Život

Slika

Colin_bgd RSS / 31.03.2010. u 15:17

Pre neki dan naletih na jednu svoju staru sliku, koju odavno nisam video. Slika je sa pocetka osamdesetih godina, sa letovanja negde u Dalmaciji. Vetrovit, polusuncan, poluoblacan dan, stojim na rivi malog gradica, preplanuo od sunca, sa svojih dvanaest-trinaest godina, ali vec "izrastao" u visinu, tipican tinejdzerski pogled u svugde i nigde. Obavezan crni sorc, verovatno na nogama "starke" i pramenovi crne kose koji se lelulaju na vetru.

Prilicno sam se bio iznenadio kad sam se ugledao. Nije da nemam dosta slika iz detinjstva, mladosti i uopste, niti da nikad ne gledamo stare albume, ali ova je stvarno ispala odnekud neocekivano, bio sam potpuno zaboravio na nju, ali bilo je u njoj "nesto"...

Odavno fizicki (po sopstvenoj proceni) ne licim ni priblizno na sebe iz tog perioda, mada svi kazu da bi me prepoznali bez problema i da ne moze niko da promasi da sam to zaista ja. Ali, pomalo sam se i uplasio videvsi se. U prvom trenutku nisam mogao da se nekako povezem sa tom slikom. Trebalo je par sekundi da se te stare neuronske veze ponovo uspostave u svesti, podsveti i pamcenju (zaboravu?) da se sve iznova sklopi u celinu jedinstvene licnosti. Nisam proveo puno vremena gledajuci je, vec sam je odlozio nazad u kutiju, i zavrsio spremanje/butanje zbog koga sam i poceo da kopam po starim stvarima, ali nije tu kraj price. Iz nekog razloga nisam mogao da izbacim taj svoj imidz iz glave. Koliko je vremena proslo od tada? Decak u starijim razredim osnovne skole, ceo zivot pred njim. Da li je mogao i da pretpostavi sta ce sve doziveti i preziveti i na licnom, i na kolektivnom planu?

Ne mislim da sam zapao u neki "zal za mlados'", jer nikada nisam patio od preterane sentimentalnosti, a samosazaljevanje mi je totalno strano. Mada, ko zna, mozda to i jeste upravo to. Ali ipak, vise mi se cini da je to rezultat nekog kvazi povratka u proslost, kao da sam se zaista vratio nazad u vreme i u delicu sekunde ponovo na nekin nacin proziveo taj svoj rani tinejdzerski period. Kroz sopstveni izraz lica, prepoznao sam (i osetio ponovo?) sve ono sto me tada "mucilo", o cemu sam razmisljao, cemu sam se nadao, sta mi je bilo vazno.

Cini mi se, cak, da sam u svojim tadasnjim ocima video i zrnce zivotne nevinosti koje mi (verovatno i svima nama) nedostaje u ovom trenutku kada se ubrzano priblizavamo srednjoj liniji zivota (ili je to samo suvise optimisticki pogled jer je ona vec iza nas?) i kada su ti dani sve dalji i dalji...

Priznajem, dotakao me je taj slucajni, ponovni susret sa jednim davno-proslim "sobom", mnogo vise nego sto sam mogao da pretpostavim, mnogo vise od onog pocetnog "jao, vidi mene, kakav sam bio...". Nekako me je fundamentalno zatreslo (mozda bolje reci potreslo) jedno, u sustini, saznanje (da li samo slucajno artikulsano u sekundi kroz tu sliku?) da su sreca i splet okolnosti, na koje vrlo malo imamo uticaja, ono sto nas vodi kroz zivot i kroji nam sudbinu (mada ja ne volim bas tu rec mnogo). Da, rad i trud se isplati, ali se apsolutni rad i trud ne isplati apsolutno. Iako o tome tada nisam mnogo brinuo, cini mi se da sam to nekako oduvek znao.

Danas nemam, zaista, nekih posebnih zivotnih zalosti, a i toliko toga se jos moze i mora uraditi. Ali me je ova slika nekako naterala na razmisljanje, da li je sve moralo da bude tako kako je bilo? Pri tome ne mislim da bih odmah sve drasticno menjao (ko kaze da ne bi menjao bas nista, laze!), ali koliko drugih univerzuma postoji gde je od trenutka na toj slici pa nadalje taj put izgledao drugacije? Beskonacno mnogo, a ipak smo zatvoreni da poznajemo samo i jedino sebe, ovde i sada.

Gledajuci tog tinejdzera na slici, zapitao sam se sta bih mu danas porucio? Da li sam mu ispunio ocekivanja? Da li sam ga izneverio? Da li je i dalje srecan kao na toj slici? Tako bezbrizan odavno vec nije...

 

220px-The_Scream.jpg



Komentari (29)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

radojicic92 radojicic92 17:34 31.03.2010

...

si citao ovo?
Colin_bgd Colin_bgd 17:40 31.03.2010

Re: ...

si citao ovo?

ne, al' dobra preporuka...
radojicic92 radojicic92 17:45 31.03.2010

Re: ...

Colin_bgd
si citao ovo?

ne, al' dobra preporuka...

preporuka tebi
napisao si ovde ukratko sto je bart u celom eseju, s tim sto je kod njega fotografija majke u pitanju
nije nikakav davez o fotografiji, vrlo je licno
i samo jos, ko je fotografisao ovu tvoju?

Colin_bgd Colin_bgd 17:52 31.03.2010

Re: ...

i samo jos, ko je fotografisao ovu tvoju?

To je samo sa porodicnog letovanja, pa pretpostavljam cale. On je uglavnom izostravao objektiv "da ne bude mutno"...
radojicic92 radojicic92 18:16 31.03.2010

Re: ...

"da ne bude mutno"...

eto
nekad od tih momenata dobijemo sjajan blog
mariopan mariopan 18:33 31.03.2010

Re: ...

Neko doba našeg života treba da ostane tamo gde je, tamo mu je bilo mesto i vreme.Tako bih ja gledala tu sliku, ne bih se pitala ništa u vezi nje, nego samo ono "gle što sam bio sladak".

Nemam slika iz detinjstva i baš je dobro što ih niko nije pravio, tako da ne mogu da se setim ni sebe (fizički) iz tog vremena niti nekih likova pa ni situacija u kojima bi bile snimljene.

Sećam se samo svojih osećanja u vezi sa nekim situacijama i kao za pakost pamtim samo najstrašnije..one lepe na prste mogu izbrojati. Zato volim što nemam fizikih dokaza da je to sve tako bilo, mogu da zamišljam da nije, da sam sve to sanjala.

Ako si imao lepo detinjstvo onda tu kutiju treba češće da otvaraš, uvek će ti dati novi osećaj sreće kada ugledaš drage likove, pa i sebe, što da ne?

Lep ti je blog
vishnja92 vishnja92 18:52 31.03.2010

Re: ...

jeste sjajan blog.
(znam osecaj, samo sto bih prilikom ovoga
da li je sve moralo da bude tako kako je bilo? Pri tome ne mislim da bih odmah sve drasticno menjao (ko kaze da ne bi menjao bas nista, laze!)

ostala dezorijentisana, ako bih uopste pokusala. poznata proslost naspram nepoznate sadasnjosti, malo mnogo za moju lenjost)

da sam ja nesto ovde serif, ti i Majti i ovaj ludi radojicic bi odavno bili vip. ali nisam, a i bolje, lepsa su zavucena mesta.
antioksidant antioksidant 19:47 31.03.2010

Re: ...

ne znam za majtija i radojicica ali colin je grobar...
mislim, volim ga kao sebe, potpisujem na slepo svaku rec koju napise (jedan od retkih) ali... malo mi to nepristojno... crni sorc???
Ja (srećom?) nemam mnogo slika iz detinjstva

ja zivim s jednom slikom iz detinjstva...
zamisljam da sam i ja bio takav kada sam bio u tim godinama ...
(mada sam siguran da ce njemu odrasli ispasti bolje - nisam ja bio takav - samo sam uobrazen)
i da - ja tu nista ne bi' dir'o... neka ga sasvim kako je. valjalo, ne valjalo - moje je
Colin_bgd Colin_bgd 22:08 31.03.2010

Re: ...

malo mi to nepristojno... crni sorc???

e, pa to i danas, uvek se nosi nesto crno i nesto belo, al' da ne skrecemo s temu...
Colin_bgd Colin_bgd 22:08 31.03.2010

Re: ...

potpisujem na slepo svaku rec koju napise

nemojte ljudi toliko breme odgovornosti...
Colin_bgd Colin_bgd 22:13 31.03.2010

Re: ...

poznata proslost naspram nepoznate sadasnjosti

znam osecaj. moja recenica je vise "retoricko pitanje", nego bilo kakva stvarna zelja da ispravljam bilo sta.
da sam ja nesto ovde serif

a sta, kao nisi?
Colin_bgd Colin_bgd 22:21 31.03.2010

Re: ...

Lep ti je blog

hvala, hvala...
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:03 01.04.2010

Re: ...

vishnja92
jeste sjajan blog.
(znam osecaj, samo sto bih prilikom ovoga
da li je sve moralo da bude tako kako je bilo? Pri tome ne mislim da bih odmah sve drasticno menjao (ko kaze da ne bi menjao bas nista, laze!)

ostala dezorijentisana, ako bih uopste pokusala. poznata proslost naspram nepoznate sadasnjosti, malo mnogo za moju lenjost)


'De si ti, Višnjo jedna?!

vishnja92 vishnja92 18:32 01.04.2010

Re: ...

aevo...

(rilirili)

ps -
a sta, kao nisi?

Unfuckable Unfuckable 18:45 31.03.2010

lepo i jednostavno

napisano.
Ja (srećom?) nemam mnogo slika iz detinjstva, ali kada ipak naletim na neku uvek se uredno zapanjim kako je od tako finog deteta ispao ovakav kreten, i vrlo lako bih mogao da se opkladim da je to suština cele te priče o "odrastanju i sazrevanju", da se malo našalim a da ostanem ipak dovoljno ozbiljan

Gledajuci tog tinejdzera na slici, zapitao sam se sta bih mu danas porucio? Da li sam mu ispunio ocekivanja? Da li sam ga izneverio? Da li je i dalje srecan kao na toj slici?
Colin_bgd Colin_bgd 22:14 31.03.2010

Re: lepo i jednostavno

"odrastanju i sazrevanju"

kom, bre, sazrevanju???
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:00 01.04.2010

Re: lepo i jednostavno

Unfuckable
napisano.
Ja (srećom?) nemam mnogo slika iz detinjstva, ali kada ipak naletim na neku uvek se uredno zapanjim kako je od tako finog deteta ispao ovakav kreten, i vrlo lako bih mogao da se opkladim da je to suština cele te priče o "odrastanju i sazrevanju", da se malo našalim a da ostanem ipak dovoljno ozbiljan

Gledajuci tog tinejdzera na slici, zapitao sam se sta bih mu danas porucio? Da li sam mu ispunio ocekivanja? Da li sam ga izneverio? Da li je i dalje srecan kao na toj slici?


Možda si tenkre, ali si, brate, naš!
djole63 djole63 22:39 31.03.2010

Cao covek

Dosada nisam komentarisao tvoje tekstove iako sam ih skoro uvek citao. Mislim da smo slicno ako ne i isto godiste. Mislim i da bi se uzivo dobro kapirali ...

Nego ono sto hocu da dodam ovom sjajnom tekstu koji "udara" u zice je preuzeto iz jednog teksta Dejana Stankovica, a koje mislim da ovde sasvim lepo legne:

Sanjam na srpskom, snove koje je sanjao bivši ja, nečiji sin, ničiji otac, izdržavano lice koje ni u snu nije sanjalo šta će biti a šta nikada neće.

Pozdrav
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 31.03.2010

Збигњев Херберт

ФОТОГРАФИЈА

С тим дечаком правим као елејска стрела
дечаком у високој трави немам ничег заједничког
сем датума рођења и папиларне линије

ту фотографију је снимио мој отац пред други персијски рат
по лишћу и облацима закључујем да је био август
певале су птице зрикавци мирис жита мирис изобиља

доле је река што на римским картама носи назив Хипанис
предео вода и блиски гром саветовали су да се склонимо код Грка
њихове поморске колоније нису биле превише далеко

дечак се поверљиво смеши једина сенка за коју зна
јесте сенка сламнатог шешира сенка бора сенка куће
а ако црвенило онда црвенило сунчева зрака

мој мали мој Исаче погни главу
то је само тренутак бола а потом ћеш бити
што год пожелиш – ластавица пољски љиљан

значи морам да пролијем твоју крв мој мали
да би остао невин при летњој муњи
већ занавек безбедан као инсекат у ћилибару
леп као катедрала папрати сачувана у угљу



преузето из књиге Збигњев Херберт, Господин Когито; превод: Петар Вујичић; Свјетлост, Сарајево, 1988.
ddsonik ddsonik 07:08 01.04.2010

flash

lepa prica. Tebe je stara fotografija potakla na razmisljanje, a postoje sigurno gomile stvari, zvukova, mirisa itd. koji mogu da nas prebace u neko drugo nase ja i tada se postavljaju pitanja - kako bi ovo danasnje ja izgledalo da nije bas bilo kako jeste.
Jedno moje razmisljanje na slicnu temu
pozdrav
reanimator reanimator 09:08 01.04.2010

...

Ili kaostarke?

Ja na svim slikama iz tog perioda oko vrata imam kanap i na kanapu ključ. Klasičan kreten :)
Colin_bgd Colin_bgd 11:05 01.04.2010

Re: ...

Ili kaostarke?

moram da kazem, a to je bila vise stvar srece jer sam imao preko koga da "nabavljam", je da sam od svoje, otprilike dvanaeste godine, pa (ajde priznacu) do diplomiranja, kao jedinu sportsku obucu koristio iskljucivo original duboke starke i da oko toga nije bilo nimalo kompromisa. Posle dosle obaveze, odgovornosti, a i godine cine svoje, izgubi covek kriterijume, spusti granice, olabavi, izlapi...
reanimator reanimator 11:35 01.04.2010

Re: ...

Colin_bgd

moram da kazem, a to je bila vise stvar srece jer sam imao preko koga da "nabavljam", je da sam od svoje, otprilike dvanaeste godine, pa (ajde priznacu) do diplomiranja, kao jedinu sportsku obucu koristio iskljucivo original duboke starke i da oko toga nije bilo nimalo kompromisa. Posle dosle obaveze, odgovornosti, a i godine cine svoje, izgubi covek kriterijume, spusti granice, olabavi, izlapi...

Jedan od dramatičnijih trenutaka iz detinjstva vezan je za kevin odlaza u Trs' i umesto naručenih dubokih bordo all star, donošenje dubokih crvenih (???) American Eagle. Bio sam skroz out...niti starke, niti najke..niti vimbldonke vs toptenke...
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:51 02.04.2010

A moze i na drugu stranu strele vremena

Gledam ove moje drugare, a vidim sebe, 30 godina kasnije (uz malo srece).













>70 godina imaju, a nisu prerasli valjanje u blatu. Kazu da, ako ne slome vrat, pecinari u proseku dugo zive. Valjda zbog katjona kojima obilujy pecine.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:08 02.04.2010

Re: A moze i na drugu stranu strele vremena

Za tebe i tvoje drugare

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:26 02.04.2010

Re: A moze i na drugu stranu strele vremena

Jelica Greganović
Za tebe i tvoje drugare



Ah, proteus!

Do proslog sam vikenda ziveo u dubokom i pogresnom ubedjenju da je covecja ribica endemska vrsta, karakteristicna samo za te vase krajeve, evo cak i vikipedija tako nesto kaze. Dok se nismo zavukli u Dream Cave u Misuriju, gde tih proteusa ima koliko hoces. Jos mi ovaj deka sa prve slike, Dzonatan, prica da je bio u Sloveniji i Italiji i da je video tu amfibiju i da to imaju i oni u ovoj pecini. A ja se mislim, aha, mnogo si se ti pecinskih gljiva nagutao, druze moj, i to onih sto svetle u mraku, ne znas bre ti sta je to Covecja Ribica, ko zna kakvu si glistu tamo video! Znaci isto zivuljce ko ovo vase, samo malo manje (jedan sto sam drzao u rukama je bio oko 10 cm i kazu da nisu videli mnogo vece). I bio je mlad, jer su mu se oci jos uvek nazirale ispod sraslih ocnih kapaka.

Zajebanciju na stranu, moguce je da je to kod vas zaista endemska podvrsta proteusa, proteus anguinus, a ovo je neki drugi model, i da sam ja samo zaboravio detalj.

Svejedno. Videli smo i sasvim mlado zgepce proetusa, koje ima uredno oci, komada dva i pliva ko punoglavac u blatnjavoj barici, u kojoj ga umalo nismo prignjecili. Hebi ga, kad se gura tu sa pecinarima .
Unfuckable Unfuckable 17:03 02.04.2010

Re: A moze i na drugu stranu strele vremena

Pajiću, briljiraš
omega68 omega68 17:32 02.04.2010

briljntno

Tako bezbrizan odavno vec nije...

Tačno
Da li je i dalje srecan kao na toj slici?

nije
Da li sam ga izneverio?

naravno, ko nije sebe izneverio?
Da li sam mu ispunio ocekivanja?

naravo da ne.A možda su očekivanja bila nerealna?
sta bih mu danas porucio?

možda uz dozu brutalnosti, naučio bi ga da ne igra za raju i da ne zanemaruje taktiku kao i to da sluša ''Pušenje '' ali da shvati da je taj stih živa istina a ne Neletova igra reči i zajebancija.
Colin_bgd Colin_bgd 21:42 02.04.2010

Re: briljntno

A možda su očekivanja bila nerealna?

Ako ocekivanja nisu nerealna onda su pogresna...
možda uz dozu brutalnosti, naučio bi ga da ne igra za raju i da ne zanemaruje taktiku kao i to da sluša ''Pušenje '' ali da shvati da je taj stih živa istina a ne Neletova igra reči i zajebancija.

e, s ovim ga upropasti...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana