Društvo| Gost autor| Ljudska prava| Život

Smem li, Srbijo, da budem ono što jesam?

alexlambros RSS / 22.09.2010. u 00:00

gost autor: Viktor Vilotijević

Ovo što ćete sada pročitati jeste uznemirujuća priča o sedamnaestogodišnjem dečaku, koga nekada i nisam tako dobro poznavao, naročito tog 25.jula 2005. godine kada sam bio u mogućnosti da mu pomognem. Bio je veseo, detinjast, katkad ozbiljan, poletan, uspešan za svoje godine i druželjubiv. Takođe, bio je prokleta pederčina. Mali, naivni peder, željan novih iskustava, i dalje pubertetlija. Nisam umeo da mu objasnim da to što veruje tek tako nekom neznancu može jednom da ga košta i života, jer dečak je uživao u tome da flertuje sa nepoznatima i da se ljubi sa strancima. Priznao mi je kasnije da mu nije uvek bilo lepo i da ga nije uvek činilo srećnim, ali ga je na jedan specifičan način uzbuđivalo. To su te godine, valjda. U skorašnjem razgovoru, po ne znam koji put sam ga pitao: „Zar te nije bilo strah da ideš kod drugih ljudi ili da dovodiš te iste ljude kod sebe kući?". Rekao je da nije razmišljao o tome da mu mogu nauditi. Ja sam, poznajući ga danas nešto bolje, verovao u tu njegovu nestašnu ali i nevinu prirodu. Bio je glupi klinac, pederčić, u potrazi za sebi sličnima, kao neka životinja u potrazi za odbeglim čoporom. Tog 25.jula 2005. naučio je dosta toga. O životu, o sebi, o zemlji u kojoj je živeo i o tome koliko nije umeo da ceni ono što je imao... Ovde ću se zaustaviti i prekinuti da ga procenjujem, opisujem i prepričavam ono što će vam njegove reči same najbolje kasti. Pustiću ga da se vrati u vreme kada je imao 17, kada je išao u školu i kada je umesto kod svoje drugarice, jednog popodneva otišao da se nađe sa strancem, sa kojim se dopisivao dva meseca...


Nije da nisam smeo da se nađem sa njim, upoznavao sam momke i pre. Gay-serbia čet, Krstarica, Mondo čet-preko mobilnog. E, baš preko toga. Preko toga sam počeo da se dopisujem sa Markom. Sećam se da mu je nadimak na četu bio „Tuborg", mada ga je ponekad menjao. Moj je ostajao isti, pa mi se uvek on prvi javljao. Pošto nismo hteli jedan drugome isprva da damo brojeve telefona, niti e-mail adrese, zadovoljavali smo se opisima kao što su visina, težina, boja očiju i kose, i još ponekim detaljima. Nakon dva meseca, naizgled besciljnog, dopisivanja, došao je i dan kada je trebalo da se upoznamo. Najzad se odlučio na taj korak i dao mi svoj broj telefona. Bio sam jako uzbuđen i nestrpljiv. Crn, tamnoput, devetnaest godina, visok, student ekonomije. Po mojim kriterijumima tada se za početak kontakta činilo dovoljnim. Jedva sam čekao da upoznam nekog iole mlađeg, što je u Beogradu, makar u krugovima u kojima sam se ja i nemilice zaticao, bila retkost.


Bio je ponedeljak, čuveni 25. jul. Znao sam da ću svoje planirane aktivnosti morati da otkažem, a ukućane slažem gde idem. U ranac, koji sam uvek nosio sa sobom, sam spakovao samo novčanik, sa dovoljno ali ne previše novca, i film „Loše vaspitanje", koji sam na lošoj kopiji spremio za drugaricu i mene da odgledamo tog popodneva. Ne znam da li sam se nadao da će ovaj neznanac postati moj dečko ili ću se upustiti u još jednu avanturu, ali sam znao da sam u isto vreme bio srećan, zbunjen, zaintrigiran, jer sam se pitao kako li na osnovu datih opisa izgleda, i uplašen kao i pred svako novo poznanstvo. Pozvao sam taksi, pozdravio se sa majkom i napustio zgradu. Rekao je da me čeka kod Više elektrotehničke škole, i da tu odmah do nje ima kafića u koje možemo sesti i popiti piće. Nisam imao predstavu o tome kako taj kraj izgleda, jer nikada do tada nisam ni bio tamo. Kako je taksimetar otkucavao, samo mi je dodatno podizao tenziju. Bio sam jako blizu mesta gde me je, Marko, kako se inače predstavio, čekao. Kola su se zaustavila, a ja sam isprva malo unezvereno krenuo da gledam kroz prozor. Taksista je pomalo drčno podviknuo aludiravši mi na to da treba da platim. Krenuo sam da mu se izvinjavam i platio mu, nakon čega sam, držeći ranac u levoj ruci, izašao iz vozila. Asfalt je bio prevreo, osećao sam kako mi stopala gore, iako sam bio u sandalama. Prešao sam ulicu i stao kod škole, na dogovoreno mesto, u dogovoreno vreme.

Poslao sam mu poruku: „Stigao sam". Čekao sam nestrpljivo, a potom išao gore-dole, shvativši da niti njega ima niti se pored škole nalazi bilo kakav kafić. Trošna kafana sa pijanicama da, kafić svakako ne. Telefon mi je zapištao. „Stižem za dva minuta. Imam crnu majicu" , pisalo je u poruci. Nakon nekoliko minuta čekanja na upeklom suncu, uočio sam punijeg, ne mnogo višeg od mene, dečka koji mi se polako približavao. Bio je bled, plavokos, kratko ošišan. I nosio je crnu šuškavu trenerku i crnu majicu. Bio je ružan. Ali isto tako bio je jedino muško stvorenje u crnoj majici koje mi se približavalo, pa nije bilo sumnje da je to Marko. Najzad prišavši, ispružio je ruku i rekao: „Zdravo, ja sam Marko". Palo mi je na pamet dosta toga da ga pitam, ali sam umesto toga ćutao i gledao unaokolo, vidno razočarano. „Slušaj, vidim da ti se baš i ne dopadam...", krenuo je da govori. „Ma ne, nije u tome...", pokušao sam da ga prekinem. „... ali hajde možemo makar kod mene na piće, pa da se ispričamo kad si već došao", završio je. Kratko sam se u mestu premišljao, a potom onako potpuno naivno, nerazmišljajući, prihvatio ponudu.

Išli smo ka tamno žutim, ili su beše bile tamno krem-ne sećam se, zgradama, i kako smo se približavali ulazu napetost je opet krenula da raste. „Možda ipak...", premišljao sam se da odem. „Ma hajde bre, vidi koliko je stepeni napolju, imam neke sokove gore. Popijemo, popričamo, družimo se malo. Kad ti dosadi ti odeš kući", govorio je dok me je blago privlačio ka ulazu u zgradu, držeći me za ruku. Bez obzira što ga nisam poznavao, nekako nisam želeo da ga uvredim. Hodnik zgrade je bio jako dug, osećao se na urin. Bilo je polumračno. Zidovi su, koliko sam pod tim okolnostima uspeo da razaznam bili isto tako tamno žućkasti, naborani, španski zidovi zapravo, dok je na većini mesta nedostajalo prekidača za svetlo. Lift je bio uobičajan, kakav se mogao videti u većini beogradskih zgrada. Spolja izrezbaren raznoraznim grafitima, ižvrljan markerima, oljuštene maslinasto zelene boje. Beton u zgradi je bio, logično, leden i prljav, prepun bačenih semenki, žvaka, opušaka i iscepkanih papirića. Ušli smo u lift. Mislim da je pritisnuo dugme za četvri sprat, nisam obratio pažnju. U liftu se osećao miris užeglosti, duvana, starosti kao i zarđalog metala sa vrata. Svetlo je napola bilo ugašeno jer su svetiljke bile polomljene. Kada smo došli na njegov sprat i izašli iz lifta, sve je bilo isto kao i po ulasku u zgradu. Ti isti grozni zidovi, beli plafoni sa paučinom, staro neoprano stepenište... „Ovamo", povukao me je za rame. Bio je to drugi ili treći stan sa leva od lifta. Otključao je vrata i zajedno smo ušli. „Da se izujem?", priupitah. „Ma jok, ionako keva nije čistila". Stan je bio starinski, ali onako memljiv, prašnjav, neuredan i zapušten. Koračao sam napred kroz uzani hodnik ka dnevnoj sobi i tu zastao. Na plafonu je bio drveni ventilator, kakav se danas retko gde nalazi, koji je bio isključen. Ispred mene, sa desne strane, se nalazio stočić sa malim, belim, od pepela uprljanim, heklanim stoljnjačićem na kom se nalazio sat. Odmah do njega, nalazio se tamno sivi, možda čak i maslinasto zeleni trosed uz koji je odmah bio uglavljen regal. Bele čipkane zavese prekrivale su celu jednu stranu zida gde su bili prozori.

Videlo se da stan ima i terasu, jer su se nazirala otvorena vrata. Sa moje desne strane stajao je najobičniji trpezarijski, drveni sto, prekriven prvo plastičnom mušemom, a potom i heklanim stoljnjakom. Zidovi su uglavnom bili prekrečeni u belo ili oblepljeni nekim čudnim, vlagom natopljenim, braonkasto, žućkastim tapetima, osim u kuhinji koja je sva bila u svetlo braon pločicama. Nešto nalik onim kakvim su ljudi imali običaj da oblažu kućne peći. U kuhinji su se nalazili vidno dotrajali šporet i frižider, a okrećući glavu levo desno, ukopan u mestu, spazio sam i nekolicinu ikona koje su se nalazile po stanu. Neke su bile okačene na zid, a neke su stajale po raznoraznim natkasnama i stočićima. Zbog sunca koje se probijalo kroz zavesu videlo se koliko je stan prašnjav jer su se i najsitniji komadići prašine raspršili oko mene. Tepih je bio duž cele sobe, maslinasto zeleni sa crnim, sivim i belim šarama, neočišćen, sa puno mrva i fleka od pića, pretpostavljam. Marko je stajao iza mene i zaključavao vrata, a u isto vreme tipkao je po svom mobilnom telefonu. „Uđi ti unutra, sedi, raskomoti se", rekao mi je pokazujući rukom na dnevnu sobu a pritom ne skidajući pogled sa svog telefona. Krenuo sam ka trosedu, a on mi je iza leđa dobacio: „Aj samo sačekaj da se presvučem i odmah dolazim". Seo sam. Skrenuo je u sobu sa desne strane pored ulaznih vrata, a potom se čulo zatvaranje vrata od te iste sobe. Usledila je tišina.

Na stolu sam ugledao napola popijenu flašu kisele vode i nedavno sečene kriške hleba. Vrata su se bučno, kao da ih je neko istrgao, otvorila i iz hodnika su izletela dva momka, Marko i još jedan, viši, vidno mršaviji, u crnoj majici bez rukava. Išli su besno ka meni. „Marko, ko je...". „Ćuti derpe, i nisam ja nikakav Marko", odbrusio je prebirajući neke stvari po trpezarijskom stolu. „Ali...", hteo sam da pitam i dobijem neko objašnjenje, počevši i da gestikuliram rukama. „Jel sam ti rekao da umukneš, pička ti materina pederska!", razdrao se mršaviji tip a potom iza leđa izvadio pištolj. Metalik, poveći. Tu sam, verujem, napola od straha, a u dubini duše verujući da je ipak neka šala u pitanju, krenuo da se smejem. „Pazi klinca, još se smeje...", gledao je mršaviji u Marka. „Ma mamicu ti tvoju ružnu, fegetsku", rekao je prislonivši mi pištolj uz slepoočnicu".

U tom trenutku sam shvatio da je sve što mi se dešava stvarno, da nije nikakva igra i da moram da postupam po tuđim pravilima ako mislim da ostanem čitav. Zato sam nepomično sedeo i ćutao. Držao mi je pištolj uperen u glavu oko minut, dok sam ja sve vreme gledao u pod. Psovao je nešto, ali u tom trenutku ništa nije dopiralo do mojih ušiju. Osećao sam samo hladan metal na svojoj koži, koji je u zavisnosti od besa i intenziteta njegovih, verujem, pretnji u govoru uranjao u moju kožu što je dublje mogao. Sve vreme je od besa disao ubrzano. Osetio sam njegov izdah iz nosa, povremeno, jer je bio previše razjaren. „Pusti ga, 'ajde", obratio mu se dotični Marko. Ubrzo potom, sklonio je pištolj sa moje face. „Hvala", rekao sam im. „Jel te neko nešto pitao, a?". „Ne", odgovorio sam ponizno. „E pa onda ima da ćutiš jer ćeš ovde da pričaš samo kad te jedan od nas dvojice nešto pita". „Samo sam...", pokušavao sam da ih urazumim. „Jel te bre neko nešto pitao pederčino mala? Začepi gubicu da ti je ja ne bi začepio i daj taj ranac!". Dao sam im ranac istog trenutka. Odmah su ga istresli na pod, a iz njega su ispali ključevi od stana, novčanik, kaseta i dva telefona. „Šta je ovo?", uzeo je kasetu u ruke. „Film", odgovorio sam.

Otvorivši kutiju, prokomentarisao je: „Loše vaspitanje, a?", zagonetno će Marko. „ Izgleda su te mamica i tatica malo loše vaspitali", smejao se mršaviji mlatarajući pištoljem. „Sa kim živiš?", pitali su gotovo u isti glas, dok je krupniji, Marko, držao moje mobilne telefone u ruci. „Sa roditeljima", odgovorio sam im. „A jel znaju mamica i tatica da se karaš u bulju?". „Ne", promrmljao sam. „Ne znaju, a? Ne znaju?", mršaviji mi je stegnuvši zube opalio šamar u besu. „Pa mamicu ti...", Marko ga je odmakao od mene. „Ajmo", reče mršavijem i izrazom lica mu ukaza da opet odu u sobu iz koje su zajedno izašli. Otišli su sa mojim telefonima i nije ih bilo neko vreme. Pet, možda čak i deset minuta. Unezvereno sam gledao po sobi.

Nisam mogao da pobegnem, vrata su bila zaključana, a balkon na četvrtom spratu nije baš bio rešenje za skakanje. Znao sam, uz sve to, da nisam smeo ničime da ih isprovociram, već samo da se nadam da će me u jednom trenutku pustiti na miru.U jednom momentu su izašli iz sobe i prišli mi ponovo. „Mamica, tatica, rodbina, drugarčići, pederi, sve je tu. E pa upisali smo brojeve". Ćutao sam. „Sad ćeš ti nama lepo da kažeš ko je pederčić iz tvog imenika", reče mršaviji i sede pokraj mene. „Za tog jednog dečka, ili šta ti je već, švalerčić neki smo skontali po porukama", rekao je Marko. „I za onog gde piše u imeniku gej", smejući se dobacio je mršaviji. „Aj sad dalje", insistirao je gurajući mi telefon u ruke sa otvorenim imenikom. „Ali ja ih ne znam puno", rekao sam mirno. Mršaviji je opet postao agresivniji i uhvatio me za vilicu: „Govori pička ti materina fegetska". Marko ga je uhvatio za ruku i rekao: „Pusti malog da priča". „Dobro imaju još dvojica", rekao sam progutavši knedlu. „Aha, još dvojica. A koja to dvojica majke ti?", upitao je mršaviji cinično.

Izabrao sam nasumično dva kontakta sa kojima se nikada nisam upoznao, iako sam sve vreme znao kakav problem nekome mogu da napravim, pitajući se šta će sa njima posle biti. Morao sam nekako da se izvučem, bio sam kukavica. „A jesi se i sa njima karao?", ispitivao je neumorno mršaviji. „Nikada ih nisam upoznao", rekao sam gledajući u stranu. „Nikada ih nisi upoznao, jel? A ovamo si doleteo za tili čas? Koga bre ti retardu mali zajebavaš?", nastavio je ovog puta Marko agresivnije. „Nisam ih stvarno nikada upoznao. Evo, u redu, ispričaću vam kako i šta, samo me pustite na miru", kukavički sam krenuo da se branim. Bio sam usplahiren i osećao sam jezu svuda po telu. „Šta bre?", upita mršaviji. „Reći ću vam gde i na koji način upoznajem tipove", rekao sam im gledajući ih jednog pa drugog u oči. „Hajde baš da čujem", reče Marko nadmeno. „Postoji čet na sajtu gay-serbia, preko kog sam upoznao par momaka. Nekada sam odlazio kod njih, nekada su oni dolazili kod mene", pričao sam im. „I šta, jebo si se sa svima njima?", arogantno će mršavko. „Nisam, zapravo, ni sa jednim, sa većinom sam samo i pričao", obrazložio sam gledajući u prazno.

„Mališa, ne bi ti dovodio pedere kući da im kuvaš kafu, nemoj da nas farbaš da te ne bi sad ovde nalemali", opet je krenuo agresivnije Marko. „Sa nekima je bilo nešto više, ali nisam spavao ni sa kim od njih, ne lažem vas". Sve vreme su se u neverici smejali mojim rečima. „I od kad ti to praktikuješ?", pitao me je Marko. „Od svoje četrnaeste godine". Prasnuli su u smeh. „Jebo te, vidi pederčinu. Od četrnaeste? Alal ti vera majstore!", razdrao se podruglivo mršaviji. „Karaš ribe?", upitao me je Marko. „Ne", odgovorio sam, već uveliko isponižavan celom situacijom. U tom trenutku mršaviji je podivljao, skočio i skinuo majicu sa sebe, i rekao mi unoseći mi se u facu i stiskajući jedva naziruće bicepse:"Ovo ribe vole. Naravno da ih ti ne karaš", a potom je obukao usku, šarenu majicu, bez rukava i krenuo da mi se pribija nogama uz rame feminizirano pitajući: „Jel sad ličim na pedera, a? Jel bi me muvali ovi tvoji?", smejao se. U tom trenutku Marko je viknuo na njega: „Dosta bre, ne glupiraj se više. Uzmi malom novčanik, valjda ima ličnu kartu".

Uzeo je i videvši u novčaniku oko 2,400 dinara koliko sam imao upita me: „Otkud tebi ovoliki novac?". „To su mi pare od džeparca". „Aaaa, od džeparca znači? Mamica i tatica bogatuni". „Uzeću ti ovo, a ostatak će ti trebati da se vratiš kući kasnije", stavivši u istom trenu 1,400 dinara u svoj stražnji džep. „Ako je do para, uzmite sve i ova dva telefona, samo me pustite da idem", očajnički sam pokušavao da izađem iz situacije. Pogledali su me obojica sa blagim osmesima, a onda me je Marko upitao: „A jel znaš ti mali zašto si ovde?". „Ne", odgovorio sam iskreno. „Zato što si jedna mala fegetska kurva koja se kara za pare, eto zašto!", razdrao mi se u lice mršaviji. „Znamo da se baviš prostitucijiom, nemoj da se praviš lud. Mi smo iz 29. novembra, sa odeljenja za maloletničku delikvenciju", rekao je Marko prislonivši se uz sto. „Molim? Ali to nije tačno!", i u momentu kada sam opet gestikulirajući, usplahireno pokušavao da se opravdam on mi je pokazao nekakvu legitimaciju, koja je, zbog stanja u kom sam se nalazio u tom trenutku mogla biti i GSP povlastica. Bio sam toliko uplašen i voljan da ih uverim u suprotno da se samo sećam belih okvira i neke sitne fotografije na njoj.

„Slušaj, kapiramo da nisi loš klinac, inače bi dobio batine kao onaj od jutros. Samo derpe si, jebi ga!", govorio je Marko delujući kao da je spustio loptu. „Ma, moramo i njega malo da utabamo", entuzijastično će ovaj mršaviji. „Smiri se budalo. Nećemo. Nego mali, imamo oba tvoja broja, evo ti telefoni. Nemoj da ti se desi da jedan od njih ili ne daj Bože oba baciš, isključiš ili nam se ne javiš kad te zovemo. Jesi razumeo?", drčno je na kraju upitao Marko. „Da, razumeo sam", odgovorih snuždeno. „Ima da se javljaš kad te pozovemo i ima da nam govoriš gde si i da sarađuješ, inače slede batine i popravni dom!". „Ali zašto?", pitao sam sad već zbunjeno. „Zašto? Zašto?", smejao se Marko. „Pa zato što si feget, mala kurva koja se karala okolo i uzimala novac za to. Šta misliš da smo ti poverovali da ti mama i tata daju da nosaš ovoliko para po gradu?", pojašnjavao je mršaviji. „Ali nisam, i sve i da hoćete ne možete da dokažete, jer niko ne bi mogao to da potvrdi kada se nije ni desilo!", govorio sam u svoju odbranu. Mršavi će na to: „Ima par tipova koji se ne bi složili, kažu da si uzimao po hiljadarku za pušenje kod njih". „Koji tipovi?", blago iznervirano ga pitah. „Ej mali, pa mogu da ti gurnem u džep kesicu bilo čega, pozovem kolege i gotov si. Ideš u dom. A tamo neće biti ovako dobri kao mi prema tebi", reče Marko. „Budi zahvalan što te nismo pretukli, mada si kao i svaka fegetčina zaslužio, prijavili te i poslali u dom!", pun sebe će mršaviji dečko. „Samo se ti javljaj i sarađuj sa nama. Sve će onda biti ok!", uveravao me je Marko. „Da sarađujem?", začuđeno sam pitao. „Pa da, cinkarićeš nam ko je derpe. Dovedemo ga ovde u stan, ti sa njim kreneš da radiš to što već radiš, a onda kao odeš do sobe i mi dalje preuzimamo", pojašnjavao je Marko. „Ali, kako ću...", pokušao sam da sastavim pitanje. „Pederčino, 'oćeš u dom?", razdraše se obojica. „Ne", brzopotezno sam odgovorio. „Onda slušaj i ne seri više, a sad pokupi stvari i polazi", odbrusio je Marko.

Kratko su se domunđavali ispred mene. Nisam čuo o čemu jer sam kupio stvari sa poda i razmišljao šta će mi se sledeće desiti, a onda se Marko okrenuo i rekao kako će me ispratiti na autobusku stanicu. Kada sam ustao, kolena su počela da mi se tresu od silnog suzdržavanja. Nikada ranije mi se to nije desilo. Nisam valjda više mogao da izdržim. „Šta se treseš, pičkice?", pitao je mršaviji okrećući se ka meni, dok ga je Marko držeći ga rukom za rame odvraćao i nastavio da mu priča nešto. Stajao sam na sred dnevne sobe, tačno ispod tog drvenog ventilatora, nakon gotovo dva sata torture. „Hoćeš li više prestati da se treseš, mamu ti jebem?", iznervirano će Marko. „Izvinite, ne mogu da se kontrolišem". Onda me je snažno povukao za ruku, sproveo kroz hodnik i izbacio iz stana.

Ovaj drugi je ostao u stanu i ušao u drugu sobu u kojoj se nalazio kada sam ušao u stan. „Pozovi lift", rekao mi je dok je zaključavao bravu na vratima. U liftu je sve vreme gledao u mene svojim prozirno plavim, ledenim očima. Ćutao je. I ja sam ćutao. Onda je gledao malo u levo, malo u desno. Najzad, lift se zaustavio i izašli smo napolje. Koračali smo ka autobuskoj stnici ubrzanim korakom. „Znaš koji bus hvataš?", pitao je. „Mislim da da". Čim smo stigli na stanicu pojavio se neki autobus. Nisam bio siguran ni koji je broj, niti kuda ide. Ušao sam, seo do prozora i tek onda ceo počeo da se tresem. On me je gledao sa ulice, sa rukama prekrštenim iza leđa.

Bilo je već skoro pola četiri, ali nisam mogao da idem kući. Sišao sam kod Hrama i odatle se izgubio u pravcu grada. Hodajući sam zapinjao o žardinjere, rupe u asfaltu, udarao o ramena prolaznika. Sve vreme sam ponižen gledao u pod.

Oko pola 8 sam odlučio da se vratim kući. Otključao sam vrata i po ulasku mama me je pitala: „Gde si bio?". „Šetao sam", rekoh joj, odlazeći u svoju sobu. „Ceo dan?", pitala je zbunjeno. „Ceo dan mama, ceo dan". Ušao sam u sobu, sklupčao se na krevet i tek tada dozvolio sebi da ispoljim svoj strah na pravi način. Počeo sam da plačem poput malog deteta, tek tada shvatajući šta mi se desilo tog dana. Nakon nekog vremena sam ustao, izašao iz sobe i rekao majci: „Večeras ću ranije otići na spavanje, sada idem da se istuširam".

Ušao sam u kupatilo i gledao svoju od suza oteklu facu u ogledalu. Gadio sam se sam sebi, osećao sam se tako prljavo. I tako sam se tuširao, i tuširao, trljajući kožu sve jače i ječe, grebući se od besa i nemoći po rukama, grudima po grlu, faci...


Te večeri, konačno sam uspeo da upoznam tog dečaka malo bolje. Sve te godine našeg poznanstva nije mi dozvoljavao da mu se približim, da shvatim kakav je u suštini. Njegov gotovo bezbrižan život za koji su većinski njegovi roditelji bili zaslužni, bio je gotov. Izašao je iz kade, priseća se, i krenuo da se briše peškirom tako jako. Da struže kožu, ne bi li sprao svu tu prljavštinu sa sebe. Otvorio je vrata od kupatila svestan činjenice da više nije dete i da više ne može da veruje ljudima kao što je to obično činio. Shvatio je takođe, da više neće biti bezbrižan. Onda je prišao krevetu nag i crven od vrele vode kojom je spirao sa sebe taj 25.jul, iako je to bilo nemoguće. Obojica smo shvatili da je tog dana naglo porastao, dosta sazreo i da mu se život u potpunosti promenio. Dogovorili smo se da se više nikada nećemo razdvajati. Zahvalan sam mu na tome šta je učinio za mene i na tome što je i dan danas moj najbolji prijatelj, kao i ja njegov.

 

 

Atačmenti



Komentari (117)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alexandarlauper alexandarlauper 00:09 22.09.2010

Znaci vrh....

Alex...odlicno je ovo...
Domazet Domazet 03:22 22.09.2010

Nije mi sasvim jasna svrha...

...ovog teksta. Delom zbog toga shto je pitanje u naslovu malo neprecizno. A chini mi se da se radi o dve moguce namere.

Mogucnost prva

Namera teksta je bila da upozori tinejdzere na sve, veoma ozbiljne, opasnosti koje vrebaju tinejdzere oba pola koji virtuelne kontakte ostvarene na internetu pokushavaju da pretvore u stvarne. I da ukazhe na to koliko je pogreshno, neoprezno i opasno promovisanje ovakvog neodgovornog ponasanja kroz njegovo poistovecivanje sa seksualnom emancipacijom. Ako se o tome radi onda predelazhem precizniji naslov:
Smem li, Srbijo, da budem nepromishljen/na?

Na shta bih ja prokomentarisao: Smesh, ali na sopstveni rizik. I ako si punoletan/na. Uz dodatnu opasku da je pitanje upuceno na donekle pogreshnu adresu. I da bi bolje bilo da je pitanje upuceno na sopstvenu adresu. I na adresu roditelja.

Mogucnost druga

Namena teksta je bila prigodno politichka. Da, pred odrzhavanje/neodrzhavanje Parade, upozori javnost na nedace i iskushenja kroz koje gay osobe prolaze josh od pochetaka spoznaje svoje homoseksualnosti. Ako je ovo bila namera onda predlazhem precizniji naslov:
Smem li, Srbijo, da budem nepromishljena gay osoba?

Na shta bih ja prokomentarisao: Smesh, ali na sopstveni rizik. I ako si punoletan/na. Uz opasku da je pitanje upuceno na donekle pogreshnu adresu. I da bi bolje bilo da je pitanje upuceno na sopstvenu adresu. I na adresu roditelja. Ali bi to bile uzgredne opaske. Glavne primedbe bi bile upucene piscu teksta i tebi koji ga prenosish. Zamerio bih vam da se, kroz politizaciju seksualnosti jer je opisano ponashanje podjednako opasno i za gay i za heteroseksualne tinejdzere, bavite politikanstvom koje teshko da ce pomoci gay populaciji Srbije u njenim sasvim opravdanim zahtevima za normalnim zhivotom.

O chemu se radi Aco, shta si hteo sa ovim tekstom?

alexlambros alexlambros 07:18 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

O chemu se radi Aco, shta si hteo sa ovim tekstom?


ja nisam aca.

da li je Viktor posle ovoga mogao da ode u policiju i prijavi maltretiranje koje je preziveo?
o tome se radi. da postoje gradjani Srbije koje nekaznjeno i slobodno moze da maltretira svaki retard kome to padne na pamet.
lingamanovic lingamanovic 09:04 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Čitala sam priču na samom blogu, potresla me je. Bez obzira da li je istinita ili nije, strašno je što svako može da uzme sebi za pravo da maltretira nekog drugog zato što je drugačiji :(
nestor92 nestor92 09:45 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

ja nisam aca.

da li je Viktor posle ovoga mogao da ode u policiju i prijavi maltretiranje koje je preziveo?
o tome se radi. da postoje gradjani Srbije koje nekaznjeno i slobodno moze da maltretira svaki retard kome to padne na pamet.

Pa problem je jako komplikovan, naravno. Nema drugog načina sem da se ode u policiju kad pretrpite nasilje.
Pošto se radilo o maloletniku, učešće roditelja je neophodno. A porodica bi saznala što nije znala.
Smem li da budem ono što jesam, mama i tata? Za Srbiju ćemo lako.
predatortz predatortz 09:46 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Pošto se radilo o maloletniku, učešće roditelja je neophodno. A porodica bi saznala što nije znala.
Smem li da budem ono što jesam, mama i tata? Za Srbiju ćamo lako.



Suština cele priče
maca22 maca22 10:10 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Sustina price je, koliko vidim, sta ce biti u policiji?
Sta vi mislite?
predatortz predatortz 10:11 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Sustina price je, sta ce biti u policiji?
Sta vi mislite?



To nećemo saznati. Pošto dečko nije prijavio slučaj sve ostaje u sferi nagađanja.
maca22 maca22 11:11 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

predatortz
Sustina price je, sta ce biti u policiji?
Sta vi mislite?



To nećemo saznati. Pošto dečko nije prijavio slučaj sve ostaje u sferi nagađanja.

predatortz predatortz 11:13 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

predatortz
Sustina price je, sta ce biti u policiji?
Sta vi mislite?



To nećemo saznati. Pošto dečko nije prijavio slučaj sve ostaje u sferi nagađanja.

Goran Vučković Goran Vučković 11:14 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

maca22
predatortz
Sustina price je, sta ce biti u policiji?
Sta vi mislite?



To nećemo saznati. Pošto dečko nije prijavio slučaj sve ostaje u sferi nagađanja.


maca22 maca22 11:21 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

predatortz
Pošto dečko nije prijavio slučaj sve ostaje u sferi nagađanja.

To te pitam. Sta nagadjas?
predatortz predatortz 11:25 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

To te pitam. Sta nagadjas?

Da bi inspektori uzeli izjavu. Lako bi ušli u trag nasilnicima jer se komunikacija obavljala preko mobilnog.

Da li bi bili ljubazni ?

Ne verujem. Ali u policiji nisu ljubazni ni kada registruješ auto.
drug_miloje drug_miloje 11:45 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

lingamanovic
Čitala sam priču na samom blogu, potresla me je. Bez obzira da li je istinita ili nije, strašno je što svako može da uzme sebi za pravo da maltretira nekog drugog zato što je drugačiji :(


bitno je da li je događaj istinit, da ne trošimo vreme uzalud.

oni koji maltretiraju druge to čine u svakoj prilici, bez obzira na razlike, pogotovo kada nalete na slične sebi ali slabije.

ponašanje nasilnika je uvek i svuda za osudu i sudsku kaznu, bez daljeg, ali među žrtvama nasilnika ne može se praviti razlika po bilo kakvom osnovu.
ne može se jedna žrtva proglašavati većom zato što pripada nekoj manjinskoj grupi. i sama matematika bi rekla da je svaka deseta žrtva nasilja pripadnik lgbt populacije jer ta populacija učestvuje u broju stanovnika sa desetak ili nešto manje procenata.
nasilnik u takvoj prilici gde je nasilje izvršio nad lgbt osobom ne može dobiti veću kaznu jer bi to onda predstavljalo diskriminaciju žrtava koje pripadaju većinskoj populaciji.
alexlambros alexlambros 12:13 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Smem li da budem ono što jesam, mama i tata?


Jedan od razloga sto sam postavio Viktorovu pricu je upravo to. Budite mama i tata svojoj deci, a nekima od vas deca su gay ... volite ih i nek osecaju slobodu da mogu da vam kazu sta ih muci u zivotu ...
madoxxx madoxxx 16:14 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

A Rumunski radnici, Romi, narkomani.... Niko od njih nije ovo slicno preziveo. Molim vas, lepo Domazet pita ako je ovo gay politikanstvo, mnogo je bolji clanak o homoseksualcima i Kosovu... ovo je politicki fail
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:20 22.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

oni koji maltretiraju druge to čine u svakoj prilici, bez obzira na razlike, pogotovo kada nalete na slične sebi ali slabije.

ovi tipovi love preko interneta homoseksualce kao i pedofili decu.
smišljeno ovo rade.
dešava se, znam pouzdano.

osim toga, sačekuju ih ispred kafića gde se okupljaju i premlaćuju.
srećom, takav jedan slučaj je prijavljen.

mama i tata ako ne znaju, znači da ne prate svog sina.
il se prave ludi - proćiće!
umesto da oni budu glavna podrška!
jesen92 jesen92 01:18 24.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

Jedan od razloga sto sam postavio Viktorovu pricu je upravo to. Budite mama i tata svojoj deci, a nekima od vas deca su gay ...
..za pravog roditelja je nebitno da li mu je dete gay ali mu je vazno gde se to dete smuca ceo dan...roditelji koji imaju normalan odnos sa decom znaju gde se ta deca nalaze cak i kad su punoletna....To sto se desilo izvesnom Viktoru moglo je da se desi i da nije gay....chatuje, na primer, sa devojkom i zakaze sudar u njenom stanu a tamo ga ceka neka banda...svako zna da iza nicka moze da bude bilo ko a samo totalno nepromisljeno stvorenje moze da ulazi u stan nepoznate osobe...Policija moze da kaze i da je ne zanima sta se desava po kucama....Skoro je bio blog o tome gde je granica mesanja odnosno ne mesanja kada neko maltretira svoje dete na ulici...a tek u kuci? to je tek tesko za dokazivanje...
maca22 maca22 01:49 24.09.2010

Re: Nije mi sasvim jasna svrha...

jesen92
roditelji koji imaju normalan odnos sa decom znaju gde se ta deca nalaze cak i kad su punoletna....

Meni ovo malo vuce na nenormalno. :)
looping looping 06:00 22.09.2010

Dobar blog

Ne podrzavam gej paradu ali podrzavam prava gejeva.
Odrzavanje gej parade ili bilo kakve parade vezane za neciju seksualnost mi je malo degutantno i primitivno bez obzira sto se odrzava u razvijenim zemljama.
U svakom slucaju dobar tekst bez obzira na povod. Lako je maltretirati geja.

ps.
Zakon treba da stiti i nepromisljene, zato je napravljen. Promisljenom ne treba zastita.
Naravno u ovoj zemlji zakon ocigledno ne stiti nikoga jer se i ne sprovodi.
alexlambros alexlambros 07:20 22.09.2010

Re: Dobar blog

Ne podrzavam gej paradu ali podrzavam prava gejeva


prava gejeva su i da paradiraju. sloboda okupljanja, kretanja, demonstriranja, izrazavanja je SVACIJE pravo.
alexlambros alexlambros 07:32 22.09.2010

Re: Dobar blog

Lako je maltretirati geja.


U ovoj zemlji je lako maltretirati svakoga. I bice lako dok to njeni gradjani budu dopustali a dopustace sve dok ne shvate da SVI moraju biti jednaki i zasticeni.
looping looping 07:59 22.09.2010

Re: Dobar blog

alexlambros
Ne podrzavam gej paradu ali podrzavam prava gejeva


prava gejeva su i da paradiraju. sloboda okupljanja, kretanja, demonstriranja, izrazavanja je SVACIJE pravo.

Slazem se. Samo mislim da je to degutantno i primitivno izrazavanje i nicemu ne doprinosi.
alexlambros
Lako je maltretirati geja.


U ovoj zemlji je lako maltretirati svakoga. I bice lako dok to njeni gradjani budu dopustali a dopustace sve dok ne shvate da SVI moraju biti jednaki i zasticeni.

Sa ovim se slazem ali mislim da smo jako daleko od postovanja prava gejeva iz prostog razloga sto se ne postuju ni prosecni a kamoli drugaciji. Kada se u Srbiji bude izborilo za prava prosecnog coveka onda tek mozemo da pricamo o postovanju prava manjina. Do tada borba za prava manjina je korisna samo politicarima.
sonja.m sonja.m 08:02 22.09.2010

Re: Dobar blog

Re: Dobar blog
Lako je maltretirati geja.


U ovoj zemlji je lako maltretirati svakoga. I bice lako dok to njeni gradjani budu dopustali a dopustace sve dok ne shvate da SVI moraju biti jednaki i zasticeni.


Slazem se, ali me interesuje da li je decko iz price prijavio ove nasilnike policiji?

alexlambros alexlambros 08:18 22.09.2010

Re: Dobar blog

Samo mislim da je to degutantno i primitivno izrazavanje i nicemu ne doprinosi.


meni je i ovo degutantno pa ih ne bi gadjao pomorandzama punjenim ziletima
alexlambros alexlambros 08:21 22.09.2010

Re: Dobar blog

ali me interesuje da li je decko iz price prijavio ove nasilnike policiji?


salis se? kojoj policiji?
alexlambros alexlambros 08:22 22.09.2010

Re: Dobar blog

Sa ovim se slazem ali mislim da smo jako daleko od postovanja prava gejeva iz prostog razloga sto se ne postuju ni prosecni a kamoli drugaciji.


i gejevi su prosecni. samo spavaju sa osobama istog pola.
alexlambros alexlambros 08:24 22.09.2010

Re: Dobar blog

Kada se u Srbiji bude izborilo za prava prosecnog coveka onda tek mozemo da pricamo o postovanju prava manjina


Niko nije slobodan, dok svi nismo slobodni, upravo o tome se i radi. Kad tzv manjine ne bude vise bilo moguce maltretirati, budite sigurni da tek "prosecnog" nece biti izvodljivo. Sto pre shvatite to bolje.
looping looping 08:50 22.09.2010

Re: Dobar blog

sonja.m
Re: Dobar blog
Lako je maltretirati geja.


U ovoj zemlji je lako maltretirati svakoga. I bice lako dok to njeni gradjani budu dopustali a dopustace sve dok ne shvate da SVI moraju biti jednaki i zasticeni.


Slazem se, ali me interesuje da li je decko iz price prijavio ove nasilnike policiji?


Ceka on da oni njega zovu, sada jos mora da im bude informer, da ga ne bi sacekali negde ili priveli.
Toliko o blind date-u.
sonja.m sonja.m 09:29 22.09.2010

Re: Dobar blog

Ne salim se.
Samopomoc je najveca pomoc...
Neko mora da se zrtvuje.
Neko mora da se stavi na celo promena.


inco inco 12:30 22.09.2010

Re: Dobar blog

looping
Slazem se. Samo mislim da je to degutantno i primitivno izrazavanje i nicemu ne doprinosi.


Sto ne znaci da ne treba biti odrzano, jer ako cemo po licnim misljenjima da branimo sta je degutantno i primitivno izrazavanje ocas posla bi se nasli u gradu Libria iz filma Ekvilibrijum. Ako ne i u necemu gorem.

A nije li ti podjednako degutantno i primitivno izrazavanje i heteroparada koja se, za razliku od najavljenog Gay Pride-a, kostimizovana, sa brdom trash muzike, cvecem i karnevalskom atmosferom odrzava svake godine ispred Skupstine grada Beograda? (LINK) I ako jeste (samo bidni iskren), da li to treba da se zabrani, makar i pod pretnjom lomljave glava i potocima krvi?

A da ne pominjemo razne druge parade, evo odma' mi pada Grand Parada na um kao cist egzemplar krajnje degutantnosti i opsteg primitivizma. Je l' i to da branimo jerbo se mom slabom srdascu i istancanom sluhu ne svidja?
looping looping 13:27 22.09.2010

Re: Dobar blog

A nije li ti podjednako degutantno i primitivno izrazavanje i heteroparada koja se, za razliku od najavljenog Gay Pride-a, kostimizovana, sa brdom trash muzike, cvecem i karnevalskom atmosferom odrzava svake godine ispred Skupstine grada Beograda? (LINK

Naravno da nije degutantno. Jednoga dana ce i gejevi tu ucestvovati kada to zakon dozvoli (za to treba da se bore). Ova parada koju hoce da odrze samo ih srozava.
Na zapadu se te parade odrzavaju vec decenijama pa i dalje u ogromnoj vecini drzava gejevi nemaju prava koja imaju hetero parovi.

A da ne pominjemo razne druge parade, evo odma' mi pada Grand Parada na um kao cist egzemplar krajnje degutantnosti i opsteg primitivizma. Je l' i to da branimo jerbo se mom slabom srdascu i istancanom sluhu ne svidja?

Ne treba braniti ni jednu paradu ali mogu da kazem sta mislim o gej paradi kao i o grand paradi. A bice lep dan u ovoj drzavi za svakoga kada policija i sudstvo pocnu da rade svoj posao.
master.dragi master.dragi 13:35 22.09.2010

Re: Dobar blog

A nije li ti podjednako degutantno i primitivno izrazavanje i heteroparada koja se, za razliku od najavljenog Gay Pride-a, kostimizovana, sa brdom trash muzike, cvecem i karnevalskom atmosferom odrzava svake godine ispred Skupstine grada Beograda? (LINK) I ako jeste (samo bidni iskren), da li to treba da se zabrani, makar i pod pretnjom lomljave glava i potocima krvi?

baš bi bilo interesantno kada bi neko toj manifestaciji pripretio.
to je jedan od načina kojim se obeležava sklapanje braka u srbiji. nije baš nešto ultramoderan način i nije verovatno uvod u neki izrazito moderan brak, ali je deo tradicije i početak zajedničkog života dvoje ljudi koji se vole.

da ponovim, u čemu je razlika između ove manifestacije i parade ponosa?
ovom manifestacijom se promoviše institucija braka, rađanje dece, čuva viševekovna tradicija, promoviše natalitet, promovišu porodične vrednosti. to su sve same vrednosti od kojih država i društvo nesumnjivo imaju velike koristi.


od parade država i društvo nemaju nikakve koristi. gej parada ne promoviše vrednosti od kojih šira društvena zajednica može imati koristi.
alexlambros alexlambros 14:23 22.09.2010

Re: Dobar blog

od parade država i društvo nemaju nikakve koristi. gej parada ne promoviše vrednosti od kojih šira društvena zajednica može imati koristi.


srecom te od organizovanog kriminala svi imamo koristi ...
a promovise i tradicionalne svetosavske vrednosti ...

koga zabole dal sira drustvena zajednica ima koristi od gej parade ili ne ... ljudi oce da setaju i drzava ima da im obezbedi da setaju (jer i oni su gradjani te drzave, kao i njeni poreski obveznici) bez da ih sira drustvena zajednica lincuje ... the end ..

sta cemo s onima koji se ne uklapaju u taj vas srednjevekovni fantazam o korisnosti i tradicionalnim vrednostima?

koliko dece imate? nadam se da ste doprineli drzavi s barem cetvoro ...

i brak izmedju gejeva je pocetak jedne ljubavi takodje ... zamislite, ali ti se ljudi vole ... sto vam to smeta, sto vam smeta da vidite srecne ljude?

maca22 maca22 14:34 22.09.2010

Re: Dobar blog

alexlambros
koga zabole dal sira drustvena zajednica ima koristi od gej parade ili ne ... ljudi oce da setaju i drzava ima da im obezbedi da setaju (jer i oni su gradjani te drzave, kao i njeni poreski obveznici) bez da ih sira drustvena zajednica lincuje ... the end ..

Ima koristi. Od tolerancije, razumevanja, kulture svi imaju koristi.
alexlambros alexlambros 14:35 22.09.2010

Re: Dobar blog

Ima koristi. Od tolerancije, razumevanja, kulture svi imaju koristi.


u pravu si. al mi dozlogrdilo vise da nekome mora da se objasnjava znacenje elementarnih prava i sloboda ...
master.dragi master.dragi 14:53 22.09.2010

Re: Dobar blog

srecom te od organizovanog kriminala svi imamo koristi ...

od kakvog sad kriminala?
koga zabole dal sira drustvena zajednica ima koristi od gej parade ili ne ...
ovaj, sinak, ti želiš da te prihvati šira društvena zajednica, odnosno većina. ako im već poručuješ da te za njih zabole, kako kažeš, onda ne znam šta tražiš u javnosti.
sta cemo s onima koji se ne uklapaju u taj vas srednjevekovni fantazam o korisnosti i tradicionalnim vrednostima?
nećemo ništa, takvih je taman toliko za pod jednu šljivu. ako su vrednosti nazadne zbog čega onda tražite da se te iste vrednosti priznaju i vama?
i brak izmedju gejeva je pocetak jedne ljubavi takodje ... zamislite, ali ti se ljudi vole ... sto vam to smeta, sto vam smeta da vidite srecne ljude?
meni ne smeta. ali ja nisam većina. a kao što rekoh, većina nema nikakve koristi od vašeg pokreta. samo vi imate koristi od toga što radite. niko više.
maca22 maca22 15:01 22.09.2010

Re: Dobar blog

master.dragi
meni ne smeta. ali ja nisam većina. a kao što rekoh, većina nema nikakve koristi od vašeg pokreta. samo vi imate koristi od toga što radite. niko više.

I to je sasvim dovoljno.
alexlambros alexlambros 15:28 22.09.2010

Re: Dobar blog

od kakvog sad kriminala?


promovise se svuda ... a svi samo sernjate o tradicionalnim vrednostima ... sto vise "tradicionalnih vrednosti" na sva usta i zvona mi u sve vecem blatu ... dajte, molim vas ...

to propisivanje, sta je korisno za drzavu, sta nije, ko ce da se zeni, ko nece, dal ce da ima decu ili nece, s kim ce da se jebe ili nece ... aman vise ...

nikome nije potrebna nicija dozvola da zivi zivot kakav oce ... ni vecine ... jer zakon kaze svi smo slobodni i svi moz da zivimo kako nam se prohte i sta ima koga da boli uvo dal tradicionalna vecina odobrava ili ne odobrava ...
dajte vise s tim naci fantazmima o "drzavnoj korisnosti" ... izvolte budite joj korisni, razmnozavajte se, radite sta ocete, ali batalite te budalastine da vi nekoga treba da prihvatate ili ne ...

svi su jednaki, svi su slobodni, trazi se samo da se to dosledno postuje ... stoga, nema sta ko da odobrava i ne odobrava paradu, ljudi uredno prijavili skup, policija ima da ga obezbedi, i to je to ...
master.dragi master.dragi 15:35 22.09.2010

Re: Dobar blog

svi su jednaki, svi su slobodni, trazi se samo da se to dosledno postuje ... stoga, nema sta ko da odobrava i ne odobrava paradu, ljudi uredno prijavili skup, policija ima da ga obezbedi, i to je to ...


misliš svi smo jednaki, samo su neki jednakiji od drugih?

pa kad ti zapneš za neko svoje pravo, onda pola državnog aparata mora da ti dođe na noge, a ako je prekršeno neko moje pravo onda to može i redovnim postupkom, a i ne mora.
Goran Vučković Goran Vučković 15:40 22.09.2010

Re: Dobar blog

a svi samo sernjate

Dan za širenje tolerancije?
jer zakon kaze svi smo slobodni i svi moz da zivimo kako nam se prohte i sta ima koga da boli uvo dal tradicionalna vecina odobrava ili ne odobrava

Ko voli kobasice i zakone, bolje da ne zna kako se prave - reče Oto Bizmark.
alexlambros alexlambros 16:04 22.09.2010

Re: Dobar blog

ako je prekršeno neko moje pravo onda to može i redovnim postupkom, a i ne mora.


jeste, u pravu si, Srbija je puna primera sikaniranja strejtasa zbog toga sto su strejtasi
master.dragi master.dragi 16:16 22.09.2010

Re: Dobar blog

jeste, u pravu si, Srbija je puna primera sikaniranja strejtasa zbog toga sto su strejtasi

još samo ovo, neću više da ti uskraćujem pravo da budeš u pravu,

tog desetog oktobra će neki nn čikica da se zaputi put beograđanke da nešto pogleda u izlogu ili da prošeta gradom, valjda ide nedeljom da ne bi radnim danima ometao u prevozu zaposlene i đake.
e, vidiš ja bih sve vas sklonio tog dana sa ulica, i vas i ove što vam prete, i korumpiranu policiju, samo da bi taj jedan uviđavni čikica mogao tog dana na miru da razgleda izloge, eto, da znaš i upamtiš, više mi je stalo do prava jednog uviđavnog i kulturnog čikice penzosa nego do prava svih vas koji samo na sebe mislite.
kukusigameni kukusigameni 16:18 22.09.2010

Re: Dobar blog

tog desetog oktobra će neki nn čikica da se zaputi put beograđanke da nešto pogleda u izlogu ili da prošeta gradom

više mi je stalo do prava jednog uviđavnog i kulturnog čikice penzosa nego do prava svih vas koji samo na sebe mislite.


A sta ako je cikica gay?
madoxxx madoxxx 16:27 22.09.2010

Re: Dobar blog

MA da to su samo Srpski stormfrontovci izmislili da muce gay populaciju:

LINK

A cisto da ne bude da je na verskoj osnovi:

LINK
Itd..itd...
Dakle ako je u redu da se odrzi Prajd, zasto ne i masovno vencanje. Da li ste nekad bili na Berlinskom prajdu... ja jesam...tek to sto je parada neukusa i kica, ali nikome ne smeta.
maca22 maca22 16:47 22.09.2010

Re: Dobar blog

master.dragi
samo da bi taj jedan uviđavni čikica mogao tog dana na miru da razgleda izloge, eto, da znaš i upamtiš, više mi je stalo do prava jednog uviđavnog i kulturnog čikice penzosa nego do prava svih vas koji samo na sebe mislite.

A ako su homoseksulaci uvidjavni i kulturni? Kultuni cikica je kulturan, te mu ne smeta.

Primetila sam jednu perverziju koju ne umem da objasnim. Neko se bori sa svoju potrebu. I onda se javi neki drugi, koji nemaju nikakav problem, koga tudja borba nikako ne ugrozava i umesto da su solidarni ili plemeniti, sto bi bila vrlina, ili makar samo nezainteresovani, oni su LJUBOMORNI su na ovog koji zeli da postigne nesto (sto sa njima veze nema).
Goran Vučković Goran Vučković 16:51 22.09.2010

Re: Dobar blog

A ako su homoseksulaci uvidjavni i kulturni?

Očigledno ne svi - ili barem ne uvek
angie01 angie01 18:52 22.09.2010

Re: Dobar blog

više mi je stalo do prava jednog uviđavnog i kulturnog čikice penzosa nego do prava svih vas koji samo na sebe mislite.



njaoo, kako ganutljivo-, uvidjavni, kulturni chikica, pa josh penzos, koji pazi kada ide da gleda izloge, da ne bi smet'o,e, suza sama krenula, jbte, pa od njih ne mozesh da navatash lift u vreme kada se ide u shkolu i na posao, a ne mesto u autobusu u isto vreme-zure jadni da ne propuste mesto na poselu u domu zdravlja-gde isto tako ne mozesh da pridjesh pultu i predash knjizicu!

Šta bi bilo da je prijavio slučaj? Ti možeš reći: šikanirali bi ga. Ja mogu reći: pronašli bi nasilnike. I jedno i drugo nagađamo!


pa to shto oboje nagadjete je dovoljno loshe-ako uopshte mozesh da shvatish zashto, kada si vec sam dao potvrdan odgovor za ono shto negirash!
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:29 22.09.2010

Re: Dobar blog

meni ne smeta. ali ja nisam većina. a kao što rekoh, većina nema nikakve koristi od vašeg pokreta. samo vi imate koristi od toga što radite. niko više.

zar je u svemu bitna korist?
pa zaposli se kod miškovića il nekog takvog.
predatortz predatortz 09:18 22.09.2010

Mladi pavijan

Se napalio na sajber sex i naleteo na psihopate. Ko zna koliko se mladih pavijana strejtaša isto tako nasukalo...

Čisto sumnjam da su i oni to prijavljivali policiji. U svakom slučaju, i ovaj dečko je imao isto zakonsko pravo da prijavi nasilje kao i bilo koji strejt junoša. Pa, ako ne dobije odgovarajuci tretman u policiji ode, recimo na B92, pa to lepo javno ispriča...

alexlambros alexlambros 12:16 22.09.2010

Re: Mladi pavijan

Se napalio na sajber sex i naleteo na psihopate. Ko zna koliko se mladih pavijana strejtaša isto tako nasukalo...


Sasvim lako mogu da zamislim mladog stejtasa koji se nalozio na sajber sex i otisao na blind date ... mogu i da zamislim da su mu tamo oteli telefone i uzeli pare ...
kao i da mladi strejt pavijan to nigde nije prijavio jer ga je bilo sramota da kaze da je drkao na chatu ...
ALI
ne mogu da zamislim da su mu stavili pistolj na glavu vicuci "kurvo strejtaska, picku volis, a, mamicu ti strejtasku ... daj pokazi ko je jos strejt iz tvog imenika" ...

predatortz predatortz 12:21 22.09.2010

Re: Mladi pavijan

ALI
ne mogu da zamislim da su mu stavili pistolj na glavu vicuci "kurvo strejtaska, picku volis, a, mamicu ti strejtasku ... daj pokazi ko je jos strejt iz tvog imenika" ...


Živim na 'granici' teritorija novobeogradskog i zemunskog klana. Veruj mi, čoveku mogu prisloniti utoku na čelo bez ikakvog povoda...

Savet mladom junoši:

Mani se net avantura, ne testiraj idiote.
madoxxx madoxxx 16:31 22.09.2010

Re: Mladi pavijan

A sta su sve rekli onoj devojci u NS sto je decka sa neta pozvala na kafu pa se zavrsilo silovanjem...
Ono jeste da joj nisu uperili pistolj u glavu.....
Neoprezan je neoprezan, dirty cop je dirty cop bez obzira koga operativno "obradjuje"
maca22 maca22 16:34 22.09.2010

Re: Mladi pavijan

Zenksa prava, gej prava, manjinska prava, sve je to vrlo povezano.
docsumann docsumann 17:32 22.09.2010

Re: Mladi pavijan

Zenksa prava, gej prava, manjinska prava, sve je to vrlo povezano.


u ljudska prava
bocvena bocvena 10:16 22.09.2010

Za mene priče o

manjinskim pravima nikada nisu puka politička propaganda, zato što uvek zamišljam konkretne ljude kojima su ta prava uskraćena. Kao ovog iz bloga. Ili moje dete sutra.
I ne interesuju me oni koji bi tu ideju da opljunu ili iskoriste za neke svoje sitnosopstveničke ciljeve. Korist od poštovanja ljudskih prava ih sve nadilazi.
predatortz predatortz 10:42 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Ostaje samo pitanje koje mu je pravo uskraćeno?

Da prijavi slučaj policiji?
Po kom zakonu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:41 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Da prijavi slučaj policiji?
Po kom zakonu?

Po Krivičnom zakonu koji, bez obzira na seksualnu orjentaciju žrtve, ne dozvoljava fizičko i psihičko maltretiranje, oduzimanje slobode (makar i privremeno), pretnje oružjem...a mogao bi da se na taj isti zakon i ustav pozove, jer oba zabranjuju diskriminaciju zbog verske, rasne, seksualne...pripadnosti. Dakle, ima na osnovu čega da se goni takvo ponašanje. A, ako se tek radi o tome da su to činili pripadnici državnih službi, utoliko pre.
Što se mene tiče, sme da bude drugačiji i ne samo da sme, takav treba da bude, jer jedino takav je ono što jeste.
Da parafraziram Klaru Cetkin, Sloboda je sloboda za druge.
predatortz predatortz 11:44 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Jelica Greganović
Da prijavi slučaj policiji?
Po kom zakonu?

Po Krivičnom zakonu koji, bez obzira na seksualnu orjentaciju žrtve, ne dozvoljava fizičko i psihičko maltretiranje, oduzimanje slobode (makar i privremeno), pretnje oružjem...a mogao bi da se na taj isti zakon i ustav pozove, jer oba zabranjuju diskriminaciju zbog verske, rasne, seksualne...pripadnosti. Dakle, ima na osnovu čega da se goni takvo ponašanje. A, ako se tek radi o tome da su to činili pripadnici državnih službi, utoliko pre.
Što se mene tiče, sme da bude drugačiji i ne samo da sme, takav treba da bude, jer jedino takav je ono što jeste.
Da parafraziram Klaru Cetkin, Sloboda je sloboda za druge.


Jelice, možda se nismo razumeli...

Moje pitanje je bilo koje mu je pravo uskraćeno i po kom zakonu.

Dakle, suština je da je zakon jednak za sve i da je dečko imao puno pravo da slučaj prijavi policiji. Zbog čega to nije uradio to je drugi par opanaka...
maca22 maca22 11:48 22.09.2010

Re: Za mene priče o

predatortz
Moje pitanje je bilo koje mu je pravo uskraćeno i po kom zakonu.

A mozda bi mu bilo uskraceno u praksi?
Na to cilja prica.
predatortz predatortz 11:49 22.09.2010

Re: Za mene priče o

A mozda bi mu bilo sukraceno u praksi?
Postoji razlika izmedju propisa i prakse, culi smo to vec.



To bi smo znali da je otišao i slučaj prijavio tamo gde to treba da prijavi.
maca22 maca22 11:56 22.09.2010

Re: Za mene priče o

predatortz
To bi smo znali da je otišao i slučaj prijavio tamo gde to treba da prijavi.

Tacno. Jel ima neko neki primer prijave maltretiranja nekog homoseksualca po tom osnovu, i sta je bilo?

Cisot da pokusamo da pretpostavimo po tudjim iskustvima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:03 22.09.2010

Re: Za mene priče o


Dakle, suština je da je zakon jednak za sve i da je dečko imao puno pravo da slučaj prijavi policiji

Očito se zaista nismo razumeli, izvini
predatortz predatortz 12:04 22.09.2010

Re: Za mene priče o

alexlambros alexlambros 12:17 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Korist od poštovanja ljudskih prava ih sve nadilazi.


Eto, samo toliko. hvala Bocvena.
predatortz predatortz 12:51 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Eto, samo toliko. hvala Bocvena.


I ti ne čitaš pažljivo. Kriminalci, raznih boja i nijansi, krše sva moguća i nemoguća prava svih nas. To im je u opisu radnog mesta. Tvoja građanska prava su pogažena onog trenutka kad nadležna institucija ne stane u tvoju zaštitu. Pošto se žrtva nije obratila policiji, nije tražila zaštitu, teško da možemo da govorimo o povredi njegovih prava.

Šta bi bilo da je prijavio slučaj? Ti možeš reći: šikanirali bi ga. Ja mogu reći: pronašli bi nasilnike. I jedno i drugo nagađamo!
Goran Vučković Goran Vučković 12:53 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Pošto se žrtva nije obratila policiji, nije tražila zaštitu, teško da možemo da govorimo o povredi njegovih prava.

Bar ne od strane policije, pošto identitet ovih koji su se predstavljali kao policajci nije baš "van svake sumnje".
alexlambros alexlambros 13:06 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Šta bi bilo da je prijavio slučaj? Ti možeš reći: šikanirali bi ga. Ja mogu reći: pronašli bi nasilnike. I jedno i drugo nagađamo!


kako je lako praviti se lud ... i udobno
predatortz predatortz 13:08 22.09.2010

Re: Za mene priče o

kako je lako praviti se lud ... i udobno


Neki čvršći argument ili samo diskvalifikacija ?
alexlambros alexlambros 13:33 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Neki čvršći argument ili samo diskvalifikacija ?


pa odgovorio sam na tvoju paralelu .... negde ovde medju komentarima ... imam utisak da ne zelis da uvidis u cemu je zapravo problem i zato me mrzi da se prepucavam s tobom ..

lose je svima, tako je, ugrozeni smo svi, tako je ... dal treba da se cuti (sto mi se cini da je tvoj predlog, negde dole, savet je da se ne kaci s budalama) ... mislim da ne, legitimno mi je ako ti mislis da treba ...
plus, duboko verujem da kad maltretiranje nekoga na osnovu sexualne orijentacije ne bi bilo prihvatljivo vecini gradjana ove zemlje, jos teze bi bilo prihvatljivo maltretirati i one koje ovde neko nazva "prosecnim" gradjanima ...
to zaista verujem ... ovako, sveopste maltretiranje i sikaniranje je ovde prosto deo folklora ...

ne mogu da budem jasniji od toga ... Gejevi su prosto izlozeni uzasnom sikaniranju i maltretiranju u zemlji Srbiji ... meni je to neprihvatljivo i tacka .. ne zelim da moja zemlja bude takva ...

malo mi je cinicna opaska da je slucaj trebalo prijaviti policiji ... ti to kanda ne znas gde zivimo? a posebno sto je rec o sedamnaestogidisnjaku kome je u ime te policije i preceno (dal stvarno il ne nije ni bitno) ...

nemoj zajebavati druze, zvucis zlonamerno ... ako ne mozes da saosecas, onda nemoj biti ni cinican ...

predatortz predatortz 13:43 22.09.2010

Re: Za mene priče o

malo mi je cinicna opaska da je slucaj trebalo prijaviti policiji ... ti to kanda ne znas gde zivimo? a posebno sto je rec o sedamnaestogidisnjaku kome je u ime te policije i preceno (dal stvarno il ne nije ni bitno) ...



Nekoliko godina radio u policiji. Znam da stvari nisu crno bele... Da ima papaka, ima... Da ima profesionalaca, ima...
Teško da bi bilo koji pandur bio naivan da sa dečkom komunicira na način na koji je opisan u ovom pisaniju. Koja korist? 1400 din? Smešno.

Ciničan?

Možda je to istina. Dečko, mlad, sa izdefinisanim seksualnim opredelenjem piči po netu i 'preporučuje se'. Pa nisu ga u biblioteci 'navatali'!

Prihvaćenost?

Izbori se da te prihvate roditelji. Onda to traži od mene. Zbog čega očekuje da mi imamo više razumevanja za njegovo ponašanje od onih koji su ga, kao ličnost, formirali.

Imam dva sina. Seksualno opredelenje im ne mogu nametnuti. Biće ono što će biti. I ja ću poštovati njihov izbor. Intimno ću biti zadovoljan, ili neću. No, to je već moj problem... Ali, da se otvoreno nude u sajber prostoru... Tu moju podršku nikad neće imati?

Nije li tvoj štićenik, bar malo, bio magnet za idiote?
silver bullet silver bullet 14:01 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Šta bi bilo da je prijavio slučaj? Ti možeš reći: šikanirali bi ga. Ja mogu reći: pronašli bi nasilnike. I jedno i drugo nagađamo!

Sve to stoji, ali je gej populacija, zajedno sa Romima, najranjivija populacija u nas Srbadi. Najvise su stigmatizovani i njima je najteze da odu i pozale se policiji.

Ali da, slazem se da tema sajber kriminala i svega sto iz njega proizilazi, pa i susret sa raznim psihopatama, prevazilazi samo ugozenost manjina i predstavlja pravu pretnju u modernom svetu, narocito za maloletna lica.
alexlambros alexlambros 14:14 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Nije li tvoj štićenik, bar malo, bio magnet za idiote?


mogli bi da prodiskutujemo na tu temu ... ali, izneo si slican scenario sa strejt sedamnaestogodisnjakom u istoj ulozi ... pokusao sam da ukazem u cemu je razlika, po meni sustinska
alexlambros alexlambros 14:40 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Ali, da se otvoreno nude u sajber prostoru...


i ovo je malo nezgodna formulacija, ako dozvoljavas .. "nude" ... decko je hteo sex date ... isto to rade i strejtasi na kojekavim chatovima, tragaju za sex dejtom ... sad bas "nude" zvuci ko da se prostituisu ...
klima za strejtaske sex dejtove je daleko bezbednija u smislu da nije bas verovatno da im gejevi naprave sacekusu i maltretiraju zbog toga sto su strejt ... inace se i oni navatavaju u sajber prostoru
predatortz predatortz 14:43 22.09.2010

Re: Za mene priče o

klima za strejtaske sex dejtove je daleko bezbednija u smislu da nije bas verovatno da im gejevi naprave sacekusu i maltretiraju zbog toga sto su strejt ... inace se i oni navatavaju u sajber prostoru


Sačekuše ne prave gejevi ili strejt likovi. Sačekuše prave moroni. Sačekuša može stići bilo koga od nas, seksualna orjentacija nije bitna.

OK. Dečko se 'tražio'. I činio je to na pogrešan način. Upao je u nevolju. Ni prvi ni poslednji... Nije tražio zaštitu. Zbog toga je nije ni dobio.

Zaključak:

Nadam se da je sazreo.
alexlambros alexlambros 15:17 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Sačekuše ne prave gejevi ili strejt likovi. Sačekuše prave moroni


tu si u pravu
pnbb pnbb 16:30 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Sačekuša može stići bilo koga od nas, seksualna orjentacija nije bitna.

a ako ti naprave sacekusu zbog orijentacije, sta onda?
jel i onda nije bitna?
madoxxx madoxxx 16:35 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Po cemu se anti gej sacekusa razlikuje od anti kesh sacekuce ili anti devojka sacekuse, ili "pogledao si me mrko u kafani" sacekuse?
pnbb pnbb 17:15 22.09.2010

Re: Za mene priče o

madoxxx
Po cemu se anti gej sacekusa razlikuje od anti kesh sacekuce ili anti devojka sacekuse, ili "pogledao si me mrko u kafani" sacekuse?

pa ja bih reko po povodu za sacekusu?
madoxxx madoxxx 20:27 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Znaci ovi ostali nisu ugrozeni sacekusom jer nisu homoseksualci??
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:39 22.09.2010

Re: Za mene priče o

Pošto se žrtva nije obratila policiji, nije tražila zaštitu, teško da možemo da govorimo o povredi njegovih prava.

nije se obratila policiji zato što, kao što i sam kaže u tekstu, krije i od svojih roditelja.

da nije to što jeste, svakako bi mogao da prijavi i da vidimo onda rezultat istrage ili delovanja organa reda.

ovako ...

probaj da se staviš u njegovu situaciju ... samo probaj ...
samo zamisli ...
budi jedan dan gej i kaži to u autobusu, na primer, il na neki drugi nači
stavi putnicima do znanja ... il isto ko viktor ...
Domazet Domazet 22:32 22.09.2010

Mislio sam ...

Alexlambrose da sam ti u prvom javlanju vec rekao uglavnom sve shto sam imao da ti kazhem ali sam posle ovoga
alexlambros
Šta bi bilo da je prijavio slučaj? Ti možeš reći: šikanirali bi ga. Ja mogu reći: pronašli bi nasilnike. I jedno i drugo nagađamo!


kako je lako praviti se lud ... i udobno

promenio mishljenje. To shto ti nemash dovoljno mashte na zhalost nije dovolan razlog da sprechi da upravo u ovom trenutku neki tinejdzer/ka (koji sa Viktorom ne mora imati zajednichki ni pol ni seksualne preferencije ali mu/joj je zajednichka nepromishljenost) prolazi kroz mnogo gora zlostavljanja od onih kroz koja je proshao Viktor. Ko zna koliko je homoseksualne i heteroseksualne dece je proshlo kroz neopisiva maltretiranja ne zato shto su bila gay ili heteroseksulna vec samo zato shto su bila nepromishljena poput Viktora. I zato shto su nepromishljenost poistovetili sa seksualnom emancipacijom. Tako da je ova vasha prichica itekako mogla da bude korisna da je bila samo malo drugachije i shire koncipirana. Ovako je, zaista to mislim, ne samo promashena nego, bez i jedne jedine refleksije i ukazivanja da je to shto se desilo posledica prvenstveno sopstvene nepromishljenosti, i veoma neodgovorna.

Ako ste hteli da napishete aktivistichki tekst fokusiran na probleme gay populacije u Srbiji onda ste trebali da se skoncentrishete na neshto shto je karakteristichno za gay populaciju. Sopstvenu nepromishljenost Viktorovog tipa placaju mnogi dechaci i devojchice nezavisno od toga da li sy gay ili ne. Ono u chemu se gey populacija razlikuje od heteroseksualne je recimo to da zakon ne sprechava heteroseksualne dechake i devojchice da stupe u brak sa onim sa kojim hoce. A gay dechake i devojchice sprechava. Mogli ste da priupitate Srbiju zashto je to tako. TO bi bilo pitanje upuceno na pravu adresu...

I za kraj, 'aktivizam' baziran samo na sopstvenoj neodgovornosti, shirokom razglabanju o sopstvenoj ugrozhenosti i stalnom ishchekivanju da neko drugi, bili to Drzhava, Rusi, Ameri, EU...., iznadje reshenja za sopstvene probleme nije aktivizam. To je po meni Pedjizam. Da je Viktor progutao strah od neprijatnosti u policiji i strah/sramotu od roditelja i da je otishao u policiju i pokushao da te creeps dovede pod udar zakona TO bi bio Aktivizam. Da je to uradio, svakom sledecem ( a njih na zhalost ima i bice) bi bilo lakshe da uradi to isto. A shto je vishe takvih prijava manja je shansa da pomenuti creeps ostanu nekaznjeni. Ovako je samo pedjistichko zapevanje. Zapravo je josh i gore. Promovishe neodgovorno i opasno ponashanje kao neshto zapravo cool. Ljudsko pravo bre! Ako to necesh da prihvatish, a do sada nisam video ni najmanju naznaku da si spreman na to, onda shta da ti radim. Neko vec spomenu kako je lako i udobno praviti se lud...
pnbb pnbb 15:35 23.09.2010

Re: Za mene priče o

Znaci ovi ostali nisu ugrozeni sacekusom jer nisu homoseksualci??

ne znam kako si to uspeo da vidis u onome sto sam ti ja napisao
mozes da ga obrces kolko hoces .. ako ti neko napravi sacekusu zato sto si peder, jel tu nebitna seksualna orijentacija, da ili ne? znaci nisi ga mrko pogledao u kafani, nece ti otme pare, nece te siluje...
Goran Vučković Goran Vučković 10:46 22.09.2010

Fiction or non-fiction?

Osim što je malo naporan za čitanje, zbog nejasne transformacije oko toga ko je narator i kakav odnos ima narator iz uvoda i zaključka sa naratorom iz sredine teksta (osim ako to nije neka metafora outovanja), ovaj tekst izleda više kao fikcija (da ne kažem reč "hoax", pošto ovde niko ne tvrdi da je ovo stvarni događaj) nego kao stvarni događaj.

Ubacivanje izmišljene priče ovog tipa u marketinšku kampanju Prajda (pošto sam do ovog istog teksta na Viktorovom sajtu stigao i preko nekog linka, dal' sa Prajd sajta ili sa Labrisa - a i tamo sam zadremao posle par paragrafa) možda nije najpraktičnija stvar.

Plus ovo što je Domazet rekao, naravno - seksualnost nije bitna u ovoj priči koliko nepromišljenost, a naslov je potpuno promašen.
buba_truba buba_truba 10:56 22.09.2010

Re: Fiction or non-fiction?

Goran Vučković
ovaj tekst izleda više kao fikcija (da ne kažem reč "hoax", pošto ovde niko ne tvrdi da je ovo stvarni događaj) nego kao stvarni događaj.

I meni baš tako deluje. Plus, dobar literarni uradak.
Goran Vučković
Ubacivanje izmišljene priče ovog tipa u marketinšku kampanju Prajda (pošto sam do ovog istog teksta na Viktorovom sajtu stigao i preko nekog linka, dal' sa Prajd sajta ili sa Labrisa - a i tamo sam zadremao posle par paragrafa) možda nije najpraktičnija stvar.Plus ovo što je Domazet rekao, naravno - seksualnost nije bitna u ovoj priči koliko nepromišljenost, a naslov je potpuno promašen.



viktorvilotijevic viktorvilotijevic 11:37 22.09.2010

Odgovor

Ne, priča na moju veliku žalost nije plod moje mašte, niti sam išta dodavao, možda sam jedino pokoji degutantan detalj preskočio. I da, naravno da je outovanje mojima usledilo odmah nakon. Pošto sam bio klinja, plašio sam se neko vreme da bilo kome išta o ovome kažem a kamo li da odem i prijavim. Da mi se sada desi nešto slično, odreagovao bih potpuno drugačije. Ali opet, pre 5 godina to beše.
Goran Vučković Goran Vučković 11:52 22.09.2010

Re: Odgovor

Ne, priča na moju veliku žalost nije plod moje mašte, niti sam išta dodavao, možda sam jedino pokoji degutantan detalj preskočio. I da, naravno da je outovanje mojima usledilo odmah nakon. Pošto sam bio klinja, plašio sam se neko vreme da bilo kome išta o ovome kažem a kamo li da odem i prijavim. Da mi se sada desi nešto slično, odreagovao bih potpuno drugačije. Ali opet, pre 5 godina to beše.

Hvala Viktore.

Mislim da je prilično bitno da ovakve stvari budu jasne, pošto je trenutno polarizacija javnosti velika i postoji mnogo načina kojim organizatori mogu sebi pucati u nogu.

Inače, kao što rekoh, što se tiče narativne tehnike tekst je zbunjujući a korišćenje "pederčina" i "pederčić" u uvodu takođe ne povećava jasnoću i ne pomaže da se emotivna distanca između čitaoca i naratora smanji. Ali shvati to kao komentar nekoga kome narativna tehnika svakako nije jača strana - samo je zbunjen čudnim marketinškim stilom onih koji pokušavaju da ojačaju poziciju LGBT populacije pred paradu.
buba_truba buba_truba 11:54 22.09.2010

Re: Odgovor

viktorvilotijevic
Ne, priča na moju veliku žalost nije plod moje mašte...

Hvala ti, lepo je što si se javio.
kleinemutter kleinemutter 13:22 22.09.2010

teme

Bog te , sta je ovo? Sve neke teske teme na blogu.
Ja imam dvoje dece i nek budu sta hoce i sva se naježim od straha da bi nekad neko mogao da se nad njima izživljava.

Ova priča me je dokrajčila. Jadno dete!
nim_opet nim_opet 16:03 22.09.2010

O prijavljivanu policiji....

...i tome da smo svi "jednaki".

Pre neku godinu, 26ogodisnji mladic, zivi sa roditeljima, u Beogradu. Na pocetku leta, majka se javlja na kucni telefon, gde joj neko najavljuje da "joj je sin prljava pedercina i da ce mu oni kosti polomiti, i njemu i Zenama u crnom (i zatim ide spisak ostalih organizacija koje se tako u necijem mozgu svrstavaju valjda na stranu koju je moguce zlostavljati u Srbiji), spisak aktivnosti i polnih organa itd". Zena se uspanicila, po sopstvenim recima manje zbog sinovljeve seksualne orijentacije, a vise zbog toga sta ce mu se desiti na ulici. Komsiluk je nagovarao da prijavi pretnje, ona se na kraju zaputi u SUP, gde joj kazu da oni nista ne mogu da urade povodom telefonskih poziva (dakle cak i ne kvalifikuju ovo kao pretnju nego kao poziv). Posle prvog, valjda bi jos nekoliko i onda nista....sve dok krajem tog istog leta, negde u avgustu, na putu kuci sa nocnog autobusa, neka dvojica ne pretukose mladica, sa sve opisima kakav je on to "peder".... Bilans, njemu naprsla rebra, modrice, itd, a cela porodica ne sme da izlazi iz kuce (roditelji ne pustaju ni drugo dete, maltene ni do prodavnice u sred dana). Ljudi bukvalno godinama zive u strahu. U policiji, linija ispitivanja je isla priblizno ovako "a jel ti njih sigurno ne znas"? "Da im nisi dugovao neke pare?" "Jel si nekad probao drogu?"...i tako......do tacke gde se i on i njegova porodica osecaju krivcima a ne zrtvama.
Naravno, pocinioci nikad pronadjeni - i dalje N.N. lica.
shumska shumska 19:00 22.09.2010

Re: O prijavljivanu policiji....

dilema -
pošto nije fikcija u pitanju - jedna me stvar zbunjuje u celoj priči - da li su ono bili stvarno panduri?
zaključak -
a.c.a.b.
alexlambros alexlambros 18:57 22.09.2010

opis miljea kaze sve

Mislim da je opis prostora u kome se odigrala ova drama jako bitan momenat,jer je savrsen prikaz ove dve zivotinje, kao i drustva u kojem su oni nekakva vlast- ruzno, prljavo, memljivo, dotrajalo, prasnjavo, zarozano, siromasno. Mali i mlitavi k**ac, mali mozak, gladne oci, balava usta, osecaj inferiornosti i licnog poraza. To su gadne frustracije koje su sve manje individualni, a sve vise nacionalni problem. Ne umem to drugacije da objasnim. Jer, da su ova dva vola tog 25. jula pojebala po jednu dobru pi**u i posle toga otisla sa ortacima na pice ili fudbal (umesto sto su potrosili dan loveci pedere, dok su pravi strejt muskarci vodili ljubav sa lepim zenama), sada bi mogli cista strejt srca da stanu na celo prajda i da zbog toga ne budu nista manji Srbi, policajci i muskarci. Da nije sve kako sam gore napisao, da njihov licni cemer nije i nacionalni problem, danas ne bi bila potrebna cela policija Srbije da cuva 300 ucesnika parade.
Goran Vučković Goran Vučković 19:10 22.09.2010

Re: opis miljea kaze sve

Mislim da je opis prostora u kome se odigrala ova drama jako bitan momenat,jer je savrsen prikaz ove dve zivotinje, kao i drustva u kojem su oni nekakva vlast- ruzno, prljavo, memljivo, dotrajalo, pras...njavo, zarozano, siromasno.

Mene više podseća na stan za izdavanje, sa nečijim starim nameštajem.
Mali i mlitavi k**ac, mali mozak, gladne oci, balava usta, osecaj inferiornosti i licnog poraza. To su gadne frustracije koje su sve manje individualni, a sve vise nacionalni problem. Ne umem to drugacije da objasnim.Jer, da su ova dva vola tog 25. jula pojebala po jednu dobru pi**u i posle toga otisla sa ortacima na pice ili fudbal (umesto sto su potrosili dan loveci pedere, dok su pravi strejt muskarci vodili ljubav sa lepim zenama), sada bi mogli cista strejt srca da stanu na celo prajda i da zbog toga ne budu nista manji Srbi, policajci i muskarci.

Čitajući ovo, nekako i ti zvučiš pomalo "in between relationships".
Domazet Domazet 02:34 23.09.2010

Hebote bog...

alexlambros
Mislim da je opis prostora u kome se odigrala ova drama jako bitan momenat,jer je savrsen prikaz ove dve zivotinje, kao i drustva u kojem su oni nekakva vlast- ruzno, prljavo, memljivo, dotrajalo, prasnjavo, zarozano, siromasno. Mali i mlitavi k**ac, mali mozak, gladne oci, balava usta, osecaj inferiornosti i licnog poraza. To su gadne frustracije koje su sve manje individualni, a sve vise nacionalni problem. .
.
.

...pa ova dvojica ispadoshe pljunuti Jevreji iz nacistichkih pamfleta. Ili, josh gore, Srbi sa Kosova u tekstovima ovdashnjih Drugih&Boljih...

Stvarno zhiva shteta shto Viktora nisu shikanirala dvojica elegantnih bogatuna u ispoliranoj gajbi. Bilo bi mu mnogo lakshe. ako nishta drugo ne bi morao onoliko da se tushira, znao bi da se shikana odvijala u higijenskim uslovima..

A sada mala primedba lichne prirode. Pedeset chetiri godine sam nabio u donji deo ledja a ipak sam ostao nepopravljiva budala. Josh uvek me iznenadjuje to da Srbi koji su spasavali zhivu glavu na ramenima bezeci iz Hrvatske mogu biti rasisti. I da pripadnici manjna koje shikanira vaskolika malogradjanshtina mogu biti podjednaki ako ne i gori malogradjani...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:23 23.09.2010

Re: Hebote ...

Domazet


Josh uvek me iznenadjuje to da Srbi koji su spasavali zhivu glavu na ramenima bezeci iz Hrvatske mogu biti rasisti. I da pripadnici manjna koje shikanira vaskolika malogradjanshtina mogu biti podjednaki ako ne i gori malogradjani...

uh, mogu još kako, jer su žrtvice, u njenoj psihi sa svašta čudno dešava. ima moja žena drugara iz detinjstva, koji je kad je bio mali, bio je nezgrapni trapavi riđi deba, koga je kinjio svako ko prođe pored. dečko danas radi za specnaz (zemlja ona tamo na kraju sredozemnog mora), ima na duši ko zna koji broj tortured civilians, ko zna kol'ko nasumično ustreljenih, spava sa gun-om, ne razdvaja se od njega...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:25 23.09.2010

Re: Hebote...

e, nemo psuješ boga, sukot je danas.
buba_truba buba_truba 09:26 23.09.2010

Re: Hebote...

Srđan Fuchs
e, nemo psuješ boga, sukot je danas.

Pa šta?
Ako je zbog sukota - 'ebe se njemu za sukot, pa neka psuje.
Poštujmo različitosti, ne radi li se ovde o tome?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:40 23.09.2010

Re: Hebote...

buba_truba

Pa šta?
Ako je zbog sukota - 'ebe se njemu za sukot, pa neka psuje.
Poštujmo različitosti, ne radi li se ovde o tome?


gotta b kiddin me? u r just kiddin, ain't u?
buba_truba buba_truba 11:33 23.09.2010

Re: Hebote...

Srđan Fuchs
u r just kiddin, ain't u?


maca22 maca22 17:19 23.09.2010

Re: opis miljea kaze sve

Goran Vučković
Čitajući ovo, nekako i ti zvučiš pomalo "in between relationships".

A tako ti je zvucao i Pat Condell. U cemu je stvar?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana