Roditeljstvo| Život

Mama, gde je slika u providnoj majici da stavim na FB?

Vlasta92 RSS / 07.07.2010. u 15:58

bart-dangerous-internet.png

Desetogodišnja ćerka mojih prijatelja na Facebook-u od danas „is single". Bila je ona i do sada single, ali je sada prosto primetila i tu opciju, pa ko veli dete, da joj ne bude profil zapušten i nejasan. Sada trećaci i prezreli četvrtaci iz njene škole znaju na čemu su, nema dileme.

To je naivno, nevino, i još uvek slatko. Mene brine to što dosta roditelja ne zna da je njihovo dete od devet godina sasvim sposobno da samo kreira svoj nalog, te da je krišom dobilo dozvolu za vožnju po beskrajno privlačnim i zavodljivim talasima Interneta. A naročito me brinu šestaci i sedmaci, naročito devojčice. Fotografije koje stavljaju na FB ja se nikada ne bih usudila da imam, bilo bi me sramota da tako mislim i osećam, bilo bi me sramota da neko misli ono što čovek jedino može da misli kada ih vidi. 

Neki od roditelja verovatno ne znaju šta sve ta čarobna kutija može. Neki su, kao, cool, koriste se kompjuterima, šalju se fotografije rodbini u inostranstvo, skine po koji recept sa Interneta, sluša muzika pomalo, skupilo se nešto malo informacija i o socijalnim mrežama, samo ne znaju da im deca imaju naloge na FB. To mi zvuči isto kao i da ne znaš da imaš dete. Verovatno su ti poluzavršeni Internet roditelji najgori. Ima i onih koji ne znaju ama baš ništa, ali se kompjuter kupio kao što se kupuje novi bicikl, što je u redu, pod uslovom da te na tom biciklu ne vozi keva koja se boji da vozi već gura bicikl do radnje, samo zbog teške torbe. I tu ima onih „igraju se deca, ako" i onih „kupiće tajo najskuplji kompjukter". A ima naravno i onih upućenijih, ali nezainteresovanih za to šta im deca rade, sve dok oni ne moraju to da rade sa njima, kao i onih koji misle da je sasvim u redu i baš sasvim u skladu sa njenih trineast da se napući, gleda bezobrazno u objektiv i skuplja grudi da izgledaju veće. Lepa, ko pevačica...

Ove dve poslednje grupe roditelja su mi lično najzanimljivije. Jedni ne razumeju da među 42 miliona ljudi na Internetu ima po koji bezobrazni čika, a druge boli kada treba da rastegle spektar svojih dnevnih fizičkih i psihičkih aktivnosti, jer nemaju veliku otpornost na tegljenje, naročito nemehaničko. Podsetila bih da je prošla godina u Srbiji proglašena za godinu zaštite dece na Internetu. Tada je naglašeno i da je Evropska unija potpisala sporazum sa 17 socijalnih mreža za druženje (Facebook, MySpace, Google...) za poboljšanje zaštite dece od nasilničkog ponašanja na Internetu. Taj je sporazum obavezao vlasnike mreža da omoguće taster za prijavu zlostavljanja, ali nikako nije obavezao roditelje, i pored započetih akcija.

Da li svi znamo gde je taj taster i čemu služi?

Da li uopšte svi znamo gde su nam sve deca umrežena?

Da li je dovoljan taster ili ipak treba poneki put da bacimo pogled i na decu dok sede za računarima...( Gde si bio sinoć sine, gde si mili surfovao? Hajde, kaži mami srećo, da ne proverava mama History...)
Da li nam je važno što su nam ćerke na Internetu naivne, glupe i gole? Da ne mislimo da i za to treba da postoji taster: prvo jedan da vam prijavi, pa onda još jedan da je obuče, da ne moramo da ustajemo sa dvoseda?
Da nam nisu i za to krivi samo škola, nastavnici i drugari iz razreda sa kojima mora nekako dete da se uklopi? Pa, ako je sada moda da se na fotografijama šire nožice, neka širi i ova naša, kako će je prihvatiti, jadnu...
Ili da, ne daj bože, ne očekujemo da opet urade nešto Društvo i Država? Bilo bi baš super da možeš da odeš u jednu kancelariju Društva koje će onda, nakon laganog i nadasve prijatnog razgovora sa službenicom topla osmeha, nekako već rešiti sve naše probleme.

- Dobar dan.
- Dobar dan, izvol'te.
- Pa, ništa, znate, imam dvoje dece, tinejdžeri, ju, ju, nemogući..
- Ahm, aha...
- Čujem da su na Internetu zabrljali, ona se onako, kako da kažem, malo obnažila, znate kakva su deca, ne razmišljaju, pa im se ne sviđa ni što im je u školi zabranjeno da dolaze u onim kratkim majicama, pa su valjda i nekakvu grupu osnovali protiv direktora, razredne i cele uprave škole...
- Aha, aha...
- Pa je njoj nestala i ta slika i sve, izgleda je neko izbrisao njenu stranicu...
- Aha, aha, dobro...
- Pa, eto, ...a sin je isto, ništa strašno, gleda sa drugovima porno filmove...hi hi hi...muška posla...ajd, to i nije, nego ovo njeno, ako bi moglo da se to sve nekako reši...
- Znate šta, da budem potpuno otvorena, mislim da do kraja nedelje nećemo moći ništa, danas je već sreda, 11 sati, ali od nedelje ćemo srediti. Društvo će se pobrinuti..
- Jao, hvala vam, hvala, počastiću vas...
- Ta'ite molim vas, kakva čast, to nam je posao, daj bože da su svi roditelji tako savesni kao vi...
- Pa jes', ne brinu za decu uopšte...
- Ovako ćemo: uplatite na ovaj žiro račun ovu sumu ovde, vidite ovo, podvučeno..
- Da, da...auuu...nije malo...
- Pa nije, ali znate kako je, ima tu troškova...To, kažem uplatite i do kraja sledeće nedelje bi vaša ćerka ponovo trebala da ima novi nalog, potpuno obučena. Direktor će na ceo problem zaboraviti, a uz neznatnu doplatu, može da bude proglašena i za đaka generacije...
- Aha, aha, a koliko još bi za to trebalo?
- Evo, ova suma još...
- Auu bogte..ne znam, ajte da idemo bez tog đaka godine, a ovo ostalo ćemo se nekako skrpiti.
- U redu, to i jeste paket koji ljudi najćešće uzimaju, kriza je, razumem ja to...
- E, pa dobro, dajte mi taj papir sa žiro računom, pa odo odmah...Nego, a sa malim, šta ćemo?
- Pa ništa, to ne rešavamo mi, to morate u Državu da odete...
- A! Dobro, dobro, hvala vam, idem ja sad, pa se vidimo i prijatno. Živi bili!

Što bi rekao David Byrne: 

...
Lazy when I work,
Lazy all the day
Screamin all you like but it only fades away
I'm lazy when I'm prayin
Lazy on the job
Gota lazy mind, a lazy eye, a lazy lazy bod

Hard men, Hard Lives, Hard keepin it all inside
Good times, Good God, I'm so Lazy I almost stop

 

 



Komentari (143)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 16:19 07.07.2010

bash juche,

mi pricha prijatelj, gradska faca, skroz normalan, ozenjen istom takvom, mojom koleginicom s faxa, kako njihova cerka tinejdzerka zivi u glavnom virtuelni zivot na FB i kako sa ostalom decom tamo sebe predstavlja onako, kako bi ona volela da jeste, a svi znamo shta je sada validno & in, a ne kako je i skroz izgubila osecaj za realnost. A devojchica lepo vaspitana i fina, shto je danas chisto iznenadjenje!

Roditelji, ovi normalni, gradski, potpuno posveceni svom detetu, nikako nisu mogli da izadju na kraj sa tim izvrnutim ogledalom, pa lepo kod chika doce,..i terapija josh traje.

ne da nije naivno-nego veri dendzer!
loader loader 22:50 07.07.2010

Re: bash juche,

Jeste veri dendžer.
Vidim, sticajem okolnosti, klince koji vise na faceu, i dopisuju se sa drugarima sa kojima su po ceo dan u školi zajedno, a komunikacija je krajnje uprošćena i jednolična. I traje priličan broj sati dnevno.

Bekstvo u face... Ne postoji sadržina koja zaokuplja i ispunjava u real life-u. Onda se pronađe nešto takvo, kao što je face. Uvek se u takvim slučajevima nešto pronađe. Nije primarni krivac face. Razlozi su u kvalitetu odnosa u porodici, u stepenu oformljenosti ličnosti, u pesimizmu koji se (kao životna filozofija u porodici i bliskoj okolini) nudi svakoga dana i samim tim otvara vrata za bežanje od takve, neudobne stvarnosti u neku od zamena. Tih zamena je oduvek bilo, u svakom vremenu. Face je samo drugačija, nova forma. Suština je ista.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:19 07.07.2010

Nemoj sad

i ti...em me bole desni i čeka me seansa kod Motoriste-zubara, em mi jedna beba krenula na Exit, a druge dve bebe bez mog nadzora, raspust, vilene podalpskim prostorima...sad još i ti sa internetom...aman, 'de će ti duša...ima li negde šalteri odgovornog Društva...i Države, da mi nekako pomognu oko ovih mojih? Da ti dam preporuku, samo mi ne pravi nove razloge za skupe pomade za navodno peglanje bora...
I prva sam. 'Oću onu diplomu sa višnjama.
Edit: Ništa od višanja...
Vlasta92 Vlasta92 16:22 07.07.2010

Re: Nemoj sad

A ja baš sada čitam tebe i mislim:" Vid! Jelica i ja isparanoisale u isto vreme!"
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:34 07.07.2010

Re: Nemoj sad

A ja baš sada čitam tebe i mislim:" Vid! Jelica i ja isparanoisale u isto vreme!"

Šta da ti kažem, sve znaš...da ti šapnem, da niko ne čuje, jedna od mojih beba koristila moj laptop i zaboravila da skine svoju fb šifru, a druga beba na kućnom kompu...ne šnjufam i ne kršim prava na privatnost, dok se ne pokaže razlog za suprotno. Poslovna sposobnost je još uvek na mojoj strani. Ššššššššš...
vishnja92 vishnja92 17:17 07.07.2010

Re: Nemoj sad

'Oću onu diplomu sa višnjama.
Edit: Ništa od višanja...

sta fali, nek ide zivoT:


(ja sam licno proslog leta upisala klintze na fb, napravili smo dogovor unapred i postali smo prijatelji, znam im sifre a oni znaju da ih znam. sve fercera kao satic, za sada. bolje odmah nego kasnije kad polude, ionako su im svi drugari iz skole na fb-u)
Vlasta92 Vlasta92 17:22 07.07.2010

To ti kažem,

tu si, brineš, pratiš šta se dešava...Tako treba. (nemaju 22 i 27, jel? )
vishnja92 vishnja92 17:27 07.07.2010

Re: To ti kažem,

nemaju :)))))
imaju 8 i 10. nekako mi je bezbednije da lagano i postepeno razvijaju socijalne i tehnicke vestine na mrezi, nego da im se u tamo nekim blesavim godinama (koliko sutra) ceo net odjednom sruci na glavu. poznajuci svoje dripce, tvrdim da bi to bila propast. totalna :)
mlekac mlekac 17:43 07.07.2010

Re: To ti kažem,

vishnja92
nemaju :)))))
imaju 8 i 10. nekako mi je bezbednije da lagano i postepeno razvijaju socijalne i tehnicke vestine na mrezi, nego da im se u tamo nekim blesavim godinama (koliko sutra) ceo net odjednom sruci na glavu. poznajuci svoje dripce, tvrdim da bi to bila propast. totalna :)

Ja isto uradila.
Ovi mladji (od srednjeg na dole) svi imaju naloge koje sam im LICNO kreirala (ukljucujuci pass), a svo cetvoro + buduca snajka su u mojim prijateljima na FB.

Tako da smo to od starta razresili, sem toga, blage su lencuge jer znaju da mama zna racunare: Maaaaaaaammmmmmmaaaaaaaaaaa kad ces da mi okacis slike s rodjendanaaaaaaaaaa?
draft.dodger draft.dodger 17:53 07.07.2010

Re: To ti kažem,

MAMA MOD...
mlekac mlekac 17:56 07.07.2010

Re: To ti kažem,

draft.dodger
MAMA MOD...

Ma ne pitaj.
Kod mojih je to toliko rasprostranjeno da uz ove moje imam jos i:
Kuminu ceru, Princezinu najbolju drugaricu + celokupnu familiju (nju muza i dvoje dece) Omiljene mi komsinice posto ona zna o racunarima ponesto ali ne dovoljno.

Sto ce reci - mod za sve njihove naloge.
draft.dodger draft.dodger 18:06 07.07.2010

Re: To ti kažem,

MULTIPLE PERSONALITY ORDER...
Unfuckable Unfuckable 18:52 07.07.2010

Re: To ti kažem,

Ovi mladji (od srednjeg na dole) svi imaju naloge koje sam im LICNO kreirala (ukljucujuci pass


to je stvarno super i ekstra, ne bih da mračim (i nije mračenje - priroda je to, neki kažu i - pubertet) ali nekako mi se javlja da će za koju godinu taj pass samo odjednom osvanuti - promenjen.
beti_bup beti_bup 20:53 07.07.2010

Re: To ti kažem,

Postoje divni mali programcici Ubacis ih u racunar sacekas dan dva . Zatim sednes skuvas kafu i lepo vidis Sta cu kuckali tvoji ukucani ukljucujuci i sifre.Nije pristojno ali je krajnje delotvorno kad imas pametnicu od 10 godina i pametnjaka ponovnog pubertetliju od 45 godina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:11 07.07.2010

Hvala draga

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 07.07.2010

Re: To ti kažem,

Postoje divni mali programcici

Kako se to zove i de se kupuje, ja bih jedno kilo i po bar..?
mlekac mlekac 23:17 07.07.2010

Re: To ti kažem,

Unfuckable
Ovi mladji (od srednjeg na dole) svi imaju naloge koje sam im LICNO kreirala (ukljucujuci pass


to je stvarno super i ekstra, ne bih da mračim (i nije mračenje - priroda je to, neki kažu i - pubertet) ali nekako mi se javlja da će za koju godinu taj pass samo odjednom osvanuti - promenjen.

Moze, mirne duse, samo sto se promena tog pass-a javlja na mail kome da bi se promenio pass mora da stigne mail na moj e-mail nalog te bi, u tem slucaju, mama mod smesta bila obavestena o pokusaja svrgavanja sa funkcije.
Znas ono - piramidalna sema i tako to
docsumann docsumann 08:59 08.07.2010

Re: To ti kažem,

mlekac
Unfuckable
to je stvarno super i ekstra, ne bih da mračim (i nije mračenje - priroda je to, neki kažu i - pubertet) ali nekako mi se javlja da će za koju godinu taj pass samo odjednom osvanuti - promenjen.

Moze, mirne duse, samo sto se promena tog pass-a javlja na mail kome da bi se promenio pass mora da stigne mail na moj e-mail nalog te bi, u tem slucaju, mama mod smesta bila obavestena o pokusaja svrgavanja sa funkcije


BIG MAMMA - no

FREAK MAMMA - yes
Vlasta92 Vlasta92 09:09 08.07.2010

Re: To ti kažem,

Ej, po moraš pustiti dete da odraste, nije poenta da su nam uvek na sisi. Već ćeš lako videti ako krene u pogrešnom pravcu, ne brini. Ako bude prekomerna kontrola, može samo kontra efekat...
mlekac mlekac 09:38 08.07.2010

Re: To ti kažem,

Vlasta92
Ej, po moraš pustiti dete da odraste, nije poenta da su nam uvek na sisi. Već ćeš lako videti ako krene u pogrešnom pravcu, ne brini. Ako bude prekomerna kontrola, može samo kontra efekat...


Nista prekomerno.
Onom sto je punoletan pass ne znam. (Mislim, mogu da ga saznam ocas, lencuga je stavila opciju "save password" na racunar, ali necu)

Ovi su jos maloletni.
Kad poodrastu - dogovoricemo se.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:30 07.07.2010

Privatnost?

Ovaj klip video sam još pre pola godine



Ali on nije razlog što me nema tamo - jednostavno, nemam vremena.
Vlasta92 Vlasta92 16:35 07.07.2010

Re: Privatnost?

Pa, dobro, nisi nam danas ciljna grupa jer nisi neuka, razgoličena devojčica na Netu. Nisi, jel?
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:03 07.07.2010

Re: Privatnost?

ciljna grupa
Možda sam bezobrazni čika?
Vlasta92 Vlasta92 17:16 07.07.2010

Re: Privatnost?

Čika jesi, a za ovo drugo ne znam
sesili sesili 16:35 07.07.2010

Jeste

da je 21. vek i tehnika na visokom nivou, ali je zato "kontrola" u porodici sve manja. Ne može niko da me uveri da deci u tim godinama treba dopustiti sve. Greške se posle teško ispaštaju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:05 07.07.2010

Re: Jeste

ali je zato "kontrola" u porodici sve manja

Kažem ja, al mene niko ne sluša...sve počinje od kišobrana.
Bili Piton Bili Piton 17:10 07.07.2010

Ima ovde na blogu



i sjajnih i pametnih internet roditelja (ko? ko? ko? - zinite da vam kazem) - koji su sa svojom decom dovoljno bliski da niti ta deca osecaju potrebu da vode (od njih) tajni i skriven zivot na internetu, niti oni imaju potrebu da deci procesljavaju surfing history.
Vlasta92 Vlasta92 17:15 07.07.2010

Sva Sreća!

Ja, naravno, nisam ni mislila na nekog ovde, ili tamo....
Bili Piton Bili Piton 17:18 07.07.2010

Re: Sva Sreća!



Znam znam, nisam to ni rekao da bih izrazio ikakvo nesuglasje s tvojim tekstom ili njegovom idejom, nego zato sto sam vrlo impresioniran kako ta konkretna osoba roditeljuje (bar koliko mogu da sagledam sa strane)
Vlasta92 Vlasta92 17:23 07.07.2010

Re: Sva Sreća!

Čestitam misterioznoj personi na uspešnom roditeljstvu na globalnoj mreži!!
Unfuckable Unfuckable 18:53 07.07.2010

Re: Sva Sreća!

Čestitam misterioznoj personi na uspešnom roditeljstvu na globalnoj mreži!!

Pocesta, care !
yugaya yugaya 18:58 07.07.2010

Re: Ima ovde na blogu

i sjajnih i pametnih internet roditelja (ko? ko? ko? - zinite da vam kazem) - koji su sa svojom decom dovoljno bliski da niti ta deca osecaju potrebu da vode (od njih) tajni i skriven zivot na internetu, niti oni imaju potrebu da deci procesljavaju surfing history.


a ima i sjajne desetogodisnje dece koja kada pritisak drustva prevrsi granicu do koje mogu sami, kada sa njima peske prodjes pravljenje FB naloga i uvere se da za godine mora da se slaze i zajedno sa tobom procitaju disclaimer za minimum od 13 godina, a usput im objasnis zasto je to tako i pokazes na primeru drugara iz razreda sta sve o onima koji imaju naloge (sto tajno, sto uz nezainteresovanost roditelja) moze BILO KO da o njima sazna i zasto to moze biti opasno, skapiraju i FB ih prodje.

Napraviljene su im email adrese, najstarije dete je dobilo i messenger ovog raspusta, a lozinke ja znam jer i one znaju moju za licni mejl

Ponudila sam im da do 13. rodjendana koriste moj FB nalog ali su to odbile


ivana23 ivana23 18:59 07.07.2010

Re: Sva Sreća!

Unfuckable
Čestitam misterioznoj personi na uspešnom roditeljstvu na globalnoj mreži!!

Pocesta, care !


Vlasta92 Vlasta92 20:01 07.07.2010

Re: Sva Sreća!

Minka ne konta.....

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:22 07.07.2010

Brisanje, brisanje

Koliko ja znam, po pravilima FB, samo starijima od 14 godina je dozvoljeno da imaju profil. Ja bih prijavio profil pa da ga obrišu (što i inače radim kad mi je dosadno)
Bili Piton Bili Piton 17:26 07.07.2010

Re: Brisanje, brisanje

Predrag Azdejković
Ja bih prijavio profil pa da ga obrišu (što i inače radim kad mi je dosadno)


Usedelico matora
Vlasta92 Vlasta92 17:26 07.07.2010

Re: Brisanje, brisanje

Pa, da, u principu većina malih otvara uz podršku roditelja. Ili ne? Ali, te slike, i to šta pišu, očigledno da nema kontrole.

A ti Predraže, da li se prijavljuješ kao bata ili kao seka? Ili menjaš iNdeNtiNeNt?
draft.dodger draft.dodger 17:32 07.07.2010

Re: Brisanje, brisanje

Predrag Azdejković
Koliko ja znam, po pravilima FB, samo starijima od 14 godina je dozvoljeno da imaju profil. Ja bih prijavio profil pa da ga obrišu (što i inače radim kad mi je dosadno)


TUŽIGEJ!
toperhido toperhido 17:28 07.07.2010

sarena laza

Ne razumem Facebook i dr. tzv. drustvene mreze. Priznajem ih samo kao vid komunikacije sa ljudima koje si nekada upoznao, pa izgubio kontakt, zivot vas razdvojio, pogotovo ako je neko zapalio u inostranstvo. Za sve drugo postoje razni drugi zdraviji nacini 'druzenja'.

Meni je sama mogucnost da sebe dovedem u bilo kakvu vezu sa nekim bolesnikom, ludakom, odvratna, a o deci da ne govorim. Medjutim, ne radi se samo o pedofilima i ostalim opasnim tipovima, sama i ideja da sedis kuci, za kompjuterom i 'druzis se' je kontradiktorna i bogami sumanuta. Kada bi ti blazirani klinci mogli da vide (ali stvarno) razne likove koji su im satro prijatelji i na koje gube dragoceno vreme, pobegli bi od kompjutera glavom bez obzira.
vishnja92 vishnja92 17:29 07.07.2010

Re: sarena laza



a zamisli tek kakvi su ovi sa bloga...
Vlasta92 Vlasta92 17:31 07.07.2010

Ej,daee...

zamisi..
Bili Piton Bili Piton 17:39 07.07.2010

Re: sarena laza

toperhido
Ne razumem Facebook i dr. tzv. drustvene mreze. Priznajem ih samo kao vid komunikacije sa ljudima koje si nekada upoznao, pa izgubio kontakt, zivot vas razdvojio, pogotovo ako je neko zapalio u inostranstvo.


Da, za to je nezamenjiv. I sam sam bio uzasno skeptican pre nego sto sam otvorio nalog, ali kada sam uvideo koji su benefiti, postao sam fan.


Za sve drugo postoje razni drugi zdraviji nacini 'druzenja'.


Naravno.

Meni je sama mogucnost da sebe dovedem u bilo kakvu vezu sa nekim bolesnikom, ludakom, odvratna


Pacijente vrlo brzo prepoznas, sami se jave.

a o deci da ne govorim


Sa decom to jeste ozbiljan problem jer ona to nisu u stanju (da brzo prepoznaju). Ali zato roditelji s decom moraju da razviju ogroman stupanj drugarskog poverenja, gde se nista ne krije i gde je sve stvar otvorenosti, razgovora i dogovora.
milisav68 milisav68 21:11 07.07.2010

Re: sarena laza

Ali zato roditelji s decom moraju da razviju ogroman stupanj drugarskog poverenja, gde se nista ne krije i gde je sve stvar otvorenosti, razgovora i dogovora.

Ovo je presudno i nema direktne veze sa internetom, fejsbukom i ostalim novotarijama.Ključna reč je poverenje i otvorena komunikacija, ako njih nema sve ostalo pada u vodu.
loader loader 17:35 07.07.2010

I T

Izvrsna tema !!
Pohvala
Vlasta92 Vlasta92 17:40 07.07.2010

Re: I T

Let the force be with you
loader loader 22:37 07.07.2010

Re: I T


Internet... može puno da podari,
a može i puno štete da nanese !
Facebook je samo jedna od brojnih internet mogućnosti.
Ali, problem zdrave kontrole aktivnosti dece na faceu leži ne u prirodi samog facea, ili drugih sličnih programa, niti u načinima filtracije informacija i zaštiti dece od neželjenih sadržaja (to je drugorazrednog značaja), već u onome što je oduvek bilo problem - a to je stepen kvaliteta samog odnosa roditelja i deteta. Što je taj stepen viši, to je manja mogućnost da dete naivno ili iz nekog podsvesnog otimanja iz ralja lošeg porodičnog života, ma u kom aspektu da se to odražava, posegne za kritičnim ili zabranjenim sadržajima na internetu. Isti taj problem postoji i bez interneta, odnosno postojao je i pre interneta.

Zato treba pažljivo odmeriti stepen kritike samog facea, ili interneta u celosti (u ovom kontekstu), da same manjkavosti facea ne postanu alibi za nesagledavanje dubokosežnijih problema, koji su stupili na scenu pre izbora sadržine na faceu.



stasava stasava 18:06 07.07.2010

kontrola

Da,treba kontrolisati, ali posle kontrole si u nedoumici-imas zelju pola stvari da pobrises i ukines, a ne mozes da kontrolises sve "prijatelje", a znamo koliko je njima bitan njihov broj. Mene izludjuje njihov jezik-osiromasenje do bola, msm.....
radulence radulence 18:17 07.07.2010

eh

otvorio facebook account
negde josh... davno.
da vidim shta to moji klinci tamo rade.

ja tamo kad ono
ne lezi vraze
oni otishli!
kazu: boring. Facebook is for old people.

i tako
osta moj prazni account
da samuje
with aaaaaall the other old people's accounts. :)
Vlasta92 Vlasta92 18:22 07.07.2010

Re: eh

Ma šta pričaš? Pa valjda se i mi važimo? Nije to da se družiš sa decom, to je da se družiš sa čikama i tetama, a decu da kontrolišeš
radulence radulence 18:46 07.07.2010

Re: eh

necu
chike i tete.

jel ima neka seka?
radulence radulence 03:24 08.07.2010

Re: eh

Vlasta92
Ma šta pričaš? Pa valjda se i mi važimo? Nije to da se družiš sa decom, to je da se družiš sa čikama i tetama, a decu da kontrolišeš


znash
terao ja svoje klince da se ukljuche vishe u internet life
a oni nisu hteli.

zato shto ja visim na istom.
njima truba da rade isto shto i ja

eto tako
to je rodteljska zrtva za radi dechije sigurnosti
molim znachku pozlacenu
muaddib92 muaddib92 18:39 07.07.2010

Exit on the main street

Ехехе, Лелице
полако те сналазе оне моје приче о томе шта следи када младунци поодрастају
МеЏутим, са сином смо се пре 4-5 година лакше снашли када је одлазио на наведени фестивал, а сада нам иде, тачније сутра, млађа близнакиња - ми маторци само можемо да се надамо да смо успели да их васпитамо тако да знају кући доћи
mirelarado mirelarado 19:00 07.07.2010

Re: Exit on the main street

muaddib92
ми маторци само можемо да се надамо да смо успели да их васпитамо тако да знају кући доћи


Када је реч о деци, ово важи и за EXIT, и за Facebook, а и за живот уопште.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:16 07.07.2010

Re: Exit on the main street

Muade, mašio si blog
kukusigameni kukusigameni 18:57 07.07.2010

Pazite na decu!

Ja bih dodao ovo:

Vlasta92 Vlasta92 19:46 07.07.2010

Re: Pazite na decu!

Pogodi me sa Šarlom
G r o f G r o f 19:18 07.07.2010

Pa sad...

Kad net ovisnici počnu pričati o opasnostima interneta onda stvarno ostanem paf.
Nikad nisam pročitao ćerkine dnevnike. Nikad ih nisam uhodio u virtualnom svetu. Nikad nisam kopao po njihovim telefonima.
... i za divno čudo obe su normalnije od mene.
Vlasta92 Vlasta92 19:45 07.07.2010

Re: Pa sad...

Pa, da ti je dete golo na FB, pretpostavljam da bi primetio. Ovde nije reč o tome da ja predlažem špijunažu dece po svaku cenu, niti da im treba čitati dnevnike. Nekima možda treba više pažnje nego tvojima.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:07 07.07.2010

Re: Pa sad...

Pa, da ti je dete golo na FB

Ja nikada nisam ni pomislio da proverim da li mi je dete golo na FB, ili bilo gde. Ako je nisam naučio (vaspitao, obrazovao, bla, bla) kako da se ponaša i kako da živi, ne mogu mi sada pomoći nikakve provere ovog sveta. Sasvim suprotno, imam puno poverenje u svoju kćerku da će izabrati put koji će za nju biti najbolji
bocvena bocvena 19:31 07.07.2010

Sve češće čujem tu rečenicu...

- Šta ću, pa njeni/njegovi su svi tamo! (Pa sad birajte: FB,lokalni kafić, kladionica, toaleta za školu ili večernji izlazak kao iz Las Vegasa, veštački nokti i štikle od 15 cm za malu maturu, profi šminka i frizura uračunata...)

Koji to svi? I ko smo to mi?

Potpuno sam svesna da me za 3,4 godine čeka ista priča, ali baš zato ne vidim razlog da dozvolim detetu od 10 godina da otvara nalog na FB-u. Pogotovo zato što su neki drugi roditelji to svojoj deci dozvolili. Da se razumem, ne mislim da oni greše, samo ja mislim drugačije. Ne vidim nikakvu korist od toga, a vidim gomilu loših stvari - još više vremena za računarom i potpuno odsustvo zrelosti da se prepozna opasnost. Ima vremena. Čemu podsticanje navika odraslih? Zašto nam 13-estogodišnjakinje izgledaju kao igračice oko šipke? Takva je moda? To je samo faza, a ja sam staromodna? Možda. A možda je normalno da ako one ne mogu da se odupru pritisku sredine, onda valjada mi roditelji možemo? Nemam problem sa zelenom kosom i crnim karminom, ali protiv polugole Lolite u 1 noću u noćnom klubu punom matorih bizMismena imam svašta.

Verujem da se svaki roditelj (pre ili kasnije) shvati da je potpuna kotrola nemoguća i da je vreme da poletarci uče na sopstvenim greškama. Zašto ih požurivati? Bolje da se ljuti na mene što sam joj zabranila FB u 10-oj nego da gledam u pasulj da li je Pera Perić u stvari matori pedofil.

Nisam sigurna ni da ja mogu da da prepoznam ko je ko na netu. Tj, sigurna sam da ne mogu:)
vishnja92 vishnja92 20:25 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

pa sad... desetogodisnjak ce, ukoliko ima pristup netu, napraviti nalog - sa znanjem roditelja ili bez njega. to je klasicno ispipavanje granica i ne vazi se ono "moje dete nije takvo".

u razredu mog sina otprilike polovina roditelja ne zna za fb nalog. od ostalih (po mojoj proceni) polovina dece nije nadzirana (pogresna rec. vodjena? podrzana.) a nekih 10-20 posto provodi malo mnogo sati tamo, ali to je vec prica o struktuiranju vremena a ne o mrezama.

poznajem dete od sedam (7) godina koje ume samostalno da menja avatare, kreira grupe, pliva kroz fb kako joj se hoce, i svakodnevno provodi sate na fb-u, prilicno agresivno i napadno nastupajuci pritom (jednom mi je marnula fotku za svoj avatar, tek tako. radi takve i slicne gluposti, i zatrpava drugu detzu svojim... necim)

hocu da kazem - nije ovde rec o providnim majicama ili opasnim cikama iza monitora vec o roditeljskoj paznji i odvojenom vremenu.
bocvena bocvena 20:42 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

hocu da kazem - nije ovde rec o providnim majicama ili opasnim cikama iza monitora vec o roditeljskoj paznji i odvojenom vremenu.


Kapiram. Slažem se. Malo sam htela da proširim temu, jer počinje da me muči dečija tiranija. Njihov je pos'o da testiraju granice, a mi da ne popuštamo samo zato što Pera, Mika i Laza to mogu. Onda će valjda sutra moći i sami da se odupru nekim pritiscima.
A sad odoh da proverim da mi nije iza ledja otvoren nalog , a ja toliko pazila:)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:44 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

A sad odoh da proverim da mi nije iza ledja otvoren nalog , a ja toliko pazila:)

ne verujem : )))

a sto se tice ovoga
vishnja92
pa sad... desetogodisnjak ce, ukoliko ima pristup netu, napraviti nalog - sa znanjem roditelja ili bez njega. to je klasicno ispipavanje granica i ne vazi se ono "moje dete nije takvo".


mozda, ali ne svako dete. moje dete me pita da li moze da ukljuci kompjuter da igra igrice. nisu sva deca ista. ja razumem da ima taj peer pressure, ali neka deca jednostavno nisu zainteresovana za te stvari.
vishnja92 vishnja92 20:53 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

i mene moje dete pita da li moze da ukljuci kompjuter, ali zato na predmetu "od igracke do racunara" svi djuture zure u porno slike kada im dosadi fb. ne pitaj me gde je u toj prici nastavnik jer ne znam, a svoj baraz pitanja upucenih funkcionalno nepismenoj uciteljici sam davno potrosila. direktor skole mi vise ne govori "dobar dan" na hodniku, a finansijskog, vremenskog i zivotnog komfora da budem Krugolina Ministarstvu prosvete nemam.

ps - eno ga Udruzenje roditelj sa autorskom opcijom, to je dobac u zemlji Srbiji.
vishnja92 vishnja92 21:05 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

@njanja:

dete ne zove telefonom da pita sta moze ili ne moze kada je u gostima kod drugara. tada se uzdam u njega/nju ili u okolnosti koje sam stvorila. njihovo sedenje za tudjim kompom je neumitno, a tu moj trenutni upliv ne igra.
bocvena bocvena 21:22 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Idi, bre, Višnja, skroz me istraumira. Meni ova moja i njena ekipa izgledaju prilično balavo, a interesovanja na netu su im potpuno tupava (crtani filmovi, pucačke igrice i PES, videli od tate:). Ja šizim od vremena koji potroše i na to i stalno ih teram napolje , krsta mi propadoše od badmintona.

Gore je neko nudio neki špijunski program...kupujem:))) Šalim se, ali verujem u kombinaciju priče, nadgledanja i pružanja mogućnosti da se vreme kvalitetno ispuni. Valjda će samim tim i net imati manji uticaj na decu.





Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

More kakva zemlja Srbija, eno pre par godina ja na sastanku saveta roditelja u ljubljanskoj OŠ, i to još kao elitna u centru grada (daklem, civilizaija, tehnika i tehnologija narodu), i počinje neka mi nejasna priča...moje dete u tom trenutku pred završetkom škole, a oni pričaju o nekom šu-šu problemu u "nultom" razredu...oni najmanji, što umesto u malu školu u devetletki idu 1. razred...elem, jedva uspem da shvatim problem - dotični prdavci su bili neuobičajeno mirni u produženom boravku, do te mere da su učiteljice batalile kafenisanje i posle nedelju dana prišle kompu oko kog su se okupljali da vide šta ih to tako okupira...i naravno šlogirale se, jer su ugledale da su nultaši preskočili pčelice i cvetove i bave se proučavanjem anatomije i procesa razmnožavanja putem hard porn sajta...naravno da koke nisu znale da isključe kom, niti škola da ga blokira prilaz takvim sajtovima...šta reći, a ne zaplakati...
masovna_keva masovna_keva 22:58 07.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

bocvena
Nisam sigurna ni da ja mogu da da prepoznam ko je ko na netu. Tj, sigurna sam da ne mogu:)


Ni ja, pa iz tog razloga ni nemam na listi fb-a nikoga koga ne poznajem, cak nikoga ko mi u real life-u nije blizak prijatelj. Stvarno ne vidim nikakav razlog iz kojeg bi neko sa kim nisam bliska gledao moje fotografije ili ucestvovao u mojim prepiskama sa bliskim mi prijateljima. Tako i moje 6-to godisnje dete poseduje podatak da fb sluzi da postujemo muziku, da se zezamo sa prijateljima (koje ona sve poznaje) i da komuniciramo sa prijateljima koji su u inostranstvu.
Shodno tome, moj stav je da decu treba uputiti u stvari ali na nacin na koji roditelj smatra da je ispravan. Npr. ja sam zakljucala sve kanale sa crtanim filmovima koji su u tv ponudi - zato sto su glupi i neartikulisani. Objasnila sam joj zasto su glupi, prevodila joj recenice iz tih crtanih filmova i karikirala glasove. Onda sam je pitala, da li poznaje nekog ko govori na taj nacin i da li ima smisla to sto oni izgovaraju ? I, vrlo lako je usvojila da je to bezveze i zato gledamo Disney dugometrazne crtane filmove.
Sto se tice muzike, pevala sam joj kako bi Karleusa otpevala "Ivin voz" i na taj nacin je shvatila koliko je ta "muzika" odvratna i bezvredna.
E, sad, pitanje, da li ce ona biti ko pala s Marsa u svojoj generaciji ili na neki nacin izopstena ili neprilagodjena ? Pa, moj zadatak kao roditelja je da nju vaspitam i usmerim najbolje sto umem i ja to radim. Iskreno (a vrovatno surovo i nadmeno) ne vidim zasto bi neki dziber bio meni ili mom detetu trend mejker !?
U njenom okruzenju, primecujem da ja nisam jedini roditelj koji svoje dete usmerava u nekom, nazovi, normalnom pravcu. Kao sto mi odrasli nadjemo ljude koji su u nasem fazonu, tako ce i ona. Mi idemo u park, vozimo rolere, bicikl,crtamo, pravimo, pisemo, racunamo,citamo, 6 dana u nedelji imamo razlicite vanskolske aktivnosti i dokle god to budem mogla da placam - placacu i na taj nacin je usmeravati ka nekim drugim vrednostima.... i moliti Boga da mi plan uspe, posto njeno vreme i moji problemi tek dolaze ... Ali, ono sto mogu da garantujem, to je da ni za malu ni za veliku maturu nece izgledati kao poslovna pratnja i da ja taj autfit sigurno necu finansirati - osim ako zaista ne bude bila u tom biznisu pa sama zaradila novac :)
Malo crnog humora nikad nije na odmet :)

bocvena bocvena 08:40 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

osim ako zaista ne bude bila u tom biznisu pa sama zaradila novac :)
Tako je! Svaki zanat je zlatan!
Pazi masovna kevo, da nas neki dušebrižnik ne prijavi socijalnoj službi! Moja deca stalno izgledaju kao da ih neko zlostavlja. Puni su modrica,čvoruga, zarozani i pocepani, a ja se ubih od pranja, peglanja, vaspitavanja, pazi, stani, ne na glavu, kako si opet uspeo da se sapleteš o tepih?!!!...Ko veruje da su roditelji svemogući, taj će grdno da se iznenadi kad postane isti:)
mlekac mlekac 09:43 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

bocvena
osim ako zaista ne bude bila u tom biznisu pa sama zaradila novac :)
Tako je! Svaki zanat je zlatan!
Pazi masovna kevo, da nas neki dušebrižnik ne prijavi socijalnoj službi! Moja deca stalno izgledaju kao da ih neko zlostavlja. Puni su modrica,čvoruga, zarozani i pocepani, a ja se ubih od pranja, peglanja, vaspitavanja, pazi, stani, ne na glavu, kako si opet uspeo da se sapleteš o tepih?!!!...Ko veruje da su roditelji svemogući, taj će grdno da se iznenadi kad postane isti:)

Pa sto se padanja tice - to ti je bar prosto.
Neka se deca rode sa tegom u pozadini, a neka sa tegom u glavi.
Moj najmladji spada u ovu drugu kategoriju - kako god da padne, zavrsi na glavi.

vishnja92 vishnja92 10:15 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Moja deca stalno izgledaju kao da ih neko zlostavlja. Puni su modrica,čvoruga, zarozani i pocepani,

isto
i strokavi.

ps - ja nemam s kim da igram omiljeni mi sport badmington, pa ako bi moglo na zajam...
Vlasta92 Vlasta92 10:26 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Nisam igrala od osmog, ali žrtvovaću se. Kada i gde?
vishnja92 vishnja92 11:38 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

jeee!!! :))
gde i kad hoces, sve za badmington!
(hura)
Vlasta92 Vlasta92 11:56 08.07.2010

RazbiČu te...

vishnja92 vishnja92 12:11 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

hehehe, samo se ti lozi :))
ja sam bre prvak... necega u bamingtonu, poslednji put sam razbila sestru u Subotici pre 4 godine - jel to regionalno prvenstvo, ili koje? nemam pojma kako se racuna.

mnogo volim kad onako u skoku iz sve snage udaris lopticu, a ona leti polaaakooooo... ih.
Vlasta92 Vlasta92 12:12 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

To ti je verovatno bilo pokrajinsko prvenstvo
vishnja92 vishnja92 12:15 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

e, jeste. pa ti vidi
Vlasta92 Vlasta92 12:28 08.07.2010

Re: RazbiČu te...



Dragi Supermodu, moram da prijavim pretnju. Molim vas kažite ovoj Vishnji da me ostavi na miru. Ako je svetski prvak u pokrajinskom prvenstvu u badmintonu, ne mora da joj bude sve dozvoljeno...Zar u javnosti nije zabranjen pogled mržnje?
vishnja92 vishnja92 13:53 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

Najdrazi Supermode,
ti znas da ja ne umem to sa pogledom mrznje, jelda?

ova Vlasta vodi psiholoski rat i uvlaci nervozu u protivnicke redove i maltretira putem neta jer zna da ce izgubiti i da ce morati da se vrati na onu njenu steper-spravu sve do pocetka sledeceg prvenstva.


e, a pajz smajlije:





Vlasta92 Vlasta92 13:58 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

Daklem, hoćeš da se izvučeš sada kao puvanjak iz gaća, jel? C,c,c...bože, svašta....
vishnja92 vishnja92 14:01 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

el moze primirje... do meca?

sve priznajem.
Vlasta92 Vlasta92 14:03 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

Može, ako mi kažeš koji ono beše sajt sa gomilom smajlija..?
vishnja92 vishnja92 14:10 08.07.2010

Re: RazbiČu te...

evo ti ovaj, mada ni ovaj nije los :)
masovna_keva masovna_keva 15:13 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

bocvena
da nas neki dušebrižnik ne prijavi socijalnoj službi! Moja deca stalno izgledaju kao da ih neko zlostavlja. Puni su modrica,čvoruga, zarozani i pocepani, a ja se ubih od pranja, peglanja, vaspitavanja, pazi, stani, ne na glavu, kako si opet uspeo da se sapleteš o tepih?!!!...Ko veruje da su roditelji svemogući, taj će grdno da se iznenadi kad postane isti:)

Hahahahahaha ja sam sebi na vreme obezbedila alibi za socijalne sluzbe. Prvo smo u njenom 4. mesecu zivota popasali Sokobanjsku zbog lose motorike - uh, kakav udarac na sujetu - a ja sportski tip :) Prvo sam je ucila da pravilno puzi, radila vezbe s njom do u nedogled - sve da kad poodraste ne bi padala i razbijala se. Al' pored sve moje upornosti, dete pada na ravnom i neprekidno u modricama, a mnogo voli da juri.Jednom mi je vaspitacica u vrticu rekla da ne gleda svojim ocima kako ova pada na ravnom, pomislila bi svasta :) A scene po parku, samo se cuju babe, dede i ja sa svojom glasinom : Pazi, gledaj, drzi se, gledaj u taj tobogan !!! Muz prestao da ide sa nama u park, blam ga je koliko urlam :))))) Kad je leti obucem u suknju ili haljinu, namestim joj frizuru, 'ocu da se izbodem kasikom - njoj cevanice skroz u modricama - dzaba sam krecila :) O flekama da ne govorim - mogla bih da potpisem da nikad nije sela da jede a da se ne isfleka. Dzigericu mi izjede :)))) Doduse, otkad ide na plivanje i vozi rolere, popravila se. Rolere sirota vozi samnom i to sa stitnicima za sve i kacigom, pa je valjda blam da ja urlam a i izgleda kao astronaut, te se bas trudi da ih vozi pravilno ne bih li je ostavila na miru i poskidala svu tu skalameriju sa nje :)))
A na plivanju, kaze mi trener, bas se trudi - zna da je ceka more sa ludom majkom i pravilno plivanje po stilovima, pa joj lakse da uci na casu nego samnom :)))
Bogu hvala ova mladja je na mene :)

mlekac mlekac 15:29 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

masovna_keva
bocvena
da nas neki dušebrižnik ne prijavi socijalnoj službi! Moja deca stalno izgledaju kao da ih neko zlostavlja. Puni su modrica,čvoruga, zarozani i pocepani, a ja se ubih od pranja, peglanja, vaspitavanja, pazi, stani, ne na glavu, kako si opet uspeo da se sapleteš o tepih?!!!...Ko veruje da su roditelji svemogući, taj će grdno da se iznenadi kad postane isti:)

Hahahahahaha ja sam sebi na vreme obezbedila alibi za socijalne sluzbe. Prvo smo u njenom 4. mesecu zivota popasali Sokobanjsku zbog lose motorike - uh, kakav udarac na sujetu - a ja sportski tip :) Prvo sam je ucila da pravilno puzi, radila vezbe s njom do u nedogled - sve da kad poodraste ne bi padala i razbijala se. Al' pored sve moje upornosti, dete pada na ravnom i neprekidno u modricama, a mnogo voli da juri.Jednom mi je vaspitacica u vrticu rekla da ne gleda svojim ocima kako ova pada na ravnom, pomislila bi svasta :) A scene po parku, samo se cuju babe, dede i ja sa svojom glasinom : Pazi, gledaj, drzi se, gledaj u taj tobogan !!! Muz prestao da ide sa nama u park, blam ga je koliko urlam :))))) Kad je leti obucem u suknju ili haljinu, namestim joj frizuru, 'ocu da se izbodem kasikom - njoj cevanice skroz u modricama - dzaba sam krecila :) O flekama da ne govorim - mogla bih da potpisem da nikad nije sela da jede a da se ne isfleka. Dzigericu mi izjede :)))) Doduse, otkad ide na plivanje i vozi rolere, popravila se. Rolere sirota vozi samnom i to sa stitnicima za sve i kacigom, pa je valjda blam da ja urlam a i izgleda kao astronaut, te se bas trudi da ih vozi pravilno ne bih li je ostavila na miru i poskidala svu tu skalameriju sa nje :)))
A na plivanju, kaze mi trener, bas se trudi - zna da je ceka more sa ludom majkom i pravilno plivanje po stilovima, pa joj lakse da uci na casu nego samnom :)))
Bogu hvala ova mladja je na mene :)


Draga, a da kuckas ti caskom u cika Googletu 'dyspraxia'?
Mislem, tako se to zove.

Cak i moj Zmu naucio da se ne zove "Gdeminestadezena, sadmedrzalapodruku?" kad sednem na sred ulice, iz cistog mira, jer sam se saplela o drugima nevidljivi kamencic...
masovna_keva masovna_keva 16:02 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

mlekac
Draga, a da kuckas ti caskom u cika Googletu 'dyspraxia'?

Posto joj je zvanicna dijagnoza bila Hipertonia a ne Dyspraxia, nema razloga da se ne sabere i ne prestane da pada i da se fleka :)
mlekac mlekac 18:20 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

masovna_keva
mlekac
Draga, a da kuckas ti caskom u cika Googletu 'dyspraxia'?

Posto joj je zvanicna dijagnoza bila Hipertonia a ne Dyspraxia, nema razloga da se ne sabere i ne prestane da pada i da se fleka :)


Ja ne sam imala zvanicnih dijagnoza - a padam dan danji. Doduse manje nego pre, ali to je ostalo nesto kao "standing joke" u kuci...
caricamajka caricamajka 20:52 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

potpisujem sve sto je bocvena napisala i kao mama sa duzim stazom (21 i 19 god.)potvrdjujem da takav stav daje rezultate. Nikada nisam cula od svojih kceri tu recenicu, veoma bi se iznenadila da sam je cula. Nikada se nisu oblacile kao da su iz grand parade, stavise vise se sablaznjavaju takvih kreatura od mene i uvek kada vide takve devojcice pitaju da li one imaju mamu i tatu.
Sve cesce me mame koje imaju devojcice uzrasta 10 godina a i mladje, pitaju sta sam radila pa da su mi devojke ispale takve kakve su sada. Ne umem da odgovorim, samo kazem bavila sam se svojom decom i davala im puno ljubavi. Ako ne vaspitavas svoje dete od bebeceg uzrasta neprekidno, pricom, savetima, primerom.....i svim sto ne znam da ovde opisem, ne pomaze ti kontrola kad sa 13 pocnu da lice na striptizete.
krkar krkar 21:09 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

O flekama da ne govorim - mogla bih da potpisem da nikad nije sela da jede a da se ne isfleka.


Pošto muški deo moje porodice (osim pokojnog dede koji nas je napustio kad je video kakvi smo ispali) godinama pokazuje iste simptome,

molim vas da se dogovorite koja je dijagnoza u pitanju

da mogu da se pohvalim svima koji misle da smo mi Krkari vrljavi u kašikodržeće ruke "onako", bez veze.

E što volEm što ćeM d'imam dijgnozu!
masovna_keva masovna_keva 22:31 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

mlekac
Ja ne sam imala zvanicnih dijagnoza - a padam dan danji. Doduse manje nego pre, ali to je ostalo nesto kao "standing joke" u kuci...

Tako i moja majka :))))) (Sad vec debelo trolujemo, izvini Vlasto)
No, sad ozbiljno. Kada su mi pokazali vezbe koje sa njom treba da radim - s pocetka su to bile vezbe za vrat a tek kasnije ostale, krenula sam da anketiram odrasle ljude koji padaju - krenula od svoje majke. Ispostavilo se da svi oni npr. kad ustaju iz kreveta (leze na ledjima) ustaju iz lezeceg polozaja pravo u sedeci( telo uspravno, noge i dalje paralelno sa krevetom) a pravilno ustajanje je da se okrenes na bok, dizes se prvo na lakat, pa oslanjas na dlan i spustas noge na pod, pa tek onda ustajes - iz sedeceg polozaja. Izreda su svi peglali stojeci,oblacili carape stojeci, niko nije umeo da pada pravilno a i to docekivanje na ruke je bilo dosta nevesto.Zapravo se ranije niko nije ni bavio tom materijom niti su postojale vezbe kojima bi deca vezbala kako da pravilno rade stvari. Ovaj deo sa peglanjem, oblacenjem i ustajanjem iz kreveta je smrt za kicmu.
Sto je najinteresantnije, moja majka je bila aktivan sportista do 16- te godine i dan danas je u odlicnoj kondiciji, ali, bre, pada sto ti kazes, na nevidljivi kamicak. I ona se fleka u neogranicenim kolicinama, tako da i mami i cerki stalno pretim da ima zajedno da ih dam u Sokobanjsku na vezbe da se saberu :)))
masovna_keva masovna_keva 22:37 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

krkar
molim vas da se dogovorite koja je dijagnoza u pitanju

Dijagnoza je Odlepitis Totalis, uzrok je odlepljenost i razmazenost (sto da se misli kad mama ima Vanish + jos 3 sredstva protiv fleka koje utrljava jedno preko drugog ?!) a terapija sabiranje u kombinaciji sa vezbama u Sokobanjskoj :)))))
krkar krkar 22:51 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Dijagnoza je Odlepitis Totalis, uzrok je odlepljenost i razmazenost (sto da se misli kad mama ima Vanish + jos 3 sredstva protiv fleka koje utrljava jedno preko drugog ?!) a terapija sabiranje u kombinaciji sa vezbama u Sokobanjskoj :)))))


Vanish je za amatere.

Albus Novi Sad je proizvodio čarobnu pastu koja skida nezamislive fleke pred kojima ceo istraživački tim Vanisha vrši kolektivno samoubistvo.

Samo, došao je Veliki privrednik Peconi i odlučio da ta pasta više nikome ne treba. Moje novosadske veze upravo su mi prošle nedelje obezbedile 3 tube (pojma nemam kako i otkud) i sad sam neko vreme siguran.

A posle će pišem peticiju.

A ako ni to ne pomogne poslaću mu moju ženu da mu objasni zašto ne dolazi u obzir da se obustavi proizvodnja Albusive magčne paste. To je argument u rangu atomske bombe na Hirošimu posle koje se ni jedan japanski general nije usudio da dalje ratuje
masovna_keva masovna_keva 23:11 08.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

krkar
Vanish je za amatere.

Hahahahahahahaha pa da, zato mazem jos 3 sredstva preko :)))) Nego, otkrila sam skoro da VD 40 skida fleke od smole, zvake mislim i od voca i jos neke zanimljivosti. Nisam se jos usudila da probam, sta cu ako mi posle ostane masna fleka koju ne mogu da skinem ili ako sprzi materijal. Cekam neku fleku na nekoj bezveze majci pa da isprobam :)
Hvala na Albi i ako je delotvorna kako kazes, obavezno pisi peticiju, evo i ja se blanko potpisujem :)
milisav68 milisav68 00:32 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Albus Novi Sad je proizvodio čarobnu pastu koja skida nezamislive fleke pred kojima ceo istraživački tim Vanisha vrši kolektivno samoubistvo.

Samo, došao je Veliki privrednik Peconi i odlučio da ta pasta više nikome ne treba. Moje novosadske veze upravo su mi prošle nedelje obezbedile 3 tube (pojma nemam kako i otkud) i sad sam neko vreme siguran.

Ma samo su promenili ime sad se zove Axal, i ima svuda da se kupi.
masovna_keva masovna_keva 00:46 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Ma samo su promenili ime sad se zove Axal, i ima svuda da se kupi.

Milisave, svaka ti se dala :)
krkar krkar 01:45 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...


Ma samo su promenili ime sad se zove Axal, i ima svuda da se kupi.


Pu, mjkujm marketinšku!

Milisave, javi adresu da ti moja žena i tašta šalju pite i kolače
mlekac mlekac 01:51 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

krkar
O flekama da ne govorim - mogla bih da potpisem da nikad nije sela da jede a da se ne isfleka.


Pošto muški deo moje porodice (osim pokojnog dede koji nas je napustio kad je video kakvi smo ispali) godinama pokazuje iste simptome,

molim vas da se dogovorite koja je dijagnoza u pitanju

da mogu da se pohvalim svima koji misle da smo mi Krkari vrljavi u kašikodržeće ruke "onako", bez veze.

E što volEm što ćeM d'imam dijgnozu!

Ja bih, ipak, glasala za dispraksiju, naprosto zato sto se ona

a) nasledjuje po muskoj liniji (kao i vecina tih dis...)
b) pogadja vise muskarce nego zene (otpilike 4:1)


bocvena bocvena 02:06 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

nasledjuje po muskoj liniji (kao i vecina tih dis...)


Pa da nije onda Krkar otac moje i Masovno kevine dece? Mislim kad su već padajući i flekajući...
mlekac mlekac 02:28 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

bocvena
nasledjuje po muskoj liniji (kao i vecina tih dis...)


Pa da nije onda Krkar otac moje i Masvno kevine dece? Mislim kad su već padajući i flekajući...


To samo vas dve moz' da znate.
krkar krkar 03:02 09.07.2010

Re: Sve češće čujem tu rečenicu...

Pa da nije onda Krkar otac moje i Masvno kevine dece? Mislim kad su već padajući i flekajući...


Ja sam samo flekajući.

I ne plaćam alimentacije!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana