Život

Sukob interesa – pohlepa

dirtyharry RSS / 08.06.2010. u 11:18

Znamo li šta je to sukob interesa? Definitivno NE. U Srbiji je to misaona imenica. Samo da se zna da sukob interesa (engl. conflict of interests) nije isto što i pohlepa ali su ove dve pojave tesno povezane a u dragoj nam Srbiji u preko 90% slučajeva sukoba interesa je rezultat pohlepe i to tolike da sukob interesa i ne postoji, jer se sve radi u svom interesu. Gde je tu sukob interesa? U Srbiji se to zove “ja tebi – ti meni”, “tante za kukuriku” itd. Ima dosta naziva.

feature_COI.gif

                         U Srbiji ova slika izgleda potpuno drugačije. Svi su sa jedne strane konopca.

 

Počeo sam da pišem o pohlepi jer je tu u lokalu odseo deo biblijske ekipe četiri jahača apokalipse, tačnije samo onaj prvi jahač što jaše belog konja. Sama njegova pojava se direktno povezuje sa pohlepom kod ljudi koja je i dovela (ili dovodi) do Apokalipse. Tako bar kaže Biblija. Koliko sam video i on se veoma raduje što su Srbiju stavili na belu šengen listu pa je malo izašao iz iste, ali mu je dosta potomaka ostalo tamo, kaže da je to vrlo plodno tle za njegovu familiju.

Mojim gostom ćemo da se pozabavimo malo kasnije. Sad ću malo da pokušam da objasnim šta je to sukob interesa. Sukob interesa je bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva protivpravna korist za sebe ili osobe sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu ili rodbinskoj vezi a pri tome postavljajući pri svoj lični interes iznad i na štetu javnog i opšteg interesa. Par banalnih primera:

-       zapošljavanje članova familije i prijatelja

-       urgiranje kod profesora/nastavnika za uspeh i ocene đaka/studenta

-       nameštanje tendera za bilo kakve poslove i nabavke itd.

Mito se već smatra krivičnim delom ali i mito je povezan sa sukobom interesa.

conflict-of-interest.jpgNešto od ovog što sam naveo nisu samo sukobi interesa nego i krivična dela ali Srbija ne može da funkcioniše drugačije. Velike firme van Srbije koje drže do sebe drže predavanja svojim zaposlenima koji postanu menadžeri ili koji dođu na bilo koje pozicije gde su u kontaktu sa strankama i mušterijama. Ovo se ne odnosi samo na firme nego i na fakultete, zdravstvene ustanove i mnoge druge. Mnogo se skreće pažnja na primanje bilo kakvih poklona i tačno se zna šta je mali znak pažnje a šta već nije primereno kao poklon. Bilo kakav iole skuplji poklon (konkretno za Sony je bilo recimo preko 50EUR) nije primereno i smatra se skupim poklonom. Ono što će možda da začudi je da se čak i ručak smatra neprimerenim. Znači kada odete kod klijenta nije normalno da vas časti ručkom. To se veoma retko radi i u posebnim situacijama a za takvim ručkom se obično ne priča o poslu. Srpske firme ili bar dobar deo njih bi propao da nije kafane. Pa više se bre poslova se završava po srpskim kafanama nego na njujorškoj, londonskoj i tokijskoj berzi zajedno.

Jedna veoma bitna stavka u obukama i kursevima o sukobu interesa je i prijavljivanje onih koji se ne ponašaju shodno pravilima i koji ih krše na bilo koji način. Prepisivanje i korišćenje nedozvoljene literature na ispitu je sukob interesa (što bi bilo veoma smešno reći naglas u Srbiji s obzirom da se bubice za mobilne telefone koriste još odavno). Sutra ćete vi koji ste vredno učili da imate istu diplomu kao i oni koji su prepisivali i to će vam biti konkurencija na bilo kom poslu iako totalno nekompetentna ali opet sveprisutna.

Jedan od meni smešnih i nažalost veoma žalosnih konflikta interesa je ponašanje poslanika kada su trebali da se opredele za jednu od više funkcija koje obavljaju. Svi ti ljudi su Bogom dani da obavljaju sve te poslove i niko drugi nije dovoljno kompetentan za taj posao koji moraju da ostave.

Za sukob interesa postoji jedan test koji vodi poreklo iz Amerike. U originalu se naziva “Wall Street Journal Test”. Bazira se na preispitivanju svojih sopstvenih postupaka. Pitanje koje se postavlja je “Da li bih želeo da pročitam u novinama nešto o ovome što sada radim?”, “Kako da objasnim porodici šta radim?”, “Šta će moje kolege i nadređeni da misle o meni posle ovoga?” itd. Nažalost ovo ne može da se primeni u Srbiji jer su novine pune takvih članaka ali nažalost niko ništa ne preduzima. Ovo nije samo test za sukob interesa nego i test etike i morala.

Pohlepa

greed-covetousness-mammon-money-idolatry1.jpgKoristim retku priliku da intervjuišem čoveka koji je oličenje pohlepe. To je Prvi Jahač Apokalipse.

Prvo jedno uvodno pitanje. Otkuda Vi sada u ovim krajevima i gde ste bili do sada?

Pa evo, rešio sam malo da proputujem i iskoristim ovo ukidanje viza Srbiji. Jasno je gde sam bio.

Pohlepa se povezuje da ne kažem poistovećuje sa Vama. Zašto baš pohlepa, zašto ne neki drugi smrtni greh?

Zato što je pohlepa jedan od najjačih grehova i oružja protiv ljudi. Da nije pohlepe najveći deo kriminalnih dela bi nestao. Sve pljačke, mnoga ubistva, droga, prostitucija, trgovina ljudima, ukratko sve kriminalne delatnosti kojima je cilj zarađivanje novca. Pomoću pohlepe je najlakše okrenuti ljude jedne protiv drugih. Ratovi su vođeni zbog bogatstva, teritorija, pa i žena (kao Trojanski rat) koje pripadaju drugima.

Kako bi ste je, Vi kao vrsni poznavalac pohlepe, definisali?

Pohlepu nije jednostavno definisati i tokom vekova je poprimila više oblika. Sada bih mogao da kažem da postoje tri najosnovnija oblika pohlepe. Prvi je pohlepa za vlašću. Ovo je i najjači vid pohlepe jer podrazumeva već ono što svi smatraju pod pohlepom a to su materijalna dobra. Ovde se sve te materijalne stvari koriste i za podmićivanje drugih kako bi se ostalo na vlasti jer ona dalje donosi nova materijalna dobra i viši položaj u vlasti i tako u začarani krug iz kog se nikad ne izlazi. Drugi oblik je pohlepa zbog straha. Strah definitvno utiče da ljudi postanu veoma pohlepni. Plašeći se da ostanu bez nečega u životu oni čine sve kako bi što više nagomilali bogatstva i materijalnih stvari koje im uopšte ne trebaju. Tu se prisvajaju stvari koje im ne trebaju i to veoma često na uštrb onih kojima su preko potrebne. Zadnji oblik je klasična pohlepa koja obuzima ljude i baca ih u ropstvo materijalnih stvari. Pod pohlepom ljudi obično misle na ovu vrstu pohlepe. Žudnja za materijalnim svetom i njegovim zadovoljstvima je izvor pohlepe.

money-lifestyle-greed.jpgMožete li ukratko opisati pohlepne ljude?

Pa i to je teško uraditi ukratko. Pohlepnim ljudima uvek nešto fali, nikada im nije dosta ono što imaju. Cilj je imati a ne koristiti to što se ima. Bitno je imati da bi se imalo i imati više od drugih. Potreba pohlepnih je najveća i neutoljiva. Pohlepni nikada ne mogu da nauče da žive sa manje jednostavnijih materijalnih stvari a svi znamo da uvek ima više. Veoma lako može da se proveri da li je čovek pohlepan. Dovoljno je samo da se zapita, da li mi stvarno treba TV sa ekranom od 52”, novi par cipela, pun ormar odeće, više novca u banci, veća kuća ili stan itd. Pravo pitanje posle svih ovih je a zašto je potrebno bilo šta od toga? Zar nije dovoljno ono što već imaš? Pohlepni ljudi nikad nisu stvarno i iskreno srećni jer to što (uvek) nedostaje im uvek kvari sreću. Recimo ceo svet pogađa još uvek svetska ekonomska kriza koja je odličan primer ljudske pohlepe. Svi su hteli da zarade više i na kraju su sami sebe pojeli.

Kako bi ste opisali pohlepno ponašanje?

Opet je nemoguće generalizovati ali u zavisnosti od mogućnosti i položaja ljudi rade različite stvari. Kroz istoriju je bilo i mnogo izdaja radi svog nekog ličnog cilja, kraljevstva i države su padale zbog pohlepe. Možete da pročitate u Infernu od Dantea Aligijerija više o pohlepi. Tamo je čitav krug Pakla dodeljen kažnjavanju pohlepnim grešnicima. Bilo kakva zavisnost je forma pohlepe. Pohlepni halapljivo grabe to što je predmet njihove zavisnosti bilo da je to droga, seks, kockanje, hrana, Internet, moć ili novac. Pohlepa je jedan vid sebičnosti. O čemu god da se se radi pohlepni hoće uvek najviše za sebe na uštrb drugih kojima možda predmet njihove požude više pripada.

thefourhorsemen470469x4.jpgDa li se može Vaše delovanje u Srbiji opisati kao uspešno?

I više od toga. Recimo po Ustavu Srbije u članu 6 se kaže:”Niko ne može vršiti državnu ili javnu funkciju koja je u sukobu sa njegovim drugim funkcijama poslovima ili privatnim interesima. Postojanje sukoba interesa i odgovornost pri njegovom rešavanju određuje se Ustavom i zakonom.” Dakle najvišim pravnim aktom je obuhvačen ovaj problem ali ima toliko političara koji obavljaju po dve i više funkcija i koji su direktno krivi po samom Ustavu. Ipak, ništa se ne preduzima, oni su i dalje na starim funkcijama. Po zakonu imaju tri meseca da se odluče za jednu od više funkcija koje obavljaju. Ovaj zakonski rok je istekao, tako da je ovo još jedna moja pobeda.

Dalje, početkom godine se digla velika prašina o prijavljivanju imovine Agenciji za borbu protiv korupcije. Tada su se oni pravdali da čekaju server pa da treba da zaštite podatke i evo i dan danas te informacije nisu dostupne javnosti, a od trideset hiljada funkcionera se i dalje javno ne zna koliko ih je zakasnilo i nije podnelo prijavu. Danas se to više uopšte i ne pominje. Ljudi u Srbiji imaju pileće pamćenje što je za moj posao idealno. Evo, ako sada pogledate sajt ove agencije i dalje nećete naći nikakve javno dostupne informacije o imovinskom stanju ovih ljudi što je opet kažem idealno za moj posao.

U Ustavu Srbije ima članova koji tačno kažu da poslanici u skupštini i članovi Vlade ne mogu obavljati druge funkcije za koje je zakonom utvrđeno da predstavljaju sukob interesa. Recimo to kaže član 126 i član 102 st. 3 ali niko ne obraća pažnju na sam Ustav a kamoli na neke tamo zakone.

Ako se ovako otvoreno ponašaju najviši organi vlasti, onda morate priznati da se uspešno bavim ovim poslom.

Drago mi je da ste imali malo vremena za čitaoce bloga B92. Nadam se da se sada kada imate vizu za EU više nećete vraćati u Srbiju.

Žao mi je. Tamo imam najbolje franšize koje odlično rade. Doviđenja.

 PS: A vi da li mislite da ste u nekom pogledu pohlepni?



Komentari (42)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:25 08.06.2010

Čekaj bre

Sukob interesa je bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva korist za sebe ili osobe sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu ili rodbinskoj vezi

Pa po ovome sam ja u sukobu interesa kad se bavim advokaturom jer bavljenjem advokaturom ostvarujem neku korist za sebe
dirtyharry dirtyharry 11:29 08.06.2010

Re: Čekaj bre

niccolo
Sukob interesa je bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva korist za sebe ili osobe sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu ili rodbinskoj vezi

Pa po ovome sam ja u sukobu interesa kad se bavim advokaturom jer bavljenjem advokaturom ostvarujem neku korist za sebe

U pravu si kolega fali deo rečenice, pošto sam imao malih problema pri objavljivanju teksta. Izgleda da je to parče obrisano nekako. Ovako su formulisani svi ljudi koji rade bilo kakav posao .
docsumann docsumann 11:37 08.06.2010

Re: Čekaj bre

Sukob interesa je bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva korist za sebe ili osobe sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu ili rodbinskoj vezi

Ovu rečenicu treba dopuniti odrednicama kao što su : protivpravno, nemoralno, vaninstitucionalno, protekcionaški, u protivnom gubi svaki smisao...
docsumann docsumann 11:39 08.06.2010

Re: Čekaj bre

e, nisam vidio komentar domaćina...dakle sve je jasno
niccolo niccolo 11:42 08.06.2010

Re: Čekaj bre

Ovako su formulisani svi ljudi koji rade bilo kakav posao

Pa to, ja gledam šta sad...
dirtyharry dirtyharry 11:45 08.06.2010

Re: Čekaj bre

niccolo
Ovako su formulisani svi ljudi koji rade bilo kakav posao

Pa to, ja gledam šta sad...

Valjda je sada sve na mestu, sad ko blogonarcis čitam ponovo svoj blog da vidim da li još nešto ne fali.
Inače ovo je klizav teren za nepravnike da pišu o nečemu ovakvom. Pa sad kad krenu kritike i ovi iz Advokatske komore da me ribaju .
niccolo niccolo 11:46 08.06.2010

Re: Čekaj bre

blogonarcis

Dobar izraz...
nestor92 nestor92 13:05 08.06.2010

Re: Čekaj bre

Pa sad kad krenu kritike i ovi iz Advokatske komore me ribaju


Bez brige, Advokatska komora se u principu ni o čemu ne izjašnjava.

Sukob interesa je kad ste u telu koje bira i razrešava Vaše srodnike.

Nije sukob interesa sam po sebi (a može u konkretnom slučaju biti) kada ste sudija, a suprug(a) advokat.

U Srbiji je obrnuto.

Ali to nije najveći problem.

Problem je nedostatak prvo moralne odgovornosti i osude. Mi ljude ogrezle u sukobu interesa smatramo sposobnim i odnosimo se prema njima sa strahopoštovanjem, umesto sa gađenjem.

I zato ih baš briga:

“Da li bih želeo da pročitam u novinama nešto o ovome što sada radim?”, “Kako da objasnim porodici šta radim?”, “Šta će moje kolege i nadređeni da misle o meni posle ovoga?”


A što se tiče onog:
Sutra ćete vi koji ste vredno učili da imate istu diplomu kao i oni koji su prepisivali i to će vam biti konkurencija na bilo kom poslu iako totalno nekompetentna ali opet sveprisutna.


Oni neće imati obzira jer su na početku nagrađeni za varanje i na taj način mnogo brže od Vas naučili da se poštenje ne isplati. Uopšte. Oni će već biti u Partiji.
dirtyharry dirtyharry 13:11 08.06.2010

Re: Čekaj bre

nestor92
Problem je nedostatak prvo moralne odgovornosti i osude. Mi ljude ogrezle u sukobu interesa smatramo sposobnim i odnosimo se prema njima sa strahopoštovanjem, umesto sa gađenjem.

Lepo rečeno kolega in medias res


nestor92
Oni neće imati obzira jer su na početku nagrađeni za varanje i na taj način mnogo brže od Vas naučili da se poštenje ne isplati. Uopšte. Oni će već biti u Partiji.

Ovo znam. Svedok sam za n takvih slučajeva. Kao da se više znanje ne isplati.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 13:23 08.06.2010

Re: Čekaj bre

Sukob interesa je bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva protivpravna korist za sebe ili osobe sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu ili rodbinskoj vezi a pri tome postavljajući pri svoj lični interes iznad i na štetu javnog i opšteg interesa.

Mnogo bolje, ali mislim da još treba da poradite na definiciji. Konkretno, ako neko naleti na vas na ulici usred bela dana i opljačka vas pod pretnjom oružja to je i dalje "bilo kakva radnja ili postupak kojim se ostvaruje bilo kakva protivpravna korist za sebe [...] a pri tome postavljajući pri svoj lični interes iznad i na štetu javnog i opšteg interesa." Nadam se da se možemo složiti da je u javnom i opštem interesu da se pljačke na ulici usred bela dana ne dešavaju, a da ovo baš ne bismo nazvali sukobom interesa.

Nažalost, ja ne znam da napišem bolju, ali mi se kao najbitnijim čini staviti akcenat na to da u sukobu interesa postoje ne samo (najmanje) dva interesa koja su u sukobu već da su oni objedinjeni kroz jednu osobu i da bar jedan zahteva nekakvu objektivnost, tipa: ja radim u firmi i zadužen sam za zapošljavanje novih kadrova, ja imam interes da zaposlim svog sestrića (jer je mali mnogo pametan, jelda), dok firma za koju obavljam taj posao ima interes da dobije najboljeg mogućeg zaposlenog od onih koji su se prijavili za posao (a u teoriji i ja kao radnik zadužen za zapošljavanje novih kadrova). E sad, da ja ne radim za tu firmu ta dva interesa ne bi bila u sukobu, ne bi bila u sukobu čak ni da ja radim za firmu ali ne radim na prijemu novih kadrova; oni su u sukobu samo zato što ja i imam sestrića kojeg hoću da zaposlim i radim za firmu u kojoj imam ovlašćenje da zapošljavam nekoga.

Trapavo objašnjenje, ali bolje ne mogu da smislim. :)

Osim toga, super blog, posebno mi se dopao razgovor s jahačem kao zanimljiv način da kažete ono što ste hteli.
antioksidant antioksidant 13:41 08.06.2010

Re: Čekaj bre


Nadam se da se možemo složiti da je u javnom i opštem interesu da se pljačke na ulici usred bela dana ne dešavaju, a da ovo baš ne bismo nazvali sukobom interesa.
postoji i tu sukob interesa (pljackasa i zrtve) :)))

def:

a situation in which a public official's decisions are influenced by the official's personal interests
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 13:49 08.06.2010

Re: Čekaj bre

a situation in which a public official's decisions are influenced by the official's personal interests

E tooooo!

A što se tiče onog prvog: jeste, ali ne mislim da je o tom sukobu interesa ovde reč. :)
dirtyharry dirtyharry 14:25 08.06.2010

Re: Čekaj bre

dant.gwyrdd
Trapavo objašnjenje, ali bolje ne mogu da smislim. :)

Ne mogu ni ja .
dant.gwyrdd

Osim toga, super blog, posebno mi se dopao razgovor s jahačem kao zanimljiv način da kažete ono što ste hteli.

Hvala.
dragan7557 dragan7557 15:18 08.06.2010

Re: Čekaj bre


Bez brige, Advokatska komora se u principu ni o čemu ne izjašnjava.

Pametniji uvek popušta.

A princip je ćuti i muti.

cerski
tigrks tigrks 13:21 08.06.2010

pohlepa

- zapošljavanje članova familije i prijatelja

- urgiranje kod profesora/nastavnika za uspeh i ocene đaka/studenta

- nameštanje tendera za bilo kakve poslove i nabavke itd.

Ovo definitivno nije sukob interesa.
Malo si pomešao kockice.
Daleko od toga da ovime želim da navedene radnje opravdavam, ovo jesu negativne pojave. Da li su krivična dela ne znam, nisam pravnik, ako nisu ja bih se založio da budu.
Ovakve radnje (da ne kažem dela jer su pre nedela) jesu i pohlepa, jesu i interes ali ne sukob interesa.

edit: ono pre nedela može da se i drugačije tumači od toga šta sam hteo reći, zato umesto pre stavljam prvo
dirtyharry dirtyharry 13:50 08.06.2010

Re: pohlepa

tigrks
- zapošljavanje članova familije i prijatelja

Ovo definitivno nije sukob interesa.
Malo si pomešao kockice.
Daleko od toga da ovime želim da navedene radnje opravdavam, ovo jesu negativne pojave. Da li su krivična dela ne znam, nisam pravnik, ako nisu ja bih se založio da budu.
Ovakve radnje (da ne kažem dela jer su pre nedela) jesu i pohlepa, jesu i interes ali ne sukob interesa.

Ajde da objasnim, pošto sam hteo da izbegnem predugačko pisanje na temu u blogu. Nisam ni ja pravnik tako da možemo da diskutujemo na istom nivou.
Ostavio sam jedan prvi primer koji sam naveo za koji kažeš da nije sukob interesa, zapošljavanje familije u firmi u kojoj radiš.
Evo situacije: Tvoja firma za koju ti radiš (ne tvoja) je tebe postavila da primiš par novih pripravnika. U interesu firme je da se prime pripravnici sa najboljim kvalifikacijama. Međutim, ti imaš sestrića koji je takođe bez posla i kome treba posao. Tvoja sestra te zamoli da primiš njeno dete koje možda nema najbolje kvalifikacije za taj posao, ali pošto o tome ko će biti primljen odlučuješ ti, ti onda stavljaš svoj interes, odnosno interes tvoje sestre ispred interesa firme i primaš svog sestrića umesto nekog kvalifikovanijeg za tu poziciju. To je čist sukob interesa, sukob tvog interesa i interesa firme. Da je tvoje dete u primeru umesto sestrića to bi bio još čistiji/očigledniji sukob interesa.

Izvini za poređenje, što sam tebe i tvoju familiju ubacio u primer.
man ray loves me man ray loves me 14:12 08.06.2010

Re: pohlepa

Krucijalna razlika: ako je firma tvoja, privatna, mozes da zaposlis celu familiju i tu nema ama bas nista lose. Tvoja firma, ti odlucujes kako ces da je vodis, ako uspe ili propadne, ti si taj koji dobija ili trpi. Npr Balasevicev film u kome igra njegova cerka - apsolutno nista lose.
Ako radis u drzavnoj firmi i u istu uguravas rodbinu, potpuno druga stvar. Krivicno je delo namestati konkurse i sl. (Padaju mi na pamet katedre na BU koje se prenose sa oca na sina npr.)

Inace sve ovo sto si nabrojao ne mora da bude zbog pohlepe - moze da bude i iz straha i konformizma, i cesce jeste.
dirtyharry dirtyharry 14:17 08.06.2010

Re: pohlepa

man ray loves me
Krucijalna razlika: ako je firma tvoja, privatna, mozes da zaposlis celu familiju i tu nema ama bas nista lose.

Naravano, napomenuo sam da mora da postoji neki viši interese koji nije tvoj, opšte dobro, neki javni interes.
Krivičnih dela, nameštanja tendera i raznoraznih konkursa ima koliko hoćeš, ali kako se sve krupnija nedela pojavljuju mi ona sitnija zanemarujemo. U fazonu ma to je sad normalno, vidi ovo.
A inače ovo što pomenu katedre na BU, isto je tako svuda. Mislim da je u Nišu najgori Medicinski fakultet a posle ga slede ostali. Ni moj Elektronski ne zaostaje baš mnogo, mada ne toliko u nasleđivanju katedri koliko u lakom polaganju ispita.
tigrks tigrks 14:51 08.06.2010

Re: pohlepa

Ako tako gledamo onda smo svi u svakoj situaciji u sukobu interesa, odnosno, svako nedelo, a i delo je sukob interesa.
Ja govorim o sukobu interesa u oblasti vršenja javnih funkcija (conflict of interests).
Onako kako ti generalizuješ sukob interesa je svakodnevno i na pijaci (kupac-prodavac), u svakoj trgovini, gotovo u svim odnosima između ljudi, ...možda i u ljubavi.
Prema onome o čemu pišeš, naslov bloga bi trebalo da bude Pohlepa
saliven saliven 13:42 08.06.2010

smrtni greh

Postoji jedna izreka koja kaže da tržištem kapitala upravljaju strah i pohlepa. U prevodu- pohlepa je gorivo koje pokreće tržište.




dirtyharry dirtyharry 13:55 08.06.2010

Re: smrtni greh

saliven
Postoji jedna izreka koja kaže da tržištem kapitala upravljaju strah i pohlepa. U prevodu- pohlepa je gorivo koje pokreće tržište.

Slažem se. Ne znam samo da li je moguće povući nekad liniju i da se kaže, e ovo dovde nije pohlepa a odavde nadalje jeste. To je teško da se definiše.
Nažalost mi smo svakog dana svedoci šta se dešava oko nas tako da smo na bezobrazluk i pohlepu (da ne kažem krađu i kraduckanje) ljudi iz vlasti navikli.
man ray loves me man ray loves me 14:17 08.06.2010

Re: smrtni greh

Borba za opstanak nije saglasna sa hriscanskim moralom. Izaberi stranu, ali nemas pravo da ocekujes da ce i ostali da izaberu istu.
Inace Cane Bez Mane kao moralni uzor - kenja mi se.

I na kraju, brilliant joke Ljube Zivkova povodom Bubala ili tako nekog ko je bio u nekom odboru i na javnoj funkciji pa sam sebi namestao tender : iz njegove vizure to nije sukob interesa, to je naprotiv harmonija interesa.
dirtyharry dirtyharry 14:23 08.06.2010

Re: smrtni greh

man ray loves me
Borba za opstanak nije saglasna sa hriscanskim moralom. Izaberi stranu, ali nemas pravo da ocekujes da ce i ostali da izaberu istu.

Ja ne postavljam pitanje borbe za opstanak. Ljudi rade ono što moraju da bi preživeli. Ovde nije reč o onima koji ne znaju kako da dočekaju kraj meseca sa nekoliko crvenih u džepu, nego o sasvim drugoj sorti.
antioksidant antioksidant 14:25 08.06.2010

Re: smrtni greh

iz njegove vizure to nije sukob interesa, to je naprotiv harmonija interesa.

man ray loves me man ray loves me 14:26 08.06.2010

Re: smrtni greh

Borba za opstanak Darwin style, bez limita. Wall St. je borba za opstanak. Znaci, sto je reko jedan tip koji je radio u Enronu - ako treba da zgazim tipa pored mene da dobijem veci bonus, zgazicu ga.
dirtyharry dirtyharry 14:31 08.06.2010

Re: smrtni greh

man ray loves me
Borba za opstanak Darwin style, bez limita. Wall St. je borba za opstanak. Znaci, sto je reko jedan tip koji je radio u Enronu - ako treba da zgazim tipa pored mene da dobijem veci bonus, zgazicu ga.

Jasno je šta hoćeš da kažeš. Gre'ota samo što ne mogu da nađem na internetu tu harmoniju interesa. Baš bi bilo zgodno kada bi ovde dotični političar dao svoje objašnjenje. Taman i da mi produhovi blog i da ga kulturno uzdigne.

Inače Caneta sam cenio sve dok nije popljuvao onu decu buduće pesnike. Bilo to i ovde na blogu, pisao neko.
man ray loves me man ray loves me 14:39 08.06.2010

Re: smrtni greh

trazili ste citajte, ipak se radilo o kapitalnom velji.


Retrovizor Ljubomira Živkova
Klin. centar "Dr Velimir Ilić"
1. april 2007. | Ljubomir Živkov
Minule sedmice umro je još jedan štrajkač i tako dovrhunio slobodu izražavanja nezadovoljstva tranzicijom u kojoj je kao i mnogi proglašen tehnološkim viškom.

Ophrvani Svetom zemljom, tim klizištem koje se ne da sanirati, političari marširaju pored štajkačkih čadora kao da ih nema, čovek više nije naše najveće bogatstvo, čovek je naše najmanje bogatstvo, ali ako svake sedmice bude umro po jedan štrajkač državni funkcioneri moraće da sroče tekst saučešća porodicima, kao za nesreće u rudnicima ili pogibije na braniku otadžbine: vaš sin/muž/otac žrtvovao se da bi i naša zemlja postala kapitalistička i da bi već njegovim siročićima bilo mnogo bolje nego za njegovog života!

Ni Sveta matera se nije pretrgla da pomogne stradalnicima tranzicije, isuviše je obuzeta vlastitim biznisom i gletovanjem zidova najvećeg pravoslavnog hrama na Balkanu; odvojena je od države ali nije odvojena od Infostana uz čiju se uplatnicu kao dve pijavice pojavljuju blanko priznanica za prilog Svetosavskom hramu i freskoliki letak sa amanetom Njegove svetosti "da i zidovi imaju dušu", umesto da poklič bude potpuno posuvraćen, da i duše imaju zidove, to jest da i Crkva pomogne beskućnicima od kojih je jedan prošle nedelje umro u Nišu. Po sistemu "benzin vash, idei nashi" na porodičnom gumnu ministra za kapitalne investicije treba da nikne Kardiovaskularni centar "Dr Velimir Ilić", ne verujem da bi tu moglo biti reči o sukobu interesa, pre će biti da je u pitanju harmonija interesa, pretpostavljam da će im ministar cenu zakupa reći kad počnu prve operacije, ili će to biti naprosto njegov legat gde će mu blagodarni kardiolozi ponegovati srce umorno od okršaja sa brojčano nadmoćnijim i mlađim novinarima devedesetdvoj, ministar prosvete kaže da svi vide koliko je pod njegovim ravnateljstvom u školstvu sve postalo mnogo bolje, međutim, čak i da to niko ne zna - zna Sveti Sava i plavookom pravoslavnom mistiku to je dovoljno i najvažnije, Sveti Sava mora da je presrećan zbog linka sa Vuksom koji je prešišao i Tita i Arkana, prvi je priznavao samo sud svoje partije, drugi reče da mu je komandant patrijarh Pavle, jedino je Blue Bob odbacio sve autoritete iz doline plača, Toma Nikolić stavio je Kremlj na teške muke, ili će matushka Rossia staviti veto u Ujedinjenim nacijama ili će se njegov svet kako reče srušiti i za njega neće biti mesta u politici, Koštunica je Ruse podsetio da će njihov veto u najdubljem smislu imati istorijski značaj za srpski narod, ako ruski narod tu bude malo i štetovao sve će mu u carstvu nebeskom biti desetostruko nadoknađeno, nakon višemesečne nestanutosti premijer nas je prosvetlio rekavši da je državni interes propast Ahtisarijevog plana, ama neće da nam kaže šta ćemo dalje kad se otreznimo od slavlja, Vlada je donela protivzakonitu odluku o privremenom finansiranju države na čelu sa samom sobom, Parivodiću je pripala čast da nam objasni kako i vladi treba za prasence, pomračivši na tren umom jedan državljanin Kine je u Knez Mihajlovoj nožem izrovašio koga god je uspeo da zakači, predsednik poslovnog udruženja za uvoz robe iz Kine rekao je da i među pripadnicima najmnogoljudnije nacije, kao i među Srbima, ima loših ljudi, besedu je začinio komplimentima našim proizvođačima alkohola, rekavši da je izgrednik možda malo više popio jer ovde ima dobrog piva i rakije, samo što nije uskliknuo "pijmo domaće pa makar nekoga izboli!", ali njegov hvalospev šljivovici i pivu neće biti dovoljan da spere prolivenu krv - neka kao vid epitimije Kina stavi veto u Ujedinjenim nacijama!
dirtyharry dirtyharry 14:44 08.06.2010

Re: smrtni greh

Aaaa pa poznat je taj u određenim krugovima:

sesili sesili 15:07 08.06.2010

Re: smrtni greh

Slažem se da kada je firma privatna, nema sukoba interesa. Kod nas doktor uštedeo od plate, napravio kliniku Švarcvald - hiruršku, operisao slepo crevo kao da je zarazno. Čim dođe neko od lokalnih bizMismena, on nađe da još neko u familiji ima upalu slepog creva. Ali, valjda se mnogo šuškalo, mesto malo i - on lepo proda Opštini hiruršku kliniku sa par soba za Dom za stare, on ode u BGD i zaposli se na VMA. Predsednik njegove stranke nešto reče o nepristojnom bogaćenju. Ali je doktor i dalje ovde faktor u lokalnoj samoupravi, za sve se pita. E sad, gde su tu crte, gde je pohlepa a gde sukob - harmonija interesa?
dirtyharry dirtyharry 15:16 08.06.2010

Re: smrtni greh

sesili
Ali je doktor i dalje ovde faktor u lokalnoj samoupravi, za sve se pita. E sad, gde su tu crte, gde je pohlepa a gde sukob - harmonija interesa?

Pohlepa je svuda a da li je tu sukob interesa, pa valjda će i takav zakon da se donese i precizno definiše ber većinu takvih zloupotreba. Inače ja tu ne vidim sukob interesa, taj je sada doktor na VMA a nema veze sa zdravstvom u tom mestu, ne radi tu kao lekar i nema svoju ordinaciju/kliniku. To što je u lokalnoj samoupravi i što se tu još nešto gure, mogu da vidim samo kao pohlepu jer neka od te dve funkcije ima da trpe. Ne može da bude na dva mesta istovremeno.
sesili sesili 15:34 08.06.2010

Re: smrtni greh

A što su ovi iz Opštine dali silne novce za zgradu koja uopšte ne odgovara toj nameni? Misliš da se tu nije neko "pohlepio"?
dirtyharry dirtyharry 15:39 08.06.2010

Re: smrtni greh

sesili
A što su ovi iz Opštine dali silne novce za zgradu koja uopšte ne odgovara toj nameni? Misliš da se tu nije neko "pohlepio"?

znao sam da ima neka kvaka tu. Pa to je već normalno, kako čovek da proda nešto za male pare. Tu su verovatno uračunate i emocije dotičnog prema bivšoj ordinaciji a znamo da to nema cenu
sesili sesili 15:44 08.06.2010

Re: smrtni greh

Poznat je po emovijama!
dragan7557 dragan7557 15:47 08.06.2010

Re: alo,

Tu su verovatno uračunate i emocije dotičnog prema bivoj ordinaciji a znamo da to nema cenu

Intrisične vrednosi i imaterijalni kapital.

cerski
mikele9 mikele9 23:27 08.06.2010

Re: smrtni greh

čovek više nije naše najveće bogatstvo, čovek je naše najmanje bogatstvo, ali ako svake sedmice bude umro po jedan štrajkač državni funkcioneri moraće:

da počnu da se snalaze i izmišljaju načine kako da sukobljavajući interese kradu i dalje, kada više ne bude ne samo štrajkača nego i nas svih, tz naroda, kad izumremo načisto. Baš mi ih je žao
docsumann docsumann 13:26 10.06.2010

Re: smrtni greh

Borba za opstanak nije saglasna sa hriscanskim moralom. Izaberi stranu, ali nemas pravo da ocekujes da ce i ostali da izaberu istu.


imam pravo da očekujem šta god...nemam pravo da prisiljavam

"Šta je, gladan si? Uzmi malo tople vode...e, pa ne može to tako" - Cane

dirtyharry dirtyharry 13:30 10.06.2010

Re: smrtni greh

docsumann
imam pravo da očekujem šta god...nemam pravo da prisiljavam

Slažem se kolega u potpunosti .
man ray loves me man ray loves me 20:12 10.06.2010

Re: smrtni greh

Mislila sam 'nemas pravo da ocekujes' u smislu 'nemas pravo da moralises'. Drugim recima, nemas pravo da osudjujes one koji ne dele tvoju moralnost. To je za mene jako vazno zato sto smatram da je hriscanski moral u izvesnom neskladu sa ljudskom prirodom, i da je izabrati ljudsku prirodu legitiman izbor. O tome govori Treci covek. (Ne znaci automatski da odobravam sta je radio Harry, samo znaci da je pitanje interesantno. A pitanje je - why does Harry get the girl?)
radulence radulence 03:23 09.06.2010

.

pa sad ne bi bash moglo da se kaze da su 'sukob interesa' i 'pohlepa' tesno povezane pojave. to shto pohlepa moze da dovede do sukoba interesa ne znachi mnogo.
i neznanje moze da dovede do sukoba interesa.
i zelja da se posao zavrshi na vreme moze da dovede do sukoba interesa.
i puka glad moze da dovede do toga.

to ne znachi da su sve te 'pojave' tesno povezane sa 'sukobom interesa'.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:08 09.06.2010

Pohlepa

dirtyharry dirtyharry 09:12 09.06.2010

Re: Pohlepa

Tačno tako koleginice. Ima i ovo:

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:29 09.06.2010

Re: Pohlepa



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana