Istorija| Kultura

7000 reči

Krugolina Borup RSS / 16.03.2010. u 11:39

Juče sam opet crvenela zbog ove naše zemlje Srbije.

Već deset godina za redom, u martu se u Beograd sjati nešto malo stranaca, radi učešća na međunarodnoj astrološkoj konferenciji. I vazda ih nakon toga razvlačim na potezu Kalemegdan-Skadarlija, da im, kao, pokažem nešto od Beograda. Ove godine, pak, došao čovek iz Njujorka sa željom da obiđe arheološko nalazište Vinča. Čitao mnogo o ranoj neolitskoj vinčanskoj kulturi, video slike prelepih, zagonetnih figurina, hoće da vidi svojim očima.

Imao je šta i videti.

Na putu do nalazišta viđali smo ovo:

 

 

 

 

 

Na ulazu u nalazište videli smo ovo:

 

 

 

 

 

Onda pođosmo u muzej koji izgleda ovako:

 

 

 

 

 

U hodniku koji vodi do izložbene sale videsmo ovo:

 

 

 

 

 

Na izložbi videsmo kako se podloge ispod eksponata uvijaju ovako:

 

 

 

 

 

I na kraju napravismo kardinalnu grešku, te pogledasmo uvis, na plafon, gde videsmo ovo:

 

 

 

 

 

 

 

Žali Bože što smo išta i otkopali u toj Vinči, i žali Bože što se po svetu hvalimo tom Vinčom.

Bolje da ne znaju ljudi u inostranstvu za to, da ne dobijaju sulude ideje da to hoće da vide.

A bolje i za nas.

Da ne crvenimo.

Atačmenti



Komentari (97)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:46 16.03.2010

Bruka!

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:48 16.03.2010

Re: Bruka!

Jao, što sam crvenela, što me bilo sramooootaaaaa!!!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:50 16.03.2010

Re: Bruka!

što sam crvenela, što me bilo sramooootaaaaa!!!

Sto si crvenela, pa zar se u ovoj zemlji sve vreme ne insistira na tome krivica nije kolektivna nego pojedinacna?
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:52 16.03.2010

Re: Bruka!

Pa, pojedinačno sam crvenela...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:52 16.03.2010

Re: Bruka!

pa zar se u ovoj zemlji sve vreme ne insistira na tome krivica nije kolektivna nego pojedinacna?

Na tome se insistira i van naše zemlje. Ali, suštinu treba tražiti drugde - možda krivica zaista nije kolektivna, ali kazna jeste.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 16.03.2010

Re: Bruka!

..što kao građanin ove zemlje dozvoljavam da mi neko bruka zemlju ovako...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 16.03.2010

Re: Bruka!

...a ja ne činim ništa da nateram odgovorne da se ponašaju kako treba...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:54 16.03.2010

Re: Bruka!

...pardonirajte na ovakvom postiranju, ja dugme "objavi" vidim samo ako mi je...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:55 16.03.2010

Re: Bruka!

...komentar kraći od jednog reda. (Jebli ih programeri!)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:56 16.03.2010

Re: Bruka!

..što kao građanin ove zemlje dozvoljavam da mi neko bruka zemlju ovako...

pa ja se potpuno slazem sa tobom, nego mi bila zanimljiva ta paralela da mozemo da crvenimo zbog Vince, ali kad dodje na red Mladic onda peremo rucice i vicemo, ne, ne to je neko drugi uradio, nismo mi... zanimljivo je to, gde je ta granica gde priihvatamo kolektivnu krivicu i odgovornost, a gde je odbacujemo.
I da ne trolujem vise, necu majke mi...
moderatokantabile moderatokantabile 11:59 16.03.2010

Re: Bruka!

Re: Bruka!
Jao, što sam crvenela, što me bilo sramooootaaaaa!!!


Šta je tu je!

Ali srediće već to gdin Djilas, završio je sa platanima, još samo da izgradi dva tri obdaništa i da se odluči kada će da počne rekonstrukciju Gazele!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:01 16.03.2010

Re: Bruka!

Ko ti kaže da ja ne crvenim i zbog Mladića?
niccolo niccolo 12:22 16.03.2010

Re: Bruka!

Strašno na šta to liči...Na šta li su potrošene one pare iz NIPa?
Dr M Dr M 12:29 16.03.2010

Re: Bruka!

To je teznja ka lakonskom izrazavanju..
Dr M Dr M 12:31 16.03.2010

Re: Bruka!

Ovo napred je reakcija na mogucnost postavljanja samo jednog reda...
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:39 16.03.2010

Re: Bruka!

Dr M
Ovo napred je reakcija na mogucnost postavljanja samo jednog reda...


Rešili mi administratori taj problem! (Ostale odgonetaju još uvek.)
arianna arianna 12:40 16.03.2010

Re: Bruka!

niccolo
Strašno na šta to liči...Na šta li su potrošene one pare iz NIPa?


Što misliš da su pare potrošene? Možda su deponovane na nekom privatnom računu u inostranstvu, pa čekaju bolja vremena.
iris.davidovich iris.davidovich 17:05 17.03.2010

Re: Bruka!

i ja isto, daaanima! ali se nisam setila resenja, i da ne mogu da citiram, jer sve prekrije. opa! drugi red, a ja i dalje vidim "objavi"!!!
selica_nena selica_nena 11:50 16.03.2010

Da ne crvenimo

Ajde, bre Kru, ionako je to neka starudija.

P.S. E sad sam baš besna!
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:57 16.03.2010

Dok

gledam ove fotografije sve više mi se čini da bi bolje bilo da su te iskopane predmete ostavili tamo gde su i do nalaženja bili. Duže bi potrajali no što će u memljivoj baraci.
selica_nena selica_nena 12:02 16.03.2010

Re: Dok

Jelica Greganović
gledam ove fotografije sve više mi se čini da bi bolje bilo da su te iskopane predmete ostavili tamo gde su i do nalaženja bili. Duže bi potrajali no što će u memljivoj baraci.


A zamisli da su to onda pronašli neki drugi, kako bismo se nadimali od ponosa i dokazivali da je našije nego njihovo?
maca22 maca22 12:05 16.03.2010

Re: Dok

Jelica Greganović
gledam ove fotografije sve više mi se čini da bi bolje bilo da su te iskopane predmete ostavili tamo gde su i do nalaženja bili. Duže bi potrajali no što će u memljivoj baraci.

Upravo!

Po našim insititucija kulture i muzejima, u situaciji sam da znam, se zapošljavaju nesposobni ljudi koji zbirke pohranjuju u tur, da nikad ne ugledaju svetlost dana. Kustosi smatraju čak da je to stručno nikad ne obraditi zbirku, ne znati šta ima u njoj, i nikom ko to traži je ne dati. To su osobe na državnoj sisi, koje ništa ne rade, niti umeju, a tamo su preko veze jer je to divno mesto na kome si zaštićen kao medved. Super što si objavila makar ovo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:09 16.03.2010

Re: Dok

Po našim insititucija kulture i muzejima, u situaciji sam da znam, se zapošljavaju nespsobni ljudi koji zbirke pohranjuju u tur, da nikad ne ugledaju svtlost dana.


Dokumentacija sa iskopavanja iz Lepenskog vira, nikad nije objavljena! Pre jedno 5 godina, osnovali pri SANU nekakvu komisiju za izdavanje monografije. Nikad se ništa nije desilo, a ka'će - ne zna se.
mikele9 mikele9 12:12 16.03.2010

Re: Dok

Ajde, bre Kru, ionako je to neka starudija.

Slažem se, zato su nam i muzeji godinama zatvoreni. Burgija zvana lova vrti na ovom području a njoj na pamet ne padaju neki istorijski otpaci.
intrepid intrepid 13:42 16.03.2010

Re: Dok

Jelica Greganović
gledam ove fotografije sve više mi se čini da bi bolje bilo da su te iskopane predmete ostavili tamo gde su i do nalaženja bili. Duže bi potrajali no što će u memljivoj baraci.



bas tako. stvarno sramota.
mili92 mili92 12:02 16.03.2010

Koja bas briga

Slika i prilika nase neprilike.
oort oort 12:09 16.03.2010

Crvenilo

Sama činjenica da se u Beogradu održava međunarodna astrološka konferencija je razlog za crvenjenje. Da ne govorim o tome da se ta bruka događa deseti put zaredom. Čak štaviše, rekao bih da kada ne bi bilo razloga za crvenjenje u Vinči - kada bi ona bila dovedena na nivo značaja koji treba da ima, ne bi bilo ni međunarodne astrološke konferencije, jer bi tada i astrologija bila dovedena na nivo značaja koji treba da ima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:33 16.03.2010

Turizam i renesansa

Radoznalosti radi sam guglovala "Vinča turizam" i naravno da turističke organizacije Srbije i Bgd preporučuju obilazak Vinče, ovo je sa sajta bgd tur. org. :


PREPORUČUJEMO:

IZLETI U OKOLINI BEOGRADA

POSETA ARHEOLOŠKOM NALAZIŠTU VINČA (autobusom)

Naselje Vinča nalazi se na 14 km od Beograda, pored puta Beograd-Smederevo i nadaleko je poznato po nalazima izuzetne arheološke vrednosti. Praistorijski lokalitet Belo brdo je na samoj obali Dunava i predstavlja svetski poznato arheološko nalazište sa ostacima velikog neolitskog naselja, u kulturnom sloju debljine 10,5 m i na površini od 10 hektara. U toku iskopavanja, koje je 1908. započeo profesor Beogradskog univerziteta dr Miloje Vasić, otkrivene su brojne kuće, zemunice sa ostacima materijalne kulture praistorijskog čoveka.

Trajanje: 240 min, uz pratnju turističkog vodiča

Maršruta: Bul. kralja Aleksandra, Smederevski put, selo Vinča, Arheološko nalazište Vinča

Program: obilazak lokaliteta uz komentar vodiča i kustosa Muzeja grada Beograda


http://www.tob.co.yu/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=134

a, ovo je srpska tur. org. http://www.srbija.travel/kultura/arheoloska-nalazista/vinca/

ali valja pogledati i ovo http://kafica.com/www/index.php?blog=1&title=lokalitet-vinea-arheolo-ko-siroee-beogra&more=1&c=1&tb=1&pb=1


Krugolina Borup Krugolina Borup 12:37 16.03.2010

Re: Turizam i renesansa

Uzgred, dodatne informacije, ako neko hoće da se zaleti u Vinču...

Kad sam zvala Turističku organizaciju Beograda, vrlo ljubazno su mi objasnili da je potrebno najmanje 30 ljudi da bi oni organizovali turu. Kada sam ih pitala možemo li mi kao pojedinci da se samoinicijativno nacrtamo tamo, jednako ljubazno su mi dali kontakt brojeve telefona muzeja, čak i mobilni broj kustosa. Našla sam ljude, i oni su bili ekstra domaćini i vrlo predusretljivi. Entuzijasti, koji u drvenim barakama na samom nalazištu, i kopaju stalno dalje. Pitala ja, dok sam crvenela, pa kako i zašto sve to tako izgleda? Kažu, 5 godina im obećavaju renoviranje, i nikad ništa...

Re: Turizam i renesansa

Eh kru... Ne znam koliko si pre bila po arheoloskim lokalitetima, Ali ONI nikad nisu luksuzni. Vise lice na kampove I u klimatskim zonama kao sto je NASA, zive sezonski, obicno od juna do avgusta. Niko tamo ne vodi racuna o prezentaciji, to je stvar koja dolazi posle, negde drugo. Mislim da su ovde u pitanju velika ocekivanja...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:15 16.03.2010

Re: Turizam i renesansa

Mislim da su ovde u pitanju velika ocekivanja...


Dobro, majku mu, zašto je očekivanje da neko u tri reči na engleskom ne napravi dve pravopisne greške, preveliko očekivanje?

Ako nije za prezentaciju, ako je radni kamp - onda da ga ne reklamiramo kao nešto što turisti treba/mogu da obilaze. Mi radimo baš obrnuto - isturamo Vinču na svim turističkim sajtovima kao nešto što posetioci treba da vide.

Pa, ne može i jare i pare, i radni kamp i turistička atrakcija... Nek odluče.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:16 16.03.2010

Re: Turizam i renesansa

Ne znam koliko si pre bila po arheoloskim lokalitetima, Ali ONI nikad nisu luksuzni.


BTW, bila sam u Stonehendge-u, koji se još uvek otkopava, da ne kažem i dalje je "radni kamp".

Dakle, da li stvarno hoćeš da upoređujem taj arheološki lokalitet, i ono što sam videla juče u Vinči?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:19 16.03.2010

Re: Turizam i renesansa

Mislim da su ovde u pitanju velika ocekivanja...

Potpuno je jasno da su lokaliteti iskopavanja napolju i da se tu ne može očekivati više od lokalne klime, ali druga očekivanja su makar tolika da se nalazi ne čuvaju i prezentuju u mokroj baraci. Niko ne očekuje luksuz, sem ako u luksuz ne spada gore navedeno ili mrvica pristojnosti da ona tabla ne izgleda kao da je iz perioda iz kog su i iskopine, nije valjda da najava našeg arheološkog ponosa i turističkog punkta ne može da se ofarba?!

Re: Turizam i renesansa

Krugolina Borup
Ne znam koliko si pre bila po arheoloskim lokalitetima, Ali ONI nikad nisu luksuzni.


BTW, bila sam u Stonehendge-u, koji se još uvek otkopava, da ne kažem i dalje je "radni kamp".

Dakle, da li stvarno hoćeš da upoređujem taj arheološki lokalitet, i ono što sam videla juče u Vinči?

Pa I vinca se I dalje otkopava. Kao I u svim drugim oblastima zivota u srbiji, bilo da su u poanju fasade glavnog grada, ulice I sl, izgleda oronulo. Ima tu raznih problema, izmedju ostalih I problem vlasnistva zemljista na kom je lokalitet. Ne kazem da tako treba, Ali hocu da kazem da ne iznenadjuje. Lepse je tamo otici na Leto, kad zelenilo malo pokrije okolno ruglo I kad ljudi koji tamo rade svojim duhom I prisustvom donekle nadoknadjuju Ono o cemu zvanicnici I nadlezni ne vode racuna
vitabug vitabug 06:36 17.03.2010

Re: Crvenilo

oort
Sama činjenica da se u Beogradu održava međunarodna astrološka konferencija je razlog za crvenjenje. Da ne govorim o tome da se ta bruka događa deseti put zaredom. Čak štaviše, rekao bih da kada ne bi bilo razloga za crvenjenje u Vinči - kada bi ona bila dovedena na nivo značaja koji treba da ima, ne bi bilo ni međunarodne astrološke konferencije, jer bi tada i astrologija bila dovedena na nivo značaja koji treba da ima.


Nije cudo sto se u Beogradu odrzava medjunarodna astroloska konferencija.Pa srbi su
Nebeski narod a zvezde su na nebu.Mozda zvezdocatci ne umeju da procitaju da sve tako
i treba da bude dok je astrologije.
strudlanudla strudlanudla 13:25 17.03.2010

Lokalitet Vinča-arheološko siroče Beograda

preuzeto sa
http://www.naslovi.net/2009-07-31/24sata/lokalitet-vinca-arheolosko-siroce-beograda/1263599
Lokalitet Vinča - arheološko siroče Beograda
S druge strane, izložbu o Vinči, u Galeriji SANU za 10 dana posetilo je više od 15.000 ljudi. Vinča, arheološko nalazište iz doba neolita i muzej vinčanske kulture, stare 7.000 godina, svake godine poseti oko 5.000 ljudi, što je 20 puta manje od broja gostiju koji bi ta, zbog nemara zapuštena kolevka evropske civilizacije, mogla da ugosti.
24 Sata petak, 31. jul 2009.

24 Sata

DRAGULJ Arheološko nalazište smešteno je na samoj obali Dunava, oko 25 kilometara od centra srpske prestonice. Vinča je zaboravljeni dragulj kulturne baštine Srbije, arheološko siroče Beograda o kome se valjano ne brinu ni država ni grad.

U proteklih 100 godina, od kako je arheolog Miloje Vasić, otkrio da je na tlu današnjeg Beograda, u doba neolita (mladjeg kamenog doba) živeo urbani čovek, nije se mnogo toga promenilo.

Zbog nedostatka novca istražen je samo manji deo, od oko 15 hektara nalazišta.

Lokacija na kojoj su nadjeni ostaci temelja kuća, nekadšnjeg prvog grada u Evropi, prekriveni su debelim slojem peska, da bi se zaštitili do daljeg iskopavanja.

Od 1908. do danas iskopavanja se radjena u nekoliko navrata, a arheolozi su utvrdili da je vinčanska civilizacija trajala oko 1.000 godina, od 5.500. do 4.200. godine pre nove ere, o čemu svedoče osam metara debele naslage zemlje sa ostacima kuća, na obali Dunava.

Ističući značaj vinčanske kulture, arheolog i kustos Muzeja grada Beograda koji se stara o nalazištu u Vinči Dragan Janković, navodi da pre Vinče u Evropi nije postojalo nijedno naselje koje se može nazvati gradom, zbog čega se Vinča ubraja u najranije evropske gradove, a mnogi stručnjaci je smatraju prvim evropskim gradom.

Vinčanci su gradili kuće sa drvenom konstrukcijom, malterisane spolja i iznutra mešavinom blata i pleve, veličine od 40 do 100 metara kvardatnih, sa pećima umesto ognjšta, što svedoči, kako kaže Janković, o ljudima koji su posedovali kulturu stanovanja, odnosno urbanim ljudima.

Te kuće bez okućnica, koje su bile poredjanje u nizu, jedan su od dokaza da to neolitsko naselje nije bilo selo, već grad, navodi Janković.

Vinčanci su prvi su na tlu Evrope ovladali tehnologijom topljenja bakra, u vreme kada i stanovnici Mesopotamije, bavili su se trgovinom za to vreme strateškima proizvodima kao što je vulkansko staklo - oksidijan, od koga su se pravila sečiva i alati, ali i solju, koju su nabavljali iz Tuzle.

Trgovali su i cinabaritom, sulfatom žive, koga je bilo na Avali, a od koga su dobijali veoma skup i prirodno redak pigment crvene boje.

Prema rečima Jankovića, upravo zbog bavljenja trgovinom, centar vinčanske kulture, koja je obuhvatala teritoriju današnjeg centralnog Balkana, bio je smešten na obali Dunava, jer su svi putevi koji su povezivali Evropu i ostatak sveta tada prolazili kroz Vinču.

I danas je Vinča na raskrščhu važnih puteva, sastavni je deo srpske prestonice, ali je nepristupačna za mnoge radoznale turiste, zato što organizovan prevoz iz centra Beograda do arheološkog lokaliteta ne postoji.

Janković je grupi novinara, koji su posetili Vinču, kazao da je i Turistička organizacija Beograda odustala od organizovanog prevoza turista.

Ponude za obilazak nalazišta Vinča nemaju velike turističke agencije, koje ga, kako je rekao Janković, zaobilaze zbog lošeg prilaza i nesredjene infrastrukture.

Goste, pre dolaska na lokalitet i posetu muzejskoj postavci, dočekuje zapušten plato na kome nema mnogo mesta za parkiranje, spržena trava u žardinjerama bez cveća, a nema ni vidnog obeležja koje bi ih obavestilo na kakvom se nalazištu nalaze.

Do vrha zemljane terase, visoke oko 10 metara, na kojoj se nalazi deo konzerviranih iskopina i prostor u kome su izloženi pronadjeni predmeti, vode drvene stepenice, koje su kako kaže Janković, velika prepreka starijim turistima.

Prilaz sa Dunava nalazištu Vinča je idealan, jer je smešteno na pedesetak metara od obale, ali zbog nepostojanja pristaništa turistički brodovi prolaze pored lokaliteta bez zaustavljanja.

Prema podacima Turističkog društva Grocka, za izgradnju pristaništa od 24 metra, koje bi moglo da primi brodove svih veličina, potrebno je oko 40.000 evra.

Sama postavka, koja obuhvata deo iskopanih predmeta na lokalitetu Vinča, izložena je u montažnoj baraci od 40 kvadratnih metara, koju je vojska rashodovala 1985. godine, i na kojoj je posle prolećnih pljuskova krov počeo da prokišnjava.

Janković ne zna da li se planira izgradnja izložbenog prostora jer novac koji lokalitet Vinča trenutno dobija nije dovoljan ni za iskopavanja ni za prezentaciju.

Ipak, do kraja godine lokalitet Vinča mogao bi da dobije svoj prvi suvenir. Uradjeni su uzorci amorfnih statueta, koje bi trebalo da se rade od keramike, odnosni iste sirovine koja je korišćena za njihovu izradu i u neolitu. Autentičnosti bi trebalo da doprinese i to što će biti pečene u pećima na drva, kako su radili i drevni Vinčanci.

Inače, baraka u koju je smeštena postavka dela iskopina arheološkog nalazišta Vinča stešnjena je izmedju privatnih seoskih dvorišta. [b]Dve trećine, od 15 hektara lokaliteta, još uvek je u privatnoj svojini.
[/b]
Od države je, još 80-ih godina prošlog veka traženo da otkupi barem šest hektara na kojima je smešten centralni deo lokaliteta, ali do sada je otkupljen samo hektar zemljišta, kaže Janković.

Prema njegovim rečima, domaćinstva koja okružuju lokalitet Vinča uglavnom nemaju priključke za kanalizaciju, pa fekalne vode iz septičkih jama zagadjuju arheološko nalazište.

Vinča se, iako to po svom značaju zaslužuje, još nije našla pod zaštitom UNESKO-a, jer je jedan od uslova rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na lokalitetu.

Svi oni koji i pored lošeg stanja u kome se nalazi lokalitet Vinča žele da nauče nešto više o istoriji na ovim prostorima moći će to da učine od nedelje, 2. avgusta, kada iz Savskog pristaništa u Beogradu polazi prvi turistički brodić do Vinče.

Brodić "Kovin" jednom sedmično, nedeljom, sve do oktobra Beogradjanima i gostima Beograda omogućiće da posete Vinču, a izlete organizuju Turističko društvo Grocka i firma RTD Nautika.


izvinjavam se - malo je duzi txt, ali nisam imala srca da ga skratim ... sve je vazno!!
haylee haylee 12:29 16.03.2010

strasno

stvarno strasno... ne znam sta jos moze da se kaze vise...
zoks64 zoks64 12:44 16.03.2010

Re: strasno

E pa Krugolina,moram da te razocaram i da te upozorim da je ovo Balkan(popi bensedin),da su ovi prostori u istoriji mnogo puta razarani i da se smatraju siromasnijim delom sveta!Nema sredstava za sve .Koliko ja znam prilicno dobra postavka vincanske kulture se nalazi u Narodnom Muzeju pa zato-cemu panika,stid,bruka....[b][/b]
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:46 16.03.2010

Re: strasno

Koliko ja znam prilicno dobra postavka vincanske kulture se nalazi u Narodnom Muzeju pa zato-cemu panika,stid,bruka...


Narodni Muzej je već godinama zatvoren.

da te upozorim da je ovo Balkan


Op, op, op!
Samo malo mu ga daj.
zoks64 zoks64 13:04 16.03.2010

Re: strasno

Narodni Muzej je već godinama zatvoren.

Pa napani malo Minisra kulture a ostavi na miru Ministra zdravstva!
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:19 16.03.2010

Re: strasno

Pa napani malo Minisra kulture a ostavi na miru Ministra zdravstva!


A što bi kritikovanje jednog isključivalo kritikovanje drugog?
Mogu ja da se nosim s obojicom.
Čekam samo da mi dete pođe u školu, pa da malko dovatim i ministra prosvete.
Hansel Hansel 17:43 16.03.2010

Re: strasno

Naročito ako dotad i ministar prosvete bude iz stranke iz koje su ova dvojica! Ili tu stranku ta oblast ne zanima?

(Nego, Kru, sve-sve, ali kad će onaj blog??? )
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:46 16.03.2010

Re: strasno

Koji, bata Hansel? Ne znam o čemu pričaš, majke mi...
maca22 maca22 18:21 16.03.2010

Re: strasno

Hansel
(Nego, Kru, sve-sve, ali kad će onaj blog??? )

Šta, šta, šta? :)
Hansel Hansel 20:39 16.03.2010

Re: strasno

Šta, šta, šta? :)
... Ja sam novu igru smislila... Brazil...

Ne zameri, Maco, imao sam jedan (bar meni) veseli tel. razgovor, drži me raspoloženje!

Kru
Koji, bata Hansel? Ne znam o čemu pričaš, majke mi...

Ajmeee, zaboravila totalno...

Bilo ih je više, ali naći će se već neko da te podseti...

Maco, ne smem ništa da kažem za sada...
jaksa scekic jaksa scekic 12:40 16.03.2010

Sledeci put ih

vodi ovde, stvarno je covek napravio cudo

[/url][url=http://www.viminacium.org.rs/]

Director of project Viminacium

PhD. Miomir Korać, Archaeologist
Archaeological institute of the Serbian Academy of Science and Arts
Knez Mihailova 35/IV
Belgrade, Serbia
Tel: + 381 11 2637 191
Fax: + 381 11 180 189
misko (at) mi.sanu.ac.rs

Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 12:41 16.03.2010

Re: Sledeci put ih

predlazem da sad lepo zakopamo ono što je nadjeno u vinči, pa nekto nadje neko drugi jer mi nismo zaslužili da to imamo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:41 16.03.2010

Re: Sledeci put ih

vodi ovde,


C.
Nije dovoljno staro.

Što starije, to boljije.
dirtyharry dirtyharry 12:41 16.03.2010

E moja

sestro Krugolina, pa da znaš samo da je pre nekoliko godina u Nišu (za Medianu si čula sigurno) otkopana jedna ogromna podna freska. To je sada trebalo da se konzervira i sačuva na neki način kako se to već radi. Naravno nije bilo para a ti arheolozi su otišli kod datašnjeg gradonačelnika pajsera Smiljka kostića koji ih je napsovao i izbacio.
Ljudi nisu imali drugog načina da zaštite to nego su tu fresku ponovo zatrpali. Posle su na Elektronski fakultet dolazili neki stranci Francuzi i ovi ih kao vodili da vide Medianu a ovi im objašnjavali u fazonu:"Vidiš tamo gde je ono ograđeno ako kopaš dovoljno duboko, ovo je freska koju ćeš tamo da nađeš."
Nemamo mnogo ali i ono što imamo nema ko da mu vodi računa.
maca22 maca22 12:58 16.03.2010

Re: E moja

Zar nisu podigli kao neku kućicu preko podnog mozaika da ga zaštite od elemenata?
A podovi u Gamzigradu su zatrpani?
:izlapedis:
ladyhawk ladyhawk 13:34 16.03.2010

Re: E moja

u Nišu
Da, nema se za Medianu, ali ce zato u cast obelezavanja godisnjice Milanskog edikta, na brdu Vinik kod Nisa, biti podignut monumentalni krst u vrednosti "bogtepitakojoj".

http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/126943/U-Nisu-grade-najveci-krst-na-Balkanu

Sta ce nama stare iskopine, napravicemo mi novije i lepse!
A to sto je upravo zbog Mediane, kao Konstantinovog rodnog mesta i odabran Nis za proslavu, pa, nema veze. Zadivicemo mi svet krstom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:35 16.03.2010

Re: E moja

Zadivicemo mi svet krstom.

Pa dobro bre, je l to sa krstovima infektivnog karaktera?! Eno i u Kragujevcu gradonačelnik nameračio da zabode krstaču monumentalnih razmera na autoput...
dirtyharry dirtyharry 13:51 16.03.2010

Re: E moja

Jelica Greganović
Eno i u Kragujevcu gradonačelnik nameračio da zabode krstaču monumentalnih razmera na autoput...

Jbte ala sam ha neobavešten. Nisam znao ni za jedno ni za drugo. Pa ovi ljudi stvarno nisu normalni. Ajde za Kragujevac ali ovo za Niš nije smelo da promikne, mada kad bolje razmislim pa sme smo postigli. Nema gde pare da se potroše za nešto pametnije a i oni gladni što se potucaju po onim narodnim kuhinjama za koje onomad skupljasmo pare neka se penju na brdo pa neka glođu šipke kada ogladne a vlasti zatvore to malo kuhinja što je ostalo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:10 16.03.2010

dirtyharry,

eno ti ga gore bata Cole, pisnuo ko ljuta guja, upravo na tu temu.
sanya92 sanya92 18:51 16.03.2010

Re: E moja

Kad su nasli prvi mozaik, mislili su da je relativno usamljen i preko njega digli jednu kucicu. E sad, muka je sto se ispostavilo da u sirokom krugu okolo ima jos stvari. Odmah ispred kucice su nasli jos jedan mozaik, ali nemaju para cak ni za neku drljavu montaznu pokrivku, pa su bacili sljunak preko mozaika da se ne osteti. To je to parce, a u tih par stotina metara okolo ima jos goooomila stvari da se iskopa. Slicno i u Tvrdjavi i sta ti ja znam gde. To tako propada, a da nema ni putokaza ni nicega.

Jos je veca muka sto nije sve ni u parama. Ne znam stvarno sta im je problem bar travu oko Mediane da pokose ili bar da odstampaju nove papirice koji kazu sta je koji eksponat.

Uzgred, kad sam ja bila u osnovnoj, redovna je praksa bila da se skolice vode u Medianu (valjda je jos uvek - barem za nishke skole). Uvek se nalazio neki mangup koji ce da odvali parce zidica za uspomenu. Slicno, u Cele kuli se klinci potpisuju po zidu (a mislim da sam videla nesto i na lobanji). Sta bi s onim da roditelji snose materijalnu, krivicnu i moralnu odgovornost za dete?

Edit: komentar se odnosio na Macu22 :)
maca22 maca22 20:17 16.03.2010

Re: E moja

Hvala na info.
A za to uzgajanje stetocina od malih nogu, nemam reci.
milisav68 milisav68 10:36 17.03.2010

Re: E moja

Jelica Greganović
Zadivicemo mi svet krstom.

Pa dobro bre, je l to sa krstovima infektivnog karaktera?! Eno i u Kragujevcu gradonačelnik nameračio da zabode krstaču monumentalnih razmera na autoput...

Pa hoće samo da ozvaniče, ono što su uradili, tj sahranili.
4krofnica 4krofnica 12:57 16.03.2010

*

sad pomislih da je dobro sto su zakopali tramvajskim sinama arheolosko nalaziste kod Kalisa. Bolje da ga zakopamo, jer jel'te ima mesto neku idiotsku svrhu (jednu nepotrebnu stanicu), nego da pokusamo da ga ocuvamo.
Smica Smica 12:57 16.03.2010

Nema para za nauku

Nadam se da shvatate da ljudi koji tamo rade i koji se ozbiljno bave naukom rade cesto volonterski ili za veoma male plate. Problem je sto drzava retko finansira arheoloske projekte.
I nisu bas svi nekompetentni
http://www.politika.rs/rubrike/vesti-dana/Vincha-menja-udzbenike-arheologije.lt.html

Ako je vas kolega iz Njujorka ljubitelj praistorijske arheologije njemu kutije i plafon nisu ni bili bitni. Otisao je zadovoljan sa lokaliteta.

P.S. Viminacijum je cudo i bez drzavnih para ali nisu svi sposobni da dodju do njih kao gospodin Korac, sto ne umajuje kvalitet rada arheologa koji se bave Vincom.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:01 16.03.2010

Re: Nema para za nauku

Nadam se da shvatate da ljudi koji tamo rade i koji se ozbiljno bave naukom rade cesto volonterski ili za veoma male plate. Problem je sto drzava retko finansira arheoloske projekte.
I nisu bas svi nekompetentni


Shvatam, a verujem da i ostali shvataju.
Rekoh u jednom gornjem komentaru - ljudi na koje smo naišli u samoj Vinči su entuzijasti koji žive tamo u barakama, u jadnim uslovima. Svaka njima čast.
NNN NNN 13:00 16.03.2010

Bolje su ...

... bili konzervirani (se tako kaže?) pre nego što smo ih otkopali.

tekst sa B92:

Vinčanska "industrijska revolucija"

Magazin BBC Histori na naslovnoj strani martovskog izdanja, u tekstu pod naslovom "Prva industrijska revolucija", piše da su naučnici iz Srbije, Velike Britanije i Nemačke u arheološkom području Vinča otkrili dokaze najranije do sada registrovane industrijske obrade metala pre 7.000 godina.

Istraživanje tima naučnika, u kojem je i mladi arheolog iz Srbije Miljana Radivojević, koja se nalazi na doktorskim studijama na Univerzitetu Koledž u Londonu, pokazalo je da je u to doba u Vinči prvi put industrijski topljen i obrađivan bakar.

Tim naučnika je uspeo da locira najstariju industrijsku topionicu bakra na svetu, u Belovodama, praistorijskoj naseobini Vinčanske kulture, oko 112 kilometara jugoistočno od Beograda, piše BBC Histori.

Mada peći za topljenje bakra nisu nađene, naučnici su otkrili dokaze topljenja, piše magazin i precizira da je naučni tim pronašao fragmente odlivaka. Smatra se da ovo otkriće obara značajne arheološke teorije koje se decenijama predaju na univerzitetima.

Pored Miljane Radivojević, u ovom timu arheologa su i profesor londonskog Univerziteta Koledž Thilo Rehren, zatim Dušan Šljivar iz Narodnog muzeja u Beogradu i profesor Univerziteta Tibingen iz Nemačke Ernts Pernička.


"Srbi" pre 7 'iljada godina obrađivali metal (dok oni Irci - divljaci prstima, a mi boc - viljuškom, a, Stošiću?)

Oni onda pravili metalne predmete, a mi (kolektivno ) danas, numemo ni da ih sačuvamo


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:15 16.03.2010

Re: Bolje su ...

"Srbi" pre 7 'iljada godina obrađivali metal (dok oni Irci - divljaci prstima, a mi boc - viljuškom, a, Stošiću?)


mada, nemo' da me vuces za jezik o Ircima, ima tu stosta da se napise...
cartmanikus cartmanikus 13:14 16.03.2010

Iskopace nas Bily

Oduvek smo bili jaki na rechima ali na delu...
Skoro sam polemisao sa prijateljem jesmo li mi oduvek na ovim prostorima ili smo se doselili onda kad su nas i u skolama uchili da (kao) jesmo?!
Sa obzirom da ne umemo prigrliti i svetu prikazati, sva ta kulturna bogastva koja se nalaze pod nashim nogama bolje je da tu i ostanu pa ce ih neko zajedno sa nama iskopati u neko bolje vreme. Tada ce svetu moci prikazati da i nije bilo neke kulturne i tehnioloshke razlike izmedju te dve, toliko godina udaljene civilizacije.
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 13:21 16.03.2010

Vazno je

da se nasi ministri sastaju na kopaoniku da prodiskutuju kriznu situaciju
u kojoj drzava nema para da se brine ni o zivim ljudima a kamoli
nekim tamo praistorijskim vrednostima
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:25 16.03.2010

Re: Vazno je

Vala baš...ko će tu da se mlati s nekom srčom i koskama.
seceranac seceranac 13:40 16.03.2010

muzej

Sto ih nisi odvela u Narodni Muzej?!

Sramota, da ponovim ono sto je neko ovde na Blogu vec komentarisao: Dok se onaj lezilebovic gradjanin NJKV baskari u drzavnom dvorskom kompleksu od nekoliko hiljada kvadrata (dva dvora) na Dedinju, ovaj narod nema izlozbeni prostor za nacionalni muzej. Nesto stvarno nije u redu ovde.

PS. Skorasnji primer: Juce sam opet prosao bulevarom i opet ostao bez reci - mogu da zamislim kako ce TO izgledati kada ostale "ulice prolistaju"
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:42 16.03.2010

Re: muzej

Sto ih nisi odvela u Narodni Muzej?!


Ne radi Narodni muzej, već godinama.
Zatvoren zbog rekonstrukcije.
seceranac seceranac 14:08 16.03.2010

Re: muzej

Krugolina Borup
Sto ih nisi odvela u Narodni Muzej?!


Ne radi Narodni muzej, već godinama.
Zatvoren zbog rekonstrukcije.


nazalost znam da je nazalost zatvoren. To je bilo cinicno pitanje
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:09 16.03.2010

Re: muzej


Sori, nisam ukapirala.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:17 16.03.2010

Vinca...

...moram reci da je Vinca najzapustenija,a najbliza Beogradu!
Vinimacium,Felix Roumuliana,Sirmium,pa cak i Naisa...su mnogo bolje sacuvani i mnogo se bolje odrzavaju!
No u Starcevu je ,cak, bolja situacija,a drugi je po vaznosti lokalitet iz tog doba na ovom prostoru...a i njime se hvalimo.
noboole noboole 16:16 16.03.2010

Ne cimaj se oko kutija

To je studijski materijal ))
topcat topcat 16:47 16.03.2010

Pitanje

a zašto je točno Kru crvenjela?

- bilo ju je sram jer čovjeku iz Njujorka treba prikazati samo the best of
- bilo ju je sram jer je zadnji put bila u Vinči prije više od 5 godina od kad se obećaje renovacija, iako je nalazište samo 14km od Beograda
- bilo ju je sram jer je po njoj u očima tog čovjeka Srbija ispala "zemlja seljobera", koji ne brinu o kulturi
- dopisati


Ok, ovo zaista izgleda jadno i zapušteno, ali ako se nema sredstava, a ljudi i dalje kopaju, onda će valjda i taj turist imati razumijevanja za stanje. Tim više što je iz Njujorka, u kojem mu svaki dan štakori preskaču tračnice u subwayu, a žohari migolje iz sudopera iz svih mogućih rupa velike većine stanova na Manhattanu.
Ostaje pitanje da li zbog štakora ne vidimo grad, kao što ostaje pitanje da li zbog derutnog plafona ne vidimo vrijednost iskopanog.
(Neću uspoređivati Njujorške muzeje jer svi do jednog plivaju u privatnim donacijama, koje su recimo Metropolitanu omogućile da doslovno pokrade, službeno naravno-otkupi, kulturna dobra diljem svijeta i sad se njima "diči"!)

Meni jedino nije jasno kako se nitko od ljudi u muzeju nije dosjetio da nekome bar dojavi da se zamijeni tabla (1 dan posla) i popravi plafon (također 1 dan posla). Šta nisu sami stavili bar neku drvenu (kao fol eko, priroda blabla) tablu sa imenom. Neće me nitko uvjeriti da svaki dan, već 5 godina zovu - i ništa.
Ako već nemaju novaca za renovaciju, valjda imaju novaca za kantu boje!? Čini se kao da se u tom "čekanju" prebacuje odgovornost na "nekog drugog".
Btw, ona plava traka nema nikakve veze s novcem.

Umjesto snebivanja, predlažem konkretnu akciju za prikupljanje donacija u svrhu obnove kulturnih spomenika, pa i ovog nalazišta.
margos margos 17:31 16.03.2010

Re: Pitanje

Nažalost, ovde se s vremena na vreme pojavi neki entuzijast i krene da postavlja pitanja, pokreće akciju - a onda mu se prebrojavaju intelektualna i sva druga krvna zrnca - odakle njemu ili njoj pravo, dignitet (tako se valjda kaže?) i slično da postavlja takva pitanja jer je on/ona blablabla... ili ono redovno 'ima valjda u ovoj zemlji važnijih pitanja od arheološkog lokaliteta, porodilišta, muzeja, filharmonije, platana...'' itd...

Da, Top, u pravu si - mogla se popraviti tabla, kao uostalom i onaj sat u nekoj fabrici na koji je svojevremeno Đinđić pokazao prstom, ali su ovde ljudi prilično potrošeni da ih je teško pokrenuti, a često, onaj koji pokuša da ih pokrene, kao pevac koji prerano kukurikne - završi u loncu.

Ipak, bez obzira na to, ja ne crvenim pred strancima - njihovim gazdama je mnogo značajnije da smo mi malo zaduženi - samo 653 evra po glavi stanovnika, treba nas dovesti u još veće ropstvo... A muzeji, Vinča... ma kome to još treba... Trebaće im kad od toga oni budu imali profit.
kakapo kakapo 16:58 16.03.2010

Astrološke?

Astrološke konferencije? Astrološke? Koje po redu? Možda ste mogli skupa sa astrologom, ljubiteljem arheologije, da zvirnete u kristalnu kuglu i vidite neolitsku prošlost Vinče... Što da se štrapacirate i crvenite po ovom blatu?
banem92 banem92 01:55 17.03.2010

Re: Astrološke?

To je meni zapalo za oči - kakve veze ima astrolog sa arheologijom? Ultra prevaranti, kvazi samoproklamovani naučnici koji nikada ništa nisu "uboli", koji računaju da je Mars u Jarcu, a on na nebu jasno vidljivo na drugom mestu, koji ne znaju kolika je "sila" zračenja i da ona opada sa kvadratom rastojanja, pa tako sićušni Pluton koji više nije planeta (koji btw. ima jedan satelit veličine pola Plutona) utiče na nas više nego što babica "zrači", itd. Uh, odoh ja. :) Da nije reč o grešci?

Malo mi je neobično da se čovek interesuje za arheologiju, a ovamo dolazi iz Njujorka na seminar astrologa ili kako se to već zove.

A što je Vinča propala i neugledna imam kontrapitanje - šta NIJE?
margos margos 07:26 17.03.2010

Re: Astrološke?

A što je Vinča propala

Čula sam, a da li je tačno, ne znam - da za 1000 godina Vinčanske kulture nije bilo ratovanja na tom području.
Prosto nezamislivo.
iris.davidovich iris.davidovich 17:13 17.03.2010

Re: Astrološke?

kakapo

banem92

auuu...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:52 16.03.2010

Treba reci

da je put do Vince iz Beograda Bulevarom preko M.M.Luga do Smedereva Carigradski drum. Ispod asfalta je kocka, put je iste sirine kao i pre 5oo godina. Jedini drum iz Beograda od Ustanicke ulice koji ima samo dve trake, a 400.000 ljudi zivi na tom potezu. Da li reci kako izgleda okolina, koliko ima divljih deponija, prepunih kontejnera, a tek kuca! Prave srpske kuce, groblje cigala. Posetite Vincu leti, brodom, lepse je, ali vodite i tad racuna da je vodostaj visok, jer ako je nizak, izviru iz vode skoljke automobila i bacenih ves masina, a o plasticnim bocama da ne pricam.
maca22 maca22 18:22 16.03.2010

Re: Treba reci

I koliko čuh, ne naručujte hranu tokom višesatnog povratka.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:31 16.03.2010

Re: Treba reci

maca22
I koliko čuh, ne naručujte hranu tokom višesatnog povratka.

Na obali Dunava, jedite u obliznjem ribljem restoranu...
p.s. nisam iz Vince, stvarno, a da treba za povratak sendvic i voda, treba, jos ako je gradski ispred, a svuda puna linija...
jednatanja jednatanja 18:52 16.03.2010

O Kru

ti nas zasipaš sve nekim šok-blogovima ovih dana...vidim da ti ne ponestaje materijala...
rade.radumilo rade.radumilo 19:38 16.03.2010

Re: O Kru

jednatanja
ti nas zasipaš sve nekim šok-blogovima ovih dana...vidim da ti ne ponestaje materijala...


A kako da ponestane? Ovde svakoga dana ima materijala za remek dela književnosti i filma.
Evo jednog primera koji se odigrao pre samo par sati...
Jedan od mojih kumova je, posle posla, svratio do MUP-a u Lermontovljevoj (uzgred 95% stanovnika Beograda kaže Ljermontova iako se dotični zvao/prezivao Lermontov a ne Ljermont) i otkrio da mu za celokupan proces nedostaje 300din. On se mašio za karticu, ali ne lezi vraže! Šalteri naših administrativnih službi i banaka ne primaju kartice! Pri tome, banke bi rado uvele plaćanje karticama na svojim šalterima (uz "sitnu" proviziju naravno), ali za razliku od kasa u prodavnicama i slično, šalteri u bankama podpadaju pod knjigovodstvene zakone koji su pisani držaljom i perom. Što se tiče samih administrativnih službi, oni samo imaju problem što se poslednji pokušaj obuke šalterskih službenika/ca u korišćenju novih tehnologija umalo nije završio generalnim štrajkom.
Priča ovoga puta ima sretan kraj. Pošto nije imao dukate i nije želeo da plati 120din provizije (podizanje gotovine na bankomatu/posterminalu druge banke), a ja živim bliže Ljermontovljevoj od najbljiže ekspoziture njegove banke, imao sam priliku da popijem kaficu sa kumom.
dacana dacana 09:53 17.03.2010

Stepenice

Bila ja tamo u subotu, mislim.Kazem muzu, idemo tamo , jer nikada nisam bila, pa da se malo prosetamo i da vidim to nalaziste. Bilo je malo snega, ma neki onako sa strane. Vidim ja stepenice, rekoh super sad se ja tu popnem i vidim sta ima.Kad ono, na stepenicama zemlja, pa sve neko tesko blato, savladam ja to kad se nadjoh gore kod te table, ono nista, tuga teska na sta ono lici. Niti ogradjeo , niti konzervirano kako treba. A Vucko-pas laje, otvorio usta kao d ace da me pojede:)
A da ne pricam o prljavstini i smecu kojeg ima okolo. i put do kojeg se stize tamo.
SRBIJO LAKU NOC
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:59 17.03.2010

Re: Stepenice

Stepenice moraju tako, i barake moraju tako, zato sto se sve to nalazi na mestu koje tek treba da se iskopava, tako da ne mogu da grade ništa "stabilno" na samom brdu, koje će iskopavanjima jednog dana da nestane. Tako mi rekoše. Ali, isto tako mi rekoše i da je plan da se "čvrste građevine" (muzej i pomoćni objekti) naprave dole, niže, uz reku. Onda neće ni biti potrebe da za stepenicama, neće imati zašto ljudi da se penju "gore".

Samo još neko da reši da ih napravi...

I, jeste, i na nas kere lajale ko da će žive da nas pojedu... one su im, valjda, "obezbeđenje". Drugi security ne videh...
NNN NNN 10:41 17.03.2010

Re: Stepenice

dacana
Mnogo lepa slika na profilu
(ubiće me žena )
Sepulturero Sepulturero 11:33 17.03.2010

Re: Stepenice

Тс, тс, а још је и удата...
dj dj 12:02 17.03.2010

Re: Stepenice

il dacanin muz, biraj :)
NNN NNN 12:18 17.03.2010

Re: Stepenice

Prvo sam video avatar, pa tek posle muža (ali to ne menja sliku)
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:27 17.03.2010

Re: Stepenice

Kuku, koje ste pubertetlije, sad moram da crvenim i zbog vas!
NNN NNN 13:14 17.03.2010

Re: Stepenice

maca22 maca22 20:06 17.03.2010

Koristim...

ovaj blog da kazem da crvenim zbog domacina nam koji pise u maniru ogavnog tabloida:

http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2010&mm=03&dd=17&nav_id=418414
margos margos 23:14 17.03.2010

Re: Koristim...

Sramotno i ružno.



Inače, napisah na drugom mestu sledeće:

Šizim zbog ove serije... Odgledala sam prvu epizodu i oduševila se, a onda sam nenadano bila korisnik njihovih usluga :(((
Od odokativne metode dijagnosticiranja s dva metra, preko sedenja u trpezariji dok pacijenta u tškom stanju spremim za transport, nošenja pacijenta i dežuranja i pridrđavanja u kolima i iznošenja iz kola(gde da nisam pridržala ležaj kod uzglavlja, pacijent bi pao jer se mehanizam s točkovima nije automatski otvorio)....
Od tada mi želudac poskoči kad god vidim/čujem najavu...
Da ne pričam da ih treba ubediti da dođu.
Da Bog da mi nikad ne trebali.
rade.radumilo rade.radumilo 20:07 17.03.2010

Seća li se neko rakete?

Seća li se neko onih "Raketa" što su pravile ture Dunavom, počev od pristaništa u Beogradu, pa do Đerdapa i nazad?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:21 18.03.2010

Re: Seća li se neko rakete?

Hidrogliser tipa POLESIJA (POLESYJE) je rečni brod dužine 21,3 i širine 5 metara. Poseduje salon za smeštaj 41 putnika,

rade.radumilo rade.radumilo 00:10 20.03.2010

Re: Seća li se neko rakete?

Matori mi je radio u JRB-u. Odrastao sam na Savi i Dunavu, i dan danas pamtim "Rakete" kako šibaju pored nas... :)
NNN NNN 21:18 19.03.2010

Vinča

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana