Društvo| Gost autor

Štimovanje teniske istorije

AlexDunja RSS / 31.01.2010. u 20:53

moj gost: Mr. Loader

Dotična tema je ovde, na blogu već pominjana, ali je očigledno da se mora naglasiti još (najmanje) jedanput. Tokom muškog finala na velikom teniskom turniru u Australiji komentator RTS-a izjavljuje kako naš tenis za ovaj turnir veže puno lepih i značajnih trenutaka, pa uzima vazduh i, sav razdragan, nabraja... Nabraja sve – osim one koja Gren-slem finala i titula ima više nego kad se saberu svi koje je nabrojao !

Šta je problem? Komentator mlad, pa ne zna? Ili je zaboravan?



Ili ima stav?! Ako ga ima, kakav mora da je taj stav? Jedno je sigurno – taj stav mora da bude nepokolebljiv i žilavo utemeljen, čim može da prebriše jednog velikana svetskog tenisa! Dakle, o čemu je reč? Ime Monike Seleš rts-ovom komentatoru možda zvuči suviše mađarski, pa je ne računa u „naše“? Ili je problem što je Monika igrala za državu koje više nema, pa se to (u njenom slučaju) ne računa kao uspeh srpskog sporta? Bi li se možda računalo da nam Crnogorci svojim referendumom nisu omogućili državu sa kratkim i jasnim nazivom (jer bismo se inače i dalje zvali slavojugija)? Ili je, konačno, problem u tome što je Monika u jednom trenutku, pod stresnim okolnostima, postala državljanin druge zemlje, te se stoga više ne računa da je ikada bila naša (a zajedno s njom se više ne računaju ni njeni briljantni, na ovim prostorima teško ponovljivi uspesi)?

Monika Seleš je kao naša državljanka i sugrađanka, sa kojom smo zdušno uzrastali i mi kao teniska publika, pobeđivala svoje protivnice, ulazila u finala, osvajala turnire, osvajala tenisku istoriju, i sve to uz onaj svoj poseban šarm.


monikaselessavelikimpeh.jpg
Monika Seleš je istinski teniski velikan. Rodjena Novosadjanka je osvojila devet gren slem takmičenja. Četiri puta je osvajala Otvoreno prvenstvo Australije, tri puta Rolan Garos, a dva puta US Open. Ukupno, 53 osvojena turnira.
monikaselesistorijateni.jpg

Može li neko ovim velikopametnim Srbima koji sede na komentatorskim mestima da uputi makar kakvo obaveštenje na pomenutu temu?!



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 21:04 31.01.2010

sjajno dete:)

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:08 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

znaš da i ovde komentatori ne spominju da je iz Srbije. ona je sad američki državljanin i to je ono što ih zanima. isto tako ne pominju da je Nestor rodjen u Beogradu. nego kažu da je on kanađanin.
mirelarado mirelarado 21:12 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

Мене још више нервира што се наши коментатори врло често не разумеју у спорт који коментаришу, не прате резултат, итд.

А Моника је заиста била сјајна играчица.

AlexDunja AlexDunja 21:15 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

znaš da i ovde komentatori ne spominju da je iz Srbije. ona je sad američki državljanin i to je ono što ih zanima.


to nije neobicno.
a jeste, sto se ovde zaboravlja na nju.
ivana23 ivana23 21:16 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

AlexDunja AlexDunja 21:17 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

А Моника је заиста била сјајна играчица.

sjajna fotka, note:)
k'o grejs dzons


ivana23 ivana23 21:20 31.01.2010

Re: sjajno dete:)


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:05 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

rasplakala je bivšeg gradonačelnika NYC-ja
a bogamiimene
AlexDunja AlexDunja 22:11 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

a bogamiimene

strašno je bilo!
libkonz libkonz 23:34 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

znaš da i ovde komentatori ne spominju da je iz Srbije. ona je sad američki državljanin i to je ono što ih zanima. isto tako ne pominju da je Nestor rodjen u Beogradu. nego kažu da je on kanađanin.

to što je Nestor rođen u Beogradu je nebitno. Ali sramota je zaboraviti koliko nam je radosti Monika donela igrajući pod našom zastavom i šta je predhodilo njenom prelasku pod američku.
AlexDunja AlexDunja 23:37 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

Ali sramota je zaboraviti koliko nam je radosti Monika donela igrajući pod našom zastavom i šta je predhodilo njenom prelasku pod američku.

!
i nikoga nije bilo briga.
ni pre, sto je vaznije
ni posle, sto je sramota.
loader loader 23:43 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

to nije neobicno.
a jeste, sto se ovde zaboravlja na nju.

Možete li da zamislite da je takvu šampionku imala neka od nama susednih zemalja (a i ostale)? Da li bi iko od njih postupio ovako? Naravno da ne bi! Napravili bi od nje svoju istoriju, ispredali bi medijske priče, načinili bi od nje još tri puta veću vedetu, dizali bi svoju zastavu zajedno sa njenim pobedničkim peharima... Ma! - izmislili bi je ako treba, samo da kažu da je bila njihova!

A mi? 'Ladno pustimo reportere da po ko zna koji put ignorišu da je uopšte postojala! Ne zaboravimo, sportski komentatori su i naš glas u etru! Oni su rezultanta sklonosti našeg društva da poštuje, ili ne poštuje vrednosti! Kako ih poštuje, tako i prolazi !

Velika je ovo sramota za sve nas, i to ne prvi put!

loader loader 23:49 31.01.2010

Re: sjajno dete:)

sramota je zaboraviti koliko nam je radosti Monika donela igrajući pod našom zastavom i šta je predhodilo njenom prelasku pod američku.

Ona je bila ljubimica nacije, koja je donela prve stvarne velike pobede u tenisu. Sećam se kakav pozitivan naboj se napravio u ljudima kad je prvi put pobedila Štefi Graf (koja je delovala bukvalno nepobedivo)! A onda čitav niz velikih pobeda, lepih mečeva, sjajnih pehara... Na kraju mi kažemo - Ne, sve to nije ni postojalo! To nije naše!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:24 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

jao kad se samo setim kako sam svog brata od tetke najurila iz sobe gađajući ga papučama, jer je malerisao Moniku prilikom meča protiv štefi graf! katasrofa!
stvarno bre ljudi da nije Monika nešto ljuta na Srbiju? izvinjavam se na pitanju al dugo godina nisam pratila šta je ona radila i šta se dešavalo sa njom.
loader loader 00:49 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

Mene bi taj deo priče takođe zanimao.
Mislim da je za početak dovoljno da mi, sa svoje strane, učinimo sve da ta sramotna amnezija prestane.
niccolo niccolo 11:47 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

Odlična tema Mr. Loader!

Ja se sećam, iako sam tad bio mali, da je njeno uzimanje američkog državljanstva doživljeno dosta burno u našoj sportskoj štampi u smislu onog tipičnog srpskog prodala nas, bla, bla, bla, sačekala je prvi pogodan trenutak da uzme američko državljanstvo (što god mu pogodan trenutak značio)...Mislim da "amnezija" u pogledu njenih rezultata vuče korene još iz tog perioda.
Naravno, alternativno objašnjenje jeste da je komentator govorio o rezultatima Srbije na AO, onda zaista nema razloga da pominje Moniku jer ona formalno i nije nikada igrala za Srbiju.
Međutim pošto se iz teksta kaže da je spominjao "naš tenis", onda nije smeo da je izostavi...

stvarno bre ljudi da nije Monika nešto ljuta na Srbiju?

Ja mislim da nije ništa posebno ljuta, već žena već dve decenije praktično ne živi u Srbiji, ima svoj život i poslove u Americi te pretpostavljam da nema previše vremena da dolazi ovde...
JJ Beba JJ Beba 13:42 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

a mislim da nije ništa posebno ljuta, već žena već dve decenije praktično ne živi u Srbiji, ima svoj život i poslove u Americi te pretpostavljam da nema previše vremena da dolazi ovde...

slažem se.
sem toga Monika je još kao dete otišla u Ameriku sa celom porodicom gde su kasnije živeli i stekli državljanstvo.
Amerika je mnogo učinila za Moniku i njenu porodicu dok je u Srbiji uglavnom imala podršku samo svoje porodice...poznato je da je u Novom Sadu trenirala na privatnom terenu Đorđa Balaševića.
Moniku je stvorio njen otac koji ju je trenirao ovde, sparingovala je sa bratom, a kad su sve prodali i otišli u USA u kamp Nick Bollettieria zvezda je bila rođena.

loader loader 21:51 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

Uopšte nije bitno da li je Monika ljuta na Srbiju.
Srbija ima odgovornost, prema Moniki, prema sebi, prema načinu na koji se čuvaju pozitivne vrednosti,
da čuva sećanje na sve pehare i koje god uspehe Monike Seleš !!

'Ste zapazili da su neki kriminalci i svakojaki debiliteti sa debelim vratovima i zlatnim lancima prebačenim preko dukserica i šuškavih trenerki bili hiljadutrista puta u medijima?!!!! A za NAŠU Moniku nema mesta čak ni onda kad se komentariše sport u kome je u svetskim razmerama bila neprikosnovena!!! Ne! Malo je reći izopačenost!!! To je jedan od sto načina da se izvrši kolektivno samoubistvo!!!

Dakle, čak i da je Monika ljuta na Srbiju, naša je obaveza da čuvamo ono što se postiglo dok je igrala pod našom tadašnjom zastavom, dok je mamila više od pola srpske nacije da se nacrta ispred televizora i zdušno navija..! To je obaveza prema pozitivnim vrednostima. Ako tu obavezu ne kapiramo, kao što je ne kapira ideologijom izmučeni komentator tzv. javnog servisa, onda nama, svima, nije i neće biti lako.

. . . .


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:01 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

'Ste zapazili da su neki kriminalci i svakojaki debiliteti sa debelim vratovima i zlatnim lancima prebačenim preko dukserica i šuškavih trenerki bili hiljadutrista puta u medijima?!!!! A za NAŠU Moniku nema mesta čak ni onda kad se komentariše sport u kome je u svetskim razmerama bila neprikosnovena!!! Ne! Malo je reći izopačenost!!! To je jedan od sto načina da se izvrši kolektivno samoubistvo!!!

e za to mozes da zahvalis odgovornima koji salju novinare u ameriku da nauce kako da ispiraju mozak narodu. znam da dolaze novinari na usavrsavanje po americi i onda se vrate tamo i sve tako neke bitne drustvene teme raspravljaju, kao sto su na primer, ko se sa kim hebo nocas od poznatih faca, kome je pala cigla na glavu, ko je koga ubio, cija macka je pojela komsijsku pticu, kako ce poplava i ostale vremenske nepogode da udre po vas za neki dan - spremajte se ljudi dolazi smak sveta i tako to...
Monika, Who?
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:41 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

наши коментатори врло често не разумеју у спорт који коментаришу

Razumeju se kao Marica u...
loader loader 22:54 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

Njanja:
" ... Monika, Who? ... "

Monika? :) I am Monika, You are Monika... We are Monika :)
Za glupost nisu dovoljan izgovor Amerikanezi. To je kao talenat. Ne može se stvoriti bilo kakvim klesanjem. Il ga ima, il ga nema.
loader loader 22:55 01.02.2010

Re: sjajno dete:)

Razumeju se kao Marica u...


... U Ivicu? :)

JJ Beba JJ Beba 21:16 31.01.2010

Mala Mo

možda je komentator zaboravio na Moniku al ovde na blogu mala Mo nije zaboravljena
AlexDunja AlexDunja 21:20 31.01.2010

Re: Mala Mo

al ovde na blogu mala Mo nije zaboravljena

tnx, jj
bas lep blog, a promak'o mi!
JJ Beba JJ Beba 13:29 01.02.2010

Re: Mala Mo

AlexDunja
al ovde na blogu mala Mo nije zaboravljena

tnx, jj
bas lep blog, a promak'o mi!

da, simpatičan, a ničim izazvan
loader loader 22:11 01.02.2010

Re: Mala Mo

da, simpatičan, a ničim izazvan

Kako lepa kombinacija suzdržanosti, istorijskih naravoučenija i svesti o budućnosti svetskog a našeg tenisa :)

stefan.hauzer stefan.hauzer 21:30 31.01.2010

Monika...

...mislim da je komentatore sa RTS-a uzaludno komentarisati,jer su toliko sveznajuci,da mi se...
Malu Mo svi mi veoma cenimo i volimo i uvek ce biti nasa...u to ime evo table :))
ivana23 ivana23 21:35 31.01.2010

Re: Monika...



Monika i Venus, 2000.g. LA
g.radicevic g.radicevic 21:48 31.01.2010

Re: Monika...

..mislim da je komentatore sa RTS-a uzaludno komentarisati


kakvih sve bolida tu ima
i F1 da pozavidi.....
a mala Mo bi verovatno bila najbolja teniserka
svih vremena,......
za mene je ona SIMLY THE BEST



loader loader 20:56 01.02.2010

Re: Monika...

kakvih sve bolida tu ima

Tu?! .. :))
A zar takvih bolida nema na svakom koraku, dragi g.radicevic-u ?! .. :)

loader loader 21:58 01.02.2010

Re: Monika...

a mala Mo bi verovatno bila najbolja teniserka
svih vremena,......
za mene je ona SIMLY THE BEST

Složan s vašom (pr)ocenom !


dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:52 31.01.2010

Monika

u martu 2008.g.
AlexDunja AlexDunja 22:02 31.01.2010

Re: Monika

u martu 2008.g.

uuu, sta radi trening:)
miloradkakmar miloradkakmar 23:26 31.01.2010

Finale AO

nisam gledao na RTS-u i mnogo toga ne gledam od sportskih zbivanja upravo zbog ovakvih i sličnih ispada, neznanja i bogomdanosti komentatora.
Ne znati ko je Monika Seleš je, najblaže, neprofesionalnost novinara na javnom servisu.
reanimator reanimator 15:36 01.02.2010

...

Ne može se protiv sportske redakcije RTSa.
Oni su tamo naštelovani da se šlihtaju uredniku/direktoru/naciji na tu poremećenu patriotsku foru i tu nema pomoći.
To kad Korać pada u patriotski zanos svaki put i svuda...i kad Kovinjalo, šta god da prenosi, ima neprekidnu blagu nevericu prema sudijskim odlukama..i kad eto taj na US Openu zaboravlja..sve je to deo iste priče. Treba ih kolektivno hipnotisati i onda im brisati sećanja, pa ih primiš ko pripravnike, da im daš još jednu šansu.
Uzgred..ima da se registrujem na Facebook samo da bih osnovao grupu mrzitelja Predraga Strajnića!
Unfuckable Unfuckable 20:24 01.02.2010

Re: ...

pa Kovinjalo bi nas mogao, (po glasu, uvek punom neverice se prepoznaje) sve iz prve ruke detaljnije obučavati o mnogobrojnim aspektima svesrpskih zavera, imam jasan dojam - samo kad bi mu neko dao celovečernji termin

hudfak iz Strajnić???
AlexDunja AlexDunja 20:48 01.02.2010

Re: ...

loader loader 20:54 01.02.2010

Re: ...

Balklanski špijun u fotelji sportskog komentatora (pretpostavljam, fotelji dobro plaćenoj)...! Mada, varam se možda ja, jer nije isključeno da čovek radi iz ubedijenija :) Pa, stvarno... Život uči. > ... Prijatelj jednog mog komšije mi reče da je to, sa ubedijenijem, još neugodnija po sportske i druge slušaoce varijanta, jer je, veli on, ta varijanta na ivici beznadežnosti. Po slušaoce, naravno. Ne bih da ulazim u visinu plate navedenog sportskog naratora, ali moram da primetim kako izostavlja neke vrlo bitne "detalje" iz svoje (glave) priče. Tu se nešto ne slaže ? (:

Inače sam ubeđenja da su sportski komentatori (principijelni neki ljudi) poprilično survali naš sport. No, to neka bude tema drugog nekog posta, sa pogonom na plemenitu AD, ili takođe plemenitu NG. Za sada, ostanimo pri vraćanju Male Mo iz sračunate kolektivne amnezije. Amnezija?! Fuj. Ajmo u razbistrenije pameti. Monika je rano završila karijeru i šteta je što nije duplirala titule. Bilo bi to, tada, 18 "grenslemova" i sveukupno 106 osvojenih turnira. Pozdrav svim ljudima neopterećenim sujetom, nacionalizmom, lošim sexom i predrasudama po pitanju tenisa, sunčevih pegica i ostalih velikosrpskih slavenojugaških ostataka krtine među zubima :)


. . . . . . . .


arianna arianna 20:59 01.02.2010

Re: ...

Ne može se protiv sportske redakcije RTSa.
Oni su tamo naštelovani da se šlihtaju uredniku/direktoru/naciji na tu poremećenu patriotsku foru i tu nema pomoći.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:24 01.02.2010

Re: ...

Uzgred..ima da se registrujem na Facebook samo da bih osnovao grupu mrzitelja Predraga Strajnića!

jel pod pravim imenom?
loader loader 21:34 01.02.2010

Re: ...

Reanimator:
" To kad Korać pada u patriotski zanos svaki put i svuda...i kad Kovinjalo, šta god da prenosi, ima neprekidnu blagu nevericu prema sudijskim odlukama..i kad eto taj na US Openu zaboravlja..sve je to deo iste priče. Treba ih kolektivno hipnotisati i onda im brisati sećanja, pa ih primiš ko pripravnike, da im daš još jednu šansu. ... "


.. . . . . . .

reanimator reanimator 21:42 01.02.2010

Re: ...

njanja_de.manccini
Uzgred..ima da se registrujem na Facebook samo da bih osnovao grupu mrzitelja Predraga Strajnića!

jel pod pravim imenom?

Gde smem...pa da me nadje Strajnić negde, da me bije
To bi bilo poniženje posle kojeg nema nazad :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:47 01.02.2010

Re: ...

hudfak iz Strajnić???

Pored ostalog, to je čovek koji je prvi počeo da pogrešno akcentuje reči na televiziji u nas; nažalost, to je danas postalo pravilo na RTSu, koje polako prihvataju komentatori svih naših TV stanica. Užas jedan sramota šta se radi od našeg jezika
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:16 01.02.2010

Ne bih da zvucim neskromno...

...ali o identicnom slucaju/fenomenu sam poodavno pisao ovde. Zanimljivo je koliko su populisti imali tada reci opravdanja i razumevanja za ispiranje mozga i istorije. Sto valjda objasnjava i mnoge druge (ako ne i SVE druge) probleme sa kojima se suocavamo poslednjih decenija... I da dodam, hvala na podsecanju! Protiv ovoga se stvarno treba stalno i iznova boriti.
loader loader 21:26 01.02.2010

Re: Ne bih da zvucim neskromno...

Milane,
u prvoj rečenici rekoh
da je ovde, na blogu, već pisano na dotičnu temu...
Ta pisanija nipošto nije u nesaglasju sa onim na šta sam ja ovde hteo da podsetim publiku.

AlexDunja AlexDunja 21:47 01.02.2010

Re: Ne bih da zvucim neskromno...

Protiv ovoga se stvarno treba stalno i iznova boriti.

milane, lepo sto si tu!
loader loader 21:53 01.02.2010

Re: Ne bih da zvucim neskromno...

Naravno da je lepo.
Ko god da je tu, dobro je došao.
Posebno ako ima šta da izrekne :)

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:54 01.02.2010

Pogled

Pisao sam, na onom blogu a čini mi se pre koji dan, o Minikinom pogledu. Jedna mila i slatka devojčica kao ona



preobrazi se u tigricu kad se nadje na terenu



Taj pogled je ogledalo pobedničkog mentaliteta koji je imala.

To je nešto što nedostaje njanjavoj Ani i narcisoidnoj Jeleni. Nažalost.
(da ne bude zabune, navijam za njih i dalje, iz sve snage)
loader loader 23:03 01.02.2010

Re: Pogled

da ne bude zabune, navijam za njih i dalje, iz sve snage


Naravno. Mada bi to tzrebalo da se podrazumeva, treba naglasiti.
krkar krkar 08:14 05.02.2010

Re: Pogled

loader
da ne bude zabune, navijam za njih i dalje, iz sve snageNaravno. Mada bi to tzrebalo da se podrazumeva, treba naglasiti.


A zašto bi to, moliću, trebalo da se podrazumeva?

evo me

loader loader 09:31 02.02.2010

Re: evo me

Zanesoh se .. :)
antioksidant antioksidant 09:53 02.02.2010

Re: evo meNE

da citiram dawngreeter-a sa drugog bloga

Oni su ludi, oni su picke od ljudi
Jebem ti rat ti jebem, da ti jebem ti rat ti jebem (da ti jebem ti rat).


u potpunosti se uklapa u moj stav po ovom pitanju

a biti drugi nije tako veliko ako ima prvog
loader loader 10:43 02.02.2010

Re: evo meNE

Rat je posledica.
Posledica vrednog rada na sabiranju kritičnog minimuma gluposti.
Kad se nakupi dovoljno, kreće..! E, tada se ne može zaustaviti.
To se rešava sad, uzgajanjem ljubičica :)
loader loader 23:08 02.02.2010

Trenutak koji je ...

Черевићан Черевићан 20:14 03.02.2010

топле лоптице




(за Љ.)

ужарени рефлекс шљаке на терену
аса ти увалих ни видла га ниси
договор је био играмо озбиљно
нема попуштања него так какиси

сетови се нижу зној нас обузима
бекенд обожавам он ми цака мила
ти видим калираш, млитаво узвраћаш
форхенд са линије мрежа ти попила

потом неки кафе, цевчимо кабезе
оно, пиће сногу наспрам тебе стојим
поглед мој несташан паасе ти деколте
ала би се поиграо лоптицама твоим


што се пак бивше суграђанке Монике тиче уласком у International Tennis Hall of Fame дочекала је сатисфакцију за све оно што јој се исподешавало на тениским теренима. АЛАЛЈОЈ!
loader loader 09:53 04.02.2010

Re: топле лоптице

. . . fotka....
Ovaj tenis ..? .. sport samo za odlikaše? .. :)



marco_de.manccini marco_de.manccini 06:23 05.02.2010

моника је ...

ко је гледао како, прецизно и неумољиво, као метрноном, тик-так-тик-так-лево-десно, шета противнице са једне линије на другу, док не падну од умора, очаја и немоћи, нема никакве дилеме ко је најбољи наш тенисер икада.

узели смо је здраво за готово, нисмо ни знали да слемове није лако освајати. изгледало је лако. понашали смо се као да нам следују.

сад кад видимо колико напора улажу новак, ана и јелена (свака им част, свакако, честитке и подршка) да укупно освоје пар, можда боље видимо и ко је била моника са њених 9. бар неки од нас виде.

а ти слемови су можда и најмање што је учинила. моника је својим начином игре потпуно променила женски тенис. она је самим тим међу најбољим светским играчима икада.

а да не говоримо што је моника ... једно велико срце.
loader loader 17:29 05.02.2010

Re: моника је ...

Se slažem :)
Takođe treba imati u vidu da je karijeru završila prerano, tj. da praktično nakon onog uboda nožem, i velike pauze, više nije bila ista. Da joj je karijera tekla uobičajeno, broj osvojenih turnira bi svakako bio mnogo veći. Ali, čak i sa ovim što je osvojila, ona je jedna od najvećih igračica ikada, a naša svakako !
omega68 omega68 00:12 06.02.2010

A sećam se

kada je igrala svoj prvi Wimbledon
Navratilova ju je počistila bez izgubljenog gema
Ali VEĆ sledeće godine...
A mi? 'Ladno pustimo reportere da po ko zna koji put ignorišu da je uopšte postojala!

Da , a pominju se rezultati fudbalera iz 1930 i sv. prvenstva u Montevideu, kada je ta zemlja bila KRALJEVINA JUGOSLAVIJA.
Imao je inspektor Blaža pesmu o njoj

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana