Društvo| Politika

Šta reći, a suzu ne pustiti?

Atomski mrav RSS / 21.07.2010. u 14:19
Sinoć sam zatekao strašnu scenu vraćajući se u stan... deo Bulevara oslobođenja u Novom Sadu (kolovozna traka kod stadiona Vojvodine) je bio blokiran vozilima policije, rotaciona svetla, traka za obeležavanje, telo na drumu... Prethodne noći je došlo do pucnjave u Fruškogorskoj ulici pa sam u prvi mah pomislio da se i ovde nešto slično dogodilo. Onda sam primetio oštećeni Reno Clio na parkingu i saznao od okupljenih ljudi da je u pitanju saobraćajna nesreća. Dete koje je na rolerima prelazilo pešački prelaz je udario motocikl koji se velikom brzinom (i kako neki kažu, na zadnjem točku) kretao Bulevarom oslobođenja iz pravca Mosta slobode. Udarac je bio toliko jak da je telo nesrećnog deteta završilo daleko od pešačkog prelaza, a motocikl je potom udario u propisno parkirani Reno Clio i oštetio ga. Dete je ostalo na mestu mrtvo, motociklista i druga osoba koja je bila na motociklu su prevezeni u Urgentni centar.
 
59576_1105-saobracajna-nesreca-bulevar-oslobodjenja-novi-sad-stradala-devojcica-foto-kamasi_f.jpg?ver=1279657655 

Više detalja o ovome možete pročitati u Blicu: http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/199331/Motociklista-ubio-decaka-vozeci-na-zadnjem-tocku

„Besni motoristi" se već duže vremena bahate Bulevarom oslobođenja (a i drugim ulicama) u Novom Sadu i nikom ništa. Policija ne može da ih zaustavi (a ne bi se reklo ni da se previše trudi), gromoglasno najavljivani video nadzor raskrsnica i dalje nije u funkciji. Takođe, „rolerdžije" znaju da budu raspoloženi za svakakve akrobacije. Nedaleko od mesta nesreće, na raskrsnici Bulevara oslobođenja i Ulice Maksima Gorkog je pre neki dan mladić na rolerima izleteo na pešački prelaz i zamalo oborio dva pešaka i umalo bio i sam oboren od strane automobila koji je imao uslovno skretanje na semaforu...

Možda bi trebalo ograničiti upotrebu motocikala u naseljenim mestima (ograničenje po kubikaži, snazi, itd.) a i rolera (ograničiti njihovu upotrebu tamo gde nema saobraćaja - parkovi, nasip pored Dunava, Ada Ciganlija i slično). Možda to i nisu dobre ni izvodljive ideje, ali trebalo bi razmišljati o tome kako sprečiti ovakve nesreće.

Umesto toga, nakon što su vlasti konačno odlučile da donesu novi Zakon o osnovama bezbednosti saobraćaja koji je trebalo da svojim strožijim odredbama doprinese povećanju bezbednosti u saobraćaju, doneta je i odluka koja ima dijametralno suprotni efekat:

Beta | 12. 07. 2010. - 11:27h |

Za najteže saobraćajne prekršaje, za koje je bila predviđena isključivo kazna od 15, odnosno 45 dana zatvora, izmenama zakona koje su ušle u skupštinsku proceduru predlaže se i alternativna novčana kazna.
Vlada je taj predlog obrazložila činjenicom da je otkriven veliki broj prekršaja, pa bi uvođenjem alternativne novčane kazne država, umesto što ima troškove izdržavanja prekršilaca u zatvoru, imala prihode.

Teoretski bi iznos naplaćenih kazni za prekršaje iz člana 330, koji se menja, u prvih pet meseci 2010. godine bio više od 430 miliona dinara.

S obzirom da je znatan deo novčanih sredstava od naplaćenih novčanih kazni predviđen za unapređenje bezbednosti saobraćaja, pozitivan efekat primene ovakvog rešenja bi bio višestruk, navodi se u obrazloženju izmena.

Sada je članom 330 predviđena kazna od 15 dana zatvora i 14 kaznenih poena za prekršaje među kojima je vožnju bez vozačke dozvole, vožnju sa više od dva promila alkohola, prekoračenje veće od 70 kilometara na čas (km/h) u naselju, 80 km/h van naselja ili 60 km/h u zoni škole.

Ukoliko je vozač uz neki od tih prekršaja izazvao saobraćajnu nesreću, kazna je 45 dana zatvora i 16 kaznenih poena. Kao alternativa zatvorskoj, predlaže se novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara, odnosno 120.000 do 150.000 dinara ako je izazvana i nesreća.

(Članak iz Blica: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/197939/Novcana-kazna-za-najteze-saobracajne-prekrsaje)

Dakle, zato što su vlasti skontale da ima veliki broj ovakvih prekršaja, umesto da preduzme neke korake u cilju suzbijanja istih, vlast zarade radi odlučuje da ih praktično stimuliše! A i zatvori su nam prepuni... Ako imaš love, slobodno gazi do daske! Samo nek' se okreće turbina. Para vrti gde burgija neće, ako upadneš u problem sa zakonom, tu je sveprisutna korupcija u policiji i pravosuđu da pritekne u pomoć. A država donošenjem propisa to još podstiče!



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 14:44 21.07.2010

Uh... koliko sam tužna i besna

Obesni mamlazi na motorima divljaju i po mom zavičajnom gradiću, a policija na to kaže: -Pa neko im javi i oni se razbeže... Mislim, kao da ne znaju ko su i gde žive. Jedan od njih je bahateći se pre godinu dana poginuo i ostavio za sobom malecku ćerkicu. Njegovi drugari i dalje rade isto... Brzinom većom od 150 km/h proleću najprometnijom ulicom u gradu u kojoj se nalaze dva vrtića i jedna osnova škola.

Na Adi Ciganliji svako malo se neki pametnjaković vozika motorom po pešačkoj stazi.

Nema ništa od kažnjavanja. Ni zatvor, ni pare. Oduzeti budali i dozvolu i vozilo.
Atomski mrav Atomski mrav 15:12 21.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

Oduzeti budali i dozvolu i vozilo.

Tako je. I stroge kazne za te što se vozikaju pešačkim stazama. A ne da im se popuštata, okreće glava na drugu stranu...

Strašno je što to dete raste bez oca zbog njegove opsesije motorima. A ovo što se juče desilo je još strašnije...
maca22 maca22 15:34 21.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

Pa i po ulicama u centru BG nocu luduju i samo cekam kad ce da iskliznu i pokose pesake. Zapravo, to se vec desilo na Terazijama.
vishnja92 vishnja92 22:38 21.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

Jedan od njih je bahateći se pre godinu dana poginuo

gora je varijanta da pogine neko ko se tu sasvim slucajno zatekao.

kapiram da nije ljudski&moralno odmeravati zivote etc etc, ali ovde je u pitanju donosenje odluke o tudjem zivotu satro slucajnim ugrozavanjem istog, a to bas i ne bi trebalo da moze.

pre 6-7 godina kreten (da, kreten. nije u pitanju greska, glupost niti okolnosti nego tek - kretenizam) je izazvao tesku saobracajku u kojoj je jedan momak (kolega i saputnik) poginuo a drugi ostao invalid. ovom nije bilo nista. tata ga je izvukao iz procesa i oprao za skupe novce, tek da bi mu omogucio da dve godine kasnije ubije pola tudje porodice (otac + cerka) na isti nacin.

tu je trebalo da odleze i murkani i sudije - bez pardona, kao saucesnici u ubistvu.
ua drotovi
Atomski mrav Atomski mrav 23:00 21.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

Sve mi se čini da je borba protiv korupcije u neku ruku klasna borba - borba protiv mogućnosti bogatih da novcem kupe i plate sve: poštenje, titulu pa i ljudski život...
Što je najgore, predložene izmene Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja donekle legalizuju takve stvari!
Biljana 77 Biljana 77 09:25 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

gora je varijanta da pogine neko ko se tu sasvim slucajno zatekao.

Naravno to se ne dovodi u pitanje. On mi je više primer potpune ignorancije. Ožalili su ga, sahranili i njegovi prijatelji i dalje rade apsolutno isto. Pitam se imaju li bar strah za sopstveni život, ako nemaju poštovanja za tuđ?
vishnja92 vishnja92 10:56 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

pa da, razumemo se.
mislim da je kod takvih prisutna ona vrsta tupavosti koja se ispoljava u "to se desava drugima"
Atomski mrav Atomski mrav 11:26 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

mislim da je kod takvih prisutna ona vrsta tupavosti koja se ispoljava u "to se desava drugima"

A to će biti još i stimulisano od strane države ako se usvoje ove izmene Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja...
srdjan.pajic srdjan.pajic 12:28 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

Biljana 77
Obesni mamlazi na motorima divljaju i po mom zavičajnom gradiću, a policija na to kaže: -Pa neko im javi i oni se razbeže... Mislim, kao da ne znaju ko su i gde žive. Jedan od njih je bahateći se pre godinu dana poginuo i ostavio za sobom malecku ćerkicu. Njegovi drugari i dalje rade isto... Brzinom većom od 150 km/h proleću najprometnijom ulicom u gradu u kojoj se nalaze dva vrtića i jedna osnova škola.

Na Adi Ciganliji svako malo se neki pametnjaković vozika motorom po pešačkoj stazi.

Nema ništa od kažnjavanja. Ni zatvor, ni pare. Oduzeti budali i dozvolu i vozilo.


Jadno dete. Mislim, da sam ja nesto otac, ubio bih skota samo kad ga skrpe na Urgentnom.

Ovo sam iskusio pre neki dan na Adi, vozikajuci se bajsevima sa mojom sestricinom. Biciklisticka staza je na nekim mestma totalno zakrcena kretenima na skuterima koji vole da testiraju svoje mocne masine od 50 kubika, za koje ne treba ni dozvola, i penzosima koji vole da se setaju bas po njoj, jer prolazi kroz ladovinku. Mislim, stoka.

I sam vozim motor, znam koliko je to opasna aktivnost cak i kad ne radis nista imbecilno. Ali u Beogradu motociklistima sopstveni zivot ne znaci ama bas nista, a kamo li zivot nekog drugog. Na autoputu sam zamalo i sam oborio nekoliko njih jer pokusavaju da se uvuku izmedju retrovizora, da bi se kurcili kako su pametni i vesti i mogu da prodju, dok mi svi cekamo u koloni. Dovoljno je da slucajno samo malo skrenem, recimo da napravim mesta vozilu sa moje druge strane - i da idem da robijam skota.


srdjan.pajic srdjan.pajic 12:28 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

...
mlekac mlekac 12:38 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

srdjan.pajic
Biljana 77
Obesni mamlazi na motorima divljaju i po mom zavičajnom gradiću, a policija na to kaže: -Pa neko im javi i oni se razbeže... Mislim, kao da ne znaju ko su i gde žive. Jedan od njih je bahateći se pre godinu dana poginuo i ostavio za sobom malecku ćerkicu. Njegovi drugari i dalje rade isto... Brzinom većom od 150 km/h proleću najprometnijom ulicom u gradu u kojoj se nalaze dva vrtića i jedna osnova škola.

Na Adi Ciganliji svako malo se neki pametnjaković vozika motorom po pešačkoj stazi.

Nema ništa od kažnjavanja. Ni zatvor, ni pare. Oduzeti budali i dozvolu i vozilo.


Jadno dete. Mislim, da sam ja nesto otac, ubio bih skota samo kad ga skrpe na Urgentnom.

Ovo sam iskusio pre neki dan na Adi, vozikajuci se bajsevima sa mojom sestricinom. Biciklisticka staza je na nekim mestma totalno zakrcena kretenima na skuterima koji vole da testiraju svoje mocne masine od 50 kubika, za koje ne treba ni dozvola, i penzosima koji vole da se setaju bas po njoj, jer prolazi kroz ladovinku. Mislim, stoka.

I sam vozim motor, znam koliko je to opasna aktivnost cak i kad ne radis nista imbecilno. Ali u Beogradu motociklistima sopstveni zivot ne znaci ama bas nista, a kamo li zivot nekog drugog. Na autoputu sam zamalo i sam oborio nekoliko njih jer pokusavaju da se uvuku izmedju retrovizora, da bi se kurcili kako su pametni i vesti i mogu da prodju, dok mi svi cekamo u koloni. Dovoljno je da slucajno samo malo skrenem, recimo da napravim mesta vozilu sa moje druge strane - i da idem da robijam skota.




Srdjane, ovo za biciklisticke staze nije samo na Adi.

Ceo Novi Beograd su prekrili njima - bolje da nisu! Kao da su napisali "SETAJ OVUDA!"

Ne samo penzosi, nego sam vidjala genijalce koji UCE BEBU DA HODA na biciklistickoj!

Vrh je kad zazvonis budali da se skloni, a on ti pokazuje da ti predjes na deo za pesake, kao, tebi je lakse!
srdjan.pajic srdjan.pajic 12:52 22.07.2010

Re: Uh... koliko sam tužna i besna

mlekac


Srdjane, ovo za biciklisticke staze nije samo na Adi.

Ceo Novi Beograd su prekrili njima - bolje da nisu! Kao da su napisali "SETAJ OVUDA!"

Ne samo penzosi, nego sam vidjala genijalce koji UCE BEBU DA HODA na biciklistickoj!

Vrh je kad zazvonis budali da se skloni, a on ti pokazuje da ti predjes na deo za pesake, kao, tebi je lakse!


A godinu dana nakon 5 Oktobra smo drugarica i ja zamalo platili kaznu na Keju - jer smo vozili bicikl, onako vrlo polako, izmedju ljudi, bilo nam lakse nego da guramo. Sacekali nas panduri tamo na kraju i nagrdili na pasja kola, mi se vadili da nismo videli znak da nije dozvoljeno, pa su nas pustili, ali su nam usi bili prilicno crvene. Pitam se da li sad, 10 godina posle, i tamo voze motocikle?
krkar krkar 15:47 21.07.2010

Recept je jednostavan


Možda bi trebalo ograničiti upotrebu motocikala u naseljenim mestima (ograničenje po kubikaži, snazi, itd.) a i rolera (ograničiti njihovu upotrebu tamo gde nema saobraćaja - parkovi, nasip pored Dunava, Ada Ciganlija i slično).


Nikakve koristi ne bi bilo od ograničavanja snage i kubikaže motora. Mnogo se više gine na skuterima od 49 kubika i maksimalne zekonom dozvoljene snage od oko 5 KS nego na mašinama od 1000+ kubika i 100+ KS.

U principu na skuterima ginu neiskusni klinci - ubijaju sami sebe.
Na jakim motorima ginu budale - češće ubijajući druge nego sebe.

Samo da napomenem da je NS jedan od bolje uređenih gradova što se kontrole saobraćaja, uključujući i dvotočkaša, tiče. Patrole na skuterima, policija na motorima, generalno manje divlje vožnje bilo koje vrste nego u BG itd. Usporene Lale.

Zakon nije toliko loš koliko se ne sprovodi. Sprovođenjem zakona smanjio bi se broj nesreća, vrlo drastično. Bar za polovinu. Ali zakon se ne sprovodi.

Rešenje nije jurnjava policije na motoru za motoristima koji krše zakon. Tako se gine - i ubijaju nedužni ljudi. Policija mora da snimi zakonkršeće motoriste i da ih hvata u mirovanju inače - budale krenu da jure po gradu i eto belaja.

Bilo bi dobro da se u zakon uvede nekoliko pravila iz Italije:

Za svaku vožnju na jednom točku (osim na registrovanim stazama koje nisu javni putevi) OBAVEZNO je oduzimanje motora i prodaja na licitaciji + drastična kazna počiniocu. Ako se počinilac ne uhvati vlasniku motora.

Za svaku vožnju pri kojoj svi na motoru ne nose na glavi propisanu kacigu prva kazna je jako visoka a u povratu - oduzimanje motora...

Za svaku modifikaciju skutera kojom se snaga motora povećava iznad dozvoljene - oduzimanje...

I jedan recept iz Nemačke:

Za svako odstupanje od propisnog obeležavanja motora (tablica mora biti postavljena tako da ne zatvara ugao veći od 10 stepeni od vertikale i ne sme biti ničim zaklonjena) - oduzimanje motora. Pogledajte motore na kojima budale jure i videćete da pola njih ima tablicu pričvršćenu na unutrašnju stranu blatobrana gde kamera ne može da je snimi.

Realno, i roleraši i biciklisti koji se ponašaju kao da su pešaci predstavljaju problem u saobraćaju. U NS dodatno saobraćajna policija iz nekog svog tripa - a suprotno zakonu - skutere od 49 kubika tera na biciklističke staze što je suludo.
Atomski mrav Atomski mrav 15:52 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

Slažem se i preporučujem komentar.
Biljana 77 Biljana 77 16:00 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

krkar
mlekac mlekac 19:16 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

Pitaj motoristu kako da organizujes motoriste!

Odlican komentar!
nestor92 nestor92 21:47 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

i roleraši i biciklisti koji se ponašaju kao da su pešaci predstavljaju problem


Da, biciklisti misle da mogu i trotoarom i jednosmernom u suprotnom smeru.

Kod nas mora da se iskoreni bahatost uopšte, pa i u saobraćaju. To se radi silom i drugog recepta nema. Bahati mora da oseti silu i poniženje, a zatim da ga košta toliko da jednom zauvek smanji doživljaj.

Medjutim, kod nas se saobraćajke sude pojednostavljeno, a uticaj prekoračenja brzine minimizira u odnosu na npr. prvenstvo prolaza. Zato se kod nezgoda često na optuženičkoj klupi nadje onaj ko nije i najveći krivac.

Setite se skoro pominjane nezgode u BGD sa teško povređenom ženom koja je sa decom čekala da pređe semaforom regulisanu raskrsnicu. Svi su osuli drvlje i kamenje na onog koji je skretao ulevo gde to nije dozvoljeno. A šta ćemo sa drugim koji vozi uredno svojom trakom, ali 90 km/h u suvom centru grada? On je gotovo podjednako kriv.

A meni je u sećanju vožnja od Amsterdama, ustvari Harlema prema Hagu. Ograničenje 75 km/h. I svi ga poštuju. A put lep, lep i za preticanje. Nikome na pamet ne pada.
To je civilizacija. A mi samo džaba krečimo.
Atomski mrav Atomski mrav 23:01 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

Verovatno na tom putu nije uopšte bilo patrola saobraćajne policije... ali bih se mogao kladiti da je bilo kamera koje snimaju sve što se dešava.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:24 21.07.2010

Re: Recept je jednostavan

Ja, ovde u Slo, ne mogu očima i ušima da verujem, diskutovali u parlamentu i nadiskutovali se i odbacili predlog da se sa 1.700 € kazni zlotvor koji svesno odluči da vozi u suprotnom pravcu na auto-putu (zbog čega su lani izginuli klinci koji su se vraćali sa maturskog izleta, naletela na njih budala)...i volela bih da shvatim zašto se neko ko svesno i obesno krene da vozi po auto-putu (a to se ovde sve češće dešava) ne kažnjava zbog pokušaja ubistva, nego se pravi bruka sa novčanom kaznom...takvim likovima treba doživotno uzeti vozačku, nema ni rolšue da voze i u aps na neko vreme, da ne zaborave kad su svesno nasrtali na tuđe živote.
silvann silvann 05:51 22.07.2010

Kralja Milana

Isto je u Kralja Milana u Beogradu. Oni u stvari traže publiku za svoje "performanse"... Divljaju svako veče, takođe policije apsolutno nema od Kolarčeve do Slavije kao da im je neko zabranio da budu tu, dok ovi razbijaju svoju dokolicu tako što terorišu sve druge. Treba imati zakone ali je važno da ima neko i da ih sprovodi, odnosno mora da postoji neka mogućnost da se takva asocijalna ponašanja kažnjavaju na licu mesta.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:17 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Ma, to noćno, ulično divljanje, u suprotnom pravcu ili kroz crvena svetla, je i ovde manir i moda...ali ovo auto-putevima je zaista postalo problematično, sve ih je više, svako malo jave da se neka budala odlučila da se provoza u suprotnom pravcu sa jedno 150-ak i više na sat, pa ako sebe ne ubije, ubiće nekog drugog, ni krivog ni dužnog. Kreteni.
libkonz libkonz 09:32 22.07.2010

Re: Kralja Milana

i u manjim gradovima. korumpirano sudstvo, ako tata ima pare možeš šta hoćeš. koliko dece treba da pogine da bi se nešto izmenilo?
imamo i slučaj vaterpoliste Ikodinovića, koji je povredio sebe, ali je lako mogao i da ubije nekog takvom vožnjom.
Atomski mrav Atomski mrav 09:34 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Vidim jutros patrolu saobraćajne policije blizu mesta nesreće, sa sve radarom. Sete se da rade svoj posao tek kad neko pogine. A koliko puta ste ih videli u nekom kafiću dok su na dužnosti?
Atomski mrav Atomski mrav 09:39 22.07.2010

Re: Kralja Milana

imamo i slučaj vaterpoliste Ikodinovića, koji je povredio sebe, ali je lako mogao i da ubije nekog takvom vožnjom.

I izvukao se sa uslovnom kaznom. Ako usvoje ove izmene zakona, ne bi dobio ni to. S obzirom na korupciju u pravosuđu, ježim se na pomisao šta će sve biti okvalifikovano kao saobraćajni prekršaj za koji se plaća samo novčana kazna...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:28 22.07.2010

Evo opet...

Sinoć oko 8 uveče je gospođa od 79 godina vozila u suprotnom pravcu. Na auto-putu od Ljubljane ka Novom Mestu se polukružno okrenula i nastavila put nazad ka Ljubljani vozeći u suprotnom pravcu po pojasu za preticanje. Posle 2,5 km je stala na pojas za zaustavljanje i tu su je napipali panduri.

Kazna je 300€ i 18 kaznenih tačkica...
Samo prošle godine je 2.149 ljudi vozilo po slovenačkim auto-putevima u suprotnom od dozvoljenog pravca.

Ako ovako nastave, izlazak na auto-put će ugroziti renome ruskog ruleta.
mlekac mlekac 10:41 22.07.2010

Re: Evo opet...

Jelica Greganović
Sinoć oko 8 uveče je gospođa od 79 godina vozila u suprotnom pravcu.


Mozda baka nije ponela oci???

Sad ce da me optuze za ageizam - ali, kog ce mog gospodja od 79 godina za volanom?????
Greshka Greshka 12:42 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Atomski mrav
Vidim jutros patrolu saobraćajne policije blizu mesta nesreće, sa sve radarom. Sete se da rade svoj posao tek kad neko pogine. A koliko puta ste ih videli u nekom kafiću dok su na dužnosti?


Nema ih nigde i ne rade svoj posao i dalje.Jutros sam provela 2 sata u gradu kao vozač i nisam videla ni jednog organa,na ulici ili bilo kojoj drugoj lokaciji...nema ih.
Često sam u gradu i na magistralnom putu učesnik u saobraćaju kao vozač, ređe kao pešak.Nikada do sada nisam videla policajca da nekog kažnjava za prolazak kroz crveno, polukružno na dve pune linije na sred ulice, vožnju u jednosmernoj i sl..(bio bi poduži spisak kada bih navodila te događaje kao očevidac) ponavljam nikad.Jedino što oni rade je radar i brza vožnja.I to je ok, da nema varijante...plati najmanju kaznu i idi.Od uvođenja novog zakona ni jedna me patrola nije zaustavila,ne mogu da se setim ni da sam ih igde videla,a stalno sam na točkovima.

Ova nesreća me čini još nesigurnijim vozačem, u ovom i svakom drugom gradu u Srbiji.Prelaz na kom se dogodila ova nesreća je prelaz na kom niko ne staje, ni onaj koji ide 50 na sat.Kao pešak sam ga često prelazila i uvek imam strah da kročim nogom na put na tom mestu ,znam šta se radi.Kao vozač stajem na tim prelazima ali i onda imam strah da će neko od pozadi da me sastavi, ako ne uspe da proleti kroz drugu paralelnu traku.Tako najčešće biva.

Motori su posebna briga.Jutros čitam u novima neke motoraške grupe traže da im se obezbedi staza gde bi divljali ili Mišeluk 2 sata dnevno svaki dan.
Da li mi imamo prava da tražimo organ na svakom ovakvom prelazu, ili treba da ćutimo i strahujemo da će našu decu ili nas same spasiti beli čaršav koji će baciti preko nas?
brandname brandname 12:53 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Isto je u Kralja Milana u Beogradu. Oni u stvari traže publiku za svoje "performanse"... Divljaju svako veče

Tužna istina ali, ruku na srce, voze se i roške niz Miloševu. I to ne u 3, nego u 23.
Al Bog čuva budale, a ne decu.
natasavb natasavb 13:08 22.07.2010

Re: Evo opet...

Jelica Greganovic
Samo prošle godine je 2.149 ljudi vozilo po slovenačkim auto-putevima u suprotnom od dozvoljenog pravca.

Ako ovako nastave, izlazak na auto-put će ugroziti renome ruskog ruleta.

cek bre, kako je uopste moguce napraviti polukruzno na auto-putu ili izaci u suprotnom pravcu ?
mislim da ti izlazi na auto-put nisu uradjeni kako treba, ako je to tako lako uraditi.

procitala sam jos juce o vest o ovom jadnom detetu sto je poginulo i stvarno nemam reci. tuga i uzas sta se sve desava na nasim ulicama.
ucesnik sam u saobracaju i kao vozac i pesak, a vozim i rolere i u sva tri slucaja se najvise plasim motorista.
na novom beogradu postoje uredjen staze za voznju, ali ih jako retko koristim.razlog su upravo pesacki prelazi kojih ima dosta,a nebezbedni su zbog vozaca koji uglavnom ne postuju pravilo da moraju da stanu.
na adi,na stazi za bicikliste i rolerase, motoristi su redovna pojava.


sto se tice izmene zakona i mogucnosti da se kazne zatvorom zamene novcanim, ne znam sta da ti kazem.
zna se kako to kod nas resavaju oni koji imaju para, tako da bi se u tom slucaju jedino promenilo mesto na kom pare zavrsavaju.
umesto u dzepove sudija, odlaizle bi u budzet, sve ostalo, na zalost, ostaje isto.
Atomski mrav Atomski mrav 13:09 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Da li mi imamo prava da tražimo organ na svakom ovakvom prelazu, ili treba da ćutimo i strahujemo da će našu decu ili nas same spasiti beli čaršav koji će baciti preko nas?

U "razvijenim" državama takođe nema organa na ulicama - šta više, njihovo prisustvo gotovo automatski znači da se desio neki belaj, u normalnim okolnostima ih nema - ali je zato tu video nadzor, radari sa kamerama i da vidiš kako nikome ne pada na pamet da ne stane na pešačkom prelazu ili da divlja po ulicama...
Atomski mrav Atomski mrav 13:12 22.07.2010

Re: Evo opet...

sto se tice izmene zakona i mogucnosti da se kazne zatvorom zamene novcanim, ne znam sta da ti kazem.
zna se kako to kod nas resavaju oni koji imaju para, tako da bi se u tom slucaju jedino promenilo mesto na kom pare zavrsavaju.
umesto u dzepove sudija, odlaizle bi u budzet, sve ostalo, na zalost, ostaje isto.

S tim da će deo tih para, umesto u budžet, otići opet u nečije džepove ili će se potrošiti nenamenski (k'o fol, trošiće se na povećanje bezbednosti saobraćaja - kako?)...
Atomski mrav Atomski mrav 13:15 22.07.2010

Re: Evo opet...

Ako ovako nastave, izlazak na auto-put će ugroziti renome ruskog ruleta.

Definitivno.
Samo sam jednom imao priliku da vozim po slovenačkim autoputevima i bilo je prilično nezgodno iskustvo, iz dva razloga - krivina sustiže krivinu, a svi voze jako brzo. A gužva je bila nezamisliva, jer je bio petak. Mogu misliti na šta to liči kad se neki kreten zajuri u suprotnom smeru!
Greshka Greshka 14:05 22.07.2010

Re: Kralja Milana

U "razvijenim" državama takođe nema organa na ulicama - šta više, njihovo prisustvo gotovo automatski znači da se desio neki belaj, u normalnim okolnostima ih nema - ali je zato tu video nadzor, radari sa kamerama i da vidiš kako nikome ne pada na pamet da ne stane na pešačkom prelazu ili da divlja po ulicama...


Ok je to kamere, video nadzor, i sl..to je osavremenjavanje u tehničkom smislu i saobraćaja i puteva i same policije na kraju, ali postoje stvari koje ne mogu da reše uređaji.
Ne slažem se da u "razvijenim" državama nema organa na ulici.Pre mnogo godina sam u Londonu imala susret kao turista sa njihovim organom reda, ženom koja se u roku od odmah pojavila sa sveščicom jer smo se zaustavili na nedozvoljenom mestu.Dala nam je 10minuta da odemo, u suprotnom plaćamo kaznu.
Kod nas se saobraćajni prekršaj za nedozvoljeno zaustavljanje i parkiranje plaća u parking servisu kada te odnese pauk.Zato su nam cele trake u nekim ulicama zakrčene automobilima.

Sa druge strane, milicija izađe na mesto udesa sat vremena nakon obaveštenja da se on desio.Znam to iz ličnog iskustva.Imala sam nemio susret sa njima pre više od pola godine, nakon udesa prilikom kojeg me je udario kamion dok sam stajala na semaforu.Oni su došli skoro ceo sat nakon prijave.Hitna je bila tu pa skoro odmah.Nadam se da nisu svi u njihovoj službi tako "ljubazni profesionalni i odgovorni" kao što su bila dva koja su mi dala da u potpuno haotičnom stanju napišem izjavu.

Zakon je napisan, oni su prvi u nizu koji treba da ga sprovode.Plaćeni su iz buđžeta, u buđžet se slivaju naše pare i ako nema uređaja koji mogu da kontrolišu saobraćaj i beleeže dešavanja oni treba da budu tu,na svom radnom mestu.Saobraćajnom policajcu je mesto na ulici gde reguliše saobraćaj, što ne znači apriori da su tu da kažnjavaju i sprovode strogoću.

Kada sam bila dete učili su me da policajac nije neko koga treba da se plašiš, već neko ko može da ti pomogne....čak je i ta slika u našoj svesti potpuno pomućena dok smo putovali u tranziciji.Neizvesno je kada ćemo doputovati.
Jukie Jukie 14:36 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Greshka
Kada sam bila dete učili su me da policajac nije neko koga treba da se plašiš, već neko ko može da ti pomogne....čak je i ta slika u našoj svesti potpuno pomućena dok smo putovali u tranziciji.Neizvesno je kada ćemo doputovati.

Zavisi... meni su recimo govorili da kad vidim policajce da se nikako ne motam okolo kako me ne bi optužili/nabedili za nešto što nisam uradio. Doduše tada policajce u našem naselju uglavnom nisi ni mogao da vidiš (bili su česti kao npr. deda Mraz). Danas se češće viđaju pošto ima jedan drum gde proveravaju brzinu vožnje, a u međuvremenu su izgradili i pijacu.
Greshka Greshka 15:26 22.07.2010

Re: Kralja Milana

Zavisi... meni su recimo govorili da kad vidim policajce da se nikako ne motam okolo kako me ne bi optužili/nabedili za nešto što nisam uradio. Doduše tada policajce u našem naselju uglavnom nisi ni mogao da vidiš (bili su česti kao npr. deda Mraz). Danas se češće viđaju pošto ima jedan drum gde proveravaju brzinu vožnje, a u međuvremenu su izgradili i pijacu.


Verovatno smo odrastali u različito vreme, a može biti i u različitim državama, teško mi je da izračunam koja mi je ovo po redu.
Ipak jednog su policajca saobraćajca obožavali i vozači.

Više bih volela da je u novinama osvanula slika ovakvog nekog ludog pandura nego ona na vrhu ovog teksta.
NNN NNN 21:43 22.07.2010

"motociklisti"

predstavljaju legalizovane morončine.
Već više od godinu dana ne sižem da napišem neki tekst o skotovima.
Ili sam previše besam da bih (hladne glave) pisao ili prosto ne želim da se nerviram.
Postoje 4 grupe:
- bajkeri (za njih vožnja motora način života, sloboda...)
- "pajići" (voze "terence" "kroserice" - vrsta u izumiranju )
- vozači skutera (ili matorci koji jeftino žele da se prevezu od mesta A do mesta B, ili najčešće klinci koji nemaju pare da budu morončine)
- morončine

O morončinama jednostavno nema adekvatno loših reči, to je najniži pojavni oblik života.
Oni nemaju gram mozga i to su najiskompleksiranija bića. Najčešće se viđaju na pešačkim stazama kako besno turiraju mašine (prosto vrište "vidite kolika sam ja iskompleksirana morončina" ) i kako između dva semafora voze na jednom točku (zadnjem - nažalost) i ako na tom rastojanju ne uspeju da razviju 150km/h propao im je dan.
Svakoga ko u naseljenom mestu pravi buku od 100 i više dB treba momentalno isključiti iz saobraćaja (bez obzira da li poštuje saobraćajne propise)!

Dan pred ovu nesreću moderatori sajta B92 mi nisu objavili komentar na vest o besmislenom protestu motorista iako je komentar bio jako autocenzurisan (valjda vole kad većina komentatora prdi u istu tikvu).

Atomski mrav Atomski mrav 09:17 23.07.2010

Re: "motociklisti"

Sinoć su neiživljeni motoristi opet divljali Bulevarom, prolazeći i pored mesta nesreće...
krkar krkar 14:32 23.07.2010

Re: "motociklisti"

Sinoć su neiživljeni motoristi opet divljali Bulevarom, prolazeći i pored mesta nesreće...


Sinoć policija opet nije radila svoj posao... i zato ginu građani
Atomski mrav Atomski mrav 17:20 23.07.2010

Re: "motociklisti"

Sinoć policija opet nije radila svoj posao... i zato ginu građani

Apsolutno. Čak ni posle ove tragedije. Sramota!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana