Društvo| Zdravlje

Plovi patak preko Save...

Krugolina Borup RSS / 20.07.2010. u 19:05

duckling_by_therunekeeper.jpgČitam odjutros o najnovijoj papazjaniji koja se zakuvala oko terapije zračenjem na Institutu za onkologiju u Sremskoj Kamenici. Čitam, i ne mogu da verujem da neko u isto vreme može da izgovori: "Izveštaj IAEA je laički interpretiran" i "Za novi način zračenja ni polovina radiologa ne zna". Pa, ko da ga interpretira onda, hebo ga patak, kad su i radiolozi laici?! To prvo.

Drugo, s obzirom da je ovde reč o međunarodnom izveštaju, čisto sumnjam da mu je bilo kakva interpretacija uopšte potrebna. Još ne videh međunarodni izveštaj o bilo čemu koji nije jasan sam po sebi i napisan prema međunarodnim standardima. A jedan od međunarodnih standarda zahteva da izveštaj bude razumljiv i laicima. U to sam se lično uverila čitajući izveštaj eksternih evaluatorki o Baby Friendly programu u nas. Sve jasno ko dan, nema tu šta da se interpretira. To samo kad nešto nadžvrljaju ove naše "komisije za stručni nadzor" - e tu ni laička ni stručna interpretacija ne pomaže, tu samo vidovnjaci pomažu.

Treće, aman zaman ako spinujete, ne vređajte nam inteligenciju! Ono što su mediji nazvali "neadekvatnim lečenjem 70% pacijenata", Ministarstvo zdravlja naziva "klasičnom metodom", a ono što su mediji nazvali "adekvatnim lečenjem", Ministarstvo zdravlja naziva "novom metodom" (za koju ni polovina radiologa kod nas nije još ni čula, jel'). Prostim guglovanjem (za koje naši radiolozi, a izgleda ni tzv. ministar nemaju vremena) radoznali građanin ove zemlje, i korisnik našeg jadnog zdravstenog sistema, za tili čas saznaje da je "klasična metoda" zastarela odavno. U svetu se ono što oni nazivaju "nova metoda" (za koju ni polovina naših radiologa nije čula) primenjuje od 1971. godine. Kad je krajem 1970-tih godina moj Krle studirao medicinu u truloj Danskoj, učili ga (glupi zapadnjaci) da je "klasična metoda" upravo ovo što nam Ministarstvo zdravlja prezentira kao "novu metodu". Pa, bre, ni pre 30 godina nije bila nova, kako je sad nova, hebo ga patak?!

Četvrto, šta treba da postigne rečenica: "...kako kažu stručnjaci, ovakav način lečenja se primenjuje na tri četvrtine planete"? Da nas uteši? Prosta matematika kaže da Azija (60%) plus Afrika (12%) čine tri četvrtine planete. Jel' to ta Liga šampiona u kojoj se naše zdravstvo takmiči? Brrrrr... da se smrzneš!

Peto, umesto što nam ga nelaičko Ministarstvo zdravlja interpretira, bolje bi im bilo da lepo objave ceo izveštaj na svom sajtu (koji im inače ni za šta pametno i ne služi). I IAEA izveštaj, i izveštaj naših "stručnjaka", da ne kažem "nelaika", od kojih je dve trećine pohapšeno koliko pre nedelju dana, jel'. Ako je verovati dr Dragani Jovanović, IAEA izveštaj nikad nije trebao da ugleda svetlost dana.

E, što mi takve stvari dižu pritisak, to stalno skrivanje informacija od javnosti, informacija na koje javnost ima zakonsko pravo, te zmijske noge... tačno pozelenim!

Ti ćeš meni da uskraćuješ informacije na koje imam pravo?!

E, pa nećeš majci!

Čim sam uz prvu kafu završila čitanje vesti, uz drugu odem na sajt Poverenika za dostupnost informacija od javnog značajaskinem formular, popunim, i krenem po sajtu Ministarstva zdravlja da tražim informacije o osobi koja je ovlašćena za postupanje po zahtevima za dostavljanje kopija dokumenata. Sećam se da je ranije, kako to Zakon i nalaže, na naslovnoj stranici stajao pdf dokument pod nazivom "Informator". U njemu se nalaze kontakt podaci o svim zaposlenim u Ministarstvu zdravlja, telefoni, email adrese...

Hoćeš vraga! "Informatora" na naslovnoj strani više nema... pojela maca...

Iskoristim tzv. "napredni pretraživač" i BINGO, uspem da nađem "Informator". Hebo ga patak, i njega su sakrili ko zmija noge što sakriva!

Pošaljem popunjen zahtev emailom gde i kome "Informator" kaže da treba, a potom ga i odštampam, turim u kufertu, atresiram i - NE BUDE MI TEŠKO - odem u poštu te otšiljem. Preporučeno.

I sad im to ovde mnogopominjani patak nosi preko Save, sve usput psujući "Ti ćeš meni da uskraćuješ informacije od javnog značaja?! E, nećeš majci!"

Kad otpišu, javim.

 



Komentari (95)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 19:08 20.07.2010

1.

Krenulo me danas.

Ima i : "To je lazan izvestaj" pa posle: "Profesor Primož Strojan mi je rekao da su iznete dezinformacije". Pa zar ne zna direktor sam sta je u izvestaju, nego sastavljac mora da mu kaze...
maca22 maca22 19:12 20.07.2010

Re: 1.

Nego u svetlu onoga sto blokator pise, jel da drzimo fige gdji Vukajlovic, ili sta?
antioksidant antioksidant 19:10 20.07.2010

.

Ono što su mediji nazvali "neadekvatnim lečenjem 70% pacijenata", Ministarstvo zdravlja naziva "klasičnom metodom

ok, ministarstvo zdravlja neadekvatno lecenje smatra klasikom u srpskim uslovima...
dakle, nasli smo jednu tacku u kojoj se ministarstvo i pacijenti slazu
meni je to sasvim pozitivno


...................
"...kako kažu stručnjaci, ovakav način lečenja se primenjuje na tri četvrtine planete"? Da nas uteši? Prosta matematika kaže da Azija (60%) plus Afrika (12%) čine tri četvrtine planete.

nisi racunala mora i okeane. 3/4 planete sa kojim se preklapamo pripada delfinima a oni su veoma inteligentni...
stasava stasava 19:47 20.07.2010

Re: .

nisi racunala mora i okeane. 3/4 planete sa kojim se preklapamo pripada delfinima a oni su veoma inteligentni...

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:11 20.07.2010

Nema većih majstora..

Nema većih majstora za silovanje zdravog razuma od ovih Tomičinih stručnjaka...
Tomica je u tome za Nobela...
gedza.73 gedza.73 21:18 20.07.2010

Re: Nema većih majstora..

Tomica je u tome za Nobela...

Tomica iz 2010 mutira u Tomu iz 1994.
Povratak u prošlost II.
caricamajka caricamajka 19:24 20.07.2010

1 slučaj koji ulazi u onih 70%

Pre dve godine je moja prijateljica imala ginekološku operaciju u Betaniji u Novom Sadu, posle operacije je dobila "preventivno zračenje" u Institutu u Kamenici. Posle tog zračenje joj je do tada potpuno zdravo debelo crevo dobilo takvu upalu za uspomenu, do danas se pati. Par meseci proliva, specijalne ishrane, upućena na terapiju bola... do dana današnjeg upala u potpunosti nije sanirana. I šta sada da radi kad ovo čuje? Da čupa kose i da misli o tome da se uzalud patila i još uvek pati samo zato što su je zračili ne novom metodom? Njihovom standardnom...
Kad čovek čuje ovakve stvari kakve oni nama plasiraju ne može a da ne misli ko je ovde lud a ko zbunjen...Mislim strašno je uopšte, ali kada neko koga znate, koga volite, nastrada zbog nečije gluposti šta reći a ne biti vulgaran...
maca22 maca22 19:27 20.07.2010

Poverenik i Ombudsman

http://www.poverenik.org.rs/
http://www.ombudsman.rs/

A zasto si pisala ipak povereniku, a ne ombudsmanu? (nije da je bitno, no me zanima)
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:38 20.07.2010

Re: Poverenik i Ombudsman

A zasto si pisala ipak povereniku, a ne ombudsmanu?


Poverenik je zadužen za dostupnost informacija od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.

Ombudsman je zadužen za zaštitu prava građana, generalno, svih prava.

Nisam pisala Povereniku, no Ministarstvu zdravlja. Sa sajta Poverenika sam samo skinula formular koji se popuni kada se piše takav zahtev. Ukoliko u roku od 15 dana ne dobijem tražene informacije (oba izveštaja, međunarodni i domaći) od MZ, e, onda se obraćam Povereniku i žalim mu se što me ovi ignorišu ili mantaju, pa onda on izdaje rešenje po kome moraju to da mi daju.

Jel sad jasnije?
maca22 maca22 19:40 20.07.2010

Re: Poverenik i Ombudsman

Skroz. Hvala.
stasava stasava 20:05 20.07.2010

Re: Poverenik i Ombudsman

http://www.vreme.com/cms/view.php?id=846741

Evo kako Ministar "saradjuje" sa Poverenikom, po njemu se Zakon o zdravstvenoj zastiti potpuno kosi sa Zakonom o dostupnosti informacija od javnog znacaja. A trazi od EU novac i obecava transparentnost. Zato-"Vita jela , zelen bor, cekaj brzi odgovor"....ali sumnjam da ces ga dobiti.
sesili sesili 20:04 20.07.2010

Zaista

Vređaju inteligenciju! Pa zar NIKO ne može da objasni Tomici da nije sveznajući - naprotiv. Zar ga samo mi tumačimo ispravno, kad se niko drugi ne oglašava - iz vlasti.
scabies scabies 20:23 20.07.2010

Krugolina i društvo,

Šta se desilo sa aferom "bubreg"?
Šta se desilo sa aferom "trovanja pacijenata citostaticima"?
Da li se ispostavilo u oba slučaja da je laička interpretacija novinara napravila veliku zbrku u javnosti?
Možda je ipak poterbno malo više od googlanja i čitanja novina da bi se neke stvari mogle shvatiti. Mislite o tome. Da ne bude kao u onoj priči sa pastirom koji je vikao "Vuk, vuk!" Nemojte rizikovati da se diskreditujete, jer govorite sa mesta odakle se glas daleko čuje.
stasava stasava 20:38 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Da ne bude kao u onoj priči sa pastirom koji je vikao "Vuk, vuk!" Nemojte rizikovati da se diskreditujete, jer govorite sa mesta odakle se glas daleko čuje.

Ama onaj sto treba da cuje nece da cuje. Niko nikada nije sporio da ima neprofesionalnog senzacionalistickog izvestavanja.Ali, ne mozemo reci to i za Zoricu Markovic, Sonju Todorovic, Oliveru Popovic,koje se ozbiljno bave ovom temom .Ne zaboravi da je u vezi sa citostaticima izjavu dao Ministar Dacic i da iz transkripta nekih razgovora vidimo ne obicnu korupciju, vec ozbiljan kriminal, ako tu neka razlika i postoji. Ono sto se desavalo i desava, a desava se previse ruznog i nedozvoljenog, DESILO se, bez obzira na pisanje u medijima, vikali ili ne vikali-Vuk, vuk. I kome treba da verujemo-nasoj komisiji, tj. dr Borojevicu i dr Tomasevicu? Jel to opet po uputstvu bezgresnog da moramo da podjemo od 'pretpostavke nevinosti'? Ja iz iskustva izvlacim pouke.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:38 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Šta se desilo sa aferom "bubreg"?
Šta se desilo sa aferom "trovanja pacijenata citostaticima"?
Da li se ispostavilo u oba slučaja da je laička interpretacija novinara napravila veliku zbrku u javnosti?


Nije tačno.
Uopšte nije laička interpretacija novinara napravila zbrku.

Što se bubrega tiče, zbrku je napravio LEKAR koji je Srećku Rankoviću rekao da on NEMA BUBREG. ON je napravio zbrku, ne novinari.

Što se afere "trovanja pacijenata citostaticima" tiče, to još nije raščišćeno da li je zbrka ili nije. Ako i jeste zbrka, ona nije posledica novinarske interpretacije, već izjave ministra policije.

Šta ti imaš protiv novinara, majke ti?

Što se tiče aktuelne situacije, zbrku pravi NEOBJAVLJIVANJE IAEA IZVEŠTAJA pred javnošću, već njegovo skrivanje i njegova interpretacija Ministarstva zdravlja. Svaka zbrka koja se napravi - njima na dušu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:41 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Možda je ipak poterbno malo više od googlanja i čitanja novina da bi se neke stvari mogle shvatiti.


Treba.
Treba da se pročita taj međunarodni izveštaj.
I da se pročita izveštaj naših domaćih stručnjaka na istu temu.
I da se ta dva izveštaja uporede.

Ja danas napravih prvi korak u tom pravcu, zatraživši oba izveštaja od MZ.

Draga, ZBRKU PRAVI MINISTARSTVO ZDRAVLJA time što ne objavljuje izveštaje, već traži da im verujemo na reč. Pa, ne verujem više nikome na reč ništa. Oću da vidim svojim očima.
scabies scabies 20:55 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Što se bubrega tiče, zbrku je napravio LEKAR koji je Srećku Rankoviću rekao da on NEMA BUBREG. ON je napravio zbrku, ne novinari.
Joj, više se uopšte ne sećam, ali mi se čini da niko nigde nije napisao da Srećko nema bubreg. A kao što vidim i ti kažeš da mu je doktor rekao da nema bubreg. Meni je jedan doktor rekao da nemam mozak, kome da se javim da to bude objavljeno u sutrašnjim novinama?
Razumeš šta je laičko i senzacionalističko u tome? Novinari se prvo uhvate za vest koja može prodati novine, vrlo često se ni malo ne udubljuju i ni sa kim ko je stručan ne konsultuju. A šteta koju u pojedinim slučajevima nanesu je nemerljiva. Zamisli kako je bilo doktoru čije se ime povlačilo po novinama u kontekstu krađe organa.
Šta ti imaš protiv novinara, majke ti?
Protiv pojedinih toliko toga. Šta sve oni sebi dozvoljavaju da analiziraju, interpretiraju i lupetaju (nemam bolji izraz) potpuno nesvesni svojih sposobnosti, znanja i odgovornosti, pa to je neverovatno.


za Zoricu Markovic, Sonju Todorovic, Oliveru Popovic
Pojma enmam ko su pobrojane osobe, ako može nešto bliže. Ja ne znam da sam u životu pročitala u novinama bilo šta o nekoj medicinskoj temi i da sam mogla da razumem (ako izuzmemo Lepotu i zdravlje u kojim ima dosta dobrih konsultanata koji pišu ) Da nisam u stanju da razumem mnogo ozbiljnije medicinske teme pomislila bih da je problem u meni. Ovako, možda grešim, ali mislim da je problem do novinara.
maca22 maca22 21:00 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Pa onda se obrati obama udruzenjima novinara Srbije. Ne znam sta zelis ovde.
scabies scabies 21:06 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Pa onda se obrati obama udruzenjima novinara Srbije. Ne znam sta zelis ovde.
U jeebote! Nek' si mi rekla
maca22 maca22 21:08 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Ja sam sasvim ozbiljno pitala.
scabies scabies 21:18 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Ja sam sasvim ozbiljno pitala.
Ja ne volim da ne odgovorim na postavljeno pitanje, ali tvoje apsolutno nisam razumela. Da li si pitala zašto ne pišem novinarskim udruženjima ili šta tražim na ovom blogu? Ako ti znači, ja ću odgovoriti...
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:22 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Joj, više se uopšte ne sećam, ali mi se čini da niko nigde nije napisao da Srećko nema bubreg. A kao što vidim i ti kažeš da mu je doktor rekao da nema bubreg.


A doktori, inače, vode dokumentaciju?
Daj, Scaby, nemoj da se pravimo ludi.

Inače, koliko se ja sećam priče, doktor na VMA je napisao da se na takvom-i-takvom pregledu levi (valjda?) bubreg ne vidi. A uz to je usmeno rekao Srećku da on bubreg nema. Mislim, stvarno treba da imaš diplomu medicinskog fakulteta da znaš da "bubreg se ne vidi" ne smeš nikako da interpretiraš kao "bubrega nema", jer ako se ne vidi, ne znači i da ga nema.

Što njemu taj doktor nikad nije rekao da je njemu bubreg mogao da atrofira, nego mu je samo rekao da ga nema - to samo taj doktor zna. S druge strane, možda nije ni znao da bubreg može da atrofira? Mislim, kad više od 50% radiologa nije čulo za "novu metodu", šta da mislimo? (Uzgred, i da je najnovija moguća ta metoda, da je od pre 6 meseci poznata - nedopustivo je da preko 50% radiologa nikad za nju nije čulo. Opet se vraćamo na ono staro: završe fakultet i nikad više ništa ne pročitaju u životu.)
gedza.73 gedza.73 21:25 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Šta ti imaš protiv novinara, majke ti?

scabies
Protiv pojedinih toliko toga. Šta sve oni sebi dozvoljavaju da analiziraju, interpretiraju i lupetaju (nemam bolji izraz) potpuno nesvesni svojih sposobnosti, znanja i odgovornosti, pa to je neverovatno.

Scabies, odlična dijagnoza. Samo posle reči 'protiv pojedinih' dodaj reč DOKTOR, pa da ti dam preporuku.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:26 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Protiv pojedinih toliko toga. Šta sve oni sebi dozvoljavaju da analiziraju, interpretiraju i lupetaju (nemam bolji izraz) potpuno nesvesni svojih sposobnosti, znanja i odgovornosti, pa to je neverovatno.


Te na koje ti misliš - to i nisu novinari.
maca22 maca22 21:33 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Pitam
scabies
Da li si pitala zašto ne pišem novinarskim udruženjima ili šta tražim na ovom blogu? Ako ti znači, ja ću odgovoriti...

Pitam zasto umesto da njih (novinare) pitas o njihovom radu, ovde se obracas?
ivana23 ivana23 21:39 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Bilo je ovako, sto se tice spornog bubrega:

Jasmina Lehlajtner predsednica Udruženja za zaštitu pacijenata „Re-akcija” je u emisiji „Uvećanje” na Televiziji B92 izjavila da su nekim pacijentima tokom hirurških intervencija u beogradskim državnim klinikama vađeni zdravi organi i da za to ima dokaze.
Zatim je njene optužbe potvrdio je i pacijent Srećko Ranković iz Kruševice kod Lazarevca koji je za „Blic” izjavio da mu je prilikom operacije trbušne aorte u Kliničkom centru Srbije 25. februara 2005. godine izvađen bubreg, a da je to saznao navodno krajem februara 2008. prilikom ambulantnog pregleda na VMA.


Izvor
stasava stasava 21:40 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Protiv pojedinih toliko toga. Šta sve oni sebi dozvoljavaju da analiziraju, interpretiraju i lupetaju (nemam bolji izraz) potpuno nesvesni svojih sposobnosti, znanja i odgovornosti, pa to je neverovatno.

Skabi, ajde priznaj da si ti bila za one "preporuke"?A sta sve tek lekari po "komisijama' dozvoljavaju sebi da lupetaju, sa sve medicinskog znanja i "odgovornosti".
maca22 maca22 21:43 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Jel moze neki link ili kljucna rec za googlovanje gde se vidi da je (na srpskom "nova metoda" koja se u svetu zove "klasicna metoda" ) uvedena je 1971?
scabies scabies 21:46 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,


Pitam zasto umesto da njih pitas o njihovom radu, ovde se obracas?
Ko me je vukao za jezik da kažem da ću odgovoriti
Ali, reč je reč.
Draga Maco, mene stvarno njihov rad uopšte mnogo ne interesuje. Novine ne čitam (gotovo uopšte), tv retko gledam, a i, kako bih ti rekla, imam preča, pametnija i lepša posla u životu. Možda nisam bila dovoljno jasna, ili možda ti nisi shvatila, ali ono što sam ja htela da kažem nije imalo mnogo veze sa novinarima...
maca22 maca22 21:49 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Kako ce neko ovde da se diskredituje zbog neceg sto neko tamo pise? Nidje veze, prosto.
scabies scabies 21:50 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Skabi, ajde priznaj da si ti bila za one "preporuke"?
Jedva shvatih, a možda i nisam... Misliš na one preporuke Ministarstva zdravlja koje se tiču medijskog izveštavanja o zdravstvu? Ako je to u pitanju, moram te razočarati, nisam bila za njih, bila sam zgranuta i smatrala da je to nedopustivo.
scabies scabies 21:53 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Bravo Ivana! Ja ne znam da li se protiv Lehlajtnerove vodi postupak, ali da se ja pitam (hvalaBogu što se ne pitam) ona bi za ovo dobro odležala u nekoj ustanovi zatvorenog tipa.
maca22 maca22 21:55 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

scabies
Bravo Ivana! Ja ne znam da li se protiv Lehlajtnerove vodi postupak, ali da se ja pitam (hvalaBogu što se ne pitam) ona bi za ovo dobro odležala u nekoj ustanovi zatvorenog tipa.

Ma smrtna kazna.
scabies scabies 21:57 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Ma smrtna kazna.
Ja nisam govorila o kazni već o lečenju. Opet ne čitaš pažljivo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:59 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Bravo Ivana! Ja ne znam da li se protiv Lehlajtnerove vodi postupak, ali da se ja pitam (hvalaBogu što se ne pitam) ona bi za ovo dobro odležala u nekoj ustanovi zatvorenog tipa.


Zašto?

Jasmina Lehlajtner predsednica Udruženja za zaštitu pacijenata „Re-akcija” je u emisiji „Uvećanje” na Televiziji B92 izjavila da su nekim pacijentima tokom hirurških intervencija u beogradskim državnim klinikama vađeni zdravi organi i da za to ima dokaze.


Ako je žena u ruci imala papir na kome piše da se Srećku Rankoviću na tom-i-tom pregledu bubreg "ne vidi", a Srećko zna da je jedina operacija na koju je išao ta operacija te aorte - šta Srećko i ona da zaključe?

Ovde je problem nastao zbog toga što LEKAR SA VMA nije našao za shodno da Srećku Rankoviću objasni da "ne vidi" ne znači neophodno i "nema bubreg".

Mislim, kakav je lik taj lekar? Nakon što je rekao Srećku "vi nemate bubreg", a Srećko mu rekao "kako nemam, uvek sam imao", na koju foru je taj lekar uopšte mogao Srećka da ostavi u stanju zblanutosti i zbunjenosti u kojoj se našao, bez ikakvog dodatnog objašnjenja, ili pak slanja na dodatni pregled kojim se definitivno moglo utvrditi da li bubreg atrofirao ili ne.

Jopet ti tvrdim - kriv je lekar, a ne Srećko, i ne Jasmina. Jasmina je samo pokušala da uzme u zaštitu nekog ko joj se s mukom obratio. A tu muku je imao zato što je NEKI LEKAR NAPRAVIO SRANJE.

Naravno, uvek je lakše za zbrku okriviti Jasmine i Krugoline, nego se postarati da do zbrke i ne dođe.
maca22 maca22 22:01 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Ja odlicno citam. Ali to sto pises je neosnovano. Niko ovde se ne moze diskreditovati zbog neceg sto neko drugi tamo negde prica. To je nonsens.

Isto tako niko (pa ni ta zena) nije lud ako se prevari. A svaka cast za laicku online dijagnozu i trpanje u ludnicu.
stasava stasava 22:05 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Ako je to u pitanju, moram te razočarati, nisam bila za njih, bila sam zgranuta i smatrala da je to nedopustivo.

Nisi me razocarala a ni odusevila, jer smatram da to JESTE nedopustivo za svakog normalnog. Ali, zasto konkretnije ne kazes kako ti vidis resenje, moze da bude zanimljivo ? Ja se grozim svakog neprofesionalnog rada, i novinarskog i lekarskog. Ali, vidi, da nije bilo medija, a to moramo da priznamo, mnoge stvari ne bi makle sa mrtve tacke. Ako su neki povecavali tiraz i objavljivali neproverene bombaste naslove to ne znaci da je stanje DOBRO, jer ono je sve samo ne to. Da mediji ne objavljuju nista dok se ne utvrdi "istina"? Kada, za 5-6 godina, a istinu da utvrdjuje "komisija"? A zna se sta je vest, odnosno "sveza" informacija. Ili si htela, a jesi, sigurno, da kazes da na blogu, ovde, budemo obazriviji u prozivanju i etiketiranju? To je vec stvar komentatora koji mogu takvi da budu, ali nemaju obavezu. Ipak, lekari imaju obavezu da postuju Hipokratovu zakletvu.
scabies scabies 22:19 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Niko ovde se ne moze diskreditovati zbog neceg sto neko drugi tamo negde prica.
Ja sam i govorila o tome šta se ovde priča. Ali ne mogu da vodim ovaj razgovor, stvarno, izvini.
A svaka cast za laicku online dijagnozu i trpanje u ludnicu.
Smatram nedopustivim da se ustanove za lečenje psihijatrijskih bolesnika nazivaju ludnicom.
maca22 maca22 22:23 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Izbegavas da pricas o onome sto si sve ovde naopako rekla. Laku noc Scabi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:34 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Zamisli kako je bilo doktoru čije se ime povlačilo po novinama u kontekstu krađe organa.


E, kad si ga već pomenula, da i o njemu nešto kažem.
Dakle, i on je napravio sranje. Operisao čoveka, spasao mu život, a onda propustio da mu nakon toga kaže sve što on o svom novom stanju mora da zna: moguće komplikacije u budućnosti.
Zašto taj čika doktor Srećku Rankoviću nikad, nakon operacije i spašavanja života, nije rekao da njemu može da se desi da mu atrofira bubreg?
A?
Mrzi ga da priča s pacijentima, jel to?

Sam je doprineo tome što su ga neopravdano razvlačili po novinama kao da je kriminalac.
Nije kriminalac.
Ama nije ni potpuno ispravno postupio do kraja u lečenju Srećka Rankovića.
Davanje informacija pacijentu takođe spada u proces lečenja.
scabies scabies 22:34 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Izbegavas da pricas o onome sto si sve ovde naopako rekla.
Izbegavam da postanem neprijatna.
A tebi ako je bitno, evo ja priznajem da pojma nemam i da ne mogu da ti pariram.
scabies scabies 22:40 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Dakle, i on je napravio sranje.
Samo Lehlajtnerova nije? Ona ista što je iz jednog slučaja bubrega kog nema izjavila da se u KCS ljudima kradu organi na operacijama? Ma daaaj!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:47 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Samo Lehlajtnerova nije? Ona ista što je iz jednog slučaja bubrega kog nema izjavila da se u KCS ljudima kradu organi na operacijama? Ma daaaj!


Holclajtnerova (a ne Lehlajtnerova) na scenu hronološki stupa mnogo nakon što je minimum dva doktora u celoj priči već napravilo sranje neopevanih razmera.

Sve što je pogrešila, pogrešila je zato što su joj lekari uskratili sve informacije koje je morala imati da ne bi pogrešila. Ja joj, na primer, verujem da joj Srećko Ranković nije bio jedini koji joj je došao s nekom takvom pričom, iz koje nije mogla ništa drugo da zaključi do toga što je zaključila.

Nije ona kriva što je zaključila to što je zaključila. Krivi su oni što su su krili relevantne informacije pre svega pred Srećkom Rankovićem, a verovatno i pred drugim pacijentima - iz samo njima znanih razloga.

Lekari su ti koji su se igrali gluvih telefona. Jasmina je samo imala tu nesreću da se našla poslednja u nizu, ona koja treba da verbalizuje sve što su oni do tog trenutka skremblovali.
stasava stasava 22:56 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Vazno pitanje je zasto je Ministar Daliju iz EU obecao "jos vecu transparentnost", kada vidimo da ama bas nista nije transparentno.Zasto su u Komisiji za strucni nadzor bili lekari koji su vec bili pod istragom? Zanemarimo pricu o "trovanju" citostaticima, lekari su u pritvoru i "kraba' se nastavlja. Tu je "komisija" ekspresno zavrsila posao(kako naprasno tako brzo ), po metodu "slucajnih uzoraka", i po recima komisije sve je radjeno po pravilima struke(o, kako eksploatisana sintagma), po recima Ministra po americkim i engleskim standardima. Sta to znaci, u srpskoj medicini "po americkim i engleskim standardima"? Jesu li ti standardi kod nas samo prihvaceni ili su obavezujuci? Da li ti standardi podrazumevaju "klasicne" ili "savremene" metode , za koje nasi radiolozi i ne znaju kako se primenjuju? Koje seminare onda organizuju jake farmaceutske kuce? Ili za Ligu sampiona to nije potrebno?
maca22 maca22 23:00 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

stasava
Koje seminare onda organizuju jake farmaceutske kuce?

Mogu slati lekare i na medjunarodne kongrese (pretostavimo za velikom reputacijom, a ne opet farmacaetuski pristrasne), ali niko ne obavezuje doktora niti to da odslusa, niti da primeni. Sto rece AnaWith... moze samo i da se svrcka.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:00 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Vazno pitanje je zasto je Ministar Daliju iz EU obecao "jos vecu transparentnost", kada vidimo da ama bas nista nije transparentno


E, sutra ranom zorom, uz prvu jutarnju, sedam da pišem Daliju!
Da mu se zahvalim što hoće da da pare, ali i da mu pobrojim čime sve da ih uslovi!
Eto!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:04 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Krugolina Borup
Samo Lehlajtnerova nije? Ona ista što je iz jednog slučaja bubrega kog nema izjavila da se u KCS ljudima kradu organi na operacijama? Ma daaaj!


Holclajtnerova (a ne Lehlajtnerova) na scenu hronološki stupa mnogo nakon što je minimum dva doktora u celoj priči već napravilo sranje neopevanih razmera.

Sve što je pogrešila, pogrešila je zato što su joj lekari uskratili sve informacije koje je morala imati da ne bi pogrešila. Ja joj, na primer, verujem da joj Srećko Ranković nije bio jedini koji joj je došao s nekom takvom pričom, iz koje nije mogla ništa drugo da zaključi do toga što je zaključila.

Nije ona kriva što je zaključila to što je zaključila. Krivi su oni što su su krili relevantne informacije pre svega pred Srećkom Rankovićem, a verovatno i pred drugim pacijentima - iz samo njima znanih razloga.

Lekari su ti koji su se igrali gluvih telefona. Jasmina je samo imala tu nesreću da se našla poslednja u nizu, ona koja treba da verbalizuje sve što su oni do tog trenutka skremblovali.

Krugolina, na kraju ćeš ti njih lepo sve da pobediš..Drugačiji ishod je nemoguć...Navijam....bre...
maca22 maca22 23:09 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Krugolina Borup
Vazno pitanje je zasto je Ministar Daliju iz EU obecao "jos vecu transparentnost", kada vidimo da ama bas nista nije transparentno


E, sutra ranom zorom, uz prvu jutarnju, sedam da pišem Daliju!
Da mu se zahvalim što hoće da da pare, ali i da mu pobrojim čime sve da ih uslovi!
Eto!

ivana23 ivana23 23:22 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

- Niste narode procitali tekst koji sam lnkovala, pa polovina ove diskusije pada u vodu...

- Ipak je Lehlajtnerova, posto je Holclajtnerova (bar po Googlu - astrolog).

- Rankoviću je ambulantno u Vojnomedicinskoj akademiji izrečena sumnja da mu nedostaje levi bubreg. Nakon toga on je pismeno obavešten da se javi radi daljih ispitivanja, ali on to nije uradio.



Krugolina Borup Krugolina Borup 23:26 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

- Ipak je Lehlajtnerova, posto je Holclajtnerova (bar po Googlu - astrolog).


Aiiiii!!!
My bad.
Izvinjenje i jednoj i drugoj.
Vata me Alchajmer, totalno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:28 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Rankoviću je ambulantno u Vojnomedicinskoj akademiji izrečena sumnja da mu nedostaje levi bubreg.


To piše na tom linku što si ti dala.
A na papiru koji ima, i koji je prikazivan u medijima, piše da se bubreg "ne vidi".
To da je reč o "sumnji" a ne stanju stvari ispinovano je kasnije, nakon što je cela stvar pukla, i kad su nam stručnjaci svima objasnili da "ne vidi se" ne znači "nema", već samo znači "sumnju da nema".

scabies scabies 23:29 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

A osvrt na ovo:
- Rankoviću je ambulantno u Vojnomedicinskoj akademiji izrečena sumnja da mu nedostaje levi bubreg. Nakon toga on je pismeno obavešten da se javi radi daljih ispitivanja, ali on to nije uradio.
A?
maca22 maca22 23:30 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Krugolina Borup
- Ipak je Lehlajtnerova, posto je Holclajtnerova (bar po Googlu - astrolog).


Aiiiii!!!
My bad.
Izvinjenje i jednoj i drugoj.
Vata me Alchajmer, totalno.

Awww, they must be related.
maca22 maca22 23:45 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

scabies
A osvrt na ovo:
- Rankoviću je ambulantno u Vojnomedicinskoj akademiji izrečena sumnja da mu nedostaje levi bubreg. Nakon toga on je pismeno obavešten da se javi radi daljih ispitivanja, ali on to nije uradio.
A?

Zakazili su mu, u isto vreme ali sledece godine, a coveku se zurilo, pa je svratio do privatne klinice.
strenum strenum 23:45 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Davanje informacija pacijentu takođe spada u proces lečenja.


Isli smo u prvo redovno savetovaliste sa bebinih mesec dana. Doktorica zauzeta, profesionalan ok stav, kratko odgovorila na sva pitanja, ali je odgovorila.

Razgovor sa sestrom:

Scena 1
Ja: Sta da radim u situacijama kada mi je potrebna hitna lekarska pomoc za dete?
Ona: Nemojte da panicite.
Ja: Svakako ne panicim, ali me zanima gde da odvedem dete ako se razboli mimo vaseg radnog vremena.
Ona: Ne treba da vodite dete lekaru svaki put kad se nakaslje.
Ja:Nisam ni rekla da cu to raditi, samo me zanima gde da odvedem dete ako se razboli van vaseg radnog vremena.
Ona: Dezurna je ta i ta ambulanta itd.

Scena 2
Davanje vakcine
Ona: Sad ce dobiti vakcinu, ona uglavnom ne izaziva nikakve nezeljene efekte, osim u izuzetno retkim slucajevima.
Ja: Koji su nezeljeni efekti?
Ona: To se desava izuzetno ratko.
Ja: Koliko retko i koji su nezeljeni efekti?
Ona: O tom po tom.
Ja:

Eto, cuva me zena od mene same, da ja ne panicim, pa bolje da ne znam koja su nezeljena dejstva i jos bolje za mene ako ne znam gde voditi dete ako mu pozli nocu ili vikendom... Za svaki slucaj

maca22 maca22 23:47 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

strenum

Eto, cuva me zena od mene same, da ja ne panicim, pa bolje da ne znam koja su nezeljena dejstva i jos bolje za mene ako ne znam gde voditi dete ako mu pozli nocu ili vikendom... Za svaki slucaj

Svi smo mi za ustanovu zatvorenog tipa po njima, vidim ja.
stasava stasava 23:50 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Zakazili su mu, u isto vreme ali sledece godine, a coveku se zurilo, pa je svratio do privatne klinice.

A po preporuci onog sa drzavne!
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:50 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

Scena 2
Davanje vakcine
Ona: Sad ce dobiti vakcinu, ona uglavnom ne izaziva nikakve nezeljene efekte, osim u izuzetno retkim slucajevima.
Ja: Koji su nezeljeni efekti?
Ona: To se desava izuzetno ratko.
Ja: Koliko retko i koji su nezeljeni efekti?
Ona: O tom po tom.


E, o tome ja pričam!
Tako je i Srećko Ranković prošao.
Tako je i papazjanija s bubregom nastala.
ZBOG USKRAĆIVANJA INFORMACIJA.
ivana23 ivana23 23:58 20.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

maca22

scabies
A osvrt na ovo:
- Rankoviću je ambulantno u Vojnomedicinskoj akademiji izrečena sumnja da mu nedostaje levi bubreg. Nakon toga on je pismeno obavešten da se javi radi daljih ispitivanja, ali on to nije uradio.A?
Zakazili su mu, u isto vreme ali sledece godine, a coveku se zurilo, pa je svratio do privatne klinice.

Zasto imas potrebu da pises nesto o cemu nisi upucena? U pozivu je pisalo da se hitno javi VMA.

Tako je dignuta frka i za onog decka sto se posekao pre neki dan, a posle se videlo da je bila samo roditeljska (razumljiva) panika u pitanju.
maca22 maca22 00:04 21.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

ivana23
U pozivu je pisalo da se hitno javi VMA.

Salu na stranu, ne znam da mu je receno "hitno" da se javi. To ti znas. Ne znam zasto se nije javio. To sam napisala u sali jer to je razlog zasto se ja "hitno ne javim". Zakazu mi za 3/4 godine kasnije, pa se snalazim sama.
maca22 maca22 00:21 21.07.2010

Re: Krugolina i društvo,

stasava
Vazno pitanje je zasto je Ministar Daliju iz EU obecao "jos vecu transparentnost", kada vidimo da ama bas nista nije transparentno.Zasto su u Komisiji za strucni nadzor bili lekari koji su vec bili pod istragom? Zanemarimo pricu o "trovanju" citostaticima, lekari su u pritvoru i "kraba' se nastavlja. Tu je "komisija" ekspresno zavrsila posao(kako naprasno tako brzo ), po metodu "slucajnih uzoraka", i po recima komisije sve je radjeno po pravilima struke(o, kako eksploatisana sintagma), po recima Ministra po americkim i engleskim standardima. Sta to znaci, u srpskoj medicini "po americkim i engleskim standardima"? Jesu li ti standardi kod nas samo prihvaceni ili su obavezujuci? Da li ti standardi podrazumevaju "klasicne" ili "savremene" metode , za koje nasi radiolozi i ne znaju kako se primenjuju? Koje seminare onda organizuju jake farmaceutske kuce? Ili za Ligu sampiona to nije potrebno?

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=07&dd=21&nav_id=446841

E sad nije da nasi radiolozi ne znaju novu metodu, vec rade isto sto i u okruzenju. Sto mozda znaci da rade i oni novu metodu... samo ne znaju da je to nova metoda...
zilikaka zilikaka 22:46 20.07.2010

Moram da uljetim!

Maco, izvini, ali mislim da je scaby u dooobroj meri upravu.
Bez namere da tumačim ono što je rekla, jer je bila vrlo jasna, mislim da ipak niste pažljivo pročitale.
Opšti trend je površno i senzacionalističko prezentovanje ozbiljnih stvari od strane novinara. Sa druge strane, sve se završava nakon nedelju dana, kad vest postane bajata. Koliko njih je uronilo u posao ozbiljno, tražilo tumačenje stručnjaka i ZAJAHALO PROBLEM?
Koliko god brzo prašinu podigli, niko od njih ni prstom ne mrda da stvar isprati do kraja. Čast izuzecima koje nabrajaš na prste jedne ruke, i koji zaista rade istraživačko novinarstvo, i isteraju mečku iz rupe.
Bez namere da branim lekare, jer sami sebe onoliiiiko ofiraju, ali ponekad ih razumem. Naročito pojedince koji ni luk jeli ni luk mirisali, čitaju o sebi i svojoj profesiji nebuloze.
Mene živo zanima da li će Kru dobiti integralnu verziju izveštaja, pa kada je objavi hajte da zatalasamo kako treba. I ISTERAMO JEDNOM STVAR DO KRAJA!
Tumačenja struke će biti neophodna, i na toj krivini čekamo scaby i sve druge, pa kom obojci kom opanci.
maca22 maca22 22:52 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ne, ne. Krugolina ne moze da isteruje do kraja jer je laik, isti kao i svi ti novinari. Bolje da se ne paca. (moze i belu kosulju da zaradi)
zilikaka zilikaka 23:00 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Eto ti ga sad!
Danas mi se na poslu desila slična situacija, kad se ljudi naoštre bez stvarne potrebe, a to se najbolje rešava humorom.
Evo, sad ja prozivam scaby da obeća da će dati sve od sebe prilikom STRUČNOG tumačenja očekivanog nam izveštaja! To naravno podrazumeva i konsultacije sa bolje upućenim joj kolegama.
U svakom slučaju, nismo ni mi veverice, pa ćemo postavljati niz pitanja i podpitanja Važi?
scabies scabies 23:01 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ne, nisi je razumela.
Maco, hvala ti, ali meni ne treba zastupnik, ni tumač mojih izjava.
Krugolina ne moze da isteruje do kraja jer je laik, isti kao i svi ti novinari.
Ne znam gde si ti to pročitala? Ima jedna interesantna stvar, ni znanje ni ne znanje ne mogu da se sakriju kad se dotakne neke teme. Ja pojma nemam da li je (formalno) laik onaj ko je napisao bilo koji članak, ali vrlo često vidim da pojma nema o tome o čemu piše. To sve je nekad smešno, a mnogo češće opasno.
Ima jedna doktorska koja kaže: "Pametni sve znaju o medicini, samo smo mi glupi morali da je završimo." Ili tako već nekako.
maca22 maca22 23:03 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

@ zilikaka
Naravno. :)
(cim na Kukovo leto Kru dobije te izvestaje :S )
zilikaka zilikaka 23:04 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ima jedna doktorska koja kaže: "Pametni sve znaju o medicini, samo smo mi glupi morali da je završimo." Ili tako već nekako.

A ima i druga, koja kaže: "Doktor je tu da zabavi pacijenta dok priroda ne učini svoje"
zilikaka zilikaka 23:05 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

maca22
@ zilikakaNaravno. :) (cim na Kukovo leto Kru dobije te izvestaje :S )

Pazi kad smem da stavim banku da će ih dobiti!
scabies scabies 23:07 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

"Doktor je tu da zabavi pacijenta dok priroda ne učini svoje"
Medicus curat, natura sanat, čini mi se...
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:08 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ima jedna doktorska koja kaže: "Pametni sve znaju o medicini, samo smo mi glupi morali da je završimo." Ili tako već nekako.


A ima i ona doktorska: "Žena nikad nije bliža smrti nego kad novi život rađa" (minimum 6 ginekologa mi je to citiralo, dok smo obilazili porodilišta, hebote, jel im to na ispitu na fakultetu uslov za diplomu??).

A to je glupost. Danas je maternalna smrtnost - pod uslovom da se primenjuju sve do sada poznate metode - stvar koja se u potpunosti može izbeći (izvor: SZO). Nema razloga da žena - u normalnoj, civilizovanoj zemlji, ne u Africi i Aziji - umre na porođaju. A naši će ti "stručnjaci" reći da MORA određeni broj njih da umre. Znaju oni. Učili na fakultetu. Pre 40 godina.
stasava stasava 23:09 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

ma jedna doktorska koja kaže: "Pametni sve znaju o medicini, samo smo mi glupi morali da je završimo." Ili tako već nekako.

Slusaj jedan psihijatrijski. od tvog kolege, psihijatra:Za normalnog coveka dva i dva je cetiri, za neurotika dva i dva je cetiri i on se uzasno jede zbog toga, za psihoticara je dva i dva pet, i on uopste ne haje zbog toga. Koje asocijacije ovaj vic izaziva kod mene....necu komentarisati, uzdrzacu se.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:10 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

kad se ljudi naoštre bez stvarne potrebe


I ja ih samo gledam, i pitam se šta im je obema?
A još nije pun Mesec...
zilikaka zilikaka 23:11 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Pa ne bih se baš složila da je prevod adekvatan. Ovde je naglasak na ZABAVITI
scabies scabies 23:12 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

sad ja prozivam scaby da obeća da će dati sve od sebe prilikom STRUČNOG tumačenja očekivanog nam izveštaja
Ja sam mislila da smo tu temu apsolvirali. Za stručna tumačenja morate pitati nekoga ko je stručan. Ja sam komentator kao i svi ostali.
scabies scabies 23:17 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Za normalnog coveka dva i dva je cetiri, za neurotika dva i dva je cetiri i on se uzasno jede zbog toga, za psihoticara je dva i dva pet, i on uopste ne haje zbog toga

Kad smo već stigli do viceva:
Otišli u lov na patke internista, psihijatar, hirurg i patolog. Izleti prvo jato, internista potegne, nanišani i - ne opali. Pitaju ga što nisi pucao, on kaže: "Ja sam mislio da su to patke, ali nisam bio siguran." Ponovi se isto sa psihijatrom, on kaže: "Ja sam znao da su to patke,ali nisam siguran da su one svesne da su patke." Izleti treće jato, hirurg potegne, bam-bam-bam, napravi masakr i kaže patologu: "Idi vidi da li su to bile patke."
zilikaka zilikaka 23:18 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

scabies
sad ja prozivam scaby da obeća da će dati sve od sebe prilikom STRUČNOG tumačenja očekivanog nam izveštajaJa sam mislila da smo tu temu apsolvirali. Za stručna tumačenja morate pitati nekoga ko je stručan. Ja sam komentator kao i svi ostali.

To naravno podrazumeva i konsultacije sa bolje upućenim joj kolegama.

Draga, ne paziš na času!
maca22 maca22 23:18 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Krugolina Borup
kad se ljudi naoštre bez stvarne potrebe


I ja ih samo gledam, i pitam se šta im je obema?
A još nije pun Mesec...

Generalno, pritegnem kad neko kaze da su dva i dva pet, da objasne zasto je to tako. Jer se uzasno jedem oko toga. I tek sad mi stasava kaze da ne haju...
stasava stasava 23:20 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Nema razloga da žena - u normalnoj, civilizovanoj zemlji, ne u Africi i Aziji - umre na porođaju. A naši će ti "stručnjaci" reći da MORA određeni broj njih da umre. Znaju oni. Učili na fakultetu. Pre 40 godina.

A kad im zena umre jer nisu radili ni onako kako su ucili na fakultetu pre 40 godina komisija ce da utvrdi da se to desava u tri cetvrtine covecanstva-Azija, Afrika, mora i okeani sa sve delfina!
scabies scabies 23:22 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Generalno, pritegnem kad neko kaze da su dva i dva pet, da objasne zasto je to tako. Jer se nerviram oko toga. I tek sad mi stasava kaze da ne haju...
Svaka čast za online dijagnozu.
stasava stasava 23:24 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

kaže patologu: "Idi vidi da li su to bile patke."

Scaby, pa isto mislimo!
maca22 maca22 23:26 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ja bih bila najsrecnija kad bi se placalo podrzavanju Kru & MH. Radis ono sto volis.

(vracaj tekst :))
scabies scabies 23:34 20.07.2010

Re: Moram da uljetim!

Ja bih bila najsrecnija kad bi se placalo podrzavanju Kru & MH. Radis ono sto volis.
Baš tako. Postoje neke satisfakcije koje se ne mogu izraziti novčanim jedinicama. Misli o tome.
yugaya yugaya 10:15 21.07.2010

da li...

...je jos neko iscitao divni kvazi-PR prirucnik o doktorima i novinarima na sajtu LKS koji tamo privatno pedluje predsednica iste?

A da ona malo plati 'strucne' za to da joj objasne neke stvari - ili barem da to sto je tamo napisala i verovatno za to dobila ( sebi dodelila more likely) i neke pare barem procita pre nego sto progovori?
evo da je citiram sa sve primerima iz njene poslednje izjave (njena upustva su boldovana, mozete naci ostatak ovde:

Osnovne greške lekara u komunikacij
sa medijima:
-ćutanje ili odbijanje saradnje
-nedostupnost
-pokušaji da sami kreiraju i definišu vest
umesto novinara

"To što se pripisuje lekarima poslednjih nedelja ni Mengele nije radio u koncentracionim logorima.

-pokušaji da se vest učini mnogo manje
važnom nego što jeste
U objavljenim tekstovima, ističe naša sagovornica, delovi izveštaja su "izvrtani"

Postoji osećaj lekara da mediji vode neku
vrstu krstaških ratova sa više ili manje
poznatom namerom

ali sam ubeđena da postoje neki ljudi kojima je jedini cilj da prave afere.

To nije mogao novinar sam da napiše,

pokazati jasan interes za sigurnost i zdravlje
populacije

Ona napominje da je nedopustivo uznemiravanje javnosti,

ne potcenjavati javnost izjavama da je problem
previše složen
Tvrdnja da o terapiji odlučuju nestručni lekari je apsurdna, ako se zna koliko godina radioterapeuti provedu školujući se za taj poziv"

zbog velikog uznemiravanja javnosti koje može da ima dalekosežne posledice, to zahteva reakciju državnih organa.
(ovaj joj biser spada i u krstaske ratove )

ne uskraćivati podatke (ni jedan jedini konkretan podatak u celoj izjavi btw)

davati izjave koje treba da razreše dileme javnosti

informacije dati pravovremeno i dovoljno rano - (ovakvi izvestaji su njima dostupni na uvid mnogo pre nego sto ih se docepaju zli novinari, imali su fore da se pripreme)

Sve ostalo može dovesti do pojave tračeva
do pogrešne procene rizika,stvoriti
negativan ugled pojedinca i institucije i
dovesti do gubitka poverenja


a jel'?

"Senzacionalizam šteti zdravstvu" b92
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:26 21.07.2010

Re: Kako ce se zvati ova akcija?

"Senzacionalizam šteti zdravstvu".
Nije nego.
Zdravstvo šteti zdravstvu!
Zato što oni koji ga čine odbijaju da se promene!
Da nije tako, ne bi bilo ni materijala za "senzacionalizam".
stasava stasava 00:26 21.07.2010

Re: Kako ce se zvati ova akcija?

Naravno da senzacionalizam steti , svima, bas svima. Vise transparentnosti od strane MZ , manje ce biti prostora za manipulacije od strane neprofesionalnih novinara.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:27 21.07.2010

Re: Kako ce se zvati ova akcija?

Vise transparentnosti od strane MZ , manje ce biti prostora za manipulacije od strane neprofesionalnih novinara


Upravo!
Da oni daju adekvatne informacije, ne bi morali novinari da se dovijaju da ih nađu na drugom mestu!
mlekac mlekac 02:13 21.07.2010

Nesto mi se javlja

da ce ministar opet da skokne do Nemacke, pa ce, usput, da priupita skoropenzionisanog oktoPola koja je najbolja metoda...

A onda ce, mozda i da nas izvesti o tome.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:11 21.07.2010

Re: Nesto mi se javlja

da ce ministar opet da skokne do Nemacke,


Skoro.
Ene ga u Briselu.
apach92 apach92 21:04 21.07.2010

Re: Nesto mi se javlja

malo da nas obraduje lepim vestima o parama, samo jos fali da ostane u kosulji zavrnutih rukava dok blagovesti.

A ako ovaki kaki su nasednu na tu hrpu para ima da je razbucaju ko dete zvecku
jednatanja jednatanja 08:50 21.07.2010

Mislila sam

da ćeš da reaguješ. Mene ustvari iz Srbije najviše zgražavaju ove vesti iz zdravstva, iako znam da ima verivatno pregršt pozitivnih priča, koje ne ugledaju svetlo dana u medijima. Ali kad pročitam izjave lekara kao što si gore navela ili izjavu da je sasvim OK da klasičnom metodom "kad se zrači materica dodje do oštećenja debelog creva", ne mogu da ne reagujem na taj jako, jako poguban odnos srpskog zdravstvenog radnika.

Kad sam studirala u Americi nerviralo me to što studenti nikad nisu bili zadovoljni hranom u studenstkom domu (za naše standarde bila je to prava kraljevska gozba). E pa za 4 godine dok sam tamo bila zbog konstantnog negodovanja studenata taj ogroman izbor hrane se verovali-ili-ne mnogo poboljšao, od odličnog na bolje. Tada sam shvatila da nikad ne treba zatvarati usta jer uvek može bolje. Zato ne razumem tog doktora kojem je OK da ošteti debelo crevo tokom zračenja iako ne mora tako da bude, samo kad bi se malo potrudili da usavrše metode.

Nikad ne zatvarajte usta, nikad ne posustajte u potrazi za boljim, naprednijim, lepšim, jer vi to zaslužujete!!!
mecabg mecabg 09:30 21.07.2010

Riba od glave smrdi, ali se4 od repa čisti

He he he, a što misliš da je ministar zdravlja otišao u Nemačku???
Možda da vidi kakvi će beli mantili biti moderni ove godine?

blokator blokator 16:03 23.07.2010

Izvestaji i izvestaji

Sve rasprave o zdravstvu Srbije,na kraju zavrse kao velika nula.Kada se prate mediji,odmah posle negativnih(da ne kazem kriminalnih) dogadjaja,pojavljuju se "pozitivni tekstovi" ili "pozitivni komentari " koji obavezno u sebi imaju reci:vrhunski,svetski,prvi put,najmoderniji,najskuplji,...Posto kod nas partije kontrolisu sve pa i zdravstvo i medije,partijske organizacije veoma brzo reaguju na sve sto u javnost dospe,a ne odgovara slikama kao iz vremena sletova i stafete mladosti.Sve rasprave na blogovima ,spinuju se prema minimizaranju stete,sto se vidi cak i ovom slucaju "neznanju radiologa" i "masovnosti korupcije"(nazalost i ministar je svetan ,da ne sme uznemiriti javnost podacima sa "terena" ili svoje ustanove,gde se mora vratiti).Vec je navedena izjava direktora ginekolske klinike "Narodni front",koji je javno rekao da trecina ginekologa nema dovoljno znanja za rad u bolnici.Posle toga,direktor "Zvezdare" izjavljuje "Naš problem je što ne znaju svi anesteziolozi da daju epidural već samo tri".Da li neko postavio pitanje,kako je moguce da takve klinike nemaju prijavljenu smrt pacijenta ili greske u lecenjuu lecenju ako rade kadrovi koji nisu smeli poloziti specijalisticke ispite bez zadvovoljavajuceg znanja i vestina? Pogledajmo,ponovno,ortopedsku bolnicu "Banjica",elitna srpska bolnica,pacijenti(veliki broj bolesnika sa pratecim obolenjima i u godinama) polugoli leze u krevetima,dehidrirani od vrucine, ali "svetski rezultati" sto se kosi sa zdravim razumom i slikom koju svi vide.Hajde da pogledamo slucaj "bubreg" kroz kliniku u kojoj je operisan.Klinicki centar Srbije,vrhunski lekari,korupcija zvanicno sporadicna,svi uticajni lekari zaposleni u toj ustanovi,dva uhapsena profesora hirurgije prosle godine zbog mita,vest od jucer: "...jedan od tri najbolja i najistaknutija hirurga u KCS uhapsen zbog mita.."(naravno vest prosla neopazeno jer ne odgovara upravi KCS).Podjimo dalje i zapitajmo se koliko gresaka u lecenju,koje su dovele do smrti velikom broju pacijenata ,"vrhunski strucnjaci" nisu prijavili ministarstvu zdravlja ili saopstili porodicama?Pogledajmo kroz deo knjige patologa KCS gde se dogodio slucaj "bubreg",kako funckionise klinika o kojoj govorimo i kako patolog, zajedno sa svim ucesnicima, zataskao ubistvo nerodjenog deteta:
- Žena je operisana na Drugoj hirurškoj klinici. Što je najgore, hirurzi ni tokom operacije nisu primetili da je u pitanju trudnoća a ne tumor. Izvadili su matericu sa plodom i poslali u laboratoriju na analizu. Tek je laborant primetio da je reč o bebi. Iako se svi materijali nalaze zaključani u laboratoriji, taj materijal je tokom noći nestao. Profesor koji je rukovodio operacijom kažnjen je tako što godinu dana nije mogao da bude šef operativne ekipe. Što je najgore, pacijentkinji, a ni njenom suprugu, koji su se inače lečili od steriliteta, nije rečena istina, već je otpuštena kao uspešno izlečena od tumora, na šta su se oni zahvalili lekarima - priča dr Marija Jančić-Zguricas.
Hajde sada nesto svezije,desavanje ista klinika,izvestaj smrti pacijenta koji je umro od komplikacija nastalih posle obolenja zuba:
„Mada je bolesnik bio pregledan dva puta od strane hirurga, perforativni ulkus i akutni abdomen nije bio prepoznat i dijagnostifikovan... Pri pregledu od strane hirurga nije obraćena pažnja na postojanje infekcije u medijastinumu jer pregled nije zahtevan od strane maksilofacijalnog hirurga.“(izvestaj lekarske komisije)
Problem koji se prvi mora resavati,jeste problem laziranja medicinske dokumentacije, bez toga nema niti govora o bilo cemu pozitivnom u zdravstvu za buduce pacijente.
maca22 maca22 13:30 25.07.2010

OFF

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana