Društvo

Upis u predškolsko: drama u četiri čina

Krugolina Borup RSS / 24.08.2010. u 11:20

ucionica.jpgČin 1

Posle nekoliko neuspelih pokušaja da u maju mesecu dobijem bilo kakvu informaciju o upisu u predškolski program koji se organizuje u osnovnoj školi koja mi je pod prozorom, izuzev što su me iznova upućivali na direktorku koje nikad nije bilo u kancelariji kad bih je u njoj potražila, juče konačno u istoj uspem da je navatam.

Dobar dan.

Dobar dan.

Došla sam da upišem dete u predškolsko.

Žao mi je, nema mesta, ja sam to već u aprilu završila.

Izvinjavam se, ama ja nisam znala da je upis u aprilu, dete mi nije išlo u vrtić, niko me nije obavestio da je upis u aprilu, a nisam nešto videla ni da su u vestima objavljivali na sva zvona. A pratim vesti.

Žao mi je, nema mesta.

Ali, koliko ja znam, predškolsko je OBAVEZNO. Šta ja sad da radim? Ajte vi meni dajte napismeno da ne možete da ga primite, pa ja neću ni da ga upisujem, a taj papir ću da priložim prilikom upisa u školu umesto potvrde da je završio predškolsko.

Jao, pa nemojte, znate da se plaća kazna?!

Znam, platiću.

Jao, pa nemojte toga da ga lišavate, predškolsko je važno.

Pa, šta da radim kad nema mesta?

Zovite vi centar za predškolske ustanove "11. april". Oni će vam reći gde ima mesta na Novom Beogradu, pa ga tamo upišite.

Znam, ali, vi ste mi 5 metara od kuće. Vi ste mi pod prozorom.

Žao mi je, nema mesta. Trebalo je da dođete ranije. Ja jedino mogu da ga stavim na listu čekanja, ako neko otkaže.

Ajte, stavite, molim vas. I baš vam hvala, i hvala vam na odvojenom vremenu.

Doviđenja.

Doviđenja.

Idem kući nevesela, sve samu sebe usput psujući što još u aprilu nisam vidovito osetila da treba dete da upišem u predškolsko. Sad mi je đavo kriv što nema mesta. Sad ću morati da ga vucaram po autobusima ko zna gde. Valjda neće u Batajnicu da me šalju, kuku meni?! A možda nešto bude od te "liste čekanja"? Možda bih mogla da to malo poguram? Možda da pošaljem dete sa nekom saksijom cveća sutra da je šarmira? Mogao bi i nešto da joj nacrta? Ili da potražim vezu? U stvari, pa ja imam vezu! Ajde što je komšija pominjao da zna direktorku, nego mi je i kum rekao da mu sestra od strica predaje u toj školi. Ali, KAKO da potegnem vezu? Par godina već solim pamet po blogu i šire, kritikujem takvo ponašanje i tvrdim da ova zemlja našoj deci ništa neće valjati sve dok je tih veza, vezica i korupcije. I sad da potežem vezu za primer tom istom detetu?!

E, pa Krugolina, sama si sebi čorbu skuvala, pa je sad kusaj! Ajde, lepo, zovi tu centralu predškolskih ustanova da vidiš gde još ima mesta. Valjda nije rasprodato sve sem Batajnice...

***

Čin 2

Izguglam centralu predškolskih ustanova "11. april", nađem sve kontakte podatke, te zovem. Dobijam vezu iz prve (magija!). Javljaju se posle drugog zvona (magija, magija!)

Dobar dan.

Dobar dan.

Takva i takva stvar, škola pod prozorom, kažu da sam zakasnila, nema mesta, da se javim vama.

Ništa niste zakasnili, ne brinite. Baš me čudi da su vas odbili.

? Kako to mislite? Hoćete da kažete da nisu smeli da me odbiju? Pa meni direktorka kaže da je ona još u aprilu završila celu stvar.

A što ste išli kod direktorke, pa ima komisija za upis u predškolsko?

Pa, otkud znam, tako su mi rekli još u maju kad sam dolazila, da je ona nadležna za upis. Hoćete da kažete da ja imam pravo da insistiram da mi dete upišu u tu školu?

Ne znam, mi smo nadležni za vrtiće, ali predškolsko je obavezno. Probajte da kontaktirate nekog drugog u školi: pedagoga, psihologa... Da li imate pristup internetu?

Imam! (Hvaljen Isus i Devica Marija da mene ikad iko iz bilo kakve državne službe pita za internet!)

Zapišite adresu našeg vebsajta...

Imam adresu, pa tako sam i kontakt telefone našla, evo dok pričamo gledam u vaš vebsajt!

Odlično. Imate stranicu sa informacijama o konkursu za upis. Tu vam je i prijava koju treba da popunite i da nam pošaljete. Odmah mogu da vam kažem da su vama najbliži ili vrtić u  61. bloku ili vrtić u 45. bloku.

Jao, pa to mi je 4 autobuske stanice odavde, a ona škola mi pod prozorom... (kažem, a mislim se: hvala Bogu da nije Batajnica!)

Popunite prijavu, pa pošaljite na našu adresu: Pariske komune... (Više je i ne slušam, ne zapisujem. Pa, imam na vebsajtu!)

Hvala vam najlepše. Doviđenja.

Doviđenja.

***

Čin 3

Odštampam obrazac prijave, počnem da popunjavam, ama mi đavo ne da mira... Šta je ona mislila da kaže kad je rekla: "Baš me čudi da su vas odbili"? Možda nisu imali pravo da me odbiju? Ma, daj da ja to proverim - za svaki slučaj. Daj da vidimo šta kažu na sajtu Ministarstva prosvete.

Izgluglam, čitam, ne verujem svojim očima.

Kažu: "Pohađanje programa je besplatno i roditelj ima pravo da izabere dečiji vrtić, odnosno osnovnu školu, u koju će da upiše dete."

Aiiiiiiiiiii, fatamorgana! Ovo zvuči suviše dobro da bi bilo istinito.

Daj da ja proverim "primarni izvor informacija", tj. Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Izguglam, čitam.

Član 97, stav 4: "Roditelj, odnosno staratelj čije dete nije obuhvaćeno vaspitno-obrazovnim radom u predškolskoj ustanovi, dužan je da upiše dete starosti od pet i po do šest i po godina u predškolsku ustanovu, odnosno osnovnu školu koja ostvaruje pripremni predškolski program, s tim da ima pravo da izabere predškolsku ustanovu, odnosno osnovnu školu."

Aiiiiiiiiiii, fatamorgana!

Pa, ovo drastično menja stvar! Ama, još uvek mi zvuči suviše dobro da bi bilo istinito. Daj da ja, za svaki slučaj, nazovem Ministarstvo prosvete, da mi oni to potvrde.

Zovem. Dobijem vezu iz prve (magija!). Javljaju se posle drugog zvona (magija, magija!).

Dobar dan.

Dobar dan.

Takva i takva stvar, škola pod prozorom, kažu nema mesta, čitam Zakon, on kaže da mogu da insistiram. Ko je u pravu?

Vi ste u pravu, ispravno tumačite zakon. Ali znate, kod nas su Zakon i stvaran život ponekad dve različite stvari.

Znam, kako ne znam. I shodno tome, mogu da izaberem ili trenutni "stvaran život", tj. da tražim vezu, ili pak "budući stvaran život kakav želim za svoje dete", tj. da insistiram na poštovanju Zakona. Ako vi meni kažete da meni Zakon daje to pravo, ja ću na njemu da insistiram, zato što od ove zemlje ništa nema da bude sve dok mi građani ne počnemo to da radimo.

Shvatam vas. Najbolje bi bilo da vi sutra zovete Školsku upravu Beograd, zapišite telefon, tražite Gordanu Cvetković, objasnite joj situaciju, oni su nadležni za sprovođenje Zakona. Ne bi trebalo da bude nikakvih problema da upišete dete u tu školu, ali ako slučajno bude, zovite opet nas.

Najlepše vam hvala. Doviđenja.

Doviđenja.

***

Čin 4

I bi jutro.

Zovem Školsku upravu Beograd, dobijam vezu iz prve (magija!), javljaju se posle drugog zvona (magija! magija!).

Dobar dan.

Dobar dan.

Imam neka pitanja oko upisa u predškolsko, iz Ministarstva prosvete su me uputili na gospođu Gordanu Cvetković.

Jaooooo, ona vam je toliko preopterećena poslom, nisam sigurna da ćete je dobiti, ali sačekajte da vas prebacim.

Čekam. Traje.

Nisam uspela da vam prebacim vezu, niko se ne javlja u kancelariji.

Možda možete vi da mi pomognete?

Ne mogu, sigurno, ja samo radim na centrali. Sačekajte da probam da vas prebacim na drugo mesto, možda je tamo.

Čekam. Traje.

Dobar dan.

Dobar dan.

Takva i takva stvar, škola pod prozorom, kažu da sam zakasnila, da nema mesta, Zakon kaže da mora da ima, iz Ministarstva prosvete su me uputili na vas.

Niste zakasnili. Ko vam je to rekao?

Pa, direktorka škole.

A što direktorka?

Pa, kad sam išla u maju da se raspitam za upis, rekli mi u školi da je ona nadležna za upis, a ona nije bila tu, tek juče sam uspela da je nađem.

A ko vam je rekao da je ona nadležna?

Pa, službenice u školi... sedele su u kancelariji na kojoj piše "Računovodstvo" kad sam dolazila u maju, jedino su one bile tu, nisam imala koga drugog da pitam.

Jel' to TA I TA škola?

Jeste, kako znate?!

Dajte mi ime deteta i telefon. Njih i zbog nekih drugih stvari treba da zovem. Ne mogu da vam obećavam da ću vam se javiti baš još danas, ali svakako se čujemo. Vi imate pravo da upišete dete u predškolski program koji vam je najbliži, a to je za vas osnovna škola koja vam je pod prozorom. Uostalom, oni imaju dve grupe, ne vidim u čemu je problem.

Hvala vam puno! Doviđenja.

Doviđenja i čujemo se.

***

Naravoučenije:

Ako misliš da ova država išta sutra valja tvom detetu, ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu, nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema. Biće jednog dana nešto od njih. Za našu decu.

 



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 11:42 24.08.2010

Gnjavator


Pisao sam o slicnom problemu na svom blogu: "Gnjavator"

Dok ih nacisto ne ugnjavimo, ignorisace nas.

Zato, informisanost, upornost, ljubaznost.

I, neka znaju da cemo da ih teramo do Strasbura..
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:45 24.08.2010

Re: Gnjavator

I, neka znaju da cemo da ih teramo do Strasbura


Ma, internet će njima glave doći, mnogo pre Strasbura...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:20 24.08.2010

Re: Gnjavator

Krugolina Borup
I, neka znaju da cemo da ih teramo do Strasbura


Ma, internet će njima glave doći, mnogo pre Strasbura...


i sincerely doubt so.

zemlja čijoj deci su potrebne veze se jebenim političarima da bi išla u obdanište je žalobna, ali žalobna.

osim ako ne smisle da se izjadaju evropljanima da im ovi naprave obdaništa da bude za 10/10 dece mesta.
vladaxy vladaxy 11:45 24.08.2010

Naravoučenije 2

Ukinuti obavezni predškolski program....Država treba da ima što manje nadležnosti u našim životima. Ne mogu neke birokrate po raznim ministarstvima bolje da znaju od mene šta je dobro za mene i moju porodicu (npr. obrazovanje, zdravstvo, kultura...).

Kao što ni mene ne zanimaju porodice tih birokrata i njihov svakodnevni život...
tom tom 11:58 24.08.2010

Re: Naravoučenije 2

Pozdravljam.U Češkoj na primer, deca mogu do 4-og razreda da uče kući, ako roditelji žele da ih sami podučavaju. Samo polažu na kraju ispit po obaveznom programu...
Jukie Jukie 15:12 24.08.2010

Re: Naravoučenije 2

tom
Pozdravljam.U Češkoj na primer, deca mogu do 4-og razreda da uče kući, ako roditelji žele da ih sami podučavaju. Samo polažu na kraju ispit po obaveznom programu...

Kad smo već kod toga, kada je kod nas uvedeno pravilo da dete mora da ide u predškolsko pre polaska u prvi razred? Ja se dobro sećam da sam te godine bio kući a ne u vrtiću. Vrtić sam gledao na TV (kockica, kolariću paniću, čik pogodi ko sam).
tom tom 11:55 24.08.2010

internet će njima doći glave

Ali znate, kod nas su Zakon i stvaran život ponekad dve različite stvari.


Ovo je sjajno....
markonio92 markonio92 12:10 24.08.2010

Re: internet će njima doći glave

Ovo je još sjajnije:

Daj da ja, za svaki slučaj, nazovem Ministarstvo prosvete, da mi oni to potvrde.
....
Ali znate, kod nas su Zakon i stvaran život ponekad dve različite stvari.


nsarski nsarski 12:35 24.08.2010

Re: internet će njima doći glave

internet će njima doći glave

A blog B92 ce da ih sahrani. Go Kru, go Kru!!!
malasneki malasneki 12:31 26.08.2010

Re: internet će njima doći glave

nsarski
internet će njima doći glave

A blog B92 ce da ih sahrani. Go Kru, go Kru!!!

Bravo Kru, sjajan primer

btw Internet je srpski neprijatelj No1
mikimedic mikimedic 12:06 24.08.2010

...

Ako misliš da ova država išta sutra valja tvom detetu, ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu, nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema. Biće jednog dana nešto od njih. Za našu decu.



i tebi, i gordani cvetkovic.
niccolo niccolo 22:47 24.08.2010

Re: ...

nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema

I od mene za ovaj stav. To je mentalitet koji je potreban...
antioksidant antioksidant 12:07 24.08.2010

:)

Vi ste u pravu, ispravno tumačite zakon. Ali znate, kod nas su Zakon i stvaran život ponekad dve različite stvari.

те с ким си причала одмах за руку и у министарство здравља да их запослимо тамо

dobro (sе) raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema.
4krofnica 4krofnica 12:43 24.08.2010

Re: :)

ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu
Kru d Verujuca

Vi imate pravo da upišete dete u predškolski program koji vam je najbliži, a to je za vas osnovna škola koja vam je pod prozorom

miloradkakmar miloradkakmar 12:24 24.08.2010

Birokratija

i računa na odustajanje dolaskom na prvu prepreku. Ljudi i ne znaju da je mogu da savladaju , kao i sve naredne.
Ti si živi dokaz da nisu nesvladive.

Srećno !
maca22 maca22 12:37 24.08.2010

Re: Birokratija

Kru, kao i uvek
mlekac mlekac 12:33 24.08.2010

Ne bi da ti kvarim veselje...

Al' ne zaboravi da je ovo TEK pocetak.

Mislim, u koju ces skolu iduce godine da upises dete? U tu istu koja ti je pod prozorom? Kod te iste direktorke?

Smatraj ovo kondicionim treningom...

maca22 maca22 12:39 24.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

Kako u maju nije bilo nikog? Pa još traje školska godina.
Jukie Jukie 15:08 24.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

mlekac
Al' ne zaboravi da je ovo TEK pocetak.Mislim, u koju ces skolu iduce godine da upises dete? U tu istu koja ti je pod prozorom? Kod te iste direktorke? Smatraj ovo kondicionim treningom...

Tu se slažem... ali Krugolina će da počisti tu školu pa će da bude cakum-pakum.
(ima odmah da odem da se zaposlim tamo)
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:15 24.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

Mislim, u koju ces skolu iduce godine da upises dete? U tu istu koja ti je pod prozorom? Kod te iste direktorke?


Misliš da nisam o tome razmišljala? Naravno da jesam. Svaki roditelj bi razmišljao o tome koliko je pametno "zamerati se" i pre nego što je dete pošlo u školu. Ali, s druge strane, ako svi budemo razmišljali da nije pametno "zamerati se", te da je bolje tražiti vezu nego isterivati zakonska prava - nikad od ove države ništa nikad nema da bude.

Moje dete je pametno, ljubi ga majka, a nema ni dlake na jeziku, ljubi ga majka, i ako mu iko u školi ikad bude pravio bilo kakve probleme, naučiće ga majka kako da pravi vebsajt i kako da organizuje potpisivanje peticije, kako i kome da piše da se žali, itd. itd. Što kaže Dr M - ako ništa drugo, tu je Strazbur. Pa ako ja ne doživim, on će da istera do Strazbura, ljubi ga majka.
apach92 apach92 17:00 24.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

ja sam davno raskrstio sa tim `zameranjem` i to tako sto sam resio da se ako treba zamerim svima. Ako slucajno i pogresim a nije se desavalo dosad, nije mi tesko da se izvinim.

Elem, svaka ti cast na upornosti - naravooucenije: nista ne prepustati slucaju.

Meni je fascinantna kolicina `rada` koji su manifestovali drzavni sluzbenici odgovarajuci na tvoja pitanja, pocev od direktorke, preko onih iz predskolske Ustanove pa do Ministarstva.

Pa ta direktorka je potrosila svoje radno vreme i ostala neobavestena o tome kako se sprovodi zakon i to u fundamentalnom smislu. Ili pati od sindroma iz filma `Majstori majstori` i umislila je da je ona to sve napravila. Potom predskolska daje prelazne informacije i na kraju Ministarstvo obeca da ce da reaguje jer izmedju ostalog `ima jos nesto za tu skolu`

...
mlekac mlekac 17:28 24.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

Krugolina Borup
Mislim, u koju ces skolu iduce godine da upises dete? U tu istu koja ti je pod prozorom? Kod te iste direktorke?


Misliš da nisam o tome razmišljala? Naravno da jesam. Svaki roditelj bi razmišljao o tome koliko je pametno "zamerati se" i pre nego što je dete pošlo u školu. Ali, s druge strane, ako svi budemo razmišljali da nije pametno "zamerati se", te da je bolje tražiti vezu nego isterivati zakonska prava - nikad od ove države ništa nikad nema da bude.

Moje dete je pametno, ljubi ga majka, a nema ni dlake na jeziku, ljubi ga majka, i ako mu iko u školi ikad bude pravio bilo kakve probleme, naučiće ga majka kako da pravi vebsajt i kako da organizuje potpisivanje peticije, kako i kome da piše da se žali, itd. itd. Što kaže Dr M - ako ništa drugo, tu je Strazbur. Pa ako ja ne doživim, on će da istera do Strazbura, ljubi ga majka.


Nisam rekla da se ne zameras, nego da smatras ovo kondicionim treningom...
Veselje ti tek sledi.
Licno, ja sam od onih koji nemaju dlake na jeziku kada su deca u pitanju, a nije mi strano ni "Hvala, dovidjenja", pa dete u drugu skolu koja mi vise odgovara. (Da ne gresim dusu, moze mi se - dve skole su mi na 5 minuta hoda od kuce, a jos dve na celih 10 minuta, tako da mi izbora ne manjka)

Inace, podsetila si me na cuveni dijalog sa PP sluzbom skole koja mi je najbliza u vreme kada je Biberce trebalo da krene u I razred.

"Dobar dan, sta je potrebno od dokumenata da se dete upise u I razred?"
"Ijao, jos jedan prvak!"
"Hvala, dovidjenja!"

Onda smo presli ulicu i u sadasnjoj skoli nas je docekala preljubazna sekretarica koja ga je uzela za ruku i odvela kod direktorke, a direktorka ga je uzela za ruku i provela po celoj skoli - da vidi dete kako mu skola izgleda...

Naravno da smo tu i ostali (a prebacila sam i drugo dvoje i mnogo im je bolje)

Samo napred, i drzim vam fige!
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:30 25.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

Nisam rekla da se ne zameras, nego da smatras ovo kondicionim treningom...
Veselje ti tek sledi.


Amanzaman, pa ceo život (u Srbiji) ti je jedno veeeeeliko veselje!
(Svadba, svadba, svadba, svadba...)
mikimedic mikimedic 12:47 26.08.2010

Re: Ne bi da ti kvarim veselje...

naučiće ga majka kako da pravi vebsajt i kako da organizuje potpisivanje peticije,


rastko pocesta mladji?

NNN NNN 13:13 24.08.2010

A da li se tu Marko pita nešto?

Već vidim... (nadaren sam vidovitošću):

- Pa, dobro sine Marko (jedini u majke), 'de si ti do sad?!
Još pre 8 minuta ti se završila školica, trebalo je pre 6 minuta da budeš u sobi!

Onako bi mogao sa društvom da se vraća zaobilaznim putevima (ko zna, možda i da svrati negde na palačinke) i da se vadi na gužvu u saobraćaju i loš gradski prevoz...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:52 24.08.2010

Re: A da li su Marko pita nešto?

Kako u maju nije bilo nikog? Pa još traje školska godina.


E, slatka...poslednje godine kada je Mali sin išao u vrtić (tada je predškolsko obavljano u vrtiću, mala škola), izjedama dramatično poraste cena za isti...čudno meni, jer bi u stvari trebalo da padne, zato što 4 sata vrtića plaća država, u ime iste, obavezne male škole...prelistam ja malo zakone, čak i sednem da računam (što mi nije jača strana, ni omiljena razonoda, ali...) i vidim ja da tu neko vara...odem u vrtić da ispišem dete, naravno to se radi kod direktorke...ona kao u čudu - kako, pa nemojte, to se ne sme (čuj ne sme...) pa, on mora u malu školu...e, rekoh ja u tom čuču i grmi zec...gleda me ona u čudu, ispisa dete, ja se ne predomišljam, a kad ga je ispisala, ja tražim da ga stavi na spisak za malu školu, jer je na to zakon obavezuje, bez obzira što dete ne ide u vrtić...kaže ona - pa to je besplatno...naravno maco da je besplatno...namunji se ona, kao da sam je prevarila i iz džepa joj uzela, al šta će, upisa nazad Malog sina u još manju školu.
mlekac mlekac 17:29 24.08.2010

Re: A da li su Marko pita nešto?

Jelica Greganović
Kako u maju nije bilo nikog? Pa još traje školska godina.


E, slatka...poslednje godine kada je Mali sin išao u vrtić (tada je predškolsko obavljano u vrtiću, mala škola), izjedama dramatično poraste cena za isti...čudno meni, jer bi u stvari trebalo da padne, zato što 4 sata vrtića plaća država, u ime iste, obavezne male škole...prelistam ja malo zakone, čak i sednem da računam (što mi nije jača strana, ni omiljena razonoda, ali...) i vidim ja da tu neko vara...odem u vrtić da ispišem dete, naravno to se radi kod direktorke...ona kao u čudu - kako, pa nemojte, to se ne sme (čuj ne sme...) pa, on mora u malu školu...e, rekoh ja u tom čuču i grmi zec...gleda me ona u čudu, ispisa dete, ja se ne predomišljam, a kad ga je ispisala, ja tražim da ga stavi na spisak za malu školu, jer je na to zakon obavezuje, bez obzira što dete ne ide u vrtić...kaže ona - pa to je besplatno...naravno maco da je besplatno...namunji se ona, kao da sam je prevarila i iz džepa joj uzela, al šta će, upisa nazad Malog sina u još manju školu.


Sta li bi im tek radila da ti racunanje ide od ruke????

Bravo!
maca22 maca22 20:35 24.08.2010

Re: A da li su Marko pita nešto?

Bravo zaista.
kobacmess kobacmess 13:56 24.08.2010

BGD Yeaaa!

Odlican razlog, zasto treba ziveti u manjem gradu, BGD je tako smoran, eto i za tu "sitnicu" treba veza i citanje zakona i ...

U Leskovcu je to npr. sasvim Ok, prolazi i bez veze, jer je manjak dece svuda, pa je prestiz koja ce skola upisati vise u predskolsko, jer onda ta deca i idu u nju posle, a racionalizacija koja sledi u prosveti je naterala skole da misle "malo" i trzisno, sto u prenatrpanom BGD ocigledno nije slucaj...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:50 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

Pa jes...u Slo kao nema dovoljno dece, gnjavi nas bela kuga, al kad treba dete da upišeš u vrtić, odjednom se ispostavi da nema mesta i da ga je tamo trebalo staviti na listu čekanja još dok je bilo sjaj u roditeljskim očima.
mlekac mlekac 17:32 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

kobacmess
Odlican razlog, zasto treba ziveti u manjem gradu, BGD je tako smoran, eto i za tu "sitnicu" treba veza i citanje zakona i ...

U Leskovcu je to npr. sasvim Ok, prolazi i bez veze, jer je manjak dece svuda, pa je prestiz koja ce skola upisati vise u predskolsko, jer onda ta deca i idu u nju posle, a racionalizacija koja sledi u prosveti je naterala skole da misle "malo" i trzisno, sto u prenatrpanom BGD ocigledno nije slucaj...


Cini ti se da nije slucaj. Do pre neku godinu lepili su plakate "Upisite prvaka kod nas!" po DZ, a ove godine, bome, bilo ih je i na samoposluzi, i u posti, i na autobuskim stanicama...

Kako su poceli, ocekujem, realno, da ce se iduce godine razviti prava predizborna kampanja, u najboljem stilu nasih dragih partija.

kobacmess kobacmess 18:05 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

mlekac
Cini ti se da nije slucaj. Do pre neku godinu lepili su plakate "Upisite prvaka kod nas!" po DZ, a ove godine, bome, bilo ih je i na samoposluzi, i u posti, i na autobuskim stanicama...

Kako su poceli, ocekujem, realno, da ce se iduce godine razviti prava predizborna kampanja, u najboljem stilu nasih dragih partija.


Pa ocigledno nije kad nju setaju, unaokolo za upis, a ja i ocekujem kampanje, jer roditelji imaju pravo gde ce upisati decu, a ako neku skolu ne izaberu u dovoljnoj meri imace finansijskih problema ta skola, jer ce prosvetne radnike placati po uceniku a ne djuture kao do sada.
mlekac mlekac 18:11 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

kobacmess
mlekac
Cini ti se da nije slucaj. Do pre neku godinu lepili su plakate "Upisite prvaka kod nas!" po DZ, a ove godine, bome, bilo ih je i na samoposluzi, i u posti, i na autobuskim stanicama...

Kako su poceli, ocekujem, realno, da ce se iduce godine razviti prava predizborna kampanja, u najboljem stilu nasih dragih partija.


Pa ocigledno nije kad nju setaju, unaokolo za upis, a ja i ocekujem kampanje, jer roditelji imaju pravo gde ce upisati decu, a ako neku skolu ne izaberu u dovoljnoj meri imace finansijskih problema ta skola, jer ce prosvetne radnike placati po uceniku a ne djuture kao do sada.


Ma pametniji direktori to su vec prokljuvili.
Da vidis samo kakva je konkurencija ovde kod mene, u najstarijem delu Novog Beograda! (Ovde je u svakom bloku gradjena po jedna skola i po jedan vrtic)

Gleda se sve - od jezika koji se u skoli uce, preko uspeha na testovima osmaka, kako je skola sredjena, pa nadalje...

Jednu su vec zatvorili pre par godina i pretvorili je od osnovne u srednju. Ove ostale se svojski trude da se to i njima ne dogodi!
kobacmess kobacmess 18:22 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

mlekac
Ma pametniji direktori to su vec prokljuvili.


Naravno, btw, to je i veci kvalitet i za roditelje, jer ce skole biti smislenije i bolje u toj utakmici, a ne sve iste i sive kao do sada.
mlekac mlekac 18:24 24.08.2010

Re: BGD Yeaaa!

kobacmess
mlekac
Ma pametniji direktori to su vec prokljuvili.


Naravno, btw, to je i veci kvalitet i za roditelje, jer ce skole biti smislenije i bolje u toj utakmici, a ne sve iste i sive kao do sada.


Apsolutno se slazem!
sesili sesili 14:56 24.08.2010

Magija do magije!

Fatamorgana!!! Najveća magija je što si (uz sve citirano) na kraju uspela!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:37 24.08.2010

Ovi Rimljani nisu normalni!!

I dakle, ova drzava bas nema pametnija posla nego da maltretira decu - obaska roditelje. Obavezno predskolsko, obavezna skola sa 6 i pet deka, obavezno ovo, obavezno ono - a poslednji put kada se Boris obazirao na zakon, mora biti da je u proslom milenijumu, a on je medj ovom nasom razbojnickom vlastelom najprvi po pridrzavanju zakona
jednatanja jednatanja 20:04 24.08.2010

Pomislih na tebe sa grižom savesti

kad me je policajac zaustavio da sam vozila 80kmh u zoni od 50kmh i rekao da je do 70kmh predviđena kazna od 5000din, a preko toga sudija za prekršaje, ali ako dam nešto "onako od srca", onda će biti sve u redu. I šta sam mogla? Da se motam po sudovima, ionako mi je već za pasoš preselo...

Ako je neko rešio ovaj problem na način na koji ti sugerišeš, volela bih da znam. Blagodarim.
vludvig vludvig 20:27 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

Pa jednostavno je, vozi 50 na sat.
antioksidant antioksidant 20:31 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

vludvig
Pa jednostavno je, vozi 50 na sat.

може и код судије да је казне по закону
jednatanja jednatanja 20:49 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

може и код судије да је казне по закону

ne znam kakvi su zakoni, da ne ispadne bičevanje kao u Singapuru....

p.s. Da su kazne niže, ne bi bilo korupcije. Da je cena CD-a 100din, ne bi više bilo pirata.
antioksidant antioksidant 20:55 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

Da su kazne niže, ne bi bilo korupcije


казне треба да су још више
има истраживања да у преко 50% саобраћајних незгода један од узрока јесте прекомерна брзина
jednatanja jednatanja 21:11 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

азне треба да су још више


ao, u ovom slučaju ne verujem. kad sam ga potplatila, mojoj podsvesti je on poslao "dimni signal" da se mogu izvući bez obzira na težinu prekršaja. bolji efekat bi bio postignut sa kaznom od 2000din, koja se primenjuje dosledno i konsekventno i preko računa, a ne 5000din od kojih država ništa ne vidi, a on trpa hiljadarku ili dve sebi u džep.
antioksidant antioksidant 21:16 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

bolji efekat bi bio postignut sa kaznom od 2000din, koja se primenjuje dosledno i konsekventno i preko računa

најбољи ефекат би се постигао са 20 000 динара казне која се примењује доследно и консекветно и преко рачуна

и пази, причам ти из позиције неког ко пречесто иде преко ограничења...
jednatanja jednatanja 21:55 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

shvatam, ali opet ta cifra nije realna s obzirom na stanje...u DE me slikala kamera pre par godina, kazna 30evra i nije mi bilo milo...još dok ispunjavaš taj račun, EFEKAT kazne još veći, kao kad ispisuješ celu stranicu u školi....
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:39 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

ali ako dam nešto "onako od srca"

Iju!
jednatanja jednatanja 22:49 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

ali ako dam nešto "onako od srca"

Iju!


da, baš tako Jelice, on flertovao sa mnom za pare, umesto obrnuto, eto barem smo dokazali jednakost polova...
lintu lintu 23:47 24.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

wow, jednatanja,

jel' si ti to napisala da si vozila 80km/h, i 'da se ne bi motala po sudovima jerbo te smara' si se 'dogovorila' sa cika policajcem?

uff, heavy.... bas me zanima kakvu si paralelu nasla izmedju svoje dogodovstine i Krugolinine?

I jos povrh toga - da su kazne nize bilo bi manje korupcije?? Da su kazne nula, ne bi bilo ni korupcije. Svi bi vozili minimum 80, mozda cak i u zonama skola, ili vrtica. A sto da ne.

A to sto ti je on poslao 'dimni signal' je tuzno, i nezrelo. Nazalost.

Covek u belom Covek u belom 00:33 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

antioksidant
има истраживања да у преко 50% саобраћајних незгода један од узрока јесте прекомерна брзина

To jednostavno nije tacno i u pitanju je najobicniji mit, da ne kazem propaganda koja prevashodno sluzi opravdanju politike popune budzeta.
Direktan dokaz za to je da Nemacka koja na najvecem delu auto-puteva uopste nema nikakvo ogranicenje brzine (citaj prosecna brzina u levoj traci je 180+ km/h) ima manji prosek teskih nezgoda na auto-putu od (stare) EU koja ima relativno smesno malo ogranicenje od 130(120)km/h.
Argumenti tipa Nemacka ima dobra kola ili dobre auto-puteve samo idu u prilog tezi da prekomerna brzina nije kljucni uzrok.
A neki uzrok jeste svakako, doduse uzrok je i sila trenja i otpor vazduha, i broj nesreca bi se mogao svesti na nulu kada bi se brzina svela na istu, samo sledeci datu logiku necemo daleko stici...
antioksidant antioksidant 07:31 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

To jednostavno nije tacno

Шта није тачно? Да има таквих истраживања?
Ту те на жлост морам оповргнути - има их, а који су прави узрочници саобраћајних несрећа не знам.
jednatanja jednatanja 09:09 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

bas me zanima kakvu si paralelu nasla izmedju svoje dogodovstine i Krugolinine?


wow lintu, borba protiv korpucije, poznavanje zakona, itd, nije teško uopšte probaj ponovo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:21 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

kakvu si paralelu nasla izmedju svoje dogodovstine i Krugolinine,


Da doda Krugolina ono što se zaboravlja, a što sam priznala još na prvim blogovima, ko se seća: ljudi moji, ja sam potplatila anesteziologa 300 eura da bih dobila epidural. Dakle, i sama sam učestvovala u korupcionom kolu. Drugo je pitanje zašto sam to uradila i da li sam imala nekog drugog izbora ili ne, i da li sam na taj drugi izbor bila spremna ili ne. Ali da sam i ja gurnula nekome pare u džep na konto korupcije - jesam, da se ne lažemo. On tražio, ja dala. Božemeoprosti. Kajem se, i sad to da se desi, ne bih mu platila šta traži, prijavila bih ga. A za to što sam tad uradila, onako trudna i isprepadana, sad sam spremna odgovarati ako treba, i spremna sam i na hapšenje i na zatvor. Ne ponosim se time što sam uradila i čak bi mi lakše bilo da me neko zbog toga kazni, da mogu da kažem: pogrešila sam, ali sam platila kaznu za to.
Covek u belom Covek u belom 09:31 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

antioksidant
Шта није тачно? Да има таквих истраживања?
Ту те на жлост морам оповргнути - има их, а који су прави узрочници саобраћајних несрећа не знам.

Naravno da ima "istrazivanja". Istrazivanja postoje za sve i svasta. Stvar je u tome da istrazivanja jednostavno nisu tacna ili su tendeciozno sprovedena (narucena) sa ciljem ne pronalazenja pravih uzroka, vec opravdanja za politiku visokih kazni koja sluzi samo za popunu budzeta.
Glavna greska koja se pravi(namerano) je da se kod pojava izmedju kojih postoji izvesna pozitivna korelacija, po potrebi jedna od pojava proglasava uzrokom, a druga posledicom, kako doticnim "istrazivacima" odgovara.

Relevante statistike (obrati paznju statistike, ne narucena istrazivanja) kazu konkretno da je u Nemackoj na auto-banovima ucestalost teskih nesreca podjednaka na delovima auto-puta na kojima postoji ogranicenja (130km/h ili najcesce manje) i delovima gde ne postoji ogranicenje (prosek od 180km/h i veci) sto je nedvosmislen dokaz da "preterana" brzina ne povecava rizik od nesreca, s obizrom da su svi ostali uslovi sem brzine (kvalitet auto-puta, kola koja se voze, klimatski uslovi, etc.) indenticni.
jednatanja jednatanja 10:30 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

Kajem se, i sad to da se desi, ne bih mu platila šta traži, prijavila bih ga.


I ne mislim da treba da krijemo ili da se stidimo naših jučerašnjih grešaka ako nam je savest već sutradan u potrazi za boljim rešenjem, za pravednijim društvom...
antioksidant antioksidant 10:32 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

Relevante statistike (obrati paznju statistike, ne narucena istrazivanja) kazu konkretno da je u Nemackoj na auto-banovima ucestalost teskih nesreca podjednaka na delovima auto-puta na kojima postoji ogranicenja (130km/h ili najcesce manje) i delovima gde ne postoji ogranicenje (prosek od 180km/h i veci) sto je nedvosmislen dokaz da "preterana" brzina ne povecava rizik od nesreca, s obizrom da su svi ostali uslovi sem brzine (kvalitet auto-puta, kola koja se voze, klimatski uslovi, etc.) indenticni.

Обрати пажњу на реч "ауто пут".
Ти све време доказујеш да је на ауто путу ограничење брзине ирелевантно у односу на друге факторе.
Могу ти рећи и да ми звучи логично. Али "истраживања" која сам поменуо горе су правила прегледе свих саобраћајних несрећа по државама на годишњем нивоу. Брзина је један од битнијих утицајних фактора при изазивању несреће. (не једини него један од фактора - тако да је укупни збир преко 100)
Сумњам да је Тања кажњена јер је на ауто путу возила 80.
jednatanja jednatanja 12:19 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

Сумњам да је Тања кажњена јер је на ауто путу возила 80


da razjasnim...vozila sam kroz tri grada gde sam bukvalno po nailasku table sa imenom grada smanjila na 50kmh, međutim ovo je bio dug ravan put, s desne strane njiva, s leve strane par kuća (selo) ali uvučene jedno 20-tak metara od puta, sa drvoredom ispred tako da sam kuće primetila tek po zaustavljanju automobila. Perfektno mesto za sačekušu kroz "naseljeno mesto", skidam im kapu za ideju.

S druge strane ovde kroz grad mi divljaju motori i mopedi, često po trotoaru, a od policije ni traga ni glasa. Pre neki dan pitam devojčicu na motoru "jel smeš ti da voziš motor?" a ona kaže "smem, imam 12 godina", i još vozi mlađeg brata iza, oboje bez kacige...i skoro svaki dan ih susrećem. A taj roditelj koji je kupio motor devojčici, bože mu oprosti jer očigledno ne zna šta čini...
tom tom 14:48 25.08.2010

Re: Pomislih na tebe sa grižom savesti

evo kakav je zakon:
Давање мита

Члан 368.

(1) Ко службеном или другом лицу учини, понуди или обећа поклон или другу корист да службено лице у оквиру свог службеног овлашћења изврши службену радњу коју не би смело извршити или да не изврши службену радњу коју би морало извршити или ко посредује при оваквом подмићивању службеног лица,

казниће се затвором од шест месеци до пет година.

(2) Ко службеном или другом лицу учини, понуди или обећа поклон или другу корист да службено лице у оквиру свог службеног овлашћења изврши службену радњу коју би морало извршити или да не изврши службену радњу коју не би смело извршити или ко посредује при оваквом подмићивању службеног лица,

казниће се затвором до три године.

rade.radumilo rade.radumilo 20:43 24.08.2010

Eskaliraj, eskaliraj, eskaliraj

Naravoučenije:

Svaki put kada naletiš na problem, eskaliraj, eskaliraj i eskaliraj. Na kraju ćeš doći do osobe kojoj je dupe zinulo za politiku i sledeće izbore, i koji će da se pobrine da se stvar reši jer nije načisto ako si ti uspela dotle da stigneš da nisi možda novinar ili rođaka nekog takvog...
Još uvek ima direktorčića u ovom društvu koji se ponašaju poput Stevice Kurčubića, ali takva vrsta je u odumiranju, pošto smeta rejtingu naših skupštinsko/ministarstvenih manekena.
Svaki put kada naletiš na nekoga ko koči uzbrdo, a ti samo idi u kancelariju iznad...
maca22 maca22 21:00 24.08.2010

Re: Eskaliraj, eskaliraj, eskaliraj

Rade.
wintermute wintermute 21:52 24.08.2010

zakon i stvarni život

"Vi ste u pravu, ispravno tumačite zakon. Ali znate, kod nas su Zakon i stvaran život ponekad dve različite stvari."

Ovo bi moglo i drugačije da se gleda. Zakon kaže da imate pravo da birate predškolsku ustanovu u koju upisujete dete, i onda može da dođe do situacije da svi krenu da upisuju decu u istu školu i recimo onda da ta škola ima 3 vaspitačice i 3 učionice, zakon isto tako predviđa da grupa može biti max do 30 učenika (ovo sam lupio ali pretpostavljam da ima neko ograničenje) i šta onda ako se već upisalo 90 dece u ustanovu a ista nema ni više učionica, ni više vaspitačica? Lepo je to što insistirate na zakonu, ali možda je direktorka znala zašto kaže da nema mesta. Može tamo neki ministar da insistira na zakonu, ali on verovatno ne zna situaciju u datoj ustanovi. Da li zakon predviđa i proširenje budžeta za datu ustanovu i izgradnju novih učionica u ovakvoj situaciji? Samo hoću da kažem da možda direktorka nije kriva, nego samo u datoj situaciji nije tumačila zakon nego stvarni život?
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:59 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Samo hoću da kažem da možda direktorka nije kriva, nego samo u datoj situaciji nije tumačila zakon nego stvarni život?


Ja sam 100% uverena da direktorka ima velikih problema da podmiri potražnju. Uverena sam da ima problema da ispoštuje drugi deo zakonske odredbe, koja ograničava broj dece koje sme da ima u grupi (mislim da zakon i to propisuje).

Međutim, to nije moj problem. To je problem Zakona, tj. taj problem je stvorio onaj ko je napisao i doneo taj Zakon. Moje je, naravno, da isterujem onaj deo Zakona koji se tiče mog interesa. A ako zaposleni u školama imaju problem - nek se i oni bune gde i kome treba! Kako to da štrajk nikad ne povedu, na primer, zbog ovakvih stvari, nego iznova i uvek samo zbog plata? Kako ovakve probleme uvek automatski smisle da rešavaju zakidajući prava građana, a nikad protestvujući tamo gde treba - u ministarstvu.
maca22 maca22 22:07 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka jojinamajka 22:41 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Tačno. Pravo nas roditelja je da isterujemo ono sto je najbolje za našu decu. E sad na scenu stupa Ministarstvo, koje je preko noći, tj. početkom juna odlučilo da SVA deca koja do 01.09. imaju najmanje 6.5 godina MORAJU da pođu u prvi razred i da više nikakve preporuke i potvrde psihologa ne važe. Sa ovim problemom se susreće veliki broj roditelja dece kojima je ta godina u predškolskom preko potrebna, jer im je od strane logopeda i psihologa (konkretno naš slučaj) savetovano da se predskolsko odloži za ovu godinu i da se u prvi razred krene sa 7.5 godina. Do prošle godine je to moglo, od ove ne. Deca nisu ni išla u predskolsko, a roditelji su rešeni da se u prvi razred ne polazi ove godine. Žalili smo se Zaštitniku građana i sad čekamo odgovor iz Ministarstva. Po zakonu je predskolsko OBAVEZNO, za upis u školu vam treba potvrda da je dete pohađalo to isto predškolsko, ali Ministarstvo izgleda zakon ne čita, osim onog dela gde su propisane kazne od 5000-25000RSD ako dete ne upišete u školu i roditeljima se uveliko preti istim i momentalnim upisom deteta u školu, bukvalno na silu. Pa sad Vi vidite šta je problem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:51 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

E sad na scenu stupa Ministarstvo, koje je preko noći, tj. početkom juna odlučilo da SVA deca koja do 01.09. imaju najmanje 6.5 godina MORAJU da pođu u prvi razred i da više nikakve preporuke i potvrde psihologa ne važe.


Pratila sam tu priču, iako me lično ne dotiče (dete mi je rođeno krajem marta, malo je falilo da i on dokači tu priču). Vidim da je ombudsman izdao obavezujuće mišljenje, a juče vidim da premijer poziva sve državne organe da poštuju mišljenja ombudsmana. To sam pročitala kao direktno naređenje da poštuju baš ovo mišljenje oko predškolskog. Pa, ne mogu deca da ispaštaju zato što je državna uprava neorganizovana i neobaveštena i nesposobna! Prvo oni prekrše zakon, pa se onda prave Toše i insistiraju da mi moramo da ga poštujemo. Važi, poštovaćemo, ali pod uslovom da nas vi niste naterali da ga ne poštujemo! Što je ovde očigledan slučaj.

Svu sreću vam želim da isterate pravdu. Držim fige!
jojinamajka jojinamajka 23:02 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Vase dete rodjeno u martu nije spremno za skolu i on po zakonu ide sledece godine, a moje dete rodjeno u januaru je po zakonu spremno! A to sto ga vodim kod logopeda od njegove druge godine, i to sto je progovorio tek sa tri godine, to Ministarstvo savrseno ne zanima. Sigurno su ga oni vodili gde treba i radili sa njim, sta ja znam, ja sam samo neuka i subjektivna majka, znaju oni bolje od mene sigurno.
Ministarstvo je jos juce trebalo da izadje sa saopstenjem, jer su u petak imali sastanak sa ombudsmanom za prava deteta, ali naravno nema. Zvala ja u Ministarstvo, i rekli mi da to sto kaze ombudsman i ne mora da bude uvek tacno, da ne verujete!
maca22 maca22 23:05 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Zvala ja u Ministarstvo, i rekli mi da to sto kaze ombudsman i ne mora da bude uvek tacno, da ne verujete!

!!!
jednatanja jednatanja 23:06 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Sa ovim problemom se susreće veliki broj roditelja dece kojima je ta godina u predškolskom preko potrebna, jer im je od strane logopeda i psihologa (konkretno naš slučaj) savetovano da se predskolsko odloži za ovu godinu i da se u prvi razred krene sa 7.5 godina.


Nedavno je izašla ova studija koja dokazuje da je kod mlađe dece u razredu češće dijagnostivan poremećaj pažnje (ADHD) nego kod starije, znači dete dobija dijagnozu i etiketu (i medikamente) samo zato što nije mirno kao oni stariji u razredu. Imate svo pravo da tražite odlaganje predškolskog ako imate osećaj da ono psihički nije spremno za školu sa 6,5. Bolje za vas, za njega, za učiteljicu.

Study reveals massive adhd misdiagnosis for the youngest kids in the class
jojinamajka jojinamajka 23:15 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Ministarstvo kaze da su edukovali kadar i da ucitelji osposobljeni za rad decom kojoj je potrebna dodatna podrska, imali su seminar od DVA dana!
maca22 maca22 23:24 24.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Ministarstvo kaze da su edukovali kadar i da ucitelji osposobljeni za rad decom kojoj je potrebna dodatna podrska, imali su seminar od DVA dana!

Posto poznajem neke predavace, rekose mi da prosveta tone. Jer su smislili inkluziju. Koja ima problema sama po sebi, ali nije to bitno. Bitno je sto ona podrazumeva male razrede i asistente predavace. A onda su krenuli da smanjuju broj zaposlenih predavaca (te asistenata valjda ni nema) i PODIGLI broj djaka u odeljenjima, tako predavac (taj kao obuceni) nece moci da se posveti svima ni da su svi sasvim prosecna, obicna deca, a kamoli deci sa posebnim potrebama.
Cuh da cerka ministra obrazovanja ide u stranu skolu.
tetkino tetkino 00:46 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Vase dete rodjeno u martu nije spremno za skolu i on po zakonu ide sledece godine, a moje dete rodjeno u januaru je po zakonu spremno! A to sto ga vodim kod logopeda od njegove druge godine, i to sto je progovorio tek sa tri godine, to Ministarstvo savrseno ne zanima. Sigurno su ga oni vodili gde treba i radili sa njim, sta ja znam, ja sam samo neuka i subjektivna majka, znaju oni bolje od mene sigurno.
Ministarstvo je jos juce trebalo da izadje sa saopstenjem, jer su u petak imali sastanak sa ombudsmanom za prava deteta, ali naravno nema. Zvala ja u Ministarstvo, i rekli mi da to sto kaze ombudsman i ne mora da bude uvek tacno, da ne verujete!


Gospođo, pošto znam kroz šta ste prošli, daću vam jedan zlatan vredan savet. Već sutra dete za ruku i pravo u OŠ "Dragan Kovačević", koja se nalazi u Starom Gradu.

Iako se ta škola i dalje vodi kao škola za slabovidu decu, ona je u stvari jedina škola u čitavoj državi Srbiji koja na zaista stručan način radi sa decom koja imaju: ADD, ADHD, disleksiju, dislaliju, disgrafiju, disfaziju, poremećaje ponašanja, socijalnu neprilagođenost ... Znači sve ovo što ministar želi da uvede u obične škole pod parolom INKLUZIJE.

To što je takvoj deci potreban razred u kome neće biti više od 10 učenika, to što je potrebno da sa njima rade zaista stručno osposobljene osobe, defektolozi, psiholozi, socijalni radnici i fizatri, to ministra ne zanima, važno je da se piše da smo svi zajedno.

Ministarstvo prosvete inače već godinama pokušava da stane u kraj ovoj školi. Recimo: savet da pokušate da upišete svoje dete tamo nećete praktično nigde dobiti, jer takva škola mnogo košta državu Srbiju, pa je takvu decu lakše otpisati nego školovati. Inače prošle godine, Ministarstvo prosvete države Italije, utvrdilo je da njihov način školovanja naročito u osnovnom obrazovanju nije više pogodan zbog velikog broja dece sa gore navedenim problemima, čiji se broj iz generacije u generaciju uvećava. Kao temelj buduće reforme poslužiće upravo način rada koji se primenjuje u OŠ "Dragan Kovačević", tako da se svi roditelji nadaju da će škola optati, ako ništa da se imaju čime hvaliti kad im dođu gosti iz Evrope.

Ako imate dete sa problemom, a želite da mu škola bude radost, a ne muka, probajte. Samo se naoružajte živcima i vremenom, država Srbija će se već pobrinuti da upis u školu izgleda kao prolazak kroz lavirint sa nizom skrivenih i nadasve smrtonosnih prepreka. Ali pošto sami napisaste da vodite dete logopedu od njegove druge godine, računam navikli ste.






mlekac mlekac 03:57 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Ministarstvo kaze da su edukovali kadar i da ucitelji osposobljeni za rad decom kojoj je potrebna dodatna podrska, imali su seminar od DVA dana!



Dva dana?
I naucili su sta???

Kao majka koja ima dvoje dece sa posebnim potrebama (disleksija/disgrafija/disfazija) potpuno razumem tvoj otpor da dete posaljes u skolu pre nego sto napuni sedam godina. Medjutim, s druge strane, kao mama dvojice rodjene u novembru i jedne rodjene u januaru, znam da prica o tome da deca rodjena pre prvog marta polaze u skolu pre nego sto napune 7, nije nova.

Tako je bilo jos kad sam ja isla u skolu.
aleksandarz92 aleksandarz92 06:21 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Ministarstvo kaze da su edukovali kadar i da ucitelji osposobljeni za rad decom kojoj je potrebna dodatna podrska, imali su seminar od DVA dana!

Ako se ne varam, učitelji sada imaju licence, za čije dobijanje je neophodno prisustvo određenom broju seminara. To znači da učitelj koji ti padne možda i nije bio baš na tom seminaru.
arianna arianna 07:29 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Ministarstvo kaze da su edukovali kadar i da ucitelji osposobljeni za rad decom kojoj je potrebna dodatna podrska, imali su seminar od DVA dana!



...a većinu seminara su držali "edukovani" učitelji ili stručni saradnici (uglavnom bez stalnog zaposlenja, vrlo često i bez prakse) koji su napisali i USPELI (čitaj: potrebna je veza ili poznanstva) da akredituju program seminara, koji po kvalitetu odgovara pripremama za predškolsko obrazovanje i sve to po sistemu "šta je deci/roditeljima milo, to im se i snilo" i začinjeno sa par igrica i radionica za odrasle, tipa "igramo se učeći"
jojinamajka jojinamajka 08:12 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Znam za ovu skolu, znam jednog decaka koji ju je zavrsio i tu su ga prebacili iz obicne skole u koju se nikako nije uklapao i tamo mu je bilo odlicno i radilo se sa njim kako treba.
Mom detetu treba obicna skola, isao je i u obican vrtic i sve je bilo kako treba.On je jedan jako pametan decak, sam je naucio da cita! Ali stvar je u tome da, bukvalno do juce, mogli ste da odete u skolu, philolog testira vase dete i napise da bi mu bilo pametnije da krene u prvi razred sa 7.5 a ne sa 6.5 i stvar je resena. Sad je pomocnik ministra izjavio da te potvrde nemaju uporiste u zakonu i da on ne vidi sto bi deca "pomerala" polazak.
Ja zelim da on ide prvo u predskolsko sa grupom u vrticu sa kojom je od jaslica, a ne sa godinu dana starijim. Njemu ne treba nikakv poseban tretman, ne treba mu individualni obrazovni plan, treba mu predskolsko! Neko je dobio lepe pare za projekat inkluzije, pa sad te pare treba da se opravdaju. A zakon je, mislim, iz 2003 ili 2004, tek sad su se setili da ga sprovode.
natasavb natasavb 08:28 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
Tačno. Pravo nas roditelja je da isterujemo ono sto je najbolje za našu decu. E sad na scenu stupa Ministarstvo, koje je preko noći, tj. početkom juna odlučilo da SVA deca koja do 01.09. imaju najmanje 6.5 godina MORAJU da pođu u prvi razred i da više nikakve preporuke i potvrde psihologa ne važe. Sa ovim problemom se susreće veliki broj roditelja dece kojima je ta godina u predškolskom preko potrebna, jer im je od strane logopeda i psihologa (konkretno naš slučaj) savetovano da se predskolsko odloži za ovu godinu i da se u prvi razred krene sa 7.5 godina. Do prošle godine je to moglo, od ove ne. Deca nisu ni išla u predskolsko, a roditelji su rešeni da se u prvi razred ne polazi ove godine. Žalili smo se Zaštitniku građana i sad čekamo odgovor iz Ministarstva. Po zakonu je predskolsko OBAVEZNO, za upis u školu vam treba potvrda da je dete pohađalo to isto predškolsko, ali Ministarstvo izgleda zakon ne čita, osim onog dela gde su propisane kazne od 5000-25000RSD ako dete ne upišete u školu i roditeljima se uveliko preti istim i momentalnim upisom deteta u školu, bukvalno na silu. Pa sad Vi vidite šta je problem.


Vec nekoliko dana slusam ovu pricu i nikako da uzmem u ruke Zakon i da procitam. Tek sad kad sam to uradila mi nije jasno zbog cega je nastao problem.
U clanu 98. novog Zakona lepo pise da u postupku provere spremnosti na osnovu misljenja psihologa skola moze da preporuci :
1.upis deteta u prvi razred
2.odlaganje polaska deteta u skolu za godinu dana , uz nastavak pohadjanja predskolskog programa.


Bice da ovi iz Ministarstva citaju samo one delove zakona koji im odgovaraju.

jojinamajka jojinamajka 08:42 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život


U clanu 98. novog Zakona lepo pise da u postupku provere spremnosti na osnovu misljenja psihologa skola moze da preporuci :
1.upis deteta u prvi razred
2.odlaganje polaska deteta u skolu za godinu dana , uz nastavak pohadjanja predskolskog programa.


Bice da ovi iz Ministarstva citaju samo one delove zakona koji im odgovaraju.



Sad vise ne vazi misljenje psihologa o odlaganju, sva deca MORAJU biti upisana pa se onda donosi poseban plan kojima to treba. U vrtice je stiglo naredjenje da nijedno dete rodjeno do 01.03.2004. ne moze da ostane da pohadja predskolsko vec mora biti upucena u skolu.
natasavb natasavb 09:04 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Sad vise ne vazi misljenje psihologa o odlaganju, sva deca MORAJU biti upisana pa se onda donosi poseban plan kojima to treba. U vrtice je stiglo naredjenje da nijedno dete rodjeno do 01.03.2004. ne moze da ostane da pohadja predskolsko vec mora biti upucena u skolu.

Ma jasno mi je da kazu da moraju sva deca u skolu, ali nije mi jasno zasto su doneli tu odluku.
Na istu stvar mi se zalila i prijateljica cije dete ima autizam. I njima su rekli u skoli da nema odlaganja, iako je to savteovao i psiholog i logoped.
Otpor ka inkluziji je u nekim sredinama veliki i pretpostavljam da je ovo uradjeno zbog toga, ali ne mislim nikako da je dobar potez.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:26 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Koliko sam ja shvatila najnoviju zavrzlamu oko predškolskog i polaska u školu dece s napunjenih 6,5 godina pod "moranje", problem je nastao pre X godina, kada su deca polazila u vrtić i kada su razvrstana u pogrešnu grupu, pa se dešava da dete bude jedino u grupi koje treba određene godine da pođe u predškolsko, a ostala deca tek sledeće godine. I tako dete, umesto da menja grupu, ostaje u toj staroj grupi, pa iduće godine ima problem, jer po zakonu ono treba da krene u školu, a njena grupa u predškolsko. Što je sve van pameti, jer je ovde očigledno greška napravljena kada je dete razvrstavano u grupu u vrtiću! I ne može sad ministarstvo prosvete, čiji su službenici to razvrstavanje tako napravili, sad da insistira da se ta greška ispravlja preko leđa deteta, i da se ono navratnanos tera u školu bez završenog predškolskog programa.
jojinamajka jojinamajka 09:56 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Tako je bilo i kod nas, s tim sto je bilo njih troje u grupi rodjenih u januaru. Dvoje su roditelji prebacili a mi smo slusali logopeda i psihologa i ostavili dete u grupi gde je od jaslica. I vrtic nam je to dozvolio. Oni su trebali da nam kazu da mi MORAMO da ga prebacimo, a ne da MOZEMO da ostanemo. Pa je tako do sad moglo da psiholog u skoli odluci da dete nije spremno iz bilo kog razloga i ono se samo ponovo uputi u predskolsko i posle nema problema. Sad se odluka psihologa jednostavno ne uvazava. I sad, zamislite dete koje polazi nespremno u skolu, sa jos uvek problemom u govoru, i jos bez predskolskog, i jos najmladje. Uspeh zagarantovan.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:01 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Oni su trebali da nam kazu da mi MORAMO da ga prebacimo, a ne da MOZEMO da ostanemo.


UPRAVO!
Sami su sebi skuvali čorbu, pa nek je sad kusaju, a ne da nas njome šopaju!
jedna.dragana jedna.dragana 12:05 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Da podelim sa vama nase iskustvo...
Moja cerka nije mogla da zaspi preko dana u vrticu pa su je sa 5,5 godina ubacili u predskolsku grupu da ne bi "smetala" drugoj deci. Vaspitacica (i rukovodilac vrtica) mi je rekla da ce ona 2 godine ici u predskolsko, da posle te prve godine nece dobiti potvrdu da je zavrsila predskolsko jer zvanicno nece ni biti u toj grupi. Ja sam se slozila jer znam koliko je mojoj cerki bilo tesko to "spavanje" tj. "nespavanje".
Na kraju te godine, meni vaspitacica predlaze da ja dete upisem u skolu (imala bi 6 godina i 4 meseca kad krene u skolu) jer dobro cita i pise, zrela je, samostalna... i kao najvece iznenadjenje, daje mi zvanicnu potvrdu da je dete zavrsilo predskolski program. Da napomenem da smo sve vreme placali pun iznos za vrtic, nije bio tog umanjenja tokom predskolskog (za to sam tek kasnije saznala ali nisam bas bila raspolozena da se preganjam sa njima oko toga).
Nisam bila sigurna sta da radimo, moja cerka je zelela iz sve snage da ide u skolu jer sve njene drugarice i drugovi iz grupe krecu u skolu, bilo je plakanja, kukanja... I ja nju odvedem na testiranje kod psihologa u skolu da vidim sta ce ona da kaze, zena posle 2-satnog testiranja kome nisam smela da prisustvujem kaze da dete apsolutno treba da krene u skolu, da bi za nju bilo veoma lose da se vrati u vrtic.
Mi smo ih poslusali i moja cerka je zavrsila prvi razred (sada krece u 2.) medju najboljih 5 u razredu po uspehu. Cak nismo puno radili sa njom, mozda par puta vezbanje matematike (dete na mamu ne voli matematiku, vise je umetnicka dusa) pred kontrolni ili preslisavanje pesmice koja se uci napamet.
Hocu da kazem da smo imali srece da je dete stvarno bilo zrelo za skolu i da nismo pogresili sto smo je ranije upisali, ali moglo je da bude i drugacije!
Koga bi onda krivili za to, vaspitacicu, psihologa u skoli, ili sebe sto smo ih poslusali?
Inace, morali smo da nadjemo vezu za vrtic, i dan danas se oduzujem toj zeni koja je bila "veza"...
jojinamajka jojinamajka 12:56 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

Evo i najsvezije informacije: sad sam zvala u Ministarstvo i rekli su mi da saopstenje izlazi sutra, izgleda da je odlaganje odobreno. Ja sam pitala sta je potrebno, i cika mi kaze da treba potvrda pedijatra da je dete BOLESNO!!! i potvrda psihologa i pedagoga iz skole. Pa nisu sva deca kojima je potrebno odlaganje bolesna!!! Nisam htela da se objasnjavam sa njim povodom toga, da sacekamo sutra saopstenje pa cemo dalje da isterujemo pravdu.
Najlepse hvala svima na podrsci.
Jukie Jukie 14:45 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

tetkino

Već sutra dete za ruku i pravo u OŠ "Dragan Kovačević", koja se nalazi u Starom Gradu.

U onoj ulici koja od Opštine/Politike vodi ka ekonomskoj školi. Jako dobra škola.
Jukie Jukie 14:48 25.08.2010

Re: zakon i stvarni život

jojinamajka
I vrtic nam je to dozvolio. Oni su trebali da nam kazu da mi MORAMO da ga prebacimo, a ne da MOZEMO da ostanemo.

Očigledno je da nisu znali, jer se sve preko noći uvodi, kao što su i veronauka i građansko preko noći uvedeni.
draganchica draganchica 22:43 24.08.2010

cemu PPP..

..da prostite, kad sve to sto rade tamo treba da rade u prvom osnovne? Neki perica se dosetio da je to obavezno, pa sad, ko u klin, ko u plocu..poJenta je da niko nikog ne razume, ministarstvo rodjene akte ne cita, ovi sto treba da primenjuju ne znaju sta da primenjuju a, imacemo mi drame i u 24 cina ako s eovako nastavi.
malko off topic, al ne totalno...
dete mi je januarsko i krece u skolu. Srecna je sto krece u avanturu, nije jos svesna sta je ceka. kazem joj da je prijem prvaka 31og avgusta a da je prvog septembra,t j prvog dana skole strajk. Njen komentar: "Mama , sto niko u ovoj drzavi ne radi ono sto treba, ja hocu da idem u skolu?"Gde je onaj smajli sto lupa galvu o zid?
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:48 24.08.2010

Re: cemu PPP..

"Mama , sto niko u ovoj drzavi ne radi ono sto treba, ja hocu da idem u skolu?"


O, ljubi je Krugolina!

Gde je onaj smajli sto lupa galvu o zid?


strenum strenum 00:13 25.08.2010

Skola po meri


Ja bih ovakvu skolu!!!


lull lull 06:19 25.08.2010

svaka čast!

Ako misliš da ova država išta sutra valja tvom detetu, ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu, nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema. Biće jednog dana nešto od njih. Za našu decu.


lintu lintu 09:40 25.08.2010

Re: svaka čast!

lull
Ako misliš da ova država išta sutra valja tvom detetu, ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu, nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema. Biće jednog dana nešto od njih. Za našu decu.




Bravo! Krugolina, radis pravu stvar, samo nastavi! Ja duboko verujem da i u institucijama sistema ima finih, postenih ljudi koji hoce da rade svoj posao kako treba; i treba ih fino pitati. Siguran sam da su spremni da pomognu (ili bar da rade svoj posao savesno).

Mozda moraju da se nateraju malo prvi ili drugi put ali posle toga ce to krenuti po automatizmu.

udruzenje_roditelj udruzenje_roditelj 22:09 25.08.2010

Re: svaka čast!

lull
Ako misliš da ova država išta sutra valja tvom detetu, ne idi linijom manjeg otpora i ne traži vezu, nego se dobro raspitaj o svojim pravima i insistiraj na njihovom poštovanju kroz institucije sistema. Biće jednog dana nešto od njih. Za našu decu.




I mi htedosmo ovo da cititamo!
Sve si rekla Krugolina, drugacije ne moze nego ovako.
Problem je samo sto malo njih hoce i moze da se bakce s drzavom...
Vlasta92 Vlasta92 10:58 25.08.2010

Da...

videla sam i neke komentare na Facebook-u ljudi koji nisu uspeli da upišu decu u jaslice i zabavište. Ali, rađajte decu građanke Srbije, bela kuga je! Veze ćemo već nekako naći..bar većina nas...
Sve mi se gadi.
arianna arianna 11:21 25.08.2010

Re: Da...

Vlasta92
videla sam i neke komentare na Facebook-u ljudi koji nisu uspeli da upišu decu u jaslice i zabavište. Ali, rađajte decu građanke Srbije, bela kuga je! Veze ćemo već nekako naći..bar većina nas...
Sve mi se gadi.


U kakvoj mi to državi živimo kad je potrebna veza za porodjaj, za upis deteta u jaslice i zabavište, veza za školu, veza za upis na fakultet, veza za polaganje ispita, veza za posao, veza za pristojan život ?

kad narod konstantno traži veze, nešto je očigledno sistemski bezveze




maca22 maca22 23:28 26.08.2010

Re: Da...

arianna
kad narod konstantno traži veze, nešto je očigledno sistemski bezveze

Jako dobro receno. :)
stasava stasava 13:26 25.08.2010

mmf

Kada od sledece godine , po preporuci MMF-a, pocne finansiranje skola u odnosu na broj ucenika, direktori nece da vracaju decu koju su po Zakonu duzni da prime, vec ce ih mamiti na slatkise i igrackice. Izgleda da mnogi nisu osetljivi na Zakon, vec na dzep.Nego, cini mi se da je u prosveti ipak bolja situacija nego u zdravstvu. Eto, vredi zaliti se Skolskoj upravi....kad je zdravstvo u pitanju, ne znam gde se treba zaliti...
viola92 viola92 13:38 25.08.2010

ta skola

Od srca ti zelim da upises sina, ali posto pretpostavljam koja je skola u pitanju samo da te upozorim: iz svih okolnih blokova deca se upisuju i prebacuju bas u nju jer vazi za "bolju" stogod to znacilo. Ali skola je mala i nema dovoljno ucionica...

Dakle problem nije samo predskolsko vec i upis u prvi razred i zato ti savetujem da dogodine budes spremna na vreme, u aprilu, da munjevito prikupis lekarska uverenja i medju prvima konkurises. Moze da se desi da odeljenja sa produzenom nastavom (vrsta boravka) budu odmah popunjena, naravno, ako ti je to potrebno.

Na direktorku ces se vec navici, po meni je vaznije da Marko dobije ok uciteljicu, i u tom smislu se dobro raspitaj, i sta da ti kazem, trazi vezu ;-) Salim se naravno...
mecabg mecabg 14:38 29.08.2010

Re: ta skola

Dobro sam ovo pročitala na vreme. Moja prijateljica je oženila jučer sina. Nameravaju za godinu dve da imaju bebu.
Odmah ću da joj javim da upiše dete na vreme u školicu
Uf...a šta ako budu bliznaci???
Možda se prosvetari do tada srede???
ukulele ukulele 13:43 25.08.2010

predskolsko ludilo

Meni nista nije vredelo to sto sam informisana, davez i sl. Kada sam pozvala ministarstvo kao poslednju sansu da mi dete ide u predskolsko tu gde je i najblize, dobila sam odgovor da nema mesta i zasto je meni problem da se vozim 5 stanica autobusom. Nije vredelo nista! Drago mi je sto je vama uspelo, ali mislim da je slucajno tj da ste imali srece!
maca22 maca22 13:19 27.08.2010

Kontakt koza na kozu

skrecem temu, ali ne promasujem blogera. :)
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/204547/Majka-vratila-bebu-u-zivot
mecabg mecabg 14:33 29.08.2010

Komplikator

Ide jedna kamila, ide druga kamila, ide treća kamila...ide stota kamila...ide karavan
ide jedan karavan, ide drugi karavan, ide treći karavan... ide stoti karavan
a u karavanu jedna kamila, iza nje ide druga kamila, ide treća kamila....

Što komplikovati??
Trebalo je lepo odmah uzeti onu saksiju sa cvećem pa je odneti na poklon, ili tresnuti o glavu direktorki. Jedno bi sigurno upalilo ( mislim da je ovo drugo efikasnije, i ja stanujem u pariske komune)
maca22 maca22 21:12 29.08.2010

100

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana