Društvo| Ekonomija

Razmišljanje jednog običnog srpskog radnika Fijata

omega68 RSS / 05.04.2010. u 13:26

 

-'De si neradniče , pitam ga , kao uozbiljen, dok obojica otkopčavamo šliceve.

 

- E danas će neradnik da ti ga zavuče bar jednom   kroz noge dok budeš branio,odgovara u istom tonu shvativši zajebanciju.

 

-Greška sine, danas igram u špicu, prekomandovao me kapiten...Nego, stvarno, što nas brukate pred celim svetom praveći onaj cirkus sa '' oću piškim - neću piškim'' i odlaskom (vraćanjem) iz Fijata?

-Beži bre  Omega! Pre nego što nas osudiš pomisli samo koliko Vi radite u firmama koje su na budžetu i kolika Vam je plata za taj ''rad''.Da li znaš kolika nam je osnovica u talijanskom Gigantu?

-Nemam pojma, priča se da imate oko 260 evra.

-Pobratime moj, osnovica je 190 eur ili 19 000 dinara.Neko posle dobije i uvećanje ali to je brate malo za ono koliko radimo mi koji smo na traci 7.5 sati.

-PA brale, tražili ste - trpite, pokušavam i dalje da ga provociram , ali sve pazim da mu ne dođem na desnicu.

-Čekaj, ovi što su ostali na čekanju za radna mesta primaju preko državnog preduzeća 22 000 din. U kancelarijama ovi ''stručnjaci'' imaju 35 000 i više. A mi koji ne možemo da pišamo za vreme smene jedva dobacimo do 26, 27 000. I da ti kažem - nije problem alkohol , ni cigareta koji su zabranjeni, nego čoveče bukvalno ne možeš da odeš u WC.Traka ide, povećan broj operacija moramo da radimo i niko ne stiže da radi tvoj posao ako te priteralo. Jebo ti taj kapitalizam ako je svuda tako---

-E pa i nije.Vidiš da je došao Italijan i pohvalio Vas kako se dobro radi i kako nije greda što je određen procenat ljudi u nemogućnosti da se odazove obavezama rada na traci. Najavio i povećanje plate. A i Dinkić....

-A taj ...... Dinkić ( ne smem da napišem kako ga je častio ), on je  nas proglasio neradnicima i zabranjuje povratak u staru firmu na čekanje eventualnog drugog radnog mesta. Da li on shvata da je nama tačkom 6 ugovora to dozvoljeno? Skuplja političke poene i folira ljude po Srbiji  koji ne prate pomno, izazivajući mržnju prema ljudima. Da li shvata da malo stariji ne mogu da odrade sve operacije u proizvodnji , ali i to da postoje druga radna mesta gde se ne traži tolika snaga nego iskustvo, znanje? Ne, on sve stavlja u isti koš i radikalizuje ljude koji su ionako kivni na Zastavu koja je godinama, stvarno, dobijala subvencije. I da znaš, veći nam je problem mobing naših rukovodilaca koji se trude pred strancima nego ni toliko mala plata. Ma uostalom , sam znaš da je gori poturica od Turčina. E ti naši nas razvaljuju, pričaju kako će neka mesta da se ugase stvarajući napetost, a ne pričaju koji su kriterijumi za gačenja i otpuštanja. Verujem da takav pritisak na radnika Italijani nisu dozvolili.

-Pa sad, ... ne znam šta ti kažem , nemo' se ljutiš, mislim nisam ja hteo da ti stajem na muku nego da saznam šta je tu prava istina.

-Istina je da postoje problemi nenaviknutih radnika na težak rad. Nije lako da posle toliko godina čovek ,odjednom, počne da šljaka kao robot. Ali, mi se na sve naviknemo, uz malo veću platu još bi i pevali dok radimo...oni koji mogu. Čoveče ne viđamo decu, ne možemo ništa drugo da radimo , red je da bude malo veća plata, pa nismo mi ...

U oku mu je zablistala suza. Odjednom mi ga je bilo žao. Znam mu ženu i klince.I matore.Svi su dobri i pošteni.

Pustio sam mu gol kroz noge. Neka se i on obraduje, ponekad.

 

Beleške ispod teksta

 

 

Prijavi komentar

Dragan
Subota, 03. 04. 2010. 12:39h

neregistrovan korisnik

Poštovana redakcijo, nisu ti radnici sa 45 + godina krivi!!!!!!!! Kriv je samo menadžment, koji radnicima nije objasnijo kompletnu strukturu ugovora. NAŠI LJUDI SU LAKOVERNI I NE ČITAJU UGOVORE. Zašto zato što ne znaju šta je kapitalizam!!!!!! Oni vide GASTARBEITERE koji dodju u Srbiju i PRAVE SE VAŽNI a pre toga za to vreme rada u inostranstvu se zavlačili u mišiju rupu i štedeli na svakom koraku. TO JE TAKO. Morali su pre nego što odu u Fijat – Srbija da pitaju neke svoje rodjake koji rade u inostranstvu. Svi mi koji tamo radimo smo se barem jedanput prevarili, zato što nam niko nije rekao ili smo se pravili da sve razumemo. KAPITALISTA NIKOME NIŠTA NE POKLANJA AKO NE MORA. ON ĊE DA UKRADE OD RADNIKA I DA DA NEKOJ KARITATIVNOJ ORGANIZACIJI ALI NI ZBOG ČEGA DRUGOG NEGO DA BI REKLAMIRAO SEBE!!!!!!!. Napomena za mlade kada sklapaju ugovore: pročitajte štivo i ostavate da se “UKRTI” 36 sati pa pročitajte ponovo (ALI CELO I MALIM SLOVIMA) pa onda donesite odluku po LENJINU: “poverenje je jedno a kontrola je drugo” Dragan iz Nemačke

Preporuka:

5 3

Odgovori

Evo prica ove iz Svedske: Stokholmski GSP narucio nove autobuse koji vec mesecima stoje u garazi, vozaci nece da voze jer su neudobna sedista, kazu stradace im kicma. Dobili su podrsku i drzave i sindikata i javnosti. Oni ljudi posteno obavljaju posao, ljubazni su, uvek pruze informaciju, autobusi idu na vreme, pa ocekuju i da im se obezbede odgovarajuci uslovi za rad. Evo price iz Srbije: Miladinka nece da za 260 eur cuci 8 sati u kanalu u zimskoj jakni i montira delove. Zna da ce ako tako nastavi za par godina zavrsiti kao invalid a od penzije nece imati za podmazuje lekare i placa lekove. Sindikati ne postoje, nema kome da se zali. Menadzeri u firmi i javnost kazu da je lenstina, ne moze da se navikne na zapadne standarde. Drzava cuti, nece da dize galamu oko prava radnika, strani investitori to ne vole. Ako se Miladinki ne ne svida ima ko hoce, mladi su ocajni, bice srecni da dobiju i takav posao. A kad oni krenu da se bune, naci cemo druge, koji su jos ocajniji, pa ce da rade za 15000. Eto tako nastaje robovlasnicko drustvo. Afrikanizacija Srbije u organizaciji drzave investitora koji rade po "zapadnim standardima".
(Miladin, 16. mart 2010 16:21)

 

# Link komentara

У Самосталном синдикату тврде да им је сада, једностраном одлуком министра Динкића, то право ускраћено, а у Споразуму о престанку радног односа у „Застава аутомобили“ у члану 6 пише да се послодавац („Застава аутомобили“) обавезује да у случају отказа Уговора о раду за време трајања пробног рада код другог послодавца („Фијат аутомобили Србија“) са запосленим закључи уговор о раду на неодређено време.

 

ИСТРАЖИВАЊЕ УНИЈЕ ПОСЛОДАВАЦА

Од три до седам сати рада

Према подацима последњег истраживања Центра за продуктивност и Уније послодаваца, радници у Србији ефективно раде од три до скоро седам сати дневно. Запослени са примањима којима не могу да покрију ни основне потребе рећи ће - и превише. 
За газде, послодавце и менаџмент ово је једно од кључних оправдања што у пословању не бележе довољан „плус“. Стручњаци, међутим, одговарају да ефикасност радника у фирми зависи пре свега од способности њихових надређених да их добро организују. 
Унија послодаваца и Центар за продуктивност посматрали су по шест предузећа из приватног и јавног сектора. У сваком од њих мерен је учинак запослених у администрацији и радника на терену. 
Најмање су пружиле, по њиховим налазима, бирократе у државној служби. Они ефективно раде свега три и по сата. Истим задужењима запослени код приватника сваког дана посвети шест сати и 55 минута пуне пажње. Радници на терену, чији је послодавац држава, активно раде три сата и 50 минута дневно, док њихове колеге у приватном сектору без одмора проведу седам сати и 14 минута.

Ђузепе Закариа тврди да ова фирма никога није отпустила, јер није дошла да даје отказе, него да запошљава људе.
- Говоримо о 58 људи од 1.000 радника, а то је тек око пет одсто. Задовољни смо радом, ангажовањем и пожртвованошћу радника, каже Закариа и најављује повећање плата у фирми „Фијат аутомобили Србија“.

 

 

 omega

 

 

 



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dirtyharry dirtyharry 14:04 05.04.2010

Šta da ti kažem prijatelju Ω

mnogo diskutabilna tema a kao i svak priča ima uvek dve strane. Jeste da ljudi kukaju i da nemaju posao a ovde ima posla ali neko treba da ga radi, ali opet sa druge strane ne možeš nekome i zadnju kap krvi da uzmeš zato što ga plaćaš a kapitalizam je takav doslovno.
Ovo važi i za mnogo kvalifikovanije poslove a kamoli za radnike na liniji. Tu se već računaju da su ljudi potrošna roba i da nešto malo radnika ne znači ništa. Ako oni odu, doći će drugi ko što si napisao koji će da rade za još manje pare i to je to.
Opet ovde krivim državu i sindikate (kojih nema ali zar ne mogu ljudi da se organizuju) što se nisu zauzeli za prava radnika.
Jedan moj komšija je radio u fabrici u pogonu za remont cilindara. U svoje vreme je bio jedan od najjačih ljudi Jugoslavije a sada iako nije mnogo star već je oronuo i prima invalidsku penziju. Tada se jurila norma a niko nije brinuo za zdravlje radnika. Sada se sve to polako vraća. Mi smo još uvek daleko od toga da živimo normalno od svoje plate (mislim na Srbiju i najveći delo ljudi u njoj) a to da neko vreme spajaš kraj sa krajem za krvav rad opet nije rešenje, jer ne možeš tako do penzije.
Šta možeš da radiš sa 250EUR u Srbiji? Drugo pitanje je bolje i te pare nego ništa ali ako ljudi ne mogu da izdrže, šta da rade onda? Nisam pametan, ne znam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:26 05.04.2010

Još modernija vremena?

omega68 omega68 16:46 05.04.2010

Re: Šta da ti kažem prijatelju Ω

Šta možeš da radiš sa 250EUR u Srbiji?

da plačeš
Drugo pitanje je bolje i te pare nego ništa ali ako ljudi ne mogu da izdrže, šta da rade onda?

da piju nešto za smirenje
sa
vinjakom
Nisam pametan, ne znam.

Ni ja
hvala ti na saučestvovanju
omega68 omega68 16:57 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

Jelice, tačno se sećam kada sam prvi put gledao ovaj film i pao sa stolice od smeha
Mislio sam da je to nemoguće kod nas da se desi
Nije mi više do smejanja
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:41 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

Znam...uz tvoj blog, nije ni meni smešan. Zapravo, film je jedna od boljih kritika kapitalizma i mnogo je tužniji no što se to vidi na prvi pogled.
seceranac seceranac 18:03 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

Jelica Greganović
Znam...uz tvoj blog, nije ni meni smešan. Zapravo, film je jedna od boljih kritika kapitalizma i mnogo je tužniji no što se to vidi na prvi pogled.


pre ulaska u tranziciju svi smo mi odgledali ovaj film ali nas to nije sprecilo da svim srcem pozelimo da nam se to desi

da ponovim ono pitanje iz strongmanovog bloga:
sta se desi sa mozgom u tranziciji?
omega68 omega68 19:03 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

u gužvi sam zaboravio da ga stavim u tekst.Hvala na dopuni
omega68 omega68 19:09 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

pre ulaska u tranziciju svi smo mi odgledali ovaj film ali nas to nije sprecilo da svim srcem pozelimo da nam se to desi

Ja nisam verovao da u 21. veku može da postoji takav kapitalizam.
Borio sam se za kapitalizam i sad ne znam šta da mislim , jer ovo što je danas , kod nas, plaši me više nego što sam mogao da zamislim
Ipak mislim da je problem manje u kapitalizmu kao takvom ,a više u našim ljudima koji koriste priliku da oderu one ispod sebe.
Kod nas je tek prvobitna akumulacija kapitala, ali NEKO bi morao da povede računa o tome - inače će stvarno da prorade motke.
mostarac mostarac 21:11 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

Borio sam se za kapitalizam i sad ne znam šta da mislim , jer ovo što je danas , kod nas, plaši me više nego što sam mogao da zamislim
Ipak mislim da je problem manje u kapitalizmu kao takvom ,a više u našim ljudima koji koriste priliku da oderu one ispod sebe.

Sa duznim postovanjem, ali vidi se da nisi bio vani i iskusio cari kapitalizma.
Ko nas se kapitalizam merio sa Lewis farmerkama, dobrim polovnim autima kojima su dolazili gastarbajteri, holivudskim filmovima, i sl.
Kapitalizam je krv, znoj, rad i exploatacija coveka od coveka.
Do neke nove revolucije.
Pa onda sve iznova.
seceranac seceranac 21:19 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

mostarac
Borio sam se za kapitalizam i sad ne znam šta da mislim , jer ovo što je danas , kod nas, plaši me više nego što sam mogao da zamislim
Ipak mislim da je problem manje u kapitalizmu kao takvom ,a više u našim ljudima koji koriste priliku da oderu one ispod sebe.

Sa duznim postovanjem, ali vidi se da nisi bio vani i iskusio cari kapitalizma.
Ko nas se kapitalizam merio sa Lewis farmerkama, dobrim polovnim autima kojima su dolazili gastarbajteri, holivudskim filmovima, i sl.
Kapitalizam je krv, znoj, rad i exploatacija coveka od coveka.
Do neke nove revolucije.
Pa onda sve iznova.


kapitalizam je na vreme shvatio moc marketinga
dok su se kod nas snimali filmovi o teskom zivotu radnika u zenici i rakovici, u americi su samo snimali glamur i bogatsvo, nigde poznatog filma o teskom zivotu radnika u americkim celicanama koje su policajci ubijali kada bi organizovali strajk
mostarac mostarac 21:28 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

kapitalizam je na vreme shvatio moc marketinga
dok su se kod nas snimali filmovi o teskom zivotu radnika u zenici i rakovici, u americi su samo snimali glamur i bogatsvo, nigde poznatog filma o teskom zivotu radnika u americkim celicanama koje su policajci ubijali kada bi organizovali strajk

Da u pravu si.
omega68 omega68 21:50 05.04.2010

Re: Još modernija vremena?

vidi se da nisi bio vani i iskusio cari kapitalizma.

stvarno - nisam
Kapitalizam je krv, znoj, rad i exploatacija coveka od coveka.


niccolo niccolo 15:40 05.04.2010

Ovo mi je privuklo pažnju

ne možemo ništa drugo da radimo

Šta mu znači da ne može ništa drugo da radi, drugi posao ili?
omega68 omega68 16:38 05.04.2010

Re: Ovo mi je privuklo pažnju

niccolo
ne možemo ništa drugo da radimo

Šta mu znači da ne može ništa drugo da radi, drugi posao ili?

PA da, nema se vremena ni snage za dopunski posao
a ovaj strašno potcenjen
niccolo niccolo 16:47 05.04.2010

Re: Ovo mi je privuklo pažnju

E to, nisam bio siguran da li sam dobro razumeo šta hoće da kaže...
miloradkakmar miloradkakmar 17:27 05.04.2010

Meni

u ovoj i sličnim situacijama, posle prodaja preduzeća, a gde je pristuno porovodadžisanje, miriše/ smrdi da provodadžije u startu namire sebe provizijom ili akcijama, pa su zato radnicima niske plate. Rukovode se onom bolje da rade i za 25 hiljadam nego da ne rade nikako.
omega68 omega68 19:10 05.04.2010

Re: Meni

smrdi da provodadžije u startu namire sebe provizijom ili akcijama, pa su zato radnicima niske plate. Rukovode se onom bolje da rade i za 25 hiljadam nego da ne rade nikako.

To je TO
hvala Milorade
natasavb natasavb 17:34 05.04.2010

Zanima me

koliko za isti posao primaju platu radnici u Italiji.Ne verujem da im je osnovica tih 190e. Ako traze da se radi istim tempom,onda bi i zarada trebala da bude bar slicna.
omega68 omega68 19:14 05.04.2010

Re: Zanima me

koliko za isti posao primaju platu radnici u Italiji.Ne verujem da im je osnovica tih 190e. Ako traze da se radi istim tempom,onda bi i zarada trebala da bude bar slicna.

- У разговору са пословодством „ФАС“-а указали смо и на тај моменат, али је стратегија „Фијата“ таква да сви радници, без обзира да ли раде у фабрикама у Италији, Бразилу, Пољској или Србији, имају просечну плату државе у којој раде. Радник у Италији прима просечну италијанску плату од 1.000 евра, а у Србији ће плата бити мања од 30.000 динара. Неки радници су тражили да се изједначе плате у Торину и у Крагујевцу, али од тога нема ништа, јер под тим условима „Фијат“ не би ни дошао у Србију, објашњава Михајловић.
Поред новца неки радници из „Фијата“ траже да се врате у Фабрику аутомобила и због константног психолошког притиска, посебно нижег руководећег слоја, који је такође регрутован из редова запослених у „Аутомобилима“.


Ovo su reči predsednika sindikata
seceranac seceranac 19:19 05.04.2010

Re: Zanima me

omega68
koliko za isti posao primaju platu radnici u Italiji.Ne verujem da im je osnovica tih 190e. Ako traze da se radi istim tempom,onda bi i zarada trebala da bude bar slicna.

- У разговору са пословодством „ФАС“-а указали смо и на тај моменат, али је стратегија „Фијата“ таква да сви радници, без обзира да ли раде у фабрикама у Италији, Бразилу, Пољској или Србији, имају просечну плату државе у којој раде. Радник у Италији прима просечну италијанску плату од 1.000 евра, а у Србији ће плата бити мања од 30.000 динара. Неки радници су тражили да се изједначе плате у Торину и у Крагујевцу, али од тога нема ништа, јер под тим условима „Фијат“ не би ни дошао у Србију, објашњава Михајловић.
Поред новца неки радници из „Фијата“ траже да се врате у Фабрику аутомобила и због константног психолошког притиска, посебно нижег руководећег слоја, који је такође регрутован из редова запослених у „Аутомобилима“.


Ovo su reči predsednika sindikata



Da li je logicnije da platu nezavisno od mesta vezu za prosecnu cenu potrosacke korpe?
Kako to da postoji svetska cena a ne postoji svetska plata!?

To je zato sto globalizacija donosi samo slobodu kretanja kapitala a ne slobodu kretanja ljudi.
omega68 omega68 19:37 05.04.2010

Re: Zanima me

Da li je logicnije da platu nezavisno od mesta vezu za prosecnu cenu potrosacke korpe?

samo da podvučem
seceranac seceranac 19:44 05.04.2010

Re: Zanima me

omega68
Da li je logicnije da platu nezavisno od mesta vezu za prosecnu cenu potrosacke korpe?

samo da podvučem


cost of living comparison italy vs. serbia

statistika za srbiju je malo bajata ali cak i po ovoj statistici gde su cene u za srbiju manje od trenutnih, plata bi u srbiji trebala biti bar 45-50% prosecne plate u Italiji sto je oko 700 evra
natasavb natasavb 19:45 05.04.2010

Re: Zanima me

omega68
Da li je logicnije da platu nezavisno od mesta vezu za prosecnu cenu potrosacke korpe?

samo da podvučem

Pa barem to.
Sindikat je taj koji bi trebalo da se zalaze za tako nesto. Ne znam kakav je taj u Fijatu, ali kakve sam price cula o predsednicima pojedinih, tesko da ce to da se desi.
omega68 omega68 21:53 05.04.2010

Re: Zanima me

plata bi u srbiji trebala biti bar 45-50% prosecne plate u Italiji sto je oko 700 evra

možda će i da bude
Ovi bi ''izginuli'' za te pare
dve smene
mikimedic mikimedic 11:13 06.04.2010

Re: Zanima me

cost of living comparison italy vs. serbia

statistika za srbiju je malo bajata ali cak i po ovoj statistici gde su cene u za srbiju manje od trenutnih, plata bi u srbiji trebala biti bar 45-50% prosecne plate u Italiji sto je oko 700 evra


trebalo bi, po statistici, ili po zeljama nekih blogera, ali nije.

i?

zasto mislis da upravu fiata treba da zanima koliki su troskovi zivota u srbiji?

kao sto su vec rekli ovi iz sindikata -- logicno je da je fiat izracunao pod kojim uslovima im se isplati da dodju u Srbiju. da banalizujemo -- to je plata od 190 evra, a ne 700, niti 1000.

jer po toj ceni bi lepo mogao da zaposljava radnike u torinu i da nema troskove izgradnje nove fabrike. Procenili su da im se isplati da se presele u srbiju, jer tamo nece placati 1000, nego 190 evra. Inace ne bi dosli.

sta mi sad hocemo?

da fiat bude u srbiji ili da ode?


seceranac seceranac 13:07 06.04.2010

Re: Zanima me

mikimedic
cost of living comparison italy vs. serbia

statistika za srbiju je malo bajata ali cak i po ovoj statistici gde su cene u za srbiju manje od trenutnih, plata bi u srbiji trebala biti bar 45-50% prosecne plate u Italiji sto je oko 700 evra


trebalo bi, po statistici, ili po zeljama nekih blogera, ali nije.

i?

zasto mislis da upravu fijata treba da zanima koliki su troskovi zivota u srbiji?

kao sto su vec rekli ovi iz sindikata -- logicno je da je fijat izracunao pod kojim uslovima im se isplati da dodju u Srbiju. da banalizujemo -- to je plata od 190 evra, a ne 700, niti 1000.

jer po toj ceni bi lepo mogao da zaposljava radnike u torinu i da nema troskove izgradnje nove fabrike. Procenili su da im se isplati da se presele u srbiju, jer tamo nece placati 1000, nego 190 evra. Inace ne bi dosli.

sta mi sad hocemo?

da fiat bude u srbiji ili da ode?


Osim plate ima nekoliko razloga zasto bi dosli u srbiju:
- zato sto fijat nije morao da finansira sam fabriku od nule vec su polovinu dobili od drzave srbije (100 miliona evra)
- zato sto je u srbiji porez na profit manji
- zato sto i kada bi plata u KG bila takva da odrzava isti zivotni standard radnika bila bi duplo manja nego u Italiji (prosecna plata u Torinu je skoro 1300 evra)
- zato sto je auto koji proizvedu u srbiji konkurentniji u Srbiji, ostalim zemljama bivse SFRJ i Rusiji jer nije opterecen carinom
- zato sto je el energija u Srbiji jeftinija a ekoloski standardi nizi
- zato sto je jeftinije podmititi srpske politicare nego italijanske politicare i mafiju
verovatno ima jos razloga kojih ne mogu da se setim

Ta razlika u plati je izgleda samo ekstra profit koji Fijat ostvaruje tako sto izrabljuje nase ljude. Kao sto rekoh vec ako svet zeli slobodno trziste onda to mora ukljucivati i trziste rada u protivnom treba carinu i poreze da im povecamo. Nije normalno da Fijat u Srbiji ima profit koji je nekoliko puta veci od profita u Italiji a sve na racun radnika.

mikimedic mikimedic 14:35 06.04.2010

Re: Zanima me

Osim plate ima nekoliko razloga zasto bi dosli u srbiju:
- zato sto fijat nije morao da finansira sam fabriku od nule vec su polovinu dobili od drzave srbije (100 miliona evra)
- zato sto je u srbiji porez na profit manji
- zato sto i kada bi plata u KG bila takva da odrzava isti zivotni standard radnika bila bi duplo manja nego u Italiji (prosecna plata u Torinu je skoro 1300 evra)
- zato sto je auto koji proizvedu u srbiji konkurentniji u Srbiji, ostalim zemljama bivse SFRJ i Rusiji jer nije opterecen carinom
- zato sto je el energija u Srbiji jeftinija a ekoloski standardi nizi
- zato sto je jeftinije podmititi srpske politicare nego italijanske politicare i mafiju
verovatno ima jos razloga kojih ne mogu da se setim


pazi -- stoposto se slazemo (osim izvoza za rusiju)
samo, negde mi se gubi poenta... sta si ovim hteo da kazes?

Ta razlika u plati je izgleda samo ekstra profit koji Fijat ostvaruje tako sto izrabljuje nase ljude. Kao sto rekoh vec ako svet zeli slobodno trziste onda to mora ukljucivati i trziste rada u protivnom treba carinu i poreze da im povecamo. Nije normalno da Fijat u Srbiji ima profit koji je nekoliko puta veci od profita u Italiji a sve na racun radnika.


pa sto im ne povecamo? samo sto u tom slucaju mislim da fiat ne bi dosao u srbiju nego nasao neko mesto gde su carine manje, ili ih nema, zar ne?

zasto mislis da izrabljuje ljude? fiat je u odluku o dolasku ukalkulisao cenu od 190 evra, ne 1000.

ljudi su pristali na tu cifru.

opet -- da li bi bili srecniji da fiat nije dosao?
jel mi bar nekad znamo sta hocemo?
kukusigameni kukusigameni 14:41 06.04.2010

Re: Zanima me

A koliku platu ima lekar ili arhitekta u Kragujevcu?
seceranac seceranac 14:47 06.04.2010

Re: Zanima me

pa sto im ne povecamo? samo sto u tom slucaju mislim da fiat ne bi dosao u srbiju nego nasao neko mesto gde su carine manje, ili ih nema, zar ne?



ne bi fijat isao nigde jer nigde u evropi a i dosta sire ne bi imao ovoliki profit i pored povecanja poreza ili carine, osim toga niko im ne bi besplatno dao fabriku na poklon vec bi morali da investiraju mnogo vise sopstvenog novca kog nemaju i koji ne mogu dobiti na kredit.

zasto mislis da izrabljuje ljude? fiat je u odluku o dolasku ukalkulisao cenu od 190 evra, ne 1000.

ljudi su pristali na tu cifru.


Da malo karikiram ali i robovlasnici su u svoj biznis model ukalkulisali besplatnu radnu snagu pa to nije znacilo da su posteno poslovali i da nisu izrabljivali. A robovi su pristali jer nisu imali izbora, ili glad i smrt ili jedini posao koji im se nudi. U stvari ta robovska radna snaga nije bila besplatna jer su im vlasnici davali stan i hranu sto ovi koji rade kod fijata sebi sa 190 evra skoro da i ne mogu sebi priustiti.

seceranac seceranac 14:54 06.04.2010

Re: Zanima me

kukusigameni
A koliku platu ima lekar ili arhitekta u Kragujevcu?


Lekar se placa iz budzeta pa mu zato plata zavisi od proseka a ne od profita kompanije u kojoj radi. I lekar ce imati 1000 evra kada radnik u zastavi bude dobio 700 i na to bude placao doprinose i poreze.

Para ima samo sto umesto radnicima i drzavi kroz porez ide sve u dzepove vlasnika. Ne kazem da oni ne treba da zarade, naprotiv, ali nije normalno da u Srbiji ostvaruju profit koji je nekoliko puta veci nego u zapadnim zemljama sve na racun radnika, drzave i zivotne sredine u Srbiji (cesto imaju i beskonacno puta veci profit jer u mnogim zapadnim zemljama nemaju profit vec gubitke koje pokrivaju sa profitom iz zemalja poput srbije).
kukusigameni kukusigameni 14:58 06.04.2010

Re: Zanima me

Iz koje si ti price ispao covece?
seceranac seceranac 15:02 06.04.2010

Re: Zanima me

kukusigameni
Iz koje si ti price ispao covece?


iz izrabljivacke ...
mene izrabljuju vec godinama a drzava kojoj placam porez da bi me stitila nista ne radi po tom pitanju osim sto gazdama olaksava da me izrabljuju
kukusigameni kukusigameni 15:13 06.04.2010

Re: Zanima me

Ko te izrabljuje?
seceranac seceranac 15:44 06.04.2010

Re: Zanima me

kukusigameni
Ko te izrabljuje?

oni za koje radim

mene placaju 400 evra iako je profit firme hiljade evra po radniku mesecno cak i kada se odbiju svi troskovi koje gazde naprave kupujuci i placajuci sve na racun firme

ja ne mogu da radim posao sam za sebe jer nemam drzavne i mafijaske "veze" koje bi mi omogucile da se bavim biznisom
mikimedic mikimedic 16:08 06.04.2010

Re: Zanima me

ne bi fijat isao nigde jer nigde u evropi a i dosta sire ne bi imao ovoliki profit i pored povecanja poreza ili carine, osim toga niko im ne bi besplatno dao fabriku na poklon vec bi morali da investiraju mnogo vise sopstvenog novca kog nemaju i koji ne mogu dobiti na kredit.


ne bi, ali o tome pusti ti anjelija da razmislja.

nego mi samo daj jednostavan odgovor na jednostavno pitanje:

da li je (za srbiju, za nas, za tebe i mene, za onog radnika sto radi za 22,000) dobro sto je fiat dosao, ili nije?

da, ili ne?

(bez ali, pls...).


seceranac seceranac 16:14 06.04.2010

Re: Zanima me

mikimedic
ne bi fijat isao nigde jer nigde u evropi a i dosta sire ne bi imao ovoliki profit i pored povecanja poreza ili carine, osim toga niko im ne bi besplatno dao fabriku na poklon vec bi morali da investiraju mnogo vise sopstvenog novca kog nemaju i koji ne mogu dobiti na kredit.


ne bi, ali o tome pusti ti anjelija da razmislja.

nego mi samo daj jednostavan odgovor na jednostavno pitanje:

da li je (za srbiju, za nas, za tebe i mene, za onog radnika sto radi za 22,000) dobro sto je fiat dosao, ili nije?

da, ili ne?

(bez ali, pls...).


na ovaj nacin i uz ovakvo ponasanje odgovor je "ne" zato sto fijat nije dosao i sagradio novu fabriku i zaposlio nove radnike vec samo uzeo gotovo i sada izrabljuje.
Naravno da za ovo nije kriv fijat vec nasa nesposobna vlada koja je najpre unistila zastavu da bi je uz proviziju mogla pokloniti nekome
mikimedic mikimedic 17:26 06.04.2010

Re: Zanima me

na ovaj nacin i uz ovakvo ponasanje odgovor je "ne" zato sto fijat nije dosao i sagradio novu fabriku i zaposlio nove radnike vec samo uzeo gotovo i sada izrabljuje.
Naravno da za ovo nije kriv fijat vec nasa nesposobna vlada koja je najpre unistila zastavu da bi je uz proviziju mogla pokloniti nekome


ok, i posto smo ustanovili da fiat ne valja, sta je tvoj predlog?

ako fiat sutra spakuje kofere i ode, sta ces konkretno da predlozis onom radniku sto danas ima 190 evra?


seceranac seceranac 17:33 06.04.2010

Re: Zanima me

mikimedic
na ovaj nacin i uz ovakvo ponasanje odgovor je "ne" zato sto fijat nije dosao i sagradio novu fabriku i zaposlio nove radnike vec samo uzeo gotovo i sada izrabljuje.
Naravno da za ovo nije kriv fijat vec nasa nesposobna vlada koja je najpre unistila zastavu da bi je uz proviziju mogla pokloniti nekome


ok, i posto smo ustanovili da fiat ne valja, sta je tvoj predlog?

ako fiat sutra spakuje kofere i ode, sta ces konkretno da predlozis onom radniku sto danas ima 190 evra?


najpre sa fijatom da ide i citava politicka garnitura koja je zastavu dovela tu gde je
a onda radnicima dozvoliti da u halama uzgajaju pecurke jer bi im se mnogo vise isplatilo
mikimedic mikimedic 17:46 06.04.2010

Re: Zanima me

a onda radnicima dozvoliti da u halama uzgajaju pecurke jer bi im se mnogo vise isplatilo


pa zar ne mogu i sami to kod kuce da rade, sada?
seceranac seceranac 17:56 06.04.2010

Re: Zanima me

mikimedic
a onda radnicima dozvoliti da u halama uzgajaju pecurke jer bi im se mnogo vise isplatilo


pa zar ne mogu i sami to kod kuce da rade, sada?


pa nemaju prostor jer sa 190 evra ne mogu ni hranu za porodicu da kupe a ne da sagrade hale za uzgajanje pecuraka
mikimedic mikimedic 18:04 06.04.2010

Re: Zanima me

pa nemaju prostor jer sa 190 evra ne mogu ni hranu za porodicu da kupe a ne da sagrade hale za uzgajanje pecuraka


mislim da ima mnogo nacina da se obezbedi prostor, pokrene proizvodnja, itd... ali mislim da je nesto drugo u pitanju. ne verujem da je fiat glavni krivac za nedostatak fabrickih hala za proizvodnju pecuraka u srbiji.

seceranac seceranac 18:24 06.04.2010

Re: Zanima me

mikimedic
pa nemaju prostor jer sa 190 evra ne mogu ni hranu za porodicu da kupe a ne da sagrade hale za uzgajanje pecuraka


mislim da ima mnogo nacina da se obezbedi prostor, pokrene proizvodnja, itd... ali mislim da je nesto drugo u pitanju. ne verujem da je fiat glavni krivac za nedostatak fabrickih hala za proizvodnju pecuraka u srbiji.




kada neko mora da radi par sati prekovremeno svaki dan da bi prehranio porodicu on nema vremena ni da misli o bilo kakvim mnogim nacinima narocito u srbiji gde svaka takva varijanta zahteva beskonacno gubljenje vremena u redovima cekajuci da birokratija nesto odradi.
Vidi se miki da nikada nisi radio od 6 do 6 nemajuci vremena ni za sta pa ni za odlazak na roditeljski sopstvenom detetu, cak ni za produzavanje vozacke kada ti istekne.
kukusigameni kukusigameni 19:06 06.04.2010

Re: Zanima me

I od pecurki da zaradjuju milione. Pa ti si isti ko ova vlast.
mikimedic mikimedic 21:27 06.04.2010

Re: Zanima me

kada neko mora da radi par sati prekovremeno svaki dan da bi prehranio porodicu on nema vremena ni da misli o bilo kakvim mnogim nacinima narocito u srbiji gde svaka takva varijanta zahteva beskonacno gubljenje vremena u redovima cekajuci da birokratija nesto odradi.


pa jel to vazilo i u poslednjih 20 godina dok su bili na placenom odmoru? radili nesto za sebe, pokretali neku proizvodnju, ili sedeli skrstenih ruku i cekali da im drzava resi sve probleme? a sad im u fiatu mala plata.
pa fino, nek se zaposle u audiju, tamo su sigurno vece.
ako ih audi hoce.

Vidi se miki da nikada nisi radio od 6 do 6 nemajuci vremena ni za sta pa ni za odlazak na roditeljski sopstvenom detetu, cak ni za produzavanje vozacke kada ti istekne.


ocigledno lose vidis, jer godinama radim mnogo vise nego sto je od 6 do 6. nekad i 18h. bas zato to i kazem.

ali to nije bitno za celu pricu.

dunja73 dunja73 17:47 05.04.2010

h

Akord ili super akord ..to se i u Nemackoj tako radi ...Punom parom , nemaju ljudi vremena da pisaju ...Ali zato ....Taj sto vodi liniju , grupu ...je taj koji uskace i ako se ide nekom u wc ili negde mora ..tu ne sme da bude PITANJE kakav kapitalizam ...to je izvlakusa , hamdre ih kad se ne bune ...Nije cilj Evrope povratak u truli kapitalizam ..To da Vrh takav tempo zahteva i diktira , ja ne verujem...pre ce biti ispod losa oraganizacija..
omega68 omega68 19:18 05.04.2010

Re: h

Taj sto vodi liniju , grupu ...je taj koji uskace i ako se ide nekom u wc ili negde mora ..tu ne sme da bude PITANJE kakav kapitalizam ...to je izvlakusa , hamdre ih kad se ne bune ...Nije cilj Evrope povratak u truli kapitalizam ..To da Vrh takav tempo zahteva i diktira , ja ne verujem...pre ce biti ispod losa oraganizacija..

Baš to.
Loša je organizacija, neki su se osilili i sprovode svoje viđenje izrabljivanja onih koji su ispod njih.
Videćemo kako će reagovati Italijanski top menadžment
milisav68 milisav68 19:30 05.04.2010

Re: h

omega68

Baš to.
Loša je organizacija, neki su se osilili i sprovode svoje viđenje izrabljivanja onih koji su ispod njih.
Videćemo kako će reagovati Italijanski top menadžment

Očigledno da ljudi iz Fijata nisu obratili pažnju na taj rukovodeći kadar i sve mi liči na čuvene desetare iz JNA.
omega68 omega68 19:36 05.04.2010

Re: h

sve mi liči na čuvene desetare iz JNA.

ivana23 ivana23 20:05 05.04.2010

Re: h

Nema to veze ni sa nasim kadrovima, ni sa Italijanskim menadzmentom. Kapital ide tamo gde je jeftinija radna snaga!

Zato gro proizvoda, cak i najpoznatijih brendova, od odece do kompjutera, dolazi iz Azije, Kine prevashodno.

Na sebi imam dzemper (Marks&Spencer) kupljen u njihovoj prodavnici u Londonu, a na etiketi jasno i vidljivo pise - Made in Thailand.

To govori sve.

I zao mi je, ali se `plasim` da ce biti sve gore sto se uslova rada tice. Prava su sve manja, a obaveze sve vece.
mirelarado mirelarado 21:03 05.04.2010

Re: h

ivana23
I zao mi je, ali se `plasim` da ce biti sve gore sto se uslova rada tice. Prava su sve manja, a obaveze sve vece.


Далеко од тога да ми се ово свиђа, али мислим да си у праву, Ивана.
omega68 omega68 21:55 05.04.2010

Re: h

Prava su sve manja, a obaveze sve vece.

ništa, onda ćemo sve da im
nacionalizujemo
jesen92 jesen92 23:08 05.04.2010

Re: h

Kapital ide tamo gde je jeftinija radna snaga!

..u ovom slucaju ne znam koji je kapital stigao, trudim se da vidim ali ne vidim....Ko poznaje Zastavu bar malo, zna da se radi o velikom prostoru i mnogo objekata(zgrada, hala....i sl. ali i opreme)...malo mi je neverovatno da sve to ne kosta nista ..ali kako je nasa drzava poznata po sklapanju povoljnih ugovora i uspesnoj privatizaciji.......nije nista cudno...
ivana23 ivana23 23:36 05.04.2010

Re: h

jesen92
Kapital ide tamo gde je jeftinija radna snaga!

..u ovom slucaju ne znam koji je kapital stigao, trudim se da vidim ali ne vidim....Ko poznaje Zastavu bar malo, zna da se radi o velikom prostoru i mnogo objekata(zgrada, hala....i sl. ali i opreme)...malo mi je neverovatno da sve to ne kosta nista ..ali kako je nasa drzava poznata po sklapanju povoljnih ugovora i uspesnoj privatizaciji.......nije nista cudno...

Zastava nije privatizovana u smislu prodaje same fabrike.
Osnovano je zajedničko preduzeće za proizvodnju automobila.
Mi smo ulozili to sto si nabrojala, a Fiat bi trebalo da sukcesivno ulaze u modernizaciju pogona Zastave.


- Jos jedan primer selidbe kapitala: Dva odsto manji porez na dodatu vrednost u Srbiji u odnosu na Sloveniju, gde iznosi 20 odsto, bio je jedan od jakih razloga da slovenačka fabrika "Gorenje Tiki" preseli deo proizvodnje kuhinjskih bojlera iz Ljubljane u Staru Pazovu.

"Gorenje" seli proizvodnju bojlera u Srbiju

Manji porezi, manje plate radnicima, jeftinije struja, komunalni troskovi... sve to mogu biti razlozi.

jesen92 jesen92 11:45 06.04.2010

Re: h

Kapital ide tamo gde je jeftinija radna snaga!
Zastava nije privatizovana u smislu prodaje same fabrike.
Osnovano je zajedničko preduzeće za proizvodnju automobila.
Mi smo ulozili to sto si nabrojala, a Fiat bi trebalo da sukcesivno ulaze u modernizaciju pogona Zastave.
- Jos jedan primer selidbe kapitala: Dva odsto manji porez na dodatu vrednost u Srbiji u odnosu na Sloveniju, gde iznosi 20 odsto, bio je jedan od jakih razloga da slovenačka fabrika "Gorenje Tiki" preseli deo proizvodnje kuhinjskih bojlera iz Ljubljane u Staru Pazovu.

"Gorenje" seli proizvodnju bojlera u Srbiju

Manji porezi, manje plate radnicima, jeftinije struja, komunalni troskovi... sve to mogu biti razlozi.

Sve je meni jasno u vezi selidbe kapitala na teritoriju sa jeftinom radnom snagom ali ovo sa fiatom mi nije jasno...To sto si ti napisala gore vazilo je dok se proizvodila Zastava 10(zajednicko preduzece) a posle toga takvo preduzece ne postoji....sada se proizvodi fiat punto u fiatovoj fabrici u Srbiji..FAS...
loader loader 01:04 06.04.2010

Lek-Sound



nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 03:23 06.04.2010

ako mogu

da postavim par pitanja:
- kolika je godisnja proizvodnja kragujevacke fabrike a koliko italijanske?
- kolika je produktivnost kragujevcana a kolika italijana?
- kako je organizovan kragujevacki sindikat a kako italijanski?
pitam jer mesate ekonomiju sa kapitalizmom (i to onim opisanim od marksa)

a sada se prenesite 30 godina unazad i pokusajte da odgovorite na ista pitanja.
samo nemojte, u tom slucaju, da pomesate politiku sa ekonomijom
omega68 omega68 13:26 06.04.2010

Re: ako mogu

pitam jer mesate ekonomiju sa kapitalizmom (i to onim opisanim od marksa)

ko?
ovaj kapitalizam, ovde , je baš onaj Marksov
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 13:59 06.04.2010

Re: ako mogu

pa drugaciji i ne moze da bude. svi smo ga primali na cevku, u skolama, kroz stotine predmeta koji su u imenu sadrzali"socijalisticko" ili "samoupravno". e sad ti isti marksisti su postali kapitalisti i jedino sto znaju o sistemu je kritican opis najgore faze kapitalizma iz 19 veka.
nego, mene interesuje nesto drugo: zasto se sve sto je vezano sa fijatom docekuje na noz, a niko ni reci o stanju u tajkunskim firmama? tamo je valjda sve potaman - onako,
samoupravno?
omega68 omega68 14:49 06.04.2010

Re: ako mogu

niko ni reci o stanju u tajkunskim firmama? tamo je valjda sve potaman - onako,
samoupravno?

Ko kaže da je tamo potaman?
Nisam siguran da li smem da kažem šta bi njima tek radio
jesen92 jesen92 23:08 06.04.2010

Re: ako mogu

e sad ti isti marksisti su postali kapitalisti i jedino sto znaju o sistemu je kritican opis najgore faze kapitalizma iz 19 veka.
...izvini, ali marksisti koji su postali kapitalisti ne kritikuju nista...njima je mnooogo lepo...narod kritikuje zato sto sve podseca na 19 vek i u fiatu i kod tih biznismena...ne znas kolika ti je radna nedelja, radni dan traje koliko oni kazu...maltretiranja i ponizenja i jos plata sa kojom oni plate jedan bolji rucak...
omega68 omega68 16:09 07.04.2010

Re: ako mogu

Gospođo
Biljana 77 Biljana 77 14:40 06.04.2010

Ne znam šta da kažem

.. provincijo i bogu si teška.
Alternativa Fijatu - domaći sitni (i krupniji) privatnici, rad na crno, bez socijalnog, penzionog i zdravstvenog, bez dana staža, bez odmora, radna nedelje od šest dana, po potrebi i nedeljom za 200 evra maksimalno.

Znam da nije lako, ali verujem da mi mnogi moji Palančani proplakali od sreće da im dođe neki Fijat..
omega68 omega68 14:55 06.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

niko ne traži alternativu Fijatu, posebno ne u tim firmama.
Što bi stranci bili bolji od naših?
Sa druge strane, ja sam očekivao da stranci daju pozitivan primer i da def. ogole ove domaće monstrume koji nam dupe pomeraju.
Ah naivnosti, ponovo me je moja Evropa prejebala i ponovo likuju oni koji za nju nikad nisu ni bili.
Ali neće više majci ...
antioksidant antioksidant 15:27 06.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

Sa druge strane, ja sam očekivao da stranci daju pozitivan primer i da def. ogole ove domaće monstrume koji nam dupe pomeraju.

pozitivan primer u kom smeru?
traze da se radi - to jeste pozitivno
placaju malo - nije pozitivno ali se uklapa u poslovne planove (to se zove i odrzivost - placaju malo ali bice tu jos dugo, dugo...)
.............
po meni - problem nastaje ovde

-Čekaj, ovi što su ostali na čekanju za radna mesta primaju preko državnog preduzeća 22 000 din.

sasvim je razumljivo da je ljudima lakse doneti odluku da ne rade za 22 000 nego da jako puno rade za 27 000. ali za tu uvrnutu logiku ja ne bih krivio fiat.
..........
nije lako. doslo je vreme da se plati svaka pogresna odluka iz proslosti (traje ta naplata duuugo vec znam ali to sto mi vise ne mozemo da placamo nikako ne znaci da ce se od naplate odustati)

pozdrav
omega68 omega68 16:44 06.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

po meni - problem nastaje ovde

-Čekaj, ovi što su ostali na čekanju za radna mesta primaju preko državnog preduzeća 22 000 din.


sasvim je razumljivo da je ljudima lakse doneti odluku da ne rade za 22 000 nego da jako puno rade za 27 000. ali za tu uvrnutu logiku ja ne bih krivio fiat.
..........

Tačno!
ali to sto mi vise ne mozemo da placamo nikako ne znaci da ce se od naplate odustati)

I to je tačno
pozdrav i tebi
jesen92 jesen92 21:57 07.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

sasvim je razumljivo da je ljudima lakse doneti odluku da ne rade za 22 000 nego da jako puno rade za 27 000. ali za tu uvrnutu logiku ja ne bih krivio fiat.
Tačno!

...diskutabilno je to oko logike...ovi sto imaju 22000 se nisu za to ladno odlucili nego im je drzava to dala posto ulaze u neku kategoriju/program do sticanja prvog uslova za penziju...a ovi sto nece da rade za 27 000 i ocekuju da se vrate u nepostojecu fabriku nisu mi jasni s obzirom da su godine radnika bile jedan od kriterijuma za rad u fiatu...po tome, ispada da ovi sto nece da rade ne ulaze u nijednu grupu za socijalni program ...ako ipak mogu da udju u neku "grupu" onda ok ali ako su mladi i nemaju nista mogli bi malo i da se potrude i sacekaju neko povecanje..malo mi je nelogicno da neko ko nema nista odbacuje "nesto" bez obzira na trenutne lose uslove koji su evidentni...
milisav68 milisav68 22:26 07.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

malo mi je nelogicno da neko ko nema nista odbacuje "nesto" bez obzira na trenutne lose uslove koji su evidentni...

Pa vidi, dunđerska dnevnica(nešto kao najniži čin, druženje sa mešalicom ), koja traje 10 sati, ali se efektivno radi 7-8, i može da se piša/puši/jede..... je 1000 dinara, puta 25 dana.....
Ako staviš to na tas i posao u Fiatu, gde ipak treba neka škola, a ne možeš ni u wc kad hoćeš.....i usput te zeza neki brigadir preuzet iz Zastave....

jesen92 jesen92 22:45 07.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

Pa vidi, dunđerska dnevnica(nešto kao najniži čin, druženje sa mešalicom ), koja traje 10 sati, ali se efektivno radi 7-8, i može da se piša/puši/jede..... je 1000 dinara, puta 25 dana.....
Ako staviš to na tas i posao u Fiatu, gde ipak treba neka škola, a ne možeš ni u wc kad hoćeš.....i usput te zeza neki brigadir preuzet iz Zastave....

..ma ja sam za radnicka prava...sve je to tacno...mis'im to za pusenje, jedenje i sl...ali taj dundjer nema socijalno i zdravstveno osigaranje...btw ja sam cula da su najgori brigadiri italijani...cak se prica neka prica o radniku kome je neki italijan stavio krpu u usta posto se ovaj nesto zalio...da li je to tacno ne znam ali zvuci uzasno...ipak, mislim da mladi radnici treba da se bore i za posao i za svoja prava..od odustajanja nema nista, to je sigurno...
blogovatelj blogovatelj 23:07 07.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

Pa vidi, dunđerska dnevnica(nešto kao najniži čin, druženje sa mešalicom ), koja traje 10 sati, ali se efektivno radi 7-8, i može da se piša/puši/jede..... je 1000 dinara, puta 25 dana.....
Ako staviš to na tas i posao u Fiatu, gde ipak treba neka škola, a ne možeš ni u wc kad hoćeš.....i usput te zeza neki brigadir preuzet iz Zastave....


Da, ali tu su i porezi i doprinosi, tj ide ti penzija. Na gradjevini ne ide.
A da ne pricam kad dodje zima, posla ni za lek na gradjevini, a Fiat radi punom parom.
Njima niko ne brani da traze bolji posao i odu iz Fiata.
Stos je sto su oni zapalili odatle a nisu imali rezervnu varijantu.
milisav68 milisav68 09:43 08.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

blogovatelj
Da, ali tu su i porezi i doprinosi, tj ide ti penzija. Na gradjevini ne ide.
A da ne pricam kad dodje zima, posla ni za lek na gradjevini, a Fiat radi punom parom.
Njima niko ne brani da traze bolji posao i odu iz Fiata.
Stos je sto su oni zapalili odatle a nisu imali rezervnu varijantu.

Heh, ide ti penzija koju moraš sam da proveriš, a ti skreni pažnju gazdi, da nije uplatio.


blogovatelj blogovatelj 04:32 10.04.2010

Re: Ne znam šta da kažem

Heh, ide ti penzija koju moraš sam da proveriš, a ti skreni pažnju gazdi, da nije uplatio.


Pa dobro, mozda je bolje da uopste nema penzionog?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:19 06.04.2010

omega

ja onako u prolazu da ti prenesem reci jednog cike:

Capitalism has destroyed our belief in any effective power but that of self interest backed by force.
George Bernard Shaw
omega68 omega68 20:51 06.04.2010

Re: omega

Hvala ti što sam se malo mučio sa rečnikom
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:27 06.04.2010

Re: omega

omega68
Hvala ti što sam se malo mučio sa rečnikom

u svako doba
masovna_keva masovna_keva 23:26 06.04.2010

Obaveštenje

4. maja 1980. zauvek je prestalo da kuca srce našeg dragog Druga Tita !


omega68 omega68 23:52 06.04.2010

Re: Obaveštenje

hvala voke
ali ne kontam, baš
kukusigameni kukusigameni 07:25 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Kako ne kontas?
I posle Tita-Tito!
masovna_keva masovna_keva 11:46 07.04.2010

Re: Obaveštenje

ali ne kontam, baš


Vidi 'vako :
dok je Drug Tito bio ziv i donosio kofere pune love bilo je za svima a deviza radnika : "Radio ne radio, svira ti radio" , pa "privilegije" tipa : žetva, setva, bolovanje, pa opet bolovanje, pa malo odmora, pa malo, iz nepoznatih razloga, skraćeno radno vreme, pa 29. novembar, pa Nova Godina - vezano, pa 1. maj , pa 8. mart,pa "Društvena svojina" (što samo taj, koji je smislio taj termin zna šta to, zapravo, znači tj. čije je to "društveno", ne zašrafiš točak kako treba - nema veze, niko nema nikavu odgovornost ali radnici imaju prava i za svo to vreme teče plata, kolika-tolika, nije ni bitno jer niko ne može toliko malo da te plati koliko ti možeš malo da radiš.
E, sad, pošto je Presvetli Drug Tito preminuo pre, evo, 30 godina a čuvari "socijalnog mira" otišli na jedno dugo, dugo putovanje pre 10 godina, napokon je vreme za realnost a to znači da svaka zaposlena osoba ima izbor na nivou :
sviDŽa mi se - ne sviDŽa mi se
prija mi - ne prija mi
malo mi je - dovoljno mi je
mogu - ne mogu
sposoban sam - nisam sposoban.
Dalje,ja nikad nisam bila neki matematičar ali mi se čini da je 190 Eura, 22.000,00 i 27.000,00 i dalje više od 0,00 .
Opcija "zaposlio sam se" i sad sam tu do penzije važi samo u slučaju da kvalitetno obavljaš svoj posao, jer nijedan privrednik,ako je normalan, neće otpustiti dobrog radnika.
Fiat ili bilo koja privatna firma, normalno, neće ulaziti u biznis da bi bila na gubitku ili ulagala milione i rizikovala da bi radnicima obezbedila plate kojima bi oni bili zadovoljni(a pitanje je i čime bi uopšte bili zadovoljni ako vide da se tu vrte neki milioni a nekako su zaboravili da od tih miliona oduzmu troškove firme - poreze, taxe, doprinose, zarade,komunalije, vrednost uloženog materijala) a vlasniku ostala zarada od 1.000 Eura. Ja,evo, ne vidim razlog zbog kojeg bih ja uložila u biznis SVOJE pare (koje sam zaradila, nasledila ili uzela iz kredita koji treba da vraćam), imala odgovornost za celokupan posao, pravila biznis planove i analize, razvijala tržište, radila po 20 sati (a kad imaš svoj biznis itekako radiš kolko god treba da ne bi propao) i na kraju delila zaradu sa radnicima koji su došli, odradili svoje radno vreme i otišli svojim kućama razmišljjući o tome šta imaju za ručak dok ja i dalje sedim za papirima i razmišljam kako da unapredim biznis. I tu dolazimo do još jedne zablude : novac koji je uložen u firmu nije pao s Marsa, to je PRAVI novac koji se prvo ulaže, pa vrati onom ko ga je dao a tek onda firma počinje da zarađuje. I to je proces koji traje, osim ako ne trguješ drogom i oružjem, onda ti se novac brže vrati :)
A za sve nezadovoljne radnike imam nekoliko predloga.
Ako odu iz firme, trebalo bi da za razlog prekida radnog odnosa piše : tehnološki višak. Na taj način imaju mogućnost da od biroa dobiju nadoknadu, na svakih 5 godina staža - 3 meseca plaćenih doprinosa + plata.
Biro ima organizovane, BESPLATNE kurseve kompjutera i prekvalifikacije ili doškolovavanja.
Dalje, postoje i povoljni krediti koje Država daje nezaposlenima koji imaju projekat za razvoj biznisa.U tom kraju, konkretno, ima zemlje, zemlja se prodaje budzašto sa sve kućom.Mislim da su i najveće šanse za dobijanje kredita upravo u poljoprivredi. Na tom imanju, čovek lepo smisli čime bi se bavio i krene u sopstveni biznis bez da ga iko "izrabljuje". Može čak i da zaposli svoje kolege i da ličnim primerom pokaže kako bi on bio dobar gazda.
I, tako vraćamo stvari na svoje mesto - Drug Tito je od zemljoradnika napravio radnike da bi imao proleterijat koji mu je bio neophodan sa Komunističko Državno Uredjenje. Ti zemljoradnici nikada nisu postali dobri radnici (čast izuzecima), mnogi su i dalje radili na zemlji i pošto je Drug Tito preminuo i Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".

mikimedic mikimedic 13:32 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Ti zemljoradnici nikada nisu postali dobri radnici (čast izuzecima), mnogi su i dalje radili na zemlji i pošto je Drug Tito preminuo i Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".


a jel ima tu mesta za pecurke?



sad ce drug seceranac da nam objasni.

sala mala, i velika preporuka.

seceranac seceranac 13:40 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Drug Tito je od zemljoradnika napravio radnike da bi imao proleterijat koji mu je bio neophodan sa Komunističko Državno Uredjenje. Ti zemljoradnici nikada nisu postali dobri radnici (čast izuzecima), mnogi su i dalje radili na zemlji i pošto je Drug Tito preminuo i Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".


svuda su zemljoradnici "oterani" u fabrike pa kasnije kada su nestale fabrike u kancelarije a ne samo kod tita. I na zapadu danas samo 0.5-2% stanovnika se bavi zemljoradnjom (pre drugog svetskog rata taj procenat je bio skoro 20% cak i u najvise industriajlizovanim zemljama). Danas velika velika vecina zemljoradnika i na zapadu u poredjenju sa prosekom u tim zemljama bedno zivi.

mikimedic

a jel ima tu mesta za pecurke?

pecurke su trebale da pokazu apsurd situacije u kojoj se zastava nalazi

sad ce drug seceranac da nam objasni.

kako si ti neki naopak covek, svako ko se pozove na zastitu prava radnika za tebe je komunista
nemam ja nista protiv da vlasnik fijata zaradi ali imam protiv ako osvaruje ekstra profit izrabljujuci svakoga koga stigne. ako to ne moze da radi u kapitalistickoj italiji zasto bi mogao u kapitalistickoj srbiji
ajd sada ti malo objasni
mikimedic mikimedic 14:08 07.04.2010

Re: Obaveštenje

svuda su zemljoradnici "oterani" u fabrike pa kasnije kada su nestale fabrike u kancelarije a ne samo kod tita. I na zapadu danas samo 0.5-2% stanovnika se bavi zemljoradnjom (pre drugog svetskog rata taj procenat je bio skoro 20% cak i u najvise industriajlizovanim zemljama). Danas velika velika vecina zemljoradnika i na zapadu u poredjenju sa prosekom u tim zemljama bedno zivi.


mislim da jos ne spadamo u 'viskorazvijene zemlje'. ovo je argument za - sta?

pecurke su trebale da pokazu apsurd situacije u kojoj se zastava nalazi


gazde fiata se ocigledno ne slazu sa tobom -- ne verujem da misle da je fiat u apsurdnoj situaciji.

kako si ti neki naopak covek, svako ko se pozove na zastitu prava radnika za tebe je komunista. nemam ja nista protiv da vlasnik fijata zaradi ali imam protiv ako osvaruje ekstra profit izrabljujuci svakoga koga stigne.


ti se ne pozivas na zastitu prava radnika nego trazis npr.

Da li je logicnije da platu nezavisno od mesta vezu za prosecnu cenu potrosacke korpe? Kako to da postoji svetska cena a ne postoji svetska plata!?


to su ipak razlicite stvari. ti kad budes bio anjeli ti im daj platu onako kako mislis da je logicno, bez izrabljivanja.

ako to ne moze da radi u kapitalistickoj italiji zasto bi mogao u kapitalistickoj srbiji ajd sada ti malo objasni


verovatno zato sto radnici u italiji ne pristaju na cifru manju od 1000 evra, a ovde su pristali. verovatno je zbog toga anjeli preselio proizvodnju ovde?

pa sta predlazes, da mu kazemo da mi necemo da nas izrabljuje, i neka se vrati tamo odakle je dosao?

mislim da smo to vec probali jednom u dvadesetom veku? kad smo vec jednom oterali te sto su nas izrabljivali...

nema problema, otici ce on u tursku, i dalje na istok...





seceranac seceranac 14:33 07.04.2010

Re: Obaveštenje

mislim da jos ne spadamo u 'viskorazvijene zemlje'. ovo je argument za - sta?


da je tada sfrj bila na istom putu kao i velika britanija ili amerika - samo sto to ovde masovna keva pokazuje kao lose a tamo dobro

gazde fiata se ocigledno ne slazu sa tobom -- ne verujem da misle da je fiat u apsurdnoj situaciji.


fijat je inace u jos apsurdnijoj situaciji nego sto to izgleda i ne samo u srbiji to je mrtav konj koji zivi na kreditnoj infuziji koja polako istice

ti se ne pozivas na zastitu prava radnika nego trazis npr.


ako mislis da prava radnika ne podrazumevaju platu od koje mogu da prezive i uslove rada od kojih nece oboleti onda mi nemamo vise sta da diskutujemo

verovatno zato sto radnici u italiji ne pristaju na cifru manju od 1000 evra, a ovde su pristali. verovatno je zbog toga anjeli preselio proizvodnju ovde?

pristali su zato sto su ucenjeni prezivljavanjem svoje porodice
i u slucaju razbojnistva ili otmice zrtva pristaje da da sve pare koje ima napadacu kako bi joj postedio zivot - pitanje je kakvi su uslovi pristanka

pa sta predlazes, da mu kazemo da mi necemo da nas izrabljuje, i neka se vrati tamo odakle je dosao?


opet moram da ti ponovim da slucaj fijata nije bas tako cist kako ga ti predstavljas, fijat je dosao na skoro gotovo, nije fijat kupio njivu i sagradio fabriku koju je umesto u srbiji mogao postaviti na njivu u turskoj, fabrika je tamo vec postojala i radila i on ju je dobio na poklon

nema problema, otici ce on u tursku, i dalje na istok...

moze anjeli da ide u tursku ili kinu ali tamo nece dobiti fabriku na poklon, pomoc drzave u vidu oslobadjanja od poreza i obucenu radnu snagu

kod sklapanja poslova interes uvek mora biti obostran a u ovom slucaju anjeli ima mnogo vise interesa koji je stekao dobrim delom mafijaskim poslovima podmicivanja kojima je veoma vest
mikimedic mikimedic 14:54 07.04.2010

Re: Obaveštenje

da je tada sfrj bila na istom putu kao i velika britanija ili amerika - samo sto to ovde masovna keva pokazuje kao lose a tamo dobro


amerika i engleska bice zemlja proleterska, secam se te price, vrlo dobro.
a sto vise nije?

fijat je inace u jos apsurdnijoj situaciji nego sto to izgleda i ne samo u srbiji to je mrtav konj koji zivi na kreditnoj infuziji koja polako istice


a sto se ti brines?

pristali su zato sto su ucenjeni prezivljavanjem svoje porodice
i u slucaju razbojnistva ili otmice zrtva pristaje da da sve pare koje ima napadacu kako bi joj postedio zivot - pitanje je kakvi su uslovi pristanka


pa ko ih je ucenio? fiat?

opet moram da ti ponovim da slucaj fijata nije bas tako cist kako ga ti predstavljas, fijat je dosao na skoro gotovo, nije fijat kupio njivu i sagradio fabriku koju je umesto u srbiji mogao postaviti na njivu u turskoj, fabrika je tamo vec postojala i radila i on ju je dobio na poklon


slazem se. i sta sad?

by the way, 'slucaj fiata' uopste nije tema mojih komentara. moja tema je 'slucaj' radnika.

moze anjeli da ide u tursku ili kinu ali tamo nece dobiti fabriku na poklon, pomoc drzave u vidu oslobadjanja od poreza i obucenu radnu snagu


nece. i?


kod sklapanja poslova interes uvek mora biti obostran a u ovom slucaju anjeli ima mnogo vise interesa koji je stekao dobrim delom mafijaskim poslovima podmicivanja kojima je veoma vest


i -- jos jednom, sta je tvoj predlog?
kukusigameni kukusigameni 15:18 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Pecurke bre!
kukusigameni kukusigameni 15:36 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Evo, na primer Psilocyb.

omega68 omega68 15:56 07.04.2010

Re: Obaveštenje

masovna_keva
ali ne kontam, baš


Vidi 'vako :
dok je Drug Tito bio ziv i donosio kofere pune love bilo je za svima a deviza radnika : "Radio ne radio, svira ti radio" , pa "privilegije" tipa : žetva, setva, bolovanje, pa opet bolovanje, pa malo odmora, pa malo, iz nepoznatih razloga, skraćeno radno vreme, pa 29. novembar, pa Nova Godina - vezano, pa 1. maj , pa 8. mart,pa "Društvena svojina" (što samo taj, koji je smislio taj termin zna šta to, zapravo, znači tj. čije je to "društveno", ne zašrafiš točak kako treba - nema veze, niko nema nikavu odgovornost ali radnici imaju prava i za svo to vreme teče plata, kolika-tolika, nije ni bitno jer niko ne može toliko malo da te plati koliko ti možeš malo da radiš.
E, sad, pošto je Presvetli Drug Tito preminuo pre, evo, 30 godina a čuvari "socijalnog mira" otišli na jedno dugo, dugo putovanje pre 10 godina, napokon je vreme za realnost a to znači da svaka zaposlena osoba ima izbor na nivou :
sviDŽa mi se - ne sviDŽa mi se
prija mi - ne prija mi
malo mi je - dovoljno mi je
mogu - ne mogu
sposoban sam - nisam sposoban.
Dalje,ja nikad nisam bila neki matematičar ali mi se čini da je 190 Eura, 22.000,00 i 27.000,00 i dalje više od 0,00 .
Opcija "zaposlio sam se" i sad sam tu do penzije važi samo u slučaju da kvalitetno obavljaš svoj posao, jer nijedan privrednik,ako je normalan, neće otpustiti dobrog radnika.
Fiat ili bilo koja privatna firma, normalno, neće ulaziti u biznis da bi bila na gubitku ili ulagala milione i rizikovala da bi radnicima obezbedila plate kojima bi oni bili zadovoljni(a pitanje je i čime bi uopšte bili zadovoljni ako vide da se tu vrte neki milioni a nekako su zaboravili da od tih miliona oduzmu troškove firme - poreze, taxe, doprinose, zarade,komunalije, vrednost uloženog materijala) a vlasniku ostala zarada od 1.000 Eura. Ja,evo, ne vidim razlog zbog kojeg bih ja uložila u biznis SVOJE pare (koje sam zaradila, nasledila ili uzela iz kredita koji treba da vraćam), imala odgovornost za celokupan posao, pravila biznis planove i analize, razvijala tržište, radila po 20 sati (a kad imaš svoj biznis itekako radiš kolko god treba da ne bi propao) i na kraju delila zaradu sa radnicima koji su došli, odradili svoje radno vreme i otišli svojim kućama razmišljjući o tome šta imaju za ručak dok ja i dalje sedim za papirima i razmišljam kako da unapredim biznis. I tu dolazimo do još jedne zablude : novac koji je uložen u firmu nije pao s Marsa, to je PRAVI novac koji se prvo ulaže, pa vrati onom ko ga je dao a tek onda firma počinje da zarađuje. I to je proces koji traje, osim ako ne trguješ drogom i oružjem, onda ti se novac brže vrati :)
A za sve nezadovoljne radnike imam nekoliko predloga.
Ako odu iz firme, trebalo bi da za razlog prekida radnog odnosa piše : tehnološki višak. Na taj način imaju mogućnost da od biroa dobiju nadoknadu, na svakih 5 godina staža - 3 meseca plaćenih doprinosa + plata.
Biro ima organizovane, BESPLATNE kurseve kompjutera i prekvalifikacije ili doškolovavanja.
Dalje, postoje i povoljni krediti koje Država daje nezaposlenima koji imaju projekat za razvoj biznisa.U tom kraju, konkretno, ima zemlje, zemlja se prodaje budzašto sa sve kućom.Mislim da su i najveće šanse za dobijanje kredita upravo u poljoprivredi. Na tom imanju, čovek lepo smisli čime bi se bavio i krene u sopstveni biznis bez da ga iko "izrabljuje". Može čak i da zaposli svoje kolege i da ličnim primerom pokaže kako bi on bio dobar gazda.
I, tako vraćamo stvari na svoje mesto - Drug Tito je od zemljoradnika napravio radnike da bi imao proleterijat koji mu je bio neophodan sa Komunističko Državno Uredjenje. Ti zemljoradnici nikada nisu postali dobri radnici (čast izuzecima), mnogi su i dalje radili na zemlji i pošto je Drug Tito preminuo i Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".


masovna donja crta kevo,
može biti da su mi vijuge zarđale, a skroz je sigurno da mi memorija poduže nije apdejtovana, pa ipak:
KO je spominjao Titeka
topcat topcat 16:13 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Proleteri svih zemalja, oprostite mi!
Marx, revisited

Pojedincima je tesko prihvatiti da je Tito umro i da plakanje za starim sistemom (ciju cijenu dobrim dijelom sad placamo) nece puno pomoci.

Sjecam se nedavnog clanka o nezadovoljnim radnicima u Kragujevcu i u oci mi je upala zalopojka o hrani koju (zamisli!) moraju nositi od kuce, jer nemaju organiziran sindikalno-nesto-whatever rucak. Naravno da treba poboljsati uvjete, platiti radnika itd, ali radnik jbg mora nesto i raditi da bi zaradio. To do sada nije bio slucaj. Cinjenica da se zele vratiti u poduzeca gdje isto tako nece imati pristojnu placu, kao ni ideju da se na poslu nesto moze promijeniti na bolje, dovoljno govori.


seceranac seceranac 18:07 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Pojedincima je tesko prihvatiti da je Tito umro i da plakanje za starim sistemom (ciju cijenu dobrim dijelom sad placamo) nece puno pomoci.

sta to placamo, tek posle njegovog odlaska smo se u dugove uvalili a i poceli sve losije da zivimo
Naravno da treba poboljsati uvjete, platiti radnika itd, ali radnik jbg mora nesto i raditi da bi zaradio.


ja ovde imam problema sa logikom:
naime kako je moguce da je nekada kada se nije nista radilo ova zemlja proizvodila, izvozila, pruzala usluge i gradila bar deset puta vise nego sada kada se zestoko radi? Da li nam je produktivnost deset puta opala ili negde curi sve to sto se sada uradi i zaradi?

nesto ne valja sa logikom ako smo onda kada nismo nista radili stvarali mnogo vise nego danas kada radimo
antioksidant antioksidant 18:44 07.04.2010

Re: Obaveštenje

kukusigameni
Pecurke bre!

milisav68 milisav68 19:08 07.04.2010

Re: Obaveštenje

masovna_keva
Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".

Ali će mu trebati veza sa mafijom i interpolom da bi naplatio svoju robu.
kukusigameni kukusigameni 19:48 07.04.2010

Re: Obaveštenje

I ja sam za pecurke!

masovna_keva masovna_keva 23:01 07.04.2010

Re: Obaveštenje

a jel ima tu mesta za pecurke?


Malo šale nikad nije na odmet kao ni pečuraka
masovna_keva masovna_keva 00:07 08.04.2010

Re: Obaveštenje



omega68
masovna donja crta kevo,
može biti da su mi vijuge zarđale, a skroz je sigurno da mi memorija poduže nije apdejtovana, pa ipak:
KO je spominjao Titeka


TMujo !
omega68 omega68 20:13 08.04.2010

topcat

hajkula1 hajkula1 21:39 11.04.2010

Re: Obaveštenje

Vidi 'vako :
dok je Drug Tito bio ziv i donosio kofere pune love bilo je za svima a deviza radnika : "Radio ne radio, svira ti radio" , pa "privilegije" tipa : žetva, setva, bolovanje, pa opet bolovanje, pa malo odmora, pa malo, iz nepoznatih razloga, skraćeno radno vreme, pa 29. novembar, pa Nova Godina - vezano, pa 1. maj , pa 8. mart,pa "Društvena svojina" (što samo taj, koji je smislio taj termin zna šta to, zapravo, znači tj. čije je to "društveno", ne zašrafiš točak kako treba - nema veze, niko nema nikavu odgovornost ali radnici imaju prava i za svo to vreme teče plata, kolika-tolika, nije ni bitno jer niko ne može toliko malo da te plati koliko ti možeš malo da radiš.


A mali misevi i patuljci preko noci izgradili silne objekte, (usput doprineli ocuvanju tradicije poljoprivrede i stocarstva) silne objekte koje je neko sakriven iza Drzave zadnjih godina prodavao, da ne kazem poklanjao danasnjim privrednicima koji se jadni muce, ne mogu da odluce u kojoj vili da stanuju ovaj mesec, koji besan auto da poklone ljubljenim i bliskim osobama i kako da uzivaju u krvavo zaradjenom. Jadni privrednici po 20 sati dnevno razmisljaju kako da sto vise a za sto krace vreme iscede profit, uplate sto manji porez, izbegnu placanje doprinosa PIO, nateraju radnike da rade na visespratnici stojeci na fosni bez zastite, ili u fabrici, kako da izbegnu preradu ispustenih gasova, tecnosti i drugih otpada, vremena su teska, svetska ekonomska kriza je, nije mala stvar a normalno da jadni privrednici moraju da letuju i zimuju na ekskluzivnim mestima, i kako im prilici da se oblace, ulazu u sebe i svoje, provode se u skupim klubovima...

Dok su jedni krali u fabrikama (to su mogli oni na polozajima) i dobijali po 2-3 stana, povoljne kredite i slicno, imali reprezentacije, bolje automobile, drugi su obradjivali njive, bavili se dodatnim poslovima, mogli da pristede za ficu... Deca i jednih i drugih su se skolovala, i jedni i drugi su imali socijalno i zdravstveno...

E, sad, pošto je Presvetli Drug Tito preminuo pre, evo, 30 godina a čuvari "socijalnog mira" otišli na jedno dugo, dugo putovanje pre 10 godina, napokon je vreme za realnost a to znači da svaka zaposlena osoba ima izbor na nivou :
sviDŽa mi se - ne sviDŽa mi se
prija mi - ne prija mi
malo mi je - dovoljno mi je
mogu - ne mogu
sposoban sam - nisam sposoban.


Sposobni privrednici za 10 godina stekli hektare nekretnina, sto u stambenim sto u poslovnim kvadratima, vozne parkove, kolekcije jahti, aviona, uz put casteci se luksuznim putovanjima, garderobom, nakitom, provodima i svim sto im prilici.

(Cuvari socijalnog mira su tu, oko nas, iznad nas, nije da ne vidis. To su isti likovi, malo preobuceni a i istorijski trenutak je drugaciji. Pa umro je i SM ali su ostali njegovi.)

Sposobni privrednici imaju u dzepu svu vlast, od politicara, sudstva, inspekcije. Tako da nisu mnogim zaposlenim uplacivali socijalno i zdravstveno (kriza je, svetska) ni plate ... Ali su usput gradili neku novu vilu, zgradu, ovde ili u inostranstvu i normalno ulagali u sebe i svoje potrebe i zadovoljstva.

Dalje,ja nikad nisam bila neki matematičar ali mi se čini da je 190 Eura, 22.000,00 i 27.000,00 i dalje više od 0,00 .
Opcija "zaposlio sam se" i sad sam tu do penzije važi samo u slučaju da kvalitetno obavljaš svoj posao, jer nijedan privrednik,ako je normalan, neće otpustiti dobrog radnika.


Ovo si u zabludi, mnogo dobrih radnika je dobilo otkaz, tacnije urucen im je ugovor za raskid na licni zahtev, tako da su izgubili i beneficije sa biroa.

Fiat ili bilo koja privatna firma, normalno, neće ulaziti u biznis da bi bila na gubitku ili ulagala milione i rizikovala da bi radnicima obezbedila plate kojima bi oni bili zadovoljni(a pitanje je i čime bi uopšte bili zadovoljni ako vide da se tu vrte neki milioni a nekako su zaboravili da od tih miliona oduzmu troškove firme - poreze, taxe, doprinose, zarade,komunalije, vrednost uloženog materijala) a vlasniku ostala zarada od 1.000 Eura. Ja,evo, ne vidim razlog zbog kojeg bih ja uložila u biznis SVOJE pare (koje sam zaradila, nasledila ili uzela iz kredita koji treba da vraćam), imala odgovornost za celokupan posao, pravila biznis planove i analize, razvijala tržište, radila po 20 sati (a kad imaš svoj biznis itekako radiš kolko god treba da ne bi propao) i na kraju delila zaradu sa radnicima koji su došli, odradili svoje radno vreme i otišli svojim kućama razmišljjući o tome šta imaju za ručak dok ja i dalje sedim za papirima i razmišljam kako da unapredim biznis. I tu dolazimo do još jedne zablude : novac koji je uložen u firmu nije pao s Marsa, to je PRAVI novac koji se prvo ulaže, pa vrati onom ko ga je dao a tek onda firma počinje da zarađuje. I to je proces koji traje, osim ako ne trguješ drogom i oružjem, onda ti se novac brže vrati :)


Fijat ima prava na dobit, ali i Drzava jer su suulagaci. Fijat bi preko noci maksimalni profit a Drzavi bolesni ljudi, socijalni slucajevi, njihova neskolovana deca, jer sta moze radnik sa 25000 dinara? Troskovi hrane, smestaja? Da ne pominjem grejanje, troskove za redovne zdravstvene kontrole, skolovanje dece jer je to vec misaona imenica (a cinicno je pomenuti makar skroman odmor, ucenje italijanskog jezika ili sta slicno za radnika i njegovo dete).

Ovde nije problem u Fijatu, problem je u nekome ko se krije iza Drzave (namerno pisem drzava pocetnim velikim slovom). Drzava treba da brine i za svoj profit i za svoje stanovnike.

A za sve nezadovoljne radnike imam nekoliko predloga.
Ako odu iz firme, trebalo bi da za razlog prekida radnog odnosa piše : tehnološki višak. Na taj način imaju mogućnost da od biroa dobiju nadoknadu, na svakih 5 godina staža - 3 meseca plaćenih doprinosa + plata.
Biro ima organizovane, BESPLATNE kurseve kompjutera i prekvalifikacije ili doškolovavanja.


Ja za sve nezadovoljne radnike imam predlog - da se ujedine pa neotesane motke u sake. Pa nacionalizacija svega sto je nezaradjeno.

Dalje, postoje i povoljni krediti koje Država daje nezaposlenima koji imaju projekat za razvoj biznisa.U tom kraju, konkretno, ima zemlje, zemlja se prodaje budzašto sa sve kućom.Mislim da su i najveće šanse za dobijanje kredita upravo u poljoprivredi. Na tom imanju, čovek lepo smisli čime bi se bavio i krene u sopstveni biznis bez da ga iko "izrabljuje". Može čak i da zaposli svoje kolege i da ličnim primerom pokaže kako bi on bio dobar gazda.


Ja nisam cula za te povoljnosti, daj napisi nesto o tome, zanima me. Daj barem neki link, uputi me na sajt, neki trag, bilo sta. Ja trazim vec dugo i nista slicno ne pronadjoh.

I, tako vraćamo stvari na svoje mesto - Drug Tito je od zemljoradnika napravio radnike da bi imao proleterijat koji mu je bio neophodan sa Komunističko Državno Uredjenje. Ti zemljoradnici nikada nisu postali dobri radnici (čast izuzecima), mnogi su i dalje radili na zemlji i pošto je Drug Tito preminuo i Proleterijat nije više IN, sada je pravo vreme da se ljudi vrate svojim korenima i prostanu ponovo dobri domaćini i zemljoradnici koje ni jedan kapitalista neće "izrabljivati".


Ovo bas zahteva duzi komentar a meni vec drugi put puca veza i gubim tekst, komp mi ne da da otvorim i word...

Inace, nisam ekspert za matematiku ali nisam los racundzija. Ako neko ulozi svoj novac i 20 sati trosi na razmisljanje, smisljanje ideja, plasiranje proizvoda i misli da zasluzuje 1000 evra a trese mu se ruka dok isplacuje radnicima za 8 (uglavnom je to 10) sati rada nekih dvesta evra... To je 20 sati prema 8 (neka bude 8, mada je uvek vise, ako je manje leteli bi odmah) to je 2,5 prema 1 u radu a 5 prema 1 u zaradi. Mislim da takvom privredniku i ne treba dozvoliti da se bavi privredom kad je nesposoban, bez isplativih ideja...

Dobro, razumela sam da je to hipoteticki, tek primer.

Stvarnost je mnogo drugacija. Znam da je tesko osmisliti proizvodnju, plasirati proizvod, naplatiti proizvod. Krivi su nezahvalni radnici? Treba da budu srecni sto imaju priliku da rade za privrednika za 10 evra nadnice a jadnom privredniku tek 50. Da ne ulazim u to je li jadni privrednik nasledio neka 2-3 stana, kuce od roditelja cuvara socijalnog mira, ili od roditelja ne-radnika zemljoradnika, ili je ustedeo noseci gajbice, pa ulozio u biznis...

Upada u oci, da oni koji su ostali u Zastavi primaju skoro isto kao i ovi koji su presli u Fijat. Koliko god da se prima, mora i da se zaradi.

Mnogo sta je naopako u Srbiji i ja ne mogu da to ne vidim. Da podrzavam trzisno poslovanje, kada trzista nema u Srbiji? Tom privredniku koji ima 1000 evra zarade, a zeli vise, nisu krivi radnici jer im isplacuje bedne plate a hteli bi vise, vec oni veci privrednici, mocniji, beskrupulozniji, koji mu ne isplacuju isporuceno, inspekcija koja ga svako malo juri a ove mocnije zaobilazi, razne besmislene takse koje drzavna birokratija usisava bespovratno.

Poljoprivrednici, tacnije stocari, podigli kredite, koji nisu bili bas povoljni, pa videsmo kako prodjose sa mlekom i sa ratama za kredite.
ivana23 ivana23 20:07 07.04.2010

Ipak se ne slazu cinjenice

Niti je Tito donosio lovu (odakle?) u koferima, niti je SFRJ bila zaduzena koliko sada svaka pojedinacno exSFRJ republika!

Dajte da ne mazemo oci sami sebi... ima nas koji smo bili dovoljno odrasli da pamtimo kako je bilo.

A sada - Slaba hrana ruši zdravlje - Sa prosečnom srpskom platom od oko 320 evra, četvoročlana porodica može da preživi samo uz pomoć mađioničarskih trikova! Međutim, kako se od trikova ne živi, posebno u situaciji kada mesečni režijski troškovi i izdaci za hranu odnesu dve trećine ukupnih primanja, onda je problem mnogo ozbiljniji.

ivana23 ivana23 20:16 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Eh, da, pecurke...



Samo kada bismo znali ko ce moci da ih priusti sebi (porodici).
kukusigameni kukusigameni 21:02 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Heroj nacije... Rudar Alija Sirotanović, čiji je lik krasio petodinarku, od Tita tražio samo veću lopatu.

seceranac seceranac 21:04 07.04.2010

Re: Obaveštenje

kukusigameni
Heroj nacije... Rudar Alija Sirotanović, čiji je lik krasio petodinarku, od Tita tražio samo veću lopatu.



heroj nacije danas
kukusigameni kukusigameni 21:07 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Jel on iz FIAT-a?

Ja bih rekao da je pre iz AUDI-ja ili BMW-a.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana