Kultura| Mediji| Zabava

TV serije i uvodne špice

Dawngreeter RSS / 22.02.2010. u 03:09

Dok razmišljam o budućnosti ovog bloga i bakćem se sa kojekakvim "ozbiljnim" stvarima koje mi vise iznad glave, te zbog kojih mi izgleda neproduktivno posvetiti vreme onoj vrsti blogotekstova koje inače volim ovde da kačim, evo jednog pokusaja izbacivanja nečega što prosto mislim da je cool.

Ja serije volim više neg' baklave da jedem. Nisam siguran šta je tačno po sredi, ali strašno pasuju mojim periodično opsesivnim naletima interesovanja. Ovo nije tekst o serijama (mada sam i jedan takav planirao). Ovo je tekst o uvodnim špicama za serije. O da.

True Blood

Da odmah počnem sa apsolutnim favoritom, ova uvodna špica neće skoro biti prevaziđena. I to ne samo što je špica generalno sjajna nego su i svi sastavni elementi do jaja. Fenomenalan izbor pesme, odličan vizuelni deo i još uspeva savršeno da uhvati željenu atmosferu serije - južnjačke vampire - bez i jednog vampira. Ma bre, sama špica za sebe može da bude umetničko delo. Moj omiljeni deo je GOD HATES FANGS natpis na crkvi. Ruralna Luizijana nikad nije bila toliko cool, bez obzira što je druga polovina druge sezone bila baš baš loša. Nadamo se da će se treća vratiti na pravi put. I wanna do real bad things with you.

Firefly

Firefly je moja zvanišno No.1 serija ikada. Kada sam prvi put čuo koncept kauboja u svemiru, zvučalo mi je retardirano. Bilo je potrebno tačno dva minuta prve epizode da shvatim koliko nisam bio u pravu. Do dana današnjeg ova uvodna špica ostaje jedna od retkih stvari koje mi mogu popraviti raspoloženje u roku od odmah. Svemirski brodovi i divlji konji na sred prerije neke udaljene planete. Destilovana dojajnost.

Battlestar Galactica (reimagined)

Nova verzija serije, ne stara. Druga polovina špice, kada bubnjevi krenu, je svaki pit različita i sastavljena je od isečaka same epizode. Vrlo cool efekat. Kao i kroz samu seriju, muzika je ključni element stvaranja atmosfere. Po svemu sudeći, tekst ove pesme je na Sanskritu i predstavlja neku antičku molitvu. Tematski vrlo odgovorajuće, obzirom da se religijska razilaženja politeističkih ljudskih plemena i monoteističkih mašina nalaze u najužem fokusu radnje.

Zanimljiva stvar je da zapravo postoje dve uvodne špice. Ovo je ona do jaja, druga je throwback u staro doba serija kada je uvodna špica trebalo da objasni celokupan bazični zaplet serije. O emotivnim traumama užasnog kraja fenomenalne serije nekom drugom prilikom. So say we all.

ReGenesis

Bio sam istinski iznenađen da ovakva vrsta muzike može tako lepo da se uklopi u uvodnu špicu. Pogotovo me oduševljava onaj kratak momenat sa iseckanim ljudskim glasom u sredini. Ne znam ni šta bih više rekao, osim da me špica svaki put hipnotiše kada je gledam.

Lie to Me

Iako mi se čini da tekst pesme zapravo i nema mnogo veze sa radnjom serije, vizuelno mi se strašno sviđa i u tom pogledu je muzika savršeno dopunjava. Kao serija o ljudima koji detektuju ljudsko ponašanje kad lažu sjajna fora je što non stop koriste fotografije poznatih političara kao ilustracije. Taj momenat izostaje u uvodnoj špici, što je veliki minus, ali nema veze.

Californication

Nemam pojma šta je baš toliko zanimljivo u ovoj špici. Klasičan kolaž snimaka glavnih aktera uz neku neutralnu pozadinsku muziku. Ali nekako mi je cool. Nemam dobar izgovor, zato i stoji na kraju.


LOST

Ok, ovo je već fora. Ali ipak, potpuno odsustvo špice je sjajna ideja za špicu! Live together, die alone.

Tagovi



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 03:40 22.02.2010

Sjajno, nema sta!

Nego ovaj mi tvoj uvod u True Blood mnogo lici na uvodne kadrove Jarmusovog "Down by Law", koji se takodje desava u Luizijani:

Dawngreeter Dawngreeter 10:00 22.02.2010

Re: Sjajno, nema sta!

U bre. Nisam gledao Down by Law i sada sam vec siguran da je to mnogo veci propust nego sto sam mislio. Plus, Tom Waits je uvek do jaja.

Inace, ceo taj feel juznjacke kulture je meni uvek bio fascinantan. Southern drawl mi je medju omiljenim akcentima, southern gothic mislim da je najzivopsniji ogranak horora, southern belle damska kultura ("well isn't that nice" je, navodno, ono sta juznjacka dama treba da kaze kada zeli nekoga u lice da opsuje )... Jedino sto ne bih voleo tamo da zivim.
maksa83 maksa83 11:06 22.02.2010

Re: Sjajno, nema sta!

U bre. Nisam gledao Down by Law i sada sam vec siguran da je to mnogo veci propust nego sto sam mislio. Plus, Tom Waits je uvek do jaja.

Ne možeš da naslutiš kakav propust. Tom Waits zamešan sa Robertom Beninijem with a touch of John Lourie, sve crno belo. Svi su savršeni. Film svih filmova, ako mene pitaš. A ako se ložiš na južni milje, pored Southern Comfort (uobičajeni film Voltera Hila, dakle, d južual Volter Hil staf - oni idu, i idu, i idu, i idu, i tu ih okolnosti krune), to je najviše južnjačke močvare što ćeš da se nagledaš u nekom filmu. I psihodelični Roberto Benini monolozi u njoj (very strange mother, my mother...).

true blood

cim sam videla naslov, pomislila sam da okacim spicu za "true blood", kad ti vec stavio u tekst.

odlicna serija, gde su ljudi vece ubice od vampira, pored vampira jos gomila raznih natprirodnih stvorenja, pa onda razni iscelitelji koji to zloupotrebljavaju, vampiraska krv kao afrodizijak...

u petak u UK pocinje druga sezona. jedva cekam. zabava za trudnice
Dawngreeter Dawngreeter 10:03 22.02.2010

Re: true blood

Ah, secam se kako sam bio bezuslovno opcinjen serijom tokom prve sezone. Bas ti zavidim

Inace radjena je po knjigama. Izgleda da postoji pravilo po kojem neka americka domacica mora da bude autor svakog serijala knjiga o vampirima.
maksa83 maksa83 08:33 22.02.2010

thump

tup zvuk padanja na grudi

Ja serije volim više neg' baklave da jedem.

Kod mene su tu negde sa tulumbama.
Firefly je moja zvanišno No.1 serija ikada.

Opet se začulo <thump>, doduše kolje se sa svetim trojstvom Weeds, Californication i BSG. Firefly je najnepravednije zapostavljena serija ever, doduše sa njenom tužnom sudbinom u rukama Foxa još se to i sretno završilo.

Dodao bih još Dexter špicu, čist filigranski rad:


myredneckself myredneckself 09:00 22.02.2010

Re: thump

Ja serije volim više neg' baklave da jedem

Kod mene su tu negde sa tulumbama.

nivo kadaif
kad govoris o spicama, meni jedna od jako dobrih
ta mi prva pada na pamet, ali imam jos

edit:
ideja za post bonbona
Dawngreeter Dawngreeter 10:23 22.02.2010

Re: thump

maksa83
Ja serije volim više neg' baklave da jedem.

Kod mene su tu negde sa tulumbama.

Zapravo i ja bih pre koristio tulumbe za poredjenje, u glavnom zato sto baklave u opste nesto posebno i ne volim. Al' sam jos u osnovnoj, iz ko zna kog razloga, ukrao tu frazu sa baklavama iz neke lektire. Da me ubijes ne mogu da se setim koje delo je po sredi, samo se secam da je bila vezana za nekog lika koji je otpusten iz poste zbog otvaranja tudjih pisama "sto je voleo da radi vise nego baklave".

Kako potpuno nesvrsishodna digresija

maksa83
Firefly je moja zvanišno No.1 serija ikada.

Firefly je najnepravednije zapostavljena serija ever, doduše sa njenom tužnom sudbinom u rukama Foxa još se to i sretno završilo.

FOX-u to nikada nece biti oprosteno, skotovi neopevani. A ja sam totalan browncoat, pa jos i generalno whedonite povrh toga. Trebalo je mnogo samokontrole da na ovu listu ne okacim Buffy i Angel uvodne spice
rapunzel rapunzel 10:30 22.02.2010

Re: thump

Ja serije volim više neg' baklave da jedem


čokoladna torta sa višnjama:)))

za mene neprevaziđena špica, serija, glumci...sve

Dawngreeter Dawngreeter 10:36 22.02.2010

Re: thump

myredneckself
kad govoris o spicama, meni jedna od jako dobrih
[Twin Peaks bejase ovde]


Ah, Twin Peaks. U hipotetickom "pravom" tekstu o serijama koji vec neko vreme zelim da otkucam, Twin Peaks bi imao veoma vazno mesto. Prva bitna TV serija. Prva serija koja je pretpostavila ne samo da postoje ljudi kojima paznja moze da traje duze od 15 minuta, nego jos i da postoje ljudi koji bi gledali TV a bili bi zainteresovani za kvalitetan sadrzaj. Steta sto je u kasnijim stadijumima potpuno pocela da gubi fokus. Nema veze, ikonicna slika mrtve Lore Palmer uvijene u plastiku ostace najbitniji TV momenat ikada.

Mada jos nisam gledao Fire Dance With Me film. Nekako mi zao da kopam po necemu sto mi vec stoji spakovano u galvi...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:38 22.02.2010

Re: thump

čokoladna torta sa višnjama:)))

Švarcvald?
Dawngreeter Dawngreeter 10:40 22.02.2010

Re: thump

rapunzel
za mene neprevaziđena špica, serija, glumci...sve


Homicide je stvarno fenomen za sebe. Meni najbolja serija u kategoriji serija koje nije pravio Joss Whedon. Kazu mi da je The Wire jos bolji ali nikako da mu posvetim vreme.

Spice se nikada nisam secao nesto posebno, do duse. Nije u ospte losa, samo mi nikad nije za sebe izgledala notable.
4krofnica 4krofnica 10:46 22.02.2010

Re: thump

Švarcvald klinik

rapunzel rapunzel 11:02 22.02.2010

Re: thump

Švarcvald?
rapunzel rapunzel 11:18 22.02.2010

Re: thump

krofnice,
Švarcvald klinik

pazi kad nikad nisam gledala i ako je bila moderna ko dinastija:)))
tada sam pratila samo jednu seriju:

angie01 angie01 11:36 22.02.2010

Re: thump

kad smo vec kod smogovaca,(i Sande Langerholz)

nema klip-al, ishlo je ovako,

dani dani
da mogu bit ko sni
da ovaj svijet
moze bit ljep
da mogu svi
srecu naci
radost
tuga
to nije mala stvar
i zato znaj
sto drugom das
to natrag primas sam

tko je dobar nije sam
oduvijek smo znali
prijatelja svi ce nac
veliki i maliiiiiiiiiiii


dani, dani
da mogu bit ko sni
da ovaj svijet
moze bit lijep
da mogu svi
srecu naci
cult cult 11:41 22.02.2010

Re: thump

Homicide je stvarno fenomen za sebe


Posle prvog gledanja ove serije, hteo sam da odem u Ameriku, pa u Boston, pa da budem osumnjicen, da me uhapse, everything you say can be and will be...a onda da me ubace in the box
rapunzel rapunzel 11:42 22.02.2010

Re: thump

Posle prvog gledanja ove serije, hteo sam da odem u Ameriku, pa u Boston, pa da budem osumnjicen, da me uhapse, everything you say can be and will be...a onda da me ubace in the box


u baltimor:)))
cult cult 12:01 22.02.2010

Re: thump

pardon. Baltimor.
Sad cu introspekciju da vidim otkud mi Boston u glavi.
joseywales joseywales 14:12 22.02.2010

Re: thump

cult
pardon. Baltimor.
Sad cu introspekciju da vidim otkud mi Boston u glavi.


Boston Legal?

U Ameriku, pa u Boston, pa da podignu optužnicu protiv tebe, pa da te brani niko drugi nego neverovatni Deni Krejn! :)
Dawngreeter Dawngreeter 17:33 22.02.2010

Re: thump

Danny Krane!

Jedina advokatska serija vredna gledanja. Sa mogucim delimicnim izuzetkom The Practice (kojeg je Boston Legal i onako spinoff).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:18 22.02.2010

Re: thump

Jedina advokatska serija vredna gledanja. Sa mogucim delimicnim izuzetkom The Practice (kojeg je Boston Legal i onako spinoff).

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:00 22.02.2010

ko o čemu

baba o...mjuzu

ova špica nije nikakva, serija verovatno najlošija ikada ali muzika iz špitze - nikad bolja. najgore od svega što je špitza bolja od bilo kog kadra ili priče u samoj seriji. isto važi i za muziku. dok sam slušala te najve za seriju nisam mogla da je dočekam. količina razočarenja nakon gledanja par epizoda je nemerljiva.

so, primer totalnog disbalansa:
Dawngreeter Dawngreeter 12:06 22.02.2010

Re: ko o čemu

Da sam video (odnosno cuo) spicu, mozda bih se zainteresovao. Ali sam video komentare na temu serije pa nikada nisam ni shvatio da je nesto zanimljivo...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:05 22.02.2010

Re: ko o čemu

Dawngreeter
Da sam video (odnosno cuo) spicu, mozda bih se zainteresovao. Ali sam video komentare na temu serije pa nikada nisam ni shvatio da je nesto zanimljivo...

e pa ja sam gledala prvo špicu i kad sam odgledala prvu epizodu... posle sam u naletu gledala još 2-3 po pola, tipa, čekam da mi počne sledeća
4krofnica 4krofnica 10:29 22.02.2010

*


ovo je slicno kao 'lost'. samo naslov i kratka poznata muzika (zvuk?)koji najavljuje dobru zabavu. posle toga ide 'previously in Lost/Heroes'..mozda sasvim dovoljno i prepoznatljivo..
ove sledece kratke i slatke
Dawngreeter Dawngreeter 11:17 22.02.2010

Re: *

Uf. Posle sjajne prve sezone, dosadne druge i "joj ubodi me viljuskom u oko da ne gledam ovo" trece sezone stvarno vise ne mogu nista pozitivno da kazem, cak ni o spici. Kako su uspeli da zaseru nesto sa tako sjajnim pocetkom nikad necu shvatiti.
cult cult 11:43 22.02.2010

Re: *

ovo je slicno kao 'lost

ovo je bogohuljenje per se.
Prva sezona je kom si kom sa, djene djene itd, a onda se pretvara u jedno od vecih shitova koji su snimljeni...Mislim da ima cetiri sezone, cetvrtu nisam mogao da zavrsim koliko je priglupa.
4krofnica 4krofnica 12:45 22.02.2010

Re: *

ovo je bogohuljenje per se.

sta se srdis cult..mislim na spicu.

cult cult 13:25 22.02.2010

Re: *

sta se srdis cult..mislim na spicu.

srditost mi je potpuno depersonalizovana.
"save the cheerleader, save the world"...(tu sam trebao da prestanem da gledam)
4krofnica 4krofnica 13:36 22.02.2010

Re: *

save the cheerleader, save the world
hahahaha, mnogo glupo zvuci, priznajem..
ja sam gledala prva dva serijala i nisam vise..
meni su se tu svidjali neki likovi, recimo Sajler, Noa i
predivni, pravdoljubivi Hiro Nakamura
"Yatta!"
cult cult 17:17 22.02.2010

Re: *

Sajler

Totalno cool lik...neces verovati, do kraja postaje pozitivac
Ja bih, cisto s muskog aspekta, dodao tu i onu plavusu sto je podvojena licnost...jbg, niske strasti
Dawngreeter Dawngreeter 17:50 22.02.2010

Re: *

Meni se jako svidja sto je Sylar bukvalno potpuno drugacija osoba na svake dve-tri epizode. A kad kazem svidja, mislim ne.
4krofnica 4krofnica 17:58 22.02.2010

Re: *

ah Niki. megabejb!
cult cult 18:14 22.02.2010

Re: *

mhm. ona bitchy varijanta je opasno dobra.
na ovoj slici je too barbie
4krofnica 4krofnica 19:08 22.02.2010

Re: *

naravno, mislio si na Dzesiku
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:37 22.02.2010

true blood

je favorit. mada za nijsansu mi se više dopada Six feet under.
redna od retkih špica koje nisam preskakao, već gledao netremice

maksa83 maksa83 10:59 22.02.2010

Re: true blood

je favorit. mada za nijsansu mi se više dopada Six feet under.

Meni je to bila fatalna serija - serija koja me je "navukla na serije".
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:13 22.02.2010

Re: true blood

Meni je to bila fatalna serija - serija koja me je "navukla na serije".

meni je to serija br.1 EVER
Dawngreeter Dawngreeter 11:15 22.02.2010

Re: true blood

Jos je nisam gledao :(

Pronjuskao sam sta je krivac za True Blood radio pre te serije ali nikako da mi konacno dodje na dnevni red...
angie01 angie01 11:22 22.02.2010

Re: true blood

Six feet under.


eto-zakasnila,..al cu da se zapljunem na vreme!

moram malo legendarne teme:)))
angie01 angie01 11:42 22.02.2010

Re: true blood

cult cult 11:44 22.02.2010

Re: true blood

Meni je to bila fatalna serija - serija koja me je "navukla na serije".


Hm...vidim da ce Vuze raditi punom parom narednih dana. Ovo nisam gledao.
angie01 angie01 11:56 22.02.2010

Re: true blood

Ovo nisam gledao


Six feet under.?

odmah popraviti!:)))
maksa83 maksa83 12:09 22.02.2010

Re: true blood

Hm...vidim da ce Vuze raditi punom parom narednih dana.

Vuze je mrcina (barem poslednji put kad sam ga probao pre godinu i nešto dana), tri ga mašine i pedeset procesora neće usrećiti (jbg. - "it is slow - it is Java") uzmi mikrotorrent dobićeš nazad svoj komp.

Edit: Upravo sam provalio kako da se kombinacija navodnik + zagrada ne pretvore u pritupog smajlija " - dovoljno je da navodnik bude italik. More useless lessons from the "zajebi glupog parsera" department.
Dawngreeter Dawngreeter 12:45 22.02.2010

Re: true blood

maksa83
(jbg. - "it is slow - it is Java")


Hey! Hold it right there! Do I insult you in your house?

(i ja preporucujem microtorrent)
cult cult 12:54 22.02.2010

Re: true blood

uzmi mikrotorrent dobićeš nazad svoj komp.

Makso, prijatelju, brate, hvala.
HVALA
angie01 angie01 13:15 22.02.2010

Re: true blood

Makso, prijatelju, brate,


maxo brate-sestro, cale si-keve mi!
maksa83 maksa83 13:20 22.02.2010

Re: true blood

Hey! Hold it right there! Do I insult you in your house?

Hey, that's my house, and I know when it's dirty.

(ko-autorovao umetak o Javi 1.0 za PC Press 1996. (ili '95? bemliga, davno bilo) godine, pravio koješta još od JDK 1.0 pa do 1.5, od dumbfucking appleta pa do Windows (životami) servisa i J++ COM objekata, borio se sa raznim VM verzijama i flavorima znanih i neznanih VM vendora i njihovim zvrčkama, izašao iz svega sa ožiljcima, ne mnogo pametniji, ali živ.). I know that bitch - and the bitch is dog slow.
die hard die hard 22:13 22.02.2010

Re: true blood


meni je to serija br.1 EVER


Naravno, nego Srdjane je l odgleda poslednju sezonu?
Jos zavidim svima koji ce da je gledaju prvi put.
dirtyharry dirtyharry 11:36 22.02.2010

Neko postavi gore sliku a evo i malo više

technofetishist technofetishist 11:51 22.02.2010

naravno...

...Dawngreeter totalno masi favorite (osim True Blood).

Dakle, True Blood, Homicide (najbolja spica ikad, slike, muzika, sve), Six Feet Under, Sopranos, Deadwood. Poslednje dve serije nisam nesto ni gledao, spice mi bile dovoljne :)

E, i The Wire. Kad smo vec kod Tome Vejtsa. Ne najbolja sezona (to bi bile treca i cetvrta), ali najbolja pesma:



Doduse, sama spica nije nesto epohalno. Bah.
I, i, i, najbolja spica zapravo nije pravljena za neku seriju, vec je ranije bila za filmski program na Art TV-u. Tu sam obozavao, ali sad je nigde nema...
Dawngreeter Dawngreeter 11:57 22.02.2010

Re: naravno...

Nisam kacio spice serija koje nisam gledao, pa Six Feet Under, Sopranos i Deadwood nisu ni mogli da udju u opticaj. Za Six Feet Under i Deadwood prihvatam da su cool, ali Sopranos... tjah. I, k'o sto gore negde rekoh, Homicide mi totalno nije ostala u pamcenju, iako sam je godinama iznova gledao. To valjda govori nesto. A seriju pride i obozavam.
angie01 angie01 12:01 22.02.2010

Re: naravno...

btw- a kako se zove ova sada shto ide na fakingpinku sa glen klouz, a u neverovatnih 8 ujutro=skroz mi se dopada-josh mi uveli wilijem harta i ted densona-pa gde ce im dusha!

nemam pojma kako ide shpica-jer se ukljuchim uvek posle nje-al odlichna serija!
Dawngreeter Dawngreeter 12:03 22.02.2010

Re: naravno...

Damages. Nisam gledao, kazu mi da je dobra serija. A kako i da ne bude sa takvom glumackom postavom.

Podseca me na Lie to Me. Ajde sto je dobra serija, nego glumi Tim Roth! Koga briga sta se desava u seriji kad 45 minuta mozes da gledas Roth-a.
cult cult 11:55 22.02.2010

Bas sam

ove hibernirajuce mesece iskoristio za navlacenje sebe i porodice mi na serije, tako da mi je post legao opako.
Vidim ovde neke dobre predloge, bas sam presusio sa idejama za download.

Od ovog pobrojanog...Galacitica auhhhh, navlacenje najstrasnije, gledao sam 4 dividija tri dana, nisam se javljao na telefon, nisam odlazio na posao, postao sam agresivan kad sam bio primnoran da jedem ili pijem, spavanje sam sveo na onaj Teslin princip, pri cemu sam u REM fazi, kaze mi supruga, vikao u snu "free Caprica!" i "fuckin' toasters!"jezivo jedno iskustvo...telefon mi je godinu dana zvonio kao uvodna spica, a to mi je bio i alarm. Nikog nisam navukao da gleda Galacticu u svojoj oklini, tako da sam bio sam u tripu. So say we all!

Californication...pad u trecoj sezoni zesci. Neko zensko mi rece da je Californication muski Sex i grad, prvo sam popizdeo zbog bogohuljenja, a onda sam jos jednom razmislio..hm...

Lost...nema se sta dodati.

Ovde nije pomenut The Office...serija koju sam pre par godina pratio na HRT oko ponoci...originalno je serija enlgeska, radio BBC, a zatim su je prodali Amerima...jedini sam gradjanin R. Srbije nalozen na tu seriju bio, izgleda.
rapunzel rapunzel 12:10 22.02.2010

Re: Bas sam



ako misliš na ovo nisi jedini:)) bila je davno, mislim čak na b92.
ali ova serija je carska, mada ovde više pričamo o špicama:
it crowd
angie01 angie01 12:14 22.02.2010

Re: Bas sam

Dawngreeter Dawngreeter 12:38 22.02.2010

Re: Bas sam

cult
Od ovog pobrojanog...Galacitica auhhhh, navlacenje najstrasnije, gledao sam 4 dividija tri dana, nisam se javljao na telefon, nisam odlazio na posao, postao sam agresivan kad sam bio primnoran da jedem ili pijem, spavanje sam sveo na onaj Teslin princip, pri cemu sam u REM fazi, kaze mi supruga, vikao u snu "free Caprica!" i "fuckin' toasters!"jezivo jedno iskustvo...telefon mi je godinu dana zvonio kao uvodna spica, a to mi je bio i alarm. Nikog nisam navukao da gleda Galacticu u svojoj oklini, tako da sam bio sam u tripu. So say we all!

Secam se, tamo negde kad je poslednja sezona pocinjala, jedan ortak odluci da se zainteresuje. I krene da skida i gleda sve od pocetka. A ja besan - covece ne moze tako! Kako bre samo da sednes i gledas sve? Moras prvo DA PATIS godinu dana dok cekas da prodje pauza izmedju sezona!

Jos uvek ne mogu da im oprostim poslednje dve epizode. Evo opet sam besam samo kad se setim...

cult
Californication...pad u trecoj sezoni zesci. Neko zensko mi rece da je Californication muski Sex i grad, prvo sam popizdeo zbog bogohuljenja, a onda sam jos jednom razmislio..hm...

Ja ne bih rekao da je to muski Sex and the City koliko mislim da je to ne-fufasti Sex and the City koji zapravo ima nesto da kaze. Za razliku od onih Sluts and the City koje su bespovratno izgubljene u evolutionary dead-end sistemu u kojem samoaktuelizovana, snazna zena znaci biti zena koja ne dobija identitet preko muskarca za kojeg je udata nego preko muskaraca koje menja jednom mesecno, Californication ima mnogo konkretniji i mnogo dublji komentar. Hank, i pored toga sto je funkcionalni sex addict, nije samo sredstvo kojim serija predstavlja vrtoglave uspone i padove kratkotrajnih veza i seksualnu tenziju sa novim predmetom zudnje u svakoj epizodi. On je bre muska Ana Karenjina, covek koji ne moze da ne voli. Izgubljen u zivotnom stilu koji ne nudi granice, jer on sam ne ume da ih postavi.

Da i ne pricam o tome sto su dijalozi Californication-a jedno osam duzina ispred.
cult cult 12:48 22.02.2010

Re: Bas sam

On je bre muska Ana Karenjina, covek koji ne moze da ne voli. Izgubljen u zivotnom stilu koji ne nudi granice, jer on sam ne ume da ih postavi.

Da i ne pricam o tome sto su dijalozi Californication-a jedno osam duzina ispred.


Perfect.
cult cult 12:50 22.02.2010

Re: Bas sam

ako misliš na ovo nisi jedini:))

that s what she said : )

(pogledaj obavezno americki nastavak, ima sest sezona..sesta je u toku (britanci su imali samo dve), cuo sam da je Hugh Laurie, tj House MD, najplaceniji glumac u serijama svih vremena...wrong! to bi trebao da bude Dwight iz americkog Officea)

Re: Bas sam

apsolutno saglasna sa dawngreeterovim komentarom na " californication"
dexter92 dexter92 19:07 22.02.2010

Re: Bas sam

apsolutno saglasna sa dawngreeterovim komentarom na " californication"

Pa vi stvarno ne znate da se zezate .
Btw. meni je Charliev lik daleko zanimljiviji od Hank-ovog.
Hank fura fazon 'viteza' koji cesto osvaja zene svojim zastitnickoim stavom, potuce se za njihovu naklonost, drzi do vernosti kada je veza 'prava'.. Po meni malo outdate-ovano.
Charlie je sasvim drugaciji, on eksperimentise sa razlicitim modelima 'veza' iako ga to cesto skupo kosta..
bookbinder bookbinder 23:38 22.02.2010

Re: Bas sam

E, super ti je tema za blog! Meni su serije i inace fenomenalna stvar, imaju tu prednost u odnosu na film da traju mnogo duze i autori su u vecoj mogucnosti da razviju likove. Zato sa nestrpljenjem cekam sledeci blog o serijama. Mada mi se svidja ovaj teaser sa spicama, sjajno si se setio da i na to obratimo paznju...

Nego, javljam se na ovom mestu da izrazim svoje neslaganje sa po drugi put ponovljenom opaskom:

Jos uvek ne mogu da im oprostim poslednje dve epizode. Evo opet sam besam samo kad se setim...


Meni je i kraj sjajan! Dosta ljudi ga, citam, ne voli, ali se uopste ne slazem sa primedbama koje sam cuo...
Dawngreeter Dawngreeter 07:26 23.02.2010

Re: Bas sam

Na temu poslednje dve epizode, najkoncizniji kometnar koji sam srocio je: Fuck the Luddites and the battlestars they flew in on.

Potpuno van konteksta ostatka serije. Uz flat-out priznanje da sav mistican mumbo-jumbo nikada nije ni imao smisla, nigde nije ni vodio, potpuno bez ikakvog plana ubacen. Gledao sam intervjue sa piscima koji su bukvalno govorili da nisu znali sta da rade sa svim tim glupostima pa su odlucili da, ljubi ih mama pametne, ne urade nista i ostave ne objasnjeno.

Re: Bas sam

dexter92
apsolutno saglasna sa dawngreeterovim komentarom na " californication"Pa vi stvarno ne znate da se zezate .Btw. meni je Charliev lik daleko zanimljiviji od Hank-ovog.Hank fura fazon 'viteza' koji cesto osvaja zene svojim zastitnickoim stavom, potuce se za njihovu naklonost, drzi do vernosti kada je veza 'prava'.. Po meni malo outdate-ovano.Charlie je sasvim drugaciji, on eksperimentise sa razlicitim modelima 'veza' iako ga to cesto skupo kosta..


ne znam kako si u hanku video viteza kad je stalno u krajnje ponizavajucim situacijama - zene ga biju, povraca po slikama za vreme sexa, i kad pokusa da bude veran, igrom slucaja zavrsi medju nogama nepoznate zene...
...ali i charlie je skroz dobar. sad sam pokusala da nadjem jednu epizodu kad se hank i cherlie bude u kolim sa tetovazama, ali ne ide... :(

bookbinder bookbinder 23:31 23.02.2010

Re: Bas sam

Potpuno van konteksta ostatka serije.


Ne znam sta da ti kazem, ja ne vidim sta je to u poslednje dve epizode van konteksta ostatka serije...

Ali, ovo je vrlo cesta primedba:

...ostave ne objasnjeno.


Moram da priznam da nisam gledao pomenute intervjue (a bas bih, jel imas neki link?), ali se nimalo ne bih iznenadio da su zapravo hteli da kazu da se nema sta ni objasnjavati. Sve je krajnje jednostavno: autori ocigledno zastupaju u ljudskoj istoriji vrlo cestu i rasprostranjenu ideju da postojanje (univerzuma i samog zivota i inteligencije) ima smisao, dakle imaju odredjen religiozni pogled i isti prikazuju kroz relativno konvencionalne slike (mono-, poli-, etc.) teizma.

A kada je o religiji rec, onda se govori, s jedne strane o dogmi, iskljucivosti i sukobu, a s druge o rekurentnim temama svrhe, ciklicnog/linearnog vremena itd. I o andjelima, povratku iz mrtvih i ostalim onostranim bicima i pojavama. A kako je cela serija jedna velika SF bajka, onda ne vidim razloga zasto bi par andjela, neobjasnjenih vizija i slicnih stvari kvarilo ugodjaj i trazilo super-racionalna objasnjenja. Pogotovu kada tih par izleta (andjeli, povratak iz mrtvih, zajednicka vizija u snu, ima li jos? verovatno sam propustio jos par, ali samo par...) po meni nimalo ne kvari sustinu cele serije.

Najzad, kako to da toliko smeta iracionalnost postojanja andjela etc. a ne bode oci da civilizacija koja je razvila vestacku inteligenciju i FTL-tehniku koristi zicane telefone velicine pola glave i Space Invaders - like grafiku Mislim, ne smeta, naprotiv, i ovo je u kontekstu cele serije, ali je isto tako prilicno nelogicno iz ugla realizma.

I na kraju, zapravo se ne slazem da u poslednjoj epizodi nista nije objasnjeno. Ono sto je bitno, milsim da u dobroj meri jeste: stav autora po pitanju religije. Barem ja tako tumacim Baltarov govor u poslednjoj epizodi, kada kaze nesto tipa "God is a force of Nature... he is not on any one side, he's beyond good and evil that we created..." Dakle, autori kroz Baltara iskazuju svoj vid panteizma ili tako necega...

Eto, ja oduzih. A bice vremena na sledecem blogu Ali moram da priznam da su mi te primedbe na kraj serije prilicno simptomaticne, usudio bih se da kazem cak i izraz odredjene "ideologije". Ali necu, mi ljubitelji Galaktike se moramo drzati zajedno i sprecavati bilo kakve medjusobne sukobe! SGS - Sloga Galaktiku Spasava
Dawngreeter Dawngreeter 02:22 24.02.2010

Re: Bas sam

bookbinder
Moram da priznam da nisam gledao pomenute intervjue (a bas bih, jel imas neki link?), ali se nimalo ne bih iznenadio da su zapravo hteli da kazu da se nema sta ni objasnjavati.


Potrazi neki BSG special, mislim da je isao bas pre poslednje tri epizode ili tako nesto. Necu da kvarim ljudima koji nisu gledali tako da bez konkretnih imena - ona osoba koja na kraju jednostavno nestaje, e za tu osobu nisu imali pojma sta je, kako je, otkud je, pa su odlucili da samo tako ostave neobjasnjeno.

bookbinder
Sve je krajnje jednostavno: autori ocigledno zastupaju u ljudskoj istoriji vrlo cestu i rasprostranjenu ideju da postojanje (univerzuma i samog zivota i inteligencije) ima smisao, dakle imaju odredjen religiozni pogled i isti prikazuju kroz relativno konvencionalne slike (mono-, poli-, etc.) teizma.


Ovde imas problem. Prvo, delo ne moze u isto vreme da prica o religiji i da prica religiju. Pretpostavke koje se nalaze "izvan" price ne mogu da uticu na desavanja "unutar" price inace je rezultat gomila besmisla. Sto bi mozda zvucalo kao da je ovde slucaj, ali zapravo mislim da nije. Autori nemaju poentu, imaju klupko koje su zamrsili da bi izgledalo zanimljivo pa nisu znali kako da ga odmrse. Identicna stvar se desila u X Files. Cest fenomen kod serija koje bi da budu misticne.

Dalje, religijska razilazenja ljudi i masina su meni jako zanimljiva. To se nalazi "unutar" price. Protivno je osnovnom narativu ako celokupna stvarnost te price stane na stranu jedne od te dve religije jer onda postaje prica o istini i neistini a ne o sukobu naroda. Prica je o sukobu naroda, nadam se da to ne treba pojasnjavati. Zamisli film o Izraelsko-Palestinskom sukobu u 2200. godini u kojem na kraju price dolazi izraelski bog, a pet godina gledamo nijanse sivog u greskama pojedinaca, momentima odanosti i izdaje, odgovnornosti ka pojedincu i odgovornosti ka drustvu...

Kao najbitnije, postoji nad-narativ cele price. Battlestar Galactica je zapravo svemirska mormonska prica. Da, Mormoni. Dvanest plemena Cobol-a su Izraelska plemena starog sveta, trinesto pleme, odnosno Zemlja, je izgubljeno pleme Izraela koje se obrelo na severnoamerickom kontinentu i koje predstavlja mitske pretke ucenja Mormona. Ocigledno, ovo nije bukvalna prica. Istina mormonske mitologije nije istian BSG-a. Nova iteracija ubacujuci religije "unutar" price (sto nedostaje u originalu) vrlo efikasno koristi mormonske insinuacije kao samo jos jednu zanimljivu opasku religijskih sentimenata uopsteno. Sa tim u vidu, "spoljna" religijska istina koja uplivava unutar price je jos nakaznija.

bookbinder
A kada je o religiji rec, onda se govori, s jedne strane o dogmi, iskljucivosti i sukobu, a s druge o rekurentnim temama svrhe, ciklicnog/linearnog vremena itd. I o andjelima, povratku iz mrtvih i ostalim onostranim bicima i pojavama. A kako je cela serija jedna velika SF bajka, onda ne vidim razloga zasto bi par andjela, neobjasnjenih vizija i slicnih stvari kvarilo ugodjaj i trazilo super-racionalna objasnjenja. Pogotovu kada tih par izleta (andjeli, povratak iz mrtvih, zajednicka vizija u snu, ima li jos? verovatno sam propustio jos par, ali samo par...) po meni nimalo ne kvari sustinu cele serije.


Postoji vrlo fina linija izmedju misticizma i religije kao opipljive istine. Vecinu serije, prica hoda po vrlo finoj liniji gde misticno moze a ne mora biti stvarno. To se savrseno uklapa u atmosferu price. Predsednica moze da bude dying leader jednsotavno slucajno ili zato sto je to providjenje, i nikada ne mora da postane jasno koje od ta dva. Nikada ne treba da postane jasno.

Ovde bitno je da andjela nema nigde sve do poslednje epizode. To nije deo narativa. Baltarova Six koju samo on moze da vidi je nespretno uradjena od samog pocetka i potpuno je jasno da nisu znali sta rade sa njom, ali sam mislio da ce to jednostavno da ostane na tome. Daje dobru osnovu za karakternu dramu, ako nista.

A onda dolazimo do vracanja mrtvih. To vec nema nikakvog smisla i nada do kraja serije da ce stvari imati smisla se pokazuje kao uzaludna. NISTA u vezi toga nema smisla. Ni misticnog ni ne-misticnog ni religijskog ni naucnog ni narativnog. Trebao im je "au jebote" kraj sezone gledanosti radi. Niko nije znao sta ce sa tim da radi. Na kraju nije nista ni uradio.

Prica nije ni o cemu od toga svega. Prica je o tome sta ce sve ljudi raditi da bi preziveli. O tome zasto neko misli da je ispravno vrsiti genocid. O tome kako uzoran vojnik postaje bombas samoubica. O tome kako jedna sjebana zena vise ne moze svog muza da gleda jer je toliko sjebana da mora nekoga da povredi.

bookbinder
Najzad, kako to da toliko smeta iracionalnost postojanja andjela etc. a ne bode oci da civilizacija koja je razvila vestacku inteligenciju i FTL-tehniku koristi zicane telefone velicine pola glave i Space Invaders - like grafiku Mislim, ne smeta, naprotiv, i ovo je u kontekstu cele serije, ali je isto tako prilicno nelogicno iz ugla realizma.


Sto? Savrseno je logicno. Ne smeju da imaju networked sisteme zbog Cylon napada. Znaci da je na Bojnozvezdima sva tehnologija na nivou dioda i direktnih kablova. Kompjutere koje imaju su single-purpose i nikako umrezeni. Tehnologija na kolonijama je (bila) daleko naprednija.

A ne smeta mi nelogicnost andjela. Smeta mi sto to nije konzistentno sa pet godina narativa. A to nije ni ono sta mi najvise smeta. Najvise mi smeta neoluditski momenat "e sad cemo sve da dignemo u vazduh i umremo od prve infekcije koja nas strefi".

bookbinder
I na kraju, zapravo se ne slazem da u poslednjoj epizodi nista nije objasnjeno. Ono sto je bitno, milsim da u dobroj meri jeste: stav autora po pitanju religije. Barem ja tako tumacim Baltarov govor u poslednjoj epizodi, kada kaze nesto tipa "God is a force of nature... he is not on anybody side, he's beyond good and evil that we created..." Dakle, autori kroz Baltara iskazuju svoj vid panteizma ili tako necega...


Autori iskazuju da ne znaju sta su radili pa moraju nekako da zvuce dubokomisaono. A cinjenica da to rade kroz nevidljivog Baltara i nevidljivu Six, koji imaju povlasceni polozaj "stvarne istine" je brate retardirano.

bookbinder
Eto, ja oduzih. A bice vremena na sledecem blogu Ali moram da priznam da su mi te primedbe na kraj serije prilicno simptomaticne, usudio bih se da kazem cak i izraz odredjene "ideologije".


Ja stvarno nemam problema sa time sto mozda postoji prica koja se ne uklapa u moj ateisticki pogled na svet. Nisam gledao Lord of the Rings i gundjao, ma jeste Valari, to ne postoji. Problem je interna nekonzistentnost. Prvo pravilo pisanja bilo koje price - ne moze se ocekivati od publike da prihvate neverovatno i nemoguce odjednom. BSG na kraju to radi. Ne dopustam da mi to umanji sjajnost ostatka serije, jer je sjajna tamo gde je bitno - u dijalozima, u izgradnji likova, u politickim i ideoloskim komentarima, u istrazivanju ljudskosti. Ali, kako jedan moj drug kaze, za mene se serija zavrsava kada Kara ukuca koordinate za skok i sve ih skuca u Sunce. Bum, svi mrtvi, ja srecan. Ako neko kaze da se serija drugacije zavrsava, ja ne znam koje je on halucinacije gledao.

Mada meni realno smeta i bitka oko glavne Cylon stanice.
bookbinder bookbinder 20:35 24.02.2010

Re: Bas sam

Pazi, sa vecinom primedbi se slazem (sa onim sto se ne slazem kasnije). Ali meni te stvari nisu toliko smetale. A vidim ni tebi, sve do te poslednje dve epizode. E, sa tim se ne slazem: nisu poslednje dve epizode toliko losije, i uklapaju se u ostatak serije. Barem meni, ali ja zaista nisam ocekivao nikakvo racionalno razresenje povratka iz mrtvih, niti mi je to toliko smetalo od pre (mada se slazem da je bolje da su to preskocili). S druge strane, i poslednje dve epizode imaju po meni svetlih momenata, i to bas u onome sto se i tebi svidelo. Recimo, flesbekovi su mi super. Pogotovu onaj kada Anders prica o sportu, ili trenutak kada na Caprici Baltar kaze Six da ce joj pomoci (njeno gutanje knedle i kasnije osmeh – sjajno!). Ili kada mu ranije u epizodi Six kaze da se ponosi njime. Ima jos...

Zato sam i rekao da mi je takvo misljenje spram kraja simptomaticno i malo “pecnuo” glede ideologije: ljudima se serija dopada, ali mnogima smeta taj religiski upliv, i onda se “istresu” na poslednje dve epizode jer “nista nije objasnjeno”. Eto, i tebi andjeli “koji imaju povlasceni polozaj "stvarne istine" je brate retardirano.” Sto retardirano? Ako autori veruju u neku vrstu panteizma, sto to ne bi i pokazali? Naravno, ako se to radi s merom, a ovde je cini se tako – inace sumnjam da bi bilo ko od nas imao strpljenja da slusa religijske pridike jer eto, serija ima i drugih kvaliteta. U vezi sa tim, cini mi se da je ovde religiozni elemenat jaci nego drugde – autori znacajno eksplicitnije izrazavaju svoj stav. Sem par nezgrapnosti (esencijalno, povratak iz mrtvih je meni jedina ozbiljnija nezgrapnost), cini mi se da to rade sa merom, ali i na ubedljiv i ozbiljan nacin. Milsim da to smeta mnogima (mnogim ateistima, recimo ) i da onda pokusavaju i taj “ozbiljni” segmenat da prikazu kao “gomilu besmisla”.

E sad, ono sa ludizmom je drugo pitanje. Generalno i mene nerviraju ti “povratnici prirodi”, borci protiv “zle tehnologije” i slicne stvari. Ali to ne znaci da problemi zloupotrebe tehnologije nisu sasvim racionalni i opasni, i to po sam opstanak civilizacije: nuklearni holokaust, promena klime, istrebljenje zivota bioloskim oruzjem, etc. Ne mora covek da bude “zilot” da bi uocio opasnost tehnologije – nema potrebe da pominjem koliko je romana, prica napisano, filmova snimljeno na ove teme. U slucaju Galaktike, autori imaju odredjen otklon prema tehnologiji, i to se vidi od samog pocetka: neumrezeni kompjuteri OK, ali zasto bas onolike slusalice na gajtan, onakvi ZX-Spectrum monitori ili meni vrh – pomeranje igracaka-modela na stolu tokom pripremanja operacija. I uopste, generalno odsustvo bilo kakve fancy tehnologije, toliko ceste pojave u mnogobrojnim SF filmovima. Ali mi taj njihov otklon nije smetao jer mi je delovao “zdravo”. Kao sto je “zdravo” racionalno relativizovati neograniceno odusevljavanje tehnologijom bez uocavanja potencijalnih opasnosti.

Na kraju jeste malo bezveze sto “napustaju tehnologiju”, pogotovu sto mislim da su autori slican kraj mogli da izvedu i bez toga (Galaktika prsla, brodovi ostali bez goriva koga nema na Zemlji, etc.). Ali mi ni to nije smetalo jer nisam stekao utisak da je autorima tehnologija glavni krivac. To je nasilje, i kada se nasilje prekine (cycle of violence), tehnologija je OK. Najzad, oslobodjeni centurioni zadrzavaju tehnologiju, ali se ne vracaju da pobiju ljude. A sam kraj se moze protumaciti kao pozitivno gledanje na buducnost nas i tehnike kojom se koristimo: izrazava se nada da se ovoga puta stvari nece ponoviti.

E, ali sa ovim se ne slazem:

“Prvo, delo ne moze u isto vreme da prica o religiji i da prica religiju.”

Sto to ne moze? Zasto autori ne bi mogli da donekle iskazu svoje stavove spram religije (“da prica religiju” mi se cini kao malo prejak izraz ovde, ali OK, da se do kraja oprezno izrazavamo, ovaj blog bi bio premali i za jedan post )? Pa, i samo pricanje o religiji, kroz stavljanje iste u bitni fokus radnje, govori o odredjenom stavu autora. Najzad, svaka knjiga o religiji je pisana iz vizure autora. Mada, mozda te nisam razumeo, zapravo mi nije najjasnije sta mislis kada pricas o pretpostavkama “izvan” serije i desavanjima “unutar” price.

No da ne duzim previse, vec sam dovoljno udavio. Mada, bas bi bilo bezveze da neko napise iscrpan odgovor na moj komentar, a ja ga onda odjebem tipa, “e, nesto me mrzi”. A ne mrzi me, pa sam zato ipak malo smorio

Fala za hint za intervjue. To bi trebalo da bude dovoljno. Ja sam gledao random intervjue na youtube-u, ali sam izgleda naleteo na neke dosadne pa sam se manuo corava posla. Nego, a i u vezi sa celom diskusijom oko kraja serije, drugar mi je rekao da su autori zamislili da bude ukupno pet sezona, ali je bio taj strajk scenarista tokom cini mi se trece sezone, onda im je ponestalo para pa su morali da sve zavrse u cetvrtoj sezoni. Jel znas nesto o tome?
Dawngreeter Dawngreeter 22:15 24.02.2010

Re: Bas sam

bookbinder
zapravo mi nije najjasnije sta mislis kada pricas o pretpostavkama “izvan” serije i desavanjima “unutar” price.


Autor svake prica ima neverovatnu moc u svojim rukama i moze biti tiranin spram citaoca. Sta god autor zeli, to se moze desiti. Ni jedan covek nikada nece imati toliko apsolutnu moc koliku autor price moze da demonstrira. Zato je od krucjalne vaznosti da autor koristi svoje moci za dobro. Postoje stvari koje de sesavaju unutar price. Postoje stvari koje autor misli nevezano za pricu. Uz napomenu da mi je didakticko pisanje prilicno mrska rabota, ipak je glupo ocekivati da ce autor pisati o stvarima koje ga ne zanimaju. Dobar autor ce stvoriti uverljiv i konzistentan svet koj ice biti u skladu sa njegovim senzibilitetom.

Sve sta sacinjava taj svet se nalazi "unutar" price. Sve sta autor misli a nije ugradio u pricu na smislen nacin koji se utapa u okolis je "van" price. Kada autor koristi pricu samo da bi ti govorio sta misli, u pitanju je jednostavno propaganda. Ne zelim da gledam niciju propagandu, to je valjda jasno. Takva tiranija nad publikom jednostavno ukazuje na los komad proze.

bookbinder
ego, a i u vezi sa celom diskusijom oko kraja serije, drugar mi je rekao da su autori zamislili da bude ukupno pet sezona, ali je bio taj strajk scenarista tokom cini mi se trece sezone, onda im je ponestalo para pa su morali da sve zavrse u cetvrtoj sezoni. Jel znas nesto o tome?


Nisam siguran da je to islo bas tako. Ako ista, serija je trajala jedno sezonu duze zbog strajka jer su zadnju sezonu efektivno podelili u dve sezone.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:35 22.02.2010

gilti pležrs

i sećanje na detinjstvo

dexter92 dexter92 13:11 22.02.2010

Crime story

rapunzel rapunzel 13:19 22.02.2010

Re: Crime story

jeeee, ovo sam baš gotivila u ranoj mladosti
man ray loves me man ray loves me 13:22 22.02.2010

But it could happen...



... in the Twilight Zone !!!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:29 22.02.2010

Re: But it could happen...

a tek Blejkova sedmorka!

rapunzel rapunzel 13:36 22.02.2010

Re: But it could happen...

mrnjao,
a tek Blejkova sedmorka!

dexter92 dexter92 14:34 22.02.2010

Re: But it could happen...

Uh ovo se davalo nekim radnim danom oko pola 10 ili cak kasnije, uvek mi je bilo frka da ostanem tako kasno, a serija omiljena medju drugarima u osnovnoj i tema za razgovor :)
Dawngreeter Dawngreeter 17:29 22.02.2010

Re: But it could happen...

Ako se ne varam, Blake's 7 je jedan od glavnih razloga za pomeranje percepcije sire javnosti o SF-u iz domena "Buck Rogers gluposti" ka ozbiljnijem prihvatanju zanra.

Nisam bas bio u opticaju kad je to sve bilo aktuelno, a sada se pribojavam da ce mi delovati bezveze. Pa nisam ni gledao Blake's 7. Mada mi povremeno padne na pamet da bi trebalo.
Dawngreeter Dawngreeter 17:40 22.02.2010

Re: But it could happen...

A kad smo vec kod retro SF momenata, moram naglasiti da strasno zavidim vama malo starijima koji ste doziveli vreme kada je ovo moglo da bude legitimno cool:



(meni je i sada cool, al' dzaba)
joseywales joseywales 13:43 22.02.2010

Best ever opening intro:

Carnivale.



Rome.



Deadwood.



Fringe.

Dawngreeter Dawngreeter 17:18 22.02.2010

Re: Best ever opening intro:

Carnivale je do jaja! Sjajna serija, prosto neverovatno uhvacen Great Depression momenat. I prica je super. Steta sto je ukinuta, mada sam iznenadjen da je imala drugu sezonu. Sigurno nije jeftina produkcija takve serije a ne mogu zamisliti da ima bas mnogo ljudi kojima se tako nesto svidja. Odlicna i spica, zao mi je sto se nisam setio da je okacim.

Rome - takodje jedna od boljih serija koje sam gledao. Svidja mi se sto nisu prezali od predstavljanja drustva koje ima malo drugacije norme od danasnjih. Svestan sam da su uzimalo malo slobode oko istorijske tacnosti, ali mislim da je duh istorijskog konteksta netaknut. Ne preterano sjajna spica, ali vrlo u duhu serije.

Fringe... ajoj. Serija za ljude kojima moderna tehnologija i onako izgleda kao magija pa je onda sve fair game. Kao moderni X Files, samo bez onog dela gde je X Files bio dobar (minus poslednjih par sezona). Ipak sam odgledao celu prvu sezonu i deo druge, da ne ispadne da sam nesto bitno propustio. Mislim da nisam. Spica, tjah. U duhu serije u smislu da predstavlja gluposti kao da nisu gluposti.

Deadwood vec negde gore spomenuh. Cool spica. Cool i serija, samo nikako da pocnem da je gledam. Fenomenalan citat: "I may have fucked my life up flatter than hammered shit, but I stand here before you today beholden to no human cocksucker."
nerod nerod 13:53 22.02.2010

Život na Marsu

Zna li neko šta je sa ovom serijom? Bijaše jedna sezona na HRT-u, i onda ništa
A baš je obećavala (mislim, ta prva sezona je više nego dobra)...
joseywales joseywales 13:56 22.02.2010

Re: Život na Marsu

Izuzetna mini-serija. Ima dve sezone po 8 epizoda i to je sve. Urađen je i spin-off koji se zove Ashes to Ashes, za sve ljubitelje Džina Hanta :) Takođe dve sezone, ista premisa, smešteno u 80-te godine.
milisav68 milisav68 14:04 22.02.2010

sećanje na detinjstvo :)

jednatanja jednatanja 14:31 22.02.2010

Jesam li jedina

koja je navucena na Dr.Hausa?

Špica nije nešto, ali gluma i dijalog fenomenalni...

angie01 angie01 14:34 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

rapunzel rapunzel 14:53 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

angie, kad reče friends, uvek se setim kada je cartman iz south park
izgubio smisao za humor,
pošto se toliko smejao videvši roditelje ben afleka
i onda ga drugari teše i kažu mu:
ma nema veze što si izgubio smisao za humor,
uvek možeš da pišeš scenario za friends:)))))))))))))))))))))
angie01 angie01 15:44 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

:)))))),rapunzel, sad bi okachila South Park - Chef - Chocolate Salty Balls-al necu da brishu!
mikele9 mikele9 16:51 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

Jesam li jedina
koja je navucena na Dr.Hausa?

Nisi jednatanja, i ja sam njegov fan. Čovek je čudo od glumca a i dijalozi što kažeš i sve ostalo, njegov skroz kompleksan lik, rastura!
cult cult 17:20 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

zo, sad nas je troje
jednatanja jednatanja 17:41 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

Mikele, na prste obe ruke bih mogla nabrojati glumce koji su u svojoj karijeri dobili ulogu koja predstavlja sintezu svega profesionalnog i svega ličnog, vrh vrhova, sreća, šansa ili božija volja? Samo tako se dobija Oskar, ili u njegovom slučaju Golden Globe. Inače nemam nešto strpljenja da pratim serije, ali ova mi je baš legla. Pozz!
man ray loves me man ray loves me 23:26 22.02.2010

Re: Jesam li jedina

Ako se lozite na Hugh Laurie-a, zaboravite dr House-a i pogledajte njegovu mracnu proslost - a bit of fry and laurie.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:25 22.02.2010

ova serija

mi je bila zakon jedno vreme.

draft.dodger draft.dodger 20:23 22.02.2010

Da dodam...




mirelarado mirelarado 23:14 22.02.2010

Re: Moја омиљена...

rapunzel rapunzel 09:19 23.02.2010

Re: Moја омиљена...

poaro

i umalo da zaboravim neprevaziđenog jeremy brett-a u ulozi šerloka.
ccicko ccicko 10:05 23.02.2010

Moja omiljena

jedna od "die beste"[youtube]]http://www.youtube.com/watch?v=NUT07eZoXPw[/youtube][/youtube]
pointofview_gun pointofview_gun 13:58 23.02.2010

ALOOOOOOO

jasnaz jasnaz 14:58 23.02.2010

uglazbljena

kanterberijske price 21. veka

veceras pocinje repriza najnovije adaptacije "kanterberijskih prica". za BBC. preporucujem!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana