Thinking outside the box

MightyNora RSS / 28.11.2007. u 02:08

 

1530.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znam za priču u kojoj se jedna devojčica (mislim da je Ruskinja) rodila slepa i gluva. Uspela je, sopstvenim trudom, da završi fakultet. I ko će ga znati šta još…

Sledi nastavak priče o percepciji i komunikaciji.

Floskula kojom se mnogi služe da bi pokazali sopstveno umeće razmišljanja “van kutije” je ustvari sada već izlizana rečenica. Svako od nas ko je i jednom došao u dodir sa pojmom – Thinking outside the box – imao je priliku da mu na ovaj ili onaj način objasne da treba da proširi vidike i da se stvari nisu uvek onakvima kakvima se čine. A kada nešto koristite previše puta, ta stvar jednostavno počinje da gubi smisao. Pa dakle, da li je stvarno tako i šta se krije iza pojma “razmišljanje van kutije”?

 

Svaki koncept koji pokušavamo da sagledamo ima svoje granice. I one nisu nužno tačno i one koje mi mislimo da jesu. Tako je, na primer, hiljadama godina vladalo mišljenje da…

…je zemlja ploča i možeš da padneš sa njenog kraja…

…je zemlja centar oko kojeg se vrti sunce…

…da je zemlja ustvari disk koji drže tri slona koji stoje na džinovskoj kornjači koja pluta svemirom (copyright Terry Prachet)…

…(nađite primer sami)…

Pitanje je odakle gledište nastaje i dokle opstaje. Pa kakvi smo (mislim ovoga puta na ljude kao rasu), svemu moramo da stavimo okvir i da držimo stvari u granicama za koje mislimo da su u redu sa našom postavkom sveta. Odatle gledišta nastaju (ovde ne mislim da to nije dobro, nego da je to baš normalan proces kojim opisujemo svet i koji se vremenom i progresom menja). A opstaju dok se ne dokaže drugačije.


U tom kreiranju slike nam poprilično “pomažu” i naša čula. Oko 85% naše percepcije dolazi vizuelnim putem. Na ostalih 15% otpadaju sva ostala četiri čula (od toga je sluh drugo). Od toga šta primimo i kojim putem, jedan dobar deo odbacimo, a ostatak primimo kao podatke. Podatke procesiramo u informacije, informacije stavljamo u reči, slike, misli… I kreiramo kutiju. Ali kad kažem kutiju mislim stvarno kutiju.

Sad da vidimo koliko je ovaj blog stvarno interaktivan. Sad drmamo kutiju.

 

tacke.1531.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRAVILA: Na slici imate 9 tačaka. Svih 9 tačaka treba spojiti sa 4 prave linije pri čemu ne sme da se digne olovka sa papira (možete da probate i markerom po ekranu mada ne bih preporučio). To su sva pravila.

E sad ovako. Molim da se rešenje – bilo da ga neko zna ili dođe do njega – ne objavljuje. Slobodno se javite komentarom da ste ga našli ili znate rešenje, ali Vas sve molim da se rešenje – ponoviću – NE objavljuje. Pružite svima istu mogućnost da svako drma svoju kutiju.

Daću objašnjenje na sva pitanja, ako je potrebno – mada mislim da je sve jasno.

Ovaj blog će biti updejtovan sutra uveče kada ću i objaviti rešenje. I objašnjenje, naravno.

Kako bi rekao moj deda profesor matematike – rešenje problema se uvek nalazi u postavci istog.

Sada odoh da spavam. Pišemo se sutra.

 

 

Updated!

Put u sred nekog grada – jedna traka. Vozač kamiona je loše procenio situaciju i ostao na sred puta jer nije mogao da prođe ispod jednog nadvožnjaka. Visina kamiona je tik za koji santimetar prelazila dozvoljenu, ali sasvim dovoljno da bi samo kamion kabriolet mogao da prođe – i to knap. Red, gužva, sati čekanja, ekipe nekih “majstora i eksperata” koje mozgaju kako da nastalu situaciju srede u što kraćem vremenskom periodu. Na sve to dva klinca izlaze iz automobila u gužvi i za minut rešavaju problem.

“Pa što mu ne ispustite gume i proterate ga onda ispod?”

Pre svega hoću svim da se zahvalim na poštovanju toga da se rešenje nije pojavilo ni u jednom postu. Hvala puno. Drugo, hvala vam puno na tome što ste dali toliko lepih zadataka slične vrste. Hvala još više. Red je da ispunim svoj deo zadatka.

Imali smo problem koji je zahtevao da se razmišlja izvan „kutije“. Objašnjenje sledi na slici:

1539.JPG
 

 

 

 

Kao što se vidi, rešenje je dostižno. I pri tome se sva pravila poštuju – 4 prave linije, ne dižući olovku sa papira. No, to je ipak bio samo primer “razmišljanja van kutije”.

 

Rešenje je uvek posledica određenog toka razmišljanja. A razmišljanje je opet posledica percepcije. Uzrok je ono čega hoću da dotaknem ovom prilikom. Po mom mišljenju izraz “Thinking outside the box” je pomalo nesrećan, pomalo drugi korak u priči. Ako se pogleda primer dvojice školaraca sa početka bloga može da se vidi da su i njihovi načini razmišljanja (mogu da završim fakultet, ne mogu da ga završim) posledice percepcije određenih situacija, a ne realna stanja koja odražavaju mogućnosti. Njihove kutije su one koje sami stvore, a ne i potencijal koji imaju da nešto urade ili ne.

 

Dakle “nesrećna” – Thinking outside the box – treba da bude zamenjena sa – Seeing outside the box.

 

Tako je i sa bilo kojom drugom stvari u životu. Sve je posledica percepcije. Uzrok leži u tome koliko smo spremni da gledamo stvari iz drugog ugla. Nekada ne nužno onog koji nas čini da smo u pravu. Jer ako (sad se malo ponavljam) mislimo da nešto ne možemo sigurno će tako i biti. I vice versa.

 

Postoji jedno pitanje koje se meni uvrtelo još kada sam prvi put odslušao trening o komunikaciji koje kaže: “Da li bi pre da budeš u pravu ili srećan?” Znam da ima puno odgovora na ovo pitanje i ne sumnjam da će svako imati nešto da kaže na ovu temu, ali moj odgovor je uvek isti: “Da budem srećan”.

 

Jer kako bi to rekao Mika Antić u svojoj knjizi Horoskop (i ovim zelim da završim):

 

„Retki su oni koji shvataju granicu slobode. Jos ređi oni koji shvataju slobodu granice. »Ne zidaj vrata veća od kuće«, kažu Eskimi. To isto znači što i zidati prozore manje od očiju.
Stvarno videti, znači: umeti videti kišu kako pada uvis. Videti kako padaju uvis krovovi kuća i reke u kojima se talože vrhovi planina.
Ovako sam to čuo: »Ko nije nebo ugledao u vodi, taj nema pojma šta su ribe na drveću"
Pa ako se i oklizneš, nekada, u životu, ne gledaj to kao pad u sunovrat nego kao pad uvis.“ – Mika Antić

 

Atačmenti



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nemanja_K Nemanja_K 02:43 28.11.2007

Terry Before Time

…da je zemlja ustvari disk koji drže tri slona koji stoje na džinovskoj kornjači koja pluta svemirom (copyright Terry Prachet)…


Nora, ta teorija nije Prachet-ova vec je u pitanju par hiljada godina staro verovanje Hindusa.

P.S. Galaksija Mlecni Put nije dobila ime po poznatoj cokoladi vec obrnuto
MightyNora MightyNora 09:34 28.11.2007

Re: Terry Before Time

Dobro jutro.

Sad bi me se sestra verovatno odrekla - zavrsila je arheologiju te je upoznata sa svim mitoloskih pricama takodje :). Opaska za Hinduse noted.

A za Terry-ja mogu samo da kazem - Stvarnost je jedin pravi izvor maste.

nsarski nsarski 02:46 28.11.2007

Ja znam odgovor,

ali necu da ga saopstim naravno.
Neka mi prvo bude oprosten jedan mali ispad

(Dejaneeeee!!!)

kraj ispada.

Umesto toga, imam sledece pitanje, opet za sve:

Na vrhu brda se nalazi manastir. Jedan fratar krene u zoru iz podnozja brda, i svoje putovanje podesi tako da na sam zalazak sunca stigne do manastira na vrhu (usput je mogao daq zastajkuje, malo odrema, trci ako zeli, itd.). Sutradan, fratar u zoru krene iz manastira i putuje tako da u podnozje brda stigne na sam zalazak sunca (takodje, mogao je i ovim putem proizvoljno da se krece, zastajkuje, itd.).
Dokazati da postoji mesto na brdu gde se taj fratar nasao u isto doba dana, penjuci se i spustajuci se.
vucko vucko 02:50 28.11.2007

Dva fratra

Pošaljemo jednog fratra odozgo a drugog odozdo i čekamo da se sretnu.
vucko vucko 03:00 28.11.2007

Re: Dva fratra

Izvukoh i ove linije... što reče Mujo u vicu: piše 3-4 godine, a ja složio za samo mesec dana...
nsarski nsarski 03:01 28.11.2007

Re: Dva fratra

Yep, chupacabra!
Ali, i to je thinking outside the box - treba izmisliti i drugog fratra koji u originalnoj formulaciji ne postoji.
U matematickom smislu, resenje je jos prostije. Imas dve jednoznacne (znaci, nema vracanja u rikverc!) krive na intervalu [0,1], tako da jedna ide od (0,0) do (1,1), a druga od (0,1) do (1,0) - one moraju da imaju (jednu i samo jednu!) tacku preseka.
vucko vucko 03:05 28.11.2007

Re: Dva fratra

U matematickom smislu, resenje je jos prostije. Imas dve jednoznacne (znaci, nema vracanja u rikverc!) krive na intervalu [0,1], tako da jedna ide od (0,0) do (1,1), a druga od (0,1) do (1,0) - one moraju da imaju (jednu i samo jednu!) tacku preseka.

A kako se ovo matematički dokazuje? :)
the the 08:46 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

nsarski
Neka mi prvo bude oprosten jedan mali ispad
(Dejaneeeee!!!)
kraj ispada.

za malu kutiju je i mali ispad previše.


btw, meni je daleko interesantnije primetiti od kojeg je to oblika bila sklopljena kutija.

nsarski nsarski 10:53 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

btw, meni je daleko interesantnije primetiti od kojeg je to oblika bila sklopljena kutija.

Interesantno. Ima jedna prica, urbana legenda moguce, kako su neki tipovi iz Srbije uvozili namestaj od bambusa iz Indonezije. Na to su uredno placali carinu, namestaj prodavali, ali su se nekako mnooogo obogatili tim poslom. Ispostavilo se da je namestaj pakovan u kutije (da se ne osteti) od tikovine, veoma skupog drveta, koju su zasebno prodavali.
Carina na pakovanje se, naravno, ne placa - samo na sadrzaj:)
the the 12:36 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

nije legenda već standardni šablon, primenjen u mnogo varijacija. pa gde prođe...
što bi "naša" deca rekla: što da kupujem samo krekere kad u kutiju stane i 10 bananica? :)

Re: Ja znam odgovor,

easy peasy, sarski.
podnozje i vrh.
MightyNora i ti me tako divno podsecate na dane moje mladosti u Petnici. Da je MightyNora zensko, vec bih pomislila da je ona jedna sto je volela piletinu sa IQ preko 120 i smisljala razne perverzne kvizove za polaznike istazivacke stanice..
Streberka
Jukie Jukie 17:19 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

nsarski
Na vrhu brda se nalazi manastir. Jedan fratar krene u zoru iz podnozja brda, i svoje putovanje podesi tako da na sam zalazak sunca stigne do manastira na vrhu (usput je mogao daq zastajkuje, malo odrema, trci ako zeli, itd.). Sutradan, fratar u zoru krene iz manastira i putuje tako da u podnozje brda stigne na sam zalazak sunca (takodje, mogao je i ovim putem proizvoljno da se krece, zastajkuje, itd.).Dokazati da postoji mesto na brdu gde se taj fratar nasao u isto doba dana, penjuci se i spustajuci se.

Pa nije neophodno da postoji jedna odredjena tacka na kojoj bi se nasao tokom oba dana. Ja sam ga odmah zamislio kako se penje sa jedne strane brda i posle spusta sa druge
(jer sam vec poceo da razmisljam kako to brdo i samo zaklanja sunce pa je potrebno razlicito vreme od polaska fratra do zalaska sunca kad se penje i kad se vraca.)
MightyNora MightyNora 18:13 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

Nikad nisam bio u Petnici, mislim steta... mozda je trebalo :) Niti sam ikad merio IQ (hmmm, mozda bi to trebalo da uradim)

Inace nisam zaljubljenik kvizova, samo ih ponekad pratim, ali da, da, imam pasiju za mozgalicama svih vrsta.

Ustvari, uvek su me zavodile. Cine mozak ostrijim. Brzim. Svako zasto ima svoje...

Pozz Anna

kvizovi

ovi kvizovi nisu bili preterano intelektualni. Bili su vise, kako da kazem, animalni
MightyNora MightyNora 18:30 28.11.2007

Re: kvizovi

Lol, ok skontah na sta si mislila. Mada, sad kad ga tako kazes imam i ja slicno iskustvo sa jednom poznanicom, mogao bi od toga da ispadne dobar blog. Hvala na inspiraciji.

Odosmo previse u troll. Ustvari ja sutra odoh na Brajana Trejsija da vidim sta taj covek prica. A sad direks na veceru.

Pozz do uvece
nsarski nsarski 18:45 28.11.2007

Re: Dva fratra

A kako se ovo matematički dokazuje? :)

O, vrlo prosto.

6accdae13eff7i3l9n4o4qrr4s8t12ux

(Da ti pomognem Data aequatione quotcunque fluentes
quantitates involvente, fluxiones invenire; et vice versa
)
Covek u belom Covek u belom 19:09 28.11.2007

Re: Ja znam odgovor,

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
MightyNora i ti me tako divno podsecate na dane moje mladosti u Petnici. Da je MightyNora zensko, vec bih pomislila da je ona jedna sto je volela piletinu sa IQ preko 120 i smisljala razne perverzne kvizove za polaznike istazivacke stanice..
Streberka
Ima samo jedna ona, mada ima i jedan on .
Jeste trol, nego jel znas ti vic o zlatnoj ribici?

nego jel znas ti vic o zlatnoj ribici?

koji?
Covek u belom Covek u belom 21:31 28.11.2007

Re: nego jel znas ti vic o zlatnoj ribici?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
koji?
"E tako je bilo druze sudije a ne kako njena mama kaze", a pricao se za nekoga tamo...
MightyNora MightyNora 22:51 28.11.2007

Re: nego jel znas ti vic o zlatnoj ribici?

Odlican vic :)

Hvala na podsecanju
nsarski nsarski 03:04 28.11.2007

OK, chupacabra,

evo ti jos jedna.
Sta pise na ovoj tastaturi:

vucko vucko 03:08 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Piše: "WHAT A WORD?" :)
nsarski nsarski 03:11 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Nope!
Try again.

P.S. Hint: okreni se oko sebe, pa razmisli:)
vucko vucko 03:18 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

nsarski
Nope!
Try again.

Odustao i pogledao rešenje. Ne verujem da bih se setio u doglednom vremenu. Ostavljam drugima da se zabavljaju.
Nemanja_K Nemanja_K 03:37 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Pise NEWS zar ne?

Cini mi se da je pre desetak godina SKY News koristio ovu pogodnost za svoj program vesti.
nsarski nsarski 03:42 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Da, to pise. Strane sveta.
Ali, i u ovom slucaju treba misliti "sire". (To za sky news nisam znao, naravno, i sam nisam umeo da resim - mislim, ubrzo sam izgubio strpljenje):))

Zanimljivo da je Sokrat mislio da je proces resavanja problema proces "secanja". Treba se setiti necega sto znamo. Eto, ti si se "setio" sky news-a. Hm, there is nothing new under the sun - samo se treba setiti sta je bilo. Mozda se zato za starije ljude - one sa dugim secanjem - kazu da su "mudri"?
andjelija andjelija 05:18 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

LOOK?
nsarski nsarski 05:20 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

NEWS - Strane sveta. (N(orth), E(ast), W(est), S(outh) - tako strelice pokazuju:)).
andjelija andjelija 05:27 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

nsarski
NEWS - Strane sveta. (N(orth), E(ast), W(est), S(outh) - tako strelice pokazuju:)).

jao jeste :)
marta l marta l 06:28 28.11.2007

Re: sve zavisi...

moze i da ne znaci nista za one down under, stvar konvencije ......

Traditional world maps are drawn from the perspective of the first European explorers and cartographers – with the Northern Hemisphere at the top. We think it's time to break with tradition and show the world from the perspective of all those people living in the Southern Hemisphere. After all, there is no ancient geographical feature saying "This way up".

Nemanja_K Nemanja_K 07:22 28.11.2007

Re: sve zavisi...

marta l
moze i da ne znaci nista za one down under, stvar konvencije ......


zar ne mislis da si odrednicom "za one down under" upravo odredila sebe kao pristalicu "we are upper" konvencije

Traditional world maps are drawn from the perspective of the first European explorers and cartographers – with the Northern Hemisphere at the top.


Ovde bi zapravo trebalo da stoji: "first, European explorers and cartographers". U vreme dok se putovalo po Severnoj Hemisferi nije se ni znalo za Juzni Krst, pa je i logicno da je ceo sistem vrednosti podredjen Severnjaci kao osnovi rane pomorske navigacije.

Ako izuzmemo najverovatnija delekomorska putovanja van Sredozemlja starih Egipcana i Fenicana, ipak su prve mape starog sveta i nastale na tlu Evrope i kao takve pocele da se proucavaju i razvijaju.

We think it's time to break with tradition and show the world from the perspective of all those people living in the Southern Hemisphere. After all, there is no ancient geographical feature saying "This way up".


Koliko trebas da budes sick i iskompleksiran da bi izjavio ovako nesto?
marta l marta l 07:49 28.11.2007

Re: sve zavisi...

zar ne mislis da si odrednicom "za one down under" upravo odredila sebe kao pristalicu "we are upper" konvencije

opet sve zavisi....ako sam ja na cetvrtom spratu recimo, svi ispod su mi "down under" ))) znaci to je pitanje cinjenica.
naravno prilog i nije bio o zauzimanju strana, a i one obrnute mape su vise provokacija nego neki tvrd stav, bar u vecini slucajeva .....
cije su pristalice oni sa ekvatora))
Nemanja_K Nemanja_K 08:04 28.11.2007

Re: sve zavisi...

marta l
opet sve zavisi....ako sam ja na cetvrtom spratu recimo, svi ispod su mi "down under" ))) znaci to je pitanje cinjenica.
naravno prilog i nije bio o zauzimanju strana, a i one obrnute mape su vise provokacija nego neki tvrd stav, bar u vecini slucajeva .....
cije su pristalice oni sa ekvatora))


Slazem se. Ali kada su spratovi u pitanju gore i dole korespondira sa nasim poimanjem pravca delovanja vektora gravitacione sile, dok je u slucaju strana sveta i orjentacije na Zemlji u pitanju staro-srednjovekovna paranoja o padanju "od" Zemlje sa zacinom elitistickog kompleksa po kome su "oni dole" manje bitni od "onih gore".
MightyNora MightyNora 09:41 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

@ nsarski

Jel mogu da pitam sto bre taj chupacabra? Mislim, znam odakle je - Molder & Sculy right? Nego imam neka secanja na ovu uzrecicu koja su vezana za moj IRL nadimak, pa mi smesno sto se provlaci kroz postove, cu d' umrem (ovo je klasican primer nepostojanog A iz centralne Srbije - "Profesore, jel mogu da 'odem do WC-a, cu d'umrem?)

Pozz
nsarski nsarski 10:36 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Heh, u pitanju je preterivanje u asocijacijama. Posto je Vucko onda je Vuk, a onda je gordanac prvi put pomenula da bi mogao da bude i kao Chubaka, a on priznao da voli sir, i ja ga prozvao chupacabra. (Chupacabra je mitolosko bice - mada ih ima koji tvrde da postoji - krvolocna zver koja napada koze i sisa im mleko i ubija. Uglavnom mitologija Meksika i Kariba).
Uprkos krvolocnom imenu, Vucko je meni jedan od najsjajnijih komentatora i pisaca ovde. Ovo chupacabra je iz miloste. Tepanje, takoreci.
MightyNora MightyNora 11:31 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Hehe, ok, mene i dan danas, posle 10 godina, jedan covek i dalje u sali tako zove, mada su meni taj nadimak nadenuli zbog zvucne slicnosti sa prezimenom... Bilo mi je malo previse slucajnosti :)

Inace ajde jos jedan...

Dodajuci samo jednu liniju promenite ovo:

IX

u broj 6.
nsarski nsarski 11:37 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Pa, ovo
XI
se menja u 6 (i njegovu refleksiju) horizontalnom linijom

a ono gore
IX
na isti nacin u broj 4.
MightyNora MightyNora 11:48 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Paz paz cek cek...

Dakle dodajuci jednu liniju promeniti ovo IX u 6, ajd da pomognem - pri tome ne seci nikako postojecu sliku. Ustvari bi pravo pitanje bilo da li je to uopste broj 9?

nsarski nsarski 11:52 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Oh, bio sam na pogresnom putu jer sam negde video nesto slicno.
SIX je resenje (nigde ne kaze da linija treba da je prava).
vucko vucko 11:53 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

MightyNora
Paz paz cek cek...

Dakle dodajuci jednu liniju promeniti ovo IX u 6, ajd da pomognem - pri tome ne seci nikako postojecu sliku. Ustvari bi pravo pitanje bilo da li je to uopste broj 9?



S + IX
nsarski nsarski 11:56 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Hah, nsarski pobedjuje i foto-finishu!
vucko vucko 12:00 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

Hah, nsarski pobedjuje i foto-finishu!

ok, zadovoljan sam i sa odličnim, drugim mestom
nsarski nsarski 12:02 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

ok, zadovoljan sam i sa odličnim, drugim mestom

Poslednjim, Vulfi. A ja pretposlednjim:) NocnaKobila je prva na ovom derbiju.
MightyNora MightyNora 12:12 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

yup, that's it :)
dunjica dunjica 12:30 28.11.2007

Re: OK, chupacabra,

nsarski
ok, zadovoljan sam i sa odličnim, drugim mestom

Poslednjim, Vulfi. A ja pretposlednjim:) NocnaKobila je prva na ovom derbiju.


Hehehe, sad me podsjetiste na onu hladnoratovsku anegdotu koja govori o sportskom takmičenju u kojem su jedina dva učesnika bile ekipe USA i SSSRa. Ameri dobili utakmicu, Rusi izgubili.

Sutradan izvještavaju američki mediji: "Mi smo osvojili prvo, a ekipa SSSRa posljednje mjesto!"

Istovremeno Sovjeti izvještavaju: "Mi smo osvojili izvrsno drugo, a Amerikanci ne tako loše predposljednje mjesto!"
the the 13:44 28.11.2007

i još jedan

dodati liniju za tačan izraz ali ne precrtati jednakost:

VIV = II
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 15:14 28.11.2007

Re: SIX

Mozda ima jos jedno resenje:

I X 6
(jedan puta sest)
MightyNora MightyNora 16:33 28.11.2007

Re: SIX

I X 6
(jedan puta sest)


Alal Vera.... ovog jos nisam video... uopste ne zvuci lose...

Sto ga vise gledam sve mi se vise svidja :)

Pozz
MightyNora MightyNora 16:44 28.11.2007

Re: i još jedan

the
dodati liniju za tačan izraz ali ne precrtati jednakost:

VIV = II


Hmmmmm, dobar the dobar.... ne znam sad moram da priznam, ali si me podsetio na jos jedan

XXII / VII = II

Ista prica kao kod tebe - dodati liniju za tačan izraz ali ne precrtati jednakost

Ae pa ko pre stigne do resenja javlja ovom drugom

Pozz
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 17:07 28.11.2007

Re: i još jedan

1) VIV = II
resenje je u podzemnom delu biljke

2) XXII / VII = II
resenje je - pi(h)!
MightyNora MightyNora 17:09 28.11.2007

Re: i još jedan

Congratz :)

for both of them :)
the the 18:01 28.11.2007

Re: i još jedan...

...congratz!

Peđa, sada ti zadaješ! :)

andjelija andjelija 05:27 28.11.2007

kad smo kod kutije

mnogo me podseca na knjigu :
THE BOX Slavoljub Stanković
To je princip: onakav si, kakve kutije pakuješ.
Sve je pakovanje. I sve ima neko pakovanje. To je moja filozofija. Pakujemo kad pričamo, pakujemo kad slušamo. Pakujemo kad volimo, pakujemo kad mrzimo. Pakujemo sebe, pakujemo druge. Pakujemo sve. I pakujemo stalno. Koliko god da pakujemo, uvek postoji nešto što još nismo spakovali. To je, takođe, princip. Pakerski. Zato na početku svake selidbe napravimo kutiju, koja ostaje otvorena do samog kraja. Prva i poslednja. Za nju sam zadužen ja.
Ja pakujem nekoliko kutija u isto vreme. Zovu me Cvrle. Na pakerskom Zwerle. http://bp0.blogger.com/_J-XUmBm_23Y/Rvy8EKVCSSI/AAAAAAAAARc/E9RKqDufCOc/s1600-h/The+Box.jpg
MightyNora MightyNora 09:50 28.11.2007

Re: kad smo kod kutije

Totalno se slazem! A mi smo ti onda mali "manekeni za kabastu robu" koju, kao u skladistu, kutiju po kutiju prebacujemo na drugo mesto. I najopasniji su nam onui slucajevi koje jos nismo smestili u kutije. Zato imamo potrebu da odmah katalogiziramo - koji si ti horoskopski znak? (aha, smestaj ga u Lavove, Ovnove...) jel imas Mercedes ili Keca? (aha, ima para, nema para) a cime se ti bavis?....

Pakujemo slike sa svadbi, pakujemo lepe i ruzne uspomene, pakujemo svoje uspehe i neuspehe... cak idemo dotle da sa lakocom u jednom trenutku spakujemo i sami sebe.

A da to nismo ni primetili. I jos vezemo i masnicu.

Pozdrav za pakera sa otvorenom kutijom :)
mocna malena79 mocna malena79 11:17 28.11.2007

Re: kad smo kod kutije

MightyNora
... cak idemo dotle da sa lakocom u jednom trenutku spakujemo i sami sebe. A da to nismo ni primetili. I jos vezemo i masnicu. Pozdrav za pakera sa otvorenom kutijom :)


generalno imam problem sa pakovanjem, u kutije, ormare, kofere. Ovo poslednje specijalno, moze se reci da se godinama nisam nicemu naucila, pakujem se jednako gabaritno i za put od 10 dana kao i za onaj od mesec dana :)

a girl's gotta do what a girl's gotta do..

E sad , back to the box! Naime, isti eksperiment je primenio i moj docent na svom prvom predavanju Creative Planning, pre jedno dva meseca, i dok su se ostali nemcici bas bavili temom, meni postalo sumnjivo sto sam do resenja dosla relativno brzo, pa sam pokusala jos malo da petljam :)
Elem, originalno resenje je bilo jedino ispravno, drugacije i ne moze, ono sto je bilo zbunjujuce je to sto nas docent nicim nije najavio eksperiment, dakle nije rekao " da vidim da li znate da razmisljate outside the box" :)

Hug

p.s. imas preporuku od mene, naravski, ovo je tema koja me oduvek interesovala, sad zbog specijalistickih studija naravno pojacano!

MightyNora MightyNora 12:32 28.11.2007

Re: kad smo kod kutije

Znam kako ti je sa pakovanjem. Ja krenem tri dana ranije da se pakujem pre nego sto krenem na bilo koji put. Jaoooj drameeee.... Inace ja to zovem i sabijanjem. U BG slaengu "sabijanje" oznacva i klopu u 4 ujutru kada se vracas iz grada izgladneo i blago nacirkan, kada stvarno nisi gladan ali jedes zbog toga sto nisi jeo zadnjih 10 sati - "Ae da sabijemo nesto pa da idemo na spavanje..."

Tako i sa znanjem - ako ga stalno samo sabijamo izguzvace se pa nam nece nista vredeti. Treba stalno vaditi znanje na provetravanje - izneses ga malo napolje, otreses prasinu, preslozis, vidis da imas jos mesta - i postanes gladan jos znanja - ali ovog puta na zdrav nacin :)

Inace, primer sa tackama stalno koristim u svojim predavanjima. Imam ih jos par pa ih stalno menjam.

Pozz i hvala za hug - idemo sa ovom i slicnim temama u talasima i u daljim blogovima

WAVE WAVe WAve Wave wave
Epicurus Epicurus 11:38 28.11.2007

jos jedan...

Zadatak resio!
Jos jedan primer za- thinking outside the box -puzzle

IDNILB
MightyNora MightyNora 12:57 28.11.2007

Re: jos jedan...

Ok, primio k znanju

Kad provri javljam se....

hmmmmmm...

Pozz
dunjica dunjica 11:44 28.11.2007

Hellen Keller

Znam za priču u kojoj se jedna devojčica (mislim da je Ruskinja) rodila slepa i gluva. Uspela je, sopstvenim trudom, da završi fakultet. I ko će ga znati šta još…


Najpoznatija je Hellen Keller.
MightyNora MightyNora 12:47 28.11.2007

Re: Hellen Keller

O hvala,

Ja stvarno ne znadoh, pa sam se i nadao da ce neko znati ...

Tako da jos jednom hvala :)
Djole Djole 13:08 28.11.2007

Done

Resenje poslato na "pregled" autoru
MightyNora MightyNora 13:26 28.11.2007

Re: Done

10 za Djoleta :)

Tacno resenje.

Congratz :)
d j o l e d j o l e 14:33 28.11.2007

Sometimes

you wonder what's inside the box :)

MightyNora MightyNora 14:38 28.11.2007

Re: Sometimes

hehehe, great one :) really great
automat automat 14:49 28.11.2007

kako?

Znam za priču u kojoj se jedna devojčica (mislim da je Ruskinja) rodila slepa i gluva. Uspela je, sopstvenim trudom, da završi fakultet. I ko će ga znati šta još…

kako su toj maloj možda ruskinji a možda i ne-ruskinji objasnili koncept pismenosti, a kamo li fakulteta ako je i slepa i gluva od rođenja?

čemu čitanje ovoga dalje ako ovako počinje?

i kako ovo niko da primeti?
dunjica dunjica 14:56 28.11.2007

Re: kako?

Alo... Primjećeno, itekako, samo treba čitati komentare.
Helen Keller, još jednom. O njoj je mnogo pisano i film sniman. Mislim da nije jedina koja je napravila toliki podvig.

Kaže narod: ispeci, pa reci.
automat automat 15:03 28.11.2007

Re: kako?

na toj istoj wikipediji piše od detinjstva

slažem se, ispeci pa reci. :)

dakle, kako da objasniš nekom gluvom i slepom od rođenja šta je to pismenost?
MightyNora MightyNora 15:22 28.11.2007

Re: kako?

In the mid-nineteenth century, Laura Bridgman, a young child from New Hampshire, became one of the most famous women in the world. Philosophers, theologians, and educators hailed her as a miracle, and a vast public followed the intimate details of her life with rapt attention. This girl, all but forgotten today, was the first deaf and blind person ever to learn language.

Laura's dark and silent life was transformed when she became the star pupil of the educational crusader Dr. Samuel Gridley Howe. Against the backdrop of an antebellum Boston seething with debates about human nature, programs of moral and educational reform, and battles between conservative and liberal Christians, Freeberg tells this extraordinary tale of mentor and student, scientist and experiment.

Under Howe's constant tutelage, Laura voraciously absorbed the world around her, learning to communicate through finger language, as well as to write with confidence. Her remarkable breakthroughs vindicated Howe's faith in the power of education to overcome the most terrible of disabilities. In Howe's hands, Laura's education became an experiment that he hoped would prove his own controversial ideas about the body, mind, and soul.

Poignant and hopeful, The Education of Laura Bridgman is both a success story of how a sightless and soundless girl gained contact with an ever-widening world, and also a cautionary tale about the way moral crusades and scientific progress can compromise each other. Anticipating the life of Helen Keller a half-century later, Laura's is a pioneering story of the journey from isolation to accomplishment, as well as a window onto what it means to be human under the most trying conditions.

In 1837, Samuel Gridley Howe, director of Boston's Perkins Institution for the Blind, heard about a bright, deaf-blind seven-year-old, the daughter of New Hampshire farmers. At once he resolved to rescue her from the "darkness and silence of the tomb." And indeed, thanks to Howe and an extraordinary group of female teachers, Laura Bridgman learned to finger spell, to read raised letters, and to write legibly and even eloquently.

Philosophers, poets, educators, theologians, and early psychologists hailed Laura as a moral inspiration and a living laboratory for the most controversial ideas of the day. She quickly became a major tourist attraction, and many influential writers and reformers visited her or wrote about her. But as the Civil War loomed and her girlish appeal faded, the public began to lose interest. By the time Laura died in 1889, she had been wholly eclipsed by the prettier, more ingratiating Helen Keller.

Jel to dosta ili mora jos? Mislim ok tehnicki si u pravu (ova devojka nije zavrsila fakultet, da li zadovoljava to da je naucila da pise...objasnjena pismenost), ali ako ces da trazis dlaku u jajetu mozes i to, nije problem...

Uzdravlje
dunjica dunjica 15:40 28.11.2007

Re: kako?

na toj istoj wikipediji piše od detinjstva


Wiki na engleskom:
She was not born blind and deaf; it was not until nineteen months of age that she came down with an illness described by doctors as "an acute congestion of the stomach and the brain", which could have possibly been scarlet fever or meningitis. The illness did not last for a particularly long time, but it left her deaf and blind. At that time her only communication partner was Martha Washington, the six-year-old daughter of the family cook, who was able to create a sign language with her; by age seven, she had over 60 home signs to communicate with her family.

Od 19.mjeseca starosti, znaci.
automat automat 15:43 28.11.2007

Re: kako?

Jel to dosta ili mora jos? Mislim ok tehnicki si u pravu (ova devojka nije zavrsila fakultet, da li zadovoljava to da je naucila da pise...objasnjena pismenost), ali ako ces da trazis dlaku u jajetu mozes i to, nije problem...Uzdravlje[/quote


ma nemam ja ništa protiv toga da neko gluv i slep nauči da čita piše završava fakultete doktorate itd.

i nije problem dlaka u jajetu.

problem je to što ni u ovom tekstu koji si naveo nigde ne stoji da je devojčica bila slepa i gluva od rođenja.

lepše i pametnije bi bilo da si editovao svoj post, ovako...

Uzdravlje
MightyNora MightyNora 15:53 28.11.2007

Re: kako?

Ok, ok, razumeo sam poentu. Hteo si da se sustinski tacno izrazim. Mislim, nije mi bila namera da navedem lazni podatak (i dalje mislim da nisam, svako ima pravo na svoje glediste), vec da to iskoristim kao metaforu za poentu. Mada ok, hvala na primedbi, gledacu da u buducim tekstovima budem precizniji.

Ajd uzdravlje
automat automat 15:20 28.11.2007

kako se postaje bloger na b92?

jel može ovde da se prijavi ko god hoće ili mora da se prođe neka kontrola ili preporuke od ostalih blogera ili...

da li neko zna i da li može da mi objasni na koji način?

hvala unapred
dunjica dunjica 15:38 28.11.2007

Re: kako se postaje bloger na b92?

preporuke od ostalih blogera

ne znam koliko je potrebno. Drugi, direktan nacin je da te redakcija prepozna kao VIP, pa pozove da pises ovdje.
Kazezoze Kazezoze 15:46 28.11.2007

ako se ne varam,

odgovor se vidi na slici)
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 16:06 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

Ima raznih slika, kao na primer:


(posto ne radi preko "Image" funkcije, evo samo linka
MightyNora MightyNora 16:07 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

Kaze, gledam po sopstvenom blogu i ne kontam tacno na koju sliku si mislio. Pomagaj, koja, gde, kako, zasto, :)))

Daj neki hint :)

Pozz
Kazezoze Kazezoze 16:33 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

pa odgovor je valjda u kutiji, odnosno onom kvadratu u kojem su tachke smeshtene(?)
zamisli da je pozadina, odnosno ova stranica na blogu crvena.
MightyNora MightyNora 16:40 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

Mislim da sam skonto na sta si mislio. Hteo si da kazes da su one spojene kvadratom koji ih uokviruje (kvadratom same slike). Ako je to slucaj, postavka je pogresna.

Probaj sledecu stvar. Nacrtaj tacke na papir, i probaj da ih spojis sa 4 prave linije ne dizuci olovku sa papira tako sto ces da krenes direktno od jedne tacke (od koje god izaberes).

Mada zanimljivo glediste imas, moracu da razmislim malo o tome... :)

Pozz
Kazezoze Kazezoze 16:49 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

pokushacu, ali mislio sam da ako je taj kvadrat stranica papira onda su te tachke rupe na stranici i samim tim su jedna celina.
MightyNora MightyNora 16:54 28.11.2007

Re: ako se ne varam,

Zato ti i kazem da ti je glediste zanimljivo :)

Srecno
Spadalo Spadalo 20:02 28.11.2007

Mozgalica

Čuveni problem "Anamarija" Sema Lojda stavljao je, kažu, čak i univerzitetske profesore na muke. Ovaj matematičko - lingvistički problem glasi ovako:

Ana i Marija imaju zajedno 44 godine. Marija je dva puta toliko stara koliko je Ana bila kada je Marija bila upola toliko stara koliko će Ana biti kada Ana bude tri puta toliko stara koliko je Marija bila kada je Marija bila tri puta toliko stara koliko je tada bila Ana.
Po koliko godina imaju Ana i Marija?
Djole Djole 21:31 28.11.2007

Re: Mozgalica

Ako resenje ne mora da bude celobrojno, mislim da je odgovor 25.5 i 18.5
?
Covek u belom Covek u belom 00:27 29.11.2007

Re: Mozgalica

Ne vec 27.5 i 16.5. Zanimljiva mozgalica, najveca zabuna je lingvisticka, jer se mesaju sadasnje, proslo i buduce vreme.
Spadalo Spadalo 05:31 29.11.2007

Re: Mozgalica

Covek u belom
Ne vec 27.5 i 16.5. Zanimljiva mozgalica, najveca zabuna je lingvisticka, jer se mesaju sadasnje, proslo i buduce vreme.

Tačno! Čestitam!
ivana23 ivana23 20:57 28.11.2007

Zagonetka

Ja činim polarne medvede belim
I ja činim da plačeš.
Ja činim da dečaci moraju da piške
I devojčice da češljaju svoju kosu.
Činim da poznati izgledaju glupo
I obični ljudi kao poznati.
Činim da palačinke postanu braon
I činim da sampanjac penuša.
Ako me stisneš, "popnuću".
Ako me pogledaš, "popnućeš".
Možeš li da rešiš zagonetku?

Dok srednjoskolci u ogromnom procentu ne znaju odgovor na ovu zagonetku, cak 84% dece u vrticima je dalo tacan odgovor - koji glasi:
vucko vucko 22:01 28.11.2007

Re: Zagonetka

"ništa".
ivana23 ivana23 22:41 28.11.2007

Re: Zagonetka

vucko
"ništa".

Nije, sorry.
MightyNora MightyNora 23:04 28.11.2007

Re: Zagonetka

Da nije...

Al cu sad da lupim al moram da probam

Ljubav?

Dal ostadoh ziv?
ivana23 ivana23 23:13 28.11.2007

Re: Zagonetka

MightyNora
Da nije...Al cu sad da lupim al moram da probamLjubav?Dal ostadoh ziv?


Odgovor je: NE

Možeš li da rešiš zagonetku? NE

Zato su deca u vrticu "znala" odgovor, dok su odrasliji "mozgali" i nisu hteli da priznaju...
MightyNora MightyNora 23:20 28.11.2007

Re: Zagonetka

Hahahaha, ok, bas je dobra....

Uhvatio sam se da nadjem resenje pa ne pustam :)

vucko vucko 23:53 28.11.2007

Re: Zagonetka

ivana23
MightyNora
Da nije...Al cu sad da lupim al moram da probamLjubav?Dal ostadoh ziv?


Odgovor je: NE

Možeš li da rešiš zagonetku? NE

Zato su deca u vrticu "znala" odgovor, dok su odrasliji "mozgali" i nisu hteli da priznaju...

To je to, sorry - ja sam čuo za ovako nešto u engleskoj verziji, gde kaže nešto tipa "šta je to ...." i onda gomila kontradiktornih uslova. Deca su odgovarala sa "ništa" - što je tačan odgovor.
ivana23 ivana23 23:53 28.11.2007

Re: Zagonetka

MightyNora
Hahahaha, ok, bas je dobra....Uhvatio sam se da nadjem resenje pa ne pustam :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana