Mediji| Politika

osmeh

Biljana Srbljanović RSS / 28.11.2007. u 09:42


Iscrpljujući incident je završen, baner i direktni link emisije Peščanik, vraćeni su tamo gde im je oduvek bilo mesto. U to sam, nekako, od početka verovala i dalje uporno insistiram da Peščanik i B92 prirodno pripadaju zajedno.

 

Rekla bih ovde nešto o polemici koja se već mesecima vodi u medijima.

Srpskom medijskom scenom, vladaju ljudi koji zastupaju zvanične stavove vlade Srbije. Čak i kada su ti stavovi u potpunoj suprotnosti sa osnovnom etikom i elementarnim zanimanjem novinara. Srpskim medijima vladaju analitičari, kolumnisti i samozvani politički mislioci, koji govore tiho, biranim rečnikom, vode tihi, pristojni rat protiv svojih sopstvenih gradjana. Ti ljudi su medjusobno umreženi, jedni druge pozivaju, hvale, tapšu po ledjima, jedni drugima objavljuju tekstove, za njih dobro plaćaju i to u sasvim nespojivim i često konkurentskim medijima, a pre svega imaju jednog jedinstvenog, zajedničkog neprijatelja. Srpskim medijima vladaju ljudi koji vode podmukli, potuljeni rat protiv jednog dela svojih gradjana. Direktori vladinih medija i satelita, svoj posao rade samo sa jednim ciljem, da se obračunaju sa nama, svojim gradjanima, zbog kojih uopšte i postoje.

Za mene je to istorija koja se ponavlja. I to je ono što me poražava.

Da se razumemo, ni malo me ne vredja da me na RTS-u nazivaju "radioaktivnim otpadom". Kada to dolazi sa televizije kojom nekontrolisano i brutalno gospodari autor rečenice "Ako Djindjić preživi, Srbija neće", a od gostiju poražavajućih intelektualnih sposobnosti, šta drugo mogu nego da slegnem ramenima. Teško mi pada da budem primorana da dajem novac za privatnu prćiju vladinih službenika, ali svaki novi mesec plaćene pretplate za koji dobijam ponižavajući program i direktnu političku propagandu, je jednan trenutak bliže kraju te medijske tiranije. Gradjani su već više puta pokazali kako izgleda kada im prekipi i kada se oni poduhvate uredjenja RTS-a. I to je isto tako istorija koja se ponavlja.

To što kolumnista bira pristojne reči kojima će iznositi laži, klevete, varati čitaoce, spinovati javno mnjenje i promovisati vlast po svaku cenu, to ne znači da je to zaista pristojno. To što slavska buržuazija ne psuje, ne znači da svaka njihova misao, opasna po Srbiju i njene susede, ne vredja njene gradjane. To što tu ljudi, tihim i kontrolisanim glasovima šire strašnu mržnju i raslojavanje svog sopstvenog stanovništva, oglušujući se o činjenice, sudske dokumente, političku zbilju, društvenu realnost i dobre namere, mnogo je opasnije od svake psovke i uvrede dobačene iz publike nemoćnih i onih čije su ruke vezane.

Osmeh vladinih plaćenika, koji nam upućuju dok lažu o nama, o svojim gradjanima, o svojoj zemlji, o njenoj budućnosti, osmeh s kojim uredjuju svoje pristojne novine kojima nas lažu, gori je od svake psovke.

Surovi osmeh kojim nam se obraćaju umreženi gospodari srpskih medija, ne može biti zamena za istinu. Prostota je moralna kategorija i ona se ne meri rečima. Meri se količinom zla, na koju je neko spreman, a da bi zaštitio svoj interes i interes ljudi koji ga plaćaju.

Kada mi se u Srbiji neko moćan osmehne, znam da mi radi o glavi. Jer ovde ništa više nema za džabe. Sve nešto košta, pa i pravo da lopovu kažeš da je lopov, a da pri tom sačuvaš sve zube.

Mršteći se i uz psovku, poklanjam vam ovog jutra poeziju.

 

Djura Jakšić

Osmeh

Volem slušat morskijeh talasa
Strahovitu smrtonosnu jeku,
I noževa krvožednu seku,
I lajanje nesnošljivih pasa;

Volem čuti groma lelek pusti,
I urlanje lavova svirepo:
Nego osmeh umereni lepo
S čovečijih tankih slušat usti.

More davi, strasno lav ujeda,
Sablja seče, grmeč grom obara -
Al' toliko pokora ne stvara,
Kao osmeh čovečijeg jeda.

 

 

 

Atačmenti



Komentari (206)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:59 28.11.2007

Alkibijad Nuša the great

"To što tu ljudi, tihim i kontrolisanim glasovima šite strašnu mržnju i raslojavanje svog sopstvenog stanovništva, oglušujući se o činjenice, sudske dokumente, političku zbilju, društvenu realnost i dobre namere, mnogo je opasnije od svake psovke i uvrede dobačene iz publike nemoćnih i onih čije su ruke vezane."

Tiha voda Srbiju roni.
Ne veujem da je sve počelo sa SM i da je sve završeno sa VK. To mi se čini prejednostavno rešenje. A SM jeste bio baš velika nesreća i baš je lepo zborio, i kulturno i bez psovki. I VK je baš kulturan.
Ko je bacio radioaktivnu kletvu na sve nas? Pokažite mi prstom ko je kriv za našu nesreću i ja ću biti srećan.

marumi marumi 10:07 28.11.2007

Re: Alkibijad Nuša the great

Ko je bacio radioaktivnu kletvu na sve nas? Pokažite mi prstom ko je kriv za našu nesreću i ja ću biti srećan


Mi sami!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 10:07 28.11.2007

OSMEH DŽELATA...

I njegova uteha : Nebojte se, neće ništa boleti..

ludvig ludvig 10:12 28.11.2007

Re: Alkibijad Nuša the great

Mi sami!


ili ti jedna balaševićeva pesma sličnog imena...
marumi marumi 10:15 28.11.2007

Re: Alkibijad Nuša the great

Tiha voda Srbiju roni. Ne veujem da je sve počelo sa SM i da je sve završeno sa VK. To mi se čini prejednostavno rešenje. A SM jeste bio baš velika nesreća i baš je lepo zborio, i kulturno i bez psovki. I VK je baš kulturan. Ko je bacio radioaktivnu kletvu na sve nas? Pokažite mi prstom ko je kriv za našu nesreću i ja ću biti srećan.

Ne bojte se psa koji laje. Cuvajte se onog koji cuti.
Spadalo Spadalo 10:43 28.11.2007

Re: OSMEH DŽELATA...

vidomir pavlovic
I njegova uteha : Nebojte se, neće ništa boleti..


"Gore glavu momče!", reče dželat i namače mu omču...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:09 28.11.2007

Re: Alkibijad Nuša the great

Mi sami!

Bas si me usrećila.
dragan7557 dragan7557 16:40 28.11.2007

Re: Alkibijad Nuša the great

Srpskom medijskom scenom, vladaju ljudi koji zastupaju zvanične stavove vlade Srbije. Čak i kada su ti stavovi u potpunoj suprotnosti sa osnovnom etikom i elementarnim zanimanjem novinara. Srpskim medijima vladaju analitičari, kolumnisti i samozvani politički mislioci, koji govore tiho, biranim rečnikom, vode tihi, pristojni rat protiv svojih sopstvenih gradjana. Ti ljudi su medjusobno umreženi, jedni druge pozivaju, hvale, tapšu po ledjima, jedni drugima objavljuju tekstove, za njih dobro plaćaju i to u sasvim nespojivim i često konkurentskim medijima, a pre svega imaju jednog jedinstvenog, zajedničkog neprijatelja. Srpskim medijima vladaju ljudi koji vode podmukli, potuljeni rat protiv jednog dela svojih gradjana. Direktori vladinih medija i satelita, svoj posao rade samo sa jednim ciljem, da se obračunaju sa nama, svojim gradjanima, zbog kojih uopšte i postoje.


Isto kao i kod nas u EU.
jesen jesen 10:05 28.11.2007

Preporuka..

....sta vise reci, sve ste rekli....
JJ Beba JJ Beba 13:08 28.11.2007

Re: Preporuka..

Srpskim medijima vladaju analitičari, kolumnisti i samozvani politički mislioci, koji govore tiho, biranim rečnikom, vode tihi, pristojni rat protiv svojih sopstvenih gradjana. Ti ljudi su medjusobno umreženi...



"govori tiho i nosi psa sa sobom"
diskutant diskutant 01:04 29.11.2007

Re: Preporuka..

par pitanja:

1) koliko vas smatra da je iscrpljujuci incident nastao zbog psovackog jezika, a ne zbog lazi izrecenih u tekstovima?

2) zar neko zaista smatra da se b92 ne bi bunila da je lukovic lazi plasirao 'pristojnim jezikom'?

hvala.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 09:11 29.11.2007

Re: Preporuka..

diskutante, o kakvim lazima govoris?
o cemu se radi?
marumi marumi 10:10 28.11.2007

Placanje

Teško mi pada da budem primorana da dajem novac za privatnu prćiju vladinih službenika, ali svaki novi mesec plaćene pretplate za koji dobijam ponižavajući program i direktnu političku propagandu, je jednan trenutak bliže kraju te medijske tiranije. Gradjani su već više puta pokazali kako izgleda kada im prekipi i kada se oni poduhvate uredjenja RTS-a. I to je isto tako istorija koja se ponavlja.

Za privatnu prciju masnog Tijanica koji ima platu 200.000 a koji je danak uzimao od mog pokojnog oca od njegove penzije od 11.000 do zadnjeg njegovog daha.
marumi marumi 10:13 28.11.2007

AKO VAM JE DOBRO ONDA NISTA

najlepsi je slogan za mene ikada osmisljen. Osim b92 i Pescanika mediji su u Srbiji ubudjali kao sto su budjavi svi zakoni i sudije koje ih ''sprovode''.
Strongman Strongman 10:18 28.11.2007

Osim pescanika

koji je doza istine svima nama nepravedno se ne spominju "Beogradski Sindikat" i "Nikad Izvini" kao veoma jaka kritika drustvu.


Sto se tice loa pescanika ajde da smatramo da su ga samo zaboravili pa ga vratili, jer niko ne daje zvanicna objasnjenja.

antioksidant antioksidant 10:36 28.11.2007

.

Strongman
koji je doza istine svima nama nepravedno se ne spominju "Beogradski Sindikat" i "Nikad Izvini" kao veoma jaka kritika drustvu.Sto se tice loa pescanika ajde da smatramo da su ga samo zaboravili pa ga vratili, jer niko ne daje zvanicna objasnjenja.

"Nikad izvini" nisam (redovno) gledao ali mi je vise licilo na vodvilj nego na (smislenu) kritiku drustva (nekako losa kopija "Indexovog radio pozorista"

"Beogradski sindikat" imaju oni svog besa/bunta (s razlogom) ali nekako je njihov neodvojiv deo
Da se foliras ko Englez, kad dodju neki strendzeri,
Da se odreknes Guce, kajmaka i radze,
A tolerises Hrvate, Borku, gej parade,
Ma, jebes Levijeve dokumentarce,
Nije me sramota sto poreklom sam odavde.

Mada da ne sirimo pricu, to je vec razglabano na starom blogu (cak su i neka objasnjenja data (nekom smislena, nekom ne))

milos g. milos g. 16:52 28.11.2007

Re: Osim pescanika

koji je doza istine svima nama nepravedno se ne spominju "Beogradski Sindikat" i "Nikad Izvini" kao veoma jaka kritika drustvu.

BSBS imaju par dobrih stvari,ali su diletanti.Tipujem da im npr. kao i voditeljici "Kaziprsta" najvise od svega smeta odelo kod politicara.i nakenjali se onoliko o Canku u vreme DOSa... i ne znam o kome jos.(samo neko marcela nemoj da mi spomene,u sustini ko god je od tzv.repera pljunuo na one na koje pljuju i tabloidi dobio je termin kod Olje B.)
Nikad izvini ne bih ni da komentarisem.karikirano,na granici kicha.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:32 28.11.2007

Re: Osim pescanika

Strongman
koji je doza istine svima nama nepravedno se ne spominju "Beogradski Sindikat" i "Nikad Izvini" kao veoma jaka kritika drustvu.


O BS sam saznao vise ovde na blogu i svideli su mi se. U stvari mislim da su dragoceni, zato sto kod nas skoro da nema pojedinaca/grupa/institucija koji se bave pravom, angazovanom i partijski nezavisnom kritikom drustvenih pojava. Jednostavno, skoro svako je angazovan (iz raznih razloga i na razne nacine) na strani jedne partije ... i onda svako kritikuje samo svoje politicke protivnike a iste/slicne stvari kod svoje politicke opcije brani ... ili bar tolerise (pa i ova diskusija o PL je to odlicno pokazala)... Cak i novinari kojima je neutralnost osnov poziva uglavnom su zastupnici neke politicke opcije. I vidim da mnogi brane to brkajuci pri tom drustvenu angazovanost sa onom partijskom ....

Evo na primer korupcija. Jasno je da je to sve prazna prica ako se ne postigne NAJTRASPARENTNIJE MOGUCE finansiranje partija. I o tome sve partije cute (ili se bar vade jedni na druge). I mi svi znamo zasto cute. Sta uopste znaci to ako ja istupam protiv jednog tajkuna i trubim o korupciji, i to bas "slucajno" onog koji ne finansira moju partiju, a ne borim se protiv nekog drugog, koji, opet "slucajno", verovatno finansira moju partiju ... a znam da su i jedan i drugi na problematican nacin postali to sto jesu ...
adam weisphaut adam weisphaut 17:45 28.11.2007

Re: Osim pescanika

Sta uopste znaci to ako ja istupam protiv jednog tajkuna i trubim o korupciji,

Pa iako trollujes temu jer ti je mnogooooooooo bolna da ubacim my two cents Vaso
U kapitalizmu kapitalisti finansiraju stranke, jer je novac kod njih, svi to znamo,ali onog trenutka kada neko uspostavi monopol u jednom od najznacajnijih segmenata za ekonomiju, pa pocne da finansira sve redom stranke, pa pocne da odredjuje ko ce da se hapsi a ko ne (prica se, ne znam da li je tacno) pa kupi buljuk toletoidnih medija i po kojeg "uglednog urednika" pa salje svoju sarmantnu VP da brendira Srbiju kao da je njegova prcija i mase timom advokata na cijem celu je predsednik pravnog odbora najjace vladajuce stranke tada je to vise nego alrmantan razvoj. Posle ove kampanje taj uticaj je porilicno uzdman sto je dobar razvoj za gradjane Srbije a, al' ti ne zelis to da vidis u svojoj "objektivnostii argumentovanosti"
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:28 28.11.2007

Re: Osim pescanika

Adam
Pa iako trollujes temu jer ti je mnogooooooooo bolna da ubacim my two cents Vaso


Eto ti ga sad, ja odgovorim na post na kome vec ima nekoliko komentara ... i samo ja trolujem. Svi smeju da pominju sve partije a samo "siroti mali Vasilije" ne sme?

I sat sad ti prosirujes temu na monopol? Evo slazem se i podrzavam nadleznu komisiju za borbu protiv monopola. Ako ona ne radi dobro(ili je neko sprecava u tome) pridruzujem se protestu. Zadovoljan?

A ono u vezi i finansiriranja partija si mi nekako nedorecen ... il' nemas pojma o cemu pricas(m)?:))))

Pa i u Nemackoj neka velika firma obicno finansira SVE (ili skoro sve) partije. Ali tamo lepo kliknes na link pa mozes da vidis koliko koja partija je dobila od koje firme (i kojoj godini). I to je samo polazna tacka u baze podataka o partijskom finansiranju. Pa recimo kad vidim da neka partija ima u svom voznom parku BMW X5 (to je onaj BMW dzip onda mogud da proverim na netu da li su (i koliko) oni dobili to od BMW (oni recimo svoje partijske priloge daju u leasing vozilima).

E dok mi tako ne budemo imali kod nas, kako onda covek moze da veruje nekoj partiji (o partijicama i da ne govorimo:)))? Kako ce da se bore protiv korupcije oni koji sami kriju svoje finansiranje? I koja se partija kod nas zalaze za to? Ja ne znam ni jednu. I ko ce da vrsi pritisak na njih da donesu slicne propise? Pa niko, posto taj neko ko bi to radio, ne moze biti "pri nekoj partiji" (jer se partijama izgleda svidja i ovako) ... a takvih kod nas skoro i da nema (osim pomenuti BS ... i mozda jos poneko ... ali to je sve premalo)

pozz

milos g. milos g. 18:58 28.11.2007

Re: Osim pescanika

Pa iako trollujes temu jer ti je mnogooooooooo bolna da ubacim my two cents Vaso

Sa vasom samo polako mistr adame.Civilnu sam sluzio u apoteci(bolnickoj)i povremeno na psihijatriji.
Tako da cu sada ,paznja molim!!!,izvesti jedan eksperimenat(koji je tamo palio),a ti ces adame bit medijum.
Dakle vako:sada cu citirati jednog velikog pesnika i muzikanta(mada je bio i u boljem stanju) kao repliku na sve sto je vasa napisao od tog virtuelno-jbng-dana kada se nablozio na ovaj,o moj bloze,blog.

Zika Obretkovic

(akcent na drugo e u prvoj..)
...

"Ljudi ubivaju Beli medvedi.
Beli medvedi jedu:zimski katanci
".
(und kresendo):
"Led je masan : Zika ce pane".
naklon
hvala
m.g.
adam weisphaut adam weisphaut 21:17 28.11.2007

Re: Osim pescanika

Sa vasom samo polako mistr adame.

I to sto kazes, ja budala pa se akam.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:19 28.11.2007

E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje" ...

Biljana

To što kolumnista bira pristojne reči kojima će iznositi laži, klevete, varati čitaoce, spinovati javno mnjenje i promovisati vlast po svaku cenu, to ne znači da je to zaista pristojno.


posto smo tako (pre)lepo resili NAJVECI problem Srbije (vracanje nekog "banercica" za partijsku emisiju jedne partijice) mogli bi da se vratimo na drugi problem (koji je zbog banera bio "zaboravljen": optuzbu (i TUZBU) kojom se prakticno kompletna vlast Srbije optuzuje kao "zlocinacko udruzenje" ...

Evo ja uglavnom imam blagonaklon i razumevajuci stav prema onima koji su na vlasti ali sad unapred izjavljujem: bicu njihov ogorceni protivnik ako i sve dok ovu star ne isteraju na cistac. Pa ce se, ili pokazati da su oni zbilja zlocinci ... ili ce se ispostaviti da je cela optuzba jedna prljava politicka kampanja, zasnovana na klevetama, lazima, uvredama i falsifikovnim dokumentima ... Pa ce neko odgovarati, ili ovi "zlocinci" ... ili ovi drugi i to tako da ce i sve dzipove morati da prodaju da bi platili odstete za eventualne neistine/uvrede/klevete ...

Pa da vidimo ko iznosi "laži, klevete, vara čitaoce i spinuje javno mnjenje"

pozz
adam weisphaut adam weisphaut 10:38 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"



posto smo tako (pre)lepo resili NAJVECI problem Srbije (vracanje nekog "banercica" za partijsku emisiju jedne partijice) ..

Toliko ostrascenosti samo u uvodu. da nisi ti Vaso zlurad zbog neceg ?
Nenad M. Nenad M. 10:38 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Pa ce se, ili pokazati da su oni zbilja zlocinci ... ili ce se ispostaviti da je cela optuzba jedna prljava politicka kampanja, zasnovana na klevetama, lazima, uvredama i falsifikovnim dokumentima ... Pa ce neko odgovarati,


Vaso, nije valjda da verujes u ovo sto pises?

Pa ko je ikada odgovarao iz vlasiti ili bio smenjen ( sem za vreme Z. Djindjica) ? Niti ce sud bilo sta da istrazuje niti ce se iko pojaviti na sudu. Dejan Mihajlov oklevetao ceo DS pa nikon nista. Tijanic je inicijator pisanja koje se sada (zlo)namerno obija Peri ( i pre svega ldp-u) o glavu.

I da, ne razuemem sto trolujes blog sa temaom kojom se isti ne bavi ili ti je jedino bitno da po ko zna koji put opletes po ldp-u?

jananderson jananderson 10:48 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Vaso, Vaso
ti bi opet da menjas temu koja ti ne lezi?
Pa da vidimo ko iznosi "laži, klevete, vara čitaoce i spinuje javno mnjenje"

Ne boj se, sitna si ti riba, izvukle su se posle 5. Oktobra i krupnije, pa ces i ti kad dodje vreme da se vidi sta je kostunicino drustvo sve radilo
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:49 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Nenad M.
I da, ne razuemem sto trolujes blog sa temaom kojom se isti ne bavi ili ti je jedino bitno da po ko zna koji put opletes po ldp-u?


Zasto trolujem, pa valjda se na temi govori o "lazima i spinovanju"(a i "afera baner" nije nastala sama od sebe nego kao deo "lavine" ovih zadnjih dana koja je pocela ca Cedinim intervjuom, raznim medjusobnim optuzbama, Cedinom odbranom od strane Pere Nusica)? I gde ti vidis da sam ja "opleo po LDP-u" (izvinjavam se za upotrebu ove reci? Ja samo INSISTIRAM da se to razresi odnosno DOKAZE - na sudu i pred javnoscu. Pa je istina ili jedno ili drugo ... i odgovarace ili jedni ili drugi ... Ko god da bude - Srbija dobija (i ja kao njen gradjanin).

Sigurno si u pravu to za Mihajlova i Tijanica ... ali ako sve optuzbe, lazi i klevete iz proslosti nisu razjasnjenje, da li to znaci da MI HOCEMO da tako ostane i u buducnosti? Uostalom ovo je ipak i po obimu i po tezini daleko najteza optuzba koju smo imali prilike da cujemo ... zar treba kao gradjani da dozvolimo da se to ne razjasni???

pozz
Krasici Krasici 10:53 28.11.2007

Vasiliju treba odmor.

Juce se naradio, pisao, brisao, boldovao, tercirao. I sve uzaman. Vratili banercic.

Predlazem muzicki predah.

Epicurus Epicurus 10:54 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Razjasnice se to ako posustanu svi premijerovi ljudi

adam weisphaut adam weisphaut 10:58 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"


Sigurno si u pravu to za Mihajlova i Tijanica

Troll on
I posto je u pravu svi ocekujemo da se u skladu zalaganjem za to da "tako ne ostane i u buducnosti" pomenuti pozovu na odgovornost a i da nam ministri iz DS objasne kako to da im je sekretar covek koji ih je prozvao da su ZDj ubili ljudi koji su deo "njihove mafijaske porodice"
end of story
troll off
Nenad M. Nenad M. 11:04 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Ja samo INSISTIRAM da se to razresi odnosno DOKAZE - na sudu i pred javnoscu. Pa je istina ili jedno ili drugo ... i odgovarace ili jedni ili drugi ... Ko god da bude - Srbija dobija (i ja kao njen gradjanin).


a kako to insistiras?

Nemam problem sa tim sto zahtevas/zelis/verujes ( i ja imam isti stav) samo sumnjam da od toga ista biti.

ali ako sve lazi i klevete iz proslosti nisu razjasnjenje, da li to znaci da MI HOCEMO da tako ostane i u buducnosti?Uostalom ovo je ipak i po obimu i po tezini daleko najteza optuzba koju smo imali prilike da cujemo ... zar treba kao gradjani da dozvolimo da se to ne razjasni???


Vaso ne znaci to. Slazem se da bi trebalo/ bilo dobro da se razjasni SVE iz proslosti pa i pitanje politicke pozadine ubistva na premijera. Meni je kao gradjaninu jako bitno da se to razjasni.

Evo sta o tome kazu Srdja Popovic i Rajko Danilovic:

"Mislim da će istina o političkoj pozadini atentata jednoga dana sigurno izaći na videlo, ali samo u drugačijim političkim okolnostima. Da budem precizniji, mislim da bi se istina utvrdila kada bi Demokratska stranka Srbije izašla iz institucija vlasti - smatra Popović. Prema njegovim rečima, cilj dosadašnje priče o istrazi bio je jedino da se simpatizerima stranaka na vlasti pokaže kako se nešto radi, ali je to daleko od prave istrage.

Uhapsili su jadnog tužioca Radeta Terzića na pravdi boga, kao da je to neka istraga o pozadini atentata. To je ona navodna pozadina koju je zastupao Dejan Mihajlov. Mislim, hoće li se već jednom rešiti priča o tome je li Čeda Jovanović ubio Đinđića. Sve ide na tu vodenicu, a to ne može proći - kaže on." ( Srdja P.)

Rajko Danilović, s druge strane, kaže kako je očigledno da se slučaj u vezi pozadinom atentata zataškava, te da neki ljudi ne žele da se otkrije prava istina.

"Kao advokat porodice Đinđić, siguno ću insistirati na tome da se otkrije istina. Što putem medija, što pravnim putem. Postoje načini da se do toga dođe - poručio je on. Srđa Popović je u martu ove godine zatražio da se na suđenju za ubistvo Zorana Đinđića saslušaju Vojislav Koštunica, Rade Bulatović, Aco Tomić, Dragan Jočić, Aleksandar Simović, Borislav Mikelić, Miroslav Milošević i Vladimir Božović. Kako je Popović tada naveo, ovu osmoricu pozvao je za svedoke kako bi se konačno objasnila politička pozadina atentata, ali je sudsko veće taj zahtev odbilo. Nakon toga je Radovanović, koji je u to vreme bio specijalni tužilac za organizovani kriminal, najavio posebnu istragu o pozadini atentata na premijera."

jananderson jananderson 11:12 28.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Krasici
Juce se naradio, pisao, brisao, boldovao, tercirao. I sve uzaman. Vratili banercic.

Predlazem muzicki predah.





Strongman Strongman 11:13 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Epicurus
Razjasnice se to ako posustanu svi premijerovi ljudi




Vise puta spominjem Nikad Izvini. To je briljantna kritika naseg drustva. Genijalno
marumi marumi 11:14 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje" ...

posto smo tako (pre)lepo resili NAJVECI problem Srbije (vracanje nekog "banercica" za partijsku emisiju jedne partijice) mogli bi da se vratimo na drugi problem (koji je zbog banera bio "zaboravljen": optuzbu (i TUZBU) kojom se prakticno kompletna vlast Srbije optuzuje kao "zlocinacko udruzenje" ...

Evo ja uglavnom imam blagonaklon i razumevajuci stav prema onima koji su na vlasti ali sad unapred izjavljujem: bicu njihov ogorceni protivnik ako i sve dok ovu star ne isteraju na cistac. Pa ce se, ili pokazati da su oni zbilja zlocinci ... ili ce se ispostaviti da je cela optuzba jedna prljava politicka kampanja, zasnovana na klevetama, lazima, uvredama i falsifikovnim dokumentima ... Pa ce neko odgovarati, ili ovi "zlocinci" ... ili ovi drugi i to tako da ce i sve dzipove morati da prodaju da bi platili odstete za eventualne neistine/uvrede/klevete ...

Pa da vidimo ko iznosi "laži, klevete, vara čitaoce i spinuje javno mnjenje"

pozz

Kad crveno-crni nekome hoce da umanje vrednost oni ga nazivaju ''Cedica'', ''banercicii'', ''partijice'' i to je tipicno za crveno-crne u leg)ij)alistickom odelcetu.
I nemas ti Virtuelni ''blagonaklon i razumevajuci stav prema onima koji su na vlasti'', ti prema njima imas vatreno naklonjeni stav i potpuno razumevanje uz sve empatije iz sveg srca. I imaces to sve dok i tebi licno jednoga dana ne dodje sve to glave ili ti pak voda dodje do grla.
Pozdravio te Kostunicica koji vodi igru zivaca sa Zapadom oko Kosova a kako bi sto duze ostao na vlasti.
marumi marumi 11:21 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Ja samo INSISTIRAM da se to razresi odnosno DOKAZE - na sudu

Na CIJEM sudu? Slobinom & Slobinom u fraku?
marumi marumi 11:31 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

adam weisphaut
Sigurno si u pravu to za Mihajlova i Tijanica Troll onI posto je u pravu svi ocekujemo da se u skladu zalaganjem za to da "tako ne ostane i u buducnosti" pomenuti pozovu na odgovornost a i da nam ministri iz DS objasne kako to da im je sekretar covek koji ih je prozvao da su ZDj ubili ljudi koji su deo "njihove mafijaske porodice"end of story troll off


To nije sekretar DS stranke nego DSS. Zna Srbija! Samo ovoliko zna!

antioksidant antioksidant 11:35 28.11.2007

@ marumi

To nije sekretar DS stranke nego DSS. Zna Srbija! Samo ovoliko zna!

sekretar vlade. a za njega glasali i ministri iz ds-a
marumi marumi 11:40 28.11.2007

Re: @ marumi

sekretar vlade. a za njega glasali i ministri iz ds-a

kohabitacija:(
Kazezoze Kazezoze 11:46 28.11.2007

krasici...

jesmo se navukli na afrikance))
evo josh malo;-)
sentinel26 sentinel26 11:46 28.11.2007

A Djuro nije imao brata Iliju?

adam weisphaut
Sigurno si u pravu to za Mihajlova i Tijanica
I posto je u pravu svi ocekujemo da se u skladu zalaganjem za to da "tako ne ostane i u buducnosti" pomenuti pozovu na odgovornost a i da nam ministri iz DS objasne kako to da im je sekretar covek koji ih je prozvao da su ZDj ubili ljudi koji su deo "njihove mafijaske porodice"

Mudrosti ove dvojice su izvezene i u komšiluk, što znači da su postale brend Srbije.
Autorska prava verifikovana su samo ovom drugom.

Za nekoga ni transfer narodnog novca na račun nečije kompanije na Kipru nije dokaz niti indicija za ozbiljnu istragu.

U Srbiji je ukinuta smrtna kazna ali dželati još uvijek rade punom parom.

U Srbiji jedino dželati ne štrajkuju iako se stalno žale na niska primanja žrtava.


A osmeh. Njega jedino mogu da kupim, ako ima ko da proda.

marumi marumi 12:17 28.11.2007

Re: A Djuro nije imao brata Iliju?

U Srbiji je ukinuta smrtna kazna ali dželati još uvijek rade punom parom.

U Srbiji jedino dželati ne štrajkuju iako se stalno žale na niska primanja žrtava.


Totalitarizam nije nestao nestankom nacistickog rajha i komunistickog Sovjestkog rezima. Takodje birokratija, danasnji politicki rezim u Srbiji nalonjen proslosti, pokazuje totalitaristiscke manire: odgovornost se rastapa u ‘’pravila’’/ amandmane / zakone…, i nemilosrdnost postaje vrlina.
Spiridon Spiridon 14:34 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"





JJ Beba JJ Beba 15:14 28.11.2007

Orvel 1984

Srpskom medijskom scenom, vladaju ljudi koji zastupaju zvanične stavove vlade Srbije. Čak i kada su ti stavovi u potpunoj suprotnosti sa osnovnom etikom i elementarnim zanimanjem novinara. Srpskim medijima vladaju analitičari, kolumnisti i samozvani politički mislioci, koji govore tiho, biranim rečnikom, vode tihi, pristojni rat protiv svojih sopstvenih gradjana..... Srpskim medijima vladaju ljudi koji vode podmukli, potuljeni rat protiv jednog dela svojih gradjana.....


"Govoriti svesne laži, a iskreno verovati u njih, zaboravljati svaku činjenicu kad postane nezgodna, a onda, kad postane potrebna izvući je iz zaborava za onoliko vremena koliko je potrebno, poricati postojanje objektivne stvarnosti a celo to vreme imati u vidu stvarnost koja biva poricana - sve to je neophodno potrebno...i tako do beskonačnosti, s tim što je laž uvek za jedan korak ispred istine."
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:45 28.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Maca Krasici
Juce se naradio, pisao, brisao, boldovao, tercirao. I sve uzaman. Vratili banercic


Hvala ti za muziku Maco

Jedino se ne slazem da je moje jucerasnje "pisanje i brisanje" bilo uzaludno. Izgleda da ga nisi bas najbolje pratila, posto sam se ja juce pridruzio Biljani (sa kojom se i ti valjda, po defaultu, slazes i stao na stranu Olje Beckovic a kritikovao Peru Nusic-Lukovica ...

Jedino sto sam ja, kad je razresnje ovog konflikta u pitanju, imao nesto drugacije ideje: zalagao sam se da se vracanje banera postigne na nacin Vesne Pesic (sa kojom se valjda isto tako slazes? ... Ali to vec nije naislo na odusevljeni prijem (hm, valjda nije Vesna kod vas pala u nemilost?).

I da, imao sam razumevanje za potez B92 u vezi uklanjanja banera, ali sam rekao da je to privatna stvar privatne firme. U tom pogledu sam zastupao nacela liberalizma u ekonomiji ... A smatram i da partije ne treba da vrse pritisak na privatne firme u tom smislu (posebno ne liberalne ... za one komunisticke provinijencije je to vec ok...

pozz
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:49 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje" ...

marumi
I nemas ti Virtuelni ''blagonaklon i razumevajuci stav prema onima koji su na vlasti'', ti prema njima imas vatreno naklonjeni stav i potpuno razumevanje uz sve empatije iz sveg srca.


Bas lepo Maro, da me tako dobro poznajes ... izgleda bolje nego ja sam sebe Eto ja recimo, mislim da nisam odusevljen bas mnogo ni sa ovima koji su na vlasti. Jedino sto mi oni u opoziciji izgledaju jos mnogo gori (uostalom bili su svi oni vec jednom na vlasti ... pa se nisu bas nesto pokazali) ...

pozz
pidola pidola 16:55 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Virtuelni Vasilije

posto smo tako (pre)lepo resili NAJVECI problem Srbije (vracanje nekog "banercica" za partijsku emisiju jedne partijice) mogli bi da se vratimo na drugi problem (koji je zbog banera bio "zaboravljen": optuzbu (i TUZBU) kojom se prakticno kompletna vlast Srbije optuzuje kao "zlocinacko udruzenje" ...

koliko si se zaneo sa navodnicima,zagradama i velikim slovima,a sve pogresno naglasavanje.

ovo NAJVECI problem,jos ovako velikim slovima izgleda i veci od najveceg.
kazes posto smo,to znaci zajedno sa tobom?osim ako nije bilo ironicno,sto odbijam da verujem.

vracanje nekog "banercica".
nije valjda da ne znas kog?i zasto banercica pod navodnicima,mislis da nije mali?
Nenad M. Nenad M. 18:54 28.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

U tom pogledu sam zastupao nacela liberalizma u ekonomiji ... A smatram i da partije ne treba da vrse pritisak na privatne firme u tom smislu (posebno ne liberalne ... za one komunisticke provinijencije je to vec ok...


zasto ne kazes koje partije? Koliko znam ldp nije trazio da se baner vrati! Trazili su slusaoci sto je svakako u skladu sa liberalnom ekonomijom koju kako kazes zastupas. To je nesto slucno nezdovoljnim kupcima koji reklamiraju proizvod, razumeo?
Domazet Domazet 20:28 28.11.2007

Ovo Orvel!?

JJ Beba
Govoriti svesne laži, a iskreno verovati u njih, zaboravljati svaku činjenicu kad postane nezgodna, a onda, kad postane potrebna izvući je iz zaborava za onoliko vremena koliko je potrebno, poricati postojanje objektivne stvarnosti a celo to vreme imati u vidu stvarnost koja biva poricana - sve to je neophodno potrebno...i tako do beskonačnosti, s tim što je laž uvek za jedan korak ispred istine.
Prosto ne mogu da verujem!! Kako je Orvel do u tancine mogao predvideti odnos Drugih i Boljih prema Milu Djukanovicu??
marumi marumi 22:34 28.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje" ...

Bas lepo Maro, da me tako dobro poznajes ... izgleda bolje nego ja sam sebe Eto ja recimo, mislim da nisam odusevljen bas mnogo ni sa ovima koji su na vlasti. Jedino sto mi oni u opoziciji izgledaju jos mnogo gori (uostalom bili su svi oni vec jednom na vlasti ... pa se nisu bas nesto pokazali) ...

pozz

Ne poznajem ja tebe Virtuelni bolje nego ti kao ni bolje nego sto ocito poznaju oni koji su ovde duze od mene. Ja samo sudim po onome sto ti ovde iznosis sto isto i ti cinis o meni. Za razliku od tebe, ja recimo nemam blagonaklonosti i razumevajuci stav prema onima koji su na vlasti (Kostunica jos iz doba nekakve tzv. Savezne Republike Jugoslavije SiCG) a koji laju na medjunarodne institucije i traze postovanje medjunarodnih zakona a da u svojoj kuci tolerisu nepostovanje zakona od strane suda i sudija. Mozda samo za kratko je se moglo imati razumevanja za DOS koji je primio razbucanu drzavu od zlocinackog udruzenja pa je sve trebalo ponovo krpiti i uredjivati ali krtice nisu dale pa su ustrelile glinenog goluba koji je nagovestavao prolece u Srbiji. Seti se 12. marta Virtuelni, secanja jesu bolna ali ne boli setiti se kako je bilo.
Eto, oni jesu bili na vlasti, ali kratko jer je krticama zasmrdelo na demokratiju pa su ih sprecili ali su oni vlast ipak predali sa osmehom na licu. Ovi (citaj leg(ij)alisti na celu sa gsopodinom u fraku ce pre dusu dati djavolu nego predati vlast. Sada je Kosovo razlog, sta ce biti naredne decenije razlog da opstanu. Ustav i zakoni koje oni pripremaju pod plastom ''uskladjivanja'' za pristup EU a u stvarnosti pripremaju sebi teren vlastodrzacke tenzije do penzije.
Time Bandit Time Bandit 00:44 29.11.2007

Re: krasici...

ovo je ipak bolje

[url=http://www.esnips.com/doc/53e823a1-79ee-4308-8c95-ac3a6f8a915e/Stan-Getz---Samba-Triste][/url]

Uzgred kako DBT postade Che?
Krasici Krasici 01:43 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Virtuelni Vasilije
Hvala ti za muziku Maco

Nema razloga za intimizacijom, Vasilije. Muzika je iz spice Pescanika. Da bi mogao argumentovano da napadas ovu emisiju, moraces redovnije da je slusas. Bice to kolosalan kulturoloski sok za tebe, pa ko velim, muzika sa spice nije najlosiji nacin da pocnes sa aklimatizacijom.

...posto sam se ja juce pridruzio Biljani i stao na stranu Olje Beckovic a kritikovao Peru Nusic-Lukovica..

Razumem princip po kome se ne menja tim koji dobija. Ali, ako za proteklih godinu dana ne zabijes niti jedan gol svojim jadnickim forsiranjem izvrtanja cinjenica, podmetanja i lazi, vreme je da se zapitas: da li mi je losa navala, busna odbrana, ili sam naprosto glup? Kakav god da bude zakljucak, Vasilije, zaboravi na plasman.

I da, imao sam razumevanje za potez B92 u vezi uklanjanja banera, ali sam rekao da je to privatna stvar privatne firme. U tom pogledu sam zastupao nacela liberalizma u ekonomiji.

Posto su B92 i Pescanik dva zasebna pravna subjekta, postavljanje banera je, naravno, regulisano vazecim ugovorom. U tim poslovima je, ponekad, isticanje liberalizma u ekonomiji i postovanja ugovornih obaveza svrsishodno, kadkad neophodno. Srecom, u ovom slucaju, niko se na to nije pozivao. Osim tebe, naravno.

Srđan Kusovac Srđan Kusovac 02:25 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Razumem princip po kome se ne menja tim koji dobija. Ali, ako za proteklih godinu dana ne zabijes niti jedan gol svojim jadnickim forsiranjem izvrtanja cinjenica, podmetanja i lazi, vreme je da se zapitas: da li mi je losa navala, busna odbrana, ili sam naprosto glup? Kakav god da bude zakljucak, Vasilije, zaboravi na plasman.


Virtuelni ti je ko Voja Koštunica: kad taj krene da se zalaže za nešto budi siguran da će na kraju biti potpuno suprotno.
Brooklynite Brooklynite 02:49 29.11.2007

Re: E 'ajmo sad na "zlocinacko udruzenje"

Nenad M.
Pa ce se, ili pokazati da su oni zbilja zlocinci ... ili ce se ispostaviti da je cela optuzba jedna prljava politicka kampanja, zasnovana na klevetama, lazima, uvredama i falsifikovnim dokumentima ... Pa ce neko odgovarati,Vaso, nije valjda da verujes u ovo sto pises? Pa ko je ikada odgovarao iz vlasiti ili bio smenjen ( sem za vreme Z. Djindjica) ? Niti ce sud bilo sta da istrazuje niti ce se iko pojaviti na sudu. Dejan Mihajlov oklevetao ceo DS pa nikon nista. Tijanic je inicijator pisanja koje se sada (zlo)namerno obija Peri ( i pre svega ldp-u) o glavu.I da, ne razuemem sto trolujes blog sa temaom kojom se isti ne bavi ili ti je jedino bitno da po ko zna koji put opletes po ldp-u?


A ko je to iz Djindjiceve vlade odgovaro za vreme Djindjica?
Krasici Krasici 02:51 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Srđan Kusovac
Virtuelni ti je ko Voja Koštunica: kad taj krene da se zalaže za nešto budi siguran da će na kraju biti potpuno suprotno.

Srdjane, evo ja cu Vasiliju sad da cestitam 29. novembar, pa da vidimo na sta ce da izadje? To je inace moj, jos od skolskih dana, omiljeni praznik.

A u Vasilijevoj virsli od komentara insinuacije o Vesni Pesic sam morala u potpunosti da ignorisem, toliku je mucninu izazivao nivo spletkarenja i podmetanja. Tekstovi Virtuelnog bi se dali patentirati istovremeno kao kura za mrsavljenje i kao kura protiv nesanice. Dva u jednom. Ubijaju apetit i uspavljuju namrtvo.

adam weisphaut adam weisphaut 08:12 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Krasici
Tekstovi Virtuelnog bi se dali patentirati istovremeno kao kura za mrsavljenje i kao kura protiv nesanice


Mali dodatak kad smo vec pominjali Nusica: protiv zatvora.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:01 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

Krasici
Nema razloga za intimizacijom, Vasilije. Muzika je iz spice Pescanika. Da bi mogao argumentovano da napadas ovu emisiju, moraces redovnije da je slusas


Gospodjo Krasici,

rado cu ti ispuniti zelju, mada znas i sama da je ono "Maco" bilo zezanje a ne intimizacija. Inace ja ovde ne nastupam sa ideoloskih pozicija, ili sa pozicija (ne)pripadnosti nekoj odredjenoj grupi, pa mi je drago da mogu da pohvalim nesto (makar to bila i muizcka spica) kod nekog/neceg koga inace kritikujem u vezi neke druge stvari ...

Pescanik sigurno necu slusati (ako i kad ga budem slusao) samo zato da bih ga kritikovao. A za ono za sta ga kritikujem su mi dovoljne informacije koje sam dobio ovde na blogu od njegovih slusalaca/postovalaca ... Recimo za IZUZETNO politicki jednostranu listu gostiju ... Ili zato sto je 90% slusalaca politicki opredeljeno (i zna sa za koju politicku opciju). Sto govori o tome da se radi o partijskoj "emisiji" ...

Nemam ja nista protiv teznji da se pripada grupi, partji, jatu ... ili "timu koji dobija" - ali to nije moj stil. Ja vise cenim individualnost i to da moje misljenje potekne iz moje glave ... Zato ova tvoja primedba o "timu" verovatno vise govori o tebi nego o meni. U istom postu u kome sam se slozio sa Biljanom po jednoj stvari ... izrazio sam neslaganje po drugoj stvari. I vise puta sam znao da joj uputim kritiku ovde na blogu kad se sa njom nisam slagao. Aj' ti kazi koliko ima slusalaca Pescanika koji bi se ovde drznuli da kritikuju Biljanu (jao svetogrdja). Pa se posle bunite sto vam se prebacuje "jednoumlje" ...

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:27 29.11.2007

Re: Vasiliju treba odmor.

nastavak:

U tim poslovima je, ponekad, isticanje liberalizma u ekonomiji i postovanja ugovornih obaveza svrsishodno, kadkad neophodno. Srecom, u ovom slucaju, niko se na to nije pozivao. Osim tebe, naravno.


Po meni ovo nije "srecom" nego "nesrecom". Kako oni koji se navodno zalazu za liberlaizam u ekoniji mogu da kazu da je to "ponekad svrsishodno". A ne "uvek obavezno"??? Sta imaju partijski opredeljeni slusaoci jedna iste takve emisije da vrse bilo kakav pritisak na privatnu firmu u vezi toga koga i kako ce ona da reklamire (i u ovom slucaju siri njihove politicke ideje)? To vise nema blage veze sa ekonomijom ... nego sa politikom ...


jadnickim forsiranjem izvrtanja cinjenica, podmetanja i lazi, vreme je da se zapitas: da li mi je losa navala, busna odbrana, ili sam naprosto glup


Pa najlakse je nesto tvrditi bez dokaza/citata. Valjda zato sto ne mozes da demantujes da je Biljana stala na stranu Olje Beckovic i kritikovala Peru za (pre)teske reci ... A ne mozes da demantujes i da se Vesna Pesic javno izvinila Kustiurici za svoje teske reci ... I tesko ti da osporis moju tvrdnju da je Vesna Pesic pokazala svoju velicinu BAS tim sto je smogla snage da prizna greska i izvini se ...

I onda naravno dodajes svemu uvredljive reci na moj racun. A u napadima "ad hominem" ti se priduzuju clanovi "tima" Kusovac i Adam ... koji nedostatak argumenata "nadoknadjuju" uvredljivim izjavama ... Jos se niste spustili na nivo "zoksterovskog" pljuvanja i vredjanja ali ne vidim da time mozete bilo kog da diskvalifikujete osim sebe same ... Il' vi to nama ovde demonstrirate kako izgledaju posledice "kulturnog soka" o kome ti pises ...

pozz

ps. Iz nekih razloga nisam mogao da posaljem post u jednom delu ... i izvinjavam se zbog duzine
Laudanum Laudanum 10:23 28.11.2007

harmonija

Ti ljudi su medjusobno su umreženi, jedni druge pozivaju, hvale, tapšu po ledjima, jedni drugima objavljuju tekstove, za njih dobro plaćaju i to u sasvim nespojivim i često konkurentskim medijima



Bas kao i stranke. Tu i tamo frknu jedne na druge, ali uglavnom harmonija. Idila. Nije li to ono sto nam je obecao VK cim su mu objasnili da nisu svi u Srbiji, tog 5. oktobra, sedeli kod kuce i gledali teletabise. Do danas su uspeli da uniformisu dobar deo drzave. Nose ista odela, slusaju isti turbo-folk, bore se na identican nacin za Kosovo, po istom principu ignorisu sve sto nije Kosovo, glasaju za isti Ustav... Srbija je ocigledno najstabilnija drzava u Evropi. Sta jos hocete??
Treger Treger 10:29 28.11.2007

Utisak i Kažiprst

Gledajući ove dve emisije stekao sam utisak da je onaj "čuveni interviju sa albanskim političarem Demaćijem kada je čovek na kraju napustio studio. Olja i Danica su pokazale javnom tužiocu kako se radi istraga. Od Olje me na čudi jer je ona još od vremena kada je protiv premijera Đinđića vođena kampanja u medijima bila jedna od perjanica, pa je posle antentata zbrisala nekoliko meseci dok je joj tata nije rekao da se vrati. Ko pažljivo prati B92 primitio je lagane promene u toj kući. Da mi je neko rekao kada sam šetao 96 godine da će Manda raditi na 92 ja bih mu rekao nema pojma o životu. Ali to se desilo. Ako neko neko misli da je Veliki Brat na TV B92 slučajan onda se grdno vara. Sve televizije sad liče jadna na drugu. Kada pogledata na B92 nema skoro nijedna politička emisija. Tako đe me porazilo kako je voditeljka poligrafa razgovarala sa ćerkom Če Ge Vare ubicom i teroristom. Imao sam utisak da je upitanju ljubav između njih dve.Sada gledam samo Diskavery, Historory itd.
marumi marumi 11:18 28.11.2007

Re: Utisak i Kažiprst

Treger
Gledajući ove dve emisije stekao sam utisak da je onaj "čuveni interviju sa albanskim političarem Demaćijem kada je čovek na kraju napustio studio. Olja i Danica su pokazale javnom tužiocu kako se radi istraga. Od Olje me na čudi jer je ona još od vremena kada je protiv premijera Đinđića vođena kampanja u medijima bila jedna od perjanica, pa je posle antentata zbrisala nekoliko meseci dok je joj tata nije rekao da se vrati. Ko pažljivo prati B92 primitio je lagane promene u toj kući. Da mi je neko rekao kada sam šetao 96 godine da će Manda raditi na 92 ja bih mu rekao nema pojma o životu. Ali to se desilo. Ako neko neko misli da je Veliki Brat na TV B92 slučajan onda se grdno vara. Sve televizije sad liče jadna na drugu. Kada pogledata na B92 nema skoro nijedna politička emisija. Tako đe me porazilo kako je voditeljka poligrafa razgovarala sa ćerkom Če Ge Vare ubicom i teroristom. Imao sam utisak da je upitanju ljubav između njih dve.Sada gledam samo Diskavery, Historory itd.

Sve si u pravu samo sto se mi hvata,mo kao davljenici za slamku pa dok nam ovde jos dozvole da barem koliko toliko otpustimo ventil dobro je jer b92 je osnovan zarad sirenja slobode misli i govora. Nemam dostupnosti ostalim medijima o kojima govoris pa ne mogu da rasudjujem znam samo da je RTS i dalje budjava javna kuca.
wk wk 12:23 28.11.2007

Re: Utisak i Kažiprst

samo sto se mi hvata,mo kao davljenici za slamku

Mi se sve vreme hvatamo za B92 i DS, jer prve ljubavi zaborava nemaju, ali treba odrasti i prihvatiti realnost. Ni jedni ni drugi nisu ono sto su bili.

B92 je deo establismenta. B92 zavisi od njih, oni manje ili vise zavise od B92. Kao sto je nemoguce odvojiti DSS od DS od NSPM od SPC, u isto to klupko su smotani i B92. Mi ne zelimo da u to poverujemo, ali to je tako. Svakog dana imamo po jedan novi dokaz da je to tako (Veliki Brat, Manda, O. Beckovic...) ali mi i dalje ne zelimo da verujemo u to. Naravno da ne zelimo, kada bi prihvatanje te tuzne cinjenice znacilo da su "oni" na kraju pobedili. Zapravo da nikada nisu ni gubili.

A treba biti realan i reci da jesu pobedili.


PS Vratili banner Pescanika! Dali smo pocasni gol!
marumi marumi 12:31 28.11.2007

Re: Utisak i Kažiprst

A treba biti realan i reci da jesu pobedili.

Jesu ali ne zato sto su jaki nego zato sto su PERFIDASI na kub.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:40 28.11.2007

Re: Utisak i Kažiprst

Treger
Gledajući ove dve emisije stekao sam utisak da je onaj "čuveni interviju sa albanskim političarem Demaćijem kada je čovek na kraju napustio studio. Olja i Danica su pokazale javnom tužiocu kako se radi istraga. Od Olje me na čudi jer je ona još od vremena kada je protiv premijera Đinđića vođena kampanja u medijima bila jedna od perjanica, pa je posle antentata zbrisala nekoliko meseci dok je joj tata nije rekao da se vrati. Ko pažljivo prati B92 primitio je lagane promene u toj kući. Da mi je neko rekao kada sam šetao 96 godine da će Manda raditi na 92 ja bih mu rekao nema pojma o životu. Ali to se desilo. Ako neko neko misli da je Veliki Brat na TV B92 slučajan onda se grdno vara. Sve televizije sad liče jadna na drugu. Kada pogledata na B92 nema skoro nijedna politička emisija. Tako đe me porazilo kako je voditeljka poligrafa razgovarala sa ćerkom Če Ge Vare ubicom i teroristom. Imao sam utisak da je upitanju ljubav između njih dve.Sada gledam samo Diskavery, Historory itd.


studio je napustio fehmi agani a novinarka je nadaleko poznata hupkačica svetlana petrušić.
koja se ne smiruje ni danas.
pokušala da prekine premijeru "grbavice".

rinasek rinasek 18:50 28.11.2007

nema vise "setaj, vojislave, setaj"

Treger
Ko pažljivo prati B92 primitio je lagane promene u toj kući.


u vreme, mislim kad je voja kostunica postao premijer, pojavila se najava za jutarnji program "dizanje", vrlo duhovita, u kojoj milena dravic (uzeto iz nekog filma) vice: "setaj, vojislave, setaj... ko zna sta je s njim.." (otprilike tako). od skoro je najava izmenjena, i dalje cujemo milenu, ali bez onog "vojislave"...
Epicurus Epicurus 10:34 28.11.2007

JJZmaj- slatkorecivost & dobronamernost


PATAK I ŽABE


Ako ste dokolni,
Pročitajte ovo:
Stari patak ukraj bare
Držao je slovo.

Slušale ga žabe
Velike i male,
Slatke su mu reči
Jedva dočekale.

Govorio patak
O vrlini mira,
I da niko nikog
Ne treba da dira.

Svako ima prava
Da slobodno živi,
Niko ne sme tlačit one
Što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
Blagoslov je pravi,
zato neka niko
Nikoga ne gnjavi.

Slušale su žabe
Ovo krasno slovo …
Kad patak ućuta,
Desilo se ovo:

Jedan žabac mali
Pobliže je stao -
A patak ga zgrabi,
Pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
I naučit dade:
Hulje lepo zbore,
Al' nitkovski rade.

(Jovan Jovanović - Zmaj)
Dax Dax 12:14 28.11.2007

Re: JJZmaj- slatkorecivost & dobronamernost

Evo pesme iz drugog ugla.

Da je Jovan Jovanović bio vizionar pa nosio nadimak "Pravoslavni Zmaj" nekako bi se došlo do kompromisa u Novom Sadu: ovako, sveto ime Srpska pravoslavna velika gimnazija u Novom Sadu opominje učenike šta u učionicama čeka nepravoslavce koji su se mnogo opustili čitajući nepatriotske Jovine pesme. Na primer, čemu danas služi pesma "Patak i žabe" u kojima su i sledeći stihovi:

Svako ima prava
da slobodno živi,
ne sme tlačit' one
što mu nisu krivi.

Sloga, mir i ljubav
blagoslov je pravi,
zato neka niko
nikoga ne gnjavi.

Zar u trenucima kad Srbiji zlotvori otimaju petnaest odsto teritorije treba posezati za Zmajevim pacifističkim naklapanjima koja se savršeno uklapaju u Ahtisarijev plan? Stihove "Svako ima pravo da slobodno živi" kao da je pisao Hašim Tači, jer direktno zagovaraju nezavisnost Kosova! Najzad, finale ove proalbanske poslanice nedvosmisleno svedoči o Jovanovićevoj izdaji, jer doslovno pljuje po aktuelnoj srpskoj politici:

Jedan žabac mali
pobliže je stao, -
a patak ga zgrabi,
pa ga progutao.

Iz ovog se nešto
i naučit' dade:
hulje lepo zbore,
al' nitkovski rade.
juzer juzer 12:15 28.11.2007

Re: JJZmaj- slatkorecivost & dobronamernost

Hulje lepo zbore,
Al' nitkovski rade.




[i][/i]Usled dugogodisnje uljuljanosti naizgled stabilnog nacina zivota jednog drustva zanemaruje se mnogo razlicitih pojedinosti u odnosima ljudi.A toliko vaznih za buducnost podstaknutom prosloscu.Nije li to preterano velicanje
sadasnjosti pojedinca (u oba smisla) i trenutka od strane onih koji ne prepoznaju sebe.Kako onda prepoznaju okolinu i cemu nadimanje u odredjenim,a toliko vaznim momentima licnih analiza!?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 10:42 28.11.2007

sve ste ovo u pravu

Zato glasajmo na prvim narednim izborima za novu garnituru prasaca u italijanskim odelima koji će zadržati sve postojeće a izmisliti neke nove harače, konflikte sa svetom i susedima, afere, tendere, zloupotrebe položaja itd itd itd.
Veoma sam tužan jer Srbija nikada neće ličiti na Švedsku ili će se to dogoditi za nekih stotinak godina, kada Šveđani i ostali zemljani emigriraju na Mars.
Atomski mrav Atomski mrav 10:42 28.11.2007

Psovke ili osmeh (lažni)

Ne znam zašto se odjednom u Srbiji diže hajka na psovke? Pa psujemo k'o kočijaši... što kaže jedan pametan čovek, pravi prijatelj je onaj koga možeš oterati u p.m. a da se on ne naljuti. Ili ako mu možeš reći "ne seri" pa i "je** se" u određenim momentima... O tome da to "u p.m." koristimo kao četvrti stepen komparacije prideva ne treba ni trošiti reči. Eto, zanimljivo je međutim da smo nekako uspeli da i psovke i osmehe (zlo)upotrebimo za političku borbu. Što kažu ljudi, ništa nam nije sveto...
nikola svilar nikola svilar 10:49 28.11.2007

preporuka!

"radioaktivnim otpadom"


To su zaista pravila Igre. Podrška B.
Hvala za Jakšića. Naježio sam se.

p.s.

"Istinita priča" o Vladimiru 3 x Bravo!
Ne mogu da pronadjem info, koji su
autori bili predstavnici Hrvatske i Bosne?
dunjica dunjica 13:10 28.11.2007

Re: preporuka!

Ne mogu da pronadjem info, koji su
autori bili predstavnici Hrvatske i Bosne?


U knjizi su predstavnici različitih balkanskih država: Hrvatske, Srbije, Slovenije, Makedonije, BiH, Albanije, Bugarske. Tako piše u uvodniku knjige. Osobno to vidim drugačije, da se književnici zastupljeni u Antologiji ne mogu tek tako, jednoznačno ugurati u nacionalne, monokulturalne kalupe (primjer: Charles Simić ili Laszlo Vegel ili Miljenko Jergović ili Saša Stanišić ili ...). Zato ću navesti imena svih autora, a Vi Nikola odlučite kojeg/koju kome narodu dodjeljujete ;-)

Dakle: DAlbahari, VArsenijević, BĆosić, BCufaj, DDinev, SDrakulić, AHemon, DJančar, MJergović, IKadare, FKongoli, MKrese, CSimić, BSrbljanović, SStanišić, LStarova, LVegel, NVeličković, DVelikić, IVrkljan, VZarev.

Više...
nikola svilar nikola svilar 14:16 28.11.2007

procitah novelu, cisto da saznam vise!

a Vi Nikola odlučite kojeg/koju kome narodu dodjeljujete ;-)


:))))

hvala vam dunjice. videh to tako formulisano
u uvodnoj napomeni uz pricu BS.
ni za mene nema vasih, nasih, ovih, onih, njihih, inih...

"svojatanja" bilo kakve prirode tu ne dolaze u obzir.

umetnicki organizam ima svoju "misiju" - on radi ono sto "mora" da radi,
prateci poziv "iznutra" - pa bio on iz kikinde, omisa, cetinja, maribora...

...u hladu baobaba na madagaskaru
ili pod onim u svemiru sent egziperija. :))

potrazicu knjigu, sve sama vrhunska "ekipa".

p.s.
ja bih arsenijevica za usi izvukao da sto
pre zavrsi onu trilogijicu - cloaca maximu :)))))

jos jednom dunjice, hvala lepo :)
citamo se
dunjica dunjica 14:31 28.11.2007

Re: procitah novelu, cisto da saznam vise!

ja bih arsenijevica za usi izvukao da sto
pre zavrsi onu trilogijicu - cloaca maximu :)))))


Prvo što sam VA pročitala je njegova priča u ovoj Antologiji. Radnja se odigrava takoreći pred mojim kućnim pragom. Preciznije: vrhunac priče. Plakala sam kao kiša dok sam je čitala u podzemnoj željeznici, da sam od nelagode izašla na prvoj stanici i skoro se vratila kući, umjesto da odem na važan sastanak na koji sam bila krenula.

A što se tiče onih pripadnosti, ja sam u slučajevima ovih koje sam navela mislila također i na njihove istovremene pripadnosti ne-ex-Yu književnostima. Iz razloga što žive, rade i po senzibilitetu pripadaju i nekim potpuno drugim kulturnim sredinama.
nikola svilar nikola svilar 14:44 28.11.2007

-

razume se, sarajlija hemon je cini mi se u kanadi, albahari takodje, velikic u becu,,,,
svako putovanje je inspirativno a tek boravak "nedge drugde" sigurno da u
velikoj meri utice kako na sadrzaj tako i na kvalitet stvaranja
to za arsenijevica verujem da je bilo dirljivo...
zavidim, ako smem da dodam :)

dovoljna preporuka za citanje
dunjica dunjica 14:52 28.11.2007

Re: procitah novelu, cisto da saznam vise!

Nikola, ne mogu odoljeti, a da ne dodam...

Vegel: Srbija i Mađarska
Jergović: BiH i Hr
Irena Vrkljan, BĆosić, Maruša Krese, Saša Stanišić: ŠiromŠoromExYu i Njemačka (prvi troje u Berlinu, da se opet pohvalim)
CSimić: USA i Srbija
SDrakulić: Hrvatska i Švedska i Njemačka

Za neke od njih je vrlo teško reći gdje "više" pripadaju, ako je to uopće bitno.
Željko Ivanović Željko Ivanović 10:50 28.11.2007

Pjesmom na pesmu


VAPAJ

Vapaj je bijela ptica iz dubina tmina,
što je tamniji kad iz moje se otme duše,
To je bjelji čim se domogne onih visina
Gdje nestaju modri vjetri, gdje umiru tmuše

Iz mojeg je kristalnog jezgra srčane strave
Vinuo se taj vapaj mene, ta stvrdla tmica:
Iznad mojih je oraha, livada I trave
Otišo u nebo, pretvoren u noćnog svica.

Vapaj je moj krik čujan samo meni i smrti,
Više ga ni bližnji ne čuje, njima ne trešti
Vagnerov urlik Bogova, moj se rulet vrti
Ubitačnije od ruskog, kraj je ovoj fešti!

Osjećam veliku moć napuštenog demona,
Sudbina je šarena čigra vječitih narcisa.
Za sve sam zemno gluh, nebeska čujem zvona,
Na jednom je, vidim, i moj kraj upisan.


(ime poznatog autora poznato redakciji)
Sepulturero Sepulturero 11:10 28.11.2007

Re: Pjesmom na pesmu


Јевропи

Теби да певам — теби, тиранко!

А дух ми мори отров и гнев;

Увреда твојих жаоци јетки

Потпаљују ми племенит спев.


Милионима народи пиште,

Милион груди просипа крв —

Милионима пале кућиште,

Милион људи гмиже ко црв.


И милиони долазе смерно

Јевропи гордој на холи суд:

Не може више, раја не може

Сносити јарам, мучити труд!


Тиран нас гази, срамоти жене,

Усева наших отима плод.

Пресуди, смерна, да л' живот може

У таквом игу несрећни род?...

Изгинућемо!...

„Па изгините!”


Подсмеха твога горди је збор.

„И гинућемо, гинути славно —

Ил' мачем пресећ Гордијев чвор!

Изгинућемо — али слободни,

Јер Србин неће да буде роб!

Тамо далеко, на светом гробљу,

Потражићемо живот ил' гроб!”

Није баш на тему али неће ваљда Ђура да буде обрисан...
Željko Ivanović Željko Ivanović 11:47 28.11.2007

Re: Pjesmom na pesmu


CRNA PJESMA

Nema nade ni za sjutrašnji dan,
Baznađe pritislo sve vidike:
U polju cvate crin mak i lan,
Do pojasa izrasle čemerike.

Vrijeme što sva vremena ništi,
Vuk i čovjek zvijeri udvoje:
Preklano dijete, a još vrišti
Da ga majčine grudi zadoje.

Južni su Sloveni nesrećan rod,
U svakom se stoljeću pokolju:
Nožina okrvavi neba svod –
Prospe se krv po hljebu i solju!

I svi smo odreda rod prokleti:
Tek stasali momci klanju se uče.
Kod nas se i zlikovac posveti,
Osvane u ikonu preobučen!

(ime poznatog autora poznato redakciji)
nsarski nsarski 11:07 28.11.2007

Ovo je stvarno gorka ironija:

Teško mi pada da budem primorana da dajem novac za privatnu prćiju vladinih službenika, ali svaki novi mesec plaćene pretplate za koji dobijam ponižavajući program i direktnu političku propagandu, je jednan trenutak bliže kraju te medijske tiranije

Posebno za tebe, Biljana. Zamisljam kako odes na postu, ili gde se to vec radi, platis TV pretplatu, i onda odes kuci da gledas kako te, tebe licno i direktno, ta TV prostacki vredja i psuje. Za tvoje pare.
Spiridon Spiridon 11:20 28.11.2007

Re: Ovo je stvarno gorka ironija:

Posebno za tebe, Biljana. Zamisljam kako odes na postu, ili gde se to vec radi, platis TV pretplatu, i onda odes kuci da gledas kako te, tebe licno i direktno, ta TV prostacki vredja i psuje. Za tvoje pare.



nije to nista, treba da vidis satelitski program RTS. Tuga ...
marumi marumi 11:39 28.11.2007

Re: Ovo je stvarno gorka ironija:

nije to nista, treba da vidis satelitski program RTS. Tuga ...

Nedavno je Tijanic na sajtu srpske dijaspore izjavio kako ''Dijaspora gleda super kvalitetan program'''preko satelita. Kada je krenula lavina protestnih komentara intervju sa masnim glavonjom je odmah uklonjen.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:33 28.11.2007

Re: Ovo je stvarno gorka ironija:

nsarski
Teško mi pada da budem primorana da dajem novac za privatnu prćiju vladinih službenika, ali svaki novi mesec plaćene pretplate za koji dobijam ponižavajući program i direktnu političku propagandu, je jednan trenutak bliže kraju te medijske tiranije

Posebno za tebe, Biljana. Zamisljam kako odes na postu, ili gde se to vec radi, platis TV pretplatu, i onda odes kuci da gledas kako te, tebe licno i direktno, ta TV prostacki vredja i psuje. Za tvoje pare.


a ti narski, jel ti uživaš?
nsarski nsarski 12:37 28.11.2007

Re: Ovo je stvarno gorka ironija:

a ti narski, jel ti uživaš?

Ne razumem...u cemu da li uzivam?
vinetu vinetu 11:22 28.11.2007

pozdrav i hvala za osmeh

B92 i Pescanik su bas toliko prirodno zajdeno koliko i Veliki Brat i B92. Ili to lici na sveto trojstvo i tu se apsolutno slazem sa Vama. Postoji deo Srbije koji jednako kao i Vi nema mnogo simpatija prema gromadi (novinarstva?) i perjanici RTS-a no ne deli recimo Vase stavove o KiM i stoga nemojte deliti Srbiju i njene gradjane na dva ili vise tabora. Dozvolite nam (gradjanima) da o svakom pitanju imamo sopstveni stav ne kalupeci ga u ovu ili onu Srbiju. Oprostite mi sto pisem u crticama, to je posledica nedostatka vremena. Uzgred, hvala za poeziju, jos vise za odabir Dj. Jaksica no nije li taj izbor u dubokoj diskharmoniji sa Vasim stavom o delu Otadzbine, KiM?
bilbo bilbo 11:27 28.11.2007

Re: pozdrav i hvala za osmeh

vinetu
Uzgred, hvala za poeziju, jos vise za odabir Dj. Jaksica no nije li taj izbor u dubokoj diskharmoniji sa Vasim stavom o delu Otadzbine, KiM?


Skadarlija je srce Srbije!
vinetu vinetu 12:22 28.11.2007

Re: pozdrav i hvala za osmeh

Nisam razumeo ovu ostroumnu opasku dildo.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:30 28.11.2007

Re: pozdrav i hvala za osmeh

B92 i Pescanik su bas toliko prirodno zajdeno koliko i Veliki Brat i B92. Ili to lici na sveto trojstvo i tu se apsolutno slazem sa Vama.


e vinetu, pa de si ti?
kakvo sveto trojstvo?
o čemu ti to?
u čemu se slažeš?

no ne deli recimo Vase stavove o KiM i stoga nemojte deliti Srbiju i njene gradjane na dva ili vise tabora


gde to ima u ovom tekstu il ne razumeš il po svaku cenu hoćeš da skreneš s teme?


Dozvolite nam (gradjanima) da o svakom pitanju imamo sopstveni stav ne kalupeci ga u ovu ili onu Srbiju.


ko ti brani? jel biljana?
iz čega zaključuješ?
obrazloži kad budeš imao vremena.
vinetu vinetu 12:48 28.11.2007

Re: pozdrav i hvala za osmeh

Hvala na pitanju tu sam, dobro sam sto i Vama zelim. Nazalost ovaj vid komunikacije jos uvek ne podrazumeva crtanje tako da i nekima poput Vas bude jasno ali da pokusaam:

Elem, rekoh da B92 i Pescanik jesu neko ko "pripada zajedno" sto rece Biljana, pa sam tu dodao i Velikog Brata da upotpunim trojstvo (znate ono jedan, dva i na kraju tri, to bise zvalo brojanje). Sveto, zato sto se ovde bilo sta od ta tri podize na pijedestal, a svakako i na B92. I slozio sam se sa Biljanom.

"Srpskim medijima vladaju ljudi koji vode podmukli, potuljeni rat protiv jednog dela svojih gradjana. " Ako postoji jedan deo tada postoji i drugi te bi se to moglo nazvati podelom zar ne? Pritom bih Vas molio, makar zarad postovanja prema onoj koju branite, da izvorni tekst pazljivo procitate pre nego ista napisete.

Sve ostalo sto nije pomenuto a na sta se referenciram je licni stav autorke koji iznosi na svom blogu dovoljno dugo. Ako se necega od toga stidi ili je promenila misljenje o KiM ja se duboko izvinjavam i obecavam da to vise necu koristiti kao argument.
bilbo bilbo 11:23 28.11.2007

Tol'ko

Tol'ko frke ............ oko jedne sličice lol

Sećam se slučaja one "bombe" u predizbornoj šutnji... Pa se vest pojavila, pa nestala... U toku celog "slučaja", u jednom trenutku "slika dana" bio neki kosooki avganistanac-pakistanac-ko već, stoji u sred polja rascvetanog crvenog cveća i zarezuje čaure istog. Stajalo par sati, pa nestalo.

Tako i sa ovom sličicom. Nestala pa se pojavila. Big deal.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:34 28.11.2007

o tihom pristojnom govoru

izuzetan tekst i izuzetna tema
ajmo ozbiljno


Hana Arent: Istina i laž u politici
Filip Višnjić, 1994.

Viđena sa stanovišta politike, istina ima despotski karakter. Nju stoga mrze tirani, koji opravdano strahuju od konkurencije prinudne sile koju ne mogu da monoplišu.

Istina takođe uživa prilično nesiguran status u očima vlasti, koja počiva na saglasnosti. Vlast zna da promena javnog mnjenja zasnovana na tačnom obaveštenju neće doprineti njenom utemeljenju.

Nepoželjna mišljenja mogu da budu osporena, odbačena ili se sa njima može sklopiti nagodba, ali neugodne činjenice poseduju razornu upornost koju ništa ne može da ukloni sem laži. Teškoća je u tome što činjenična istina, kao i sve druge istine, odlučno zahteva da bude priznata i ne dopušta debatu, a debata konstituiše samu suštinu političkog života.

Ako se oblici mišljenja koji se bave istinom posmatraju iz političke perspektive, onda su oni nužno tiranski, jer se ne obaziru na mišljenje drugih ljudi.

Dok verovatno nijedno ranije doba nije tolerisalo toliko mnoštvo različitih mišljenja o religijskim i filozofskim pitanjima, činjenična istina se danas suočava sa većim neprijateljstvom nego ikada ranije, ukoliko dolazi u sukob sa grupnom korišću ili zadovoljstvom.

Činjenice koje imam u vidu javno su poznate, a ipak ta ista javnost, koja zna za te činjenice, može uspešno i često spontano da zabrani javnu raspravu o njima i da ih smatra onim što one odista nisu – tajnama.

Čini se čudnim fenomen da se isticanje ovakvih činjenica ispostavlja kao opasno, kao što je na primer propovedanje ateizma ili neke druge jeresi u ranijim vremenima, a njegov značaj se povećava u zemljama kojima tiranski upravljaju ideološke vlade. Čak je i u Hitlerovoj Nemačkoj i u Staljinovoj Rusiji bilo opasnije govoriti o koncentracionim logorima, čije postojanje nije bilo tajna, nego imati i izražavati „jeretičke” poglede na antisemitizam, rasizam ili komunizam.

i naravno, mnogo je knjiga napisano o tihom govoru koji ima snagu atomske bombe.

na primer:
kultura laži - dubravka ugrešić
plata za krivicu - jan buruma
stanje poricanja - stenli koen
golicanje oklopnika - miša stanisavljević
burdel ratnika - ivan čolović

nevolja je što se slabo čita i lakše štivo.
dunjica dunjica 13:21 28.11.2007

Re: o tihom pristojnom govoru

i naravno, mnogo je knjiga napisano o tihom govoru koji ima snagu atomske bombe.


Spontano mi padaju na pamet i:
Daša Drndić "Sonnenschein", ali i njeni eseji
Miljenko Jergović "Ruta Tannenbaum"
vinska musica vinska musica 17:30 28.11.2007

Re: o tihom pristojnom govoru


A evo i "ogledni primerak" glasnog i pristojnog govora. A Perinog! :)


Feral, 29.studenog

Piše: Petar Luković


Vest da završnoj zajedničkoj večeri pregovarača o Kosovu, u austrijskom gradiću Badenu, nije prisustvovao dr Vojislav Koštunica, postavila je logično pitanje: šta je te večeri radio dr Koštunica Vojislav? “Feralov” dopisnik iz Beograda ekskluzivno otkriva da je Koštunica, baš kao nekad Agatha Crhristie, nestao iz sasvim “ličnih razloga”.


18:20 – 19:45
Od kad su u ovoj austrijskoj selendri počeli završni pregovori o Kosovu, Vojislav Koštunica gotovo da ništa nije okusio. Za doručkom bi pažljivo proveravao rukom pisane beleške, gumicom brisao neprecizne i nejasne rečenice, energično odbijajući rukom svaki pokušaj konobara da makar pogleda vojnički oblikovane kockice butera, džem od borovnica, zlatno-žuti dvopek, dinstane pečurke ili kobasice. „Nein, danke“, promrljao bi i opet se vratio papirima. Veštinu da se isključi iz hotelske realnosti i da uguši zvuke escajga u petingu sa porcelanskim tanjirima, Vojislav je dugo usavršavao; umeo je tako – ponosno se sećao – da prisustvuje šezdesetočasovnim sednicama Vlade, da ništa ne čuje i ne vidi, ali da ostane mentalno aktivan, lutajući mislima po kosovskim horizontima i manastirima koji su ga večito inspirisali. Povremeno je zatvarao oči i nemo vežbao govor: „Svi argumenti su na strani Srbije. Međunarodno pravo je na strani Srbije i pokazalo se još jedanput...“. Odjednom stade: da li da kažem „još jedared“ ili „još jedanput“, poče da ga obavija dilema, šta će Albance više uplašiti? Predlog da govori na engleskom izgledao mu je kao spas; naročito mu se dopalo da na kraju govora, na tuđem jeziku, poentira da se „dosadašnji pregovori odvijaju u znaku neravnoteže“ jer albanska strana „ne učestvuje u njima, već preti kršenjem međunarodnog prava“. Priznavao je sebi da reči „međunarodno pravo“ voli više od svih reči iz svih jezika; osećao se kao da lebdi na najmekšem jastuku dok izgovara tu najvažniju i poslednju srpsku odbranu od ukupno šesnaest slova, dovoljno moćnu da ga večito inspiriše za nove govore.

19:46 – 20:20
Taman kad je završio sa radoznalim novinarima kojima je objasnio da „pregovori ipak nisu propali“, zatvarajući tašnu i gledajući na sat, Koštunica Vojislav oseti prve simptome gladi. Pomisao na krišku hleba i malo soli odjednom buknu pohotnom željom za bilo kakvom hranom: one kockice butera od doručka počeše da mu igraju pred očima, dinstane pečurke i kobasice zamutiše mu pogled; Vojislav se u lakoj nesvestici uhvati za tašnu, umalo da padne na kosovsku stranu stola, nekako povrati dah i nastavi ka izlazi. „Idemo svi na zajedničku večeru!“, šapatom mu reče savetnik Samardžić i kao slučajno steže mu nadlakticu; Vojislav je mrzeo te izlive muškog „bondinga“ pretočenog u vulgarni oratkluk, što je bila ona poslednja kap gladne nervoze pred čvrstu odluku: „Ja neću“. Samardžić stade, povuče ga u stranu i šapnu: „Ali, Vojo, red je“. Vojislav odmahnu glavom: „Ne mogu“, brzo dodade „Nisam gladan“, a kad je Slobodan nastavio da ćuti, na sto dijaloga Koštunica spusti svoju adut-kartu: „Boli me glava, spava mi se, prehladio sam se, izgleda da imam astmu, smeta mi vazduh, teško dišem, umoran sam, probada mi koleno“. Ne gledajući savetnika, Koštunica zaključi: „Odoh u sobu“.

20:21 – 20:46
Čim je ušao u svoju hotelsku sobu, Koštunicu glad udari bespomoćnim krikom praznine; dotrčavši do frižidera, nadajući se makar kikirikiju, otkrio je ono čega se plašio; pažljivo poređane na dve prečke ponosno su se odmarale male bočice crnog i belog vina, dve coca-cole i nekakva meneralna voda. Nisam žedan, gladan sam, poluglasno izbaci iz sebe bes Vojislav, sve okrećući se po sobi i tražeći čudo: šunku koja visi iznad kreveta, buter u ramu na zidu, hleb koji svetli sa tavanice. Ništa. A da pozovem hotelski servis, da naručim neku šniclu, slavodobitno ga preplavi spasonosno rešenje koje istog časa bi potopljeno pred debaklom otkrića: šta ako saznaju da sam jeo u sobi – navodno, nije mi dobro, boli me glava, smeta mi vazduh, sve će im to Samardžić potanko objasniti – a nisam hteo da jedem s njima?
Za istim stolom sa Albancima koji se smeju već kod supe, nikad! Zanet mislima o pomenutoj supi: teleća s povrćem, s onim sitno iseckanim peršunom koji podseća na detinjstvo, Koštunica oseti kako stomak počinje da ga boli od gladi, ne od gladi koja se može zavarati čašom soka ili vode, već od one gladne gladi koja ti se uvlači pod kožu pa se treseš kao prut! Samo da me u ovom trenucima ne pitaju da li bih priznao Kosovo, prekrsti se Vojislav, otvori prozor i poče da se spušta niz oluk, nadajući se da ga niko neće primetiti.

20:47 – 21:33
Malo izgreban i isečen po licu, oprljen biljkama čiji se sok razlivao po obrazu, Koštunica je bio ponosan na sebe: iz partnera se olukom spustio na ulicu, veselo razvijajući kišobran bez obzira na činjenicu da nije bilo kiše. Mrak je već pao na Baden; raskošna svetla prodavnica i restorana treperila su komercijalnim sjajem potrošnje, ali se Koštunica držao senke, izbegavajući osvetljene površine. Šta ako me neko prepozna, zapahnu ga pitanje. Šta ako me policija legitimiše? Šta ako ovdašnji Srbi – mora da ih ima u Badenu – naprave spontani miting kad me ugledaju? Zbunjen količinom pitanja koja mu se roje u glavi, Vojislav oprezno priđe kiosku s kobasicama. Odjednom se seti razgovora sa svojim starim drugom Kostom Čavoškim: kad si na Zapadu, a ne znaš jezik – objašnjavao je Kosta – i kad te nešto pitaju, uvek odgovori sa „ne“. Čim kažeš „da“, otvaraš novi krug pitanja. „Ne“ je najsigurnija brana radoznalosti. Ponosno sklopivši kišobran, Vojislav vrhom umbrelle pokaza na kobasice; prodavac mu nešto reče – šta li me pita? – ali Vojislav odgovori „Nein“, prodavac se zaledi, opet mu nešto reče – šta li ovaj hoće? – ponovo Vojislav odgovori „Nein“, ali sad odleđeni prodavac poče da viče na srpskom: „Nećeš ni velike ni male kobasice, pa šta oćeš, budalo austrijska!“... Voji samo što suze ne pođoše na oči: Srbin usred Badena! Taman kad je krenuo da mu se predstavi i da mu pročita govor od jutros, oko kioska se stvoriše neke tinejdžerke sa slušalicama u ušima, počeše da se guraju, nešto dobaciše Srbinu, Srbin im uzvrati, sve počeše da se kikoću... a Voja se skloni u mrak, poče kiša da pada, Vojislav zahvali bogu što ima kišobran, otvori ga i onda zatvori oči...

***
Vest na poslednjoj strani badenskog lokalnog lista da je sinoć došlo do neobičnog incidenta kad je „nepoznati čovek, noseći kišobran, beskućniku oteo sendvič i pobegao u pravcu hotela gde se nalaze srpska i albanska delegacija“ ostala je kao nerešena misterija.
mvelja mvelja 18:04 28.11.2007

Re: o tihom pristojnom govoru

dobar tekst
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:27 28.11.2007

Re: o tihom pristojnom govoru


tekst bez psovki, au pero, al si se popravio.
al treba još da radiš na sebi. još malo pa za politiku.
ovako je tek za blca.

p.s. a ono da je srbska delegacija ošla u grčki restoran jedno dvajes kilometara od otela, el to patka?
zlonamerno nešto?
samo pitam.
diskutant diskutant 11:36 28.11.2007

artikulacija

Biljana Srbljanović
Srpskom medijskom scenom, vladaju ljudi koji zastupaju zvanične stavove vlade Srbije. Čak i kada su ti stavovi u potpunoj suprotnosti sa osnovnom etikom i elementarnim zanimanjem novinara. Srpskim medijima vladaju analitičari, kolumnisti i samozvani politički mislioci, koji govore tiho, biranim rečnikom, vode tihi, pristojni rat protiv svojih sopstvenih gradjana.

a onda

Da se razumemo, ni malo me ne vredja da me na RTS-u nazivaju "radioaktivnim otpadom". Kada to dolazi sa televizije kojom nekontrolisano i brutalno gospodari autor rečenice "Ako Djindjić preživi, Srbija neće", a od gostiju poražavajućih intelektualnih sposobnosti, šta drugo mogu nego da slegnem ramenima.

a onda

To što kolumnista bira pristojne reči kojima će iznositi laži, klevete, varati čitaoce, spinovati javno mnjenje i promovisati vlast po svaku cenu, to ne znači da je to zaista pristojno.


svojevrstan uspeh je u jedan dosta kratak tekst smestiti sasvim kontradiktorne izjave: ispada da su izjave poput "radioaktivnog otpada" i "Ako Djindjić preživi, Srbija neće" nekakve birane pristojne reci u sluzbi tihog, pristojnog rata.

po meni, takve vrste izjava su potpuno na liniji lupetanja kakvo smo mogli citati poslednjih dana od obozavanog -- nije ni tiho ni pristojno, vec ogavno. ne znam otkud potreba da se takav govor npr tijanica naziva pristojnim kada on to ni po cemu nije -- valjda da bi se izvukla razlika u odnosu na svetog petra koji je, satro, brutalan i glasan ali pravedan - dzaba trud, prave istu gresku.
Bosko Bosko 12:03 28.11.2007

Re: artikulacija

Nisam razumeo sta si hteo da kazes. Ali sam zato razumeo da imas neka jaka predubedjenja. Iliti predrasude. Pretpotstavljam, glede autora bloga. Pa samo lovis da se uhvatis za neku rech da bi mog'o da pljunes. Ovako sa strane, to deluje, onako, bash sick.
diskutant diskutant 12:11 28.11.2007

Re: artikulacija

pa, moze da ti deluje sick kad vec ne razumes.

bavim se tekstom. kako je moguce proglasiti tijanica i slicne - novinarima koji vode "tihi rat rpistojnim recima" kada se sasvim lepo iz datih primera vidi da to nije ni pristojno, niti su reci birane, niti je tiho?
Bosko Bosko 12:19 28.11.2007

Re: artikulacija

Covece, ti vadis iz konteksta reci, pa ih onda spajas u neki svoj zamisljeni kontekst, te na osnovu toga izvodis zakljucke da bi potvrdio i izneo svoj (pretpotstavljam vec unapred/odavno) zauzet stav o autoru bloga. To mnogo vise govori o tvojoj prsitrasnosti/neobjektivnosti, nego o autoru bloga. Ova tvoja konstrukcija deluje veoma, veoma nategnuto.

Moj utisak.
jananderson jananderson 12:28 28.11.2007

Re: artikulacija

diskutant?
Koliko li ce se diskutanata ovde namnoziti da bi ga tupili, zivo me interesuje.
Gde se pojave diskutanti tamo obicno nastaje dosada.
diskutant diskutant 12:28 28.11.2007

Re: artikulacija

Bosko
Covece, ti vadis iz konteksta reci, pa ih onda spajas u neki svoj zamisljeni kontekst

ne slazem se da je konstrukcija teksta nategnuta, vec da konstrukcija teksta ne postoji, o tome i pisem. ne vredi se baviti mojim odnosom sa autorkom jer je taj odnos nepostojeci - kucas na otvorena vrata. no, sta me briga, to je tvoje a ne moje lose utroseno vreme. imas li jos pitanja?

jananderson
Koliko li ce se diskutanata ovde namnoziti da bi ga tupili, zivo me interesuje.

pitas pogresnu osobu, pobrkao si me sa ogledalom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana