopstavanje do koga mogu doci je - Druga zemlja, drugi adeti i to ti je cela mudrost. Tolerancija tu cuda cini - cim naviknes na razlicito od onoga cemu si naucen, bice ti lakse.
Secas se kako sam se grozio mnogih stvari koje sam frisko video u Nemackoj, a kosile su se sa mojim shvatanjem sveta. Posle devet godina, i dalje vidim te stvari, mnogo sta bih i dalje radio drugacije, mnogo sta sam prihvatio, ali mi to sto vidim vise nije strasno. Siguran sam da neke moje navike ovdasnjima izgledaju cudno, ali sve dok je to u domenu razlicitosti, a ne problema, sve je u redu. Kazem sebi 'To je ovde - tako i nema ja u pravu ti u pravu'.
Sto se higijenskih navika tice, imunitet moras da zaradis. Nema nista lose u puzanju po podu - time se dete na vreme izlaze relativno bezopasnim patogenima u malim dozama. Posle se lakse izbori sa jacim patogenima u vecim dozama. A ako si se kao dete imunizovao protiv 'boranije', onda nije problem ni da posle toga jedes na stepenistu, pogotovo ako je redovno cisceno. Jeste da ja ne bih spustio sendvic na stepeniste...ma nema sanse, ali ako se neko drugi ne razboli od toga, neka ga.
A Oktober Fest nije bas reprezentativan uzorak svakodnevnog zivota, uporedis li te przene bademe sa nekom jednako ekstremnom prilikom, Gucom recimo...eto ti materijala koliko volis da rljave mozes naci svuda, ako potrazis.
dirtyharry dirtyharry 09:58 02.02.2010

Re: Uvazavanje razlicitosti

Slažem se ja sa tim. Samo je pitanje ko tu preteruje, mi što se malo grozimo ovoliko rljavih ili oni što se uopšte ne groze svoje rljavosti?
mashha mashha 03:09 02.02.2010

Samo da ti kažem

da je ovaj tekst jedan moj prijatelj linkovao na FB Imala sam probleme sa otvaranjem bloga (i dalje su tu ali se oseća boljitak) pa zato malo kasnim. Inače, nije prvi put da slušam o tamošnjim higijenskim navikama. Nisam imala prilike da putujem kroz EU ali oni koji jesu često spominju baš tu tematiku. A ona druga slika je užas preleteh kao munja preko rečenica koje je okružuju
dirtyharry dirtyharry 09:56 02.02.2010

Re: Samo da ti kažem

mashha
pa zato malo kasnim.

Ništa, ništa

mashha
Nisam imala prilike da putujem kroz EU ali oni koji jesu često spominju baš tu tematiku. A ona druga slika je užas preleteh kao munja preko rečenica koje je okružuju

pa takvi su kakvi su, ovo jesu možda ekstremni primeri ali opet što je mnogo mnogo je, bar za moj ukus.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana