Životni stil

Mali prst

Ivana Knežević RSS / 17.04.2010. u 18:18

U bliske susrete sa ljudima ulazim sa manje ili više strave. Verovatno je to glavni razlog, uz nešto okolnosti, što živim u mehuru, koji na engleskom bolje zvuči - bubble. Kad moram da se sretnem sa ljudima, ja stegnem zube i stomačne mišiće i izguram sa vojničkim stoicizmom. Posle godina stezanja zuba oni su mi se duboko uvukli u desni, a stomačni mišići su zavidno jaki i bez dodatnog vežbanja. U bubble sam dovukla i nameštaj - planiran dug boravak -  i od opažanja, zaključaka, iskustava i sličnih specijalnosti, jedva se diše. To je pozitivan spin. 

Nedavno, čak sasvim sveže, u jedan dan su se smestili saznanje da se skora budućnost približava u obliku tenka kome ne fali goriva i pred kojim moj mehur izgleda smešnije nego obično, pa su se na vratima gurali i neki drugi razbijači, pravi mob kao da ovde ima mesta za više, i ...

naiđem na Michael-a Dirdu. On je književni kritičar u Americi i volim da čitam njegove kritike ako i ne znam ništa o knjigama o kojima piše ili ne nameravam da ih čitam. Našao se bio Michael u nekoj katoličkoj školi za devojčice na maturi - pozvali su ga kao uvaženog gosta da održi nadahnuti govor i inspiriše devojke - i tu se iz mnoštva podigne jedna ruka i devojčica ga pita sa dužnim poštovanjem i intelektualnom radoznalošću: koji bi junak iz literature on voleo da bude. Michael nije oklevao: Bond, James Bond.
Devojčice su vrištale od smeha, oduševljene, i ja sa moje strane, u stolici ispred monitora, isto tako, kao da sam i sama nadobudna klinka. Odmah potom shvatila sam da bih i ja volela da budem James Bond!

Michael je posle u svom članku dodatno objasnio zašto bi on ozbiljno voleo da bude James Bond, i ja sam sve vreme klimala glavom, čekirala da je u pravu jer bih i ja baš zbog toga volela: i license to kill, i skupe automobile, i garderobu, i sve one fantastične igračke koje ga čine nepobedivim, velelepne i komplikovane lepotice u nekomplikovanim vezama (ovo u muškom izdanju za mene, please), neoboriv cool, prihvatanje ugovora ali ne i autoriteta, osećaj zadovoljstva kad spasiš svet od samog sebe i zlog mastera... jednom rečenicom: primerak kome je ceo svet comfortable bubble a ne jedan bezvezni apartman u centru ovog grada u kome je zimi hladno a leti vruće.

Ostatak dana nisam više razmišljala ni o tenku ni o bednim uslovima obične ljudske egzistencije, već o James-u (što se u ostatku priče tj. mog života može pokazati kao pogrešno, ali prijalo je). Filmove o Bondu nisam nikada volela, iako sam dobar deo njih odgledala. Za one legendarne sa Connery-jem nisam sigurna oko celog kompleta, ali mislim da mi je taj sex appeal bio pomalo smešan; target grupa je bila moja mama. Lepotice sa par izgovorenih reči i dugim nogama su bile surove i opasne, iako nisam razumela zašto, što je prihvatljivo za jednu klinku, da ne razume, ali ja ovako velika i dalje ne razumem, jedino mi je jasno da je to česta uspešna formula kod druge ciljne grupe: skript od par reči i duge noge. Bond je u ta vremena bio muškarac, meni su se sviđali dečaci, ali kad je trebao da mi se sviđa muškarac, nijedan Bond nije bio to. Sve do ovog poslednjeg. Kod njega nemam želju da budem Bond umesto Bonda. (Možda malo). Za razliku od prethodnih, koji su svi bili sa pažnjom birani, ovoga je izabrao pravi genije. Za razliku od prethodnih, koji su izgledali kao da im je pomalo dosadno, ovaj je intenzivno živ, nešto nalik na Carlita, samo drugačija verzija, drugačiji arhetip. I daleko najbolja muška linija u bilo kom filmu: 'because you know what I can do with my little finger'. 

Ali ne  odustaje se lako od takve jedne suštinske spoznaje do koje sam došla uz pomoć M. Dirde, čak ni kad je prepreka Daniel Craig. Recimo, objave u GQ magazinu casting call za sledećeg Bonda i pojavi se stotinak - ne, hiljadu, milion - žena. Jer bi svaka da bude Bond. He, he, koja bi to scena bila. 'Zašto ste Vi ovde danas - Ms. Moneypenny? Ms. Booty Cole? Ms. Vixen Lite?' Ne, ja sam sledeći Bond.

James je u stvari utešni izbor. Onaj originalni je Modesty Blaise. Stripove nisam dugo čitala ali ono što pamtim je ono što je vredelo zapamtiti. Man, what a woman! Nisam znala da su napravljeni filmovi o njoj, i bolje da nisu. Od prosečnog junaka stvoriti magnetičan mit kao što je Bond su se zaista potrudili, a takvu jednu univerzalnu herojinu su upakovali u tri patetična celuloida. Nisu još vremena došla ali nadam se da hoće jednog dana kada će Ms. Blaise zaživeti na filmu kao nepresušni fountain of cool, i da će to finansirati neka ekscentrična bogatašica uprkos otporima sa svih strana i nepodržavanju javnosti, i političkoj krizi, i pretnjama od strane raznovrsnih udruženja i zadruga, i da će ih ona sve priterati uza zid pomeranjem malog prsta i reći - biće onako kako ja hoću - pa će buduće klinke imati više izbora nego da budu samo James Bond.



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 19:13 17.04.2010

Prvi :)

.. :)

007

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:19 17.04.2010

Re: Prvi :)

loader loader 19:23 17.04.2010

Re: Prvi :)

Oh... kako su vam kikice... ma... ko med ! :)

Nego, jel to legalno, da na svojoj oficijelnoj fotki imate jednu frizuru, a ovde, u 3D komentaru drugu?
Kako da znam da ste to vi ?
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:30 17.04.2010

Re: Prvi :)

Legalno, provereno.

Ne morate da znate. To treba osetiti. Autenticnost, 100%
loader loader 23:15 17.04.2010

Re: Prvi :)

Osetjam, osetjam :)

. .
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:12 18.04.2010

Re: Prvi :)

loader loader 00:38 18.04.2010

Re: Prvi :)

Ova nasmejana dugmencad su stvarno čudo.
Tako jednostavni, a tako puni značenja
cassiopeia cassiopeia 19:19 17.04.2010

Modesty

Ja sam u mašti spajala Rip Kirby-ja i Modesty. To mi bila super kombinacija.

Težak je put za jednu devojčicu da dođe do stava "biće onako kako ja hoću".

A Modesty je Modesty.

loader loader 19:21 17.04.2010

Re: Modesty

Modesty..! Hm... Moram da priznam da me i sad pali
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:26 17.04.2010

Re: Modesty

Mmm.. Rip nije bio los, ali je Willie koga je Modesty vec imala bio bolji. Bar meni. Bili su dobar tim.

cassiopeia
Težak je put za jednu devojčicu da dođe do stava "biće onako kako ja hoću".


Upravo to. Taj put treba rascistiti.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:34 17.04.2010

Re: Modesty

loader
Modesty..! Hm... Moram da priznam da me i sad pali


Pa... ona se nije promenila u poslednjih 50 godina. Modesty je Modesty, kako kaze cassiopeia

A to je bilo neizbezno zbog izvesne ciljne grupe. Onaj drugi deo je bio jos bolji.
cassiopeia cassiopeia 19:53 17.04.2010

Re: Modesty

Ivana Knežević
Taj put treba rascistiti.


Pitam se kako ga rasčistiti? Hiljade misli mi polazi kroz glavu. Volela bih da je meni moja majka slala jasnije poruke... budi svoja i jedine granice koje imaš su one koje sama sebi postavljaš. Tvoja sloboda seže do slobode drugoga. A možda mi je i slala takve poruke ako ja sad imam svest o tome.

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:26 17.04.2010

Re: Modesty

cassiopeia
Volela bih da je meni moja majka slala jasnije poruke...


Meni je moja dala neke vrlo jasne poruke. Samo je rano umrla. Tako da ne znam koliko bi kasnije lekcije imale uticaja. Vrlo je verovatno da lekcije nisu dovoljne, ili nisu sve. Potrebno je vise. Dobrih primera. Dobrog svega.

Zaboravi se koliko je loseg u nasem okruzenju. Ako i zivite u dobroj porodici, kakav se shit odvija u svim medijima oko nas je preveliko zagadjenje. I za devojcice i za decake. Pa i za odrasle. Za svakoga.

Podsetila si me na nesto i potrazila sam brzo na web-u, i jako mi je drago da sam pronasla. Pre nekoliko godina se ovde u S. Americi podigla velika prasina oko komentara vodece face Harvarda oko razlika izmedju zena i muskaraca, covek je izgubio posao, politika se razbuktala i sl.
Medjutim, dvoje psihologa su odrzali javnu debatu koju sam procitala i koja je bila zaista fantasticna.
Evo linka: http://www.edge.org/3rd_culture/debate05/debate05_index.html
Neke od tacaka koje je Elizabeth Spelke iznela su bile tako zanimljive - obicne, svakodnevne stvari koje se cak i ne zabeleze jer su duboko uvrezene. I koje zene znaju, obicne zene, ali muskarci verovatno ne mogu sasvim da rauzmeju ni kad im prilaze kroz naucni rad. Ali davno sam citala, ovo ce mi biti prilika da opet prodjem kroz sve, stvarno je bilo dobro. Meni je mnogo toga potvrdilo, neki obrti i uglovi su bili novi i zanimljivi.

Ali to je ipak samo teorija. Praksa ima veze sa granicama. Sa slobodom pojedinca, i drugih pojedinaca. Sa materijalnim okolnostima, i postovanjem. Estetikom. Odgovornoscu... Ljudi imaju tako volsebne stvari na raspolaganju, sramota je i velika steta, neoprostiva steta da se sve svodi na ekonomiju i lazi.

cassiopeia cassiopeia 20:50 17.04.2010

Re: Modesty

Ali to je ipak samo teorija. Praksa ima veze sa granicama. Sa slobodom pojedinca, i drugih pojedinaca. Sa materijalnim okolnostima, i postovanjem. Estetikom. Odgovornoscu... Ljudi imaju tako volsebne stvari na raspolaganju, sramota je i velika steta, neoprostiva steta da se sve svodi na ekonomiju i lazi.



Ivana hvala na linku. Vrlo rado ću pročitati. Ovih dana intenzivno razmišljam o pitanjima rodne ravnopravnosti i sve se svodi na ideju o jednakosti ljudskih bića. I žene i muškarci bi trebalo da imaju pravo da razvijaju svoje mogućnosti i kapacitete bez ograničenja.

nsarski nsarski 20:59 17.04.2010

Re: Modesty

Pre nekoliko godina se ovde u S. Americi podigla velika prasina oko komentara vodece face Harvarda oko razlika izmedju zena i muskaraca, covek je izgubio posao, politika se razbuktala i sl.

Pa, on je dao ostavku, ali je drugi, i mnogo unosniji!!!, posao dobio kod Obame kao glavni izvodjac radova oko ekonomskog kolapsa planete. Neunistivi Lary Summers. Taj je pravi Dzems Bond - sve resava malim prstom. A ne onaj Roger Moore sa X nogama, smesan k'o sam vrag.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:06 17.04.2010

Re: Modesty

cassiopeia
Ovih dana intenzivno razmišljam o pitanjima rodne ravnopravnosti i sve se svodi na ideju o jednakosti ljudskih bića. I žene i muškarci bi trebalo da imaju pravo da razvijaju svoje mogućnosti i kapacitete bez ograničenja.


To je to, cassiopeia. Ideje i prava moraju da postanu hrana na kojoj se raste. Onda nisu apstraktne price ili imaginarni mehuri, likovi, sto god.
Nisu to teski koncepti, jedino su bili vrlo vesto izbegavani do sada.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:14 17.04.2010

Re: Modesty

nsarski
Pa, on je dao ostavku..


Bio je primoran da da ostavku, zbog toga sam napisala da je izgubio posao.
Ali nisam brinula za Mr. Summers-a u njegovoj post-Harvard fazi. S pravom, kako se ispostavlja.

Pridev 'neunistiv'... hmm, ja ga ne bih dala u ovoj situaciji. Nije to bio neki veliki stretch za njega. Neunistivi su ljudi koji prodju kroz daleko gore okolnosti i isplivaju.
A ni tada - ljudi se uvek zavrse, pre ili kasnije.

A da je James Bond... pa nemojte bas tako

Meni je cela ta frka bila smesna. Ovo dvoje koje sam navela gore su uradili nesto ozbiljno, a sve ostalo je bilo nevervatno presipanje. Iz mog ugla, naravno.
cassiopeia cassiopeia 21:24 17.04.2010

Re: Modesty

Ivana Knežević
Nisu to teski koncepti, jedino su bili vrlo vesto izbegavani do sada.


Ne napušta me nada u mogućnost promene.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:43 17.04.2010

Re: Modesty

cassiopeia

Ne napušta me nada u mogućnost promene.


Ni mene.

Iako ja to ne vidim toliko kao nadu (ona zavisi od okolnosti a okolnosti su hirovite i podlozne svakakvom djubretu) vec kao realnost. Moguce je da se svet promeni. Pa nije u pitanju grejanje svemira, vec jako duboki okoreli nacini koji se ne daju lako promenama jer ih previse ljudi (p)odrzava.

Mozda ce ovo izgledati kao smesan primer ali mene je apsolutno opcinio.
Pre nekoliko godina, u napadu jednog od sezonskih gripova, su osvanule reklame u metrou i na drugim mestima koje su upucivale ljude kako da se paze od infekcije. Izmedju ostalog, bilo je receno da ako kasljes ili kijas, to ne radis u ruke, vec u rukav, oko unutrasnje strane lakta. Bile su postavljene i fotografije osoba koje to rade. Na taj nacin smanjujes rizik po ostale.

Ovih dana je prosto nemoguce videti dete, a i vecina odraslih to radi, da ne kijaju drugacije nego bas tako, u rukav.

Sve se moze nauciti, i sve se moze promeniti, sve dok nije grejanje svemira, naravno.

Pa tako, srecno, nama optimistima
cassiopeia cassiopeia 22:00 17.04.2010

Re: Modesty

Mozda ce ovo izgledati kao smesan primer ali mene je apsolutno opcinio.


Primer je odličan. Greje moju nadu u mogućnost promene

Pa tako, srecno, nama optimistima


Srećno
loader loader 23:12 17.04.2010

Re: Modesty

Pa... ona se nije promenila u poslednjih 50 godina.

Videh danas neki prilog o Rakel Velč.
Pa... bre... ona ista kao pre xxx godina..!
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:07 18.04.2010

Re: Modesty

loader
Pa... bre... ona ista kao pre xxx godina..!


loader-u, zamislite da je ovo svet u kome se nista ne menja: politicari lazu, otimaci otimaju, beskrupulozni se smeju skupuloznima i jos ih dodatno biju po glavi, hipokrite veruju da im starogrcko ime obezbedjuje besmrtnost, kriminalci najgorih vrsta imaju svoje korporacije i armije pa i drzave...
U takvom svetu, Raquel Welch koja jos uvek lici na seks bombu iz mladosti je pravo osvezenje, zar ne.

loader loader 00:42 18.04.2010

Re: Modesty

Pitam se dal' samo liči na sex bombu, ili ..!
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:08 18.04.2010

Re: Modesty

Ne treba svemu naci odgovor..
loader loader 01:30 18.04.2010

Re: Modesty

Da, slažem se,
ali,
čačka to čoveka ...
mariopan mariopan 11:52 19.04.2010

Re: Modesty

Upravo to. Taj put treba rascistiti.

OK, odakle da počnemo?
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:55 19.04.2010

Re: Modesty



Pa, stanje stvari je ovako: zene cine 50% stanovnistva na planeti, rade 75% poslova i poseduju 1% imovine.

To treba promeniti. Sta ce tebi pare? - su cule mnoge zene, mnogo puta, na nebrojenim tackama sveta.
Na pitanje odgovoriti kad dodjemo na fifty-fifty.

Ali moze da bude i zabavno.
Obrazovanje.
Secam se kad mi je jedna net-poznanica navela primer koji je jedan njihov profesor govorio na predavanjima a u vezi obrazovanja zena: learn or burn!
Ne moze se reci da je ilustracija mlaka. Ili da poruka nije jasna.

Ali osnovna stvar za sve nas je: nekulture u kojima svi zivimo treba menjati. Sta moze a sta ne moze, sta je dobro sta lose... Poceti od kuce, i zavrsiti u svakoj kuci.

Svaki napredak se racuna. Svaka dobra rec. Svaki izraz postovanja. Ustupiti sediste u gradskom prevozu. Reci 'hvala' i reci da se cuje. Reci 'izvini' i reci da se cuje. Pokupiti djubre na ulici. Nasmesiti se policajcu i pozeleti mu 'dobar dan' - nema lak posao. Nasmesiti se majci koja gura kolica i pozeleti joj 'dobar dan' - nema lak posao. Izaci iz tramvaja i zahvaliti se vozacu - ni on nema lak posao...
Gradjanska kultura se zasniva na postovanju granica. I granice i postovanje su materija koja se uci. Dakle - obrazovanje.
Svako moze i treba i da uci i da poducava.

Za pocetak.

A za mesta gde malo zaglavi - postoji Bond, James Bond. I Modesty

ivana23 ivana23 19:32 17.04.2010

***

ivana23 ivana23 19:33 17.04.2010

Re: ***

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:39 17.04.2010

Re: ***

ivana, odjednom uocavam, pa moja mama je imala slicnu frizuru. Kao i vecina mama, sigurno.
Savrsena kombinacija nemarne neodoljive zenstvenosti i besprekorne kick-ass efikasnosti.
korto malteze korto malteze 19:33 17.04.2010

Eh, Modesti Blejz

Pozdravicu Modesti Blejz u bilo kom obliku da se pojavi. Kad bih bio zensko, zeleo bih da budem bas Modesti. Mada, svi ti likovi sa scenaristom na svojoj strani nisu losi za alter ego, bas kao ni gosn Bond.
A to sa stezanjem vilica i izdrzavanjem razgovora, kada tako dozivljavam kontakte, nasmejem se sebi i tiho izrecitujem 'Biti kadar stici i uteci...i na strasnu mestu postojati' i odmah mi bude lakse.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:44 17.04.2010

Re: Eh, Modesti Blejz

Oh, korto malteze, ja zaista mislim da je neophodno pokrenuti gomilu dobrih scenarista, rezisera i drugih talentovanih ljudi i zapoceti movie franchise koji ce ovakav karakter oziveti za nove generacije i dati joj pravo mesto koje zasluzuje.
Slazem se, pisanje prica po svojoj meri - retko sta to moze da pobije.

A za ovu ilustraciju na kraju - hvala!
Spasiti glavu iz nekih situacija je nemali uspeh. I vredi se nasmejati, i proslaviti.
arianna arianna 19:49 17.04.2010

Re: Eh, Modesti Blejz



korto malteze
'Biti kadar stici i uteci...i na strasnu mestu postojati'


mene nešto ovih dana baš pronalaze strašna mesta


Preporuka za blog

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:00 17.04.2010

Re: Eh, Modesti Blejz

Ovaj emotikon/ilustracija je sjajan!
Za strasna mesta se treba opremiti.

Mada, priznajem da je situacija u kojoj nam savete daje lik iz stripa bas vrhunski simpaticna. Strasna mesta u stripovima jesu prilicno strasna.

Srecno, i hvala.
Dr M Dr M 21:42 17.04.2010

Re: Eh, Modesti Blejz

Imali smo sjajnu Modesti Blejz na blogu, nekad...bas mi nedostaje...
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:46 17.04.2010

Re: Eh, Modesti Blejz

Nisam je upoznala, Dr. M. Steta.
sonja.m sonja.m 19:38 17.04.2010

kucica od cokolade

Bas si me zaintrigirala i sad ja razmisljam koji lik iz literature bih volela da sam ja(nikad nisam pre, zaista)
Dok su mi citali bajke zamisljala sam kucicu od cokolade( Ivica i Marica), svaki put drugaciju, daaa - ja bih volela da sam ta kucica od cokolade koja se stalno menja.
Draga, hvala ti za ovu mastariju.

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:49 17.04.2010

Re: kucica od cokolade

sonja, i ja sam se u tom kratkom trenutku postavljenog pitanja zapitala, medjutim cim se Michael pojavio sa odgovorom, znala sam - to je to.
Nema svrhe ustezati se, zar ne.

Kucica od cokolade koja se stalno menja je vrlo lepa kao slika u glavi. I najlepsi deo svega toga su uvek bile slike u glavi.

Drago mi je da je prijala.
miloradkakmar miloradkakmar 20:03 17.04.2010

Rodžer Mur

za mene je neprikosnoveni 007.



i "Svetac",



ili Ajvanho.

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:33 17.04.2010

Re: Rodžer Mur

milorade, razmisljam sada i nisam uopste sigurna da sam gledala ovog Vaseg ljubimca u toj ulozi. Trebalo bi verovatno proci kroz ceo serijal.
Iako ne verujem da bi me ista od toga ubedilo da ja ne bih trebala da budem Bond
miloradkakmar miloradkakmar 21:35 17.04.2010

Re: Rodžer Mur

Ivana Knežević
milorade, razmisljam sada i nisam uopste sigurna da sam gledala ovog Vaseg ljubimca u toj ulozi. Trebalo bi verovatno proci kroz ceo serijal.
Iako ne verujem da bi me ista od toga ubedilo da ja ne bih trebala da budem Bond

Za podsećanje.



Nisam ni pomislio na ubeđivanje, mislio sam na podstrek.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:49 17.04.2010

Re: Rodžer Mur

miloradkakmar

Nisam ni pomislio na ubeđivanje, mislio sam na podstrek.


die hard die hard 23:19 17.04.2010

Re: Rodžer Mur

Iako ne verujem da bi me ista od toga ubedilo da ja ne bih trebala da budem Bond

jos odavno ne procitah lepsi tekst ovde, veeeelike preporuke
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:58 17.04.2010

Re: Rodžer Mur

Najradije bih ovde jedan naklon.

Hvala.
AlexDunja AlexDunja 20:31 17.04.2010

hej, ivana

malo mi je neobican ovaj tvoj spoj,
sa jedne strane bubble i nelagodnost
u komunikaciji,

a sa druge zelja za avanturom
i akcijom olicena u modesti i bondu:)

simpaticno, bas.

ja ne bih zelela da budem bond,
naprotiv...

ali, ja sam ionako dunja,
lik iz sasvim drugacije price.:)
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:44 17.04.2010

Re: hej, ivana

Draga dunja, neobicni spojevi su retko kada stvarno neobicni, rekla bih. Svaki ce kad se razmota ispasti obicne trice, kucine, cvorovi...
Ali nema veze, sve dok ne tuku ili ne guse oko grla

Ja volim drugacije price.

I avanturista bila i ostala, samo sam navukla neke lose navike.

Nelagodnost u komunikaciji u stvari i nemam - smooth operator u akciji kad zatreba, zato i verujem da je ova bubble obican privid. Nista sto jedna Modesty ne bi izbacila ocas posla
dolybell92 dolybell92 20:40 17.04.2010

Umesto JB 007

meni više odgovara Lun - Kralj ponoći,
Donald Sikert ...
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:51 17.04.2010

Re: Umesto JB 007

Uh, hvala na ovom podsecanju, dolybell!
Dakle, velika je sreca da se ima vise izbora. I svaki je bas, bas...
die hard die hard 23:23 17.04.2010

Re: Umesto JB 007

Umesto JB 007
meni više odgovara Lun - Kralj ponoći,
Donald Sikert ...


ovo je stvarno zanimljivo, retke su devojke koje su citale o Donaldu Sikertu a jos redje koje to i pominju.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:55 17.04.2010

Re: Umesto JB 007

die hard
...retke su devojke koje su citale o Donaldu Sikertu a jos redje koje to i pominju.


Mozda i nisu retke, die hard, ali se o njima ne zna
dolybell92 dolybell92 00:46 18.04.2010

Re: Umesto JB 007

die hard
Umesto JB 007
meni više odgovara Lun - Kralj ponoći,
Donald Sikert ...


ovo je stvarno zanimljivo, retke su devojke koje su citale o Donaldu Sikertu a jos redje koje to i pominju.


Frederik Ešton: Lun - Kralj ponoći

(pa onda Džejn Vitington i Samuel Makferson....tek da
proširimo sećanja)

Kakav bi to tek serijal bio !

Черевићан Черевићан 20:49 17.04.2010

оно јес, али . . .

отворен сам за контакте
људима се дајем цео
ал утисак детаљ квари
женске желе мене део

и том својом себичношћу
чине однос краткотрајним
много ја због тога патим
а дружих се баш са сјајним

ликом телом ко Модести
атрактивне задовољне
но имаше једну ману:
саме себи су довољне

Ivana Knežević Ivana Knežević 21:01 17.04.2010

Re: оно јес, али . . .

Oh, c'mon, pesniche!
Pa to su zene - one koje obozavate. Kakve su takve su, nema boljeg objekta obozavanja: neodoljive, nepreboljive, nemoguce, svemoguce, premoguce i postmoguce, prevelike, velike, nevelike, nist'velike, najvelike, darezljive, bezljive, sramezljive, snalazljive...herojine. Nema tu nekih pregovora. Ili se vole ili se ne vole.

mikele9 mikele9 22:34 17.04.2010

Re: оно јес, али . . .

Pa to su zene. Ili se vole ili se ne vole.

Voooooolim ih!

Ivana Knežević Ivana Knežević 23:04 17.04.2010

Re: оно јес, али . . .

muaddib92 muaddib92 23:03 17.04.2010

Superheroes


Као клинац сам био веома разочаран када је мој тадашњи идол Том Џонс изјавио како нема појма о чему је певао у овој уводној шпици
Вечерас ми је веома слаб нет, па ми није прошао опширнији коментар - покушаћу поново и скраћено: код Бонда се радило о девојкама, а тек код Модести - па, она јесте девојка, и то каква..
Дакле Ивана, сматрам: you've made your point: Girls rule!
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:43 17.04.2010

Re: Superheroes

muaddib92
Дакле Ивана, сматрам: you've made your point: Girls rule!




Ostaje samo jedna sitnica: da izvedemo smenu vlasti

A sad za ozbiljno, dragi muaddibe: kao svojevrsni, and very cautious, libertine/radical/get-out-of-the-*&^%$#-way-independent & nonconformist mislim da je vazno popeti se do ove grane koju dama nize izvodi na najbolji moguci nacin. To sa adolescentskom vrstom majmuna sa kojom imamo posla uopste nije malo, a u stvari je najvise sto bilo kome razumnom moze da treba:



p.s. to peeping tom

I ovo:

muaddib92 muaddib92 21:12 18.04.2010

Superheroes

I ovo:


!

Модести и Бонд су били супротност својим именима: она све само не скромна, он све само спреман да се обавеже.. у неком моменту би их зликовци заробили, и ту је нас, обичне, фасцинирала њихова самоувереност. И стварно, неким чудом, ту би се уз Модести нашао тихи Вили Гарвин са ножевима, а Бонд би се присетио неког хај-тек гаџета из рукава. Плус, обоје су били секси и стрејт, на извол'те
С тим што My Way звучи далеко моћније када је пева ова дама горе, чак и у односу на прослављену верзију маторог плавооког Френкија. За бондовско присећање на девојачке најнај пријатеље:

Ivana Knežević Ivana Knežević 01:03 19.04.2010

Re: Superheroes

muaddib92
Модести и Бонд су били супротност својим именима: она све само не скромна, он све само спреман да се обавеже.. у неком моменту би их зликовци заробили, и ту је нас, обичне, фасцинирала њихова самоувереност.


Fantasticne stvari, slazem se. Od tih igrarija sa imenima do supercool ponasanja pod stresom i pretnjama. Mozda smo svi prerano prestali sa citanjem, jer nismo mogli da razumemo puno dok smo bili klinci. Naci se, recimo, u nekoj nepodnosljivoj korporatnoj ili drugoj poslovnoj situaciji (a i sire) i prisetiti se sta bi Modesty uradila, a za Dzejmsa se vec zna... svet se zaista moze svesti na jednostavnije stvari - i tone smeha, obavezno

Njena verzija 'My Way' je toliko mocna, meni apsolutno nedodirljiva.
Devojacki najnaj prijatelj... koliko devojaka toliko i prijatelja, vazno je imati ih

4krofnica 4krofnica 23:38 17.04.2010

*

Bond je uvek pucao na keve. ja sam keva, svidja mi se Daniel, misija ispunjena.
ako bih bila musko, ipak bi bila Corto Malteze. Covek sa zlatnim srcem, pravdoljubiv, mistican, uvek pomaze dami u nevolji, i mnogo je zgodan

(animirani film koji je napravljen po uzoru na ovaj strip je odlican)
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:52 17.04.2010

Re: *

4krofnica
Covek sa zlatnim srcem, pravdoljubiv, mistican, uvek pomaze dami u nevolji, i mnogo je zgodan


krofnice, i na nevidjeno bi me osvojio sa ovakvim opisom. Posto znam coveka, mogu samo da se izjasnim kao ljubitelj. Veliki. Mozda na toj Malti imaju koloniju gde uzgajaju vise takvih.
Ali ne bih bila on. Nikako. Ja sam James, i Corto je Corto. Mmm..
I oni zulufi...

Za animirani film nisam znala. Potrazicu obavezno a ako moze i savet gde i kako naci bez puno truda, bila bih zahvalna.
4krofnica 4krofnica 09:19 18.04.2010

Re: *

evo Ivana, Corto u delovima na jutjubu, na francuskom je i ima prevod na engleski (mada predpostavljam da ti ni original nece biti problem da razumes)..
pratis samo linkove part 1, 2...(otvoris ga na izvoru-jutjubu..)
uzivaj!
korto malteze korto malteze 09:23 18.04.2010

Re: *

I ja mislim da je crtac bio odlican. Bio sam skeptican kad se pojavio, ali sam ga sa zadovoljstvom odgledao.
Meni je kod moreplovca lepa jos jedna stvar - Pratt mu cesto dozvoljava ljudske slabosti i greske. Mada, kod novog Bonda je uvedena i ta nota (slabosti, ne greske) i meni ga je to ucinilo simpaticnijim.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:17 18.04.2010

Re: *

krofnice - hvala bezbroj puta!

Ovo ce biti takvo zadovoljstvo!

Skoro po dolasku ovde nasla sam bila prodavnice sa stripovima ali skoro uopste nisu imali evropske autore. Pune police do vrha a meni nista zanimljivo, ili jedva poznato, i da sam se potrudila mozda bih nasla i nesto sto je vredelo pratiti ali izasla sam bila iz navike. Ne pamtim kad sam poslednji put otvorila strip (Calvin & Hobbes se ne racunaju).

To malo francuskog sto znam nije dovoljno da pratim bez titlova, ali nastavicu sa ucenjem, obecala sam i klinki

Lep pozdrav,
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:27 18.04.2010

Re: *

korto malteze
Meni je kod moreplovca lepa jos jedna stvar - Pratt mu cesto dozvoljava ljudske slabosti i greske. Mada, kod novog Bonda je uvedena i ta nota (slabosti, ne greske) i meni ga je to ucinilo simpaticnijim.


Kod takvih likova su stripovi bili najbolji. Ne mogu da se setim da li je Stripoteka imala i neke superherojske i superakcione, cini mi se da jeste, ali njih sam preskakala. Oni stvarno dobri su bili magicni svet za sebe.

Slazem se i za Bonda. Taj faktor je puno dodao njegovom seksepilu, ili ljudskom delu pa je seksepil dosao do punog izrazaja... sto god, ali vrlo dobro izvedeno :)
bocvena bocvena 07:58 18.04.2010

Vili, Modesti i Korto...

Otprilike u tom trouglu sam porasla.
Uopšte mi nije čudna kombinacija privatnog mehura i ekstremne ekstravertnosti u pisanju i razmišljanju...čak mi je potpotpuno logična.

Nikada nećemo biti Bond, Džejms Bond. I ne treba (šta ćeš veći muški stereotip). Ne želim da budem ni superheroina. Ja bih, ako može, da budem ja. Obično neobična. U stvari, hoću da imam izbor.

Meni je svaki tvoj blog mali praznik. (Nije šliht, nego dugo nisam komentarisala, pa da nadoknadim )
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:46 18.04.2010

Re: Vili, Modesti i Korto...

Ja bih dodala i Astera Blistoka. Mada je umeo da me nervira sa Himerom.

bocvena
Nikada nećemo biti Bond, Džejms Bond. I ne treba (šta ćeš veći muški stereotip).


Svaki stereotip zasluzuje da se bar obori sa postolja povremeno ako ne i podvrgne ozbiljnom procesu prerade. U zenskom izdanju bi bas bilo zgodno, iako je istina da su stereotipi jako otporni na promene. I mnogo ih ima.
Bojim se da nikada nisam prerasla takve infantilne stvari kao sto je zelja da napravim malo loma u mehuru, globalnom po mogucstvu. Prosto me uhvati s vremena na vreme, kao ovo kad je M. Dirda uleteo i zatekao me nespremnu... nisam mogla da se pretvaram - ne, ja ne bih. Bih!
I onda letim po dnevnoj sobi, uz muziku :))

Hvala na tako lepim recima. Ja svejedno pisem, ali ako ima pojedinaca kojima prija da to procitaju, onda vredi postaviti tamo gde svracaju. Tako je ispalo sa ovim eksperimentom.

Pitanje izbora - apsolutno, fundamentalno, neophodno!
dr.wagner dr.wagner 09:53 18.04.2010

Alan Ford

...dan

-Alan Ford je najbolji sub-JB ....

-Austin Powers isto tako ... i žene-roboti ....

-A promjena svijeta , .... ona se neće dogoditi iz "humanih" razloga ....
... neke nove "šezdesete" bi možda mogle biti produkt jede nove , jeftine ,
svima dostupne .... ekološke itd. ... energije !

.....ako takvo što ikada nastane ....


Wagner
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:02 18.04.2010

Re: Alan Ford

[quote=dr.wagner
-A promjena svijeta , .... ona se neće dogoditi iz "humanih" razloga ....... neke nove "šezdesete" bi možda mogle biti produkt jede nove , jeftine ,svima dostupne .... ekološke itd. ... energije !.....ako takvo što ikada nastane ....

I ja mislim da je svima prilicno jasno da 'humani' razlozi ne motivisu ljude dovoljno, ili ne motivisu dovoljno ljudi za ozbiljne promene sveta. To predstavlja problem. Sama 'humanost' je stabilniji faktor od svih ostalih. Jer uslovi se menjaju, pa bi i kod te jeftine energije to moglo da se za stotinak godina promeni i eto nas/njih opet nazad u haosu. A 'humanost' jeste u nasoj osnovi - mi smo socijalne zivotinje i perverzije koje su vremenom izvedene su prilicno zalosno stanje stvari.

Medjutim, nadajmo se toj energiji. Mozda se uz nju proguraju i neke stabilnije, i trajnije promene

Alan Ford... citala i citala (nemoguce ga je bilo ne citati) i mogu samo da kazem - ne, hvala
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:48 18.04.2010

Re: Alan Ford

Kad moram da se sretnem sa ljudima, ja stegnem zube i stomačne mišiće i izguram sa vojničkim stoicizmom

Ovo razumem 100%. Meni se zubi i mišići stegnu i stisnu i kad mi zvoni telefon.To rešim tako što dilitujem poziv.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:24 18.04.2010

Re: Alan Ford

Ume da bude slicno sa telefonom, slazem se. Call display bi trebao da pomogne sa ovim stvarima ali je retko da ne odgovorim, prosto osecam da je nepristojno, pa tako vezbam vojnicku samodisciplinu i izdrzljivost.

I naravno, ne znaci da su svi susreti ili pozivi u kategoriji takvih reakcija, ali sve interakcije povlace neke reakcije organizma, i ovo gore je samo nesto sto sam uocila vremenom.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:15 18.04.2010

Re: Alan Ford

a
li sve interakcije povlace neke reakcije organizma,

Moj organizam više uopšte ne može da podnese telefonsku interakciju.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:23 19.04.2010

Re: Alan Ford

Nebojsa Krstic
Moj organizam više uopšte ne može da podnese telefonsku interakciju.


Cinite pravu stvar onda. Neizbezno se ne moze izbeci - ostatak je ipak do nas.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:16 18.04.2010

Modesti

Modesty Blaise. Stripove nisam dugo čitala ali ono što pamtim je ono što je vredelo zapamtiti. Man, what a woman!
Gde me nadje? Kakva sjajna iluzija moje mladosti
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:38 18.04.2010

Re: Modesti

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:16 18.04.2010

Re: Modesti

Kako se zvao onaj njen drugar?
Vili...nešto tako.
myredneckself myredneckself 22:07 18.04.2010

wow

James je u stvari utešni izbor. Onaj originalni je Modesty Blaise. Stripove nisam dugo čitala ali ono što pamtim je ono što je vredelo zapamtiti. Man, what a woman!

ivana, modesti je bila i moja junakinja u mladosti. maštala sam kako bih se priključila nekoj mreži, i harala svetom da pomažem slabe i tamanim šljam.
bila sam očarana kad su napravili film, koji nije bog zna kako prošao, a nije ni imao neki poseban šarm, iako je imao odličnu glumačku ekipu - monika viti, kao modesti, terens stemp, vili, dirk bogard i dr.




Kako se zvao onaj njen drugar?
Vili...nešto tako.

vili, vili!
mod mi je bila slatka, kad bi posle neke iscrpljujuće akcije, tražila vilijevo rame za plakanje, i nije se ustručavala da pusti suzu. baš je bila nežna i osetljiva duša, ko bi rek'o
moja najdraža strip junakinja, bila i ostala!

ivana, ovog puta samo za nas dve (naravno zbog naslova, i kontrole nad akcijama )



Ivana Knežević Ivana Knežević 00:39 19.04.2010

Re: wow

myredneckself
.. maštala sam kako bih se priključila nekoj mreži, i harala svetom da pomažem slabe i tamanim šljam.


Isto
To vrlo dobro pamtim, dok ne pamtim da li sam mastala da budem princeza. Osim... kao apsolutistkinja, recimo, pa bih: harala svetom da pomažem slabe i tamanim šljam

Hvala za ovako nadahnut komentar.

Nije jos kasno za dobar film, a kad krenu sa jednim dobrim sto ne i serijal, ali treba rasiriti rec.
A ja cu se baciti na trazenje stripova pa da je upoznam sa klinkom, plus cemo gledati Korta Malteze u crtacu... bas je ovo bilo lepo i puno divnih priloga - hvala svima.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:42 19.04.2010

Re: wow

Vili Garvin, tako se zove!
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:47 19.04.2010

Re: wow

Vili je bio neverovatno seksi.
Bas su bili sjajan par.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:29 19.04.2010

Re: wow

Bas su bili sjajan par

A nikad se nije definisao njihov odnos. Mešavina prijateljstva i simpatije. Veza otvorenog tipa.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:29 19.04.2010

Re: wow

Lepo je funkcionisalo u stripu. On je nju obozavao, ona je njega volela. Lojalnost, prijateljstvo, privlacnost - neodoljivo sve skupa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana