Društvo| Moj grad

Prokleta birokratija ukrala mi je leto

myredneckself RSS / 30.07.2010. u 18:47

Ovo je jedan post o birokratiji koja me je ščepala ovih dana, i smara do bola. Ali, pročitajte ga, možda bude od koristi.

Za vreme monsunskih kiša u Novom Sadu ovog proleća i leta, imali smo štete od prokišnjavanja. Ovakve izjave skoro da je bilo normalno čuti  od mnogo ljudi po gradu. Dugotrajne i jake kiše su nas urnisale. U zgradi u kojoj živi moj sin, ima pet vlasnika stanova. Zgrada je na dva sprata, svi stanovi su na drugom, i svima je prokišnjavanje zagorčalo celu sezonu tzv.  lepšeg godišnjeg vremenskog perioda.

Kad su kiše malo stale, pala je odluka na sastanku naše male porodične zajednice - 'leba jesti nećemo, krov se mora popraviti do jeseni! Haug! E, tu počinju muke isusove, i u njihovom znaku protiču dani mog jadnog leta. Skup stanara nije mogao doći do zajedničke odluke da se krov  sredi, zbog nemanja novaca drugih vlasnika. A mi se evo, baš kupamo u lovi, i biramo topla mora na koja ćemo odfurati, evo čim pojedem ovu dinju! Ništa, idemo dalje, videćemo posle šta ćemo.

Dakle, popravljamo krov o svom trošku, parcijalno, nad našim stanom. Šteta se ne sme povećavati. Razmotrili smo tri ponude majstora-krovara, i odlučili se za jednog. Pod jedan, tražili smo odgovor na pitanje pošto je situacija takva, kakva je, da li može da nas odvoji od ostatka krova, da voda odnekud ne domili, da ne bude džaba smo krečili. Može. Pod dva,  šefe daješ li garanciju i koliko, na tvoje radove? Dajem. Eh, sada, pošto smo mi starosađani, i valjda "malo u glavu", glede današnjih uopštenih manira, odem da se raspitam gde treba prijaviti te radove.  Treba postaviti skele ( iako ne sa lica zgrade, nego sa strane, gde praktično nikom ništa ne smeta), ipak je to suvi centar grada. Sam vrh porodične zajednice(otac porodice), u saglasju sa podmlatkom (sin, naslednik), sve sami muški primerci, zbog veće važnosti i obimnosti svojih poslova, dodelili su mi hod po mukama, ne trepnuvši - To ćeš ti najbolje isposlovati, bla, bla, bla...

Otišla sam u Sekretarijat za urbanizam u Radničku 2 na pisarnicu, gde su mi dali papir, da se nađem u njemu. Aha, zaokružiti pod 3. - Investiciono održavanje zgrade, opis posla itd. Šta mi treba? Frišak snimak parcele u RGZ u Železničkoj ul. čeka se 45 DANA! (He, he...dočekala sam ga) I naravno takse R.A.T. i gradski org. uprave, cca 4.200,00din. Nazdravlje! Imala sam jedno 3-4 primerka tog skupocenog  paus papira sa malim, tušom iscrtanim pravouganikom, gde godinama ništa nije drugačije od ovog friškog, sem datuma. Cvrc, ne može, mora frišak, zbog takse naravno!

Kad sam dospela do referenta koji vodi moj predmet, ( može samo dva dana u nedelji, utorkom i četvrtkom) ostala sam u šoku barem dva sata posle toga. Morao se  nabaviti i frišak vlasnički list, sa onim od prošle godine, ne može. Pa, što mi to nije rečeno na pisarnici kad sam podnosila zahtev?- urlam ja, - pa da sa snimkom parcele tražim i vlasnički list, na istom mestu se dobija! Kad već čekam i guram se sa bar 50 ljudi na 40 step. C, da to uradim o jednom trošku!? To je još 1200,00 din. Hod po mukama ne samo što traje danima, nego se zahuktava. Morala se pribaviti saglasnost na izvođenje radova od svih vlasnika stanova, tako što dovodite ljude sa dokazima o vlasništvu, da pred njima potpišu i daju saglasnost sa sve JMBG i brojevima ličnih karata. Da sam im obećala po 100 evra kad dođu na potpis, ni onda ih ne bih okupila u jednom danu!

Još nije kraj, (mora se upetljati i Skupština stanara) treba i saglasnost stanara na posebnom listu papira,  overen pečatom Skupa stanara i dokaz (zapisnik) sa sastanka o biranju aktuelnog predsednika Skupa stanara. Trebalo je dostaviti i spisak stanara zgrade iz evidencije "Informatike" Novi Sad, što je stvarno za grohotan, preziran smeh, jer...JEDAN klik na dugme kompjutera, potez ruke s crnim rukavom do lakta da izvuče listing iz printera, što traje bukvalno 10 sekundi, košta 500,00 din. HEEEJ!

Postavila sam pitanje urbanisti i njenoj pravnoj savetnici s kojom deli sobu: -"Gde spada ova vrsta posla, za koju sam se prevarila i tražila rešenje da nas ne zah...bava inspekcija, jer dokoni  građani znaju da budu veoma revnosni, zar ne (znam gde živim)?"

-"U poslove za koje ne treba dozvola za gradnju", zatreptaše sinhrono oba crna rukava i predstavnice krvopija.

-"Pa, meni za popravku krovnog pokrivača o sopstvenom trošku tražite skoro sve što treba ljudima koji nešto zidaju. Gde je tu smisao sem što mi je jasno da se iživljavate na nama građanima koji pošteno prijavljujemo sve što radimo? Iz svih ovih dokumenata vidi se iz aviona da ne častim komšije, nego da sam vlasnik, ljudi su saglasni, imate potpise i JMBG. Da budem iskrena, bolje bi mi bilo da nisam bila tako "savesna", i da sam dala majstorima posao u ruke, dosad bi već bilo sve gotovo." Mlađa i naivnija od njih, istrčava iskreno: "Nažalost, svi građani koji idu tim zakonskim i proceduralnim putem, tako prolaze."

Oni drugi, kojima puca prsluk za takse, dozvole itd. urade posao očas. A inspekcija? Rizik posla, kao svugde. Kad sam jednog dana došla kući, došlo mi je da je okitim poljupcima po svim zidovima unaokolo. Tu mi nisu bile potrebne saglasnosti od pola Novog Sada, kad smo onomad menjali  raspukle crepove, pa prokišnjavalo u "maloj sobici od uspomena", tamo kod tavana.images?q=tbn:ANd9GcQwRqGuV2UZKCa-Oc-_DEeXGhT9eDWvfIL7SiRioRl2Mx9aW3Y&t=1&usg=__aOE5gr3lX7j2j3BdjWAr4EiA9r8=

Eto tako, ja čekam, akobogda, da se sledeće nedelje  porodi Sekretarijat za urbanizam s mojim Rešenjem za poslove za koje ne treba dozvola za gradnju. Da se popravi krov o našem trošku, da se upakujemo, i na kraju okrečimo.Počela sam pre više od dva meseca. Sada iščekujem njih da me pozovu, i gledam u nebo iz dana u dan. Platili smo majstoru da nas privremeno zaštiti od daljeg prokišnjavanja, do početka velikih radova.  Ove crne rukave zamolila sam  da požure, da nas ne uhvate jesenje kiše. Obećali su.

Ako ovih dana sretnete ženu koja ide ulicom i priča sama sa sobom, nešto mrmlja sebi u bradu...dozvola, saglasnost, gde mi je spisak stanara, treba  mi pečat kućnog saveta...a to sve prate tikovi glavom na jednu od strana, naizmenično, to sam ja, myredneckself! Poslednji udarac mučki mi je zadao B. , moj rođeni muž, danas kad je došao, i rekao: "Zvao me je majstor da se informiše o početku radova. Pa... ti to još nisi završila?"

Zbog mog dubokog udaha i zaleta, i fine rezeda zelene boje   koja me je obuzela, sofort je otišao u gornju sobu da gleda atletiku. Eno ga... ni bau, ćuti! Kao obično, svađamo se mi između sebe zbog idiotskih prepreka koje nam zagorčavaju svakodnevni život. Pa kako će tu doći strani investitori da nešto grade?

Onda sam sela da pišem ovaj post, i kažem vam da dobro razmislite ako se nađete u ovakvoj situaciji. Hoćete li ovako kao ja, ili ćete nogom u  sva ta vrata i ne obazirući se na odgovore i rešenja, raditi svoj posao?  Svakako vam želim mnogo, mnogo strpljenja i živaca. A za  ovo drugo, hrabrosti i stomak.



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 18:50 30.07.2010

...

myredneckself myredneckself 18:58 30.07.2010

Re: ...

reanimator


Hoćeš da dođeš da gledaš atletiku?
Šalim se, kako li uspevaš...
reanimator reanimator 19:02 30.07.2010

Re: ...

myredneckself

Šalim se, kako li uspevaš...

Trening, disciplina, odricanje, talenat, želja...
myredneckself myredneckself 19:04 30.07.2010

Re: ...

Trening, disciplina, odricanje, talenat, želja...

Ispunjavaš sve uslove, hoću na jesen u svatove
sesili sesili 18:59 30.07.2010

Birokratija

Ko od nje ne poludi, nije normalan! Ja sam, srećom, imala lepše iskustvo sa komšijama iz prizemlja. Pre tri godine, stara zgrada, prokišnjavao krov. Ali, platili smo solidarno, iako oni nisu kisli. Prošle kodine smo radili izolaciju, opet, sve bratski. Kad bi svi bili takvi.
myredneckself myredneckself 19:01 30.07.2010

Re: Birokratija

sesili
Ko od nje ne poludi, nije normalan! Ja sam, srećom, imala lepše iskustvo sa komšijama iz prizemlja. Pre tri godine, stara zgrada, prokišnjavao krov. Ali, platili smo solidarno, iako oni nisu kisli. Prošle kodine smo radili izolaciju, opet, sve bratski. Kad bi svi bili takvi.

Sesili, blaženstvom si obasjana. Eh, kad bi bili!
myredneckself myredneckself 19:10 30.07.2010

Re: Birokratija

6

antioksidante, kakva su ovo hakerisanja!?
kako ti sad prvi?
kako ne mogu da ti odgovorim tamo na pravom mestu?
ovo i milion drugih pitanja imam da postavim... evo ne mogu da zaustavim koleno, poigrava nekontrolisano, e, ljudi moji
antioksidant antioksidant 19:04 30.07.2010

6

myredneckself myredneckself 19:12 30.07.2010

Re: 6

antioksidant

Nećeš verovati, tvoj komentar mi je bio prvi, iznad re-ovog, a sad se stvorio ovde
yugaya yugaya 19:07 30.07.2010

i fine rezeda zelene boje



Ziv mi bio svekar koji je dezurni da dobrovoljno vadi papire za sve u familiji - ja bih vec ovde
Pa, što mi to nije rečeno na pisarnici kad sam podnosila zahtev?-

izgubila strpljenje i

myredneckself myredneckself 19:15 30.07.2010

Re: i fine rezeda zelene boje

yugaya


Ziv mi bio svekar koji je dezurni da dobrovoljno vadi papire za sve u familiji - ja bih vec ovde
Pa, što mi to nije rečeno na pisarnici kad sam podnosila zahtev?-

izgubila strpljenje i


Yugaya, znam tu sreću, do prošle godine nas je spašavao moj otac
loader loader 19:22 30.07.2010

Augenblik :)

Ako ovih dana sretnete ženu koja ide ulicom i priča sama sa sobom, nešto mrmlja sebi u bradu...dozvola, saglasnost, gde mi je spisak stanara, treba mi pečat kućnog saveta...a to sve prate tikovi glavom na jednu od strana, naizmenično, to sam ja, myredneckself!

Baš sam se pitao jeste li ono danas bili vi ?! :
myredneckself myredneckself 19:35 30.07.2010

Re: Augenblik :)

Baš sam se pitao jeste li ono danas bili vi ?! :

Ne, ne, nisam to bila ja... Mr loader, mene ćete poznati po novousavršenom baratanju nunčakama, sa izrazito hladnokrvno postignutim ubojitim mirom na licu
loader loader 01:24 31.07.2010

Re: Augenblik :)

Brrrr... koja slika !
Sreća da se nisam zatrčao da se izgrlimo... Ona nožekanja..!

Ok. Obratiću pažnju na osobu sa nunčakama i ubojitim mirom na licu
myredneckself myredneckself 07:23 31.07.2010

Re: Augenblik :)

Ok. Obratiću pažnju na osobu sa nunčakama i ubojitim mirom na licu

OK, za svaki slučaj obratite pažnju na sve otužne scene, jer, šta mi nametnuše...
kukusigameni kukusigameni 08:29 31.07.2010

Re: Augenblik :)

Sta da ti kazem?! Vezbaj.


myredneckself myredneckself 15:38 31.07.2010

Re: Augenblik :)

kukusigameni
Sta da ti kazem?! Vezbaj.



Па где си, кукусигамени?
Ја већ мислила да се брчкаш негде
Е ви'ш тај израз на лицу, то хоћу да постигнем...
без милости
kukusigameni kukusigameni 15:39 31.07.2010

Re: Augenblik :)

Па где си, кукусигамени?


Tu sam. Samo vas posmatram i pitam se dokle li cete?
sonja.m sonja.m 19:56 30.07.2010

***

Draga M. procitala sam samo do pola....nisam mogla dalje.
Neka ti je bog upomoc - da ovo dovedes do kraja.
myredneckself myredneckself 20:03 30.07.2010

Re: ***

Draga M. procitala sam samo do pola....nisam mogla dalje.
Neka ti je bog upomoc - da ovo dovedes do kraja.


Kažem ja da smara i slušanje o tome
Ne znam kako ću, samo da ostanem normalna posle svega
houp houp 20:35 30.07.2010

FT1P




myredneckself myredneckself 21:12 30.07.2010

Re: FT1P

FT1P

Houp, Mićko i družina mi osvežili veče, ovo sam baš davno čula
Taj burek iz fijoke i ruke masne do lakata, nikako da se iskorene
AlexDunja AlexDunja 20:47 30.07.2010

be good!

i kad ufatiš vreme
slušaj ovo, mene je vadilo iz mrtvih.

toliko.
myredneckself myredneckself 21:10 30.07.2010

Re: be good!

AlexDunja
i kad ufatiš vreme
slušaj ovo, mene je vadilo iz mrtvih.

toliko.

AD, evo već ide na repeat i smiruje me, jer me podseća na druge, mlađe dane
AlexDunja AlexDunja 21:16 30.07.2010

Re: be good!

AD, evo već ide na repeat i smiruje me, jer me podseća na druge, mlađe dane

pada, i mene je vadilo tada

edit:

da ne poveruješ,
isprobala, radi i sada:)
dr.wagner dr.wagner 20:47 30.07.2010

A kazna ???

....večer

-Nije korektno nagovarati na "radove na crno" ,ali ako kazna nije velika ...

... Uzimajući cijelu godinu mito , inspektori skupe lovu za more ....
možda ih po ljetu i nema dovoljno ... i možda završite prije nego se pojave !


Wagner


myredneckself myredneckself 21:19 30.07.2010

Re: A kazna ???

-Nije korektno nagovarati na "radove na crno" ,ali ako kazna nije velika ...


. Uzimajući cijelu godinu mito , inspektori skupe lovu za more ....
!

Doktore, nemojte reći da ste stekli takav dojam?
Pa zar ne vidite da nisam sposobna za to i tu dozu mazohizma u meni!?

A, ovi... dabogda tamo tražili "smokvino mleko" da im bodlje od ježa lakše izlaze
libkonz libkonz 21:00 30.07.2010

Očigledno

Čoveku jasno da teško da može žena da završi muški posao.
Kad sam besan ovo slušam, možda pomogne da lakše prevladaš papirološke teškoće.
myredneckself myredneckself 21:29 30.07.2010

Re: Očigledno

Čoveku jasno da teško da može žena da završi muški posao.


Pihh...muški, dosadni si mislio, valjda
Idem u nabavku da oladim malo, lib
Ivanaxe Ivanaxe 21:16 30.07.2010

Greška, greška, greška...

Propisi u Srbiji napravljeni su za velike "investitore" i "graditelje", tako da prosto teraju ljude da se ne pridržavaju zakona i grade (popravljaju) nelegalno. Pa, ako prođe, prođe.
Posebna muka su ravni krovovi, u užoj familiji imamo komada dva, i vratovi su nam se iskrivili od zagledanja u nebo, a priželjkujemo saharsku sušu da ne bismo sedeli ispod mušeme razapete iznad kreveta.

***
S druge strane, ako ste dobri s predsednikom Kućnog saveta, možete pozvati radnike "Stana" da o trošku stanara izoluju zgradu uz pomoć dizalice (koliko to košta možete samo da zamislite), i to na vašoj zatvorenoj terasi koju ste nelegalno pretvorili u sobu.
myredneckself myredneckself 21:40 30.07.2010

Re: Greška, greška, greška...

Propisi u Srbiji napravljeni su za velike "investitore" i "graditelje"

Ivanaxe, šta znači greška u tvom naslovu?
Misliš da sam pogrešila što sam ušla u tu proceduru?
Svejedno za koga su pravljeni zakoni, jako je sve komplikovano, i pola toga nepotrebno,
kao da je neko smišljao kako da napakosti građanima što više. Razumem da ne možeš da uđeš, izađeš i gotovo, ali čekati na pr. crtež parcele 45 dana, nikako mi to nije jasno. Znam samo da ti je za sve potrebna veza, i...i svašta se priča
PS
dobrodošla
Ivanaxe Ivanaxe 16:21 31.07.2010

Re: Greška, greška, greška...

myredneckself
Propisi u Srbiji napravljeni su za velike "investitore" i "graditelje"

Ivanaxe, šta znači greška u tvom naslovu?
Misliš da sam pogrešila što sam ušla u tu proceduru?
dobrodošla

Izvinjavam se sto tek sad ulećem s odgovorom. Greška je kad pojedinac u Srbiji pokuša da ispoštuje zakone i propise koji su napravljeni tako da teraju ljude da ih zaobilaze. Na taj način svi postajemo pomalo "kriminalci", te nam se time oduzima pravo da na one velike, prave kriminalce upremo prstom i zatražimo pravdu.
Drugim rečima, ako hoćete da legalizujete zastakljivanje terase, dobijate formular u kome pod tačkom jedan od dokumenata traže dozvolu arhitekte za izmenu glavnog plana zgrade (jer svaka promena na fasadi spada u takvu vrstu izmene), te vas očekuje pribavljanje dokumenata u vrednosti od najmanje 300 evra, a tu je još i gomila drugih papira. Naravno da odustanete, ko je lud da troši tolike pare na legalizaciju tako nečeg, a onda ste se upisali u istu svesku s onima sto su nelegalno digli šestospratne zgrade, da ne spominjem još i gore.

myredneckself myredneckself 17:27 31.07.2010

Re: Greška, greška, greška...

Ivanaxe
myredneckself
Propisi u Srbiji napravljeni su za velike "investitore" i "graditelje"

Ivanaxe, šta znači greška u tvom naslovu?
Misliš da sam pogrešila što sam ušla u tu proceduru?
dobrodošla

Izvinjavam se sto tek sad ulećem s odgovorom. Greška je kad pojedinac u Srbiji pokuša da ispoštuje zakone i propise koji su napravljeni tako da teraju ljude da ih zaobilaze. Na taj način svi postajemo pomalo "kriminalci", te nam se time oduzima pravo da na one velike, prave kriminalce upremo prstom i zatražimo pravdu.
Drugim rečima, ako hoćete da legalizujete zastakljivanje terase, dobijate formular u kome pod tačkom jedan od dokumenata traže dozvolu arhitekte za izmenu glavnog plana zgrade (jer svaka promena na fasadi spada u takvu vrstu izmene), te vas očekuje pribavljanje dokumenata u vrednosti od najmanje 300 evra, a tu je još i gomila drugih papira. Naravno da odustanete, ko je lud da troši tolike pare na legalizaciju tako nečeg, a onda ste se upisali u istu svesku s onima sto su nelegalno digli šestospratne zgrade, da ne spominjem još i gore.



I tako kud svi Turci, tu i mali Mujica
Znači natovariću ti na grbaču toliko posla, da će većina u startu odustati i tražiti neki nelegalan prolaz, ili još gore ponuditi mito, i onda smo svi "grešni". Karakteristika svih kriminalizovanih društava.
Meni se gadi mito i ne umem da ga dam, a trapava sam u pronalaženju nelegalnih prolaza. Znači, ja sam ovca koja uradi posao po važećem zakonu i skoro propljuje krv, prolazeći kroz sve to, uz "bacanje" novca u državnu kasu? Pa, to baš nije in
-
miloradkakmar miloradkakmar 00:16 31.07.2010

Pre

sedam godina ozbiljni strani investitori došli u moju varošicu da se interesuju za gradnju banje. Prvo pitanje je bilo koliko traje procedura za dobijanje svih potrebnih papira, odgovoreno je mi u opštini papire dajemo za dan, u pokrajini i republici za 15-3o dana. Ti investitori se više nisu pojavljivali.

Poptuno te razumem.
myredneckself myredneckself 00:48 31.07.2010

Re: Pre

Ti investitori se više nisu pojavljivali.

Normalno, ne čudi me
Čula sam da u Nemačkoj na pr. dobiješ sve papire za gradnju nečega, za vrlo kratko vreme i na jednom mestu
. Prosto neverovatno
NNN NNN 00:36 31.07.2010

birokratija



Mrzim birokrate - oni su sami sebi svrha.
Treba ih iskoreniti, ili bar nekako zaobići
(iskreno otkud vam ideja da tražite dozvolu za izvođenje radova?!)
Inspekcija ne postoji, a i ako se pojavi interesuje je isključivo mito (i mnogo je brže i jeftinije!). Mogli ste da uradite bilo šta, ako ne znate nikog u opštini ili nemate partijsku knjižicu, izvukli biste se na mito.

Nema baš direktne veze, ali u leto 2002. godine je valjda neko u okolini Beograda prosuo u Savu (valjda) nekoliko (desetina) tona balege i ceo grad je užasno smrdeo nedelju dana i ... ništa!
Nadležni organi su sve vreme ignorisali, a posle nedelju dana su utvrdili da izgleda da nešto smrdi, ali ništa strašno i to je to.

myredneckself myredneckself 00:42 31.07.2010

Re: birokratija

Inspekcija ne postoji, a i ako se pojavi interesuje je isključivo mito (i mnogo je brže i jeftinije!). Mogli ste da uradite bilo šta, ako ne znate nikog u opštini ili nemate partijsku knjižicu, izvukli biste se na mito.

NNN, ne mogu ja to, kakogod ti zvučalo smešno


Edit:
znam, zato sam napisala

A za ovo drugo, hrabrosti i stomak.


NNN NNN 01:13 31.07.2010

Re: birokratija

Ja te razumem.
maca22 maca22 02:08 31.07.2010

u slici

myredneckself myredneckself 07:32 31.07.2010

Re: u slici

maca22


Jeste, jeste
Ček' samo duvaljka mi se nešto zapušila, a i maska mi se magli
Čuješ maco, sam headquarter iz Cape Canaveral-a mi odjutros javlja da se nadam odobrenju studije tokom naredne dve nedelje
robylad robylad 03:03 31.07.2010

BiroSkratija

Malo dobrog i vedrog raspolozenja odavde za pokisle Novosadjane
myredneckself myredneckself 07:39 31.07.2010

Re: BiroSkratija

Malo dobrog i vedrog raspolozenja odavde za pokisle Novosadjane


Hvala ti Roby
Skratile su nas i kiše od onomad i oni, ne zna se još ko više
Umesto da se brčkam na Puntamiki i pijem bevandu u "Stomorici" sa starom klapom, ja na ovoj vrućini pravim papire i studije izvodljivosti za "delikatne" poslove popravke krova
dragan7557 dragan7557 09:28 31.07.2010

Re: BiroSkratija

ja na ovoj vrućini pravim papire i studije izvodljivosti za "delikatne" poslove popravke krova

PRVO: slušanje Sonata in C Sharp minor Op.27 nr 2 Mesečina ('Mondschein')
DRUGO: slušanje Sonata D minor Op.31 nr.1 Oluja ('Der Sturm')

Piano Sonate
Ludwig van Beethoven umesto gore navedenih "muzičkih nedela."

Nekoliko godina unazad sam na ovom blogu napisao da Džabaluk Stanovi prodati građanima bivše... su najskuplja roba koju je država uvalila svojim građanima a čija paprena cena će doći do izražaja kada budu počeli da pristižu računi za neodložne popravke čerez neodržavanja zgradurina.

Inače regulativa u normalnim državama po pitanju tzv. vertikalne svojine o kojoj pišeš isključuje kaldrmu birokratije svodeći njeno učešće na minimalnu meru i pismeno podnošenje Jednog Zahteva. Naravno za preko potrebno održavanje (opisan slučaj) tuđi birokrati odmah izdaju dozvolu a sve se obavlja pismenim putem, naravno bez obaveznih Šaltera. Koliko vidim u Srbiji se ljudi guraju da uđu i u autobus a o Šalterima nemam reči.

Puno uspeha, u koji sumnjam. "Dozvole" birokratije podsećaju na najveću Božiju Milost.

cerski
myredneckself myredneckself 09:56 31.07.2010

Re: BiroSkratija

Nekoliko godina unazad sam na ovom blogu napisao da Džabaluk Stanovi prodati građanima bivše... su najskuplja roba koju je država uvalila svojim građanima a čija paprena cena će doći do izražaja kada budu počeli da pristižu računi za neodložne popravke čerez neodržavanja zgradurina.

I na žalost, i na sreću, dragane7557, država nam nije "uvalila" ovaj stan, kao što meni i mojoj porodici nije ni kuću u kojoj živimo, sve smo zaradili i kupili
"Uvalili" su nam novokomponovani investitori, koji su za nijansu ipak bolji od onih u Turskoj, Italiji... kojima se zgrade ruše kao kule od karata.
Zgrada u kojoj živi moj sin stara je 7 god. - bruka!

dragan7557 dragan7557 10:31 31.07.2010

Re: BiroSkratija

Zgrada u kojoj živi moj sin stara je 7 god. - bruka!

Pre bi se reklo kriminal.

cerski
macicd macicd 15:53 31.07.2010

Re: BiroSkratija

Nekoliko godina unazad sam na ovom blogu napisao da Džabaluk Stanovi prodati građanima bivše... su najskuplja roba koju je država uvalila svojim građanima a čija paprena cena će doći do izražaja kada budu počeli da pristižu računi za neodložne popravke čerez neodržavanja zgradurina.

U ovome se slažem sa Vama.
Stanovi jesu prodati po smešnim cenama. Stan u kome sam rođena (48 m2, + podrum, garaža) je tih godina prodat za 600 DM. U to vreme smo se preselili u kuću. Aktuelna je bila, ako pamtite, akcija "imaš kuću - vrati stan".
Moji roditelji su naravno vratili državi stan. Nego to je već druga tema.
Ne slažem se da zgradurine nisu održavane. Jesu. I te kako. Tačno se znalo na koliko godina je obavezno krečenje hodnika, farbanje unutrašnjih gelendera, a svi problemi sa za zapušenjem unutrašnjih kanalizacionih mreža su rešavani jednim telefonskim pozivom. Tekuće održavanje stambenih jedinica je ulazilo u cenu stanarine koju je plaćao "nosilac stanarskog prava". Mesečno.
Problem je nastao kad su stanovi otkupljeni i prešli sa "nosioca stanarskog prava" na "vlasnika stana". Nisu ljudi navikli da plaćaju održavanje iz svog džepa.
Zato one iz prizemlja nije zanimalo što prokišnjava krov.
A stanare sa sprata nisu interesovale zapušene vertikale u prizemlju.
Birokratija postoji odavno. Ona od pre 40 - 50 godina je svoj posao odrađivala korektno.
O današnjoj je myredneckself dovoljno napisala.
Pozdrav.


myredneckself myredneckself 17:44 31.07.2010

Re: BiroSkratija

macicd
Nekoliko godina unazad sam na ovom blogu napisao da Džabaluk Stanovi prodati građanima bivše... su najskuplja roba koju je država uvalila svojim građanima a čija paprena cena će doći do izražaja kada budu počeli da pristižu računi za neodložne popravke čerez neodržavanja zgradurina.

U ovome se slažem sa Vama.
Stanovi jesu prodati po smešnim cenama. Stan u kome sam rođena (48 m2, + podrum, garaža) je tih godina prodat za 600 DM. U to vreme smo se preselili u kuću. Aktuelna je bila, ako pamtite, akcija "imaš kuću - vrati stan".
Moji roditelji su naravno vratili državi stan. Nego to je već druga tema.
Ne slažem se da zgradurine nisu održavane. Jesu. I te kako. Tačno se znalo na koliko godina je obavezno krečenje hodnika, farbanje unutrašnjih gelendera, a svi problemi sa za zapušenjem unutrašnjih kanalizacionih mreža su rešavani jednim telefonskim pozivom. Tekuće održavanje stambenih jedinica je ulazilo u cenu stanarine koju je plaćao "nosilac stanarskog prava". Mesečno.
Problem je nastao kad su stanovi otkupljeni i prešli sa "nosioca stanarskog prava" na "vlasnika stana". Nisu ljudi navikli da plaćaju održavanje iz svog džepa.
Zato one iz prizemlja nije zanimalo što prokišnjava krov.
A stanare sa sprata nisu interesovale zapušene vertikale u prizemlju.
Birokratija postoji odavno. Ona od pre 40 - 50 godina je svoj posao odrađivala korektno.
O današnjoj je myredneckself dovoljno napisala.
Pozdrav.



macicd, dobrodošla
Dobar post, a vidi se i iz kakve si porodice
Takav potez se retko viđa u ovoj zemlji.
Znam za, ne baš takav slučaj, ali slično tome.
Ovi "snalažljivi" se onda samo krste, i govore ti da si lud. Možda. Ali ne bih ja sada o tome, druga je to priča.
Neko nema stomak da se privremeno razvodi, pravi cirkuse od života, daje loš primer svojoj deci, i dr. Neka hvala, malo pre sam jela dinje
macicd macicd 19:20 31.07.2010

Re: BiroSkratija

myredneckself hvala za cvetić.
Ovi "snalažljivi" se onda samo krste, i govore ti da si lud.

Biti "nesnalažljiv" je lep osećaj. Da košta živaca, vremena (o novcu da ne govorim) - košta.
Al je nezamenljiv.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:29 31.07.2010

.

Jaoj,pa nisam znao da smo zemljaci (sugradjani),hehhe. :shame:

Ove crne rukave zamolila sam da požure, da nas ne uhvate jesenje kiše. Obećali su.


Eh,aa ove letnje? Evo tu sam,skoro,nedelju dana i kisa nije prestajala? Jul,Bog te mazo...

Guantanamera
myredneckself myredneckself 10:27 31.07.2010

Re: .

Jaoj,pa nisam znao da smo zemljaci (sugradjani),hehhe. :shame:

Pa, da... znaš sve onda
Eh,aa ove letnje? Evo tu sam,skoro,nedelju dana i kisa nije prestajala? Jul,Bog te mazo...

Danas lep oblačan prohladan dan, kiša visi, samo što nije
Al' tu je muzika
Ej, da ostanemo u istom fazonu
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:43 31.07.2010

Re: .

Ej, da ostanemo u istom fazonu


'De me nadje ?
myredneckself myredneckself 15:29 31.07.2010

Re: .

stefan.hauzer
Ej, da ostanemo u istom fazonu


'De me nadje ?


Kriv si, od jutros lepršam po kući u latino ritmu, čak i sa televizora čujem latino, u The Impostors na HRT-2 sa Izabelom Roselini i Stivom Bušemijem
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:35 31.07.2010

Re: .

mlekac mlekac 09:46 31.07.2010

Svidja mi se

novi avatar

A za ovo te potpuno razumem... Ja sam u nasoj kuci zrtveno jagnje za birokratske procedure...
myredneckself myredneckself 10:34 31.07.2010

Re: Svidja mi se

novi avatar

A za ovo te potpuno razumem... Ja sam u nasoj kuci zrtveno jagnje za birokratske procedure...

Ipak sam vratila stari, nekako sam vezana za stari
Zar i ti?
razmisljam razmisljam 15:02 31.07.2010

Re: Svidja mi se

Ipak sam vratila stari,


MRNS, онолико ти хвала што си разјаснила мистерију. Читам коментаре, загледам твој аватар и све ми се чини да је исти као што је и био. Сад, да ли ми диоптрија толико не ваља, или почињем да халуцинирам...? Уплаших се за сопствено и физичко и ментално здравље.
Лакнуло ми... .
А то што све идеш по реду и закону, ко ти је крив када су те родитељи тако погрешно вОспитали .
myredneckself myredneckself 15:33 31.07.2010

Re: Svidja mi se

MRNS, онолико ти хвала што си разјаснила мистерију.

Хтела сам да откријем бијело лице, али још не могу да се одвојим од старог аватара
Biljana 77 Biljana 77 10:10 31.07.2010

Slično, a razlličito

"Nažalost, svi građani koji idu tim zakonskim i proceduralnim putem, tako prolaze."


Radim u jako ozbiljnoj firmi. Sva davanja zaposlenima i državi isplaćuju se redovno i po zakonu i preko zakonskog minimuma. Jbg... imam sreće. Posebno zbog činjenice da je plata vezana za evro. Kada sam bila na porodiljskom firma mi je isplaćivala platu kad i ostalim zaposlenima (u visini bod*evro) i dobijala refundaciju od fonda kad već oni uplate. Moja drugarica zaposlena u školi čekala je na prvu isplatu tri meseca.

U međuvremenu me onako uz priču (o eventualnoj sledećoj prinovi) obaveštava gospa M. naš računovođa da je zbog zloupotreba, podizanja plata u dogovoru sa poslodavcima i sl. uveden nov način obračunavanja, tako da ću sledećom prilikom primati godišnji prosek tokom 12 meseci porodiljskog, šta god bilo sa evrom.

Kakve sve ovo ima veze? Pa eto, radiš (i ti i firma) sve po zakonu i na kraju nayebavaš zbog nekog tamo ko se sa kumom dogovorio da mu kum poveća platu 3 puta i da je dele i svima super, -ala smo zajebali državu i sve one potencijalne trudnice koje nisu nikog zajebale...

Mislim baš me briga, da mi ... Ali ipak, našta to liči?
myredneckself myredneckself 10:54 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

Kakve sve ovo ima veze? Pa eto, radiš (i ti i firma) sve po zakonu i na kraju naybevaš zbog nekog tamo ko se sa kumom dogovorio da mu kum poveća platu 3 puta i da je dele i svima super, -ala smo zajebali državu i sve one potencijalne trudnice koje nisu nikog zajebale...

Eto još jedne oblasti u našem društvu gde se ne nalazi neko stameno, zadovoljavajuće rešenje
A to je tako delikatna oblast, svi znamo, da ne pričam
Samo vi NNN-ovi nama dajte još beba

Biljana 77 Biljana 77 10:57 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

još jedne oblasti u našem društvu gde se ne nalazi neko stameno, zadovoljavajuće rešenje

Ma kao i za sve ostalo, kad bi postojala volja države da se ta oblast uredi, uredila bi se, nego je naravno lakše odseći nekim propisom nego razmotrite mehanizme kontrole..
myredneckself myredneckself 11:00 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

Ma kao i za sve ostalo, kad bi postojala volja države da se ta oblast uredi, uredila bi se, nego je naravno lakše odseći nekim propisom nego razmotrite mehanizme kontrole..

A seti se predizbornih kampanja, svima puna usta trudnica i rađanja
Biljana 77 Biljana 77 11:04 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

Na stranu sve drugo (ja sam isto u našoj kući zadužena za papirologiju svih vrsta, sledeće nedelje avantura -PASOŠI!), ali me izluđuje to što ja moram u MUP ili bilo koji drugi državni organ da nosim papir koji uzimam od drugog državnog organa. Najčešće su ti organi šalter do šaltera ili sprat iznad sprata. I da su na dva kraja sveta, umrežite se više, aman !!!
mlekac mlekac 14:47 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

Biljana 77
Na stranu sve drugo (ja sam isto u našoj kući zadužena za papirologiju svih vrsta, sledeće nedelje avantura -PASOŠI!), ali me izluđuje to što ja moram u MUP ili bilo koji drugi državni organ da nosim papir koji uzimam od drugog državnog organa. Najčešće su ti organi šalter do šaltera ili sprat iznad sprata. I da su na dva kraja sveta, umrežite se više, aman !!!

E, ja sam pre neki dan napravila revoluciju na jednom salteru!

Zmu, naravno, zaboravio da je trebalo odredjenog datuma da se javi na ZZZ pa onda poveo i alibi, t.j. mene za slucaj da neka salterusa pokaze zube sto kasni tri nedelje.

Kad, gospodja za salterom kaze kako ne moze ponovo da ga uvede u evidenciju dok joj ne donese ORIGINAL diplome na uvid!

MOLIM???

Kakve bre diplome? One sto je upisana u radnu knjizicu i kod tebe u kompjuter? Da joj nije mozda istekla vaznost???

Poce ona tuc-muc takva je procedura kod PRVOG prijavljivanja...

Kakvo crno prvo? Ubaci njegov maticni broj pa ces da vidis da ti je vec u sistemu.

Na kraju se ispostavilo da gospodja, u stvari, ne zna da rukuje onim citacem novih LK, to je, valjda, svemirska tehnologija, pa je pokusala da ga vrati ne bi li kasnije dopao ruku nekoj drugoj nesrecnici!
myredneckself myredneckself 15:03 31.07.2010

Re: Slično, a razlličito

Biljana 77
Na stranu sve drugo (ja sam isto u našoj kući zadužena za papirologiju svih vrsta, sledeće nedelje avantura -PASOŠI!), ali me izluđuje to što ja moram u MUP ili bilo koji drugi državni organ da nosim papir koji uzimam od drugog državnog organa. Najčešće su ti organi šalter do šaltera ili sprat iznad sprata. I da su na dva kraja sveta, umrežite se više, aman !!!

Tačno, i to ti najviše smeta - loša koordinacija.
Logično sledi maltretiranje građana
bocvena bocvena 13:15 31.07.2010

Prokleta, dabi prokleta!

Nemam snage da nižem slične primere iz sopstvenog života. šaljem samo poljubac i muziku...
myredneckself myredneckself 15:18 31.07.2010

Re: Prokleta, dabi prokleta!

Nemam snage da nižem slične primere iz sopstvenog života. šaljem samo poljubac i muziku...

Hvala Bo, odlična muzika
a ja sam odjutros u latino fazonu, stefan hauzer je kriv
slušam ceo dan bolera, salse, cha-cha-cha, guarache, rumbe... paj'z sad Perfidia i Ksavijer Kugat
NNN NNN 12:08 01.08.2010

Re: Prokleta, dabi prokleta!

Evo ti bolja verzija
myredneckself myredneckself 13:19 01.08.2010

Re: Prokleta, dabi prokleta!

NNN
Evo ti bolja verzija

Aham...ovu više voli moj sin
jasnaz jasnaz 15:14 31.07.2010

!, ali:

myredneckself myredneckself 15:57 31.07.2010

pogoditi

jasnaz

одушевљавате ме музиком вас неколицина, као увек
јасназ
ах, благо Лоли, волела бих...

Опет али...не може!
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:54 31.07.2010

paradajz

Sve to nema veze, jer, kao sto je rekao nsarski, u Srbiji, kao nigde u svetu, baba ti gurne ekstra paradajz u torbu na pijaci, "za dete". Te babe sa paradajzima nas, izgleda, stite od potpune anarhije i gradjanskog rata.



myredneckself myredneckself 16:01 31.07.2010

Re: paradajz

srdjan.pajic
Sve to nema veze, jer, kao sto je rekao nsarski, u Srbiji, kao nigde u svetu, baba ti gurne ekstra paradajs u torbu na pijaci, "za dete". Te babe sa paradajzima nas, izgleda, stite od potpune anarhije i gradjanskog rata.



Ima tu nešto Srdjane, paradajz je iz raja izašao
kukusigameni kukusigameni 16:02 31.07.2010

Re: paradajz

Jel ovo scena blizu Bajlonijeve pijace?

myredneckself myredneckself 17:58 31.07.2010

Re: paradajz

kukusigameni
Jel ovo scena blizu Bajlonijeve pijace?


Jok, nezadovoljni su cenom paradajza, pa se sigraju
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:27 31.07.2010

Uskoro

Restruktuiranjem administracije i smanjenjem birokratije, što je naša vlast obećala još pre 10 godina, već 2025. godine ova procedura skratiće se sa današnjih 2 meseca na samo 55 dana
myredneckself myredneckself 17:53 31.07.2010

Re: Uskoro

Milutin Milošević
Restruktuiranjem administracije i smanjenjem birokratije, što je naša vlast obećala još pre 10 godina, već 2025. godine ova procedura skratiće se sa današnjih 2 meseca na samo 55 dana


2025? Već? 55? Neverovatno!
Kako si ovo lepo upakovao - "samo 55 dana!"
K'o kad gledamo u izlog - 99,99 din! Dobro, nije skupo, manje je od 100.
Milutin Milošević Milutin Milošević 18:56 31.07.2010

Re: Uskoro

Ako Mrka uzme stvar u svoje ruke, biće 52 dana
kukusigameni kukusigameni 21:32 31.07.2010

Re: Uskoro

Ako Mrka uzme stvar u svoje ruke, biće 52 dana


Vazno da bude pre roka.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:49 01.08.2010

E, slatka sestro,

da si u Slo glavna prednost u životu bi ti bila što živiš u zgradi sa 5 stanova, jer da ima 7, kao naša, već bi emigrirala u Amazoniju i živela u kolibi od lišća, što ja nameravam uskoro da uradim.
Naime, kod nas svaka zgrada koja ima više od 5 stanova mora da ima upravnika, a upravnici su oni kod kojih mafija dolazi na letnje kurseve. Oni stoje između tebe i države u formi crnih rukava i bave se šišanjem i dranjem stanara. Takvu bandu vid'la nisi. Zakoni su za njih važni koliko i tekst na papirnim maramicama...
myredneckself myredneckself 11:47 01.08.2010

Re: E, slatka sestro,

Jelica Greganović
da si u Slo glavna prednost u životu bi ti bila što živiš u zgradi sa 5 stanova, jer da ima 7, kao naša, već bi emigrirala u Amazoniju i živela u kolibi od lišća, što ja nameravam uskoro da uradim.
Naime, kod nas svaka zgrada koja ima više od 5 stanova mora da ima upravnika, a upravnici su oni kod kojih mafija dolazi na letnje kurseve. Oni stoje između tebe i države u formi crnih rukava i bave se šišanjem i dranjem stanara. Takvu bandu vid'la nisi. Zakoni su za njih važni koliko i tekst na papirnim maramicama...


Jelice, znači ta boljka od virusa, blekslivitis, je toliko uporna i još mutira na ovim terenima!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:26 02.08.2010

Re: E, slatka sestro,

Draga, ovi ovde ne nose maske na rukavima, napredovali su - nose ih na licu. Banda ozbiljnih razmera.
myredneckself myredneckself 12:18 02.08.2010

Re: E, slatka sestro,

Draga, ovi ovde ne nose maske na rukavima, napredovali su - nose ih na licu. Banda ozbiljnih razmera.





A pre izbora svi najavljuju seču

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana