Ljudska prava

“BORBA” ZA ĆIRILICU

Freedom of Information RSS / 01.09.2010. u 14:34

Autor: Rodoljub Šabić

"Neprijatno sam iznenađen Vašom izjavom u vestima TVB92 u 16 časova gde osuđujete zamenika tužioca u Zaječaru. Vi kao poverenik i verovatno po obrazovanju pravnik svakako znate da tužilac nije pogrešio niti prekršio zakon. Čovek samo poštuje ustav svoje države i vi ga prizemno, dnevnopolitički napadate i da bude komično to činite iz službene fotelje. Ako Vam se ne dopada službeno pismo u Republici Srbiji idite kod Mila Đukanovića i radite za njegov režim jer on i njegova Vlada vrše žestok progon srpske ćirilice i srpskog jezika. Verujte i u državi sa protektorom (BiH) u organima vlasti pitaju vas na kojem jeziku i pismu hoćete materijal. Sramotna je ta Vaša izjava kojom podilazite novinarima. Zar je čovek kriv što se drži „slova zakona"?! Takve stvari su moguće izgleda još samo u Srbiji."
Ovo je sadržina e-maila koji sam, po povratku sa, na žalost, kratkog odmora, zatekao u svojoj „pošti". Uputio mi ga je naš sugrađanin, JM, očito razgnevljen mojom 15-tak dana starom reakcijom na postupak zamenika tužioca u Zaječaru koji je novinarku koja mu je uputila zahtev za slobodan pristup informacijama napisan latinicom, pozvao da bi joj saopštio da on ne zna na kom mu se ona jeziku obraća budući da ne zna da čita latinicu, što sam ja ocenio kao nonsense i zapitao se da li bi tužilac odbio da postupa po krivičnoj prijavi za teško, najteže krivično delo samo zato što je ista napisana na latinici?
Mada sam, iskreno, alergičan na kod nas, na žalost, prečesto prisutan ton koji odiše spremnošću da se svako ko misli drugačije, ili čije izjave se ne shvataju, protera kod Mila Đukanovića ili negde drugde, ili da im se uradi nešto slično ili gore, odgovorio sam JM. A želim da „temu" podelim i sa Vama, jer baš nikako ne mogu da razumem kako je JM u postupanju zamenika tužioca uspeo da prepozna „poštovanje Ustava svoje države" a u mom postupanju „sramotnu izjavu" i „podilaženje novinarima".
Naravno, opšte je poznato da Ustav Srbije u članu 10. predviđa da su u Republici Srbiji u službenoj upotrebi srpski jezik i ćirilično pismo a da se službena upotreba drugih jezika i pisama uređuje zakonom, na osnovu Ustava. Ali, naravno, nije to jedina relevantna odredba u konkretnom slučaju. Primera radi, sigurno je relevantno i to da je, u skladu sa članom 15. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, novinarka mogla da podnese i usmeni zahtev, koje bi tužilaštvo bilo dužno da ga unese u posebnu evidenciju i postupa po njemu.
Čak i ako potpuno zanemarimo jednu drugu ustavnu odredbu iz člana 199. koja predviđa da svako ima pravo da koristi svoj jezik u postupku pred sudom ili drugim državnim organom kada se rešava o njegovom pravu, te da neznanje jezika na kome se postupak vodi ne sme biti smetnja za ostvarivanje ljudskih prava, tužilac je, postupajući sa stanovišta najrigidnijih shvatanja o službenoj upotrebi jezika i pisma, mogao da uradi dve stvari. Ako je hteo, mogao je da zahtev novinarke tretira kao usmeni, uvede ga, u skladu sa zakonom, u posebnu evidenciju, i postupi po istom, razume se, koristeći ćirilicu. Ili je mogao, bilo bi to bar donekle razumljivo, ako ne i prihvatljivo, da pismeno obavesti podnosioca zahteva da isti zahtev, s obzirom na pravila o upotrebi službenog jezika, smatra neurednim i zatraži da ga ovaj, u ostavljenom roku, uredi, pod pretnjom odbacivanja. Nije uradio ni jedno ni drugo. Opredelio se za više nego neformalni razgovor u kome je novinarku obavestio da on „ne zna latinicu", pa shodno tome ne zna „koji jezik ona koristi". Kako se to, u takvom njegovom postupku, može prepoznati „držanje slova zakona"? Zar, upravo obrnuto, nije prepoznatljiva samo ružna poruka. Poruka koja je ili netačna, jer tužilac naravno zna i jezik i pismo koje je novinarka koristila, ili ponižavajuća, jer ako je tačno da ne zna upućuje na zaključak da u našim tužilaštvima rade, imajući u vidu vreme u kome živimo, polupismeni ljudi.
Ćirilično pismo je važan, neodvojivi element istorije i identiteta našeg naroda i kao takvo zaslužuje pravni i faktički tretman koji obezbeđuje njegovo očuvanje i aktivnu upotrebu. A takav tretman svakako ne podrazumeva iracionalno inaćenje, a pogotovo ne potcenjivanje, pa čak i vređanje ljudi sa kojima organi vlasti komuniciraju.

 



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:46 01.09.2010

TUK na LUK ili na MUK!

Možda je ovaj gest, i to ružan gest zamenika tužioca u Zaječaru najbolje prokomentarisati aforizmom Milana Beštića: "MOLIM VAS JEDAN PULOVER NA V IZREZ, ALI ĆIRILIČNI!"
sentinel26 sentinel26 21:53 01.09.2010

LUK i bez vode

Mada sam, iskreno, alergičan na kod nas, na žalost, prečesto prisutan ton koji odiše spremnošću da se svako ko misli drugačije, ili čije izjave se ne shvataju, protera kod Mila Đukanovića ili negde drugde, ili da im se uradi nešto slično ili gore, odgovorio sam JM.

Ne, dotični zna da (i pored žarke želje ) ne može da vas "protera kod Djukanovića", on samo :

- pokazuje svoj "Jak Motiv" da se legitimiše kao pripadnik iste stranke kojoj pripada i zamjenik tužioca,

- obnaroduje svoje vidjenje posla koji obavljate, jer pripada strukturama koje bi vaše radno mjesto ukinule, a usput i B92 kao kolateralnu štetu,

- pokazivanjem mržnje prema Djukanoviću on poziva svoje istomišljenike da se priključe "akciji" protiv vas...

Stigla mu je i "taze" registrovana (01.09.2010. ) "pomoć" na blogu.

Kad je već pomenuto "službeno pismo kod Djukanovića" da pogledamo kako tamo stoje stvari:

USTAV CRNE GORE

Član 13

Službeni jezik u Crnoj Gori je crnogorski jezik.

Ćirilično i latinično pismo su ravnopravni.

U službenoj upotrebi su i srpski, bosanski, albanski i hrvatski jezik.

Član 79
Pripadnicima manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica jemče se prava i slobode koja mogu koristiti pojedinačno i u zajednici sa drugima:
......................
3) na upotrebu svog jezika i pisma u privatnoj, javnoj i službenoj upotrebi;
......................

A želim da „temu" podelim i sa Vama, jer baš nikako ne mogu da razumem kako je JM u postupanju zamenika tužioca uspeo da prepozna „poštovanje Ustava svoje države" a u mom postupanju „sramotnu izjavu" i „podilaženje novinarima".

Ne samo da nijeste davali "sramotne" izjave, nego nijeste ni bili u prilici da ih dajete i da ste željeli..

Zamjenik tužioca se ponio kao "gradjanin" a ne službeno lice i nije dokazao svoje dosljedno poštovanje Ustava, a pogotovu nije pokazao "nepoštovanje" toga Ustava druge strane.Ustav se ili poštuje u cjelosti ili ne poštuje, ne može "na parče", ovaj dio poštujem a dalje šta piše me ne interesuje...
Vi ste to već objasnili, za neinformisane koji žele da čitaju...

Ovaj dodatak - "podilaženje novinarima" - (očekivana je vaša reakcija ) je poruka stranačkim "novinarima" i novinarima u pokušaju, (moguće prijetnja ) po direktivi ili narudžbini... Autor poznat... To je dokaz da ovakve e-mail poruke treba da bacate...

Podrška i pozdrav iz sunčanog Brisela.


cbronson cbronson 22:31 01.09.2010

Re: LUK i bez vode

Kad je već pomenuto "službeno pismo kod Djukanovića" da pogledamo kako tamo stoje stvari:

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:47 01.09.2010

*


Jesam li ti ja već rekla da si mi odavno sumLjiv, onako dnevno politički?... A i blog ti je latinicom napisan...c,c,c...
apectator apectator 15:47 01.09.2010

"branioci" nacionalnih interesa

Jeftine, svake logike lisene, "manifestacije nacionalne svesti" uz potcenjivanje pravih vrednosti i ozbiljnih, racionalnih sredstava kojima se te vredenosti mogu ozbiljno zastiti, upropastile su mnoge vazne interese ovog naroda. Cirilici se zaista lose pise sa "braniocima" kakav je zamenik tuzioca iza Zajecara.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:51 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

"MOLIM VAS JEDAN PULOVER NA V IZREZ, ALI ĆIRILIČNI!"

Mada, za žene bi i mogao, položeno V ćirilično bi baš bilo izazovno, al za muškarce, teže...
Nego, to mi liči na zbun koji smo Žmu i ja međusobno izazvali...kad smo počeli da živimo zajedno i sanjarimo o budućem životu, pa eto i kuću bi mi pravili...ja bih na G, a on na L...i gledamo se u čudu, ja zamišljam kuću na ćirilično L, a on na latinično G...
mlekac mlekac 16:05 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Jelica Greganović
"MOLIM VAS JEDAN PULOVER NA V IZREZ, ALI ĆIRILIČNI!"

Mada, za žene bi i mogao, položeno V ćirilično bi baš bilo izazovno, al za muškarce, teže...
Nego, to mi liči na zbun koji smo Žmu i ja međusobno izazvali...kad smo počeli da živimo zajedno i sanjarimo o budućem životu, pa eto i kuću bi mi pravili...ja bih na G, a on na L...i gledamo se u čudu, ja zamišljam kuću na ćirilično L, a on na latinično G...



Podsetila si me na zbunjenu facu egipatskog carinika koji okrece i prevrce dokument na kome lepo pise

ПАСОШ

I na kraju me ljubazno pita, sta je to i sa koje strane treba da otvori?

Ja mu otvorim korice, a on kad vide unutra ono Passport, Pasaporte i ostalo, prosto sinu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:08 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Sramota, ni Egipćani nisu što su nekad bili...umesto da je tražio hijeroglife, on se zadovoljava latinicom...bruka!
Freedom of Information Freedom of Information 16:21 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Sramota, ni Egipćani nisu što su nekad bili...umesto da je tražio hijeroglife, on se zadovoljava latinicom...

A da to nije u prizemne, dnevnopoliticke svrhe?
cbronson cbronson 16:34 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

mlekac
Podsetila si me na zbunjenu facu egipatskog carinika koji okrece i prevrce dokument na kome lepo pise

ПАСОШ

I na kraju me ljubazno pita, sta je to i sa koje strane treba da otvori?

Ja mu otvorim korice, a on kad vide unutra ono Passport, Pasaporte i ostalo, prosto sinu!

... sto mi se nesto jedu kolaci...
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:42 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Mada, za žene bi i mogao, položeno V ćirilično bi baš bilo izazovno

Optužili bi te da promovišeš latinično B.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:59 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

A da to nije u prizemne, dnevnopoliticke svrhe?

I ne samo u prizemne, nego i u podzemne, oni imaju još jaču mitologiju.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:35 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Jelica Greganović
"MOLIM VAS JEDAN PULOVER NA V IZREZ, ALI ĆIRILIČNI!"

Mada, za žene bi i mogao, položeno V ćirilično bi baš bilo izazovno, al za muškarce, teže...


Ама ко би ову лепоту од слова В полагао... Положено слово В није по Уставу, молим лепо, ваља да стоји усправно поносито.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:50 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Ma, znaš kako bi mu tek trbe ponosno stajale kad bi se položilo...
mlekac mlekac 20:15 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

cbronson
mlekac
Podsetila si me na zbunjenu facu egipatskog carinika koji okrece i prevrce dokument na kome lepo pise

ПАСОШ

I na kraju me ljubazno pita, sta je to i sa koje strane treba da otvori?

Ja mu otvorim korice, a on kad vide unutra ono Passport, Pasaporte i ostalo, prosto sinu!

... sto mi se nesto jedu kolaci...


Sacekaces, Bronsone, jos nije krenula rasprava na TU stranu
freehand freehand 21:57 01.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

apectator
Jeftine, svake logike lisene, "manifestacije nacionalne svesti" uz potcenjivanje pravih vrednosti i ozbiljnih, racionalnih sredstava kojima se te vredenosti mogu ozbiljno zastiti, upropastile su mnoge vazne interese ovog naroda. Cirilici se zaista lose pise sa "braniocima" kakav je zamenik tuzioca iza Zajecara.

Čobani-budale, i JM i zamenik.
maca22 maca22 12:29 02.09.2010

Re: "branioci" nacionalnih interesa

Jelica Greganović
A da to nije u prizemne, dnevnopoliticke svrhe?

I ne samo u prizemne, nego i u podzemne, oni imaju još jaču mitologiju.

Milan Karagaća Milan Karagaća 16:53 01.09.2010

Funkcionalno nepismen

Da li je stvarno moguće da je čovek završio pravo i položio sve ispite čitajući samo literaturu i udžbenike na ćirilici.
Bio lep članak u Politici na tu temu pod naslovom nepismen tužilac i čovek lepo postavlja pitanje da li taj intelektualac i borsku registraciju čita na ćirilici "BO".
To je sada izgleda in a na krilima nacionalizma da se brani ćirilica kao da i latinica nije srpsko pismo- srpska latinica
dali76 dali76 18:46 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

nije taj covek nepismen. Zna on latinicu. On je samo bezobrazno bahat, pa eto moze mu se da svoju aljkavost skriva ispred , ili iza paravana cirilice.
Godisnji su odmori a ta dosadna novinarka sad ga cima da joj on nesto tamo pise.
Nego zanima me da li postoje mehanizmi da se ovakvi ljudi kazne ?
Mislim ako mu odbijes od plate,pa da vidimo sljedeci put hoce li doticnom zamjeniku tuzioca pasti da naprasno zaboravi latinicu.
kolaz kolaz 19:41 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

naravno da nije nepismen
i naravno da zna latinicu
A ja bi mu dodao na platu
i nece biti kaznjen
Setih se zahteva Crne Gore o stabilizaciji i pridruzivanju
kad su Bugarima predali latinicno pismo ,nesto se ne secam da su Bugari citali latinicu niti da su glasali da CG dobije zeleno svetlo
e steta velika sto Vas nisu imali da pokaznjavate Bugarske sluzbenike da im Vi rezete od plate (mozda ne znaju za vas)pa Vas nisu ni zvali
Bas amejzing sto oni francuzi neće da beknu ni reč ingliš .a kad beknu bolje hapu iz simspsonovih zbori
dzabe im se priča da je to numero uno jezik ,da treba da budu IN nece nesto...
ma kontam ja vas ovo je B92

neko napise tekst, a ono svi se slažu
mada je dobro ono sa V izrezom...:)
apectator apectator 20:02 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

A ja bi mu dodao na platu
i nece biti kaznjen

Tesko mi je da poverujem prijatelju da ozbiljno mislis to sto si napisao. Ali ako zbilja mislis tako onda je bre bio red da to bar napises cirilicom.
dr.wagner dr.wagner 20:07 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

...večer

kolaz
kad su Bugarima predali latinicno pismo ,nesto se ne secam da su Bugari citali latinicu niti da su glasali da CG dobije zeleno svetlo


-A Bugari su sve dopise u Brisel napisali na ćirilici


Wagner
mlekac mlekac 20:14 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

kolaz
naravno da nije nepismen
i naravno da zna latinicu
A ja bi mu dodao na platu
i nece biti kaznjen
Setih se zahteva Crne Gore o stabilizaciji i pridruzivanju
kad su Bugarima predali latinicno pismo ,nesto se ne secam da su Bugari citali latinicu niti da su glasali da CG dobije zeleno svetlo
e steta velika sto Vas nisu imali da pokaznjavate Bugarske sluzbenike da im Vi rezete od plate (mozda ne znaju za vas)pa Vas nisu ni zvali
Bas amejzing sto oni francuzi neće da beknu ni reč ingliš .a kad beknu bolje hapu iz simspsonovih zbori
dzabe im se priča da je to numero uno jezik ,da treba da budu IN nece nesto...
ma kontam ja vas ovo je B92

neko napise tekst, a ono svi se slažu
mada je dobro ono sa V izrezom...:)


Ajde da se ne zezamo - svako ko ima malo vise od 30 godina ucio je skole u vreme kada su ta dva pisma bila RAVNOPRAVNA. Secam se i da smo pismene iz maternjeg jezika pisali tako - jedan cirilicom, jedan latinicom. Po jedan u svakom tromesecju. Ja sam imala zadrtiju nastavnicu koja je trazila da se cak i domaci pisu tako, naizmenicno, jedan cirilicom jedan latinicom.

I sta nam fali?

Cirilica je divno pismo, ali ne vidim nikakav razlog da se latinica gura u zapecak. Pa cak i ti Bugari, na koje se pozivas, od kako su malo promenili stranu sve vise koriste latinicu.


kolaz kolaz 20:39 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

nama ne treba ni Drzava ni ustav,ni zakoni ,ni sudovi
nama treba B92
kako li se samo drznuo da vrati dopis novinarki B92
treba bandu streljati...
ej bre B92
znali taj lik na koga je udario
mi hapsimo,sudimo,osudjujemo
imamo pun Blog porotnika koji vec smisljaju kazne
Hansel Hansel 21:32 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Milan Karagaća
Bio lep članak u Politici na tu temu pod naslovom nepismen tužilac i čovek lepo postavlja pitanje da li taj intelektualac i borsku registraciju čita na ćirilici "BO".

Samo da znate da je, kada je Bor trebalo da dobije svoju registarsku oznaku, traženo da ima (sva) tri slova, da se upravo ne bi desila takva konfuzija!

Odgovor je bio da ne može, da bi to bio izuzetak! Iako je postojala registracija KNJ (to su ipak tri slovna znaka, ako ćemo pravo)...
Filip2412 Filip2412 21:36 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

kolaz
nama ne treba ni Drzava ni ustav,ni zakoni ,ni sudovi
nama treba B92


е јеси оптерећен, а не умеш ни ћириличну тастатуру да поставиш на свом рачунару

Зашто се држати ћирилице и православља ко пијан плота кад ионако ни једно ни друго нису измислили Срби (прво су нам натурили Грци а друго источни римљани). Ај да је у питању неко клинасто писмо из Лепенског Вира па да каже човек у реду, то смо ми дали човечанству, није ред да га сада напустимо.

Meni je latinica sasvim ok, smatram je skroz SRBSKIM pismom, može da priča ko sta hoće uopšte me ne interesuje. A ovo pomodarstvo proglašavanja ćirilice jedinim zvaničnim pismom naravno neće proći ispit vremena.
slavjanka slavjanka 22:04 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen


Pa dragi Kolaz gde si bio bar pola veka da "ispraviš" ovu stvar. U Srbijici nije bilo ćirilice ni za leka. Na sve strane, u svaku firmu su kupovane samo latinične pisaće mašine. A Slovenci su proizvodili pisaće mašine po želji, hoćeš latiničnu, hoćeš ćirilićnu.....razni formulari sve sama ćirilica, firme, televizija, titlovi u bioskopima, dnevna i periodična štampa, ako izostavimo POLITIKU, i sve tako. Veliki broj je mislio da treba nekome da se udvara, da mimikrira, zašto? Sramota. SVAKAKO da su pisma bila ravnopravna i sigurno je neophodno da znamo oba pisma. Ali svaki narod ima svoje pismo i treba da ga primenjuje bez drugih primisli. U SFRJ najviše su ćirilicu čuvali Makedonci, ali kod njih nisam čula da se gnušaju što neko zna i latinicu. Ni jedan fanatizam nije dobar, a u datom slučaju je neozbiljan.
freehand freehand 22:04 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

kolaz
nama ne treba ni Drzava ni ustav,ni zakoni ,ni sudovi
nama treba B92
kako li se samo drznuo da vrati dopis novinarki B92
treba bandu streljati...
ej bre B92
znali taj lik na koga je udario
mi hapsimo,sudimo,osudjujemo
imamo pun Blog porotnika koji vec smisljaju kazne

Kad ti čovek pogleda ovo što klešeš - rekao bi da ste istu školu ponavljali, ti i taj tužilac. Nepismen si, brate, na svim jezicima i pismima.
Dr M Dr M 22:48 01.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

kolaz
nama ne treba ni Drzava ni ustav,ni zakoni ,ni sudovi
nama treba B92
kako li se samo drznuo da vrati dopis novinarki B92
treba bandu streljati...
ej bre B92
znali taj lik na koga je udario
mi hapsimo,sudimo,osudjujemo
imamo pun Blog porotnika koji vec smisljaju kazne


Neki ljudi lice na grom:

primetis ih tek kad tresnu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:36 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Pa cak i ti Bugari, na koje se pozivas, od kako su malo promenili stranu sve vise koriste latinicu.

More, braća Bugari otkad još slave pravoslavni Božić latinično, 25. decembra, tako da nisu baš zgodni za naslanjanje povodom ove teme.
antioksidant antioksidant 09:47 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

More, braća Bugari otkad još slave pravoslavni Božić latinično, 25. decembra

i mi slavimo 25 decembra
samo ne gledamo u isti kalendar
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:27 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Pa, to ti i kažem, oni gledaju u latinični.
ed_novipazar ed_novipazar 11:45 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Milan Karagaća

To je sada izgleda in a na krilima nacionalizma da se brani ćirilica kao da i latinica nije srpsko pismo- srpska latinica

Izgleda da postoji i engleska cirilica

Kratak izvod sa stranice:

Дире Страитс

Најпознатије песме групе су: Султанс оф Сwинг, Ромео анд Јулиет, Привате Инвестигатионс, Монеy фор Нотхинг, Wалк оф Лифе и Бротхерс ин Армс.
maca22 maca22 12:30 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

dali76

Godisnji su odmori a ta dosadna novinarka sad ga cima da joj on nesto tamo pise.
Nego zanima me da li postoje mehanizmi da se ovakvi ljudi kazne ?

I mene zanima?
taube taube 13:17 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

velika preporuka prijatelju, mislila sam da sam sama na b92 ali nisam, hvala Bogu,

američki državljani poput dalija 76 hteli bi da nas kazne, teško nama ako se to i ostvari
taube taube 14:03 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

свака част стари '' пријатељу '', војводина је још у србији па те то много мучи, стрпи се мало.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:53 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Ali svaki narod ima svoje pismo i treba da ga primenjuje bez drugih primisli.

Srbi,za razliku od mnogih,imaju dva pisma i umesto da to smatraju bogastvom, što i jeste,oni se sami odriču.Umesto da se ponose, neki im preterano nacionalno i pravoslavno svesni i polupismeni nameću da se stide.
Koliko je sve isčašeno ne bih se iznenadio da neko predloži da uvedemo rimske brojeve samo da bi se razlikovali od katolika, pošto inače crkva daje ton i oko ćirilice.
zilikaka zilikaka 23:08 02.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Srbi,za razliku od mnogih,imaju dva pisma i umesto da to smatraju bogastvom, što i jeste,oni se sami odriču.

Pa sad meni nešto nije baš jasno.
Sa jedne strane zvanično pismo je ćirilica, a prema (isto tako zvaničnom) nastavnom programu, deca u DRUGOM razredu osnovne škole, iz predmeta SRPSKI JEZIK, uče latinično pismo.
taube taube 16:35 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

samo još jedno pitanje: čemu i dokle ovoliki broj preporuka blogerima koji se očigledno zalažu za autoagresiju i nacional - mazohizam?
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:57 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

deca u DRUGOM razredu osnovne škole, iz predmeta SRPSKI JEZIK, uče latinično pismo.

Uče deca i engleski jezik pa se to ne uzima za zlo iako se piše latinicom.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:06 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

američki državljani poput dalija 76 hteli bi da nas kazne,

A koje to nas? Nije valjda taj tip svi mi ili naš uzor.
Da se tako ponaša na ulici i u kafani, van službe, to je onda njegovo pravo i ima pravo da bude nekulturan koliko hoće, ali u sunkciji državnog činovnika u državi gde latinično pismo nije izbačeno, ne može.
Mogla je ta novinarka da bude recimo slovačke narodnosti i piše latinicom, šta mislite da li bi je svojim postupkom uvredio.
Draga gospođo ćirilica i sve srpsko što se navodno tako bučno i grčevito želi sačuvati , a oni nam kao nedaju, može da se sačuva samo kulturom, a nikako nekulturom.
cbronson cbronson 23:17 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Draga gospođo ćirilica i sve srpsko što se navodno tako bučno i grčevito želi sačuvati , a oni nam kao nedaju, može da se sačuva samo kulturom, a nikako nekulturom.

samo oshtro karagaca, i kulturno...
shta zamishlja ta chirilica.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:38 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

cbronson
Draga gospođo ćirilica i sve srpsko što se navodno tako bučno i grčevito želi sačuvati , a oni nam kao nedaju, može da se sačuva samo kulturom, a nikako nekulturom.

samo oshtro karagaca, i kulturno...
shta zamishlja ta chirilica.

Šta si ti iz ovoga shvati i šta si hteo da kažeš?
Gde ti vidiš nešto oštro Zašto oštro, protiv koga, osim protiv nekulture i nevaspitanja.Da je dobio dopis na engleskom onda bi odglumio da ga je razumeo dok ne nađe da mu neko prevede, a ovako mislio da će ispasti veliki nacionalni heroj ako se tako ponese prema mrskoj latinici.
Nego bih mogli upitati te velike branitelje ćirilice da li su padeži isti bilo da se piše ćirilica ili latinica.Zar nije veća sramota ne znati padeže i ne koristiti ih nego znati i latinicu i padeže.?
zilikaka zilikaka 23:46 03.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

Izgleda da sam pogrešno shvaćena.
Mislim da je sjajno što naša deca uče oba pisma gotovo paralelno. To im u ranom uzrastu razvija nove sposobnosti.
Paralela koju sam povukla je trebalo da podvuče besmisao uvođenja ili ukidanja živih stvari "dekretima".
slavjanka slavjanka 09:03 04.09.2010

Re: Funkcionalno nepismen

neki im preterano nacionalno i pravoslavno svesni i polupismeni nameću da se stide.


Slažem se ali intelektualci previše ćute, valjda u skladu sa, nadmenim, neću ja sa njima (polupismenima) da se objašnjavam, a ovi su glasni, glasni pa se čuju.

Narod nije glup, a intelektualci imaju permanentnu dužnost da budu od pomoći i u službi svog naroda. Iznedrio ih je isti taj narod.
dr.wagner dr.wagner 19:37 01.09.2010

Doktor , a polupismen ...

... večer

-Kako je bilo vrijeme "udaljavanja" , nije bilo prilike , a još manje potrebe
znati ćirilicu ...
-Neka dopisivanja (emajlirana)sa BG su uglavnom bila sa inteligentnim i obzirnim
ljudima koji su prepoznali nas nepismene ... , pa su svi dopisi bili na latinici

-No , tradicija je nešto važno (nekome) ... , i to uglavnom treba respektirati ,
ne kao nešto jako pametno i potrebno , već kao nešto individualno i
pomalo intimno ... , a ako tako gledamo , onda o tome nema rasprave (kao ni o ukusu)

-Ovdje u RH postoje ljudi koji slušaju KLAPE ... , to je pet-šest odraslih
ljudi koji pjevaju bez instrumentalne pratnje ...(!)
...to samo po sebi nije ništa čudno , ali neki tvrde da je to vrhunac umjetnosti i
da to treba staviti na listu UNESCO-a kao kulturno dobro ....
-Istina , ja sam odrastao uz Clash ... to je možda još manje shvatljivo ...

-Iz gore navedenog se vidi da vaš autor dopisa i nije usamljen , jedino je
iritantna blaga agresivnost ... ,ali stavovi su mu legitimni ...

-I na kraju ... ,pročitao sam gotovo svaki tekst koji je ovdje bio na ćirilici ,
(ipak sam ja to nekada učio) sporo i teško ... , ali ako je tema zanimljiva to
i nije problem ...
... uostalom ... , kad si u Rimu ...


Wagner
taube taube 13:37 02.09.2010

Re: Doktor , a polupismen ...

сазнадох да живиш у Риму а разумеш ћирилицу, баш си КООЛ
dr.wagner dr.wagner 19:22 02.09.2010

Re: Doktor , a polupismen ...

Pozdrav gospođo T

taube
сазнадох да живиш у Риму а разумеш ћирилицу, баш си КООЛ


-Ipak sam tu kao gost ...
..., to je aluzija na Rim ...

... pošto sam daleko , lakše mi je imati razumjevanja za čuvare tradicije
koja ne koristi ničemu ....
, kao što je vama sigurno prihvatljivije klapsko pjevanje ... ,
jer ga ne morate slušati ...


Wagner
taube taube 14:49 03.09.2010

Re: Doktor , a polupismen ...

volim slušati klapsko pevanje, a zaista me ne zanima gde se nalazite jer iz vaših reči '' izbija '' zloba i totalna otuđenost od bilo kakve duhovnosti..

varate se ako mislite da tradicija ne koristi ničemu. Odakle ste došli, odakle ste '' potekli '' , ko vas je stvorio i koga ćete stvarati? I to verovatno ne služi ničemo već samo ultramoderno. Krećete se ka dušegubnom besmislu, samo napred.
taube taube 15:17 03.09.2010

Re: Doktor , a polupismen ...

nije zlo ni od tradicije, ni od latinice a ni od cirilice - zlo je od mrtvih srca ljudskih. ovo što sam preživela komentarišući na ovom blogu me je uverilo u to.
taube taube 19:24 03.09.2010

Re: Doktor , a polupismen ...

I ako ti nije teško prijatelju možeš da pročitaš moj tekst o klapi CAMBI, to sam pisala dok je i blogerima iz tzv. potpalublja bilo dozvoljeno da objavljuju tekstove. Imala sam razumevanje i za tradiciju Dalmacije. A to što mene malo ko na ovom blogu razume možda dolazi od toga što je većina blogera operisana od umerenog života kakav ja vodim pa me stoga i ne mogu razumeti. Nije problem, ima vremena, možda ćemo se nekad razumeti.
GajaR GajaR 20:22 01.09.2010

uz svaku dlaku...

Jednom sam morao da izjavim reviziju protiv presude Okružnog suda u Jagodini. Slučaj je zahtevao dug rad, i mesc dana sam obrađivao materijal i pravnu teoriju, citirao latinske sentence, odluke suda u Strazburu,na engleskom, koristio španske pojmove iz koride, na francuskom (kao što su coup de grace, itd) i na kraju tridesetog dana sam više desetina stranica revizije spakovao u kovertu i poslao Opštinskom sudu u Ćupriji za Vrhovni sud Srbije. Snažno sam odahnuo. Brigu skinuo sa vrata uz veliki rad i muku. Posle nekog vremena, dobijem odgovor na reviziju advokata suprotne strane da on ne razume pismeno na kome sam napisao reviziju, te Rešenje Opštinskog suda u Ćupriji, da uredim reviziju na zvaničnom pismu, i to sve u roku od tri dana... Nema boga, kovertuj latinicu u ćirilicu, i citate vraćaj u latinicu... Tri dana sam potrošio na "uređivanje teksta na pismeno koje advokat suprotne strane razume", i koje sud u Ćupriji traži...Poginuo sam od rada.
Epilog je da mi je Vrhovni sud Srbije odbacio reviziju kao nedozvoljenu "...jer ne ispunjava cenzus za reviziju od 15000 dinara..." (a vrednost spora se ticala nasleđa devizne ušteđevine u velikom iznosu). Onda je Ustavni sud ukinuo odluku Vrhovnog suda, itd itd.
Poenta: jasan je Ustav, a jasno je da se nekada latinica mora tolerisati zbog prirode pismenog, koje u tekstu ima višejezične odrednice...Ja sam na kraju "postupio po zakonu"...
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:22 01.09.2010

Jooooj, ti ćiriličari...

...su i meni pisali kad je "pukla" onomad "Majka Hrabrost", hvaleći akciju, ali kudeći činjenicu da je sajt na latinici... Tačno su organizovani da šalju emailove uokolo.

A organi vlasti su šou program. Zabavljam se najstrašnije dopisujući se s njima. Nedavano dobijem odgovor od jednog Zavoda za javno zdravlje u kome odbijaju da mi daju traženu informaciju, pošto oni nisu "organ vlasti".

Hansel Hansel 21:27 01.09.2010

Re: Jooooj, ti ćiriličari...

Krugolina Borup
A organi vlasti su šou program. Zabavljam se najstrašnije dopisujući se s njima. Nedavano dobijem odgovor od jednog Zavoda za javno zdravlje u kome odbijaju da mi daju traženu informaciju, pošto oni nisu "organ vlasti".

Imaš na sajtu Poverenika spisak svih organa vlasti koji su dužni da daju informacije, za (malo moguć) slučaj da ti je promaklo...
Krugolina Borup Krugolina Borup 06:41 02.09.2010

Re: Jooooj, ti ćiriličari...

Imaš na sajtu Poverenika spisak svih organa vlasti koji su dužni da daju informacije, za (malo moguć) slučaj da ti je promaklo...


Ma, znam, Hansel, gledala sam, i naravno da su na spisku.
Ama, oni sami sebe proglašavaju ne-organom, kakodatikažem.
Kriza identiteta valjda, šta li, ne znam...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:50 01.09.2010

Nije to ništa, što nas još čeka

O sličnoj, još možda i drastičnojoj pojavi, pisao sam na blogu, pre više od godinu dana, a tekst je nosio naslov "Sudsko proterivanje latinice"..
http://blog.b92.net/text/11660/Sudsko-proterivanje-latinice/
Radilo se o presudi novosadskog okružnoga suda kojom je ukinuta presuda nacisti Goranu Davidoviću zvanom Firer, a kojom je bio dužan isplatiti Dinku Gruhonjiću oštetu od 500.000 dinara. No pogledajte tekst.
Veliki broj ljudi u Srbiji usled agresivne nacionalističke propagande, sakati vlastiti jezik i kulturu. Ispada da latinica nikakve veze nema sa srpskim jezikom i da je to "kukavičije jaje koje su nam podmetnuli naši neprijatelji". I umesto da koriste sve blagodeti činjenice da imamo jezik koji se može pisati na dva pisma, nacionalistički deo elite je uspeo da besmislicu o službenoj upotrebi ćirilice stavi i kao ustavnu normu. To svakodnevno donosi štetu i mi ćemo se još o jadu zabaviti glede te norme.
Sreća pa ne baštine uglasto pismo ili bosančicu...inače, ušle bi i one u ustav..
mlekac mlekac 20:56 01.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Drago Kovacevic

Sreća pa ne baštine uglasto pismo ili bosančicu...inače, ušle bi i one u ustav..

Evo Drago, da se vedzbas, za svaki slucaj!
I uglasta:

I obla:
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:26 01.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Hvala mlekac..
Može stvarno zatrebati...
mlekac mlekac 21:50 01.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Drago Kovacevic
Hvala mlekac..
Može stvarno zatrebati...

Tu sam u prednosti - ja to savladala jos na faksu!
Nije tesko, samo moras malo da se naviknes (i da pripazis na konverziju brojevnih vrednosti iz cirilice u glagoljicu i obrnuto)

EDIT:
Licno, preferiram oblu, nekako mi laksa za pisanje
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:25 01.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Licno, preferiram oblu, nekako mi laksa za pisanje

Eto, favorizovaću i ja tu oblu...
radekokic radekokic 00:25 02.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Uf, a ja taman poverovao u ono da nije vazno kojim se alfabetom sluzis, i da je danas polupismen samo onaj ko ne zna da se sluzi racunarom (najsmesniji su mi oni sefovi koji imaju sekretarice da im diktiraju svoje vazne i dragocene misli da one to prenesu na racunar, a drugi (narvno, bolji i skupli) odavno neukljucen na sefovom stolu!)

Pa se onda cudimo sto ima bahato nepismenih u vlasti, cak!... Koji verovatno, kao pravi patriota i cuvar pecata ustava , zato nece ni da pipne tastaturu racunara jer mu se gadi taj alfabet "belosvetski".. pa mu je to paravan za nepismenost...

A istina je da se zestoko plasi te skalamerija - boji se da ce ga ujesti taj zverenicko neprijateljski alfabet!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:10 03.09.2010

Re: Nije to ništa, što nas još čeka

Drago Kovacevic
Hvala mlekac..
Može stvarno zatrebati...

A šta dođu one brojke, da li se i brojevi mogu pisati ćirilicom.?
Obren Markov Obren Markov 22:52 01.09.2010

Ustav

Ako Vam se ne dopada službeno pismo u Republici Srbiji idite kod Mila Đukanovića i radite za njegov režim

Ustav Republike Srbije ima tu osobinu da omogućuje budalama da budu jasno pokažu da su budale, pa da se time i ponose.
antioksidant antioksidant 08:45 02.09.2010

Re: Ustav

Ustav Republike Srbije ima tu osobinu da omogućuje budalama da budu jasno pokažu da su budale, pa da se time i ponose.

у свему пронађеш нешто лепо... ... оптимисто
libkonz libkonz 10:29 02.09.2010

Re: Ustav

у свему пронађеш нешто лепо... ... оптимисто

eyes eyes 22:59 01.09.2010

Šta sa tom Ћирилицом?

Uvek me je čudio pristup koji mi OVDE primenjujemo prema različitim otvorenim problemima (ako je to uopšte i problem). Nije da hvalim hrvatski pristup (kome smo se svi podsmejavali) ali nekako mi on ispada logičniji od našeg. Na primer:

Kada se pojavio čuveni sajt Google translate jedan od prvih jezika koji se tu našao je bio hrvatski. To nije sigurno bila Guglova ideja već su to hrvati našli za "važno" da on tu bude što pre. Nije loše za promociju jednog mladog jezika!

Isto tako, moja deca mnogo vole crtane filmove. Ali pošto ponuda crtanih filmova sinhronizovanim na srpskom je mnogo oskudna (makar na ilegalnom download trzistu), moja deca gledaju crtane filmove na hrvatskom. Ja nemam problem sa tim i smatram da je to jedno bogatstvo, uostalom i mi smo pratili crtaće na hrvatskom i bosanskom jeziku kad smo bili deca. U njihovim crtaćima će te se sresti sa junacima, brižljivo odabranim likovima koji govore različite akcente hrvatskog (lički, dalmatinski, itd). Zamislite crtać u Srbiji gde imate likove koji govore leskovački, vojvođanskim naglaskom ili nedaj bože bošnjačkim akcentom iz Sandžaka ili albanskim iz Preševa. Kakvu bi poruku poslali jadnoj srpskoj deci. Još kao mali moraju da se suoče sa teškom činjenicom da njihovu državu dele sa drugim manjinama.

Ali, to nije poenta moje priče. Poenta je ta da ako hoćete da se promoviše jezik koji je, recimo u krizi, morate da počnete ispočetka, kod najmlađih i to na pravi način. Na onaj koji njima odgovara a ne nama, odraslima. Mi znamo samo da teramo inat kao taj jadni tužilac ili neki drugi birokrata i na taj način promovišemo i branimo ćirilicu. Sećam se da je tako branjeno srpstvo na Kosovu dok sam ja tamo studirao početkom devedesetih.

Nije tom jadnom tužiocu stalo do ćirilice, njemu je stalo da tera inat sa nekim. Uostalom, kako su minorni problemi o jeziku, ćirilici, nazivima ulica i sličnim sranjima kada živimo u zemlji u kojoj ljudi grcaju u siromaštvu i ne mogu da zaštite ni sopstveni život, imovinu, a da ne govorim o jednakosti.
cbronson cbronson 23:13 01.09.2010

Re: Šta sa tom Ћирилицом?

Ja nemam problem sa tim i smatram da je to jedno bogatstvo, uostalom i mi smo pratili crtaće na hrvatskom i bosanskom jeziku kad smo bili deca.
Kakvu bi poruku poslali jadnoj srpskoj deci. Još kao mali moraju da se suoče sa teškom činjenicom da njihovu državu dele sa drugim manjinama.
Poenta je ta da ako hoćete da se promoviše jezik koji je, recimo u krizi, morate da počnete ispočetka, kod najmlađih i to na pravi način.
eyes eyes 02:01 02.09.2010

Re: Šta sa tom Ћирилицом?

cbronson
Ja nemam problem sa tim i smatram da je to jedno bogatstvo, uostalom i mi smo pratili crtaće na hrvatskom i bosanskom jeziku kad smo bili deca.
Kakvu bi poruku poslali jadnoj srpskoj deci. Još kao mali moraju da se suoče sa teškom činjenicom da njihovu državu dele sa drugim manjinama.
Poenta je ta da ako hoćete da se promoviše jezik koji je, recimo u krizi, morate da počnete ispočetka, kod najmlađih i to na pravi način.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:41 02.09.2010

Re: Šta sa tom Ћирилицом?

Nije loše za promociju jednog mladog jezika!

Iju! Samo se nadaj da ovo neće pročitati vlasnici tog jezika, jerbo ovaj pridev "mladi" bi mogao silno da ih uvredi, nisu se valjda za džaba po Iranu tražili i nalazili.
maca22 maca22 12:33 02.09.2010

Re: Šta sa tom Ћирилицом?

Jelica Greganović
nisu se valjda za džaba po Iranu tražili i nalazili.


freehand freehand 14:29 02.09.2010

Re: Šta sa tom Ћирилицом?

Jelica Greganović
Nije loše za promociju jednog mladog jezika!

Iju! Samo se nadaj da ovo neće pročitati vlasnici tog jezika, jerbo ovaj pridev "mladi" bi mogao silno da ih uvredi, nisu se valjda za džaba po Iranu tražili i nalazili.

Po Perziji, Jelice, po Perziji.Hebo ih Nabukodonosor.
bzejak2010 bzejak2010 23:20 01.09.2010

U prilog latinici...

kao sto sam vec napisao u nekim ranijim replikama ovde (ako neko cita i pamti), radim u lokalnoj upravi jednog od nasih gradova i srecem se sa svim i svacim..

iako politicari/funkcioneri insistiraju da se svi dokumenti svih lokalnih sluzbi pisu cirilicom (grrrrrr), ostaju nemi kad nam redovno, na dnevnoj bazi, stizu dopisi faksom (ili mailom, mada to ovi sto su na vlasti ne citaju jer im je kompjuter jednako stran kao i egipatski hijeroglifi).. znaci stizu dopisi faksom (razni predlozi, uredbe, resenje, nalozi.... itd) koji su obavezujuci sami po sebi i stizu sa vise instance i vecina su uredno napisani po zakonu , ALI NA LATINICI...

ne smeta meni sto su na latinici.. ali ako drzava ovim jasno salje poruku da su oba pisma ravnopravna (posto iz beograda salju dopise na istoj uredno potpisane od strane ministara, zamenika istih i ostalih...) zasto se onda uvek nadje neka budala da insistira na cirilici.. ja licno ne koristim cirilicu nigde, osim kad moram nesto na poslu da otkucam... (da se sef ne naljuti, hehehehe)
bzejak2010 bzejak2010 23:36 01.09.2010

dodatak o zaostalosti...

ovo sam isto hteo da napisem ... koliko smo zaostali (ali nam zato patriotizma i ljubavi prema cirilici ne nedostaje.. sto bi rekli englezi "first things first!" (prvo ono najvaznije, prevedeno - za one koji ne znaju latinicu i mnogo vole cirilicu)

-posto je g. sabic ranije bio ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu, mozda ce ga i interesovati sa kakvim je kadrom radio... ne verujem da je imao direktan kontakt sa samim inspektorima, sve strucnim pravnicima "bez mrlje u karijeri", verovatno je izdavao naloge nacelniku za kontrolu samouprava a ovaj se dalje lomio sa inspektorima (koji su bili na nivou zadatka kad je trebalo drilovati opstinske organe, ali su zato podbacili kad je licna edukacija i moral u pitanju)... elem izvesni g.miskovic, inace i dan danas inspektor za kontrolu rada lokalnih samouprava na teritoriji pozarevac, petrovac na mlavi, zagubica i tako ti krajevi istocne srbije... je bio vrlo principijelan kad je trebalo kresati platu radnicima u skladu sa zakonom, ali kad je trebalo istu kresati nacelnicima i funkcionerima tada je zazmurio ne na 2 nego na 3 oka, a zasto je tako bilo, pitajte iste one nacelnike i politicare koji su ga vodili po kafanama da jede i pije i ko zna sta jos ispod stola... pa su radnici platili cenu postupanja po zakonu, a nacelnici se izvukli (jos nabili po 15% na plate za par meseci).. to je bilo 2003. godine...
kad su zazivele nove licne karte, organi samouprave nisu bili obavesteni da su iste predvidjene da se citaju u smart-card citacima jer sadrze na cipu podatke o prebivalistu koji nisu vidljivi na samoj kartici (osim ako gradjanin nije zeleo licnu kartu bez cipa, da ne sirim temu - cista glupost) pa su imali problema sa standardnom (zastarelom) procedurom obrade raznih zahteva gradjana a koja podrazumeva i fotokopiju licne karte... kad je kolega zvao inspektora miskovica sa pitanjem sta da radi u vezi novonastalog problema, ovaj nije znao da ga posavetuje da je potreban citac kartica, nego je mrtav ladan odvalio da kazemo stranci da izvadi 'izvod iz knjige rodjenih' kao da je to dzabe i samo odes i izvadis...

-u pozarevackoj opstini i dan danas maticna sluzba kuca izvode iz mku/mkr i uverenja o drzavljanstvu i to ova najnovija (dozivotna) na pisacim masinama.. ko je jos cuo za kompjuter, laserski stampac, bazu podataka, namensku aplikaciju.. bitno da su tu 4 pisace masine i nekoliko ornih radnika, kojima nimalo ne smeta sto rade u srednjevekovnim uslovima, prema stankama/gradjanima su klasicno drski, osorni i bez zelje da pomognu... za svaki od gore navedenih dokumenata mora se licno doci... ko je jos cuo za narucivanje preko interneta i/ili telefonski... a pozarevac je okruzni centar.... kad im pogledas l.upravu - to im je slika i prilika.

-sluzba za penziono i socijalno u pozarevcu nema citac licnih kartica (ustvari obican smart-card reader od 10-15E) vec tera stranke/gradjane da se sami snadju sa modernom licnom kartom (da je procitaju kod nekog ko ima) i da donesu odstampanu a4 stranicu...

slicna situacija je i u nekim bankama (ali to nije predmet ove price posto banke nisu drzavni organi)...

eto... mozda je malo offtopic ali je dobro da se zamislite u kakvoj drzavi zivimo... iz prve ruke .. problem cirilice i latinice je jos i nebitan kad se sagleda sve ostalo...

nadam se samo da g. sabic nece izjaviti da ga sve ovo ne interesuje vise, posto nije vise ministar za drzavnu upravu i lokalnu samoupravu, pa stoga nije nadlezan...
yugaya yugaya 00:19 02.09.2010

Re: dodatak o zaostalosti...

na pisacim masinama..


auuuu...

Borcima za cirilicu kao svetionik srpske kulture bi bilo valjano napomenuti da je srpski jezik skoro pa jedinstven na svetu ne po njoj, nego po tome sto je jezik pune sinhrone digrafije = svako pismeno celjade ume da koristi oba pisma ...osim valjda ovih sto - nece.

Freedom of Information Freedom of Information 05:46 02.09.2010

Re: dodatak o zaostalosti...

nadam se samo da g. sabic nece izjaviti da ga sve ovo ne interesuje vise, posto nije vise ministar za drzavnu upravu i lokalnu samoupravu, pa stoga nije nadlezan...

Nece, naravno. Kao i sada i onda sam smatrao da ima mnogo stvari koje govore da nasa realna situacija ni izbliza ne potvrdjuje omiljenu tezu mnogih nasih politicara o "nasim visokim administrativnim kapacitetima", naprotiv. I sada, kao i onda, nastojao sam,u granicama objektivnih mogucnosti, da te stvari menjam.
nim_opet nim_opet 23:51 01.09.2010

Veciti problem

...a tako cesto prisutan, u svim drustvima, samo sto je u nekima kontrolisan i moderiran da kazemo civilizacijskim dostignucima a u nekima nije - ljudi (kako na vlasti, tako oni bez iste) vise brinu o idejama i apstraktnim konceptima, a manje o ljudima. Znaci nije bitno kako stranci pomoci, nego je bitno kako se ta stranka odnosi prema ideji vlasti. Nije bitno izleciti coveka, (re IAEA izvestaja), nego da li se nesto izvrsava prema protokolima. Nije bitno kako zivi 200,000 + 2,000,000 ljudi, nego je bitno kako se zove teritorija. I tako u nedogled.
jasnaz jasnaz 08:48 02.09.2010

/

noboole noboole 08:56 02.09.2010

U sustini

cinovnik ispoljava svoju zadrtost na vulgaran nacin, eto desilo mu se da moze da paradira, jer on kontrolise pristup informaciji. Takvo,... nadrcno ponasanje se moze videti i kod mnogih (najnizih) cinovnika raznih delova drzavnog aparata (recimo ulicni policajci, salteri(use),...).

kukusigameni kukusigameni 09:42 02.09.2010

Brate,

cirilica je keva, a latinica cale .
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:12 02.09.2010

Re: Brate,

kukusigameni
cirilica je keva, a latinica cale .

Pa onda se ponekad krešu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:27 02.09.2010

Re: Brate,

Iju, Drago! Misliš, vole se.
taube taube 12:14 02.09.2010

.,

hajka na ćirilicu se nastavlja, koliko vidim punom parom i složno i jedinstveno.,

ja sam svojim učenicima pisala na školskoj tabli stalno latinicom a oni to nisu voleli nego su tražili ćirilicu, i oni su govorili da ne razumeju šta pišem iako naravno razumeju, sad kad vidim sve ovo na ovom blogu i ostalim blogovima žao mi je što im nisam pisala ćirilicom već sam pokušavala da ih ubedim u ravnopravnost pisama.

Naslenidnici Slunske braće Ćirila i Metodija - Kliment i Naum bi se radovali sada što ima ko da zaštiti njihovo delo tj. jednostavnu azbuku - ćirilicu koju je sastavio Kliment.

Iracionalno inaćenje ne vidim ama baš nigde, pogotovo nakon što mi je jedan fb frend Rumun napisao kako moj predsednik tadić ne poštuje prava Vlaha. To me je dotuklo, ali sam se uzdržala i odgovorila mu da ja ne znam da su Vlasi uopšte ugroženi i da će MOJ predsednik Tadić sve učiniti da se to izmeni.

Na čelu sa glavnim lovcem na srpske greške blogerom dali76 nastavite dalje, možda nas jednog dana i naučite pameti
mlekac mlekac 12:30 02.09.2010

Re: .,

taube
hajka na ćirilicu se nastavlja, koliko vidim punom parom i složno i jedinstveno.,

ja sam svojim učenicima pisala na školskoj tabli stalno latinicom a oni to nisu voleli nego su tražili ćirilicu, i oni su govorili da ne razumeju šta pišem iako naravno razumeju, sad kad vidim sve ovo na ovom blogu i ostalim blogovima žao mi je što im nisam pisala ćirilicom već sam pokušavala da ih ubedim u ravnopravnost pisama.

Naslenidnici Slunske braće Ćirila i Metodija - Kliment i Naum bi se radovali sada što ima ko da zaštiti njihovo delo tj. jednostavnu azbuku - ćirilicu koju je sastavio Kliment.

Iracionalno inaćenje ne vidim ama baš nigde, pogotovo nakon što mi je jedan fb frend Rumun napisao kako moj predsednik tadić ne poštuje prava Vlaha. To me je dotuklo, ali sam se uzdržala i odgovorila mu da ja ne znam da su Vlasi uopšte ugroženi i da će MOJ predsednik Tadić sve učiniti da se to izmeni.

Na čelu sa glavnim lovcem na srpske greške blogerom dali76 nastavite dalje, možda nas jednog dana i naučite pameti


Taube, a zasto je, ako se neko zalaze za RAVNOPRAVNOST oba pisma to 'hajka na cirilicu'. Molim te, daj mi samo JEDNO razumno objasnjenje za to.
taube taube 13:12 02.09.2010

Re: .,

huuuuuuuuuuuh, da je to zaista zalaganje za ravnopravnost kako sam ja naivno nekada mislila ja bih prva podrala i borila se za takve ideje,,verujte ALI sam shvatila da se iza te borbe za ravnopravnost krije nešto sasvim sasvim drugo, krije se progon ćirilice, meni je žao što pišem nešto što vam se ne dopada ali imam pravo da pišem ono što mislim.

Ono što najviše progonite na kraju dolazi do trijumfa i izlazi još veće i čistije. Kovač baca gvožđe u vatru, ne da bi ga kaznio, već da bi od njega nešto bolje napravio. Tako sam počela da shvatam sve ovo što se dešava Srbiji i ako smem reći i pravoslavnoj Rusiji ( a da ne budem optužena da sam rusofil )

gonjena neizgnana, pljuvana neuprljanja, bijena neubijena - ćirilica, Srbi, i dr.
maca22 maca22 13:15 02.09.2010

Re: .,

taube
ALI sam shvatila da se iza te borbe za ravnopravnost krije nešto sasvim sasvim drugo, krije se progon ćirilice,

Provalili ste prave motive poverenika?
taube taube 13:19 02.09.2010

Re: .,

da, draga moja, svaka čast na razumevanju mojih reči.
mlekac mlekac 13:35 02.09.2010

Re: .,

taube
huuuuuuuuuuuh, da je to zaista zalaganje za ravnopravnost kako sam ja naivno nekada mislila ja bih prva podrala i borila se za takve ideje,,verujte ALI sam shvatila da se iza te borbe za ravnopravnost krije nešto sasvim sasvim drugo, krije se progon ćirilice, meni je žao što pišem nešto što vam se ne dopada ali imam pravo da pišem ono što mislim.

Ono što najviše progonite na kraju dolazi do trijumfa i izlazi još veće i čistije. Kovač baca gvožđe u vatru, ne da bi ga kaznio, već da bi od njega nešto bolje napravio. Tako sam počela da shvatam sve ovo što se dešava Srbiji i ako smem reći i pravoslavnoj Rusiji ( a da ne budem optužena da sam rusofil )

gonjena neizgnana, pljuvana neuprljanja, bijena neubijena - ćirilica, Srbi, i dr.


Nije pitanje da li mi se dopada ili ne dopada, ja samo volim argumente. Zato cu ponoviti pitanje - zasto bi postojanje OBA pisma trebalo smatrati ugrozavanjem jednog od njih?
freehand freehand 14:34 02.09.2010

Re: .,

fb frend Rumun

Ajde, golubice, ovo na ćirilici, molim te.
Uzgred, jesi li predavala još štagod sem engleskog? Pa te deca zahebavala tražeći ćirilicu...
I mi smo našeg profesora latinskog pitali kako se na tom jeziku kaže bicikl, avion, lift...
taube taube 16:50 02.09.2010

Re: .,

Draga slobodna ruko, predavala sam gradjansko vaspitanje i to na demokratski način, niko me nije zaHebavao, deca imaju iole patriotskog u sebi za razliku od Vas,

Jel vidite da vam misaoni proces ide u krivom smeru čim ste pomislili da sam predavala engleski jezik. A moj glavni predmet ...hm...zanima me možete li da pogodite koji je?

фејсбук пријатељ - јесте ли задовољни СЛОБОДНА РУКО?
mlekac mlekac 17:03 02.09.2010

Re: .,

taube
deca imaju iole patriotskog u sebi za razliku od Vas,


Izvini, ali ovo je

Klincima je patriotizam kao pojam poznat koliko i Hegelova filozofija!

Ne kazem, pravi su mali sundjeri da upiju sve moguce slogane i parole, ali patriotska osecanja???? Nemoj molim te... Pa vecina bi menjala mamu i tatu za dobre patike, letovanje u Grckoj i svakodnevni obrok u Mc Donaldsu. A za drzavu bi, mozda, trazili i gajbu u nekom boljem kraju.

Danasnji klinci su, nazalost, suvi realisti. A realizam i patriotizam tesko mogu zajedno.
taube taube 17:19 02.09.2010

Re: .,

ок, сад све ружне особине видите и у клинцима, ја видех да они воле своју земљу, да их интересују српски манастири; једино, ако их у годинама које долазе нешто толико не разочара па и они почну да пљују по свему своме. ок. може и то да се деси.

ок, ево исправићу се, упили су слогане, сад зависи од нас старијих да ли ће нешто од тога и задржати у својим малим главама како ко, ко је макар мало усмерен ка духовним вредностима задржаће љубав према својој земљи и то праву љубав без инаћења, А ДА СУ СУВИ РЕАЛИСТИ, ЈЕСУ, У ПРАВУ СТЕ, НИСУ СВИ, АЛИ ИМА ИХ.....
maca22 maca22 17:36 02.09.2010

Re: .,

taube
da, draga moja, svaka čast na razumevanju mojih reči.

Dajem sve od sebe.
1) poverenik je nevoljni akter progona cirilice?
2) poverenik je izmanipulisani akter progona cirlice?
3) kada dali76 pojede bananu, on postaje poverenik?
4) dopisi sam
maca22 maca22 17:40 02.09.2010

Re: .,

taube
hajka na ćirilicu se nastavlja, koliko vidim punom parom i složno i jedinstveno.,

..sad kad vidim sve ovo na ovom blogu i ostalim blogovima žao mi je što im nisam pisala ćirilicom već sam pokušavala da ih ubedim u ravnopravnost pisama.

Iracionalno inaćenje ne vidim ama baš nigde, pogotovo nakon što mi je jedan fb frend Rumun napisao kako moj predsednik tadić ne poštuje prava Vlaha.


mlekac
Nije pitanje da li mi se dopada ili ne dopada, ja samo volim argumente.

Mlekac, zar ih ne vidis?
taube taube 18:09 02.09.2010

Re: .,

potrebne su vam duhovne oči da biste videli, nažalost vi vidite samo materijalno.
taube taube 18:17 02.09.2010

Re: .,

4) da dopišem - POVERENIK -onaj koji glumi žrtvu i uvređenost i ta uloga mu daje za pravo da prema drugima bude zlonameran, a njemu se pritom mora paziti šta će mu se saopštiti ne bi li mu se povredio ego, uputiti kritiku a da mu ne povrediš ogroman ego, ipak, to je umetnost, treba umeti ili se PRETVARATI da umeš.

5) evo i petog - EMOTIVNI VAMPIR - čovek '' žrtva '' koji ti popije i poslednju kap pozitivne energije

& infantilni manipulator - sa izvitoperenom stranom one strane ljudske ličnosti koja želi da bude voljena

dali je samo vešto iskoristio ono što mu je dato na poslužavniku, ISUVIŠE INTELIGENTAN DA BI BIO IZMANIPULISAN, ON VIDI SAMO ONO ŠTO JE LOŠE KOD SRBA I UŽIVA DA NAM TO SAOPŠTAVA DOK MU APLAUDIRAMO.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:40 02.09.2010

Re: .,

ја видех да они воле своју земљу,

Koji talenat..Prosto se divim...vole svoju zemlju..to je kao da se diviš nekome što voli svoju majku, sestru ili oca...Kakav dar ili nadnaravna osobina treba da bi se voleli, majka, sestra, otac ili zavičaj. Čemu to naglašavati kao osobinu ako ne želiš da švercaš najelementarnijijim stvarima...
Evo ovako..Ja znam ljudse koji vole svoju zemlju, majku ili oca a da ta ljubav nigde nema potvrde. Da je skroz nedelatna. Čak suprotno, oni biju svoje bližnje i objašnjavaju da to rade zato što ih vole...ej...Ili, dopuste, da im ne kupe knjige, kupus da mogu ukiseliti preko zime, ili nešto drugo važno za egzistenciju, a puna su im usta ljubavi..
E, na to liči priča koju ti pričaš.
Pričajući o najvećoj ljubavi prema narodu, nacionalistička elita vodi taj isti narod u pogibelj.U ime naroda radili su najveće zločine uprtavo prema tom narodu zaklinjući se da to rade zato što ih vole....zašto, pa zato što je njihova percepcija narodnih interesa promašena, sebična,lopovska i ne služi nikome osim njima samima..narodu služi samo toliko da to voli slušati, a i kad kmeči misli da to tako mora.Legija ima najzvučniju patriotsku retoriku, a ona mu je služila zato da bezbedno ubija, pljačka i reketira..
Dakle, navikni se na to, da za domovinu ili zajednicu nije cilj umirati i patiti, nego živeti i to normalno.A normalan život i nauka kažu da Srbi i srpski jezik imaju dva ravnopravna pisma..jedno se zove ćirilično a drugo latinično pismo.
Ćirilica je ok..to je pismo koje sam najprvo naučio i prva knjiga uz koju sam zavirio bila je "Pjesmar srpskih junačkih pjesama"..Sve iz toga "pjesmara" i sada znam na pamet, od Cara Lazara, Obilić Miloša, Maloga Radojice, Starca Vujadina i Starine Novaka do Janković Stojana..
Ali, nigdje nisam našao da nije Srbin onaj ko ne piše ćirilicom, niti sam igde naišao da moram mačom i sudom braniti ćirilicu, da je srpska samo ćirilica i naročito da je ona od nekoga ugrožena...da je latinica ta koja je ugrožava...To sada čujem od "dece" koju uporno, šezdeset godina pravi ova ljotićevska, profašistička i ova staljinsko - nacionalistička bagra.ova družina i bratstvo loših popova i loših komesara..potpuno suludno, štetočinski, izolacionistički. Nema veze što ta ekipa ima togu akademika, profesora univerziteta ili vladika i mitroplita, oni su u intelektualnom smislu teški, sebičan jad...Njima trebaš ti, jer bez tvoje vere oni nigde i nikako ne mogu biti elita, a sa tobom takvim oni su to kako - tako..Razumeš li ti to, ili da ti dalje crtam..

yugaya yugaya 18:51 02.09.2010

Re: .,

akomoze neko neko lepo da mi objasni kakvi su to manastiri i patriotizam u predmetu koji se zove "gradjansko vaspitanje" ?!!!!??? (nisam odavde)

Zar se o manastirima ne uci na veronauci? Ja mislila gradjansko - to je ekologija, tolerancija i ti bakraci...ili je prepusteno nastavniku da decu patriotski trenira sebe radi da budu dobri gradjani???
taube taube 19:00 02.09.2010

Re: .,

Nemojte da mi crtate, molim Vas, baš bi bilo uvredljivo.

Mislim da ja nisam potrebna nikom, to je neko moje lično mišljenje ili sebe doživljavam kao bezvrednu osobu koja nešto piše i govori a to radi na pogrešan način pa je niko ne razume ili malo ko.,,

Ja shvatam Vas odlično, a pokušavam promovisati neke lične i društvene vrline, dakle - namera mi je časna i iskrena ali način nije dobar. Pokušavam reći da je neophodno kontrolisati misli, jezik, izbegavati pritvorstvo, opreznost od lažnih spasitelja naroda i države, gotovost na žrtvovanje i nadanje odn. hrišćanski optimizam, izbegavanje slepog prihvatanja svega onoga što dolazi iz EU i SAD a pričinjava nam se ispravnim.

Zaista mi latinica ne smeta, samo mi je zasmetala ovolika '' jurnjava '' zbog nečije izjave da neko ne zna čitati latinicu. Time ste isprovocirali i mene jer sam osetila ugroženost u sopstvenoj zemlji a tom čoveku ste dali publicitet koji ne zaslužuje.

p.s. bravo za srpske narodne pesme koje znate, a zanima me šta mislite o oslovljavanju iz srednjeg veka kada je žena muža zvala - gospodaru u pesmi Boj na Čokešini ima stih: Jeste li vid'li moga gospodara? - misli na muža A zašto ovo pitam; ponekad mi se toliko smuči emancipacija žene i sve negativno u njoj pa u ovakvom oslovljavanju vidim poštovanje muža. I molim vas, pokušajte me razumeti, nemojte mi govoriti da pijem lekove, pokušajte razumeti nekog ko je drugačiji i ko ne gleda sve kroz novac i materijalne stvari, i oprostite ako sam nešto pogrešila.
taube taube 19:05 02.09.2010

Re: .,

uhhhhhh, predavala sam i istoriju, to mi je glavni predmet, zamolila sam gospodina SLOBODNU RUKU da pogodi koji mi je glavni predmet jer je pogrešio , mislio je da predajem engleski, on se nije udostojio da mi odgovori.

dakle, na istoriji sam pričala o manastirima, a na građanskom o deklaracijama prava čoveka i građanina, ne bojte se, sve ćemo razjasniti, joj, kako unapred sve pogrešno pomislite i '' sudite ''. Šta vam je, ako smem da pitam?
yugaya yugaya 19:33 02.09.2010

Re: .,

Šta vam je, ako smem da pitam?


grebe me malkice grlo i ubi me nesanica, inace nista preterano, hvala na pitanju


Pominjali ste ucenje dece patriotizmu i predavanje graqdjanskog vaspitanja pa rekoh bolje da pitam jer -stvarno nisam odavde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana