Društvo| Reč i slika| Zabava| Zdravlje| Život

Биљка двојаког својства

loader RSS / 15.04.2010. u 23:54

 

Као некада за хлеб, и са исто тако високим мотивом, у редовима се стајало по сат, два, некад три...  А некад и узалуд - јер би продавац изашао и, једном реченицом, или само једним гестом, обесмислио сво претходно стрпљење, па би се уз веће, или мање негодовање сви полако разишли, остављајући на том месту само папириће, испљувке, понеку кесу, пикавце...

 

Као и много шта друго, биће да биљка коју овде спомињемо, а коју као гајену културу срећемо и у нашим крајевима, можда и није, како се мисли, потомак оних првих младица које су заједно са многим другим спарушеним растињем биле утрпане у бродовље и - у подне данас већ истеклог доба - препловиле слану и тек пробијену раздаљину између новооткривеног и старог света.  

tobaccoplant71daysmanja.jpg

Не зна се колико пре тога, само се са сигурношћу зна да је пре - јер се десило у земљи у којој је време често замућено и нема уобичајену важност годовања, али је зато дубље него на свим другим местима и догађајима даје превасходност - један је монах идући крај неког залеђеног потока наишао на змију, од хладноће потпуно укочену. Научен да сваком створу без разлике треба помоћи, узе је и стави у недра да је загреје, не би ли је оживео. Змија одиста промрда и, чим се у њу врати довољно снаге, уједе га за раме. Он се трже, а његова самоупитна мисао - зар је то захвалност за спасен живот? - одбеже право у бистре очи змије, која палацну својим растављеним језиком и одговори да га је тиме само уверила у оно што су му многи разумни људи већ говорили - да му неће свак онај коме чини добро узвратити добром. Монах пусти змију, па из ране исиса отров и испљуну га. На оном месту, крај потока, у пролеће изниче биљка двојаког својства: анђеоске благости и ђавоље љутине.

tobacco01dupla.jpg

Године 1519, (мада према неким забелешкама и нешто раније, 1512.) пренесена је у Португал, а затим у Шпанију. У почетку се узгаја као егзотична, украсна и лековита, јер су јој придавали чудотворне моћи, те је чак називали и светом - Херба панацеа, трава која лечи све болести. Европом се проширила након 1560, кад је Катарини Медичи њен прашак и семенке послао француски амбасадор на лисабонском двору, извесни Никот, по којем је биљка добила своје ботаничко име. Оно њено далеко распрострањеније име, табако, потиче од индијанаца са острва Хаити, који су је, осим као лек, користили за жвакање и шмркање, а њене смотуљке пушили.

Дуван (Nicotiana) јесте биљни род из породице помоћница, који обухвата око 60 самониклих врста. Углавном су то једногодишње биљке високе и преко два метра, ређе трајне и полугрмови. Велики нераздељени листови дуги су до 70 центиметара. Цветови на врху стабљике сачињавају паштитаст цват, а плод је тоболац с великим бројем ситних семенки. Домовина му је у суптропским крајевима Америке, а неке самоникле врсте обитавају и на Сундским острвима, у Аустралији и на острвима Тихог океана. Извесне сорте се гаје као украсне биљке, али су, у комерцијалном погледу, најважније две: амерички или вирxинијски дуван ружичастоцрвених цветова (N. Tabacum) и хржак (N. Rustica) зеленкастожутих цветова. Дозрели листови тих двају варијетета суше се, затим се ферментирају због разарања скроба и беланчевина, а делимично и никотина, па се тако препариран дуван употребљава за пушење, шмркање (бурмут) и жвакање.

tobaccobrownirishtwistt.jpg

Дуван је токсичан. Садржи алкалоид никотин, који надражује нервни систем. Мада, користи се и у медицини. Неке његове емулзије примењују се у пољопривреди, као инсектициди. Од семенки се екстракује техничко уље. Упркос неким настојањима током ранијег времена да се његово гајење или употреба забрани (а ти покушаји на друштвеном нивоу су скоро еквивалент покушаја појединаца-пушача који себи обећавају да ће пушење оставити), дуван је опстао и данас се још увек, у разним квалитетима, узгаја малтене на свим подручјима умереног и суптропског појаса. На Балкану и у Турској узгаја се варијетет малог листа златножуте боје и нарочите ароме. С обзиром на најновији тренд истицања штетности пушења, као и његовог сузбијања, односно законске забране пушења у затвореним просторијама (и на јавним местима) у многим земљама, можда се у даљој будућности, ако тај тренд постане глобалан, може очекивати и потпуно укидање легалне производње ове биљке. 

 

 



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 00:05 16.04.2010

Xexe



novi singl za Loadera - "Tobacco Obsession" (The Withdrawal Symptoms Dance Mix)

Mislio sam da sam pogodio o kojoj je carobnoj biljci rec, kad ono....prc Bili, greska
loader loader 00:21 16.04.2010

Re: Xexe

Mislio sam da sam pogodio o kojoj je carobnoj biljci rec, kad ono....

..
Uh... ja nisam ni razmišljao u tom (dvosmislenom) pravcu :)
.. Hvala za singlicu
iris.davidovich iris.davidovich 03:20 16.04.2010

Re: Xexe

Mislio sam da sam pogodio o kojoj je carobnoj biljci rec, kad ono....prc Bili, greska
sto je babi milo...
loader loader 12:13 16.04.2010

Re: Xexe

sto je babi milo...



houp houp 00:10 16.04.2010

укидање легалне производње

Za snalažljive eto novog biznisa u najavi...nelegalna proizvodnja.

loader loader 00:23 16.04.2010

Re: укидање легалне производње

Stoga sam i dodao ono "legalne",
jer, zabrani li se, eto podzemnih njiva :)
Dr M Dr M 00:12 16.04.2010

Duvan van?

Izvini, samo da zapalim cigar...
Pricali su da je Ser Volter Reli dobio kofu vode na glavu kad je sluga, videvsi dim koji se vio oko ljubimca ER I, hteo da "ugasi" gospodara..

Edit: Da li je ovo bio zacetak antipusacke kampanje?
jesen92 jesen92 00:26 16.04.2010

Re: Duvan van?

Izvini, samo da zapalim cigar..
..koristi priliku ...ko zna sta ce biti za koji mesec...mozda ce i komsija sa 5 sprata da ti kuca na vrata i zali se na dim....
loader loader 00:29 16.04.2010

Re: Duvan van?

Edit: Da li je ovo bio zacetak antipusacke kampanje?

Nije kampanja. Ne volim kampanje baš preterano. Uvek mi liče na horsko nasilje nad pojedincem (koji spada u ciljnu grupu). Samo mi je bilo zanimljivo da nakon prethodnog posta dodam još jedan na sličnu temu, dok je sveže. Zapravo me je podstaklo to što sam od ranije imao napisanu onu priču o monahu i zmiji. Čuo sam je negde, nekad, kao šturu usmenu storiju. Veoma mi se dopala, pa sam rešio da je napišem, svojim rečenicama, na svoj način, da je malo ukrasim... Fabula je ostala, izvorna (onakva, kakvu sam je čuo). Ovoj "legendi o nastanku duvana" rešio sam, zatim, da dodam i nešto podataka, čisto da stvar bude informativnija za one koje to možda zanima. Eto. Zaista nije kampanja. Daleko bilo. A to što sam ja batalio duvan ne navodi me na pomisao da bi sad svako trebao da učini što i ja. Svako ima svoj izbor.
loader loader 00:34 16.04.2010

Re: Duvan van?

..koristi priliku ...ko zna sta ce biti za koji mesec...mozda ce i komsija sa 5 sprata da ti kuca na vrata i zali se na dim....

Komšija, i to sa dva ćutljiva duvanska inspektora, obučena u crna pripijena odela sa puno džepova. "Jednoga jutra, iako je povukao samo jedan dim uz prvu kafu, Dr M je bio uhapšen. Po sredi mora da je bila greška. ... " :)
Bili Piton Bili Piton 00:41 16.04.2010

Re: Duvan van?

loader
A to što sam ja batalio duvan me ne navodi na pomisao da bi sad svako trebao da učini što i ja. Svako ima svoj izbor.


E, to mi vec imponuje. Medju mojim prijateljima koji su ostavili duvan dominiraju oni koji su i dalje vrlo opusteni i dozvoljavaju pusenje u svom prisustvu, cak i u nekim delovima svojih stanova (ne mislim na dvoriste, klozet i bastu). Znatno je manji broj onih koji su se svojom preobrazbom pretvorili u antipusacke fasiste ili propovednike.
Dr M Dr M 00:50 16.04.2010

Re: Duvan van?

WorldNews: Dr M uhapsen greskom, naknadno utvrdjeno da ne pije kafu nego caj..
loader loader 00:51 16.04.2010

Re: Duvan van?

Bili:
E, to mi vec imponuje. Medju mojim prijateljima koji su ostavili duvan dominiraju oni koji su i dalje vrlo opusteni i dozvoljavaju pusenje u svom prisustvu, cak i u nekim delovima svojih stanova (ne mislim na dvoriste, klozet i bastu). Znatno je manji broj onih koji su se svojom preobrazbom pretvorili u antipusacke fasiste ili propovednike.

Ma, jok, kod mene u kući se duvani, bez obzira na moje "preobraćenje". Uredno donosim pepeljare, praznim ih, opet vraćam pred zadimljene goste... :)

nestor92 nestor92 11:08 16.04.2010

SAMO PITAM


Medju mojim prijateljima koji su ostavili duvan dominiraju oni koji su i dalje vrlo opusteni i dozvoljavaju pusenje u svom prisustvu, cak i u nekim delovima svojih stanova (ne mislim na dvoriste, klozet i bastu). Znatno je manji broj onih koji su se svojom preobrazbom pretvorili u antipusacke fasiste ili propovednike.



A sta bi za razliku od antipusackih bili pusacki fasisti?

Ili, da li moram da imam astmu da bih imao pravo da zabranim pusenje u sopstvenoj kuci?

Zasto bismo morali to da objasnjavamo ili da se pravdamo?

Zamislite ovakav citat:

Medju mojim prijateljima koji puse dominiraju oni koji su i dalje vrlo opusteni i zabranjuju pusenje u prisustvu nepusaca, cak i u nekim delovima svojih stanova (mislim na dvoriste, klozet i bastu). Znatno je manji broj onih koji su se pretvorili u pusacke fasiste ili propovednike.




Nista licno... samo svako ima svoja prava. Granica prava jedinke su prava drugih jedinki.
Bili Piton Bili Piton 11:32 16.04.2010

Re: SAMO PITAM

nestor92



A sta bi za razliku od antipusackih bili pusacki fasisti?


Pa nisam jos takve sreo....kako bi ih ti opisao?

Ili, da li moram da imam astmu da bih imao pravo da zabranim pusenje u sopstvenoj kuci?


Imas astmu - imas astmu - smeta ti iz zdravstvenih razloga ili jednostavno ne zelis da ti zavese smrde na duvan - hajde da vidim tog kretena koji bi ti se i posle takvog objasnjenja uneo u lice i rekao "ali ja moram da zapalim!!" - imao bi po mom misljenju puno pravo da ga izbacis iz kuce.

Zasto bismo morali to da objasnjavamo ili da se pravdamo?


Objasnjavanje i pravdanje nije jedno isto. Evo da uzmemo jednu hipoteticnu situaciju, dolaze ti u goste jedan dobar prijatelj i njegova nova zenska koja te ne poznaje. Sledi njeno pitanje "pusi li se ovde kod vas"? Na sta ti odgovaras sa "ne, ne dolazi u obzir" (bez ikakvog objasnjavanja) ili "ne, nazalost, lose tolerisem duvanski dim iz zdravstvenih razloga" (kratko ali efektno objasnjenje). Sta bi od to dvoje izabrao?


Nista licno...


Naravno da nije nista licno.
loader loader 12:16 16.04.2010

Re: Duvan van?

da ne pije kafu nego caj..

.. Čaj, od čega !!? ..
nestor92 nestor92 12:23 16.04.2010

Re: SAMO PITAM

Ne, nego ni ja nisam sreo antipusacke fasiste, vec samo ljude kojima smeta duvan.

U mojoj okolini malo ljudi pusi. Onima koji bi hteli da zapale u mom stanu kazem da se u principu ne pusi. Dakle, nije zabranjeno, ali ne bih zeleo. Nije ni bitno zasto. Jednostavno mi smeta duvanski dim u kuci.

Nijedan moj prijatelj odavno nije doveo novu zensku
myredneckself myredneckself 12:51 16.04.2010

mr.loader

један је монах идући крај неког залеђеног потока наишао на змију, од хладноће потпуно укочену. Научен да сваком створу без разлике треба помоћи, узе је и стави у недра да је загреје, не би ли је оживео. Змија одиста промрда и, чим се у њу врати довољно снаге, уједе га за раме. Он се трже, а његова самоупитна мисао - зар је то захвалност за спасен живот? - одбеже право у бистре очи змије, која палацну својим растављеним језиком и одговори да га је тиме само уверила у оно што су му многи разумни људи већ говорили - да му неће свак онај коме чини добро узвратити добром. Монах пусти змију, па из ране исиса отров и испљуну га. На оном месту, крај потока, у пролеће изниче биљка двојаког својства: анђеоске благости и ђавоље љутине.

Zapravo me je podstaklo to što sam od ranije imao napisanu onu priču o monahu i zmiji. Čuo sam je negde, nekad, kao šturu usmenu storiju. Veoma mi se dopala, pa sam rešio da je napišem, svojim rečenicama, na svoj način, da je malo ukrasim... Fabula je ostala, izvorna (onakva, kakvu sam je čuo). Ovoj "legendi o nastanku duvana"

slično ovome, narodne izreke, kao...'rani pašče da te ujede...'rani sirotu na svoju sramotu, i dr.
valjda zato i postoje,
ali ja i dalje činim dobro...khhmmm...ovaj...džarim
loader loader 13:15 16.04.2010

Re: mr.loader

Da, mada tu, u takvim narodnim izrekama, koje naglašavaju činjenicu da tokom života treba biti spreman i na primere gde se "hleb uzvraća kamenom", ima malo paralele sa postupkom zmije u priči. Zmijina reakcija je toliko predvidiva i nesporna, da sama po sebi nije tema. Ona se uzima samo kao usputni, pomoćni element kako bi se prešlo dalje, na monahovu upadljivo mirnu reakciju "...Monah pusti zmiju, pa iz rane isisa otrov.." Sa aspekta snage ove monaške, dobročovečne pouke (mada ni ona sama po sebi u priči nije u prvom planu), monah zajedno sa svojim dobrom lako i rutinski prevazilazi krajnji domet zmijin (zlo), pustivši je mirno, bez osvete, i isisavši otrov iz rane, a uz sve to nepoljuljanog uverenja u kriterijum dobra. Fokus je na onom poslednjem delu priče, u proizvodu koji je nastao pljuvačkom dobrotvora i otrovom zmije, a sve to u smislu fabularne lepote, lepote konstrukcije same priče.

Za vas

Dr M Dr M 00:36 16.04.2010

Nije kampanja

Znam da nije, ne strecaj se..

Samo, Ti si ozbiljan a ja sam...pomalo...

Edit: Moram ovako, ne ide ni odgovor ni citat..
@ jesen: Pre ce biti da ce da trazi cigare na zajam, ili ce da hvata dim u levak, zrtva tranzicije...
@ loader: U pricici o Volteru Reliju sam propustio da kazem ime sluge: Tomas Mc Mill..
angie01 angie01 07:42 16.04.2010

prohibicija

je uvek otvarla shiroke mogucnosti!



mada-ako je sve u koristi zdrave sredine i ljudskog zdravlja-podrzavam zbranu proizvodnje duvana, i inovaciju vakcine protiv zavisnosti-ili barem neku hipnozu-sve ono sa neizvesnim muchenjem mi je katasrofalna opcija.

do tada:

loader loader 12:23 16.04.2010

Re: prohibicija

Mučenje ne dolazi u obzir. Vreme inkvizicije i tvrdokornih sprava je prošlost, valjda. Sad je u modi sistem privoljavanja, moljenja, edukacije, hemijske indoktrinacije, pevušenja na uvo...

A "do tada":



miloradkakmar miloradkakmar 08:23 16.04.2010

Da li

je bilo neophodno pronalaziti Ameriku ?!
loader loader 09:48 16.04.2010

Re: Da li

Eto pitanja



Milić od Mačve je čuvenih 90-tih imao neka praktična rešenja po pitanju Amerike . .
ivana23 ivana23 08:36 16.04.2010

***

loader loader 12:25 16.04.2010

Re: ***

Popuš-art

Naslov dela:

"Da mi nije tukaj - ne znam kaj bi delala z rukama"



dunja73 dunja73 08:52 16.04.2010

--

Da , da ... "prohibirati" ..A , homeopatska svojstva duvana , najezde kuge kroz vekove , vidanje rana , nekako i kroz inhaliranje do danasnjih dana , kada mozda i kao vic zvuci , ali uvek iznova se nekakve studije pojave tu i tamo , o pozitivnim svojstvima narecene biljke...

Od njive do "trpeze " ... put , bas trnovit...Koliko ..znoja, rada , ulaganja , sunca , truda ....


do ....


...ah ... leto ??

libkonz libkonz 10:15 16.04.2010

Re: --

eh, te kubanske, to je druga kategorija
loader loader 12:12 16.04.2010

Re: --

eh, te kubanske, to je druga kategorija

Da, , ne treba konzumirati svašta.
Recimo, one Milove su prva klasa:
em jeftinije, em ekološke,
em se ne plaća pedeve ! ..
loader loader 12:31 16.04.2010

Re: --

Dunja:
Da , da ... "prohibirati" ..A , homeopatska svojstva duvana , najezde kuge kroz vekove , vidanje rana , nekako i kroz inhaliranje do danasnjih dana , kada mozda i kao vic zvuci , ali uvek iznova se nekakve studije pojave tu i tamo , o pozitivnim svojstvima narecene biljke...

U skoro svemu se može naći i neki procenat pozitivnosti.

Od njive do "trpeze " ... put , bas trnovit...Koliko ..znoja, rada , ulaganja , sunca , truda ....

Da, zaista muka neviđena. Gledah skoro kako se muče odgavijači maka po azijskim vrletima, za bedne pare. Naši poljoprivrednici ispadoše za njih gospoda. No, naći će se u budućnosti nešto drugo, što će se gajiti, a da nije otrov.
dunja73 dunja73 17:33 16.04.2010

Re: --




No, naći će se u budućnosti nešto drugo, što će se gajiti, a da nije otrov.


Hm..ne bih se slozila ..Vino , konzumacija alkohola u preteranoj meri , takodje rezultira ..vec poznato kako...u primerenoj dozi , dokazano da cak poseduje lekovita svojstva..
DuHan!! Pas´te Gosn´Lo ...to je jedan Genussmittel (uzitak) i pod isto se moze navesti i ubrojiti , kafa naprimer, secer , zacini ...slozicete se da preterana konzumacija istih dovodi do slicnih (mozda i gorih posledica nego narecenog gore )
Also...Hexenjagd ili Lov na Vestice ...se tako zalaufafa iz godine u godinu , uglavnom predvodjen i rukovodjen od najstrasnijih , bivsih " konzumiraoca " ne samo kod nas , vec svuda po Evropi ...
Da , halavost , zeljnost , neumerenost svoje strasti su platili ili placaju nekim krkljanjem , smrkljanjem, pljuvanjem po izvodjacu radova na objekte bez lifta jer oni ni na treci ne mogu bez da se ne uzdisu...Uvidjanjem , svojih gresaka..krecu do te mere duboko da se bore i upinju protiv istog zla ...(bla, bla..

Zatiranje jedne biljne kulture ..nije resenje ..redukcija da...Resenje lezi u preventivi i vaspitanju buducih generacija, da ne budu kao vi , halavi , neumereni u pusenju ...Ucenje i oblikovanje generacija o jednoj "meri i ukusu , o jednom uzitku ..."

Svet trazi da vrlina snosljiva bude
i zbog preterane , mogu da vas kude....(Molier)
loader loader 22:37 16.04.2010

Re: --

Umereno pušenje? .. :)
Umereno jelo da, na primer, ali konzumiranje dima...
Naravno, odricanje od jednog poroka ne znači veće pravo na drugi porok.
Inače, za vaš nadahnut komentar preporuka :)
jasnaz jasnaz 09:23 16.04.2010

-----------

loader loader 09:46 16.04.2010

Re: -----------

Uuu... Jasna - kako dobra dosetka
Moš' preporuka ? ..

ivana23 ivana23 11:53 16.04.2010

Re: -----------

loader
Uuu... Jasna - kako dobra dosetka


Imam takvu tabakeru, kupljena ovde u Bg.
loader loader 12:10 16.04.2010

Re: -----------

Imam takvu tabakeru, kupljena ovde u Bg

Ma, dajte, Ivana, kako možete ..? .. Brrrr...
Jel vas konobari, kad je izvadite na sto i naručite kaFućino, gledaju ispod oka
ivana23 ivana23 14:09 16.04.2010

Re: -----------

loader
Imam takvu tabakeru, kupljena ovde u Bg

Ma, dajte, Ivana, kako možete ..? .. Brrrr...
Jel vas konobari, kad je izvadite na sto i naručite kaFućino, gledaju ispod oka


Kao prvo - protiv uroka...

Vecina na tabakeru gleda bas blagonaklono, mnogi su me pitali gde sam je kupila.
Bili Piton Bili Piton 14:11 16.04.2010

Re: -----------

ivana23
loader
Imam takvu tabakeru, kupljena ovde u Bg

Ma, dajte, Ivana, kako možete ..? .. Brrrr...
Jel vas konobari, kad je izvadite na sto i naručite kaFućino, gledaju ispod oka


Kao prvo - protiv uroka...

Vecina na tabakeru gleda bas blagonaklono, mnogi su me pitali gde sam je kupila.


Gde gde gde?
ivana23 ivana23 14:55 16.04.2010

Re: -----------

Bili Piton

...mnogi su me pitali gde sam je kupila.

Gde gde gde?


Ovde, India shop - Ornament, druga slika odozgo s leve strane.
Mada ima vec godinu dana, pitanje je ima li ih jos.
loader loader 22:33 16.04.2010

Re: -----------

Onda nema druge, nego da je pribavim i ja :)
antioksidant antioksidant 12:41 16.04.2010

Криза?

Имам много амбиција али ни једна није да умрем здрав... Опусти се, уживај...
loader loader 13:03 16.04.2010

Re: Криза?

Имам много амбиција али ни једна није да умрем здрав... Опусти се, уживај...

Dalekovidi AO, . . .
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:42 17.04.2010

Nepusac ali biljoljub

Lepa prica o duvanu, loader-u. Videla sam tutun kako mala. Sve sto raste ima neceg misticnog u sebi.

p.s.
Prvo sam mislila da je bosiljak. Posle da je kopriva... nikakav pogadjac.
loader loader 19:18 17.04.2010

Re: Nepusac ali biljoljub

Da vas utešim, ako se uopšte može :) .. - ja ne bih u životu pogodio da mi neko poturi one slike i kaže: "Štra misliš, šta je ovo?" Ona prva bi mi možda zaličila čak i na listove rena
antioksidant antioksidant 20:25 17.04.2010

Re: Nepusac ali biljoljub

Ona prva bi mi možda zaličila čak i na listove rena
otkud renu listovi?????
cassiopeia cassiopeia 20:28 17.04.2010

Re: Nepusac ali biljoljub

p.s.
Prvo sam mislila da je bosiljak.


I ja sam jednako pomislila. Što ja volim tu biljku. Imam jednu na terasi i svaki put kad prođem pored nje ovlaš je dodirnem jer ona odmah raširi svoj opojni miris oko sebe. Bosiljak leči.

loader loader 23:08 17.04.2010

Re: Nepusac ali biljoljub

antioksidant
otkud renu listovi?????

Otkud tegli ren :)
the_raven the_raven 15:31 19.04.2010

Ucveljeni pusac

Ja stvarno ne znam, sta drzava ima od toga sto ce mog poslodavca pod pretnjom enormnih kazni naterati da meni u mojoj sopstvenoj kancelariji (u kojoj sam sama, ne smetam nikom), zabrani duvan.
Naravno da nije lepo glumiti dimnjak u prostorijama gde ima nepusaca, dece, ljudi sa zdravstvenim problemima...u krajnjem slucaju, lepo pitas smeta li nekom.
Ali to je osnovna kultura! Zar moraju zakonom da nas vaspitavaju.
loader loader 20:17 19.04.2010

Re: Ucveljeni pusac

Ima dva rešenja.
1. Ili preduhitrite zakon.
2. Ili ćemo za usamljene pušače da napravimo Lex-Specijalis :)
dragonKa dragonKa 23:41 19.04.2010

Re: Ucveljeni pusac

neznam što nadražuje, znam da me smiruje. e sad koliko me truju iskorištavajući ga, tek ću da saznam.
inače divna biljka. lepa. bez aditiva
duvan.
kakva lepa reč
loader loader 14:08 20.04.2010

Re: Ucveljeni pusac

Zaneo sam se dok sam čitao ovaj vaš komentar,
kao da je po sredi slatko od ruže :)

stefan.hauzer stefan.hauzer 05:26 20.04.2010

јест' касним...

Но,јесам ли то само ја приметио : Ћирилицу?
loader loader 14:04 20.04.2010

Re: јест' касним...

Da, jer onaj tekst o monahu i zmiji sam već (ima nekoliko godina) bio napisao ćirilicom. Em su pisma ravnopravna, em me mrzelo da prekucavam... I tako, postade post ćirilični :)

Kakvi su vaši stavovi o tome, kad već pitate me?
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:40 20.04.2010

Re: јест' касним...

Kakvi su vaši stavovi o tome, kad već pitate me?

I nemam neki stav...cirilica,ili latinica,ko voli nek' izvoli!
No,ako mora se bira...ћирилица.
Nista,po globalu ...
loader loader 22:44 20.04.2010

Re: јест' касним...

Ok. Deluje opušteno i zdravopristupajuće ..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana