nikada vise necu uci u avion

Dule Nedeljković RSS / 11.06.2007. u 12:01

 

da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila. Necu vise ni skakati. Stajacu cvrsto na zemlji, na nogama, dva ili cetiri tocka. Kunem se. Gotovo!

Dvadeset, punih, godina ja sam leteo po celom svetu vise sluzbeno nego privatno. Pre osam meseci sam prestao. Nocas sam opet sanjao sletanje na tivatski aerodrom. Probudio sam se okupan u znoju pred uperenim air-kondisnom. Usinut sam i odlucan. Nema sanse da ja vise putujem avionom. Vozom, kolima, brodom, splavom, lijanom, dresinom, mozda. Avionom, ne.

Kada bih sve odluke u zivotu ovako lako donosio ja bih bio sretan covek.

Ikare, sorry, od sada idem peske.



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

skyspoter skyspoter 12:19 11.06.2007

DULE

MRZIM LETENJE!!!!!!
i aerodrome. i onog taksistu sto me vozi do aerodroma. mrzim sve sto je u vezi aviona i letenja!!!
ervetor ervetor 15:18 11.06.2007

Re: DULE

Sjajno !
Ova tema je moja omiljena tema.
Naime, ja sam po profesiji avioizenjer i bavim se svim tim stvarima koje lete.
Ipak, bez obzira na svo moje znanje steceno zahvaljujuci tudjim nesrecama jer kako rece jedan moj profesor " aerodinamika je nauka krvlju napisana" , i dan danas kad kroz staklo aerodroma u Torontu posmatram avion koji se utovara i treba da me prenese preko okeana ja se najezim.
Iako znam sve principe letenja, jos bolje znam i principe slobodnog pada, a o ljudskom javasluku da i ne govorim.

Ljudi, mene je bas briga za statistiku, a onaj ko ne zna o cemu ja govorim neka pogleda film "Vojadzer" sa sem Separdom u glavnoj ulozi i njegov osvrt na znacaj statistike kada je u pitanju jedno ljudsko bice.
Zapravo, da bi statistika imala znacaj ( s obzirom da je statistika proucavanje pojava koje su se vec desile) za nas smrtnike, trebalo bi da bude 1000 mene da bi jedan nastradao u avionskoj nesreci.
Da li razumete ovu igru reci ?

Druga stvar, svi oni koji kazu da ljudi u avionskoj nesreci ni ne znaju sta im se desilo lazu ili ne znaju o cemu pricaju.
Veoma cesto, agonija i borba da bi se obuzdao avion pre nego sto se na kraju skrsi o zemlju traje i po 45 minuta !
zamislite sada da li je tim ljudima stvarno bolje da na kraju umru ili ostanu zivi ?
Meni je mnogo prihvatljivije da poginem za volanom vozila kojim ja upravljam nego da sednem u kantu koja me vozi preko okeana gde nikako ne uticem na svoju sudbinu.
Dalje, moram da kazem jos jednu groznu stvar.
U slucaju dekompozicije strukture na 11 000 metara i raspada letelice usled na primer postavljene bombe, ljudi se odjednom nadju u ekstremnoj spoljasnjoj sredini na jako niskom vazdusnom pritisku i T od - 60 stepeni celzijusa.
Naravno, oni koji nisu poginuli usled mehanickog dejstva same eksplozije, onesvestice se dolaskom u kontakt sa ovim ekstremnim uslovima. Medjutim, ono sto je jos groznije, neki od tih onesvescenih jadnika koji leprsaju kroz atmosferu ka svojoj matici zemlji postepeno ulazeci u zone standardnog pritiska i temeperature na nivou mora moze se desiti da na 100 metara od zemlje ponovo dodju svesti, tek toliko da shvate da ce uskoro tresnuti o tlo !
Kako vam se to cini ?
Da li je ipak bolje zabiti se kolima u kamion nego ovako ?
virgo intelecta virgo intelecta 15:24 11.06.2007

Re: DULE Uh,

bas si se potrudio u detaljisanju. Mogu da zamislim tek kako je i svim ostalima koji su vezani za krilato vozilo.
A sto se tice izbora - ni avion, ni auto u kamion, nego lepo zaspis uvece i briga te , ne osetis nista. Gospodski! Ja bih sebi nekako tako pozelala, kada vreme dodje.
Samo ne u avionu, a posebno nakon tvog objasnjenja. Ipak, pozdrav!
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 15:50 11.06.2007

Re: DULE

ha, ha, kakav si ti sjajan lik:)) Ja sam svake godine prilikom obnavljanja dozvole imao u okviru nastave i "predavanje" o udesima. Neverovatno je da nijedan avion nije imao isti uzrok za udes.
ervetor ervetor 19:59 12.06.2007

Re: DULE

Da, uvek je povod neka druga sitnica jer ih moze biti milion.
Medjutim, uvek je samo jedan razlog: GRAVITACIJA !

p.s.

moram da se ispravim, nije cak uvek ni gravitacija razlog tragedije jer je bilo slucajeva sudara aviona na pisti...
JJ Beba JJ Beba 12:21 11.06.2007

da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila

Letim samo kad nemam drugu alternativu! Za tu odluku zasluzna je slovenachka kompanija Adrija koja je u bivshoj SFRJ bila jedina kompanija koja nije imala nikakvih ogranichenja po pitanju letenja- letelo se u svim vremenskim prilikama i neptilikama. Od tada vishe nisam ista.
PS A i chinjenica da i gibon Steva moze da tera avion takodje doprinosi toj odlici.... :))))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 12:25 11.06.2007

Re: da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila

tako je JJ, WALK
nsarski nsarski 13:53 11.06.2007

Re: da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila

Eto, na primer, Adrija je letela na Korziku, i osvojila je 32. mesto na svetu po "rekordu" zrtava.

32. Ajaccio, Corsica, December 1 1981 - 180 fatalities
Inex Adria Aviopromet Yugoslav DC-9 Super 82 crashes into mountain on approach
JJ Beba JJ Beba 22:04 11.06.2007

Re: da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila

Ajachio 1981. god

Za taj pad u Ajachiju vezana je jedna urnebesna anegdota. Ziva istina. Pao avion i naravno porodice zblanute, uplakane, u zalosti. Dolazi zena, 45 godina, kuci u Ljubljanu, svi uplakani, a ona vesela - "Hej, ja stigla sa Korzike. Bilo super...." Porodica je gleda. Ne veruje. Muz zabezeknut, deca razrogachena., ali ciknula od radisti, majka ziva.... Pita zena muza shta je bilo, jel neko umro, shto palchu, a muz joj kaze da je pao avion kojim je ishla na vikend sa drugaricom na Korziku. Prava istina je da domacica nije ni bila u tom avionu. To joj bio samo izgovor da sa ljubavnikom provede vikend na nekom mirnijem mestu. Posle su svi bili veseli i razdragani shto im je majka/ zena ziva, a pricha se da joj je muz oprostio preljubu...:))
Zverilla Zverilla 12:11 12.06.2007

Re: da je letenje normalno "stanje" coveka, imali bi krila

slicne fore "postoje" i za wtc i za jos par nesreca.
pufna pufna 12:23 11.06.2007

dule

ti to zelis u potpunosti da preuzmes kontrolu nad svojim zivotom?!
Nemoj onda ni druga prevozna sredstva da koristis.
Moju majku je udario tip lancom koja je isla preko 100 km - direktan ceoni sudar. srecom da je ona vozila sporo, i nevidjenim cudom ostala ziva i zdrava. Sva izlomljena, ali ziva. A, da i BILA JE VEZANA. Dakle buducim roditeljima savet, uz molbu - vozite detu u sedistu za bebe i obavezno vezanu!!!!
pufna pufna 12:36 11.06.2007

Re: dule

vozite detu u sedistu za bebe i obavezno vezanu!!!!- pa ovu nesrecnu recenicu stvarno moram da popravim...
evo je ispravljena
vozite decu u sedistima predvidjenim za njihov uzrast i obavezno vezanu.
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 12:51 11.06.2007

Re: dule

Bilo na Diskaveriju a pokazano i u knjizi Freakonimics, da posebna sedista za bebe i malu decu ne igraju nikakvu ulogu u zastiti kako pokazuju statistike. Skoro je isti broj slucajeva stradanja sa i bez tog sedista, u okviru statisticke greske. Ali roditelji se osecaju kao da cine nesto vise za svoju decu pa istresaju dolare.
pufna pufna 13:22 11.06.2007

vidi,vidi...

a kako ces vezati dete? AKo je malo, kako ces ga obmotati kaisem? Jel se te statistike odnose i na vezivanje odraslih ljudi?!
Prilikom voznje od samo 40 na sat i sudara dete ako drzis u rukama ti ispada iz istih. Videla sam veliki broj emisija gde lutke ljudi i dece se skrckaju prilikom sudara raznih vrsta auta. Prvo smo mislili da su ludi ovi sto skucaju lambordzini u zid, da bismo kasnije skapirali da su tu najskuplje lutke!! Moraju biti pravljene da najbolje odraze ljudsko telo zarad pravilnog pokazivanja posledica sudara.
Ti kad nisi vezan, letis i prilikom slobodnog pada gore nastradas. Mislim, ako si u avionu, ok ne moze ti ni kais pomoci, ali ovde ipak je VAZNO!
JJ Beba JJ Beba 14:04 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

ne spominji mi Adriju ko boga te molim!!!!!! ADRIA $$#%^^&*%%$#@. Na svim aerodromima sam sa njima imala takve frke, da se i sada oduzmem na samu pomisao i pomen na njih.
nsarski nsarski 14:06 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

Da, bolje ne pominjati. Inex Adriju su posle "incidenta" prozvali "Karnex".
JJ Beba JJ Beba 16:56 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

Pazi Sharski, kad mi je i Aviogenex, kao tadasnja chrter kompanija jednom na letu za London priredila takvu ujdurmu da sam prestala da letim sa njima for ever, i ako su bili najjeftiniji... Naguravali su ljude do maksimuma tako da se imao onaj benihilovski osecaj putovanja koo u autobusu...:)
nsarski nsarski 18:55 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

JJ, par saveta kako da prepoznas da letis losom kompanijom:

- pored mehanicara stoji koriscen primerak knjige "Aviomehanika za idiote"
- prilikom svakog sletanja i uzletanja, iz pilotske kabine se cuje kapetan sa :"Jeronimooooo!"
-na razglasu se omaskom cuje pilot: "Ma, zajebi Moskvu, 'ajde da jurimo spejs satl!!!"
-pilot javlja: "Kruzimo na visini od 150 metara"
-Kopilot je isti tip koji te je taksijem dovezao na aerodrom

Svi ovi znaci ukazuju da si na losem mestu.
Coco Rosie Coco Rosie 19:15 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

ima li sta gore nego tivat-beograt jatom? secam se pre par godina, cekam ortaka u tivtu i on izadje iz aviona i kaze, do danas se nisam plasio aviona, ali brate sad sam se usr'o. i jos mi kaze zapamticu kapetana petrovica za ceo zivot koji mi je danas skratio( ovo petrovic je moje slucajno izabrano prezime za pricu).
ne prodje 2 nedelje, ja sedam u tivtu na avion za beograd. cuj, sedam..avion pun k'o oko, stoje ljudi u koridoru, drze se rukom k'o u javnom prevozu. preskocim par nogu i probijem se do sedista, poslednji red, rep aviona. broj sedista u poslednjem redu: jedno. drugo izvadjeno da bi napravili dva mesta za stajanje. i poneku torbu. sednem i vezem se, upalise se motori a sa razglasa : dobar dan vam zeli kapetan petrovic. mal' se nisam onesvestila.
ruku na srce, let je bio prilicno miran, mada je u avionu bilo napeto.
Lektorka Lektorka 20:17 11.06.2007

Re: dule Sharski!!! Coco

stoje ljudi u koridoru, drze se rukom k'o u javnom prevozu. preskocim par nogu i probijem se do sedista

coco, ajd ne budi stroga. pa moraju ljudi nekako na taj tivatski pijac da stignu! :)
(slušam priče o tome kako na toj relaciji ponekad, kad avion uzleće i sleće, između mnogih sedećih i stojećih nogu umeju jaja i jabuke da polete...)
Coco Rosie Coco Rosie 20:29 11.06.2007

Lektorka draga

nisam dozivela to sa jajima i jabukama, slusala sam samo... ko za one ruske avione sto voze seljake sa kokoskama sa jednog na drugi deo sibira:)
e, a moja drugarica ima fobiju od letenja...jedne godine je nesto hitno morala u beograd iz crne gore i kao najbrza opcija - tivat beograd. elem, vozim je na aerodrom, ona menja boje u kolima, znoji se, trlja dlanove o butine...panika, paranoje, sve. ma nema sanse da je smiris.
stizemo na aerodrom, ona je vec zelena u licu, oci iskolacene... jedva je nekako gurnema na chekiranje...
stize ona u beograd i zove me. kaze usla u avion, sela i odmah se vezala i moli boga da pored nje sedne neko ko se ne plasi letenja, koga ce moci da drzi za ruku. i smesti se pored nje ooogroman muskarac, nabildovan, naocare za sunce, mrtav ' ladan. obradovala se ona, i taman da mu objasni svoju situaciju, upale se motori i mladic pored nje krene histericno da se krsti i ljubi svoju brojanicu na ruci...:))))))))
Lektorka Lektorka 20:56 11.06.2007

Re: Lektorka draga

pa viš, nikud brate bez braće rusa! u svemu su nam uzor! :)))

joj, anegdote... ja sam malo prpala od onih aviončića s propelerima. pre x godina sednem u jedan takav, letim za štutgart, a ovaj drndavac vozi do zagreba, tamo se preseda u pristojan boeing, jašta. pored mene nezaboravni makedonski albanac, "na privremenom radu u nemačkoj". priznam ja njemu svoju muku, on krene da me teši - ti prdavci propelerci su sigurniji od mlaznjaka, ne padaju tako brzo itd... stignemo mi u zagreb, ja danem dušom, pređem u neki od oni DC-ova, moj gastoš i dalje pored mene, krene avion da rola po pisti, a njemu graške znoja izbijaju po čelu... :))) i tako se lepo podelismo u tešenju, sad ja smišljam sve prednosti mlaznjaka...

imala sam i ja fazu kao dule, i to upravo u vreme kad sam imala podužu pauzu u letenju a istovremeno se naslušala budiboksnama horor priča o tome... a posle prošlo. pogotovo kad je klincov došao na ovaj svet, sad samo mislim da mu još neko vreme trebam, i da je, ako sam već tu, pametnije da se ne pretvorim u olupinu. s druge strane, najbolje je leteti s decom! oni se zaista ne boje. dakle, drugarica da zameni bildere za klince! :))
Coco Rosie Coco Rosie 21:11 11.06.2007

Re: Lektorka draga

:)) tim anegdotama nikad kraja. moja keva redovno drmne neku zestinu pred ulazak u avion, a onda u avionu glumi gospodju citajuci novine ..naopacke.
in teh meantime, moja drugarica dobila klinca... za sada jos nisu leteli. :)
Lektorka Lektorka 21:15 11.06.2007

Re: pozdrav za mamu

pidola pidola 21:22 11.06.2007

:)))

hehehe,strava,
jos gleda malecku,sta joj je,zasto ona drzi naopako knjigu(kako moze tako da cita,kad slova stoje mormalno). :)

Coco Rosie Coco Rosie 21:28 11.06.2007

hahahaha

ovo je odlicno...
je l' ovo ono kad su mu sapnuli sta se dogadja u njujorku? (9/11)
nsarski nsarski 21:31 11.06.2007

Re: hahahaha

Ne, tada je citao pricu "My pet goat" - ovo je nesto o ustavu i istoriji sa zastavom, pred meksickim emigrantima:))
(Kad je zvao Cejnija iz Spanije: Dick, you wouldn't believe - everybody here speaks Mexican!)
Coco Rosie Coco Rosie 21:34 11.06.2007

:)))

oh my god :))) k'o NJKV u Cacku: dragi moji ceceni.
JJ Beba JJ Beba 21:53 11.06.2007

Re: dule Sharski!!!

Dragi moj, ja sa letovima i raznim kompanijama uglavnom imam grooozna iskustva. Jednom je PANAMov let za USA iz Londona bio takav, da smo se posle 45minutnog torbulentnog leta u kome smo mislili da se vozlimo najrazdrndanijom kaldrmom a ne avionom 747, svi u avionu izljubuli i nastala takva zurka kavu nikada posle nisam videla u avionu; o Adrijinim letovima na relaciji Ljubljana - Beograd kojim sam jednom nedeljno letela do 1991.god po svim vremenskim uslovim a i neuslovima i skracenoj ruti koja shtedi gorivo necu ni da pricham, a Jatov let na relaciji Pariz- Beograd zabila sam duuubokoo u mali maozak zato shto smo poshli ujutru a stigli uveche: umro putnik 30 minuta po poletanju, ajd nazad, pa procedura, pa panduri, pa sve to gledala -mislim i umiranje u avionu i posle proceduru. Sve vreme u avionu, nema izlazka. Pa chekaj red na pisti da nam ponovo dozvole let. Pa poleti, pa ajd opet nazad- pilot neshtoo zabiravio, pa opet chekaj red za poletanje.......qqqqqq nikad kraja. Tek uveche, mrtvi pijani, umorni i razvaljeni stigli u Paridji. Preselo mi.....toliko sam imala problema sa letovima i sve se uvek zavrshilo dobro, da pomilsli m da bi svaki sledeci problem bio zavrshen hepi endom -osta lih ziva....:)))))) zezam se. Mislim da vishe taj koji me chuva ne bi imao tolko strpljenja....Kad god mogu, izbegavam letenje. A kad letim, imam posebne psiholoshke pripreme......
Radojicic Radojicic 22:03 11.06.2007

Re: hahahaha

http://smg.photobucket.com/albums/v386/DickSteele/?action=view&current=Path-to-MPG-2.jpg
a evo ga i kad cita o kozici i razmislja sta ce

meni je najbolja ona kad mu je svirao Stevie Wonder, a debil mu mase i vice "Hi Stevie"
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:24 11.06.2007

Pozdrav !!!

Nikad ne reci nikad. Pogotovu kada je o krilima rec.
:))))
Milan Novković Milan Novković 12:41 11.06.2007

Re: Pozdrav !!!

Nikad ne reci nikad. Pogotovu kada je o krilima rec

Baš, mi se jednom zamalo nismo srušili u Podgorici (skrenuli London - Bgd let ka Podgorici zbog lošeg vremena), vatrogasci i hitna pomoć se već pozicionirali oko piste, ali kad sam tom prilikom osetio šta sve avion i pilot umeju u oluji (avion se ponašao kao zmaj od papira) posle mi svaki turbulence došao smešan, kao povetarac.

I evo, konačno sam od žene dobio zeleno svetlo za časove letenja (uvek bilo da ili nemamo novca ili neda žena).
Jednom grupa ortaka ovde, njih 15, uložili po £2K svaki i kupili mali avion. Probao i ja na relaciji High Wycombe - Exeter. Nezaboravno. Opet, na povratku jak bočni vetar, mi se spustimo poprečno na travu, not a big deal.

A ako su nam loši mehaničari ili loši ljudi karma njih ima svuda.

Statistički mi smo ok, kad je sigurnost u pitanju, šta god da radimo i dok smo razboriti.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:02 11.06.2007

Re: Pozdrav !!!

tacno znam o kom letu pricas. Ja sam se jedno vreme lozio na paraglajding. Cak imam i petnaestak sati letenja. Odustao sam i od toga. Kupicu vozic pa cu da se igram:)
MMMila MMMila 13:30 11.06.2007

To sa paraglajdingom razumem savrseno!

Uzitak je!

Doduse, posle sam prepesacila Kop sa glajderom na ledjima:( Nije bas da sam uvek sletela di ocu!
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:32 11.06.2007

Re: To sa paraglajdingom razumem savrseno!

to je frka. Kako se vratiti:))
Lektorka Lektorka 14:57 11.06.2007

Re: To sa paraglajdingom razumem savrseno!

to je frka. Kako se vratiti:))

što, pa lako je: i pad je let, kad je slobodan! :)
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 15:25 11.06.2007

Milane

potpisujem svaku tvoju rec ,iako imam vec dugogodisnju fobiju od letenja koju sam zaradila u jednom od tih prinudnih sletanja kad sam i povredjena bila i dobila sam vrtoglavice koje su prosle ali od tada osecam svaki trzaj i umesto da se vozim u avionima ja vozim avione
strah od letenja lecim letenjem i razumom
opasnije je hodati ulicama beograda kao pesak ili voziti auto u LA-u
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 17:33 11.06.2007

Re: Milane

kako se strah od letenja leci razumom:))
Milan Novković Milan Novković 18:07 11.06.2007

Re: Milane

Ja ovako radim, i sam i sa decom, ne samo letenje (deca se ne plaše za sada):

Iracionalan strah ima racionalnu osnovu koja je prošla kroz filter podsvesnog pa se logika zagubila ili dobila nečitljivu formu. Često je nemoguće izolovati tu indirektnu, racionalnu osnovu no kod letenja mi se čini "laka"
- to odsustvo kontrole, gde se plašimo tuđih, nepoznatih mana i nespretnosti
- skoro 100-totna smrtnost kod avionskih nesreća.

Najčešće je dovoljno da se posveti pažnja jednom od ovo dvoje.

Ono što je iracionalno je sledeće:
- očekivati da smo mi spretniji od nekoga, pilota, ko je zadovoljio oštre psihofizičke kriterijume i naglašen trening.
- izolovati letenje, protiv statističke logike, u odnosu na gomilu drugih uzroka koji završavaju u skoro 100-totnoj smrtnosti.

A odnos između svesti i podsvesti je dvosmerni. Mi svesno, ali bez razmišljanja, upumpamo u podsvest nekoherentne informacije, fragmente, pa i te fragmente sumljivog kvaliteta, da bi se to kasnije vratilo nazad, distorted u prostoru i vremenu.

Tako, sve što ja radim je da svesno posvetim problemu (ovom izolovanom, racionalnom) neko vreme za razmišljanje, što zdravorazumskije i hladnokrvnije, periodično, uz korektnu logiku i problem polako nestane.

Ja nisam nikad imao problem sa letenjem, ali sam imao jedan drugi problem pre - počelo je posebno da me nervira što i pored dananoćnog rada odnesem probleme kući, svađe sa sastanaka, npr, pa nastavim da se, onako mentalno, sve u mojoj glavi, svađam, prenesem to i u snove, plići san i slično. Onda sam počeo da razmišljma o besmislu takvih osećanja, koja su uglavnom bila bez trunke kreativnosti, u opuštenom maniru i to je potpuno prestalo. Sad je sve manje i racionalnih problema koji mogu da mi na duže vreme pokvare raspoloženje, iako me pokreću na brzu akciju.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 21:25 11.06.2007

Re: Milane

Milane, hvala, tvoja objasnjenja su genijalna.
Lektorka Lektorka 21:30 11.06.2007

Re: Milane

dule, a šta čekaš, što ne preporučiš komentar? sve čovek mora umesto tebe... :)
milane, JA sam te preporučila!
Emir Halilovic Emir Halilovic 17:07 12.06.2007

Re: Pozdrav !!!

To Milane, sokole-samo napred! Ja letim vec cetiri godine, nalogovao sam oko 150 sati do sada. Radio sam kvalifikaciju na kompleksni tip (stajni trap na uvlacenje, promenljivi korak elise) sad za vikend. Milane, kad dobijes dozvolu, javi, pa da napravimo neki prelet. Evo bice Duxford sledeceg meseca, neki momci iz mog kluba idu, a mozda cu i ja.

Upravljanje avionom je komplikovana rabota, i sto je avion veci i slozeniji tim je ceo posao komplikovaniji--zbog toga svakim avionom upravlja ne jedan vec dva pilota, koji su u 99% broju slucajeva i kvalifikovani i spremni za posao koji obavljaju. Ako se i pored svega, kontrola na zemlji, redovnih upgrade-a svih sistema, rada strucne i spremne kontrole letenja, sistema koji obezbedjuju let itd. itd. ipak desi da nesto krene po zlu--cak i tada velika je verovatnoca da ce sve zavrsiti bez gubitka zivota. Naravno, bice uplasenih i prestravljenih ali nije to bas tako da kad nesto podje naopako da to znaci zdravo-dovidjenja. Evo na primer ovo:

Lektorka Lektorka 12:33 11.06.2007

dule,

hm...
lijanom

ne bi li i to ipak bio - let? :)

kazu da letenje u snu ne treba tumaciti doslovno, nego da su takvi letovi simbolicni.

i u stvari razumem svaku tvoju rec, ali me nervira sto si baba roga. pa ja u avgustu hocu da LETIM, prvo u hrvatsku pa onda u srbiju, i to sve sa sinom... uf.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 12:49 11.06.2007

Re: dule,

da, vidis, lijana:)) Ja nikada nisam osecao strah od aviona dok nisam napravio pauzu od pet meseci bez letenja. Onda smo u martu leteli do Dubajia i nazad i jos u avionu sam Bojani rekao svoju odluku. Nemam racionalno objasnjenje. Sin i ti cete, sto posto uzivati. Ja sam uvek voleo da putujem sam sa majkom.
JJ Beba JJ Beba 13:29 11.06.2007

Re: dule,

kazu da letenje u snu ne treba tumaciti doslovno, nego da su takvi letovi simbolicni.
bogami , letenja u snoivima su razvojna i imanentna su deci, tako da bih se ja veoma zamislila nad odraslim sanjachem koji leti u snu..:))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:30 11.06.2007

Re: dule,

nisam ja leteo u snu. Ja sam sletao :)
JJ Beba JJ Beba 13:44 11.06.2007

Re: dule,

Ja sam sletao :)
znachi da si konachno odrasto...:))
Lektorka Lektorka 15:02 11.06.2007

Re: dule,

u, bebs, bogami sanjaju i odrasli da lete, ali je to vrrrrloooo indikativno :)))
neću ovde da budem indiskretna :)
uostalom,što kaže dule, on je sletao - znači, nije leteo (?) - znači, valjda se za nešto držao nogama il rukama il zubima, jer bi inače leteo iako sleće...?
ali, da ne pretvorimo ovo u filozofiju, samo ću da ponovim: kad odrasli u snu s/po/uz/itd/lete, to bogumi treba zaozbiljno da se uzme! :)
Черевићан Черевићан 12:53 11.06.2007

Nebu nadoblake

avijon u dilemi polaska. Voli da gleda, veli, pa bi htela na moje mesto do prozora.
- A da gledate iz mog krila? ,pitam je.
- Zašto da ne? — nasmejano će.
Kontakt uspostavljen . Aerodrom Lua na Malti. Kratko potom ispod nas nekih deset iljada metara ‘bunara’, dan sunčan, kapetan Jović veli na razglasu:
- očas smo u Surčinu.
štikla čizme Italije uočava se kroz retkost kumulusa. Usput pogled, taj moj nevaspitanko, zaluta i u dekolte gledačice, uz mene. Posvadjane dojke štrče, dok se u polutami tog izazova nazire tanga.

iajdsad . . neputuj savijonom.
Ivan Bevc Ivan Bevc 13:12 11.06.2007

Dule

a sta se to dogodilo pa si naprasno odlucio? Ili ti se skupilo?

Avion je najneudobnije prevozno sredstvo ali nema alternativu za bilo sta sto je udaljeno vise od 1000km, narocito sa juznobalkanskim drumovima i prugama... voz je gospodsko vozilo na Zapadu, ovde stocni prevoz.


www.ivanbevc.blogspot.com
Stalker Stalker 13:15 11.06.2007

Re: Nebu nadoblake

Srpski Strah od letenja?
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:25 11.06.2007

Re: Dule

svasta se dogadjalo, ali ja nisam obracao paznju. Onda kada sam se odmorio, film je sam poceo da se premotava. Onda sam odlucio.
JJ Beba JJ Beba 16:59 11.06.2007

Re: Nebu nadoblake

Srpski Strah od letenja?
Btw Erica Jong dolazi za koji da n u Beograd. Mozda ce da bude demonstracije "sheve bez shlica"? , teoretski naravno, to je sada jedna sredovechna zena.... :))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:25 11.06.2007

avion da, nikada JAT!

sada sam baš i ja hteo da postavim air temu, al' nema potrebe kada si ti to već učinio.

nema gotivnijeg vida prenosa svog tijela s jedne tačke sveta na drugu od broda! brod je zakon, ludilo i gotiva!
al' ne lezi vraže... :( nama su jedinu liniju, Pirej-Haifa, zatvorili jer su Grci bolidi, kapetani lađe, gledali pre par godina na sličnim relacijama kakva je ova naša transmediteranska neke olimpijakosove i panatinaikosove tekme, zapili se, nisu obraćali pažnju na svetionike pa su udarili lađu o neke stenčuge, i onda su ljudi popadali sa palube i porazbijali se o stene.... dakle, bolidi Grci. linija je zatvorena neko vreme, a kada je ponovo otvorena, zabranjene su karte za palubu. nekada si mogao da kupiš takvu kartu u Pireju, i za osamdeset dolara da stigneš do Haife, sa koloritnim višečasovnim pauzama prvog i drugog prepodneva na Rodosu i na Kipru. prostreš samo neku ponjavu i vreću na palubi i tako kuntaš tri noći pre nego što trećeg jutra stigneš na izraelsku obalu.... to je bio zakon.

sada možeš da uzmeš samo neku nafuranu kabinu, i samo u jednom pravcu ta karta košta više od trista jura... eh, glory times...

osuđeni smo zato na vazduh,
ali i tu imamo svoje male konzumentske slobode izbora. tako, mađarski Malev daje ponudu od svega dvestotinjak dolara za let na relaciji telaviv-pešta. bugari isto nisu loši, i za pedesetak dolara više može da se leti u sofiju. a srpski jat? 570 jebenih dolara, i to bez takse! sezona, brate, srbija ti je velika turistička atrakcija! došla mi keva juče iz srbije, i tokom leta koji traje skoro pet sati - zaustavljanje na Kipru, viski-pljuge utovar-istovar ekipica, šta li; jatovci-smradovi ti daju sendvič?! jebeni sendvič za tolike sate akanja u ovim avionima-traktorima najgore aviokompanije na svetu?!

i zato, avion da, JAT nikada više ne!
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:28 11.06.2007

Re: avion da, nikada JAT!

totalno sam u trip-u da jednog dana sednem na brod i tako odem u Ameriku. Ali ne ove fancy "Titanik"-e nego neki jedrenjak, a ja da budem clan posade. Mali od palube:)
Milan Novković Milan Novković 13:52 11.06.2007

Team Ellen

Ne znam koliko je Ellen Macarthur poznata u Srbiji, al sad kad si pomenuo jedrenje evo referenci. Ako postoji esencija uzora u životu tu pripada i ova žena.

Ima i more svoju magičnu i zastrašujuću snagu, a ideja ti je fenomenana, dovoljno je pročitati o njenoj borbi sa South Ocean talasima od 20-tak metara, voda oko nule, ona sama, inače, fizički, sitna žena.

Onda je treba slušati kako priča.

Dr M Dr M 17:21 11.06.2007

Re: avion da, nikada JAT!

Dule, ne postoji takav jedrenjak na kome Ti mozes da budes MALI od palube, morao bi da se zove "Gigantik".

Bolje probaj da budes mali od kuzine a zovi mene da drzim ravnotezu, da se brod ne prevrne.

Ako pod nama dvojcom ne potone.

Hvali more, drz se kraja!
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:22 12.06.2007

Re: avion da, nikada JAT!

Džabe takva odluka kad se "spajaju letovi" mimo volje korisnika usluga. U poslednjih godinu dana, NEIZOSTAVNO letim JAT-om, iako sam kartu kupila kod druge kompanije. I svaki put se uzasno nerviram, ne zato sto imam nesto protiv JAT-a vec zato sto hocu da dobijem ono sto sam kupila/platila/zelela.
To je isto kao kad bi covek kupio bilo koji proizvod, a onda mu u kesu spakovali nesto drugo "jer su se tako dogovorile dve kompanije".
Evo, danas sam doputovala iz Rima, naravno JAT-om, a imala sam kartu AI.
Mene to izludjuje.
I ne razumem kako niko ne reaguje.
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 13:27 11.06.2007

Tko leti...

Tko leti, vrijedi!
Tko ne leti, jos i vise!
:))

PS: stara "reklama" za PLL LOT: "Fly or not but never by LOT!"

PPS: a propos Tivta.
Zar nije manje rizicno preleteti razdaljinu od Beograda do Tivta, nego je provozati na 4 tocka?
Voz? Kad sam, proslog leta, vozeci "magistralom ludjaka" iz relativne blizine video sta je ostalo od voza/vagona kod Bioca, ne pada mi na pamet Barska pruga, cak ni za slanje poste.
Lektorka Lektorka 15:08 11.06.2007

Re: Tko leti...

Peđa, fala na komplimentu, ja očito vrijedim sve manje...

A inače:
Zar nije manje rizicno preleteti razdaljinu od Beograda do Tivta, nego je provozati na 4 tocka?

Evo odgovora iz Duletove perspektive: jeste, manje je rizično, sve dok se jedan avion ne sruši na toj relaciji. :) Dakle, sačekajmo malo...
MMMila MMMila 13:28 11.06.2007

Ako je verovati statistici...

...najmanje ljudi strada u avionskom saobracaju!

Doduse, najvise na jednom mestu:(

A bre, mene mozete na krilo afiona da stafite, nema veze! I to krilo od cesne do boinga!

Al nemoj da me penjete na biciklu:(
Lektorka Lektorka 15:11 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...

Al nemoj da me penjete na biciklu:(

a kad bi ti se avijon srušio u more, pa dobila pedolino da se dovozaš do obale, šta bi radila? :)
MMMila MMMila 15:58 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...

Jel ima vise od dva tocka??? Ma jel to ima tockove uopste!!!
Dr M Dr M 17:33 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...

...najopasnije mesto na svetu je krevet. Vise od 96% ljudi umre u krevetu.
Zvonko Drazevic Zvonko Drazevic 17:40 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...

Vrrrrlo zanimljiva statistika.....da li je pisalo usled cega? :)))
JJ Beba JJ Beba 17:42 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...

eto dotore, lukavi Japanci opet se rugaju statistici - po njoj imaju najduzi zivotni vek. Em se zdravo hrane ishranom iz mora, em spavaju na onim asurama. Nishta krevet. Sem kad da. Ali ako da, onda ih izvalchi zdrava ishrana...:)
Dr M Dr M 18:17 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...Zvonko...

Od SMRTA.

Statistika je kao bikini, otkriva opsta mesta, sakriva ono sto bismo hteli da vidimo.
Dr M Dr M 18:23 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...JJ...

Samo nek da, pa makar i na asuri, TO produzava zivot.
JJ Beba JJ Beba 20:33 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...JJ...

@ DrMna asuri definitivno produzava zivo...:))
JJ Beba JJ Beba 20:35 11.06.2007

Re: Ako je verovati statistici...JJ...

pazi kad ovaj gore komentar nisam ispravila nego sam greshkom pritisla enter, a on otisho? Restache, si znao za tu opciju?
nebojsa m nebojsa m 13:32 11.06.2007

Nisam siguran

mozda lazem, al' ima neka statistika po kojoj vise ljudi pogine u kupatilu nego u avionskim nesrecama!
To mi se nekako urezalo...mozda zato u avionu niko nece da sedne pored mene:(...:))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 13:34 11.06.2007

Re: Nisam siguran

zato se srbi ne kupaju, nego lete:))
nebojsa m nebojsa m 13:37 11.06.2007

Re: Nisam siguran

zato se srbi ne kupaju, nego lete:))

patotikaem!
Lektorka Lektorka 15:12 11.06.2007

Re: Nisam siguran

mozda zato u avionu niko nece da sedne pored mene:(

a u kadi?
nebojsa m nebojsa m 15:24 11.06.2007

Re: Nisam siguran

a u kadi?

hoce zena da mi se subotom uvuce u kadu, a ja joj kazem:
sigurnije ti je da letis avionom
angie angie 13:36 11.06.2007

aaaaa,

prepoznajem shkljocanje onog tajnog shaltera u glavi, kada treba da stigne beca i onda se promeni percepcija, narochito onaj hazarderski deo. Od sada samo sigurno, ugodno, ushushkano i bez opasnosti.

A shta mi, shto jedino avionom mozemo da pristignemo?
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 13:38 11.06.2007

Ne bi sve...

...bilo ni upola toliko lose da mene statisticka (ne)verovatnoca Marfijevskom preciznoscu ne stavi u 10/10 slucajeva u okolinu 1+ deteta od 4-24 meseca koja placu uz koordinaciju na kojoj bi im pozavidele i Izraelske specijalne jedinice, a po principu 'jedna stane - druga pocne'. Ne dajte Andriji da spava ni po koju cenu. A pri osmocasovnom letu ne spavanje se izjednacava sa naredna 3 dana jet lag-a i (u mom slucaju) vrlo nezgodnim raspolozenjem...
snezana7plus snezana7plus 14:15 11.06.2007

uf...

Ih bre Dule
samo me strecas. Prvo sam oko mesec dana odsustvovala sa bloga, pa kad sam dosla ne mogu da se snadjem....sad jos i ti neces da letis...pitam se sta je sledece ???
Mozda bolje da cutim i samo citam jedno nedelju dana... da smanjim shock :)))
angie angie 14:35 11.06.2007

i muzichka podloga

Dule Nedeljković Dule Nedeljković 14:41 11.06.2007

Re: i muzichka podloga

zakleo se bumbar u cvet i u med, da ce na livadi da napravi red, nece tu da vrslja od sad bilo ko, ni zeka ni jaga ni koza ni VO! Meni je VO definitivno omiljena zivotinja. Prizeljkujem sledecu inkarnaciju:)
G r o f G r o f 14:40 11.06.2007

mrzim teleportaciju

Volim let sa krilima i let bez krila. "Kondorov let" i let na metli.
Najviše volim let pomoću kreme koju je Azazel dao Margariti.
Volim Eriku Jong i Strah oo letenja..
Šta je pad prema svemu tome..
adam weisphaut adam weisphaut 15:00 11.06.2007

Evo kako pobediti

Evo kako pobediti strah od letenja, iskusiti pad

P.S. Vec sam okacio kod Zokstera al' je clip primeren temi.
Milan Novković Milan Novković 15:13 11.06.2007

Re: mrzim teleportaciju

Šta je pad prema svemu tome

Ništa ako je čovek lepo obučen, da se ne sramoti kad se približi zemlji :)

Lektorka Lektorka 15:23 11.06.2007

Re: mrzim teleportaciju

skreće nalevo, je l da? :) odnosno: SLEĆE nalevo.

duleeee, na koju si stranu sletao? i to može biti važno za tumačenje sna! :)
wk wk 15:49 11.06.2007

Re: mrzim teleportaciju

Obavezna referenca: Autostoperski vodic kroz galaksiju.

Mnogi ljudi pomislili su isto pre Artura Denta i čak su išli tako daleko da su pisali pesme o tome. Evo jedne koju su često pevale mase ljudi izvan fabrike sistema za teleportaciju Sirijuske kibernetske korporacije na Srećon-Svejtu III:

Aldebaran je stvarno sjajan,
Algol da ne volim ne mogu,
Zgodne cure sa Betelgeza
Oboriće te sa nogu.
Radiće ti šta god poželiš
Prvo u žustrom, pa u blagom maniru,
Al' ako treba da me rasture da stignem tamo
Neka me ostave na miru.

I pevam
Da me rasture, da me rasture
Ma kakav je to način za let?
Ako treba da me rasture da stignem tamo
Neću da napuštam svoj svet.

Sirijus je popločan zlatom,
Tako bar mnogi kažu,
Ali kad počnu sa 'poseti Tau i umri'
Znam da me gadno lažu.
Rado ću poći ovakvim putem
Ili možda onakvim,
Al' ako treba da me rasture da stignem tamo
Onda baš neću nikakvim.

I pevam
Da me rasture, da me rasture
Ma lud si k'o niko na svetu,
Jer ako probaju da me rasture da stignem tamo
Ostaću u svome krevetu.

...I tako dalje. Druga omiljena pesma mnogo je kraća:

Teleportirao sam se jedne noći
Sa Ronom i Sidom do Goge.
Ron je ukrao Gogino srce
A ja Sidove noge.
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 15:53 11.06.2007

Re: mrzim teleportaciju

Lektorka, sletao sam na DOLE:)))
ivana23 ivana23 16:51 11.06.2007

Zbog nje ...

je Dule i zapoceo pricu o strahu od letenja. Zar Eika Jong ne treba da stigne u Bg ovih dana.
Spiridon Spiridon 15:14 11.06.2007

Opusteno


Ako smo pali bili smo padu skloni.

Branko Miljkovic (1934-1961)
remorker remorker 15:19 11.06.2007

And

And tou'll never walk alone........
Lun Lun 16:03 11.06.2007

...

Nemam nishta narochito da kazem al', eto, samo da se evidentiram medj' zentare. :)

Pored straha od letenja josh vishe mi nije jasno kada i zashto nastupa taj stadijum? Kao dete, pa sve do kasne adolescencije nisam imao nikakav strah (valjda su mi "sestra Dese" odvlachile paznju, shta li?).
Onda je nastupio progresivni horor koji je do danas kulminirao ne samo do straha od letenja, vec i od samog gledanja u avione na nebu. Kad god ih ugledam, pazljivo pratim njihov let sve dok mi ne izmaknu iz vidokruga, shaljuci dobre vajbove za gvozednu pticu i sve one nesrecnike koji toliko zure, po cenu tolikog rizika (znam za statistike, nema potrebe niti vredi da me gushite time).
Medjutim, vec godinama ne uspevam da skuzim shta je to shto "kvrcne" u glavi letacha i onda naidje ovaj iznenadjujuci Duletov tekst, tekst choveka koji je verovatno proveo vishe chasova u vazduhu nego ja u automobilu.
U tom smislu, eve me na putu da razvijem novu (i pogreshnu) teoriju gde ispada da se nashi strahovi radjaju u istom periodu - u vremenu kada smo na putu da dobijemo decu.
Moze biti da su nashi roditeljski instinkti u direktnoj koliziji sa idejom da na 10.000 metara ne mozemo da uchinimo nishta ni za sebe ni za druge?

Posebno poglavlje ove priche su i "Air crash investigation" epizode koje izbegava svaka zentara ali ne i ova. I pita me zena - pa dobro, zashto gledash kad si u frci i bez toga? Glupo mi da joj kazem, ali radi se o tome da pazljivo slusham i pamtim ne bih li, ako se bash bude moralo, pomogao kapetanu i ostaloj posadi. :)
Tako sam apsolvirao kompletan sistem elektroinstalacija, hidrauliku, pokvarene indikatore, opasnost od letenja kroz oblake vulkanskog pepela, automatskog pilota, konstrukciju letelice...
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 16:45 11.06.2007

Re: ...

kazu da je zent od aviona u tesnoj vezi sa klaustofobijom. Pre neko vece sam o tome razmisljao, zaglavljen u liftu. Tu si u pravu da mnogi novopeceni roditelji popiju frku od aviona. Ali ja i dalje mislim da je ljudski ego ogroman i da je tu pre strah za sebe nego za nekog drugog, ko bez tebe(dete), navodno, ne moze. Uvek sam se grozio situacija kada neko na smrt bolesnom kaze: "Nemoj to da mi radis"!
Lun Lun 16:54 11.06.2007

Re: ...

Ne znam, nisam pametan (neka seiri zokster), ali pre bih proveo noc u liftu (sa cigaretama) nego dva sata u avionu.
A i glede ega (egoa?), od osamnaeste do dva'es'pete sam se spoplitao o isti pa sam, svejedno, leteo kao bela lala.
Dr M Dr M 18:03 11.06.2007

Re: ...

Ja bih vise voleo da provedem celu noc u liftu( sa...detalji kod Kvirije)...

Sto se tice aviona, mislim da ste u pravu, radi se o strahu od gubitka kontrole.

Pozdrav, Dr M
Zvonko Drazevic Zvonko Drazevic 16:51 11.06.2007

Nikada vise u avion?

Hm.......ako bi ti se ukazala prilika da se provozas lovcem da li bi probao? :)

Cisto zbog nekog iskustva, drugacije je od svega na cemu si leteo....
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 17:13 11.06.2007

Re: Nikada vise u avion?

vozio bih ja sve sto leti, ali ne zelim da me vise drugi voze. Ali ipak sam do daljeg na zemlji:))
skyspoter skyspoter 17:22 11.06.2007

Re: Nikada vise u avion?

ja sam dobila casove letanje za rodjendan. odradila jedan i ostale otkazala. letim ali samo kada moram i tada u pijanom stanju.
Zvonko Drazevic Zvonko Drazevic 17:43 11.06.2007

Re: Nikada vise u avion?

Zasto da ne, malo tecne hrabrosti uvek moze da pomogne :)

Ako ponovo dobijes isti poklon a ne zelis ga ne otkazuj, prosledi ga :))
Lektorka Lektorka 20:14 11.06.2007

Re: Nikada vise u avion?

skyspoter, ti si znači jedna od onih što nam uvek urlaju, pevaju i tapšu po avionu? lele... :))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 20:30 11.06.2007

Re: Nikada vise u avion?

aplauz u avionu je meni uvek bio vrhunac zabave.
Jednom smo leteli sa DC 10 od Tripolija u Dzedu. Kada je avion dotakao pistu svi su poceli da kli-klicu. Iz tristotine osamdeset grla se zaorilo "kli-kli-kli". Nije mi bas bilo najprijatnije:))
kapi kapi 17:53 11.06.2007

Dule,

pazi sta kaze sanovnik: "avion videti, očekuj uspjeh u radu. Leteti u njemu, nenadana sreća"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana