Ljudska prava| Planeta| Politika

Flotila Slobode

Bojan Budimac RSS / 29.05.2010. u 21:40

map.10793.jpg

Završna reč

UPDATE II reakcije u Turskoj

UPDATE

Pre nedelju dana [22. maja] gledajući direktan prenos ispraćaja broda Mavi Marmara sa 570 putnika iz preko 40 zemalja, koji su krenuli ka Gazi, bilo mi je žao što nisam na tom brodu. Za to vreme u Mersinu se oko 5000 tona humanitarne pomoći tovarilo u teretni brod Gazze. Nedelju dana pre toga iz irske luke Dandelk je isplovio teretni brod Rachel Corrie, sa 900 tona humanitarne pomoći, ka istom cilju. To su samo tri od osam brodova koji plove ka Gazi kao Flotila Slobode.

U organizaciji više humanitarnih organizacija, od kojih su, što se organizacije ove flote tiče, glavne Free Gaza Movement i turska İHH İnsani yardim vakfi - Humanitarian Relief Foundation, konvoj će probati da probije izraelsku ilegalnu morsku blokadu Gaze, te da isporuči oko 10 hiljada tona preko potrebne pomoći tamošnjem stanovništvu. Drugi brodovi su isplovili iz Grčke.

Ovo nije prvi pokušaj te vrste, nego deveti. Međutim, dosadašnja probijanja te blokade su bile više simboličkog karaktera. Ti brodovi su bili mali [uglavnom iznajmljeni]. Pet puta su uspeli da probiju blokadu.

Istorijat prethodnih uspeha i neuspeha

Prvi put avgusta 2008. dva mala drvena broda sa 44 putnika su uplovila u Gazu.

Drugi put, oktobra iste godine brod Dignity je doveo u šestodnevnu posetu Gazi 27 doktora, humanitaraca i aktivista.

Treći put, takođe brod Dignity je među 27 putnika imao 11 bivših i tadašnjih evropskih parlamentaraca. Bivša Blerova ministarka Kler Šort je bila na tom brodu, kao i moja ljubimica novinarka Haareca, Amira Has.

Četvrti put, početkom decembra 2008. Dignity je imao manje putnika ka Gazi nego iz Gaze. Jedan od ciljeva puta je bio da prebaci jedanaest palestinskih studenata na evropsko tlo, oni su dobili stipendije na evropskim univerzitetima, ali zbog izraelsko-egipatske opsade nisu mogli da napuste Gazu.

Istog meseca decembra [19.] Dignity je napravio poslednji uspešni proboj blokade. Na brodu su bila dva izaslanika iz Katara, što je, čini mi se, bitno za ovaj današnji konvoj, koji je dobrim delom finansiran iz Katara.

dignity---damage.10790.jpgŠesti pokušaj proboja blokade se, čini se, samo srećom završio bez žrtava. Dignity je bio napadnut bez upozorenja. U međunarodnim vodama 90 nautičkih milja od obale nekoliko izraelskih bojnih brodova je okružilo Dignity i namerno se sudarilo sa njim [tri puta]. Uspeo je nekako da se odvuče do Libana. Od high-profile ličnosti na brodu je bila Sintija Mekinli, bivša kongresmenka i predsednički kandidat Zelene partije u SAD.

Odmah posle ovog incidenta, dok se krvoproliće u Gazi još dešavalo, aktivisti su došli do novog broda Spirit of Humanity. Trideset i šest putnika, od kojih su mnogi bili lekari namerni da ostanu u Gazi nisu stigli do iste. Izraelski brodovi su ga naterali na povlačenje pretnjom otvaranja vatre.

Dvadesetdevetog juna 2009. Spirit of Humanity pravi drugi pokušaj. Na brodu su Sintija Mekinli [ponovo] i Mejred Korigan Megvajer dobitnica Nobelove nagrade za mir 1976. Ovoga puta izraelski komandosi kidnapuju brod voze ga u Izrael i hapse sve na njemu. Deportuju ih između 3 i 7 jula. U arhivi Democracy Now! je ovaj intervju - intervjueri u Njujorku, intervjuisani u izraelskom zatvoru.

Ova flota i dešavanja oko nje

Kao što već napisah, sve te akcije su u smislu količine humanitarne pomoći bile na simboličkom nivou. Tri tone, a to je bilo najviše što je Spirit of Humanity mogao da ponese, na milion i po ljudi nije ni kap u moru. Ovog puta se prvi put organizuje flota koja, ako uspe, može da isporuči odjednom 10 hiljada tona. Pomoć se sastoji od medicinskog materijala, lekova i opreme, preko građevinskog materijala uključujući i 100 montažnih kuća, generatora i postrojenja za prečišćavanje vode, do tona papira, školskog materijala i igračaka. "U svakom slučaju ne nosimo fosforne bombe," - kako reče Muhamed Zejdan, jedan IHH aktivista.

Međutim, sumnjam da je izraelska histerija izazvana količinom pomoći. Ljudi predstavljaju problem. Različiti izvori daju različite brojeve ljudi koji uzimaju učešća u Flotili Slobode, od 750 do 1000 ljudi iz preko 60 zemalja. U svakom slučaju mnogo pari očiju, a ako se uzme u obzir da je među njima mnogo novinara i političara onda je nervoza izraelskih vlasti razumljiva, bez obzira što se njene pretnje i akcije ne mogu opravdati.

"Diplomatska" aktivnost Izraela, čiji ambasadori su zahtevali od evropskih vlada da po svaku cenu spreče svoje aktiviste da dele, pajz sad, "nelegalnu pomoć", nije urodila plodom. Onda su počele pretnje (Izrael je već pripremio konc-logor u Ašdotu za putnike konvoja) i propaganda.

Retorika koju siroti Mark Regev, Bibijev portparol, [da li se taj čovek seća kada je poslednji put istina prešla preko njegovih usana?] treba da proda, kome god je spreman da sluša, je da u Gazi nema humanitarne krize [samo ga izveštaji svih humanitarnih organizacija demantuju], da Izrael dopušta da humanitarna pomoć stigne kopnenim putem [Bulent Jildirim, šef IHH, kaže da je to bezočna i uvredljiva laž, jer IHH godinu i po dana pokušava da dobije dozvole za materijal koji se nalazi sada na brodovima] i generalno, da Palestincima u Gazi cvetaju ruže.

Izraelska propaganda je ušla u spin na čijim obrtajima bi mogle da im pozavide centrifuge iranskog nuklearnog programa. Kada se ista [propaganda] izvrgava ruglu u desničarskom Jerusalem Post-u, koji je inače vrlo izdašan sa vitriolom, to valjda nešto znači. Lari Derfner u kolumni Rattling the Cage [koja je često zabavna]u podnaslovu kaže: Gaza je raj, ako su izjave ministarstva inostranih poslova ikakav pokazatelj. Nastavlja pitanjem: "Ne želite li prosto da živite u Gazi?"

Ako na ničemu drugom, a ono na sudbinama i frci koja se diže oko brodova [i kopnenih humanitarnih konvoja] koji pokušavaju da probiju blokadu izraelska retorika o neokupiranoj Gazi, jer božemoj izraelski kolonisti i vojnici su je napustili još onomad odlukom "čoveka mira", Ariela Šarona, se razbija u param-parčad. Nije okupacija nego je konc-logor ili geto, ako više volite [uz svesrdnu pomoć egipatskog satrapa]. Kontinuitet kontrole nad Gazom, bez okupacionih snaga na samom tlu, je najočigledniji upravo na moru. Ribarima iz Gaze je more ograničeno na 3 (tri) nautičke milje od obale [pre 2000. ribarili su na 20 milja od obale, zatim su okupacione vlasti "tolerisale" 6 milja, a ograničenje na 3 je stupilo na snagu 2007.]. Malo-malo neki ribar biva ubijen, ranjen ili uhapšen, a brodice i mreže uništene ili konfiskovane kada okupacione snage odluče da im ribari predstavljaju pretnju. To se skoro nikad ne nađe u vestima, samo ponekad u izraelskim novinama [naravno Haarec].

Serija izraelskog pucanja u sopstvene noge, kad je propaganda u pitanju, koja je big time počela masakrom u Gazi decembra 2008, nastavljena odbijanjem UN izveštaja sudije Ričarda Goldstona, uskraćivanjem ulaza na okupirane teritorije [Zapadnu Obalu] Finkelstinu i nedavno Čomskom [i], pa do današnje jednoglasno usvojene rezolucije 189 zemalja potpisnica Međunarodnog sporazuma o neširenju nuklearnog naoružanja [ii], se nastavlja epizodom Freedom Flotilla. Naime, šta god sada da Izrael uradi, osim da pusti te brodove na miru, će biti propagandni poraz.

Kontrola štete uz vrlo agresivno držanje glede flotile je počela. Pre pet dana Izraelci su pripustili po prvi put, od kada su uništili blizu 4000 kuća u Gazi, da vreće cementa i još neki građevinski materijal uđe u Gazu. Too little too late, rekao bih.

Egipat je brže bolje priskočio u pomoć, patetičnim pokušajem da opere pre svega sebe, a usput i Izrael. Al Džazira je eksluzivno puštena da snimi konvoj kamiona humanitarne pomoći na graničnom prelazu Rafa[h]. To je onaj isti prelaz na kome su učesnici kopnenih humanitarnih konvoja redovno maltretirani od uniformisanih, a kamenovani od neuniformisanih egipatskih bezbednjaka. Poslednji put januara ove godine.

Šareno društvo

Na irskom brodu se nalazi građanin sveta Ken O'kif, koga pamtim od 2003. po protestnom paljenju svog američkog pasoša u Bagdadu. Njemu je ovo drugi put, on je bio na prvom uspešnom putovanju u Gazu 2008. Od high-profile ličnosti [a ima ih mnogo među 750-1000 putnika] [iii] izdvojio bih Denis Halideja, bivšeg UN izaslanika u Iraku, koji je kao 34-godišnji UN veteran dao ostavku zbog sankcija prema Iraku (onih koji su pobile min. pola miliona dece, a Mrs Olbrajt rekla da je cena OK), koje je nazvao genocidnim (posle njega je to isto uradio Hans fon Šponek, koji je došao na njegovo mesto).

Britanka Aleksandra Hon Filips se ukrcala na turski brod u Antaliji, iz Boltona je svojeručno do Mersina dovezla kamion sa dve i po tone lekova i medicinskog materijala.

MaviMarmara.10791.jpgMeđutim, nisu svi putnici na brodovima aktivisti. Abu Mohamed i njegova žena se nadaju da će se porodica okupiti ponovo. Pre više godina radi lečenja njenog raka doputovali su u Tursku. Posle uspešne terapije su preko Egipta pokušali da se vrate kući. Egipatske vlasti su ih deportovale nazad u Tursku.

Arhiepiskop grčko-katoličke crkve za Cezareju, Hilarion Kapuči, proteran iz Izraela pre trideset godina, se nalazi na brodu Mavi Marmara. Njemu je ovo drugi pokušaj, bio je prošle godine u grupi koju su izraelske snage kidnapovale. Nada se da će se u Gazi sresti sa prijateljima.

Na kraju ću citirati Fiska iz jučerašnjeg bloga: Ja ne mislim da su oni grupa anti-izraelaca. Mislim da je međunarodni konvoj na ovom putu zato što ljudi, iz celog sveta, na tim brodovima pokušavaju da urade ono što naši navodno humani lideri nisu uspeli. Oni nose hranu, gorivo i bolničku opremu onima koji pate.

--------------------------------

i Baš su mu napravili štetu. Umesto da ga na univerzitetu u Ramali slušaju stotine palestinskih studenata, on je održao predavanje video linkom, koje je Al Džazira direktno prenela svom višemilionskom auditorijumu.

ii U rezoluciji se u kontekstu Bliskog istoka "izdvaja" poziv Izraelu da potpiše taj sporazum i pusti ispekcije Međunarodne agencije za atomsku energiju u svoja nuklearna postrojenja. SAD, iako su se ošto suprotstavile ovom "singling out" Izraela, da ne bi kvarile [nepostojeću idilu] na tom samitu su se priklonile "ostatku sveta" te je rezolucija usvojena koncenzusom.

iii Današnje odlaganje poslednje etape puta je, između ostalog, posledica čekanja 15 poslanika parlamenta EU. Kiparske vlasti im nisu dozvolile ukrcavanje na brodove sa kiparskog tla, pa su se prebacili na Severni Kipar odakle će valjda sa manje problema biti prebačeni na brodove koji su ukotvljeni južno od Kipra.

****************************************************

Beleške na margini

Nešto od dešavanja u vezi Freedom Flotilla se može pratiti ovde.

Ili ovde

***

Prema poslednjim vestima očekuje se da će konvoj krenuti sa mesta na kome se trenutno nalazi (30 nautičkih milja južno od Kipra) u toku sutrašnjeg dana ili večeri.

Organizatori ne žele da otkrivaju svoje planove. Dva broda su se pokvarila. Postoje glasine o sabotaži. S obzirom na to da se konvoju jedan brod pridružio u poslednjem trenutku to znači da će biti 7 brodova u konvoju. Rachel Corrie još uvek putuje da se pridruži grupi od pet brodova kod Kipra.

Ovog momenta pogledah online intervju sa Bulent Jildirimom, evropski parlamentarci imaju iste probleme sa vlastima Severnog Kipra. Još uvek se čeka na njih.

 

Atačmenti



Komentari (284)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Bojan Budimac Bojan Budimac 22:21 29.05.2010

*

Upravo na tom IHH sajtu odgledah vrlo simpatičan intervju sa Ann Wright koja je na brodu Mavi Marmara.
dolybell92 dolybell92 22:29 29.05.2010

Šta reći

sem hvala za linkove.
Meni sve to izgleda tako dramatično,
a ja samo mogu da pratim šta će se dešavati.
Mislim da si sve rekao, meni je dovoljno.

Thanks
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:50 29.05.2010

Re: Šta reći

dolybell92
sem hvala za linkove.
Meni sve to izgleda tako dramatično,
a ja samo mogu da pratim šta će se dešavati.
Mislim da si sve rekao, meni je dovoljno.

Thanks

Nema na čemu :)

S obzirom da ne pratim medije u Srbistanu zaista ne znam da li je išta i koliko o ovome pokriveno.

U svakom slučaju sam siguran da je većini Evrovizija mnogo zanimljivija od ovog mog smaranja o nekim tamo ljudima.
dolybell92 dolybell92 23:40 29.05.2010

Re: Šta reći

U svakom slučaju sam siguran da je većini Evrovizija mnogo
zanimljivija od ovog mog smaranja o nekim tamo ljudima.


To svakako, nema sumnje.

(Ovih dana sam na Roland Gaross-u,
a vesti šta uhvatim, usput, a bolje da ne hvatam ništa)

Što se tiče medija, ovdašnjih - nema šta ni
da pratiš. Mislim da bi ti od količine gluposti
pozlilo. Ja sam već naviknuta, ali izgleda još
nedovoljno, jer nema dana da ne kolutam očima i da
se ne bečim.
Što se tiče sveta, on postoji samo ukoliko su
Vuk Jeremić ili Tadić negde, ili ako se dogodi
kakva veća nesreća, ali samo kao info.

Kako ti zavidim ...

dirtyharry dirtyharry 10:40 30.05.2010

Re: Šta reći

Bojan Budimac

S obzirom da ne pratim medije u Srbistanu zaista ne znam da li je išta i koliko o ovome pokriveno.

U Srbiji ne stiže ništa drugo da bude pokriveno jer ima toliko crne hronike i zahvata iz oblasti ekonomije (čitaj uzimanja novih kredita za nove projekte i planova za prevazilaženje krize) da druge stvari ne mogu da budu pokrivene.
Bojan Budimac

U svakom slučaju sam siguran da je većini Evrovizija mnogo zanimljivija od ovog mog smaranja o nekim tamo ljudima.

Nije tačno kolega ništa od ovog što reče .
Nije Evrovizija važnija od života ljudi ali ljudi hoće malo da pobegnu iz sive svakodnevice.
Sa druge strane svaki blog je za nekog smaranje a za nekog nešto vredno. Meni ovi tvoji blogovi dođu ko male lekcije iz globalne politike. To ne pratim, ne znam i totalno sam van svih tokova tako da mi nije dosadno da pročitam i naučim nešto novo.
One, koji ovo vide kao neko smaranje žalim.
Domazet Domazet 22:37 29.05.2010

Sad sam ja hteo neshto o GWBovim...

(Izrael je već pripremio konc-logor u Ašdotu za putnike konvoja)

...poredjenjima sa Hitlerom ali onda rekoh - necu. Ima ovde za to mnogo potkovanijih od mene...
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:53 29.05.2010

Re: Sad sam ja hteo neshto o GWBovim...

Domazet
(Izrael je već pripremio konc-logor u Ašdotu za putnike konvoja)

...poredjenjima sa Hitlerom ali onda rekoh - necu. Ima ovde za to mnogo potkovanijih od mene...

Koji Hitler, kakvi bakrači? Ajde ne pokušavaj da loviš u mutnom, Domazet. Konc-logora, a "detention center" je samo eufemizam za isti, je bilo i pre i posle tipa koga ti pominješ.
nsarski nsarski 22:59 29.05.2010

Re: Šta reći

S obzirom da ne pratim medije u Srbistanu ne znam da li je išta i koliko o temi pokriveno.

Pa, koliko sam ja pratio - vrlo malo, ako ikako.
Medjutim, ceo ovaj projekat koji je, po mom misljenju, kic-parada i jedne i druge strane ima i zanimljivije interpretacije. Naime, sada se Flotila probija da donese pomoc u Gazu, a IDF preti da ce ih spreciti u tom teroristickom naumu. Jadan David, jadan Goliat. Ako treba narativ (o kome si pisao u proslom blogu) - eto ga! Niti ce zivot u Gazi postati bolji ako cela ta pomoc stigne, niti ce IDF, ako ih spreci, postati gori u ocima sveta od onoga sto vec jeste.
Izvini na cinizmu.
Domazet Domazet 23:06 29.05.2010

Shta se odmah zhestish...

Bojan Budimac
Domazet
(Izrael je već pripremio konc-logor u Ašdotu za putnike konvoja)

...poredjenjima sa Hitlerom ali onda rekoh - necu. Ima ovde za to mnogo potkovanijih od mene...

Koji Hitler, kakvi bakrači? Ajde ne pokušavaj da loviš u mutnom, Domazet. Konc-logora, a "detention center" je samo eufemizam za isti, je bilo i pre i posle tipa koga ti pominješ.

...kao da je pa strashno biti gori od GWBja. Pa koliko ih ima samo gorih od njega. Evo ja garant da i ti znash bar za jednog takvog (goreg od GWBja)...
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:13 29.05.2010

Re: Šta reći

Izvini na cinizmu.

No problemo, profe :)
Naravno da se radi o PR-u s obe strane.

No, sudeći po komentarima na moje prethodne blogove o izraelsko-palestinskom pitanju, ono što ti i ja znamo o IDF nije baš neko opšte znanje, a kako god okreneš Palestinci i humanitarci su under-dog u celoj toj frci. Galloway je, složićeš se nadam se, mnogo veća kič parada od ovog.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:15 29.05.2010

Re: Shta se odmah zhestish...


...kao da je pa strashno biti gori od GWBja. Pa koliko ih ima samo gorih od njega. Evo ja garant da i ti znash bar za jednog takvog (goreg od GWBja)...

Sorry, izgubio sam te... Ne znam o čemu sada pokušavaš da pričaš.
nsarski nsarski 23:29 29.05.2010

Re: Shta se odmah zhestish...

Ne znam o čemu sada pokušavaš da pričaš.

Nas kolega Domazet, kao i svaki profesionalni party pooper, je covek nelinearan - njega je tesko razumeti.
Domazet Domazet 23:34 29.05.2010

Shto mene pitash...

Bojan Budimac

...kao da je pa strashno biti gori od GWBja. Pa koliko ih ima samo gorih od njega. Evo ja garant da i ti znash bar za jednog takvog (goreg od GWBja)...

Sorry, izgubio sam te... Ne znam o čemu sada pokušavaš da pričaš.

...kad je tu profa da ti objasni. Nemoj mi reci da mislish da su nelinearnosti neki veci problem za njega?
nsarski nsarski 23:41 29.05.2010

Re: Shto mene pitash...

Nemoj mi reci da mislish da su nelinearnosti neki veci problem za njega?

:)))))))))))))))))))
niccolo niccolo 08:02 30.05.2010

Re: Šta reći

Pa, koliko sam ja pratio - vrlo malo, ako ikako.

Ni ja se ne sećam da sam o ovom čuo/čitao pre ovog Bojanovog bloga...
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:14 30.05.2010

Re: Šta reći

niccolo
Pa, koliko sam ja pratio - vrlo malo, ako ikako.

Ni ja se ne sećam da sam o ovom čuo/čitao pre ovog Bojanovog bloga...

Na svom blogu, news producer Al Džazire, Džamal Elshajal, se pita:

For starters, one must ask why such a big story is not being covered by many of the large international news networks. Surely one of the biggest demonstrations of collective international civil resistance, involving 50 nationalities, more than 30 parliamentarians, and costing millions of dollars is news worthy.

This Flotilla directly affects the lives of 1.5 million Gazans who have been living under siege for over 3 years; in fact it also affects the lives of many Israelis too, as they struggle to cling onto a two faced fallacy of democratic colonisation. It baffles me how some news outlets think the European launch of Apple's i-Pad is more of a story.


I mene.
niccolo niccolo 09:48 30.05.2010

Re: Šta reći

It baffles me how some news outlets think the European launch of Apple's i-Pad is more of a story.



Ali smo zato pročitali da Santana neće da drži koncert u Izraelu...
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:13 30.05.2010

Re: Šta reći

Ali smo zato pročitali da Santana neće da drži koncert u Izraelu...

Dosta mu je mlaka izjava.
Elvis Kostelo takođe neće svirati u Izraelu, ali mnogo artikulisanije kaže zašto neće.

A pošto je tamo u vesti o Santani pomenut Sting, ne mogu da odolim da ne okačim ovaj link: Sting in the pay of tyrannical Uzbekistan regime
niccolo niccolo 10:32 30.05.2010

Re: Šta reći

Sting in the pay of tyrannical Uzbekistan regime

Hm, nisam znao ni ovo za Aralsko jezero...Mada sad vidim da je bila vest na Blicu početkom aprila
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:42 30.05.2010

Problemi na Kipru

Kao što reče Fisk u svom predavanju [moj prošli blog]: Malo političara želi da se putovanje u Gazu završi na cilju.

CYPRIOT authorities prevented pro-Palestinian activists, including 30 MPs from nine European countries, from leaving the island yesterday to join a flotilla in international waters, which is on its way to blockaded Gaza.

In addition to issuing an edict banning ships headed for Gaza to set sail from the island’s ports, or dock on the island on their way back, the authorities yesterday forbade any small vessels from leaving Cyprus in case they were on their way to the flotilla of eight ships carrying around 700 peace activists, and 10,000 tonnes of humanitarian aid. Izvor

Blog o tom maltretmanu Kiprana.

Međutim, u tom blogu nisu opisani problemi sa [novim] severno-kiparskim vlastima, a one su pravile vrlo slične probleme kao i vlasti na južnom delu ostrva. Turska nacionalna televizija je sinoć [kada su svi u pitanju već bili na severno-kiparskoj strani ili čak na brodovima] uporno izveštavala samo o problemima koje prave grčki Kiprani, ne pominjući ni jednom reči prepreke koje postavlja severno-kiparska republika.

Što reče autor bloga: we ended up being pawns in a political soap opera.
max.cohen92 max.cohen92 07:20 01.06.2010

Re: Problemi na Kipru

Sa Kipra...

Kiprani su kraljevi...mali debeljuskasti su juce lagano upali u frku zbog palestinskih protestanata ovde u Nikoziji i izgleda da nisu ipak toliko marionetski rezim kako se misli.Doduse ovde je na sceni bila samo mala,slatka,onako Grcki naivna osveta,bolje u deminutivu osvetica, za neke sopstvene oziljke nanente od islamskih sunarodnika i pre svega Turaka.Doduse iole politicki svesnom coveku sve izgleda blago receno smesno,ali su i oni pre par godina imali slicnu situaciju sa brodom "pomoci" upucenom "napacenom" severnom delu i ovo je vise bila reakcija na taj dogadjaj,tako da ih ne treba osudjivati.Delay revenge.Kiprani(Greek Cypriots) vode sopstveni mali rat,svoj mali krstaski pohod protiv severnog dela i dobro se osecaju zbog toga.
mladen.mladen mladen.mladen 14:31 30.05.2010

vesti iz sveta

Ma mogu samo da klikcem na linkove i slusam te ko radio.. Sto se tice izvestavanja ovde stvari teku ovako: kliknes rubriku "svet" na sajtu srpskih dnevnih novina i udarno sa CNN, BBC i sl. je ozbiljno prosarano vestima iz Zagreba, Sarajeva i sl. Dakle, ne ni okruzenje, vec bivsa SFRJ. Ne secam se kad sam video vest iz Budimpeste, Sofije ili Tirane..

Zapravo, odnos SFRJ prema ostatku sveta u rubrici svet varira od 1:2 do 2:1 u korist koga god.. Jos kad oduzmes grcku krizu, naftnu mrlju u meksiku i saobracajne nesrece balkanske.. ne ostane mesta za nekih par brodova..
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:19 30.05.2010

Re: vesti iz sveta

Zapravo, odnos SFRJ prema ostatku sveta u rubrici svet varira od 1:2 do 2:1 u korist koga god.. Jos kad oduzmes grcku krizu, naftnu mrlju u meksiku i saobracajne nesrece balkanske.. ne ostane mesta za nekih par brodova..

Ta promena, mislim na to da spoljna politika bude skoro sasvim istisnuta iz svih medija je, za mene, jedna od najvećih promena koja se desila od moje mladosti na ovamo. [ja ne znam ni novine ni nedeljnik, o tv da ne pričamo, koje imaju iole pristojnu spoljnopolitičku rubriku] Ta zagledanost u sopstveni pupak u kombinaciji sa prelamanjem svega što se u svetu dešava preko tog pupka je za mene fascinantno.

UPDATE:

Flota je, najzad krenula. Mavi Maramara je predvodi, ali prilagođava brzinu teretnim brodovima, valjda da se neka formacija održi. Trebaće im oko 18 časova da stignu do Gaze.

U poslednjim vestima na Al Džaziri je bio intervju sa gospodinom Norman Peach-om [skrolovati malo za bio i fotku], profom međunarodnog prava, koji je na brodu Mavi Marmara. Objasnio je da je morska blokada Gaze od strane Izraela skroz nelegalna, te da će svako nasilno preusmeravanje bilo kog broda biti čin gusarenja, a napad bojnim brodovima ratni zločin.

Za to vreme u Gazi, koja nema pravu luku, pokušavaju da je naprave. Za poslednja 24 sata uspeli su da dubinu povećaju sa jednog na 4 metra, a nadaju se da će uspeti da je naprave 9 metara dubokom.

Stay tuned
mladen.mladen mladen.mladen 15:35 30.05.2010

Re: vesti iz sveta

"Za poslednja 24 sata uspeli su da dubinu povećaju sa jednog na 4 metra, a nadaju se da će uspeti da je naprave 9 metara dubokom."

Izvini, profesionalna deformacija.. Idem ovo da pronadjem.. Mislim, ne mogu da ti opisem koji je ovo poduhvat u tim uslovima.. Idem da nadjem tehnicke specifikacije.. malo mi nadrealno zvuci..

EDIT: Your search - gaza digging harbour 9 meters - did not match any documents.

Suggestions:

* Make sure all words are spelled correctly.
* Try different keywords.
* Try more general keywords.
* Try fewer keywords.

hahahhahahahha

OK, poslusaj Google: gaza diging harbour:
http://english.people.com.cn/90001/90777/90854/6991585.html
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:00 30.05.2010

Re: vesti iz sveta

Izvini, profesionalna deformacija.. Idem ovo da pronadjem.. Mislim, ne mogu da ti opisem koji je ovo poduhvat u tim uslovima.. Idem da nadjem tehnicke specifikacije.. malo mi nadrealno zvuci..

I meni. Naročito gledajući footage na kome uglavnom neki grejderi nivelišu neku zemlju, a more nije u kadru. Pošto kupio po to prodao :) Nema još tog priloga na sajtu Al džazire [sajt ne prati TV 1:1].

Slušanje ovog je bilo zabavno :)
mladen.mladen mladen.mladen 16:15 30.05.2010

Re: vesti iz sveta

null do sutra ujutru ce ostati da stoji prva na home page-u.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:11 30.05.2010

Re: vesti iz sveta

mladen.mladen
null do sutra ujutru ce ostati da stoji prva na home page-u.

Lepo povezano. Hvala

Sad upravo je bio duži prilog o luci i videli su se i bageri koji kopaju sa obale. Hmmm...
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:03 30.05.2010

Associated Press

pre neka tri sata [dateline Haifa ]

Miread Korigan Megvajer je jopet na tom putu, a ovo boldovano me se najviše dojmilo:

Some 700 pro-Palestinian activists are also on the boats, including 1976 Nobel peace laureate Mairead Corrigan Maguire, European legislators and an elderly Holocaust survivor.
lidiaz lidiaz 21:25 30.05.2010

Malo i sa druge strane

Posto autor upada u vec vidjenu semu zlog Izraela koji maltretira Palestince zabave radi, i priprema konc logore za humanitarce*, evo i druge strane.
Citati su iz Haretza, koji je glasilo levice i, u principu, najobjektivniji izraelski medij kad je u pitanju sukob sa Palestincima. Vec pomenuta Amira Has pise za Haretz.
Tekst
Ispod teksta ima jos linkova.

Freeing Gilad Shalit would have most likely ended the siege, but the organization is in no hurry to do that - again, due to the political accounts it wishes to close.
- organizacija je Hamas"

The flotilla is meant to serve the organization on the international front and depict Israel as a cruel country that harms innocent Palestinians.

Yet paradoxically, it seems that the Islamic and Leftists activists who are behind the convoy, with significant encouragement from the Turkish government, are not the only ones seeking a confrontation. Israel's government has turned the need to stop the convoy into a matter of critical importance, by virtue of the importance it has assigned to the not-so-useful siege on Gaza.

It is highly doubtful that the convoy's organizers have the well being of Gaza's residents as their top priority. The cargo on the ships, even if it does reach Gaza, will not effect the average Gazan's condition - we have learned over the three years since the revolution in Gaza (12 June 2007) that the Hamas government isn’t very different from its predecessors regarding its citizens' welfare.



U principu ovde i humanitarci i izraelska Vlada ne cine nista sto ce doprineti dobrobiti Palestinaca u Gazi. Humanitarci zele provokaciju, potencijalni sukob i predstavljenje Izraela kao okrutne drzave. Vlasti drzave Izrael zele da sopstvenom narodu pokazu kako su odlucni u borbi protiv terorizma, sta god to znacilo.

The problem is, as stated, that that Israeli government helped glorify the flotilla. It is difficult to understand why an alternative solution was not fully considered, such as stopping the ships, searching them, and then letting them through.




*Videli smo na raznim primerima, iz okruzenja, i nekih drugih delova sveta, da se humanitarci ne bave uvek humanitarnim radom
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:25 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Posto autor upada u vec vidjenu semu zlog Izraela koji maltretira Palestince zabave radi, i priprema konc logore za humanitarce*, evo i druge strane.

Dobro, ako ti to vidiš kao drugu stranu [uzgred niko nije pominjao nikakvu zabavu].

Kakve veze ima Gilad Šalit sa potpuno ilegalnom morskom blokadom Gaze?
Upao je u ovu priču o konvoju, jer je tako zgodno da bude moneta za potkusurivanje. Ispravi me ako grešim, ali u izraelskim zatvorima se nalazi oko 8000 Palestinaca koji su "detained" [uzgred, okupatori nemaju prava da sele uhapšene van okupirane teritorije, ako Ženevska konvencija još uvek nešto znači, a ne znači]. Nisam primetio entuzijazam izraelske vlade da napravi neku razmenu ili smisleno da pregovara o Šalitu.

It is highly doubtful that the convoy's organizers have the well being of Gaza's residents as their top priority. The cargo on the ships, even if it does reach Gaza, will not effect the average Gazan's condition - we have learned over the three years since the revolution in Gaza (12 June 2007) that the Hamas government isn’t very different from its predecessors regarding its citizens' welfare.


Ako si pročitala komentare, mogla si pročitati da se slažem sa Nsarskim koji je celu stvar nazvao kič paradom obe strane. Međutim, najlakši od svih spinova je procenjivati nečije namere, jer je to jednostavno nedokazivo. Najmanje sto porodica će dobiti kuće, za njih je to veeelika razlika.

Ovo o revoluciji u Gazi je glupost. Hamas je dobio izbore, ocenje kao poštene, svidelo se nama to ili ne. To što Fatahov puč pod vođstvom umilnog Muhameda Dalana nije uspeo je druga stvar, a treća je da se to spinuje kao Hamasov puč [da, dobar fazon, legalno izabrana vlast pravi puč da bi ostala na vlasti].

Hamas, opet svidelo se to nekom ili ne, polako prestaje da bude baba-roga za ostatak sveta, s obzirom da daje sasvim pozitivne signale u smislu dvo-državnog rešenja. Uostalom [mnogo puta sam linkovao, sad me mrzi] i Šlomo Ben Ami je mišljenja da bez kooptiranja Hamas u pregovore [nepostojeće btw.] nema rešenja.

Da, kao i obično, strane su se zafarbale u ćošak. S tim, što je pozicija Izraela "mi ne okupiramo Gazu, samo kontrolišemo sve granice, vazduh i more" malo kontradiktorna, [dozvoljava se ulaz za, slovima i brojem, 180 produkata, tek polovinom maja je ušlo u Gazu 250 tona cementa, prvi put nakon uništavanja oko 4000 kuća, samo da se one obnove trebalo bi nekoliko miliona tona istog].

Izraelski bojni brodovi su već počeli zastrašivanje konvoja [debelo u međunarodnim vodama].
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:44 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Vec pomenuta Amira Has pise za Haretz.

Pomenuta Amira Has je učetvovala u trećem uspešnom razbijanju blokade.

Preporučeno štivo: Drinking the Sea at Gaza: Days and Nights in a Land Under Siege

Od Customers review-a, najviše mi se svideo onaj koji se završava: I finally have decided that she is not anti-Israel but pro-Justice and that is the framework I suggest others use when reading this difficult, important report from the frontlines.
lidiaz lidiaz 23:29 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Bojan Budimac


Kakve veze ima Gilad Šalit sa potpuno ilegalnom morskom blokadom Gaze?
Upao je u ovu priču o konvoju, jer je tako zgodno da bude moneta za potkusurivanje. Ispravi me ako grešim, ali u izraelskim zatvorima se nalazi oko 8000 Palestinaca koji su "detained" [uzgred, okupatori nemaju prava da sele uhapšene van okupirane teritorije, ako Ženevska konvencija još uvek nešto znači, a ne znači]. Nisam primetio entuzijazam izraelske vlade da napravi neku razmenu ili smisleno da pregovara o Šalitu.

Gilad Shalit se nalazi u Gazi u posedu Hamasa. Jedan od razloga blokade Gaze je i ta cinjenica. Ako nisi primetio, nisi pratio, ili je entuzijazam da izraelska vlada bez pogovora ispuni sve uslove Hamasa?
Sto se tice "selidbe uhapsenih", Izrael nema vojsku ni zatvore u Gazi, tako da ne moze nikog tamo ni da drzi. Veliki broj uhapsenih su uhapseni na teritoriji Izraela, ili u pokusaju da ilegalno udju.



It is highly doubtful that the convoy's organizers have the well being of Gaza's residents as their top priority. The cargo on the ships, even if it does reach Gaza, will not effect the average Gazan's condition - we have learned over the three years since the revolution in Gaza (12 June 2007) that the Hamas government isn’t very different from its predecessors regarding its citizens' welfare.


Ako si pročitala komentare, mogla si pročitati da se slažem sa Nsarskim koji je celu stvar nazvao kič paradom obe strane. Međutim, najlakši od svih spinova je procenjivati nečije namere, jer je to jednostavno nedokazivo. Najmanje sto porodica će dobiti kuće, za njih je to veeelika razlika.

Neke kuce su mogli da dobiju i da nisu sa strascu porusili sve sto je ostalo iza naseljenika kad su oni otisli.


Ovo o revoluciji u Gazi je glupost. Hamas je dobio izbore, ocenje kao poštene, svidelo se nama to ili ne. To što Fatahov puč pod vođstvom umilnog Muhameda Dalana nije uspeo je druga stvar, a treća je da se to spinuje kao Hamasov puč [da, dobar fazon, legalno izabrana vlast pravi puč da bi ostala na vlasti].

Hamas, opet svidelo se to nekom ili ne, polako prestaje da bude baba-roga za ostatak sveta, s obzirom da daje sasvim pozitivne signale u smislu dvo-državnog rešenja. Uostalom [mnogo puta sam linkovao, sad me mrzi] i Šlomo Ben Ami je mišljenja da bez kooptiranja Hamas u pregovore [nepostojeće btw.] nema rešenja.

Svaki narod ima pravo na sopstevnu glupost, ali onda mora da zivi sa posledicama iste.
Hamas vodi rat protiv Izraela i nije nimalo nevin.



Da, kao i obično, strane su se zafarbale u ćošak. S tim, što je pozicija Izraela "mi ne okupiramo Gazu, samo kontrolišemo sve granice, vazduh i more" malo kontradiktorna, [dozvoljava se ulaz za, slovima i brojem, 180 produkata, tek polovinom maja je ušlo u Gazu 250 tona cementa, prvi put nakon uništavanja oko 4000 kuća, samo da se one obnove trebalo bi nekoliko miliona tona istog].

A pozicija Palestinaca? Mi smo dobri i sedimo kod kuce a oni nas maltretiraju?
Poslednji napad sa teritorije Gaze dogodio se pre dva dana.


Izraelski bojni brodovi su već počeli zastrašivanje konvoja [debelo u međunarodnim vodama].

Da ih odvrate da udju u izraelske teritorijalne vode?
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:42 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane


Da ih odvrate da udju u izraelske teritorijalne vode?

Gaza nema teritorijalne vode? Mnogo međunarodnih pravnika se ne bi složilo sa tim, bez obzira što nije država.
Gilad Shalit se nalazi u Gazi u posedu Hamasa. Jedan od razloga blokade Gaze je i ta cinjenica.

O Šalitu sam ti preventivno odgovorio citatom iz izveštaja sudije Goldstona.
Hamas vodi rat protiv Izraela i nije nimalo nevin.

Slažem se sa drugim delom rečenice, ali Lidija zar ti zaista ne vidiš ponavljanje u istoriji. Nije li Arafat bio arhi-terorista osamdesetih [sa kojim se ne može pregovarati, pa se mora izvršiti invazija na Liban ne bi li se uništio], pa se onda jopet pregovaralo sa njim itd.
a oni nas maltretiraju?

Imaš li ikakav osećaj proporcije? Osim toga, neću da ponavljam Hamas je spreman za pregovore.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:45 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

iza naseljenika

Misliš kolonista? [vidi moj prethodni blog o jeziku medija]
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:47 30.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Sto se tice "selidbe uhapsenih", Izrael nema vojsku ni zatvore u Gazi, tako da ne moze nikog tamo ni da drzi.

Govorim i o, gle čuda, okupiranoj Zapadnoj Obali.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:04 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Neke kuce su mogli da dobiju i da nisu sa strascu porusili sve sto je ostalo iza naseljenika kad su oni otisli.

Ne kapiraš ili se praviš naivna? Oko 4000 kuća je uništeno u krvoproliću koje je počelo decembra 2008. Ti ljudi su imali kuće pa su ostali bez njih.

Svaki narod ima pravo na sopstevnu glupost, ali onda mora da zivi sa posledicama iste.

Vidi, potpuno se slažemo u ovome. Naime, isto važi i za Izrael.
lidiaz lidiaz 00:06 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Bojan Budimac
iza naseljenika

Misliš kolonista? [vidi moj prethodni blog o jeziku medija]

Kakva je razlika da li je neko naseljenik ili kolonista? Nijedna u startu nema negativnu konotaciju, i trebalo bi da znace isto.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:12 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Kakva je razlika da li je neko naseljenik ili kolonista? Nijedna u startu nema negativnu konotaciju, i trebalo bi da znace isto.

OK, teško ćemo se razumeti ako ti ne vidiš razliku i negativnu konotaciju.

Uzgred, da te pitam, da li si sa istim entuzijazmom podržavala granice, kako ono ide Karlovac, Karlobag, Virovitica?

Ja nisam.
lidiaz lidiaz 00:16 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Bojan Budimac


Svaki narod ima pravo na sopstevnu glupost, ali onda mora da zivi sa posledicama iste.

Vidi, potpuno se slažemo u ovome. Naime, isto važi i za Izrael.

To je jedno dvoglavo cudoviste koje se hrani strahom izmedju ostalog. Izraelci zive uz konstantnu opasnost, potrebom da idu u vojsku, rezervu (niko to ne voli), usporenim napretkom. Opet, izraelska vlast je dovoljno odgovorna da zna gde da napravi granicu izmedju neophodnog za opstanak drzave i nacije i prekoracenja. Nisam sigurna da palestinske vlasti to mogu.
lidiaz lidiaz 00:20 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Bojan Budimac
Kakva je razlika da li je neko naseljenik ili kolonista? Nijedna u startu nema negativnu konotaciju, i trebalo bi da znace isto.

OK, teško ćemo se razumeti ako ti ne vidiš razliku i negativnu konotaciju.

Kolonisti ili naseljenici su bili i oni sto su se naselili u Vojvodini posle WW2, jel' i to bilo negativno?


Uzgred, da te pitam, da li si sa istim entuzijazmom podržavala granice, kako ono ide Karlovac, Karlobag, Virovitica?

Ja nisam.

Znaci sad sam Seseljovac, hvala.
Mislila sam da ukucam odgovor i na dugacak post, ali vidim da sam etiketirana.
Izvinjavam se na remecenju ove lepe idilicne slike o dobru i zlu.
Odjava.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:20 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Nisam sigurna da palestinske vlasti to mogu.

To ne možemo znati i nećemo nikad znati dok je okupacije.
Now we are getting somewhere.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:22 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Znaci sad sam Seseljovac, hvala.
Mislila sam da ukucam odgovor i na dugacak post, ali vidim da sam etiketirana.
Izvinjavam se na remecenju ove lepe idilicne slike o dobru i zlu.
Odjava.

Izvini, ali pitanje nije etiketa [a nisam dobio odgovor na njega i uveren sam da je negativan]. Naime, čini mi se da barataš dvojnim aršinima. Samo toliko.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:26 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

slike o dobru i zlu.

Ti si ta koja je nametnula crno-belo. Ja kategorije koje pominješ nisam ni dodirnuo. Svako dobro.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:30 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Kolonisti ili naseljenici su bili i oni sto su se naselili u Vojvodini posle WW2, jel' i to bilo negativno?

A je li bilo pozitivno?

Might makes right, to je princip o kome pričamo?
talicni talicni 05:09 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Hamas, opet svidelo se to nekom ili ne, polako prestaje da bude baba-roga za ostatak sveta, s obzirom da daje sasvim pozitivne signale u smislu dvo-državnog rešenja.

Ne bih se slozio da teroristicka organizacija postaje legitimna i prihvatljiva ako osvoji vlast.

Cudi me da nisi na nekom od tih brodova?

Bojan Budimac Bojan Budimac 05:25 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane


Ne bih se slozio da teroristicka organizacija postaje legitimna i prihvatljiva ako osvoji vlast.

Složio se ti ili ne, kad naučiš istoriju onda ćeš [možda] ukapirati da se to tako dešava, all over again.

Cudi me da nisi na nekom od tih brodova?

Napisah žao mi što nisam, privatne okolnosti su me sprečile da budem na njemu.
yugaya yugaya 06:44 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

lidiaz

Kolonisti ili naseljenici su bili i oni sto su se naselili u Vojvodini posle WW2, jel' i to bilo negativno?

Jeste, zato sto je veliki broj -npr taj deo moje porodice koji su kolonisti posle Drugog svetskog rata - kolonizovan nasilno.

Silovani su od strane tudjih interesa i oni sto su na voz potrpani i oni u cije ih je selo bacilo.
dragan7557 dragan7557 16:18 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Svaki narod ima pravo na sopstevnu glupost,

Nijedan narod nema pravo na "sopstvenu" glupost ako tim izaziva smrt i nesreću drugog.

cerski
talicni talicni 18:31 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Bojan Budimac

Ne bih se slozio da teroristicka organizacija postaje legitimna i prihvatljiva ako osvoji vlast.

Složio se ti ili ne, kad naučiš istoriju onda ćeš [možda] ukapirati da se to tako dešava, all over again.

Cudi me da nisi na nekom od tih brodova?

Napisah žao mi što nisam, privatne okolnosti su me sprečile da budem na njemu.

Da znas istoriju skapirao bi da neka teroristicka organizacija postaje partner u pregovorima tek kad to odluce velike sile.

Ma da, lakse je tako podrzavati Palestince udobno zavaljen u fotelju.
freehand freehand 18:49 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

talicni
Bojan Budimac

Ne bih se slozio da teroristicka organizacija postaje legitimna i prihvatljiva ako osvoji vlast.
Složio se ti ili ne, kad naučiš istoriju onda ćeš [možda] ukapirati da se to tako dešava, all over again.

Cudi me da nisi na nekom od tih brodova?
Napisah žao mi što nisam, privatne okolnosti su me sprečile da budem na njemu.
Da znas istoriju skapirao bi da neka teroristicka organizacija postaje partner u pregovorima tek kad to odluce velike sile.

Ma da, lakse je tako podrzavati Palestince udobno zavaljen u fotelju.

Ima li neka lista akcija i organizacija koje se smeju podržavati od kuće, za nas koji nismo baš k'o Indijana Džons?
talicni talicni 19:45 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

freehand

Ima li neka lista akcija i organizacija koje se smeju podržavati od kuće, za nas koji nismo baš k'o Indijana Džons?

Nista ti ne kontas. Flotila slobode je turska akcija u kojoj se uglavnom koriste turski brodovi a nas internet revolucionar zivi u Turskoj.
freehand freehand 20:21 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Ima li neka turska akcija sa turskim brodovima koju čovek može da podržava a da nije Musa Kesedžija?
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:50 31.05.2010

Re: Malo i sa druge strane

Nista ti ne kontas. Flotila slobode je turska akcija u kojoj se uglavnom koriste turski brodovi a nas internet revolucionar zivi u Turskoj.

A ti lupetaš big time. Da li si uopšte pročitao tekst? Od osam brodova, svega su dva sa turskom zastavom isplovila iz turskih luka. Ostalih 6 iz Irske i Grčke. Naveo sam dve glavne humanitarne organizacije, koje su obavile najviše logistike i svega, ali one nisu jedine. Tako da se možeš malo ubrisati sa tim što je Flotila Slobode turska akcija.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:13 30.05.2010

Goldston o Šalitu

Strana 25*

76. The Mission notes the continued detention of Gilad Shalit, a member of the Israeli armed forces, captured in 2006 by a Palestinian armed group. In reaction to his capture, the Israeli Government ordered a number of attacks against infrastructure in the Gaza Strip and Palestinian Authority offices as well as the arrest of eight Palestinian Government ministers and 26 members of the Palestinian Legislative Council. The Mission heard testimonies indicating that during the military operations of December 2008 – January 2009, Israeli soldiers questioned captured Palestinians about the whereabouts of Gilad Shalit. Gilad Shalit’s father, Noam Shalit, appeared before the Mission at the public hearing held in Geneva on 6 July 2009.

77. The Mission is of the opinion that, as a soldier who belongs to the Israeli armed forces and who was captured during an enemy incursion into Israel, Gilad Shalit meets the requirements for prisoner-of-war status under the Third Geneva Convention. As such, he should be protected, treated humanely and be allowed external communication as appropriate according to that Convention. The ICRC should be allowed to visit him without delay. Information about his condition should also be provided promptly to his family.

78. The Mission is concerned by declarations made by various Israeli officials, who have indicated the intention of maintaining the blockade of the Gaza Strip until the release of Gilad Shalit. The Mission is of the opinion that this would constitute collective punishment of the civilian population of the Gaza Strip.

-----

* Takođe štivo koje se preporučuje, jes' da je to 500 i kusur stranica prilično pravničko-birokratskog jezika, ali može biti prosvetljavajuće [barem koliko i Amira Has]
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:52 30.05.2010

.

Off topic,Macabi...ladnooo,nije šampion u košarci
Ko zna,to dosta pogoršava situaciju tamo!? Jerbo,sad imamo oko 75-80 procenata opasno nastrojenih stanovnika Izraela...

(mis'im da se koplje lomi nad bivšim stanovnikom Beograda, Wisnewski-om )
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:07 31.05.2010

Re: .

stefan.hauzer
Off topic,Macabi...ladnooo,nije šampion u košarci
Ko zna,to dosta pogoršava situaciju tamo!? Jerbo,sad imamo oko 75-80 procenata opasno nastrojenih stanovnika Izraela...

(mis'im da se koplje lomi nad bivšim stanovnikom Beograda, Wisnewski-om )

Gde me nađe, potpuno sam wrong-footed na toj temi
irvington irvington 00:45 31.05.2010

Re: .

stefan.hauzer
Off topic,Macabi...ladnooo,nije šampion u košarci
Ko zna,to dosta pogoršava situaciju tamo!? Jerbo,sad imamo oko 75-80 procenata opasno nastrojenih stanovnika Izraela...

(mis'im da se koplje lomi nad bivšim stanovnikom Beograda, Wisnewski-om )


Makabi jeste izgubio titulu (drugu godinu za redom), ali na koji nacin? Odigran je FF izmedju cetiri prvoplasirane ekipe (sistem koji funkcionise poslednje dve sezone). U jednoj, odlucujucoj utakmici, sve je moguce. Da se igralo, na tri dobijene, nema sanse da bi Makabi ostao bez titule.
Da se prebacim, na srpske kosarkaske terene . Izraelski model je odlicna ideja, za razne Kleute, Vesice, Zivorade, Chovice i Babice. Eto prilike da izmisle "novi sistem" (u svim dosadasnjim izmisljotina su propali ) i konacnu prekinu dominaciju srpskog Makabija


Bojan Budimac Bojan Budimac 05:38 31.05.2010

UPDATE

U ranim juratnjim časovima izraelski komandosi su izvršili desant na Mavi Marmara ubivši, najmanje dvoje, a ranivši 30 ljudi.

Izvor
Tgrt Haber TV, izveštava o troje ubijenih. Dok se, na Al Džaziri pomenula cifra od 10 [naglašeno da nije potvrđena].

Prema Greti Berlin, jednoj od organizatorki, koja je dala intervju Al Džaziri, to se desilo 68 kilometara od obale. Dakle, prema međunarodnim zakonima, u međunarodnim vodama.

EDIT: Israel 'attacks' Gaza aid fleet

Prema izraelskoj TV najmanje 10 ljudi je ubijeno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 06:10 31.05.2010

Re: UPDATE

Bojan Budimac Bojan Budimac 06:43 31.05.2010

Re: UPDATE

Komunikacija sa brodovima je izgubljena.

Postoji samo jedna poštena definicija ovoga što se desilo u međunarodnim vodama Mediterana oko pet časova ujutro – državni terorizam i gusarenje. Kako se broj mrtvih, izvor izraelska TV, povećava, sada moje lokalno vreme [gmt+3] 08:30, 16 ubijenih, ovim definicijama se može priključiti i masakr.

Grčki brod na kome su evropski parlamentarci navodno nije napadnut.
Snimci sa broda su dramatični. Može se čuti [i na turskom i engleskom]: "Istakli smo belu zastavu oni ipak napadaju."

Da li će svet graknuti?

I drugi javlaju o deset mrtvih.

CNN u najboljoj tradiciji pročišćenog jezika javlja da su se izraelski vojnici "ukrcali" na brod.

Israeli military boards ship in Gaza flotilla
docsumann docsumann 07:08 31.05.2010

Re: UPDATE

Da li će svet graknuti?

Ako i graknu, ostaće na tom jednom graku...
yugaya yugaya 07:10 31.05.2010

Re: UPDATE

Da li će svet graknuti?

Sumnjam.

Jezik u vestima je filtriran, a krvoprolice se prema ovom clanku sa obe strane od pocetka podrazumeva (i time lakse u moru vesti guta):
''If you ignore this order and enter the blockaded area, the Israeli navy will be forced to take all the necessary measures in order to enforce this blockade,''

''We fully intend to go to Gaza regardless of any intimidation or threats of violence against us. They are going to have to forcefully stop us.''

Israeli Ships Attack Aid Flotilla, 2 Dead, NYT
Israeli PR: the troops faced resistance and that soldiers were under orders only to use fire if their lives were in danger.

Organisers: the flotilla was ''fully prepared for the different scenarios'' that might arise


Pratila sam pricu zahvljujuci tvom blogu, i iskrena da budem, prosto mi nije isao u glavu ovakav krvavi razvoj dogadjaja.

Glavom kroz zid i metak u glavu.



nsarski nsarski 07:19 31.05.2010

Re: UPDATE


Israeli Ships Attack Aid Flotilla, 2 Dead, NYT

Pa, Bojan je izgleda brzi od NYT. Trenutna vest tamo je:

Israel Boards Gaza - Bound Ships, 15 Dead: Reports, NYT
yugaya yugaya 07:28 31.05.2010

Re: UPDATE

U middle east section je mrtvih 10 - isti izvor.

10 Deaths Reported as Israel Attacks Aid Flotilla

Sepulturero Sepulturero 10:38 31.05.2010

Re: UPDATE

Слажем се са свиме што си у претходном блогу написао у вези (зло)употребе језика али тачно се зна шта у војном жаргону значи "boarding the ship", насилно заузимање брода. Мислим да овога пута нису употребили пречишћени језик.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:59 31.05.2010

Re: UPDATE

Слажем се са свиме што си у претходном блогу написао у вези (зло)употребе језика али тачно се зна шта у војном жаргону значи "boarding the ship", насилно заузимање брода. Мислим да овога пута нису употребили пречишћени језик.

A ne bi li "storming the ship" bilo malo bliže istini?
yugaya yugaya 13:35 31.05.2010

Re: UPDATE

procisceni jezik - saopstenje bele kuce:

The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy.


Ne moze kobajagi neutralnije od ovoga, cak ni na engleskom.

The United States umesto mi
deeply regrets umesto osude
the loss of life umesto smrti
injuries sustained umesto ranjenih
currently working to understand umesto namere da se odgovorni kazne
circumstances surrounding umesto uzroka
tragedy umesto dogadjaja.



libkonz libkonz 13:43 31.05.2010

Re: UPDATE

The United States umesto mi
deeply regrets umesto osude
the loss of life umesto smrti
injuries sustained umesto ranjenih
currently working to understand umesto namere da se odgovorni kazne
circumstances surrounding umesto uzroka
tragedy umesto dogadjaja.

dragan7557 dragan7557 16:20 31.05.2010

Re: UPDATE


Pa, Bojan je izgleda brzi od NYT.

Pre bi se reklo slobodniji.

cerski
Bili Piton Bili Piton 23:22 31.05.2010

Re: UPDATE

yugaya
procisceni jezik - saopstenje bele kuce:

The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy.


Ne moze kobajagi neutralnije od ovoga, cak ni na engleskom.

The United States umesto mi
deeply regrets umesto osude
the loss of life umesto smrti
injuries sustained umesto ranjenih
currently working to understand umesto namere da se odgovorni kazne
circumstances surrounding umesto uzroka
tragedy umesto dogadjaja.



The English language is, and always has been, the language of evasion.
yugaya yugaya 23:27 31.05.2010

Re: UPDATE

Da, slažem se, ali moram priznati da je ovo saopštenje pravo remek-delo - niti jedna jedina reč nije promakla neuštrojena
tigrks tigrks 12:59 01.06.2010

Re: UPDATE

Grčki brod na kome su evropski parlamentarci navodno nije napadnut.

Jesu li ti Evropski parlamentarci na tom brodu kao zvaničnici Evropske unije, ili su tu kao privatna lica?
Imaju li oni imena i prezimena, iz koje su zemlje ...
draft.dodger draft.dodger 08:06 31.05.2010

...


Broj ubijenih raste...
docsumann docsumann 08:14 31.05.2010

Re: ...

Broj ubijenih raste...

Ovo je tako prokleto tačno
jinks jinks 08:24 31.05.2010

Koje zemlje

što se organizacije ove flote tiče, glavne Free Gaza Movement i turska İHH İnsani yardim vakfi - Humanitarian Relief Foundation,


od početka nastanka problema najviše logistički, finanskijski, diplomatski ... podržavaju Palestinu u njenoj borbi, a koje Izrael
predatortz predatortz 08:40 31.05.2010

Pitanja,pitanja...

Teško da je Izrael tek 'onako' krenuo u tu avanturu. Pre će biti da su imali neka saznanja o sadržaju 'pomoći'.
libkonz libkonz 09:56 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

ma da, oni su poznati kao veliki humanisti i ne bi oni tek tako...
ajde
predatortz
ne lupaj.
predatortz predatortz 09:59 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

libkonz
ma da, oni su poznati kao veliki humanisti i ne bi oni tek tako...
ajde
predatortz
ne lupaj.



Ok. Može i tako da se kaže...

No, i dalje sam skeptičan prema humanitarnoj pomoći koju dostavlja Turska. Znam šta je sve stizalo u Bosnu.
libkonz libkonz 10:04 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

ovo ne dostavlja Turska, nego aktivisti iz celog sveta.
A teško da bi Turci smeli da šalju u Gazu bilo kakvo oružje. Nisu baš raspoloženi za dobijanje šamara od SAD.
predatortz predatortz 10:13 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

A teško da bi Turci smeli da šalju u Gazu bilo kakvo oružje. Nisu baš raspoloženi za dobijanje šamara od SAD.


Opštepoznato je da su izraelske službe bezbednosti među najboljim na planeti. Teško da bi oni svoje procene bazirali na pretpostavci da Turci neće dostavljati oružje iz straha od američke kritike. Možda u ovom transportu nije ništa ni bilo. Možda je to bio samo pokušaj 'omekšavanja linije' , da se vojnički izrazim. Posle ovoga, ostaće samo pokušaj!
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:58 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

Teško da je Izrael tek 'onako' krenuo u tu avanturu. Pre će biti da su imali neka saznanja o sadržaju 'pomoći'.

Da li zaista misliš da bi oni ljudi, Mrs Megvajer, Halidej, 30 i kusur evropskih poslanika i sl. stavili svoj ugled da bi krijumčarili oružje. Smešno...
Drugo čini se da nisi pročitao. Samo jedan teretni brod je napunjen i isplovio iz turske luke, ako su imali sumnje na taj, mogao se samo taj napasti. [jedan teretni brod je isplovio iz Irske, a ostali iz Grčke. Zar zaista misliš da su sve to neodgovorne vlade?]



No, i dalje sam skeptičan prema humanitarnoj pomoći koju dostavlja Turska. Znam šta je sve stizalo u Bosnu.

Mešaš baba i žabe. Ne znaš li da je "humanitarna pomoć" za Bosnu iz Irana u vidu vojnog hardvera imala blagoslov Klintonove administracije?

Ovo je sasvim drugi par rukava.

Osim toga previđaš očigledno, napadnut je putnički brod i na njemu su ljudi pobijeni. U međunarodnim vodama.

Na brodu je neko iz Srbije, sad ovog trenutka sam čuo.
predatortz predatortz 12:05 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

Mešaš baba i žabe. Ne znaš li da je "humanitarna pomoć" za Bosnu iz Irana u vidu vojnog hardvera imala blagoslov Klintonove administracije?


Naravno da znam.

Ovo je možda jasna poruka EU i Obaminoj administraciji ( sa kojom Izrael ne stoji baš najbolje).

U svakom slučaju, nije tek tako...
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:50 31.05.2010

Re: Pitanja,pitanja...

U svakom slučaju, nije tek tako...

Svakako da nije tek tako. Cilj je uplašiti humanitarce celog sveta [u konvoju je bilo predstavnika iz preko 60 zemalja] da im ne padne na pamet da se mešaju u humanitarnu krizu u Gazi.
stari92 stari92 14:00 31.05.2010

Odgovori,odgovori ...

Bojan Budimac
U svakom slučaju, nije tek tako... da im ne padne na pamet da se mešaju u humanitarnu krizu u Gazi.

.. i da se Turska ne meša/posreduje u razmeni Irana i BRIC-a,i tako
kvari koncepciju stalnog pritiska/opasnosti za region.

codeic codeic 11:43 31.05.2010

:(

Ne mogu da verujem da je u pitanju otvoreni napad... :(
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:06 31.05.2010

Život... Smrt...

Nestalo mi je struje oko devetke. Major kvar reče nam elektrodistribucija neće je biti nekoliko sati.

Izašao sam da proluftiram glavu i prošetam pse. Tada pronađosmo Topaka, malog belog terijer-mešanca, koga smo usvojili pre 5 godina kada smo došli ovde, mrtvog na pragu njegove kuće. Bio je star, slep i uopšte krhkog zdravlja [pre dva dana sam mu dao poslednju inekciju nekog antibiotika, koji mu je prepisao veterinar pre dve nedelje]. Pored svega je bio vesela životinja.

Tako će se dva potvuno nepovezana događaja u našim glavama povezati -- smrt humanitarnih aktivista i smrt jednog od naših pasa. Teško da ćemo zaboraviti današnji datum.

P.S. Molim vas da se ne nastavljate na ovaj komentar. Jeste, "auto-trol" ali nestanak života iz te bele krznene loptice me navelo na razmišljanje o konačnosti [neminovne] smrti.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:46 31.05.2010

Lisice za ranjenike

Bojan Budimac Bojan Budimac 13:39 31.05.2010

UPDATE II reakcije u Turskoj

Turska koja je puno uložila u ovu humanitarnu akciju, kako materijalno tako emotivno, je šokirana dešavanjima ovog jutra.

Ispred izraelskog konzulata, rano jutros, posle vesti o napadu na humanitarni konvoj, demonstranti su počeli da se okupljaju. Istovremeno i jako policijske snage, koje su sprečile jedan pokušaj osvajanja konzulata. Demonstracije se dešavaju i ispred ambasade Izraela u Ankari.

Rat rečima na liniji Turska – Izrael, koji je i u vezi ovog konvoja, počeo pre nego što su brodovi isplovili se nastavlja povišenim tonom. Poslanik turskog parlamenta i član spoljno-političkog komiteta, Murat Merdžan, je veoma oštro odbacio tvrdnje Danija Ajalona, zamenika ministra inostranih poslova Izraela, da je na brodu [ili brodovima] pronađeno oružje, nazivajući ga lažovom.

Turske vlasti su kontrolisale i zapečatile teret i garantuju da na brodovima nije bilo oružja. Po tom pitanju se oglasila i turska carina, saopštenjem da su i teret i putnici skenirani.

U ministarstvu inostranih poslova Turske je oformljen krizni štab. Premijer Erdoan je prekinuo značajnu posetu Latinskoj Americi. Ministar inostranih poslova, Ahmet Davutolu putuje u Njujork kako bi probao da inicira hitnu sednicu Saveta bezbednosti UN.

Načelnik generalštaba turske vojske je prekinuo zvaničnu posetu Egiptu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:27 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Aha,opet će da bude: tresla se gora,rodio se miš.
predatortz predatortz 15:04 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj


Turske vlasti su kontrolisale i zapečatile teret i garantuju da na brodovima nije bilo oružja. Po tom pitanju se oglasila i turska carina, saopštenjem da su i teret i putnici skenirani.

Bojan Budimac Bojan Budimac 15:25 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

predatortz

Turske vlasti su kontrolisale i zapečatile teret i garantuju da na brodovima nije bilo oružja. Po tom pitanju se oglasila i turska carina, saopštenjem da su i teret i putnici skenirani.


Ne bih se ja tako baš smejao, ovo su ozbiljne stvari. Da su putnici skenirani mogu da potvrde predstavnici preko 40 zemalja koji su se ukrcali u Istanbulu ili Antaliji.

Izrael pokušava da zavrti priču islamisti/Hamas/al kaida i njihovi obožavaoci v.s. država Izrael. E sada, ako 30-tak europskih parlamentaraca, laureatkinja Nobelove nagrade za mir [1976] Mejred Korigan Megvajer, Denis Halidej, Norman Poech i slični mogu da padnu u tu kategoriju onda je to istina. U sve ovo su umešane organizacije iz SAD, Irske, Velike Britanije, Švedske, Španije, Švajcarske itd itd. a ne samo Turska, Katar, Malezija itd itd.

Pre ovog podizanja pokušaja probijanja ilegalne blokade [kolektivnog kažnjavanja stanovnika Gaze, vidi Goldstonov izveštaj str. 25 ima negde u komentarima] dakle, pre podizanja na viši nivo i na veću medijsku eksponiranost, probijanja ilegalne blokade su bile skoro eksluzivno zapadni projekat. Iako je i tada bilo upotrebe sile [u poslednja tri pokušaja] ipak nije bilo ovako brutalno.

predatortz predatortz 15:31 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Ne negiram ja da je ovo zapadni projekat. Čak, mislim da Amerika preko Turske zateže odnose sa Izraelom. Ovo je jevrejski odgovor. A to da ugledne ličnosti, humanitarci bivaju zloupotrebljavani... Pa, bar toga smo se nagledali
Zen Master Zen Master 15:46 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

predatortz
Ne negiram ja da je ovo zapadni projekat. Čak, mislim da Amerika preko Turske zateže odnose sa Izraelom. Ovo je jevrejski odgovor. A to da ugledne ličnosti, humanitarci bivaju zloupotrebljavani... Pa, bar toga smo se nagledali


E druže ajde budi dobar idi obigraj jedno 10 krugova 16-ticom pa se vrati večeras da se ne blamiraš više ovde svega ti !? Stvarno je retko sresti nekoga ko ima takav procenat najgrdjeg lupetanja u svojim postovima...
Što se kaže možeš da postaneš etalon za lupetanje na ovom blogu ali kako je ta vrednost enormna trebalo bi uvesti jedinicu mikropredatortz za nekoga ko se pošteno obruka u svom pisaniju.
Unapred hvala na razumevanju, ne zaboravi da pazariš karte za bus vidiš da su pooštrili kontrolu
predatortz predatortz 15:50 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj


E druže ajde budi dobar idi obigraj jedno 10 krugova 16-ticom pa se vrati večeras da se ne blamiraš više ovde svega ti !? Stvarno je retko sresti nekoga ko ima takav procenat najgrdjeg lupetanja u svojim postovima...


Nekako, moji stavovi se podudaraju sa Izraelskim. Možda sam samo pristrasan u ovom slučaju.

Ali, druže, ti si nevaspitan. Deliš savete argumentacijom nakupca na Kvantašu. Mogu oni biti i dobronamerni, ali su ,brate, prostački. Stoga te molim da me više ne savetuješ.

I još nešto,

Pročitaj malo o aktivnostima IHH

freehand freehand 16:10 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

U jednom sam postu već napisao da mi je poznavanje bliskoistočne problematike vrlo tanko. ali - iskustva stečena na sopstvenoj koži - od Hrvatske, preko Bosne do Kosova, pa onda i Iraka i Avganistana, ne sugerišu nam baš puno poverenje ni prema zainteresovanim državama, ni prema raznim međunarodnim organizacijama, ni prema medijima.
Hoću reći da se svaka od ovih kategorija u svojim postupcima i ponašanju najčešće rukovodi principom poštovanja sopstvenih ili interesa svojih poslodavaca, pa tek onda svim ostalim, uključujući humanitarne, moralne ili religiozne.
A sve ovo pišem zato što mi je prosto nemoguće za shvatiti da su se izraelski komandosi jednostavno poepli na brod i postreljali neke ljude na njemu, a na očigled celog sveta?! Jer, ako zaista nikakvog oružja nije bilo kod učesnika plovidbe - upravo se to dogodilo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:26 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Pročitaj malo o aktivnostima IHH

www.necenzurirano.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1273&Itemid=1



Uhapsiti Sintiju Mekinli! Koliko prošlog meseca je posetila IHH u Istanbulu!
predatortz predatortz 16:30 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Uhapsiti Sintiju Mekinli! Koliko prošlog meseca je posetila IHH u Istanbulu!


I to je argument da IHH nema veze sa međunarodnim terorizmom?

Šta je motiv Izraela da učini ovako nešto? Da navuče na sebe gnev USA, EU, UN?
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:31 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj


Šta je motiv Izraela da učini ovako nešto? Da navuče na sebe gnev USA, EU, UN?

predatortz predatortz 16:36 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Bojan Budimac

Šta je motiv Izraela da učini ovako nešto? Da navuče na sebe gnev USA, EU, UN?



Ne, šalu na stranu... Ovo ozbiljno pitam. Ovako kako se predstavlja ispada da je bez ikakvog motiva. Dovođenje tradicionalnih saveznika (US) u nezgodnu situaciju, povećavanje simpatija za protivnika. Tako neodmereni potezi mi ne liče na izraelsko rukovodstvo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana