Kao pčele

dracena RSS / 11.06.2007. u 11:27

Dracenine "Mrvice"

Postavljanje novog bloga oživelo je moju staru fascinaciju – košnicu. Njena samo-organizacija bez hijerarhije, naredjenja i gundjanja namrštenih šefova, njena urednost, prilagodljivost svim spoljašnjim uslovima i, kao rezultat svega, savršeni poredak: jednostavan, funkcionalan i robustan toliko da opstaje u neizmenjenom obliku milionima godina. Ideal koji čovek i pored svoje velike intelektualne superiornosti teško da će ikad dostići.

Ipak, u poslednje vreme u nekim oblastima i nekim firmama, kooperacija velikog broja ljudi sve više liči na košnicu. Medju takvim firmama su npr. Youtube i Amazon. One funkcionišu na principima vrlo sličnim pčelinjim: efikasne usluge, fleksibilnost, robusnost i samoorganizacija uz podršku tehnologije. U tim principima ih objedinjuju zajednički ciljevi. Rezultati su, znamo, spektakularni. I Wikipedia, trenutno najveća elektronska riznica znanja na svetu, takodje je rezultat slične kolaboracije velikog broja ljudi rasutih širom planete.

Na ovo ćete setno uzdahunti: „Lako je njima kad su bogati, imaju sa čim da počnu.“ Je li baš tako? Je li njima zaista lako i ako jeste, da li je to zato što su bogati ili je nešto drugo u pitanju? Pomenute firme su počele praktično sa minimalnim sredstvima. „Ali nema više dobrih ideja na svetu, oni su potrošili poslednju!“ pobuniće se neko. I opet moram da se usprotivim i da podsetim da je pre nego što su ove firme osnovane, svima, možda čak i njihovim osnivačima, izgledalo da su potrošene sve dobre ideje. Ideja vrlo retko „padne s neba“, dobre ideje su skoro bez izuzetka rezultat rada i intenzivnog učenja. Ni tehnologija sama po sebi ne garantuje uspeh, kao što ni na najkvalitetnijim slikarskim bojama ne stoji garancija da od njih nužno nastaju slikarska remek dela niti najsavršeniji muzički instrument garantuje da ćemo

uživati u muzici izvedenoj na njemu.

Mi smo ovde dobili poboljšanu verziju bloga koja po mnogo čemu prevazilazi mogućnosti platformi za komunikaciju kakvu čak i vrlo bogate korporacije stavljaju na raspolaganje svojim zaposlenim. Imamo stabilnost, više komunikacijskih kanala, koje možemo koristiti kad želimo, koliko želimo, a sadržaje možemo priredjivati kreativno i po svom nahodjenju i ukusu. Ponudjeno nam je mnogo autora sa raličitim interesovanjima koji će pokriti veliki broj tema, a mi ćemo sami odlučiti koje ćemo čitati, komentarisati i tako učestvovati u izgradnji svoje košnice.

Hoćemo li priliku koju nam daje ovaj lepi instument iskoristiti za zajedničku dobrobit, zavisi isključivo od toga kakvi smo ljudi, koji nas motivi pokreću, kako i koliko duboko i daleko razmišljamo, da li smo u stanju da formulišemo i artikulišemo prvo svako svoje ciljeve, a zatim i da ih uklopimo u zajedničke ciljeve većine.


Besciljnost je po meni najveća opasnost koja na nas vreba. Nju ćemo pobediti samo ako se jače orijentišemo na korisnike, odnosno čitalačku javnost. Da bismo to postigli, potrebno je da razvijemo veštinu brzog „zumiranja“ i stalnog sravnjivanja šire slike sa detaljem. Šira slika za sve nas koji pišemo su čitaoci. Ako sebi budemo povremeno postavljali pitanje kako naše izlaganje vidi veliki broj korisnika koji samo čitaju ovaj blog, nećemo gubiti orijentaciju, jer ćemo sve što ovde budemo pisali, izvoditi iz njihovih potreba i želja. Kakavim god pravcem da krene ova naša komunikacija, sve će se dešavati pred očima čitavog Internet sveta i ostaće zabeleženo kao svedočanstvo o svakom od nas prisutnih. 

Atačmenti



Komentari (74)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:35 11.06.2007

Sjajne misli i sugestije !

Veeeliki pozdrav !
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:59 11.06.2007

Re: Sjajne misli i sugestije !

Uvek je po volji.
Malo muzike.
I mnogo muzike.
I ovakvih razmisljanja.
Kao ovo tvoje. Danas.
:))))
dracena dracena 12:00 11.06.2007

Re: Sjajne misli i sugestije !

Hvala, Ninoslave.

Je li po volji malo mzike za dok čitamo i pišemo? :) (Rodrigo, Koncert za gitaru, I stav)
sonja k. sonja k. 11:54 11.06.2007

draga moja draco

pred ocima citavog internet sveta izjavljujem da te obozavam.
molim svedocanstvo i da se upise u protokol.
pcelica sonja
dracena dracena 14:02 11.06.2007

Re: draga moja draco

Hvala ti, pčelice Sonja. Zapisano, evidentirano, protokolisano i prosledjeno GDE TREBA (kako bi to napisao jedan disidentski književnik):)).
zaga m zaga m 17:44 11.06.2007

Re: Sonja K

Sonja,
secate li se da sam vam rekla da ce u ovoj kaci Dracenin blog biti najinteresantniji.
Nisam pogresila.
RAF (Zaga)

P.S. Gde je gospodja Krasic? Bas mi nedostaje.
zaga m zaga m 17:51 11.06.2007

draga draco

Nadam se da je ovo dovoljno za propusnicu:
Pezzi freddi
Zaga
sonja k. sonja k. 18:21 11.06.2007

@Zaga

lepo te je videti draga drugarice
SAB otpozdravlja.
dracena dracena 18:59 11.06.2007

Re: draga draco

Više nego dovoljno, Zago.
Hvala ti od srca. Ova tvoja "propusnica" je još jedan primer šta se sve divno i interesantno krije po nekim zabačenim policama Interneta na koje retko svraćamo, ali koje se "same od sebe" i bez našeg znanja neprekidno pune i pune, a nikad ne prazne. :)))
AlexDunja AlexDunja 11:54 11.06.2007

draceno

good girl, well done !
AlexDunja AlexDunja 12:03 11.06.2007

pa dobro,Sonja

kako to da ti ispade ucenica,a ja nastavnica u Draceninoj kosnici?
JJ Beba JJ Beba 12:05 11.06.2007

Re: draceno

Besciljnost je po meni najveća opasnost koja na nas vreba. Nju ćemo pobediti samo ako se jače orijentišemo na korisnike, odnosno čitalačku javnost

Bilo bi tako jednostavno i lako kad bi besciljnost bilo jedino shto nam nam u ovoj koshnici preti
dracena dracena 14:03 11.06.2007

Re: draceno

Ee, daa...:(
JJ Beba JJ Beba 17:09 11.06.2007

Re: @JJ Ninoslave...

i ova mala prepiska je pokazatelj zivota nase zajednice.

Zivot nashe male blogerske zajednice postao je bash takav kakvog si ga opisao: mali. Siromashan. Nezanimljiv, sa elementima foliranja.......Sa ponekim "incindentom," kad se desi neka zanimljiva, duhovita, nadahnuta i dobro vodjenja tema. Bar za moj ukus. A brisanje? Pa da, sad svi mogu da brishu i banuju ishto izgleda izaziva i najvishe uzbudjenja i adrenalina u ovoj, kako j Dracena lepo nazvala, koshnici. Samo shto u ovoj virtuelnoj ima vishe trutova nego u onoj pravoj.........
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:46 11.06.2007

Re: @JJ Ninoslave...

Mozda me nisi razumela. Rekoh mala (nasa) prepiska, a ne zivot.
Sto se broja trutova tice, ne znam kako tu stoje stvari.
Nisam ih brojao.
Nisam cak ni pokusao.
d j o l e d j o l e 12:00 11.06.2007

Rasplitanje klupka

„Ali nema više dobrih ideja na svetu, oni su potrošili poslednju!“ pobuniće se neko. I opet moram da se usprotivim i da podsetim da je pre nego što su ove firme osnovane, svima, možda čak i njihovim osnivačima, izgledalo da su potrošene sve dobre ideje. Ideja vrlo retko „padne s neba“, dobre ideje su skoro bez izuzetka rezultat rada i intenzivnog učenja.


Cesto se "dobra" ideja ne prepoznaje ne samo pre, nego i dugo nakon sto se pojavi. Mnogi "dobru" ideju negiraju cak i kada vecini postane jasno da je bolja od drugih.


Tehnologija sama po sebi ne garantuje uspeh, kao što ni na najkvalitetnijim slikarskim bojama ne stoji garancija da od njih nužno nastaju slikarska remek dela niti najsavršeniji muzički instrument garantuje da ćemo uživati u muzici izvedenoj na njemu.


Ovo je super tema za seriju blogova.
dracena dracena 14:09 11.06.2007

Re: Rasplitanje klupka

Da, dobre, čak genijalne ideje ponekad nailaze na neshvatlivo snažan otpor, kom uzrok nije svaki put nerazumevanje, nego neki iracionalni razlozi, strah od promena itd.

Nadam se da će biti još dosta reči o kreativnosti i inovativnosti. Bar sam tako planirala. A i da nisam, ortak ortaka mora slušati. :)
bravar bravar 12:12 11.06.2007

bez naslova

Evo, od jutros razmisljam bas na tu temu - novi blog, novi blogeri, pregrst sjajnih postova...

I, pitam Vas sve KAKO DA JEDAN REDOVNI CITALAC STIGNE DA PROCITA SVE, DA PROKOMENTARISE PO NESTO, DA ODRADI PUNO RADNO VREME NA POSLU, DA OPSLUZI JEDNO PUBERTETSKO, JEDNO CETVOROGODISNJE, JEDNO MATORO (AL' JOS DOBRO:) I DA SEBI DA MALO ODUSKA UZ DOBRU KONJIGU, FILM, muzika i moze uz sve to?????

Bojim se da cu morati da trazim platu od Gosn' Restaka, jer cu dati otkaz i "raditi" na blogu min 8h dnevno.

Ni da sam Pcelica Maja...sta reci


Aniram Aniram 12:41 11.06.2007

Re: bez naslova

Bravar,

isto se pitam već mesecima.
'Čelica Maja
Mariška Mariška 13:36 11.06.2007

Re: bez naslova


Priznajem da ponekad uhvatim sebe kako razmisljam o zivotima pojedinih ucesnika ove beskrajne price, i da im nekada onako, pomalo, zavidim na vremenu koje mogu da izdvoje.

Grupa sjajnih blogera, pregrst sjajnih tekstova i sarenih tema. Moja tuzna prica je dialup konekcija (obaveze svi imamo, pa je bespredmetno iste i pominjati), mada, da imam bolju, ko zna sta bi bilo. Ovako, doziram sebi po malo od svega. Tek da se ne navucem. Skroz.

Jako mi je drago sto se prosirila grupa bloggera koji otvaraju nove vidike.

The more the marrier!
dracena dracena 14:12 11.06.2007

Re: bez naslova

Joj, nemoj da zavidiš!
Meni su moji jutros pripretili da će me prijavljiti Centru za socijalni rad zbog zapostavljanja roditeljskih obaveza. :)))
Mariška Mariška 14:14 11.06.2007

Re: bez naslova

da... tu je moja srecau u dialupu! ; )

sretan pocetak i samo napred!
DeTail DeTail 13:11 11.06.2007

blog pčele

Besciljnost je po meni najveća opasnost koja na nas vreba.


Internet nije revolucionaran zbog količine i lakoće pristupa informacijama, već upravo zbog sistema koji on uspostavlja i koji omogućuje interakciju (na čemu su i zasnovane ove uspešne web kompanije)

ps. što se tiče ovog novog bloga, vidi se kako je jedan mali prostor b92-bloga naglo izrastao i zauzeo mnogo veće mesto - potpuno fantastično !
dracena dracena 14:21 11.06.2007

Re: blog pčele

Internet je fenomen svoje vrste kom nema pandana u celoj čovekovoj istoriji. Sve što je vezano za njega zaslužuje pažljivo izučavanje i od početka se izučava. Mogućnost brze komunikacije i obilje načina za uspostavljanje interaktivnih veza su svakako najzanimljiviji, slažem se, bar trenutno, jer ono najvažnije - znanje Internet još uvek ne može da posreduje sam bez čovekove pomoći. Sa daljim razvojem semantičkog webe značaj Interneta kao komunikacionog kanala izmedju ljudi će se možda smanjiti, ali ne mora da znači. Vrlo je interesantno pratiti razvoj stvari u toj oblasti. Obrti su neočekivani i gotovo svakodnevni.
nsarski nsarski 13:13 11.06.2007

Kad sam bio sasvim mali,

tek poceo da citam, u biblioteci mog oca nadjem knjigu Mrisa Meterlinka "Zivot Pcela":


Bilo je to neko prastaro izdanje, cirilicno, slika saca na koricama, tehnicki skromna. Meterlink je pisao kao naucnik "starog kova", iscrpno i pedantno. Nisam mnogo razumeo tekst koji sam citao, ali znam da sam bio fasciniran saznanjem da pcele medjusobno komuniciraju, imaju podelu posla na matice, radilice, vojnike, itd. (Godinama kasnije sam se ovoga opet setio kad sam citao Platonovu ideju o idealnoj drzavi). Posle mi je dopala do ruku Dzinsova knjiga o zvezdama, i moje interesovanje za pcele se ugasilo.
Sledeci put sam naisao na pcele tokom citanja knige O. Wilsona "Sociobiologija". Osnovna teza te knjige, mnogo napadana, je da ljudi i zivotinje i biljke zive kako bi ostvarili "program" zapisan u njihovim genima. Napadana zato sto se ideja protivi konceptu individualizma, i sve nas svodi na neku vrstu robota. Na jednom mestu Wilson kaze nesto ovako: "U ovom kontekstu, naravno, izuzimamo pcele, mrave, termite, i ostale zivotinje koje zive u zajednicama jer one su posebna prica. O pcelama necemo." Ovakva recenica je, razume se, dovoljna da odmah startuje mentalni alarm i izazove suprotan efekat - da probudi interesovanje za pcele.
Danas znamo da su pcele, mravi, termiti upravo "programirani" da obavljaju posao koji obavljaju, i da je kosnicu potrebno posmatrati kao jedan organizam. Nedavno se u Nature-u pojavilo nekoliko radova koji se bave genetskim razlikama izmedju raznih vrsta pcela u kosnici. Geni koji programiraju ponasanje - ovo je posebna tema koja zasluzuje vise paznje, i o njoj ce biti reci drugom prilikom. Osnovna ideja je, medjutim, da se podelom posla postize da kolektiv ostvari mnogo vece rezultate nego prosta suma pojedinacnih pcela. Ovim se postize mnogo veca efikasnost: Platon se negde u uglu osmehuje.
U teoriji igara ovo se zove kooperativno resenje, ili Neshova ravnoteza (da tog Nesh-a koji je dobio Nobelovu nagradu za matematicko otkrice ovog resenja - gledali ste film "Eternal sunshine of a spotless mind" - e, taj.). Primitivnija, ekonomska, verzija ovoga se u knjigama Janka Veselinovica, i drugde, zove "moba".
Slican efekat se desava i na ovom blogu - pocela je da se nazire nekakva spontana podela uloga, obrisi neke sire "svesti", vece od svake pojedinacne. Mozda ne treba odmah udarnicki uzviknuti "zajedno smo jaci!" ili "zajedno smo pametniji!", ali zajedno smo drugaciji, svakako.


d j o l e d j o l e 13:27 11.06.2007

Termit, mrav, slepo kuce

Skoro je na kablovskoj bila emisija o zajednicama koje se ponasaju kao "jedan organizam". Tu su nabrojali termite, mrave i (evolution leap) zajednicu zivotinje slepo kuce (nesto kao krtica, ali zivi u komunama).

Naime, zakljucak je bio da su sve jedinke koje se nalaze u toj zajednici bukvalno hipnotisane kraljicinim feromonima, za sta je dokaz potpuno drugacije ponasanje jedinki u situacijama u kojima je iz zajednice uklonjena kraljica ili je simuliran neki drugi miris unutar jazbine, mravinjaka, termitnjaka ...

Eksplicitno su rekli da ista prica ne vazi kod pcela, osa, strsljenova, i da je kod njih na snazi neka neobjasniva sinergija (kao da se, malte ne, radi o zajednici individualaca koji se "svesno" udruzuju da bi preziveli).
nsarski nsarski 13:41 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Eksperimentalno i teorijski (matematicki) je pokazano sledece: kada mrav zivi u zajednici, njegovo fizicko kretanje je osmisljeno dok trazi hranu, radi, itd. Mravi stalno izmenjuju feromone medjusobno i na taj nacin se orijentisu i dobijaju informaciju gde da idu. Izolovan mrav, bez prisustva drugih, pokazuje sasvim drugacije ponasanje, i njegovo kretanje je najblize "random walk-u". Usamljen mrav je izgubljen i haoticno se krece.
Zanimljivo je da i covek pokazuje dezorijentaciju u prostoru i vremenu, kao da halucinira, kada su mu cula zatvorena i ne primaju nikakvu informaciju. Takvi eksperimenti su radjeni, i Feynman licno je to na sebi isprobao kao terapiju. Ljudska cula, u nedostatku spoljasnjih informacija, pocinju da proizvode sopstvene culne informacije. Culno izolovan covek jednostavno "poludi". (Ovo, naravno, dobro znaju islednici u Gvantanamu).
Jednom sam imao priliku da isprobam zvucnu komoru (ova je bila cudo tehnike za sebe) u kojoj se ni jedan zvuk ne odbija. Ne vrati se. Pljesak rukama zvuci "krto" - ode i ne vrati se. Neverovatno i nestvarno iskustvo - kao da je covek sam u svemiru. Jos da su mi ugasili svetlo mislim da bi prolupao.
Milan Novković Milan Novković 14:08 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Pljesak rukama zvuci "krto" - ode i ne vrati se


Interesantni su mi ovi jezičko emotivni cross-overs.

Dok sam bio u srednjoj školi nas ekipu koji smo se zaljudibli u elektroniku je četsto udarala "struja", 50 - 1000 volti uglavnom.

Jednom mog ortaka udari preko 10,000 volti (mala energija, na sreću) i ja ga pitam kakav je osećaj. Udari nekako "suvo" - kaže on :)
nsarski nsarski 14:15 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Haha, 10,000 volti je velika energija, 50 puta veca od 220V. Mala je bila struja (amperaza). Ovo je za banderase:))
"Krto" je kao kad pukne suva grana. Posto nema elasticnosti u sebi ne proizvodi druge harmonike (frekvencije), samo suv zvuk, jedan ton koji iscezne i ne odbija se.
d j o l e d j o l e 14:22 11.06.2007

Re: 10 000V

Svaka vama cast i za 1000V. Imao sam bliski susret sa 220 VDC (dlan slucajno na +, a lakat na sasiji ormana) ... vukao sam opekotinu na laktu dva meseca :) (da ne pominjem refleksnu reakciju ruke, koja me je verovatno i spasila)
dracena dracena 18:00 11.06.2007

Re: Kad sam bio sasvim mali,

U pravu si, Sarski, kad pominješ emergenciju (a i inače si u pravu, kao i uvek:))), odnosno poželjnu pojavu da se ostvari rezultat veći od prostog zbira elemenata, odnosno pojedinačnih doprinosa. Zaista tome teži svaka moderna organizacija. Ona je, medjutim, dostižna samo kroz komunikaciju, kooperaciju i kolaboraciju.
Slican efekat se desava i na ovom blogu - pocela je da se nazire nekakva spontana podela uloga, obrisi neke sire "svesti", vece od svake pojedinacne. Mozda ne treba odmah udarnicki uzviknuti "zajedno smo jaci!" ili "zajedno smo pametniji!", ali zajedno smo drugaciji, svakako.

Sjajno zapažanje. Ne znam kako ostali, ali ja se jako radujem ovoj promeni, ako ni zbog čega drugog, da razbijemo monotoniju. :)))
dracena dracena 18:03 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Usamljen mrav je izgubljen i haoticno se krece.

Zar nije isti slučaj i sa usamljenim čovekom?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:04 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Ali i sa pripitim...
nsarski nsarski 18:14 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Pa, za coveka sam takodje gore rekao:
Ljudska cula, u nedostatku spoljasnjih informacija, pocinju da proizvode sopstvene culne informacije. Culno izolovan covek jednostavno "poludi".
Zapravo, ovo je mnogo ozbiljnije: Koliko god isticali svoju jedinstvenost, mi bez drugih, u totalnoj izolaciji, ne mozemo da prezivimo. I to bukvalno: ne orijentisemo se u prostoru, vremenu, ne razumemo dogadjaje. Oni koji provedu dugo vremena pod zemljom (bilo je i takvih koji su ove eksperimente vrsili na sebi), izgube smisao za vreme, poremete circadian ritam.
Uzgred, ovo se desava i kod manicno-depresivnih poremecaja: ljudi pocnu da se prilagodjavaju 48. casovnom ritmu, nesanice su kod depresija ceste. Svi smo iskusili onaj "ludi smeh" koji nas uhvati pred jutro na kraju neprospavane noci - poremetili smo ritam i izazvali maniju (euforiju).
Sve je to nerazdvojni deo nase osnovne biologije, bez obzira koliko se mi budalasto "junacili" da smo na to imuni.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:20 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Citajuci nesto o joga-prakticarima i asketama raznih religijskih i meditativnih praksi, stekao sam utisak da ljudsko bice moze i ovakva stanja izolovanosti da prebrodi. Doduse, te "plovidbe" su ipak ogranicene vremenom u kome mogu biti uspesne.
dracena dracena 18:25 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Da, rekao si, nego mi mi se slika usamljenog mrava u dlaku poklopila sa slikom usamljenog čoveka. :))
Negde pre par nedelja si govorio o nauci kao antropocentričnoj. Mislim da se i ovde ogleda taj antropocentrizam. Nekako naslućujem da čovek svom individualizmu pridaje suviše veliki značaj, a zaboravlja da je tokom čitave svoje evolucije, a da ne govorimo civilazacije zapravo prevashodno socijalno biće. Individualizam je tokom miliona godina imao mnogo šansi da pobedi, ali evo do danas nije. I mislim da je u tom čovekovom "kolektivizmu" u igri mnogo više od pukog opstanka.
JJ Beba JJ Beba 18:39 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Kod Bele Hamvasha ima ona pricha o mravima koji su u stvari zajednica "palih ljudi"...No tu temu prepushtam poznavaocu verskih & meditavnbih tradicija, a moguce i drevnih
dracena dracena 18:42 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

:)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:45 11.06.2007

Re: Termit, mrav, slepo kuce

Bio jedan pao covek koji je imao snaznu veru i jos jacu meditaciju. Pio je, pusio i ponekad zbog toga padao u nesvest. Tada bi mu se neko uvek nasmejao u lice. To je bila jedna dobra osoba, koja ga je uvek pratila i tako bodrila. Jedna dobra dusa. Nimalo pala.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:23 11.06.2007

Pčele su vrlo ozbiljna

tema u Sloveniji, odnosno, preciznije Kranjska pčela posebnog, autohtonog genetskog sastava. Zbog toga je Kranjska pčela bila ozbiljna tema u pregovorima Slo sa EU, pred priključenje. Slovenija je tražila i uspela da dobije zabranu uvoza drugih pčela iz EU, da bi zaštitila svoju, autohtonu pčelu i sprečila njeno mešanje sa drugim pčelama (što bi na kraju dovelo i do nestanka pomenute vrste). Malo, malo, ovdašnje pčelarsko društvo me zove na press-ove i na radionice (zajedno sa decom), na kojima se uči pčelarstvo i o pčelama...da se ne bi zaboravio taj "zanat", kojim se bavi sve manje ljudi.

Pouku o pčelama i zaštiti autohtone vrste, Slo je izvukla iz jako lošeg iskustva sa pastrmkama. U Soči je živela autohtona vrsta, Soška postrv, pastrmke. Onda su doneli druge vrste (valjda zbog bogatijeg ulova ribolovaca) , koje su se pokazale kao vrlo agresivne i dominantne...i soška postrv je počela da nestaje...još uvek ne mogu da to spreče, a tih pastrmki, autohtonih je sve manje i manje.

A pčelice su pametnice dobre. Za razliku od glupih osica, nju zvekneš rukom i odmah pobegne. Na pčelu bolje ne diži ruku, jer se onda navrze kao smrt na babu i ne ostavlja te dok ti ne vrati žao za sramotu. Moja deca su to već naučila, kao i da mokru pčelu nežno podignu prstom (ni slučajno ne ubode) i sačekaju da joj se osuše krilca, da odleti dalje. Mudrica.
JJ Beba JJ Beba 13:40 11.06.2007

Re: Pčele su vrlo ozbiljna

kad smo vec kod pchela, ja bih vishe volela onu prichu o pchelama i trutovima koju rabe pravi odgovorni roditelj & i uchitelji
......
AlexDunja AlexDunja 13:57 11.06.2007

Re: Pčele su vrlo ozbiljna@ JJ

ael samo dracena ima pravo da preporucuje muziku,el mozemo i mi malo?
ajd ti nadji i okaci,draga pliz,gori mi nesto na sporetu(znam da ti se svidja)
Crossing the line, album GO, Winwood i Yamashta
nsarski nsarski 14:18 11.06.2007

Kraci kurs madjarskog:

pcela=beremed
bumbar=neberemed
trut=jebeneberemed
dracena dracena 14:48 11.06.2007

Re: Pčele su vrlo ozbiljna@ JJ

Muziku može da pušta ko hoće, naravno. Jedino bih vas zamolila da ostavljate samo linkove, pa ko hoće da otvori, njemu je svejedno. Sistem će tako biti manje opterećen, pa će i učitavanje biti brže.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:40 11.06.2007

Bebe,

kad postaneš roditelj, kasno je za priču o pčelama.
JJ Beba JJ Beba 17:49 11.06.2007

Re: Bebe,

draga Jelice, za dobru, pouchnu prichu o pchelama nikada nije kasno.....Uvek ima neshto novo da se poduchava i nauchi. Svi rastemo i mi i nasha deca...:)
dunjica dunjica 13:35 11.06.2007

Populistički, elitistički ili ima neki srednji put?

Ako sebi budemo povremeno postavljali pitanje kako naše izlaganje vidi veliki broj korisnika koji samo čitaju ovaj blog, nećemo gubiti orijentaciju, jer ćemo sve što ovde budemo pisali, izvoditi iz njihovih potreba i želja.


Tko se ovoga (bold) držao, nije naročito doprinio napretku. Onaj koji je a priori ignorirao, podvrgao se riziku uzaludnosti. Kako biti mudar, kako ostaviti trag?

Duschka Biene aka Duschkabine
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:42 11.06.2007

Re: Populistički, elitistički ili ima neki srednji put?

Jednostavno. Ziveti zivot. Svoj.
angie angie 13:43 11.06.2007

pravo da ti kazem,

Besciljnost je po meni najveća opasnost koja na nas vreba. Nju ćemo pobediti samo ako se jače orijentišemo na korisnike, odnosno čitalačku javnost. Da bismo to postigli, potrebno je da razvijemo veštinu brzog „zumiranja“ i stalnog sravnjivanja šire slike sa detaljem. Šira slika za sve nas koji pišemo su čitaoci. Ako sebi budemo povremeno postavljali pitanje kako naše izlaganje vidi veliki broj korisnika koji samo čitaju ovaj blog, nećemo gubiti orijentaciju, jer ćemo sve što ovde budemo pisali, izvoditi iz njihovih potreba i želja. Kakavim god pravcem da krene ova naša komunikacija, sve će se dešavati pred očima čitavog Internet sveta i ostaće zabeleženo kao svedočanstvo o svakom od nas prisutnih.


meni je nekako logichnije, da svako pishe o onome shto njega zanima i o chemu najvishe zna, nego da se autori usmeravaju ka publici u smislu dobijanja vishe korisnika.To je glavni princim marketinshkog rada u Americi-izvrshish risrch o tome shta bi ljudi volelei da chitaju, pa onda odredish temu i nadjesh adekvatnog autora i onda dobijesh plastificirane hitove sumnjivog kvaliteta.
A ova publika ovde je nekako vec pokazala da ume da prepozna i da se adekvatno ukljuchi.
dracena dracena 14:34 11.06.2007

Re: pravo da ti kazem,

Dunjice, Angie,
ovde se ne radi ni o populizmu ni o elitizmu. Prosto moje je razmišljanje bilo u sasvim drugom pravcu.
Moje je mišljenje da sve što čovek radi mora biti posvećeno nekom ili nečemu (velikoj ili lepoj ideji npr.) da bi bilo zaista kvalitetno. Većina ljudi ono što radi samo za sebe uglavnom izošljari, ne dovrši, često ni ne promisli do kraja. Ono što se radi za drugog dobija novu dimenziju za nas i budi našu POSVEĆENOST, želju da nekom poklonimo nešto korisno i lepo.

Marketing mi još nije pao na pamet u vezi sa ovim blogom, mada ne garantujem da uskoro neće, a onda ste nadrljali svi vi koji prezirete marketing.. :)))
angie angie 14:40 11.06.2007

Re: pravo da ti kazem,

Chovek najbolje radi ono shto radi sa strashcu, jer je onda najvishe zainteresovan i posvecen!!!!!

A ja specijalizirala marketing, pa josh u izdavashtvu:)))
fixer fixer 14:53 11.06.2007

komp, kao ispovedaonica:.

anonimnost mreže navodi na iskrenost.. bar mene:.
od skora sam jako depresivan.. od skora sam i debeo.. a bubuljice su mi oduvek.. nemam prijatelje, a ljudi mi govore da češće treba da se osmehujem.. a kad se osmehnem, ma bolje da ne pričam!. žasu!. nedavno sam kupio sebi pištolj, ali nisam baš sasvim siguran kakvim mecima se puca.. čak ne znam ni zašto sam ga kupio.. na penisu imam jedan veliki i užasni crveni mladež, više kao cistu, koja se stalno puni gnojem i boli do ludila.. zato me moja sakata devojka napustila.. i mačka mi pobegla sa drugim.. gazda mi, odskora al stalno preti, da će me izbaciti na ulicu.. trenutno radim kao pomoćnik sluge u kupatilu jednog kluba za bodibildere.. majka i otac ne odgovaraju na moje tel pozive.. zavisan sam od lekova protiv bolova, koji mi više ne pomažu.. godinama sakupljam knjige o masovnim ubicama.. odlazio sam na skupove anonimnih alkoholičara, a odnedavno sam član jedne od onih crkava novorođenih hrišćana gde se govore svi božiji jezici.. u stvari, tamo sam jedini koji kuka za starim blogom: vraaaatite nam staaaaari blog
kapi kapi 15:18 11.06.2007

ja bih spomenula

i google i dva studenta, larry page-a i sergey brin-a koji su je osnovali. nesto fenomenalno. dakle sjajna ideja , upornost da se sprovede i prijateljstvo skupa , ucinili su svoje!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:06 12.06.2007

Re: Radonjicu

ja cappuccino pijem sa cimetom odozgo (gde je cocco sad da mi kaze bravo!?) a lenja pita sa jabukama ne bi bila toliko legendarna u mojoj kuci da nema tog cimeta (...i seckanih oraha ;-)
na med sam alergicna... smem samo bagremov...mada volim kad su parchici sacca u medu pa se sve zajedno zvace :-p
ps....posle me vode u hitnu pomoc ali nema veze.
Radojicic Radojicic 01:16 12.06.2007

Re: Radonjicu


BebaOdLonchara
ps....posle me vode u hitnu pomoc ali nema veze.

alergicna na med?
prvi put cujem
udri onda po slatkom od sljiva, kupina itd
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:43 12.06.2007

Re: Radonjicu

pa ja udaram po nuteli, uglavnom ;-) mada slatko od belih tresanja...mmmmmmm.
ps. pa kad si alergican na polen onda je logicna i alergija na med, m? takotoide.



a pazi ovaj sadrzaj unutra :-p

Svetlana S. Svetlana S. 14:42 12.06.2007

Re: JJ Beba

seksizam = diskriminacija na osnovu pola
Svetlana S. Svetlana S. 14:45 12.06.2007

Re: JJ Beba

ne znam otkud ovaj komentar ode, treba da bude tamo gde nikson pita jj bebu sta je to seksista!
johnny011 johnny011 18:17 11.06.2007

Nemam ništa korisno da kažem,

Dracena, u vezi sa ovom tvojom temom, ali to ne znači da ne mogu da te pozdravim :))
dracena dracena 19:36 11.06.2007

Re: Nemam ništa korisno da kažem,

Zdravo, Johnny, stari druže. Znaš li ti onu pričicu o Sokratu:

Raspravlja grupa slobodnih Atinjana na agori, prosto se otimaju za reč. Samo jedan mlad dečko stoji sa strane i ćuti. Sokrat ga malo-malo pogleda, očekujući da se i on uključi u diskusiju, ali mali ni da zucne. U jednom trenutku mu se Sokrat iznerviran obrati:
"Mladiću, ako si glup, pa ćutiš, mnogo mudro radiš. Ako si, pak, pametan, a ćutiš, mnogo glupo radiš."
E, pa Johnny, nemoj ćutati, glupo ti je to, rekao čika Sokrat, a ja njemu verujem sve.
johnny011 johnny011 19:39 11.06.2007

Re: Nemam ništa korisno da kažem,

pusti, sad sam se postideo :))
Aniram Aniram 21:25 11.06.2007

rešenje

čekajte samo da prvu pčelu isteraju iz Raja - dobićemo super društvo, grešne pčele! ionako smo dobro pretresli muško-ženske, muško-muške, te žensko-ženske odnose ! Vreme je da neko uvede red i u našu vrstu!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:59 12.06.2007

sorry na velicini :-(

ali nisam odolela ))
nsarski nsarski 02:37 12.06.2007

Ja mislim da samo zena moze da izusti:

sorry na velicini!!!
Hahaaaaaa.
Izvini, BoL, nisam mogao da odolim:)))
Svetlana S. Svetlana S. 14:46 12.06.2007

Re: Ja mislim da samo zena moze da izusti:

a, pa i ovo je seksizam (nisam odolela
nsarski nsarski 15:56 12.06.2007

Re: Ja mislim da samo zena moze da izusti:

Jeste seksizam, ali nije zloban, ako je za utehu:))
Radojicic Radojicic 03:15 12.06.2007

Laku noc deco



vremenska je razlika, odoh na koncert
lepo spavajte
Radojicic Radojicic 03:30 12.06.2007

Re: Laku noc deco

dracena izvini, ovo izgleda nesto koci kada se postavi jutjube
necu vise
pozdrav
dracena dracena 12:18 12.06.2007

Re: Laku noc deco

Ma ništa ne brini. Mislim da od jednog Youtube još niko nije umro. :)))
Ipak najbolje je i za sistem i za korisnika kad se linkuje ovako:
Mocart-Uvertira za Otmicu iz Saraja
Da bismo dobili takav link treba da napisemo:
[ url=http://boomp3.com/m/9af766e5c545]Mocart-Uvertira za Otmicu iz Saraja[/url]
bez razmaka izmedju slova.
Onda se prilog otvara u novom prozoru (klikom na skrol ili kako već ko otvara), pa se može slušati više puta, nezavisno od bloga, a stranica bloga se brže reloaduje.

Svetlana S. Svetlana S. 14:48 12.06.2007

Re: Laku noc deco

Pogledala sam danas postove onog nesrećnog masturbatora, koji očito, umesto da skupi hrabrost i obrati se psihijatru, onaniše ovde pred očima javnosti …
S tim u vezi, setila sam se i ostalih postova na temu bloga i očekivanja od njega. Mislim na one postove tipa – nekad sam bio normalan a danas sam bloger… I uopšte, priče o blogu kao drogi, o tome kako se ljudi ‘navuku’ na blog, kako neki blogovanje doživljavaju kao preljubu…
… pa sam se setila ovog i tvog prethodnog posta, kao potpune suprotnosti prethodno pomenutim. I pitam se, da ne očekuješ previše od ovog mesta? Jer, vidiš, mnogi ovo mesto smatraju nekakvom emotivnom ili verskom zajednicom. Po meni, a čini mi se da i ti to slično vidiš, blog je odlično sredstvo za razvoj ‘epistemološke zajednice’, zajednice znanja, ili, još bolje – mesto za razmenu znanja (to za solere koji su osetljivi na komunitarni diskurs žanra ‘epistemic community’).
Međutim, za više od pola godine koliko čitam blog, bilo je svega par rasprava posle kojih sam smatrala da nisam bacila vreme čitajući ih. Mislim, mnogo gluposti moraš da pročitaš da bi naišao na neki biser. Možda je ipak nada da ovde može da nastane neka ‘epistemic community’ preterana.

I evo muzike za dan bez sunca: http://www.youtube.com/watch?v=eg1Cjm0jptw]Bill Withers - Ain't No Sunshine
dracena dracena 19:28 12.06.2007

Re: Laku noc deco

Draga moja Svetlana S.

kod mene već odavno preovladava jedan "zen" odnos prema budućnosti: živim širom otvorenih očiju. Ničeg se ne plašim i ništa ne očekujem. Ako dodje nešto lepo prihvatam sa ogromnom radošću. Ako naidje ružan period, patim kao zver. Kad je vreme mirno, neutralno, radim kao konj da obezbedim što bolji sutrašnji dan. I to je to. Jednostavan život jednostavne osobe.

Ni od ovog bloga ništa ne očekujem. U topicu sam iznela moguće opcije i rekla da ćemo mi svi zajedno odlučiti kako će on izgledati u budućnosti. Tu odluku će diktirati karakteri i sposobnosti svakog od nas podjednako. Zato ja radim najbolje što mogu i pritom sa velikom radoznalošću pratim kakvu će ko odluku doneti. Neki su je već doneli, neki ne, neki će se menjati, neki ostati isti ceo život. Pokušaj tako da gledaš na stvari. Lako je i uzbudljivo.
snezana7plus snezana7plus 23:49 13.06.2007

Re: Laku noc deco

Ja evo malo kasnim, a mozda je to bas dobro, ko zna...
Zelim da te pozdravim i da ti kazem da mi se svidja to o cemu pises i nacin na koji razmisljas.
Dakle evo tebi jos jednog redovnog citaoca
Pozdrav i srecno !

p.s. samo da BITNI ne onemoguce postove, a nadam se da nece :)
dracena dracena 00:44 14.06.2007

Re: Laku noc deco

Dobro mi došla i hvala na pozdravu. Ne kasniš, stižeš u pravi čas. Nadam se da ću ovih dana uspeti da postavim novi topic, pa se čitamo.

BITNI neka rade svoj posao, a mi ćemo svoj. :) Tako sam uvek živela i ne vidim razlog da sad radim drugačije. Sigurna sam da nikom ne pada na pamet da nam onemogući postove. Ovo je slobodna zemlja Srbija. :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana