Društvo| Mediji| Život

Tito kao agent Osmanskog carstva

Vlasta92 RSS / 30.07.2010. u 11:30

tito.jpg

Blog austrijskog naučnika Floriana Bibera (Florian Bieber), politikologa koji dobro poznaje Balkan, njegovu istoriju, jezik i sve njegove muke, izazvao je veliku buru ovih dana u balkanskim medijima, naročito srpskim. Naime, profesor Biber trenutno podučava buduće britanske diplomate na Univerzitetu u Kentu i nedavno je na svom blogu objavio komentare i odgovore svojih studenata o Balkanu i Jugoslaviji. Dojče vele je juče objavio priču o tom blogu, a dalje su je preuzeli i Tanjug, većina dnevnih srpskih novina (Večernje novosti, Blic, Danas, Politika i Press), neke u Bosni (Dnevni avaz, Glas Srpske) i Hrvatski (Večernji list), kao i web sajtovi širom regiona. Zanimljivo je pratiti šta su o Jugoslaviji rekli studenti, kako su to preneli mediji, kakve su komentare davali ljudi u domaćim medijima, i kako je i njih opet komentarisao profesor Biber.

Koji su to i kakvi odgovori studenata, možete videti na navedenom Biberovom blogu , u tekstu Dojče vele , a bogami i u drugim našim medijima, čije sam linkove stavila dole.

Šta su rekli studenti?
Neke od najvećih dilema Biberovih studenata tiču se istorije Jugoslavije, koja je uspjela opstati toliki niz godina samo zahvaljujući činjenici da još od antičkog doba nije imala nijednog pravog, velikog neprijatelja koji bi je mogao ozbiljnije ugroziti. To je država koju je uz upotrebu sile, za vlastite potrebe stvorilo Osmansko Carstvo, koje je angažovalo svog službenika Tita, koji je kasnije bio zadužen samo za održavanje reda, i koji je u tome i bio dobar, ali je u posljednjih nekoliko godina prije svoje smrti postao iznimno zaboravan, a uz to je nosio užasnu periku.
Kada je u pitanju sastav Jugoslavije, odgovori nama, bivšim Jugoslovenima, zaista mogu biti zanimljivi: Država Jugoslavija je formirana 1929. od Kraljevine Srba, Hrvata i Čeha. Ili je sastavljena od osam Republika, među kojima su ipak dvije pokrajine: Kosovo i „Vojvonec". Ili: „Pokrajine Jugoslavije činile su Srbija, Hrvatska, Slovenija, Yugoveada i druge."
Što se tiče Kosova, ono je bilo 95% alžirsko. Bilo je nezavisna država preko 600 godina, i tek za vrijeme posljednjeg rata palo pod srpsku vlast od koje se onda ponovo oslobodilo.
Ako prođete kroz sve linkove koje sam dala, u tekstu i dole, naći ćete zaista više nego zanimljive komentare u domaćim medijima, koji su očigledno zainteresovali i profesora Bibera, koji je danas objavio novi blog o komentarima u Balkanskim medijima na odgovore njegovih studenata, prvenstveno bosanskim i srpskim, kao i o komentarima koje njemu lično stižu. On naročito podvlači da je sam izabrao najsmešnije odgovore studenata u preko 400 ispita u četiri godine. Takođe, Biber kaže da je u originalnom tekstu (pretpostavljam da se odnosi na Dojče vele) posebno naglašeno da su ti studenti buduće diplomate i odgovara da će neki „koji nisu citirani u mom blogu svakako biti diplomate", ali da je poprilično siguran da oni koji su pisali o Titovoj perici verovatno neće završiti u Kancelariji za spoljne poslove.
Komentare je Biber kategorisao u tri grupe:

1. „Ne bi me iznenadilo da je i Toni Bler studirao na ovom odeljenju..."
U ovu kategoriju idu i komentari tipa „Nije ni čudo što su nas bombardovali"...
Kako objašnjava profesor, određen broj komentara dolazi od grupe ljudi koji su u ovim studentskim odgovorima pronašli dokaze ignorantske politike Zapada prema Jugoslaviji i utešan stav: Mi smo to oduvek znali, neobavešteni Zapad se loše poneo prema nama, da su znali bolje, sve bi bilo drugačije.

2. „Mi smo za Britance kao što je Turkmenistan za nas. Daklem, pitam vas šta mi kao građani Srbije znamo o Turkmenistanu? ...Vi očekujete da se sve vrti oko nas."

Biber u blogu piše:"Komentari iz druge grupe ističu da ni znanje studenata iz Jugoistočne Evrope nije nužno bolje. Jedan komentar u Avazu kaže: Naši studenti istorije ne bi bili ništa bolji da ih je neko pitao o istoriji Kirgihstana ili Latvije. Niko ne studira marginalne zemlje. Ovi komentari postavljaju pravo pitanje. Postoji jaka centralno-periferna tendencija i edukativnom sistemu. Znanje studenata Zapadne Evrope o Centralnoj i Istočnoj Evropi je možda ograničeno ( u zavisnosti od toga odakle ste), ali ne verujem ni da bi jedan prosečan student iz Srbije znao puno o Rumuniji i Bugarskoj, koliko o Francuskoj i Velikoj Britaniji. Ne treba da naglašavam da sam doživeo isto toliko neuke stavove o Zapadu od nekih studenata sa Zapadnog Balkana".

3. „Onaj koji je spomenuo Otomansko carstvo je poprilično pametna persona. Čak ni u našoj zemlji ljudi nisu svesni kako nas Islam polako kolonizuje".

Na kraju, treća grupa komentara u odgovorima studenata nalazi potvrdu sopstvenih konspirativnih teorija, kaže Biber: „Jedna persona u Blicu komentariše da je Tito, naravno, Otomanski agent zato što je kreirao muslimansku naciju. Pretpostavljam da je ovo dokaz da možeš da pronađeš konfuzne stavove i mišljenja svuda i da bi dovitljiv čitalac mogao da odgovori kako pederi i vanzemaljci takođe kolonizuju Balkan. Nema potrebe da dalje komenatrišem".

Slažem se, profesore. Uostalom, mi više ni sami ne znamo tačno sopstvenu istoriju, posebno noviju. Istorija je u očima posmatrača....? I većina nas je od 90-tih živela u četiri različite države, na jednoj te istoj adresi. 

Večernje novosti

Blic

Press



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nim_opet nim_opet 20:40 30.07.2010

Hm....

Proslo leto ja na pijaci u Uagaduguu (da ne bude zabune, ne mumlam, Uagadugu je glavni grad Burkine Faso). I pricam sa prodavcima, - svi, do jednog, znaju gde je Srbija. Znaju za Tita. Znaju za Milosevica. Znaju nase fudbalere (Vidica npr). Znaju da je bio rat. Zena koja prodaje banane (po dve, u malim plasticnim kesama) na kutiji na ivicnjaku (tako da mozes i iz kola da ih kupis, da se ne mucis), pita jel se zavrsio rat u Bosni......

U Beogradu komsiluku vadio atlas da pokazujem da postoji drzava Burkina Faso. U Novom Sadu u vlasnica turisticke agencije se pitala jel to u Kini. Zena na aerdromu nije bila sigurna sta mi pise na drugoj bording karti (pise Paris CDG - Ouagadougou).

libkonz libkonz 11:36 30.07.2010

Kao i obično

radujemo se tuđem neznanju, a ne vidimo svoje. Moja prijateljica, nastavnica geografije, mi kaže da polovina učenika u jednom razredu ne zna da se Vojvodina deli na Srem, Banat i Bačku. A žive u Vojvodini. To je samo jedan primer koji sam zapamtio. Situacija u Srbiji je očajna.
Što se tiče komentara na tekst, teorije zavere su oduvek omiljeni sport u Srbiji.
cbronson cbronson 12:10 30.07.2010

Re: Kao i obično

libkonz
radujemo se tuđem neznanju, a ne vidimo svoje. Moja prijateljica, nastavnica geografije, mi kaže da polovina učenika u jednom razredu ne zna da se Vojvodina deli na Srem, Banat i Bačku. A žive u Vojvodini. To je samo jedan primer koji sam zapamtio. Situacija u Srbiji je očajna. Što se tiče komentara na tekst, teorije zavere su oduvek omiljeni sport u Srbiji.


nije problem u znanju, problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati o sudbini neke zemalje o kojoj nista nisu naucili, pa cak nece imati zelju ni da nesto nauce u trenutku kada budu donosili odluku o sudbini te zemlje.

za studente sa balkana se moze reci da mozda isto toliko znaju o kirgistanu ili latviji, ali nece, najverovatnije, biti u prilici da donose odluke kakve ce donositi ovi biberovi decaci koji se obucavaju za vrsenje duznosti svetskog policajca.
libkonz libkonz 12:15 30.07.2010

Re: Kao i obično

problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati

ne vidim ja tu problem.
mlekac mlekac 12:42 30.07.2010

Re: Kao i obično

cbronson

nije problem u znanju, problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati o sudbini neke zemalje o kojoj nista nisu naucili, pa cak nece imati zelju ni da nesto nauce u trenutku kada budu donosili odluku o sudbini te zemlje.



Podsetio si me na moj dijalog sa jednim britanskim diplomatom koji je UPORNO insistirao da mu objasnim zasto sam '99 otisla iz Beograda, iako je bilo vise nego ocigledno da taj odgovor ne zelim da mu dam. (Razgovor vodjen CAK 2002)

Posto je bio uporan, meni pukne film i dreknem: "Prekipelo mi je kad ste nas bombardovali!" Na sta naletim na potpuno zblanutu facu - covek NIJE IMAO POJMA da smo bombardovani, a jos manje da je Britanija u tome ucestvovala!!!



Ako me secanje sluzi, tada je bio prvi sekretar ambasade...
NNN NNN 12:45 30.07.2010

Re: Kao i obično

covek NIJE IMAO POJMA
Ma, pravio se Englez!
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 12:45 30.07.2010

Re: Kao i obično

polovina učenika u jednom razredu ne zna da

Razlika je draaaaasticna. Ne znati ili lupati ko maksim po diviziji nije bas za neko uporedjivanje. Al ako treba da bi pokazali da je u Srbiji ocajno, hajd neka bude
blogovatelj blogovatelj 12:47 30.07.2010

Re: Kao i obično

nije problem u znanju, problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati o sudbini neke zemalje o kojoj nista nisu naucili


Primeri opsteg obrazovanja u kanadskom obrazovnom sistemu.

1. Covek sa diplomom koledza je bio prijatno iznenadjen kada sam mu rekao da je Afrika kontinent.
2. Zena sa ddiplomom koledza pitala me odakle sam poreklom. Rekao sam Jugoslavija, jer drzava mog porekla se u tom momentu zvala SR Jugoslavija. Onda me je ona pozdravljala posle toga, kad god bi me srela, recima "Kako si Ukrajinac" a ja nesretnik pokusavao jos jedno cetiri puta da je ispravim i kazem joj da nisam Ukrajinac, nego Jugosloven. Posle cetvrtog pokusaja rekla mi je da je to ionako isto a i slicno se izgovara (Jukrain - Jugoslavija) pa sam odustao od daljih objasnjavanja.
3. Covek sa diplomom srednje skole, pred nasu utakmicu na svetskom prvenstvu sa Ganom, pitao me na kojem se kontinentu nalazi Gana.


Slazem se da ni kod nas neki ljudi ne bi znali odgovore, ali ako bi testirali osobe istog nivoa obrazovanja u Kanadi i Srbiji, garantujem da bi srpski testovi imali puno veci procenat tacnih odgovora neko kanadski.
O Amerikancima ne zelim ni da trosim reci. Tu bi tek bilo cudo.
mlekac mlekac 12:56 30.07.2010

Re: Kao i obično

NNN
covek NIJE IMAO POJMA
Ma, pravio se Englez!

A bio je Velsanin!
blogovatelj blogovatelj 13:16 30.07.2010

Re: Kao i obično

Posto je bio uporan, meni pukne film i dreknem: "Prekipelo mi je kad ste nas bombardovali!" Na sta naletim na potpuno zblanutu facu - covek NIJE IMAO POJMA da smo bombardovani, a jos manje da je Britanija u tome ucestvovala!!!


Mislim da je samo dobro glumio tupavost. Mozda gresim, ali...
Moj drug sa fakulteta, R, je Nigerijac poreklom. Putovao je Evropom svojevremeno, pre nekih cetvrt veka. Studirao je u Novom Sadu i pricao dobro srpski.
Mesto dogadjanja - Svajcarska...
On sam u kupeu...
Na nekoj stanici, ulaze dva momka, pitaju da li je slobodno...
Sedaju... I pocinju razgovor izmedju sebe na srpskom, sa beogradskim naglaskom.
Ne sanjaju da covek koji sedi u kupeu razume sve. A on ne progovara srpski, jer zeli da vidi da li ce ga ogovarati i da li ce imati rasisticke komentare. Nisu ga ogovarali i nije bilo rasistickih komentara...

Sledeca stanica...
Ulazi Englez, pita je li slobodno... Seda... Pocinju sva cetvorica pricu na engleskom...
U neko doba pita Englez mog druga Nigerijca kako to da on odlicno prica Engleski. Ovaj odgovara da je to zato sto je isao u englesku osnovnu i srednju skolu.
Zatim Englez pocinje da insistira da mu ovaj kaze zasto je isao u skolu na engleskom, a ne na maternjem jeziku.
Ovde moj drug R. tvrdi da je on to insistirao jer je zeleo da cuje reci "zato sto smo bili engleska kolonija" koje R. nije zeleo da izgovori. Medjutim, na Englezovo uporno dosadjivanje i insistiranje, ipak je izgovorio te reci.
Onda se Englez lupio po celu i rekao da on stalno zaboravlja kako su oni nekada drzali pola sveta.
Tu R.-u prsne licna i pocne da mu prica svasta, a najvise o zlodelima Engleza u Nigeriji. Rasprava ulazi u ludilo, a kulminacija nastaje kada R. kaze Englezu da se i vidi da su drzaili pola Afrike jer njihov prestolonaslednik ima usi kao africki slon.
Onda i Englezu prsne licna, ustaje i pomislja cak i o tuci, medjutim kada je R. ustao, Englez se smiruje, verovatno zbog R-ovih dimenzija, uzima svoje stvari i izlece iz kupea besan.

Secate se one dvojice Srba sa pocetka price? Oni su kada je rasprava pocela da se zalece sve vreme cutali dok Englez nije izasao, a onda su rekli mom ortaku kako oni razumeju njegov gnev i bla bla bla...
Na to im je on, na tecnom srpskom rekao:
- Momci, sta se zajebavate, pricajte srpski da se lepo druzimo.
Ja samo zamisljam njihove face u tom momentu, verovatno su pomislili da su u zoni sumraka

mlekac mlekac 13:18 30.07.2010

Re: Kao i obično

blogovatelj

Ja samo zamisljam njihove face u tom momentu, verovatno su pomislili da su u zoni sumraka


Ma debil je stvarno bio u soku! Cak me je ubdejivao da mora da sam negde pogresila, ne bi Britanija tako nesto nikada...

Potpuni moron!
filantrop filantrop 13:33 30.07.2010

Re: Kao i obično


Blogov
O Amerikancima ne zelim ni da trosim reci. Tu bi tek bilo cudo.

covek pisuci na blogu, pre svega pise o samom sebi pa tek onda o zemlji od 300+ miliona ljudi, u kojoj preko 25% stanovnistva ima zavrsen koledz/fakultet
http://en.wikipedia.org/wiki/Educational_attainment_in_the_United_States
dok u srbiji svega oko 6%,
a svaki peti srbin je bez osnovne skole:
http://www.politika.rs/rubrike/tema-dana/Svaki-peti-u-Srbiji-bez-zavrshene-osnovne-shkole.lt.html

uspesan radni dan zelim svima
cbronson cbronson 14:11 30.07.2010

Re: Kao i obično

Bivši potpredsednik SAD-a, Dan Quale:
- "Nedavno sam bio u poseti Latinskoj Americi, i jedino mi je žao što u srednjoj školi nisam naučio više latinskog, pa da budem u stanju da razgovaram sa tim ljudima".
blogovatelj blogovatelj 14:40 30.07.2010

Re: Kao i obično

covek pisuci na blogu, pre svega pise o samom sebi pa tek onda o zemlji od 300+ miliona ljudi, u kojoj preko 25% stanovnistva ima zavrsen koledz/fakultet


Valjda ti je poznato da u Americi ne postoje srednje strucne skole. U tih 25% se racunaju i frizeri, esteticari, vodoinstalateri, tesari.

Upravo pricam o znanju koje se stice na severnoamerickim koledzima.
Imao sam prilike da gledam testove za prijemne ispite na tri americka koledza, za smerove elektronika, kompjuterske mreze, programiranje.
Neuporedivo sa srpskim prijemnim ispitima. Ni blizu. Nemoguce je porediti.
Nema trigonometrijskih jednacina i funkcija.
Nema eksponencijalnih jednacina i funkcija.
Nema logaritamskih jednacina i funkcija.
Nema imaginarnih brojeva.
Niceg nema. Sve je prekrio sneg.
100 pitanja za sat i po. Prvih dvadeset se svodi na sabiranje tri razlomka, resavanje dvojnog razlomka, sabiranje tri decimalna broja i slicno.
Garantujem da dete koje ima 5 iz matematike u drugom srednje u Srbiji moze da dodje na te koledze i polozi prijemni sa minimum 80%.
I to su jos pitanja "multiple choice" sto ce reci imas odgovore pod a, b, c, d, pa i ako ne znas, mozes da lupis odgovor i da slucajno pogodis sa verovatnocom od 25%.
Za prolaz je potrebno od 50 do 60% u zavisnosti od koledza.
filvas filvas 14:43 30.07.2010

Re: Kao i obično

problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati o sudbini neke zemalje

Biber kaze da ne veruje da takvi studenti imaju buducnost. Najbolje ce proci oni najbolji studenti, koji nauce vise od drugih.

Kada biste videli kako su nasi studenti crtali mapu sveta iz glave, pali biste u nestvest od smeha.
dj dj 15:05 30.07.2010

Re: Kao i obično

Slazem se da ni kod nas neki ljudi ne bi znali odgovore, ali ako bi testirali osobe istog nivoa obrazovanja u Kanadi i Srbiji, garantujem da bi srpski testovi imali puno veci procenat tacnih odgovora neko kanadski


pa ste vi otisli tamo da im podignete prosek? ili ste se smorili da svi znaju vise od vas pa ste resili da i vi malo intelektualno dominirate? ma ne, vi ste otisli iz cistog avanturizma... bolja plata, uredjen sistem, sigurnost za vas i vasu decu, izvesna buducnost.. svega toga ste se odrekli i otisli u neku vukojebinju. moj dubok naklon i postovanje

mozda salterusa u kvebeku ne zna gde su alpi ali zna da udari pecat. nije li to, kako se ono kaze.. the most usefull knowladge ever?
docsumann docsumann 15:59 30.07.2010

Re: Kao i obično

„Mi smo za Britance kao što je Turkmenistan za nas. Daklem, pitam vas šta mi kao građani Srbije znamo o Turkmenistanu? ...Vi očekujete da se sve vrti oko nas."


Samo što mi nikad nismo bombardovali Turkmenistan.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:03 30.07.2010

Re: Kao i obično

Imao sam prilike da gledam testove za prijemne ispite na tri americka koledza, za smerove elektronika, kompjuterske mreze, programiranje.

kakav prijemni ispit za americke koledze i to za specijalne smerove?
ima samo jedan test i zove se SAT. i da ti kazem nije uopste lak.
pojma nemam odakle ti ovakve informacije?
docsumann docsumann 16:35 30.07.2010

Re: Kao i obično

Ja samo zamisljam njihove face u tom momentu, verovatno su pomislili da su u zoni sumraka


Sjajna priča
blogovatelj blogovatelj 17:20 30.07.2010

Re: Kao i obično

pa ste vi otisli tamo da im podignete prosek? ili ste se smorili da svi znaju vise od vas pa ste resili da i vi malo intelektualno dominirate? ma ne, vi ste otisli iz cistog avanturizma


Reci cu ti zasto sam otisao. Zato sto u svojoj zemlji nisam mogao da radim u svojoj struci, za koju sam se skolovao.
Npr posta u Kragujevcu objavi oglas da im treba elektro inzenjer, smer kompjuteri, sa godinu dana iskustva.
Ja jedini na birou. Prijavim se, a oni prime coveka koji je zavrsio masinstvo, smer proizvodno masinstvo. I tako pet puta.
To je glavni razlog, a sporednih ima milion.

mozda salterusa u kvebeku ne zna gde su alpi ali zna da udari pecat. nije li to, kako se ono kaze.. the most usefull knowladge ever?


Ovo je tacno.
Ljudi koji ovde idu na koledze i univerzitete su izuzetno obuceni za ono sto im je struka.
Ali ja ne pricam o tome nego o nekoj opstoj kulturi, jer ako sam ja salterusa u Kvebeku to ne znaci da ne moram da znam da je Afrika kontinent. To kod nas osnovci znaju.
Mada, Kvebek je malo nesretno poredjenje jer kod njih vazi francuski kulturni obrazac islim da je drugacije tamo. Ja pricam o Ontariju, tj o Torontu i okolini.
blogovatelj blogovatelj 17:29 30.07.2010

Re: Kao i obično

kakav prijemni ispit za americke koledze i to za specijalne smerove?


Izvinjavam se sto nisi razumela.
Mislio sam kanadske. Vama Amerima kad se kaze americki, vi onda odmah pomislite da je rec o vama, kao da na tom kontinentu nema i drugih drzava
Gledao sam prijemne za sledece koledze:
- TriOS College
- Everest College
- Conestoga College. Oni imaju najtezi prijemni i njihov prijemni jedini na nesto i lici.

Prva dva su privatni koledzi, ovaj polednji je community college.
blogovatelj blogovatelj 17:33 30.07.2010

Re: Kao i obično

ima samo jedan test i zove se SAT. i da ti kazem nije uopste lak.


Kad smo vec kod ovoga, ajd napisi koje oblasti iz matematike imaju na tom testu. Ako znas naravno. Racunam da znas, ako si rekla da nije lak test.
Garantujem da nema onoga sto sam gore pobrojao ni u tragovima, tj:
Nema trigonometrijskih jednacina i funkcija.
Nema eksponencijalnih jednacina i funkcija.
Nema logaritamskih jednacina i funkcija.
Nema imaginarnih brojeva.

A ako ima, svaka cast.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:04 30.07.2010

Re: Kao i obično

Blogovatelju ti kao prvo treba da ukapiras da prijemni za fakultet ovde nije isto kao i kod nas jer se ovde deca upisuju na college i onda biraju tokom studija koji ce da im bude major. ja na primer mislim da je to sasvim u redu jer postoji veliki broj mladih ljudi koji ne znaju sta ce sa zivotom sa svojih 18, pa kad odu na college probaju razne stvari i onda im se razbistri sta bi dalje. tako da nema potrebe da sva deca znaju sve to sto si pobrojao. razumes li to? to nije opste obrazovanje. mislis li da bi bilo u redu da su tebe koji si zavrsio elektro mozda trebali da pitaju da im recitujes Byrona kako bi upisao elektro?
ako te zanima sta sve ima na SAT testu evo ti link pa gledaj.

albicilla albicilla 19:01 30.07.2010

Re: Kao i obično

teorije zavere su oduvek omiljeni sport


mozda jesu u srbiji, ali nisu sport, vec nesto ozbiljnije: klinicki simptom paranoje
Icotaki Icotaki 21:46 30.07.2010

Re: Kao i obično

Njanjo,
skroz na skroz si u pravu


Tako se moja mama (matematicar) grozi sto studenti racunarstva ovde (sa tvoje strane bare) ne znaju Tejlorov razvoj (to sam joj ja pricala). A ja je pitam da mi nabroji Njutnove zakone i ona krene da stuca. Naravno da padne zezanje roditelja .




blogovatelj blogovatelj 22:15 30.07.2010

Re: Kao i obično

ti kao prvo treba da ukapiras da prijemni za fakultet ovde nije isto kao i kod nas jer se ovde deca upisuju na college i onda biraju tokom studija koji ce da im bude major


Ukapirao sam to odavno, ali ako dete u Srbiji mora da radi trigonometriju u desetom razredu, zasto ne bi i americko dete. Koliko ja kapiram, neko tu ili premalo radi u srednjoj skoli, ili neko previse.
Mislim da se u severnoamerickim public skolama radi premalo matematike. U privatnim pretpostavljam da je drugacije.
Ili da parafraziram reci svog prijatelja, da te sistem u Kanadi besplatno nauci da budes kasirka u robnoj kuci, a ako hoces nivo znanja visi od toga, onda moras da platis.

tako da nema potrebe da sva deca znaju sve to sto si pobrojao


Njanjo, da ponovim. Ono sto sam nabrojao se u Srbiji uci u drugom i trecem srednje. Deca kada to u Srbiji uce imaju 16-17 godina. Ako ovi u Americi ne znaju sta ce sa zivotom u 18, zamisli koliko neko u Srbiji ne zna sta ce sa zivotom u 16.

mislis li da bi bilo u redu da su tebe koji si zavrsio elektro mozda trebali da pitaju da im recitujes Byrona kako bi upisao elektro?


Ja sam pricao o prijemnim ispitima za koledz za smerove elektronika, kompjuterske mreze i programiranje. Tu bi valjda morali da znaju matematiku.
Ne kazem ja da onaj ko studira sociologiju mora ovo da zna, ali za nabrojane smerove mislim da bi morali.

mislis li da bi bilo u redu da su tebe koji si zavrsio elektro mozda trebali da pitaju da im recitujes Byrona kako bi upisao elektro?


Ja sam isao u skolu na srpskom i mogu da me pitaju sve sto sam ucio u to vreme. Ne kazem da bih imao 100% odgovore, ne kazem ni da bih polozio prijemni, ali znam da se ne bih obrukao.
A da mi daju test geografije, znam da bih ga razbio, iako mi to nije struka.
Takodje znam da biologiju ne bih prosao i organsku hemiju. Neorgansku bih prosao. O hemiji smo ranije pricali
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:30 31.07.2010

Re: Kao i obično

Neuporedivo sa srpskim prijemnim ispitima. Ni blizu. Nemoguce je porediti.

pa, šta nas sprečava da budemo bar blizu tim odvratnim amerima????

p.s. moja kćer je profa u jednoj gimnaziji.
10 posto učenika uči.
ostali se provlače uz obilatu pomoć roditelja.
neki imaju po 180 neopravdanih al ih ne izbacuju iz škole iako je limit
25.

nekad elitna treća ... sad je najelitnije imati što bolji mobilni, krpe i ako može auto ... a krleža - šta je to krleža?
stvarno, šta?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:35 31.07.2010

Re: Kao i obično

To kod nas osnovci znaju.

hahahahaa, oni koji idu u osnovnu.
a koliko ih ne ide?
koliko ima nepismenih u americi/kanadi/eu?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:41 31.07.2010

Re: Kao i obično

O Amerikancima ne zelim ni da trosim reci. Tu bi tek bilo cudo.

onako generalno?
svi, baš svi?

kako li smo, ovako superiorni, dospeli ovde gde smo?!?!
vidim da najviše hvale ovu zemlju oni koji jednom godišnje/ili u pet godina dođu na ajvar il sarmu.

a ne mogu da smisle zemlje koje im daju posao a ne nekom mašinskom opšte prakse.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:15 31.07.2010

Re: Kao i obično

Ukapirao sam to odavno, ali ako dete u Srbiji mora da radi trigonometriju u desetom razredu, zasto ne bi i americko dete. Koliko ja kapiram, neko tu ili premalo radi u srednjoj skoli, ili neko previse.
Mislim da se u severnoamerickim public skolama radi premalo matematike. U privatnim pretpostavljam da je drugacije.


kolega blogovatelju, u americkim skolama svako uci onoliko koliko mu je potrebno, a deca koja su iznad proseka imaju prilike da pohadjaju nastavu koja je po njihovoj meri, ili kako ovde kazu Gifted and Talented program. Znaci svaka drzava odredi sta je potrebno svakom prosecnom djaku da zna i to se uci, ako deca vrede vise, ona se prepoznaju i ubacuju u posebne razrede. ja ti garantujem da mnoga deca iz Srbje ne bi polozili matematiku AP (advanced placement) koji talentirana deca ovde uce u srednjoj skoli. taj predmet mogu da uzmu deca i sa svojih 14 godina. razumes li da ovde postoji sistem koji vodi racuna o svima, pa tako i o pametnima.

Nije u pitanju public ili private school, bitno je kakva je struktura stanovnistva i kakav kadar radi u tim skolama. u nasem gradu su public skole sa ocenom 9 od maksimum 10. pa ti sad pogadjaj da li ja saljem decu u public ili private schools.

Ja sam pricao o prijemnim ispitima za koledz za smerove elektronika, kompjuterske mreze i programiranje. Tu bi valjda morali da znaju matematiku.
Ne kazem ja da onaj ko studira sociologiju mora ovo da zna, ali za nabrojane smerove mislim da bi morali.


e sad da te pitam: da li mislis da bi ovde na tim fakultetima islo neko dete koje nema veze sa matematikom, programiranjem itd? da li mislis da bi svako bio primljen na nekom koledzu koji trazi SAT rezultat da bude preko 1400? a svaka dobra skola trazi takve visoke rezultate. tako da na kraju svako zavrsi tacno tamo gde mu je mesto. ne moze svako da upise Stanford, ili Harvard i to ne zbog toga sto mu ćale nema love, nego zbog toga što nije imao dovoljno poena na SAT testu.

O visokom obrazovanju u USA neću ni da počinjem priču.


Exitus
vidim da najviše hvale ovu zemlju oni koji jednom godišnje/ili u pet godina dođu na ajvar il sarmu.




ja ne branim nikoga, ali volim i sarmu i ajvar.
seceranac seceranac 01:25 31.07.2010

Re: Kao i obično

njanja_de.manccini
Blogovatelju ti kao prvo treba da ukapiras da prijemni za fakultet ovde nije isto kao i kod nas jer se ovde deca upisuju na college i onda biraju tokom studija koji ce da im bude major. ja na primer mislim da je to sasvim u redu jer postoji veliki broj mladih ljudi koji ne znaju sta ce sa zivotom sa svojih 18, pa kad odu na college probaju razne stvari i onda im se razbistri sta bi dalje. tako da nema potrebe da sva deca znaju sve to sto si pobrojao. razumes li to? to nije opste obrazovanje. mislis li da bi bilo u redu da su tebe koji si zavrsio elektro mozda trebali da pitaju da im recitujes Byrona kako bi upisao elektro?
ako te zanima sta sve ima na SAT testu evo ti link pa gledaj.



u srednjoj skoli cetiri godine ne rade nista osim fudbala i navijanja, onda na fakultetu dve od cetiri godine izgube kako bi "pronasli sami sebe" i onda se dve godine obrazuju za struku kojom zele da se bave ...

nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:42 31.07.2010

Re: Kao i obično

nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva

ja bih ti preporucila da posetis US census biro i pogledas statistike pre nego sto izneses ovakve podatke. za primer evo ti na ovom linku koliko stranaca a koliko amera je zavrsilo medicinu na primer. ako te mrzi da kliknes evo ti brojevi: 238 : 16468 (respectively)



bauer. bauer. 01:50 31.07.2010

Re: Kao i obično

u srednjoj skoli cetiri godine ne rade nista osim fudbala i navijanja, onda na fakultetu dve od cetiri godine izgube kako bi "pronasli sami sebe" i onda se dve godine obrazuju za struku kojom zele da se bave ...

nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva

Šećeranac, samo da te pitam (dok brišem suze, što bi rekla Jelica, od smeha, dok čitam tvoj komentar) da li ti je možda palo na pamet da si u zabludi? Makar nekad? Malkice?
seceranac seceranac 01:57 31.07.2010

Re: Kao i obično

njanja_de.manccini
nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva

ja bih ti preporucila da posetis US census biro i pogledas statistike pre nego sto izneses ovakve podatke. za primer evo ti na ovom linku koliko stranaca a koliko amera je zavrsilo phd u medicini na primer. ako te mrzi da kliknes evo ti brojevi: 238 : 16468 (respectively)



nisam ja nista izmislio a sto se tice statistike evo:
Statistics of foreign born scientists and engineers in the United States
i jedne starije iz 2000
Changing Demographics of U.S. Science-Engineering PhDs

PS.
medicina nije ni prirodna nauka a ni inzenjering a pored toga je i zatvorena kasta elite
seceranac seceranac 01:58 31.07.2010

Re: Kao i obično

bauer.
u srednjoj skoli cetiri godine ne rade nista osim fudbala i navijanja, onda na fakultetu dve od cetiri godine izgube kako bi "pronasli sami sebe" i onda se dve godine obrazuju za struku kojom zele da se bave ...

nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva

Šećeranac, samo da te pitam (dok brišem suze, što bi rekla Jelica, od smeha, dok čitam tvoj komentar) da li ti je možda palo na pamet da si u zabludi? Makar nekad? Malkice?



pogledaj statistiku gore i onda mi se izvini

PS. mozda nekada nisam u pravu ali ovaj put to nije slucaj
bauer. bauer. 02:14 31.07.2010

Re: Kao i obično

PS. mozda nekada nisam u pravu ali ovaj put to nije slucaj

Eto, i to je nešto. I nema potrebe da ti se izvinjavam, je l' tako? Pitao sam te ono, zato sto se ja ponekad pitam da li su sve istine apsolutno istinite. Zbog mentalne gimnastike, ako ništa drugo.

A da ti ne pričam kako me je prvi inžinjer koga sam upoznao u Americi (red-blooded WASP) odveo pred svoj komp na kome je na desktopu bila Teslina slika i ispricao mi celu ACDC priču. Posle se ispostavilo da je bio freak, ali to nema veza sa ovom pričom.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:17 31.07.2010

Re: Kao i obično

nisam ja nista izmislio

odlično ali mi kaži koliko njih se sad izjašnjavaju ko amerikanci?
to je amerika - melting pot, dovoljno pametna da pokupi pametnjakoviće iz celog sveta. šta misliš koliko njih se vrati kući kad dobije PhD ili master degree?


medicina nije ni prirodna nauka a ni inzenjering a pored toga je i zatvorena kasta elite


ne bih rekla, ovde na medicini možeš da se upišeš nakon što završiš koledž gde moraš da položiš i hemiju i matematiku i još svašta nešto što spada u prirodne nauke. jedino Sinai Medical School ima neku novu taktiku u zadnje vreme - eksperimentiraju sa decom koja su završila humanities i social studies da vide da li mogu da postanu lekari.
bauer. bauer. 02:23 31.07.2010

Re: Kao i obično

koliko njih se vrati kući kad dobije PhD ili master degree?

Ja znam jednog što se vratio... prodao se za jedan paradajz :))))))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:30 31.07.2010

Re: Kao i obično

Ja znam jednog što se vratio... prodao se za jedan paradajz :))))))


seceranac seceranac 02:38 31.07.2010

Re: Kao i obično

njanja_de.manccini
nisam ja nista izmislio

odlično ali mi kaži koliko njih se sad izjašnjavaju ko amerikanci?
to je amerika - melting pot, dovoljno pametna da pokupi pametnjakoviće iz celog sveta. šta misliš koliko njih se vrati kući kad dobije PhD ili master degree?


medicina nije ni prirodna nauka a ni inzenjering a pored toga je i zatvorena kasta elite


ne bih rekla, ovde na medicini možeš da se upišeš nakon što završiš koledž gde moraš da položiš i hemiju i matematiku i još svašta nešto što spada u prirodne nauke. jedino Sinai Medical School ima neku novu taktiku u zadnje vreme - eksperimentiraju sa decom koja su završila humanities i social studies da vide da li mogu da postanu lekari.



to je nebitno u ovoj prici jer je ideja od koje smo posli bila ta da je obrazovanje u US lose a dokaz za to je da na osnovnim studijama ima 97% amerikanaca a na postdiplomskim iz ovih oblasti samo 45% amerikanaca, ameri posle njihovog crap elitistickog obrazovanja nisu u stanju da konkurisu strancima iz zemalja treceg sveta, priznajem da ima par procenata dobro obrazovanih ali toliko je bilo i u feudalizmu - elitisticko obrazovanje nije obrazovni sistem to je politika i klasna odrednica


sto se medicine tice to nije nauka, prirodna nauka i tacka, to ne znaci da se prirodne nauke ne korist i astronomija se koristi u astrologiji pa se astrologija bas i ne bi mogla nazvati prirodnom

naucni metod ovo jasno objasnjava i nije predmet nedoumica
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:48 31.07.2010

Re: Kao i obično

ameri posle njihovog crap elitistickog obrazovanja nisu u stanju da konkurisu strancima iz zemalja treceg sveta, priznajem da ima par procenata dobro obrazovanih ali toliko je bilo i u feudalizmu - elitisticko obrazovanje nije obrazovni sistem to je politika i klasna odrednica


znači i ti si mnogo pametan kad računaš samo ono što ti odgovara. kažeš ti meni: ja ne brojim pametne amere jer je to elitističko obrazovanje i tra, la, la, la, la. ameri idu gde je lova i tačka. naročito oni pametni. nisu ludi da ginu na posao u nekom labu dan i noć za sitnu lovu kad mogu da odu lepo na medicinu ili pravo i mlate pare. verujem da znaš da i na pravo možeš da se upišeš nakon završenog koledža. čak i nakon electrical engineering BS.
seceranac seceranac 03:07 31.07.2010

Re: Kao i obično

njanja_de.manccini
ameri posle njihovog crap elitistickog obrazovanja nisu u stanju da konkurisu strancima iz zemalja treceg sveta, priznajem da ima par procenata dobro obrazovanih ali toliko je bilo i u feudalizmu - elitisticko obrazovanje nije obrazovni sistem to je politika i klasna odrednica


znači i ti si mnogo pametan kad računaš samo ono što ti odgovara. kažeš ti meni: ja ne brojim pametne amere jer je to elitističko obrazovanje i tra, la, la, la, la. ameri idu gde je lova i tačka. naročito oni pametni. nisu ludi da ginu na posao u nekom labu dan i noć za sitnu lovu kad mogu da odu lepo na medicinu ili pravo i mlate pare. verujem da znaš da i na pravo možeš da se upišeš nakon završenog koledža. čak i nakon electrical engineering BS.



nemoj da mi stavljas u usta ono sto nisam rekao, brojim ja njih ali njih ima zanemarljivo malo u odnosu na ukupan broj

to su skupocene i klasno zatvorene studije koje mogu da upisuju samo bogati,
pored toga vecini stranaca je skoro nemoguce da nastave studije prava u US jer uglavnom dolaze iz zemalja koje nemaju anglosaksonsko pravo

ubedljivo najveci broj amerikanaca koji zavrsavaju postdiplomske zavrsavaju studije iz oblasti obrazovanja, biznisa (MBA), lingvistike, istorije i drugih drustvenih naula.

zvanicna statistika sa druge strane kaze da su ta zanimanja znacajno manje placena od nauke i inzinjeringa, znaci najveci broj americkih diplomaca ne ide za parama vec za lakim studijama

slucajno se moja zena bavi ovom problematikom pa sam malo upuceniji
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:39 31.07.2010

Re: Kao i obično


nemoj da mi stavljas u usta ono sto nisam rekao, brojim ja njih ali njih ima zanemarljivo malo u odnosu na ukupan broj

a koliko ima pametnih u Srbiji ili recimo u Ukrajini u odnosu na ukupan broj?

to su skupocene i klasno zatvorene studije koje mogu da upisuju samo bogati,
pored toga vecini stranaca je skoro nemoguce da nastave studije prava u US jer uglavnom dolaze iz zemalja koje nemaju anglosaksonsko pravo


ovo jednostavno nije tačno. ponavljam, pravo možeš i ti da upišeš sad ako hoćeš i nadješ ko da ti plati stipendiju, ako već sam ne možeš. ljudi završe pravo nakon što su radili nekoliko godina kao inženjeri, ili profesori ili dodaj po želji. pogledaj web stranu bilo koje velike advokatske firme i vidi kakav kadar radi za njih.

o drugim statističkim podatcima nemam želju da raspravljam jer si sad pomešao društvene nauke. po tebi ispada da samo u americi ima najviše društvenjaka po glavi stanovnika. nešto mi tu ne štima jer sam skoro pa sigurna da je svuda tako.

i da rezimiram, pametni ameri idu na pravo, medicinu i biznis, čast izuzecima onim naučnicima koji su posvećeni svojoj struci. samo jedan primer: Dudley Herschbach, a ima ih mnogo.

seceranac seceranac 04:01 31.07.2010

Re: Kao i obično


a koliko ima pametnih u Srbiji ili recimo u Ukrajini u odnosu na ukupan broj?


ja ovde ne govorim o pametnim, ti si uvela tu kategoriju (ja ne znam ni kako se pamet meri), ja govorim o obrazovanim - to dvoje nije uvek povezano

ovo jednostavno nije tačno. ponavljam, pravo možeš i ti da upišeš sad ako hoćeš i nadješ ko da ti plati stipendiju, ako već sam ne možeš. ljudi završe pravo nakon što su radili nekoliko godina kao inženjeri, ili profesori ili dodaj po želji. pogledaj web stranu bilo koje velike advokatske firme i vidi kakav kadar radi za njih.


ma da sada nam jos samo fali prica o zemlji jednakih mogucnosti - "lend of free" i ostalo sranje....
da li je jednak problem bogatima i siromasnima naci nekoga ko ce da ti plati 200 000- 300 000 dolara za skolovanje.

pravo i medicinu studiraju bogati a izuzetci su tu samo za slikanje i propagandu, iz geta se po pravilu ne moze na harvard law school, iz public skole iz crnackog kraja se po pravilu ne moze ni na lokalni univerzitet

o drugim statističkim podatcima nemam želju da raspravljam jer si sad pomešao društvene nauke. po tebi ispada da samo u americi ima najviše društvenjaka po glavi stanovnika. nešto mi tu ne štima jer sam skoro pa sigurna da je svuda tako.

nista ja nisam pomesao, ja samo kazem da ogromna vecina amerikanaca koja upisuje postdiplomske ide na drustvene nauke i to ne zbog para jer su drustvene nauke u losije placene, vec zato sto po znanju nisu konkurentni strancima koji dolaze da bi studirali prirodne nauke i inzinjerstvo

sa najpopularnijim phd-om medju amerikancima - education-om se zaradjuje upola manje nego sa phd-om iz inzinjerstva, znaci uglavnom ne idu ameri na education zbog para vec zato sto nisu konkurentni strancima. Da ne pominjem da je nezaposlenost menju "drustvenim" phd-ovima neuporedivo veca. zadnja stvar zbog koje vecina amera ide na phd bas iz education-a i ostalih popularnih smerova je zbog para.
zanimljiva je statistika da mnogo veci procenat amerikanaca ide na studije iz biologije ili recimo okeanologije nego iz molekularne biologije koja je duplo vise placena.

i da rezimiram, pametni ameri idu na pravo, medicinu i biznis, čast izuzecima onim naučnicima koji su posvećeni svojoj struci. samo jedan primer: Dudley Herschbach, a ima ih mnogo.


ne znam ja gde idu pametni ameri niti kako se pamet meri ali znam da na pravo i medicinu u ogromnoj vecini studiraju bogati jer su skolarine ogromne a broj studenata ogranicen, na svim ostalim bolje placenim studijama gde skolarine nisu astronomske stranci su vecina

ja sam ovde samo hteo da pokazem kako americko obrazovanje (srednje i osnovne studije) nije tako dobro kako se prica jer njihovi studenti nisu konkurentni u situacijama kada treba da se takmice pod podjednakim uslovima za pozicije sa strancima iz zemalja treceg sveta kojima pokusavaju da nametnu svoje reforme obrazovanja
bauer. bauer. 04:39 31.07.2010

Re: Kao i obično

Ja razumem da si se registrovao zato što nisi mogao više da ćutiš (kako piše u tvom profilu), ali reci nam, Šećeranac, šta su ti uradili kad si ovako kivan na njih? Jesi li tamo, znaš li ih? Pa, majka mu stara, ima nas... razbićemo ta govna!
yugaya yugaya 07:40 31.07.2010

Re: Kao i obično

njanja_de.manccini
nije ni cudo sto im je preko 50% magistara i doktora iz prirodnih nauka i inzinjeringa iz inostranstva

ja bih ti preporucila da posetis US census biro i pogledas statistike pre nego sto izneses ovakve podatke. za primer evo ti na ovom linku koliko stranaca a koliko amera je zavrsilo medicinu na primer. ako te mrzi da kliknes evo ti brojevi: 238 : 16468 (respectively)


To je zato sto je pohadjati medicinu u SAD izuzetno skup sport. Kupuje se gotov kadar, ili oni koji nakon sto zavrse kompletan fakultet negde drugde jos pride odrade residency (opet) da bi tamo mogli da rade.

(2005) The total number of doctors in practice was 836,000. Of these 183,000 were non-Americans trained abroad.

International medical graduates constitute between 23 and 28 percent of physicians in the United States, the United Kingdom, Canada, and Australia,



I jedan i drugi obrazovni sistem imaju svoje prednosti i svoje mane. Prijateljica koja ovde radi doktorat iz hemije iako joj je majka profesor na faksu u Srbiji iz iste struke tamo jednostavno nikada ne bi imala priliku ni da vidi neke od neophodnih aparata.

A ovde pak ne bi u srednjoj skoli stigla do Kafke dalje od mozda napomene.

( trpam ajvar u gulas sa obe strane granice )

blogovatelj blogovatelj 08:33 31.07.2010

Re: Kao i obično

.s. moja kćer je profa u jednoj gimnaziji.
10 posto učenika uči.
ostali se provlače uz obilatu pomoć roditelja.
neki imaju po 180 neopravdanih al ih ne izbacuju iz škole iako je limit
25.


Radio sam u srpskim skolama i znam da je ovo surova istina.
blogovatelj blogovatelj 08:39 31.07.2010

Re: Kao i obično

onako generalno?
svi, baš svi?


Ne svi. Samo oni koji su ovce. A njih je previse. Oni koji znaju, stvarno znaju i genijalci su.
Jedan vrlo indikativan podatak.
Od Amerikanaca koji idu u public skole 3% upise fakultet.
Od Amerikanaca koji idu u privatne skole, 3% ne upise fakultet.
Za dolar prodaje se sve... Znanje najvise.
blogovatelj blogovatelj 09:00 31.07.2010

Re: Kao i obično

Znaci svaka drzava odredi sta je potrebno svakom prosecnom djaku da zna i to se uci, ako deca vrede vise, ona se prepoznaju i ubacuju u posebne razrede. ja ti garantujem da mnoga deca iz Srbje ne bi polozili matematiku AP (advanced placement) koji talentirana deca ovde uce u srednjoj skoli


Polozila bi deca iz Srbije veruj mi. Mislim na srpsku decu koja stvarno znaju ono sto treba da znaju.
Moj stariji sin je bio na gifted programu tri godine i znam sta uce. A to je tacno ono sto se kod nas uci.
Dalje, ti poredis talentovanu americku decu sa prosecnom srpskom. Apples and oranges. Ako vec poredis, poredi talentovanu americku sa talentovanom srpskom decom.

Nije u pitanju public ili private school, bitno je kakva je struktura stanovnistva i kakav kadar radi u tim skolama


Ovo jeste uvek najbitnije, to tvrdim i kao roditelj i kao bivsi profesor i kao bivsi djak.
Moj vec pomenuti sin koji je bio na gifted programu je od svoje nastavnice Dale Davis, u sestom i pola sedmog razreda, naucio vise matematike, saha i programiranja, nego od svih ostalih zajedno. Imala je odobren budzet od skole i kupila im one najskuplje lego komplete sa mikroprocesorima i naucila ih osnove automatike i PLC programiranja.
Tu i dolazimo do sustinske razlike anerickog i srpskog obrazovanja a to su pare. Ja stvarno mislim da u Srbiji ne postoji drzavna skola koja bi svom nastavniku dala $1500 da za njih kupi Lego kocke sa mikroprocesorima.
A sto nema... E to treba pitati politicare i direktore skola.

e sad da te pitam: da li mislis da bi ovde na tim fakultetima islo neko dete koje nema veze sa matematikom, programiranjem itd? da li mislis da bi svako bio primljen na nekom koledzu koji trazi SAT rezultat da bude preko 1400? a svaka dobra skola trazi takve visoke rezultate. tako da na kraju svako zavrsi tacno tamo gde mu je mesto. ne moze svako da upise Stanford, ili Harvard i to ne zbog toga sto mu ćale nema love, nego zbog toga što nije imao dovoljno poena na SAT testu.

O visokom obrazovanju u USA neću ni da počinjem priču.


Njanjo, smatrao sam te, a i dalje te smatram za blogerku koja misli. Znaci, citaj pazljivo sta sam pisao.
Ja nisam rekao da americki koledzi i fakulteti ne valjaju. Sto puta su bolji od srpskih i tacno te nauce ono za sta si im platio i koliko si im platio. A i sama znas da je to mnoooooooogoooooooooo.
Ja pricam o drzavnim srednjim skolama i o tome koliko prosecan djak, ciji roditelji ne mogu da priuste placanje privatne srednje skole, moze da nauci.
A i dalje tvrdim da prosecan djak u americkoj public srednjoj skoli manje nauci nego prosecan srpski djak u prosecnoj srpskoj public skoli. Ovde mislim na osnovne i fundamentalne nauke kao sto su matematika, fizika, geografija, biologija. A kad dodje do onoga, kompjuteri, programiranja itd itd, tu i pare igraju veliku ulogu i tu su americki djaci u ogromnoj prednosti naravno.
Ovaj manjak znanja iz fundamentalnih nauka u srednjoj skoli, americki djaci nadoknadjuju kasnije na koledzima/fakultetima. Kao sto rekoh, americki sistem te kroz besplatno skolovanje nauci da budes kasirka u supermarketu. Za sve ostalo moras da platis. Mnogo da platis.
blogovatelj blogovatelj 09:08 31.07.2010

Re: Kao i obično

nije problem u znanju, problem je sto ce sutra biberovi studenti odlucivati o sudbini neke zemalje o kojoj nista nisu naucili, pa cak nece imati zelju ni da nesto nauce u trenutku kada budu donosili odluku o sudbini te zemlje


Tu nije kljucni faktor znanje tih studenata, nego interesi njihovih vlada.
blogovatelj blogovatelj 09:39 31.07.2010

Re: Kao i obično

kako li smo, ovako superiorni, dospeli ovde gde smo?!?!
vidim da najviše hvale ovu zemlju oni koji jednom godišnje/ili u pet godina dođu na ajvar il sarmu.

a ne mogu da smisle zemlje koje im daju posao a ne nekom mašinskom opšte prakse.


A ja sam primetio, ne samo u ovom tvom komentaru, nego i ranije, da ti niti razumes procitano, niti pokusavas da razumes.
Ako ja kazem da u kanadskim srednjim drzavnim skolama djaci uce premalo matematike, onda za to i imam argumenata. jer sam pricao sa vise desetina dece koja u takve skole idu i koja su ili drugovi / drugarice moje dece ili su deca mojih prijatelja.
Sa koliko si ti dece koja idu u kanadske skole pricala da bi mogla o tome da polemises sa mnom?
Dalje, kada kazem da uce premalo matematike, to ne znaci da ja ne mogu da smislim Kanadu? To ti imas svoje halucinacije i ne pripisuj mi to. Kanada je slobodna zemlja u kojoj se osecam slobodno, u kojoj lepo zivim i nikad nisam rekao da ne mogu da smislim Kanadu. Nisam ja Sentinel pa da pljujem po drzavi u kojoj zivim. A primetio sam da i tebi to solidno ide od ruke. Ja sam drugaciji od Sentinela i od tebe i to me ispunjava ponosom.
Ali bas ta sloboda govora u Kanadi mi dozvoljava da kazem ono sto mi u toj zemlji Kanadi smeta, a da se niko ne nasekira previse zbog toga i niko ne pokusava da me verbalno lincuje zbog toga, kao sto to neki blogeri, ukljucujuci i tebe, pokusavaju ovde.
Dalje, kada kazem da uce premalo matematike, to ne znaci da kazem da je u Srbiji obrazovanje savrseno. To su opet te tvoje halucinacije o kojima pricam. I to je ono sto ti kazem da ne razumes procitano.
Dalje, na 50m od mesta gde zivim, postoji radnja, vlasnik je Korejanac, koja ima veci izbor ajvara nego sto ti imas u komsiluku. Ima i kiselog kupusa. Tako da za moje ajvare i sarme ne moras da se sekiras.
Dalje, nikad nisam rekao da smo mi Srbi superiorni. To je opet tvoja halucinacija.
Zakljucak, ajde molim te probaj da procitas i razumes ono o cemu pisem i ja cu ti rado odgovoriti. Sta god ti nije jasno i sa cim se ne slazes ja cu probati da ti razjasnim.
Ali nemoj molim te vise da haluciniras i da mi pripisujes stvari koje nisam rekao.
cbronson cbronson 10:26 31.07.2010

Re: Kao i obično

Tu nije kljucni faktor znanje tih studenata, nego interesi njihovih vlada.


niko nije rekao da je kljucni faktor u pitanju, da je tako profesor biber bi upravljao vladama preko svojih studenata.

kljucni faktor je profil studenata koji se obrazuju na ovakav nacin i zatim postaju clanovi tih vlada. nije to problem samo ovog univerziteta u kentu.

ovakvim obrazovanjem studenti nakon sticanja diplome postaju fah idioti. fah idiot je zajednici koristan samo u svom fahu i nigde izvan njega. zbog toga sa jednje strane i razumem profesora bibera koji proizvodi ovakve fah idiote. takav kadar ce u vladi sprovoditi odluke nadredjenih bez ikakvog pogovora.
zamislite jednog takvog diplomca u vladi kada dobija instrukcije o tome kako bi trebalo napraviti kampanju kasetnim bombama tamo negde na balkanu, na teritoriji otomanskog carstva, gde vrsljaju alzirski agenti sa perikama. uklopice se u njegovu svest, svakako.

pokusajte zatim da zamislite jednog vrhunski obrazovanog intelektualca na njegovom mestu koji bi poceo da postavlja pitanja o takvim instrukcijama i da njihovu opravdanost dovodi u pitanje.

znanje je oduvek predstavljalo moc i bilo na jedan specifican nacin predmet manipulacije. svi smo citali ime ruze, zar ne?
cbronson cbronson 11:02 31.07.2010

Re: Kao i obično

profesor biber
1. „Ne bi me iznenadilo da je i Toni Bler studirao na ovom odeljenju..."
U ovu kategoriju idu i komentari tipa „Nije ni čudo što su nas bombardovali"...
Kako objašnjava profesor, određen broj komentara dolazi od grupe ljudi koji su u ovim studentskim odgovorima pronašli dokaze ignorantske politike Zapada prema Jugoslaviji i utešan stav: Mi smo to oduvek znali, neobavešteni Zapad se loše poneo prema nama, da su znali bolje, sve bi bilo drugačije.


jos bih se samo osvrnuo na ovu opasku profesora bibera.
da li profesor negira ulogu zapada u rasturanju nekadasnje sfrj ili samo zeli da umanji odgovornost zapada za nastale dogadjaje tek mogu samo da odgovorim profesoru:
da, sve bi bilo drugacije da zapad nije umesao svoje prste u raspad sfrj, i ono sto je najvaznije, bilo bi daleko manje ljudskih zrtava i daleko manje materijalne stete. toliko o efikasnosti, radu i savladanim diplomatskim vestinama zapadnih diplomata.
seceranac seceranac 14:46 31.07.2010

Re: Kao i obično

bauer.
Ja razumem da si se registrovao zato što nisi mogao više da ćutiš (kako piše u tvom profilu), ali reci nam, Šećeranac, šta su ti uradili kad si ovako kivan na njih? Jesi li tamo, znaš li ih? Pa, majka mu stara, ima nas... razbićemo ta govna!



da li ti stvarno nije jasno zasto?

pa ziveli smo kako smo znali i umeli u nasoj zemlji, nismo se petljali u njihov zivot, nismo ih kritikovali sto teraju crnce da ustaju belcima u autobusu, nismo ih cak ozbiljno kritikovali ni sto su ubili 3 miliona ljudi u vijetnamu, nismo ih kritikovali zbog nedemokratskog predsednickog izbornog sistema, nismo im nista nazao ucinili i onda su oni dosli bez poziva, prvo su nam zavodili sankcije, zarobljavali pare, unistavali firme, pa su onda dosli bez poziva i sve nas bombardovali, sada su ovde i govore nam sta da radimo i kako da se ponasamo, odredjuju kako ce da nam izgleda obrazovanje, penzija, zdravstveno, vojska, policija, sudstvo ....

i ti pitas zasto ?

nisu se drzali ove tvoje sa profila: Live, and let live...
seceranac seceranac 14:48 31.07.2010

Re: Kao i obično

cbronson
profesor biber
1. „Ne bi me iznenadilo da je i Toni Bler studirao na ovom odeljenju..."
U ovu kategoriju idu i komentari tipa „Nije ni čudo što su nas bombardovali"...
Kako objašnjava profesor, određen broj komentara dolazi od grupe ljudi koji su u ovim studentskim odgovorima pronašli dokaze ignorantske politike Zapada prema Jugoslaviji i utešan stav: Mi smo to oduvek znali, neobavešteni Zapad se loše poneo prema nama, da su znali bolje, sve bi bilo drugačije.


jos bih se samo osvrnuo na ovu opasku profesora bibera.
da li profesor negira ulogu zapada u rasturanju nekadasnje sfrj ili samo zeli da umanji odgovornost zapada za nastale dogadjaje tek mogu samo da odgovorim profesoru:
da, sve bi bilo drugacije da zapad nije umesao svoje prste u raspad sfrj, i ono sto je najvaznije, bilo bi daleko manje ljudskih zrtava i daleko manje materijalne stete. toliko o efikasnosti, radu i savladanim diplomatskim vestinama zapadnih diplomata.


vec se vade na neznanje
dj dj 15:03 31.07.2010

Re: Kao i obično



sto se tice opste kulture tu ste apsolutno u pravu. svojevremeno sam, kao tinejdzer, bio prilicno zatecen gomilom glupavih pitanja mojih americkih vrsnjaka.

kako ja vidim, problem je recenica

Ono sto sam nabrojao se u Srbiji uci u drugom i trecem srednje
malo bih je preradio... u srpskim udzbnicima za drugi i treci pise.. to nauci mali broj dece a ostali se sluze skilovima naucenim jos u 7 osnovne, prepisivanje, moljakanje, pretnje, placanje.. posle se to primenjuje i na faksu, i na poslu.. onda oni retki, poput vas, koji su ucili i naucili, shvate da ovde leba nema i odu sto dalje.. ostanemo mi opste kuklturni da se valajmo po ovom blatu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:03 31.07.2010

Re: Kao i obično

i ti pitas zasto ?

Ok ja neću da pitam više zašto jer sad mi je jasno sa kim imam posla. mislila sam da si neko ko nije dobio tenure ili neko drugo unapredjenje zavisno od toga gde radiš pa zato mrziš sve što ima reč američko u sebi, ali sad vidim da je tvoj problem drugačiji.
tebi su ameri krivi i za sankcije i za ratove i za sve. uvek je neko drugi kriv, nikako da se pogledamo u ogledalu i kazemo, hej pa možda nešto i ja mogu da promenim, popravim da mi bude bolje. ne sačuvaj Bože, ameri su krivi za sve. smešan si ko bioskop. eto. i sad slobodno zaokruži pobedu i donesi zaključak da je zapadni sistem školovanja (t.j. američki sistem) dno, dna, da tamo dolaze stranci da pozavršavaju magistrature i doktorate zato što je veoma lako, jer naravno predaju im profesori koji znaju manje od samih studenata i tako.

seceranac seceranac 15:15 31.07.2010

Re: Kao i obično

Ok ja neću da pitam više zašto jer sad mi je jasno sa kim imam posla. mislila sam da si neko ko nije dobio tenure ili neko drugo unapredjenje zavisno od toga gde radiš pa zato mrziš sve što ima reč američko u sebi, ali sad vidim da je tvoj problem drugačiji.


moj "problem" nije u tome sto sam ja negde isao da se petljam u tudji posao pa se opekao vec sto je neko drugi dosao u moje dvoriste pa me opekao.

tebi su ameri krivi i za sankcije i za ratove i za sve. uvek je neko drugi kriv, nikako da se pogledamo u ogledalu i kazemo, hej pa možda nešto i ja mogu da promenim, popravim da mi bude bolje. ne sačuvaj Bože, ameri su krivi za sve. smešan si ko bioskop. eto.


Nije moj "problem" sto je ne zelim da promenim nesto na bolje kod sebe vec sto se tu uvek oko mene nadje gomila nekih amera i slicnih koji su nepozvani dosli i sada meni objasnjavaju kako ja sebi da pomognem. i tako pomagajuci zele meni da nametnu svoje sisteme za zdrastveno, za penziono, za obrazovanje.
i sad slobodno zaokruži pobedu i donesi zaključak da je zapadni sistem školovanja (t.j. američki sistem) dno, dna,

ja niti bilo ko iz ove zemlje nije isao kod njih da ih ubedjuje da im je obrazovni sistem los i da ih tera da menjaju svoj sistem, vec je bilo obrnuto, oni dolaze i ubedju i teraju

da tamo dolaze stranci da pozavršavaju magistrature i doktorate zato što je veoma lako, jer naravno predaju im profesori koji znaju manje od samih studenata i tako.


ovo je sada vec bezobrazno jer mi ovo podvaljujes a ja to nigde nisam rekao,
rekao sam bas obrnuto da vecina amerikanca ide na neke lakse postdiplomske jer su postdiplomske iz nauke i inzinjeringa veoma teske za njih a teske su za njih jer imaju lose znanje zbog loseg srednjeg i osnovnog visokog obrazovanja.
bauer. bauer. 19:40 31.07.2010

Re: Kao i obično

pa su onda dosli bez poziva i sve nas bombardovali

A ti ništa pre toga nisi radio? Nisi malo tukao po Sarajevu četiri godine? Pa malo Vukovar, Dubrovnik? Ili si samo sedeo kod kuće i navijao za svoje? Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...
kukusigameni kukusigameni 22:04 31.07.2010

Re: Kao i obično

rekao sam bas obrnuto da vecina amerikanca ide na neke lakse postdiplomske jer su postdiplomske iz nauke i inzinjeringa veoma teske za njih a teske su za njih jer imaju lose znanje zbog loseg srednjeg i osnovnog visokog obrazovanja.


A kod nas deca trce na teske fakultete? Daj bre Cukervaser, o cemu ti pricas? Jesi li bio nekad na Stamfordu, Prinstonu, Jejlu i sl.?
Pazi formulaciju: "Vecina Amerikanaca"! A vecina Srba, Mongola ili Belgijanaca? Daj bre covece vrati se u srednju skolu i nauci da vecina ljudi ne studira nigde.
seceranac seceranac 23:40 31.07.2010

Re: Kao i obično

bauer.
pa su onda dosli bez poziva i sve nas bombardovali

A ti ništa pre toga nisi radio? Nisi malo tukao po Sarajevu četiri godine? Pa malo Vukovar, Dubrovnik? Ili si samo sedeo kod kuće i navijao za svoje? Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...


to sto je nas diktator opste podrzan od strane tih amera uradio za 10 godina su americki demoktarski predsednici radili i danas rade za jedno popodne. Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali ali mi nije jasno kako ti potpuno unistavanje ostataka vavilona nije dovoljno da kazes kako je 9/11 trebalo ponavljati svakog dana

ti si jedan veliki licemer
seceranac seceranac 23:43 31.07.2010

Re: Kao i obično

kukusigameni
rekao sam bas obrnuto da vecina amerikanca ide na neke lakse postdiplomske jer su postdiplomske iz nauke i inzinjeringa veoma teske za njih a teske su za njih jer imaju lose znanje zbog loseg srednjeg i osnovnog visokog obrazovanja.


A kod nas deca trce na teske fakultete? Daj bre Cukervaser, o cemu ti pricas? Jesi li bio nekad na Stamfordu, Prinstonu, Jejlu i sl.?
Pazi formulaciju: "Vecina Amerikanaca"! A vecina Srba, Mongola ili Belgijanaca? Daj bre covece vrati se u srednju skolu i nauci da vecina ljudi ne studira nigde.



citaj malo bolje to "vecina" se odnosi na one koji upisuju postdiplomske

PS u americi vecina studira, imaju najveci broj ljudi koji zavrsi neke studije a ipak su daleko od najobrazovanije nacije i to dosta kaze o kvalitetu osnovnih studija, kvalitetu koji nama namecu

briga me za njihove studente ono sto me brine je sto nam taj princip namecu sve sa cenama i kvalitetom
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:36 01.08.2010

Re: Kao i obično

Od Amerikanaca koji idu u public skole 3% upise fakultet.
Od Amerikanaca koji idu u privatne skole, 3% ne upise fakultet.
Za dolar prodaje se sve... Znanje najvise.

statistika naša dika ... što poželiš to naslika ...

pitala sam koliko nepismenih ima u americi toj ...

ovde znademo ... pola najmanje ...
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:38 01.08.2010

Re: Kao i obično

A kod nas deca trce na teske fakultete?

da, karić, megatrnd i slični ... menadžment za nepostojeću privredu ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:39 01.08.2010

Re: Kao i obično

Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...

uh, jack...
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:47 01.08.2010

Re: Kao i obično

Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku








dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali ...


ničije dete ne treba bombardovati.
ali zar misliš da nije bilo dece u sarajevu, vukovaru, dubrovniku ...

samo u sarajevu je poginulo tokom opsade 1.600 dece...
čoveče, cela osnovna škola ...

da ne pričamo o šibeniku i zadru ... o do temelja spaljenom vukovaru, al do temelja ...

p.s. koštunica je rekao da je stradalo nekoliko crepova ...
zatim je vojska rekla da su palili gume
a onda je vučurević rekao da će napravit "ljepši i stariji dubrovnik" ...
vrlo si blizu njihovim procenama...

i na kraju su generali priznali(u hagu) da su gađali dubrovnik i sa kopna i sa mora i iz vazduha ... i osuđeni su ... jedan je poludeo pa je oslobođen ...

a kad odeš u taj isti dubrovnik, imaš monografije i kartu tih nekoliko zidova. lažu hrvati za 500 ruševima u samom gradu.
lažu i za konavle koje su spaljene ...cavtat, babin kuk ...
baciš pogled na knjigu veseljka koprivce "sve je bilo meta", čovek izbliza gledao i pisao...
seceranac seceranac 02:14 01.08.2010

Re: Kao i obično

Exitus Letalis
Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku








dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali ...


ničije dete ne treba bombardovati.
ali zar misliš da nije bilo dece u sarajevu, vukovaru, dubrovniku ...

samo u sarajevu je poginulo tokom opsade 1.600 dece...
čoveče, cela osnovna škola ...

da ne pričamo o šibeniku i zadru ... o do temelja spaljenom vukovaru, al do temelja ...

p.s. koštunica je rekao da je stradalo nekoliko crepova ...
zatim je vojska rekla da su palili gume
a onda je vučurević rekao da će napravit "ljepši i stariji dubrovnik" ...
vrlo si blizu njihovim procenama...

i na kraju su generali priznali(u hagu) da su gađali dubrovnik i sa kopna i sa mora i iz vazduha ... i osuđeni su ... jedan je poludeo pa je oslobođen ...

a kad odeš u taj isti dubrovnik, imaš monografije i kartu tih nekoliko zidova. lažu hrvati za 500 ruševima u samom gradu.
lažu i za konavle koje su spaljene ...cavtat, babin kuk ...
baciš pogled na knjigu veseljka koprivce "sve je bilo meta", čovek izbliza gledao i pisao...



what is your point?

da li sam ja negde podrzao ili opravdao bombardovanje nekoga?

za razliku od mene koji nisam ti jesi:
Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...


sta je tvoj problem?

'oces da preformulisem:
Mozda je tebi 500 srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali ali ....
da li to sto je ova zemlja nanela nekome zlo daje za pravo nekome ko je toliko zla nanosio i danas nanosi za poslepodne da nanosi jos zla meni i mom detetu?
da li ti vidis sta pises? kakav problem ti imas u zivotu? ti si opravdavas zlocine ovde? sta hoces da postignes ovim slikama da zlocinom opravdas zlocin

nisam ti ja neko iz te desne nacionalisticke price sa kojim mozes ovakve polemike da vodis, ja priznajem sve nase zlocine ali ne opravdavam tudje, pogotovo ne huskam da je trebalo jos


i na kraju krajeva cak i pod uslovom da si u pravu i da je sve kako ti kazes, i da su trebali da nas bombarduju jos vise i da nas pobiju sve do jednoga kako bi ti zeleo, kako to sve cini americko obrazovanje boljim i odakle im pravo da nama namecu svoje?
bauer. bauer. 03:46 01.08.2010

Re: Kao i obično

Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali...

Nisam mislo više da te zadržavam, ali moram da naglasim da si ti u priču uveo decu, koju ja nigde nisam pomenuo. Moj komentar je, inače, napisan u jednini i izmenjen je citat iz Balkanskog špijuna. I mogao ga je razumeti svako ko nema vračarski, navijački, mentalitet.
blogovatelj blogovatelj 08:05 01.08.2010

Re: Kao i obično

pitala sam koliko nepismenih ima u americi toj ...

ovde znademo ... pola najmanje ...


Vidi se da ovde ne znades, a i da ne znades da koristis Google ispravno.
Prvi izvor je Vikipedija.
Evo procenata, statistika nasa dika.

Serbia 96.4% pismenih.
USA 99% pismenih.

Ako ne verujes Vikipediji, ja mislim da ces drugom izvoru verovati.
To je CIA i brojevi su isti kao i Vikipedijini.
Pretpostavljam da je i izvor tvoje plate na istom ovom izvoru
Ovo je mala sala, a i nije sala
Valjda cemo se sloziti da ako neko zna, CIA zna.

Razlika je zanemariva, a kada razmislimo koliko je ko para ulozio u pismenost, debelo smo u prednosti. Debellloooooooo.

A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?
kukusigameni kukusigameni 08:15 01.08.2010

Re: Kao i obično

A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2005&mm=07&dd=29&nav_id=173569&order=hrono
cbronson cbronson 08:28 01.08.2010

Re: Kao i obično

bauer
A ti ništa pre toga nisi radio? Nisi malo tukao po Sarajevu četiri godine? Pa malo Vukovar, Dubrovnik? Ili si samo sedeo kod kuće i navijao za svoje? Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...


sta je, udruga branitelja opet servirala zivo meso za veceru?
cbronson cbronson 08:32 01.08.2010

Re: Kao i obično

A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?

izracunala bato, pa se registrovala, pa veli, kad je toliko nepismenih, nec ni ja da odskacem...
escherichije_colic escherichije_colic 08:36 01.08.2010

Re: Kao i obično

Malo off zapažanje:

Da li je neko, osim mene, primetio koliko su žene na blogu agresivne u diskusiji?
kukusigameni kukusigameni 08:39 01.08.2010

Re: Kao i obično

Malo off zapažanje:

Da li je neko, osim mene, primetio koliko su žene na blogu agresivne u diskusiji?


Ko kaze da su to zene?
escherichije_colic escherichije_colic 08:46 01.08.2010

Re: Kao i obično

Ko kaze da su to zene?


Pa dovoljno sam dugo na blogu da znam otprilike ko je ko. Isto tako, kad neko u pisanju koristi prvo lice jednine u ženskom rodu, obično je u pitanju žensko.

Nebitan off, molim ignorišite. Dok mi nisu prikačili muški šovinizam ili nešto gore.
escherichije_colic escherichije_colic 08:49 01.08.2010

Re: Kao i obično

I još jedan off:

Jeste primetili kako se vrlo brzo svaka diskusija završi slikama stratišta, Sarajeva, Dubrovnika, Vukovara, "Oluje", posledica NATO agresije ... O statistikama (broj ubijenih/proteranih/silovanih/...) da ne pričamo.

A tako je lepo bilo čitati o eksponencijalnim jednačinama, integralima, Bajronu ...
seceranac seceranac 09:05 01.08.2010

Re: Kao i obično

bauer.
Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali...

Nisam mislo više da te zadržavam, ali moram da naglasim da si ti u priču uveo decu, koju ja nigde nisam pomenuo. Moj komentar je, inače, napisan u jednini i izmenjen je citat iz Balkanskog špijuna. I mogao ga je razumeti svako ko nema vračarski, navijački, mentalitet.


znaci proizvoljno bombardovati odrasle ljude - roditelje je po tebi OK?

svaka ti cast ...

seceranac
bauer.
Mozda je tebi deset srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali...

Nisam mislo više da te zadržavam, ali moram da naglasim da si ti u priču uveo decu, koju ja nigde nisam pomenuo. Moj komentar je, inače, napisan u jednini i izmenjen je citat iz Balkanskog špijuna. I mogao ga je razumeti svako ko nema vračarski, navijački, mentalitet.


znaci proizvoljno bombardovati odrasle ljude - roditelje je po tebi OK?

svaka ti cast ...



nekim se ljudima svaka rasprava svodi na to, cak i ako pocne kritikom visokog obrazovanja
cbronson cbronson 10:08 01.08.2010

Re: Kao i obično

escherichije_colic
Malo off zapažanje Da li je neko, osim mene, primetio koliko su žene na blogu agresivne u diskusiji?



... samo ako diras njihove dragane, e, onda krenu i da spinuju, da ucitavaju, da mese kolace...
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:43 01.08.2010

Re: Kao i obično

what is your point?

da li sam ja negde podrzao ili opravdao bombardovanje nekoga?

za razliku od mene koji nisam ti jesi:

Bombardovali su te, ali te nisu dovoljno bombardovali...




sta je tvoj problem?

ti imaš problem.
spajaš više nikova u jedan ne bi li napravio bombu od komentara.
onako da nas zalepiš.
ako, tebi je sve dozvoljeno.
jer ipak, samo su tebe i tvoje dete bombardovali, doduše nedovoljno.

gde sam napisala da su te bombardovali ali ne dovoljno ... ?
dakle, služiš se i takvim stvarima.
nice!
mada ne mogu da kažem da se ne slažem s bauerom, najčešće.

ni moja deca nisu iz jajeta, isto bila ovde.
al što reče gojko berić - blago vama što vas je bombardovao nato, što vas nije bombardovao radovan karadžić!

da li to sto je ova zemlja nanela nekome zlo ...


vrlo uopšteno ...

pa onda, ali pogrešno, ide da je samo jedna zemlja bombardovala a ne 19 a ne nato.
ali zna se, to je amerika, neobrazovana, glupa, nepismena, sileđijska ... a svi ostali su onako tu, ukrasa radi ...

p.s. ako primaš savete, što ne deluje verovatno, pročitaj šta ko piše pa odgovaraj.
da ne pravim čaršav, ali pazi malo, brkaš, nešto ti je pomutilo pamet ...

'oces da preformulisem:
Mozda je tebi 500 srusenih zidova u dubrovniku dovoljno da kazes da su moje dete malo bombardovali ali ....


inače ako ne budem baš odgovarala i ako modertator bude tolerisao ovu priču dalje, odoh, putujem, nema me mesec dana ...
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:48 01.08.2010

Re: Kao i obično

Prvi izvor je Vikipedija.

najbolje verujem vikipedije, kao što znadeš:)))
mada mi liči da su podbacili, zar samo 96 posto.
zar nije 101 posto.

tako je, koliko smo uložili u znanje, toliko smo i dobili. evo, ja jedva
da znam sva slova a i to je pitanje koliko su tačno, znadeš!

a ne radi večernja ...
cbronson cbronson 11:00 01.08.2010

Re: Kao i obično

jer ipak, samo su tebe i tvoje dete bombardovali, doduše nedovoljno.

gde sam napisala da su te bombardovali ali ne dovoljno ... ?




inače ako ne budem baš odgovarala i ako modertator bude tolerisao ovu priču dalje, odoh, putujem, nema me mesec dana ...

e, hvala bogu, nek je hvaljen isus i marija i fala alahu...
pozdravi de tamo sve, ponesi im i slike da vide, ej cujes, i ne zameri ako nesto nije bilo... razumijes, nako, ko sto je treblo bit
de budi dobra njima ko sto si nama bila...
... i pismenost da siris... i onu vasu, kako je ti zoves...
istinu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:00 01.08.2010

Re: Kao i obično

cbronson
A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?

izracunala bato, pa se registrovala, pa veli, kad je toliko nepismenih, nec ni ja da odskacem...

duhovito, vrlo.
ličiš na onog koji učitava i kombinuje, kako bi nas zapanjio svojim komentarima.

da niste iz istog razreda?
seceranac seceranac 11:07 01.08.2010

Re: Kao i obično


Exitus Letalis



tebi se izvinjavam,

greskom sam citirao tvoj post
vise je nego jasno kome je bio namenjen

sto se bombardovanja tice tu je vise nego jasno ko je bombardovao a ko je bio nateran na saucesnistvo, tih ostalih 18 su samo sluzile da se racun lakse raskrcmi

ako se slazes sa stavom baurea po pitanju bombardovanja onda bih te ja pitao da li ti to zlocin opravdavas zlocinom? mogli bi onda zli ljudi koji isto tako misle kao vi, traziti opravdanje i za zlocine srba koje vi koristite za opravdavanje zlocina amerike i tako bi mogli u nedogled sve do pitanja ko je prvi poceo

i opet da kazem da cak i da ste ti u bauer u pravu i da je stvarno trebalo sve nas pobiti to nikako ne cini srednje i fakultetsko obrazovanje u americi boljim, neobrazovani su i to ti je
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:06 01.08.2010

Re: Kao i obično

zracunala bato, pa se registrovala, pa veli, kad je toliko nepismenih, nec ni ja da odskacem...


Osnovno obrazovanje je obavezno, ali oko 1,3 miliona ljudi nije završilo osnovnu školu. U Srbiji zvanično ima 4 odsto nepismenih, ali testovi pokazuju da je 40 odsto onih koji se izjasne kao pismeni zapravo nepismeno.


znači, kažeš - pismen sam i veruje ti se na reč ...

izjasnili se ...



Inner Party Inner Party 12:36 01.08.2010

Re: Kao i obično

libkonz
radujemo se tuđem neznanju, a ne vidimo svoje. Moja prijateljica, nastavnica geografije, mi kaže da polovina učenika u jednom razredu ne zna da se Vojvodina deli na Srem, Banat i Bačku. A žive u Vojvodini.


Ti ucenici su verovatno samo ucili iz drugih udzbenika. Onih prema kojima se Vojvodina deli na Banat, Backu, Srem i Baranju.
Inner Party Inner Party 12:37 01.08.2010

Re: Kao i obično

Istina je da sam se uvek pitao otkud dolaze svi ti nadmeni kreteni za ambasadore u Beograd...
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:20 01.08.2010

Re: Kao i obično

pozdravi de tamo sve

mogo bi da promeniš nik u bata živojinović, kad si već umetnički nastrojen ...
blogovatelj blogovatelj 19:56 02.08.2010

Re: Kao i obično

A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?

izracunala bato, pa se registrovala, pa veli, kad je toliko nepismenih, nec ni ja da odskacem...

duhovito, vrlo.
ličiš na onog koji učitava i kombinuje, kako bi nas zapanjio svojim komentarima.

da niste iz istog razreda?


Samo da primetim, kad ti nestane argumenata, ti predjes na raspravu sa drugim blogerom, a mesto prethodnog prolupavanja zanemaris. I nije ti prvi put da tako radis.
Da te podsetim, nisi mi odgovorila na pitanje na osnovu cega si tvrdila da je pola Srbije nepismeno?
blogovatelj blogovatelj 19:58 02.08.2010

Re: Kao i obično

Re: Kao i obično
A sad mi objasni na osnovu cega si izhalucinirala da je pola Srbije nepismeno?


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2005&mm=07&dd=29&nav_id=173569&order=hrono


Link ne radi.
antioksidant antioksidant 11:38 30.07.2010

Ovo je jače od mene :))))

Nije carstvo kauč
...............
Jedino pravilno na srpskom je Osmansko carstvo ili Osmanska carevina. Period je osmanski, Turci su Osmanski Turci ili Osmanlije. Sve zato što je osnivač dinastije Osman.

Otomanski/-a/-o na srpskom je marker neznanja i nepismenosti.
...................
mlekac mlekac 11:42 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

antioksidant
Nije carstvo kauč
...............
Jedino pravilno na srpskom je Osmansko carstvo ili Osmanska carevina. Period je osmanski, Turci su Osmanski Turci ili Osmanlije. Sve zato što je osnivač dinastije Osman.

Otomanski/-a/-o na srpskom je marker neznanja i nepismenosti.
...................

Evo ti cela tepsija da ne razvijas dalje tu temu!
cbronson cbronson 11:53 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Nije carstvo kauč...............Jedino pravilno na srpskom je Osmansko carstvo ili Osmanska carevina. Period je osmanski, Turci su Osmanski Turci ili Osmanlije. Sve zato što je osnivač dinastije Osman.Otomanski/-a/-o na srpskom je marker neznanja i nepismenosti....................

sedi.
jedan.
NNN NNN 11:55 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

antioksidant
Nije carstvo kauč
...............
Jedino pravilno na srpskom je Osmansko carstvo ili Osmanska carevina. Period je osmanski, Turci su Osmanski Turci ili Osmanlije. Sve zato što je osnivač dinastije Osman.

Otomanski/-a/-o na srpskom je marker neznanja i nepismenosti.
...................
Pandorina kutija!
Vlasta92 Vlasta92 12:31 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Izvini, ali eto ispala sam marker neznanja i nepismenosti. hvala što mi to ukaza na tako suftilan način.Promenila sam.
antioksidant antioksidant 12:35 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Vlasta92
Izvini, ali eto ispala sam marker neznanja i nepismenosti. hvala što mi to ukaza na tako suftilan način.Promenila sam.

vlasto ja sam se zezao na racun bloga (tj komentara sa bloga) na koji sam stavio link
izvini molim te ako si pomislila da sam ti se ozbiljno obratio na takav nacin
Vlasta92 Vlasta92 12:46 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Kasno MArko na Kosovo dođe! Pa jel pravilno ili nije?
antioksidant antioksidant 12:48 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Kasno MArko na Kosovo dođe! Pa jel pravilno ili nije?

ne znam više ni sam ali ako kreneš o tome ješćeš urmašice...
(tako je bar bilo poslednji put )
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:51 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Vlasta92
Kasno MArko na Kosovo dođe! Pa jel pravilno ili nije?

Nije pravilno pravilno što je došao kasno. A bolje i da je zakasnio jer on se borio na strani Turaka kao turski vazal posle poraza na mutnu Maricu.
Biljana 77 Biljana 77 12:59 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

ali ako kreneš o tome ješćeš urmašice..

Hurmašice... napisati urmašice je marker neznanja i nepismenosti.
antioksidant antioksidant 13:01 30.07.2010

Re: Ovo je jače od mene :))))

Biljana 77
ali ako kreneš o tome ješćeš urmašice..

Hurmašice... napisati urmašice je marker neznanja i nepismenosti.

pao mi secer pa mi se sve pomesalo
pravilnije pišem o hrani posto je pojedem
(odoh sad - ubice me vlasta)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana