Eksperimenti u blogovanju

Amnestija turbo-folka

nova_slika_srbije RSS / 21.06.2010. u 17:37

     Ono u čemu nije uspeo Sulejman Veličanstveni, uspela je Dragana Mirković. Da zvuk zurli, tradicionalnog turskog instrumenta, odjekne Bečom. Pre osam godina u okviru umetničkog performansa Milice Tomić, nastupala je ova popularna pevačica, predstavnica masovne kulture u Srbiji devedesetih godina. Cilj ovakvog predstavljana u galeriji  “Kunsthale”  bio je da se objasni značaj turbo-folka i njegov doprinos globalizmu. U drugom planu stoji namera umetnice da ovaj performans vide ne samo bečka kulturna elita već i pripadnici srpske manjinske populacije koja živi i radi u Austriji.

      Boginja turbo-folka je Dragana Mirković. Upravo je to glavni razlog zbog kog se umetnica opredelila za nju. Sam performans sastojao se od nastupa pevačice u pratnji igračke grupe “Beet Street”. Ako se prisetimo  muzičkih hitova koji su nastali u saradnji između njih, kakav je na primer numera “Kaži mi” iz 1994. godine, imaćemo približno tačan odgovor na pitanje kako zvuči turbo-folk.

     Tri godina ranije, mutacijom Draganine pesme “Poklanjam ti svoju ljubav” i evropskog densa, čiji je rodonačelnik bila grupa “Đogani Fantastiko”, nastao je turbo-folk.  Iako je formiran na marginama naše kulture, ubrzo zatim je stekao poklonike među svim južnoslovenskim narodima i u svim socijalnim grupama. Aautentičan i jedinstven, agresivan i iritantan, bio je zloupotrebljen u političke svrhe tadašnje vlasti i tako kontrolisano postao deo srpskog identiteta.  Umesto da bude iskorišćen kao ekonomsko-kulturni proizvod naše siromašne zemlje on amnestira u korist “etno-luzer-popa” čiju definiciju nijedan muzikolog ne može da formuliše i koji u svet šalje sliku o Srbiji koja nema autentičan muzički pravac.

     Bežeći od istine stigli smo do nepremostive prepreke. Na pitanje koji naši analitičari postavljaju strancima  –“What is really unique about Serbia?” dobijaju odgovor – “Turbofolk”. Manastiri su tek na sedmom mestu.

Atačmenti



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:01 21.06.2010

Turbo Folk - definicija

man ray loves me man ray loves me 20:32 21.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

jel i rambo proucavao turbo folk dok je jeo g..., ocu reci 'slatko od snova'?
docsumann docsumann 20:42 21.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

jel i rambo proucavao turbo folk dok je jeo g..., ocu reci 'slatko od snova'?

Sad bi ja kao trebo da ga branim, pošto sam ga okačio na blog
Jednostavno, čovjek je izmislio taj termin, pa je bio i red da sa njim započne ova diskusija.
wukadin wukadin 10:51 22.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

man ray loves me
jel i rambo proucavao turbo folk dok je jeo g..., ocu reci 'slatko od snova'?


Rambo je lepo priznao tada da i on ima dupe. Takvo priznanje retko cujemo...
shumska shumska 21:49 22.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

man ray loves me
jel i rambo proucavao turbo folk dok je jeo g..., ocu reci 'slatko od snova'?

cenim kako rambo tu "ništa nije kriv", već ovaj dragojević ima tu neku fiksaciju, šta li, tim pevačicama.
prvo dragana mirković u tom slatkom od snova, a posle u trećem delu nesretnih mi nismo andjeli seka aleksić.
man ray loves me man ray loves me 22:15 22.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

as it happens secam se toga (gledala sam jedno pola sata). to je bio draganin film, osmisljen zbog nje, kao 'hajde da se volimo' za brenu. sto bi rekli u holivudu - vehicle. nije nju niko angazovao, ona je pljunula lovu i ona je pozvala sve njih - bakocevica, ramba, ko se sve tu nije brukao. rambo je posle rekao da je to uradio zbog para, to su bile najgore godine a on je bio potpuno svorc. to i ono sa knezom. nije se vadio, nista, samo je objasnio. i to je kul.
docsumann docsumann 01:09 23.06.2010

Re: Turbo Folk - definicija

rambo je posle rekao da je to uradio zbog para

loader loader 18:07 21.06.2010

Tehno-islamo-stupido-folk

Tehno-islamo-stupido-folk je ... Šta više uopšte reći? Jedna od dobrih definicija je ova koju daje naš domaćin, da ono što Sulejman nije učinio, jesu učinili ovi naši, ovdašnji. Ne radi se naravno samo o jednom imenu. Scenski tezgaroši u saučešću sa gomilom nemuzikalnih producenata i ogromnom populacionom masom koja to prljavo audio opojno sredstvo koristi, populacionom masom koja, da bi ga svakodnevno nabavljala, prodaje iz naše zajedničke etno-kuće i poslednje zalihe dobre stare srpske narodne muzike.

A ko izgubi svoje izvorno pojanje...

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:51 21.06.2010

Re: Tehno-islamo-stupido-folk

loader
Tehno-islamo-stupido-folk je ... Šta više uopšte reći? Jedna od dobrih definicija je ova koju daje naš domaćin, da ono što Sulejman nije učinio, jesu učinili ovi naši, ovdašnji. Ne radi se naravno samo o jednom imenu. Scenski tezgaroši u saučešću sa gomilom nemuzikalnih producenata i ogromnom populacionom masom koja to prljavo audio opojno sredstvo koristi, populacionom masom koja, da bi ga svakodnevno nabavljala, prodaje iz naše zajedničke etno-kuće i poslednje zalihe dobre stare srpske narodne muzike.

A ko izgubi svoje izvorno pojanje...



Jednom recju, zavladala je masa krajnje netalentovanog sveta, primitivnog i jednostavnog: po principu nervnog sistema jedne ajkule koja namirise krv i dodje do svoje zrtve, neo-primitivicusi, pored krvi, nanjuse i pare. U tom smislu je njihov nervni sistem malo komplikovaniji od pomenutih ajkula.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:24 21.06.2010

bez amnestije

sta je bre ovo, neka turbo epidemija na blogu, jecececedragane ko virus se sire:)

"performans vide ne samo bečka kulturna elita već i pripadnici srpske manjinske populacije koja živi i radi u Austriji"

ne znam za becku kulturnu elitu, ali "srpska manjinska populacija" u Austriji, nemačkoj, Švajcarskoj itd visi na gostovanjima turbofolkera po kafanama, diskotekama, klubovima i stajaznam.

ne mozes ni u jedan avion da udjes za taj deo sveta a da par primeraka ne leti na neku tezgu.

"Na pitanje koji naši analitičari postavljaju strancima –“What is really unique about Serbia?” dobijaju odgovor – “Turbofolk”"

koji bre analiticari i koji stranci?

i kakav je to mit da "stranci" ne mogu da zive bet srpskog turbofilka? jel to ono neko dodje u bg, sve kafane zatvorene al ima nesto sto radi, pa odvuku nesrecnike na neki splav pa onda jel ti se svidja jel ti se svidja....

ccc

milici tomic svaka cast, al to sto je turila pevaljku u performans u po becha, zaista ne znachi da je turbofolk sad tim činom dobio legitimitet umetnosti. i marina abramovic je strugala koske na venecijanskom bijenalu, al krvave koske time nisu dobile status mesa. naprotiv.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 20:05 21.06.2010

Re: bez amnestije

Gde u tekstu stoji da stranci ne mogu da žive bez turbo-folka i da je on dobio legitimitet umetnosti?
man ray loves me man ray loves me 20:10 21.06.2010

taj performans je bio glup

koncept je bezveze, egzekucija je bez jaja - svi znamo da je ceca turbofolk, ali posto ta ekipa nije tako dobronamerna kao dragana, onda daj sta das.
ne verujem ni za trenutak da je taj performans ista vise od pukog ismevanja, i deluje mi prilicno jadno. a opet, to i ono besenje na terazijama su jedine stvari koje cine ime milice tomic. not very much, is it?
man ray loves me man ray loves me 20:33 21.06.2010

ajde

Ono u čemu nije uspeo Sulejman Veličanstveni, uspela je Dragana Mirković. Da zvuk zurli, tradicionalnog turskog instrumenta, odjekne Bečom.

Esi bio/la nekad u Becu oko zeleznicke stanice?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 20:36 21.06.2010

Re: ajde

ivana23 ivana23 21:21 21.06.2010

Malo sam zbunjena...

Je l' 'Amnestija turbo-folka'

1. ovo

ili

2. ovo

ili

3. ovo
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 21:31 21.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Ne bih rekao da je Ceca turbo-folk pevačica.
man ray loves me man ray loves me 21:37 21.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

To je zato sto se ne secas devedesetih. Ne razumes sta je to turbo folk. Cecina svadba u blatu je turbo folk manifest. Dragana je bila sporedna, Ceca je bila zeitgeist.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 22:04 21.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

To nema veze sa turbo-folkom. Nikakve.
Bili Piton Bili Piton 22:12 21.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

ivana23
Je l' 'Amnestija turbo-folka'

1. ovo

ili

2. ovo

ili

3. ovo


Citam ovo pojasnjenje "sta je umetnica Tomic htela reci svojom instalacijom" i pokusavam da dokucim po cemu je ta instalacija znacajna/posebna/vanredna/dragocena/natprosecna/uticajna/vizionarska/vredna paznje. I ne mogu, nikako. To sto je ona prikazala uz malo napora moze i moja baba. A iza svega stoji ideja toliko tanka da jedva da je ima.
man ray loves me man ray loves me 23:21 21.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Postoji kvaka. Na skretanje paznje kako je u pitanju obicna eksploatacija, odgovor je - ali tu nema nikakvog podsmevanja, ja nigde ne kazem da moj sistem vredi vise od njenog. Samo da je drugaciji.
Zao mi je sto Dragani Mirkovic nije palo na pamet da stvarno stavi taj stav na probu. Jer ako Milica zaista veruje da su oba sistema vrednosti podjednako vredna, onda moze da se napravi i suprotan performans - da Dragana isto tako 'izlozi' Milicu na nekom Poselu, pred svojim fanovima. Umetnik sa integritetom bi pristao. Da li vidite Milicu kako kupuje ribu od Mileta Kitica?
blogovatelj blogovatelj 03:33 22.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Ne bih rekao da je Ceca turbo-folk pevačica


Nego? Dzezer?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 18:35 22.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Nema potrebe da budete ironični "blogovatelj".
blogovatelj blogovatelj 05:48 23.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Nema potrebe da budete ironični "blogovatelj".


Nisam razumeo tvoj komentar onda. Ako kazes da Ceca nije turbo-folk pevacica, ti mi jednostavno reci koji je to muzicki zanr pa necu biti ironican.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 11:35 23.06.2010

Re: Malo sam zbunjena...

Džez nije. Nije ni turbo-folk.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:40 21.06.2010

hmm

a sad ozbiljno:)

vise sam ocekivala od nicka "nova slika srbije", mislim, prica o 42.godisnjoj turbofolk pevacici umotana u performans milice tomic u becu, gde pevacica inace zivi, je ... hmm hmm...

zar stvarno nema nista bolje od pokusaja "amnestije trubofolka"?

plz, bez ljutnje:)

nova_slika_srbije nova_slika_srbije 22:07 21.06.2010

Re: hmm

Ne ljutim se Vesna. Samo imam potrebu da dodam da je reč o jedinom autentičnom srpskom prouzvodu koji smo imali. To što se mnogima ne dopada turbo-folk, pa ni meni, je nešto sasvim drugo. Ali ja pored turbo-folka ne vidim nijedan Srpski brend koji je toliko autentičan jer svaka zemlja ima svoju "Plazmu" ili rakiju.
man ray loves me man ray loves me 22:17 21.06.2010

Re: hmm

Moj komentar je obrisan.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:21 21.06.2010

Re: hmm

Samo imam potrebu da dodam da je reč o jedinom autentičnom srpskom prouzvodu koji smo imali.


jojjj, NSS, si siguran da je autentican proizvod?

ja bila na buvljoj pijaci u Stokholmu, i zujim tako, kad cujem taj turbofolk, pomislim, ovi nasi, kad cvrc, mnogi prodavci imali po tezgama televizore da prekrate vreme, a na ekranu iste ko nase, samo neki arapski turski ne drzi me za rec.

pogledaj ovu vest, ipak nismo tako jadni bre bre:)

mislim, bezveze mi da nabrajam, ima u srbiji autenticnih "proizvoda", nismo spali samo na taj shoder majkumu
man ray loves me man ray loves me 22:38 21.06.2010

Re: hmm

Naravno da je ceo tekst potpuno bezveze.
Ja kad nekom kazem da sam iz Srbije, kao odgovor dobijem eventualno nekog sportistu, Kusturicu, Teslu i sl. Niko mi nikad naravno nije rekao - a, Srbija, turbo folk, ili nedajboze Dragana Mirkovic, koje se ni njena mnogobrojna rodbina vise ne seca.
Turbo folk je autentican srpski proizvod onoliko koliko je i rak npr. autentican proizvod nekog bolesnog organizma. Mozda se neki loze na takav recnik, ali za mene je to suvise cinicno.
'Amnestijom' turbo folka amnestira se netalenat uopste, pa tako i oni koji amnestiraju za sebe bezecuju parce nezasluzenih privilegija. To je zapravo parazitiranje. Ako se vec lozis na Jecu i Cecu, ako ti je to kul, onda i ti kreni svetlim primerom - skini lepo gace, napumpaj sise, pa na Ibarsku. Walk the walk.
shumska shumska 23:15 21.06.2010

Re: hmm

a jaoj
vajna i bajna milica tomić kojoj gradjani srbije plaćaju rentu od nekih sumanutih sedam hiljada evra, čega li, u parizu
(ups - greška - ono je Zorica Tomić, je l'?)
a ona se bavi ovim šatro artom
amnestiran turbo folk, amnestiran sps
sve ovo me podsetilo na ovaj film, poučno ga je pogledati - jer se stiče gorak utisak kako je sve apsolutno isto -
geto I deo
deo drugi itd
a milica se baš proslavila pretposlednji put na blogu sa svojim učešćem u "proglasu fronta slobode"
šalabajzerka / šarlatanka najobičnija
sumnjivih i šupljih koncepata
btw, i bugari imaju turbo folk
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:57 21.06.2010

Re: hmm

"man ray loves me" trebalo bi da znate da ljudi ne mogu biti brendovi jer ih je nemoguće proizvoditi odnosno umnožavati i nemojte se pitati zašto brišem Vaše komentare. Čuvam Vas od neznanja.
docsumann docsumann 00:02 22.06.2010

Re: hmm

Čuvam Vas od neznanja.

Nikad ne brani ljude od njih samih. To je nezahvalna uloga.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:10 22.06.2010

Re: hmm

Vesna ja sam mislio na nešto što je zaista originalno iako je dekadentno. Nigde na svetu ranije nije postojao muzički pravac u kojem se narodna muzika stavlja u isti aranžman sa dens muzikom. Zar ne? Korisnik "shumska" tvrdi da ga ima i u Bugarskoj. Ima ga naravno i tamo, i u Makedoniji. I tako dalje. Ali nastao je u Srbiji. I kao takav jeste autentičan. Mešanje turbo folka sa turskom muzikom nije poželjno jer su to dve sasvim različite stvari koje su se slučajno ili namerno susrele na teritoriji Srbije i pomenutih zemalja. Taođe mislim da je pominjanje umetnika, naučnika i sportista u ovom kontekstu zaista bizaran. Ne vidim zašto se oni uzimaju kao argument kada se diskutuje o ovoj temi. Oni su reprezentacija naše zemlje na jedan sasvim drugi način i to bi sada trebalo da ostavimo po strani.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:11 22.06.2010

Re: hmm

Mislim da ste u pravu "docsumann".
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:33 22.06.2010

Re: hmm

Taođe mislim da je pominjanje umetnika, naučnika i sportista u ovom kontekstu zaista bizaran. Ne vidim zašto se oni uzimaju kao argument kada se diskutuje o ovoj temi. Oni su reprezentacija naše zemlje na jedan sasvim drugi način i to bi sada trebalo da ostavimo po strani.


slayem se, al ti prvi poche s plazmom, citiram:

"Ali ja pored turbo-folka ne vidim nijedan Srpski brend koji je toliko autentičan jer svaka zemlja ima svoju "Plazmu" ili rakiju."

sem ako nisi mislio na plazma telku:)

nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:49 22.06.2010

Re: hmm

Sa "Plazmom" da ali ne i sa Nikolom Teslom.
man ray loves me man ray loves me 05:44 22.06.2010

Re: hmm

"man ray loves me" trebalo bi da znate da ljudi ne mogu biti brendovi jer ih je nemoguće proizvoditi odnosno umnožavati i nemojte se pitati zašto brišem Vaše komentare. Čuvam Vas od neznanja.

he, he, samo zato sto sam rekla da imas istu 'dubinu' i stil komunikacije kao mladi pocesta...

toliko od mene. ne volim da razgovaram sa bezobraznim ljudima. a i nalazim da je razgovor nemoguc posto samo ispaljujes parole. ti si jedan od onih ljudi koji ne kapiraju implikacije svojih sopstvenih izjava.
lepo se provedi na blogu, turbo blogeru.

edit: jedna stvar je doduse zabavna. tvoj nick, nova slika srbije, jako je dobro izabran. kao neko ko je rodjen 84, ti si direktan proizvod turbo folk kulture. sto bi rekao ingmar bergman, zmijsko jaje. skola ti ocigledno nije jaca strana, i sta onda ostaje? koka kola, marlboro, suzuki. to jeste nova slika srbije - armija agresivne i (razumljivo!) besne dece koja su naucila jezik ulice i to je otprilike sve sto su naucili. barem se lozis na milicu tomic. mogla je biti isidora bjelica!
upravo sam shvatila da je i milica na neki nacin turbo folk, kao i deca losih muzicara i logopedi i sve ono sto smo tada slusali. posto nista od toga nije bilo dovoljno jako da izazove pravu pobunu, davalo je samo privremeni odusak, smanjivalo pritisak i zapravo podrzavalo status quo. rambo u filmu 'slatko od snova' je savrsena personifikacija tog principa. (gladna) 'alternativa' se uklapala u narodnjake (sa lovom), ne obrnuto! ni rambo ni milica ne bi imali bukvalno leba da jedu da nije bilo velikodusnosti dragane mirkovic. isto kao sto ni bjelica ne bi imala kome da prosipa mudrosti da nije vendi i ekipice oko roberta chobana.
ime_korisnicko ime_korisnicko 08:12 22.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
Bežeći od istine stigli smo do nepremostive prepreke. Na pitanje koji naši analitičari postavljaju strancima –“What is really unique about Serbia?” dobijaju odgovor – “Turbofolk”.


Najdobronamernije, iako, iskreno, u dubokom neznanju u vezi sa poentom teksta, savetujem autoru da se mane opservacija na temu muzike, bilo kakve muzike...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:14 22.06.2010

Re: hmm

"man ray loves me" trebalo bi da znate da ljudi ne mogu biti brendovi jer ih je nemoguće proizvoditi odnosno umnožavati i nemojte se pitati zašto brišem Vaše komentare. Čuvam Vas od neznanja.



nova slika srbije, ti naravno imas mogucnost da na svom blogu brises postove "man ray loves me" ili vec koga hoces.

ali, kada brises s ovakvim obrazloženjem, zaslužuješ da ostaneš sam.

zato te molim da obrises i sve moje postove na tvoju temu.

u slucaju da to ne uradis, molim moderaciju da to uradi.

ime_korisnicko ime_korisnicko 09:24 22.06.2010

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić

nova slika srbije, ti naravno imas mogucnost da na svom blogu brises postove "man ray loves me" ili vec koga hoces.

ali, kada brises s ovakvim obrazloženjem, zaslužuješ da ostaneš sam.

zato te molim da obrises i sve moje postove na tvoju temu.

u slucaju da to ne uradis, molim moderaciju da to uradi.


Iako u zescoj neverici da ovo uopste pisem - bezrezervno delim stav VKC!
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 11:13 22.06.2010

Re: hmm

Samo Vi delite Vaše stavove. Nemam ništa protiv.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 11:16 22.06.2010

Re: hmm

"ime_korisnicko" Vaša naredba je odbijena. Hvala.
ime_korisnicko ime_korisnicko 11:25 22.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
"ime_korisnicko" Vaša naredba je odbijena. Hvala.


Vaspitan sam i ja, bar po malkice - rado cu reci "Molim" na tvoje "Hvala" kad mi kazes sta sam to naredjivao.
milisav68 milisav68 22:20 22.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
Ne ljutim se Vesna. Samo imam potrebu da dodam da je reč o jedinom autentičnom srpskom prouzvodu koji smo imali. To što se mnogima ne dopada turbo-folk, pa ni meni, je nešto sasvim drugo. Ali ja pored turbo-folka ne vidim nijedan Srpski brend koji je toliko autentičan jer svaka zemlja ima svoju "Plazmu" ili rakiju.

Turbo-folk je toliko autentičan koliko je autentična Srpska narodna pesma, Ruse kose curo imaš.
A inače sam naziv turbo folk se pojavio posle ovoga i ovoga.Ima toga još al me mrzi da tražim i njih i njihove originale.
milisav68 milisav68 23:20 22.06.2010

Re: hmm

Nigde na svetu ranije nije postojao muzički pravac u kojem se narodna muzika stavlja u isti aranžman sa dens muzikom.

Pošto te mrzi i da guglaš, evo ti ovde neke osnove.Navešću ti samo krajnju spojku, koja se primila u ovim krajevima kao ovo, pa je onda Ivan čuvši neke Marokance po Grčkim diskotekama(koje sad ne mogu da nadjem), snimio Pevaj.Nešto kasnije se pojavio i Aca Lukas sa Pesmom do bola ili Antipas Gia ta lefta.Ima toga još, konkretno zurle i dans ritam, odakle je pruzeta ideja, al me zeza to što je na Grčkom i Arapskom jeziku.
Inače ´80-ih su to radili Italijani i pravac se zvao Italo disco.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:33 22.06.2010

Re: hmm

Svašta. @ milisav68
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:35 22.06.2010

Re: hmm

Masovna upotreba sintagme turbo-folk jeste usledila par godina nakon njegovog začetka. Sa tim se slažem. Opet to nije dovoljno jak argument koji se suprotstavlja činjenici da je prva turbo-folk pesma bila pesma "Poklanjam ti svoju ljubav" u dens aranžmanu.
blogovatelj blogovatelj 05:55 23.06.2010

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić

nova slika srbije, ti naravno imas mogucnost da na svom blogu brises postove "man ray loves me" ili vec koga hoces.

ali, kada brises s ovakvim obrazloženjem, zaslužuješ da ostaneš sam.

zato te molim da obrises i sve moje postove na tvoju temu.

u slucaju da to ne uradis, molim moderaciju da to uradi.


Iako u zescoj neverici da ovo uopste pisem - bezrezervno delim stav VKC




Isto vazi i za mene.

Vidim da autor bloga otprilike preuzima ulogu boga i odredjuje koji komentar ce ostati a koji nece.
Pa bih da ga obavestim da je to njegov elementarni nedostatak kulture demokratskog dijaloga, jer koliko razumem, obrisani komentar nije sirio nikakvu vrstu mrznje.
Iz gorenavedenog mogu da zakljucim, da ako autor nastavi sa takvom praksom, mene nece vidjati na svojim blogovima.
docsumann docsumann 11:57 23.06.2010

Re: hmm

milisav68
A inače sam naziv turbo folk se pojavio posle ovoga i ovoga.Ima toga još al me mrzi da tražim i njih i njihove originale.

Koliko se ja sjećam, taj termin je prvi upotrebio Amadeus Rambo u jednom intervjuu nakon izlaska njegovog prvog albuma.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 11:59 23.06.2010

Re: hmm

On ni sam nije znao šta priča. Kasnije je rekao da je turbo-folk nasao kao skraćenica od turban-folka. Što nema veze s mozgom.
docsumann docsumann 12:32 23.06.2010

Re: hmm

On ni sam nije znao šta priča. Kasnije je rekao da je turbo-folk nasao kao skraćenica od turban-folka. Što nema veze s mozgom.

Čisto sumnjam. Ti njegovi prvi intervjui kao i sam album su bili totalno zamešeteljstvo, nesuvisla zbrka svega i svačega, ali sa jednim vrlo jasnim i smišljenim ciljem, a to je privlačenje pažnje. Ta šok strategija mu je u potpunosti uspjela,
Inače on je termin turbo folk upravo i koristio da opiše taj svoj prvobitni karikaturalni muzički izraz. Kasnije je TF poprimio sasvim drugo, mnogo šire kulturuloško značenje.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 12:35 23.06.2010

Re: hmm

Ovo je jedna od retkih replika sa kojom se slažem. Upravo zato je i nastao problem oko definicije turbo-folka jer je turbo-folk bio sve. Od Rade Lambade do Zorice Brunclik.
milisav68 milisav68 13:21 23.06.2010

Re: hmm

docsumann
milisav68
A inače sam naziv turbo folk se pojavio posle ovoga i ovoga.Ima toga još al me mrzi da tražim i njih i njihove originale.

Koliko se ja sjećam, taj termin je prvi upotrebio Amadeus Rambo u jednom intervjuu nakon izlaska njegovog prvog albuma.

U pravu si, nego se ja nisam lepo izrazio.
Nije se tad pojavio naziv, nego je tada postao opšteprihvaćen.
milisav68 milisav68 14:31 23.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
Masovna upotreba sintagme turbo-folk jeste usledila par godina nakon njegovog začetka. Sa tim se slažem. Opet to nije dovoljno jak argument koji se suprotstavlja činjenici da je prva turbo-folk pesma bila pesma "Poklanjam ti svoju ljubav" u dens aranžmanu.

Sve se to pojavilo nekako u isto vreme i Ceca, Dzej, Mira , Dragana ali i Djogani i već pomenuti Ivan tako je da je teško reći ko je imao više uticaja i na koga.Znam samo da se ovo Ivanovo 200 na sat pojavilo prvo i da je kao proglašeno za nezvaničnu himnu turbo-folka.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 14:53 23.06.2010

Re: hmm

Pesma "200 na sat" je iz 1993. godine a pesma koja je navedena u blogu kao prva turbo-folk pesma je iz 1989. Dakle turbo-folk je nastao pre nego što je dobio naziv.
Bili Piton Bili Piton 15:57 23.06.2010

Re: hmm

man ray loves me

he, he, samo zato sto sam rekla da imas istu 'dubinu' i stil komunikacije kao mladi pocesta...

toliko od mene. ne volim da razgovaram sa bezobraznim ljudima. a i nalazim da je razgovor nemoguc posto samo ispaljujes parole. ti si jedan od onih ljudi koji ne kapiraju implikacije svojih sopstvenih izjava.
lepo se provedi na blogu, turbo blogeru.

edit: jedna stvar je doduse zabavna. tvoj nick, nova slika srbije, jako je dobro izabran. kao neko ko je rodjen 84, ti si direktan proizvod turbo folk kulture. sto bi rekao ingmar bergman, zmijsko jaje. skola ti ocigledno nije jaca strana, i sta onda ostaje? koka kola, marlboro, suzuki. to jeste nova slika srbije - armija agresivne i (razumljivo!) besne dece koja su naucila jezik ulice i to je otprilike sve sto su naucili. barem se lozis na milicu tomic. mogla je biti isidora bjelica!
upravo sam shvatila da je i milica na neki nacin turbo folk, kao i deca losih muzicara i logopedi i sve ono sto smo tada slusali. posto nista od toga nije bilo dovoljno jako da izazove pravu pobunu, davalo je samo privremeni odusak, smanjivalo pritisak i zapravo podrzavalo status quo. rambo u filmu 'slatko od snova' je savrsena personifikacija tog principa. (gladna) 'alternativa' se uklapala u narodnjake (sa lovom), ne obrnuto! ni rambo ni milica ne bi imali bukvalno leba da jedu da nije bilo velikodusnosti dragane mirkovic. isto kao sto ni bjelica ne bi imala kome da prosipa mudrosti da nije vendi i ekipice oko roberta chobana.


Fakin savrsen komentar
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:28 23.06.2010

Re: hmm

he, he, samo zato sto sam rekla da imas istu 'dubinu' i stil komunikacije kao mladi pocesta...

toliko od mene. ne volim da razgovaram sa bezobraznim ljudima. a i nalazim da je razgovor nemoguc posto samo ispaljujes parole. ti si jedan od onih ljudi koji ne kapiraju implikacije svojih sopstvenih izjava.
lepo se provedi na blogu, turbo blogeru.

edit: jedna stvar je doduse zabavna. tvoj nick, nova slika srbije, jako je dobro izabran. kao neko ko je rodjen 84, ti si direktan proizvod turbo folk kulture. sto bi rekao ingmar bergman, zmijsko jaje. skola ti ocigledno nije jaca strana, i sta onda ostaje? koka kola, marlboro, suzuki. to jeste nova slika srbije - armija agresivne i (razumljivo!) besne dece koja su naucila jezik ulice i to je otprilike sve sto su naucili. barem se lozis na milicu tomic. mogla je biti isidora bjelica!
upravo sam shvatila da je i milica na neki nacin turbo folk, kao i deca losih muzicara i logopedi i sve ono sto smo tada slusali. posto nista od toga nije bilo dovoljno jako da izazove pravu pobunu, davalo je samo privremeni odusak, smanjivalo pritisak i zapravo podrzavalo status quo. rambo u filmu 'slatko od snova' je savrsena personifikacija tog principa. (gladna) 'alternativa' se uklapala u narodnjake (sa lovom), ne obrnuto! ni rambo ni milica ne bi imali bukvalno leba da jedu da nije bilo velikodusnosti dragane mirkovic. isto kao sto ni bjelica ne bi imala kome da prosipa mudrosti da nije vendi i ekipice oko roberta chobana.


moram i ja da citiram
milisav68 milisav68 17:24 23.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
Pesma "200 na sat" je iz 1993. godine a pesma koja je navedena u blogu kao prva turbo-folk pesma je iz 1989. Dakle turbo-folk je nastao pre nego što je dobio naziv.

Pesma navedena na blogu je snimljena 1991 i zvučala je ovako a remiks je uradjen nešto kasnije, kad su se razni DJ-evi dohvatili mikseta, pa se tu izmedju ostalih našla i Dragana.Da je ona pokušala da se ubaci u taj voz dokazuje i nešto što neznam kako da nazovem: "Slatko od snova" i snimljeno je 1994 godine.
Pošto me nije mrzelo da guglam još malo, da osvežim pamćenje, naleteh i na ovo, pa se odmah nametnulo pitanje: A šta je onda ovo?
Mile voli disko i Kraljević Marko.


nova_slika_srbije nova_slika_srbije 18:32 23.06.2010

Re: hmm

Znam. Remix je urađen 1991. godine. Iznosite suvišne informacije.
milisav68 milisav68 19:22 23.06.2010

Re: hmm

nova_slika_srbije
Znam. Remix je urađen 1991. godine. Iznosite suvišne informacije.

Ne, nego se pravim pametan.
wukadin wukadin 10:53 22.06.2010

liberalni puritanci

xe xe xe
Kanda smo se uznemirili
NNN NNN 14:28 22.06.2010

Može objašnjenje?

Ono u čemu nije uspeo Sulejman Veličanstveni, uspela je Dragana Mirković. Da zvuk zurli, tradicionalnog turskog instrumenta, odjekne Bečom.
U kojoj pesmi Dragane Mirković sviraju zurle?
(pošto sam prestao da je slušam od kad se razišla s Južnim Vetrom , dakle pre turbo-folka)

Ps. A da je Suki Veki imao Draganče i sa zurlama krenuo u Beč možda bi i uspeo
Bili Piton Bili Piton 16:50 22.06.2010

Re: Može objašnjenje?

NNN

(pošto sam prestao da je slušam od se razišla s Južnim Vetrom , dakle pre turbo-folka)


Jaooooooo sad me podseti, ta kaseta je redovno trestala sa razglasa u vojsci. Mada moram da priznam da mi nije mnogo smetala, stavise i dopadala mi se na svoj nacin, to sto je radila s juznim vetrom pokazivalo je znake zivota pa cak je bilo i progresivno u izvesnom smislu. I solidno producirano za ono vreme.

Problem je nastao kasnije kad je taj tip muzike presao na steroide i poceo da radi koku sve u 16. Typical...
shumska shumska 21:44 22.06.2010

Re: Može objašnjenje?

s juznim vetrom pokazivalo je znake zivota pa cak je bilo i progresivno u izvesnom smislu. I solidno producirano za ono vreme.

Problem je nastao kasnije kad je taj tip muzike presao na steroide i poceo da radi koku sve u 16. Typical...

mene je nedavno iznenadilo: gitarista Popmašine je osnovao Južni vetar.
ludilo mozga, black sabbath pa kemal malovčić.
i još dosta tih transfera kasnije, ali mi ovaj najextremniji.
a sada imamo npr. igo ra maleševića koji je cecin bubnjar, a alek (ex - bloodbath, eyesburn) sa brenom, isto bubanj. sve to odlični muzičari.
meni je boris tadić više turbo folk od seke aleksić, ako ćemo da teoretišemo.
+ erik gordi koji piše knjige o turbo folku
ime_korisnicko ime_korisnicko 23:03 22.06.2010

Re: Može objašnjenje?

shumska

mene je nedavno iznenadilo: gitarista Popmašine je osnovao Južni vetar.


Taj lik, Sava Bojic, se u Pop masini zadrzao vrlo kratko i nije nista snimio s njima - izbacili su ga cim su ga provalili, bez obzira sto je imao dzitru...

Sto se Ramba tice - on se tada najozbiljnije primio na to (šifra - kinta), cak je zajednicko pisanje... tekstova (umalo ne napisah stihova) za turbofolkere nudio i jednom od najurbanijih i najboljih srpskih pisaca...
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 15:12 23.06.2010

Re: Može objašnjenje?

"NNN" na početku pesme "Sama" kojom je Milica Tomić započela performans koji je pomenut u blogu počinje sintetičkim zvukom koji podseća na zvuk zurli.
Sepulturero Sepulturero 16:12 22.06.2010

Јао, јао,

Кад прочитах наслов, а затим и текст, па схватио да није ироничан одмах ми је било јасно да ће те овдашња блогерска популација појести за доручак. Нисам се разочарао.
Видиш, овде преовлађују политички коректни који не умеју или се не усуђују да мисле изван опште усвојених шаблона, оно што се на енглеском каже thinking outside the box.

Потпуно се слажем са тобом да је турбо фолк практично једини аутентични српски бренд а острашћеним коментаторима бих препоручио да преко YouTube погледају неколико снимака наших најпопуларнијих фолкерки и фолкера и, поготово, коментаре из њих који долазе са свих страна света. И онда нека буду поштени према сами себи и признају да ли им се та музика стварно не свиђа.
man ray loves me man ray loves me 16:54 22.06.2010

Re: Јао, јао,

thinking outside the box

sto bi reko colbert komentarisuci bush-ov pokusaj to think outside the box (ovo se odnosi na domacina, ciji tekst je tema) - you need the box. the box is for you.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 18:31 22.06.2010

Re: Јао, јао,

Hvala "Sepulturero". Drago mi je da ste makar Vi razumeli šta mi je bio cilj.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:53 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Потпуно се слажем са тобом да је турбо фолк практично једини аутентични српски бренд а острашћеним коментаторима бих препоручио да преко YouTube погледају неколико снимака наших најпопуларнијих фолкерки и фолкера и, поготово, коментаре из њих који долазе са свих страна света. И онда нека буду поштени према сами себи и признају да ли им се та музика стварно не свиђа.

čak i da nam se sviđa, ne mora da znači da nije treš, šund, ok? i devojčicama se sviđa Barbi lutka. i pornografija je 90% protoka na webu. da li to znači da je ista umetnost ili bilo šta slično? ili da je ok kao takvo, kvalitet po sebi?

a naš domaćin se izlupetao kasnije: Cecina muzika Jeste turbo-folk. ako pogledaš definiciju pravca, da ga tako nazovem, i ako se u muziku razmeš bar koliko moj tata arhitekta, onda ćeš znati da ovo jeste turbo-folk.
ps. ja volim kad ljudi pišu o stvarima o kojima imaju pojma, ali što se kaže, nek cveta hiljadu cvetova...
NNN NNN 10:45 23.06.2010

Re: Јао, јао,

...бих препоручио да преко YouTube погледају неколико снимака наших најпопуларнијих фолкерки и фолкера и, поготово, коментаре из њих који долазе са свих страна света. И онда нека буду поштени према сами себи и признају да ли им се та музика стварно не свиђа
Muzika se sluša, komentari na YT su uglavnom za izbegavanje, a sigurno se na osnovu njih ne gradi muzički ukus!

Evo video klipa koji može i da se sluša i da se gleda
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 11:53 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Većina Cecinih pesama nisu u turbo-folk aranžmanu. Kada ponovo pročitate definiciju koju sam ja dao onda će Vam biti jasnije. Pesmu koju ste dali u prilog vašem argumentu jeste turbo-folk ali remix. Hajde da pođemo od njenog najvećeg hita "Lepotan", preko najpopularnije balade "Kukavica" i tako redom.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:02 23.06.2010

Re: Јао, јао,

balada ne može biti turbo-folk. može biti folk ali ne i turbo-folk. mislim, balada je, ok? takođe, sama kovanica turbo-folk je nakazna jer to turbo bez folk u muzici ne znači ništa. pop-folk ili disko-folk imaju smisla. turbo-folk kovanicom je stvoritelj iste i pokušao da objasni koliko je takva muzika - nakazna.

tvoja definicija. aha. a ti si...? i baviš se...?

meni je turbo-folk vrlo jasan, muzika mi je profesija.

ti nisi dao definiciju turbo-folka, ne vidim je. dao si primer kako se rodio isti. turbo-folk se razvija, kao i svaki pokret. turbo-folk sa početka 90tih i danas nije isti, što je logično. ovaj cecin song bi mogao pre da se okarakteriše kao pop-folk.

ovaj cecin elektro zvuk bi bio šta, elektro-folk?

a ovo je jedan od ultimativnih hitova. da mi ti kao poznavalac kažeš gde bi ga svrstao?


gore nisi ni blogovatelju odgovorio šta ceca peva? kažeš da nije jazz ali nije ni turbo-folk. so - šta je? insistiram, kao što vidiš...mislim, ti si se bacio u definicije, ok?
takođe, odgovaraš gore nekome kako turbo-folk postoji i u bugarskoj, makedoniji, albaniji, grčkoj, turskoj...da li poznaješ tu scenu u toj meri da možeš da tvrdiš, što uporno radiš, da je pokret nastao baš u srbiji? ne tvrdim da nije, ali mi smeta rupa u tvom znanju. mislim, vidim da edukuješ druge negde gore pa reko, da vidim kako je s tvojim znanjem?

a o srpskoj originalnosti (neću bregu da pominjem ovoga puta) dajem primer:

ivan - 200 na sat

2 Unlimited - No limit

ps1. mene ustvari zanima sledeće: tekst o milici tomić i dragani mirković @ Kunsthale u Beču, posle 15 godina - čemu? ako si mislio da ne znamo ništa o tome, vrlo si se zeznuo. so, zaista me zanima šta si nam u par vrlo šturih rečenica, zapravo, hteo reći? ispunjavanje forme? radi se na taksimetar? dosada? nedostatak tema?
hvala.

ps2. ako ti je Buljković omiljeni bloger, ne moraš ni da mi odgovaraš.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 15:57 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Povod za blog je turbofolk a Milicin projekat samo motiv. Ukoliko sve znate o tome nije trebalo da komentarišete ali Vi ste to ipak učinili i čak niste uspeli da nam kažete ništa novo.

Dakle, pesma "200 na sat" je iz 1993. godine a pesma koja je navedena u blogu kao prva turbo-folk pesma je iz 1991. Dakle turbo-folk je nastao per godina pre nego što je dobio naziv. Ova Cecina pesma koju ste postavili je iz 1994. godine. Ona može biti turbo-folk (jer su tada ljudi mislili da je svaka pesma turbo-folk) i to nije sporno. Baš iz razloga što su većina Cecinih pesama balade ona ne može da se ubraja u turbo-folk pevačice - ni to niste razumeli ali evo ja Vam objašnjavam.

Opet moram da ponovim da je reć o pesmi Dragane Mirković koju izvodi sa dens grupm "Đogani Fantastiko" 1991. Ova pesma je prva turbo-folk pesma i na neki način je definicija iste.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:19 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Povod za blog je turbofolk a Milicin projekat samo motiv. Ukoliko sve znate o tome nije trebalo da komentarišete ali Vi ste to ipak učinili i čak niste uspeli da nam kažete ništa novo.

pitala sam tebe Zašto si ga pisao. blog je otvorena forma, mada možeš i da mi onemogućiš komentarisanje, ako ti smeta

nisam rekla da je 200 na sat prva turbo-folk pesma, poredila sam je sa originalom. malo da se koncentrišemo, bolje bi se razumeli.

ne moraš da mi ponavljaš draganu mirković, znam o kojoj je stvari reč ali i dalje nema odgovora na pitanje koje sam ti postavila: ako turbo-folka ima (mnogo!!!!) i u regionu, kako onda znaš da je song koji već dva puta kačiš baš prvi, ako o regionu nisi informisan? da li ti je jasno sad šta želim da ti kažem? i hope so.

ako neko od 100 pesama ima 40 onih koje jesu turbo-folk, da li je ta estradna zvezda polu-turbo-folk pevačica, semi-turbo-folk pevačica...?? kako bi ti to imenovao? takođe, još jedno pitanje bez tvog odgovora: šta to Ceca peva ako već nije turbo-folk? mislim da ne znaš kako se određuje pravac ili stil u muzici (i ne samo muzici) i koji sve parametri ulaze u definisanje. Ceca jeste turbo-folk pevačica i turbo-folk nije samo muzički pravac.

ponoviću, turbo-folk se razvijao posle te pesme dragane i djoganija. danas ima mnogo više elementata nego što je ima ranije. tipičan primer su grčki autori koje redovno skida JK.
docsumann docsumann 17:08 23.06.2010

Re: Јао, јао,

turbo-folk kovanicom je stvoritelj iste i pokušao da objasni koliko je takva muzika - nakazna.

fino rečeno, sam naziv jeste više komentar nego neko žanrovsko odrđenje
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 17:09 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Mislim da grčke kompozicije, na čijim obradama insistira JK, nemaju veze sa turbo-folkom. JK je pevačica koja je popularna samo u određenim socijalnim grupama. To je direktna obrada grčke ili turske muzike i to je druga tema.

Ceca i Lepa Brena - recimo, već duže vreme imaju problem sa definisanjem muzike koju pevaju i koja jeste popularna. Na to pitanje ni one ne umeju da odgovore jer pevaju ono što im se ponudi, a nudi im se svašta. Poslednji album Lepe Brene je autorski i on liči na grćke pop pesme - recimo. Lepa Brena je međutim prva pevačica koja je unela haremski zvuk u tada jugoslovensku novokomponovanu narodnu muziku. Setimo se pesme "Šeik" iz 1984. godine i pesme "Robinja" iz 1989. godine koja je nagovestila poremećaje.

Što se tiče Cece ona je počela sa takozvanim modernim narodnim pesmama koje nisu bile turbo-folk da bi kasnije i ona postala deo turbo-folk subkulture. Danas ona pokušava da bude pop pevačica na srpski način.

Moja saznanja su takva da turbo-folk nije postojao u drugim balkanskim zemljama pre početka devedesetih. Uvek postoji izuzetak i ukoliko nešto znate o turbo-folku pre turbo-folka - napišite.

Slažem se donekle da turbo-folk nije samo muzički pravac i da je Ceca (opet donekle) turbo-folk pevačica. Ukoliko uzmemo u obzir istorijske okolnosti, Cecinu životnu priču i njen izgled, onda mogu da se složim sa Vama. Drugim rečima ja sam hteo da se zadržim na najprostijoj definiciji da je turbo-folk novokomponovana narodna pesma u dens aranžmanu. Kasnije je on postao nešto sasvim drugo. Od eksperimenta amaterske dens grupe do političke i masmedijske zloupotrebe. Problem je nastao onda kada je turbo-folik izašao iz muzičkog okvira i postao modus vivendi.

milisav68 milisav68 17:45 23.06.2010

Re: Јао, јао,

a ovo je jedan od ultimativnih hitova. da mi ti kao poznavalac kažeš gde bi ga svrstao?

Jel mogu ja?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:47 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Mislim da grčke kompozicije, na čijim obradama insistira JK, nemaju veze sa turbo-folkom. JK je pevačica koja je popularna samo u određenim socijalnim grupama. To je direktna obrada grčke ili turske muzike i to je druga tema.

evo nešto JeceKece sa početka karijere: folk muzika sa dens-aranžmanom.


da li je folk srpski(?), turski ili grčki je sasvim svejedno, a JK nije pop pevačica, Ceca još manje. turbo-folk se (ponavljam valjda treći put) razvijao 20 godina i ono što imamo kod svih tih pevačica i to insistiranje na remixima upravo potvrđuje moju tezu da to sve jeste i dalje ta nakazna forma, koja sve više pada pod uicajem pop-a i želi da se makne od stare definicije. zato je i teško definisati danas.

*) dens-aranžman 90'tih nije isti kao danas, ali su mu osnovne karakteristike iste.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:49 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Jel mogu ja?

...........

pa i to je original, a?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 18:39 23.06.2010

Re: Јао, јао,

Mislim na srpske pesme koje su turbo. A ne na grčke ili alžirske, turske ili sirijske. Pesma mora da bude srpska da bi bila u kategodiji "turbo-folka". Ja ne odustajem od toga.

Ne slažem se sa onim šro ste napisali da nije bitno da li je pesma srpska ili ne. Ako dozvolite "BebaOdLonchara".
milisav68 milisav68 18:39 23.06.2010

Re: Јао, јао,

BebaOdLonchara
Jel mogu ja?

...........

pa i to je original, a?

Bilo je jače od mene!Morao sam te otrove da izbacim iz sebe!
Da bi preživeo ona mutna vremena bio sam primoran da pušćam to.
gradjani_nn gradjani_nn 07:47 25.06.2010

Re: Јао, јао,

Baš iz razloga što su većina Cecinih pesama balade ona ne može da se ubraja u turbo-folk pevačice - ni to niste razumeli ali evo ja Vam objašnjavam.

Sorry, nepoznajes materiju . Evo ti samo hitovi iz 1990-1995:
Balade: Pustite me da ga vidim, Da Si Nekad Do Bola Voleo, Kukavica, Vazduh koji disem, Idi dok si mlad, Da li to ljubav pravi od nas slabice, Beograd
Ostalo (kako god ga zvali ): Fatalna ljubav, Volela sam volela, Znam, Monotonija, Ja jos spavam, Ne racunaj na mene, Zaboravi, Sta je to u tvojim venama, Babaroga, Hej Vrsnjaci, To Miki, Drugarice,prokletnice...
So: 12:7... Uz moj pokusaj da izvucem samo pesme za koje mogu skoro sigurno da garantujem da znaju i oni koji Cecu nisu slusali, ali su silom prilika umeli da prepoznaju gore navedene pesme..
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:16 25.06.2010

Re: Јао, јао,

Bolje je da naučite pravopis "gradjani_nn" negop što nabrajate pesme koje smo čuli bezbroj puta. Diskusija o Ceci kao turbo-folk pevačici je završena.
gradjani_nn gradjani_nn 13:36 25.06.2010

Re: Јао, јао,

Vaistinu.
Uz molbu.. U vezi cega da naucim pravopis? Ako stvarno negde gresim, drago mi je da me ispravis, naravno.. Ako je ono sto mislim, sorry, necu komentarisati.
gradjani_nn gradjani_nn 13:36 25.06.2010

Re: Јао, јао,

Vaistinu.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:42 25.06.2010

Re: Јао, јао,

Grešku pronađite sam. Ja neću ovde izigraviti profesora. Tu ulogu ste Vi odabrali. Ali uoliko neko želi da bude profesor onda ne sme da greši u elementanim stvarima.
docsumann docsumann 18:09 23.06.2010

nemojte više ko boga vas molim

Ok su ove teorijske rasprave, ali poluđeh od muzičkih priloga
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:25 23.06.2010

Re: nemojte više ko boga vas molim

Ok su ove teorijske rasprave, ali poluđeh od muzičkih priloga

pa ne možeš ozbiljnu analizu na muzičku temu bez notnih primera.
docsumann docsumann 18:35 23.06.2010

Re: nemojte više ko boga vas molim

pa ne možeš ozbiljnu analizu na muzičku temu bez notnih primera

he, he...pa dajte onda to u notnom zapisu, bez sviranja istog
docsumann docsumann 18:43 23.06.2010

Re: nemojte više ko boga vas molim

evo, da se malo odmorimo od folk-turbulencija


ovo kačim već drugi put danas

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana