Društvo| Roditeljstvo| Sex| Zdravlje| Život

Dan posle seksa

Biljana 77 RSS / 13.02.2010. u 21:10

        da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne..

 

Spletom nesrećnih okolonosti uslovljenih različitim muzičkim ukusima na poslu sam prinuđena da slušam radio. Radio stanice su mahom .. hm.. Pa dobro, to bi mogla da bude tema za neki naredni blog. Ne znam šta je simpatičnije, nepismene vesti ili emisije u kojima neduhoviti slušaoci šalju neduhovite poruke na glupa pitanja neduhovitih voditelja. Malo tu i tamo prošaraju nekom muzikom, pa opet red inspirativnih razgovora.. I taman pomislim da ne može gore, a onda sledi blok reklama. E o tome bi tek mogao poseban blog.

          Jedna reklama posebno mi je zaparala uši. Ne mislim da je glupa, nisu iritantni glasovi i besmisleni stihovi.. Ne.. U pitanju je kombinacija onoga što reklamira i načina na koji reklamira. Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano -  U svim boljim apotekama – Skoro džabe -  optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.

         1259866495-pills.jpg I sad.. šta mene tu bode? Prvo, ja se apsolutno zalažem za slobodu i pravo žene na izbor kada je u pitanju rađanje. Abortus ili bilo koji drugi oblik prekida trudnoće ako je neželjena je leigitmno pravo i lični izbor svake žene kao što je i pravo da rodi neotuđivo i isključivo njeno. Nisam farmaceut, niti lekar, ali malo istraživanja po netu obavestilo me da se pomenuta pilulica ne sme koristiti više nego jednom u 6 meseci, da ima neželjene efekte mučnine, vrtoglavice, krvarenja i sl. Pa šta? Abortus ima i možda i štetnije posledice...

          Problem je po meni u pristupu lako ćemo. Mi smo zemlja sa poveelikim brojem abortusa među devojkama starosti između 16 i 19 godina. Mi smo zemlja sa prilično niskom svešću o polnim bolestima, kontracepciji, kontroli rađanja. Seksualno obrazovanje ne postoji u školama, a savetovališta tog tipa u domovima zdravlja i dalje su tabu i u njih se ne ide preventivno, već samo kad dođe do problema.  Roditelji i deca zaista veoma retko otvoreno razgovaraju o tom suštinski važnom delu odrastanja. Pri tom ne mislim da je nužno da vrcaju međusobne ispovesti, ali da je odgovornost roditelja da decu upute u načine da se zaštite od bolesti i neželjene trudnoće pa makar im tutnuli i neki pamflet u ruke ako ne žele da razgovaraju o tome. Tinejdžeri žive pod parolom lako ćemo – znamo jer bili smo i mi tamo.  U moje tinejdžersko doba veoma mali broj roditelja je sa decom razgovarao o kontracepciji i seksu, a naše su generacije definitivno kasnije sticale seksualna iskustva i po svemu sudeći menjale manje partnera nego današnji klinci.

          Da li ja pametno u uslovima apsolutne seksualne neprosvećenosti davati klinicma, tj. pre svega klinkama jedno takvo instant rešenje – pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije. I ko će sutra, za dva meseca sprečiti istu tu klinku da potegne za istim rešenjem.. Možda potpuno nepotrebno jer trudnoće ni nema, ali kako da zna.. A pilulica je tu, jeftina, lako dostupna i efikasna. Ko će se zamarati čitanjem indikacija, kontra i sl. latinskih fraza.. (Realno, koliko nas zaista pročita sve što piše na pilulicama za lakše varenje, protiv glavobolje, za skidanje temperature, protiv depresije i sl. )

          Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne.. Kada ukrstim priče koje čujem od srednjoškolaca i srednjoškolki po prevozu (a vozim se sa njima svaki dan kad idu u školu i vraćaju se iz nje), i veselu reklamu, slika koja mi se javlja je sumorna. Slika devojčica koje ozbiljno narušavaju svoje zdravlje, zato što ne znaju ili ih ne zanima, zato što im je pružena mogućnost da to urade..

          Podsetilo me sve to na situaciju kada je svojevremeno reklamirano sredstvo koje je prividno poništavalo stanje pijanstva, sa tupavim nazivom antipolicaj.. Koliko ljudi je pijano i potencijalno opasno selo za volan srećno i zadovoljno što ih niko neće uhvatiti? Jedino što je ovo sredstvo bilo manje dostupno jer je bilo dosta skupo i brzo je uklonjeno iz prodaje..

          Nisam za zabranu pilula za dan posle, niti za njihovo povlačnje iz prodaje. Svesne, zrele i odgovorne osobe imaju svako pravo da odluče o tome da li će i na koji način izneti ili prekinuti trudnoću. Ali na koji način sprečiti one nesvesne, neodgovorne, neinformisane mlade devojke da zlouoptrebe dostupnost pilula isključivo na svoju štetu? Da li smo učinili dovoljno kao društvo da se mladi ljudi obaveste o načinima da se zaštite, o važnosti pre svega upotrebe kondoma, o važnosti odlaska kod ginekologa, o potencijalnim opasnostima nezaštićenog seksa? Da li smo seksulano dovoljno prosvetljena nacija da možemo ovakavu pilulicu dati na izvolte?

          Nisam od onih koji misle da seks treba da bude bauk kojim ćemo plašiti tinejdžere.. Ima South Park odličnu epizodu (a o čemu nema) o seksualnom obrazovanju u kojoj klinci seks i suprotan pol doživljavaju kao izvor sveg užasa i boleština. Ne mislim da klince treba plašiti, samo ih treba naučiti.. Da sagledaju situaciju, da shvate da u seksu mogu potpuno da uživaju samo ako su bezbedni.  I da kao i za sve drugo u životu, rešenje koje se nudi kao odviše lako i koje dolazi  post festum nikada nije najbolje. Prosto se bojim da postojanje takvog rešenja i njegova bezočno vesela ponuda ne izazovu još malo zbrke i još veći stepen neodgovornosti u već i tako haotičan seksualni život tinejdžera.



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 21:39 13.02.2010

Evo

ja ću.

Kao društvo smo jako površni...pa smo onda svako toliko "malo trudni".

Btw, kod nas si na studentskoj poliklinici dobijao to bez recepta: prva tableta na licu mjesta, druga za 12 sati. Nitko nije pitao ni za tlak ni za eventualne "zdravstvene probleme". Osim povraćanja, 2 broja većih grudi i neurednog ciklusa slijedećih 6 mjeseci...tko je još vidio kontraindikacije.
scabies scabies 21:42 13.02.2010

Re: Evo

O, Top, tu si? Već vidim da će ovo biti luda noć
topcat topcat 21:44 13.02.2010

Re: Evo

scabies
luda noć

ćut' bre, još da mi se oglasi momak na lošem glasu
Biljana 77 Biljana 77 21:47 13.02.2010

Re: Evo

kod nas si na studentskoj poliklinici dobijao to bez recepta: prva tableta na licu mjesta, druga za 12 sati. Nitko nije pitao ni za tlak ni za eventualne "zdravstvene probleme".
Da, ali bar je u pitanju zdravstvena institucija, a i radi se o studentima, to je već kategorija odraslih, odgovornih ljudi, bar na papiru.
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:49 13.02.2010

Re: Evo

ćut' bre, još da mi se oglasi momak na lošem glasu

Sentinel?
Biljana 77 Biljana 77 21:51 13.02.2010

Re: Evo

momak na lošem glasu
Ma, nema šanse, on se zalaže za natalitet preko granica mogućeg.
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:59 13.02.2010

Re: Evo

Zato i kažem.
NNN NNN 22:05 13.02.2010

Re: Evo

2 broja većih grudi


Da je to bilo ranije karleuša bi mogla samo da zguta pilulicu, umesto što je morala da proždere 6 pakovanja kita silikonskog.
NNN NNN 22:10 13.02.2010

Re: Evo

Gospodja Klara

topcat topcat 22:23 13.02.2010

Re: Evo

Biljana 77
Da, ali bar je u pitanju zdravstvena institucija, a i radi se o studentima, to je već kategorija odraslih, odgovornih ljudi, bar na papiru.


Samo na papiru, pogotovo kod studenata koji su i dalje u svojoj sobi u roditeljskom domu.
Btw, ako u zdravstvenoj instituciji nitko nije ni u jednom trenu poveo računa o zdravlju, šta očekivati od ljudi kojima to nije posao?
maca22 maca22 00:43 14.02.2010

Re: Evo

topcat
ja ću.

Kao društvo smo jako površni...pa smo onda svako toliko "malo trudni".

Btw, kod nas si na studentskoj poliklinici dobijao to bez recepta: prva tableta na licu mjesta, druga za 12 sati. Nitko nije pitao ni za tlak ni za eventualne "zdravstvene probleme". Osim povraćanja, 2 broja većih grudi i neurednog ciklusa slijedećih 6 mjeseci...tko je još vidio kontraindikacije.

Ne znam, ja nisam imala tih, niti ikakavih problema, kada sam dobila tablete na Studentskoj poliklinici, onomad.

Re: Evo

Ova pilulica bi trebalo da moze da se dobije samo u savetovalistu ili od lekara. Problem je sto skoro niko k'o bi u srbiji bio potencijalno u ulozi savetodavca nema pojma o onome sto se zove "behavioral modification therapy" a podrazumava tehniku razgovora u kojoj se za pocetak osoba ne osudjuje nego se njeni razlozi I brige saslusaju, a onda se ona podstakne da na osnovu svoih motiva, a ne nametnutih, nesto promeni.
Unfuckable Unfuckable 02:54 14.02.2010

Re: Evo

Problem je sto skoro niko k'o bi u srbiji bio potencijalno u ulozi savetodavca nema pojma o onome sto se zove "behavioral modification therapy"

Uz svu svest da se, kao i obićno, pokušava naznačiti da u Srbiji (gde su, ne zaboravimo, mnogi fakultete pozavršavali pa krenuli da rade, što ovde-što preko)
apsolutno niko pojma nema ni o čemu,
ipak moram da se zapitam: možda se to "behavioral modification therapy" zove - nekako drugačije?
Hoćureći da sam se nekako opsetio da postoje nekakva savetovališta za mlade, pa nekako verujem da se ne bave bičevanjem i osuđivanjem već - davanjem saveta.

Re: Evo

Davanje saveta u srbiji ne podrazumeva edukaciju iz psihologije. To sto je neko lekar ili zdravstveni radnik ne znaci da je po automatizmu kompetentan da deli savete.

Ja ne znam kako se ova inace licencirana kategorija adekvatno prevodi na srpski. Srpski je prihvaceno da se NPR kaze kognitivna biehejvioralna terapija , sto meni zvuci rogobatnije nego u originalu. Ako ti znas kako je zvanican srpski naziv, ako postoji, za behavior modification therapy, samo izvoli
Unfuckable Unfuckable 03:15 14.02.2010

Re: Evo

ok, ispada da davanje saveta svuda u svetu (osim u Srbiji, naravno!) predstavlja straobalno težak posao povezan sa višedecenijskom obukom u najsurovijim extraplanetarnim uslovima.
Btw, primeti kontradikciju u rečenici :
To sto je neko lekar ili zdravstveni radnik ne znaci da je po automatizmu kompetentan da deli savete.

Dakle, ja mislim da jeste kompetentan, ali to ne znači da je nužno i sposoban da udeli savet.
Ima ih mutavih, ihaj - kao i onih što vole previše da mudruju, pa još koristeći strane reči i izraze - a ništa pametno i korisno da ne kažu, naravno.
Ali, nekako mislim da je to pravilno raspoređeno po celoj Kugli.

Re: Evo

Ovde se ne radi o licnom talentu, vec o tehnici koja se uci. Razlog moje rezigniranosti zbog situacije u srbiji je u tome sto cak ni ljudi koji vode ustanove najviseg ranga u zemlji , na stranu korisnici usluga, nemaju svest o tome da se njihova edukacija ne sastoji samo u NPR operativnoj vestini. Ovo je narocito vazno za oblasti koje rade sa decom, tinejdzerima I hronicnim bolestina uzrokovanim odredjenim stilom zivota.

Mozda tebi smeta moj ton, Ali ja ne razumem kakvim se ti cinjenicama suprotstavljas onom sto Sam napisala. Ja znam da u srbiji ne postoji formalna edukacija za lekare koji se ovim problemima bave. Dakle ne neko ume neko ne ume da daje savete, nego NIKO nema edukaciju ni proveru I potvrdu kompetencije da to radi.

Zato nije ni cudo da tinejdzeri radje posezu za svim alternativama ne bi li izbegli osudu I lekcije na temu kad su vec u problemu
Unfuckable Unfuckable 03:38 14.02.2010

Re: Evo

Dakle ne neko ume neko ne ume da daje savete, nego NIKO nema edukaciju ni proveru I potvrdu kompetencije da to radi.

Ok, a dajući (ipak) savete (a znamo da to rade, zar ne?) izlaze dakle iz okvira svojih kompetencija?

Re: Evo

Ne nego niko nema uvid ni kontrolu nad tim kako to rade, pa su posledice sasvim ocekivane- ONI kojima su ti saveti namenjeni ih po svaku cenu izbegavaju I pre poslusaju cool ciku/ tetu sa radia, radje kupuju lekove bez recepta nego da trpe lekcije na temu svojih intimnih problema, vise vole da uzmu ono sto I'm savetuje ortak ili komsinica I sl
Unfuckable Unfuckable 03:52 14.02.2010

Re: Evo

ok, ne reče mi konkretno (a o kompetencijama pričasmo. imam neki dojam da je kompetentnost bitno mesto)
izlaze li ti lekari ili ne iz okvira svojih kompetencija?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:35 14.02.2010

Re: Evo ministra

Unfuckable
ok, ispada da davanje saveta svuda u svetu (osim u Srbiji, naravno!) predstavlja straobalno težak posao povezan sa višedecenijskom obukom u najsurovijim extraplanetarnim uslovima.Btw, primeti kontradikciju u rečenici :
To sto je neko lekar ili zdravstveni radnik ne znaci da je po automatizmu kompetentan da deli savete.Dakle, ja mislim da jeste kompetentan, ali to ne znači da je nužno i sposoban da udeli savet.Ima ih mutavih, ihaj - kao i onih što vole previše da mudruju, pa još koristeći strane reči i izraze - a ništa pametno i korisno da ne kažu, naravno.Ali, nekako mislim da je to pravilno raspoređeno po celoj Kugli.

Dr Unf, proglašavam te za Ministra kognitivne biehejvioralne terapije.

Re: Evo

Unfuckable
ok, ne reče mi konkretno (a o kompetencijama pričasmo. imam neki dojam da je kompetentnost bitno mesto)
izlaze li ti lekari ili ne iz okvira svojih kompetencija?

da, sad sam se setila da ti volis da/ne odgovore :)). nazalost, u zivotu retko ima takvih, inace bi nam sve bilo jednostavnije.

evo, probacu. Lekari su najblize tome da budu kompetentni, ali oni to nisu. problem je u tome sto obe strane veruju da oni to jesu i niko se ne pita kako se ta kompetencija postize. na medicinskom fakultetu sigurno ne. ne ni kroz kontinuiranu postdiplomsku edukaciju u srbiji, jer takvih programa nema. oni koji odlucuju o tome se smatraju iznad situacije, tako da vise cene vestine npr presadjivanja materice, a savetovanje tinejdzera je za tamo neku boraniju koja se podrazumeva.

ja sam zbog prirode posla (rad sa tinejdzerima sa dijabetesom) izmedju ostalog morala da prodjem edukaciju ciji je sastavni deo bio da 3 nedelje vodim dnevnik secera i insulina i racunam koliko secernih jedinica ima sve sto pojedem, sto je nesto sto lekari ocekuju od pacijenata. posle 9 godina u tom poslu, ovo je bio prvi put kad sam shvatila sta to znaci biti dijabeticar, kako je lako zaboraviti na insulin kad ga primas 4 puta dnevno, kako je mnogo lakse jesti djubre na kom vec pise koliko grama secera ima unutra nego zdravo se hraniti... tad sam prvi put vezbala posmatrajuci i ucestvujuci kakav efekat ima tvoj nastup kad u ambulanti prvo ti pocnes da solis pamet, bez da znas sta se u zivotu tog coveka desava (ostao je bez posla, ostavila ga zena, depresivan je). tako se pravi automatski zid koji sprecava da onaj kome dajes savet bilo sta od toga prihvati jer je uvern da ga ti, lepo obucen, nasmejan, sa dobrom platom i velikim kolima ne mozes razumeti.
marija.mt marija.mt 11:29 14.02.2010

Re: Evo

Naravno da se slazem sa tim da treba raditi na edukaciji, ali licno ne mislim da je neznanje glavni problem.

Ako sam ja pre 15 godina u ovoj selendri bez interneta i bez ijednog razgovora sa roditeljima i profesorima znala sve o polnoprenosivim bolestima, kontracepciji, zastiti...ne moze niko da me ubedi da su klinci neupuceni. Jednostavno bas ih je briga, kao sto sedaju pijani u kola i kao sto pocnu da se drogiraju iako su prethodno culi sto prica o posledicama svega toga.

Tako da je njih bas briga i za posledice ove pilule, da nema pilule resavali bi to na drugi nacin.

PS. Ovde ne mislim na sve klince, vec na one koji dovode sebe u takve situacije i ne osudjujem nikog i sama sam bila u slicnim, samo sto sam, sto rece neko, imala vise srece nego pameti.
Unfuckable Unfuckable 11:51 14.02.2010

Re: Evo

Lekari su najblize tome da budu kompetentni, ali oni to nisu

pa da, oko toga se vrtimo i to je moje pitanje koje ponavljam gore:
zaključujem po tome da lekari u Srbiji izlaze iz okvira svojih kompetencija dajući savete, a očigledno nema nikog drugog ko bi mogao "kompetentno" da daje savete - začarani krug, huh?
Odmah nakon toga se pitam - da li je bilo kakav lekarski savet bolji od saveta koji nije ni dat, iako davalac saveta nije prošao nindža-trening sa šestomesečnim boravkom na hridima Ognjene Zemlje.
S druge strane, sasvim razumem postupak da davalac saveta iskusi, na neki način, poziciju pacijenta (što si plastično opisala) ali iskreno ne znam koliko i kako bi to funkcionisalo na polju seksualnosti, mada mogu da zamislim
U svakom slučaju, lekarski saveti se u Srbiji daju (pa ma koliko sve to bilo nekompetentno), i mislim da je to daleko bolje nego da savete daje apotekar, komšija ili - niko .
Da/ne odgovori su, ja bar skromno mislim, suština preciznosti i ne ostavljaju prostora za bilo kakvo "umetničko eksperimentisanje", što ponekad (kada su životi u pitanju) ume biti korisno, znam da ćeš se složiti.
maca22 maca22 12:59 14.02.2010

Re: Evo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ova pilulica bi trebalo da moze da se dobije samo u savetovalistu ili od lekara. Problem je sto skoro niko k'o bi u srbiji bio potencijalno u ulozi savetodavca nema pojma o onome sto se zove "behavioral modification therapy" a podrazumava tehniku razgovora u kojoj se za pocetak osoba ne osudjuje nego se njeni razlozi I brige saslusaju, a onda se ona podstakne da na osnovu svoih motiva, a ne nametnutih, nesto promeni.

Upravo to. Na telefone savetovalištva se, koliko znam, niko nikad ne javlja. Kada odeš u neko savetovaliste, ako nije zaključano, tu se nalazi neka budala, koja, da, upravo osudjuje i NEĆE da pomogne. Sve si ispravno rekla.

Ali osim što kod nas ne postoji briga, ona se vidno odbacuje ovakvim reklamama.
Kraja Kraja 15:14 14.02.2010

...AWFNTHTP ,malo sam zbunjen...

...slozim mali upitnik na google-u i "iskoci" mi:

savetovaliste za:

mlade
bebe
porodilje
trudnice
bolesti zavisnosti
ishrana
roditelje
odvikavanje od pusenja
obolele od dijabetesa
obolele od raka itd....


...ne mogu da verujem da svi ti ljudi nisu prosli nikakvu obuku, sem sto su verovatno lekari i psiholozi i terapeuti, te ljude savetuju NEKOMPETENTNO...ili nesto nisam razumeo ......

Re: ...AWFNTHTP ,malo sam zbunjen...

psiholozi i psihijatri imaju neku vrstu teorijske obuke, ali nemaju nikavu konkretnu proveru i potvrdu kvaliteta saveta koje daju u savetovalistu. oni koji imaju licencu da se bave CBTom oni su kompetentni, jer inace licencu ne bi ni dobili. medjutim u savetovalistima rade kao redovna radna snaga sestre i lekari koji su formalno nekompetentni, jer su standardi profesionalnog savetovalista u srbiji nedefinisani.

ono sto se kod nas podrazumeva pod savetovanjem je ono sto je u svetu prevazidjeno pre 10ak godina i se svodi na obezbedjivanje cinjenicnih informacija (npr. nezeljenih dejstava lekova, sta treba a sta ne treba jesti itd) medjutim pravi smisao savetovalista nije u informaciji koja se moze procitati u brosuri ili na internetu, vec u tehnikama modifikacije ponasanja koje sve zapocinju otvorenoscu savetodavca da razume situaciju onog kom savet daje, da razume njegove motive, da mu pomogne da definise ostvarljive ciljeve i savetuje o nacinima kako da te ciljeve postigne.

(npr nema svrhe coveku od 120 kg govoriti kako je za njega idealna telesna masa 70 kg, jer je to nerealno i moze samo da ga obeshrabri, covek koji prestane da pusi pa opet pocne i vrati se u savetovaliste treba da shvati svoj cin kao pozitivan, a ne kao neuspeh, nikad ne sipati ljudima koji dodju u savetovaliste za dijabetes da treba da budu na dijeti, vezbaju i prestanu da puse, jer sve studije pokazuju da je istovremeno resavanje 3 velika problema nemoguce i obeshrabrujuce itd)

na zalost, dodatni faktor neadekvatnosti savetovalista je i nedostatak novca za obuku i obezbedjivanje ovakve usluge koja zahteva vise vremena nego mehanicko deljenje istog saveta svakom ko se u savetovalistu pojavi.

naravno, da bi se nesto promenilo, prvo neko mora da prepozna da sadasnje stanje nije adekvatno, a moj utisak je da se to jos nije desilo u srbiji. svi vole da se bave vrhunskom tehnologijom, skenerima, transplantacijama i onim sto zvuci moderno, arealno je potrebno u mnogo manjem broju slucajeva od bazicne konsultacije koja ukljucuje tehnike modifikacije ponasanja.
maca22 maca22 15:45 14.02.2010

Re: ...AWFNTHTP ,malo sam zbunjen...

I Anu With za preCednicu! :)

Kako prijaju prave infromacije (koje daješ i ovde i inače) u konfuziji od Srbije, gde i ljudi koji nasućuju problem, moraju ispočetka da otkrivaju rešenja sve sa toplom vodom, vatrom i točkom, usput sve tapkajući u mraku.

Re: ...AWFNTHTP ,malo sam zbunjen...


izvinjavam se. trenutno sam na trudnickom.
Unfuckable Unfuckable 16:45 14.02.2010

Re: ...AWFNTHTP ,malo sam zbunjen...

Kako prijaju prave infromacije (koje daješ i ovde i inače) u konfuziji od Srbije

prijaju & odlične su
fantastične čak
mogu reći: perfektne!

...samo malo - neprimenljive.
blogovatelj blogovatelj 06:36 16.02.2010

Re: Evo

S druge strane, sasvim razumem postupak da davalac saveta iskusi, na neki način, poziciju pacijenta (što si plastično opisala) ali iskreno ne znam koliko i kako bi to funkcionisalo na polju seksualnosti, mada mogu da zamislim


Ponekad stvarno imas biblijskih misli pretocenih u komentar na blogu
scabies scabies 21:40 13.02.2010

Sve sam očekivala

posle ovakvog naslova, samo ne ideju da se omladini zabrani seks.
Šalim se, Biljo.
Mnogo si tema otvorila ovim tekstom. Ne znam ni odakle bih počela.
Biljana 77 Biljana 77 21:50 13.02.2010

Pokloni se i počni!


scabies scabies 21:57 13.02.2010

Re: Pokloni se i počni!

Zbunite zavese, ja sam se spustila
mirelarado mirelarado 00:47 14.02.2010

Re: Pokloni se i počni!

Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicima koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne..


Не знам да ли звучи драматично, али мислим да овакве пилуле не би требало да буду у слободној продаји. Код нас је, уопште, превише медикамената доступно без лекарског рецепта.
scabies scabies 00:55 14.02.2010

Re: Pokloni se i počni!

Ovo me je podsetilo: a da li bi onda trebalo i viagru i cialis povući iz slobodne prodaje? (Kao i antibiotike, da se ne razvije rezistencija )
mirelarado mirelarado 01:15 14.02.2010

Re: Pokloni se i počni!

Види, Скаби, не знам ништа о помагалима која спомињеш, било је написа по штампи о неким инфарктима и смртним исходима, али није баш уобичајено што овде ладно могу да се купују лекови за разна хронична обољења, од чира до дијабетеса. У Италији, рецимо, то није могућно.

Re: Pokloni se i počni!

To Nije moguce ni u jednoj ozbiljnoj zemlji. U uk, NPR, lekari sebi svoji rodjacima I prijateljima ne prepisuju lekove. Takodje, na recept se ne moze, osim u posebnim slucajevima koji se registuju, ne mogu dobiti benzodiazepini na duze od 10 Dana. U srbiji (I crnoj gori) kardiolozi prepisuju bensedine kao deo terapije protiv povisenog pritiska na neodredjeno vreme. Cak, kao sto smo videli na primeru zadravstvenog centra" studenica" ( a I mnogih drugih) bensedin se daje trudnicama u hipertenzivnoj krizi
miloradkakmar miloradkakmar 21:40 13.02.2010

Bezbedno

da shvate da u seksu mogu potpuno da uživaju samo ako su bezbedni.

Neki bezbedno smatraju ako ih ne diraju.

Pre desetak godina / već sam negde ovo pisao / pitam učenicu osmog razreda, Vukovca, koju će gimnaziju upisati, odgovorila mi je da neće u gimnaziju već u neku stručnu školu, medicinasku - šta ako ostane trudna , moćiće odmah da radi.
Nije se to dogodilo. Sada je na specijalističkim studijama.
Biljana 77 Biljana 77 21:55 13.02.2010

Re: Bezbedno

Neki bezbedno smatraju ako ih ne diraju
Mislim da je sad gomila klinki u fazonu da je seks in, i da mnoge više pričaju nego što zaista "rade".. nešto kao plavuša-drugarica iz American beauty.
maca22 maca22 13:17 14.02.2010

Re: Bezbedno

^ :lol


E i da, što se tiče pljački u megamerketima (blog od pre nekog vremena) rekoše mi neki koji tamo rade, da to na kasama klasičan fazon i da se zato ide u dvojkama. A dvojke su Đuro šta, osnovne jedinice za megamarkete. Jedan ređa, drugi samo u kasu gleda.
Biljana 77 Biljana 77 13:22 14.02.2010

Re: Bezbedno

A dvojke su Đuro šta, osnovne jedinice za megamarkete.

Sad mi kažeš.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:07 13.02.2010

plan B

зезнута тема.

само да кажем да се овде продају таблете које се зову план Б. име ми се допада јер бар имплицитно казује да треба да постоји план А.
Biljana 77 Biljana 77 23:03 13.02.2010

Re: plan B

имплицитно казује да треба да постоји план А

Upravo, a kod nas se reklamira kao da je to instant rešenje. I upravo se radi o reklami za pilulu escapelle koju je ivana pomenula.. Btw. ime asocira na izlaz, bekstvo..
Unfuckable Unfuckable 23:11 13.02.2010

Re: plan B

escapelle

čak mislim da je u pitanju kombinacija reči "izbavljenje" i "ona"
Unfuckable The celui qui sait
Dr M Dr M 23:57 13.02.2010

Re: plan B

čak mislim da je u pitanju kombinacija reči "izbavljenje" i "ona"


"Spasenija'.. skr. Spasa..
ivana23 ivana23 00:00 14.02.2010

Re: plan B

Dr M
"Spasenija'.. skr. Spasa..


Unfuckable Unfuckable 22:09 13.02.2010

dobra tema

Ne bih se zapetljavao u kučine "prosvećivanja omladine" već bih apelovao na Ministarstvo zdravlja da malo, za promenu, uzme stvar u svoje ruke.
Pa, kad su mogli itekako da kontrolišu gde će i kako biti raspoređen Tamiflu, ne vidim zašto bi ovaj preparat bio neki problem.
NNN NNN 22:12 13.02.2010

Re: dobra tema

Možda Tomica (čitajući blog) dođe na ideju da preventivno šprica omladinke
ivana23 ivana23 22:19 13.02.2010

Re: dobra tema

Unfuckable
Ne bih se zapetljavao u kučine "prosvećivanja omladine" već bih apelovao na Ministarstvo zdravlja da malo, za promenu, uzme stvar u svoje ruke. Pa, kad su mogli itakako da kontrolišu gde će i kako biti raspoređen Tamiflu, ne vidim zašto bi ovaj preparat bio neki problem.

Mozda zato (ne bih da se shvati kao oponiranje):

Prednost Esapelle aftersex pilule jeste što ne izaziva nikakve negativne efekte, za njenu nabavku nije potreban recept i potrebna je samo jedna pilula nakon jednog seksualnog odnosa.

Mada:

Ipak pojava pilula za urgentnu kontracepciju ne znači da treba prekinuti sa korišćenjem redovne kontracepcije. Najoptimalnije dejstvo jeste primena "pilule za dan posle" sa nekom od metoda kontracepcije, kao što su kondom, spirala...

Na kraju, treba napomenuti da pilule ovog tipa ne pružaju zaštitu od seksualno prenosivih bolesti.



Nova pilula za dan posle

scabies scabies 22:24 13.02.2010

Re: dobra tema

Pa, kad su mogli itakako da kontrolišu gde će i kako biti raspoređen Tamiflu, ne vidim zašto bi ovaj preparat bio neki problem.
A ja ne vidim zašto je ovaj preparat neki problem? U čemu je problem ako je u slobodnoj prodaji? Ili misliš da prvo treba neko da ustanovi indikacije?
Unfuckable Unfuckable 22:24 13.02.2010

Re: dobra tema

ne izaziva nikakve negativne efekte,

ja sam fascinirat, ako je ovo tačno - idem sad napolje da trčim u svim mogućim pravcima i vičem "ura za nauku!"
A sad ozbiljno: morning after pilule su odavno poznate ali su bile uglavnom nedostupne širim slojevima pučanstva : njihova primena se uglavnom svodila na žrtve silovanja i administrirane su strogo ambulantno.
ivana23 ivana23 22:35 13.02.2010

Re: dobra tema

Unfuckable
ne izaziva nikakve negativne efekte,
ja sam fascinirat, ako je ovo tačno - idem sad napolje da trčim u svim mogućim pravcima i vičem "ura za nauku!"A sad ozbiljno: morning after pilule su odavno poznate ali su bile uglavnom nedostupne širim slojevima pučanstva : njihova primena se uglavnom svodila na žrtve silovanja i administrirane su strogo ambulantno.

I antibebi pilule su ranije imale znatno vise hormona, zar ne? Bile su zbog toga manje pozeljne za upotrebu, pa su ih zene izbegavale.
Nauka ipak napreduje, nema potrebe da to negiramo. Danas imas lekove sa produzenim dejstvom, u spreju, flasterima...
Unfuckable Unfuckable 22:48 13.02.2010

Re: dobra tema

uh sad kad te nisam prijavio moderaciji!
Meni se ne dopada ceo taj koncept jer sklanja reflektore sa mnogo većeg i pogubnijeg problema, a to su polno prenosive bolesti.Hoćureći: imam dojam da se klinci više plaše trudnoće (em je vidljivija em nosi vidljive "posledice" ) nego onoga što dugoročno može da im unakazi zdravlje pa i život, jer "dugoročnost" im nije u opisu pogleda na svet, naročito današnjim "sada i ovde" klincima.
Dakle, to je glavni razlog zašto mislim da ova pilula ne bi trebalo da bude lako dostupna, a naročito maloletnicima.
Drugi razlog je što će žrtve silovanja imati "opciju za ćutanje" tj mogućnost da neinstitucionalizovano "uklone" bar neke od posledica, što opet mislim da bi moglo dovesti do smanjenja broja prijavljenih slučajeva.
scabies scabies 22:56 13.02.2010

Re: dobra tema

Slažem se, naravno. Sem za žrtve silovanja. Nisam sigurna da je dobar pristup sprečavanje ćutanja, mislim da je mnogo bolje i da bi bilo mnogo efektnije ohrabriti ih da prijave. Jer ako neka žena hoče da prećuti silovanje a da prekine trudnoću, milsim da je niko u tome ne može sprečiti. Koliko mi je poznato, niko sem učesnika događaja ne može znati da li je sex bio sa obostranim pristankom (i na obostrano zadovoljstvo) i nikako se to ne može naknadno ustanoviti. Ili se nešto tu promenilo?
ivana23 ivana23 22:57 13.02.2010

Re: dobra tema

uh sad kad te nisam prijavio moderaciji!

Kome je ovo upuceno...
Unfuckable Unfuckable 22:59 13.02.2010

Re: dobra tema

aman ivana, šalim se.
Scabby, mali troll : obostrani pristanak ne automatizuje obostrano zadovoljstvo
Biljana 77 Biljana 77 23:08 13.02.2010

Re: dobra tema

Escapelle - sami o sebi.

misliš da prvo treba neko da ustanovi indikacije
ovo i nije tako smešno, ako uzmemo u obzir da se pilula uzima napamet, zato što rizik postoji, a ne zato što je zaista došlo do trudnoće.

Meni se ne dopada ceo taj koncept jer sklanja reflektore sa mnogo većeg i pogubnijeg problema, a to su polno prenosive bolesti.Hoćureći: imam dojam da se klinci više plaše trudnoće (em je vidljivija em nosi vidljive "posledice" ) nego onoga što dugoročno može da im unakazi zdravlje pa i život, jer "dugoročnost" im nije u opisu pogleda na svet, naročito današnjim "sada i ovde" klincima.
Dakle, to je glavni razlog zašto mislim da ova pilula ne bi trebalo da bude lako dostupna, a naročito maloletnicima.
ivana23 ivana23 23:11 13.02.2010

Re: dobra tema

Unfuckable
aman ivana, šalim se.

Samo pitam, da znam da li da odgovorim.
scabies scabies 23:22 13.02.2010

Re: dobra tema

Scabby, mali troll : obostrani pristanak ne automatizuje obostrano zadovoljstvo
Čula sam da je to moguće
Unfuckable Unfuckable 23:25 13.02.2010

Re: dobra tema

Čula sam

cijenim iskrenos'
4krofnica 4krofnica 23:45 13.02.2010

Re: dobra tema

naročito današnjim "sada i ovde" klincima.

svi klinci imaju istu parolu, tu se generacijski nista nemenja.
ja kazem: kupi kondom!
Biljana 77 Biljana 77 00:08 14.02.2010

Re: dobra tema

ja kazem: kupi kondom!

Mislim da je stvarno, ali stvarno obaveza svakog roditelja da to kaže svom detetu u nekom trenutku.
4krofnica 4krofnica 00:13 14.02.2010

Re: dobra tema

stvarno obaveza svakog roditelja da to kaže svom detetu u nekom trenutku.
sad nesto kopam po secanju- ne znam ni jednog prijatelja kome je roditelj priao o kontracipciji ili kupio kondome...!nemogu da verujem. jel to toliki problem?jel moguce da ce i meni biti glupo da o tome pricam sa svojim sinovima...?
sto rece Unf. da klinci odu da vide te kiretaze, uz detaljn opise...moja drugarica juce obavila jednu....cak i matori su blentavi
scabies scabies 00:19 14.02.2010

Re: dobra tema

Biljana 77
ja kazem: kupi kondom!

Mislim da je stvarno, ali stvarno obaveza svakog roditelja da to kaže svom detetu u nekom trenutku.
Meni mama dala. Negde sa 17, recimo, ne sećam se baš. Nešto mi je rekla da potražim među njenim stvarima, pa sam nabasala na prezervativ, pa mi rekla da uzmem, da imam. Sad da li je pokušala da se izvadi iz sitacije ili je u pitanju bila smišljena strategija da se to elegantno izvede...
Biljana 77 Biljana 77 00:21 14.02.2010

Re: dobra tema

el to toliki problem?jel moguce da ce i meni biti glupo da o tome pricam sa svojim sinovima...?

Moja majka sa mnom pričala, a sa mlađim bratom i ćale i ja.. Nekako to nije bio nikad tabu. Ja sam u ranim razredima osnovne škole znala da mama pije pilule za kontracepciju, a opet malo mojih drugara/drugarica je o tome pričalo sa svojim roditeljima. Pri tom moji roditelji nisu neka alternativa, samo su rekla bih, bili odgovorni.
4krofnica 4krofnica 00:30 14.02.2010

Re: dobra tema

bili odgovorni.

tako je. prava rec. tako svaki roditelj i treba da posmatra situaciju a ne da bezi od problema i ide linijom manje neugodnosti. verujem da mnoge devojke mogu sa svojim mamama da pricaju o problemu-kasnije, sta da rade ako su trudne i slicno ali na roditeljima je da (pokusaju) da sprece. sta znaju srednjoskolci sem da se kikocu na temu i da pricaju kako su svi TO radili..
meni niko nista nije pricao, nikada nisam koristila kontraceptivna sredstva i sad iz ove perspektive mislim da sam imala dosta srece...
Dr M Dr M 00:33 14.02.2010

Re: dobra tema

sad nesto kopam po secanju- ne znam ni jednog prijatelja kome je roditelj priao o kontracipciji ili


Sva moja deca su u petoj godini znala kako se prave deca, a u devetoj kako se ne prave....

Smatram da na svako decje pitanje o seksu treba da se odgovori onog trenutka kad se postavi, bez okolisenja, tako odmah shvataju i to im je sasvim normalno.

Najveci broj nezeljenih trudnoca i drugih seksualnih problema dolazi kao posledica cuvenog od govora: " Kad odrastes, kasce ti se samo.."
Unfuckable Unfuckable 01:59 14.02.2010

Re: dobra tema

sestra i ja smo relativno rano "provalili" matorce da koriste kontraceptive. (jbg: večiti istraživački duh)
Siroti ljudi, ništa im drugo nije ni preostalo kada su shvatili šta su stvorili.

To ja zovem - odgovornost prema Planeti
NNN NNN 22:14 13.02.2010

Intermezzo ;)

scabies scabies 22:22 13.02.2010

Pilule

Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano - U svim boljim apotekama – Skoro džabe
Reklama jeste bezveze, ali nikako ne mislim da je potrebno pilulu povući iz upotrebe. To što može biti zloupotrebljena ili pogrešno upotrebljena mi se ne čini kao dovoljno jak argument.
Ta pilula predstavlja postkoitalnu kontracepciju i nikome nije (pa čak ni neodgovornim tinejdžerima) prvi izbor u zaštiti od neželjene trudnoće. To je poslednje rešenje (ili ono što je Marko dole rekao: planB).
Sa druge strane, ja sam jedna od retkih koji misle da ideja o seksualnom vaspitanju u školama predstavlja loše rešenje.
Unfuckable Unfuckable 22:29 13.02.2010

Re: Pilule

Ta pilula predstavlja postkoitalnu kontracepciju i nikome nije (pa čak ni neodgovornim tinejdžerima) prvi izbor u zaštiti od neželjene trudnoće.

diskutabilno, ako znamo / pretpostavljamo da klinci potežu za najbržim, najjednostavnijim -ali ne nužno i najboljim rešenjima. Zanima me šta ti misliš (osim čuvenih ispiranja koka-kolom) koje im je "prvo" rešenje za kojim potežu (postkoitalno)
Mada, iskreno mislim da nema sasvim dobre postkoitalne kontracepcije. U stvari, ako se već do toga i dođe, onda je ova svakako najmanje štetna.

Sa druge strane, ja sam jedna od retkih koji misle da ideja o seksualnom vaspitanju u školama predstavlja loše rešenje.

Au scabby, otkud ova konzervativnos'?
topcat topcat 22:33 13.02.2010

koka kola i osmjeh

(osim čuvenih ispiranja koka-kolom)

Hm, ja sam ovom magičnom tekućinom neki dan odštopala lavabo...

scabies scabies 22:38 13.02.2010

Re: Pilule

Zanima me šta ti misliš (osim čuvenih ispiranja koka-kolom) koje im je "prvo" rešenje za kojim potežu (postkoitalno)
Gde znam, ali 'ajde da pokušam: baš ova pilula? Osećam da nije tačan odgovor.
Mada, iskreno mislim da nema sasvim dobre postkoitalne kontracepcije.
98% uspešnost ti ne deluje kao dovoljno dobra?
Naravno da treba problem sprečiti, a ne rešavati, ali dok ne počnu da prave prezervative od nerđajućeg čelika, ja ipak ne bih zabranjivala pilulu za jutro posle
scabies scabies 22:46 13.02.2010

Re: Pilule

Au scabby, otkud ova konzervativnos'?
Ma nije... Samo - neće da upali. Ja već zamišljam kako uvode predmet u škole, štancuju udžbenike, angažuju nastavnike fizičkog, biologije, sociologije, ili kome već fali fond časova... Pa onda prvi čas: građa reproduktivnih organa, drugi: polni hormoni, treći: fiziologija menstrualnog ciklusa... i dok se dodje do n-tog časa: mere mehaničke i medikamentne kontracepcije - ono malo đaka što nije pobeglo sa dosadnih časova će ili dremati ili rešavati ukrštene reči.
Uostalom, koliko je meni poznato, sve to što bi se iz tog predmeta učilo je već pokrveno gradivom prirode i društva i biologije.

topcat topcat 22:51 13.02.2010

Re: Pilule

Možda se netko dosjeti praktičnog rada, pa će vježbati stavljanje kondoma na mrkvama.

Šalu na stranu, malo edukativnog video materijala nije na odmet - pa i u sklopu poznatih predmeta. (Pri tome ne mislim na video tipa onog koji se neki dan našao kod Bilija.)
NNN NNN 22:55 13.02.2010

Re: Pilule

klinci potežu za najbržim, najjednostavnijim -ali ne nužno i najboljim rešenjima. Zanima me šta ti misliš (osim čuvenih ispiranja koka-kolom) koje im je "prvo" rešenje za kojim potežu (postkoitalno)
Ja (od srednje škole) nidem nigde bez koka-kole u džepu
Unfuckable Unfuckable 22:56 13.02.2010

Re: Pilule

ali dok ne počnu da prave prezervative od nerđajućeg čelika,

vama ženama - nikad dosta?
Il je mali, il je kratak, il je tanak il je mekan...

Što se edukacije tiče : ja bi ih sve lepo u bus pa u NF recimo, u onaj odeljak gde se rade kiretaže.
Pa nek' gledaju malo deca. Mislim, kad mogu horore po tv ne vidim što ne bi i ovo.
scabies scabies 22:58 13.02.2010

Re: Pilule

ja bi ih sve lepo u bus pa u NF recimo, u onaj odeljak gde se rade kiretaže.
Vidiš, tu se 100% slažemo! I uvek sam to govorila.
Unfuckable Unfuckable 23:00 13.02.2010

Re: Pilule

! I uvek sam to govorila.

prvi sam rekao!
ivana23 ivana23 23:00 13.02.2010

Re: Pilule

Unfuckable
Što se edukacije tiče : ja bi ih sve lepo u bus pa u NF recimo, u onaj odeljak gde se rade kiretaže.Pa nek' gledaju malo deca. Mislim, kad mogu horore po tv ne vidim što ne bi i ovo.


Nemoj da te cuje Krugolina.
maksa83 maksa83 23:01 13.02.2010

Re: Pilule

Ja (od srednje škole) nidem nigde bez koka-kole u džepu

"Je l' ti to koka-kola u džepu ili se raduješ što me vidiš?"
kageba kageba 23:12 13.02.2010

Re: Pilule

U sklopu seksualnog vaspitanja u školama, najinteresantniji deo bi, verovatno bile radionice, kao jedan od najnovijih i najomiljenijih oblika razmene praktičnih znanja i iskustava.
arianna arianna 23:14 13.02.2010

Re: Pilule

Mislim da bi mnogo veću i korisniju stvar rešili sa obaveznom vakcinom protiv raka grlića materice, a ne sa ovom prodajom magle, bez lekarskog recepta.
Biljana 77 Biljana 77 23:18 13.02.2010

Re: Pilule

nikako ne mislim da je potrebno pilulu povući iz upotrebe.
Ne mislim ni ja. Samo mislim da bi maloletna devojčica u datoj situaciji trebalo da se postavetuju sa roditeljima i/ili svojim lekarom (makar i opšte prakse) koji bi izdao recept i predočio joj eventualne posledice, druge metode kontracepcije i sl.

ako znamo / pretpostavljamo da klinci potežu za najbržim, najjednostavnijim -ali ne nužno i najboljim rešenjima
Ovo je suštinski ono što i mene zabrinjava.

A što se školske edukacije tiče, mislim da bi trebalo da se fokusira na prevenciju bolesti i kotrolu rađanja a da ne zamara tinejdžere suvopranim predavanjima. I tu sam uostalom kao i za problem sa drogom za varijantu - liči primer. Dobar dan! Ja sam XY i imam AIDS, dobio sam je... ili -Dobar dan, ja sam XZ, ostala sam trudna sa 16 godina, nisam imala mogućnosti...
Biljana 77 Biljana 77 23:26 13.02.2010

Re: Pilule

Mislim da bi mnogo veću i korisniju stvar rešili sa obaveznom vakcinom protiv raka grlića materice

Ovo je nesporno i u mnogim zemljama se već sprovodi.
U sklopu seksualnog vaspitanja u školama, najinteresantniji deo bi, verovatno bile radionice

Prosto poželi čovek da se vrati u školu.
ivana23 ivana23 23:33 13.02.2010

Re: Pilule

Biljana 77
Mislim da bi mnogo veću i korisniju stvar rešili sa obaveznom vakcinom protiv raka grlića matericeOvo je nesporno i u mnogim zemljama se već sprovodi.


Zar nije i ta vakcina svrstana u 'sporne'?

Biljana 77 Biljana 77 23:34 13.02.2010

Re: Pilule

Zar nije i ta vakcina svrstana u 'sporne'

Nije mi poznato. Možda?
Biljana 77 Biljana 77 23:36 13.02.2010

Re: Pilule

maksa

maksa83 maksa83 23:39 13.02.2010

Re: Pilule

Biljana 77
maksa



Au, baš se debelo obradovao.
ivana23 ivana23 23:43 13.02.2010

Re: Pilule

Biljana 77
Zar nije i ta vakcina svrstana u 'sporne'
Nije mi poznato. Možda?


Glas Amerike
scabies scabies 23:46 13.02.2010

Re: Pilule

A što se školske edukacije tiče, mislim da bi trebalo da se fokusira na prevenciju bolesti i kotrolu rađanja a da ne zamara tinejdžere suvopranim predavanjima.
To se slažem. Ali za to nije potrebno uvoditi novi predmet. Dovoljno je iskoristiti ono što već postoji. Ne znam da li se Jazas jos tim bavi? Vidim -bavi se.
NNN NNN 00:54 14.02.2010

Re: Pilule

maksa83
Ja (od srednje škole) nidem nigde bez koka-kole u džepu

"Je l' ti to koka-kola u džepu ili se raduješ što me vidiš?"
tko umije...
ili ko pre devojci, njoj koka-kola
Samo, pazi, fora je u tome da se drži u prednjem džepu (jer ako ubaciš pozadi...)
omega68 omega68 15:22 15.02.2010

Re: Pilule

na mrkvama.

kakve crne šargarepe?
Na bananama, bre
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:57 13.02.2010

pre nego

što pročitam sve komentare da kažem šta mislim
bilja
Da li ja pametno u uslovima apsolutne seksualne neprosvećenosti davati klinicma, tj. pre svega klinkama jedno takvo instant rešenje – pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije

ti Biljo očigledno ne znaš kako radi marketing. udri po tinejdžerima, reklamiraj sve tako da toj grupi zvuči super cool i rešio si problem uspešnog plasiranja svog proizvoda. znaš da kompanije kad spremaju promociju nekog proizvoda dovedu tinejdžere kao spoljašne kosultante i od njih dobiju ideje kako da reklamiraju proizvod. dok sam učila da budem biznis woman dolazili nam razno razni ceo's da održe po neko predavanje i to je bio najupečatljiviji deo njihovof izlaganja. zato mi u ovim poodmaklim godinama slabo kontamo nove reklame, jednostavno nisu pravljene za nas. većina svetskog stanovništva su omlaTinci koji naravno žele da imaju najnoviju igračku.


eeee
Biljana 77 Biljana 77 23:23 13.02.2010

Njanjo,

Biće da si u pravu.. možda je meni reklama zaista delovala drugačije nego što je smišljena da deluje, a opet pokušaj da se stavim u ulogu jedne današnje tinejdžerke koja je sluša, upravo me i naveo na ovakve zaključke - napravili su je (reklamu) da zvuči previše lako, jednostavno i bezopasno.
G r o f G r o f 23:39 13.02.2010

svaki dan je dan posle..

Slušao sam na radiju bar desetak emisija o opasnostima koje vrebaju od interneta, fejsbooka i sl.
U isto vreme škole i diskoteke su pune noževa, lanaca, alkohola...
Tako mi deluje i ovaj blog...nešto je tu opasno, ali nije opasno, ma sigurno je opasno,ma mora biti opasno kad je povezano sa sexom...
Biljana 77 Biljana 77 23:46 13.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Tako mi deluje i ovaj blog...nešto je tu opasno, ali nije opasno, ma sigurno je opasno,ma mora biti opasno kad je povezano sa sexom...


Ne radi se o tome da li je nešto opasno, niti o tome da je opasno jer je u vezi sa seksom. Radi se prosto o tome: deco, koristite kondom, a ne pilule za dan posle... baš zato da bi postojao dan posle.. npr. u slučaju AIDS-a lako može da se desi da taj dan ne osvane..
scabies scabies 23:56 13.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Radi se prosto o tome: deco, koristite kondom, a ne pilule za dan posle...
A kad kondom pukne?
A onda dolazimo do centralnog mesta u priči... Tanana-na! Problem je što su muškarci najčešće nezainteresovani i nemotivisani, naročito ti ispod 18-20. I što su devojke sklone da budu izmanipulisane, naročito te ispod 18. Bio je jedan blog kod mladena.mladena... šta je tu sve moglo da se pročita, majko mila! Kakva je to bila antikampanja za prezervative. I koliko se ženskih osoba našlo tu da kaže kako sa kondomom nije isto...
Sad očekujem da uleti Top
reanimator reanimator 00:02 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

scabies
I koliko se ženskih osoba našlo tu da kaže kako sa kondomom nije isto...

Ima neko ko tvrdi da jeste??
ReanimatorTheNeosvešćen
Biljana 77 Biljana 77 00:17 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

A kad kondom pukne?

Aman, nisam rekla da treba zabraniti upotrebu ovih pilula ...

Samo mislim da bi maloletna devojčica u datoj situaciji trebalo da se postavetuje sa roditeljima i/ili svojim lekarom (makar i opšte prakse) koji bi izdao recept i predočio joj eventualne posledice, druge metode kontracepcije i sl.


I koliko se ženskih osoba našlo tu da kaže kako sa kondomom nije isto...
Opravdano odsutna sa narečenog bloga, mogu samo da dodam da nije isto, ali da devojka od 16 godina ne može i ne sme da pravi tu razliku, a u krajnjem slučaju postoje i drugi oblici zaštite od trudnoće, ali ne i od polno-prenosivih bolesti. Tako da parolu nije isto možemo da koristimo kada imamo stalnog i pouzdanog partnera.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana