Ekologija| Gradjanske inicijative| Hobi| Sport| Životinjski svet

Mirno spavaj, Nano (deo drugi)

albicilla RSS / 18.02.2010. u 09:35

lovizcamca.jpg

 

Gde je granica između lova i orgije ubijanja?

I 18 dana po slanju upita uspavanom Ministarstvu poljoprivrede, grupa NVO okupljena oko cilja zaštite ptica nije dobila odgovor zašto nije, shodno svojim obavezama i ovlašćenjima, posle ledenog perioda u drugoj polovini januara, propisalo zabranu daljeg lova na ptice (videti Mirno spavaj, Nano). Hladni period se nastavio i kroz februar, a i puške su nastavile da prašte (sezona se završila 15. februara). No, gosin Ministar ima tvrd san.

1.jpg

U isto vreme, ljubitelji ptica širom zemlje prijavljuju prave pokolje iscrpljenih gusaka i pataka, koje su usled gladi i zime postale laka meta. Vrhunac takvog protivzakonitog lova (član 46. Zakona o lovstvu: “Divljač zaštićenu lovostajem zabranjeno je loviti: 1) ako je ugrožena ... snežnim nanosima, poledicom...) je ove godine, izgleda, bio u severnoj Bačkoj, gde su lovci donosili kući po desetak gusaka svaki, da bi potom, ne znajući kud će više sa njima, počeli da ih dele po komšiluku. Slični izveštaji stizali su i iz drugih krajeva (Bačka Palanka, Ram, Zapadna Morava).

Nadležno Ministarstvo je, uprkos upitu zabrinutih organizacija za zaštitu ptica, prespavalo zimu. Nažalost, ptice je nisu prespavale.

11-1.jpg

(Sve fotografije lovaca i plena su iz Srbije.)

EDIT:  A evo kako je to izgledalo širom Srbije - što veći mraz i poledica, to bolji krivolov (Blic, 13.2.2010). Treba dodati, ovo područje deo je međunarodno značajnog područja za ptice (IBA) i ramsarskog područja Labudovo okno, a naša država je samim činom proglašenja ramsarskog područja preuzela i obavezu čuvanja i zaštite: 1Blic13022010.jpg



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

buba_truba buba_truba 09:49 18.02.2010

?!

Zašto im krijete lica?
albicilla albicilla 09:55 18.02.2010

Re: ?!

jer bi, u protivnom, mogli da me tuze sudu
mariopan mariopan 09:59 18.02.2010

Re: ?!

JAOO.
Stvarno, zašto su im lica pokrivena?
Vest da su neke naše političare ( a da li su političari ne znam, jer kod nas svaka šuša ima imunitet) privodili zbog krivolova ptica bila je u novinama ovih dana (negde sam pročitala) pa ako oni idu u krivolov od koga da se očekuje zaštita?
To su orgije a ne lov.
albicilla albicilla 10:00 18.02.2010

Re: ?!

Vest da su neke naše političare ( a da li su političari ne znam, jer kod nas svaka šuša ima imunitet) privodili zbog krivolova ptica bila je u novinama ovih dana (negde sam pročitala)


kojim novinama? kada? link??
mariopan mariopan 10:23 18.02.2010

Re: ?!

Nadležno Ministastvo je, uprkos upitu zabrinutih organizacija za zaštitu ptica, prespavalo zimu. Nažalost, ptice je nisu prespavale.

Ukinuti ministarstvo, da vrate plate koje su dzbe dobili a taj posao da se poveri stručnjacima
albicilla
Vest da su neke naše političare ( a da li su političari ne znam, jer kod nas svaka šuša ima imunitet) privodili zbog krivolova ptica bila je u novinama ovih dana (negde sam pročitala)


kojim novinama? kada? link??

Vidi pp.
pozzzz
mariopan mariopan 11:53 18.02.2010

Re: ?!

albicilla
Vest da su neke naše političare ( a da li su političari ne znam, jer kod nas svaka šuša ima imunitet) privodili zbog krivolova ptica bila je u novinama ovih dana (negde sam pročitala)


kojim novinama? kada? link??

Evo našla sam vest:

Guščija Brigada-naslov.

13 februar 2010, Kurir

www.kurir-info.rs/politika/kurir-13-02-2010/guscija brigada
albicilla albicilla 12:03 18.02.2010

Re: ?!

jel mozes i tekst da iskopiras? posto meni kaze: Stranica nije pronadjena
????
ivana23 ivana23 12:06 18.02.2010

Re: ?!

mariopan
Evo našla sam vest:Guščija Brigada-naslov.13 februar 2010, Kurirwww.kurir-info.rs/politika/kurir-13-02-2010/guscija brigada


Evo:

Guscija brigada
buba_truba buba_truba 12:08 18.02.2010

Re: ?!

albicilla
jel mozes i tekst da iskopiras? posto meni kaze: Stranica nije pronadjena????
Da pomognem.
Evo ga.

Preteče me Ivana.
mariopan mariopan 12:11 18.02.2010

Re: ?!

ivana23
mariopan
Evo našla sam vest:Guščija Brigada-naslov.13 februar 2010, Kurirwww.kurir-info.rs/politika/kurir-13-02-2010/guscija brigada


Evo:

Guscija brigada


HVALA IVANČICE I BUBA TRUBA.
albicilla albicilla 12:19 18.02.2010

Re: ?!

buba_truba
albicilla
jel mozes i tekst da iskopiras? posto meni kaze: Stranica nije pronadjena????
Da pomognem.
Evo ga.

Preteče me Ivana.


kakva drzava, takvi i funkcioneri...
sad me samo zanima kakvo ce biti tuzilastvo i sudstvo? isto takvo?
loader loader 09:56 18.02.2010

Prljava rabota

Lovci su mi oduvek bili morbidni, plus aljkavi, zakrvavljeni, kaljavi... A ovaj događaj se naravno više i ne tiče samo lovaca, već pre svega državnih činovnika koji treba da regulišu količinu ubijanja životinja... Brrr...
albicilla albicilla 09:59 18.02.2010

Re: Prljava rabota

MFBWY
miloradkakmar miloradkakmar 10:37 18.02.2010

Krivolov

se ne događa samo ledenim danima, već i u drugim periodima godine. Krivolovci koriste razna sredstva, jedno su vabilice, pri čemu je " Zelena patrola " pravovremeno reagovala.
albicilla albicilla 10:40 18.02.2010

Re: Krivolov

miloradkakmar
se ne događa samo ledenim danima, već i u drugim periodima godine. Krivolovci koriste razna sredstva, jedno su vabilice, pri čemu je " Zelena patrola " pravovremeno reagovala.


evo ovde je jos par takvih vesti i niz fotografija (posebno dole, u komentarima):
Sezona srama u Srbiji
rankot rankot 10:41 18.02.2010

Ovo je odvratno

Lov bi trebalo ukinuti, a lovce na lečenje. Ovo je odvratno i strašno - šta je to u ljudima što ih tera da uništavaju život oko sebe???
nikvet pn nikvet pn 12:26 18.02.2010

Re: Ovo je odvratno

rankot
Lov bi trebalo ukinuti, a lovce na lečenje.

Polako. Lov je najstarija ljudska aktivnost i da nije lova ne bi ni nas bilo. Prešao je u podsvest svakoga od nas više nego što mislimo. Svi mi smo pomalo lovci.
Ovaj tekst i nije o lovu nego o devijaciji. Pod pojam lova u nas legalno je uvedeno toliko toga što nije da je preostalo jako malo onoga što lov zaista i jeste.
goldcrest goldcrest 17:56 18.02.2010

Re: Ovo je odvratno

nikvet pn

rankotLov bi trebalo ukinuti, a lovce na lečenje.Polako. Lov je najstarija ljudska aktivnost i da nije lova ne bi ni nas bilo. Prešao je u podsvest svakoga od nas više nego što mislimo. Svi mi smo pomalo lovci.Ovaj tekst i nije o lovu nego o devijaciji. Pod pojam lova u nas legalno je uvedeno toliko toga što nije da je preostalo jako malo onoga što lov zaista i jeste.


Onda je ta "devijacija" toliko siroko rasprostranjena da se moze smatrati bolescu .

Jeste lov pomogao praistorijskom coveku da prezivi, ali to je bilo jaaaako davno. Danas , lov nema nikakvo logicno objasnjenje zasto je i dalje u upotrebi jer coveku vise ne treba da prezivi vec da se izivljava .

Praistoriski covek je za lov koristio skoro nista, danasnje motorozovane brigade u maskirnim uniformama za razne vremenske prilike, naoruzane karabinima, sacmarama, kombinirkama, poluautomatima i ostalim cudima, sa toplih ceka i uz pomoc optickih nisana, s raznim, sto ubojitijim vrstama municije itd... sa coporima pasa upadnu duboko na stanista divljih zivotinja i organizuju "sacekuse, doceke, pogone, pirsove itd.." i ne ulove nista ili lisicu -dve , pa se naravno namece pitanje sta se to desava i cemu sve to??? Zasto sve to treba ako je "divljaci" na pretek da se moze ovako nekontrolisano ubijati (citaj: masakrirati )?

Pticu vise ne mogu da ubiju ako ne organizuju "hranjena mesta", lokere, vabilice , ceke nadzemne, ceke podzemne itd...itd.. ptica nema vise kao sto je bilo nekad.

Vreme je da se nesto menja, ovako definitno ne valja, sada je XXI vek, fauna je ozbiljno ostecena i populacije smanjene , u nekim delovima Srbije neke vrste su istrebljene potpuno ili dovedene na nivo ispod bioloskog minimuma. Praskozorje covecanstva kad je lov pomogao coveku da prezivi je proslo , odavno.

p.s ovo sada sto se moze videti da je lov najvise lici na sira ili ogranicena ratna dejstva, cak se i isti izrazi koriste (mesavina vojnih i mafijaskih pojmova) , samo sto je "protivnik" u ovim ratnim dejstvima nenaoruzan i nema nista da se zastiti osim sebe samog i svojih sposobnosti sto je zaista bljutavo i nefer.

nikvet pn nikvet pn 19:41 18.02.2010

Re: Ovo je odvratno

Slažem se.
Mesari pucači seire, istinski lovci ćute, vlast drema a priroda strada.
goldcrest goldcrest 20:01 18.02.2010

Re: Ovo je odvratno

nikvet pn
Slažem se.Mesari pucači seire, istinski lovci ćute, vlast drema a priroda strada.


Zasto istinski lovci cute? Gde su i zasto se ne oglase? Ne sme da se dozvoli da priroda ovoliko strada!

p.s. poznate su velike podele i rascep u LSS, (koga jos tah "vrh" predstavlja do sebe samih?) , poznate su "elite" koje delju sve pred sobom, a ti pravi nikako da isplivaju od zabokrecine koja je zacepila sve.
nikvet pn nikvet pn 12:07 19.02.2010

Re: Ovo je odvratno

Aktuelni opštenarodni odnos prema prirodi ovde i sada isti je kao i prema društvenoj imovini. Sistem Alajbegova slama. Uzmi sve što ti život pruža, a ako te u'vate pa ljudi smo, sredićemo.
Stvar je u promeni sistema gazdovanja. Prirodno bogatstvo faune je javno dobro. U pismenom delu sveta njime čvrsto rukuje država. Izdeli na koncesije pa izda na tender. Strogo kontroliše zakupca koji je motivisan da zaradi a demotivisan da devastira. I to sve već postoji i funkcioniše; topla voda je izmišljena. Zakupcu lovišta svejedno je jesu li došli pticopucači ili pticogledači, bitno je da ostave novce i da odu zadovoljni. A doći će ponovo samo ako mu je ponuda dobra i sve bolja.
Otpor promenama naravno da ide od sada zadovoljnih.
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 15:38 19.02.2010

Re: Ovo je odvratno

rankot
Lov bi trebalo ukinuti, a lovce na lečenje. Ovo je odvratno i strašno - šta je to u ljudima što ih tera da uništavaju život oko sebe???

slazem se sa svakom reci : )

sto se mene tice, i sve klanice (slotherhouses) bi trebalo pozatvarati, sto kaze makartni (pol),
kada bi iste imale staklene zidove, niko ne bi jeo zivotinje...
albicilla albicilla 12:39 18.02.2010

i lov iz kola ili čamca je zabranjen...

...prizor s velike morave:
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 16:03 18.02.2010

23 godine vege

Granica je u vegetarijanstvu tj ne ubijanju zivotinja.

I do not regard flesh-food as necessary for us at any stage and under any clime in which it is possible for human beings ordinarily to live. I hold flesh-food to be unsuited to our species. We err in copying the lower animal world - if we are superior to it.

Mahatma Gandhi - his Mission and Message

I hold today the same opinion as I held then. To my mind, the life of a lamb is no less precious than that of a human being. I should be unwilling to take the life of a lamb for the sake of the human body. I hold that, the more helpless a creature, the more entitled it is to protection by man from the cruelty of man.

Mahatma Gandhi - An Autobiography, the Story of My Experiments

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.

Mahatma Gandhi


sve ovo krajem 19.v
u kojem veku smo mi?
albicilla albicilla 16:59 18.02.2010

Re: 23 godine vege

...Mahatma Gandhi

sve ovo krajem 19.v
u kojem veku smo mi?



za pocetak, bio bih sasvim zadovoljan da se ministar povremeno probudi iz hibernacije i natera upravu za sumarstvo, unutar svog ministarstva, da se pobrine za sprovodjenje zakona

reklo bi se da je volja za sprovodjenjem zakonskih obaveza u drzavnom aparatu priblizno podjednako zastupljena koliko i vegetarijanstvo u srbiji?
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 17:06 18.02.2010

Re: 23 godine vege

albicilla
reklo bi se da je volja za sprovodjenjem zakonskih obaveza u drzavnom aparatu priblizno podjednako zastupljena koliko i vegetarijanstvo u srbiji?

reklo bi se :]


sto procitah negde,
zasto su vlade nezainteresovane za prava zivotinja?

zato jer iste ne glasaju.

e.


edit: inace steta sto jedan tekst ne moze da se preporuci vise puta
pozdrav
albicilla albicilla 17:09 18.02.2010

Re: 23 godine vege

zato jer iste ne glasaju.


vaistinu
albicilla albicilla 17:13 18.02.2010

Re: 23 godine vege

edit: inace steta sto jedan tekst ne moze da se preporuci vise puta


uz malo lateralnog razmisljanja, moze : klikni na tagove lov i zakon o lovstvu, pa, ako zelis, preporuci svaki od tih tekstova - u svima obradjujem istu temu, samo iz nesto drugacijih uglova
goldcrest goldcrest 18:33 18.02.2010

Re: 23 godine vege

albicilla za pocetak, bio bih sasvim zadovoljan da se ministar povremeno probudi iz hibernacije i natera upravu za sumarstvo, unutar svog ministarstva, da se pobrine za sprovodjenje [/quote



Ne treba ministar da se budi iz hibernacije...
Dovoljno je da se probudi direktor Generalnog inspektorata min. polj. Dusan Pajkic koji jeste nadlezan za rad i funkcionisanja svih inspkecija pri min. poljoprivrede pa i lovno-sumarske.

p.s. Istini za volju oni su cesto budni jer im gradjanstvo ne da da spavaju ali su optereceni sukobom "kumovskih veza" pa i kad odu negde tesko zavsre posao, moraju da se vracaju vise puta, jer gde ce svoj na svojega....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:52 19.02.2010

ovo je

strašno! ovaj masakr je dovoljan bar za ministrovu ostavku. meni ovo nije ništa različito od masakra ljudi po bilo kojoj osnovi.
albicilla albicilla 14:33 19.02.2010

Re: ovo je

BebaOdLonchara
strašno! ovaj masakr je dovoljan bar za ministrovu ostavku. meni ovo nije ništa različito od masakra ljudi po bilo kojoj osnovi.


to se iznova desava skoro svake zime, jer ministarstvo zakon ne sprovodi... i tako iz godine u godinu... iz zime u zimu... iz administracije u administraciju... ne lipsi, magarce...

samo ih je jedne zime poplasio pticji grip, pa su sasvim zabranili lov - a ptice su se tada potpuno prerasporedile i cesto zadrzavale na mestima povoljnim za ishranu, a gde ih inace nikad nema, jer su isuvise lako dostupna (sto svedoci o visokom nivou uznemiravanja tokom zimskog lova)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana