Kultura| Život

Iśekosmo śekirom jezik na pola

dirtyharry RSS / 15.08.2010. u 04:10

Šta neko drugi radi u svom dvorištu, ne treba da nas se tiče. Tako braća Crnogorci hoće da imaju i svoj jezik koji će se zvati crnogorski. Ja tu ne vidim nikakav problem osim možda te sitnice što je jezik isti kao i srpski sa manjim varijacijama koje mogu da se podvedu pod dijalekt i naravno ono što nigde ne piše a što je neko proklamovao, da neko ne može da ima svoju državu ako nema i svoj jezik.

Međutim, nekim malim ljudima to nije bilo dovoljno pa su i rešili dalje da razdvajaju narode a jezik je samo jedan od instrumenata tog razdvajanja pa su morali da uvedu i neke nove glasove da bi se crnogorski razlikovao od srpskog. Ni to nije problem i Vuk Karadžić je posle nekog vremena uveo slovo ”h” kada je čuo da se govori u nekim delovima Hrvatske, Dalamcije, Dubrovnika i Crne Gore.

Jezik se mora iskarikirati i izvitoperiti da bi se stvarno razlikovao od zajedničkog jezika kojim se svi služimo.

Jedan od problema je što ni sami Crnogorci (ovde mislim na one koji su zaduženi za standardizaciju jezika ne za sam narod) nisu još načisto oko pravopisa i gramatike a i samog jezika koji nisu standardizovali (a i ne možeš naterati ljude da pričaju onako kako nisu naučili) a hoće da uvode crnogorski jezik kao službeni u opštini Mali Iđoš u Bačkoj.

Koliko sve to sa uvođenjem crnogorskog jezika ima smisla i u Crnoj Gori može da se vidi i iz ovog intervjua ministra kulture Crne Gore Branislava Mićunovića:

Iz tog razloga dovodim na svoj blog jedan tekst profesorke Snježane Kordić koja je mnogo kompetentnija na temu jezika od mene. Tekst je dostupan na više mesta na internetu. Nije na napisan na srpskom, nije napisan na crnogorskom ili bosanskom, ali ipak ne sumnjam da će svi razumeti. Opisuje situaciju u Hrvatskoj ali ja ne vidim nikakve razlike i mislim da i Crna Gora ide istim putem:

Lingvistica i profesorica na više njemačkih fakulteta, Snježana Kordić, objavila je knjigu "Jezik i nacionalizam", u kojoj nudi spoznaje o tome kako se jezik instrumentalizira za nacionalističke ciljeve, kako se falsificira prošlost i izgrađuju mitovi koji podupiru ideološki poželjnu sliku stvarnosti. U knjizi, također, navodi da Hrvati, Srbi, Bošnjaci i Crnogorci imaju zajednički standardni jezik.

"Hrvati, Srbi, Bošnjaci i Crnogorci imaju zajednički standardni jezik pa se ne može govoriti o različitim standardnim jezicima, nego o standardnim varijantama jednog te istoga standardnog jezika", smatra Kordićeva.

"Svi prigovori nazivu srpskohrvatski, a porijeklo im nije znanost, pokazali su se kao znanstveno neutemeljeni", tvrdi autorica u knjizi, napominjući kako je ustavno proglašavanje službenog jezika suvišno.
Ona je također istakla i to kako posljednjih dvadeset godina u Hrvatskoj je čistoća jezika ili jezični purizam postao velika tema, prisutna na svakom koraku, piše Monitor.hr.
"Dominacija purizma znak je dominacije nacionalizma", tvrdi autorica, navodeći kako purizam u Hrvatskoj nije svojstvo jezika, nego kroatista koji to svoje svojstvo žele nametnuti drugim govornicima u Hrvatskoj.
Navodi kako hrvatski jezikoslovci prave umjetne razlike, jer od toga imaju niz prednosti - to je dobro plaćen posao i dodatan izvor zarade te da, kako dodaje, ministarstvo finansira njihove projekte, jer su uvjereni da je različitost jezika "od životne važnosti za opstanak države".
Podsjetivši na riječi Chrostophera Huttona iz knjige "Lingvisti i Treći Reich" da je u lingvista u službi nacizma materinski jezik uzdignut na prijestolje kao božanstvo, Kordić u nastavku zaključuje kako takav odnos prema jeziku danas vlada u Hrvatskoj.
"Kada bi kroatisti prestali naređivati ljudima kako da govore i umjesto toga opisivali jezik kakav on jest, u društvu bi današnji broj "jezikoslovaca" u Hrvatskoj postao nepotreban i mnogi bi kroatisti ostali bez posla, smatra Kordićeva.
Knjiga "Jezik i nacionalizam" (430 str.), koju je objavio zagrebački izdavač "Durieux" ima tri poglavlja - Jezični purizam, Policentrični standardni jezik te Nacija, identitet, kultura, povijest.

Koga interesuje može da pročita i dva intervjua koja je dotična profesorka dala Novostima (Word DOC 4MB) i Slobodnoj Bosni.

Država Srbija daje pravo Crnogorcima u Malom Iđošu da podnesu zahtev da se Crnogorski jezik uvede kao službeni. Ovo povlači više akcija za sobom. Blic kaže da će ”Službenici će morati da znaju crnogorski”. Šta to znači?! Da se do sada nisu uspešno sporazumevali nego da je potreban crnogorski jezik?

Ko će da radi u svim državnim službama sa znanjem ovog jezika? Crnogorci?!

Ako je ovo samo izgovor da bi se oni zaposlili u državnim službama onda mi to ima smisla, jer drugačije ne znam kako ovo da se postigne.

Ko će stanovnicima Malog Iđoša da garantuje da im se dotični službenik obraćao na crnogorskom i da im je dokument koji dobiju iz neke službe ispravno napisan na crnogorskom kada još uvek nema zvanične gramatike i pravopisa. Nešto više o tome možete videti ovde.

Deci u školama će morati da se obezbedi nastava na crnogorskom jeziku i udžbenici na crnogorskom jeziku. S obizrom da jezik nije standardizovan, ko će da drži časove i predaje toj deci kada nije završio školu za nastavnika crnogorskog jezika?

Recimo novoproklamovana crnogorska gramatika Bosiljke Kankaraš predlaže da se umesto lokativa koristi akuzativ, što bi značilo ”živi u grad”, ”đeca idu po ulica”, ”čovjek u krš”, pa dalje lične zamenice - ja, ti, sebe, se - u genitivu, dativu, akuzativu i vokativu imaće nastavak e, pa će biti: "Daj mene tu knjigu" ili "Tebe ću vrnuti oni dug"! Umesto "Molimo vas" treba govoriti "Molimo ve", a umesto "Ne bilo nas" - "Ne bilo ne". Glagol jesti menjaće se ovako: ijem, iješ, ije, ijemo, ijete, iju itd. Ima još dosta primera.

Šta kažu sami stanovnici Malog Iđoša možete da vidite na sledećem linku:

 

Amerikanci (i mnogi drugi) pričaju engleski. Austrijanci (i drugi) pričaju nemački. Brazilci pričaju portugalski. Primeri se nižu u nedogled i niko ne povlači pitanje samog jezika.

Čisto za kraj da se zna da nemam ništa protiv Crnogoraca, daleko od toga, ali po meni je ovako nešto potpuno besmisleno. Jedno veliko trošenje para ni za šta i mlaćenje prazne slame.

EDIT:Otišao jedan naš student na intervju u USA posle poziva profesora na nekom fakultetu. U svom CV-ju je između ostalog napisao da govori više jezika, među kojima su srpski, hrvatski, bosanski, crnogorski, engleski. Profesor je pored ostalog bio impresioniran znanjem jezika pa ga je pitao "You can speak all those languages?" na šta je student odgovorio potvrdno. Odgovor profesora je bio "Aj, ne seri!" (na srpskom ili bilo kom od ovih drugih jezika verujem da ovo znači isto). Na šta je dotični student hteo da doživi srčani udar. Profesor je bio sa prostora bivše SFRJ. U epilogu, student je primljen na fakultet ali u CV-ju ne stoje više četiri jezika. 



Komentari (318)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 16:36 16.08.2010

Re: kljucni skec o jeziku

bubamarac

Re: KLJUCNI SKEC O JEZIKU

Šta da kljucnem?
bubamarac bubamarac 19:15 19.08.2010

Re: kljucni skec o jeziku

freehand
bubamarac

Re: KLJUCNI SKEC O JEZIKU

Šta da kljucnem?


Sta god hoces.
freehand freehand 20:11 19.08.2010

Re: kljucni skec o jeziku

bubamarac
freehand
bubamarac

Re: KLJUCNI SKEC O JEZIKU

Šta da kljucnem?


Sta god hoces.

Kljuc.
blogovatelj blogovatelj 22:55 19.08.2010

Re: kljucni skec o jeziku

Kljuc.


Ostaje dilema da li onaj ko kljuca ima mozak noja ili šestomesečne senice.
freehand freehand 00:29 20.08.2010

Re: kljucni skec o jeziku

blogovatelj
Kljuc.


Ostaje dilema da li onaj ko kljuca ima mozak noja ili šestomesečne senice.

Noja.
To se lepše rimuje.
sentinel26 sentinel26 12:23 15.08.2010

"Hoće da imaju... ? "

Tako braća Crnogorci hoće da imaju i svoj jezik koji će se zvati crnogorski. Ja tu ne vidim nikakav problem osim možda te sitnice što je jezik isti kao i srpski sa manjim varijacijama koje mogu da se podvedu pod dijalekt..

Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.

Nije poznato na kojoj pijaci su Hrvati i Srbi kupili licencu i ekskluzivno pravo na ime jezika kojim se danas govori u 4 države.

Bečki i Novosadski dogovor su praviili Srbi i Hrvati, oni su i rušili oba dogovora ali bi sada da za njih ne važi ali da važi za Bošnjake i Crnogorce.

Narečje koje su uzeli kao "standard" je iz Hercegovine i manjeg dijela Crne Gore, pa što ga gospoda u Beču ne nazvaše jednostavno "hercegovački" ali oni su imali i neke druge (nacionalne ) planove...
Kako i kojim jezikom se u to vrijeme govorilo i pisalo u Srbiji, a kako u Hrvatskoj..?

Ima samo jedan mali problem - oni se više o tome ne pitaju i ne odlučuju...

U Crnoj Gori će (po Ustavu ) službeni jezik biti crnogorski a jezici u službenoj upotrebi : srpski, bošnjački, albanski i hrvatski.
Tako je po Ustavu i tako će vrlo brzo biti i u praksi...

Kako li ono bejaše po Ustavu a kako u praksi u Srbiji zaboravio sam ...

i naravno ono što nigde ne piše a što je neko proklamovao, da neko ne može da ima svoju državu ako nema i svoj jezik.

Ovakva proklamacija, ako postoji nije porijeklom iz Crne Gore.

**************************

PS. U mojoj kući se uvijek zborilo crnogorski, a sa posljednjeg popisa u Srbiji čuvam audio i video snimak na kome se vidi da ja nijesam svoj jezik nazvao "srpski", a "pribavio" sam i falsifikovanu kopiju popisnog lista, tako da to spremam pokazati narednim popisivačima.

Šta će Srbija (i ostali ) da pišu po svojim statistikama, to je njihov problem i za njihove potrebe. Želim im puno uspjeha u radu...


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:40 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.


mogu da ga zovu i -svahili, sto se mene tiče!

uopšte nije problem u nazivu jezika,problem je u klasičnom skrnavljenju,istog .

koksy koksy 13:14 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Šta će Srbija (i ostali ) da pišu po svojim statistikama, to je njihov problem i za njihove potrebe. Želim im puno uspjeha u radu...

Rekoh li, braćo i sestre?
E sad pancir unfuck, sad!
mlekac mlekac 14:14 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

sentinel26

Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.


Sentinel, mozes li mi, molim te, objasniti, po cemu jezik kojim se govori u Crnoj Gori nije isti sa onim koji se govori, recimo, u Uzicu?

Samo da pojasnim pitanje. Kada sam, pre puno godina, ucila tamo neku uporednu gramatiku slovenskih jezika, izmedju ostalog za juznoslovenske isticane su sledece razlike:

Staroslovensko 'jat' dalo je refleks:

e u Slovenackom
e u Makedonskom
e, ije, je u nasem
i я (cita se 'ja') u Bugarskom

Pa imamo:
mleko
млеко
mleko/mlijeko
мляко

Ali, sto je jos bitnije za diferencijaciju juznoslovenskih jezika (i jedan od kljucnih argumenata zbog kojih je Makedonski, iako veoma slican Bugarskom poseban jezik),refleks staroslovenskog 'ons' u juznoslovenskim jezicima je:

Svlovenacki - o
Makedonski - a
kod nas - u
Bugarski - ъ

Sledstveno tome:

roka, pot
pака, пат
ruka, put
ръка,път

Da ne davim vise drustvo, ali nit cuh niti videh da se bilo gde na podrucju bivseg SH jezika kaze ikako drugacije nego put i ruka. Znaci, cela ova prica se svodi na tvoj komentar koji sam citirala - nama se ne dopada kako ste vi nazvali jezik!

Sto je valjan argument, ne sporim, ali to sto se nekome ne dopada kako je nesto nazvano ne znaci da je to nesto postalo druga stvar samom promenom naziva...

Znaci, OK, vi hocete da se taj jezik zove Crnogorski. Postujem. Ali nemojte NA SILU pokusavati da dokazete kako je to neki drugi jezik. Osim ako niste pronasli neki novi do sada od lingvista neprimeceni refleks staroslovenskog 'ons'.

BTW
Ljudi koji se ne bave jezicima profesionalno ne shvataju razliku izmedju govora, dijalekta i jezika... Oni samo cuju da nesto zvuci malo drugacije i ODMAH smatraju kako je to dovoljno. Nazalost, nije. Da bi se ustanovila autohtonost nekog jezika moraju da se sloze mnogi elementi (od kojih je politika najmanje bitan, bojim se)
docsumann docsumann 15:11 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Mlekac, nije sporno ni da se jezik imenuje po političkom odnosno nacionalnom ključu, bez obzira što je to lingvistički isti jezik kao i u tri susjedne države.
Problem je ako se on naknadno siluje, revidira, vještački anahronizira, a zatim nameće kao jedini zvanično ispravni.
mlekac mlekac 15:24 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

docsumann
Mlekac, nije sporno ni da se jezik imenuje po političkom odnosno nacionalnom ključu, bez obzira što je to lingvistički isti jezik kao i u tri susjedne države.
Problem je ako se on naknadno siluje, revidira, vještački anahronizira, a zatim nameće kao jedini zvanično ispravni.


Potpuno se slazem Docs. Zato i napisah
Znaci, OK, vi hocete da se taj jezik zove Crnogorski. Postujem. Ali nemojte NA SILU pokusavati da dokazete kako je to neki drugi jezik.


Pod ovo dokazivanje NA SILU podpada i sve sto si nabrojao.

Pazi, postoji jedan jezik za koji se mnogo duze spori oko toga kako se zove.

Mi ga nazivamo Staroslovenski. Bugari insistiraju da je to Starobugarski. I to je tako vec decenijama... Medjutim, iako se ne slazemo oko naziva, filolozi sa obe strane se slazu oko gramatike tog jezika.

Zato sto ga nazivamo razlicitm nazivima ne znaci da njega samog treba da menjamo.
docsumann docsumann 15:29 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Valjda će proći i njihovo ...

milisav68 milisav68 17:08 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

U mojoj kući se uvijek zborilo crnogorski, a sa posljednjeg popisa u Srbiji čuvam audio i video snimak na kome se vidi da ja nijesam svoj jezik nazvao "srpski"

Pa kad popisivači nisu poliglote.
freehand freehand 17:22 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Sto je valjan argument, ne sporim, ali to sto se nekome ne dopada kako je nesto nazvano ne znaci da je to nesto postalo druga stvar samom promenom naziva...

Pa on, čovek, i hoće da kaže da mi ovde izvćemo stvari, jer, realno - i mi zborimo crnogorski.
Pričamo istim jezikom, ali smo mu ime izvrnul mi a ne Crnogorci. Eto.
Inače se sve slažemo, svi su argumenti na mestu, uz malu zbrku oko kokoške i kopca krelca.
sentinel26 sentinel26 17:57 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

mlekac
sentinel26
Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.
Sentinel, mozes li mi, molim te, objasniti, po cemu jezik kojim se govori u Crnoj Gori nije isti sa onim koji se govori, recimo, u Uzicu?

Kakvo pitanje. Pretpostavimo da Užičanin svoj jezik zove "srpski".

Da li onaj u Užicu i onaj u Karlovcu i onaj u Tuzli govore tim istim jezikom kojim se govori i u Crnoj Gori ?

Ako je odgovor "DA" - koji su razlozi da vam ne smeta da onaj drugi svoj jezik zove "hrvatski" a onaj treći svoj sove "bošnjački" ("bosanski" ? ) ali vam samo smeta da ovi na Cetinju svoj jezik zovu "crnogorski".. ?
Znaci, OK, vi hocete da se taj jezik zove crnogorski. Postujem. Ali nemojte NA SILU pokusavati da dokazete kako je to neki drugi jezik. Osim ako niste pronasli neki novi do sada od lingvista neprimeceni refleks staroslovenskog 'ons'.

Priču o nasilnom uvodjenju "drugog" jezika lansirali su Srbi a ne Crnogorci.

Ja nijesam ovlašćen a nemam ni namjere da govorim u ime nekih "mi" - ja sam napisao svoja saznanja o Ustavu Crne Gore i svoje mišljenje, ne zastupam ničije lingviste (pa ni crnogorske )...

U "američkom engleskom" jeziku samo u oblasti ekonomije i računovodstva postoji preko 300 termina (riječi ) koje Englezi ne poznaju i ne prihvataju ali se ne ljute i ne vrijedjaju ih zbog toga...

Gramatika i standardizacija crnogorskog jezika je završena, svi eventualni problemi i poteškoće pripadaju državnim organima Crne Gore i oni će ih rješavati kako znaju i umeju.

To je isključivo problem Crne Gore i neka se braća Srbi ne śekiraju zbog toga ... Pošto im kese nijesu sestre, kupovina bukvara i čitanki ne spada u kolektivnu "bratsku" brigu...

Nijeste pročitali cijeli moj tekst, pa ću ponoviti - u mojoj, u kući mojeg oca i djeda se zborilo samo crnogorski...


PS. Za odgovore na preostala vaša pitanja obratite se lingvistima...

cbronson cbronson 18:07 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

mislim da je najpravednije resenje, a ujedno i vec primenjeno u praksi kod engleskog jezika, da srpski jezik ima i svoju internacionalnu verziju, kojom bi se sluzili u hrvatskoj, bih, crnoj gori...
mlekac mlekac 18:08 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

sentinel26
mlekac
sentinel26
Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.
Sentinel, mozes li mi, molim te, objasniti, po cemu jezik kojim se govori u Crnoj Gori nije isti sa onim koji se govori, recimo, u Uzicu?

Kakvo pitanje. Pretpostavimo da Užičanin svoj jezik zove "srpski".

Da li onaj u Užicu i onaj u Karlovcu i onaj u Tuzli govore tim istim jezikom kojim se govori i u Crnoj Gori ?

Ako je odgovor "DA" - koji su razlozi da vam ne smeta da onaj drugi svoj jezik zove "hrvatski" a onaj treći svoj sove "bošnjački" ("bosanski" ? ) ali vam samo smeta da ovi na Cetinju svoj jezik zovu "crnogorski".. ?
Znaci, OK, vi hocete da se taj jezik zove crnogorski. Postujem. Ali nemojte NA SILU pokusavati da dokazete kako je to neki drugi jezik. Osim ako niste pronasli neki novi do sada od lingvista neprimeceni refleks staroslovenskog 'ons'.

Priču o nasilnom uvodjenju "drugog" jezika lansirali su Srbi a ne Crnogorci.

PS. Za odgovore na preostala vaša pitanja obratite se lingvistima...



Ajde da ponovim, da ne bude zabune.

Ne smeta mi da jezik kojim govoris nazivas Crnogorskim.
Isto kao sto ja jezik koji govorim dan-danji naziva Srpskohrvatskim naprosto zato sto je moja porodica bila izmesana pa nam je i kucni jezik bio takav. Izmesanih govora, sa dva dijalekta.

To NIJE sporno.

Sporni su pokusaji nelingvista i slicnih koji pokusavaju na silu Boga da dokazu SVIMA kako nisu u pitanju regionalne varijacije odredjenih dijalekata, nego potpuno novi i autohtoni jezici.

To je ono sa cim NE MOGU da se slozim.

Nadam se da smo se sada razumeli?

Hrvati hoce da se njihov zove Hrvatski, Bosanci bi da to bude Bosnjacki, u Crnoj Gori kazu da je Crnogorski, Srbi da je to Srpski...

Bas lepo.

Ali lingvisticki gledano, to je i dalje jedan isti jezik, kako god ga krstili.

To je ono sto napisah gore - mi kazemo Staroslovenski (Staroslavenski), Bugari tvrde da je to Starobugarski.

Ali, kad se nadju negde dva profesora koja ga proucavaju, veruj mi, odavno se vec ne raspravljaju o nazivu istog, nego o sasvim desetim stvarima. Svako ga zove po svome, ali svesni su da je u pitanju ISTI jezik.

Mozda sam ja naivna, ali nadam se da ce, kada dovoljno vremena bude proslo, isto biti i sa ovim... Kako god da se zove.
cbronson cbronson 18:16 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Sporni su pokusaji nelingvista i slicnih koji pokusavaju na silu Boga da dokazu SVIMA kako nisu u pitanju regionalne varijacije odredjenih dijalekata, nego potpuno novi i autohtoni jezici.

To je ono sa cim NE MOGU da se slozim.

mlekac, sve preporuke za dosadasnje komentare

... i jedna mala ispravka, ne zele oni da dokazu da su jezici novi, oni zele da dokazu da su to stari jezici koji su se razvijali uporedo sa srpskim jezikom, dakle podjednako su stari. autohtonost se podrazumeva, dokazujuci starost dokazuju i izvornost. kako i kome, boga pitaj.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:21 15.08.2010

'vako nesto ?


mlekac mlekac 18:23 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

cbronson
Sporni su pokusaji nelingvista i slicnih koji pokusavaju na silu Boga da dokazu SVIMA kako nisu u pitanju regionalne varijacije odredjenih dijalekata, nego potpuno novi i autohtoni jezici.

To je ono sa cim NE MOGU da se slozim.

mlekac, sve preporuke za dosadasnje komentare

... i jedna mala ispravka, ne zele oni da dokazu da su jezici novi, oni zele da dokazu da su to stari jezici koji su se razvijali uporedo sa srpskim jezikom, dakle podjednako su stari. autohtonost se podrazumeva, dokazujuci starost dokazuju i izvornost. kako i kome, boga pitaj.


Hvala Bronsone.

Kako je krenulo, jos ce me naterati da se posle vise od 25 godina ponovo dohvatim uporedne gramatike slovenskih jezika (jos mi je negde na polici, fascinantan predmet) i da osvezim znanje...

Ja spadam u retke krelce koji su studirali bas lingvistiku (ne razne knjizevnosti sa jezikom, uz svo postovanje kolegama sa istih), ali, igrom slucaja, jos od faksa se nisam bavila time.

A sto se dokazivanja starine tice, iskreno, ako se ovako nastavi, ocekujem da cu uskoro cuti i da je Staroslovenski prekrsten...

milisav68 milisav68 20:12 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

mlekac
A sto se dokazivanja starine tice,

Ja mislim da su Srbi najstariji, a evo dokaz :

elis elis 20:46 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

cbronson
mislim da je najpravednije resenje, a ujedno i vec primenjeno u praksi kod engleskog jezika, da srpski jezik ima i svoju internacionalnu verziju, kojom bi se sluzili u hrvatskoj, bih, crnoj gori...


Ne sporeći činjenicu da jedino ono što se naziva srpskim jezikom ima relativno zaokruženu fizionomiju, da je, dakle, prošao kroz sve ili barem većinu potrebnih faza da bi se uspostavio kao samodovoljan lingvistički sistem, dočim hrvatski, bosanski, crnogorski tek treba da vojuju te bitke, ovde ipak moram staviti jednu principijelnu primedbu. Koja kaže da svako poređenje engleskog i srpskog jezika ukazuje na duboko nerazumevanje istorijskog konteksta. Naime, engleski je u svim zemljama u kojima je prihvaćen kao službeni jezik, taj status dobio voljom političkih autoriteta tih zemalja. Ili je, može se i tako reći, ponegde nametnut, a tek mu je naknadno, no opet voljom političkih autoriteta tih zemalja, priznat status koji uživa. Ovde sad dolazimo i do Klauzevica, koji rat definiše kao "akt sile usmeren na potčinjavanje protivnika vlastitoj volji". Kad se zbroji navedeno, gornji poziv na najpravednije rešenje se može tumačiti i kao poziv na rat, jer ne vidim drugog načina da se nečija volja ubedi da da prihvati ono što bez prisile ne želi da prihvati.
A jezici ovih novonastalih provizorijuma ni u kom slučaju nisu zasebni jezici, već jedan jezik koji je kroz istoriju nosio teret različitih imena. Jedino što jednom imenu daje veći legitimitet u odnosu na drugo, jeste oružana i politička moć, dakle izvanjezički faktor. Da pojasnim to: da je istorija imala drugačiji tok i da je, recimo, Hrvatska uspela da prva uspostavi savremenu državu na ovim prostorima i izraste u vodeću silu u onom vrtložnom razdoblju kraja XIX i prve početka XX veka, ne misliš li da bi se danas sa podsmehom gledalo na nekakav srpski koji pokušava da se etablira kraj starog, autohtonog hrvatskog jezika?
cbronson cbronson 21:16 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Da pojasnim to: da je istorija imala drugačiji tok i da je, recimo, Hrvatska uspela da prva uspostavi savremenu državu na ovim prostorima i izraste u vodeću silu u onom vrtložnom razdoblju kraja XIX i prve početka XX veka, ne misliš li da bi se danas sa podsmehom gledalo na nekakav srpski koji pokušava da se etablira kraj starog, autohtonog hrvatskog jezika?


ne.
i ja ne gledam sa podsmehom na pokusaj hrvatske i ostalih zemalja da zaokruze otimacinu koju su zapoceli svako u svoje vreme. otimacina je uvek bila ozbiljna stvar, nikako smesna.

sto se tice hrvatske kao samostalne drzave, ona je sebe kao samostalnu drzavu predstavila medjunarodnoj zajednici u periodu 1941.-1945.
medjunarodna zajednica joj se zahvalila na predstavljanju i dodelila joj drzavnost pola veka kasnije, tek kada je bila sigurna da ce nova hrvatska drzava biti pod patronatom eu.
nikako samostalna drzava bez snaznog spoljnog uticaja i usmerenja.



Doctor Wu Doctor Wu 21:20 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

sto se tice hrvatske kao samostalne drzave, ona je sebe kao samostalnu drzavu predstavila medjunarodnoj zajednici u periodu 1941.-1945.
medjunarodna zajednica joj se zahvalila na predstavljanju i dodelila joj drzavnost pola veka kasnije, tek kada je bila sigurna da ce nova hrvatska drzava biti pod patronatom eu.
nikako samostalna drzava bez snaznog spoljnog uticaja i usmerenja.

Ruku na srce, Hrvatska od 1941.-45. je bila mnogo vise pod patronatom tadasnje Evropske unije nego sto je to ova danasnja.
elis elis 21:27 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

cbronson

ne.
i ja ne gledam sa podsmehom na pokusaj hrvatske i ostalih zemalja da zaokruze otimacinu koju su zapoceli svako u svoje vreme. otimacina je uvek bila ozbiljna stvar, nikako smesna.

sto se tice hrvatske kao samostalne drzave, ona je sebe kao samostalnu drzavu predstavila medjunarodnoj zajednici u periodu 1941.-1945.
medjunarodna zajednica joj se zahvalila na predstavljanju i dodelila joj drzavnost pola veka kasnije, tek kada je bila sigurna da ce nova hrvatska drzava biti pod patronatom eu.
nikako samostalna drzava bez snaznog spoljnog uticaja i usmerenja.


Bojim se da tvoje govorenje, temeljeno na pretpostavci da je svaka hrvatska država nužno zla ukoliko nije na kratkom i čvrstom lancu, dočim je srpska država, valjda, već dovoljno dresirana da se bez brnjice može pustiti u park, sadrži suviše tame i da se ta tama ne može baš olako rasterati.
A upravo ovo skretanje svake rasprave o imenu jezika na otimačko-državni diskurs, pokazuje tek da je nemoguće utvrditi ko je MANJE u pravu: oni koji bi da od da razbijaju ili da ujedinjuju jezik.
Ja ću ostati na stanovištu da oni koji ultimativno odriču pravo postojanje hrvatskom, bosanskom, crnogorskom jeziku, proglašavajući ih derivacijama srpskog, pre svega ne razumeju sam srpski jezik, kao što oni koji ultimativno dodeljuju atribute autohtonosti i izvornosti hrvatskom, bosanskom i crnogorskom jeziku nisu u stanju da pojme ni istorijsku, niti lignivističku dimenziju ovog dela Balkana.
freehand freehand 22:08 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

stefan.hauzer
mogu da ga zovu i -svahili, sto se mene tiče!

Dobro za tebe, ali šta na tu ideju kažu afrička braća?

BTW - moj jedan drug Romalen bi rekao "Oću dimu", i on, lično, široke duše kakvim ga je Bog stvorio, sa time nikakvih problema ne bi imao.
cbronson cbronson 22:36 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Bojim se da tvoje govorenje, temeljeno na pretpostavci da je svaka hrvatska država nužno zla

takvo je misljenje preovladavalo medju evropskim vladarima onog vremena, meni ucitavate da sam to i pomislio... a ako i jesam to onda predstavlja potvrdu moje pripadnosti evropskoj kulturi i civilizaciji... za razliku od...

dočim je srpska država, valjda, već dovoljno dresirana da se bez brnjice može pustiti u park,
ovo je valjda vasa predstava uvrede na racun srpske drzave i naroda, pretpostavljam sa akcentom na brnjicu zbog svinja...

A upravo ovo skretanje svake rasprave o imenu jezika na otimačko-državni diskurs, pokazuje tek da je nemoguće utvrditi ko je MANJE u pravu
... ne znam odakle vam ideja da iko u srbiji ima ovakvu nedoumicu...

mi imamo svoj jezik i zovemo ga srpski jezik. tim jezikom se govori i u nekoliko susednih drzava. kako ce ga oni nazivati nije ni toliko bitno, bitno je da taj jezik nece izmeniti svoju sustinu a ni svoje poreklo.
elis elis 22:58 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

cbronson

takvo je misljenje preovladavalo medju evropskim vladarima onog vremena, meni ucitavate da sam to i pomislio... a ako i jesam to onda predstavlja potvrdu moje pripadnosti evropskoj kulturi i civilizaciji... za razliku od...

ovo je valjda vasa predstava uvrede na racun srpske drzave i naroda, pretpostavljam sa akcentom na brnjicu zbog svinja...

ne znam odakle vam ideja da iko u srbiji ima ovakvu nedoumicu...

mi imamo svoj jezik i zovemo ga srpski jezik. tim jezikom se govori i u nekoliko susednih drzava. kako ce ga oni nazivati nije ni toliko bitno, bitno je da taj jezik nece izmeniti svoju sustinu a ni svoje poreklo.


Verovati u etičku neupitnost bilo kojih vladara u bilo kojem razdoblju nije baš sasvim ozbiljna umna rabota.
U mom kraju brnjice se stavljaju psima. Ili ih se drži na kratkom i čvrstom lancu. Dalje se ne bih osvrtao na ovakvo podmetanje, bespredmetno je.
U Srbiji postoje ozbiljni lingvisti i preporučam ti da iščitavaš pisanje pod imenom mlekac.
Jezik, kojim ja pišem, je srpski. No, plašim se da se prilično razlikuje od jezika kojim ti pišeš. Korisnik jezika trebalo bi pre svega da poštuje vlastiti jezik i da se trudi da ga ne nagrđuje raznoraznim olakšicama. Već sam nešto slično tome naveo: jezik je oruđe mišljenja. Nevaljanim jezikom ne može se poroditi valjana misao. Skraćenim jezikom porađa se skraćena misao. Jezikom koji ne uvažava norme, ne može se iskazati uređena, normirana misao.
cbronson cbronson 23:29 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Verovati u etičku neupitnost bilo kojih vladara u bilo kojem razdoblju nije baš sasvim ozbiljna umna rabota.

ih, zar kapetan pa ovako nesto da izjavi. kapetan izvrsava.
Jezik, kojim ja pišem, je srpski. No, plašim se da se prilično razlikuje od jezika kojim ti pišeš.
nemoj brale nista da se plasis, samo tako nastavi, po srpski.
Nevaljanim jezikom ne može se poroditi valjana misao.

... a zamisli kakve misli tek poradja jezik sa ukradenim imenom...

elis elis 23:34 15.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

cbronson
Verovati u etičku neupitnost bilo kojih vladara u bilo kojem razdoblju nije baš sasvim ozbiljna umna rabota.

ih, zar kapetan pa ovako nesto da izjavi. kapetan izvrsava.
Jezik, kojim ja pišem, je srpski. No, plašim se da se prilično razlikuje od jezika kojim ti pišeš.
nemoj brale nista da se plasis, samo tako nastavi, po srpski.
Nevaljanim jezikom ne može se poroditi valjana misao.

... a zamisli kakve misli tek poradja jezik sa ukradenim imenom...



Tebe, dragi moj cbronsone, ću zamoliti da učiniš isto što i ja: da jedan drugog zaobilazimo u širokom luku. To će biti najbolje.
mirelarado mirelarado 23:41 15.08.2010

Re: Тема је, ипак, и лингвистичка...

mlekac
Hrvati hoce da se njihov zove Hrvatski, Bosanci bi da to bude Bosnjacki, u Crnoj Gori kazu da je Crnogorski, Srbi da je to Srpski...


Називи свих језика, било да су спорни или неспорни, пишу се малим почетним словом.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:23 16.08.2010

Re: Тема је, ипак, и лингвистичка...

Називи свих језика, било да су спорни или неспорни, пишу се малим словом.

mlekac mlekac 05:43 16.08.2010

Re: Тема је, ипак, и лингвистичка...

mirelarado
mlekac
Hrvati hoce da se njihov zove Hrvatski, Bosanci bi da to bude Bosnjacki, u Crnoj Gori kazu da je Crnogorski, Srbi da je to Srpski...


Називи свих језика, било да су спорни или неспорни, пишу се малим почетним словом.


Prihvatam ispravku, mada je to pravilo sporno, ako je hrvatski jezik kao odrednica neceg sto pripada Hrvatima malim, to mi je u redu. Ali, Hrvatski, kao naziv, mislim da je, ipak, veliko slovo posto nije u pitanju odrednica pripadnosti nego naziv/ime, a to je, koliko mi je poznato vlastita imenica, pa bi, kao takva, trebalo da se pise velikim slovom.

Ne tvrdim da je ovo u skladu sa trenutno vazecim pravopisom, samo ti pojasnjavam zasto pisem tako.

Mislim, da li je Francuska, kao naziv zemlje isto sto i francuska kao npr salata koja potice iz te zemlje????
cbronson cbronson 10:02 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Tebe, dragi moj cbronsone, ću zamoliti da učiniš isto što i ja: da jedan drugog zaobilazimo u širokom luku. To će biti najbolje.


sad ono, jes da je sredina virtuelna, ali portal pripada kuci koja se sa sedistem nalazi u mom rodnom gradu, pa ja sebi uzimam nekako za pravo da se na ovom portalu osecam kao kod kuce, sto ce reci, nemam nameru da bilo koga zaobilazim.
voljno si kapetane.
cbronson cbronson 11:38 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Kad se zbroji navedeno, gornji poziv na najpravednije rešenje se može tumačiti i kao poziv na rat, jer ne vidim drugog načina da se nečija volja ubedi da da prihvati ono što bez prisile ne želi da prihvati.

da kapetan ne ostane bez odgovora, pre nego sto ode na zasluzeno odsustvo...
najpravednije resenje, naravno nakon rusenja pravoslavnih crkava i proterivanja srpskog stanovnistva sa prostora na kojem su ziveli i na kojem je kao jedini trag njihovog postojanja ostao samo taj srpski jezik.
jezik ne moze na taj nacin da se iskoreni, ne moze da se negira ni njegovo poreklo ni izvornost. i jedina moguca promena na tom jeziku je kozmeticke prirode, moze mu se promeniti ime.
A jezici ovih novonastalih provizorijuma ni u kom slučaju nisu zasebni jezici, već jedan jezik koji je kroz istoriju nosio teret različitih imena.
nije taj jezik nosio nikakav teret, on ima jedno ime od svog postanka.
Jedino što jednom imenu daje veći legitimitet u odnosu na drugo, jeste oružana i politička moć, dakle izvanjezički faktor.
ne, naprotiv, oruzana sila i politicka moc omogucili su vam stvaranje drzave, nacije i teritorije ali vam ne mogu omoguciti i stvaranje jezika.
Goran Vučković Goran Vučković 12:15 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

ne, naprotiv, oruzana sila i politicka moc omogucili su vam stvaranje drzave, nacije i teritorije ali vam ne mogu omoguciti i stvaranje jezika.

Jezik je najmanji problem, ne mora da se stvara, samo se lokalno narečje prekrsti - što se i dešava. Kao i lokalna valuta, važi u granicama države, a za konvertibilnost treba malko više, posebno lenjim stranim lingvistima koji nemaju puno vremena za titranje nacionalnim pokretima

Nego ne kapiram ovu agresivnost prema Elisu - jesi ti bio u VRS pa nastavljate ovde rat, ili kako? Meni je iskreno neprijatno, pošto sam linkovao Zoksterov sajt gde ga je neki lik napljuvao na pasja kola, što se ovde sada dohvata svako da ga šutira zbog toga što je učestvovao u ratu u Bosni (sa pogrešne strane, ili šta li). Kao da nije većina vojno sposobnih muškaraca tamo učestvovala svakako.
wukadin wukadin 12:19 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Ako je odgovor "DA" - koji su razlozi da vam ne smeta da onaj drugi svoj jezik zove "hrvatski" a onaj treći svoj sove "bošnjački" ("bosanski" ? ) ali vam samo smeta da ovi na Cetinju svoj jezik zovu "crnogorski".. ?


Zovi me i krčagom, ali me nemoj razbiti. Za mene je sve to srpski.
Mlekac je zaboravila još jednu bitnu lingvističku podelu.
šta (ili što)/ ća /kaj
srpski - šta ili što
hrvatski - ća, odnosno kaj

Pitanje za tebe - ima li pravo Srbin da u Crnoj Gori zove svoj jezik srpski? Kako se uz jezik obično uči književnost, ima li pravo da u školi uči kako je Njegoš bio srpski pisac?

A ti zovi svoj jezik crnogorski, ako hoćeš. Jel ti treba prevodilac?
A sad, što reče jednom STR Protić - prevedi mi ovo na novozelandski, australski, kanadski...
Pazi bogati, nisu manje odvojene nacije iako "nemaju svoj jezik"...
jacquesmayol jacquesmayol 12:36 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Goran Vučković
ne, naprotiv, oruzana sila i politicka moc omogucili su vam stvaranje drzave, nacije i teritorije ali vam ne mogu omoguciti i stvaranje jezika.

Jezik je najmanji problem, ne mora da se stvara, samo se lokalno narečje prekrsti - što se i dešava. Kao i lokalna valuta, važi u granicama države, a za konvertibilnost treba malko više, posebno lenjim stranim lingvistima koji nemaju puno vremena za titranje nacionalnim pokretima

Nego ne kapiram ovu agresivnost prema Elisu - jesi ti bio u VRS pa nastavljate ovde rat, ili kako? Meni je iskreno neprijatno, pošto sam linkovao Zoksterov sajt gde ga je neki lik napljuvao na pasja kola, što se ovde sada dohvata svako da ga šutira zbog toga što je učestvovao u ratu u Bosni (sa pogrešne strane, ili šta li). Kao da nije većina vojno sposobnih muškaraca tamo učestvovala svakako.



Ako do sada to nisi provalio na ovom blogu to ti je klasično Obraz/1389/Naši proseravanje kojim misle da nastavljaju Kosovski/Cerski/j*beš li ga koji već boj i za koji veruju da će im obezbediti mesto u Raju nacionalno "osvešćenih", može se pročitati i onesvešćenih, (to je ona zona u daljem levom uglu pravog Raja ograđena visokim zidom tako da oni koji ga nastanjuju ostanu pod utiskom da su JEDINI tu). Tako ti oni i u cyber space ratuju, pljujući levo i desno, brukajući ono što misle da zastupaju, trošeći prostor na dosetke smešne samo njima i njihovim drugarima. Elis ili neko drugi to nije bitno, bitno je samo opljunuti. Da ne trolujem dalje, kako bi se opljunuti prevelo na Black Mountain jezik?
gedza.73 gedza.73 12:44 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "


Ispit.
elis elis 12:51 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

jacquesmayol
kako bi se opljunuti prevelo na Black Mountain jezik?


O'Spit
wukadin wukadin 13:35 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Ako do sada to nisi provalio na ovom blogu to ti je klasično Obraz/1389/Naši proseravanje kojim misle da nastavljaju Kosovski/Cerski/j*beš li ga...


Hoćeš da ti dam besplatan (i netraženi) odgovor zašto je to slatko baš na ovom blogu (gde pod ovim smatramo B92, ko je konkretan autor je nebitno).
Pazi bogati, već samim akcentovanjem dadoh pola odgovora.
Jezik je stvarno čudo
mirelarado mirelarado 14:07 16.08.2010

Re: Тема је, ипак, и лингвистичка...

mlekac
Prihvatam ispravku, mada je to pravilo sporno,
Mislim, da li je Francuska, kao naziv zemlje isto sto i francuska kao npr salata koja potice iz te zemlje????


Ma, Mлекац,, нема ту ничег спорног. Правило је једноставно: географски називи, именице, пишу се великим словом (Француска, Енглеска, Србија). Придеви који означавају географску или етничку припадност пишу се малим словом (француски језик, енглеска књижевност, српски инат).

У твом француском примеру реч је о пукој хомонимији, као и код свих држава чији се називи завршавају на -ска, -чка, -шка. Именица и одговарајући присвојни придев у женском роду, у једнини, имају исти облик. Разлика је једино у малом и великом почетном слову. (Срећа твоја да се Кркар још није вратио с одмора ;-)
razmisljam razmisljam 14:16 16.08.2010

Re: Тема је, ипак, и лингвистичка...

cbronson cbronson 14:37 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Nego ne kapiram ovu agresivnost prema Elisu - jesi ti bio u VRS pa nastavljate ovde rat, ili kako? Meni je iskreno neprijatno, pošto sam linkovao Zoksterov sajt gde ga je neki lik napljuvao na pasja kola


pretpostavljam da ste vi taj vuckovic koji je otkrivanjem dela identiteta blogera elisa doticnom izbio karte iz ruku i sada verovatno zbog grize savesti pokusavate da to nadomestite na neki cudan nacin, braneci blogera umesto da branite njegove stavove?
ja sada vas postupak samo tako razumem, polemisem sa elisovim stavovima, prelazim i preko uvreda koje iznosi i fokusiram se, ignorisuci uvrede medju kojima se nalaze i one licne prirode, na stavove koje elis iznosi.
ja nisam taj koji je elisa izvredjao na tamo nekom sajtu, ocekujem od njega da i on ovde mene ne vredja, od vas vuckovicu ocekujem da ga ne hrabrite u nameri da mene ili nekog drugog ovde vredja.

edit
jedino je ispravno da vi sami snosite posledice svojih postupaka, niko vas nije terao da otkrivate identitet nekog blogera.
Goran Vučković Goran Vučković 15:11 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

pretpostavljam da ste vi taj vuckovic koji je otkrivanjem dela identiteta blogera elisa doticnom izbio karte iz ruku i sada verovatno zbog grize savesti pokusavate da to nadomestite na neki cudan nacin, braneci blogera umesto da branite njegove stavove?
ja sada vas postupak samo tako razumem, polemisem sa elisovim stavovima, prelazim i preko uvreda koje iznosi i fokusiram se, ignorisuci uvrede medju kojima se nalaze i one licne prirode, na stavove koje elis iznosi.
ja nisam taj koji je elisa izvredjao na tamo nekom sajtu, ocekujem od njega da i on ovde mene ne vredja, od vas vuckovicu ocekujem da ga ne hrabrite u nameri da mene ili nekog drugog ovde vredja.

Da, slučajno sam tog dana pogledao blog kod Zokstera i primetio da je ista fotografija kao na ovom avataru ovde - nema neke specijalne konspiracije oko toga.

Što se tiče polemisanja sa stavovima, pretpostavljam da je to stvar percepcije - npr. stalno referisanje na njegov čin u vojsci kao način polemisanja sa stavovima.

Inače nemam nameru da bilo koga hrabrim da bilo koga drugog vređa, zbog toga sam se i javio ovaj put - bilo mi je krivo što se informacija koju sam preneo koristi kako se koristi. Ali svakako nije loša škola za sledeći put, da.
cbronson cbronson 15:13 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Ako do sada to nisi provalio na ovom blogu to ti je klasično Obraz/1389/Naši proseravanje kojim misle da nastavljaju Kosovski/Cerski/j*beš li ga koji već boj i za koji veruju da će im obezbediti mesto u Raju nacionalno "osvešćenih", može se pročitati i onesvešćenih, (to je ona zona u daljem levom uglu pravog Raja ograđena visokim zidom tako da oni koji ga nastanjuju ostanu pod utiskom da su JEDINI tu). Tako ti oni i u cyber space ratuju, pljujući levo i desno, brukajući ono što misle da zastupaju, trošeći prostor na dosetke smešne samo njima i njihovim drugarima. Elis ili neko drugi to nije bitno, bitno je samo opljunuti. Da ne trolujem dalje, kako bi se opljunuti prevelo na Black Mountain jezik?


dragi jackues,
sa zaljenjem konstatujem da bar jednu dekompresiju niste izvrsili po proceduri sto je na vas ostavilo vidne posledice usled kojih vam se, bez obzira na temu, na sve strane prividjaju nasi i njihovi, djonovi i obrazi, razne bitke i okrsaji, borba dobra i zla, raj i pakao.
smatram da nije pristojno da, uz kolicinu otrova koju prosipate po blogovima, za avatar koristite slike delfina, vise bi vam pristajala slika nekog otrovnog vodenog stvora.
Filip2412 Filip2412 15:25 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

U "američkom engleskom" jeziku samo u oblasti ekonomije i računovodstva postoji preko 300 termina (riječi ) koje Englezi ne poznaju i ne prihvataju ali se ne ljute i ne vrijedjaju ih zbog toga...
sa "crnogorskim srpskim" takodje slicna situacija

a u vezi cele halabuke... oni koji prave te nove gramatike danas moraju da prihvate fakat da je to sto rade smesno, te kao sto njima niko zaista ne moze zabraniti da prave nova slova i pravopis, ni oni ne mogu zabraniti ljudima da se smeju

Priču o nasilnom uvodjenju "drugog" jezika lansirali su Srbi a ne Crnogorci.
Pa za Srbe to jeste novi i drugi jezik, oni odjednom nemaju prava da svoj jezik zovu starim imenom iako su starosedeoci Crne Gore. A sa ovim novim slovima to i lingvisticki jeste novi jezik. Jeste da ga jos niko ne poznaje jer je ocigledno in development ali ok, pretpostavljam kad se usaglase oko novih slova pocece opismenjavanje nacije od male dece do odraslih.
koksy koksy 19:17 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

bilo mi je krivo što se informacija koju sam preneo koristi kako se koristi. Ali svakako nije loša škola za sledeći put, da.

Šta ćeš: sam pao-sam se ubio.
blogovatelj blogovatelj 19:57 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Znaci, OK, vi hocete da se taj jezik zove Crnogorski. Postujem. Ali nemojte NA SILU pokusavati da dokazete kako je to neki drugi jezik. Osim ako niste pronasli neki novi do sada od lingvista neprimeceni refleks staroslovenskog 'ons'.



To je to.
Apsurd u svemu je sto kada se na Balkanu nekome nesto ne svidja, taj neko promeni ime predmetu nesvidjanja i misli da je resio problem.
Puno puta je slicna stvar vidjana kada se promeni opstinska vlast, pa prvo sto uradi bude promena imena ulica u gradu.
blogovatelj blogovatelj 20:37 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Problem je ako se on naknadno siluje, revidira, vještački anahronizira, a zatim nameće kao jedini zvanično ispravni


Evo doktore, ima stvari oko kojih se slazemo.
Sledi jedna pesmica da ti razgali dusu

blogovatelj blogovatelj 21:07 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Nego ne kapiram ovu agresivnost prema Elisu - jesi ti bio u VRS pa nastavljate ovde rat, ili kako? Meni je iskreno neprijatno, pošto sam linkovao Zoksterov sajt gde ga je neki lik napljuvao na pasja kola, što se ovde sada dohvata svako da ga šutira zbog toga što je učestvovao u ratu u Bosni (sa pogrešne strane, ili šta li). Kao da nije većina vojno sposobnih muškaraca tamo učestvovala svakako.


Samo da te zamolim da procitas moju prepisku sa njim pa onda reci ko je prema kome bio agresivan.
Znam mnoge koji su bili u ratu sto su morali, ali on kaze da je dobrovoljno isao.
On je hteo da ide u rat.
elis elis 21:23 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

blogovatelj
Nego ne kapiram ovu agresivnost prema Elisu - jesi ti bio u VRS pa nastavljate ovde rat, ili kako? Meni je iskreno neprijatno, pošto sam linkovao Zoksterov sajt gde ga je neki lik napljuvao na pasja kola, što se ovde sada dohvata svako da ga šutira zbog toga što je učestvovao u ratu u Bosni (sa pogrešne strane, ili šta li). Kao da nije većina vojno sposobnih muškaraca tamo učestvovala svakako.


Samo da te zamolim da procitas moju prepisku sa njim pa onda reci ko je prema kome bio agresivan.
Znam mnoge koji su bili u ratu sto su morali, ali on kaze da je dobrovoljno isao.
On je hteo da ide u rat.


Moderacija, jel' vi inače dopuštate ovakve stvari na ovom blogu? Polako se pretvarate u Kurir, šta li? Jel' to imaju osnove one glasine beogradske čaršije da se Dodik sprema da vas kupi preko grčkih partnera? Pa k'o biva, da se ne zamerite budućem gazdi, šta li već? Zaboga, čovek me ovde zatrpava detaljima iz meni nepoznate moje biografije, izvrće moje reči, dopunjava ih po vlastitom nahođenju, a potom mi još pripisuje samo njemu vidljive i razumljive intencije govorenja, tvrdi da do informacija o meni dolazi iz nekakvih zatamnjenih izvora, nije valjda da niko u tome ne vidi ništa sporno?!

Inače, veoma je zanimljivo kako se polovi u političkom diskursu uvek u konačnici spoje. Jedan ostrašćeni liberal mi stavlja navlas istu primedbu koju će mi staviti i jedan Brana Crnčević ili jedan sedobradi nadrilekar. Zaslepljenost je uvek opasna i uvek je samo to: zaslepljenost. Ništa je boljom ne čini ako je levo od one na desnoj strani.
cbronson cbronson 22:47 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

On je hteo da ide u rat.


ne, ne, ne, to je izjava koju treba uzeti sa rezervom, sto preporucujem i jednom delu ovdasnjeg blogopucanstva.
ja znam, i siguran sam povrh svega, da istina lezi u svakodnevno ponavljanoj mantri da je srbija agresor koji se besomucno izivljavao nad civilnim stanovnistvom. neki od tih civila su, doduse, imali i cinove, to je tek sitnica koja je promakla grupama nvoovaca koje su kompletno svoje znanje i umece ulozile u ovakva istrazivanja.
ucesce srbije u tom poduhvatu je sramotno, kaze se u izvestajima nvoovaca, i glede toga ne moze biti raspre, a oni koji citaju ovakve izjave neduznih civila i pridaju im pogresno znacenje bice smatrani za nase i za obraze, po izboru, bre.
ja se vec iskreno kajem i imam se smatrati nasim i obrazom zato sto nisam poslusao savet blogokolege vuckovica koji mi je skrenuo paznju da pisem protivu jedinke cije je nepostojanje ovde na blogu utvrdjeno van svake sumnje. glede toga imam se kajati i bicevati, kako bih samoprociscenjem dosao do saznanja koja su rezervisana za druge i bolje medju nama, bre.
Goran Vučković Goran Vučković 23:17 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

ja se vec iskreno kajem i imam se smatrati nasim i obrazom zato sto nisam poslusao savet blogokolege vuckovica koji mi je skrenuo paznju da pisem protivu jedinke cije je nepostojanje ovde na blogu utvrdjeno van svake sumnje. glede toga imam se kajati i bicevati, kako bih samoprociscenjem dosao do saznanja koja su rezervisana za druge i bolje medju nama, bre.

Neko ko ima ovako šarmantan karakter nema nikakve potrebe da sluša savete - očigledno je već odavno prošao fazu slušanja i saznavanja.
cbronson cbronson 23:43 16.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

Neko ko ima ovako šarmantan karakter nema nikakve potrebe da sluša savete - očigledno je već odavno prošao fazu slušanja i saznavanja.

hvala blogokolega vuckovicu,
ja tek sada vidim,
tek sada mi je jasno koliko sam bio nas,
i koliko sam obraza imao.

porucnik srboljub mi je otvorio oci,
a oci su iznad obraza...

idem da spavam,
ne mogu vise da se proseravam...

svima vam zelim laku i ugodnu noc,
lepo spavajte i sanjajte...
vi sto buncate u snu, znate vec...
buncajte na srpskom.

sve vas voli vas cika bronson
Goran Vučković Goran Vučković 00:01 17.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

vi sto buncate u snu, znate vec...
buncajte na srpskom.

И на ћирилици, јер члан 10 Устава прописује ћирилицу, а проглашење устава представља победу српских научника који су се борили за српско име српског језика, као и потпуни морални и научни пораз једне наопаке науке о српском језику, која се до јуче упорно залагала за двојни, тројни, па чак и четворни назив српског језика (izvor: Milomir Nikezić, Politika, 24.12.2006).

Ili, ako nemate u snovima toliko srpskosti za ćirilicu, onda bar buncajte latinicom - ali sa kvačicama.
zulu_b92 zulu_b92 12:06 18.08.2010

Re: "Hoće da imaju... ? "

sentinel26
Ako je odgovor "DA" - koji su razlozi da vam ne smeta da onaj drugi svoj jezik zove "hrvatski" a onaj treći svoj sove "bošnjački" ("bosanski" ? ) ali vam samo smeta da ovi na Cetinju svoj jezik zovu "crnogorski".. ?

Meni ovo ne smeta, niti je to ovde tema. Tema su nova slova koja ni Vi ni bilo ko drugi nije koristio pre nekoliko godina. Ni danas ministar prosvete ne zna više od 3 reči u kojim se pojavljuju.
sentinel26
Priču o nasilnom uvodjenju "drugog" jezika lansirali su Srbi a ne Crnogorci.

Da, ova nova slova su nastala spontano. Ljudi su pohrlili na ulice i zahtevali da se konačno opismene i slobodno progovore jezikom kojim su govorili samo u par zabiti. Sad nestrpljivo čekaju da krenu na kolektivno opismenjavanje.

sentinel26
Gramatika i standardizacija crnogorskog jezika je završena, svi eventualni problemi i poteškoće pripadaju državnim organima Crne Gore i oni će ih rješavati kako znaju i umeju.

Ako je i standardizovan jezik i napravljen pravopis koliko Crnogoraca zna taj jezik? Zna li bar 50?
Da li Vi govorite taj jezik? Učite li decu da kažu: "Napoj mene konja"? Znate li tu gramatiku i nova slova, ili ste nepismeni?

sentinel26
Nijeste pročitali cijeli moj tekst, pa ću ponoviti - u mojoj, u kući mojeg oca i djeda se zborilo samo crnogorski...

Je li se govorilo i pisalo s ś i drugim novim slovima?

sentinel26
Za odgovore na preostala vaša pitanja obratite se lingvistima...

Mislite političarima?
Inner Party Inner Party 13:00 15.08.2010

Problem je u tome ...

... sto smo se isto ovako smejali Hrvatima pre dvadesetak godina i eto hrvatski jezik se sada fakat. Kao i bosnjacki jezik. Za dvadesetak godina isto ovako ce i crnogorski jezik biti fakat. Milsim da sve proizilazi iz zelje okolnih naroda da ne priznaju da se u stvari koriste srpskim jezikom, ili srpsko-hrvatskim jezikom. A to priznacete nije nas problem.
cbronson cbronson 13:44 15.08.2010

Re: Problem je u tome ...

Inner Party
... sto smo se isto ovako smejali Hrvatima pre dvadesetak godina i eto hrvatski jezik se sada fakat. Kao i bosnjacki jezik. Za dvadesetak godina isto ovako ce i crnogorski jezik biti fakat. Milsim da sve proizilazi iz zelje okolnih naroda da ne priznaju da se u stvari koriste srpskim jezikom, ili srpsko-hrvatskim jezikom. A to priznacete nije nas problem.

morate razumeti te ljude, oni su ulozili ogroman napor i podneli ogromne zrtve u stvaranju izmisljenih nacija, falsifikujuci istoriju, menjajuci veru za veceru, priklanjajuci se raznim pokretima kojima su jedva kraj docekivali.

sada kada su dobili izmisljene nacije, kada su promenili vere, kada su iscrtali izmisljene granice, shvatili su da im je ostao jos jedan mali problem - jezik.

kako da gradjanima tih drzavica i pripadnicima tih nacija i vera objasne da svi oni, tako novonastali, sveze umiveni nacionalnim ponosom i zadojeni mlekom cistog jednonacionalnog patriotizma govore omrznutim jezikom prezrene nacije, nacije koja je kriva za sve njihove nedace u daljoj i blizoj falsifikovanoj istoriji.
sentinel26
Kako i kojim jezikom se u to vrijeme govorilo i pisalo u Srbiji, a kako u Hrvatskoj..?
Ima samo jedan mali problem - oni se više o tome ne pitaju i ne odlučuju...

... kako je to lepo objasnio nas sjenti... nije bitno kako je nesto nastalo i kako se to tada zvalo, to je proslo vreme... a vreme sadasnje pripada nama koji cemo odluciti i sta ce se danas misliti o onome sto je nekad bilo i kako ce se to danas zvati.
jinks jinks 13:21 15.08.2010

Evo jos jednog

detalja koji bi mogao da bude interesantan.

Na poledjini jednog proizvoda za svakodnevnu upotrebu uglednog svetskog proizvodjaca data su uputstva za upotrebu na vise jezika.

Jezici su grupisni na sledeci nacin:

ALB ME EKSTRAKTE NATYRORE ...
BG С НАТУРАЛЕН ЕКСТРАКТ ...
HR BiH MNE S PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...
SLO Z NARAVNIMI IZVLEČKI ...
SRB SA PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...
elis elis 13:39 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

jinks
detalja koji bi mogao da bude interesantan.

Na poledjini jednog proizvoda za svakodnevnu upotrebu uglednog svetskog proizvodjaca data su uputstva za upotrebu na vise jezika.

Jezici su grupisni na sledeci nacin:

ALB ME EKSTRAKTE NATYRORE ...
BG С НАТУРАЛЕН ЕКСТРАКТ ...
HR BiH MNE S PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...
SLO Z NARAVNIMI IZVLEČKI ...
SRB SA PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...



Jinks, ukoliko ugledni svetski proizvođač koliko sutra, vođen merkantilnim i marketinškim razlozima, pregrupiše ove jezike, hoćeš li ga i onda navesti kao jezikoslovni dokaz?
Kakogod, ja ne bih proizvođača preparata za pranje genitalija uzimao kao osnov za diskusije o imenu jezika.
I još jedno pitanje: šta u stvari znači 'svetski proizvođač'? Da celi svet učestvuje u proizvodnom procesu? Da ima proizvodne pogone u celom svetu? Zar ne bi bilo mrvičak valjanije, mada ni to nije posve objašnjavajuće, reći 'ugledni svetski ponuđač'? Ili trgovac, svejedno.
jinks jinks 13:48 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

Ne razumem vas komentar.

Prepisao sam ono sto pise, nista vise.

I koliko znam radi se o svetskom brendu.

A sto su bas tako grupisali jezike, verovatno neki razlog postoji ... jer to bi pre svega trebalo da budu pragmaticni ljudi.


mlekac mlekac 14:16 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

jinks
Ne razumem vas komentar.

Prepisao sam ono sto pise, nista vise.

I koliko znam radi se o svetskom brendu.

A sto su bas tako grupisali jezike, verovatno neki razlog postoji ... jer to bi pre svega trebalo da budu pragmaticni ljudi.



Oni grupisu prema geografiji...

Nista vise.

Ovo je proizvod za podrucje Balkana.

Nema tu nikakve visoke filozofije.
elis elis 14:38 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

jinks
Ne razumem vas komentar.

Prepisao sam ono sto pise, nista vise.

I koliko znam radi se o svetskom brendu.

A sto su bas tako grupisali jezike, verovatno neki razlog postoji ... jer to bi pre svega trebalo da budu pragmaticni ljudi.




Evo, vidim da je mlekac odgovorio neuporedivo izravnije i preciznije no što bih ja mogao.
Naravno da su pragmatični ljudi, o tome i jeste bilo reči. A kao pragmatičnim trgovcima, veruješ li odista da im je stalo do jezikoslovstva? Ili da uz što manje peripetija plasiraju svoj proizvod?
Nikavih ovde zaumnih i skrivenih razloga nema. Ili veruješ da u timu koji za 'uglednog svetskog proizvođača' dizajnira ambalaže radi i nekoliko slavom ovenčanih filologa?
Pitanje koje sam ti postavio ranije malčice ću razgolititi. Ukoliko na narednom preparatu pronađeš ovakvo grupisanje:

ALB ME EKSTRAKTE NATYRORE ...
BG С НАТУРАЛЕН ЕКСТРАКТ ...
HR S PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...
SLO Z NARAVNIMI IZVLEČKI ...
BiH MNE SRB SA PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...


da li ćeš i onda uzeti ga kao dokaz 'nečega'? Pa ma šta to 'nešto' bilo.
jinks jinks 15:05 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

Nisam to naveo kao dokaz bilo cega. Prosto, bilo mi je interesantno kao takvo.
vludvig vludvig 17:14 15.08.2010

Re: Evo jos jednog

Postoji razlog (što su tako napisali) a on je njihova neobrazovanost.

A to što je u jednoj varijanti predlog s a u drugoj duže sa je potpuno isto.
Kakva budalastost svetskog brenda.
wukadin wukadin 13:39 16.08.2010

Re: Evo jos jednog

ALB ME EKSTRAKTE NATYRORE ...
BG С НАТУРАЛЕН ЕКСТРАКТ ...
HR BiH MNE S PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...
SLO Z NARAVNIMI IZVLEČKI ...
SRB SA PRIRODNIM EKSTRAKTIMA ...


Па бар да су за српски ставили ћирилицу.
И да, није неважно.
razmisljam razmisljam 17:13 15.08.2010

У својој авлији

свако има право да се понаша како хоће. Одвоље му, штоно рек'о Лала.
Мислим да се не треба претерано узрујавати око ове приче. Свако чудо за три дана. А поучена посматрањем хрватског језичког експеримента, склона сам да поверујем да ће и црногорски временом наћи праву меру која ће испеглати тренутно штрчеће екстреме. Само треба сачекати да надобуднијем акаденмицима и лингвистичарима дојади играти се језикословнијех игрица. Говорни језик ће се лако снаћи и прихватити најлогичнију варијанту, ма шта правила прописивала ( и свакако да га је теже мењати, дочим се правила промене часком ).
Такође, мањинама у сваком случају треба дати оно што им следује ако желимо да збиља будемо демократско друштво, ма колико то коштало и ма како се несврсисходним чинило. Мислим да се на дуже стазе свакако исплати.
Kraja Kraja 02:19 16.08.2010

...kad...

...budete placali prevodioca da vam prevede "dobar dan" na cg/hr/bih/sr videcete kome se to na "duze staze svakako isplati"...
razmisljam razmisljam 02:54 16.08.2010

Re: ...kad...


Мало ли смо се глупости до сада наплаћали. Мислим да ова није ни највећа ни најскупља.
Зарад мира у кући неке ствари се морају урадити. Ако Црногорци у овој држави ( или Хрвати, Бошњаци... ) имају од државе загарантовано право да се служе својим језиком, ма колико то нама изгледало (траги)комично, онда треба и да га добију. Мени се та идеја не допада претерано, али сматрам да и у овом случају треба поступити на исти начин као и са осталим мањинама.

NNN NNN 17:16 15.08.2010

Poznat primer

lične zamenice - ja, ti, sebe, se - u genitivu, dativu, akuzativu i vokativu imaće nastavak e, pa će biti: "Daj mene tu knjigu" ili "Tebe ću vrnuti oni dug"!
To znači da rečenica na srpskom
"Napoj m(en)i konja"
prevedena na "crnogorski" glasi:
Napoj mene konja.


cbronson cbronson 17:44 15.08.2010

Re: Poznat primer

Napoj mene konja.


reci - napoj mene konja - na crnogorskom je marker neznanja i nepismenosti.
mlekac mlekac 18:15 15.08.2010

Re: Poznat primer

cbronson
Napoj mene konja.


reci - napoj mene konja - na crnogorskom je marker neznanja i nepismenosti.


Bronsone, ovim komentarom samo pojacavas moje sumnje da je Hari pokrenuo ovu temu ne bi li nam se blogokolega Krkar konacno oglasio posle svog posetno zasluzenog odmora.

A izgleda da Hari nije jedini kome Krkar nedostje...
cbronson cbronson 18:34 15.08.2010

Re: Poznat primer

Bronsone, ovim komentarom samo pojacavas moje sumnje da je Hari pokrenuo ovu temu ne bi li nam se blogokolega Krkar konacno oglasio posle svog posetno zasluzenog odmora.

A izgleda da Hari nije jedini kome Krkar nedostje...


da, bas mi nedostaje,
... njegova smirenost i predanost dijalogu i snazi argumenata...

a ne ovi ovde komentatori, sve same nabusite i arogantne drkadzije...
freehand freehand 22:19 15.08.2010

Re: Poznat primer

cbronson
Napoj mene konja.


reci - napoj mene konja - na crnogorskom je marker neznanja i nepismenosti.

Ih, to Bosanci rade mnogo elegantnije; uvek se setim kad Mitra utrčava na teren da na utakmici odbrani svog Milenka od grubog halfa protivničkog vičući:
"Hajvane, silazi s muža u mene!"
Mada je ovde "u mene" u svojstvu prisvojnog prideva, i značenja "mog".
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:11 15.08.2010

Ja da izvestim

kako je na Ubuntu-u.

Jezik tastature se menja promenom keyboard layouta i to po dva kriterijuma, Country i Language. Kada izabereš by Country, od skoro se može naći Montenegro i to izgleda ovako

By urosg3 at 2010-08-15
To je novina, pretpostavljam da je hronično neaktivni LoCo tim Crne Gore preduzeo korake da se i CG nađe u ovom spisku. Ubuntu se baš nije zapatio u CG pretpostavljam da je previše alternativan... Elem u izboru by language slika je drugačija, Montenegro language nije dostupan, nema ga u listi, avaj. Ali zato Serbian ima insprativnu sliku da vidimo? Evo stiže:

By urosg3 at 2010-08-15
Imajući u vidu ovu činjenicu
Crnogorci "neće da imaju", oni već imaju svoj jezik i hoće da ga zovu svojim imenom - crnogorski.

i da je autohton, utemeljen i već šta sve ne, pitam se kako ljudi iz LoCo tima Montenegra nisu ispravili ovaj očigledan propust, da kad su već učini napor da dodaju državu nisu dodali nešto toliko samo po sebi jasno i prepoznatljivo, stub te države jezik.
Hoće li neko iz Montenegra prijaviti grešku na Lanchpadu? A da bude iz Montenegra ili da to uradim ja? Nema problema, hoću, nije meni teško, dogovor na privatnu poruku.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:40 16.08.2010

Re: Ja da izvestim

I još da dodam, ova Montenegro tastatura nema ni jednog slova ili bilo čega različitog od srpske. O novim slovima ni traga ni glasa, dakle neko se potrudio da ubaci ime države, mrzelo ga da se bakće sa slovima i jezikom. A to, dragi moji pokazuje koliko je sve ovo besmisleno i ime jezika i koliko su vredni "branioci/branitelji" jezika i koliko je plitka cela priča.
Ponuda i dalje stoji ukoliko hoćete da vam poklonimo tastaturu i jezik javite se na pp. Usput i na prethodni poziv niko se nije odazvao, ne verujem da će i na ovaj. Elem, branioci Montenegro autohtonog jezika preduzmite mere, prebaciće vam layout u podgrupu Italy ionako vam je patriotski usklik na `talijanskom.
sixx sixx 22:26 15.08.2010

Titlovi i sinhronizacija

Ako se donese zakon po kome bi se strani filmovi i serije sinhronizovali, umesto da se titluju, da li će se to odnositi i na CRO, BIH i MNE, ili ne? Možda bi i tekstove blogera koji pišu na, recimo crnogorskom, trebalo prevesti na srpski pre objavljivanja. Da recimo, blog može da se piše samo na srpskom i engleskom, pa ko ne zna, nek se skloni (i taj engleski mi je sumnjiv, ali 'ajde).

Kako bi mogao da se zove taj naš BCMS jezik, a da većini ne bude gadno da mu izgovori ime?
freehand freehand 01:16 16.08.2010

Ako ništa...

... sad bar Šako Polumenta ne mora na srpskom da pjeva!
Pa da baš nikakve druge hasne od ovog đetićkog osvajanja jezičke slobode nema - malo li je?!
dirtyharry dirtyharry 08:16 16.08.2010

Kolko komentara od sinoc

Deco eve, me u Spaniji.
Budite dobri.

Gazda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:51 16.08.2010

Samo jedan hrv. diplomata govori srpski

Prema službenim podacima sa sajta Ministarstva spoljnih poslova i evropskih integracija Hrvatske, od svih hrvatskih ambasadora i konzula raspoređenih po celom svetu, samo jedan od njih govori srpski jezik. To je Žarko Plevnik (66), generalni konzul Hrvatske u Nemačkoj sa sedištem u Hamburgu. izvor
freehand freehand 10:01 16.08.2010

Re: Samo jedan hrv. diplomata govori srpski

Vojislav Stojković
Prema službenim podacima sa sajta Ministarstva spoljnih poslova i evropskih integracija Hrvatske, od svih hrvatskih ambasadora i konzula raspoređenih po celom svetu, samo jedan od njih govori srpski jezik. To je Žarko Plevnik (66), generalni konzul Hrvatske u Nemačkoj sa sedištem u Hamburgu. izvor

Sreća je da su naše diplomate poliglote širokog obrazovanja te da (skoro) svi govore/čitaju/pišu hrvatski!
Eda bi naši kontakti bili puni sadržajnog razumevanja. A da u komunikaciji ne moramo koristiti treći jezik, nematernji obema stranama.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:01 16.08.2010

Re: Samo jedan hrv. diplomata govori srpski

Zašto ne i treći?
S obzirom da i hrvatski i naši diplomati znaju bošnjački, mogu se sporazumevati na bošnjačkom.
freehand freehand 13:24 16.08.2010

Re: Samo jedan hrv. diplomata govori srpski

Vojislav Stojković
Zašto ne i treći?
S obzirom da i hrvatski i naši diplomati znaju bošnjački, mogu se sporazumevati na bošnjačkom.

Ok za bošnjački, ali koja varijanta?
Mis'im, ako krenemo u elaboraciju...
Da ne čačkamo, ipak?
Heben je taj sendvič, ne bih da ljude iz Bosne opet u njega guram, makar i u ovako benignoj varijanti.
wukadin wukadin 12:11 16.08.2010

Dva pitanja

Biću kratak
1) Ako sam dobro ispratio, ćirilica je "ravnopravna" i u crnogorskom, međutim u Wordu pod specijalnim simbolima ne vidim ćiriični pandan za Ś. Hoće li se nešto uraditi tim povodom?
2) Da li je profesor Krkar i dalje pri svojim nakaradnim tezama o tome da politika može legitimno da stvara jezik?

Za Śetinela ne pitam, proveriću sam ima li ga.
A ja da podsetim na ono šta sam već govorio. Videh da je i V.S. Karadžić svojevremeno rekao nešto slično - otprilike: sav štokavski govor je srpski jezik.
mlekac mlekac 13:47 16.08.2010

Re: Dva pitanja

wukadin
Biću kratak
1) Ako sam dobro ispratio, ćirilica je "ravnopravna" i u crnogorskom, međutim u Wordu pod specijalnim simbolima ne vidim ćiriični pandan za Ś. Hoće li se nešto uraditi tim povodom?
2) Da li je profesor Krkar i dalje pri svojim nakaradnim tezama o tome da politika može legitimno da stvara jezik?

Za Śetinela ne pitam, proveriću sam ima li ga.
A ja da podsetim na ono šta sam već govorio. Videh da je i V.S. Karadžić svojevremeno rekao nešto slično - otprilike: sav štokavski govor je srpski jezik.


Sezona godisnjih, Vukadine...

Krkar se odmara negde na moru, a vidim i gazda na blog zbrisao u Spaniju.

Izgleda da ce tema morati da se 'povampiri' najesen, kako bi svi imali prilike da ucestvuju.
wukadin wukadin 14:04 16.08.2010

Re: Dva pitanja

Pa i ja čekam jesen ali na jednom drugom sajtu, gde se objavljuju literalni radovi.
Uskoro idem na letovanje u zemlju koja nije priznala "Kosova".
Eto da budem malo ličan i reklamer.
Mada... sad imam vremena, a na jesen da li ću imati.
Primetio sam da su mi ovde najslađe teme identiteta (ne samo nacionalnog), jezika i istorije.
background noise background noise 14:22 16.08.2010

Cesto sam poslom u Podgoricu

I slusam radio dok se vozim, smesno zvuci kad cujete reportera kako intrvjuise prolaznike, on prica novogovor a sagovornici normalno.

Pri cemu pod "normalno" ne podrazumevam govor Beograda, ili Krusevca, ili Pirota nego spontani govor Podgoricana u odnosu na koji govor reportera zvuci kao Top Lista Nadrealista.

I pored toga kako sve to meni zvuci, moj stav je da razvoj zbivanja oko jezika treba prepustiti Crnogorcima, ako meni koji sam tamo svake nedelje ne smeta, ne znam zasto bi tebi. A i zasto bi mi smetalo?

NNN NNN 15:03 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

Prijateljica iz Podgorice kaže da "ś" govore samo "seljaci Zećani"
sentinel26 sentinel26 15:20 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

background noise
I pored toga kako sve to meni zvuci, moj stav je da razvoj zbivanja oko jezika treba prepustiti Crnogorcima, ako meni koji sam tamo svake nedelje ne smeta, ne znam zasto bi tebi. A i zasto bi mi smetalo?


Možda u tome i jeste problem.

Ovi što ne idu u Crnu Goru često (ili nikako ) no su im destinacije Bodrum, Halkidiki i Palma de Madžorka imaju problem.

Većina ovih kojima smeta crnogorski jezik nijesu u stanju da pročitaju neka pisma napisana na "čistom" srpskom jeziku.
Naprimjer:
1) Pismo Nevene Petrušić zaštitnika/ce ravnopravnosti ministarstvu za ljudsku ne/ravnopravnost; i

2) Intervju Verice Barać, predsednice Saveta za borbu protiv korupcije Srbije.

Prije 3 dana jedna gimnazijalka koja ljetos pomaže (i zaradjuje ) na recepciji jednog hotela u Crnoj Gori, na pitanje novinara :
- "Koje strane jezike najbolje poznaješ"
- reče :
"Najbolje srpski i ruski a solidno poznajem i engleski".

Siroti novinar, nenaviknut, morao je progutati poveliku knedlu ...

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:29 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

Prijateljica iz Podgorice kaže da "ś" govore samo "seljaci Zećani"

sećam se pobednice VIP BB kod nas, ona barbika, vip frizerka iz nikšića. ovako je govorila: "ja sam šućela, šućela, al' sad ću da reknem" :) tu imamo taj tj kao ć, ne?
Filip2412 Filip2412 15:32 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

u okolini uzica, odakle su mi baba & deda govori se to meko sh.... meni to super, volim taj dijalekt
koksy koksy 16:05 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

BebaOdLonchara
Prijateljica iz Podgorice kaže da "ś" govore samo "seljaci Zećani"

sećam se pobednice VIP BB kod nas, ona barbika, vip frizerka iz nikšića. ovako je govorila: "ja sam šućela, šućela, al' sad ću da reknem" :) tu imamo taj tj kao ć, ne?

U mom starom kraju se nekad govorilo "ja sam ćućela, ćućela pa ću sad voj da kajem"
Inače, voj je skraćeni oblik od vojka (ovde). To ti ide ovako:
vojka-voj (ovde)
nojka-noj (onde)
tujka-tuj (tu).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:10 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

vojka-voj (ovde)
nojka-noj (onde)
tujka-tuj (tu).

džizs!
bubamarac bubamarac 16:35 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

"I slusam radio dok se vozim, smesno zvuci kad cujete reportera kako intrvjuise prolaznike, on prica novogovor a sagovornici normalno."

Sigurno taj reporter koristi i ono frljavo "R", kao i svi crnogorski politicari.
Fakat, sto nisu i to frljavo R uveli kao novo slovo??

shumska shumska 17:27 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

Fakat, sto nisu i to frljavo R uveli kao novo slovo??


frljavo R!!!
koksy koksy 19:19 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

Fakat, sto nisu i to frljavo R uveli kao novo slovo??

Jest, pa posle da se Francuzi bune!
blogovatelj blogovatelj 21:13 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

U mom starom kraju se nekad govorilo "ja sam ćućela, ćućela pa ću sad voj da kajem"
Inače, voj je skraćeni oblik od vojka (ovde). To ti ide ovako:
vojka-voj (ovde)
nojka-noj (onde)
tujka-tuj (tu).


A koji je to kraj?
Filip2412 Filip2412 21:51 16.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

Prije 3 dana jedna gimnazijalka koja ljetos pomaže (i zaradjuje ) na recepciji jednog hotela u Crnoj Gori, na pitanje novinara :
- "Koje strane jezike najbolje poznaješ"
- reče :
"Najbolje srpski i ruski a solidno poznajem i engleski".
Siroti novinar, nenaviknut, morao je progutati poveliku knedlu ...

A nestrpljiva je da pocne sa ucenjem crnogorskog, jedva ceka da izadje gramatika i da se objave sva slova

Nego zasto knedla, odakle je bio siroti novinar, sa Tajlanda?
koksy koksy 07:57 17.08.2010

Re: Cesto sam poslom u Podgoricu

blogovatelj
U mom starom kraju se nekad govorilo "ja sam ćućela, ćućela pa ću sad voj da kajem"
Inače, voj je skraćeni oblik od vojka (ovde). To ti ide ovako:
vojka-voj (ovde)
nojka-noj (onde)
tujka-tuj (tu).


A koji je to kraj?


Ma beži, bre! Pa da posle bude "imam prijinog kuma, i on kaže da si suđen za silovanje maloletnica..."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana