Film| Kultura| Ljubav| Moj grad| Muzika

LJUBAV JE U MODI

Bojana Maljević RSS / 26.06.2010. u 01:04

Ovaj slogan ima ovogodišnji SOFEST. Obeležava se lep jubilej: 50 godina od premijere filma "Ljubav i moda". Pre tačno pola veka nastao je fenomen, kroz koji su odrastale generacije. Žene su mislile da će biti lepe kao Beba Lončar, samo ako nose haljine sa istim dezenom ili sličnim krojem, kao ona u filmu. Muškarci su mislili da će biti pravi muškarci samo ako sednu na vespu. Kako god, svi zajedno, u celoj onoj velikoj zemlji, bili su zaraženi ovim filmom. Euforija je prevazišla sva očekivanja producenata i protagonista - nacija je bila zaljubljena. Kritika se strašno mrštila, jer film, pre svega, nije oslikavao našu stvarnost. Međutim, verujem da bi se danas svi složili da je ovaj film bio neophodan. Ja otkidam na Đuzin šarm. Naprosto ga obožavam. Muškarci dan danas otkidaju na Bebinu lepotu. Svi zajedno otkidamo na neku lakoću urbanog beogradskog života, koju su generacije nakon ovog filma produžavale decenijama, sve do danas. Na svakom matineu, svakoj zabavi... svirala se i pevala muzika iz ovog filma. Osamdesetih su i Idoli  snimili rimejk "Devojko mala". To je bila pesma uz koju sam se ja prvi put poljubila. 

 

A rođena sam skoro 15 godina posle filma. Ipak, draža mi je Đuzina izvedba, iako je moj Prvi Poljubac slučajno pao na proslavi Nove '88. baš uz muziku Darka Kraljića i Idole...

Dakle, narod je bio očaran. Nakon gomile partizanskih filmova (oni najveći snimljeni su tek kasnije), a pre svega 15 godina posle onog pravog rata (1960) - narod je jedva dočekao ovaj lagani mjuzikl. Zabava je bila neophodna. Neka slika, neke lepše budućnosti - makar sa velikog platna. Neka iskra, neke prave ljubavi - makar među filmskim junacima. Koliko pojedinaca i parova je pokušavalo (ili još pokušava) to da pretoči u život...  Ali predivno je što su se iz te zabave rodile mnoge lepe ljubavi, iako su mišljenja o filmu bila podeljena (čak i da je poguban po omladinu :)) Ah, šta bi rekli danas!

Legenda kaže da su drugarica Jovanka i drug Tito zajedno gledali film, ona je naravno bila oduševljena, a on zgrožen (sumnjam da mu se Beba nije dopala, ali muškarci su često zgroženi i onim što ih očarava). Tada je Jugoslavija bila između Istoka i Zapada, baš kao što je Srbija danas. Pitam se, šta je nama sada - 15 godina nakon Dejtonskog sporazuma i kraja ovih poslednjih ratova, zaista potrebno? Novi rat? Ljubav ili šala? Šta je stvarno danas u modi?

 

Izvesno, u modi su neke druge stvari, a ne ljubav. Iskrenost nije na ceni. Bez obzira na to, nemojte propustiti SOFEST i digitalizovanu verziju filma "Ljubav i moda".  Pored Bebe Lončar i Đuze Stojiljkovića, u filmu igraju i Miodrag Petrović Čkalja, Mija Aleksić, Dušan Bulajić, Ljuba Didić i drugi. Muziku Darka Kraljića i Bojana Adamiča pevaju i Ivo Robić i Gabi Novak. Kostime je radila Božana Jovanović (po njima su se šile haljine za sve večernje prilike), a reditelj je Ljubomir Radičević. Lep povod za dobru zabavu i pravu sliku onog starog Beograda. Možda se i zaljubite ovog leta, uz digitalizovanu verziju filma. Premijera je 06.07. Uživajte, Ko Nekad u Osam.

P.S. negde oko tog mog Prvog Poljupca ja sam čitala Grozdanu Olujić i sad se setih divnog citata, nekako ide uz temu:

"Ako je moguće da se bira i ako čovek može za bilo šta da glasa, ja glasam za ljubav mada je ona već unapred izgubjena stvar"  

 

 



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

myredneckself myredneckself 01:17 26.06.2010

Ljubav ruuulz!

"Jer moda to je šlag, a ljubav sladoleeed..."

Eh, to su ti sentimenti...

Bojana Maljević Bojana Maljević 01:20 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Bila sam u dilemi koje klipove da stavim, hvala.... To je to. Ljubav i moda.
Iako ljubav nije u modi
myredneckself myredneckself 01:26 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Bojana Maljević
Bila sam u dilemi koje klipove da stavim, hvala.... To je to. Ljubav i moda.
Iako ljubav nije u modi

Promenila sam i stavila linkove Bojana, pošto pretpostavljam da će biti puno klipova, pa da se ne usporava učitavanje
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:32 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

hvala što brineš o mom blogu
myredneckself myredneckself 01:35 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Jaoj, što sklapam rečenice u ovaj pozni sat, sačuvajbože
Nema veze, još malo starih stvari
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:39 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Eh, to su ti sentimenti...

Bravo za link
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:52 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Pitam se, šta je nama sada - 15 godina nakon Dejtonskog sporazuma i kraja ovih poslednjih ratova, zaista potrebno? Novi rat? Ljubav ili šala? Šta je stvarno danas u modi?



izvini ako odskače, al pogodilo me jutros, elem kažu mi, umro Tom Gotovoac. dobro. i stigne ovo i razvali me:

Sonja Savić i Tom Gotovac - Odjava

Bojana Maljević Bojana Maljević 11:23 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Sonja Savić i Tom Gotovac - Odjava

Jeste tužno, baš. Za razvaljivanje.
soda-voda soda-voda 13:34 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

jesen92 jesen92 14:48 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

Ko Nekad u Osam.



jesen92 jesen92 15:32 26.06.2010

Re: Ljubav ruuulz!

..inace,.ljubav je uvek u modi samo sto neki ne zele da budu moderni..


ana_radmilovic ana_radmilovic 02:07 26.06.2010

šta je nama sada potrebno?

i ljubav i moda i šala i sve samo ne rat :)
lep, lep blog. biću tu i uživaću u digiitalizovanoj verziji
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:55 26.06.2010

nekako mi

skoro pa pod obavezno da se upišem ovde sa ovim svojim nickom koji toliko odgovara temi
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:21 26.06.2010

Re: nekako mi

skoro pa pod obavezno da se upišem ovde sa ovim svojim nickom koji toliko odgovara temi

O Bebo! Mislila sam da ćeš biti PRVA! Pa ovaj blog je o tebi Dobro je da si tu. Cmok
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:03 26.06.2010

Re: nekako mi

niccolo niccolo 10:10 26.06.2010

Re: nekako mi

Da iskoristim Bebino prisustvo da joj postavim jedno trol jabučko pitanje - kako ti se sviđa ova rider opcija u Safariju?
mirelarado mirelarado 11:42 26.06.2010

Re: nekako mi

BebaOdLonchara
skoro pa pod obavezno da se upišem ovde sa ovim svojim nickom koji toliko odgovara temi


Филм Љубав и мода обележио је каријеру Бебе Лончар, али и Иве Робића:


Bojana Maljević Bojana Maljević 11:48 26.06.2010

Re: nekako mi

Филм Љубав и мода обележио је каријеру Бебе Лончар, али и Иве Робића:

Beba je u tom filmu postala vamp i nakon njega napravila zaista zavidnu karijeru.
a boga mi i Gabi
crossover crossover 13:47 26.06.2010

Re: nekako mi

niccolo
Da iskoristim Bebino prisustvo da joj postavim jedno trol jabučko pitanje - kako ti se sviđa ova rider opcija u Safariju?


Ала си ти романтичан, Николо, убило се.
Кад би мене овако погледала ја бих заборавио да компјутери уопште и постоје.

mirelarado mirelarado 14:51 26.06.2010

Re: nekako mi

Bojana Maljević
a boga mi i Gabi


Тачно. После је могла доћи и ова песма:




NNN NNN 19:33 26.06.2010

Re: nekako mi

crossover
niccolo
Da iskoristim Bebino prisustvo da joj postavim jedno trol jabučko pitanje - kako ti se sviđa ova rider opcija u Safariju?


Ала си ти романтичан, Николо, убило се.
Кад би мене овако погледала ја бих заборавио да компјутери уопште и постоје.

Ima previše šuma iako je crno-bela fotka

Unfuckable Unfuckable 03:06 26.06.2010

nove '88

iako je moj Prvi Poljubac slučajno pao na proslavi Nove '88. baš uz muziku Darka Kraljića i Idole...

...moglo se slušati toliko toga dobrog (pa i boljeg) od muzike Idola, a što takodže "vuče na Vespu"
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:20 26.06.2010

Re: nove '88

...moglo se slušati toliko toga dobrog (pa i boljeg) od muzike Idola, a što takodže "vuče na Vespu"

Slažem se. Ali znaš kako je sa Prvim Poljupcem... nikad ne znaš kada će.... tačno.... da se desi.

Da mi se sad dešava taj PP, i da ja biram muziku, izabrala bih nešto drugo.

Što se Idola tiče, uvek sam više volela Rusiju:
"Imala je snažnije ruke nego ja... Nije mi dozvolila da je savladam..."

ili "Vetar i Zastave".
"Ti si tu
I tu sam ja
Hajde da
Probamo sve"


Unfuckable Unfuckable 03:28 26.06.2010

Re: nove '88

ili "Vetar i Zastave".
"Ti si tu
I tu sam ja
Hajde da
Probamo sve"

priznaću olako i bez grča na licu da sam glup, ali (odistinski) nikada nisam kapirao sav taj "haos" oko te pesme, a primetio sam da je mnoge vole.
Možda jednostavno ne razumem Žene.
Ali kapiram situaciju PP (nema svako sreću da ga strefi uz "Help" u sred Kinoteke )
Ako već prizivamo Krla The Omiljenog Mi, so let it be
( mada... )
Bojana Maljević Bojana Maljević 03:36 26.06.2010

Re: nove '88

Možda jednostavno ne razumem Žene.

Sasvim moguće. A vidiš, ja imam sasvim suprotno iskustvo: da Vetar i zastave vole muškarci više od žena. A ja sam je baš volela. Mada, ne bih je birala za PP.
Moj PP se desio, na sred školskog dvorišta, u toku proslave NG, u školi Bora Stanković na Banjici. Dakle, nije bilo naročito romantično, ako izuzmem svoju tremu, ne bih ga se ni setila. Bilo je mnogo drugih koje radije pamtim uz drugu muziku

Nemoj sad da prizivaš Krleta, kao da je on kriv
Mada, on je pisao tekst za Rusiju, to sam nedavno ustanovila.
Unfuckable Unfuckable 03:51 26.06.2010

Re: nove '88

Mada, on je pisao tekst za Rusiju, to sam nedavno ustanovila.

pazi, ovaj lepi letnji blog je mogao sasvim fino da protekne i bez tog...(hm,sad mi svašta od atributa pada na pamet ali preskačem) ... detalja

Mi, što se ljubakasmo (voč mi, Dedice!) po Kinoteci, a odmah potom po Tašketu (uz stalni panic da će naleteti "silosi", ali sa nekom čudnom idejom da se i to da nekako preživeti). sasvim sigurno preskočismo neke lekcije, ne sumnjam.
A usvojismo neke koje nam možda i nisu trebale.

Da danas (opet, ponovo) nekako mogu da biram muziku za PP, ne znam da li bih?
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:00 26.06.2010

Re: nove '88

Da danas (opet, ponovo) nekako mogu da biram muziku za PP, ne znam da li bih?

Ma znaš šta, evo ti jedna za PP, pa nek' ide život (iako sam ja u to vreme već uveliko slušala Azru)...Odoh sad da spavam, pratim dete sutra na put, pa nije u redu da izgledam kao sopstveni duh. Rado ću nastaviti temu sutra.

Unfuckable Unfuckable 04:26 26.06.2010

Re: nove '88

hvala, mogla bi da prođe za svu tu ikonografiju PP, sasvim ( Wu će se razveseliti na ovo, znam)

Baj d vej cela ta priča oko Filma, i svega toga (dobrog!) što je isporučio uzavrelom proletarijatu (na primer, da i Drugarice mogu biti Žene) , sasvim se lepo može čuti u sekvenci kada Lik - Drug kaže Drugu:
"...Upravniče...k'o bi rek'o da je naša Desa ovako zgodna!"
Posle tog filma ništa više nije ostalo isto, maljave noge i kaljače na njima su lagano otišle u off, sasvim dobro za FNRJ.
Drugarice su, lagano, mučno ali neumitno - postajale Žene.
(na opšti užas Drugova)
docsumann docsumann 08:54 26.06.2010

Re: nove '88

Što se Idola tiče, uvek sam više volela Rusiju:
"Imala je snažnije ruke nego ja... Nije mi dozvolila da je savladam..."

Suva antologija...
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:26 26.06.2010

Re: nove '88

"...Upravniče...k'o bi rek'o da je naša Desa ovako zgodna!"

Pa da, ali nekako se može izvući i paralela sa onim iz mog prošlog posta da su žene bile zapanjene što ministri umeju tako da igraju. Zar ne?
(na opšti užas Drugova)

Što na užas, pobogu? Pa Drugovi su se raaaadovali. Tiho.
yugaya yugaya 12:53 26.06.2010

Re: nove '88

Ali znaš kako je sa Prvim Poljupcem... nikad ne znaš kada će.... tačno.... da se desi


Jeste bas tako! Moj je dosao uz suze na klupi pod drvetom ispred stadiona na kome je svirao - Bajaga

...posle moz' da saltas muziku kako ti drago ali magija carolija se samo jednom desava...da je moglo da se bira:




Bojana Maljević Bojana Maljević 13:04 26.06.2010

Re: nove '88

Jeste bas tako! Moj je dosao uz suze na klupi pod drvetom ispred stadiona na kome je svirao - Bajaga

Onaj legendarni koncert na Tašu?
mlekac mlekac 13:09 26.06.2010

Re: nove '88

yugaya
Ali znaš kako je sa Prvim Poljupcem... nikad ne znaš kada će.... tačno.... da se desi


Jeste bas tako! Moj je dosao uz suze na klupi pod drvetom ispred stadiona na kome je svirao - Bajaga

...posle moz' da saltas muziku kako ti drago ali magija carolija se samo jednom desava...da je moglo da se bira:






Moj je bio u sred jednog igranja zmurke!

valjda sam zato do dana danasnjeg operisana od romantike??? Nista sumrak, nista muzika, samo glupi zaklonjeni cosak dvorista i eto...


E, sad bi trebalo da preturam po netu da nadjem sta se vrtelo te, '75, i sta bi leglo uz taj PP...

Ima li predloga?
yugaya yugaya 13:39 26.06.2010

Re: nove '88

valjda sam zato do dana danasnjeg operisana od romantike??? Nista sumrak, nista muzika, samo glupi zaklonjeni cosak dvorista i eto...



takodje. znas onu: '...sjecas se prvog poljupca'...ja zatvorim oci, setim se i mirisa i crvene majice i svega a u pozadini ... ZIVOT JE NEKAD ZUT NEKAD SIV ZIVOT JE KAD SI ZIV
yugaya yugaya 13:45 26.06.2010

Re: nove '88

Onaj legendarni koncert na Tašu?


Ne, u Beogradu sam se ljubila kasnije
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:00 26.06.2010

Re: nove '88

Ima li predloga?

Pa moglo bi razno da se nađe.... ali ja ne bih imala dilemu:


jinks jinks 19:52 26.06.2010

Re: nove '88

sta se vrtelo te, '75


mozda ovaj letnji hit iz '75.
Doctor Wu Doctor Wu 20:03 26.06.2010

Re: nove '88

sta se vrtelo te, '75

SMAK. (Obratiti paznju na omot.) A nesto kasnije i ovo. Kad se samo setim kako smo se k'o klinci lozili na Tockove solaze. Kakvo crno Dugme... Koliko se ja secam 70-tih, ovo su tada bili narodnjaci. Obratiti paznju kako je Tocak ispaljivao rifove kao blesav - pravi stadionski rock.

S druge strane, treba obratiti i paznju koliko je taj stadionski, sletski rock potpuno drugaciji od duha 'Visnje na Tasmajdanu' i 'Ljubavi i mode'. Meni je interesantan taj kulturni pomak: krajem 50-tih i tokom 60-tih dolazilo je do beogradizacije i Srbije i ljudi koji su dolazili u Beograd da studiraju i zive. Taj proces je kulminirao sa pocetkom FEST-a, otvaranjem Studija B, Pozoristem u kuci (u kojoj je asimilacija provincijalaca bila jedna od centralnih tema).

Krajem 70-tih (sa Hajduckom cesmom i Stadionom JNA), medjutim, dolazi do znacajnog pomaka i pocinje znacajno poseljacivanje Beograda (i ostalih gradskih sredina), da bi krajem 80-tih doslo do prave eksplozije (i bukvalno) 'narodnog duha'.
mlekac mlekac 21:24 26.06.2010

Re: nove '88

Doctor Wu
sta se vrtelo te, '75

SMAK. (Obratiti paznju na omot.) A nesto kasnije i ovo. Kad se samo setim kako smo se k'o klinci lozili na Tockove solaze. Kakvo crno Dugme... Koliko se ja secam 70-tih, ovo su tada bili narodnjaci. Obratiti paznju kako je Tocak ispaljivao rifove kao blesav - pravi stadionski rock.

S druge strane, treba obratiti i paznju koliko je taj stadionski, sletski rock potpuno drugaciji od duha 'Visnje na Tasmajdanu' i 'Ljubavi i mode'. Meni je interesantan taj kulturni pomak: krajem 50-tih i tokom 60-tih dolazilo je do beogradizacije i Srbije i ljudi koji su dolazili u Beograd da studiraju i zive. Taj proces je kulminirao sa pocetkom FEST-a, otvaranjem Studija B, Pozoristem u kuci (u kojoj je asimilacija provincijalaca bila jedna od centralnih tema).

Krajem 70-tih (sa Hajduckom cesmom i Stadionom JNA), medjutim, dolazi do znacajnog pomaka i pocinje znacajno poseljacivanje Beograda (i ostalih gradskih sredina), da bi krajem 80-tih doslo do prave eksplozije (i bukvalno) 'narodnog duha'.


SMAK!
Moze, moze, uvek. Nije bas romanticno (Bojanina je najromanticnija), ali bila i ostala zaljubljena u muziku SMAKA!!! Hvala, hvala...
Bojana Maljević Bojana Maljević 21:41 26.06.2010

Re: nove '88

SMAK! Moze, moze, uvek. Nije bas romanticno (Bojanina je najromanticnija), ali bila i ostala zaljubljena u muziku SMAKA!!! Hvala, hvala...

Ma gde nije romantično, ja sam obožavala i dalje obožavam Smak. I kao klinka strašno mi je značilo što sam ih lično poznavala. Bila sam zbog toga glavna među onima koji nisu slušali Dugme
Ovo je moja omiljena



a omiljeni stihovi:
Isti je u oku sjaj
da li je java il san
daire dajte mi vi
navire pesma u meni

Doctor Wu Doctor Wu 21:56 26.06.2010

Re: nove '88

a omiljeni stihovi:

Jao, nemoj SMAK i stihove. Tekstove im je radio neki Milivoje Glisic, ili tako nekako, neki pesnik- ruski hipik iz KG. Ali muzicki su bas bili ono, kao Deep Purple, Boston, stadionski rock iz sredine 70-tih, prava mjuza za klince. Secam se kad je Sloba Konjovic u Dzuboksu napisao recenziju za 'Crnu damu' ('Mozda nisam ja k'o Apolon lep, crna dama zna al' voli moj dzep', ), stvarno je bilo nadahnuto (a on se nije bas mnogo oglasavao po Dzuboksu). Dobro, Konjovic je u to doba bio u fazonu Steve Miller Band, Boston, Blue Oyster Cult ali jbg, takvo je vreme (i zvuk) bilo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:02 26.06.2010

Re: nove '88

Jao, nemoj SMAK i stihove.

Jasno je da nisam slušala Smak zbog stihova (za to su služili Azra i Sklonište, recimo).
Ipak, volim ove koje sam navela. Dan danas.
aleksanadar aleksanadar 23:13 26.06.2010

Re: nove '88

omiljeni stihovi


Поклонио бих живот
да пређем стари плот

Сањао сам жуту дуњу
земљу моју, зелен гај
видео сам сјајну муњу
драг и далек завичај

Неко ми тад приђе и рече
Странче, добро вече




mlekac mlekac 23:31 26.06.2010

Re: nove '88

Sad se setih, 88 je izasao jedan od albuma koje stvarno volim:


A na njemu:

svbobo svbobo 00:26 27.06.2010

Re: nove '88

Поклонио бих живот
да пређем стари плот

Сањао сам жуту дуњу
земљу моју, зелен гај
видео сам сјајну муњу
драг и далек завичај

Неко ми тад приђе и рече
Странче, добро вече



EVO,ni sad ja ne kontam sve ovo...još kao klinac nisam umeo da SVARIM taj zvuk i sve to...uz dužno poštovanje prema virtuozu na gitari...po meni...to beše narodnjak...
aleksanadar aleksanadar 00:35 27.06.2010

Re: nove '88

ni sad ja ne kontam sve ovo...


Не конташ.
svbobo svbobo 00:42 27.06.2010

Re: nove '88

Не конташ.

iskreno ne...ne osporavam zvuk koji je smak proizvodio...ali textove nikad nisam umeo da razumem!?
Unfuckable Unfuckable 00:45 27.06.2010

Re: nove '88

evo ja ću da se potrudim:
ovde (konkretno) se radi o agrarno - elegično - kriptopatriotsko - nostalgičnom tekstu, protkanom simbolima, gledaj to tako
svbobo svbobo 01:00 27.06.2010

Re: nove '88

evo ja ću da se potrudim:

...dunja,munja..to kontam...i ovo gaj,zavičaj...
promakli su mi ti simboli i sitno tkanje...a bez njih,doživlaj nije mogao biti potpun!
sad vidim,tj.kontam...TNX!

topcat topcat 01:15 27.06.2010

Re: nove '88

mlekac
Sad se setih, 88 je izasao jedan od albuma koje stvarno volim:


A na njemu:



Priviđa mi se Beba sa šotganom
mlekac mlekac 01:33 27.06.2010

Re: nove '88

topcat
mlekac
Sad se setih, 88 je izasao jedan od albuma koje stvarno volim:


A na njemu:



Priviđa mi se Beba sa šotganom


sto?
topcat topcat 01:37 27.06.2010

Re: nove '88

pa ono...kad vidi da je netko kačio Galiju, dođe joj da puca ; ))
mlekac mlekac 02:15 27.06.2010

Re: nove '88

topcat
pa ono...kad vidi da je netko kačio Galiju, dođe joj da puca ; ))


Sorry, nisam bila upucena. Necu vise!
aleksanadar aleksanadar 13:55 27.06.2010

Re: nove '88

ovde (konkretno) se radi o agrarno - elegično - kriptopatriotsko - nostalgičnom tekstu, protkanom simbolima, gledaj to tako



Хм, ти конташ, делимично.

"ШУМАДИЈСКИ БЛУЗ" је спој неспојивог, сушта контрадикција. Шта Крагујевчанин може да уради са нечим што се зове blues, а иза чега се крије меланхолична музичка америчких Црнаца? Како ће се та чудна страна биљка примити на домаћем терену?

Одговор је у овом споју: sound мајстора гитаре + меланхоличан текст, какав иначе прати blue notes ( "плаве ноте" ).
Unfuckable Unfuckable 17:53 27.06.2010

Re: nove '88

Како ће се та чудна страна биљка примити на домаћем терену?

ako za svu tu romantičnu blagonaklonost i još jedan letimičan prelet po narečenom tekstu upotrebimo samo malo manje ružičaste naočare, lako dolazimo do zaključka da na Večitoj Listi Optuženika za krivično delo "raskišeljavanja rock'n'rolla" pored prvooptuženog, stanovitog G.B. iz Sarajeva, ima još dosta mesta (i kandidata)
svbobo svbobo 18:30 27.06.2010

Re: nove '88

Хм, ти конташ, делимично.


a ja sam glup?

...
jbg,sve ja to znam-ali džaba...ne nadjoh se u svemu tome!
...kad smo kod Kragujevca...u to vreme slušao se KBO...čuo za njih?




aleksanadar aleksanadar 07:42 28.06.2010

Re: nove '88

krivično delo "raskišeljavanja rock'n'rolla"


Рокенрол то је само.
Ништа мудро.


На примеру Сарајлије Г. Б. видимо да је операција "раскишељавања" дала извесне креативне резултате.

Слатко ли је љубит тајно
Болан слатко је



a ja sam glup?


Ма не, само, као што рекох, не конташ. А можда си добар у преферансу... Уосталом, можда бисмо се сложили у нечему, након темељите расправе.


u to vreme slušao se KBO...čuo za njih?


Нисам.
docsumann docsumann 12:22 28.06.2010

Re: nove '88

...kad smo kod Kragujevca...u to vreme slušao se KBO...čuo za njih?

KBO! o, naravno - svaka čast!

svbobo svbobo 12:56 28.06.2010

Re: nove '88

Ма не, само, као што рекох, не конташ

dobro je da je tako...



aleksanadar aleksanadar 13:09 28.06.2010

Re: nove '88

Da mi se sad dešava taj PP, i da ja biram muziku...


svbobo svbobo 18:15 28.06.2010

Re: nove '88

Da mi se sad dešava taj PP, i da ja biram muziku...


kakva bre muzika?
niti sam čuo - niti video bilo šta od FRKE...PP je iskočio pravo niodkud...klasična zaseda...otsekao sam se...odzvanjala JE samo distorzija u ušima...a šatro-frajer-nije mi ništa...
jbg...kod mene je sve to malo kasnilo,SAD KONTAM I ŠTO-dobre ribe su slušale SMAK,a ja sam čekao onu pravu ISPRED DRAKSTORA...na svu sreću TOČAK je smorio najbolju od njih...vredelo je čekati!
svbobo svbobo 19:12 28.06.2010

Re: nove '88

KBO! o, naravno - svaka čast!

doc
technotise technotise 04:34 26.06.2010

vetar i zastave...

robylad robylad 04:42 26.06.2010

ljubav, uvek i stalno!

http://blog.b92.net/text/9004/Love-is-in-the-air/

ma koliko delovalo da je unapred izgubljena..uvek za ljubav!
technotise technotise 04:53 26.06.2010

ljubav...kao takva

ljubav?...ja zapravo...verujem da postoji...jedino!... ta tiranija monogamije...ubi...ali!...borimo se...za ljubav...tambs ap!
one for the road one for the road 05:48 26.06.2010

Prvi poljubac napisan velikim slovima...

...sjajno! ;-)
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:44 26.06.2010

Re: Prvi poljubac napisan velikim slovima.

Prvi poljubac napisan velikim slovima...
...sjajno! ;-)

Doctor Wu Doctor Wu 06:31 26.06.2010

:), ima jedna druga

digitalizovana, ultimativno urbana (UU) verzija 'Ljubavi i mode': Sloba Konjovic i Propaganda, cca 1982. Objavljena na istom albumu, 'Apatija javnosti', na kome i 'Utisaka puna glava' sa spice Utiska nedelje kao i besmrtna 'Esmeralda' Muharema Serbezovskog kao 'Zvuk ulice'.
gordanac gordanac 08:49 26.06.2010

: :), ima jedna druga

Doctor Wu
digitalizovana, ultimativno urbana (UU) verzija 'Ljubavi i mode': Sloba Konjovic i Propaganda, cca 1982. Objavljena na istom albumu na kome i 'Utisaka puna glava' sa spice Utiska nedelje kao i besmrtna 'Esmeralda' Muharema Serbezovskog.

Pa, kako se samo seti! :))))

Bojana Maljević Bojana Maljević 11:28 26.06.2010

Re: :), ima jedna druga

digitalizovana, ultimativno urbana (UU) verzija 'Ljubavi i mode':

Dobro jutro Wu!
Da, da, hvala na sećanju.....
man ray loves me man ray loves me 06:58 26.06.2010

zasto

muškarci su često zgroženi i onim što ih očarava

interesantno zapazanje. zbog straha ili sta?
docsumann docsumann 08:53 26.06.2010

Re: zasto

muškarci su često zgroženi i onim što ih očarava

interesantno zapazanje. zbog straha ili sta?


I meni je ovo privuklo pažnju. Prvo, uopšte ne znam da li je tačno. Ako već jeste, da li je baš često ? Možda je to zgražanje samo prividno, da bi se prikrila prava osjećanja. Možda je ono proizvod unutrašnjeg konflikta između izvornih strasti i usvojenog morala.
Da li ovo nerazmrsivo, posvudauguravajuće, nepokolebljivo-neodlučno možda potiče možda od moždane kore...

Po meni su muškarci najjači kad ne sputavaju svoju žensku stranu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:33 26.06.2010

Re: zasto

interesantno zapazanje. zbog straha ili sta?

Neki strah svakako jeste. Možda se boje da će ih ono što očarava - ubiti na neki način (ipak smo svi odrastali na tim mitovima, znaš ono Samson i Dalila....)
Osim toga, ako te nešto očara, moguć je gubitak kontrole. A muškarci su frikovi kontrole
Mislim, neki, naravno. Naročito ti sa sindromom malog boga - kud da nešto ne bude po njihovom planu i programu.

Anyway, suvišan i dosadan strah. Kao i većina strahova.
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:36 26.06.2010

Re: zasto

Možda je to zgražanje samo prividno, da bi se prikrila prava osjećanja. Možda je ono proizvod unutrašnjeg konflikta između izvornih strasti i usvojenog morala.

Da, moguće. Ali vidi, i žene imaju "izvorne strasti i usvojeni moral"
Po meni su muškarci najjači kad ne sputavaju svoju žensku stranu.

Slažem se. I kad žene ne sputavaju svoju mušku stranu, dodala bih.
docsumann docsumann 11:48 26.06.2010

Re: zasto

Možda je to zgražanje samo prividno, da bi se prikrila prava osjećanja. Možda je ono proizvod unutrašnjeg konflikta između izvornih strasti i usvojenog morala.
Da, moguće. Ali vidi, i žene imaju "izvorne strasti i usvojeni moral


Ok, pa ogradih se sa onim možda. Valjda karakter same reakcije zavisi od unutrašnjeg sklopa.

A ženski pandam muškom zgražanju je ...
Bojana Maljević Bojana Maljević 13:16 26.06.2010

Re: zasto

A ženski pandam muškom zgražanju je ...

Prepuštanje.
docsumann docsumann 16:51 26.06.2010

Re: zasto

A ženski pandam muškom zgražanju je ...

Prepuštanje


"Ona odglumi osjećanja u prilikama za koje se zna da donose osjećanja" - Cvetko Lainović

Ne potpisujem, samo mi je jednako interesantno zapažanje kao i ono tvoje o muškom zgražanju. Čini mi se da je formiranju oba iskaza više pridonjela autorska poetičnost nego neka egzaktna analitika.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:14 26.06.2010

Re: zasto

A ženski pandam muškom zgražanju je ...

PandaN.
docsumann docsumann 17:18 26.06.2010

Re: zasto

A ženski pandam muškom zgražanju je ...

PandaN.


uvažava se
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:47 26.06.2010

Re: zasto

Čini mi se da je formiranju oba iskaza više pridonjela autorska poetičnost nego neka egzaktna analitika.

Sigurno.
aleksanadar aleksanadar 07:56 26.06.2010

Асоцијације

"Љубав и мода"

Наивна и скоро непостојећа радња. Пандан у то време чувеном филму са Естер Вилијамс, (црвени костим, нога израња из базена). Познати глумци у својим првим ролама, млади, чедни и скоро непрепознатљиви.

Младост мојих родитеља.

Неизоставан делић сентименталне "боље прошлости".

Ђуза Стојиљковић - господин глумац. Певач, забављач, шармер. (Волим га.)

И Габи Новак.
Ова ми је омиљена:

mikele9 mikele9 08:55 26.06.2010

Re: Асоцијације

Ђуза Стојиљковић - господин глумац.

Niko kao ON!
muškarci su često zgroženi i onim što ih očarava

Pre, uplašeni do jaja! Kada su žene u pitanju, usrane su im gaće! Strah od žena ih nagoni na svakojake idiotarije sve do ratova
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:41 26.06.2010

Re: Асоцијације

Pre, uplašeni do jaja! Kada su žene u pitanju, usrane su im gaće! Strah od žena ih nagoni na svakojake idiotarije sve do ratova

Ah, Mikele, to je tako jezivo tačno. Ali to je tako....... bezveze.
jinks jinks 09:49 26.06.2010

U filmu

scena na brodu na reci deluje izvan svog vremena. Izgledala je totalno futuristicki.
sybil sybil 11:45 26.06.2010

kad sam procitala

ljubav i moda pomislila sam- ruska jakic
kakav je to lik.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:56 26.06.2010

Beograd

Lepo potsecanje na Beograd od koga vise nije ostalo ni "B". "B" se pridruzilo "D" od demokratije i otkotrljalo se u kanalizaciju noseno vodenom bujicom posle manje, ali jace kise.
sybil sybil 12:02 26.06.2010

sever i jug

Tada je Jugoslavija bila između Istoka i Zapada, baš kao što je Srbija danas.

protestvujem. jugoslavija nikada nije bila izmedju istoka i zapada, ona je bila na zapadu. srbija danas je na istoku.
Pitam se, šta je nama sada - 15 godina nakon Dejtonskog sporazuma i kraja ovih poslednjih ratova, zaista potrebno? Novi rat? Ljubav ili šala? Šta je stvarno danas u modi?

novi poraz
Unfuckable Unfuckable 12:10 26.06.2010

Re: sever i jug

protestvujem. jugoslavija nikada nije bila izmedju istoka i zapada

samo da ne bude "Između Istoka i Juga"
sybil sybil 12:12 26.06.2010

Re: sever i jug

idi unfuche u persun, gde si sada iskopao mirjanu markovic

p.s. nemoj da se kacis sa mnom, znas da rospija uvek pobedi
Unfuckable Unfuckable 12:22 26.06.2010

Re: sever i jug

idi unfuche u persun, gde si sada iskopao mirjanu markovic

jbg sybil, ja kad čujem to "istok, zapad, ovo - ono" odmah skačem u zaklon, moć navike
sybil sybil 12:27 26.06.2010

Re: sever i jug

a, pa zato sam u naslovu napisala sever i jug da ne bi isao u zaklon

evo ti sfrj pesma za opustanje, uz koju sam se prvi put zaljubila na rodjendanu kod drugarice, imala 7 godina:
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:16 26.06.2010

Re: sever i jug

protestvujem. jugoslavija nikada nije bila izmedju istoka i zapada

Bila, bila, uprkos onom istorijskom "ne"
I uvek će biti.
novi poraz

Nije ni to tako strašno. Onda će, konačno, moći da usledi renesansa.
sybil sybil 14:31 26.06.2010

Re: sever i jug

pa, ako ovako posmatramo

ekonomija- bez obzira na samoupravljanje kompetitivna sa zapadom

standard-kao zapadni

obrazovanje i zdravstvo- ne placa se nista, bolje od zapada

kultura- lako dostupna kultura sa zapada, knjige, muzika, filmovi, you name it

bezbednost- zapadna, ne zvanicno u nato-u, ali nezvanicno juzno krilo nato-a protiv ekspanzije istoka

korupcija- mali procenat, to je bila sramota

politicke slobode- nema, ali sta ce to, das slobodu, izaberu seselja i milosevica

neko ce reci- a sto nije napravio sistem koji radi i posle njega. mislim, pa taj sistem je radio silom, u tome je kvaka 22, ne moze milom.

hocu da kazem- nista nije bilo istocno u sfrj.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:47 27.06.2010

Re: sever i jug

sybil
Tada je Jugoslavija bila između Istoka i Zapada, baš kao što je Srbija danas. protestvujem. jugoslavija nikada nije bila izmedju istoka i zapada, ona je bila na zapadu. srbija danas je na istoku.
Pitam se, šta je nama sada - 15 godina nakon Dejtonskog sporazuma i kraja ovih poslednjih ratova, zaista potrebno? Novi rat? Ljubav ili šala? Šta je stvarno danas u modi?novi poraz

Protestujem.
tyson tyson 00:28 28.06.2010

Re: sever i jug


Veze sa životom nema i ogrezlo je u mitovima i zabludama.

sybil
ekonomija- bez obzira na samoupravljanje kompetitivna sa zapadom

Nekompetativna i neisplativa, između ostalog zbog teškog opterećenja ideologije i politike (političko, a ne ekonomsko planiranje; pritisak zapošljavanja što više ljudi). Zemlja je bar par puta dovođena do ivice bankrota, a nezaposlenost je morala da se reši drastičnim zaokretom - deo koga je i pomenuti film "Ljubav i moda", koji je izuzetno zanimljiv i ni malo slučajan fenomen - i izvozom stanovništva na baš taj Zapad.

standard-kao zapadni

Tek sedamdesetih mu se pomalo približio ali ga ni u snu nije dostigao. Mnogo šta što je na zapadu bilo dostupno smo mogli samo da sanjamo.

obrazovanje i zdravstvo- ne placa se nista, bolje od zapada

Plaćalo se i te kako. Ništa nije bilo besplatno. Pa šta misliš odakle državi pare, padaju sa neba?! Odvajalo se od plate za socijalno i zdravstveno osiguranje, a od budžeta (koji se punio porezima) za školstvo i ostale glomazne budžetske korisnike.

kultura- lako dostupna kultura sa zapada, knjige, muzika, filmovi, you name it

Samo prividno, na kašičicu i strogo kontrolisano.

bezbednost- zapadna, ne zvanicno u nato-u, ali nezvanicno juzno krilo nato-a protiv ekspanzije istoka

Izuzetno netačno, i vrlo raširena zabluda. Čak i kada je na površini izgledalo tako (1951-1956) i te kako smo se držali van NATO i opirali bilo kakvoj zvaničnoj integraciji. UVEK je partijska (čitaj: državna) vrhuška sanjala povratak istočnom bloku, i do Titove smrti se jako gravitiralo ka Varšavskom paktu; dotle da su naše delegacije, a ponekada i Tito glavom, prisustvovale vrlo važnim sastancima državnog vrha zemalja VU.

korupcija- mali procenat, to je bila sramota

Sutra malo. Veliki su krali na veliko, a mali su masovno kraduckali ničiju ("društvenu" ) svojinu, sve do uredne krađe rolni toalet papira iz firminih WCa.

politicke slobode- nema, ali sta ce to, das slobodu, izaberu seselja i milosevica

Govori u svoje ime.
Ljudi koji se dobrovoljno odriču slobode su mi intelektualno i duhovno dno dna, gori od kriminalaca. Ali to je samo moje mišljenje.

neko ce reci- a sto nije napravio sistem koji radi i posle njega. mislim, pa taj sistem je radio silom, u tome je kvaka 22, ne moze milom.

Sapienti sat.

hocu da kazem- nista nije bilo istocno u sfrj.

Sa zapadom, u kvalitativnom i ideološkom slislu, se samo s vremena na vreme licemerno i strogo kontrolisano lažno flertovalo. Sve ostalo je bilo istok par exellence, a ni dan-danas se tog nasleđa ne uspevamo rešiti.

Sve je u toj zemlji bilo lažno (kao, na žalost, i ovaj život kakav se prikazuje u filmu "Ljubav i moda" - jedan Beograd koji tada nije postojao), na staklenim nogama, suludo, represivno, destruktivno i u krajnjem slučaju - autodestruktivno (pogledajmo gde su sada npr. heroji tog urbanog miljea zlatnih osamdesetih).



sybil sybil 10:49 28.06.2010

Re: sever i jug

Zemlja je bar par puta dovođena do ivice bankrota,

kakva nebuloza.
Mnogo šta što je na zapadu bilo dostupno smo mogli samo da sanjamo.

let me guess- banane.
Plaćalo se i te kako.

nije se placalo kao sto se placa na zapadu. na zapadu je ovako- hoces da studiras- plati skolarinu iz svog dzepa, pa onda uzmes kredit, pa otplacujes od svojih para. treba da se operises, plati 30000 dolara, ako nemas nista, u sfrj samo pokazes zdravstvenu knjizicu.
kako te nije sramota da siris takve neistine/ da si do te mere maliciozan.
Samo prividno, na kašičicu i strogo kontrolisano.

sta na kasicicu? ploce, hippi pokret, stranci na jadranu, kosmopolitizam, sve na kasicicu.
kako smo se držali van NATO i opirali bilo kakvoj zvaničnoj integraciji.

ja nisam rekla da smo bili zvanicno u nato-u, nego da smo bili juzno krilo odbrane nato-a u slucaju sovjetskog sirenja po evropi. kada smo rekli ne, nato nam je odobrio silnu vojnu pomoc plus silne kredite da izgradimo vojsku i ekonomiju.
Govori u svoje ime.

ja ne govorim u svoje ime, nego posmatram srpski nacionalizam, npr. tebe i zakljucujem.
Sve ostalo je bilo istok par exellence, a ni dan-danas se tog nasleđa ne uspevamo rešiti.

da, da za sve je kriv tito, on je i obrenovice masakrirao na dvoru.
In Medias Res In Medias Res 12:09 26.06.2010

a

Kakav bedak. Prvi put se ljubis sa deckom, a u pozadini blebecu Krstic i Saper
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:25 26.06.2010

Re: a

Kakav bedak. Prvi put se ljubis sa deckom, a u pozadini blebecu Krstic i Saper



Jedino što zabrinjava je što je tako i dan danas. Toliko o fenomenu "Ljubav i moda"
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:20 26.06.2010

'88='60

"A rođena sam skoro 15 godina posle filma. Ipak, draža mi je Đuzina izvedba, iako je moj Prvi Poljubac slučajno pao na proslavi Nove '88. baš uz muziku Darka Kraljića i Idole..."
Draga moja podanice,
iako je moj poslednji poljubac pao na proslavi Nove '88 našao sam zajedničke tačke sa tobom (uuuups!!!).
Đuza.
Gabi.
Beba Lončar.
Darko Kraljić.
Pohvaljujem te i rado se sećam te '88.

Bojana Maljević Bojana Maljević 15:12 26.06.2010

Re: '88='60

iako je moj poslednji poljubac pao na proslavi Nove '88 našao sam zajedničke tačke sa tobom (uuuups!!!).

Eh sad.....
Pohvaljujem te i rado se sećam te '88.

Hvala i ja se rado sećam svih tih.... osamdesetih i još malo pride.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana