Život

Čovek koji nikada nije bio zaljubljen

Ivana Knežević RSS / 14.08.2010. u 16:30

Upoznala sam jednom prilikom muškarca koji nikada nije bio zaljubljen. Bio je oženjen, zatim razveden, odgovoran otac, pristojna osoba po svemu sudeći, ali nikada zaljubljen. I on je zbog toga patio. Nadao se celim svojim praznim srcem da će mu se desiti bar jednom pre nego što umre. Ta misao, potreba ili opsesija, ga je vodila kroz život. Pored loših i dobrih navika, naravno.

Mislio je i da sam ja dobar kandidat da ga izlečim od takve jedne gadne muke, iako je vrlo verovatno da je on to mislio o svakoj ženi koja je ispunjavala izvesne uslove po planu koji je sam stvorio, i ti uslovi su se vrteli oko standardne formule izgleda, godina, intelekta i sličnih proverenih atributa, proverenih u smislu da su obezbedili produženje vrste a ako je verovati većem delu umetnosti obezbedili su i ljubav, ali ja im lično ne verujem. I nisam bila zainteresovana. Nije mi bio seksi, a mislim da me je tih dana seks daleko više interesovao od ljubavi. Nije mi bio ni zanimljiv. Nije mi se uopšte ulazilo u jednu takvu ulogu, jer, da budem iskrena, mislila sam da je sasvim moguće da mu nešto fali a kako i meni samoj fali puno toga, upuštati se u tako multidisciplinarno falične odnose bi bilo prilično patetično. Ja nisam nikakva učiteljica a on je vapio za jednom takvom, za ženom koja će ga naučiti da voli. Oh, dear.  On je mislio da ne zna. Uštedela sam mu prilične muke, rekla bih, jer on bi se trudio, bilo je jasno, i pre ili kasnije bi pokušao da mene nauči kako da njega naučim, kao kad neko pokušava da vas natera da ga počešete... ma, strašno. Ali bilo mi ga je žao. On je mislio da je propustio nešto fundamentalno u životu. Verovatno jeste, ali to nisu stvari o kojima volim da sudim. Kod pitanja ubistva i zločina različitih vrsta je puno lakše sa suđenjem, čak i kad te niko ne pita ni za sud ni za mišljenje. Čovek koji nikada nije bio zaljubljen nije mogao da podnese još i moj sud. On je otišao dalje u svom traganju za ljubavlju, ja sam ostala odlučna u svom ubeđenju da se ni za čim ne traga, jer mi, ljudi, nismo nikakvi moreplovci a ni sjajni avanturisti uprkos svakakvim umišljanjima i pomagalima koja nas podržavaju u takvim iluzijama, ali takva mišljenja vredi zadržati za sebe.

Ono što mi jeste ostalo nakon susreta sa njime je jedna doza skromnosti, do koje sam putovala neravnim putem samoanalize - ne baš destinacija koju bih sama izabrala, ali dok traženje ne postoji, putovanje je već jedna puno realnija metafora čak i kad se ne mrda s mesta. Seksualnih tj. erotskih ljubavi ima svakakvih, i između onih koji joj pevaju orgijastične hvalospeve do cinika na drugom kraju, ja najviše poštujem one koji o celoj stvari ćute, ili eventualno izjave koju lepo složenu ali to je previše za očekivati od ljudi i mora da je to razlog što svi i svuda o njoj stalno pevaju. Možda čovek koji nikada nije bio zaljubljen ne bi nikada ni shvatio da mu nešto fali da mu nisu sa svih strana pristizali neprekidni izveštaji o tuđim ljubavima, i uprkos tome što su ti izveštaji ogromnom većinom čista nerazređena mizerija, on se, budući savršeno srećan i bez problema, primio. U stvari, mislim da sam imala poveću želju da ga dohvatim za ramena i dobro protresem, ali možda bi on to pogrešno razumeo pa je dobro da nisam.  A i ja se retko upuštam u dodire sa strancima, kažu da je to tipično za vage, i danas mi je drago da ga nisam dodirnula, jer bih sada i to nosila na savesti. Dodir nije mala stvar, ni laka, ni jeftina, i ne daje se tek tako. To ljudi previše lako zaboravljaju.

Iza čoveka koji nikada nije bio zaljubljen stoji daleko veći problem, kao što to obično biva: mali čovek kao ilustracija velikog problema - česta laž. Iako je moguće da je njegov problem dosta redak, da baš nikada nije bio zaljubljen, pokretačka energija većeg dela stanovništva, bar ovog dvonožnog, je da nisu trenutno zaljubljeni. I to im treba nadoknaditi, nadomestiti, isplatiti, zameniti... Ta potreba - ili da se upotrebi primereniji izraz, potražnja - pokreće veći deo globalne ekonomije. Znam da je muškarac koji nikada nije bio zaljubljen mislio za sebe da je prilično redak bednik, ali sve i da je znao ostatak, ne verujem da bi bio srećniji. Nikome ne može da bude bolje kad vidi svoju intimu zalepljenu na milion načina preko lica ostalih ljudi. Vrlo je verovatno da ne više od 20% stanovništva ume da se izvini kad napravi grešku, ili to praktikuje; daleko manji broj ljudi bi pred nepoznatima izveo akt uriniranja ili defekacije; ljudi čak neće sesti ni da pojedu obrok baš sa kompletnim strancem, ali o ljubavi - ah, o ljubavi svi sa svima pričaju.  Tu smo jedni drugima najbliži, kažu da postoji neka mudrost o tome. Konceptalno, sve je pokriveno mudrostima - ništa nije ostalo za mlade naraštaje. I uglavnom je to neko ne samo uradio pre njih, već i daleko bolje.

Nakon što sam se setila čoveka koji nikada nije bio zaljubljen, setila sam se Richarda Dawkins-a. On je trenutno najpopularniji ateista, pored Christophera Hitchens-a. Dopalo mi se u jednoj sceni - deo intervjua od koga sam videla svega minut-dva - gde on kaže da ateistima uopšte ne fale čuda, jer da je bilo ko od nas uopšte živ je pravo čudo (ne mogu da kažem da se slažem sa nadmetanjem sa teistima korišćenjem slične terminologije, iako je propaganda u pitanju, jer kako inače postati popularan, međutim ovo je bila prava stvar). Pravo neizmišljeno kupljeno pa prodato statistički zanemarljiva mogućnost neverovatno čudo. I ja se s vremena na vreme zamislim nad time. Sviđa mi se. Jer ranije sam to gledala drugačije - da nije čudo, da ne može da bude čudo kad se desilo nebrojen milijardi puta, da... - ali jeste. Zaista jeste čudo. Povrh toga, ako si nekoga volela, ako si preležala dečije bolesti, ako si letela avionom i prizemljila se, ako si rodila dete koje je tek to čudo - od jednog čuda drugom - i u svetu velikog broja neverovatnih slučajnosti koje su naučile kako da se ponove bez da se svakog puta izmišlja točak i topla voda a nikada nisu iste, ako neko to ne zna, i oseća se uskraćenim jer nije dovoljno visok, debeo, ili žut, onda im zaista treba odseći makazama neku glavnu nit, ili glavu od trupa, pa neka se u ostatku priče traže. Jer mora da je utešno nikada se ne pronaći ako si tako masivno, tragično glup.



Komentari (276)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:58 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Ivana Knežević
Drago Kovacevic
..ne mogu da verujem da postoji čovek koji nikada nije bio zaljubljen...To mora da je opak feler u pitanju.


Mislim da je on to meni rekao bio u poverenju (nasao je kome). Stideo se. Ali bio je i pun nade. Ili je racunao da cu se razneziti... Hm. Ja sam u svakom slucaju osetila bila poriv da ustanem, pozdravim se i otrcim u nepoznatom pravcu. Predrasuda valjda.

Drago Kovacevic
Ja se jedino ne volim često ženiti...





Iskreno Ivana...Ja mislim da je on tebe "muvao" na potpuno neadekvatan način...
alselone alselone 19:03 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Drago Kovacevic
...i to me u bližoj okolini činilo nestabilnim čovekom ..


Ivana Knežević Ivana Knežević 19:16 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Drago Kovacevic

Ja mislim da je on tebe "muvao" na potpuno neadekvatan način...


Da, verujem da se i to moze zakljuciti iz ove epizode
mlekac mlekac 19:33 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Ivana Knežević
Drago Kovacevic

Ja mislim da je on tebe "muvao" na potpuno neadekvatan način...


Da, verujem da se i to moze zakljuciti iz ove epizode


To je i moj Zmu rekao!

Procitao naslov i uzviknuo "Au! Kakav majstor! Koja je to zvaka za muvanje riba!"
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:40 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

mlekac
Procitao naslov i uzviknuo "Au! Kakav majstor! Koja je to zvaka za muvanje riba!"




Moracu ovde da dodam nesto sto je bilo obelodanjeno nekom ranijom prilikom, mislim da je margos prva rekla pa je nakon nje krenula bila prava lavina priznanja: teska sam, jako sam teska. ČKNNBZ je uradio sta je mogao u datim okolnostima i sa svojim sposobnostima
tyson tyson 20:40 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Iskreno Ivana...Ja mislim da je on tebe "muvao" na potpuno neadekvatan način...

To je tako očigledno da mi nije jasno gde je Ivana našla motivaciju da napiše ovoliki blog.

A žvaka mu je patetična za klinke i nesrećnice; kao ona standardna sramotna "upravo sam izašao iz veze i jako patim..."

Ivana treba zapravo da bude ljuta na tog tipa jer ju je smatrao tako lakom, glupom i nesrećnom da može da joj proda tako jadno upucavanje. To jest, ako uopšte postoji, i ako je ova priča uopšte istinita, u šta sumnjam; pre bih rekao da Ivana samo želi da navede blogere na razgovor o ljubavi.


Ivana Knežević Ivana Knežević 21:12 14.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

tyson
Ivana treba zapravo da bude ljuta na tog tipa jer ju je smatrao tako lakom, glupom i nesrećnom da može da joj proda tako jadno upucavanje.


tysone, koliko sam puta bila u situaciji da me smatraju lakom, glupom i nesrecnom a sve u ime seksa... hm, pa, recimo da padam i pre zavrsetka drugacije zvake. Od olaksanja, naravno. Inace, letim.

A za ovo:

tyson
To jest, ako uopšte postoji, i ako je ova priča uopšte istinita, u šta sumnjam...


Hvala
maksa83 maksa83 13:13 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

A žvaka mu je patetična za klinke i nesrećnice; kao ona standardna sramotna "upravo sam izašao iz veze i jako patim..."


ljuboten ljuboten 13:27 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

mlekac
Procitao naslov i uzviknuo "Au! Kakav majstor! Koja je to zvaka za muvanje riba!"




Moracu ovde da dodam nesto sto je bilo obelodanjeno nekom ranijom prilikom, mislim da je margos prva rekla pa je nakon nje krenula bila prava lavina priznanja: teska sam, jako sam teska. ČKNNBZ je uradio sta je mogao u datim okolnostima i sa svojim sposobnostima


Očigledno je da je Čova imao ozbiljne namere, jer je imao i osećanja koje je hteo da sakrije na Vama odvratan nači. No, ne znači, da ste ga upoznali, možda bi se baš Vi u njega zaljubili, oću reći volelei. Jer i ovo potsećanje nešto znači.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:08 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Očigledno je da je Čova imao ozbiljne namere

oh, c'mon
JJ Beba JJ Beba 14:36 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

A žvaka mu je patetična za klinke i nesrećnice; kao ona standardna sramotna "upravo sam izašao iz veze i jako patim..."


i on je tvrdio da ne moze da se zaljubi.Sreca da je "slucajno" nasao NJU da ga o tome poduci
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:48 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

da, i pogledaj kako mu ona odmah sipa dva pića pa se baca na predavanja&vežbe. vešto, nema šta
JJ Beba JJ Beba 14:51 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

BebaOdLonchara
da, i pogledaj kako mu ona odmah sipa dva pića pa se baca na predavanja&vežbe. vešto, nema šta

iskusno
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:28 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

iskusno

pa neće žena da rizikuje
nsarski nsarski 15:52 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Sreca da je "slucajno" nasao NJU da ga o tome poduci

Nikada nije bio zaljubljen?! Pa mu treba pomoc/savet? Dobaaaaar! Dobar skroz. Kao i ovaj blog.
JJ Beba JJ Beba 16:06 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

nsarski
Sreca da je "slucajno" nasao NJU da ga o tome poduci

Nikada nije bio zaljubljen?! Dobaaaaar! Dobar skroz. Kao i ovaj blog.

dobar rad, nema šta
nsarski nsarski 16:09 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

dobar rad, nema šta

Dzej Dzej citas mi misli. Kako ti to uspevas? Mozda bi mogla nekom prilikom da mi detaljno objasnis...
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:28 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

makso, odlican izbor

I pre toga sam se osecala krivom, sada se u krivici gusim.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:35 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

ljuboten
Očigledno je da je Čova imao ozbiljne namere, jer je imao i osećanja koje je hteo da sakrije..


Bojim se da meni nista vise u vezi ovog slucaja nije ocigledno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:40 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Bebo, JJ, sarski, ovako ispavana pogledala sam opet tysona iznad i zakljucila da je bio u pravu. Dok sam uvek za sebe mislila da sam laka, ono drugo nisam, medjutim..

I opet se potvrduje ona stara: od majstora treba uciti

JJ Beba JJ Beba 20:20 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

nsarski
dobar rad, nema šta

Dzej Dzej citas mi misli. Kako ti to uspevas? Mozda bi mogla nekom prilikom da mi detaljno objasnis...

može. reci kad, reci gde
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:31 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

može. reci kad, reci gde

missssim, pazi ovo muvanje na očigled blogosfere. JJ, nemoj da mu sipaš dva pića...odmah. sačekaj malo, ubiTćeš ga, bitiće neupotrebljiv
JJ Beba JJ Beba 21:04 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

BebaOdLonchara
može. reci kad, reci gde

missssim, pazi ovo muvanje na očigled blogosfere. JJ, nemoj da mu sipaš dva pića...odmah. sačekaj malo, ubiTćeš ga, bitiće neupotrebljiv


viš da ne zna čovek. mora da mu se objasni

JJ, nemoj da mu sipaš dva pića...odmah. sačekaj malo, ubiTćeš ga, bitiće neupotrebljiv


bebi moje majstorije su drugačije. jesu gastronomske, hedonističke, sočne, ali ne idu iz pića - ne pijem alkohol.

nsarski nsarski 21:22 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

može. reci kad, reci gde

Gee wiz, JJ, moram da prvo konsultujem moju Niceansku literaturu, ali javicu ti na vreme...Predlog je filozofski, akomerazumes.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:30 15.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Predlog je filozofski, akomerazumes.

auuu....znači, kajne...zaljubljivanje.
JJ Beba JJ Beba 00:19 16.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

nsarski
može. reci kad, reci gde

Gee wiz, JJ, moram da prvo konsultujem moju Niceansku literaturu, ali javicu ti na vreme...Predlog je filozofski, akomerazumes.

Podne; trenutak najkraće senke; kraj najduže zablude; kulminaciona tačka čovečanstva
akomerazumeš


bebi, kakvotebrezaljubljivanjespopalo
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:38 16.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

bebi, kakvotebrezaljubljivanjespopalo

pa ono, kad kažeš ljubav a misliš na sex
ljuboten ljuboten 11:20 16.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

Drago Kovacevic

Ja mislim da je on tebe "muvao" na potpuno neadekvatan način...


Da, verujem da se i to moze zakljuciti iz ove epizode


Vaš lik sa fotografije mi omogućava da zamislim ženu vrlo privlačnu za zaljubljivanje, hoču reći seksipilnu, kada sada znamo što je zaljubljenost.
U energetskom sudaru procesa koji se događao u "čoveku koji se nikada nije zaljubio", pokušao je svojim karakterom da ublaži sopstvena osećanja uzbuđenosti, (kao što
Filip2412
i
BebaOdLonchara
imaju muke da ublaže svoja osećanja zaljubljenosti), pa je zato kao uvežbani trgovac pokušao da sakrije kvalitet svoje "robe", jer je primetio da "kupac" nimalo nije bio inpresioniran onim što je mogla da vidi i čuje.
Ovde je u pitanju bio njegov nedostatak produhovljenosti, na njegovu nesreću to osećajne žene mogu da primete i u liku, gestovima i govoru, jer su "oči ogledalo duše", no i njena kamera.
JJ Beba JJ Beba 12:51 16.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

BebaOdLonchara
bebi, kakvotebrezaljubljivanjespopalo

pa ono, kad kažeš ljubav a misliš na sex


ma kakav te bre crni sex i zaljubljivanje spopalo. Viš da Šarski to više figurativno, onako filoSovski Sa njim ću da cepam atome. Uz rojbuš čaj ili povetarac....Ništa alkohol.
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:56 16.08.2010

Re: Ne mogu da verujem...

ljuboten

U energetskom sudaru procesa koji se događao u "čoveku koji se nikada nije zaljubio", pokušao je svojim karakterom da ublaži sopstvena osećanja uzbuđenosti, pa je zato kao uvežbani trgovac pokušao da sakrije kvalitet svoje "robe", jer je primetio da "kupac" nimalo nije bio inpresioniran onim što je mogla da vidi i čuje.
Ovde je u pitanju bio njegov nedostatak produhovljenosti, na njegovu nesreću to osećajne žene mogu da primete i u liku, gestovima i govoru, jer su "oči ogledalo duše", no i njena kamera.


Pre nekoliko meseci bila sam u prilici da jedne veceri uocim trojicu razlicitih muskaraca - vrlo razlicitih po izgledu i u svakom pogledu, koliko sam mogla da primetim u tako kratkom vremenu - i od kojih je svaki bio privlacan tj. seksepilan. Bilo je zanimljivo uociti, pa i porediti. Razmisljala sam malo oko toga sta je seksipilno medju ljudima koji su privlacni, bez blizeg upoznavanja. Jer nije svako.

Nisam dosla do neceg koherentnog. Odvukle su me bile okolnosti na drugu stranu - Vi ste me ovim iznad podsetili - a i nisam sigurna da bi mi uspelo. Ali to jeste zanimljivo. Neki privlacni ljudi nas ostavljaju ravnodusnim, a neki nas vuku. Drzanje, osmeh, miris...fizicki parametri koji puno govore. Verovatno. Kad nisu pomuceni kalkulacijama.

Ne znam da li ste u pravu ovde. Mozda je racunao da ce tim nastupom dalje stici. Odnosno, sigurno nije mislio da ce time izgubiti. Ali nisam zbog toga napisala bila tekst. Prosto sam ga se setila i sve se to slozilo u neku vrstu impresije. On je sebe zalio, ne bas otvoreno, ali to sam odmah procitala. Od toga treba bezati... ma od svega treba bezati. Sto salje signale upozorenja. Ne treba sputavati zivotinju u sebi.
angie01 angie01 18:28 14.08.2010

ljudi uvek odashilju

ono shto jesu, pa sad ako je neko sa druge strane, il to ima shtofa da se zalepi il ne-ako opet postoje odgovarajuci otvori da to prodje!
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:59 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

angie01
ono shto jesu..


Ono sto je meni u ovome zanimljivo, angie, je da kad pocnes da zagledas i analiziras, zaljubljivanje i ljubav i ne izgledaju bas kao sigurna stvar.
Lepo je racunati da posle loseg uvek naidje dobar talas, ali sta ako ne naidje..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:00 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

angie01
ono shto jesu, pa sad ako je neko sa druge strane, il to ima shtofa da se zalepi il ne-ako opet postoje odgovarajuci otvori da to prodje!

Veruj mi, da ja tebi verujem i kad ne razumem...
Ali zašto bi uvek morali razumeti, kad je i tema malo skrajnuta, u odnosu na razum..
angie01 angie01 19:38 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

zaljubljivanje i ljubav i ne izgledaju bas kao sigurna stvar.


zar to nije ono shto je draz svega-shto si negde izmedju, ni levo ni desno, ni gore, ni dole nema zida-znachi moguce je sve shto mozesh, a to sam treba da spoznash!

ljudi obichno sve pokvare tom potrebom za sigurnoshcu- u ovom sluchaju-da poseduju!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:50 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

Lepo je racunati da posle loseg uvek naidje dobar talas, ali sta ako ne naidje..

Ništa..nikad nije bilo da nešto ne naiđe...
Jedini problem je to što mi stvari shvaćamo, po nekad, nezasluženpo ozbilnno..I to nikada zbog partnerke ( moje iskusto do koga sam došao naknadno), nego zbog vlastite narcisoidnosti..Što veći narcis, to slabiji partner i naročito slabiji ljubavnik..
angie01 angie01 19:58 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

Veruj mi, da ja tebi verujem i kad ne razumem...


pa nije tako komplikovano:)))

samo da svi mi u komunikaciji uchestvujemo samo sa onim shto mi jesmo, onim shto imamo, samo onako kako znamo i taj individualni mix nekog dodirne ovako, nekog 'nako, a nekog nikako- ako je uopshte onaj s druge strane otvoren za dodire!
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:22 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

angie01
zar to nije ono shto je draz svega-shto si negde izmedju, ni levo ni desno, ni gore, ni dole nema zida-znachi moguce je sve shto mozesh, a to sam treba da spoznash!


Ima drazi, ne poricem. Zavisi kako sam raspolozena

Ne treba se puno ljutiti na ljude sto traze sigurnost. To je fundamentalna stvar u zivotu. Egzistencijalni strah i kad nije egzistencija u pitanju. A verovatno je uvek egzistencija u pitanju.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:18 14.08.2010

Re: ljudi uvek odashilju

Drago Kovacevic
Lepo je racunati da posle loseg uvek naidje dobar talas, ali sta ako ne naidje..

Ništa..nikad nije bilo da nešto ne naiđe...


Ovo je dobro
To sto se ne primenjuje sa jednakom vestinom ne treba zamerati ljudima. Svi smo mi na nekom koraku do nistavila i to podnosimo na razlicite nacine
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:48 14.08.2010

.

ljubav!? eh,to je reći pravu stvar u pravo vreme, iako to u stvari ne mislis.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:24 14.08.2010

Re: .

stefan.hauzer
ljubav!? eh,to je reći pravu stvar u pravo vreme, iako to u stvari ne mislis.


Zaboravili ste jos jedan delic:

i onda u to poverujes
sesili sesili 19:48 14.08.2010

Meni je

život pravo čudo i nema veze sa religijom. U životu se svakodnevno dešavaju mala i velika čuda! Jedno od njih da se čovek nikad nije zaljubio! Kakva šteta. U čemu je problem, kakav je to život? A slažem se sa onim što mlekac kaže, da je zaljubljenost i LJUBAV nešto sasvim različito.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:27 14.08.2010

Re: Meni je

sesili
život pravo čudo i nema veze sa religijom. U životu se svakodnevno dešavaju mala i velika čuda!


I meni je to prisustvovanje cudima najlepsa strana zivota.

sesili
U čemu je problem..


Bojim se da me nije dovoljno interesovalo da istrazujem. Ali on je radio na resenju, tako da je moguce da problema vise nema. Nadam se.
G r o f G r o f 20:03 14.08.2010

koji folirant!!!!

Od svih specifičnih načina muvanja u sećanju mi je ostao jedan koji je primenjivao prijatelj iz srednje škole.
Kad bi se našao u ženskom društvu, u kojem je bila odabrana riba, iznervirao se zbog neke beznačajne sitnice i žestoko je ošamario.
Onda je počinjala prava drama.
Izvinjavanje, klečanje, kajanje, tješenje, ljubljenje. Kao on je u teškom psihičkom stanju zbog nekih kosmičkih problema, promašenih ljubavi, i globalnog zagrevanja koje će postati aktuelno za 30 godina.
Toliko mi je išao na živce da sam mu jednom razbio nos.
Medjutim neverovatno koliko je ta tehnika bila efikasna. Devojke su brzo zaboravljale šamar i otvarale srce za njegov kosmički bol.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:19 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

G r o f
Od svih specifičnih načina muvanja u sećanju mi je ostao jedan koji je primenjivao prijatelj iz srednje škole.
Kad bi se našao u ženskom društvu, u kojem je bila odabrana riba, iznervirao se zbog neke beznačajne sitnice i žestoko je ošamario.
Onda je počinjala prava drama.
Izvinjavanje, klečanje, kajanje, tješenje, ljubljenje. Kao on je u teškom psihičkom stanju zbog nekih kosmičkih problema, promašenih ljubavi, i globalnog zagrevanja koje će postati aktuelno za 30 godina.
Toliko mi je išao na živce da sam mu jednom razbio nos.
Medjutim neverovatno koliko je ta tehnika bila efikasna. Devojke su brzo zaboravljale šamar i otvarale srce za njegov kosmički bol.

Grofe, jebi ga...
Ovo je delić ličke specifičnosti, koja je palila verovatno zbog čega drugog a ne zbog lerpote udaranja...
Aj, reci, što ti nisi preuzeo taj način...
Bio ja skoro u Lici...I ima jedan dečkić u Korenici, ja mu znam oca možda znaš i ti,koji se ne može braniti od riba...I sedimo mi uveče u kafani kod Nine Kalembera...spopadaju ga Bosanke, doseljene u Korenicu..Velim ja..nije tebi lako..Kaže on nije, ali stiže se nekako..
I sad odmiče noć, ja hoću da idem spavati, a spavao sam kod njegova oca, a on me moli..aj sačekaj još malo da se raziđu, da odemo zajedno... Reko, sinko, sutra ja neću biti tu...a ti sve što propustiš danas, nikada više nećeš moći nadoknaditi..To mene nije imao ko naučiti..ja odlazim, a tebe ostavljam da se sam izboriš u ovim slatkim dilemama...
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:34 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Ovo je, nadam se, kreativno slikovit komentar na musko-zenske odnose a ne stvarna prica?
Jer ako je stvarna... verovatno cu morati da narucim jedno ubistvo. Svoje, najbolje, jer od sveta dizem ruke.

G r o f G r o f 20:36 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Ne znam zašto me "čovek koji nikad nije bio zaljubljen" podsetio na tog lika ali prvi utisak je bio, da je tako htio zainteresovati Ivanu.
Nije svaki način u skladu sa svačijim karakterom.

G r o f G r o f 20:42 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Svoje, najbolje, jer od sveta dizem ruke.


Ivana, nadam se da nemaš dovoljno para da platiš ubistvo jer neću da živim sa osećajem krivice...
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:52 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

G r o f
Ne znam zašto me "čovek koji nikad nije bio zaljubljen" podsetio na tog lika ali prvi utisak je bio, da je tako htio zainteresovati Ivanu.
Nije svaki način u skladu sa svačijim karakterom.


Moguce je da je ČKNNBZ racunao na mekse srce, ne znam. Ostavljao je utisak pristojnog coveka. Ali i utisci i 'pristojan covek' postaju sve manje pouzdane konstante
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:55 14.08.2010

Re: koji folirant!!!!

G r o f
Ivana, nadam se da nemaš dovoljno para da platiš ubistvo jer neću da živim sa osećajem krivice...


Ako nemam skupicu, podici kredit... oko situacije treba nesto uraditi.
I ja sam uvek najpre za bekstvo.

A za krivicu... o tome je trebalo razmisliti pre ove price
Kazezoze Kazezoze 12:02 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!


Moguce je da je ČKNNBZ racunao na mekse srce, ne znam. Ostavljao je utisak pristojnog coveka. Ali i utisci i 'pristojan covek' postaju sve manje pouzdane konstante

A sasvim je moguce da je problem ČKNNBZ-a u imenu pod kojim je predstavljao svoj problem. Naime, u imenu ČKNNBZ nema ni jedan samoglasnik, a to zna da bude nepremostiva prepreka u zaljubljivanju.

Jos mi je sveza u secanju internet prica o coveku koji se zvao Zvrk Brbrmbl i koji je strasno patio. Niti jednog jedinog samoglasnika. Roditelji su mu na neizgovorljivo prezime nakalemili i to smesno, infantilno ime – takodje bez samoglasnika. Osecao je vlastitu egzistenciju kao seriju beskonacnih stakata po kojim netko odozgo posipa bezbojne zeljezne cavlice.
Bio je jedini svoje vrste. Mnogi ljudi nisu mogli ni izgovoriti to njegovo zacudno ime; obracali bi mu se frfljanjem, roktanjem ili bi jednostavno izbecili oci, isplazili jezik i...
Vise je zena burno reagovalo kada im se predstavio; drzale su da im se ruga ili oponasa zvukove parenja. Zbog toga nije imao srece ni u ljubavnom zivotu.
S profesionalne strane nije mu islo lose. Radio je kao kovinotokar u gradskoj antikvarnici. Vec je istokario osamnaest nakovanja i stroj za mljevenje kukuruza. Istokario bi on i vise da ga citaci stalno ne zapitkuju o knjigama i drugim glupostima. Neka. Sluzba tece, neka para kapne. Samo bez imena, molim!

Konacno je resio i pitanje ljubavi. Dugo je tragao za pravom. Zanosna imena (uz devojacka prezimena) u gomilama su mu i bez efekta prolazila kroz usi sve dok...
Osamnaestog januara jedne od godina, Zvrk Brbrmbl u gradskoj je stedionici upoznao devojku koja se zvala Ia Uau. Tek je bila doselila u Zvrkov grad, govorila je njemu nepoznatim naglaskom mrsteci usi.
Bilo kako bilo, Zvrk ju je uspio zaprositi i oni su se vjencali. Zbog necuvene greske veding planera mladenkina se obitelj nasla zatocena u starom restoranskom klozetu, ali kad je to sredjeno vise nije bilo prepreka sreci novopecenih mladenaca.
Zvrk je intimno ocekivao da ce se nekakvim transcedentnim procesom njihova imena izmesati te da ce on dobiti nesto samoglasnika a Ia, pak, njegove suglasnike. Prve bracne noci nista se slicno nije dogodilo. Zvrk cak nije imao ni erekciju, a Ia nije znala kako skinuti tekuci puder. Ponizeni i pre svega uvredjeni, vratili su se roditeljima po savet. No roditelji su imali zakazano, tako da su se morali naruciti za sledeci mesec. Odlucili su iskoristiti to vreme za iskren razgovor.
„Ia, ia!“, rekao je Zvrk oponasajuci konja.
„Brbr, brbr“, odgovorila je Ia bez krzmanja.
G r o f G r o f 13:41 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!

ČKNNBZ je bio perfekcionista koji nikad nije našao ženu sa guzom kakvu je zamišljao. Uvek je nosio kalup sa sobom i krišom ga stavljao na sve guze na koje je nailazio. Vlasnica one koja se bude savršeno uklapala u kalup biće kraljica njegovog srca i sve pokretne i nepokretne imovine.
Kad je naišao na Ivanu blogerku, bez kalupa je znao da je ona prava i njegovo srce nenaviknuto na monarhiju kao oblik društvenog uredjenja, preskakalo je zbog novonastalih okolnosti.
Medjutim Ivana blogerka, svesna odgovornosti koju nosi funkcija kraljice odluči da magijom duha promeni oblik svoje guze i čitavu priču pretvori u tragediju.
A ČKNNBZ promeni ime u VNK (večiti nosač kalupa).
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:09 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Khm, khm... Kazezoze, da je Zvrk otisao kod svoje nastavnice srpsko-hrvatskog (verujem da je u tim vremenima ucio gramatiku) ona bi mu prvo zalepila jedinicu, ili samar, sto je zaboravio da slovo 'r' postaje samoglasnik u uslovima panike i strasne krize. Kao kad suglasnici, recimo, rese da vladaju svetom. A potom bi se sazalila, sto se obicno desava zenama - velika greska! - i objasnila mu o cemu se radi. I od tog trenutka bi Zvrk bio srecan covek. A srecan covek lako postane i dobar covek. Pa tako ova prica moze da stigne do svog happy end-a, i svima nama lakne.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:19 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!

G r o f
ČKNNBZ je bio perfekcionista...


Hm, Grofe, moguce da je bio. Moguce i da nije. Ali deo o monarhiji je sasvim na mestu. I tragedija ima potencijala. Kako je guza usla u sve to, ne znam, ali cudni su putevi kojima putujemo ovih dana. Moracu o tome da izdam jedan ukaz.
Kazezoze Kazezoze 17:42 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Ivana Knežević
Khm, khm... Kazezoze, da je Zvrk otisao kod svoje nastavnice srpsko-hrvatskog (verujem da je u tim vremenima ucio gramatiku) ona bi mu prvo zalepila jedinicu, ili samar, sto je zaboravio da slovo 'r' postaje samoglasnik u uslovima panike i strasne krize. Kao kad suglasnici, recimo, rese da vladaju svetom. A potom bi se sazalila, sto se obicno desava zenama - velika greska! - i objasnila mu o cemu se radi. I od tog trenutka bi Zvrk bio srecan covek. A srecan covek lako postane i dobar covek. Pa tako ova prica moze da stigne do svog happy end-a, i svima nama lakne.

Mislis li da je moguce da tvoja prica stigne do happy end-a, pa da nam svima lakne?
Ono sto sam zelio reci je da nam na kraju uvek preostane razgovor...
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:52 15.08.2010

Re: koji folirant!!!!

Kazezoze

Mislis li da je moguce da tvoja prica stigne do happy end-a, pa da nam svima lakne?
Ono sto sam zelio reci je da nam na kraju uvek preostane razgovor...


Uvek je olaksanje kad jedna prica stigne do happy end-a. Na to sam mislila.

A u vezi razgovora...nisam sigurna da je dobro ostavljati to za kraj. Mozda nece pomoci ni na pocetku ni na kraju, ali treba sve dobre stvari uposliti od samog pocetka.

Drago mi je da smo se razumeli
roland_h roland_h 20:12 14.08.2010

...

Možda čovek koji nikada nije bio zaljubljen ne bi nikada ni shvatio da mu nešto fali da mu nisu sa svih strana pristizali neprekidni izveštaji o tuđim ljubavima, i uprkos tome što su ti izveštaji ogromnom većinom čista nerazređena mizerija, on se, budući savršeno srećan i bez problema, primio. U stvari, mislim da sam imala poveću želju da ga dohvatim za ramena i dobro protresem, ali možda bi on to pogrešno razumeo pa je dobro da nisam.


ja se ne bih suzdržao ali vama svaka čast na tome što jeste!

inače- sjajan tekst! volim kada se o ljubavi piše na ovakav način, bez simplifikacije i preterane romantizacije koja iz toga proističe.

sonja.m sonja.m 20:24 14.08.2010

Re: ...

Oooh, draga, on je jedan obican sebicnjak, a to mu je fora da dodje do nove zrtve....kao treba mu neka da ga obuci...svasta....drago mi je da te nije uhvatio u svoju mrezu.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:37 14.08.2010

Re: ...

roland_h
volim kada se o ljubavi piše na ovakav način, bez simplifikacije i preterane romantizacije koja iz toga proističe.


I meni smeta banalizacija ljubavi i intime koja se desava u ovim vremenima. Sa svim ekstremima koji se vrte oko ljubavi i od nje profitiraju, to je krajnji rezultat. I velika steta.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:39 14.08.2010

Re: ...

sonja.m
Oooh, draga, on je jedan obican sebicnjak, a to mu je fora da dodje do nove zrtve....kao treba mu neka da ga obuci...svasta....drago mi je da te nije uhvatio u svoju mrezu.


Ovo je tako slatko, sonja... Bas, bas
49 41 49 41 20:35 14.08.2010

Sexuality and Emotionality

Kina, Japan, Indija...

Vekovima zive uskladjeno sa njima.
Ne razdvajaju te dve kategorije; ne razmisljaju o njoj.
To je za njih jedno.

Tako su nastale i Kama Sutra i ...

Mi ostali bi "precicom" do raja.
Kad nadjemo "pakao"- mi bi brzebolje nazad i to istim putem.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:49 14.08.2010

Re: Sexuality and Emotionality

49 41
Kina, Japan, Indija...
Vekovima zive uskladjeno sa njima.


Ne bih ja to kupila, 49 41. Sklad je kategorija u kojoj kupovna moc igra veliku ulogu.

To sto naidje period procvata kulture na razlicitim tackama i u razlicita vremena, pa neko napise Kama Sutru a Giacomo iz Venecije svoje dnevnike, i nisu zbog toga iseckani na tanke snite, ne treba nikako zameniti sa stanjem stvari koje je o c a j n o. Bilo i ostalo.
radulence radulence 20:43 14.08.2010

.

ljudi su pchele
a ljubav je cvet

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:57 14.08.2010

Re: .

radulence
ljudi su pchele
a ljubav je cvet


Jesu, zar ne
radulence radulence 21:10 14.08.2010

Re: .

pitam se
u sebi
reflektivno

na putu od prijateljstva do ljubavi
na kom kilometru stoji znak
"Dobrodoshli u Ljubav"?

i da li pre tog znaka
postoji kruzna obilaznica
kojom se vracaju manje hrabri?

Ivana Knežević Ivana Knežević 21:29 14.08.2010

Re: .

radulence
na putu od prijateljstva do ljubavi
na kom kilometru stoji znak
"Dobrodoshli u Ljubav"?


Ne znam.
Ja sama sve manje verujem sopstvenim odgovorima, a tudjim ne verujem uopste.
Znaci, odbaciti veru i verovanja.
Sa ostatkom se snaci. Ako je moguce.
Probati i nemoguce.

Mogla bih ovako jos dugo.
Nije ni da ne znam, vec sve manje znam.

I ovo je neka refleksija valjda
alselone alselone 21:34 14.08.2010

Re: .

Ivana Knežević

Nije ni da ne znam, vec sve manje znam.


Sto bi rekao vrli estradni umetnik - sta znam, nista ne znam, a dje da znam.

Ivana Knežević Ivana Knežević 22:37 14.08.2010

Re: .

alselone

Sto bi rekao vrli estradni umetnik - sta znam, nista ne znam, a dje da znam.


Eto, sve je vec receno pre nas, i bolje od nas. Nije na odmet probati cutanje kao novi oblik komunikacije.
alselone alselone 13:03 15.08.2010

Re: .

Ivana Knežević

Eto, sve je vec receno pre nas, i bolje od nas. Nije na odmet probati cutanje kao novi oblik komunikacije.


Cutanje najbolje legne sa onim sa kojim bi mogao najvise da pricas.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:00 15.08.2010

Re: .

alselone

Cutanje najbolje legne sa onim sa kojim bi mogao najvise da pricas.


Nema puno toga boljeg od osecaja kad legne.
Vredi potruditi se oko toga.
49 41 49 41 23:50 14.08.2010

Ivana

tema je ko reka duboka, ko planina visoka.

Al', hajd.
Njome su se bavili mnogi; Karl Gustav Yung, najpoznatiji americki sexsolozi, pa i zacetnik psihijatrije.

Pa i oni su se nasli posle silnih analaza; cesto i opet pred znakom pitanja.

Malo osvezenja iz dijaloga Berluskonija i njegove kcerke kad je bila mala.

Give me a time.

Treba prekopati po posti, iako je poslato pre-mesec dva.
Ivana Knežević Ivana Knežević 07:10 15.08.2010

Re: Ivana

49 41
tema je ko reka duboka, ko planina visoka.


Slazem se. Ja sam to svela na svoje parametre kojima merim civilizacije i kulture: koliko imaju siromasnih, i kako se odnose prema zenama.

Prijace osvezenje - hvala.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:48 15.08.2010

well...

Emotivna impotencija je problem.
Ivana Knežević Ivana Knežević 07:11 15.08.2010

Re: well...

Idem sada nasmejana da spavam, Jelena
Laku noc.
sesili sesili 08:41 15.08.2010

ŠTA

laku noć, dobro jutro!
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:47 15.08.2010

Re: ŠTA

sesili
laku noć, dobro jutro!


Dobro jutro

sybil sybil 11:01 15.08.2010

malo anticke ljubavne filozofije

na pocetku su postojala okrugla bica sa dve glave, cetiri ruke i cetiri noge. ta bica su bila toliko mocna da su napadali i prkosili bogovima. zevs ih je presekao na pola recima: "ako ih ovo ne umiri preseci cu ih opet pa ce skakutati na jednoj nozi." i sada ta polovicna bica lutaju svetom i traze drugu polovinu sa kojom su bili spojeni na pocetku.
"treasure hunt" mit je divan zato sto kaze da prava ljubav trijumfuje nad praktikalijama i trivijalnostima tipa razliciti ukusi, hoce da zive u razlicitim gradovima.
sokrat je prosirio mit. sta je to sto nalazimo vrednim u drugima. well, neko je lep, duhovit, siguran u sebe. i sada sokrat kaze da nas privlace oni kvaliteti koje ne posedujemo. voljena osoba mora posedovati nesto sto sami ne posedujemo, mora omoguciti da postignemo nesto sto sami ne mozemo. mit tako postaje psiholoski.
kapacitet da se neko osvoji zavisi od merita, ali duboka potreba za nekim nije stvar merita. kada bi ljudi bili samodovoljna bica ljubav bi bila kao kod grckih bogova-elegantna i perverzna zabava.
Filip2412 Filip2412 14:08 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

na pocetku su postojala okrugla bica sa dve glave, cetiri ruke i cetiri noge. ta bica su bila toliko mocna da su napadali i prkosili bogovima. zevs ih je presekao na pola recima: "ako ih ovo ne umiri preseci cu ih opet pa ce skakutati na jednoj nozi." i sada ta polovicna bica lutaju svetom i traze drugu polovinu sa kojom su bili spojeni na pocetku.
Taj mit jeste divan, ali jako štetan u isto vreme. Navodi ljude da misle kako će ostvariti sebe kroz drugu osobu. Nema šanse.

Navodi ljude da misle kako će svi njihovi nedostaci lagano biti prevaziđeni kada upoznaju pravu osobu. Navodi ljude, da misle kako će prava ljubav rešiti sve njihove probleme i učiniti da se promene na bolje - da postanu hrabri i najzad ostvare sebe.

Sve pogrešno.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:32 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

filipe,
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:52 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
..Navodi ljude da misle kako će svi njihovi nedostaci lagano biti prevaziđeni kada upoznaju pravu osobu. Navodi ljude, da misle kako će prava ljubav rešiti sve njihove probleme i učiniti da se promene na bolje - da postanu hrabri i najzad ostvare sebe.Sve pogrešno.


Filipe, sybil je navela i druge stvari ispod mita. Potreba za drugima je stvarna. To sto su ljudi povodljivi, sto su odgojeni ili bolje nisu odgojeni da budu odgovorni i posteni i sa sobom i sa drugima, to sto zavide,uzimaju, otimaju, lazu i to sve i bez nekog zaista neophodnog razloga kao recimo da bi preziveli... to i dalje nema efekta na sjaj zvezda, ni na to da kao drustvena bica da bi bili zdravi i normalni, mi trebamo jedni drugima.

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:52 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
..Navodi ljude da misle kako će svi njihovi nedostaci lagano biti prevaziđeni kada upoznaju pravu osobu. Navodi ljude, da misle kako će prava ljubav rešiti sve njihove probleme i učiniti da se promene na bolje - da postanu hrabri i najzad ostvare sebe.Sve pogrešno.


Filipe, sybil je navela i druge stvari ispod mita. Potreba za drugima je stvarna. To sto su ljudi povodljivi, sto su odgojeni ili bolje nisu odgojeni da budu odgovorni i posteni i sa sobom i sa drugima, to sto zavide,uzimaju, otimaju, lazu i to sve i bez nekog zaista neophodnog razloga kao recimo da bi preziveli... to i dalje nema efekta na sjaj zvezda, ni na to da kao drustvena bica da bi bili zdravi i normalni, mi trebamo jedni drugima.

Filip2412 Filip2412 17:55 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

to i dalje nema efekta na sjaj zvezda
ma znam, kome pricas :) nego nije lose da se covek priseca realnosti dok bleji u zvezde kao i da ne uzima prevelike doze blejanja i kratkim razmacima jer moze da oslepi...

a ima i raznih nacina da se vide zvezde...

ni na to da kao drustvena bica da bi bili zdravi i normalni, mi trebamo jedni drugima.
hau interesting.... meni se najbolje zvezde prikazuju od onih koje su meni potrebne a ja njima ne


ok zezam se, da potrebni su nam drugi, u mnozini tako zvuci mnogo bolje.... ne jedna jedina osoba


Ivana Knežević Ivana Knežević 18:31 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
..da potrebni su nam drugi, u mnozini tako zvuci mnogo bolje.... ne jedna jedina osoba


Neko mozoe sa jednom osobom, neko bolje postize svoj balans sa mnozinom... it's okay
sybil sybil 19:27 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

ma znam, kome pricas :) nego nije lose da se covek priseca realnosti dok bleji u zvezde kao i da ne uzima prevelike doze blejanja i kratkim razmacima jer moze da oslepi...

da, svakako da postoji opasnost da se mit pretvori u narcisoidni san kao kod vudi alena kada kaze- spenser je trazio zenu koju interesuje golf, neorganska hemija, seks u prirodi i bahova muzika. drugim recima- trazio je samog sebe, ali samo da bude zensko.
perfektna kompatibilnost- ne postoji, to je iluzija. treba biti realan. ali, ma koliko taj tzv. realni pogled izgledao logican, ustvari je - pogresan. to je kao da neko ubedi sebe da posto je prejedanje lose, perfektno jelo je - vazduh. nije.
zato sto uzbudjenje u prisustvu specijalne osobe prevazilazi sve trivijalnosti i svo gubljenje vremena ovoga sveta.
zato sto je ljubav-strast, emocija- najmocnije i najdramaticnije emotivno iskustvo ever.
u to ime, postoji jos jedan lepsi mit, a to je da bog kupidon ili eros bez da ikoga pita za odobrenje gadja strelicama od kojih se zaljubljuje. drugim recima, ljubav je sila van kontrole, mi smo samo kupidonove zrtve i zatocenici. it happens, like it or not. ne radi se o tome da se prvo racionalno izabere kandidat ili kandidatkinja, pa zaljubi.
e- to su te zvezde o kojima ivana prica.
sybil sybil 20:38 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Navodi ljude da misle kako će svi njihovi nedostaci lagano biti prevaziđeni kada upoznaju pravu osobu. Navodi ljude, da misle kako će prava ljubav rešiti sve njihove probleme i učiniti da se promene na bolje - da postanu hrabri i najzad ostvare sebe.

i ovo. teznja da neko bude bolji nego sto jeste je sasvim legitimna stvar. divljenje- zbog odredjenih kvaliteta je bitna komponenta ljubavi. pozitivan uticaj druge osobe, zelja da se kultivisu odredjene vrline je ok.druga je stvar kada predje u patologiju pa neko ocekuje da mu se rese problemi i dileme koje mora da resi sam.
ali- jednako vazna je i zelja da se budemo voljeni i prihvaceni onakvi kakvi jesmo, na nivou core personality, znaci kada se odbace sve ljuske i maske na koje nas zivot primorava.
angie01 angie01 21:14 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Navodi ljude da misle kako će ostvariti sebe kroz drugu osobu.


chovek ima dva lika, jedan je onaj-kako sebe dozivljava, a drugi- kako ga vide drugi-shto su ta dva lika bliza, to je ta slika oshtrija i pravija!

ako idemo tom analogijom u ljubavi-shto si ti vishe ti, onakav kakvim se vidish u ochima tog nekog drugog-to je taj odnos praviji-jer ne treba da si neko drugi za tog nekog, pa u tom smislu bih tumachila citirani deo-a ne bukvalno!
Filip2412 Filip2412 21:29 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

zato sto je ljubav-strast, emocija- najmocnije i najdramaticnije emotivno iskustvo ever.
kazu da uzimanje heroina ima priblizno jak i uzbudljiv efekat

u to ime, postoji jos jedan lepsi mit, a to je da bog kupidon ili eros bez da ikoga pita za odobrenje gadja strelicama od kojih se zaljubljuje. drugim recima, ljubav je sila van kontrole,
a to jok, nije tacno ne verujem u to uopste, sami sebi to dozvoljavamo bas kao sto narkoman govori da droga vlada njegovim zivotom a zaboravlja da je prvih nekoliko puta konzumirao svesno poznavajuci posledice.... zavisnost i opcinjenost ne nastaje trenutno, mada nastaje jako brzo ako se igramo sa tim stvarima.
sybil sybil 22:09 15.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
zato sto je ljubav-strast, emocija- najmocnije i najdramaticnije emotivno iskustvo ever. kazu da uzimanje heroina ima priblizno jak i uzbudljiv efekat
u to ime, postoji jos jedan lepsi mit, a to je da bog kupidon ili eros bez da ikoga pita za odobrenje gadja strelicama od kojih se zaljubljuje. drugim recima, ljubav je sila van kontrole,a to jok, nije tacno ne verujem u to uopste, sami sebi to dozvoljavamo bas kao sto narkoman govori da droga vlada njegovim zivotom a zaboravlja da je prvih nekoliko puta konzumirao svesno poznavajuci posledice.... zavisnost i opcinjenost ne nastaje trenutno, mada nastaje jako brzo ako se igramo sa tim stvarima.

tacno tako.
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:26 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

sybil, lepo si izlozila iznad aspekte te tako vazne stvari - ljubavi. Ja nesto razmisljam o tome kako sam u tekstu rekla da se o ljubavi previse prica, i evo me ovih par dana gde sa vama caskam na temu pa se osecam malo...pa, i ovako i onako. ALi zadovoljstvo uvek dodje kod tudjih razmisljanja koja ukazu na nesto pozitivno. Dok sebe apsolutno ne smatram opitimistom, uvek volim kad ga preoznam kod drugih.

Vraticu se ovim komentarima sutra.

Hvala i pozdrav,
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:06 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

sybil
teznja da neko bude bolji nego sto jeste je sasvim legitimna stvar. divljenje- zbog odredjenih kvaliteta je bitna komponenta ljubavi. pozitivan uticaj druge osobe, zelja da se kultivisu odredjene vrline je ok.druga je stvar kada predje u patologiju pa neko ocekuje da mu se rese problemi i dileme koje mora da resi sam.
ali- jednako vazna je i zelja da se budemo voljeni i prihvaceni onakvi kakvi jesmo, na nivou core personality, znaci kada se odbace sve ljuske i maske na koje nas zivot primorava.


Fino je ovo slozeno, sybil. Kompleksni procesi i emocije su u pitanju i kao i sve drugo, utice na sazrevanje pojedinca. Ili bi trebalo.
Sve moze da se pretvori u patologiju. Treba se cuvati.

Jako mi se dopada pominjanje teznje da se bude bolji. Mislim da je strasno zapostavljena. Iskoriscava se na ruzan nacin, ali je njena sustina zapostavljena.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:09 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

angie01


chovek ima dva lika, jedan je onaj-kako sebe dozivljava, a drugi- kako ga vide drugi-shto su ta dva lika bliza, to je ta slika oshtrija i pravija!

ako idemo tom analogijom u ljubavi-shto si ti vishe ti, onakav kakvim se vidish u ochima tog nekog drugog-to je taj odnos praviji-jer ne treba da si neko drugi za tog nekog...


Jos jedno lepo razmisljanje.

Takve stvari nije lako psotici u okolnostima kulture - bilo koje - koja namece obrasce ponasanja i zenama i muskarcima. Istovremeno, ljudi uce kako da se ponasaju kao sto sve moraju da nauce. Steta je kad nema dovoljno dobrih primera i uticaja.
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:18 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
kazu da uzimanje heroina ima priblizno jak i uzbudljiv efekat


Koja sreca! So, we are all addicted to love

Ima i gorih stvari. Recimo, heroin. Ili mrznja.

Filip2412
..sami sebi to dozvoljavamo bas kao sto narkoman govori da droga vlada njegovim zivotom..


Ima razlicitih ljudi. Neki mogu da posmatraju sopstveni proces zaljubljivanja, neki ne. Ili prosto ne zele da obracaju paznju.
Ni jedno ni drugo ne znaci da se treba opirati. To je pitanje drugih razloga.
Filip2412 Filip2412 16:25 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Ima i gorih stvari. Recimo, heroin. Ili mrznja.
mrznja ne spada u ovu kategoriju, ne verujem da iko kroz mrznju ostvaruje nekakav osecaj blazenstva, srece, ushicenja...

sto se tice heroina, slusao sam price, nisam probao, moj utisak je da nije nista stetniji od zaljubljivanja (kakvo ja poznajem)

inace nista ja tu novo ne govorim, kod mnogih psihologa mozes da procitas koliko zaljubljivanje nije dobro i mada se vecina izvuce bez posledica (kao i kod narkotika) neki stvarno nastradaju
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:51 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412

inace nista ja tu novo ne govorim


Ni ja

Filip2412

sto se tice heroina, slusao sam price, nisam probao, moj utisak je da nije nista stetniji od zaljubljivanja (kakvo ja poznajem)


Ne sumnjam da govoris sa stanovista iskustva. Sigurno ne bih pokusala da nekoga ubedjujem da mu se cinilo da je bilo tako lose nesto sto je on proziveo. Uopste ne volim ubedjivanja.
Postoje razlike, i ocito velike. Od nekoga ko ne moze do suprotnog ekstrema. Upozorenje nije na odmet, ali to svako mora sam. Kao i sve drugo u zivotu.
Filip2412 Filip2412 17:10 16.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Postoje razlike, i ocito velike.
ma naravno.... postoje ljudi koji piju puse & drogiraju i zaljubljuju se a nikad ne zaglave jer imaju meru a licni dozivljaj jako varira i zavisi od, kako Timoti Leri kaze: set and setting

Ono sto meni smeta je sto se ta deluzija zvana zaljubljivanje gotovo uvek pozitivno opisuje u popularnoj kulturi, malo izbalansiraniji pristup je potreban.

izvinjavam se sto tek sad u celini procitah tvoj tekst
lepu pricu si napisala i komentari su dobri, a ovaj sto se navodno nikad nije zaljubio je .... kako da kazem, pa da se onako sofisticirano izrazim, neka zamlata zesca.

PS: eto sad mi pade na pamet... to "jao ja ne mogu da se zaljubim" je jedna od varijanti muvanja riba koju mi je stariji drug prdavao, inace lik samoproklamovani strucnjak za zene, uspesan i nemilosrdni yebac... opcinjen brojem trofeja, hladni egzekutor, retko se poverava... trebalo je puno godina da ga uhvatim na delu - kako cmizdri za zenskom
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:06 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
izvinjavam se sto tek sad u celini procitah tvoj tekst


Ne znam sta da kazem - ovolika prica a ti nisi tekst ni procitao bio :))
Prihvata se izvinjenje, naravno, ali koja je to sposobnost foliranja... Svaka cast

Ne znam da li je zamlata. Ne bih ni da ga branim. Jedva ga se i secam.
Retko kome zivot ide putem koji je zamisljao. Nekima retko sta uopste ide... svakakvih ljudi i zivota. Na Internetu mnogo toga moze da zvuci very very neat, but life is messy.

Filip2412
..to "jao ja ne mogu da se zaljubim" je jedna od varijanti muvanja riba koju mi je stariji drug prodavao..


Priznajem da je dobra strana ove teme da su se pojavile tolike varijante (neiskrenog) muvanja zenskog pola za koje nikada ne bih pomislila da postoje.
Ne znam da li su mi ta znanja bila neophodna, ali zanimljiva jesu
maksa83 maksa83 07:39 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Priznajem da je dobra strana ove teme da su se pojavile tolike varijante (neiskrenog) muvanja zenskog pola za koje nikada ne bih pomislila da postoje.


Toj enciklopediji prilažem tehniku Međed vs Zeka, ili ti pijukom na nejač.


reanimator reanimator 08:27 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Ivana Knežević


Filip2412..to "jao ja ne mogu da se zaljubim" je jedna od varijanti muvanja riba koju mi je stariji drug prodavao..Priznajem da je dobra strana ove teme da su se pojavile tolike varijante (neiskrenog) muvanja zenskog pola za koje nikada ne bih pomislila da postoje. Ne znam da li su mi ta znanja bila neophodna, ali zanimljiva jesu

Ovde samo spustiti pogled i tiho dodati da si svestan da je problem u tebi.
Filip2412 Filip2412 12:23 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Ovde samo spustiti pogled i tiho dodati da si svestan da je problem u tebi.


Ivana proveri reanimatora, mnogo lici na optuzenog.
Filip2412 Filip2412 12:26 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Prihvata se izvinjenje, naravno, ali koja je to sposobnost foliranja... Svaka cast
stalno to radim, znam da je nekima fuj ali ja tako.... pocnem da se javljam ako me privuku komentari pa tek kasnije procitam i sam tekst
reanimator reanimator 12:30 17.08.2010

Re: malo anticke ljubavne filozofije

Filip2412
Ovde samo spustiti pogled i tiho dodati da si svestan da je problem u tebi.Ivana proveri reanimatora, mnogo lici na optuzenog.

Negativ!
I repeat, negativ!
Khm,khm..mislim :
Nije mi bio seksi

???


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana