Društvo| Ljudska prava| Zdravlje

Gnjavator

Dr M RSS / 20.04.2010. u 15:54

 

Ja sam gnjavator, videli ste to i sami, ne druzimo se od juce...

Stalno imam neke primedbe, na vlastodrsce, na podanike, na blog...k`o onaj Balasevic...ne volem...

Evo, sad "ne volem" ni Fond zdravstvenog osiguranja...ma ne od sad, odavno...al` da vam ispricam...

Resim se ja da poslusam glas razuma i da odem na proveru zdravstvenog stanja zbog kog sam u invalidskoj penziji. To sam, do sada, radio tako sto pozovem koleginicu- majstoricu za moju boljku, koja me odrzava u zivotu vec deset godina, odem kad mi kaze, laboratorija, pregledi  rucni i masinski, bolnicki caj, savet da oslabim i kod kuce u podne...k`o na filmu...

E, to tako moze kad si doktor i kad si koleginici-majstorici bio prvi sef i kad si, kao sef , ostao u dobroj uspomeni..i kad se niko ne obazire na propise koji uredjuju neke odnose izmedju davalaca i primalaca usluga u zdravstvu(birokratski  jezik mora da se nauci k`o i latinski), ili ako si "budza"...ako nisi nista od toga...sta biva?  Evo skracene reportaze...

Naravno, za pregled kod lekara-specijaliste potreban je uput; taj uput mora da overi Lekarska komisija jer  sam se ja lecio u Pokrajini, u kojoj sam i radio, a sad sam, silom propisa, kao penzioner, teritorijalno vezan za prestonicu. Dobro... U zelji da izbegnem odlazak na LK u nevreme, pozovem telefonom Fond za zdravstveno osiguranje, centrala prebaci poziv na odgovarajuci lokal i ljubazni zenski glas me upita zasto zelim da se pojavim pred Komisijom. Objasnim da zelim pregled kod lekarke koja me je, do sada uspesno, lecila, ima celu dokumentaciju i zasluzuje svo moje pacijentsko divljenje  i zahvalnost, i...

...i Ljubazni zenski glas se pretvara u Zacudjeni zenski glas koji pita:

"A sto vi hocete da idete u Unutrasnjost, pa najbolji lekari su u Beogradu"?

Tu se ja, malo, u sebi, ljutnem u ime kolega iz Unutrasnjosti ali insistiram na zelji da se lecim na tako neobicnom i, mozda opasnom, mestu kao sto je Unutrasnjost.  I, predstavim se lepo, i objasnim, i pomenem ustavna prava i...sad vec malo Hladnouctivi zenski glas mi kaze: "Ja sam predsednik (rodna ravnopravnost?) LK i kazem Vam da cete biti odbijeni".

"U redu", kazem ja, "i hocu da me odbijete, da imam na sta da se zalim". (U sebi  vizuelizujem predsednicu LK koja sleze ramenima i mrmlja: "Gnjavator"!)

     Odem sledeceg dana u Nemanjinu, stavim knizicu na predvidjeno mesto i cekam na razvoj situacije. Moram da kazem da sam bio iznenadjen brzinom i ljubaznoscu osoblja, rade kao pcelice, ni pauzu nisu koristili, objasnjavaju pacijentima naredni korak u slalomu kroz administraciju, niko nije cekao ni cetvrt sata, i onda se na vratima sobe br. .... pojavila ljubazno nasmejana, prijatnim izgledom obdarena Clanica LK i pozvala me unutra, da izlozim svoj zahtev. Izlozio sam, kratko i jezgrovito, strogo pazeci da nijedna od cetiri prisutne slusateljke ne pocne da modri u licu, mozda sam gnjavator al` da ne budem i davitelj...

...ne treba ni govoriti da sam bio neusiljeno- kolegijalno ljubazan, vidljivo ocaran njihovom zeljom da shvate i pomognu, zahvalan za uzgrednu, u pola usta izrecenu, ideju.." Mozda mogu da Vas prime bez uputa, onako..kao hitan slucaj.."?

"Mogu oni da me prime kao hitan slucaj, to rade svaki put...Ali, da li tako treba da prime i svakog drugog  pacijenta koji se ne uklapa u semu odnosa Fondova za zdravstveno osiguranje"?

"Propisi Fonda su jasni, moracemo da Vas odbijemo" , druga Clanica Komisije( predsednik?) preseca nasu ljubaznu i dobronamernu konverzaciju.

"To mi je jasno, protiv tih propisa se i bunim".

"Pa, ne pisemo mi propise, mi samo radimo po njima, i moracemo da odbijemo..."

"Ja i  hocu da me odbijete, samo napisite po kom clanu propisa, da imam na sta da se zalim, mogao sam i bez toga da odem na pregled...ali, da li i drugi to mogu?  I, da li treba? Da pogledamo ovako: za moj pregled i analize Fond iz Unutrasnjosti ce da potrosi neke pare, zar ne, a Fond Beograd ce da ih ustedi.."

"Nas ne interesuju pare, nas interesuju propisi", kaze LK.

"Razumem, ali postoji i propis da mogu da platim razliku u ceni pregleda ovde i tamo, ako nije ukinut od kada ja uzivam blagodeti penzije.  Predlazem vam da tacno napisete po kom clanu cete da odbijete moj zahtev, imam nameru da od ovog napravim politicki problem...naravno, nista licno..", a plemenitost, dobronamernost i  ljubaznost  zrace sa mog lica i obasjavaju sve prisutne...

Dame se pogledase znacajno pa, posle nekoliko sekundi  razmene telepatskih signala, ona koja me je pozvala unutra( sa izrazom lica koje imaju lepe glumice u americkim filmovima  kad kazu "Ja idem da se osvezim a Ti se raskomoti..) uze na sebe da me isprati do vrata i zamoli me da sacekam da me ponovo zovu. Onda sam pola sata proucavao situaciju u cekaonici dok su se tockici u njihovim ucenim glavama vrteli kao zubarska busilica, isle su, jedna pa druga, kod nacelnika, a i on je jednom ulazio kod njih, da sam neki zluradi tip slatko bih se smejao na njihovu muku. Ali nisam...Ja sam samo gnjavator...

A onda su i oni pokazali da nisu naivni, postujem majstorstvo,  nisu me odbili nego su u resenju trazili da donesem  misljenje tri lekara specijalista , iz bilo koje beogradske klinike, da nisu u stanju da obave takav pregled!  Genijalno! Koja eskivaza! Dostojnio poglavlja u prirucniku "Sto nacina za neutralisanje gnjavatora".

Medjutim , pravi gnjavator cita i sitna slova koja su na tipskom formularu odstampana a nisu anulirana hemijskom olovkom..." ...ima pravo zalbe Drugostepenoj LK u roku od 3(tri) dana.."

Drugostepena nije u istoj zgradi, javljam se u roku na novu adresu, ljubazni portir mi, na moje reci da se zalim na resenje LK, kaze: "Druga vrata desno, to je za Zdravstvenu kontrolu". Meni bas nije jasno, al` covek, valjda, zna.. A iza Drugih vrata desno, tri  gospodje u finalnom stanju raspadanja od dosade i beznadja, konsternirano zakljucise da nisam za njih nego " do kraja hodnika, levo niz stepenice, staklena vrata.."..i tako se ja nadjoh u cekaonici Drugostepene a nesrecna Kontola osta porazena cinjenicom da zivimo u zemlji  u kojoj je zdravstvo tako perfektno da za Kontrolu nema bas nikakvog posla.

Da malo skratim , da ne budem davitelj bas do kraja, ni ovima nisam bio jasan. Uputili su me u pisarnicu, prva vrata do onog portira, da mi se otvori dosije. Simpaticna sluzbenica mi je rekla: "Sedite, da Vas zavedem". Tu recenicu nisam pripisao svojoj neodoljivosti, iako mi je nekoliko vragolastih iskrica izletelo iz ociju i palo na brk koji se blago izvio u osmeh pozdrava dragim uspomenama, nego na siroko rasprostranjenu nonsalantnost prema  pravilima srpskog jezika. Dala mi je papir i olovku i uputila da na visokom portirskom pultu (opet stigoh na pocetak) napisem na sta se, konkretno, zalim. Uradim to, najboljim doktorskim rukopisom koji ne mogu ni sam da procitam, odnesem joj u sobu, ona mi rece da cekam kod portira i odnese moj dosije u sobu Drugostepene. Nije proslo ni pet minuta, dolazi predsednica komisije i  uctivo me pita, tu, u cekaonici u cijem je jednom uglu portir a po ostalim uglovima nekoliko drugih nezadovoljnika, na sta se zalim. Ja joj odgovorim da smatram da mesto na kome se nalazimo ne smatram primerenim za takvu konverzaciju na sta mi ona rece, kad je donju vilicu ponovo priblizila gornjoj: " U pravu ste, izvolite za mnom"..i to su poslednje reci koje sam od nje cuo.

Usao sam u njihovu prostoriju, predsednica je sela na svoje mesto, ponudili su mi da sednem, ja sam ispricao poznatu pricu, a onda me je jedan od clanova komisije pitao da li ja to zelim da idem kod neuropsihijatra?  Nisam ga upitao da li je, ili nije, video sta pise na uputu, ili je,  mozda, hteo da bude sarkastican, nego sam mu odrzao tiradu, ljubazno i kolegijalno, da  nisam dosao da ostvarujem svoja prava  nego  da vidim kolika su prava drugih pacijenata. I, da li je u redu da prvostepena komisija postavlja pred pacijente nerealne zahteve, da li postoji ijedan specijalist u Beogradu koji ce da podpise da ne moze da uradi nesto sto moze neko u nekom drugom mestu? I, sa kojim pravom komisija trazi da  neki lekar iz Beograda, koliko god da je Dr.sc, ima pravo da ocenjuje da li je lekar iz "unutrasnjosti", iako i sam priznati Dr.sc., vise ili manje strucan?

"Kolega,  mislim da sam  razumeo, Vi  preispitujete Ustavnopravni  polozaj pacijenta u zdravstvenom sistemu.." ,zakljucio je drugi clan komisije.

Tooo!

Ako su najbolji lekari u Beogradu, zasto svi ne mogu kod najboljih lekara?

Sta se cini protiv "beogradizacije" svega, a narocito medicine? Zasto, ako se neko iz "Unutrasnjosti"procuje kao dobar lekar, ne moze da primi pacijenta iz drugog grada?

Zasto ne ucinimo nesto da se okrene smer migracije, i lekara i pacijenata, da podstaknemo lekare da idu u  tu "unutrasnjost" ( mrzim taj izraz, tako ponizavajuci)  boljim uslovima rada i duplo vecom platom, kucom za lekara u svakom selu...

Epilog:

Drugostepena LK je nalozila da Prvostepena LK donese odluku u skladu sa zakonom i svojim nadleznostima.

Prvostepena je opet morala da konsultuje Nacelnika, ljubaznog coveka koji mi se i sam zalio kako ne moze da podigne lek u mestu u kome zivi jer je ceo dan u Beogradu a kad se vrati kuci, nema lekara kome pripada, otisao ranije..

I kaze mi ljubazni Nacelnik "Da mi prevazidjemo ovu situaciju, donesite mi neki papir od te Vase doktorke da je potrebna kontrola kod nje, dodjite pravo kod mene u kancelariju i ja cu da potpisem uput..i svi zadovoljni"...

E, sad kazite vi meni, da li smo zadovoljni?

P.S. Lepo sam, jos na pocetku, rekao da sam  gnjavator, ali..skoro 1600 reci..



Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 15:59 20.04.2010

Izvinjenje

Izvinjavam se sto cu biti cutljiviji nego inace.
Iz nekog razloga,ne mogu da citiram a odgovor izlazi samo ako je u jednom redu.Da ne pomislite da vezbam da govorim lakonski
Bili Piton Bili Piton 16:08 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Dr M
Izvinjavam se sto cu biti cutljiviji nego inace.
Iz nekog razloga,ne mogu da citiram a odgovor izlazi samo ako je u jednom redu.Da ne pomislite da vezbam da govorim lakonski


Primetio sam da se vise ljudi zali da ne moze da citira itd. Keskilspas?

Vrlo zgodan i slikovit blog, tenk ju
Dr M Dr M 16:19 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Nesto u softveru, od kad je blog redizajniran. Kao da mi je neko stavio krpu u usta..
mariopan mariopan 16:54 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Slatko sam se nasmejala, naročito na ono "sedite da vas zavedem"

E, Doktore, nisi ti ni upola gnjavator - to su oni koji su te propise smislili.

Sada ću probati da te nadmašim u priči koja mi liči na ovu tvoju, samo ide u obratnom smeru:

Moja pok, Tetka koja je živela u Beogradu, poželi da kod mene provede neko vreme svog staračkog života, za nju je to vreme bilo veoma teško,teško je bila bolesna, pokazalo se da su to bili njeni poslednji meseci i dani...dakle krenula je u obratnom smeru - iz Prestonice u Unutrašnjost.

Sve je bilo dobro dok je bila na nogama, dok su lekovi radili svoje. Kada je bolest uznapredovala, a to se događalo veoma brzo, problem što je ona kod mene a ne kod svoje kuće u BG je bio odlučujući bez obzira na težinu njene bolesti. Njena knjižica kod naših lekara ne važi bez zdravstvenog kartona.

Kako da nabavim njen karton? Javim njenoj ćerki, mojoj Sestri da mi to hitno donese - ona me zove i kaže da joj karton ne daju u ruke nego to ide "poverljivim" kanalima, kakvim , ne znam. Uglavnom ne može. Situacija je hitna pa zovemo privatnu bolnicu i plaćamo račune nenormalne dok ne saznamo koji je postupak za taj karton.Bolest napreduje brže od svega što mi možemo povodom tog kartona da uradimo.

Postupak je da je ja odjavim iz mesta stanovanja (Beograd) pa da je prijavim u mom gradu kao mesto stanovanja pa onda ide karton.Za to vreme njena bolest se pogoršava rapidno i nemamo vremena za sve to, verujemo, prvo spasti život pa posle karton.
Ja sam tada imala dva nepokretna i teško bolesna ljudska bića u kući, supruga i tetku ( oboje umrli u razmaku od dve nedelje toliko je stanje bilo teško kod oboje) i na pamet mi nije padalo da ih ostavim pa da okapam po šalterima da nekoga odjavljujem ili prijavljujem. Da neko lično donese karton jednostavno ne daju.

Bolest je napredovala tako brzo da je pala u komu. Zovem privatnu bolnicu, dolazi dr, kaže ozbiljno je i hitno u bolnicu. Zovem hitnu pomoć, pitaju da li imamo uput - nemamo - onda plaćamo...ma sve vreme i plaćamo, samo dolazite što pre. Došli odmah.

U bolnici doktorka nas hladno otkači i kaže da će je vratiti kući ako joj šećer bude u granicama (ne znam kojim)....vratiće je kući a ona je u komi? Da, vratiće je.

Sestra i ja ni žive ni mrtve, ne verujemo šta čujemo."Srećom" šećer joj je 24 i oni je primaju u bolnicu, kažu da je to zakon, ako joj je život ugrožen oni MORAJU da je prime na celoj teritoriji Srbije, inače, ako joj život nije ugrožen neka ide kući pa neka se leči. Ostala je u bolnici 8 dana - otpuštaju je a ona puna rana od ležanja koje su već pocrnele, peta samo što ne otpadne - a nijednu nije imala kada je doneta. Niko je 8 dana nije pomerio u krevetu, stavili kateter pa su mislili da ne moraju?

Otpuštaju je ali ne daju hitnu pomoć da je odveze do Beograda, plaćamo privatnu.

Odlazimo na VMA jer je ona vojni osiguranik. Valjda će tu da uvaže njenu zdravstvenu knjižicu? Hoće, ali ne uvažavaju NJU jer ima 85 godina. Tamo neće da je prrime, stara je, i kažu nam da je nosimo kući. da će rane od ležanja, na petama najjviše, ako treba obraditi plastični hirurg, da će svakog dana neko doći da joj da litru infuzije jer ona ne može da guta ali da je u bolnicu NEĆE PRIMITI. Sestra i ja ostajemo uporne i primaju je. Umrla je posle dan ipo.
Toliko o tome kako prolaze bolesnici koji ne sede lepo kod svoje kuće, u svom gradu, da se razbole i da umru a da nikome ne smetaju, da nikoga ne uznemire.... tiho.

Ps svuda su nas samo pitali koliko Tetka ima godina, samo to ih je interesovalo, stara je ne može - to je bio odgovor za sve.

Dr M Dr M 17:10 20.04.2010

Re: Izvinjenje

To, sa starim osobama, uzas jedan. Znam slucaj da je zeni sa edemom pluca presudio neko iz HP kad je cuo koliko ima godina. Poziv primljen, doci ce kad stignu..puno poziva, razumete..Nikad nisu stigli..
mariopan mariopan 17:22 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Iako je prošlo više do godinu dana mene to još uvek potresa i šokira.
Izvinjavam se na dužini komentara, ali tako se dešavalo.

Inače tvoja priča je simpatična i duhovita, na mnogo mesta sam se nasmejala, svaka ti čast na strpljenju sa kojim si ih uterivao u red
Bili Piton Bili Piton 17:24 20.04.2010

Re: Izvinjenje

mariopan

Inače tvoja priča je simpatična i duhovita, na mnogo mesta sam se nasmejala,


I ja isto, vrlo plasticno
Dr M Dr M 20:38 20.04.2010

Re: Izvinjenje

@ mariopan
Sad treba biti strpljiv sa ovim softverom..pokusao da citiram, ne izlazi ni jedan red..
Dr M Dr M 21:01 20.04.2010

Re: Izvinjenje

@ Bili Piton
"vrlo plasticno"...iskustvo fantasticno..Vrlo cesto sam (osim kad me ne doveze HP)na preglede cekao u cekaonici, da cujem sta prica narod..
mariopan mariopan 21:28 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Dr M
@ mariopan
Sad treba biti strpljiv sa ovim softverom..pokusao da citiram, ne izlazi ni jedan red..

Ne brini Doktore, ja sam strpljiva, vidiš koliki sam komentar napisala
I ja sam ga napisala da bi ljudi znali ....jer jednostavno ne znaju za te probleme (bar ja nisam znala, verovala sam da ako je neko osiguran da to važi na celoj teritoriji Srbije)... i da to sve može da ih snađe. Pogotovo za stare ljude. Bolje da znaju. Tako sam i ja iz tvoje priče naučila neke stvari, ne da Bože da mi zatrebaju ali bolje je znati.
I piši nam malo češće
Dr M Dr M 22:55 20.04.2010

Re: Izvinjenje

Hvala Ti na strpljenju, mariopan..
I Ti bi mogla da pises malo cesce. Licno, uzivam u Tvojim blogovima.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:09 22.04.2010

Re: Izvinjenje

Dr M
Nesto u softveru, od kad je blog redizajniran. Kao da mi je neko stavio krpu u usta..

Joj, da cujem ovo jos od nekoga! HOCU STARI IZGLED BLOGA!!!
Ovo ima gomilu gresaka a ruzno i nepregledno, brate.
PS Izvinite, nisam ja zapoceo
Dr M Dr M 20:14 22.04.2010

Re: Izvinjenje

Onaj koji je bio nabedjen da je prvi pocinjao ne pocinje vise ovde... Al` neko mora.
zilikaka zilikaka 17:36 20.04.2010

Preporuka

Inače tvoja priča je simpatična i duhovita, na mnogo mesta sam se nasmejala, svaka ti čast na strpljenju sa kojim si ih uterivao u red

Ja nemam šta da dodam!
Dr M Dr M 20:42 20.04.2010

Re: Preporuka

@ zilikaka
Hvala na citanju. Evo, ja Tebi da dodam..
antioksidant antioksidant 17:45 20.04.2010

:)

"Kolega, mislim da sam razumeo, Vi preispitujete Ustavnopravni polozaj pacijenta u zdravstvenom sistemu.." ,zakljucio je drugi clan komisije.


nesrecna Kontola osta porazena cinjenicom da zivimo u zemlji u kojoj je zdravstvo tako perfektno da za Kontrolu nema bas nikakvog posla.


moj naklon
Dr M Dr M 21:10 20.04.2010

Re: :)

@ AO
Za Kontrolu sam bio paf, ni olovke ni jednog papirica na stolovima, cak ne igraju ni igrice..
mirelarado mirelarado 18:05 20.04.2010

"Гњаватор"

Да нам је више таквих "гњаватора" као што си Ти, Др М , можда би се ствари и покренуле с мртве тачке...
Dr M Dr M 21:20 20.04.2010

Re: "Гњаватор"

@ mirelarado
Zao mi je sto nisam dobio "sedmicu", ne bih kupio Mercedesa nego bih okupio tim advokata i tuzakao sve po spisku..ili bih se prikljucio...ju, zamalo da kazem SNS.., mora biti da sam mnogo umoran, od sinoc vadim pasos..i njih bih utuzio...
mirelarado mirelarado 22:03 20.04.2010

Re: "Гњаватор"

Dr M
mora biti da sam mnogo umoran, od sinoc vadim pasos..i njih bih utuzio...


Сапатници смо, Др М, прошлу ноћ провела сам чекајући за пасош. И тужила бих, и тражила оставке због срамне, понижавајуће, хммм... процедуре.
Dr M Dr M 22:16 20.04.2010

Re: "Гњаватор"

@ mirelarado: Provedosmo noc zajedno, ali na distanci....
Imam utisak da namerno sabotiraju, mogli bi da obrade dvostruki broj, procedura traje 15 minuta..Dok sam ja gledao, covek provukao kroz sistem cetvoro van spiska.
ivana23 ivana23 18:07 20.04.2010

***

sesili sesili 18:50 20.04.2010

Re: ***

Takođe naklon "gnjavatoru". Htedoh da kažem - nemam šta da dodam! U stvari imam. Ali, mislim da retko ko od nas ne bi imao primedbe na administraciju, pa da ne gnjavim.
Dr M Dr M 21:23 20.04.2010

Re: ***

@ ivana
Hvala...
Dr M Dr M 21:37 20.04.2010

Re: ***

@ sesili
Ne pominji administraciju, ceo dan se vucem sa njima, i celu noc sam cekao da bih im poklonio veci deo dana...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:16 20.04.2010

Čehov

Da sam ja nešto stranka na vlasti ili u koaliciji sa strankom na vlasti, ja bih tebe, Dr M, za ministra, umesto sadašnjeg (i večitog) Tomice, pa da središ propise, komisije, naročito predsednike komisija (rodna ravnopravnost) i olakšaš potencijalnim pacijentima.
Međutim, nisam.

A, da, umalo da zaboravim: i Čehov je bio lekar u unutrašnjosti, po zabačenim ruskim gubernijama.
Asocijacija nije slučajna.
Dr M Dr M 21:59 20.04.2010

Re: Čehov

@ Vojislav
Ja nisam od mesa od koga se prave ministri, ali lepo sto si me se setio..
Fala na asocijaciji..potpuna nesrazmera,naravno, kakav Čehov, mali Srb-ov..
aleksandarz92 aleksandarz92 19:26 20.04.2010

unutrašnjost

"unutrasnjost" ( mrzim taj izraz, tako ponizavajuci)


Ja radim na graničnom prelazu. Da mi neko kaže da sam iz spoljašnjosti pa ajde, ali unutrašnjost? Mnogo glup izraz.
Dr M Dr M 22:05 20.04.2010

Re: unutrašnjost

@ aleksandarz
Pa jes`, ta unutrasnjost; svi lekari koji nisu iz Beograda bi automatski bili
internisti..
Ribozom Ribozom 19:55 20.04.2010

gnjavator

Moram ti samo reci da si mi ulepsao dan.
Odlicna akcija, odlicno napisano i nadahnjujuce.

Dr M Dr M 22:24 20.04.2010

Re: gnjavator

@ Ribozom: Hvala na lepim recima, trudicu se i dalje..
4krofnica 4krofnica 20:13 20.04.2010

*

gusan gnjavez!!
je pesma jednog mog prijatelja, a meni prva asocijacija...
neka ste dragi doktore dosadni, mozda cete svojim poznavanjem prilika pomoci nekom ko ne razume kako funkcionise predivni sistem zvan Zdravstvo...i da se bori za svoja prava...
uzivala u vasim pustolovina, budite slobodni i sledeci put da ovoliko davite...
Dr M Dr M 22:29 20.04.2010

Re: *

@ 4krofnica: Jes`, da davim, pa da me posle zovu david..
AlexDunja AlexDunja 21:08 20.04.2010

eh, predsedniče,

lepo ste počeli...
alli se kraj ne vidi.

molim vas, idite na taj pregled,
a posle ćemo polako.

šefica kabineta brine.
Dr M Dr M 22:43 20.04.2010

Re: eh, predsedniče,

Slusam i pokoravam se, Šefice..
Planiram za sledecu nedelju, moram da dajem dobar primer..
loader loader 22:49 20.04.2010

DGP

Dobra gnjavaža. Preporuka.
Dr M Dr M 22:59 20.04.2010

Re: DGP

Tnx, loader..Vidis kako mi ide lakonsko izrazavanje..voljom softvera..
miloradkakmar miloradkakmar 23:23 20.04.2010

Pre

14 godina mesec dana sam ležao u Jodnoj banji, i čekao petak da idem kući za vikend, kako bih dobio tri potpisa specijalista na sonovu kojih LK odobrava neku od poznatijih Banja. Dođem sa otpusnom listom na LK, a predsednik Komisije kaže fali treći potpis i zašto nisam gledao . Kažem mu nisam ja išao od lekara do lekara i tražio autograme i otkud znam koliko vama treba potpisa, nekad vam nije trebao ni jedan. Pa, dobro , pošto se znamo neće biti problema. Bilo me sramota, jer su se ostali članovi LK smeškali kao da sam im nešto dužan.

P. S. Doktore, hvala na gnjaviži.
Dr M Dr M 23:52 20.04.2010

Re: Pre

Nema na cemu, Milorade..gnjavicu i dalje, sve davitelje ovog naroda..
selica_nena selica_nena 13:32 21.04.2010

...

A iza Drugih vrata desno, tri gospodje u finalnom stanju raspadanja od dosade i beznadja, konsternirano zakljucise da nisam za njih nego " do kraja hodnika, levo niz stepenice, staklena vrata.."


K'o da ih gledam. Da me ne asociraju na gnjavažu koju sam prošla, slatko bih se nasmejala.

P.S. E, moj Dr, a zamisli kako je komplikovano dobiti uput iz pančevačkog osiguranja za pregled u nekoj beogradskoj klinici? Kad tu proradi sujeta što "pored naših vrsnih stručnjaka tražite prestoničke", pa se nadoveže priča o fondovima, pa... Lepo ti dođe da legneš na sred avlije i umreš k'o čovek.
Dr M Dr M 16:50 21.04.2010

Re: ...

Ne moram da zamisljam, selice-neno, ratovao sam sa tim Fondovima preko 30 godina. Ovo sad je gerila.. Reforma zdravstva je trebalo da pocne reformom fondova, ali...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:42 21.04.2010

ma kakvi

gnjavator, Vi Doktore umete sa recima.
o ovim mukama ne znam sta da kazem jer nemam neko veliko iskustvo odatle. iz tvoje price zakljucujem da oni tamo stvarno ume da gnjave. ja ovde se nerviram sto na primer rezultat od bilo kog testa ne dobijam ja nego moj lekar i ako nema nista smunjivo on se ne javi da mi to kaze, da je sve u redu, nego ja moram da cekam da mi njegove sekretarice posalju pismo koje ponekad stigne nakon sto sam ja vec pocepala sve zivce. meni samo to bezveze ovde, drugo je sve u redu. ustvari mozda i nije jer jako me nerviraju milion racuna koje ti posle salju svi redom: bolnica, pa lekar, pa laboratorija i svi koji misle da su imali kontakta sa tobom tog dana...mislim stvarno nemozes da povatas sta si kome platio.
Dr M Dr M 20:08 21.04.2010

Re: ma kakvi

Hvala njanjo-de., to su razliciti sistemi. Ovde, Fond zakljucuje pausalni ugovor za tekucu godinu, obicno na samom kraju godine,na osnovu nekog plana koji su napravili pocetkom godine. Pa onda ne placa jer nema para..Najbolje prodju bolnice koje vodi politicki uticajan covek..koji obezbedjuje bolji priliv para. Bolnici se isplati da radi sto manje, za iste pare, manji troskovi..
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 19:47 21.04.2010

bolesnici

elem, ženu terminalno bolesnu, sin (inače visoki dužnosnik) unosi u bolnicu u unutrašnjosti, ne želeći da koristi veze, itd itd. dežurni lekar mu kaže (pacijentkinja je svo vreme svesna i komunikativna) "šta si mi to doveo, vodi to kući da umre, nemam ja krevet za svakojake.".

prime je na kukanje i moljenje ali su postojano odbijali da primene terapiju koja joj je pisala u dokumentaciji ("ne radimo mi to- šta će joj- ti će mi kažeš-ja sam lekar, ja valjda znam", itd) i nakon dva dana hteli da je izbace. čovek onda već skroz očajan izvadi vizitkartu i bolnica krene da tancuje oko njega. odmah su bili fini ko prepelice. u isti čas su primenili terapiju i napisali su joj uput za beograd, itd itd itd... gde ju je čekao konzilijum i vrhunska nega jer je odnosni sin onda okrenuo par telefona i rekao magične reči.
Dr M Dr M 20:18 21.04.2010

Re: bolesnici

Bezbroj takvih primera, Aleksandre. Zato sam i potegao to pitanje..il` si Dr., il` si bogat, il` si "budza". A ostali? Da menjaju sistem finansiranja, ja mislim..
masovna_keva masovna_keva 00:39 22.04.2010

Re: bolesnici

Zato sam i potegao to pitanje..il` si Dr., il` si bogat, il` si "budza". A ostali? Da menjaju sistem finansiranja, ja mislim..


...ili ih tranžiraš :)
Ja sam dosad rešavala te situacije na sledeći način - prvo sam kao što mi nalaže kućno vaspitanje - ljubazna. Ukoliko to ne prodje, istranžiram ih takvom arogancijom sa kakvom se u životu svome nisu susreli i onda po default-u nastavimo konverzaciju u željenom mi pravcu. Korisne replike su : "Kako se vi zovete ? Neću da razgovaram sa vama, gde vam je šef, načelnik ?"- u zavisnosti od situacije a kod pozivanja HP za starija lica, reći da bolesnik ima do 50 godina i smarati ih na 15 minuta ukoliko se nisu pojavili i izdizati situaciju na najviši mogući nivo.
Trenutno se najviše bavim pedijatrima. Njih sam sredila tako što sam prve 3 godine detetovog života, na njihovo neprekidno insistiranje, odbijala da se opredelim za jednog dok ih sve ne overim uz argument da ću se opredeliti kad ih sve budem upoznala pa videla koji mi najviše odgovara a odgovara mi onaj koji će mi objasniti o čemu je reč, koji mi neće izgovoriti : "To je treći krajnik" i koji mi s vrata neće uvaliti antibiotik "da se ne bi spustilo", mislim, pa nek se jednom, daleko bilo, spusti pa mi kljukajte dete antibiotikom na virus. I, sad u dečijim kartonima piše da je majka odbila antibiotik i o tome ne razgovaramo bez krvne slike a po mogućstvu i briseva. A sve što je van okvira opšte prakse - uput za specijalistu i to onog kojeg i gde ja izaberem. Zašto - ZATO ! :)
Doktore, samo nastavite po proceduri, imate moju punu podršku ! :)
Dr M Dr M 07:36 22.04.2010

Re: bolesnici

Hvala ma podrsci, madre mia..
Mislim da je vazno da budemo svesni svojih prava i da budemo uctivo tvrdoglavi u njihovom isterivanju..Ja se cesto, kad birokrati gnjave sa rokovima, pozivam na Zakon o upravnom postupku. Cesto upali..
masovna_keva masovna_keva 18:01 22.04.2010

Re: bolesnici

Ja se cesto, kad birokrati gnjave sa rokovima, pozivam na Zakon o upravnom postupku. Cesto upali..


Pribeležila ! :)
Dr M Dr M 20:29 22.04.2010

Re: bolesnici

Evo jos, za beleznicu..Kazes im saosecajnim glasom: "Imate toliko posla a ovi hoce da otpuste 10%..kako li ce da naprave spisak"?
milisav68 milisav68 20:37 22.04.2010

Re: bolesnici

...ili ih tranžiraš :)
Ja sam dosad rešavala te situacije na sledeći način - prvo sam kao što mi nalaže kućno vaspitanje - ljubazna. Ukoliko to ne prodje, istranžiram ih takvom arogancijom sa kakvom se u životu svome nisu susreli i onda po default-u nastavimo konverzaciju u željenom mi pravcu. Korisne replike su : "Kako se vi zovete ? Neću da razgovaram sa vama, gde vam je šef, načelnik ?"-

Poželjno je imati i mobilni telefon sa kamerom, pa izvaditi isti, uz komentar da će da bude glavna zvezda na internetu.

Dr M Dr M 20:46 22.04.2010

Re: bolesnici

Naravno, Milisave, Tehnika narodu..
masovna_keva masovna_keva 20:58 22.04.2010

Re: bolesnici

Pišem, pišem, budala pamti a pametan zapisuje :)))))))))
Dr M Dr M 22:07 22.04.2010

Re: bolesnici

Naravno, to sam, jos odavno, zapamtio..

preporuka

ja sam se porodila u svojoj lokalnoj bolnici iako se sve zene iz kraja poradjaju u glavnoj. i zacude se kad cuju moj izbor uprkos cinjenici da sam u glavnoj radila. uvek im kazem da bih u glavnu isla samo ako mi treba nesto sto u lokalnoj nema, jer u glavnoj ima najmanje vremena, parkinga, mira...

slazem se sa vama da je zdravstvena centralizacija srbije besmislena. cak imam i predlog kako to resiti. centre drzava placa po ucinku - tj. broju pacijenata i ceni procedure, a pacijenti imaju pravo da biraju gde ce da idu. samo se plasim da bi malo njih u srbiji sledilo vas primer.
Dr M Dr M 20:35 22.04.2010

Re: preporuka

Ana, struka se bori za to, a protiv pausala, jos pre nego sto sam se ja zaposlio ali...to bi razvlastilo neke strukture.
lucidalina lucidalina 20:32 25.04.2010

strpljenje

eh kad cu ja nauciti da budem tako strpljiva? sjajni ste doktore, vas citati i citirati, i cini mi se, daleko dogurati - prava stvar!
Dr M Dr M 23:08 25.04.2010

Re: strpljenje

Hvala na citanju i podrsci, lucidalina..
A o mom strpljenju govore oziljci dva cira na dvanaestercu...
lucidalina lucidalina 16:40 26.04.2010

Re: strpljenje

pa da, i ja cu prvo njih zaraditi pa posle se nauciti strpljenju, valjda to tako mora biti. a kad porastem velika, postacu Dr Gnjavator
Dr M Dr M 18:56 26.04.2010

Re: strpljenje

Vec si velika..
Ova vrsta cira na sopstvenom dvanaestercu se sprecava lecenjem cireva na drustvenom tkivu..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana