Društvo| Nauka

Teorija redova čekanja: Dačićev aksiom

Vojislav Stojković RSS / 20.02.2010. u 19:43

Teorija redova čekanja je naučna disciplina čiji su predmet sistemi masovnog opsluživanja. Pod sistemom masovnog opsluživanja podrazumevaju se svi sistemi u kojima se na klijenta ili njegov zahtev reaguje odgovarajućom uslugom preko kanala opsluživanja. Zahtevi za opsluživanjem su najčešće slučajnog karaktera, jer se ne zna tačno vreme kada će se pojaviti zahtev za uslugom, trajanje usluživanja je različito, a kanali za usluživanje su ograničenog kapaciteta. To znači da će prvi klijent koji pristigne biti uslužen odmah, a ostali moraju da čekaju. Teorija redova čekanja izučava kvantitativne aspekte fenomena kao što su vreme čekanja, dužina reda čekanja i kapacitete kanala opsluživanja i nudi osnove za optimalna praktična rešenja.

 

U grupi smrknutih i promrzlih građana Srbije ispred jedne od beogradskih policijskih stanica, u trećem pokušaju da se domognem nove lične karte i pasoša, uspeo sam da zauzmem vrlo dobro 29. mesto.

Moj prvi pokušaj je propao zbog moje naivnosti, dobronamerni bi rekli gluposti, a zlonamerni čak i retardiranosti. Kada sam u Nušićevoj br. 27 pribavio potrebne izvode, što za divno čudo nije dugo trajalo i nije bolelo, ali jeste koštalo; i u filijali Intesa banke preko puta, uplatio državne takse u iznosu od cca 4.000, 00 dinara, (sa provizijom od 40,00 dinara po svakoj od ukupno četriri uplatnice), prošetao sam do stotinjak metara udaljene policijske stanice u Majke Jevrosime br. 33 da predam zahtev za izdavanje nove lične karte i pasoša. Posle pola sata čekanja ljubazna gospođa ispred mene mi je objasnila da džaba čekam, jer nemam broj za taj dan, a brojevi se, kaže mi uz osmeh, izdaju na prijavnici. Vratim se na prijavnicu, gde mi dežurno službeno lice saopšti, da su svi brojevi već izdani, da se brojevi izdaju dan za dan, te da dođem sutra u 07.30 časova da bi dobio broj za podnošenje zahteva.

Narednog dana poranim i u sedam časova pristignem u Majke Jevrosime. Kad tamo imam šta i da vidim – preko puta policijske stanice stoji, cupka  stotinjak prokislih građanki i građana. Pitam, jel to to? Kažu mi, jeste. Stanem na kraj reda i čekam. Posle pola sata čekanja, bio sam mokar do gole kože, iako sam imao kišobran. Međutim, broj za čekanje za podnošenje zahteva, ni toga dana nisam dobio, jer su podelili samo 70 brojeva.

Naravno, da sam vrlo glasno opsovao nadležnog ministra, ali kada me je dežurno službeno lice mrko pogledalo, iako mokar i izneviran, ipak sam se uzdržao da ga ne upitam šta me koji moj gleda. Zahvaljujući duplom viskiju koji sam, na gladan stomak, popio u kafiću Strip, preko puta policijske stanice, uspeo sam nekako da se zagrejem  i  smirim. Tu  sam napravio i detaljan plan za treći pokušaj.

Sa zvaničnog sajta MUP uzeo sam telefonske brojeve i pozivao  redom sve policijske stanice u Beogradu, od  Čukarice do Surčina, njih ukupno 17, i  raspitao se o načinu zakazivanja za podnošenje zahteva za nova dokumenta. Način je kod svih bio isti. Prvo se čeka za broj za podnošenje zahteva, broj se izdaje dan za dan, ne može telefonom, ne može mejlom, ne može faksom, a ni telegramom, može samo lično.  Međutim, vreme čekanja na taj famozni broj je različito. Najmanje se čeka u Barajevu, pdonošljivo je i u Mladenovcu i Surčinu, a Savski Venac, Palilula, Vračar i Čukarica imaju približno isto vreme čekanja, kao i Stari Grad.

Odlučio sam se za Rakovicu, nije baš tako daleko kao Barajevo, a kod njih je, rečeno mi je, dovoljno doći u 06.00 časova.

Pred policijsku stanicu u Rakovicu, arhitektonski vrlo interesantno višespratno zdanje u staklu, koje više liči na muzej savremene umetnosti, nego na policijsku stanicu, za svaki slučaj došao sam u 05.30 i zauzeo 29. mesto. Već pola sata kasnije ispred tog čudnog zdanja je bilo stotinjak građana. Brojeve su počeli da dele u 08.05 časova. Posle dva sta i četrdeset minuta čekanja, dobio sam broj za podnošenje zahteva. Naravno, oni koji su došli posle 06.00 časova ostali su bez broja i moraće na popravni.

O raspoloženju građanki i građana Srbije u redovima za čekanje na broj  za podnošenje zahtaeva za ličnu kartu i pasoš, ne mora mnogo da se piše. Samo je po sebi jasno.  A, izjave, koje su se na račun vlasti i države čule, iz razumljivih razloga,  ne mogu da navodim. Psovke upućene «žutima» i resornom ministru, u kojima se nabraja sve po spisku, prestao sam da brojim već posle dvadesetak minuta, više nije imalo svrhe. Pristojniji su se zadovoljili konstatacijama da su i bravar i Slobo bili bolji, a  oni najstariji su tvrdili da takvog ponižavanja nije bilo ni u vreme tačkica pedesetih i čekanja u reodvima za mleko, kafu i toalet papir devedesetih.

A.K. Erlang
A.K. Erlang
Srećom, gospodin u redu ispred mene, redni broj 28, bio je profesor
T.O. Engset
T.O. Engset
BU, pa sam, umesto da psujem, prekratio vreme razgovarajaući sa njim o mogućim racionalnim  razlozima zbog kojih je MUP Srbije odabrao baš taj način organizacije izdavanja dokumenata. U dvočasovnoj raspravi došli smo čak do rodonačelnika teorije redova čekanja, danskog matematičara Erlanga i norveškog inženjera Engseta, koji su pre sto godina objavili prve radove iz teorije masovnog opsluživanja. Naravno, nismo našli ni jedan racionalan razlog koji bi išao u prilog načinu kako je MUP Srbije organizovao izdavanje novih ličnih karata i  pasoša. Ostalo nam je nejasno zašto se zakazivanje ne može obaviti telefonom ili mejlom, a ako se mora lično zašto samo dan za dan, a ne i za naredne dane, a ako se baš mora dan za dan, zašto dežurni službenik ne može da izdaje brojeve i pre osam časova, a ako nikako ne može pre osam časova, zašto građani ne mogu da čekaju u holu policijskih stanica, već na ulici bez obzira na vetar, sneg i kišu.

I. Dačić
I. Dačić

U grubim crtama smo definisali i doprinos MUP-a Srbije spomenutoj teoriji masovnog opsluživana. Uslovno smo ga nazvali Dačićev aksiom. On glasi:

Ako MUP Srbije već mora da opslužuje građane Srbije, onda građani moraju da čekaju ne jednom, već dva i više puta  i to što duže, u što težim uslovima i što poniznije.

Atačmenti

Tagovi



Komentari (95)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 19:51 20.02.2010

Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Zašto da bude jednstavno pa da imaš utisak da si ih preplatio?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:33 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Naravno, svaka vlast mora da drži pre svega do sebe, da ne deluje priprosto i jeftino.
Da građani, božemeoprosti, ne pomisle da im je vlast ko jeftina prostitutka.
mariopan mariopan 20:52 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Vojislav Stojković
Naravno, svaka vlast mora da drži pre svega do sebe, da ne deluje priprosto i jeftino.
Da građani, božemeoprosti, ne pomisle da im je vlast ko jeftina prostitutka.

Baš tako.
Samo što nisam pala kada sam pročitala cenu od 4 000 dinara Verujem zbirno ali mnogo breee....
I ja treba da pravim ličnu kartu, mislim se nešto da im otkažem građansku poslušnost, pre svega jer sam sirota pemzionerka
Ne ostaje mi od pemzije da to platim, moraću da dignem kredit kod neke strane banke.

Obaška što još uvek moram da dokazujem da sam se rodila? Traže sve od početka za svaki dokument? Državljanstvo i krštenicu redovno i svaki put kao da se nisi rodio za prošlu ličnu kartu nego se svaki put rodiš za svaku novu?

Kako to da plate ( sve te papire) onih 700 000 građana Srbije koji žive ispod granice siromaštva, priznali su toliko gladnih (ljajić) a bar još toliko ne priznaju?
Ma važno da si platio, oni mogu kako hoće!
"Ala volim ovaj režim plata ide a ja ležim"- to Dačić peva po ceo dan sigurno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:26 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

A, da zaboravio sam da kažem za fotografije.
Na sajtu MUP piše da je potrebana fotografija veličine 5 x 5 cm ("en face", na jednobojnoj sivoj pozadini). Kod fotografa to košta cca 350, 00 din.
Kvaka je u tome što fotografije ni za ličnu kartu, ni za pasoš nisu potrebne. Slikuju oni u MUP, a onu koju sam doneo nisu hteli ni da pogledaju.

Moš, mislit na šta ličimo onako pokisli i promrzli.
Hebo me svako, ako nas oni iz EU puste u svoje države sa takvim pasošima, onako strašne, svi ličimo na kriminalce i na masovne ubice.
Dr M Dr M 21:37 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Hebo me svako, ako nas oni iz EU puste u svoje države sa takvim pasošima, onako strašne, svi ličimo na kriminalce i na masovne ubice.


Mozda je TO tajni plan?
Evropa nam izbelela Sengen, Dacic ga malo zacrnjuje...
Koliko da oteza odliv mozgova, opekao se na Saricu i onom Artemijevom sekretaru...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:02 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Dr M
Hebo me svako, ako nas oni iz EU puste u svoje države sa takvim pasošima, onako strašne, svi ličimo na kriminalce i na masovne ubice.


Mozda je TO tajni plan?
Evropa nam izbelela Sengen, Dacic ga malo zacrnjuje...
Koliko da oteza odliv mozgova, opekao se na Saricu i onom Artemijevom sekretaru...


Dr M, zanči oni su stvarno dalekovidni.


reanimator reanimator 23:38 20.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Vojislav Stojković
A, da zaboravio sam da kažem za fotografije.
Na sajtu MUP piše da je potrebana fotografija veličine 5 x 5 cm ("en face", na jednobojnoj sivoj pozadini). Kod fotografa to košta cca 350, 00 din.
Kvaka je u tome što fotografije ni za ličnu kartu, ni za pasoš nisu potrebne. Slikuju oni u MUP, a onu koju sam doneo nisu hteli ni da pogledaju.

Moš, mislit na šta ličimo onako pokisli i promrzli.
Hebo me svako, ako nas oni iz EU puste u svoje države sa takvim pasošima, onako strašne, svi ličimo na kriminalce i na masovne ubice.

Inače..čisto da se zna da je u pitanju klasična pljačka...kada sam inicijalno išao da se raspitam šta mi treba od dokumenata, pa mi rekli da ponesem i fotke, ja naivno pitao zašto, jer sam od svih koji su već izvadili čuo da te tamo slikaju. Pandur mi objasnio da mora, jer ti aparati sa kojima rade hoće da zakažu. Što se i desilo kad me slikala..aparat zakazao i čamio sam tamo okruglo 55 minuta, dok se nisu izredjali svi stručnjaci i kao sredili. Naravno, kad sam izjavio da sam poneo fotke baš za takvu situaciju, obavešten sam da ne odgovaraju dimenzije??!! (dimenzije su naravno bile one koje su pisale i koje sam tražio od fotografa).
Posle sam se nezvanično raspitivao u čemu je fora sa fotkama, pošto mi to bolo oči od prvog dana i objašnjenje je nešto kao...kad se ušlo u posao sa novim lk i pasošima, u startu bilo predvidjeno da oni slikaju, ali se pobunilo esnafsko udruženje...kao, otimaju im hleb, pa je nadjeno komproomisno rešenje da gradjani svakako plate i njima.
A najviše u celoj priči me nervira što ovo ne treba da pričamo mi ovde, nego novinari, a novinari, jel da
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:55 21.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

reanimator

Posle sam se nezvanično raspitivao u čemu je fora sa fotkama, pošto mi to bolo oči od prvog dana i objašnjenje je nešto kao...kad se ušlo u posao sa novim lk i pasošima, u startu bilo predvidjeno da oni slikaju, ali se pobunilo esnafsko udruženje...kao, otimaju im hleb, pa je nadjeno komproomisno rešenje da gradjani svakako plate i njima.


Ja sam verovao u ono što piše na zvaničnom sajtu MUP i fotografisao se.
Istu priču sam čuo, ali kasnije.

Mene čude i novinari, ali i NVO i poštena inteligencija, što bi rekao drug Bravar, i građani i ne znam ko sve još.
Ne mogu da verujem, da milioni građana, gotovo bez reči trpe i čekaju satima u redovima pred policijskim stanicama, baš kao oni nesrećnici, i potonje žrtve, u konclogorima pred kabinama za "tuširanje".
Sve se moglo, sa istim resursima, organizovati daleko bolje i sa daleko manje čekanja i maltrtiranja građana.

Za ovako nešto u većini uređenih država, ministar policije, bi posle deset dana bio primoran da podnese ostavku. A, kod nas maltretiranje traje, evo, gotovo godinu dana i nikom ništa.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 02:38 22.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Za ovako nešto u većini uređenih država, ministar policije, bi posle deset dana bio primoran da podnese ostavku. A, kod nas maltretiranje traje, evo, gotovo godinu dana i nikom ništa.


Nemoj tako, ima ova vlast i dobrih strana - što reče neko ;> Možda če arheolozi kroz koji milion godina i da oktriju koje su im to (dobre strane )

Elem, ovde se svi problemi rešavaju samo kada se pokrene govnjiva motka, ili blokira pruga. Oni koji su fini i učtivi uvek najebu, pod bilo kojom vlašću.

A za čekanje u redu - kako vas proteklih 20 godina ničemu nije naučilo? Pa kad platiš 4 tisuće, šta je još par stotina dinara koje treba platiti "Osoblju" stanice za kupovinu broja. Uhodana stvar

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:40 22.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Dont Fear The Reaper

Nemoj tako, ima ova vlast i dobrih strana - što reče neko ;> Možda če arheolozi kroz koji milion godina i da oktriju koje su im to (dobre strane )


Iskopaće njih arheolog Bili, ja im kažem.
blogovatelj blogovatelj 06:40 23.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Hebo me svako, ako nas oni iz EU puste u svoje države sa takvim pasošima, onako strašne, svi ličimo na kriminalce i na masovne ubice.


Ne gine vam klistiranje na granici.
tom tom 14:54 23.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Isto sam se i sam pitao. Srećom, ja sam bio pretposlednji koji je dobio broj za taj dan tako da sam uspeo da završim u istom danu. Ali sada se pitam, pošto trebam da vadim pasoš i za ženu i decu, kako to da izvedem. Da uzmem godišnji odmor, ja i žena, decu da ispišem iz škole, pa da kampujemo ispred policije???????

Ja sam inače odmah poslao mail na jedinu adresu koja je dostupna na sajtu MUP-a muprs@mup.gov.rs

Predlažem da svi to uradimo, pa možda neko i čita te mailove.......

Ja sam spreman da podržim svaku inicijativu po ovom pitanju, ako treba dolazim i ispred Vlade :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:58 23.02.2010

Re: Platio si pa čekaj za sve pare :-)

Nije loša ideja. Ja ću im poslati ovaj moj post.
marija.mt marija.mt 20:11 20.02.2010

Moje iskustvo...

O raspoloženju građanki i građana Srbije u redovima za čekanje na broj za podnošenje zahtaeva za ličnu kartu i pasoš, ne mora mnogo da se piše.


U mom slucaju je "miris" bio mnogo veci problem od raspolozenja. Na Vasu srecu covek ispred Vas je bio profesor sa BU, a na moju nesrecu covek iza mene je bio nepodnosljiv. Da je bar bio ispred, da mogu da se odmaknem, a ne ovako, nabio se uz mene kao da ce tako pre da stigne! Taj se sigurno dugo nije kupao i prao zube

Zahvaljujući duplom viskiju koji sam, na gladan stomak, popio u kafiću Strip, preko puta policijske stanice, uspeo sam nekako da se zagrejem i smirim.


Ja se ovog nisam setila, pa sam popila ogromnu neskafu, od koje mi se, na svu muku, sve vreme islo u WC.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:37 20.02.2010

Re: Moje iskustvo...

U redu se pričalo da su ranije, dok se čekalo duže, pojedini stanari iz okolnih zgrada dobro zarađivali iznajmljujući WC.
marija.mt marija.mt 21:20 20.02.2010

Re: Moje iskustvo...

U redu se pričalo da su ranije, dok se čekalo duže, pojedini stanari iz okolnih zgrada dobro zarađivali iznajmljujući WC.


Da bar jos neko profitira na njhovoj nesposobnosti, osim njih samih.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:31 20.02.2010

Re: Moje iskustvo...

Profitiraju i fotografi (za fotografije koje nisu uopšte potrebne, a piše da jesu), banke na proviziji i naravno NBS na izradi novih dokumenata.
Ranije je, čini mi se, bilo reči i o tome da se neko malčice ugradio i za te apatate za izradu l.k.
Черевићан Черевићан 20:47 20.02.2010

сам лагано, ајд полако

евоме уреду
300 испред мене
све мушко домушког
а ниједне жене

нузжене би некако
и чекање пријало
па нека и потраје
неб' ми додијало

е сад штаје тује
чепај се и ћути
док ми споровозно
пролазе минути . .

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:39 20.02.2010

Re: сам лагано, ајд полако

Tako je, g. Čer,
Lagano, opušteno
I bez uzbuđenja,
Kad u redu, ionako, nema žena.
Dr M Dr M 21:44 20.02.2010

Re: сам лагано, ајд полако

I bez uzbuđenja,
Kad u redu, ionako, nema žena.


Pa, racuna se da ce muski da pop.zd...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 21:02 20.02.2010

Gos' Stojkoviću

Zašto opovrljavate vlas'? Kakav je to način?! Šta vam je falilo da malo sačekate? Vlas' zna zašto se čeka - pa da bi sve bilo valjano i temeljito uradjeno da ne bude greške kakve, i šta imate vi kao gradjanstvo da sumnjate na vlas'?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:37 20.02.2010

Re: Gos' Vasoviću

Ništa ja nisam rekao protiv naše vlasti, božemeotkloniisačuvaj, ja sam čitavo vreme raspravljao o naučnim problemima vezanim za teroiju redova čekanja. A, ono, kad sam samo jednom opsovao resornog ministra, nekako mi se omaklo, iz milja i od miline.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:54 21.02.2010

Re: Gos' Vasoviću

man'te se vi tih teorija. znamo mi kuda to vodi. pa kao slucajno pomenete narodne vlasti u zna-se-kakvom-kontenstu.
Unfuckable Unfuckable 17:11 21.02.2010

Re: Gos' Vasoviću

jeste, Jeremija: prozivao si vlas' a to nije lepo.
Uostalom, kakav bi to poduhvat bio da ne mora pućanstvo malo da se napregne? Pomislili bi da je sve lako i jednostavno, pa bi se razmazili - eto nevolje
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:18 22.02.2010

Pitanjce

Vojislav Stojković
...Ništa ja nisam rekao protiv naše vlasti, božemeotkloniisačuvaj, ja sam čitavo vreme raspravljao o naučnim problemima vezanim za teroiju redova čekanja. A, ono, kad sam samo jednom opsovao resornog ministra, nekako mi se omaklo, iz milja i od miline.

Zanimljivo.
Ali da li ti je palo na pamet da time što u naslovu bloga stavljaš ime resornog ministra - ti mu praviš reklamu!
A reklama od trećeg najpoznatijeg blogera ovde, u protekloj godini, njemu može da prija.

Ne znam da li ti je to bila namera ili nije, ali njega ne treba reklamirati. Ako ne zbog drugog, ono zbog toga kako je napravio karijeru, s kim i u kom okruženju. A uvek mi je teško da verujem da se političari mogu totalno menjati, te ići iz jedne (espeesovske) ekstremnosti u drugu (demokratsku).

S druge strane, neki kažu da onaj ko piše o Dačiću treba da piše i o Ceci.
Mislim na Cecu Arkanovu.
Jer, kažu da su njih dvoje veoma bliski. Da se često dogadja da tamo gde bude Ceca bude i Dačić.
Pitanje: Da li ćemo sledeći put čitati nešto o lepoj Ceci?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:06 22.02.2010

Re: Pitanjce

vladimir petrovic

Ali da li ti je palo na pamet da time što u naslovu bloga stavljaš ime resornog ministra - ti mu praviš reklamu!
A reklama od trećeg najpoznatijeg blogera ovde, u protekloj godini, njemu može da prija.

Mogla bi i meni, nedaobog, da "prija" njegova zahvalnost za narečenu reklamu:




Doctor Wu Doctor Wu 21:17 20.02.2010

Dacic samo jedno ceka:

svoju Osmu sednicu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:33 20.02.2010

Re: Dacic samo jedno ceka:

Oće li i on da krene od gradonačelnika Beograda, kao i njegov pok. guru?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:48 20.02.2010

Re: Dacic samo jedno ceka:

Doctor Wu
svoju Osmu sednicu.

tačno tako.
Doctor Wu Doctor Wu 02:21 21.02.2010

Re: Dacic samo jedno ceka:

Vojislav Stojković
Oće li i on da krene od gradonačelnika Beograda, kao i njegov pok. guru?

To je vec pitanje tehnologije. Hocu da kazem, jebe se Daci za gueueing teoriju i Poissonovske procese, njega matematika zanima samo koliko mu treba za prebrojavanje uoci te sednice. Za sada mu stvari idu na ruku, DS se ponasa kao Ivica Stambolic 80-tih (mada ne znam tacno ko igra ulogu Vesni Zmijanac i Cipcic), imao je svoj "ovaj narod niko ne sme da bije" trenutak, Pajtic otprilike stoji gde je Krunic bio 80-tih, Kosovo je, naravno, kao uvek, tu, samo mu fali jedan Mihalj sa onim cuvenim "ako meni kao Madjaru ne smeta jedinstvena Srbija..."(mozda ex-premijer nam Zivkovic?)... Jedina mana je sto sam sebi mora biti i Zoran Sokolovic i Radmilo Bogdanovic.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:14 21.02.2010

Re: Dacic samo jedno ceka:

A, onda će sa Nikolićem u kolaiciji nastaviti da vlada, Nikolić predsednik, Vučić gradonačelnik Beograda, Dačić premjer, Koštunica patrijarh... zatim sledi već viđeno: Srbija do Tokija.
Kad im se mandat završi, ko u Srbiji preživi, ostaće bez Vojvodine.
blogovatelj blogovatelj 06:44 23.02.2010

Re: Dacic samo jedno ceka:

njega matematika zanima samo koliko mu treba za prebrojavanje uoci te sednice


Nemoj tako. Uveren sam da zna i procente i razlomke.
mirelarado mirelarado 21:31 20.02.2010

А стрпљење?

Видиш ли, Јеремија, докле те је довела ничим изазвана журба да само преко годину дана од почетка издавања нових докумената похрлиш да их се дочепаш. Видиш да се влас', са све надлежним министром на челу, из петних жила труди да грађане научи да буду стрпљиви, што ће рећи да постану пацијенти и кад нису болесни.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:45 20.02.2010

Re: А стрпљење?

Doduše, ja sam načuo za manje probleme u početku, pre godinu dana, ali sam mislio da su rešeni.
Ma, u pravu si, ko mi je kriv.
Inner Party Inner Party 21:48 20.02.2010

Najgora stvar:

Nove licne karte i pasosi vaze samo 5 godina!
Dakle, u proseku - duplo vise mucenja ubuduce...
marija.mt marija.mt 21:55 20.02.2010

Re: Najgora stvar:

Promenice se valjda nesto za 5 godina
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:20 21.02.2010

Re: Najgora stvar:

Inner Party
Nove licne karte i pasosi vaze samo 5 godina!
Dakle, u proseku - duplo vise mucenja ubuduce...


Registracija kola je svake godine. U Beogradu se na red čeka dva do tri sata. Ako, me pamćenje dobro služi, nikada ranije nije bilo tako.
Doduše, postoje agencije, platiš 1.000,00 dinara i ne čekaš.

Znatno se duže čeka i u bankama od kada je uvedena kompjuterska obrada podataka na šalterima. Umesto da kompjuteri skrate vreme čekanja klijentima, čeka se duže nego ranije.
pointofview_gun pointofview_gun 16:50 21.02.2010

Re: Najgora stvar:

Promenice se valjda nesto za 5 godin


Ako se trend nastavi, hoce..na gore.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:12 21.02.2010

Re: Najgora stvar:

pointofview_gun
Promenice se valjda nesto za 5 godin


Ako se trend nastavi, hoce..na gore.


Čim u MUP-u čuju za ovaj predlog:
libkonz
možda je rešenje da se organizuje mesto gde se čeka za red na broj. Lepo dođeš, dobiješ predbroj i znaš koji si po redu u redu za broj.

dolybell92 dolybell92 21:50 20.02.2010

Zahvalna

na detaljnoj informaciji s obzirom da
me čeka ista stvar, samo što ću ja sačekati
da malo otopli... bitno je da ne mora
čitavu noć da se čeka, e, onda bi mi trebala smena
za red...

To što je potrebno uverenje o državljanstvu i
krštenica, ne stariji od šest meseci, nema
nikakvog opravdanja...
Meni to nisu znali da objasne ni oni koji
takve papire traže, i ti službenici misle da je
to zbog taksi koje se tom prilikom plaćaju,
drugog rezona nema.
S obzirom da uverenje o državljanstvu važi samo šest meseci,
kada ono istekne čiji smo mi onda državljani?
Kako onda mogu da primenjuju zakone na ljude
koji imaju nevažeća državljanstva?
mariopan mariopan 22:03 20.02.2010

Re: Zahvalna

Kako onda mogu da primenjuju zakone na ljude
koji imaju nevažeća državljanstva?

Ma mogu, kako da ne mogu, pa tek tada nigde ne možeš da pobegneš, nemaš dokumenta, neće te pustiti napolje,(za uazak unutra se niko ne otima), a svi drugi mogu da im zbrišu!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:04 20.02.2010

Re: Zahvalna

dolybell92, izvod iz knjige rođenih i knjige državljana, ako si iz Beograda, možeš da izvadiš na jednom mestu, kod matičara, u bilo kojoj opštini. Uskoro će to biti moguće i za čitavu Srbiju. Sve je to kompjuterizovano. Poenta je u tom što i oni iz MUP mogu da pristupe toj bazi podataka i da jednim potezom miša sve vide. Ali, kako od građanina uzeti 500, 00 din takse za jedan klik?

Kako je najavio ministar M. Marković izvodi izvađeni posle 01. marta važiće neograničeno. Ipak se kreće.
Sepulturero Sepulturero 12:43 21.02.2010

Re: Zahvalna

Срећом, овај пропис је сада промењен. Мислим да од 1-ог марта ова уверења важе заувек.
anastasija.p anastasija.p 00:23 22.02.2010

Re: Zahvalna

A ako krenu da zadrzavaju izvode? Dzaba ce nam biti sto traju neograniceno...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:33 22.02.2010

Re: Zahvalna

Izvode ne zadržavaju, ne uzimaju ni kpije, sami ih kopiraju.. za sada.
anastasija.p anastasija.p 00:42 22.02.2010

Re: Zahvalna

Za lincu kartu ne, ali npr, za vencanje zadrzavaju i sada.
A mozda pocnu da zadrzavaju i za licnu i pasos :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:37 22.02.2010

Re: Zahvalna

Pa, dobro, venčanje je svečani čin, a mlada najčešće menja i prezime.
Pretpostavljam da oni u crkvi ne traže izvod, Bog ionako sve vidi i sve zna.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:22 20.02.2010

Допринос српској чекологији

Queueing theory is the mathematical study of waiting lines (or queues). The theory enables mathematical analysis of several related processes, including arriving at the (back of the) queue, waiting in the queue (essentially a storage process), and being served by the server(s) at the front of the queue. The theory permits the derivation and calculation of several performance measures including the average waiting time in the queue or the system, the expected number waiting or receiving service and the probability of encountering the system in certain states, such as empty, full, having an available server or having to wait a certain time to be served.

Queueing theory is generally considered a branch of operations research because the results are often used when making business decisions about the resources needed to provide service. It is applicable in a wide variety of situations that may be encountered in business, commerce, industry, healthcare,[1] public service and engineering. Applications are frequently encountered in customer service situations as well as transport and telecommunication. Queueing theory is directly applicable to intelligent transportation systems, call centers, PABXs, networks, telecommunications, server queueing, mainframe computer queueing of telecommunications terminals, advanced telecommunications systems, and traffic flow.

Notation for describing the characteristics of a queueing model was first suggested by David G. Kendall in 1953. Kendall's notation introduced an A/B/C queueing notation that can be found in all standard modern works on queueing theory, for example, Tijms.

The A/B/C notation designates a queueing system having A as interarrival time distribution, B as service time distribution, and C as number of servers. For example, "G/D/1" would indicate a General (may be anything) arrival process, a Deterministic (constant time) service process and a single server. More details on this notation are given in the article about queueing models. (WIKI)

Guglov prevod:
Кјуинг теорија је математичко проучавање чекања линија (или редови). Теорија омогућава математичку анализу неколико везаних процеса, укључујући и стиже у (задњој) реду, чекајући у реду (у суштини складиштење процес), и да је био сервер (е) у предњем реду. Теорија дозвољава извођење и прорачун неколико мера перформанси укључујући и просечно време чекања у реду, или система, очекиваног број чека или примање услуга и вероватноћа сусрет система у одређеним државама, као што су празне, пуне, имајући на располагању сервера или има чекати одређено време да се служи.

Теорија поредавања се генерално сматра огранка истраживачког рада, јер су резултати често користи приликом доношења пословних одлука у вези потребне ресурсе за пружање услуга. То се може применити на различите ситуације које могу да се јављају у пословању, трговина, индустрија, здравство, [1] јавних услуга и инжењеринга. Апликације се често јављају у ситуацијама корисник услуга као и транспорт и телекомуникације. Теорија поредавања се директно примењују на интелигентних транспортних система, цалл центара, ПАБКСс, мрежа, телекомуникације, сервера са чекањем, Маинфраме рачунар са чекањем телекомуникационих терминала, напредне телекомуникационе системе, и проток саобраћаја.

Нотација за описивање особина модела са чекањем је први пут предложено Давид Г. Кендал 1953. Кендал нотација је уведена / Б / чекањем нотација које се могу наћи у свим стандардним савременим радова на чекањем теорији, на пример, Тијмс.

/ Б / нотацији означава са чекањем систем има и дистрибуција интерарривал времена, Б као сервиса дистрибуције време, и Ц, као и број сервера. На пример, "Г/Д/1" би указивао Генерално (може бити било шта) долазак процес, детерминистички (стално време) и процес услуживања једном серверу. Више детаља о овој нотацији дати су у чланку о моделима са чекањем. (Википедија)


Да се не сете Срби.
mariopan mariopan 22:32 20.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

Да се не сете Срби.

Setila sam se onih brojeva koji se uzimaju iz automata u bankama, poštama i supermarketima po inostranstvu, uzimate ih sami kada vi dođete, broj je kod vas, da ne gubite vreme i da odete nešto drugo da obavite dok taj broj ne dođe na red.
Koji broj je na redu pokazuje svetleći ekran, negde gore ili sa strane i nije teško to postaviti na sama vrata SUPa da ljudi znaju da će brojevi od 120 do 200 biti sutra na redu, recimo? Koliko je teško postaviti takve jednostavne aparatiće za brojeve? I neko obaveštenje koji brojevi će biti taj i taj dan na redu?
Ups, pa onda bi morali da otpuste one koji samo dele brojeve?

Eto, setili se drugi. Mi ne umemo ni da "prepišemo" nešto pametno.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:13 20.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

mariopan,
imademo i mi to u Postanskoj stedionici u ul. Kraljice Marije.
nije sve mracno ni ovde.
ali resursi, resursi...
mariopan mariopan 23:22 20.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

oskar-z-wild
mariopan,
imademo i mi to u Postanskoj stedionici u ul. Kraljice Marije.
nije sve mracno ni ovde.
ali resursi, resursi...

Hvala nisam znala, ja sam u dubokoj ilegali, pardon, u unutrašnjosti.
Kod nas toga nema, još starinski čekamo zalepljeni jedni za druge, unutra a ne napolju, dišemo jedni drugima za vratom, još kada začepe sva vrata jer su upalili "klimu" pa dišemo vazduh od pretprošle godine recikliran milion puta kroz škrge, e to je za priču.
Zavidim Jeremiji na onom spoljnom čekanju, svako zlo je za nešto dobro
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:16 21.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

oskar-z-wild


Да се не сете Срби.


mariopan

Eto, setili se drugi. Mi ne umemo ni da "prepišemo" nešto pametno.


Umeju oni iz MUP-a, a i drugih državnih organa, umeju, itekako, kada hoće, ali neće.
Reč je o osionosti i inertnosti vlasti.
pointofview_gun pointofview_gun 16:53 21.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

Umeju oni iz MUP-a, a i drugih državnih organa, umeju, itekako, kada hoće, ali neće.


Moc se ogleda u nemoci drugih .
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:08 21.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

pointofview_gun


Moc se ogleda u nemoci drugih .


Sadizam je strast za posedovanjem apsolutne i neograničene vlasti nad drugim bićima - biti Bog drugom biću transformacijom vlastite nemoći u doživljaj svemoći. Pod sadizmom se, naravno, ne podrazumeva samo seksualni sadizam, iako ime duguje Markizu de Sadu, već daleko češći i rasprostranjeniji oblik mentalnog i daleko opasniji oblik fizičkog sadizma.

U redovima za l.k. lako je prepoznati mentalni, pa i fizčki sadizam. Elementi seksualnog iživljavanja, koliko je meni poznato, nisu zabeleženi.
Mada neki teoretičari kažu da je hebanje u glavu (zdravu pamet) na granici mentalnog i seksualnog sadizma.
alarih alarih 12:21 22.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

Vojislav Stojković
oskar-z-wild


Да се не сете Срби.


mariopan

Eto, setili se drugi. Mi ne umemo ni da "prepišemo" nešto pametno.


Umeju oni iz MUP-a, a i drugih državnih organa, umeju, itekako, kada hoće, ali neće.
Reč je o osionosti i inertnosti vlasti.

Ne umeju, bar ovi panduri iz NBG
Verovatno najopterećeniji MUP sa ubedljivo najnižim prosekom IQ šalterskih službenika - zvuči oštro, ali je zapravo eufemizam, jer već 5 godina registrujem auto kod iste spodobe koja i dalje kuca jednim kažiprstom dok drugi drži u ustima.

Elem, opština NBG im pokloni to "čudo neviđeno" sa papirićima i znate li kako to tamo funkcioniše? Šalteruše upućuju građane da se brojevi uzimaju u 8h!!! Sad zamislite ovu priču sa novim LK, ali i registraciju, kojekakve potvrde i izvode i ebemliga šta se sve u MUP-u radi. Dođe 200 ljudi ranom zorom, očerupaju onaj aparat u 8, ko uzeo-uzeo, eventualno pokušaš da se džoraš sa nekim za povoljnije vreme, ali najpametnije je uzeti slobodan dan, jer nema takvog poslodavca u ovom gradu da ti dozvoli to šetkanje tamo-amo.
Mislim se nešto, kad bi se ta administracija pripitomila, bešmisve ako se ne bi smanjila gužva po beogradskim drumovima.

Elem, ove godine sam auto registrovala u Savskoj i poslala mail Opštini NBG sa molbom da kolegama iz zgrade prekoputa organizuju praktičnu obuku u šalter-sali opštine ili makar neku ppt prezentaciju za debile ili da lepo traže poklon nazad.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:24 22.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

alarih

ali najpametnije je uzeti slobodan dan, jer nema takvog poslodavca u ovom gradu da ti dozvoli to šetkanje tamo-amo.


Ekonomski aspekt čekanja u redovima za l.k., pasoše, razne izvode, overe dokumenata, registraciju vozila i slično, čini mi se da niko nije pomenuo, što je sasvim razumljivo u državi u kojoj retko ko radi.

Koliko li je radnih sati otišlo u nepovrat, koliko radnih dana, pa i godina, samo zato što nam je vlast ili osiona ili nesposobna, odnosno i osiona i nesposbna, a šalterske službenice sisaju kažiprste.
margos margos 09:33 23.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

Koliko li je radnih sati otišlo u nepovrat, koliko radnih dana, pa i godina,

A možda oni to angažovanje doživljavaju kao upošljavanje?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:43 23.02.2010

Re: Допринос српској чекологији

Moguće, moguće.
Ko zna šta sve dokonom narodu može da padne napamet.

libkonz libkonz 22:35 20.02.2010

Predlog

možda je rešenje da se organizuje mesto gde se čeka za red na broj. Lepo dođeš, dobiješ predbroj i znaš koji si po redu u redu za broj.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:42 20.02.2010

Re: Predlog

lib, ako te čuju ovi Dačićevi, nahebali su svi koji još nisu izvadili lične karte.
arianna arianna 22:52 20.02.2010

Re: Predlog

najbolje da nam odmah ugrade biometrijski čip u uvo, i da ne stojimo više po redovima
mariopan mariopan 22:54 20.02.2010

Re: Predlog

libkonz
možda je rešenje da se organizuje mesto gde se čeka za red na broj. Lepo dođeš, dobiješ predbroj i znaš koji si po redu u redu za broj.

mariopan mariopan 22:56 20.02.2010

Re: Predlog

arianna
najbolje da nam odmah ugrade biometrijski čip u uvo, i da ne stojimo više po redovima

Gde se čeka red za čipovanje i pošto??
šifra: jeftino čekam u redovima umesto vas - vaši penzioneri
arianna arianna 23:36 20.02.2010

Re: Predlog

mariopan

Gde se čeka red za čipovanje i pošto??
šifra: jeftino čekam u redovima umesto vas - vaši penzioneri



Polako sa tim redovima. Prvo popis stanovništva, pa diskusija Za i Protiv, pa tender, pa žalbe na tendreske odluke, pa izvodjač implantacije čipova, pa rešavanje sukob interesa, pa spiskovi za čekanje u red za čipizaciju

šifra: pošto-zašto, samo da je IN

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:52 20.02.2010

Re: Predlog

Naši kakvi su naručiće nam one ogrlice sa čipom, kao što ima Bleki, nemački ptičar, mog komšije stravstvenog lovca.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:09 21.02.2010

Re: Predlog

šifra: jeftino čekam u redovima umesto vas - vaši penzioneri

Mariopan, razradi posao, pa otvori agenciju za nas dolazeće penzionere. Taman mi treba 5 godina.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:24 21.02.2010

Re: Predlog

Vojislav Stojković
Naši kakvi su naručiće nam one ogrlice sa čipom, kao što ima Bleki, nemački ptičar, mog komšije stravstvenog lovca.

Ćuti, nemoj da im daješ ideje.
mariopan mariopan 09:31 21.02.2010

Re: Predlog

ssvetlana92
šifra: jeftino čekam u redovima umesto vas - vaši penzioneri

Mariopan, razradi posao, pa otvori agenciju za nas dolazeće penzionere. Taman mi treba 5 godina.

Nego šta!
Taman ćete sitći na red do vaše penzije
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:57 21.02.2010

Re: Predlog

ssvetlana92
Vojislav Stojković
Naši kakvi su naručiće nam one ogrlice sa čipom, kao što ima Bleki, nemački ptičar, mog komšije stravstvenog lovca.

Ćuti, nemoj da im daješ ideje.


Siguran sam da su oni već došli na tu ideju, ali se crkva nije složila zbog čipa u ogrlici.
miloradkakmar miloradkakmar 22:55 20.02.2010

Mogao si lepo

da dođeš u Temerin. Rade u dve smene- pre i posle podne, nema redova, nema gužve... Za jedan dan sve bi završio.

P.S. Ne bih da odvodim raspravu na drugu stranu, ali ja sam 90 odsto priprema za odlazak u penziju obavio telefonski. Možda sam imao sreće i naišao na finu i predusretljivu gospođu ili ta gospođa savesno radi svoj posao? Verovatno ima jednog i drugog.
mariopan mariopan 23:03 20.02.2010

Re: Mogao si lepo

miloradkakmar

Moj sin je dobio pasoš za jedan dan, "strancima" gastarbajterima ga daju odmah. Mislim da je bio malo skuplji ali ne mogu da tvrdim , nisam pitala.
Zet iz Kanade zimus morao da ode u prigradsko naselje pored Beograda, (isto dobio za jedan dan) jer je Beograd prebukiran.
Ipak se nešto (p)okreće.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:45 20.02.2010

Re: Mogao si lepo

miloradkakmar
da dođeš u Temerin. Rade u dve smene- pre i posle podne, nema redova, nema gužve... Za jedan dan sve bi završio.

P.S. Ne bih da odvodim raspravu na drugu stranu, ali ja sam 90 odsto priprema za odlazak u penziju obavio telefonski. Možda sam imao sreće i naišao na finu i predusretljivu gospođu ili ta gospođa savesno radi svoj posao? Verovatno ima jednog i drugog.


Pazi, milorade, ne govorim ja uopšte o nižem osoblju MUP-a. I u Beogradu oni većinom rade korektno, a poslednjih godina su i ljubazni. I ovde se radi u dve smene. Međutim, reč je o sistemu i o onima iz vrha koji ga kreiraju i održavaju.
Vrh je udaljen od građana, inertan i osion prema njima, sem naravno u vreme predizborni kampanja, kada glumi ljubaznost i ne trepćući daje lažna obećanja.

A, što se tiče, tvog poziva da dođem u Temerin, vrlo rado, hvala ti. Biće prilike.
miloradkakmar miloradkakmar 00:05 21.02.2010

Re: Mogao si lepo

Vrh je udaljen od građana, inertan i osion prema njima, sem naravno u vreme predizborni kampanja, kada glumi ljubaznost i ne trepćući daje lažna obećanja.

Razumeo sam priču.
Naslušao sam se predizbornih obećanja od lokala do vrha. Skoro ni jedno nije održano , čak ni ono ostaćemo na vlasti dok imamo vašu podršku.
A, što se tiče, tvog poziva da dođem u Temerin, vrlo rado

Biće mi drago.
trener92 trener92 23:40 20.02.2010

Zanimanje:

Dežurni čekač.Pozove te telefoom, kaže kada treba da dođeš i budeš odmah na redu.
Do skoro su radili, cena je bila od 20 -40 evra, po dogovoru, sve zavisi od procene.Ne znam da li i sada rade.
Lepe su pare namlatili.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:49 20.02.2010

Re: Zanimanje:

Raspitivao sam se. Ili više ne rade ili sam im bio sumnjiv.
mariopan mariopan 23:51 20.02.2010

Re: Zanimanje:

trener92
Dežurni čekač.Pozove te telefoom, kaže kada treba da dođeš i budeš odmah na redu.
Do skoro su radili, cena je bila od 20 -40 evra, po dogovoru, sve zavisi od procene.Ne znam da li i sada rade.
Lepe su pare namlatili.

Dobro što si rekao cenu, eno ja se cenjkala gore sa ariannom, do skoro je to super radilo ispred ambasada, sad nam dali šengen pa smo siroti penzioneri ostali bez tezge, nije lepo
zilikaka zilikaka 00:45 21.02.2010

Samo da dodam

da je glavno tek na kraju.
Kada obaviš sva ta slikanja i predaš dokumenta, kažu ti kad da dođeš po njih. E, TADA se naoružaj svim mogućim strpljenjem, a obavezno ponesi i poveću pljosku. Trebaće.
Ja sam letos na NB čekala više od šest sati po vrućini, na stepenicama ispred ulaza!

I nije to sve jedno! Mora se predvideti da ako njih 150 tog dana preda dokumenta, da će istih tih 150 nakon 2-3 nedelje doći po nih, pa im i organizovati termine preuzimanja.
Da sad ne dužim, ali iskustvo je bilo za pamćenje. Čak je i hitna pomoć odnela ženu kojoj je u toj gunguli pozlilo.
A kada sam došla kući, pošaljem par mail-ova nadležnima. Čak sam i resornog ministra pronašla!
Odgovor sam dobila samo od Gradskog MUP-a, da čine sve što mogu kako bi odradili poso, a ako imam primedbi na organizaciju, da se obratim tomitom, koji je zadužen da organizuje rad na NB.
...a ja se upravo na njegov rad žalila višim instancama.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 04:21 21.02.2010

Re: Samo da dodam

Način je kod svih bio isti. Prvo se čeka za broj za podnošenje zahteva, broj se izdaje dan za dan, ne može telefonom, ne može mejlom, ne može faksom, a ni telegramom, može samo lično.


e ovde sam se zacenio...e-mail...hahaha...bas si optimista!!!
Nacekacemo se do tada

Naravno, nismo našli ni jedan racionalan razlog koji bi išao u prilog načinu kako je MUP Srbije organizovao izdavanje novih ličnih karata i pasoša. Ostalo nam je nejasno zašto se zakazivanje ne može obaviti telefonom ili mejlom, a ako se mora lično zašto samo dan za dan, a ne i za naredne dane, a ako se baš mora dan za dan, zašto dežurni službenik ne može da izdaje brojeve i pre osam časova, a ako nikako ne može pre osam časova, zašto građani ne mogu da čekaju u holu policijskih stanica, već na ulici bez obzira na vetar, sneg i kišu


Ja sam leteo kuci sa drugog kontinenta - van svih planova i o svome trosku -samo da zamenim pasos posto preko ambasade ne moze (?????) a kazu plavi ce vaziti samo do kraja godine. Samo sto sam to uradio, kazu moze plavi jos godinu dana, imamo samo toliki broj masina. Pa ako ste znali da imate toliki broj masina da li treba doktorat iz nuklearne fizike da se na vreme izracuna da je nemoguce zameniti sve pasose do kraja godine!!!! Nesposobnjakovici!

Onda pozivem ambasadu, konzularno da pitam moze li se sa vizom u starom yu plavom pasosu, ponistenom ( pasosu. viza nije ponistena)i novim crvenim srpskim pasosem nazad - cujem bilo problema , neke ljude vracali sa granice itd. Kazu ne znamo, raspitajte se. Pa cemu j*#* ambasada i konzularno ako to ne znate i niste vi ti gde treba da se raspitam???

Amateri!

Bilo situacija i u procesu izdavanja pasosa kuci..ma boje da ne pocinjem o pasosu...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:22 21.02.2010

Re: Samo da dodam

Dobro si prošao. Moj poznanik je na povratku iz Kanade, iz sličnog razloga proveo noć u aerodromskom pritvoru (azilu) u Londonu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:24 21.02.2010

Re: Samo da dodam

zilikaka
kojoj je u toj gunguli pozlilo.
A kada sam došla kući, pošaljem par mail-ova nadležnima. Čak sam i resornog ministra pronašla!
Odgovor sam dobila samo od Gradskog MUP-a, da čine sve što mogu kako bi odradili poso, a ako imam primedbi na organizaciju, da se obratim tomitom, koji je zadužen da organizuje rad na NB.
...a ja se upravo na njegov rad žalila višim instancama.


Znači ne pomaže da im i ja pošaljem jedan opširni mail?
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 12:08 21.02.2010

Re: Samo da dodam

Vojislav Stojković
Dobro si prošao. Moj poznanik je na povratku iz Kanade, iz sličnog razloga proveo noć u aerodromskom pritvoru (azilu) u Londonu.


e sad mi je lakse... :)))))
zilikaka zilikaka 12:12 21.02.2010

Re: Samo da dodam

Ja sam poslala i broj vozila hitne pomoći, i tačan opis i vreme kada se dogodilo.
Da, dodala sam i da sam lično čula os starije gospođe, koja je prethodno uspela da nekako uđe i pita, da ne postoji drugi način. Ona je molila da joj zakažu bilo koji termin kada može da dođe i preda dokumenta, jer fizički ne može da izdrži čekanje u redovima. Reče da je težak srčani bolesnik i da postoji opasnost da joj pozli. Od nje, tad uzrujane, sam čula da ne mogu da zakazuju termine, a ako joj pozli, oni će pozvati hitnu pomoć.
To sam sve napisala u svom mailu, a odgovor je poznat.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:35 21.02.2010

Re: Samo da dodam

I u našem redu je bila jedna stara gospođa sa štakom. Čini se da ima ozbiljnu deformaciju kičme. Nije mogla dugo da stoji pa se šetkala okolo. Ali, stoički je izdržala.
Čak je i zamahnula štakom na jednu mlađu gospođu, koja je pokušala da se ugura preko reda, uz obrazloženje da je ona sa Kosova i da ima troje dece. Iz reda su se čuli i povici: "Svi smo mi sa Kosova" i "Jebalo te Kosovo, dođi sutra ujutro u pet".
Kad je red za l.k. u pitanju, ne pomaže ni na najskuplja srpska reč.
margos margos 01:39 21.02.2010

Možda ti bude lakše...

U sovjetskoj Rusiji, čuvenom matematičaru dodje prijatelj i kaže mu da će sutra tajna služba da ga uhapsi i osudi - sad streljanje ili Sibir - još se ne zna.
Pita on šta da radi...prijatelj mu kaže da pobegne što dublje u unutrašnjost, da se prijavi u neki kolhoz kao nepismeni radnik, da ore i kopa jedno dve godine, pa da se prijavi u večernju školu - to komunisti vole. Na kraju će završiti kao nastavnik u nekoj školi i niko ga neće primetiti.
On tako i uradi. Posle dve godine, dodju da pitaju ko hoće u večernju školu, on digne svoju žuljevitu ruku i pozovu ga. Ko bude dobar u školi - može i u partiju da udje!!!
Krene on u školu. Jezik, prvo vuku kose crte dva časa, pa uspravne dva časa...sve on to preživi ali dodje matematika.
Prvi čas brojevi od jedan do deset. Jedno peti čas, nastavnica napiše na tabli, posle objašnjenja od pola sata o sabiranju, 1+1=? i pita ko će ovo da reši. On popizdi i javi se. Krene sa integralima, diferencijalima, limesima, vektori, vektorska polja...
Na kraju dobije rezultat 1+1=3. Zapanjen stane, i pita - gde sam bre pogrešio.
Iz zadnjeg reda se stidljivo digne ruka jednog drvoseče koji kaže - kod Košijevog kriterijuma konvergencije nizova!
zilikaka zilikaka 09:48 21.02.2010

Re: Možda ti bude lakše...

Da , to je još jedna verzija onog "pst, kolega, Plankova konstanta!"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:05 21.02.2010

Re: Možda ti bude lakše...



Ima sličnih primera i kod nas. Evo, jedne istinte pričice:

Moj prijatelj, u to vreme docent i dr pihologije, reši da poveća porodični budžet u vreme teške krize devedesetih. Prijavi se za taksistu, a da bi dobio dozvolu mora da završi neki kurs. Prijavi se sa diplomom gimnazije. Na tom kursu ima i predmet psihologija (nešto kao odnos prema klijentima u taksiju, etc). Čuvao se čitavo vreme da se ne oda, posebno na završnom ispitu (testu).

Kada je profesorka psihologije saopštavala rezultate, ispadne da je on jedini dobio peticu. Pita ga koju je školu završio, on kaže gimnaziju, a gde, u Prokuplju, odgovori, na šta profesorka kaže: Oduvek sam ja govorila da je prokupačka gimnazija jedna od najboljih u Srbiji.
margos margos 11:05 21.02.2010

Re: Možda ti bude lakše...

Naravno da je došao u neprijatnost da na kraju i laže - ko mu je kriv kad se istakao na ispitu.

O tome šta će doktor nauka na tom kursu - ne bih...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:25 21.02.2010

Re: Možda ti bude lakše...

margos

O tome šta će doktor nauka na tom kursu - ne bih...


To je jasno, samo po sebi.
Čula si, valjda, za onog nezaposlenog lekara iz Kragujevca što se upisao u večernju školu za medicinske sestre.
Sepulturero Sepulturero 12:38 21.02.2010

Сремски Карловци

На нову личну карту и пасош не чека се уопште. Када сам дошао, око 11.00, није било никога тако да сам све документе одмах добио.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:37 21.02.2010

Re: Сремски Карловци

E, blago vama iz Karlovaca i Temerina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:46 21.02.2010

Re: Сремски Карловци

...i tesko nama van Karlovaca i Temerina.
Unfuckable Unfuckable 17:16 21.02.2010

ejbg

redove za vize zamenili smo redovima za pasoše.
Moj drugar ih je stručno ispreskakao otišavši u Barajevo, gde je pos'o završio za 10 minuta (i 2 litre benzina, recimo)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:52 21.02.2010

Re:Fizika i redovi

Odustao sam od Barajeva, ne zbog udaljenosti, već zbog zakona o spojenim sudovima.
Kao što je poznato iz fizike, u spojenim sudovima, koji su gore otvoreni, tečnost stoji na istom nivou.
Da taj zakon ima veze sa redovima ispred našeg MUP uverio sam se prethodnih godina čekajući za registraciju kola. To su mi potvrdili i iskusni službenici iz agencija koji svakodnevno stoje u tim redovima i poznaju stanje u Beogradu.

Ipak, moguće da sam se zahebao. Ko mi je kriv kad verujem u nauku, a ne u Boga.
producent123 producent123 13:32 22.02.2010

moj red

Ja sam sve to obavio u decembru na -11 stepeni. Ko velim hladno je, neće biti gužve itd. Ali ne!!!
Dva detalja iz mog reda nikada neću zaboraviti.
Prvi detalj:
07.20h prošlo je 26 minuta kako sam stao u red. -11 je i mnogo je hladno. Nas pedesetak je u redu. Svi cupkamo. Cucamo što bi moja tašta rekla. S vremena na vreme pored nas prođe neki zaposleni, praveći se da red uopšte ne postoji. U jednom momentu glavni ključar je prišao sa unutrašnje strane vrata da osmotri situaciju, na šta je masa zavapila da nas pusti unutra. Hladnokrvno je slegao ramenima, pokazao na sat da još nije vreme, okrenuo se i otišao u toplinu policijske stanice. Nije prošao ni minut od ovog nemilog događaja, kad sa kraja reda se čuje pitanje:
"Ljudi jel ima neko kablove, zaribo mi auto?"
Okrećemo se svi da vidimo ko je, kad ono neki pozornik sa sve rukama u džepovima, skvrčen od hladnoće.
"Biće ako nas pustiš unutra!" dobacuje jedan.
"Pa ne mogu ja da vas pustim unutra" kaže pozornik.
"Možeš, možeš, al nisi probo!" viče gospođa sa početka reda. Sad već ceo red učestvuje u pregovorima.
"Ma ne mogu ljudi ništa, nisam ja ovde nikakva vlast" pravda se policajac
"Nisi vlast? E pa onda idi kod Dačića pa nek ti on da kablove!"
Poput organizovanog jata pingvina kao na komandu svi se okrenusmo na drugu stranu. Onu koja obećava. U pravcu zaključanih vrata.
Detalj drugi:
07.46h Još malo. 14 minuta. Kako se približava vreme početka dodele brojeva, tako opšta kritika vlasti, države, predsednika i svega što tišti našu svakodnevnicu dobija na intenzitetu. Lakirer iz obližnje auto radionoce vodi glavnu reč.
" Majke mi, ja mislim da je red u vreme Miloševića bio mnogo bolji. Kako god da okreneš za narod nije bilo ništa, pa kad vidiš red a ti lepo staneš u njega i znaš da ćeš nešto kupiti. A kod ovih ima svega, šta ti duša oće, a ja opet moram u redu da stojim!"
"Ne jednom, no dva puta" dobacuje lik iza njega.
"Zašto dva puta?" iznenađeno pita lakirer.
"Jednom da predaš, drugi put da podigneš"
"U majku im... pa ja lepo kažem da je red onda bio bolji"

Sva sreća pa je došlo 8.00h. Stvarno su otvorili vrata na vreme. Ni u vojsci se nisam tako smrzao. Baš mi je trebao pasoš.
Moja divna žena i ja smo podelili čekanje u redu. Ona za predavanje, ja za podizanje. Proces podizanja traje duže nego predavanje. Sve je u ovom procesu naopačke, pa i to.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:00 22.02.2010

Re: moj red

producent123
Ja sam sve to obavio u decembru na -11 stepeni. Ko velim hladno je, neće biti gužve itd. Ali ne!!!



Obzirom na dosadašnja iskustva, izgleda da će najbolje proći oni koji sačekaju Strašni sud, pa onda stanu u red, ne ispred Sv. Petra, već ispred ministra Dačića.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana