Društvo| Život

Beograd vs. provincija

dirtyharry RSS / 04.06.2010. u 08:29

beograd.jpgProvincija? Ne volim tu reč. Pre svega što se upotrebljava u pogrešnom kontekstu. Neko je podelio Srbiju na Beograd i njegove provincije, odnosno delove Srbije koje pripadaju Beogradu a ne Srbiji. Rim je imao svoje provincije, a Srbija ima prestonicu i unutrašnjost. Balaševiću zbog pesničke slobode mogu da oprostim Provincijalku, jer zamislite kakva bi pesma bila kada bi se zvala “Devojka iz unutrašnjosti“. Ne, ovde nije reč o pesničkim slobodama ili geografiji i pripadnosti Beograda unutrašnjosti ili ostatka Srbije Beogradu. Ovde je reč o ljudima koji tu žive ili bar pokušvaju da žive. Beograd ni ostatak Srbije ne mogu jedno bez drugog.

Na nekoliko nezavisnih tekstova, na različitim sajtovima, na raznorazne teme o Beogradu sam naišao na zlobne komentare kako su neke stvari loše u Bogradu zbog ljudi iz unutrašnjosti koji su tu došli. Svako ima neku svoju muku koja ga ja zatekla i za koju mora da krivi nekog (nikad sebe) i naravno po sili zakona uvek je neko drugi kriv. Prst je uvek na gotovsu samo treba da se uperi u nekoga.

Na žaljenje jedne studentikenje kako nema para ovo je dobila kao odgovor, citiram:

"A šta ćeš ti u Beogradu na studijama? Studiraj u tvom rodnom mestu, a ako tamo nema fakulteta to je sa razlogom - njive su prazne (a seljaci su u Beogradu)."

Nije to ništa novo da neko ovako nešto lupi, nego je za mene alarmantno što je ovakav komentar dobio skoro više pozitivnih nego negativnih preporuka. Onih koji se slažu sa ovom izjavom ima sve više, izgleda da im je deda ostavio tapiju na Beograd u testamentu.

istockphoto_1534834_conflict.jpgNema opravdanja ni za jednu stranu. Ja sam se prvo pitao kako se uopšte postaje Beograđanin? Da li se Beograđanin postaje rođenjem ili je potrebno da se ubije par domorodaca i onda da sve to aminuje lokalni vrač? Nije mi jasno odakle dolazi tolika mržnja sa svih strana? “Beograđanima“ su krivi provincijalci jer nemaju posla, jer bacaju đubre, jer pljuju po ulicama, jer se tuku... spisak je poduži, valjda nema, voleo bih da verujem da nema “Beograđanina“ koji to nikad nije uradio (na stranu što se zna kako je po PS-u). Provincijalcima su opet krivi Beograđani jer teško žive, jer su plate van Beograda mnogo manje itd. Problem je što ništa od svega ovoga ne može da se generalizuje pa zato jedni druge sve više počinju da mrze, a sve to naravno bez razloga umesto da krive vlast koja je najvećim delom kriva za sve veće klasne razlike među ljudima. Vlast mora da smiri Beograd, jer ako se u Beogradu narod pobuni, onda će sve da pukne, dok je u Beogradu koliko toliko podnošljivo za život, nikoga nije briga za unutrašnjost a ljudi iz unutrašnjosti će da nastave da migriraju za Beograd.

Conflict_pointing.jpgU svom svôm neznanju i muci svako traži nekog koga će da okrivi. Pošto nema konkretnog krivca onda se okrivljuju ljudi iz okruženja, posla, komšiluka. Rečenice su poznate, tipa “Ma šta je on tu došao iz vukojebine pa sutra dan moja deca neće imati posla zbog njega... “. U današnje vreme, ovo je jedan od glavnih razloga mržnje. Ljudi nemaju posla, teško je svuda ali često zbog niske kvalifikacije je konkurencija prevelika i čovek mora imati neki kvalitet koji će ga izdvojiti iz gomile, ali ako je ta gomila prevelika očigledno je da je prosto nemoguće doći do izražaja. Veoma plodno tle za rađanje mržnje prema konkurenciji.

Ljudi dolaze u Beograd zbog posla u ubedljivo najvećem procentu. Gomila ljudi koje znam i koji su studirali u Nišu su posle završenih studija otišli u Beograd da rade. Što je manja sredina, ima manje posla tako da je i bilo kakva konkurencija prevelika. Poslodavcima je super jer u većoj konkurenciji kadrova mogu da izaberu bolje i kvalitetnije ljude ali lokalcima u Beogradu to smeta jer onda moraju da se više pomuče da dođu do posla. Konflikti su očigledni i sve je spremno da opšta makljaža počne i gaženje preko glava drugih da bi se zadovoljio sopstveni cilj. Borba je bezobzirna i sit gladnom ne veruje.

Imam prijatelje iz Bele Palanke pored Niša. Prosečna plata tamo je nešto preko deset hiljada dinara ili što bi rekli cigani nekada desetak črvenih. Šta sa tim novcem možeš da radiš i kako da živiš? Koga da školuješ i gde da pošalješ na školovanje. Niš jeste blizu ali ima fakulteta koji samo postoje u Beogradu, šta onda? Ništa, dete iako možda talentovano za nešto neće moći da radi to što voli i želi nego ono što mora.

Sa druge strane sam viđao ljude po fakultetu koji su konkurisali na fakultetima u Beogradu i odbijeni su tamo pa su onda došli u Niš jer je imalo mesta i manja je konkurencija. Videlo se koliko im je krivo što nisu u Beogradu i uvek su mogle  da se čuju priče kako će odmah posle studija da odu za Beograd. Ovo je ono što je mene iritiralo neopisivo. Trčanje za Beograd po svaku cenu. Pa onda “beogradske priče“ od onih koji su uspeli da ostanu gore. Tačno je da glavni grad nudi neuporedivo više bilo kakvih mogućnosti, kulturnog sadržaja bilo koje vrste, koncerata itd. nego ostali ali to i dalje meni nije dovoljan razlog da od njega pravim statusni simbol i da mi to bude cilj u životu, da eto živim u Beogradu.

Radio sam i živeo u Beogradu nekoliko meseci i na njegovu žalost, nije mi se svideo (a možda ni ja njemu, ne znam). Mnogo toga što je imao da ponudi nisam imao vremena da vidim, što zbog previše posla i prekovremenog rada, što zbog drugih obaveza ali sve u svemu nismo se našli. Ono što sam primetio u Boegradu je da su ljudi mnogo više otuđeni jedni od drugih, što je moža normalno za velike gradove, ali za mene neprihvatljivo kao mesto za život. Nikog ni za šta drugo osim za svoje obaveze nije briga. Ljudi mnogo manje sažaljevaju i saosećaju sa drugima, mnogo manje ljudskosti dolazi do izražaja.

01beograd.jpgZadnji put kada sam išao za neku vizu, više se ne sećam koju sam ostao da prenoćim pa sam se sutra dan vratio nazad. Za ta dva nepuna dana sam prisustvovao dvema potencijalnim tučama. Jednu sam sam izbegao zato što sam se ujeo za jezik pa nisam jednom kratežu od metar i po ništa hteo da kažem jer mi je rekao da mu stojim na putu (na trotoaru na Terazijama, baš mali neki trotoar) gde on hoće da prođe, a došlo mi je bilo da ga uhvatim i naglavačke bacim u kontejner pored, samo nogice da mu vire iz istog a drugi incident se zamalo dogodio na Slaviji kada sam bio u tramvaju kada su dvojica taksista htela da idu onom ulicom pored McDonaldsa a tramvaj im je zakrčio put. Ne vidim ništa problematično jer vozač tramvaja ne može da ide napred, gužva je (baš čudno na Slaviji). Međutim tim pilećim mozgovima to nije bilo očigledno i dovoljno jasno pa su kreunli da psuju i na kraju su uleteli u tramvaj i počeli da maltretiraju vozača, sve dok isti nije uzeo onu šipku za razdvajanje šina na skretanjima. Nisu neki aduti koje ti Beograd ponudi kada dođeš na dva dana, da bi rekao “E, ovde hoću da živim!“. A i sve češće se vrte po novinama članci da su neki stranci prebijeni u Beogradu. Dešava se to svuda, da stranci izvuku deblji kraj ali izgleda da u našoj prestonici to postaje hronično.

Danas u Beogradu najmanje ima Beograđana, što je možda i dobro za veliki grad, ali ta nekultura i mržnja definitivno ne potiču samo od ljudi iz unutrašnjosti ili od Beograđana. Za mene su najgori oni koji su došli iz unutrašnjosti a sad su veći Beograđani (malograđani) od svih Beograđana. Prijateljica mi je isto neko vreme radila u Beogradu i tamo je od koleginice koja je došla iz neke vukojebine, živi u blizini Obrenovca i tu je nekoliko godina čula reči “A ti si iz provincije?“. Što bi reko Njegoš:

Ne bojim se od vražjega kota,

neka ga je ka na gori lista,

no se bojim od zla domaćega.

Na našu sreću ovde ne postoji đavolji nakot, nego samo zlo u ljudima koje je sve više počelo da izlazi na površinu i da se manifestuje sve očiglednije.

Ne mogu da kažem da sam previše putovao ali sam opet putovao mnogo više nego većina mojih vršnjaka. Nigde me niko nije pitao odakle sam, ko sam i šta sam takvim tonom. Nikoga nije bilo briga odakle sam ja, kako sam došao i zašto sam tu. U našoj prestonici to postaje stvar prestiža.

Za mene je moje selo centar sveta gde god da budem i gde god da odem, sve ostalo će da bude provincija samo malo bliža ili malo dalja. Beograd i ostatak Srbije ne mogu jedno bez drugog, pitanje je samo kada će to i ljudi shvatiti a dobrim ljudima kapa dole odakle god bili.



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:51 04.06.2010

.

Све проблеме ће решити министар регионализације са својом унијом региона. Сваки град ће добити своје министарство и онда више нико неће кукакти како све иде у Београд...
:)

Знаш Хари,
Београд је Свет
Београд је Србија
Београд је Београд
Београд су људи који живе у њему
Ништа више, ништа мање...


[youtube]http://www.youtube.com/watch#!v=Sy9ybaPDZ48&feature=related[/youtube]


А престоница зна се где је :)

dirtyharry dirtyharry 08:58 04.06.2010

Re: .

Prijatelju, nadam se da će se nešto pokrenuti nabolje, ne samo što se tiče ekonomije. Za to ima mnogo za i protiv, ali mene nervira ono što je u ljudima i to je ono što neće lako ni brzo da se promeni.
Podeliće Srbiju na regione, nisam previše upućen u to. Možda se nešto promeni nabolje a možda i ne. Onda će samo trka za Beograd da se zameni trkom u nekoliko regionalnih centara, a mržnja u ljudima ima da ostane i da važi za neke druge Beograde i neke druge provincije.

antioksidant
А престоница зна се где је :)

Za one manje upućene da se upute ovde.
antioksidant antioksidant 09:15 04.06.2010

Re: .

ali mene nervira ono što je u ljudima i to je ono što neće lako ni brzo da se promeni.

Знам да знаш али ипак да напишем:
То у људима се неће променити. То у себи људи морају променити сами. Промена је процес. Надајмо се да је процес ка бољем.

И да искоментаришем ово:
Ono što sam primetio u Boegradu je da su ljudi mnogo više otuđeni jedni od drugih, što je moža normalno za velike gradove, ali za mene neprihvatljivo kao mesto za život. Nikog ni za šta drugo osim za svoje obaveze nije briga. Ljudi mnogo manje sažaljevaju i saosećaju sa drugima, mnogo manje ljudskosti dolazi do izražaja

Сваком граду треба дати времена. Великом граду више. Мени је Београд ОК, зато и јесам овде. Препознао сам га, да ли је он мене не знам али се за сада не буни :)
Ово око људи (мање саосећања, мање људскости...) мислим да је пре последица времена него града као таквог.

dirtyharry dirtyharry 09:29 04.06.2010

Re: .

Сваком граду треба дати времена. Великом граду више. Мени је Београд ОК, зато и јесам овде. Препознао сам га, да ли је он мене не знам али се за сада не буни :)

U pravu si. Možda nije to do samog grada (što i mislim da nije) ali prevelika koncetracija ljudi sa svih strana rezultira različitim normama ponašanja i običaja što opet dovodi do mnogo više konflikta i nesuglasica oko običnih stvari.

Ово око људи (мање саосећања, мање људскости...) мислим да је пре последица времена него града као таквог.

I ovde si u pravu, samo mislim da je nama i mentalitet takav a ovakvu dobitnu kombinaciju kakvu sada imamo smo dobili mešavinom istog i ovog ludog vremena u kojem živimo.
antioksidant antioksidant 09:31 04.06.2010

Re: .

prevelika koncetracija ljudi sa svih strana rezultira različitim normama ponašanja i običaja što opet dovodi do mnogo više konflikta i nesuglasica oko običnih stvari

Претпостављам да овде гађаш мету...
Поздрав
milisav68 milisav68 10:01 04.06.2010

Re: .

antioksidant
prevelika koncetracija ljudi sa svih strana rezultira različitim normama ponašanja i običaja što opet dovodi do mnogo više konflikta i nesuglasica oko običnih stvari

Претпостављам да овде гађаш мету...
Поздрав

Ovde samo treba dodati - prevelika i nagla koncetracija, jer je bilo mnogo migracije od 1990 do 2000 godine.
Postoji i još jedan razlog za ovakvo stanje a to je zakon o lokalnoj samoupravi gde je vlasništvo lokalnog prebačeno na republički nivo, pa se za svaku odluku o bilo kakvom poslu(kao i za raspodelu dobiti) mora pitati Beograd.
Dr M Dr M 08:53 04.06.2010

Da li se Beograđanin postaje rođenjem


Beogradjanin ne postaje rodjenjem, nego vaspitanjem.....i ne dokazuje se adresom, nego ponasanjem..
dirtyharry dirtyharry 09:04 04.06.2010

Re: Da li se Beograđanin postaje rođenjem

Dr M

Beogradjanin ne postaje rodjenjem, nego vaspitanjem.....i ne dokazuje se adresom, nego ponasanjem..

Tako bi trebalo da bude. Kada ljudi do]u sa strane i nađu se u svoj toj gužvi da nauče nešto novo i bolje od onog što su doneli, tu ima ona koja ne ide na čast mojim zemljacima:"Isteraš čoveka iz sela ali selo iz čoveka nikad." Mada ni na selu nije baš tako crno kao što je nekad bilo i mi smo se malo emancipovali
dragan7557 dragan7557 09:37 04.06.2010

Re: Da li se Beograđanin postaje rođenjem

Dr M

Beogradjanin ne postaje rodjenjem, nego vaspitanjem.....i ne dokazuje se adresom, nego ponasanjem..

Brateee, naročito Novo Govorom brateee, koji brateee na sve liči brateee osim na normalan srpski brateeee jezik brateeee, nalaaaasak brateeeee.......


cerski
dirtyharry dirtyharry 09:42 04.06.2010

Re: Da li se Beograđanin postaje rođenjem

dragan7557
Dr M

Beogradjanin ne postaje rodjenjem, nego vaspitanjem.....i ne dokazuje se adresom, nego ponasanjem..

Brateee, naročito Novo Govorom brateee, koji brateee na sve liči brateee osim na normalan srpski brateeee jezik brateeee, nalaaaasak brateeeee.......
cerski

, a mislim da je još gore kad oni koji dođu u Beograd krenu da usvajaju novo gradivo sa polja jezika. Inače i ovo malo ide na tu stranu:

Došao Crnogorac u Beograd da traži pravni fakultet. Vidi neku beogradsku ribu i odluči da je pita:
- Jel'' đevojko, a đe je ođe pravni vakultet?
A ona će njemu:
- Vidi ovako, jebote, ideš pravo, jebote, pa skreneš desno, jebote, pa
ideš do ćoška, jebote, kod ćoška skreneš levo, jebote, nastaviš pravo,
jebote i odmah tu iza ugla, jebote, ti je fakultet.
A Crnogorac će njoj:
-A jel'' đevojko, jel'' ima koji kraći put gde me ne jebu na svakom ćošku?

PS: Važi za svakog gosta Beograda
Dr M Dr M 09:51 04.06.2010

Re: Da li se Beograđanin postaje rođenjem

Brateee, naročito Novo Govorom brateee, koji brateee na sve liči brateee osim na normalan srpski brateeee jezik brateeee, nalaaaasak brateeeee.......


Tako govore oni koji se dokazuju adresom...
sesili sesili 08:53 04.06.2010

Beograd

Slažem se sa svakom tvojom napisanom rečenicom! Ni meni Beograd ne "leži". U mojoj varošici se baš živi, a čini mi se da je Beograd jedna velika spavaonica. Čast izuzecima, ali ko radi od 9 do 17, pa prelazi gazelu dva puta, može samo da kući dođe i spava. Naravno, pozorište, izlasci, splavovi - ono fini, izletišta bazeni... Sve imaju, ali to ne koriste mnogi koji žive u Beogradu, pa bili Beograđani ili ne. Pozdravljam te i uživaj u svom mestu.
arianna arianna 08:57 04.06.2010

Re: Beograd

dobrim ljudima kapa dole odakle god bili.



kapa dole za blog

a što se tiče pojma provincije, odavno mislim da je pogrešno koristiti ga samo u geografske svrhe.

provincije su i u glavama ljudi



pozdrav i preporuka
dirtyharry dirtyharry 09:53 04.06.2010

Re: Beograd

sesili
Sve imaju, ali to ne koriste mnogi koji žive u Beogradu, pa bili Beograđani ili ne. Pozdravljam te i uživaj u svom mestu.




arianna
dobrim ljudima kapa dole odakle god bili.

provincije su i u glavama ljudi

Ja mislim da su provincije samo u glavama ljudi. Hvala za preporuku
niccolo niccolo 09:03 04.06.2010

Dobro si krenuo

ali si onda previše vremena potrošio na odbranu samog sebe zbog toga što ti se Beograd nije svideo (iako ne verujem da bi te neko uopšte napadao zbog toga). Šteta, do rečenice "Radio sam i živeo u Beogradu..." odličan tekst...
dirtyharry dirtyharry 09:11 04.06.2010

Re: Dobro si krenuo

niccolo
Dobro si krenuo
ali si onda previše vremena potrošio na odbranu samog sebe zbog toga što ti se Beograd nije svideo

Ne dragi prijatelju, nemam od čega da se branim. To što se meni nije svideo, tako će se drugom svideti, to što se meni nije svideo nije nikakvo merilo kakav je Beograd. Ja ne pišem o Beogradu, nego o ljudima u njemu.
Mržnja i ljubav u ljudima odaju duh grada. To je ono što je meni bitno za mesto gde živim i to se oseća na svakom koraku. Beograd što se tiče toga sigurno ide silaznom putanjom e sad da li je to zbog Beograđana ili zbog "Beograđana" ne znam.

niccolo
odličan tekst...

Hvala .
libkonz libkonz 09:14 04.06.2010

Re: Dobro si krenuo

Beograd nije grad u kom bi voleo živeti. Ali sa druge strane, kada god odem iz Beograda ponesem neku pozitivnu energiju koja me drži danima.
Preporuka za blog!
dirtyharry dirtyharry 09:44 04.06.2010

Re: Dobro si krenuo

libkonz
Beograd nije grad u kom bi voleo živeti. Ali sa druge strane, kada god odem iz Beograda ponesem neku pozitivnu energiju koja me drži danima.
Preporuka za blog!

Hvala za preporuku. Ne mrzim ja Boegrad i ovde se ne radi o gradu, nego o ljudima koji ga ruže svojim malograđanskim ponašanjem i mržnjom. Svaki grad ima svoj duh pa tako i Beograd, a tako bi i trebalo da bude svim ljudima kada ga napuste, da ponesu deo toga što samo on može da ponudi.
libkonz libkonz 09:48 04.06.2010

Re: Dobro si krenuo

nego o ljudima koji ga ruže svojim malograđanskim ponašanjem i mržnjom.

znam i to jeste baš upečatljivo.
mikele9 mikele9 09:34 04.06.2010

Provincija Beograd

arianna napisa: provincije su u mozgovima ljudi baš kad sam se spremao da citiram davno izrečenu istinu:
Provincija je stanje duha.

Provincijalizma u pežorativnom smislu ima svuda i svakuda, pa tako i u Beogradu. Kao umetnik znam i tvrdim da u mnogim gradovima i gradićima u tz provinciji, postoje ljudi koji podvižnički čine za umetnost više nego svi beogradski likovni stručnjaci zajedno. Ne mogu a da ne pomenem vredne, obrazovane i pune ideja poslenike kulture i umetnosti iz Niša i Sićeva, Zrenjanina, Pančeva, Kragujevca, Sombora, Temerina, Topole, Despotovca...koji uspevaju da naprave i međunarodne umetničke manifestacije kakvih nema ni Beograd.
Pravde radi ima takvih ljudi i u Beogradu, nije sve crno-belo ali i mene nervira sve prisutnija zloba, pakost, mržnja koju srećem na svakom koraku. Na nama je dragi moj mladi prijatelju da menjamo što se menjati dade.
Pozdrav
dirtyharry dirtyharry 09:49 04.06.2010

Re: Provincija Beograd

mikele9
Na nama je dragi moj mladi prijatelju da menjamo što se menjati dade.

Ovo je pravi stav moj iskusni prijatelju. Kada bi svako bar malo pokušao da promeni stvari na bolje, mislim da bi prestonica sinula mnogo većim sjajem.

g.radicevic g.radicevic 10:49 04.06.2010

Re: Provincija Beograd

Kada bi svako bar malo pokušao da promeni stvari na bolje,


preciznije, kad bi svako bar malo poradio na sebi.
Beograd je jedno sjajno mesto


jasnaz jasnaz 09:36 04.06.2010







-------- --------








dirtyharry dirtyharry 09:49 04.06.2010

Re: •

Vlasta92 Vlasta92 09:52 04.06.2010

Zanimljiva tema!

Taj proces demografske tranzicije je prirodan. Neka istraživanja potvrđuju da je i Novi Sad lokacija kojoj teži oko 40 odsto mladih u regionu. To će u narednim decenijama, sasvim sigurno, izazvati velike socijalne i ekonomske turbulencije u Novom Sadu, ali će verovatno mnogo više problema imati sredine iz kojih oni dolaze.

A problem je i sledeći: u Vojvodini, a verovatno je isti score za celu Srbiju, godišnje umre oko 8000 ljudi više nego što ih se rodi, što znači da svake godine umre jedno selo prosečne veličine.
Sve u svemu, slažem se generalno sa tobom i mislim da ne treba meriti kome je teže.

Za početak, treba nam decentralizacija, kako bi svi regioni Srbije imali približne šanse...









dirtyharry dirtyharry 10:45 04.06.2010

Re: Zanimljiva tema!

I ja se sa tobom slažem. Mislim da je bela kuga (i izumiranje sela) još izraženija po brdskim ruralnim predelima, gde nema većih gradova u blizini. Primera radi, neki delovi istočne Srbije su opusteli skroz. Tu je nekada bilo razvijeno stočarstvo a ko će danas da ide da se bavi tim poslom.

Sve u svemu, slažem se generalno sa tobom i mislim da ne treba meriti kome je teže.

Ovde i ne merim kome je teže. Jedan od problema je što je svima teško pa okrivljuju jedni druge sve više i sve češće za svoje trenutno stanje (na poslu, na fakultetu itd.)
man ray loves me man ray loves me 09:54 04.06.2010

na zalost

'provincija' nije pljuvanje, vec objektivna realnost. jel mozes u jagodini da pogledas molijerovu predstavu? ne mozes. e, pa, to znaci da je jagodina provincija.
jel marina abramovic ima retrospektivnu izlozbu u beogradu? nema, al ima u njujorku. dakle, i beograd je provincija (ali na jednom drugom nivou).
itd...
to mozes da priznas ili ne. ako ne priznas, osudjen si da ponavljas floskule tipa 'selo moje lepse od pariza' (tvoj zadnji pasus) i 'beograd je svet' i slicno.

zatim, tebi je gadno sto neko zeli da ode u bgd po svaku cenu? tebi je gadan neciji licni izbor?! kakve veze on ima s tobom? da ne pominjem 'pileci mozak'?! ti se zalis na nasilje u beogradu? el znas kakve stvari se desavaju po sumadijskim selima, na primer?

ti ponavljas stereotipe 'dosljaka' i istovremeno se zalis sto te neko vidi kao dosljaka. tvoj tekst prenosi samo jednu poruku - ogorcenost i durenje sto ti nije bilo lepo u beogradu. so fuckin what?!
drug_lepi drug_lepi 10:01 04.06.2010

Re: na zalost

jel mozes u jagodini da pogledas molijerovu predstavu? ne mozes.



Vidi stvarno, ne možeš
Da se organizuje neko gostovanje? :)
man ray loves me man ray loves me 10:06 04.06.2010

Re: na zalost

govoris o amaterskom (diletantskom) pozoristu koje nastupa u poluraspaloj hali iz osamdesetih koja dublira kao bioskop, ili o palminoj 'sceni na otvorenom' od par dasaka na livadi u potoku koja ugoscava goricu popovic, laneta gutovica i ostale putujuce tezgarose?
dirtyharry dirtyharry 10:11 04.06.2010

Re: na zalost

Prvo ono što nisi razumeo je da se ne govori o gradu nego o ljudima. Svako mesto je jedinstveno na svoj način i ima nešto da ponudi što drugo nema. To što u Jagodini ne možeš da vidiš predstavu vuče priču na drugu stranu. Zašto ministarstvo kolture više novca ulaže u prestonicu nego u druge delove Srbije, ali to je druga tema i o tome nije reč ovde.

to mozes da priznas ili ne. ako ne priznas, osudjen si da ponavljas floskule tipa 'selo moje lepse od pariza' (tvoj zadnji pasus) i 'beograd je svet' i slicno.

Ono što ne vidiš sam u prenesenom značenju (taj moj zadnji pasus) mora da ti se kaže direktno. Sve je provincija, zavisi samo od ugla gledanja. Ne radi se o mom selu uopšte, ono je skroz nebitno. Ja sam više godina proveo van njega ali nikad neću da kažem da sam iz nekog grada i ako n godina budem živeo tu.

zatim, tebi je gadno sto neko zeli da ode u bgd po svaku cenu? tebi je gadan neciji licni izbor?! kakve veze on ima s tobom? da ne pominjem 'pileci mozak'?!

Opet očiglednu stvar ne razumeš. Ljudi odlaze u Beograd najviše zbog posla i boljeg života. Odlazak u Beograd (ili bilo koje drugo mesto) čisto da bi bio i živeo tamo (bio "Beograđanin" za mene nema smisla i opet, ovde se ne radi o meni uopšte, možda da opet pročitaš blog? Čitaj malo Nušića, ima mnogo likova koji hoće da budu ono što nisu.


ti ponavljas stereotipe 'dosljaka' i istovremeno se zalis sto te neko vidi kao dosljaka. tvoj tekst prenosi samo jednu poruku - ogorcenost i durenje sto ti nije bilo lepo u beogradu. so fuckin what?!

Sterotipe došljaka postavljaju malograđani koji tu žive a ne ljudi koji su došli. Moj tekst možeš da pročitaš još jednom, bez preskakanja delova, a ako nemaš ništa pamentno da kažeš, možeš da ga zaobiđeš.
man ray loves me man ray loves me 10:20 04.06.2010

Re: na zalost

Svako mesto je jedinstveno na svoj način i ima nešto da ponudi što drugo nema.

stvarno? to nije moj utisak.
Sve je provincija, zavisi samo od ugla gledanja.

nije. ponuda svakog mesta moze da se meri, i na osnovu toga nesto jeste provincija a nesto nije. njujork i pariz nisu provincija a jagodina i beograd jesu, however you cut it.
Čitaj malo Nušića, ima mnogo likova koji hoće da budu ono što nisu.

dakle ti ismevas nekog zato sto mislis da se uklapa u neki nusicev stereotip? a istovremeno kukas kako tebe ne prihvataju kao dosljaka?!
(inace, po mom misljenju njujork npr nije provincija bas zato sto ljudima daje priliku da ponovo smisle sta zele da budu, da postanu nesto drugo.)

Sterotipe došljaka postavljaju malograđani koji tu žive a ne ljudi koji su došli.

ne vidim sta ti daje kvalifikaciju da nekog proglasis malogradjaninom, kad ocigledno ne razumes sta je to grad. tvoj stav je - dolazis u beograd, kazes ljudima koji tamo zive - pa vi ste veci seljaci od mene, i naduren se vracas nazad. a pritom sam priznajes da nisi imao vremena da pogledas nista od onoga sto beograd nudi i tvoj utisak o beogradu je neko krljanje na slaviji?!

evo jednog gledanja na stvar.
drug_lepi drug_lepi 10:28 04.06.2010

Re: na zalost

man ray loves me
govoris o amaterskom (diletantskom) pozoristu koje nastupa u poluraspaloj hali iz osamdesetih koja dublira kao bioskop, ili o palminoj 'sceni na otvorenom' od par dasaka na livadi u potoku koja ugoscava goricu popovic, laneta gutovica i ostale putujuce tezgarose?

:)
Pa pominjala si samo Molijera. Nigde nije bilo zahteva za kvalitetom izvedbe.
Šalim se Ray, opusti se.

A što se tiče "provincija jeste nije" definicije, mislim da je to ipak do kriterijuma "konzumenta grada". Nekome je i Minhen provincija (i nije da greši nešto previše :)) a neko je i Jagodinom (bez Molijera) zadovoljan.
man ray loves me man ray loves me 10:30 04.06.2010

Re: na zalost

Nekome je i Minhen provincija (i nije da greši nešto previše :)) a neko je i Jagodinom (bez Molijera) zadovoljan.

slazem se, ali ko je od njih gradjanin?
Pa pominjala si samo Molijera. Nigde nije bilo zahteva za kvalitetom izvedbe.
Šalim se Ray, opusti se.

da znas, ali dani komedije se tesko zaboravljaju...
dirtyharry dirtyharry 10:30 04.06.2010

Re: na zalost

a istovremeno kukas kako tebe ne prihvataju kao dosljaka?!

Pošto ovo ponavljaš već drugi put, onda da te pitam gde me to ne prihvataju i ko me to ne prihvata? Ako imaš nešto protiv mene, imaš privatne poruke pa možeš da naškrabaš šta hoćeš, ovde možeš da kritikuješ ono što ja kažem a ne mene, jer nemaš pojma o meni ni ko sam ni šta sam.
Kad naučiš da komentarišeš bez vređanja (kao što si gore napisao za pozorište u Jagodini) možeš da svratiš.
man ray loves me man ray loves me 10:41 04.06.2010

Re: na zalost

pa i ne znam nista o tebi osim ovoga sto pise u tekstu.
Radio sam i živeo u Beogradu nekoliko meseci i na njegovu žalost, nije mi se svideo (a možda ni ja njemu, ne znam). Mnogo toga što je imao da ponudi nisam imao vremena da vidim, što zbog previše posla i prekovremenog rada, što zbog drugih obaveza ali sve u svemu nismo se našli.

ovo u kombinaciji sa kukanjem o malogradjanima starosedeocima i diskriminaciji prema dosljacima daje prilicno jasnu sliku.

nemam nista protiv tebe, zezam se na racun onog sto si napisao i skrecem ti paznju na nelogicnosti unutar tvog teksta i na neslaganje izmedju tvoje retorike i onoga sto je ispod, a to je prosto emotivan stav nadurenog deteta koje nije dobilo igracku.
a ti ne zelis to da cujes, vec zelis da razgovaras iskljucivo u okviru retorike koju si postavio, i zato me izbacujes napolje.
drug_lepi drug_lepi 10:51 04.06.2010

Re: na zalost

Kad naučiš da komentarišeš bez vređanja (kao što si gore napisao za pozorište u Jagodini)
Ne razumeš ti traume iz detinjstva. Ray je lično doživela dane komedije (moje saučešće Ray) a ono što je napisala nije vređanje već lični stav o kvalitetu institucije koju poznaje (ja naravno nisam imao tu čast a čini mi se i da je neću imati).


slazem se, ali ko je od njih gradjanin?

Mislim da potrebe za kulturnim dešavanjima nisu kriterijum, tako da bi odgovor bio - šanse su podjednake.
dirtyharry dirtyharry 10:52 04.06.2010

Re: na zalost

nemam nista protiv tebe, zezam se na racun onog sto si napisao i skrecem ti paznju na nelogicnosti unutar tvog teksta i na neslaganje izmedju tvoje retorike i onoga sto je ispod, a to je prosto emotivan stav nadurenog deteta koje nije dobilo igracku.

Odlično, ako nemaš ništa protiv mene onda možemo da pričamo. Neću da kažem da nisi u pravu ali to je moje mišljenje i moje iskustvo. Nisam hteo da opisujem detalje još više šta se meni dešavalo jer nije blog o meni. Ja nisam otišao iz Beograda zato što mi se nije svideo, nego iz totalno drugih razloga, ali ko što rekoh nije blog o meni. Ne osuđujem i ne kritikujem grad jer se ne radi o gradu.

a ti ne zelis to da cujes, vec zelis da razgovaras iskljucivo u okviru retorike koju si postavio, i zato me izbacujes napolje.

Ono što sam postavio je tema bloga, ne ja i moje iskustvo. Ne teram te napolje, ali te teram da spustiš loptu.
dirtyharry dirtyharry 10:55 04.06.2010

Re: na zalost

drug_lepi
Ne razumeš ti traume iz detinjstva. Ray je lično doživela dane komedije (moje saučešće Ray) a ono što je napisala nije vređanje već lični stav o kvalitetu institucije koju poznaje (ja naravno nisam imao tu čast a čini mi se i da je neću imati).

Ne razumem jer ne znam dotičnu gospođicu, možda bi trebalo da napiše blog o tome .

man ray loves me man ray loves me 11:13 04.06.2010

Re: na zalost

Mislim da potrebe za kulturnim dešavanjima nisu kriterijum, tako da bi odgovor bio - šanse su podjednake.

za mene, neki grad je metropola ako tamo konvergiraju krupan novac (te posao za veliki broj ljudi i sansa da se napreduje brze nego u drugim mestima) i relevantna umetnost i obrazovanje (sto sledi lovu).

inace, tacnosti radi, na danima komedije gostuju pozorista iz ostalih srpskih gradova (sto bi reko radovan - oni se umnozavaju...)
drug_lepi drug_lepi 11:21 04.06.2010

Re: na zalost

za mene, neki grad je metropola ako tamo konvergiraju krupan novac (te posao za veliki broj ljudi i sansa da se napreduje brze nego u drugim mestima) i relevantna umetnost i obrazovanje (sto sledi lovu).

Mogu reći da se (za potrebe ove konverzacije) slažem sa ovom definicijom, ali nisam pomenuo Minhen bez razloga. Taj grad zadovoqava (višestruko) sve ove kriterijume pa opet znam mnoge koji ga doživljavaju - selendrom. Mislim da bi možda gornju definiciju bilo neophodno dopuniti i dometom (da budem prozaičan).


inace, tacnosti radi, na danima komedije gostuju pozorista iz ostalih srpskih gradova (sto bi reko radovan - oni se umnozavaju...)

:)

man ray loves me man ray loves me 11:28 04.06.2010

Re: na zalost

inace, ima jedna dobra komedija na racun razlika izmedju provincije i velgrada - hot fuzz. radi se vrlo efikasnom panduru koga prebace iz londona u neko englesko selo, i cela stvar se pretvori u krljanje izmedju njega i domorodaca koji brane svoj nacin zivota.
dirtyharry dirtyharry 11:35 04.06.2010

Re: na zalost

inace, ima jedna dobra komedija na racun razlika izmedju provincije i velgrada - hot fuzz. radi se vrlo efikasnom panduru koga prebace iz londona u neko englesko selo, i cela stvar se pretvori u krljanje izmedju njega i domorodaca koji brane svoj nacin zivota.

Super, baš ću da je pogledam, hvala za link .
Napisah negde dole da znam za više slučajeva maltretiranja Boegrađana kada su otišli negde na stranu da žive a razlog je samo jedan, to što su iz Beograda.
Atomski mrav Atomski mrav 12:35 04.06.2010

Re: na zalost

za mene, neki grad je metropola ako tamo konvergiraju krupan novac (te posao za veliki broj ljudi i sansa da se napreduje brze nego u drugim mestima) i relevantna umetnost i obrazovanje (sto sledi lovu).


Pa Beograd je metropola - ima metro do pola!
(Bar da je do pola...)
sybil sybil 13:45 04.06.2010

Re: na zalost

Mogu reći da se (za potrebe ove konverzacije) slažem sa ovom definicijom, ali nisam pomenuo Minhen bez razloga. Taj grad zadovoqava (višestruko) sve ove kriterijume pa opet znam mnoge koji ga doživljavaju - selendrom. Mislim da bi možda gornju definiciju bilo neophodno dopuniti i dometom (da budem prozaičan).

grad veliki kao Beograd svuda u razvijenom svetu ima najmanje 4 Univerziteta.
pa sad, gde je Beograd.
drug_lepi drug_lepi 14:39 04.06.2010

Re: na zalost

grad veliki kao Beograd svuda u razvijenom svetu ima najmanje 4 Univerziteta.
pa sad, gde je Beograd.

Ovde 5.
Pa još jedan, pa još jedan.

Dakle Beograd je razvijeniji od "razvijenog sveta".
:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:04 04.06.2010

.

heh,mene sad zanima kako se tretiramo mi Novosadjani?
Kod nas lepo pise:Sad je i Novi Sad-glavni grad !
Mis'iim,je l' smo mi sad postali predgradje Beograda il' šta(ako su ostali provincija)?

Neću da budem Švabo...
dirtyharry dirtyharry 10:21 04.06.2010

Re: .

stefan.hauzer
heh,mene sad zanima kako se tretiramo mi Novosadjani?
Kod nas lepo pise:Sad je i Novi Sad-glavni grad !
Mis'iim,je l' smo mi sad postali predgradje Beograda il' šta(ako su ostali provincija)?
Neću da budem Švabo...

Ma vi lale ste posebna sorta, pa ne znam gde bih vas svrstao .

Svi veći gradovi su centri gde se sjuri sva mladež čim malo stasa za bežaniju od kuće. Svi gradovi su magneti, samo što je trenutno kod nas Beograd najjači. To je primetno naročito za južnu Srbiju. Mnogo ljudi migrira iz Niša, Leskovca, Vranja, Pirota za Beograd.
reanimator reanimator 10:27 04.06.2010

Re: .

stefan.hauzer
heh,mene sad zanima kako se tretiramo mi Novosadjani?
Kod nas lepo pise:Sad je i Novi Sad-glavni grad !
Mis'iim,je l' smo mi sad postali predgradje Beograda il' šta(ako su ostali provincija)?

Neću da budem Švabo...

Kako ono ide pesma.."..Novi Sad je naššš..."
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:35 04.06.2010

Re: .

reanimator
stefan.hauzer
heh,mene sad zanima kako se tretiramo mi Novosadjani?
Kod nas lepo pise:Sad je i Novi Sad-glavni grad !
Mis'iim,je l' smo mi sad postali predgradje Beograda il' šta(ako su ostali provincija)?

Neću da budem Švabo...

Kako ono ide pesma.."..Novi Sad je naššš..."


,tako,tako... samo da me ne cuju ovi u hoodu.
Komsiluk je opasno protivnički nastrojen(okolina stadiona)i ovako me stalno prekoravaju
kukusigameni kukusigameni 10:07 04.06.2010

...

Selo je selo, a grad je grad.
dirtyharry dirtyharry 10:13 04.06.2010

Re: ...

kukusigameni
Selo je selo, a grad je grad.

A ljudi su ljudi, samo bez razumevanja za one druge...
kukusigameni kukusigameni 10:17 04.06.2010

Re: ...

Selo je selo, a grad je grad.

A ljudi su ljudi, samo bez razumevanja za one druge...


marija.mt marija.mt 10:08 04.06.2010

...

Rodjena u Kraljevu, zivela u Beogradu, sad na relaciji Kraljevo-Beograd. Ni u jednom trenutku nisam naisla na bilo kakvu neprijatnost zbog toga sto nisam iz Beograda ili se zbog toga osecala inferiorno u odnosu na druge. Drustvo me malo zeza zbog akcenta ili nekih nasih lokalnih izraza, ali nista zlonamerno, tako da mi je to mnogo vise simpaticno nego sto mi smeta.

Volim oba grada podjednako, mir u Kraljevu, guzvu u Beogradu...sve ima svoje.

Jedino sto ne volim je da vozim u Beogradu.

Ali zbog ove pesme mi je uvek bio drago sto sam

provincijalka


dirtyharry dirtyharry 10:18 04.06.2010

Re: ...

Jedino sto ne volim je da vozim u Beogradu.

Ovo te razumem skroz. Bila je jednom emisija Dvougao gde su gostovali Gorica i Dragan voditelji emisije "Dizanje". Pitanje je bilo da li psujete? Oboje su odgovorili potvrdno i samo dok voze .
miloradkakmar miloradkakmar 10:09 04.06.2010

Širok pojam

Znam mnoge ljude koji svakodnevno iz Temerina putuju (automobilom ) na posao u Beograd (100km).
g.radicevic g.radicevic 10:59 04.06.2010

Re: Širok pojam

miloradkakmar
Znam mnoge ljude koji svakodnevno iz Temerina putuju (automobilom ) na posao u Beograd (100km).


znam i ja...
sebe
NS-BG 87
evri dej
tamo i nazaJ



cokamiki cokamiki 19:01 05.06.2010

Re: Širok pojam

miloradkakmar
Znam mnoge ljude koji svakodnevno iz Temerina putuju (automobilom ) na posao u Beograd (100km).

Znam mnoge ljude koji zive na N Zelandu, a putuju u Australiju na posao!
prskalica prskalica 10:19 04.06.2010

danas-provincija!

ustanova u kojoj radim, a koja nije u beogradu, je neko vreme bila pretplatnik lista "danas". na onoj nalepnici s naslovne strane na kojoj pise adresa primaoca stoji da rec o izdanju tog lista koje kako smo shvatili se ne pojavljuje na beogradskim trafikama. pise dakle:"danas-provincija".
niccolo niccolo 10:22 04.06.2010

Re: danas-provincija!

na onoj nalepnici s naslovne strane na kojoj pise adresa primaoca stoji da rec o izdanju tog lista koje kako smo shvatili se ne pojavljuje na beogradskim trafikama

Pa da, to je zato što moraju ranije da štampaju ta izdanja da bi mogli na vreme da ih distribuiraju van Beograda. Beogradsku verziju mogu da štampaju kasnije i samim time uvrste i ono što se desilo posle štampanja izdanja za unutrašnjost. Tako kod svih novina. E sad zašto Danas piše na taj način, to već ne bih znao...
kukusigameni kukusigameni 10:25 04.06.2010

Re: danas-provincija!

Onda bi taj Danas trebalo da se zove Juce.

mlekac mlekac 10:26 04.06.2010

Joj, odakle da pocnem?

Od izvesnog (sad vec pokojnog) gospodina koji mi je svojevremeno rekao kako ne mogu da dobijem stalni radni odnos u ustanovi u kojoj sam radila "samo" 18 godina jer, zaboga, nemam nikog mog! (U prevodu, rodila sam se u Beogradu, pa nisam potpadala ni pod Valjevce, ni pod Uzicane, ni pod...).

Ili kako sam bila jedina koja je pristala da ide da radi u Pozarevcu i da putuje svaki dan tamo i nazad (na opste zgrazanje dragih kolega), jer je, zaboga, to CAK 80km od Beograda.

Ili da citiram komsinicu koja mi je, puna sebe, svojim izrazitim makedonskim naglaskom saopstila kako nemam prava da se bunim sto njen sin maltretira mog najmladjeg jer sam "tek dosla, ko zna odakle, pa sad solim pamet PRAVIM Beogradjanima!" (valjda mu Dorcol dodje "ko zna odakle" u odnosu na Novi Beograd?)

Da skratim pricu - nije problem u tome sto ljudi dolaze u Beograd, nego sto posle izvesnog, vrlo kratkog, vremena pocinju da se ponasaju kao da vise niko nema prava da tu dodje posle njih.

A pri tom, kad god mogu, isticu svoj "zavicaj", prednosti i lepote istog i sa podsmehom gledaju na one kojima su zavicaj, nazalost, krug dvojke ili novobeogradski blokovi.

Sto rekla moja cerka - "Mama, a sto mi nemamo neku rodbinu na selu pa da idemo kod njih za praznike kao svi iz mog razreda?".

Eto, nemamo...

Zato moramo da cutimo i trpimo.
medjutim92 medjutim92 11:24 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

mlekac
Da skratim pricu - nije problem u tome sto ljudi dolaze u Beograd, nego sto posle izvesnog, vrlo kratkog, vremena pocinju da se ponasaju kao da vise niko nema prava da tu dodje posle njih.




Lošu sliku Beograda u unutrašnjosti najviše stvaraju oni Beograđani čiji su roditelji rođeni negde drugde. Čast izuzecima.

i još jedna stvar, previše stanovnika Beograda mrzi Beograd. Ne da ga ne voli, nego ne može da ga smisli, i smatra ga dežurnim krivcem za svoje probleme, bez obzira na to ko je stvarno kriv. Ko što Ekrem ne može da smisli Njujork.
dirtyharry dirtyharry 11:33 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

medjutim92
i još jedna stvar, previše stanovnika Beograda mrzi Beograd. Ne da ga ne voli, nego ne može da ga smisli, i smatra ga dežurnim krivcem za svoje probleme, bez obzira na to ko je stvarno kriv. Ko što Ekrem ne može da smisli Njujork.

Ovo mene posebno nervira. Zašto ljudi mrze Beograd a trče tamo? To je isto zloba koja izbija iz onih iz unutrašnjosti.

mlekac
A pri tom, kad god mogu, isticu svoj "zavicaj", prednosti i lepote istog i sa podsmehom gledaju na one kojima su zavicaj, nazalost, krug dvojke ili novobeogradski blokovi.

To je veliko licemerje i to za mene ono najgore. Može tebi da se ne sviđa nešto ali ne možeš da ponižavaš i omalovažavaš druge na taj račun a i pomenuo sam gore negde one sa strane koji dođu u Beograd pa su onda veći Beograđani od onih koji su rođeni. Još više me nervira kada neko iz Beograda ode negde na stranu. Baš zato što je iz Beograda dobije takvo šikaniranje da je to užas, znam za nekoliko slučajeva. Ljudi mrze bez razloga.
Inače mlekac, ja putujem duplo više nego ti tako da nisi najgora, mada kada se uzme u obzir ona gužva po Beogradu, da ti nisam u koži.
mlekac mlekac 11:52 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

dirtyharry
medjutim92
i još jedna stvar, previše stanovnika Beograda mrzi Beograd. Ne da ga ne voli, nego ne može da ga smisli, i smatra ga dežurnim krivcem za svoje probleme, bez obzira na to ko je stvarno kriv. Ko što Ekrem ne može da smisli Njujork.

Ovo mene posebno nervira. Zašto ljudi mrze Beograd a trče tamo? To je isto zloba koja izbija iz onih iz unutrašnjosti.

mlekac
A pri tom, kad god mogu, isticu svoj "zavicaj", prednosti i lepote istog i sa podsmehom gledaju na one kojima su zavicaj, nazalost, krug dvojke ili novobeogradski blokovi.

To je veliko licemerje i to za mene ono najgore. Može tebi da se ne sviđa nešto ali ne možeš da ponižavaš i omalovažavaš druge na taj račun a i pomenuo sam gore negde one sa strane koji dođu u Beograd pa su onda veći Beograđani od onih koji su rođeni. Još više me nervira kada neko iz Beograda ode negde na stranu. Baš zato što je iz Beograda dobije takvo šikaniranje da je to užas, znam za nekoliko slučajeva. Ljudi mrze bez razloga.
Inače mlekac, ja putujem duplo više nego ti tako da nisi najgora, mada kada se uzme u obzir ona gužva po Beogradu, da ti nisam u koži.


Ne putujem sada, hvala ti, a prvo da ti kazem, da mi se opet ukaze takva mogucnost, putovala bih. Brze sam ja stizala do Pozarevca nego moja drugarica sa Pevca na posao.

Jedina je muka bila sto mi je jedini zgodan autobus isao "sabah zorom" u 5 i 30, ali, s druge strane, to je bilo odlicno za izbegavanje guzve po gradu.

Sto se maltretiranja Beogradjana kad odu iz Beograda tice licno ga nisam dozivljavala, ali zato sam imala, kao sto gore napomenuh, puno situacija da me u BEOGRADU sikaniraju jer sam, eto, rodjena ovde...
gradjani_nn gradjani_nn 12:11 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

Stvar je vrlo jednostavna - Beogradjanima smatram samo one koji za Beograd kazu da je njihov grad! Ostali, sto se mene tice, dovidjenja, prijatno.. Pa bilo gde - kuci na njivu ili u New York.. gde god vam se vise svidja...
Desilo mi se jednom da sa osobom iz unutrasnjosti koja zivi u BG hodam gradom sa gostom iz inostranstva, i doticni "provincijalac" mu predstavlja Beograd - vodi ga na mesta koja nemaju veze sa duhom Beograda i uz to dodaje kako je Beograd provincija... Grrr... Samo jedna rec: "Napolje!"
Ni ja nikad nisam isla na selo kod svojih za vreme raspusta.. nema se
dirtyharry dirtyharry 12:23 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

gradjani_nn
Grrr... Samo jedna rec: "Napolje!"

Slažem se, tako i treba

mlekac
Sto se maltretiranja Beogradjana kad odu iz Beograda tice licno ga nisam dozivljavala, ali zato sam imala, kao sto gore napomenuh, puno situacija da me u BEOGRADU sikaniraju jer sam, eto, rodjena ovde...

Ovo je za mene još gore nego da je situacija obrnuta. Kod mene na selu se kaže "Došli divlji, pa isterali pitome".

Ni ja nikad nisam isla na selo kod svojih za vreme raspusta.. nema se

Obe ste dobrodošle kod mene na selo (sa porodicama, dečurlijom...), pa se organizujte. Smeštaj i hrana obezbeđeni .
gradjani_nn gradjani_nn 12:40 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

Ma i svi gosti kod nas, narafski.. Al'da ostanu "gosti" a ne domacini
mlekac mlekac 13:00 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

dirtyharry

Obe ste dobrodošle kod mene na selo (sa porodicama, dečurlijom...), pa se organizujte. Smeštaj i hrana obezbeđeni .

Nemoj da te uhvatim za rec - ako se secas ja ih imam cetvoro (dobro, troje je manjih)a Nis i inace obozavam. Ali stvarno!
dirtyharry dirtyharry 13:08 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

mlekac
dirtyharry

Obe ste dobrodošle kod mene na selo (sa porodicama, dečurlijom...), pa se organizujte. Smeštaj i hrana obezbeđeni .

Nemoj da te uhvatim za rec - ako se secas ja ih imam cetvoro (dobro, troje je manjih)a Nis i inace obozavam. Ali stvarno!

Može i u Niš. Ovo doduše sam više mislio na moje selo, tamo odakle sam u okolini Kruševca .
mlekac mlekac 13:18 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

dirtyharry
mlekac
dirtyharry

Obe ste dobrodošle kod mene na selo (sa porodicama, dečurlijom...), pa se organizujte. Smeštaj i hrana obezbeđeni .

Nemoj da te uhvatim za rec - ako se secas ja ih imam cetvoro (dobro, troje je manjih)a Nis i inace obozavam. Ali stvarno!

Može i u Niš. Ovo doduše sam više mislio na moje selo, tamo odakle sam u okolini Kruševca .

Ma nema problema - volemo mi i Krusevac
Evo cvetic i za njega
medjutim92 medjutim92 14:08 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

mlekac
Od izvesnog (sad vec pokojnog) gospodina koji mi je svojevremeno rekao kako ne mogu da dobijem stalni radni odnos u ustanovi u kojoj sam radila "samo" 18 godina jer, zaboga, nemam nikog mog! (U prevodu, rodila sam se u Beogradu, pa nisam potpadala ni pod Valjevce, ni pod Uzicane, ni pod...).


Malopre čuh vic:

Zašto u državnim firmama nema seksa na poslu?
Svi su rodbina
man ray loves me man ray loves me 14:53 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

Ribozom Ribozom 17:54 04.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

nije problem u tome sto ljudi dolaze u Beograd, nego sto posle izvesnog, vrlo kratkog, vremena pocinju da se ponasaju kao da vise niko nema prava da tu dodje posle njih.


Eto zato volim Beograd
dirtyharry dirtyharry 22:52 05.06.2010

Re: Joj, odakle da pocnem?

mlekac

Ma nema problema - volemo mi i Krusevac
Evo cvetic i za njega


mikimedic mikimedic 10:55 04.06.2010

ja, rodjeni beogradjanin

menjam pet beogradjanki za jednu provincijalku, ili dodjosku... svejedno.
drug_lepi drug_lepi 10:58 04.06.2010

Re: ja, rodjeni beogradjanin

mikimedic
menjam pet beogradjanki za jednu provincijalku, ili dodjosku... svejedno.

Fata je Fata ali dvaput je dvaput :)
To je već insitiranje na kvantitetu
mikimedic mikimedic 11:57 04.06.2010

Re: ja, rodjeni beogradjanin

Fata je Fata ali dvaput je dvaput :)
To je već insitiranje na kvantitetu


rekao bih da je obrnuto

znik znik 11:47 04.06.2010

Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Beograd se svo ovo vreme nakon drugog svetskog rata širio poprilično stihijski, bez plana i kontrole. Mislim da puno problema potiče od toga. Prevelik broj ljudi je došao u Beograd u tako kratkom periodu. Previše se privrede i državne administracije nagomilalo u Beogradu. Prevelik jaz je napravljen između Beograda i ostatka Srbije.

Sve je to kod onih koji žive u Beogradu stvorilo osećaj samodovoljnosti, a kod onih van njega osećaj zapostavljenosti. Strateški interes Srbije je da se koliko-toliko ujednači razvoj svih krajeva zemlje. To se postiže na različite načine, od poreskih olakšica za privredu u slabije razvijenim krajevima do izmeštanja delova državne uprave. Ipak je ključ svega toga dobra saobraćajna infrastruktura.

Kada govorimo o Beogradu najčešće mislimo na krug dvojke, proširen urbanim delovima grada. Nažalost, Beograd nije samo to. Ogromne delove grada zatrpane neplanskom divljom gradnjom je praktično nemoguće urbanizovati. Tamo se može sresti sve, od kanalizacije koja se sliva ulicom pa na dalje. Onda tamo, usred neke nedođije, vidite lepu kuću koja kao da je pala sa Marsa.

Rođen sam i odrastao u velikom gradu, živim u gradu koji je veći od BG. Uvek sam voleo da posetim Beograd i nikada nisam doživeo ni najmanju neprijatnost. Pa ipak, mislim da ne bi mogao da živim u njemu. Previše ljudi na premalom prostoru, loša saobraćajna infrastruktura, prevelika zagađenost vazduha.
mlekac mlekac 11:57 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

znik
Ipak je ključ svega toga dobra saobraćajna infrastruktura.



Tacno tako.
Da su putevi i ostale saobracajne veze iole normalni imali bi smo isto sto je u nekim 'normalnijim' zemljama.
Da ljudi, iako rade u prestonici, ne hrle da se nastane u njoj ako imaju kucu u krugu od 100-120km od iste.

Medjutim, posto kod nas treba minimum dva sata da se predje 100km onda nije ni cudo sto ljudi hrle da se nastanjuju u gradu.
gedza.73 gedza.73 15:52 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Da su putevi i ostale saobracajne veze iole normalni imali bi smo isto sto je u nekim 'normalnijim' zemljama.

Ja zivim na sredokraci Kragujevac-Topola. Do sada bi, u nekoj normalnoj zemlji, postojao autoput M.Pozarevac-Kg, a ja bi iz sela imao sporedan put do Kg. Onda bih stizao na predstave u Bg ili N.S. ili Nis.
Beograd je ekstremno neobelezen grad.U odnosu na svet. Ne postoji saobracajna kultura. Sviranje, uletanje bez zmigavca, nepropustanje 'stranih' tablica sastavni deo voznje. Nauci covek deset ulica i misli da je 'the driver'. Na stranu sto imam predjenih kilometara za pedesetak prosecnih bg vozaca.
U unutrasnjosti mozete da naletite na jedno pet idiota od sto vozaca koji ce da prilegnu na sirenu jer se neko sa bg tablicama zbunio na semaforu.

Sistemi su upropastili zemlju. Grad treba da bude grad ali i ljudi na selu i u provinciji treba da zive kao ljudi a ne kao kmetovi.
Buni se neki penzioner (obucen u uniformu: mantil, kapica) jer mu strajkuju po Bg-u pa mora, lik, da predje na drugu stranu ulice.
Ajde.
Kad bi tebi, miko, prebacili malo u provinciju ministarstva, trezor, ostale nadleznosti, kad se ne bi zbog par platana digla francuska revolucija jer je to u Bg, a kod mene se od monilije isece par hektara stabala i za to niko ne haje e dotle ce da nam bude ovako.
man ray loves me man ray loves me 16:28 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Do sada bi, u nekoj normalnoj zemlji, postojao autoput M.Pozarevac-Kg, a ja bi iz sela imao sporedan put do Kg.

tgv ide brzinom od 300km/h. isao bi od kg do bg 15-20 minuta!
gedza.73 gedza.73 17:44 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

tgv ide brzinom od 300km/h. isao bi od kg do bg 15-20 minuta!

To ce, verovatno, kod nas da bude kada svi ostali budu koristili vorp 7.
dragan7557 dragan7557 18:05 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

man ray loves me
Do sada bi, u nekoj normalnoj zemlji, postojao autoput M.Pozarevac-Kg, a ja bi iz sela imao sporedan put do Kg.

tgv ide brzinom od 300km/h. isao bi od kg do bg 15-20 minuta!

TGV kao i Maglev će u Srbiju doći kad drugde bude muzejska vrednost.

cerski
vishnja92 vishnja92 18:43 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

buni se neki penzioner (obucen u uniformu: mantil, kapica) jer mu strajkuju po Bg-u pa mora, lik, da predje na drugu stranu ulice.
Ajde.
Kad bi tebi, miko, prebacili malo u provinciju ministarstva, trezor, ostale nadleznosti, kad se ne bi zbog par platana digla francuska revolucija jer je to u Bg, a kod mene se od monilije isece par hektara stabala i za to niko ne haje e dotle ce da nam bude ovako.

e pa vidi, nije to bas tako.
ne bune se po Beogradu samo gladni. blokirali su ga do sada i radnici elektrodistribucije kada su im kasnile jubilarne nagrade, i taksisti kad im je receno da vozila moraju imati min 4 tocka a nikako tri, i oni sto su plakali za karadzicem pa blokirali grad, a i svih 28 studenata sa uspesnom okupacijom mosta...

sad, ovo je jedini grad - tacnije, jedino mesto na zemlji - koje ja imam, i nemam gde da odem a i ne znam zasto bih (o emigraciji drugi put).
u tom i takvom gradu, meni treba min sat vremena od kuce do posla (ili nazad). probaj da pojmis stepen glavobolje na zaglavljenom mostu, kada znas da se vrtic zatvara za 3 minuta a ti kasnis po dete (koje ce se rasplakati onog momenta kada te vidi, samo u onoj zgradi) jer je neki dripac dao sebi za pravo da svima remeti zivot.

bilo je zamerki sto su polomljena stakla posle bombardovanja zamenjena u ekspresnom roku, a u unutrasnjosti je srca stajala mesecima. za to postoji sitno objasnjenje - mi smo, pored ostalih, placali i neuobicajeno visoku gradsku taksu.

uporedjivati prihode a ne misliti o rashodima (plus - ne ubaciti baceno vreme u celu jednacinu) je malo nefer prica, kada poredis kvalitet zivota bg vs unutrasnjost.



a za Harija - da ponovim (uz izvinjenje): biti Beogradjanin nije stvar mesta rodjenja nego stanja duha.

osim toga, ja bih bila veoma zadovoljna da sva smrdljiva ministarstva iselite odavde.


za kraj: frku oko platana podigli su gradjani Beograda, niko drugi, i na zalost - nije doslo do francuske revolucije, a trebalo je.

gedza.73 gedza.73 19:16 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

probaj da pojmis stepen glavobolje na zaglavljenom mostu, kada znas da se vrtic zatvara za 3 minuta a ti kasnis po dete (koje ce se rasplakati onog momenta kada te vidi, samo u onoj zgradi) jer je neki dripac dao sebi za pravo da svima remeti zivot.

Probaj da pojmis stepen glavobolje kada na -15 nestane struje pa u kotlu izgura temperatura na 100 stepeni, pa dva dana lede stakla sa unutrasnje strane a dete place jer mu je hladno a za edb si prioritet koji ne postoji, ili kad moras po mecavi da kacis greder i cistis sneg jer si nepostojeca kategorija ulice.
jer je neki dripac dao sebi za pravo da svima remeti zivot.

Nadam se da ne mislis na onog mucenika koga su terali da skoci u reku da bi filantropi presli preko mosta

uporedjivati prihode a ne misliti o rashodima (plus - ne ubaciti baceno vreme u celu jednacinu) je malo nefer prica, kada poredis kvalitet zivota bg vs unutrasnjost.


Meni je nefer uzimati moj prihod i davati ga 60 posto u vas rashod. U stvari vise lici na otimacinu nego na jednacinu.

osim toga, ja bih bila veoma zadovoljna da sva smrdljiva ministarstva iselite odavde.

ja bih najradije da ih isele u Sibir, ali pusti snovi, puste zelje.

frku oko platana podigli su gradjani Beograda, niko drugi, i na zalost - nije doslo do francuske revolucije, a trebalo je.

Mi bi trebali da podignemo frku jer nemamo zatvoreni bazen u selu.
U stvari uopste nemamo bazen. Malo razmazeno gledamo na svet. Ili moze biti da gresim.
vishnja92 vishnja92 20:21 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Probaj da pojmis stepen glavobolje kada na -15 nestane struje pa u kotlu izgura temperatura na 100 stepeni, pa dva dana lede stakla sa unutrasnje strane a dete place jer mu je hladno a za edb si prioritet koji ne postoji, ili kad moras po mecavi da kacis greder i cistis sneg jer si nepostojeca kategorija ulice.

mislis da toga nema u Beogradu? grdno se varas.
ako se vama ljudi predstava o Bgdu zavrsava na obroncima beogradske grede (Knez Mihajlova + ulice koje se slivaju od nje), verujte da je pogresna (ili ne verujte - na volju vam)

sirotinje ovde ima mnogo, siromasnih takodje, onih koji jedva sastavljaju kraj sa krajem - koliko ti volja.

znas li koliko kosta (npr) moj dnevni prevoz do posla i nazad, bez pretplatne karte (koju nemam, jer nemam vremena za cekanje u redu na ukupno 2 punkta u gradu)? 160 dinara, pa puta 20: to je 3200. plus dorucak - pet somica. a to i nije rashod, jer to trosim da bih zaradila.
znas li koliko kosta skolska kuhinja za jedno dete? 6000. a ona posle dodje kuci gladna i opet ruca.
znas li koliko kosta vrtic u Beogradu? 7500 din.

moja sestra koja zivi u vojvodjanskoj varosi je u jednom trenutku pokusala da se zaposli, a kada je sela i sracunala koliko ce je to kostati, resila je da ipak nece. za pijacu, domacinsko odrzavanje kuce, nerasipanje i koliko-toliko normalan zivot potrebno je vreme.
ja sebi ne mogu da dozvolim da ne radim.
oni svakog dana sednu svi zajedno za sto da rucaju - u tri popodne. zet se bajsom vraca s posla. vikendom se druze i rostiljaju.

moja plata je veca od njegove.
moja kirija je mnogo veca od njegove.
moja konkurencija je sa njegovom neuporediva, a samim tim - i moji napori i ulaganje u sebe.
Meni je nefer uzimati moj prihod i davati ga 60 posto u vas rashod.

daj mi bilo kakvu smernicu za potvrdu ovoga sto si rekao.
Nadam se da ne mislis na onog mucenika koga su terali da skoci u reku da bi filantropi presli preko mosta

nemam pojma o kome pricas. samo kazem da svako ko zeli da istera svoje, nalazi da ce najbolju reakciju napraviti ako ide preko nasih ledja. valjda umemo najbolje da se dernjamo, naucilo nas.
Mi bi trebali da podignemo frku jer nemamo zatvoreni bazen u selu.

dignite, ko vam brani? nece to da radi niko umesto vas.
gedza.73 gedza.73 20:48 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

ako se vama ljudi predstava o Bgdu zavrsava na obroncima beogradske grede (Knez Mihajlova + ulice koje se slivaju od nje), verujte da je pogresna (ili ne verujte - na volju vam)

Pocinje u bubanj potoku.

Sad pocinjemo kao deca
znas li koliko kosta (npr) moj dnevni prevoz do posla i nazad, bez pretplatne karte (koju nemam, jer nemam vremena za cekanje u redu na ukupno 2 punkta u gradu)? 160 dinara, pa puta 20: to je 3200. plus dorucak - pet somica

1200 dinara do grada x 8 puta u mesecu. U majku mu skoro 10000 somica.
oni svakog dana sednu svi zajedno za sto da rucaju - u tri popodne. zet se bajsom vraca s posla. vikendom se druze i rostiljaju.

Ja jedino nedelju mogu da iskoristim za odmor posto preko nedelje radim u proseku 10,12 sati.
moja konkurencija je sa njegovom neuporediva, a samim tim - i moji napori i ulaganje u sebe.

Moje ulaganje u 'nema sebe ima masine' traktor 5000, presa 2000, prikolica 1000,sakupljac,rasturac 1100, kosa 700, prskalice razne 1800,plugovi 1000, sejalice 3000,cisterna 1500. To su neke stavke. Ima objekti, odrzavanje imanja pored puta, nafta, preparati, djubrivo, amortizacija.
Posto smo apsolvirali 'jesi,nisam' da pojasnim
Meni je nefer uzimati moj prihod i davati ga 60 posto u vas rashod.
daj mi bilo kakvu smernicu za potvrdu ovoga sto si rekao.

Od ukupne sume za konverziju poljoprivrednog u gradjevinsko zemljiste 40-lokalu, 60- Bg-u.
dignite, ko vam brani? nece to da radi niko umesto vas.

Onaj penzioner sa pocetka price. A u dnevniku bi nas razapeli.
mikimedic mikimedic 21:07 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

tgv ide brzinom od 300km/h. isao bi od kg do bg 15-20 minuta!


zato mu od zeneve do pariza (541 km) treba 3.5 sata?

vishnja92 vishnja92 21:26 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Moje ulaganje u 'nema sebe ima masine' traktor 5000, presa 2000, prikolica 1000,sakupljac,rasturac 1100, kosa 700, prskalice razne 1800,plugovi 1000, sejalice 3000,cisterna 1500. To su neke stavke. Ima objekti, odrzavanje imanja pored puta, nafta, preparati, djubrivo, amortizacija.

koliko puta si, da bi to zaradio, ustao u 2.30?
gedza.73 gedza.73 22:11 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

koliko puta si, da bi to zaradio, ustao u 2.30?

Znas kad su pitali milionera kako je zaradio svoj kapital. Kaze on
- Ustajao sam u tri, isao na spavanje u 12. Dan i noc sam radio, godinu za godinom. Stedeo, malo se hranio, radio vise poslova. Svaki cent sam odvajao na stranu.
A onda mi je umr'o ujak i ostavio nasledstvo.

Kad bi znao postavio sad bi slicicu belog goluba sa maslinovom grancicom.
Ili sliKicu sa belom zastavom.
man ray loves me man ray loves me 22:14 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

zato mu od zeneve do pariza (541 km) treba 3.5 sata?

obicno kad izadje iz francuske postaje mnogo sporiji. brzinu sam merila licno gps-om. od pariza do marseille-a ide tri sata 780 km, prosecnom brzinom 260km/h. maksimalna brzina je oko 320km/h, ja sam izmerila oko 300.
mikimedic mikimedic 22:19 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

obicno kad izadje iz francuske postaje mnogo sporiji.




pogledaj mapu pa vidi gde tgv izlazi iz francuske i ulazi u svajcarsku.
man ray loves me man ray loves me 22:28 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

ako pogledas tgv kartu, videces da geneva nije na jednom od glavnih pipaka. to je razlog zasto je voz sporiji, to prosto nije tgv pruga vec pruga koju koristi tgv, ali koja nije prilagodjena za te brzine.
inace, rekla sam - obicno. ranije je voz do amsterdama vozio 4 sata, dva sata do brisela, i dva od brisela, sto je duplo krace rastojanje, pa je prosle godine taj deo poboljsan i sada taj put traje 3 sata.
put od pariza do nice preko marseille-a traje 5 sati - tri sata do marseille-a (780 km) i dva sata do nice (160km), bas zato sto u marseille-u silazi sa tgv sina (ali voz ostaje isti).
mikimedic mikimedic 22:34 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

videces da geneva nije na jednom od glavnih pipaka


mislim da nije ni kragujevac...

nedostajala si mi, man ray...
man ray loves me man ray loves me 22:40 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

hvala.
bilo je nekih ideja da francuzi grade zeleznicu kod nas. kakav bi to deal bio! i za metro su ih nesto zvali, pa onda nije ispalo nista. nevidjena steta.
mikimedic mikimedic 22:45 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

bilo je nekih ideja da francuzi grade zeleznicu kod nas. kakav bi to deal bio! i za metro su ih nesto zvali, pa onda nije ispalo nista. nevidjena steta.


a tek rusi... mada, za razliku od francuza mozda i dodju da izgrade metro.
man ray loves me man ray loves me 22:47 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

bar bi bio mermeran! vec imamo stanicu kod vuka u tom stilu, a i slagalo bi se sa hramom...
vishnja92 vishnja92 22:52 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

Kad bi znao postavio sad bi slicicu belog goluba






mikimedic mikimedic 22:52 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

bar bi bio mermeran! vec imamo stanicu kod vuka u tom stilu, a i slagalo bi se sa hramom...


ne mora da je mermeran, samo da je pouzdan, brz, tacan u minut...
Bili Piton Bili Piton 22:57 04.06.2010

Re: Samodovoljnost vs. zapostavljenost

mikimedic


ne mora da je mermeran, samo da je pouzdan, brz, tacan u minut...


eh...mnogo trazis....to ni ovaj londonski nije, quite the reverse in fact.

doduse kazu u berlinu - milina...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana