Društvo| Gradjanske inicijative| Roditeljstvo

Potrebna mi je vasa pomoc

natasavb RSS / 31.05.2010. u 15:11

 5 minuta vremena i odgovor na jedno pitanje.

 Pre nesto vise od godinu dana sam se ukljucila u projekat  "Midvej" koji zastupa ukljucivanje u obrazovanje dece sa teskocama u razvoju i invaliditetom i zaposljavanje osoba sa invaliditetom .

O celom projektu i divnim ljudima koje sam za to vreme imala priliku da upoznam, pisacu neki drugi  put, sad cu samo ukratko da napisem zasto mi je potrebna vasa pomoc.

U projekat je ukljuceno pet gradova, a u svakom gradu po dve skole, jedan vrtic i grupa roditelja. 

Ja sam ukljucena u rad grupe roditelja na Novom Beogradu.Svaka grupa je dobila mini grant koji treba da iskoristi za promociju inkluzije. Nasa grupa je odlucila da deo tih sredstava ulozi za postavljanje plakata u gradskom saobracaju, a za sta smo dobili podrsku " MASEL Group" ,  na cemu im se evo i ovde mnogo zahvaljujem ( Milose hvala jos jednom ! flowers.gif).

Ono sto zelimo da porucimo je da je inkluzija korisna za SVU decu , da pokusamo da smanjimo predrasude i mozda podstaknemo ljude da pocnu o tome drugacije da razmisljaju....

Ambiciozno, ali vredi pokusati. :)

Ono sto smo imali na pocetku kao ideju je kratka i jasna poruka.  Kako se niko od nas koji smo zaduzeni da to smislimo nikada nije bavio marketingom ( a sad smo uvideli  i zasto ! :)) ideja nije odmakla dalje od pocetka.

Znamo tacno sta zelimo da porucimo :

- da u skolama u kojima  se primenjuje inkluzija ,ostala deca nemaju losija postignuca 

- da inkluzija razvija kod dece svest o razlicitosti, a time se dolazi do  promene stavova i tolerancije

- da deca razvijaju vestinu nenasilnog resavanja sukoba

-  da svako dete treba da se skoluje i to u svom okruzenju

- da 80% dece sa teskocama u razvoju uopste nije ukljuceno u sistem obrazovanja 

itd, ali

nikako da dodjemo do te kratke i jasne poruke u jednoj recenici.

Zato smo se odlucili na nekoliko razlicitih plakata, a na svakom ce biti pitanje 

STA JE INKLUZIJA ?

E sad mi vi trebate,  jer odgovori treba da budu vidjenje inkluzije iz razlicitih perspektiva ( roditelja dece sa invaliditetom, roditelja dece bez invaliditeta, same dece )

Dakle, molim vas da mi kazete sta je za vas inkluzija.

I da , kampanja  ce nadamo se, tj. mora  da krene u junu. Plakati ce se nalaziti u 10 autobusa koji saobracaju na podrucju Novog Beograda. Obecana nam je 65-ica i 95-ica , a za ostale ne znam.

 

Hvala unapred ! :)



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 15:18 31.05.2010

Nisam stručnjak

Nataša
Dakle, molim vas da mi kazete sta je za vas inkluzija.


Po meni, odgovor je da ovo pitanje postane nepotrebno. Da napredujemo do tog stadijuma da to ne vidimo kao problem nego unapređujemo rešenja.

Podrška i poštovanje.
natasavb natasavb 21:58 31.05.2010

Re: Nisam stručnjak

Da napredujemo do tog stadijuma da to ne vidimo kao problem nego unapređujemo rešenja.

inkluzija i jeste proces, a da bi napredovali,moramo da krenemo.
nadam se da cemo jednog dana stici tamo gde ce nam svima biti dobro.
princi princi 15:24 31.05.2010

za plakat:

zasto je potrebna inkluzija u nasim skolama?


da bi nasa deca bili bolji ljudi.
Piromanski Piromanski 15:34 31.05.2010

Nomen est omen

Svaka cast i podrska akciji koju sprovodite! Ali, pre nego li se bacimo na smisljanje poruke, jedno pitanje. Da li cete rec "inkluzija" koristiti u tom, ili pak prevedenom, domacem obliku? Nisam jezicka picajzla, ali sam termin zvuci strano i nekako neprijatno, kao "infuzija". Pored toga, koliko prosecnih korisnika GSP-a uopste zna sta to znaci?
Piromanski Piromanski 16:08 31.05.2010

Re: Nomen est omen

Inkluzija/Prihvatanje/Ukljucivanje je:

Borba za svakog od nas.
natasavb natasavb 23:06 31.05.2010

Re: Nomen est omen

vidim da i milutin dole postavlja isto pitanje, pa evo ovde da odgovorim obojici. da pokusam. :)
inkluzija je termin koji je vec usao u upotrebu i kod nas. sama rec inkluizja koliko znam znaci ukljucivanje, ali se kod nas koristi kao termin koji oznacava ukljucivanje sve dece u redovne skole. u poslednje vreme se jako cesto cuje, a mislim kao i vi da dosta ljudi ne zna sta zapravo znaci.
ono sto nam se ucinila kao dobra ideja je da bas time privucemo paznju.

Piromanski Piromanski 00:18 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Izvorno znacenje reci mi je poznato i svakako nije potrebno mnogo da se iz konteksta shvati na sta u ovom slucaju odnosi. Mada, priznajem da po prvi put cujem da se ova rec upotrebljava za proces ukljucivanja dece ometene u razvoju u drustvo vrsnjaka.
Kao sto rekoh, ovo sto radite je sjajno i za svaku pohvalu. Samim tim i moj komentar nema za cilj teranje maka na konac, vec pre svega ukazivanje na mozda nespretnu i kontraproduktivnu upotrebu strucnog termina u javnosti. Ako vam je namera da decu sa invaliditetima ili ometenu u razvoju sto vise priblizite toj istoj javnosti spontano i bez obostranih trauma, zasto namecete rec koja sama po sebi zvuci kao zahvat ili bolest i implicira da je nesto strano pa ga treba prihvatiti? Naravno, ovo je samo moje licno misljenje i utisak. Ipak je najvaznije pomoci onima kojima je to najpotrebnije. Pozdrav i puno uspeha vam zelim!
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:11 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Ako vam je namera da decu sa invaliditetima ili ometenu u razvoju sto vise priblizite toj istoj javnosti spontano i bez obostranih trauma, zasto namecete rec koja sama po sebi zvuci kao zahvat ili bolest i implicira da je nesto strano pa ga treba prihvatiti?

Pored toga što me izuzetno nervira korišćenje stranih reči za pojmove koje već imamo u našem jeziku, mislim da je u ovom slučaju napravljena posebna greška jer smatram da će ljudi koji će najteže razumeti šta u stvari znači vaša akcija automatski biti odbijeni ovom rogobatnom reči.
natasavb natasavb 08:19 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Milutin Milošević
Ako vam je namera da decu sa invaliditetima ili ometenu u razvoju sto vise priblizite toj istoj javnosti spontano i bez obostranih trauma, zasto namecete rec koja sama po sebi zvuci kao zahvat ili bolest i implicira da je nesto strano pa ga treba prihvatiti?

Pored toga što me izuzetno nervira korišćenje stranih reči za pojmove koje već imamo u našem jeziku, mislim da je u ovom slučaju napravljena posebna greška jer smatram da će ljudi koji će najteže razumeti šta u stvari znači vaša akcija automatski biti odbijeni ovom rogobatnom reči.


Ma ni ja ne volim strane reci, ali taj termin inkluzija je nesto sto svi vec odavno koriste u krugovima koji se time bave, a i sve cesce se cuje u medijima.
OK, ja i jesam ovaj post okacila jer mi treba vasa pomoc i misljenje.
Izbacicemo rec inkluzija ako mislite da ne valja .
Ne persiram tebi Milutine, vec se obracam svima voljnim da pomognu. :)
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:10 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Nataša, izvini, pogotovo što nastavljam dalje. Ovo je u neku ruku trol (nije ovo blog o lektorisanju). No, sa druge strane, u poslovnim, umetničkim i NVO krugovima ustalila se praksa neumerenog korišćenja stranih reči. Eto, i meni se desi da ih neki put u brzini upotrebim - pogotovo kada prevodim u živo, jer mozak baš ne može tako brzo da reaguje (ostarilo se, malo). Opet, nije to pitanje jezika, nego razumevanja. Ljudi koji koriste ove reči znaju šta one znače. No oni kojima je poruka namenjena takodje treba da je shvate. Poruka koju vi šaljete treba da bude razumljiva i "običnom svetu" koji je, priznaćete, skloniji pravljenju grešaka i doprinošenju problemu sa kojim se vi borite. Stoga, mislim da je bolje koristiti jezik koji je ljudima razumljiviji i izbegavati strane i rogobatne reči.

A što se tiče situacije da se neki termin ustali, mislim da je to takodje pogrešno. Eto, mi smo u izvidjačkoj organizaciji u početku koristili "evaluacija" pod pritiskom NVO sektora koji nas je učio rukovodjenju projektima. Uspeli smo, vremenom, da vratimo naše "vrednovanje" u jezik koji koristimo.
natasavb natasavb 09:56 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Nemas za sta da se izvinjavas. Razgovramo, razmisljamo naglas i valjda dodjemo do nekog resenja.

E ta evaluacija i mene nervira.Em polomih jezik, em me uvek asocira na neke druge stvari.
Vrednovanje mnogo lepse zvuci.

Evo jos jedno razmisljanje naglas.
Vidim dosta ljudi misli da bi najbolji efekat postigla neka fotografija.Isto mislim i ja, ali postoji problem u vezi sa tim. Da bi stavili fotografiju dece na plakat mislim da nam treba pismena saglasnost svih roditelja. Ne znam da li imamo vremena za celu tu proceduru.
Ono sto mi pada na pamet dok kuckam ovo je mozda da se uradi nesto sa onom sto smo je boba i ja kacili ovde na blogu. Mozda da se u fotosopu deci dodaju neki ranci na ledja, da bi imalo veze sa skolom i uz nju neka lepa recenica.

Mislim na ovu fotku.

bocvena bocvena 10:06 01.06.2010

Re: Nomen est omen

E, to sa tim dozvolama je stvarno problematično. Pošto nema vremena da se namenski urade fotografije, da li vi, dobri ljudi s bloga, imate u ličnim kolekcijama neke koje bi odgovarale temi? A da možete da pribavite i dozvole?
Različita deca u školskom okruženju ili nekoj zajedničkoj akciji?
Piromanski Piromanski 10:21 01.06.2010

Re: Nomen est omen

natasavb


Evo jos jedno razmisljanje naglas.
Vidim dosta ljudi misli da bi najbolji efekat postigla neka fotografija.Isto mislim i ja, ali postoji problem u vezi sa tim. Da bi stavili fotografiju dece na plakat mislim da nam treba pismena saglasnost svih roditelja. Ne znam da li imamo vremena za celu tu proceduru.
Ono sto mi pada na pamet dok kuckam ovo je mozda da se uradi nesto sa onom sto smo je boba i ja kacili ovde na blogu. Mozda da se u fotosopu deci dodaju neki ranci na ledja, da bi imalo veze sa skolom i uz nju neka lepa recenica.

Mislim na ovu fotku.



Odlicna ideja sa ovom fotografijom. Mozda sa propratnim tekstom tipa: "Jedno od nas ima epilepsiju. Pogodi ko?"
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:31 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Evo ovde imaš par slika


A ovde imaš nešto radova što možeš da koristiš ako ti odgovara. Jedno dete je moje a ova ostala od prijatelja nemaju nšta protiv.

[url=http://ateljeigra.com/galerija/][/url]


4krofnica 4krofnica 13:30 01.06.2010

Re: Nomen est omen


(Uros nije doruckovao)
4krofnica 4krofnica 13:44 01.06.2010

Re: Nomen est omen

sva su deca razlicita, ali zele iste stvari

ovo mi je varijacija na ono od malopre..hmm
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:03 01.06.2010

Re: Nomen est omen

Mislim na ovu fotku.

Fotka ima dobar sadržaj, ali je nezgodna za plakat (da ne kažem da nije dovoljno kvalitetna, nemoj da se ljutiš).

Pogledaću da ja nemam možda nešto negde snimljeno (ovim ne želim da kažem da sam ja majstor, nego da pomognem)
scabies scabies 17:11 02.06.2010

Re: Nomen est omen

najbolji efekat postigla neka fotografija

blogovatelj blogovatelj 15:42 31.05.2010

Sta je inkluzija?

Inkluzija - to je priblizavanje.
cassiopeia cassiopeia 15:47 31.05.2010

...

Inkluzija je

- Šansa za sve
- Mi jesmo različiti ali svi volimo da idemo u školu
- Kad sva deca imaju pravo na znanje i obrazovanje
- Kad učiteljica razume da sam ja drugačija/drugačiji

Natasa ti si jedno veliko
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:53 31.05.2010

Inkluzija

je potvrda da smo svi drugačiji ali i svi jednakopravni.
sesili sesili 15:57 31.05.2010

Re: ...

Borba za pravu stvar. Poštovanje. Ja bih, nekako, poručila u ime te dece: Uključite i nas. Pokazaćemo da hoćemo i da možemo. Za svu decu sveta
natasavb natasavb 23:20 31.05.2010

Re: ...

cass
Natasa ti si jedno veliko

i ti.
p.s. morala sam.
natasavb natasavb 23:23 31.05.2010

Re: ...

sesili
Ja bih, nekako, poručila u ime te dece: Uključite i nas.


evo pokusavamo i da porucimo i ukljucimo. :)
hvala sesili.
natasavb natasavb 23:32 31.05.2010

Re: Inkluzija

Jelica Greganović
je potvrda da smo svi drugačiji ali i svi jednakopravni.



trebalo bi da je tako.
jesen92 jesen92 16:07 31.05.2010

nisam strucnjak ali zelim da pomognem

..inkluzija je zajedništvo!!!...ako je rec o obrazovanju, inkluzija je zajedničko obrazovanje za SVE....
mirelarado mirelarado 19:06 31.05.2010

Re: nisam strucnjak ali zelim da pomognem

jesen92
..inkluzija je zajedništvo!!!...ako je rec o obrazovanju, inkluzija je zajedničko obrazovanje za SVE....


Мислим да је ово објашњење најречитије. Можда само рећи ...заједничко образовање ЗА СВУ НАШУ ДЕЦУ.

Наташа,

mlekac mlekac 16:10 31.05.2010

Bravo!

Za projekat!
A sto se poruke tice - ja klincima uvek govorim isto

Niko ne moze da bira kakav ce se roditi, ali moze da izabere kakav ce covek postati. A dobrim ljudima uvek treba pomagati, jer time i mi postajemo bolji.

Puno srece u radu!
natasavb natasavb 23:30 31.05.2010

Re: Bravo!

mlekac
Niko ne moze da bira kakav ce se roditi, ali moze da izabere kakav ce covek postati.

divno receno!
ovako nesto povremno zaboravimo, a ne bi trebalo...
mlekac mlekac 08:29 01.06.2010

Re: Bravo!

natasavb
mlekac
Niko ne moze da bira kakav ce se roditi, ali moze da izabere kakav ce covek postati.

divno receno!
ovako nesto povremno zaboravimo, a ne bi trebalo...


Hvala draga, hvala...
Sta ces, godine zivota i rada u sredini u kojoj strcis zbog boje koze ucine svoje...
strenum strenum 16:13 31.05.2010

Inkluzija...

...je sansa za sve nas.

Edit: tek sad videh da je cassiopeia ovo vec napisala.
jednatanja jednatanja 16:21 31.05.2010

Bravo za projekat

evo jedne ideje koju koristi udružena farmaceutska industrija, oboleli nose crvene majice sa naslovom "Nauka (istraživanje) je najbolji lek", u obliku kratke reklame, ali videla sam i postere u nemačkim gradovima, vrlo efektivno. Mogli bi ste da napravite profi fotografije par dečaka i devojčica sa hendikepom, u istoj majici sa istim natpisom, na primer "I ja sam Srbija" a negde na posteru da piše nešto u stilu "Zovem se Ana. Imam epilepsiju". Ovo ne sadrži reč "inkluzija" ali na adekvatan način asocira na uključenje, na pripadanje. Možda ne bi bilo loše konsultovati i neku profi marketing firmu...

Evo, pogledaj ovde: http://www.youtube.com/watch?v=jdEfW28QgGI&feature=related

Pozdrav!
jesen92 jesen92 16:40 31.05.2010

Re: Bravo za projekat

Mogli bi ste da napravite profi fotografije par dečaka i devojčica sa hendikepom, u istoj majici sa istim natpisom, na primer "I ja sam Srbija"
...to ne bi bilo ok, ukazuje na različitost i tazi se nešto kao sažaljenje...
...pored toga, ne vidi se svakom na prvi pogled da ima neki hendikep a to znaci da bi trebalo slikati decu sa izrazito vidljivim hendikepom...Ako bi se islo na to onda bi ih trebalo slikati u drustvu sa decom bez hendikepa...a na posteru da pise "mi smo društvo iz škole"...ili tako nešto...
sesili sesili 16:45 31.05.2010

Re: Bravo za projekat

Studenti imaju svoje Udruženje studenata sa hendikepom. Oni su odrasli, radili neke projekte, dobija li donacije. Imali su majice sa natpisom: Hendikep je pitanje ljudskih prava! I meni je reč inkluzija malo - dobro, strana. Hajde da svi nađemo neku koju će i deca lakše razumeti.
jednatanja jednatanja 17:01 31.05.2010

Re: Bravo za projekat

ored toga, ne vidi se svakom na prvi pogled da ima neki hendikep a to znaci da bi trebalo slikati decu sa izrazito vidljivim hendikepom


Ne slažem se, NEVIDLJIV hendikep može doprineti čak i efektivnijoj kampanji. Zato sam rekla da treba napisati "Ja sam xyz, imam xyz". Nije samo problem da se deca sa vidljivim hendikepom diskriminišu, sa problemom diskriminacije se susreću i deca sa nevidljivim, ili na prvu ruku neprimetnim hendikepom. Šta zna prosečan čovek, prosvetni radnik, rođak, komšija o autizmu, a austistična deca se fizički ili izgledom ne razlikuju od svojih vršnjaka....?
mlekac mlekac 08:32 01.06.2010

Re: Bravo za projekat

jednatanja
ored toga, ne vidi se svakom na prvi pogled da ima neki hendikep a to znaci da bi trebalo slikati decu sa izrazito vidljivim hendikepom


Ne slažem se, NEVIDLJIV hendikep može doprineti čak i efektivnijoj kampanji. Zato sam rekla da treba napisati "Ja sam xyz, imam xyz". Nije samo problem da se deca sa vidljivim hendikepom diskriminišu, sa problemom diskriminacije se susreću i deca sa nevidljivim, ili na prvu ruku neprimetnim hendikepom. Šta zna prosečan čovek, prosvetni radnik, rođak, komšija o autizmu, a austistična deca se fizički ili izgledom ne razlikuju od svojih vršnjaka....?

Autizam jos i moze da se primeti - a znas li koliko je disleksicne, disfazicne i dispraksicne dece koja jos nisu ni dijagnostikovana???

Ali su im prilepljeni svi moguci epiteti tipa "glup, lenj, mutav, trapav"...
jesen92 jesen92 10:42 01.06.2010

Re: Bravo za projekat

Ne slažem se, NEVIDLJIV hendikep može doprineti čak i efektivnijoj kampanji. Zato sam rekla da treba napisati "Ja sam xyz, imam xyz". Nije samo problem da se deca sa vidljivim hendikepom diskriminišu, sa problemom diskriminacije se susreću i deca sa nevidljivim, ili na prvu ruku neprimetnim hendikepom. Šta zna prosečan čovek, prosvetni radnik, rođak, komšija o autizmu, a austistična deca se fizički ili izgledom ne razlikuju od svojih vršnjaka....?
... ovo je tacno ali poenta mog komentara je bila da se deca sa hendikepom ne slikaju posebno vec zajedno sa drugom decom....
jasnaz jasnaz 16:40 31.05.2010

!







RODITELJI! KOJE DETE NE ZASLUŽUJE ISTO ŠTO I VAŠE!?






libkonz libkonz 17:31 31.05.2010

Inkluzija

je dokaz da su deca najvažnija.
predatortz predatortz 16:53 31.05.2010

Slogan

Pruži mi ruku - budi mi drugar!
mladen.mladen mladen.mladen 16:56 31.05.2010

...

inkluzija je čudna reč. ja sam dete i hoću u školu.
marastockhausen marastockhausen 17:10 31.05.2010

Šta je inkluzija?

Šta je inkluzija?
Kad nismo isti, a isto vredimo.
Kad volimo različito na sličan način.
To je raznovrsnost oko nas i sličnost u nama.
Hrabro je to što radite, NatašaVB, veoma hrabro. Svaka čast.
dolybell92 dolybell92 17:36 31.05.2010

Re: Šta je inkluzija?

inkluzija lat. (inclusio) 1. zatvaranje, zatvor, zagrada
2. uključivanje, sadržavanje, obuhvatanje, podrazumevanje
3. primesa, sastojak, sastav
4. zaokruženost, zaobljenost

inkluzivno - uključivši, uključivo, obuhvatajući, sadržavajući, podrazumevajući


Sad treba odabrati, od navedenih pojmova,
koji bi bio najsličniji toj ideji.

Milutin Milošević Milutin Milošević 17:31 31.05.2010

Inkluzija

Ja bih u svakom slučaju našao naš ekvivalent ove rogobatne strane reči
predatortz predatortz 17:34 31.05.2010

Re: Inkluzija

Prihvaćenost?

Milutin Milošević Milutin Milošević 17:36 31.05.2010

Re: Inkluzija

Prihvaćenost?
Može, što se mene tiče. Ipak, ovo je pitanje za nekog stručnog
natasavb natasavb 23:07 31.05.2010

Re: Inkluzija

milutine , eno gore odgovor.
dj dj 17:35 31.05.2010

potrebna IM je vasa pomoc

Plakati ce se nalaziti u 10 autobusa koji saobracaju na podrucju Novog Beograda. Obecana nam je 65-ica i 95-ica , a za ostale ne znam.


kako biste se osecali da vas na zelenjaku nisu pustili u ovaj autobus?
natasavb natasavb 23:48 31.05.2010

Re: potrebna IM je vasa pomoc

dj
Plakati ce se nalaziti u 10 autobusa koji saobracaju na podrucju Novog Beograda. Obecana nam je 65-ica i 95-ica , a za ostale ne znam.


kako biste se osecali da vas na zelenjaku nisu pustili u ovaj autobus?

na zalost i toga ima.
eno bilja77 ima post na tu temu.
jacHa. jacHa. 17:48 31.05.2010

evo, Nataša

za mene je to:
kao kad su ukinuli autobuse posebno za bele, a posebno za crne
kao kad su Jevreji mogli i bez trake napolje
kao kad su i žene dobile pravo glasa, (obaveznog) školovanja, abortusa
kao kad nije više kralj na prestolu, nego svi možemo da hoćemo

ja često imam osećaj krivice u društvu osobe sa invaliditetom, ili pored deteta sa poteškoćama u razvoju. U mojoj školi, dok sam bila đak, bili su u getu: ili su polagali razredne ispite ili su bili u specijalnom odeljenju sa defektologom.

dobijam u septembru petake jedva čekam! i petake i inkluziju
Jukie Jukie 18:49 31.05.2010

Re: evo, Nataša

jacHa.
.dobijam u septembru petake jedva čekam! i petake i inkluziju

Mislio sam da se kreće od prvog razreda? Da li je i peti odmah uključen?
jacHa. jacHa. 20:53 31.05.2010

Re: evo, Nataša

mi smo na nastavničkom veću nedavno birali članove tima koji idu na seminar o inkluziji i u timu su pored pp službe i učitelja i neki nastavnici.
već odavno je bila informacija da treba da napravimo individualne planove za takvu decu, a sada kreće edukacija.
od prvog septembra sigurno kreću individualni planovi za decu sklonu nasilju.
e, sad za inkluziju - ne mogu da tvrdim. edukacija svakako kreće, i najavljeno je dugo toplo leto seminarsko. sve, naravno uz pismenu dozvolu roditelja, a po savetu učitelja, za decu koja kreću u peti. individualni planovi prvog septembra treba da budu napravljeni od strane nastavnika, znači - inkluzija je i u višim razredima.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:51 31.05.2010

...

pianje:
planirate li nekakav crtež, fotku ili kombinaciju?

pošto ćete raditi set plakata - da li planirate da stavljate nekoliko različitih u isti bus ili imate novaca za samo deset plakata?

ovo nema veze sa plakatima, ali je odradjeno vrhunski (mene je spot razvalio), pa vam možda može dati neku ideju.
Jukie Jukie 18:47 31.05.2010

Jukie

Inkluzija je početak budućnosti školstva

a pod tim mislim da će, ako inkluzija bude valjano sprovođena (a da se ne lažemo, biće tu prvih godina dosta gackanja kroz blato i saplitanja o panjeve), kroz 6-7 godina neće biti potrebe govoriti o inkluziji u školstvu, jer će svakom detetu biti normalno da sva deca idu u istu školu i da im ona odgovara kao đacima. Tako da će se i ta reč kao i pojam lagano gubiti u razgovoru i spisima.

p.s. gurajte se da dobijete autobus 78, on ide na NBGD a istovremeno pokriva Železničku stanicu, Slaviju i Banjicu -> mnogo veća publika.
dragoljub92 dragoljub92 18:57 31.05.2010

nemam pojma

jedino znam da si me ubedila u tu priču,dovoljno od ja,a sad didem da malo debaklujem demati polemišući sas реднек лично
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:45 31.05.2010

Jedna rečenica

Sva deca zajedno - nema izgovora!
thebee269 thebee269 19:58 31.05.2010

ako...

uzmemo u obzir da deca sa invaliditetom ostalu decu pa i odrasle prihvataju sasvim ok,
mozda bi mogla parola

"hocemo da vase oci vide ono sto vide i nase"
bocvena bocvena 20:06 31.05.2010

Bravo ljudi!

Ja danima pokušavam da smislim par jednostavnih rečenica i sve mi nešto zvučalo pretenciozno. Krenula sam od već postojećih formulacija i onda shvatila da ja prva ne bih to čitala.
I onda vi otkrijete pravu stvar - govori iz najličnije perspektive, onda će i drugi bolje da te razumeju.
Odoh da mozgam, šaljem na PP.
dara-landara dara-landara 20:22 31.05.2010

inkluzija

INKLUZIJA to je kad napravimo projekat, stampamo i lepimo plakate, polemisemo o sadrzaju plakata, a ucitelji nisu ostruceni za rad sa decom sa invaliditetom, ne znaju da urade IPP... uz to, strategija inkluzivnog obrazovanja jos uvek ne postoji...INKLUZIJA... mnogo hteli, puno zapoceli...
natasavb natasavb 08:10 01.06.2010

Re: inkluzija

dara-landara
INKLUZIJA to je kad napravimo projekat, stampamo i lepimo plakate, polemisemo o sadrzaju plakata, a ucitelji nisu ostruceni za rad sa decom sa invaliditetom, ne znaju da urade IPP... uz to, strategija inkluzivnog obrazovanja jos uvek ne postoji...INKLUZIJA... mnogo hteli, puno zapoceli...

Daro jedno pitanje, radite negde u skoli ili predskolskoj ustanovi ili vi to onako napamet?

Da, inkluzija se do sad sprovodila kroz projekte ili i bez njih zahvaljujuci entuzijazmu pojedinaca. Ono sto se bitno promenilo je da vise nece biti tako, vec da je donet novi Zakon o obrazovanju po kojem sva deca imaju pravo i mogucnost da idu u redovnu skolu. Takodje je predvidjeno tim zakonom da se za decu kojoj je to potrebno, kako onu sa teskocama u razvoju, tako i nadarenu, prave individulani obrazovni planovi (IOP). Ministarstvo je koliko sam cula vec pocelo sa seminarima.Ucitelji i nastvanici iz skole koju pohadjaju moja deca su prosli vikend bili na jednom od njih, a vidim da isto to JaHca gore spomenu, a u toku juna i cele sledece godine bice ih jos.
I da puno hocemo,jer nasa deca to zasluzuju. Da bi to postigli moramo od negde da pocnemo. Deca rastu i ne mogu da cekaju da svi uslovi budu idealni. Svaki pocetak je tezak, pa ce tako i ovde sigurno biti problema, ali i za svaki problem postoji resenje. Ako zelite da ga resite. Ako ne, onda izaberete jedan iz gomile izgovora.

Jos jedno pitanje, jer vidim da imate mnogo zamerki. Sta ste vi konkretno ucinili po pitanju uvodjenja inkluzije kod nas ?
dara-landara dara-landara 13:20 01.06.2010

Re: inkluzija

Draga Natasa, pravo pitanje ste mi postavili, da , ja radim u obrazovanju vec 27 godina. Imam devojcicu sa teskocama u razvoju. Ovo sto se danas pokusava i zeli, ja sam sa svojim detetom radila davne 1992.Kao radnik u obrazovanju suocena sam sa svakodnevnim teskocama i problemima, ali i sa nedorecenostima i premalo ambicija sredine da prate zadati tempo. Mislite li da je par seminara dovoljno da pripreme ucitelje za postizanje zeljenih rezultata? Pitanje je mnogo kompleksnije, verujte mi. Kada budete imali radnog,zivotnog i profesionalnog iskustva koliko ja, onda cemo diskutovati ravnopravno. Do tada, ja sam tu i hocu da vam pomognem u svemu, samo bez euforije, molim vas, pred nama je tezak i odgovoran zadatak, pozz
natasavb natasavb 13:41 01.06.2010

Re: inkluzija

Draga Daro, ne mislim da je za ravnopravnu diskusiju potrebno da svi imamo isto zivotnog i profesionalnog iskustva. Ono sto je bitnije je da jedni druge cujemo,uvazavamo, pitamo i menjamo stavove ako je to potrebno. U protivnom, diskusija nema nikakvog smisla.

Naravno da ima puno posla pred nama i veoma sam svesna svih teskoca kojih ce biti u pocetku, ali evo i ovo je pokusaj da se nesto uradi, zar ne ?

Euforija ne mora nuzno da bude losa stvar. Da je nije bilo, kao i entuzijazma nekih ljudi, ne bi verovatno jos uvek stigli ni ovde gde smo.

Stalno neisticanje problema i teskoca prilikom realizacije nekog plana, ne znaci ne biti svestan istih. Ovaj post nije o tome, bilo ih je ranije, ali ako imate neku dobru ideju gde, kome i koje predloge uputiti za sto bolje resenje, hajte da pricamo i o tome.

Sto se tice seminara, nekima nece biti dovoljno koliko god da ih bude, a neki koje sam imala sreca da upoznam , primenjuju uspeno inkluzivni model obrazovanja, bez ijdenog seminara i to vec godinama.

Kao roditelj i nastavnik i sami sigurno znate da je za rad sa decom potrebno i jos nesto osim obrazovanja. Neke stvari se ne uce ni na fakultetima , ni na seminarima.
dara-landara dara-landara 16:08 01.06.2010

Re: inkluzija

Eto, u necemu smo pocele da se slazemo. I vi isticete razlicite profile ljudi koji rade sa decom i da se neke stvari ne uce na fakultetima. Po pitanju inkluzije u svojoj skoli ne radim NISTA. Nisam ni zaduzena, ni odgovorna. Inkluzija ipak zavisi od direktora i ministarstva prosvete, a ne od nastavnika i stucnih saradnika, ma koliko mi zeleli i bili spremni za taj rad. P. S. GORDANAC Vam je dala adekvatnu pomoc u ovom slucaju, decija clicica je prelepa, govori vise od 1000 reci.
mlekac mlekac 03:39 02.06.2010

Re: inkluzija

dara-landara
INKLUZIJA to je kad napravimo projekat, stampamo i lepimo plakate, polemisemo o sadrzaju plakata, a ucitelji nisu ostruceni za rad sa decom sa invaliditetom, ne znaju da urade IPP... uz to, strategija inkluzivnog obrazovanja jos uvek ne postoji...INKLUZIJA... mnogo hteli, puno zapoceli...


Sto se inkluzije tice, ja se uvek setim moje uciteljice iz osnovne skole koja je to radila jos pocetkom '70ih.
U nasem odeljenju bilo su dva gotovo slepa decaka i jedan koji je, u medjuvremenu, izgubio oko, troje Roma i dvoje Albanaca i ona je sve njih izvela do 4. razreda, uz nasu svesrdnu pomoc.
U sledecoj generaciji imala je gluvonemu devojcicu koja je citala sa usta, pa u onoj posle dete sa motrnim problemima i tako...

Nije da nema ljudi koji to vec rade, mozda i ne znajuci da se to zove inkluzija. Nego bi trebalo da ih je MNOGO VISE!

Najlakse je reci 'ne moze' i dici ruke.

Samo mala digresija - do sredine 80-ih NIKO NIGDE nije pominjao decu sa autizmom. Ona, sto se javnosti ticalo, nisu ni postojala.

Onda su se roditelji udruzili i prikljucilo im se nekoliko lekara, pocelo je da se prica, da se raspituje i danas je autizam pojam koji je poznat mnogima (ne dovoljno, ali mnogo vise nego ranije).

Zato je vazno skretati paznju, pricati, objasnjavati.

Ne moze nista preko noci.
natasavb natasavb 13:11 02.06.2010

Re: inkluzija

mlekac
Najlakse je reci 'ne moze' i dici ruke.

Samo mala digresija - do sredine 80-ih NIKO NIGDE nije pominjao decu sa autizmom. Ona, sto se javnosti ticalo, nisu ni postojala.

Onda su se roditelji udruzili i prikljucilo im se nekoliko lekara, pocelo je da se prica, da se raspituje i danas je autizam pojam koji je poznat mnogima (ne dovoljno, ali mnogo vise nego ranije).

Zato je vazno skretati paznju, pricati, objasnjavati.

Ne moze nista preko noci.


Sa ovim se potpuno slazem. Ne moze preko noci, ali ne moze nikako, ako od negde ne pocnemo.
A pocelo se jos davno. Da nije bilo roditelja, nastavnika, strucnjaka koji su verovali u to i pokusavli sami da urade koliko mogu, verovatno ni dovde ne bismo stigli.
Svaki korak koji je bilo ko ucinio je vazan.
M. je uspeo pre dvadeset godina, zahvaljujuci svojoj upornosti, da upise svoje dete sa autizmom u specijalnu skolu i pokaze da i neverbalna deca mogu i trebaju da se obrazuju.
S. je uspela pre 6 godina da svoje dete sa autizmom upise u redovnu skolu i omoguci drugima da vide da to moze da funkcionise.
Oni i svi ostali roditelji i strucnjaci koji su verovali u pricu o inkluziji su mom detetu pravili put do redovne skole.

Kao pojedinci mozda ne mozemo uciniti puno, ali i svako malo koje mozemo,vredi.

Dr M Dr M 20:30 31.05.2010

Inkluzija


"I ja sam deo Tvog sveta..
Ukljuci me.."
4krofnica 4krofnica 20:52 31.05.2010

Re: Inkluzija

Dr M

angie01 angie01 21:11 31.05.2010

Re: Inkluzija


"I ja sam deo Tvog sveta..
Ukljuci me.."


dr M-to je pravilno razmishljanje!:))))
bocvena bocvena 20:39 31.05.2010

Ček malo!

Svako nek radi svoj deo posla, pa da se kockice uklope. Nataša i njeni nek senzibilišu javnost, nek umire zabrinute roditelje sa tipičnom decom, ohrabre roditelje dece sa posebnim potrebama i nek približe samoj deci ideju tolerancije i poštovanja različitosti. Onda je veća šansa da će i nastavnici imati bolju radnu sredinu u septembru.
Ok. kasne, već smo ovde razgovarali o strahovima, ali zar treba odustati i prepustiti se stihiji?
natasavb natasavb 08:31 01.06.2010

Re: Ček malo!

bocvena
Ok. kasne, već smo ovde razgovarali o strahovima, ali zar treba odustati i prepustiti se stihiji?


Cim zavrsimo ovo oko plakata, sedam i pisem o seminaru na kojem sam bila u prosli petak i o ljudima koje sam upoznala u proteklih godinu dana.

Ta energija koju oni imaju i spremnost da pokusaju da promene stvari oko sebe me je zaista fascinirala.

Nevezano za inkluziju ono sto mi sve vise smeta, je sto ljudi uglavnom samo pricaju ili bolje reci kukaju na stvari oko sebe, a malo ko je spreman da ucini bilo sta da to promeni.

angie01 angie01 21:09 31.05.2010

ako sam dobro shavtila,...

prvo- ne postavljati to pitanje!

ono nishta ne znachi, skrece paznju sa sushtine poruke i nosi u sebi rech, koju malo ko poznaje i time odbija- smanjuje broj zainteresovanih, u vremenu, kada nikoga nije briga ni za koga- a vash cilj je da neshto shto je daleko-priblizite shto vecem broju ljudi.

ako ste se odluchili za autobuse- vasha ciljna grupa je veoma sharenolika- znachi idete na najednostavniju i najprijemchljiviju poruku, koja blinkuje odmah i gura!

za neshto konkretnije, moram malo da razmislim, u svakom sluchaju-podrshka!
natasavb natasavb 22:18 31.05.2010

Re: ako sam dobro shavtila,...

pa neka ideja i jeste da ta rec privuce paznju.
odgovori treba da upute na to koliko je to vazno za svu decu, na stvari o kojima ljudi ne razmisljaju...
recimo da za dete koje ide u specijalnu skolu to znaci u putovanje do skole u drugi kraj grada ili zivot u domu.
ili recimo da zajednicko skolovanje sve dece dovodi do promene stavaova prema razlicitosti...

ako ti nesto konkretnije padne na pamet, javljaj odmah molim te. ovo sam i napisala jer nam zaista treba pomoc.
neko mozda misli da ovo nije nista, ali nama svaka prilika u kojoj mozemo da posaljemo poruku o dobrobiti inkluzije znaci.
kleinemutter kleinemutter 21:25 31.05.2010

evo moje poruke

ne volim epilepsiju ali volim skolu i decu
rinocerosa rinocerosa 21:29 31.05.2010

Recimo...

Ukljuci se-ukljuci me.
Nauci me-naucicu te
miloradkakmar miloradkakmar 22:35 31.05.2010

...

I ja hoću svoj deo!
Piromanski Piromanski 00:21 01.06.2010

Re: ...

miloradkakmar
I ja hoću svoj deo!


Kao iz "Maratonaca"
Domazet Domazet 23:09 31.05.2010

Malo je pretenciozno da ja...

...koji nemam pojma o marketingu predlazhem slogan. Ali ipak evo:

Teshko je biti Parija. Pomozite da ih bude manje! Makar onih najmladjih...

Ovo sve sa nadom da ce se i oni koji su mozda protiv prisetiti kako je njima bilo
natasavb natasavb 00:23 01.06.2010

Re: Malo je pretenciozno da ja...

Malo je pretenciozno da ja...
...koji nemam pojma o marketingu predlazhem slogan.

ma ni ja nemam pojma, vidis da kukam. samo napred. ovoliko nas, valjda cemo smisliti nesto da valja. :)
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 23:42 31.05.2010

...

Inkluzija je kad zaboravim da Lena ne čuje pa joj šapućem na biologiji

Odgovor moje ćerke Milice, 12 i po godina

Djina

(Lena je rođena gluva i nosi aparat ali ne čuje kad tiho pričaju)
mlekac mlekac 03:41 02.06.2010

Re: ...

baka Evdokija i unuka Djina
Inkluzija je kad zaboravim da Lena ne čuje pa joj šapućem na biologiji

Odgovor moje ćerke Milice, 12 i po godina

Djina

(Lena je rođena gluva i nosi aparat ali ne čuje kad tiho pričaju)


TO!!!!!

Ovo je predivno! Mozda bi stvarno trebalo jos takvih "Olovka pise srcem" citata.
natasavb natasavb 00:21 01.06.2010

Hvala

vam svima na divnim idejama i porukama
i sto ste uopste ovde.

Meni u glavi totalna zbrka, pa odoh na spavanje. Kako ono bese, sutra je novi dan. :)
Krajnji rok je sreda uvece. Nadam se da cemo do tada uz vasu pomoc doci do najboljeg resenja.

Ivana Knežević Ivana Knežević 00:44 01.06.2010

Jedno misljenje

Najvaznija stvar u marketingu je poznavati/razumeti svoje trziste.

Tesko je na isti nacin prici razlicitim ciljnim grupama, u ovom slucaju su to roditelji zdrave dece, roditelji dece sa invaliditetima i sama deca.

Da li je svrha postera i kampanje poduciti, to je veci izazov, i verovatno prilicno tesko izvodiv u uslovima ovako raznorodnih grupa i relativno male kampanje.

Dakle, ici na srce. Uvek ici na srce. Ljudi prihvataju srcem i lakse i brze nego kad im je objasnjeno (i oni razumeju) da treba.

Deca su u pitanju. Slika vredi hiljadu reci. Slika decijeg osmeha vredi bar jos toliko.
Mozda ovako nesto: serijal individualnih fotografija dece koja se smeju kao luda, ili se blesave sa osmehom oko glave. Samo lica, nista vise. Ispod svake fotografije: Marko: 10godina, taj-i-taj invaliditet, Sanja, 8 godina, taj-i-taj invaliditet.
Moze i mesovito, deca koja se smeju, pola njih sa invaliditetima, pola su zdrava deca.

Ispod svega toga, slogan. Ima vrlo finh predloga iznad. Kod slogana jeste vazno koja je ciljna grupa ali mogu se naci i preklapanja.

Recimo, moze se ici sa izjavama tipa sta deca zele da postanu kad porastu: Marko zeli da bude kapetan broda na Dunavu, Sanja hoce da bude modni dizajner.
Sledi: sva deca imaju snove.
Ili: Sva deca sanjaju slicne snove.
Ilix2: od snova pocinje buducnost. I tako dalje, samo na temu snova.

Moze sa sa ovime uraditi puno toga, i u vise navrata. Nema nijedne kampanje koja ce sve resiti u jednom naletu.

Posle otvaranja vrata, mogu se raditi stvari na temu rezultata istrazivanja i sl. sto su stvari za odrasle.

I potraziti dobre fotografe, ilustratore i marketing eksperte medju profesionalcima, pa ih lepo zamoliti za njihove usluge

Srecno!





natasavb natasavb 07:44 01.06.2010

Re: Jedno misljenje

Ivana Knezevic
Tesko je na isti nacin prici razlicitim ciljnim grupama, u ovom slucaju su to roditelji zdrave dece, roditelji dece sa invaliditetima i sama deca.


Mozda ja nisam jasno napisala, to sto si nabrojala nisu ciljne grupe, vec grupe koje salju poruku. Ciljna grupa je gradjanstvo ( putnici GSP-a :)), a pre svega mozda roditelji dece bez invaliditeta ( mima me na seminaru naucila da je to pravi izraz:)).

Zakon jeste dobar i neophodan pocetak, ali da bi to funkcionisalo sto bolje, mislimo da je neophodno da sto vise ljudi shvati koliko je to vazno za svu decu.

Jedna od glavnih predrsuda/strepnji je da ce ukljucivanje dece bez invaliditeta uticati na nivo postignuca druge dece. Mozda je to stvar od koje treba da krenemo?
razmisljam razmisljam 02:11 01.06.2010

Велики поздрав!

Ево пар стварчица које су ми пале на памет. Можда могу да Вам буду од помоћи :

Упознај ме да би могао да ме разумеш.

Прихватање не боли.

Тражим најбољег другара да размењујемо осмехе.

Зашто мислиш да сам другачији од тебе?

P.S. Читам сваки Ваш текст. Подршка и поштовање.
boskovic4 boskovic4 20:44 01.06.2010

Re: Велики поздрав!



"Тражим најбољег другара да размењујемо осмехе.

Зашто мислиш да сам другачији од тебе?"


INKLUZIJA NA DELU

Učiteljica Sanja Svorcan Popović iz Beograda, u čijem razredu je i moje dete, danas je svoje đake prvake, kroz pitanja :
" Ko je tvoj najbolji drug, zašto ti se on/ona dopada i po čemu je drugaciji/ja od drugih?"
uvela u priču o tome koliko se svi medjusobno razlikujemo.
Neki od odgovora su :
"Moja najbolja drugarica je Jelena i ona se razlikuje po tome što lepo peva i lepo čita.."
"Djurdja se razlikuje po tome sto je spretna.."
"Najviše volim Lazara, bilo bi mi žao da Lazar nije u našoj učionici,..ne bih mogla da ga gnjavim i grlim.. Lazar se razlikuje po tome što ne govori i što me uštine kad ne želi da ga gnjavim. Zašto mi ne napiše da ne želi da ga gnjavim?"
Učiteljica :"Upravo ga tome i učimo,da može da vam pokaže i napiše šta želi.."
Lazar je dete sa autizmom.

Učiteljica je nagovestila da će i ubuduće u školi biti dece koja ne koriste govor poput Lazara, kao i dece koja ne čuju i ne govore..

"Ali takva deca ne postoje u Srbiji"
, bio je jedan od komentara...

Učiteljica: "Naravno da postoje, samo ti nisi bio u prilici da ih upoznaš..."






razmisljam razmisljam 00:33 02.06.2010

Re: Велики поздрав!

Овакви примери ме радују и уливају оптимизам и наду да ипак нешто може да се уради ако се збиља хоће.
Али, ако вам кажем
- да је једна наставница претила несташном ђаку да ће га за казну ставити да седи у задњој клупи са С. ( у којој је седела сама јер је Ромкиња и нико се никада није сетио да направи неки другачији распоред у учионици )
- да та иста С. читавог полугођа није имала школске књиге и нико на то није реаговао
- да нико није хтео да скупља новац да и то дете оде са школом у позориште
- да наставница музичког на својим часовима не ради ништа, а деца пишу домаће задатке које нису урадила код куће
- да наставник физичког не да девојчицама више од једног часа поштеде месечно а и тада морају да развлаче ( тешке ) струњаче по сали
- да су се у међувремену директори смењивали и сваки је гледао да не таласа и да се не замера е да би задржао позицију
- да је и школски психолог био на проби, па се није превише узрујавао
- да школска библиотекарка за време одмора не може да се нађе на радном месту
- да сам пробала да се борим и да нешто учиним, али да ни са једне стране нисам наишла на разумевање
- да сам на крају дигла руке и гледам само како да моје дете прође што безболније кроз читав тај конфузан процес који се назива школовањем

онда вам, чини ми се, постаје јасније колико не могу да верујем да ће само доношење ма ког закона нешто да промени.
mlekac mlekac 03:44 02.06.2010

Re: Велики поздрав!

Ne priznajem malodusnost!

Slazem se, ima gomile nastavnika koji NI POD RAZNO ne bi trebalo da su u tom poslu (bio je pre nedelju-dve blog na tu temu), ali to ne znaci da treba da dignemo ruke.

Pa u pitanju su NASA deca!

Za to cu da ustanem sa odra, ako treba, i da se borim da im bude bolje.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:21 01.06.2010

ukljucicanje

http://specialed.about.com/cs/integration/a/inclusion.htm

The Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) is the public school's special education legal basis of how and what programs will be in place for the special needs student. IDEA mandates that special education students be placed in the least restrictive environment with the appropriate supports. In other words, where ever possible, special needs students should be placed in the regular classroom. Thus, the inclusional model.

I sada citam kako je policajac maltretirao autisticnog decaka ovde u Americi u blizini grada u kome zivim. Podigla se prasina i javnost trazi da policajac bude otpusten.
g.radicevic g.radicevic 08:20 01.06.2010

....

inkluzija

različit a jednak...

pravo da budem jednak...


pozz & bravo
myredneckself myredneckself 10:00 01.06.2010

Re: ....

Nato, okasnih malko, nemam vremena da čitam komentare, možda je neko već pomenuo...
Čitala sam negde o pozitivnim iskustvima u inkluziji na Islandu
vredi pročitati po netu, ali ti to sigurno već znaš
Želim nam svima uspeha u nastojanju da Srbija ne bude loše mesto da se bude drugačiji
PS
Hvala za update, Morcheeba
myredneckself myredneckself 10:03 01.06.2010

Re: ....

Moji drugari - moji terapeuti, ali to treba nekako lepše reći, ha?
natasavb natasavb 10:02 01.06.2010

Drugi deo

naseg malog projekta je Bontoncic.
To su ljudi iz CRID-a sa kojima sve ovo zajedno radimo, uradili ranije i ustupice nam ga za ovu priliku. Svako dete iz ove tri skole ce da dobije jedan primerak. Ostale skole sa NBG ce da dobiju po desetak za biblioteke (Bocvena dobices i ti :)). U skole ce takodje da idu posteri sa ilustracijama i teksotom iz bontoncica (4 resenja ) , a isto to ce da ide i na displejima u autobusima.
mala.olja mala.olja 12:04 01.06.2010

možda

nešto tipa..


I ti si za mene drugačiji,ali te ja prihvatam.
Prihvati i ti mene i zajedno će nam biti lepše.

Nisam lošiji, ja sam drugačiji!

Uključi me u svoj svet, ti si već u mom.
Naučiću te kako to da prepoznaš
Atomski mrav Atomski mrav 13:27 01.06.2010

Gde je inspiracija kad ti najviše treba?

Pokušavam da se setim nekog slogana koji bi ti pomogao, al' nešto ne ide...

Palo mi na pamet "Zajedno smo jači!" ali to mi nekako liči na političku parolu. Misliće ljudi da se neka stranka reklamira po gradskim autobusima.

Možda nešto poput "U društvu vršnjaka je najlepše!"...

Ili "Deca znaju bolje od nas"? Išlo bi uz onu sliku klinaca na Kalemegdanu.



natasavb natasavb 15:26 01.06.2010

Re: Gde je inspiracija kad ti najviše treba?

Atomski mrav
Ili "Deca znaju bolje od nas"? Išlo bi uz onu sliku klinaca na Kalemegdanu.

Da znas da znaju.
Pazi odgovore klinaca iz Aleksinog razreda :
To je kao budjenje.Budjenje iz sna .
Kad se interesujes za nesto.
To je gas koji nevidimo.
To je nesto sto moze da te izleci .
To je deo sveta.

p.s. nece se baci.
dboki dboki 13:32 01.06.2010

UKLJUCI ME

natasa, preletela sam preko svih komentara, pa "ukrala" i "sazela" nesto sto mi se cini da je svima bilo u glavi:

prvo, da akcenat bude na reci "inkluzija" -ali formulisanoj u obliku prihvatljivom sirokoj (autobuskoj) populaciji
drugo -da bude serija materijala (flajera, plakata)
trece -da se vidi osmeh deteta ("napad" na emociju, srce)

dakle, mozda da cela serija materijala ima upecatljiv naslov UKLJUCI ME
pa fotografije ili RADOVI (divni, mali, slikarski, grncarski, keramicarski...kakvi god) radovi nase dece, i na dnu objasnjenje sta je inkluzija, i informacije o tome gde se mogu dobiti dalje informacije....

gordanac gordanac 14:09 01.06.2010

ne znam...

...i nisam sigurna da ću uspeti da ti pomognem, ali evo napisaću šta znam o "slanju poruke", bez obzira na njen sadržaj i (manje-više) bez obzira na "šarolikost" grupe kojoj se poruka šalje:

Prvo definišemo PREPREKE za primanje poruke:
(ovu listu prepreka uzmi sasvim uslovno, ideja mi je da pomognem algoritmom kako se do prave poruke dolazi, tako da je moguće da ti se učini da uopšte nemam pojma o čemu pričam kad je tvoj zahtev za pomoć u pitanju, ali možda u razgovoru možemo pojasniti jedna drugoj)
1. najšira društvena grupa (znači da se mora naći "najmanji zajednički sadržalac" razumevanja za SKORO SVE VRSTE društvenih grupa, otežavajuć okolnost)
2. predrasude (tema poruke o kojoj postoje snažne predrasude "sužava" mogućnost dopiranja jer - predrasude "zaslepljuju", otežavajuća okolnost )
3. prva informacija mora sadžati više slojeva (zainteresovanost primalaca poruka je veća ako postoji ikakvo predznanje, ikakva pred-informacija, što mi se čini da ovde nije slučaj, pa je to isto otežavajuća okolnost)

Zatim definišemo PREDNOSTI za primanje poruke:
1. sadržaj poruke tiče se DECE i ma koliko široka bila društvena grupa kojoj se obraćamo, DECA izazivaju pažnju, DECA su važna, samim sadržajem obezbeđuje se "osvetljavanje" teme, bez obzira da li će stav primalaca poruka kasnije biti pozitivan ili negativan, sadržaj poruke, po sebi, je - POZITIVAN
2. dobrovoljno odricanje sopstvenog stava o tuđim predrasudama ("ti imaš prava na svoju predrasudu, ja imam obavezu da te nje oslobodim tako da ti se taj proces oslobađanja od predrasuda - dopadne" - to je metaporuka) i "centriranje pažnje" na ono što je društveno pravedno, uprkos predrasudama
3. dovoljna je JEDNA poruka, samo JEDNA koja sobom nosi pozitivnu emociju, takva poruka je i osnovna informacija i OBAVEŠTENJE da će biti još informacija

(sad da probam kroz primer da primenim algoritam)

1. - 1. (vezivanje prepreke i prednosti)
neophodna je fotografija, slika, grafit,...to je nezamenjivo kod najširih društvenih grupa (a bogami i inače)
na primer:







2. - 2. (vezivanje prepreke i prednosti)
na primer:

Škole Srbije za svu decu Srbije.
Učimo zajedno kako je učiti kad svi misle da si neko posebno dete, a ti si ustvari dete kao i svako drugo.
Vidi me - krećem se u kolicima, nosim slušni aparat, jako slabo vidim, ali mogu da ti pokažem kako lepo umem da se družim i učim, a još lepše - da pokažeš i ti meni.

3. - 3- (vezivanje prepreke i prednosti)
na primer:

Uključi me
Da zajedno rastemo

-------------------------

Sve što sam napisala može naravno i drugačije (zavisi od kreativnosti onog ko prati algoritam), nadam se da sam ti bar malko pomogla.

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:23 01.06.2010

Re: ne znam...

neophodna je fotografija, slika, grafit,...to je nezamenjivo kod najširih društvenih grupa (a bogami i inače)

zato ja gore i pitah da li planiraju fotku ili crtež.
s tim u vezi,
možda je bolje produžiti rok par dana da bi se to uradilo dobro.
gordanac gordanac 14:39 01.06.2010

Re: ne znam...

snezana mihajlovic
neophodna je fotografija, slika, grafit,...to je nezamenjivo kod najširih društvenih grupa (a bogami i inače)

zato ja gore i pitah da li planiraju fotku ili crtež.
s tim u vezi,
možda je bolje produžiti rok par dana da bi se to uradilo dobro.

S tim u vezi:
ako ima vremena, odlična je "prethodna informisanost", ovako na primer:

- ustanovi se nagradni likovni konkurs za decu nižih razreda osnovnih škola (ili likovnih sekcija ili udruženja, nemam pojma, bilo ko ustvari), napravi se stručni žiri (tu mogu biti uključeni ljudi koji su poznati, prepoznatljivi u javnosti, bili likovne od struke ili ne), naprave se propozicije, odrede rokovi, objavi interni i eksterni oglas (konkurs) i temu likovnog rada "Za plakat UKLJUČI ME, DA ZAJEDNO RASTEMO", odabere se najbolji rad, označi se na plakatu ime škole i deteta koje je pobedilo - i onda se štampa...

Dok plakat stigne u autobuse - postignuta je minimalna "prethodna informisanost", to je dobra strana ovakvog (hipotetičkog) likovnog konkursa, a sekundarno - postiže se "uključenost", svojevrsna.
Atomski mrav Atomski mrav 14:51 01.06.2010

Re: ne znam...

@gordanac - alal vera!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana