In memoriam| Kultura| Politika| Umetnost| Život

Preminuo Bogdan Bogdanović

Branislav Kovačević Cole RSS / 20.06.2010. u 09:43

Mogu li se, u Beogradu i Srbiji, na prste jedne ruke nabrojati ljudi, poput Bogdana Bogdanovića, antifašiste, profesora, umetnika, humaniste, gradonačelnika Beograda... Pa ipak jedva da se našlo mesta za vest da je u toj i toj godini, preminuo u Beču. Možda zato što je bio redak, možda zato što je u II svetskom ratu, kao antifašista bio na strani partizana, možda zato što je bio humanista, možda zato što je bio kreativan, možda zato što su ga studenti voleli, možda zato što je bio gradonačelnik Beograda - kao rođeni Beograđanin, možda zato što se suprotstavio SANU i dao ostavku na članstvo, možda zato što se suprotstavio velikom Slobi, možda zato što ga je svet priznavao i uvažavao, možda zato što je radio i stvarao do poslednjeg trenutka...

Ili je sve tako jer su ga iz Srbije oterali oni koji su, svojevremeno, na vratima njegovog stana u Beogradu ispisivali crvenim slovima “Ustašo”. Hoće li mu neko, bar danas, reći : “Izvini Bogdane i hvala ti na svemu”

Bogdan Bogdanović
Bogdan Bogdanović
 

 

 

 

 

Biografija (B92)

U Beču je u 87. godini preminuo Bogdan Bogdanović, bivši gradonačelnik Beograda. Kako su javili austrijski mediji, Bogdanović je umro u bolnici, od posledica srčanog udara.

 

Istaknuti intelektualac, profesor Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, Bogdanović je autor velikog broja spomenika posvećenih žrtvama Drugog svetskog rata, među kojima su spomenici u Mostaru, Prilepu, Beloj Crkvi i Jasenovcu.

Jasenovac
Jasenovac


Bogdanović je rođen u Beogradu, gde je diplomirao arhitekturu na Tehničkom fakultetu. U Narodnooslobodilačkoj vojsci Jugoslavije 1944. je ranjen, demobilisan je u činu poručnika i odlikovan Ordenom za hrabrost.

U periodu od 1964. do 1968. bio je predsednik Saveza arhitekata Jugoslavije. Od 1970. bio je dekan Arhitektonskog fakulteta, a dve godine kasnije, zbog pokušaja sprovođenja modernizacije arhitektonske nastave, bio je primoran da odustane od reformi i podnese ostavku na tu funkciju.

Bio je član SANU, ali je ostavku na članstvo dao 1981. Šest godina kasnije postao je jedan od osnivača i članova Međunarodne akademije arhitekture Od 1982. do 1986. godine Bogdanović je bio gradonačelnik Beograda. Početkom devedesetih godina zbog antimiloševićevskog angažmana isteran je iz svog ateljea i alternativne škole u Malom Popoviću. Beograd je napustio 1993. i od tada je živeo u Beču. Bio je član Bavarske akademije lepih umetnosti.



Njegovo prvo ostvareno delo je "Spomenik jevrejskim žrtvama fašizma", a prva objavljena knjiga "Mali urbanizam". Zbirka njegovih intervjua od 1983. do 1993. objavljena je u knjizi "Glib i krv". Dva puta je nagrađivan Oktobarskom nagradom grada Beograda, prvi put za Spomen-groblje žrtavama fašizma u Sremskoj Mitrovici 1961, a drugi put 1966. za Spomenik u Jasenovcu. Dobitnik je i Herderove nagrade.

Zlatni orden grada Beča za posebne zasluge dodeljen mu je 12. marta 2003. godine. Mesto i vreme sahrane Bogdanovića naknadno će biti saopšteni.


Atačmenti



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 09:56 20.06.2010

Izvini Bogdane

i hvala ti na svemu...



Popina, Vrnajcka Banja, Srbija
Spomen – park „Popina“
Projektant: Bogdan Bogdanović
Snimio: Marko Krojač
dirtyharry dirtyharry 10:03 20.06.2010

Re: Izvini Bogdane

gorran2
i hvala ti na svemu...
Popina, Vrnajcka Banja, Srbija
Spomen – park „Popina“
Projektant: Bogdan Bogdanović
Snimio: Marko Krojač

Ovaj spomenik je u mojoj blizini, vidi se sa magistralnog puta Kraljevo-Kruševac. Nisam imao predstave da je on to projektovao.
Hvala i slava mu.
gorran2 gorran2 09:58 20.06.2010

Izvini i za Mostar

Doctor Wu Doctor Wu 10:09 20.06.2010

Saucesce rodbini i prijateljima.

Znam i secam se kakav je bio kao gradonacelnik (Bogdanovic stoji iza one genijalne ideje koja je Beograd castila 'tramvajem u 21. vek', secam se njegovih poziva Beogradjanima preko TV da prijavljuju komsije koje pale sijalice u 'drugoj sobi'- za ove mladje to je bilo u ona srecna Titova vremena kad je bilo svega u izobilju pa i struje). Sa Gorranovih fotki vidimo kakav je bio kao umetnik (monumentalni armiranobetonski spomenici, gradjeni u vreme istog onog Titovog izobilja koje je proizvelo i one nestasice struje), ali mene zanima kakav je bio kao profesor (ovde, na blogu, ima par njegovih studenata: Saca, Olga Medenica, Visnja, cini mi se, Avram Goldman...)? Kakva je zaposlenost medju njegovim studentima? Koliko je njih ostalo da se bavi arhitekturom? Koliko i sta su naucili od profesora Bogdanovica?
gorran2 gorran2 10:21 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

O Bogdanu kao gradonačelniku se stvarno može razgovarati.

Što se tiče umetnosti - pa, čini mi se da bi u svakom slučaju našao nešto da prigovoriš. Bilo kako bilo, kanda nije bio soc-realista, kao što nas novoistorija uči da se moralo...



Exitus Letalis Exitus Letalis 10:31 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

kada je bukvalno pobegao iz beograda, ovi miloševićevi, koji su sada "super", nisu mu dali pasoš srbije.
ali su mu dali bosanci.
imao je bosanski pasoš do kraja života.
verovatno i austrijski.
jer je i austrija znala ko je on.
svi sem "nas".

bio je profesor, bio je pisac, bio je umetnik ... i iznad svega je bio
čovek.
Doctor Wu Doctor Wu 10:45 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Što se tiče umetnosti - pa, čini mi se da bi u svakom slučaju našao nešto da prigovoriš. Bilo kako bilo, kanda nije bio soc-realista, kao što nas novoistorija uči da se moralo...

Ne, moram priznati da sam praktican covek nerafiniranog ukusa, meni ta armiranobetonska cudovista sva lice jedno na drugo pa se ne bih upustao u rasprave o njihovoj vrednosti (moram priznati da, kad ih vidim, prvo sto mi pada na pamet je koliko je mostova moglo da se izgradi). To ostavljam tebi. I Milici Tomic. Ali me stvarno zanima iskustvo njegovih studenata, nekako mi se cini da su oni najmerodavniji za donosenje konacnog i objektivnog suda o Bogdanu Bogdanovicu.
vishnja92 vishnja92 10:48 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

mene zanima kakav je bio kao profesor

ja ne znam, stigla sam na fakultet mnogo kasnije.
(fakultet je bruka&sramota, ali to je, mislim, plod dugogodisnjeg pregalastva veceg broja ljudi. jedna osoba nije u stanju da uradi ono. veoma me zanima kakvu vrstu reformi je Bogdanovic zeleo da sprovede.)

i njegovo gradonacelnikovanje se u mom zivotu desilo prerano, tako da o svemu tome - strucnom, politickom i profesorskom angazmanu - imam tek uvid iz druge ruke (tj puno drugih ruku).

recimo ovako: par ljudi ciji strucni sud cenim o njemu ima lepo misljenje.
od mene licno: puno pijeteta i nedovoljno poznavanja, i to je, nazalost, to.

Cole, hvala na tekstu.
mlekac mlekac 10:49 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Doctor Wu
Znam i secam se kakav je bio kao gradonacelnik (Bogdanovic stoji iza one genijalne ideje koja je Beograd castila 'tramvajem u 21. vek', secam se njegovih poziva Beogradjanima preko TV da prijavljuju komsije koje pale sijalice u 'drugoj sobi'- za ove mladje to je bilo u ona srecna Titova vremena kad je bilo svega u izobilju pa i struje). Sa Gorranovih fotki vidimo kakav je bio kao umetnik (monumentalni armiranobetonski spomenici, gradjeni u vreme istog onog Titovog izobilja koje je proizvelo i one nestasice struje), ali mene zanima kakav je bio kao profesor (ovde, na blogu, ima par njegovih studenata: Saca, Olga Medenica, Visnja, cini mi se, Avram Goldman...)? Kakva je zaposlenost medju njegovim studentima? Koliko je njih ostalo da se bavi arhitekturom? Koliko i sta su naucili od profesora Bogdanovica?


Ja i dalje ne vidim sta je falilo ideji da se tramvaj dovede na Novi Beograd? Bolje tramvaji nego da se gusimo u smogu od autobusa. Sem toga, Novi Beograd je ravan sto tramvaju sasvim odgovara. E, sad, to, sto neki posle nisu vodili racuna ni o tramvajima ni o Gazeli, ni o bilo cemu od infrastrukture Beograda, to je vec neka druga prica koja sa Bogdanom nikakve veze nema.

Sto se spomenika tice - licno mislim da je Cvet u Jasenovcu uz spomenik u Sumaricama najprepoznatljiviji od svih posleratnih spomenika kod nas.

Hvala gospodine Bogdane, pocivajte u miru.
vishnja92 vishnja92 10:52 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ja i dalje ne vidim sta je falilo ideji da se tramvaj dovede na Novi Beograd? Bolje tramvaji nego da se gusimo u smogu od autobusa.

falilo je sve. ono se protivi i urbanistickoj logici i zdravoj pameti (sto cesto nije isto :))

(postoji puno komentara na tu temu na blogovima o tzv "lakom sinskom prevozu", tj onome sto je Dj The Drvoubica probao da nam proda kao metro)
gorran2 gorran2 10:55 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ali me stvarno zanima iskustvo njegovih studenata
Pa, to je tvoje pravo...
da su oni najmerodavniji za donosenje konacnog i objektivnog suda o Bogdanu Bogdanovicu.
Ne bih rekao. Mogao je on sasvim lepo biti i glup i netalentovan, sasvim poput nas većine - i u tome nema ništa zlo. Na kraju krajeva, i mi glupi i netalentovani možža smo od neke koristi - to jest, ako radimo svoje i ne pravimo štetu.
Bogdanović je međutim, za razliku od velike većine nas ostalih - običnih, glupih i netalentovanih - bio čovek u jednom jednostavnijem smislu.
Kao što je četrdesetih ustao protiv zla i terora, tako je ustao i devedesetih. Bez ikakve računice, iz proste nemogućnosti i nepristajanja da se pomiri sa zlom, sa patnjom koju ćutljivo nanosimo Vukovaru i Sarajevu.
To je uglavnom ono što poštujem kod njega, a beton i crtanje po papiru - kako god vam drago.
Doctor Wu Doctor Wu 11:01 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ne bih rekao. Mogao je on sasvim lepo biti i glup i netalentovan, sasvim poput nas većine - i u tome nema ništa zlo.

Mogao je, ali se meni cini da se ovde ne slavi njegova glupost i netalentovanost, vec cinjenica da je bio
Istaknuti intelektualac, profesor Arhitektonskog fakulteta u Beogradu, Bogdanović je autor velikog broja spomenika posvećenih žrtvama Drugog svetskog rata, među kojima su spomenici u Mostaru, Prilepu, Beloj Crkvi i Jasenovcu.

I vec objasnih koji segment mene zanima (ono podvuceno, da jos jednom pojasnim). O onome sto znam o Bogdanovicu svoj neuki sud sam izneo.
Pa, to je tvoje pravo...

Jel na ovome treba da zahvalim?
Doctor Wu Doctor Wu 11:03 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ja i dalje ne vidim sta je falilo ideji da se tramvaj dovede na Novi Beograd? Bolje tramvaji nego da se gusimo u smogu od autobusa.

Pa jel nisam rekao da je ideja bila genijalna?
mlekac mlekac 11:10 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

vishnja92
Ja i dalje ne vidim sta je falilo ideji da se tramvaj dovede na Novi Beograd? Bolje tramvaji nego da se gusimo u smogu od autobusa.

falilo je sve. ono se protivi i urbanistickoj logici i zdravoj pameti (sto cesto nije isto :))

(postoji puno komentara na tu temu na blogovima o tzv "lakom sinskom prevozu", tj onome sto je Dj The Drvoubica probao da nam proda kao metro)

Ja cu odmah da se ogradim - nit sam urbanista, nit arhitekta, ja sam samo dugogodisnja ziteljka Novog Beograda i stalni konzument raznoraznih arhitektonskih "bisera" na njemu.

E, kao takva, ponovo cu da izjavim da tramvaj u blokovima, za razliku od nekih drugih monstrouznih resenja volim i da mi je stvarno zao sto ga nema i u drugim delovima N. Bgd.

Volim ga zato sto pravi daleko manje buke i mnogo manje zagadjuje vazduh nego autobusi, u tramvajima je uvek manja guzva i iz nekog razloga, SVI klinci koje znam mnogo vise vole da se voze tramvajima nego autobusom!

Toliko!

Sto se ostalog tice, vi slobodno nastavite strucne rasprave - kao sto rekoh, nisam strucnjak, ja sam samo konzument.
docsumann docsumann 11:24 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Sto se spomenika tice - licno mislim da je Cvet u Jasenovcu uz spomenik u Sumaricama najprepoznatljiviji od svih posleratnih spomenika kod nas.

Ovaj na Tjentištu (rad Miodraga Živkovića) je moj omiljeni


Inače moj stric je jedno vrijeme bio asistent kod Bogdana Bogdanovića i imao je visoko mišljenje o njemu kao čovjeku i kao arhitekti.

Moje saučešće.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 11:39 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

on je meni bio profesor. cini mi se dva semestra. ne znam tacno posto ga nikada nisam video. ni jednom nije dosao na predavanje, (u vise navrata nam je obecano no nije se pojavio) Na kraju godine nam je svima podelio desetke kod sebe kuci, ali nismo isli svi, nego bi neko sakupio i odneo indekse, i vratio ih sa desetkama. profesor bi ih potpisao u predsoblju.
Meni se to tada cinilo kul. pricalo se da ostali profani zbog toga nisu bas srecni i da ga prozivaju, ali kako je bio na politickoj funkciji, niko mu nije mogao nista. Posle su pricali da su ga posto je zglajznuo izbacili s faksa. Ne znam tacno kako je bilo, ali meni se ucinilo da je s pravom. primao je platu, imao katedru a nije cak ni navracao. svaka cast politickim angazmanima, supar je ispravna ideologija, antifasizam, ali mislim da svako, pre svega, treba posteno da radi svoj posao.

cetso sam razmisljao o njegovom slucaju, i imam svoje misljenje i teoriju, no ne bih sad da vam kvarim parastos.
vishnja92 vishnja92 11:44 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ja cu odmah da se ogradim - nit sam urbanista, nit arhitekta, ja sam samo dugogodisnja ziteljka Novog Beograda i stalni konzument raznoraznih arhitektonskih "bisera" na njemu.

E, kao takva, ponovo cu da izjavim da tramvaj u blokovima, za razliku od nekih drugih monstrouznih resenja volim i da mi je stvarno zao sto ga nema i u drugim delovima N. Bgd.

u vreme kada su tramvaji bili tek uvedeni ni ja nisam bila ni arhitekta ni urbanista (nisam urbanista ni sad, pupudalekobilo), nego tek stanovnik blokova, i bila sam jako nesrecna zbog istih. tramvaji su nam potpuno poremetili normalan tamo-amo zivot, a za nekoga ko ima 15-16 godina to je prilicno vazna stavka za sveukupno veselje.

od samog pocetka nisu valjali.
maca22 maca22 11:49 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Ja nisam sa NBG, ali mnogo volim sto postoji i tramvaj kojim se sluzim kada idem tamo, umesto uzasnim autobusima.
seceranac seceranac 11:50 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Doctor Wu
Znam i secam se kakav je bio kao gradonacelnik (Bogdanovic stoji iza one genijalne ideje koja je Beograd castila 'tramvajem u 21. vek', secam se njegovih poziva Beogradjanima preko TV da prijavljuju komsije koje pale sijalice u 'drugoj sobi'- za ove mladje to je bilo u ona srecna Titova vremena kad je bilo svega u izobilju pa i struje). Sa Gorranovih fotki vidimo kakav je bio kao umetnik (monumentalni armiranobetonski spomenici, gradjeni u vreme istog onog Titovog izobilja koje je proizvelo i one nestasice struje), ali mene zanima kakav je bio kao profesor (ovde, na blogu, ima par njegovih studenata: Saca, Olga Medenica, Visnja, cini mi se, Avram Goldman...)? Kakva je zaposlenost medju njegovim studentima? Koliko je njih ostalo da se bavi arhitekturom? Koliko i sta su naucili od profesora Bogdanovica?



Moj stariji brat od ujaka je bio njegov student. Secam samo da je govorio kako je bogdanovic uvek insistirao da arhitektura u sebi mora imati duh i dusu i stalno kritikovao soc-realisticke ideje o velikim spavaonicama - Bogdanovic je mrzeo urbanizam NBG-a i to cesto isticao pred studentima. Kakav je bio predavac i covek ne znam verovatno ovde ima neko ko je kod njega nesto slusao.

Mislim da stvarno nije u redu njega prozivati zbog manjka struje. On je bio gradonacelnik koji sa strujom nema veze a i sve se to desavalo u vreme svetske energetske krize kada struje i benzina nije bilo ni u mnogim bogatim zemljama.

Sto se tramvaja tice to je vec ozbiljna polemika o koju sam ja igrom slucaja pomalo upucen. Gradski prevoz je ozbiljan problem (sa vise mogucih uspesnih resenja) i moze se dosta diskutovati o svakoj ideji. Ja bih samo pomenuo da ima gradova gde tramvajska mreza kao osnova gradskog prevoza (uz svega par linija podzemne zeleznice uglavnom - prigradskih vozova) obavlja dobro posao (Melburn, Cirih, Budimpesta, Bukurest, amsterdam ...). Mozda BG nije idealan slucaj za tramvaje ali NBG recimo jeste. U poslednjih dve tri decenije tramvaji se masovno vracaju u nemackoj, francuskoj, spaniji ...

Polemika o spomenicima je stvar ukusa. "Beton" kako ti kazes, je bio osnova stila tog doba (ne samo na istoku - socrealizam, vec i na zapadu narocito anglosaksonskom - brutalizam). Bogdanovic je imao vise i manje uspesnih dela ali su neki od njih veoma znacajni.
Doctor Wu Doctor Wu 11:54 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Saco, hvala na odgovoru. Iz tvoje price, a i Goranovih monumentalnih slika izbija slika rezimskog arhitekte, kome zato sto je
bio na politickoj funkciji, niko nije mogao nista.

Dok je rezim bio na kreditima, i njega su filovali lovom. Kako je rezim propadao, tako je i on sam gubio na znacaju, a sve se zavrsilo u sveopstoj frustraciji. Kad covek pogleda unazad velika tuga: tolika energija, pretpostavljam i pamet, obrazovanost, procerdana uludo, jalovo, prakticno bez ikakvih rezultata.
Bili Piton Bili Piton 12:09 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

mlekac

Ja cu odmah da se ogradim - nit sam urbanista, nit arhitekta, ja sam samo dugogodisnja ziteljka Novog Beograda i stalni konzument raznoraznih arhitektonskih "bisera" na njemu.

E, kao takva, ponovo cu da izjavim da tramvaj u blokovima, za razliku od nekih drugih monstrouznih resenja volim i da mi je stvarno zao sto ga nema i u drugim delovima N. Bgd.

Volim ga zato sto pravi daleko manje buke i mnogo manje zagadjuje vazduh nego autobusi, u tramvajima je uvek manja guzva i iz nekog razloga, SVI klinci koje znam mnogo vise vole da se voze tramvajima nego autobusom!

Toliko!

Sto se ostalog tice, vi slobodno nastavite strucne rasprave - kao sto rekoh, nisam strucnjak, ja sam samo konzument.


Cudno je to s tim novobeogradskim tramvajima - dovoljno sam mator da se odlicno secam kad se gradila pruga, kao i kampanje u medijima koja se, pomalo histericno, trudila da demonstrira koja su preimucstva tramvaja nad novim autobuskim linijama u tom delu grada. Secam se da su ljudi koje sam poznavao uglavnom bili vrlo skepticni, cak se otvoreno i sprdali s krilaticom "tramvajem u 21 vek" koja je bila reklamni slogan citavog projekta (ako se dobro secam, Djoko Vjestica, i sam zitelj bloka 70, nije bas bio preterani entuzijasta, to put it mildly). Nekako smo citavu ideju dozivljavali kao nametnutu (da ne govorim da se pruga gradila od tzv. "samodoprinosa", koji nije bio nimalo fakultativan).

E sad, ima necega u tome o cemu govori Mlekac - taj tramvaj ka blokovima jeste preziveo sve ove godine, stavise, zaziveo je i u prakticnom smislu, povezujuci takve punktove kakvi su Sava Centar, zeleznicka stanica Novi Beograd, buvljak, a sada i Delta Siti i Kineze. Puno se izgradilo uz tu prugu, ona sada ne vodi vise kroz pustinju vec je sastavni deo gradskih saobracajnih arterija, narocito na potezu od bloka 23 do bloka 70. U tom smislu bi se moglo reci da je, uprkos onome sto je pre 30 godina i na prvi pogled delovalo kao teska anahronija, ipak bilo delotvorno kao zamisao na jednom visem nivou. Danas taj tramvaj rado koristim kad god sam u Beogradu.

Sto se tice Bogdana Bogdanovica, uvek su me zapitkivali da li smo u srodstvu, posto smo prezimenjaci - well, nismo. Takodje sam uvek slusao price o tome kako je bio veliki gospodin i izuzetno fino stvorenje, a takvih je u nasoj sredini uvek bilo premalo. RIP.
Doctor Wu Doctor Wu 12:16 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Mislim da stvarno nije u redu njega prozivati zbog manjka struje.

A ko je to rekao? Niko nije rekao ni da je bilo 'manjka struje'. Bilo je pogresnog 'alociranja resursa' koje su bile uzrok nestasica elektricne energije, a Bogdanovica cak niko ne proziva ni zbog toga. Ono zbog cega ga, mozda, treba prozivati je sto je kao intelektualac, profesor davao alibi jednom sistemu koji je proizvodio takve nestasice, sto je bio nedorastao trenutku i (politickim) funkcijama koje vrsio. Ono zbog cega mu, ipak, treba odati priznanje je da nikad nije ucestvovao u finansijskim mahinacijama na nacin njegovog prethodnika, Zivorada Kovacevica (za Zivorada su vezane bar tri velike afere onog rezima, ali to je neka druga prica).
irenaema irenaema 12:19 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Dejan Tiago Stanković
on je meni bio profesor. cini mi se dva semestra. ne znam tacno posto ga nikada nisam video. ni jednom nije dosao na predavanje, (u vise navrata nam je obecano no nije se pojavio) Na kraju godine nam je svima podelio desetke kod sebe kuci, ali nismo isli svi, nego bi neko sakupio i odneo indekse, i vratio ih sa desetkama. profesor bi ih potpisao u predsoblju.





Identičan slučaj i sa mnom.

Ne videh ga na fakultetu niti jednom, te tako nisam imala ni privilegiju da nešto naučim od njega.




Doctor Wu Doctor Wu 12:25 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

(da ne govorim da se pruga gradila od tzv. "samodoprinosa", koji nije bio nimalo fakultativan).

Treba, ipak, priznati da je referenduma za tramvaje (i Klincki centar) ipak bilo. Glasanje, kao i u svim komunistickim rezimima, cista formalnost, ali ga je, ipak, makar i sa te formalne strane, bilo.

Nego da ne ispadne da sam gazdi hijackovao temu i, sto kaze Saca, da ne kvarimo parastos, ja sam over & out.
miljanah miljanah 12:41 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Dejan Tiago Stanković
on je meni bio profesor. cini mi se dva semestra. ne znam tacno posto ga nikada nisam video. ni jednom nije dosao na predavanje, (u vise navrata nam je obecano no nije se pojavio) Na kraju godine nam je svima podelio desetke kod sebe kuci, ali nismo isli svi, nego bi neko sakupio i odneo indekse, i vratio ih sa desetkama. profesor bi ih potpisao u predsoblju.
Meni se to tada cinilo kul. pricalo se da ostali profani zbog toga nisu bas srecni i da ga prozivaju, ali kako je bio na politickoj funkciji, niko mu nije mogao nista. Posle su pricali da su ga posto je zglajznuo izbacili s faksa. Ne znam tacno kako je bilo, ali meni se ucinilo da je s pravom. primao je platu, imao katedru a nije cak ni navracao. svaka cast politickim angazmanima, supar je ispravna ideologija, antifasizam, ali mislim da svako, pre svega, treba posteno da radi svoj posao.

cetso sam razmisljao o njegovom slucaju, i imam svoje misljenje i teoriju, no ne bih sad da vam kvarim parastos.


I ja sam bila u toj generaciji na Arhitektonskom fakultetu. Jeste, videli smo ga samo jednom, rekao je da on nece drzati predavanja, jer nema vise sta da kaze, sve je vec rekao u svojim knjigama i koga interesuje nek procita; i svima je podelio desetke. I jeste, i meni je to tad bilo kul.

Posle sam bila ljuta na njega: kako je mogao da nas uskrati za svoje znanje i iskustvo.

Mnogo kasnije, kad sam i sama postala profesor univerziteta i iskusila razlicite vrste birokratskih, politickih i drugih nedotupavnih pritisaka i prepreka koji debelo uticu na nacine izvodjenja nastave i naucno-istrazivackog rada (a toga ima svuda), postao mi je jasan taj njegov cin, taj protest. Mozda jedini moguci nacin demonstracije akademskih sloboda i licnog integriteta koje bi trebalo da postoje na univerzitetu.

I dalje mi je zao sto nisam imala priliku da odslusam njegova predavanja.
Ali, uz Ranka Radovica, Bogdan Bogdanovic je jedini profesor Arhitektonskog fakuteta u Beogradu za koga se zna i cije se knjige citaju u arhitektonskoj teoriji i sa ove strane okeana.

Da nam je bar vise takvih.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:05 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

postao mi je jasan taj njegov cin, taj protest.

jeste, preko grbače studenata. divan protest, uskratimo studentima znanje.
da li je postojao neki drugi način protesta?
jesen92 jesen92 13:11 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

cetso sam razmisljao o njegovom slucaju, i imam svoje misljenje i teoriju, no ne bih sad da vam kvarim parastos.
bas me nasmeja ...ja sam inace protivnik parastosa na blogu ali kad su vec tu treba odpostovati pokojnika bar taj dan...
vishnja92 vishnja92 13:13 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Mozda BG nije idealan slucaj za tramvaje ali NBG recimo jeste

upravo je obrnuto - tramvajskim linijama treba da budu pokriveni svi delovi gradskog jezgra cija infrastruktura moze da ih podnese. tramvaj nije za periferiju.
Puno se izgradilo uz tu prugu, ona sada ne vodi vise kroz pustinju vec je sastavni deo gradskih saobracajnih arterija, narocito na potezu od bloka 23 do bloka 70. U tom smislu bi se moglo reci da je, uprkos onome sto je pre 30 godina i na prvi pogled delovalo kao teska anahronija, ipak bilo delotvorno kao zamisao na jednom visem nivou.

Bili, izgradilo se uz saobracajnicu, a ne uz vrstu prevoznog sredstva. isto bi bilo i da su ostali autobusi.
Bili Piton Bili Piton 13:21 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

vishnja92

Bili, izgradilo se uz saobracajnicu, a ne uz vrstu prevoznog sredstva. isto bi bilo da su ostali autobusi.


Pa to i kazem, uz saobracajnicu. Deo te saobracajnice i jeste "probio" tramvaj - upravo tamo oko buvljaka - tuda autobusi ne prolaze valjda ni danas, ako se ne varam (mada je moguce da gresim).

Ne, tramvaj se ipak pokazao, uprkos svemu. Samo jos kad vecinom to ne bi bili i dalje oni isti ceski tramvaji koji su za tu potrebu i kupljeni tamo osamdesetih, danas totalno razlupani i zardjali. I ono malo novijih sto smo dobili na poklon.
mlekac mlekac 13:23 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

vishnja92
Mozda BG nije idealan slucaj za tramvaje ali NBG recimo jeste
tramvaj nije za periferiju.


PERIFERIJU?????
Visnja, nemo' da se vredjamo - Novi Beograd ne da nije periferija, nego, kako stvari stoje uskoro ce ostatak grada da postane periferija Novog Beograda...
Unfuckable Unfuckable 13:25 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

tramvaj nije za periferiju

banujte ovo
vishnja92 vishnja92 13:34 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

PERIFERIJU?????
Visnja, nemo' da se vredjamo

banujte ovo

:)))
e pa bila je tada, sta :)
(gle al su poskakali - pa bre, ako neko patoloski voli blokove, ta sam:))

nego aj da se ne lazemo - onih davnih dana kada nije bilo ni 70a, ni 44, ni sve one skalamerije tamo, blokovi su bili teeeeeska pustos. dobra stvar u svemu je sto su za bajs bili raj, a bajs je jedini i bio vazan tada.



snjavi The Voli 16e

miljanah miljanah 13:40 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Srđan Mitrović
postao mi je jasan taj njegov cin, taj protest.

jeste, preko grbače studenata. divan protest, uskratimo studentima znanje.
da li je postojao neki drugi način protesta?


Ne znam, Srdjane, da li je postojao...
I ne kazem da odobravam bas taj nacin, i da bih ja isto uradila.
Samo hocu da kazem da je verovatno tu bilo mnogo vise u pozadini, sto mi studenti nismo mogli znati, a time i razumeti.

You can't know a man unless you walked in his shoes...

A sto se tice uskracenog znanja: knjige su bile dostupne svima. Ja ih nisam procitala tad, ali jesam 10 godina kasnije, na poslediplomskim studijama, u engleskom prevodu :)
Sve dodje na svoje
Unfuckable Unfuckable 13:41 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

kakav crni bajs po pesku koji je bio dominirajuća podloga u tom praskozorju civilizacije na ovim prostorima, đaba se sada vadiš cela moderacija je sa NBG, hajde lepo da se pozdravimo i oprostimo, podnesi to dostojanstveno
Bili Piton Bili Piton 13:42 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

vishnja92




snjavi The Voli 16e



Eto vidis, taj 16E je uvek bio krcat, i retko je isao, a bas mi je bila zgodna ona stanica kod Odeona (na prdometu od faksa). A kad je tramvaj krenuo gore dole Resavskom (Zdanovim) - bilo mi je jos zgodnije

edit - snjavi je u pravu, onda je bila ne periferija nego boguizanogu.

edit 2 - za anfakija - mogao je da se vozi bajs po nasipu sve do ostruznice, nije bio samo pesak. A tek slalom kroz setace na embankmentu, u doba pre rolera - kakva slast dok psuju za tobom....
vishnja92 vishnja92 14:06 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

edit 2 - za anfakija - mogao je da se vozi bajs po nasipu sve do ostruznice, nije bio samo pesak. A tek slalom kroz setace na embankmentu, u doba pre rolera - kakva slast dok psuju za tobom....


kazi mu, kazi mu :))))))
krenuo djonom - abre, dok sam ja vozila poniku do Ostruznice moderacija nije bila ni u petogodisnjem planu, aman

Snjavi The tetka

ps - a kej uopste nije postojao tad, ispod nasipa su bili samo sumarak i voda.
eee...

pps - 16e je bio bolji
Bili Piton Bili Piton 14:10 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

vishnja92


ps - a kej uopste nije postojao tad,


KEJ, jbt. Nikako nisam mogao da se setim kako se to zove
vishnja92 vishnja92 14:16 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

prso si
to su te... magnetne struje u tramvajima, i sva ta polja, evo pitaj pajica.
docsumann docsumann 14:20 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

to su te... magnetne struje u tramvajima, i sva ta polja, evo pitaj pajica.

Faradejev kavez s' retke zveri
vishnja92 vishnja92 14:23 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

da, faradejev kavez je citav Univerzum spolja :)
mlekac mlekac 14:33 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

EDIT:
Nestade mi negde pocetak odgovora?

krenuo djonom - abre, dok sam ja vozila poniku do Ostruznice moderacija nije bila ni u petogodisnjem planu, aman

Snjavi The tetka

Nemoj sad da ja pocnem o branju trske i kupanju u barama, hvatanju barskih kornjaca, skupljanju puzica i starom nadvoznjaku, i generalno Novom Beogradu pre 68!


Blokovi su, iskreno, novija istorija u odnosu na to!

I, mada sam po rodjenju Dorcolka (jeste, krug 2, bas iz "Silikonske doline" ) ne bih menjala Novi Beograd ni za sta!

Sto rekla moja pokojna mama - ovo je bre napravljeno da ljudi mogu normalno da funkcionisu. Em ti je sve blizu, em je sve ravno, pa milina jedna!

vishnja92 vishnja92 14:42 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

ovo je bre napravljeno da ljudi mogu normalno da funkcionisu.

a, pa osnovni postulat na kom je gradjen nbgd je modernisticko sveto trojstvo "prostor, sunce, zelenilo". vrlo dosledno i lepo sprovodjeno - do jednog trenutka.

a od jednog trenutka je poceo haos - eno, i Peconi se sepuri kod Opstine, a ako se njemu prohte i planinu ce da sagradi - ko je rekao ravno i lepo? a onda mozemo komotno da emigriramo, ostace mu samo dZilas.
tmrnsk tmrnsk 15:25 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Da se samo podsetimo zašto na/u Novom Beogradu
ljudi mogu normalno da funkcionisu

Zato što je Novi Beograd projektovan kao automobilski grad. Imaš široke ulice-bulevare, mesta za parkiranje uglavnom dovoljno, odeš kolima do Merkatora, odeš kolima na pijacu, odeš... ma, ja kolima idem do kontejnera da bacim smeće!

Ne znam da li je poznato da je sedamdesetih godina na nekom međunarodnom urbanističkom kongresu u Dubrovniku Beograd uz Braziliju proglašen za najbolje projektovani novi grad.

Ali je nevolja kad se ceo Beograd napravi na automobilski grad - sve je crveno-žuto-zelena zona, prelazak preko mosta vremenska avantura - jer nema rešenog javnog saobraćaja (tramvaj kroz Generala Ždanova je samo imitacija javnog saobraćaja)!

Naravno, projektovano je drugačije, ali Beograd jednostavno nije imao sreće (valjda zato što je u Srbiji, a nije mogao da ode)...

Mislim da ovi komentari koji se tiču Beograda nisu trol - reč je o gradu i urbanizmu - temama profesora Bogdanovića.
mlekac mlekac 15:32 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

tmrnsk
Da se samo podsetimo zašto na/u Novom Beogradu
ljudi mogu normalno da funkcionisu

Zato što je Novi Beograd projektovan kao automobilski grad.


Sorry, ja biti pesak/biciklista. U auto sedam samo pod moranje i za duge destinacije...
JJ Beba JJ Beba 16:20 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

tramvaj nije za periferiju.


Exitus Letalis Exitus Letalis 17:05 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

secam se njegovih poziva Beogradjanima preko TV da prijavljuju komsije koje pale sijalice u 'drugoj sobi'- za ove mladje to je bilo u ona srecna Titova vremena kad je bilo svega u izobilju pa i struje


eto, sad ne mora niko nikog da poziva na cinkarenje.
ovi što su sad na vlasti, uključujući i ldp (koji se više nego mlako ogradio) predlažu ili podržavaju zakon po kom bia i ostale policijske službe, bez sudskog naloga, mogu da presreću poštu, slušaju telefone, skidaju sms-ove.

kako je naivan bio poziv bogdana bogdanovića u odnosu na ovo što se sprema i na početak otvorene diktature.
neće više biti zaštićenih izvora, pa ni istraživačkog novinarstva ... koga i sada ima u tragovima.

biće - nećemo o tome preko telefona!

da, nećemo o tome ni preko bloga ako bloga bude.
malo liči na one zemlje ... kuba i slično ...

e, al da nije bilo bogdana bogdanovića, de bi nam bio kraj...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:25 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.


Nemoj sad da ja pocnem o branju trske i kupanju u barama, hvatanju barskih kornjaca, skupljanju puzica i starom nadvoznjaku, i generalno Novom Beogradu pre 68!


Nemoj ja da vam pricam o skupljanju peska za macece kutije. Tegljenje kesa sa peskom sa gradilista. Krali smo, priznajem:)
Istina je da smo u 21-om veku sa trtamvajima, jos uvek, maceci pesak, ili pepeo, kako smo zvali jer smo i to koristili, sada je dostupan, a gro Beogradjana je otislo iz Bgd-a. Beograd se iselio.
ivana23 ivana23 18:37 20.06.2010

Re: Saucesce rodbini i prijateljima.

Exitus Letalis
biće - nećemo o tome preko telefona!

Secam se, pre nekih 30-ak godina moja baka je cesto te reci upucivala svojim telefonskim sagovornicima...
Ribozom Ribozom 11:23 20.06.2010

Wikipedia

Иако је био један од културних стожера српске архитектуре и културе уопште, Богдановић је, као и његови велики претходници, у својој каријери имао непрестане успоне и падове. Он је био бојкотован од својих колега професора на факултету, чак је био и „искључен“ са места предавача на Архитектонском факултету у Београду. У револту је напустио чланство у Српској академији наука и уметности. У периоду ратних превирања, држава му је одузела објекте у којима је водио Летњу школу архитектуре у Малом Поповићу. Недуго затим био је приморан и да напусти земљу, након чега се, резигниран, настанио у Бечу као политички емигрант.


Ispravite me ako gresim.
68-me je 'iskljucen' sa fakulteta
SANU je napustio 81-ve, to je doba reformi, a ne nacionalizma.
ivana23 ivana23 11:54 20.06.2010

Re: Wikipedia

Ribozom
Иако је био један од културних стожера српске архитектуре и културе уопште, Богдановић је, као и његови велики претходници, у својој каријери имао непрестане успоне и падове. Он је био бојкотован од својих колега професора на факултету, чак је био и „искључен“ са места предавача на Архитектонском факултету у Београду. У револту је напустио чланство у Српској академији наука и уметности. У периоду ратних превирања, држава му је одузела објекте у којима је водио Летњу школу архитектуре у Малом Поповићу. Недуго затим био је приморан и да напусти земљу, након чега се, резигниран, настанио у Бечу као политички емигрант.

Ispravite me ako gresim.68-me je 'iskljucen' sa fakulteta. SANU je napustio 81-ve, to je doba reformi, a ne nacionalizma.


Ponovo je preuzeo profesuru na Beogradskom univerzitetu od 1973. godine.

Prihvatio je i mesto gradonacelnika, na kome je bio od 1982. do 1986. godine.
jesen92 jesen92 12:01 20.06.2010

B.B.

.Zaprepascena sam nekim komentarima...Umro je covek koji je ostavio traga u vremenu na vise nacina, i kao pofesor i kao umetnik i kao gradonacelnik i kao intelektualac...Doziveo je lepe godine i meni je to nekako bas lepo kad cujem da u tim godinama odes "odjednom" a ne da se razvlacis po bolnicama neznajuci za sebe...
...Ne postoji covek na ovom svetu koji se svima dopada pa ne razumem cemu pokusaji dokazivanja da je B.B. ustvari neka bezvezna osoba...On je ono sto jeste i to mu niko ne moze oduzeti!!!
Neka pociva u miru...
Doctor Wu Doctor Wu 12:08 20.06.2010

Re: B.B.

Doziveo je lepe godine

Tacno, i ne vidim u cemu je problem da se prodiskutuje njegovo nasledje, ono sto je ostavio iza sebe. Pogotovu ako
je ostavio traga u vremenu na vise nacina, i kao pofesor i kao umetnik i kao gradonacelnik i kao intelektualac...
jesen92 jesen92 12:15 20.06.2010

Re: B.B.

Tacno, i ne vidim u cemu je problem da se prodiskutuje njegovo nasledje, ono sto je ostavio iza sebe. Pogotovu ako
...nije problem ali nekako nije trenutak...Mislim da covek treba prvo da se sahrani...samo to...Znate ono, o pokojniku sve najlepse...bar dok se ne zavrse "formalnosti"...
tmrnsk tmrnsk 12:18 20.06.2010

Studentska perspektiva

Meni je predavao. Bio je sjajan i inspirativan kao profesor. Erudita, sa dobro pripremljenim predavanjima, sa velikim brojem slajdova... Predavao je o gradu kao središtu civilizacije i gradograditeljima. Na vežbama je navodio studente da koriste maštu. Bio je drugačiji od drugih profesora, uštogljenih u svom tehničkom znanju.
Njegovi projekti spomenika i spomen obeležja nemaju nikakva obeležja vremena u kome je radio - ni traga od socrealizma, bez ideoloških obeležja. Nema zvezde, nema "krvi proletera". Spomenici deluju na podsvest, atavistički... Napraviti cvet, okružen vodom, kružne kamene forme, kupe... u vreme kada su se petokrake kačile po zgradama i po čukama.
Ali.
Iako je dobro poznavao istoriju grada i smatrao se urbanistom, kao gradonačelnik nije doprineo urbanizmu Beograda. Kao gradonačelnik je doneo ili samo prihvatio (svejedno) odluku da se odustane od metroa, koji je bio projektovan i spreman za realizaciju i da se pripremljenih 250 miliona dolara samodoprinosa slupa u Tramvaj za 21. vek. Evo nas u 21. veku zajedno sa tramvajem i nećemo ga se otrebiti još 20 godina. Sećam se da je jednom (82. ili 83. godine) došao sa nekog puta i rekao u intervjuu u novinama da je negde video žičaru i da bi to bilo dobro rešenje za Beograd, da se saobraćaj reši zatvorenim kabinama koje po žici idu iznad ulica...
Bolje bi bilo, kao što je umeo da napusti SANU, rastući nacionalizam i ostalo, da je umeo da izbegne epizodu sa funkcijom gradonačelnika...
Slava mu.
palilula92 palilula92 14:41 20.06.2010

Re: Studentska perspektiva

I meni je predavao, na njegovim predavanjima- stajanje, nije moglo da se ude u amfiteatar. Dolazili su i studenti koji nisu morali da budu na njegovim predavanjima. Zabuna u vezi njegovih predavanja u nekim komentarima je zato sto ljudi podrazumevaju da ako je neko profesor na arhitektonskom fakultetu, taj predaje projektovanje. Profesor Bogdanovic je predavao istoriju i teoriju grada, nasledio ga je Ranko Radovic, cija su predavanja isto tako bila fantasticna (i tu je bilo stajanja u amfiteatru).

Uvek sam imala puno postovanja prema Profesoru Bogdanovicu.

RIP dragi Profesore.
Unfuckable Unfuckable 12:33 20.06.2010

a znao sam

da će biti odlična diskusija
Ribozom Ribozom 12:47 20.06.2010

Re: a znao sam

Cetnici vs. partizani.
Liberalni komunisti vs. 68-asi
Tramvaj vs. metro
Skeptici vs. optimisti (glede nase fudbalske reprezentacije)
nastavi...
yugaya yugaya 13:23 20.06.2010

Re: a znao sam

Ribozom
Tramvaj vs. metro


Iz grada u kome rade i trmvaj i metro i ima sedam mostova preko Dunava Beogradu treba sve to

fixxerus fixxerus 16:33 20.06.2010

protomajstor Bogdanović:.









lepota je tako teška
i za njeno stvaranje se utroši toliko truda,
da mi pri svakom dodiru sa lepim
osećamo olakšanje od toga
što nam je u opštoj raspodeli energije u svetu
izvesna količina rada ušteđena.
tuđim naporom uloženim u lepotu
mi smo oslobođeni svog dela zamora,
lišeni određenog utroška snage
i otuda dolazi uživanje u lepom.
mi se u lepom, u stvari, odmaramo..

iz istog razloga
onaj koji je lepotu stvorio
ne može u njoj da uživa i da otpočine..
Domazet Domazet 18:02 20.06.2010

Interesantna mi...

...korelacija izmedju mishljenja o pokojnom Bogdanovicu kao arhitekti, pedagogu, choveku, drugu, bratu...i generalnih politichkih preferenci blogera. Da sam na vashem mestu ja bih se zabrinuo. Ozbiljno...
mostarac mostarac 18:31 20.06.2010

Re: Interesantna mi...

Domazet
...korelacija izmedju mishljenja o pokojnom Bogdanovicu kao arhitekti, pedagogu, choveku, drugu, bratu...i generalnih politichkih preferenci blogera. Da sam na vashem mestu ja bih se zabrinuo. Ozbiljno...

Zasto?
Ovo samo dokazuje da je bio obican, normalan covek, sa svim vrlinama i manam koje idu uz to.
Ljudi govore ono sto znaju o njemu. I dobro i lose.
Domazet Domazet 18:41 20.06.2010

Mostarac...

mostarac
Domazet
...korelacija izmedju mishljenja o pokojnom Bogdanovicu kao arhitekti, pedagogu, choveku, drugu, bratu...i generalnih politichkih preferenci blogera. Da sam na vashem mestu ja bih se zabrinuo. Ozbiljno...

Zasto?
Ovo samo dokazuje da je bio obican, normalan covek, sa svim vrlinama i manam koje idu uz to.
Ljudi govore ono sto znaju o njemu. I dobro i lose.
...kada korelacija postane ovako jaka onda ljudi prestaju da govore o predmetu diskusije i pochinju da govore o sebi. Uglavnom preskachuci sopstvene vrline...
bauer. bauer. 02:34 21.06.2010

Opet kasnim...

Profesor Bogdanović je predavao Istoriju grada, predmet o genezi ljudskih naseobina od nastanka pa do današnjih dana. Elem, predavao, je možda preterana reč, jer se ni jednom nije pojavio na predavanjima, nego je, kako je to Dejan Stanković gore ispričao, svim studentima podelio desetke u indekse. Verovatno iz protesta prema okruženju u kome se tih godina našao. Ne znam da li je to bio najbolji način da se izrazi protest prema bilo čemu, ali u vremenima kada mnogi kod Gruje iz nacrtne geometrije nisu mogli ni potpis da dobiju, ovo je za studentariju predstavljalo, svakako, jednu brigu manje.

Tako da, ne znam šta da mislim. Neka mu je laka zemlja, u svakom slučaju.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 02:47 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

mene tu cudi inertnost i podatnost nasih roditelja (valjda je to neki znak vremena) zbog koje nisu reagovali. da doznam za takav incident sutra bih bio u skoli da ih prozivam. nasi su s nama trljali ruke i seirili a bili su mnogo zahteviji s ocenama nego ja sa svojim potomstvom.
palilula92 palilula92 04:24 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

Nacrtna i Beton su bili jedno veliko izivljavanje i puno ljudi zbog toga nije nikada diplomiralo. Ja sam iz Betona imala najbolju ocenu (nesecam se vec kom ispitnom roku) dobila 7! Sesdeset i kusur ljudi je bilo pozvana na usmeni i sedmica najveca ocena-nije ni to u redu. Sada, koliko cujem izivljava se na Mehanici.
maca22 maca22 09:24 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

To sto pricate da postoji na arhitekturi, postoji i na drugim fakultetima. I roditelji nista, i dalje.
antioksidant antioksidant 11:19 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

maca22
To sto pricate da postoji na arhitekturi, postoji i na drugim fakultetima. I roditelji nista, i dalje.

zasto roditelji?
pa ne upisuju fakultete deca od 11 godina ...

maca22 maca22 11:38 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

Ne, nego ih upisuju ljudi puni životnog iskustva koji znaju sta je sta.
irenaema irenaema 13:08 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

palilula92
Nacrtna i Beton su bili jedno veliko izivljavanje i puno ljudi zbog toga nije nikada diplomiralo. Ja sam iz Betona imala najbolju ocenu (nesecam se vec kom ispitnom roku) dobila 7! Sesdeset i kusur ljudi je bilo pozvana na usmeni i sedmica najveca ocena-nije ni to u redu. Sada, koliko cujem izivljava se na Mehanici.


Nacrtna i perspektiva na mišiće preko kolokvijuma kod Gruje, pa onda beton kod Lazića (dva meseca ne videh bela dana i na kraju maximalna 8 ). Značajno je pomagala Ruška
mimi09 mimi09 21:24 21.06.2010

Re: Opet kasnim...

Draga, Gruja i Lazic su male mace u odnosu na Anagnostija i Romica. To su bila herojska vremena.

A Bogdanova predavanja pamtim. Vezano cetiri casa petkom popodne, njemu tetkica donese Schaukelstuhl, pa se ljulja i prica o istoriji grada. Erudicija nevidjena, nista slicno na faxu nije bilo ni pre ni posle njega. Izborni predmet je drzao kod kuce, sedeli smo za ogromnim stolom, slusali klasicnu muziku,a u susednom salonu biblioteka Milana Bogdanovica. Jel' neko citao Zaludnu mistriju? Ja sam se zbog te knjige upisala na fax.

Strasno je sto ga vise nema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana