Budućnost| Društvo| Ekologija| Politika

Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Drago Kovacevic RSS / 05.08.2010. u 17:44

 Rusija gori i to nije lako gledati.

Stotine hiljada hektara najbolje, lepe brezove šume, one koju smo mogli gledati u filmu snimljenom po Pasternakovom "Doktor Živago".

Gori šuma, kuće, ljudi.U Moskvi vidljivost samo pedesetak metara a vlast preporučuje građanima da se nose maske. Traži se izgovor u visokim temperaturama, kao da je ovo prvo toplo leto koje je stiglo u Moskvu.

Ruski premijer Putin u beloj košulji obilazi zgarišta i naciji obećava smenu i kažnjavanje nekih službenika vlade.

Predsednik Medvedev smenjuje službenike, upirući prstom na njih i količinu njihove odgovornosti. Ministra za vanredne situacije, večitog Šojgua, onog što ovde kod nas, u Nišu, pravi neku bazu za vanredne okolnosti niko i ne pominje kao odgovornog ali on se smeška stojeći uz Putina. Ili je on odgovoran samo za Srbiju i to da ona slučajno ne uđe u NATO savez. Bog zna.

U retkim, tako retko "posejanim" opozicionim medijima u Rusiji, može se pročitati da je za ovu katastrofu upravu najodgovorniji Putin, kog Medvedev ne može smeniti jer bi to bilo kao da sad u Srbiji Mirko Cvetković smeni Tadića, ili da je svojevremeno Lilić mogao smeniti Miloševića.

O čemu se zapravo, prema pisanju tih medija radi..

Godine 2007. su šumska gazdinstva likvidirana, šumska avijacija potpuno uništena i 200 hiljada ljudi je ostalo bez posla. Među otpuštenima su bile i čitave dinastije šumara, ljudi koji su živeli u šumama prekrivenim predelima Rusije i decenijama, sa oca na sina prenosili ljubav i predanost šumi. Funkcija očuvanja i zaštite šuma novim Zakonom o šumama je preneta na neposredne korisnike, odnosno industrijske i komercijalne strukture koje se bave njihovom eksploatacijom. To vam je isto kao kada bi se primenjivao Krivični zakon kojim je predviđeno da funkciju bezbednosti i zaštitu građana obavljaju prestupnici.

Zakon o šumama su 2007. progurale dve grupe lobista. Jedni su vlasnici industrijskih kombinata za prozvodnju hartije i celuloze (jedan od njih je Oleg Deripaska), a drugi su krupni investitori za izgradnju superluksuznog naselja na teritoriji rubljovskih šuma u blizini Moskve. „Ne činite to ljudi! Izgorećemo!“, iz sveg glasa su u horu tada vikali svi eksperti za šumarstvo. Čak su i neki najlojalniji članovi partije Jedinstvena Rusija, uglavom oni koji potiču iz regiona bogatih šumom, bili protiv, ali to ništa nije pomoglo. Pod izuzetno jakim pritiskom (tada Putinove) administracije predsednika, Zakon je po ubrzanom postupku bio prosto zakucan na glasačku tablu Dume, na stranu koja je glasala „za“. Sledeća dva leta su bila kišna, te se provukosmo „ko pas kroz rosu“. A evo ga sad treće, izuzetno toplo i suvo, i šta sad? Ništa, evo nas gde gorimo. ( ovaj opis preuzet sa sajta "Peščanika")

I šta još govori ruska opoziciona štampa a što je kao način ponašanja nama tako poznato?

I naravno da problem nije samo u Zakonu o šumama. Federalnom agencijom za šumarstvo (Рослесхоз), državnom institucijom koja je sada potčinjena ministarstvu poljoprivrede, danas rukovodi neki Savinov. Pošto je to čovek koji je doveden na to mesto iz Sankt Peterburga, razlozi zbog kojih se on na njemu nalazi sasvim su dostojni uvažavanja. Ali nije to najvažnije. Problem je u tome što mi tog Savinova, tokom svih ovih tragičnih dana za ruske šume, nismo nijednom niti čuli, niti videli.

U skoro do tla izgorelom selu Verhnjaja Vereja, mestu u nižegarodskoj oblasti u kome je bilo preko 340 kuća, nije bilo nijednih vatrogasnih kola. Pitanje: ko je u našoj državi odgovoran za protivpožarnu bezbednost? Odgovor: rukovodilac MČS, ministar Šojgu. A ja baš više i nisam tako sigurna da je to tačno. Jer ako je to tačno, kako to da se ministar Šojgu, stojeći pored Putina dok je ovaj na zgarištu sela javno čitao bukvicu gubernatoru nižegarodske oblasti, tako spokojno i nevino smeška.

Kada je žestokim plamenom buknulo 17 regiona i požar zahvatio 120 hiljada hektara šume, Putin je naredio da se u posao oko gašenja uključi i armija. Čisto tehnički, to znači da se u borbi protiv vatrene stihije neće koristiti civilna protivpožarna tehnika koja je, kako se pokazalo, nemoćna u gašenju šumskih požara, već će se iz obližnjih reka, kao što je na primer Volga, voda cevima dovoditi do šuma zahvaćenih plamenom. Odmah se nameće pitanje: a šta je smetalo da se ovo naređenje izda dve ili tri nedelje ranije?

I šta se još može pročitati, a tako je poznato?

 

Danas, u savremenom svetu, više nema prirodnih katastrofa. Danas su sve katastrofe socijalne. Zemljotres s magnitudom od 7,1 koji je u januaru 2010. pogodio Haiti, odneo je 230 hiljada ljudskih života, a samo mesec dana kasnije, od nekoliko puta jačeg zemljotresa u Čileu poginulo je 700 ljudi. Kako se vatra, u odnosu na zemljotres, mnogo sporije širi i kako je to nesreća koja se neuporedivo lakše da predvideti (posebno u vreme velikih suša), to da je moja konstatacije o karakteru savremenih katastrofa tačna, na primeru požara se još očiglednije potrvrđuje.

U Rusiji se 2008. dogodilo 200.386 požara i u njima je poginulo 15.165 ljudi. U SAD je iste te godine zabeleženo 1.451.000 požara, u kojima je poginulo 3.320 ljudi. Šta nam govori ova statistika? Prvo, da u Rusiji 99 posto požara ostaje neregistrovano i drugo, da u Rusiji na svakih hiljadu požara gine desetak puta više ljudi nego u SAD. A to, da se tokom vladavine Putina socijalni sastav žrtava poginulih u požarima širom Rusije izjednačio sa onim u Zimbabveu, otvara nam jednu sasvim drugu temu o kojoj bi takođe vredelo porazgovarati.

E, sad...ovaj baršunasti putinovsko - medvedovski autoritarizam mene mnogo ne dotiče, osim kad vidim gadne, već opisane slike, ali i kad vidim da srpska vlast, koja nije baš nadarena sa smislom  za dobru orjentaciju, klizi ka toj baršunastoj, neefikasnoj formi u kojoj je sve važnije od ljudskog života a gde odgovornost snosi samo po neki "pedro".

To ne valja raditi ni pod cenu da nam doživotno Putin daje gas, da nam ponovo plati NIS koji ga je došao džaba, a da Šojgu u Niš dotera sve protupožarne helikoptere i kanadere koje je inače u Rusiji ukinuo za ljubav tajkuna.To je sistem koji ne valja. U Rusiji neka ga gaje Rusi, oni na to imaju pravo. Ali u Srbiji, evo, kao običan građanin, grozim se te paralele i te mogućnosti. A ona nije nerealna..

 

 



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 17:52 05.08.2010

...

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:53 05.08.2010

.

Ne bih se ja igrao sa sibirskim pastuvom...
JJ Beba JJ Beba 19:48 05.08.2010

Re: .

Ne bih se ja igrao sa sibirskim pastuvom.

taj pastuv se otromboljio:
- loši trbušnjaci,
- pojas za spasavanje oko struka
- gruni mišići katastrofa
sve u svemu jedino pastuvski zastrašujuće izgleda ona nožekanja koju je zadenuo oko pasa.

mada, nešto se mislim, ne mora pastuv da bude zategnut u telu da bi bio pastuv?
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:37 05.08.2010

Re: .

JJ Beba
Ne bih se ja igrao sa sibirskim pastuvom.

taj pastuv se otromboljio:
- loši trbušnjaci,
- pojas za spasavanje oko struka
- gruni mišići katastrofa
sve u svemu jedino pastuvski zastrašujuće izgleda ona nožekanja koju je zadenuo oko pasa.

mada, nešto se mislim, ne mora pastuv da bude zategnut u telu da bi bio pastuv?



hehh,a broj godina ? Mislim,56-7...tako nesto .

kad bi ja tako izgledao u tim godinama...
blogovatelj blogovatelj 18:04 05.08.2010

A zasto

Obama ne smeni Hilari Klinton?
medjutim92 medjutim92 18:30 05.08.2010

Re: A zasto

A šta je zgrešila?
docsumann docsumann 18:30 05.08.2010

Re: A zasto

Obama ne smeni Hilari Klinton?


Filip Mila
gorio92 gorio92 19:25 05.08.2010

Re: A zasto

Obama ne smeni Hilari Klinton?


koksy koksy 20:40 05.08.2010

Re: A zasto

blogovatelj
Obama ne smeni Hilari Klinton?

E i ti svasta pitas.
To je drugi par opanaka.
Mislim-kaubojki.
blogovatelj blogovatelj 07:06 06.08.2010

Re: A zasto

A šta je zgrešila?


Nista nije zgresila.
Bezgresna je.
Zato je i ne menja.
radulence radulence 18:16 05.08.2010

.

" Rusiji se 2008. dogodilo 200.386 požara i u njima je poginulo 15.165 ljudi. U SAD je iste te godine zabeleženo 1.451.000 požara, u kojima je poginulo 3.320 ljudi. Šta nam govori ova statistika? "

statistichki gledano ne govori ama bash nishta.
svaki zkaljuchak na osnovu ovih podataka je chisto nagadjanje.

medjutim92 medjutim92 18:29 05.08.2010

Re: .

radulence
" Rusiji se 2008. dogodilo 200.386 požara i u njima je poginulo 15.165 ljudi. U SAD je iste te godine zabeleženo 1.451.000 požara, u kojima je poginulo 3.320 ljudi. Šta nam govori ova statistika? "

statistichki gledano ne govori ama bash nishta.
svaki zkaljuchak na osnovu ovih podataka je chisto nagadjanje.



a naročito kad se kaže da je u Rusiji ustvari bilo 100x više požara (99% neregistrovano), a po požaru strada desetak puta više.. ako statistika na osnovu podataka nije tačna, šta da se kaže o statistici na osnovu nagađanja?
arianna arianna 18:33 05.08.2010

Re: .




Prema podacima meteorologa, vrućina u moskovskoj oblasti će se zadržati, pa će u gradu biti između 37 i 39 stepeni, a u Podmoskovlju između 35 i 40 stepeni Celzijusovih.


Već do podneva temperatura vazduha dostigla je 32,7 stepeni, čime je oboren rekord za 5. avgust 1920. godine.


Rekrodna temperatura u Moskvi zabeležena je i juče 37,2 stepena, što je za 3,2 stepena više od temperature 1880. godine.
mlekac mlekac 18:50 05.08.2010

Ma mani Putina...

Mene brine kako nam je Djina???

Je li jos u Moskvi?
Domazet Domazet 19:33 05.08.2010

Hebo tge bog, izgleda da je...

...taj pozhar u Moskvi mnogo gora katastrofa nego ona u Meksichkom zalivu chim bata Drago onomade nije trazhio nikakve ostavke u State Departmentu??
omega68 omega68 21:02 05.08.2010

Re: Hebo tge bog, izgleda da je...

nemojte ljudi da čoveku kvarite blog, taman je mislio da nećemo da ga pitamo kako su ga dočekali braća Hrvati u Srbu
Filip2412 Filip2412 22:05 05.08.2010

Re: Hebo tge bog, izgleda da je...

Domazet
...taj pozhar u Moskvi mnogo gora katastrofa nego ona u Meksichkom zalivu chim bata Drago onomade nije trazhio nikakve ostavke u State Departmentu??

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:27 05.08.2010

BP

uros_vozdovac uros_vozdovac 21:03 05.08.2010

Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Pa zato što fikus ne može da izađe iz saksije.
joseywales joseywales 21:20 05.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

uros_vozdovac
Pa zato što fikus ne može da izađe iz saksije.


ana_radmilovic ana_radmilovic 21:24 05.08.2010

nisam razumela

da li si ti, drago, ovo napisao ili si citirao nekoga
Danas, u savremenom svetu, više nema prirodnih katastrofa. Danas su sve katastrofe socijalne.


tek, živa je istina, sve tako izgleda
preporuka
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:41 05.08.2010

Re: nisam razumela

ana_radmilovic
da li si ti, drago, ovo napisao ili si citirao nekoga
Danas, u savremenom svetu, više nema prirodnih katastrofa. Danas su sve katastrofe socijalne.


tek, živa je istina, sve tako izgleda
preporuka

Ovo sam prepisao Ana...dopalo mi se...Sve što je u italiku sam prepisao..
Suština je u onome što je na kraju..u baršunastom putinizmu u Rusiji i vulgarnom optimizmu u Srbiji..
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:48 05.08.2010

Re: nisam razumela

Sve što je u italiku sam prepisao

Od koga, ko je to rekao?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:56 05.08.2010

Re: nisam razumela

Jelica Greganović
Sve što je u italiku sam prepisao

Od koga, ko je to rekao?

Autorka se zove Julija Latinjina..
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:00 05.08.2010

Re: nisam razumela

Hvala.
nsarski nsarski 00:25 06.08.2010

Re: nisam razumela

nisam razumela
da li si ti, drago, ovo napisao ili si citirao nekoga

Danas, u savremenom svetu, više nema prirodnih katastrofa. Danas su sve katastrofe socijalne.



tek, živa je istina, sve tako izgleda
preporuka

Da, bese onaj cunami, pa Katrina i ostali uragani, pa cikloni po Aziji, pa zemljotresi u Haitiju i drugde, klizista od velikih kisa u Hondurasu, Gvatemali i Kini, poplave po Pakistanu ovih dana - i za sve njih odgovoran covek. Putin, na primer.
ivana23 ivana23 00:50 06.08.2010

Re: nisam razumela

nsarski
Da, bese onaj cunami, pa Katrina i ostali uragani, pa cikloni po Aziji, pa zemljotresi u Haitiju i drugde, klizista od velikih kisa u Hondurasu, Gvatemali i Kini, poplave po Pakistanu ovih dana - i za sve njih odgovoran covek. Putin, na primer.

Kad spomenu Gvatemalu... ovo me je fasciniralo:



Rupa progutala kuću i trospratnicu

omega68 omega68 01:05 06.08.2010

Re: nisam razumela

Da, bese onaj cunami, pa Katrina i ostali uragani, pa cikloni po Aziji, pa zemljotresi u Haitiju i drugde, klizista od velikih kisa u Hondurasu, Gvatemali i Kini, poplave po Pakistanu ovih dana - i za sve njih odgovoran covek. Putin, na primer.

i za ovo
NNN NNN 01:14 06.08.2010

Re: nisam razumela

Kad spomenu Gvatemalu... ovo me je fasciniralo:



Rupa progutala kuću i trospratnicu

nsarski nsarski 04:42 06.08.2010

Re: nisam razumela

Kad spomenu Gvatemalu... ovo me je fasciniralo:



Rupa progutala kuću i trospratnicu


Aha! Cenote (vrtaca) se otvorio. Cesta pojava u drzavama neoliberalnog kapitalizma .

P.S. Nego, da se vratim na temu parafrazirajuci Bulgakova. Kad je saznao da je drug Putin stradao gaseci pozare oko Moskve, predsednik Medvedev se dva puta napio - prvi put od tuge, drugi put od radosti.
Freedom of Information Freedom of Information 10:00 06.08.2010

Re: nisam razumela

Autorka se zove Julija Latinjina..

Latinjina cesto pise o zaista interesantnim temama.Zanimljiva,provokativna autorka ali,po nekim stavovima,i vrlo kontroverzna.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:19 07.08.2010

Re: nisam razumela

nsarski
nisam razumela
da li si ti, drago, ovo napisao ili si citirao nekoga

Danas, u savremenom svetu, više nema prirodnih katastrofa. Danas su sve katastrofe socijalne.



tek, živa je istina, sve tako izgleda
preporuka

Da, bese onaj cunami, pa Katrina i ostali uragani, pa cikloni po Aziji, pa zemljotresi u Haitiju i drugde, klizista od velikih kisa u Hondurasu, Gvatemali i Kini, poplave po Pakistanu ovih dana - i za sve njih odgovoran covek. Putin, na primer.


ja sam 'tela da kažem da su katastrofe socijalne zato što nakon njih uvek gledamo neki siromašan svet kako je ostao bez kuća itd, slišamo o nekakvim prevarama ili već nešto "društveno" a ondak i "politički" ... tako i kada su bolesti u pitanju, stiče se utisak da ona stara "zdravlje se ne kupuje" ne stoji, jer se kupuje.
dakle, o kakvoj god da se katastrofi radi, bila ona prirodna, ugrožavala ona mnogo ljudi ili jednog čoveka,imala velike raznmere ili ne - ona na kraju počinje da biva socijalna katastrofa i posledice su joj socijalne. sve što gledamo nakon nekakve dakle katastrofe - tiče se društva uopšte

p.s.


socijalna katastrofa ne znači, i to sigurno znaš, da je kriv jedan čovek, recimo putin.
nsarski nsarski 09:02 08.08.2010

Re: nisam razumela

socijalna katastrofa ne znači, i to sigurno znaš, da je kriv jedan čovek, recimo putin.

Ironija i ekstaza, draga Ana. Nista vise.
Pozz.
sentinel26 sentinel26 22:57 05.08.2010

Zar u Rusiji ima

opozicija ?

I šta još govori ruska opoziciona štampa a što je kao način ponašanja nama tako poznato?

Ja pomislio da je Putin opozicija Medvedevu, pa ovaj treba da ga smijeni.

Tamo su o opozici uvijek brinuli po onom receptu Miloša Obrenovića - da se tačno zna dje su im glave, a ne ni tamo ni onamo.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:00 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Tamo su o opozici uvijek brinuli po onom receptu Miloša Obrenovića - da se tačno zna dje su im glave, a ne ni tamo ni onamo.

Ovo će Sent biti pre po receptu kralja Nikole Petrovića...on je svojim perjanicima davao zadatak i ćero ih da budu opozicija...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:02 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Zar u Rusiji ima
opozicija ?

Ima je k'o i u Crnoj Gori.
sentinel26 sentinel26 23:25 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Drago Kovacevic
Tamo su o opozici uvijek brinuli po onom receptu Miloša Obrenovića - da se tačno zna dje su im glave, a ne ni tamo ni onamo.

Ovo će Sent biti pre po receptu kralja Nikole Petrovića...on je svojim perjanicima davao zadatak i ćero ih da budu opozicija...

Biće da ti nijesu poznati postupci Kralja Nikole ili nijesi razumio recept Miloša Obrenovića, no svejedno u oba slučaja nema štete.
omega68 omega68 23:34 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Ima je k'o i u Crnoj Gor

ko u Crnu Goru,
po maternjem
sentinel26 sentinel26 23:34 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Jelica Greganović
Zar u Rusiji ima
opozicija ?

Ima je k'o i u Crnoj Gori.

A je li ?

Kako ja nijesam čuo kada su bili u Bijogradu na konsultacijama na kanabetu ..? NIjesu valjda tajno boravili ?

Crnogorska opozicija nije opoment vlasti nego (u većini slučajeva ) oponent državi Crnoj Gori i dok je tako vlast ne mora da brine za opstanak.

To gospodjo novinar, u Rusiji ne mere biti, mora da vas je neko grdno slagao.
Tamo u Rusiji (ili nekoj guberniji ) neko da bude opozicija državi ne bi dočekao ni da čuje šta je plutonijum.

sentinel26 sentinel26 23:47 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

omega68
Ima je k'o i u Crnoj Gor

ko u Crnu Goru,
po maternjem

"Maternjim" oponiraju neki nematernji u Kragujevcu koje rodjena mater nije vaspitala i nije im objasnila ni šta je "mater" ni "maternji", pa kada se dočepaju vlasti misle da mogu po svačijoj ...
cbronson cbronson 23:50 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Crnogorska opozicija nije opoment vlasti nego (u većini slučajeva ) opoment državi Crnoj Gori i dok je tako vlast ne mora da brine za opstanak.


stovani sentinele,
za kaj vi ne bi onak strucno meni objasnili sto znaci opoMent na crnogorskom?

ja sam hitao da vam postavim ovo pitanje pre nego se diverzant sova vrati sa ljetovanja i proglasi ga markerom neznanja i nepismenosti.

omega68 omega68 23:52 05.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

"Maternjim" oponiraju neki nematernji u Kragujevcu koje rodjena mater nije vaspitala i nije im objasnila ni šta je "mater" ni "maternji", pa kada se dočepaju vlasti misle da mogu po svačijoj ...


Slušaj...
Nemoj da mi diraš , prvi, Miloša
po onom receptu Miloša Obrenovića - da se tačno zna dje su im glave, a ne ni tamo ni onamo.


I nemoj
majku da mi pominješ ,možda je nemam od rođenja
'si čuo?
koksy koksy 07:53 06.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

sentinel26
omega68
Ima je k'o i u Crnoj Gor

ko u Crnu Goru,
po maternjem

"Maternjim" oponiraju neki nematernji u Kragujevcu koje rodjena mater nije vaspitala i nije im objasnila ni šta je "mater" ni "maternji", pa kada se dočepaju vlasti misle da mogu po svačijoj ...

sto ti je Crnogorche taknuti u nerv. pa jos na rusku temu.
milisav68 milisav68 09:10 06.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

sentinel26
Tamo su o opozici uvijek brinuli po onom receptu Miloša Obrenovića - da se tačno zna dje su im glave, a ne ni tamo ni onamo.

Kad smo kod glave, mi bar na nju nismo stavljali pogaču i udarali maljem preko.
docsumann docsumann 08:18 07.08.2010

Re: Zar u Rusiji ima

Crnogorska opozicija nije oponent vlasti nego (u većini slučajeva ) oponent državi Crnoj Gori i dok je tako vlast ne mora da brine za opstanak.


To govori crnogorska vlast.

A ponavlja onaj kome odgovara.

Država to smo mi ... jel' tako ono bješe
011-495 011-495 23:25 05.08.2010

Pitanje

je cija vas ledja svrbe.
Gde ste bili kada je visenedeljna kisa ojadila Bavariju i Austriju. Zasto onda niste predlagali ostavke u Nemackoj i Austriji. Zasto ne trazite ostavke nasih politicara zbog ne postojanja protivgradne zastite, zastite od poplava? Zasto vas svrbe Rusi, to je pravo pitanje.
Kazete(odnosno oni kje citirate) 2007 unisteno sumarstvo pa je zbog toga ovo danas.
Gde su ti sumari bili 2004 i 2000 (a i ovi koji sada placu za njima) kada je isto ovako gorelo samo ne ovoliko dugo.
U istoriji Rusije nikada nije bilo 6 nedelja bez padavina i to pri temperaturi 34 u hladu sve to vreme.
Sojgu nije ministar zato sto ga neko voli nego zato sto postoji nesto sto se u SFRJ zvalo nacionalni kljuc. Zato sto se u SAD uvlace u ... "afro-amerikancima", u Spaniji Kataloncima i Baskijcima, u SFRJ etnickim Albancima. Tako je i u Rusiji.
200 000 pozara i pri tom 99% ne registrovano. Jel' su ovih 200 000 1% ili onih 99%. Ako su 99% kako to da se zna za njih ako nisu registrovani?
Za zapisnik, ogroman broj pozara je izazvan tako sto se ljudi kod kuce napiju i legnu u krevet sa upaljenom cigaretom. Zato i takve zrtve. A ne zbog sume koja gori.
Sve ovo ne znaci da je u Rusiji sjajno/bajno, daleko od toga, ali isto ne znaci da treba da svoje politicke stavove stavljate u totalno neprimeren kontekst jer ako se izvuku paralele onda ne treba ni sa Nemcima i Austrijancima jer i kod njih je isto sa prirodno/socijalnim katastrofama i ostavkama.
omega68 omega68 23:40 05.08.2010

Re: Pitanje

Zasto vas svrbe Rusi

Prva ljubav zaborava nema
Šala
zato što su izdali pravi komunizam
koksy koksy 08:02 06.08.2010

Re: Pitanje

011-495

Sve ovo ne znaci da je u Rusiji sjajno/bajno, daleko od toga, ali isto ne znaci da treba da svoje politicke stavove stavljate u totalno neprimeren kontekst jer ako se izvuku paralele onda ne treba ni sa Nemcima i Austrijancima jer i kod njih je isto sa prirodno/socijalnim katastrofama i ostavkama.


Pa svaki ovdašnji kvazi-liberal koji drži do sebe strasno prezire Rusiju da bi argumentovao koliko strasno ljubi evro-atlanske integracije.To ti je elementarni default value.
batou batou 08:37 06.08.2010

Re: Pitanje

koksy
011-495

Sve ovo ne znaci da je u Rusiji sjajno/bajno, daleko od toga, ali isto ne znaci da treba da svoje politicke stavove stavljate u totalno neprimeren kontekst jer ako se izvuku paralele onda ne treba ni sa Nemcima i Austrijancima jer i kod njih je isto sa prirodno/socijalnim katastrofama i ostavkama.


Pa svaki ovdašnji kvazi-liberal koji drži do sebe strasno prezire Rusiju da bi argumentovao koliko strasno ljubi evro-atlanske integracije.To ti je elementarni default value.


Osnovno pitanje je onda ima li suštinske razlike izmedju onih koji strasno preziru Rusiju i onih koji strasno preziru EU poput Radikala. Da li se ozbiljno u političkoj raspravi mogu uzimati političari ili analitičari koji svoje stavove zasnivaju na emocijama a ne na argumentovano obrazloženim stavovima koji su proizašli iz objektivnog sagledavanja situacije.
NNN NNN 00:06 06.08.2010

Putin

ako ovo pročita, odma' će sam da ponese ostavku

Šteta za šume i ljude
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:15 06.08.2010

Re: Putin

a ko će,za ovo blamiranje veceras da podnese ostavku? kratko i sve je ok ?
ivana23 ivana23 00:17 06.08.2010

Re: Putin

NNN
ako ovo pročita, odma' će sam da ponese ostavku


Procitao je, bar delove u italiku, objavljeno je 2. avgusta u Ежедневный Журнал
NNN NNN 01:10 06.08.2010

Re: Putin

a ko će,za ovo blamiranje veceras da podnese ostavku? kratko
kRatko doneo odluku, nadam se neopozivu.
Procitao je, bar delove u italiku, objavljeno je 2. avgusta u Ежедневный Журнал
Ipak nema to tu težinu...
koksy koksy 08:06 06.08.2010

Re: Putin

NNN
Ipak nema to tu težinu...

predatortz predatortz 08:17 06.08.2010

Dokon pop

i jariće krsti!

kukusigameni kukusigameni 09:15 06.08.2010

Gori vatraaaaaa!

Gori šuma, kuće, ljudi.


Ima li podataka koliko je votke izgorelo?
arcins arcins 09:25 06.08.2010

Re: Gori vatraaaaaa!

Ima li podataka koliko je votke izgorelo?

Votka je precenjena........ you know what I mean.

Otac
kukusigameni kukusigameni 09:51 06.08.2010

Re: Gori vatraaaaaa!

Votka je depresivno pice. Kad se covek naloce votke, sutra dan ga tako sora depresija da jedino sto mu preostaje je da ponovo posegne za votkom. Eh, onda se stvar samo trenutno popravi do nove, jos vise produbljene depresije. Ne lezi vraze, mora se ponovo dizati iz depresije i to novim kolicinama votke. I tako u krug. Jedina sansa za izlecenje je da se posle (prve) dve do tri casice votke, kad u obraze udari malo krvi i depresija sidje malo nizvodnije, predje na Jack Daniels!

Brini o sebi!
predatortz predatortz 09:42 06.08.2010

Zašto Medvedev ne smeni Putina?


Zato što za tako nešto nema ustavna ovlašćenja.


Na osnovu četvrte glave Ustava predsednik Ruske Federacije vrši sledeće nadležnosti:

* imenuje predsednika Vlade sa odobrenjem Državne dume

* ima pravo predsedavati na sednicama Vlade
* prima ostavku Vlade
* predlaže Državnoj dumi imenovanje predsednika Centralne banke i njegovo razrešenje
* na predlog predsednika Vlade imenuje i razrešava zamenike predsednika Vlade i ministre
* predlaže Savetu Federacije imenovanja sudija Ustavnog suda, Vrhovnog suda, Najvišeg arbitražnog suda, a takođe imenovanje generalnog tužioca i njegovo razrešenje, i imenovanja sudija federalnih sudova...
sluhzaduh sluhzaduh 09:31 07.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

predatortz

Zato što za tako nešto nema ustavna ovlašćenja.


Na osnovu četvrte glave Ustava predsednik Ruske Federacije vrši sledeće nadležnosti:

* imenuje predsednika Vlade sa odobrenjem Državne dume

* ima pravo predsedavati na sednicama Vlade
* prima ostavku Vlade
* predlaže Državnoj dumi imenovanje predsednika Centralne banke i njegovo razrešenje
* na predlog predsednika Vlade imenuje i razrešava zamenike predsednika Vlade i ministre
* predlaže Savetu Federacije imenovanja sudija Ustavnog suda, Vrhovnog suda, Najvišeg arbitražnog suda, a takođe imenovanje generalnog tužioca i njegovo razrešenje, i imenovanja sudija federalnih sudova...


Kako može Medvedev koji je pod budnim okom Putina (da se tako najkraće izrazim) da smeni svog "nadzornika"? Jeste da ne može po Ustavu, ali mi se čini da su tu prste umešale i neke "vanustavne" sile.
Ima čak i jedna naša narodna koja kaže "kralj na cara udriti neće". Meni je naslov teksta zvučao onako pomalo ironično, tako da mu je to dodatno dalo na kvalitetu. Eto, i ovaj dodatak kako stvari zaista stoji po Ustavu je jedna korisna informacija. Za upoređivanje sa stvarnošću.
sluhzaduh sluhzaduh 10:39 06.08.2010

Samo suština

Ovako bih verovatno i sam voleo da mi neko objasni zašto misli to što misli (pod uslovom da mi nije jasno), a što je naznačeno u naslovu. Na ovakav tekst nemam apsolutno šta da dodam, pošto sam preporuku već kliknuo.
19dule74 19dule74 11:17 06.08.2010

Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Zašto Medvedev ne smeni Putina? Stvarno zašto? Je li zbog toga što je vratio Rusiju na svetsku scenu? Ili možda zato sto je smestio tajkune iz 90-tih, (koji su opustošili Rusiju, gore od svakog požara ili cunamija) na za njih zasluženo mesto?

Napomena!

Stotine hiljada hektara najbolje, lepe brezove šume, one koju smo mogli gledati u filmu snimljenom po Pasternakovom "Doktor Živago". Film "Doktor Živago" nije sniman u Rusiji nego u državi Alberta, (Canada) i u Finskoj. Film je iz 1965. Tako da te šume nisu iz Rusije. Mogu da razumem, dobro zvuči na početku ovakog teksta, ali jednostavno nije tačan podatak. U svakom slučaju to ne smeta autoru teksta.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:28 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Tako da te šume nisu iz Rusije. Mogu da razumem, dobro zvuči na početku ovakog teksta, ali jednostavno nije tačan podatak. U svakom slučaju to ne smeta autoru teksta.

Ja nisam ni napisao da je "Doktor Živago" snimljen u Rusiji, nego da liče šume...
predatortz predatortz 11:28 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Kao što već napisah, i da hoće da ga smeni, Medvedev nema ovlaštenja da to uradi.
Tako da je cela priča bespredmetna.

Ponoviću:

Dokon pop i jariće krsti!

Malo li mi imamo svog jada? Samo da Medvedev smeni Putina pa smo sve svoje nedaće završili. Gledanje u tuđu avliju, naročito Rusku, izbegavaju i mnogo veći igrači od nas.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:33 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Malo li mi imamo svog jada?

Pa ja ovo i pišem zbog našega jada..
P.S. U Rusiji predsednik imenuje i smenjuje vladu..
buba_truba buba_truba 11:54 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Drago Kovacevic
Tako da te šume nisu iz Rusije. Mogu da razumem, dobro zvuči na početku ovakog teksta, ali jednostavno nije tačan podatak. U svakom slučaju to ne smeta autoru teksta.Ja nisam ni napisao da je "Doktor Živago" snimljen u Rusiji, nego da liče šume...

Drago, ne vrdaj! Nisi rekao da je "Doktor Živago" snimljen u Rusiji (nisi rekao ni da nije), ali si rekao da gori :"Stotine hiljada hektara najbolje, lepe brezove šume, one koju smo mogli gledati u filmu snimljenom po Pasternakovom "Doktor Živago". Nisi rekao niti da liče, niti da su recimo kao šume iz dr Živaga.

Zar je toliko teško priznati da si se zajeb'o?
A da je jako zvučalo - zvučalo je. Voliš ti da patetišeš.

kukusigameni kukusigameni 11:57 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Voliš ti da patetišeš


Kao da je i sam Rus!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:07 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

buba_truba

Zar je toliko teško priznati da si se zajeb'o?
A da je jako zvučalo - zvučalo je. Voliš ti da patetišeš.



I ja sam se zajeb`o, pa priznajem lako. Kad sam čitao Živaga kao srednjoškolac nikako Kanada da mi se pojavi pred očima, uvek nekako Rusija. Al sam tupan...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:11 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

kukusigameni
Voliš ti da patetišeš


Kao da je i sam Rus!

Ja sam istinski poštovalac Rusije i velike ruske kulture..
No nisam poštovalac ruskog imperijalizma..
buba_truba buba_truba 12:14 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

uros_vozdovac
buba_truba

Zar je toliko teško priznati da si se zajeb'o?
A da je jako zvučalo - zvučalo je. Voliš ti da patetišeš.



I ja sam se zajeb`o, pa priznajem lako. Kad sam čitao Živaga kao srednjoškolac nikako Kanada da mi se pojavi pred očima, uvek nekako Rusija. Al sam tupan...

Jesi tupan.

I Drago je, al neće da prizna. Neeee!
batou batou 12:17 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Drago Kovacevic

Pa ja ovo i pišem zbog našega jada..
P.S. U Rusiji predsednik imenuje i smenjuje vladu..


Previše je vaših uvek na isti način intoniranih tekstova o Putinu i Medvedevu odnosno Demokratskoj stranci u Srbiji da ne bi bio očevidan animozitet koji imate prema upravo datim subjektima. Ne pišete vi ništa koliko smem da primetim radi nekog našeg jada već zato jer vam vaše lične emocije diktiraju da ih neprekidno ispoljavate u svojim tekstovima. Tačno je jedino da vi svoju očiglednu fiksaciju da sve loše u ovoj zemlji potiče od Rusije i sadašnjeg rukovodstva Demokratske stranke pokušavate da prenesete na čitaoce vašeg bloga. Druga fiksacija takodje emotivne prirode je da u toj borbi dobra i zla ona svetla strana pripada evro-atlantskim integracijama i NATO paktu. Pošteno bi bilo da makar priznate svoje emocije umesto što nam pričate kako sve to pišete zbog našeg jada i za naše dobro.
predatortz predatortz 12:44 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

P.S. U Rusiji predsednik imenuje i smenjuje vladu..


Nije isina. Pročitaj nadležnosti.




predatortz predatortz 12:47 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Ma, Drago nikad neće oprostiti Rusima što više nisu komunisti.
koksy koksy 13:31 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Drago Kovacevic
kukusigameni
Voliš ti da patetišeš


Kao da je i sam Rus!

Ja sam istinski poštovalac Rusije i velike ruske kulture..
No nisam poštovalac ruskog imperijalizma..

E ovo kao da je Rastko srocio!
19dule74 19dule74 13:42 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Ne verujem uopste, da na ovakom blogu, ima postovalaca bilo kakvog imperjalizma. bilo Ruskog, Kineskog, Američkog, Francuskog, Norveškog... Govoriti o Ruskom "imperjalizmu" je blago receno glupo, oko 30 miliona Rusa je ostalo u susednim (ex sovjetskim) republikama/državama i da nikakvih problema nije bilo od strane Rusije zbog toga. Ukrajini je na primer poklonjen Krim posle drugog svetskog rata (90% Rusa) kao i kompletan izlazak na Crno more a i tu ubedljivo dominira Rusko stanovništvo. Na primer u gradu Odesi živi preko 60% Rusa sa Ukrajincima, Rumunima.. bez ikakvih problema. U muslimanskom Kazahstanu 8 miliona, Uzbekistanu 3 miliona itd. Skladno, bez ikakvih problema i o tome niko ne prica, ali zato pricaju o "patnji" Čečena. Nema veze, ovo su činjenice svidelo se to nekom ili ne. Ko ne veruje neka malo pročita o geografiji, istoriji i stanovništvu na prostoru bivšeg SSSR-a

A sto se tiče kulture, treba poštovati svačiju kulturu i vrednosti. To nije ništa "epohalno" i "posebno" to je samo stvar ispravnog vaspitanja.
011-495 011-495 16:03 06.08.2010

Re: Zašto Medvedev ne smeni Putina?

Drago Kovacevic
Ja sam istinski poštovalac Rusije i velike ruske kulture..
No nisam poštovalac ruskog imperijalizma..

Ruski imperijalizam je isti kao i svi ostali ali je na srecu vecine drugih naroda manje jada njima doneo a mnogo vise jada sopstvenom stanovnistvu. Nekako sve vise svrbi to sto su Rusi i jos vise Sovjeti mucili svoj narod a ne tudje. U isto vreme velike demokratije su ojadile 3/4 Sveta da bi kod njih bila demokratija i vazila samo za njih i nikog drugog.Da nije tako ne bi bilo razlike izmedju S.Arabije i Irana.
Mazohizam nekih ljudi je meni potpuno iracionalan.
Sto se tice velike Ruske kulture, nikada nije ni postojala. Rusi nisu kulturan narod, nisu cak ni kaznama (kao zapadnjaci)naterani da budu kulturni.
To sto im se u knjizevnosti pojavilo nekoliko neuroticnih pisaca/slikara/pesnika koje niko nije razumeo ili su im se ucinili toliko razlicitim od mejnstrima tadasnje civilizovane evrope, pa ih zbog toga proglasili velikim, i po defoltu naciju, je neozbiljno.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:44 06.08.2010

Dobra vest

Situacija s požarima se popravlja
6. avgust 2010. | 11:43 | Izvor: Tanjug Moskva -- Situacija sa požarima u Rusiji, u kojima je do sada poginulo najmanje 50 osoba, popravlja se, javila je agencija Itar-Tas.

Istovremeno, veliki problem za glavni grad Moskvu je zadimljenost, koja je osim zagađenosti izazvala probleme na aerodromima ''Domodedovo'' i ''Vnukovo''.

Predstavnica za štampu Ministarstva za vanredne situacije i civilnu odbranu Irina Andrijanova saopštila je da je tokom proteklih 24 sata broj ugašenih premašio broj novih požara.
jeca92 jeca92 21:56 06.08.2010

..........

Pa da zašto ga ne smeni. A da nije...... Hmmm, palo mi na pamet da stvari nisu onakve kakvim se predstavljaju. Da nije ustvari Putin stvarni predsednik Rusije a Medvedev njegov zamenik (ili ti - bleda slika).
expolicajac expolicajac 22:16 06.08.2010

Pagani

Moj uvaženi kolega Putin, pokazuje neverovatanu sposobnost da koristeći sva svoja znanja dobijena u školama KGB, održi sebe na vlasti uz svsrdnu pomoć Boga sa kojim je izgleda na Ti.
Niko nije primetio da je na obeležavanju 65 godina od pobede nad vašizmom, komentator izjavio da je tehnološka superiornost Rusije obezbedila da se nad Moskvom ne pojavi niti jedan oblačak, što je omogućilo da se superiorna ratna avijacija Rusije pokaže u punom kapacitetu.
Ako su rasterali oblake, valjda mogu i da ih navuku.
Kad ono Patrijarh Sveruski moli se za kišu, pa i narod tera da se mole za kišu. Nešto smrdi u državi Danskoj. Pojaviće se novi Orvel i njegova "1984".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:30 06.08.2010

Re: Pagani

expolicajac
Moj uvaženi kolega Putin, pokazuje neverovatanu sposobnost da koristeći sva svoja znanja dobijena u školama KGB, održi sebe na vlasti uz svsrdnu pomoć Boga sa kojim je izgleda na Ti.
Niko nije primetio da je na obeležavanju 65 godina od pobede nad vašizmom, komentator izjavio da je tehnološka superiornost Rusije obezbedila da se nad Moskvom ne pojavi niti jedan oblačak, što je omogućilo da se superiorna ratna avijacija Rusije pokaže u punom kapacitetu.
Ako su rasterali oblake, valjda mogu i da ih navuku.
Kad ono Patrijarh Sveruski moli se za kišu, pa i narod tera da se mole za kišu. Nešto smrdi u državi Danskoj. Pojaviće se novi Orvel i njegova "1984".

Na žalost, pokazuje se da je način na koji Putin vlada katastrofalan. Da to nije ništa drugo nego arčenje prirodnih resursa.
Danas sam na nekoj od TV stanica čuo da požar gasi 150.000 ljudi..Pa tu se nikakva tehnina ni tehnologija ne koristi, osim što se troše ljudi i lopate...
navrhdabrbavrdamr navrhdabrbavrdamr 07:55 07.08.2010

Re: Pagani

Ako su rasterali oblake, valjda mogu i da ih navuku.


пандурска логика...

гарант мислиш да ако убијеш човека пиштољем, онда окренеш пиштољ на другу страну и пукнеш једном и он оживи?

на којем курсу сте то учили?
koksy koksy 07:59 07.08.2010

Re: Pagani

Danas sam na nekoj od TV stanica čuo da požar gasi 150.000 ljudi..Pa tu se nikakva tehnina ni tehnologija ne koristi, osim što se troše ljudi i lopate...

Docim je onomad Svarceneger u Kaliforniji sve resio satelitskim navodjenjem pene i zavrsio pos'o za 6 minuta.
expolicajac expolicajac 16:11 07.08.2010

Re: Pagani

I tvoj i moj pseudonim govore o nama više nego reči koje smo napisali. Sa takvim sam imao samo jedan način komunikacije

sybil sybil 13:15 07.08.2010

Jedna nacionalisticka:

Za vreme Djindjica Srbija je pocela da se uzdize na medjunaradnoj sceni. Danas je samo ruska antizapadna marioneta.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:45 07.08.2010

Re: Jedna nacionalisticka:

sybil
Za vreme Djindjica Srbija je pocela da se uzdize na medjunaradnoj sceni. Danas je samo ruska antizapadna marioneta.

Tako je..
U poslednjih sto godina niko nije propadao kao ruske marionete..
kukusigameni kukusigameni 13:51 07.08.2010

Re: Jedna nacionalisticka:

A nekad smo ih drali ko magarce!

011-495 011-495 14:00 07.08.2010

Dole kanadska vlada

sta ceka predsednik Kanade,ako takav posotji, izede im pozar olimpijski grad i komsiluk a oni nista http://www.vancouversun.com/news/Forest+fires+contributing+poor+quality+over+Metro+Vancouver/3360094/story.html?tab=PHOT
I mi da se slizemo sa takvima,ne dolazi u obzir.
blogovatelj blogovatelj 15:36 07.08.2010

Re: Dole kanadska vlada

Dole kanadska vlada
sta ceka predsednik Kanade,ako takav posotji


Predsednik Kanade ne postoji.
Glavni tata na kanadskoj politickoj sceni je u stvari mama.
To je osoba koju u Srbiji zovu kraljica Engleske Elizabeta II, dok je u Kanadi zovu kraljica Kanade Elizabeta II.
A u pitanju je ista osoba.
011-495 011-495 17:00 07.08.2010

Re: Dole kanadska vlada

blogovatelj
Dole kanadska vlada
sta ceka predsednik Kanade,ako takav posotji


Predsednik Kanade ne postoji.
Glavni tata na kanadskoj politickoj sceni je u stvari mama.
To je osoba koju u Srbiji zovu kraljica Engleske Elizabeta II, dok je u Kanadi zovu kraljica Kanade Elizabeta II.
A u pitanju je ista osoba.

Onda dole Kraljica,premijer Kanade,parlament...jel ima jos neko?
I dole svi koji hoce da nas spoje sa takvima kojima gori suma, sramota!
blogovatelj blogovatelj 20:53 07.08.2010

Re: Dole kanadska vlada

Onda dole Kraljica,premijer Kanade,parlament...jel ima jos neko?


Ima.
Generalni guverner Kanade koga postavlja kraljica da potpisuje kanadske zakone koje parlament izglasa umesto nje.
Kad bi potpisivala nove i izmenjene zakone i za Kanadu, Australiju i ostale, ne bi joj ostalo puno slobodnog vremena.
A sto ti smeta kanadska vlast?
011-495 011-495 22:00 07.08.2010

Re: Dole kanadska vlada

blogovatelj
Onda dole Kraljica,premijer Kanade,parlament...jel ima jos neko?


Ima.
Generalni guverner Kanade koga postavlja kraljica da potpisuje kanadske zakone koje parlament izglasa umesto nje.
Kad bi potpisivala nove i izmenjene zakone i za Kanadu, Australiju i ostale, ne bi joj ostalo puno slobodnog vremena.
A sto ti smeta kanadska vlast?


Slabo gase pozar,zadimio se ceo Vankuver,pate ljudi a niko da da ostavku. Isti su kao Rusi, kod kojih nam Drago ne da.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana