Ljudska prava| Planeta| Politika

Gori od Buša?

Bojan Budimac RSS / 20.05.2010. u 00:28

NYRoB.10735.jpgU nekom pogledu ovo je gore od Buša. Prvo, zato što je Obama prisvojio pravo da ubija američke građane koje on optuži da su "teroristi" samo na osnovu svoje sumnje ili sumnje od strane CIA, pravo  koje Buš nikada nije javno prisvojio. Drugo, Obama kaže da te vlada može pritvoriti zauvek čak iako si oslobođen na sudu i javno je puštao ideje o "preventivnom pritvoru." Treće, Obamina administracija, proširujući upotrebu napada bespilotnih dronova, tvrdi da SAD ima pravo po međunarodnim zakonima da vrši ubistva bez suđenja u suverenim zemljama sa kojima nisu u ratu.

Kada sam video da je organizacija World can't wait objavila oglas preko cele strane [pdf fajl] u New York Review of Books prvo sam pomislio "Najzad!". Najzad se anti-ratni i drugi aktivisti liberali i progresivci [mada je to, zapravo, preuska etiketa, jer znam velik broj konzervativaca koji bi (ako već nisu) potpisali svaku reč tog oglasa/peticije] bude iz hipnoze zvane Obamamanija. Da postoji nada da ljudi poput Glena Grinvolda i Skot Hortona [koji uporno pišu o ubrzanom čerečenju američkog Ustava, kako za vreme Buša tako za vreme Obame] i njihovi blogovi ipak imaju nekog uticaja i na one koji su isprojektovali svoje želje u Baraka Obamu. Jer u krajnjoj liniji to nije pitanje partije na vlasti ili pitanje desno-levo, nego jednostavno pitanje držanja do Ustava [i zakona], odnosno vrednosti koje dva izuzetna dokumenta [Ustav i Bill of Rights] imaju utkana u svoje tkivo. Sledi tekst oglasa/peticije.

Zločini su zločini, bez obzira ko ih čini

1. Sada je opšte poznato da je Barak Obama otvoreno naredio ubistvo jednog američkog građana, Anvara al-Avlakija. Al-Avlaki je osumnjičen za učestvovanje u kovanju al kaida zavere. On negira ove optužbe. Nema veze. Bez suđenja ili drugog pravnog procesa administracija ga je stavila na listu za odstrel.

2. Insajderi iz vojske su "procurili" video koji pokazuje SAD trupe koje otvaraju vatru na nenaoružane Iračane 2007, uključujući dva novinara i onda pucanje na one koji pokušavaju da ih spasu, uključujući dvoje dece. Ružan kakav je ovaj video o ubistvu 12 Iračana, još monstruozniji je razgovor u kokpitu helikoptera. Pentagon kaže da neće biti podizanja optižnice protiv ovih vojnika, a mediji ih oslobađaju krivice. "Oni su bili pod stresom," kaže priča; "Naši hrabri ljudi i žene moraju biti podržani." U međuvremenu, oni koji su "procurili" video su pod vladinom prismotrom i obeleženi kao pretnja "nacionalnoj sigurnosti."

3. Posle negiranja Pentagon je nedavno priznao masakr blizu grada Gardeza, Avganistan, 12. februara 2010. Pet ljudi je ubijeno, uključujući dve trudne žene, iza kojih je ostalo šesnaestoro dece. Vojska SAD je prvo rekla da su dva ubijena pobunjenici, a da su žene žrtve porodičnog ubijanja "zbog časti", ali avganistanska vlada prihvata svedočenja očevidaca da su specijalne snage SAD ubile muškarce [policajca i advokata] i žene, a zatim iskopale metke iz ženskih leševa da bi uništili dokaze. Visoki vojni zvaničnici sada priznaju da su vojnici SAD ubili porodicu u njenoj kući.

4. Samo pre nedelju dana pričom koju je provalio Skot Horton u Harpersuje obnarodovana vest da tri pretpostavljena samoubistva pritvorenika u Gvantanamu 2006. nisu bila samoubistva, nego ubistva koje je izvršio američki personal. To je prošlo skoro bez ikakvog komentara.

Zločini pod Bušom su zločini pod Obamom i svako ko ima i mrvicu savesti im se mora suprostaviti

U NEKOM POGLEDU ovo je gore od Buša. Prvo, zato što je Obama prisvojio pravo da ubija američke građane koje on optuži da su "teroristi" samo na osnovu svoje sumnje ili sumnje od strane CIA, nešto što Buš nikada nije javno prisvojio Drugo, Obama kaže da te vlada može pritvoriti zauvek čak iako si oslobođen na sudu i on je javno izlagao ideje o "preventivnom pritvoru." Treće, Obamina administracija, proširujući upotrebu napada bespilotnih dronova, tvrdi da SAD ima pravo po međunarodnim zakonima da vrši ubistva bez suđenja u suverenim zemljama sa kojima nisu u ratu.

OVAKVE MERE ZA VREME BUŠA su liberalni i progresivni smatrali sramnim i protiv njih je, sa pravom, protestovano. Međutim, te mere koje su interpretirane kao anomalije u vreme Buša su sada pretvorene u svetinju "standardne operativne procedure" od strane Obame, koji prisvaja, baš kao što je to činio Buš, izvršne privilegije [executive privilege] i državnu tajnost [state secrecy] u odbrani zločina agresivnog rata.

NE-IZNENAĐUJUĆE Obamina administracija je odbila da sudi bilo kom članu Bušovog režima odgovornom za ratne zločine, uključujući one koji su uveli waterboarding i druge oblike torture, čime se njihove akcije čine prihvatljivim za njega ili bilo kog budućeg predsednika.

Prekinite saučesništvo ćutnje.

***

Posle tog teksta odštampana je kraća lista potpisnika ove peticije. Bilo mi je drago da pored nekih anti-ratnih veterana poput Čomskog, Danijela Elsberga, Keti Keli i Sindi Šihen, vidim i imena ljudi čiji rad pratim ili sam ih predstavljao/pominjao ovde na blogu, kao Bila Kviglija, Endija Vortingtona [nedavni blog o Gvantanamu], Dara Džaimala i Krisa Hedžesa. No, najprijatnije je bilo videti imena ljudi koji su vrlo podržavali kandidata Obamu, učestvovali u njegovoj kampanji [Kornel Vest] ili mu bili [i ostali prijatelji] iako ih se tokom iste [dosta ružno] odrekao [Vilijam, Bil Ejers].

 

*****************************

Beleške na margini

Da, sjajno je što zahvaljujući izboru Obame SAD nemaju potpredsednicu koja misli da je Afrika država i da je Chinatown glavni grad Kine. No, bio sam ubeđen da se glasalo [i nadalo] za promene [na bolje].

Međutim, to je zapravo sporedno za ovaj tekst. Naime, kao što sam na početku rekao, nadam se da je to neko buđenje. Samo pre tri meseca Glen Grinvold, načinjući temu o ubijanju američkih građana bez suđenja, je pisao: Setite se kada su mnogi demokrati bili zgroženi (ili su barem tako tvrdili) saznanjem da je Buš samo prisluškivao američke građane bez odobrenja pravosuđa? Ne bi li trebalo da smo barem zabrinuti što predsednik može da ubija Amerikance bez nadzora pravosuđa? To se meni čini mnogo više drakonski. Prošlog meseca kada je to ozvaničeno zaista se nije digla prašina kao onomad oko Bušovog prisluškivanja.

Iako se radi tek o šačici aktivista [ovu peticiju je online potpisao blizu 2000 ljudi dok ovo pišem] da li je ovo možda početak galame?

Da li su u stanju da naprave dovoljno galame da se barem probiju u mejnstrim medije ćemo biti u prilici da saznamo već u subotu kada će organizovati demonstracije prilikom Obaminog pojavljivanja u Vest Pointu, gde će održati govor svežim oficirima koje će posle slati u jedan od besmislenih ratova koje vodi.

***

Džordž Lakof[f], o kome je Gordana(c) nedavno pisala, u Don't Think of an Elephant piše:

I što je još gore je set mitova u koje veruju liberali i progresivci. Ti mitovi dolaze sa dobrih izvora, ali na kraju oni nam štete.

Mitovi su počeli sa Prosvetiteljstvom i prvi je: istina će nas osloboditi. Ako samo kažemo ljudima istinu, s obzirom da su ljudi u osnovi racionalna bića, oni će doći do pravih zaključaka.

Međutim, od kognitivne nauke saznajemo da ljudi ne misle na taj način. Oni misle u ramovima [frames]... Da bi bila prihvaćena istina mora biti prilagođena okvirima [pristajati - fit people's frames]. Ako činjenice ne pristaju okvirima, okviri ostaju, a činjenice se odbijaju [bounce off].

Tu poslednju rečenicu Lakof ponavlja u svom manifestu, malo izmenjenu: If the facts don't fit the frames, the frames stay and the facts are ignored.

 

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ana_radmilovic ana_radmilovic 01:17 20.05.2010

slučaj gradjanina

anvara al-avlakija je zaista zanimljiv, ako to ne zvuči suviše cinično.
p.s.
možda su buš i obama (koji je navodno crn) - jedna ista osoba.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:42 20.05.2010

Re: slučaj gradjanina

možda su buš i obama (koji je navodno crn) - jedna ista osoba.

Ne verujem.

Kao kandidat Obama je umeo [pravilno] da odgovara na pitanja, tad se mnogo razlikovao od prethodnika.
ana_radmilovic ana_radmilovic 01:45 20.05.2010

Re: slučaj gradjaninajavascript:;

Bojan Budimac
[
Ne verujem.

šalila sam se :)
ali me sad opet nasmeja ovim "pravilnim odgovaranjem na pitanja" :))

Zen Master Zen Master 07:56 20.05.2010

Re: slučaj gradjanina

ana_radmilovic
anvara al-avlakija je zaista zanimljiv, ako to ne zvuči suviše cinično.
p.s.
možda su buš i obama (koji je navodno crn) - jedna ista osoba.


Pa sad... nikad se ne zna


dragan7557 dragan7557 09:23 20.05.2010

Re: slučaj gradjanina

Gori od Buša?

Odavno je rečeno: "Iver ne pada dalje od Klade."

cerski
myredneckself myredneckself 13:37 20.05.2010

"The Warriors"

Pa sad... nikad se ne zna

Da, da...nikad se ne zna



nsarski nsarski 01:23 20.05.2010

:/)

(gorak osmeh)

Sada je opšte poznato da je Barak Obama otvoreno naredio ubistvo jednog američkog građana, Anvara al-Avlakija.


Avlaki je kriv sto u svojim propovedima napada Ameriku i njenu spoljnu politiku, cime inspirise teroriste.

Istovremeno, Pat Robertson (svestenik "nase" strane) direktno poziva na atentat na Huga Caveza, i to radi na TV pred milionskom publikom. For senoritas this is OK, sto bi rekao Balasevic.

Na vrata nam kuca jos jedan zakon koji je predlozio Liberman. Naime, novim zakonom, tzv., terrorist expatriation act bi se oduzimalo drzavljanstvo. Prema tom zakonu:

Under the Terrorist Expatriation Act, the State Department would also be authorized to revoke the citizenship of a U.S. national who provides material support or resources to a Foreign Terrorist Organization, as designated by the Secretary of State, or who engages in or supports hostilities against the United States or its allies.

Dakle, svaki americki drzavljanin koji podrzava neprijateljstvo prema Americi ili njenim saveznicima moze da izgubi drzavljanstvo. Time automatski gubi prava suocenja sa normalnim sudom i izlazi pred vojni. A vojni sud je prema gradjanskom sudu isto sto i lincovanje prema pravdi.

U sustini, dovoljno je da podrzavate neku humanitarnu organizaciju koja pomaze, na primer, Palestincima u Gazi, i vec ste postali terorista.
bauer. bauer. 01:35 20.05.2010

Re: :/)

:/)
(gorak osmeh)

Ako ima neke vajde od ovog, Budimčevog, smušenog, copy-paste posta, to je da smo otkrili da je i Šarski u dubini duše zadržao nešto od Bambi personalitija. A to ne može biti loše.
oskar-z-wild oskar-z-wild 01:46 20.05.2010

Re: :/)

Nsarski:
Dakle, svaki americki drzavljanin koji podrzava neprijateljstvo prema Americi ili njenim saveznicima moze da izgubi drzavljanstvo. Time automatski gubi prava suocenja sa normalnim sudom i izlazi pred vojni. A vojni sud je prema gradjanskom sudu isto sto i lincovanje prema pravdi.

U sustini, dovoljno je da podrzavate neku humanitarnu organizaciju koja pomaze, na primer, Palestincima u Gazi, i vec ste postali terorista.


Možda je to i jedini odgovor države u novom svetu koji ima više izbeglica, migranata, raseljenih lica i izgnanika nego ikada ranije u istoriji.
ddsonik ddsonik 03:26 20.05.2010

Re: :/)

Možda je to i jedini odgovor države u novom svetu koji ima više izbeglica, migranata, raseljenih lica i izgnanika nego ikada ranije u istoriji.


pitam se samo odakle tolike izbeglice...
dragan7557 dragan7557 10:15 20.05.2010

Re: :/)

Na vrata nam kuca jos jedan zakon koji je predlozio Liberman. Naime, novim zakonom, tzv., terrorist expatriation act bi se oduzimalo drzavljanstvo.

Čini mi se da je i Carska Imperija (Baćuškina) Rusija imala nešto slično.

cerski
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:22 20.05.2010

Re: :/)

Dakle, svaki americki drzavljanin koji podrzava neprijateljstvo prema Americi ili njenim saveznicima moze da izgubi drzavljanstvo. Time automatski gubi prava suocenja sa normalnim sudom i izlazi pred vojni. A vojni sud je prema gradjanskom sudu isto sto i lincovanje prema pravdi.

da imamo takav zakon, ostali bi smo bez pola stanovništva, a o NVO da ne govorimo
docsumann docsumann 15:07 20.05.2010

Re: :/)

A vojni sud je prema gradjanskom sudu isto sto i lincovanje prema pravdi


Ponekad prilikom linča objese pravog
docsumann docsumann 15:09 20.05.2010

Re: :/)

U sustini, dovoljno je da podrzavate neku humanitarnu organizaciju koja pomaze, na primer, Palestincima u Gazi, i vec ste postali terorista.


Ili što bi se reklo - Objavljujemo sezonu lova na vještice otvorenom!
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:46 20.05.2010

Re: :/)

U sustini, dovoljno je da podrzavate neku humanitarnu organizaciju koja pomaze, na primer, Palestincima u Gazi, i vec ste postali terorista.

Da, to je deo Patriot Act-a koji ne zabranjuje samo materijalnu pomoć nego i bilo kakav servis, obuku ili savetovanje terorističkih grupa i njihovih članova. Kako članica Vrhovnog suda [Justice] Sotomayor reče na februarskom zasedanju po tom pitanju: "Po vladinoj definiciji, učenje tih članova da sviraju harmoniku bi bilo nezakonito."

Ralf Fertig [79], advokat i osnivač neprofitne NVO The Humanitarian Law Project, koja se pored ljudskih prava bavi promovisanjem mirnih rešavanja konflikata, je uspeo da dođe do Vrhovnog suda SAD ispitujući ustavnost te odrednice PA za koju smatra da je u sukobu sa Prvim amandmanom. Ralf, naime, ima želju da nastavi program obuke o nenasilnom rešavanju konflikta za turske Kurde. Trening se, između ostalog, sastoji od učenja kako predstaviti svoj slučaj pred Ujedinjenim nacijama. Međutim, s obzirom da su mnogi Kurdi članovi PKK, koja je u SAD i EU [da ne govorim ovde u Turskoj] zvanično teroristička organizacija, logično je da se plaši da ne padne žrtva tog zakona, pa je pokrenuo proces.

Rasprava 23. febrauara, je otkrila svu apsurdnost nedorečenosti i/ili tvrdog tumačenja te odrednice.

Braneći statut o materijalnoj podršci za račun vlade SAD, Solicitor General Elena Kagan* je rakla da je zakon "glavno oruđe u tekućoj borbi nacije protiv terorizma."

Justice Sonia Sotomayor je pitala, "Šta u tom statutu opravdava Kongres da zabranjuje individuama mirno obraćanje svetskim ili čak američkim agencijama?"

Kagan je odgovorila da individue poput Fertiga se mogu obraćati za sebe, ali ne mogu to u konjukciji sa grupom koja je određena kao teroristička organizacija.

Justice Ginsburg: "Kažete da se možete sretati i komunicirati sa tim grupama, ali im ne možete davati savete kako da rade na ispunjavanju svojih ciljeva zakonskim putevima?"

Kagan: "Upravo tako."

Justice Kennedy: "Znači možete ubeđivati grupu da položi oružje, ali im ne možete reći 'evo ovako se to radi'?"

Ne, rekla je Kagan, zato "što im time dajete ekstremno vrednu veštinu."


Izvor

NYT o Fertigu i Vrhovnom sudu

Hmmm, plašim se da bi sa ovakvim zakonom i Gandi bio optužen za pomaganje teroristima.

--------------------------------
* Elena Kagan je u međuvremenu postala Obamin kandidat za članicu Vrhovnog suda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:53 20.05.2010

Re: :/)

Objavljujemo sezonu lova na vještice otvorenom!

Ili u duhu dostignutih civilizacijskih napredaka - preventivnog lova.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:04 21.05.2010

Re: :/)

Objavljujemo sezonu lova na vještice otvorenom!


Moze i 'vako:link
oskar-z-wild oskar-z-wild 01:37 20.05.2010

Responsible choices

Интелектуалац, какав је Обама, прави избор у животу да постане одговоран за оно што ради његова Држава.

Ако је Обама представник либерала и прогресиваца, мислим да он не болује либералним и прогресивним митовима. Његови "митови" су фамилија, држава и правда, што га чини хуманистом. Obama zna šta je "greater good", veće dobro.(To para naše uši jer smo mi, mali narodi, navikli da idemo putem "manjeg zla".)
nsarski nsarski 01:46 20.05.2010

Re: Responsible choices

Obama zna šta je "greater good", veće dobro.

Nema tih siledzija u istoriji koji se nisu pozivali na nekakav greater good. Naravno, uvek je taj greater good bio meren njihovim arsinom.
oskar-z-wild oskar-z-wild 01:47 20.05.2010

Re: Responsible choices

Come on. Don't be a cynic, it is so unamerican.
Zen Master Zen Master 07:48 20.05.2010

Re: Responsible choices

oskar-z-wild
Интелектуалац, какав је Обама, прави избор у животу да постане одговоран за оно што ради његова Држава.

Ако је Обама представник либерала и прогресиваца, мислим да он не болује либералним и прогресивним митовима. Његови "митови" су фамилија, држава и правда, што га чини хуманистом. Obama zna šta je "greater good", veće dobro.(To para naše uši jer smo mi, mali narodi, navikli da idemo putem "manjeg zla".)


Familija, pravda, država & "greater good" humanista ??!

Da izvineš ( s'oproštenjem ) druže što bi rekla moja pokojna baka ako nemaš šta pametno da kažeš a ti uzmi vode u usta pa ćuti...

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:15 20.05.2010

Re: Responsible choices

(To para naše uši jer smo mi, mali narodi, navikli da idemo putem "manjeg zla".)

Ali je manje zlo manje od većeg zla koje je put kojim obično idu veliki narodi, popločavajući ga "najboljim namerama", od kojih je najgora u poslednje vreme - preventivni rat, a sada vidim da se operiše i preventivnim pritvorom.
U svakom slučaju mislim da je otvaranje makar jednog oka nakon obamaforije dobro, ne zbog istine koju smatram totalitarističkim pojmom, već zbog neophodne kritičnosti i distance u posmatranju i razmišljanju, koje ne bi smele da budu svedene na boju kože, jer to na kraju krajeva nije kriterijum koji koriste kulturni i civilizovani ljudi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:55 20.05.2010

Re: Responsible choices

Интелектуалац, какав је Обама, прави избор у животу да постане одговоран за оно што ради његова Држава.

Svako ko odluči da se kandiduje za to radno mesto pravi tu vrstu izbora, s tim što kada je izabran i stupi na tu funkciju, izbora više nema, tada je odgovoran.
nsarski nsarski 18:13 21.05.2010

Re: Responsible choices

Don't be a cynic, it is so unamerican.

Da se ovde zapise: ja sam glasao za Obamu. Cekao u reeeedu, hebo te Bog!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 05:45 20.05.2010

Zablude


Mitovi su počeli sa Prosvetiteljstvom i prvi je: istina će nas osloboditi. Ako samo kažemo ljudima istinu, s obzirom da su ljudi u osnovi racionalna bića, oni će doći do pravih zaključaka.


Da to je jedna od najvecih zabluda u ljudskom drustvu - posebno u onom njegovom progresivnijem delu. A ljudi su podjednako iracionalna kao i racionalna bica. Ustvari, kad covek bolje razmisli, vise su iracionalna ...

I to se ne odnosi samo na pitanja (ljudskih) prava, politike, ratova ... nego manje-vise na sve oblasti ljudske delatnosti. Dobar primer je i ova (permanentna) finansijska kriza zadnjih godina. Prvo su za sve bili krivi "zli" bankari pa su (trenutno) krivi "zli spekulanti" ... a i jedni i drugi su ustvari manji deo onih koji se, u datim uslovima, ponasaju racionalno ...

Interesantna je jos jedna pojava koja se cak i ovim kriticarima americke politike (ne bih se ja tu preterano fokusirao na Obamu - on je samo jedan tockic u celoj masineriji) stalno potkrada: svi se posebno zgrazavaju kad je zrtva AMERICKI GRADJANIN - sto je u osnovi prikriveni/nesvesni rasizam. Prevedeno na srpske uslove znaci da bi nasi borci borci za pravdu i ljudska prava trebalo da se uzbudjuju UGLAVNOM samo ako su zrtve gradjani Srbije ... a mnogo manje ako su u pitanju gradjani Hrvatske ili BiH. Kad je Srbija i njene vlasti u pitanju to, hvala bogu, nije slucaj. Ali je u tom smislu indikativno ponasanje nekih (vecine?) tzv. srpskih boraca za ljudska prava koji se u slobndno vreme bave zastupanjem americke politike (ili bese obrnuto kad je pitanju hobi i osnovano zanimanje? ): oni cak idu dotle da javno deklarisu da ih ne intersuju zrtve medju gradjanima sopstvene drzave. A njihova perjanica Sonja Biserko ide jos jedan (apsurdni) korak dalje - ona javno porice ratni zlocin i trazi pustanje na slobodu ratnog zlocinca (Ilije Jurisica) ciji su zlocini nad gradjanima sopstvene (Sonjine) drzave odnosno odgovornost nedvosmiselno i NA SUDU dokazani (i koji je pravosnazno osudjen) ...
Doctor Wu Doctor Wu 06:22 20.05.2010

Ovo je tekst koga bi

'ladno potpisala i Sarah Palin i svih 2M, 3M ili koliko ih vec ima clanova Tea Party, kao i, pretpostavljam, kompletan staff Goldman Sachsa. Obama toliko revolucionise Ameriku i vodi zestokih ratova na nekim frontovima (health bill, rat protiv investicijskih bankara, immigration law) da mora da pravi zestoke ustupke i ispada veci katolik od Pape na drugim. Problem s takvom politikom je da ako bude propao (ili ne bude napravio velike prodore) na onim prvim, ostace zapamcen samo po ovim drugim. Iskreno se nadam da to tako nece biti. Dalibor je na proslom Budimcevom blogu o tome napisao lep post i njemu se (osim malih slovnih gresaka) nema mnogo sta ni dodati ni oduzeti.
Zen Master Zen Master 07:19 20.05.2010

Re: Ovo je tekst koga bi

Doctor Wu
'ladno potpisala i Sarah Palin i svih 2M, 3M ili koliko ih vec ima clanova Tea Party, kao i, pretpostavljam, kompletan staff Goldman Sachsa. Obama toliko revolucionise Ameriku i vodi zestokih ratova na nekim frontovima (health bill, rat protiv investicijskih bankara, immigration law) da mora da pravi zestoke ustupke i ispada veci katolik od Pape na drugim. Problem s takvom politikom je da ako bude propao (ili ne bude napravio velike prodore) na onim prvim, ostace zapamcen samo po ovim drugim. Iskreno se nadam da to tako nece biti. Dalibor je na proslom Budimcevom blogu o tome napisao lep post i njemu se (osim malih slovnih gresaka) nema mnogo sta ni dodati ni oduzeti.


Hmmm pa sad Sara Palin i Tea party ovo ne bi definitivno potpisali veruj mi, pažljivo pratim američku scenu u proteklih nekoliko meseci i znam šta pričam.
Ako uzmeš na primer najveće medijske Sarah Palin fanove i najvatrenije zagovornike Tea Party okupljanja tj likove kao što su Glenn Beck, Sean Hannity, Rush Limbaugh ili Bill O'Reilly i poslušaš neku od njegovih emisija skapiraćeš da oni smatraju George W Obama(mesaju) socijalistom koji želi da uništi kapitalizam i ( God Bless the ) USA and the American Way of Life, premekanim na planu rata u Iraku i Avganistanu i borbe protiv terorizma a bilo kakvo sudjenje nekome iz US Army koji je učinio nešto tamo negde je za njih najveće svetogrdje koje se može zamisliti.
Za Sarah Palin & Tea Party ekipu su USA najbolja, najlepša država na svetu, njihova vojska je pravednička i tu stoku arapsko terorističku treba pobiti kao pse uvaljati u slaninu i poslati takve nazad kući u tu njihovu vukojebinu da vide da sa nama nema zezanja ( citat onoga što je Glenn Beck rekao pre dva meseca )
Što se tiče Golman Sachs ganga njima se da izvineš j... za bilo šta osim za njihov status i njihove pare tako da ih jedino pogadja najavljena reforma finansijskog sektora i regulacija derivatnog tržišta a svi drugi mogu slobodno da pocrkaju što se njih tiče ( čuo si naravno za čuveni dinosaurus mail ) !?
Zen Master Zen Master 07:44 20.05.2010

Re: Ovo je tekst koga bi

Bojan Budimac
Da, sjajno je što zahvaljujući izboru Obame SAD nemaju potpredsednicu koja misli da je Afrika država i da je Chinatown glavni grad Kine. No, bio sam ubeđen da se glasalo [i nadalo] za promene [na bolje].


Pa sad dobili su ne mnogo manju budalicu sa obzirom da je Joe Biden majstor da napravi glupost i izblamira kako sebe tako i White House. Ne znam jesi li čuo za čuveni blam ( pomenuo sam ga na jednom blogu ) kada je došao indijski premijer u posetu i prirede oni njemu prijem gde se skupe svi vidjeniji ljudi jer je Indija sad važna zemlja kojoj posao dobro ide, Joe Biden malko popije ( ima inače fenomenalan audio snimak njega mrtvog pijanog dok vozi svoja kola i peva ) i kaže mrtav ladan indijskom premijeru da kod njega u Delaveru ne možeš da udješ u 7-Eleven ili na benzinsku pumpu a da ne znaš tzv Indian english ili Hinglish ( Hindi + English ) što je u prevodu najblesavija rasna predrasuda da su Indijci neobrazovana stoka koja radi isključivo najgore poslove i ne zna ni Engleski pošteno da priča
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:16 20.05.2010

Re: Ovo je tekst koga bi

'ladno potpisala i Sarah Palin i svih 2M, 3M ili koliko ih vec ima clanova Tea Party,

S oproštenjem dottore, ali mislim da [debelo] nisi u pravu. Da, taj još neisprofilisan populistički pokret, je staunchly anti-Obama i da, zbog razloga koje navodiš, ali takođe mislim da ćeš imati problem da nađeš tipartijca koji će mu zameriti navode iz oglasa/peticije [naprotiv, ako će nešto priznati Obami to je upravo ta "čvrstina" i tražiti još]. Zar zaista misliš da se članovi pokreta uzrujavaju oko sudbina nekih tamo "domorodaca" i/ili svojih sunarodnika druge vere?

Uveren sam da je velika većina potpisnika oglasa/peticije vrlo srećna što McCain nije dobio izbore 2008. i da su zgroženi mogućnošću da Sara Pejlin bude ozbiljan kandidat 2012, ali da ne mogu da gledaju dalju eroziju Ustava, koju ne primećuje samo onaj koji to neće.
predatortz predatortz 13:41 20.05.2010

Veoma naivno

Je viđenje da jedan čovek ( President of the US ) vodi politiku te velike zemlje...
bookez bookez 13:49 20.05.2010

Obama direktno naredio?

Link sa "izvorom" o "Obaminoj otvorenoj naredbi" samo izvestava da je Obamina adminitracija odobrila likvidaciju (iako se krajnje gnusam takvog cina). Naravno predsednik snosi punu odgovornost za rad svojih potcinjenih, ali ipak reci da je otvoreno naredio iskrivljuje istinu, a i sumnjam da bi isao do te granice mikro-menadzmenta da kontrolise svaku naredbu. U peticiji Comskog i kolega se pojavljuje doticna optuzba, i naravno da mogu da iznose optuzbe, ali meni licno se pali crvena lampica kada procitam "opste je poznato".

Naravno ostatak teksta je zabrinjavajuci, i nadam se da ce se svi naci pred lice pravde.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:20 20.05.2010

Re: Obama direktno naredio?

Prvo, to nije peticija Čomskog, on je samo jedan od potpisnika, nije inicijator.

Drugo, ako misliš da se odluka o takvom presedanu, kakva je stavljanje na listu za odstrel američkog građana, može desiti bez predsedničkog amina, mislim da grešiš. To je ogroman presedan, a što NYT upotrebljava eufemizam "Obamina administracija" je sasvim razumljivo [meni].

Ja sam namerno linkovao na mejnstrim izvore, peticija u elektronskom obliku takođe ima linkove, ali na druge izvore [uglavnom unutar sopstvenog sajta]. Konkretno u ovom slučaju na blog Glena Grinvolda sa naslovom: Confirmed: Obama authorizes assassination of U.S. citizen. Ne verujem da bi Glen, koji je uzgred constitutional lawyer i dobro zna kako sistem funkcioniše, napravio omašku, pa još u naslovu. Dakle, ako ćemo da cepamo dlake odobrio je, to je van svake sumnje.

Inače ni ja ne volim fraze tipa "opšte je poznato".
docsumann docsumann 14:30 20.05.2010

Re: Obama direktno naredio?

Inače ni ja ne volim fraze tipa "opšte je poznato".

opšte je poznato da takvo nešto kao što je opšte-je-poznato zapravo ne postoji
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:44 20.05.2010

Re: Obama direktno naredio?

Inače ni ja ne volim fraze tipa "opšte je poznato".

što bi rekao onaj naš bivši "svakom dobronamernom građaninu srbije je veoma dobro poznato..."
dali76 dali76 15:45 20.05.2010

....

Pred inoguraciju danasnjeg predsednika objavio sam blog “Obama bolje igra basket”. Pokusavajuci,priznajem cinicno, da ukazem na razliku izmedju novog I starog predsednika.
Retorika je usla u americku politiku: mediji,koliko god bili ideoloski, jesu biznis firme kkoje zele povecati gledanost: samo se istice neka drama,neki sukob,,generalno, politicka scena na tv noveala nacin.
Nije cuditi sto je sve veci broj Amerikanaca postao independent smatrajuci kako je sve manje razlike izmedju Demokrata I Republikanaca(skeptici kazu razlika izmedju ove dve partije je analogna razlici izmedju pepsi I kole).
Dok se narod sve vise depolitizira ,prosli put sam kod Budimca pisao,kako se elita itekako ideoloski dijeli. Uovakvoj atmosferi politicari se okrecu medijima i retorici.
Za vreme krize,koju nekad sami promovisu, politicari prolaze najbolje na politickoj pijaci sa patriotskom robom, koja tad ima najbolju prodju. ( To mi iz ex Yu dobro znamo). JBG, independent se najmanje cuju,ali mnogi od njih podpanu pod uticaj patriotizma. Ko zeli biti izdajnik?
Druga stvar, realnost je da svaki politicar,pa I Obama,zeli vlast. Realnost je da je povecanje moci bele kuce prilicno konstantan process. Nixon recimo nije bio mocan jer je sam stvorio extra ovlastenja n ih je jednostavno “nasjljedio” od onog sto je predhodno od bele kuce stvorio LBJ.
Konggres koji jeste zaduzen za kontrolu predsednickih ovlasti ,sam ideoloski podeljen,sam posvecen retorici,nema snage beloj kuci da stane na kraj. Obami kao I vecini predsednika ranije ne pada na pamet da ukida ovlasti koje je za Belu Kucu donio bivsi predsednik.
Medije kao tema ne zanima ustav,niti krsenje istog, jer je ustav dosadna stvar , nema tu drame ,akcije, konflikta mada mozda ako se ova peticija prosiri dalje , imamo sansu za korak napred iz ovog retorickog vrtloga od koga se vrti u glavi.
Nekad komunizam, danas terorizam, najveci su neprijatelji americke demokratije, ali vise kao dobar instrument onima koji bi prosirivali svoju vlast ,nego realna vojna pretnja americkoj drzavi. Kad u ovu,ionako dinamicnu sliku ubacimo interese mocnih lobista))
Dalje necu. Pozdrav.

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:48 20.05.2010

Re: ....

Hvala Dalibore, na još jednom izvrsnom komentaru.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:08 21.05.2010

Re: ....

aha,ili sto kazu:
Jedini američki predCednik koji se nije zalio na svog predhodnika je - Dzordz Vasington.

Inner Party Inner Party 17:01 20.05.2010

Secate li se Blera?

Toni Bler! Mlad, lep, liberal, laburista, otvoren za promene, odgovoran prema novcu, predvodnik jedne sasvim nove Britanije! A onda...

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:57 20.05.2010

Re: Secate li se Blera?

Pa, takav, lep, mlad, em zna da svira saksofon je bio i Klinton...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:07 20.05.2010

Re: Secate li se Blera?

svira

dali76 dali76 18:11 20.05.2010

Re: Secate li se Blera?

estradizacija politike pocelo sa prvim tv duelom Nixon Kenedy. Postoje istrazivanja koja se bave koliko je nova High definition TV tehnologija doprnela da John McCain izgubi izbore: bore na hd tv mogle su mnnogo jasnije da se vide na licu starog veterana.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:32 20.05.2010

Re: Secate li se Blera?

estradizacija politike pocelo sa prvim tv duelom Nixon Kenedy.

Da, Nikson se jako znojio pred kamerama. Plus, nije pristajao da se puderiše, a imao je jaku bradu, pa je to delovalo izuzetno loše na TV-u [kao da je neobrijan].
dali76 dali76 20:25 20.05.2010

Re: Secate li se Blera?

Ali zanimljivo je kad su pitali ljude sta misle ko je "dobio" debatu: Radio slusatelji su rekli Nixon,dok su TV gledatelji mislili da je u pitanj u Kennedy.
wukadin wukadin 13:24 21.05.2010

Re: Secate li se Blera?

Zato je meni od mrtvih predsednika najdraži Roni Regan. Od navedenog duela, možda i od ranije, svi su oni glumci, samo je Ron bio profi, a ostali ...
Voja Radovanović Voja Radovanović 21:46 20.05.2010

Crno, da crnje ne može biti ...

Koliko sam shvatio...crno im se piše...pozz Bojane...
wukadin wukadin 13:20 21.05.2010

Ali to je cela država

Prvo, setih se one floskule (mada sad nisam baš siguran da je neko stvarno izgovorio, možda je to bila ironična opaska kako oni misle) da je Sadam bio gori od Hitlera, nema veze što ništa nisu našli i dokazali, svet je bolje mesto bez njega, on je bacao otrove na svoje građane, etc. Ispade sad Buš tako etalon nečega.
Drugo, setih se jedna male rasprave o tome kako autor bloga nije protiv američke države (i građana, poreskih obveznika, interesa...), već samo pojedinaca. A sad kad vidimo i da je aktuelni prezident loš "pojedinac"... pa pitam se na koga on tamo računa?! A ti poreski obveznici, to su prevashodno najveće firme i bogati pojedinci (videsmo na ovim blogovima zalaganje za veće poreze na bogatstvo, pa pretpostavljam da je Amerika tu bolja od Srbije). Ergo, korporativni sektor finansira državu, korporativni sektor plaća političke kampanje, najzad zapošljava veliki broj ljudi direktno, ili indirektno putem tražnje. Dakle, prestanak prakse koja je opisana šteti apstraktno shvaćenom američkom poreskom obvezniku, konkretno većini građana tamo. Ko ne veruje neka se seti kako su prošli građani Sovjetskog Saveza tokom krize i kasnije disolucije njihove Imperije.
Ergo, priča o tome kako bi svet bio bolji ako prestanu sa politikom koju vode ne vodi nikuda, QED! Ostaje činjenica da će promeniti pošanje ako dobiju po labrnji (ne samo vojno, zapravo efektnije je ekonomski). To se već i dogodilo, a ljubitelji "crnog princa" Obame nikako da sebi postave pitanje bi li on bio izabran da je Americi teklo glatko. Svejedno, dobro Amerikanca nije dobro građanina većeg dela ostatka sveta.
Dein Gluck ist nicht mein Gluck ist mein Ungluck
Bang bang Feuer frei!


Recimo, možemo videti kako su u Pakistanu "ekstremisti" pokazali šta se radi sa ljudskim lokatorima.
dali76 dali76 18:38 21.05.2010

Re: Ali to je cela država

Ajmo prvo Wukadin da razbijemo taj desnicarski myth koji dijele tvoji ideoloski drugovi sa Fox News
Procenat od individualnih poreza veci je za vise od dva puta od korporacijskih taksi. Bush se potrudio da udio najbogatijih u placanju poreza bude manji nego sto je bio iako je ovaj trend vidljiv od vremena tvog filmskog junaka tj od predsednika regana.
Recimo SAD danas ima defecit od skoro 11 triliona dolara (google it za tacnu brojku).
Profesor sa Prinstona ,nije komunista,niti Marksista, Bartel objavio je prije tri godine knjigu “Unequell Democracy”.
Bush administracija ukinula je poreze najbogatijim od najbogatijih za gotovo cetvrtinu, ustvari tacno cetvrtina(25%). Pricamo o stvarno kremu od krema ; dakle milijarderima iliti visoko kotiranim milionerima.
Ovakvo cut tax policy (koja se donosi na deset godina, osiromasice budget za cijelih 2.3 triliona dolara. Toliko smo posudili od Kineza.
Istini za volju u Americi postoji progresivna taksa , povecava se porez proecentualno sa brojkama nula na kraju svacije zarade
Ajde da prvo vidimo koliko to korporacije doprinose federalnom dudzetu,recimo za 2007
• $1.1 trillion -
Individual income tax
(43.9%)
• $869.6 billion -
Social Security
and other payroll taxes (34.7%) (Ovdje samo da dodam da social security taksa se place,cini mi se 7% na ukupnu zaradu dok ne predjes zaradu $120000. Zaradjivao milione ili milijarde drzava ti uzima7% na 120000. Znaci regresivna taksa.

• $370.2 billion -
Corporate income tax
(14.8%)
• $65.1 billion -
Excise taxes
(2.6%)
• $26.0 billion -
Customs duties
(1%)
• $26.0 billion - Estate and
gift taxes
(1%)
• $47.2 billion - Other (1.9%)
Dakle te price da najbogatiji placaju enormno najvise,ili da korporacije I firme imaju najveci kolac u financiranju fed. Budzeta su dio price za malu dijecu.
Nadalje ajde da vidimo financiranja politickih kampanja. Zanima nas odnos “ individualci vs bogate korporacije .
Da se ne vracamo na zakonske regulacije od 1911, I prilicno kompleksna pravila o financiranju politickih stranaka ajde da cisto pogledamo neke brojke.
Recimo tokom 199-2000izbornog kruga party committees I kandidati sakupili su ukupno 3 milijarde dolara.
Od toga broja,koji dans vjerovatno izgleda mnogo veci, korporacije su dale 300miliona dolara.
Evo malo copy paiced :
Candidate and party committees raised nearly $3 billion during the 1999-2000 election cycle. Congressional candidates raised and spent just over $1 billion in the 2000 election. Presidential candidates raised and spent just over $500 million. The
hard and soft money accounts of political parties totaled $1.2 billion.2 PACs raised $600 million, approximately $320 million of which was for fundraising and other expenses and $20 million of which was devoted to independent expenditures; the remainder was contributed to congressional candidates.
The majority of this money came from individuals in small amounts. We estimate that of the $3 billion, individuals contributed nearly $2.4 billion, the public treasury paid $235 million in matching funds, and about $380 million came directly from the treasuries of corporations, unions and other associations (in the form of soft money or independent expenditures).3 Furthermore, campaign money comes mainly in small amounts. According to survey research, in the 2000 election approximately 10 percent of the Americans over the age of 18—21 million people—gave to political candidates, party committees or ……
Dio je iz journal of economy pisan 2003od strane tri profesora sto ekonomije sto politickih nauka.
Danas kad je internet, mocnije sredstvo priklupljanja para nego ikad, jos vise mozemo svatiti koliko individualci mogu doprinjeti kampanjama. Dakle tvoja pretpostavka o interesu apstraktnog aemrickog poreznika nije tacna. Nije tacno da Amerika mora dobiti ,kako ti kazes po labrnji,doduse ovo ,kao I uvijek bi pasalo americkim desnicarima ili ako hoces nacionalistima sa foksa .
Njima uvijek dobrododje neki povod, a narod ko narod svugde lepi se na te domoljubne parole.
Sto se tice pitanja postoji li onda dobar pojedinac.Ja mislim da postoji,al to zavisi od argumentovane kritike ili pritiska javnosti.
nazalsot toga je sve manje sa “britni spirs” tipom medija koji postoji u Americi.
Patriotama,bilo srpskim,bilo americkim,naravno uvijek je lako svaku kritiku prozvati kao izdajnicku.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:34 22.05.2010

Detalji, detalji...

Jučerašnji članak Glena Grinvolda. Hmm, koincidentalno o jednoj temi iz oglasa/peticije. Hint, habeas corpus.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana