Jubileji

ne okreci volan ako zelis nastaviti pravo

antioksidant RSS / 04.10.2010. u 13:39

 

jedan od razloga zasto relativno lako komuniciram sa masinama lezi u cinjenici da sam prihvatio da one uvek urade upravo ono sto im kazemo da urade. rezultat te komunikacije cesto nije onakav kakav bi mi zeleli ali krivica ne lezi na masinama. to sto sam ja zeleo da nastavim pravo po kolovozu nije ni u kakvoj korelaciji sa cinjenicom da sam sleteo sa puta. vise sa time sto sam okrenuo volan dok sam pokusavao da dohvatim telefon koji mi je pao ispod sedista. naravno, cesto ima "bagova" koji prouzrukuju greske u komunikaciji (kvarovi na sistemima) ali za potrebe ovog teksta pokusajmo da pojednostavimo pristup.

 

dakle cesto postoji razlika u onome sto je trazeno i onome sto se mislilo da se trazilo. sta hocu reci? pa na primer, odazivajuci se na ljubazni poziv onoga ciji se poziv ne odbija, da je 5. oktobra trazeno nesto sto se u principu i dobilo - bolji zivot. jedino sto se zanemarilo da "nema besplatnog rucka". deset godina je "proslo kao tren" a kratko pamcenje nas sprecava da ne zaboravimo ocaj koji je naterao pola srbije da se pokrene te jeseni pre 10 godina. ima naravno ljudi kojima je gore nego pre 10 godina, ima ih i kojima je bolje. ali ne treba pricu svesti na pojedinacne slucajeve. pitanje  je da li je deceniju celini  bolje ili gore?

 

naravno, ostaje i pitanje je i da li  je moglo bolje nego sto je sada, da li se moglo vise postici? ali ako smo stigli do toga da se raspravljamo o brzini napretka... masala!

 

dakle, vracamo se na situaciju pre 10 godina. percepcija je (da bi se razlikovalo od cinjenice) da je ogroman broj ljudi imao uverenje da je posao zavrsen tog 5. oktobra. i to je tacno. poklic koji nas je okupljao "gotov je" je dobio svoj puni smisao najavom da ce nepomen cuvati svog unuka marka (meni licno je bilo malo glupo da dete saljemo u zatvor da se igra sa dedom ali...). deklarativno su svi bili svesni da je taj dan samo pocetak preobrazaja (u potpunosti zanemarujuci cinjenicu da nema zajednickog stava u sta se zelimo kao drustvo preobraziti). ali to je po meni manji problem. uniformnost misljenja nikada ne moze biti dobra stvar i kada se naucimo da razmenjujemo svoje razlike moze nam biti samo bolje. druga stvar je nas zakocila - cinjenica da je vecina imala osecaj da je vec platila punu cenu za sve preobrazaje/tranzicije/reforme koje slede... i da je doslo vreme za bolji zivot.

 

prvo ovo oko vecine da razjasnimo. to jeste bila vecina ali ne apsolutna. ogroman broj ljudi je glasao za milosevica zeleci da sve ostane isto. pobedom se preuzela odgovornost i za njih a glas koji su tako spremno davali nepomenu im je ostao kao pretnja da se mora paziti i na njihove potrebe.

 

sad da se vratimo na "bolji zivot". svima je bilo muka od praznih rafova, nestasica sruje, jurnjave sa kursom marke... i onima koji su glasali za milosevica je bilo muka. a jedna od posledica 5. oktobra je da je sada neko drugi bio na mestu na koje se upire prst i od koga se trazi da resi probleme. premalo je bilo ljudi koji nisu zeleli da upiru prstom. premalo je bilo onih koji nisu zeleli da im neko drugi resava probleme vec su bili spremni da sami zagrizu.

 

hteli smo sve i hteli smo odmah. pokrenuli smo se i... umesto promena dobili zamene. pitanje je da li smo stvarno zeleli promene? sta je promena koju smo trazili a sta je promena koju smo prizeljkivali? da li smo u principu samo nezadovoljni zamenama? bravar je bio bolji od nepomena ali ni ovi sto su dosli posle ne mogu da mu pridju? hocu platu. i kad radim i kad ne radim!

 

da bih razjasnio sta zelim reci probacemo sa jednim primerom. zamislite da imate fabriku koja ne proizvodi nista sto bilo ko zeli da kupi a ima 10 000 "zaposlenih". vi ste vlasnik te fabrike. kako resavate problem? i sta uopste vidite kao problem? kada se u takvoj situaciji nadje nesigurna vlast (nesigurna iz vise razloga pocevsi od neznanja do nepotizma, korupcije i partitokratije) ona ne zatvara fabriku, ne prodaje je, ne pokusava da drugacije angazuje kapital koji tu postoji (ako nista bar u nekretninama). ona pred sobom ima "socijalnu bombu". ima radnike koji ne rade ali to nije ni bitno, bitno je da ti radnici mogu da glasaju, a imaju i rodbinu i prijatelje koji mogu da glasaju... idealno resenje je da fabrika "proradi" pa da plate koje se isplacuju budu "zaradjene". ako toga nema onda plata mora da ima. iz budzeta, kredita, doacija, nastampavanjem... ima da ima.

 

odakle?

 

lepa stvar je sto se ne mora biti previse pametan da se problemi naplate odloze za neko vreme. ali naplata kad tad dodje. kao sto je dosla grcima, kao sto ce doci i amerikancima (a tad neka nas bog cuva sve jer ce biti mnogo gadno)... ali odgovor na pitanje "odakle" se vrlo lako prepusta onima koji dolaze sutra...

 

u gore opisanim okolnostima (nedovoljno sposobna garnitura sa polugama moci, glasaci umorni od loseg zivota i gladni punih rafova i stabilnih prihoda sa pregrstom mogucnosti da se sadasnji rashodi preko prihoda isfinansiraju) nije bilo tesko doneti odluku da se mnogi  potezi povuku onako kako su povuceni... i jedan potez za drugim protekla je decenija, ljubavi vise nema, racun koji treba platiti je narastao.. i mi smo tu gde jesmo. sa tadicem, dinkicem i dacicem na vlasti. sa nikolicem, jovanovicem i dinkicem kao alternativom... osecate se lose? dobili smo sta smo trazili. ziveli smo bolje neko vreme primoravajuci one na vlasti da nas zakopavaju jos dublje trazeci danas nerazmisljajuci o placanju sutra.

 

u pokusajima da se tranzicioni sok ublazi doslo se do situacije da se u tranziciju nije ni krenulo. preobrazaji su se sveli na legalizaciju prethodno opljackanog (sto je prethodni predsednik sportskog drustva crvena zvezda nazivao privatizacija). uz dinkica kao metastazirani populizam uvek spreman da zabije noz u ledja bilo kom smislenom pokusaju da se nesto zdravo uradi manevarski prostor je bio minimiziran. ni najbolji igraci ne bi mogli igrati na tom terenu. a mi najbolje igrace nismo imali.

 

i da, ovaj tekst nije o 5. oktobru vec o izborima koji su nacinjeni posle njega. 5. oktobar je bio gotovo savrsen. bar je moj osecaj te veceri bio takav. i uvek, kada god u bilo kom kotekstu i vremenu uradicu potpuno isto kao sto sam radio tada. ne kajem se ni jednim jedinim delom ni za sta. cak ni za kostunicu. neka ga. ni taj mrgud mi ne moze skinuti osmeh sa lica kada se setim te veceri.

...........................................

i za kraj skracena verzija gornjeg teksta.

tada smo imali sansu da nam odmah bude bolje ili da nam deceniju posle bude bolje. deset godina posle svega pogresno je zaliti se sto smo tada izabrali pogresno.

.................................................

napomene:

***podsecam sada da je prava primopredaja vlasti dosla tek pocetkom sledece godine (posle odrzanih parlamentarnih republickih izbora a u medjuvremenu je prosla teska zima tokom koje se nova vlast ucila sta to znaci vladati a stara se manje vise uspesno nudila novim gazdama) tako da je momentum promena poprilicno izgubio na zamahu. naravno nije pomogla ni cinjenica da je vrlo brzo doslo do medjustranacke borbe za pozicije (dss je napustio dos vec juna).

***retko ko se ne slaze da nije trebalo onako regovati na "pobunu crvenih beretki". olosl i sljam je izasao sa osecajem da je pobedio, da je legalnu vlast bacio na kolena. oslos i sljam je likovao. ali koliko vas se seca bakica koje su nosile caj "deci da se zagreje" dok su u svojim "radnim uniformama" zajebavali celokupnu normalnost srbije. da, trebalo je baciti u lice glasacima odluku sta se hoce sa "onima koji stoje na braniku otadzbine usput paleci diskoteke po kuli, izivljavajuci se nad svima koji ne poste sredom i petkom" ali... zar to ne bi bilo samo povlacenje i pranje ruku. ostali bi smo sa sljamom i olosem kao sto smo i ostali a vise ne bi bilo izgovora...

.............................................................................

...

 

 

.........

...................

 



Komentari (17)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 13:51 04.10.2010

Re: .

i za kraj skracena verzija gornjeg teksta.

tada smo imali sansu da nam odmah bude bolje ili da nam deceniju posle bude bolje. deset godina posle svega pogresno je zaliti se sto smo tada izabrali pogresno.

Hvala na skraćenoj verziji.:)

Iz tog doba, čuvam samo jedan, od one gomile falš izbornih listića, sa zaokruženim SM imenom i dve nalepnice sa Gedom.
I sećanje na neke lepe ljude koji su ispunili Terazije sa zvečkama...
Tada me po prvi put niko nije mrko gledao i pitao kud sam pošla s tom džukelom.
mirelarado mirelarado 17:12 04.10.2010

Re: .

Тада је све изгледало као победа. Данас би, чини ми се, више од подсећања, требало да нас занима како да исправимо волан. :)
antioksidant antioksidant 17:15 04.10.2010

Re: .

требало да нас занима како да исправимо волан. :)

populizam smeta
jako
g.radicevic g.radicevic 09:08 05.10.2010

Re: .

Данас би, чини ми се, више од подсећања, требало да нас занима како да исправимо волан


volan nam se zakljuchao,
pa zzli stroj neprekidno pichi u krug.
izgleda ovde samo lopovi znaju da polome onu kuku
i uprave ga

mirelarado mirelarado 15:34 05.10.2010

Re: .

g.radicevic
Данас би, чини ми се, више од подсећања, требало да нас занима како да исправимо волан


volan nam se zakljuchao,
pa zzli stroj neprekidno pichi u krug.
izgleda ovde samo lopovi znaju da polome onu kuku
i uprave ga



А и ми пуштамо лопове да неометано перушају нашу шклопоцију. Шта им можемо? Сами смо их (такве) бирали и дали им волан руке.
reanimator reanimator 13:49 04.10.2010

...

1
buba_truba buba_truba 17:34 04.10.2010

Re: ...

reanimator
1



I softver je izgleda dig'o ruke od tebe i tvoje "fore".
reanimator reanimator 19:21 04.10.2010

Re: ...

buba_truba
reanimator
1



I softver je izgleda dig'o ruke od tebe i tvoje "fore".

Nameštaju mi kume, ali ako...
caricamajka caricamajka 17:53 04.10.2010

hvala anti

Po meni ovo je savšena analiza svega čega se tekst dotako.
Rekla bih sve isto kao ti samo što ne umem tako dobro da stavim svoje misli, osećanja, ... na papir.
najsmisleniji tekst o petom oktobru koji sam do sada pročitala, a pročitala sam ih ....još uvek mi petog zasuze oči, i od sreće što ga je uopšte bilo i od tuge što se nije ispravno iskoristio.
hvala.
pape92 pape92 00:27 05.10.2010

uz sve...

...komentare koje sam ostavio na drugim postovima, ovaj je pravi da kažem ono što ponavljam svakom ko kaže da se još čeka 6. oktobar: da nije bio petog, ostao bi četvrti, i to niko ne može da ospori.
g.radicevic g.radicevic 09:15 05.10.2010

i to je neshto...

deset godina posle svega pogresno je zaliti se sto smo tada izabrali pogresno.


malo smo ubrzali ritam...
ranije smo pogreshne izbore pravili na 50 godina

Biljana 77 Biljana 77 17:54 05.10.2010

5. je bio , 6. nije...

Ja ću opet da citiram Vladu Pavlova:

Bez lažne patetike, ponos što sam bio tada tamo gde je trebalo da budem je još uvek jači od gorčine što Srbija nije tamo gde je trebala da bude. Jer prvo je do mene a drugo ne samo do mene. I to je to.
trener92 trener92 20:27 05.10.2010

Percepcija

Pročitao sam tvoj tekst nekoliko puta , ali mi opet neke stvari,koje opisuješ, nisu najjasnije, Naime, čini mi se da su malo kontradiktorne, verujem da ćeš mi razjasniti ( iako sam svestan , jer si napisao, da je stvar samo tvoje percepcije)
Kažeš u jednom delu ovako:
deklarativno su svi bili svesni da je taj dan samo pocetak preobrazaja (u potpunosti zanemarujuci cinjenicu da nema zajednickog stava u sta se zelimo kao drustvo preobraziti).

A zar to nije ono, kako si nazvao , težnja za “bolji život”, preobraziti se se u jedno društvo,možda sa karakteristikama onog društva, u kome smo pre toga živeli ? (oko `80.tih godina , jer takvo društvo i stanje u društvu smo prepoznavali kao najbolje , za bolje nismo ni znali ( većina , mislim na neki srednji sloj kako se to popularno naziva, , ovo je moj utisak)
razumem nastavak u daljem tekstu ,gde navodiš o nespremnosti mnogih da preuzmu svoju sudbinu u svoje ruke.
Ovo, oko većine:
druga stvar je nas zakocila - cinjenica da je vecina imala osecaj da je vec platila punu cenu za sve preobrazaje/tranzicije/reforme koje slede... i da je doslo vreme za bolji zivot.

Dobro. Onda navodiš
to jeste bila vecina ali ne apsolutna.

Sad, ovo ne razumem , ako nije bila apsolutna većina,postavlja se pitanje kako su onda dobijeni izbori; da li to znači da su rezultati izbora prekrojeni,ali ne onako kako smo zvanično obavešteni(što je i bio direktan povod za 5.,a pod uticajem (ovde da se razumemo , nismo mala deca i da pričamo o iluzijama , savršeno je jasno ko je finansirao, davao logistiku,planirao , osmislio taktiku i sve što je trebalo (kao i bombardovanje kako oružjem tako i informacijama, da ne kažem propagiranjem ,da bi nepomen” bio gotov”, verujem da oko ovoga nema dileme ni kod tebe)uz ,naravno, veliko nezadovoljstvo , pa mogao bih reći dva suprotstavljena tabora, a koje je ta dva tabora i povezivalo u tom smislu+ nezadovoljstva .
ogroman broj ljudi je glasao za milosevica zeleci da sve ostane isto.

Ovo bih rekao malo drugačije, takvo je moje mišljenje, posle svih strahota koje je narod preživeo, od devedesetih, ( a sećajući se 80.te koje sam pomenuo), većina je bila u strahu od nečeg još, novijeg , koje ko zna kako izgleda, I šta može da donese.
Pričaš o ljudima( znači većini ,ako si već tamo naglasio da ono nije bila apsolutna većina) koji su bezmalo deset godina ,sa blagim pauzama bili pod ratnom psihozom,samo sam to želeo da napomenem.
pobedom se preuzela odgovornost i za njih a glas koji su tako spremno davali nepomenu im je ostao kao pretnja da se mora paziti i na njihove potrebe.

Ovde opet dolazimo na ono pitanje o većini koje sam postavio , jer mislim da je malo nespretno upotrebljno, (moj utisak)
I na kraju , kažeš :
t
ada smo imali sansu da nam odmah bude bolje ili da nam deceniju posle bude bolje.

U redu, I ja mislim na sličan način,
deset godina posle svega pogresno je zaliti se
sto smo tada izabrali pogresno.

Ovo mi razjasni molim te (boldovano), jer mnogo pitanja se nameće iz ove tvoje konstatacije, a ne bih želeo da se pogrešno razumemo,imajući u vidu sve ovo što sam nabrojao.

U principu, da ne bude zabune , jasno mi je tvoje razmišljanje kada se pročita ceo tekst ,(kao celina) mogu se složiti sa idejom koju si opisao, samo mislim da na pojedinim mestima ima malo suprotnosti u stavovima ( ), To je moj utisak.

I ono oko beretki, verujem da znaš, kakav je bio i šta je predstavljao kult vojske u našem narodu , pa me ne čude one bakice koje pominješ,
a što se tiče one organizovane armije profesionalaca(i ubica , da se razumemo bolje) malo koja jedinica u zemlji( možda padobranska jedinica iz Niša, za "kobre" teško da bi nešto mogli)
je mogla da im se suprotstavi u tom trenutku.
Mogla je , ne kažem, ali bi krvi bilo do kolena, a voleo bi da mi navedeš jednu ličnost ,od kredibiliteta u državi u tom trenutku, koja bi preuzela takvu odgovornost na sebe , a znajući šta je preuzimanje takve odgovornosti pretpostavljalo.
antioksidant antioksidant 08:05 06.10.2010

Re: Percepcija

hvala na komentaru i prvenstveno na trudu da tekst pročitaš ponovo. svestan sam da nije do kraja jasan a u principu se svodi na poslednju rečenicu koju si i boldovao. ali, krenimo redom

deklarativno su svi bili svesni da je taj dan samo pocetak preobrazaja (u potpunosti zanemarujuci cinjenicu da nema zajednickog stava u sta se zelimo kao drustvo preobraziti).
A zar to nije ono, kako si nazvao , težnja za “bolji život”, preobraziti se se u jedno društvo,možda sa karakteristikama onog društva, u kome smo pre toga živeli ?

definicije boljeg živta su se značajno razlikovale što je i normalno i poželjno. na primer - koliki stepen zdravstvene zaštite želimo od države? i koliko to košta, odakle finansirati? postoji razni pritupi ovome a svi sa svim svojim stavovima žele kvalitetniju i efikasniju zdravstvenu zaštitu. deklarativno svi smo isti - želimo dobro, želimo bolje. ali u mnogim stvarima se razlikujemo. dos je bio koalicija svega i svačega ujedinjena oko skidanja nepomena. odgovor "šta iza toga?" nije postojao sem u svojoj floskularnoj formi. za izbore 24. septembra i 05. oktobra nije ni trebalo da ostoji. a upotrebio sam reč "deklarativno" jer niko se nije trudio da javnosti približi cenu transformacije u "bolji život".


Sad, ovo ne razumem , ako nije bila apsolutna većina,postavlja se pitanje kako su onda dobijeni izbori
dve stvari - glasački listići nikada nisu izbrojani tako da niko sa sigurnošću ne tvrdi da je koštunica pobedio u prvom krugu. s druga strane za miloševića je glasalo oko 2 miliona glasača a za koštunicu oko 2.5 miliona (uz par stotina hiljada glasova oko radikala, vuka draškovića). to nije jasna većina (ja sam upotrebio izraz apsolutna i zbog prve tačke). to je drušrtvo podeljeno na pola.


Ovo bih rekao malo drugačije, takvo je moje mišljenje, posle svih strahota koje je narod preživeo, od devedesetih, ( a sećajući se 80.te koje sam pomenuo), većina je bila u strahu od nečeg još, novijeg , koje ko zna kako izgleda, I šta može da donese.
Pričaš o ljudima( znači većini ,ako si već tamo naglasio da ono nije bila apsolutna većina) koji su bezmalo deset godina ,sa blagim pauzama bili pod ratnom psihozom,samo sam to želeo da napomenem.
sa ovim se slažem. a upravo u tom "strahu od novog" je ležao mehanizam koji je pojačao kočenje transformacije.

dakle ljudi koji su preuzeli vlast (ovde zanemarujem njihove sposobnosti - o tome pišu mnogi, često i sa dozom populizma) su ispred sebe imali (krajnje pojednostavljeno):
* 2 miliona (+ radikali) onih koji su glasali da promena ne bude
* 2.5 miliona onih koji u glasali da promena bude ali nije postojao jasan obrazac u šta se pretvoriti.

svadje unutar koalicije su brzo počele (nije sporno da je rasprava trebalo biti ali teme i način su ...) i to su bili idealni uslovi za donošenje pogrešnih odluka.

da li su odluke bile pogrešne? to neka svako odgovori za sebe ali ne zaboravimo kontekst.


deset godina posle svega pogresno je zaliti se
sto smo tada izabrali pogresno.


Ovo mi razjasni molim te (boldovano), jer mnogo pitanja se nameće iz ove tvoje konstatacije, a ne bih želeo da se pogrešno razumemo,imajući u vidu sve ovo što sam nabrojao.

pitanje (nepostavljeno) je bilo (tad pre 10 godina)

da li želimo da nam odmah bude bolje (potrošnja) ili da nam za 10 godina bude bolje (investicija)?
(ovo potrošnja i investicija shvati uslovno)

tražili smo odmah, potrošili smo svašta i 10 godina posle nije red pitati gde je auto put. nije on "nestao" samo zbog nesposobnosti ovih na vlasti. mi smo to tražili. mi smo tražili da nema "auto puta". samo smo rekli - "dajte nam pune rafove". a te dve stvari su isto. puni rafovi pre 10 godina i nepostojeći auto put sada.

(pojednostavljeno je jako puno jer je nemoguće razraditi ovu temu u nekoliko šlajfni teksta - a za više ne nemam ni vremena ni želje - i onako niko ne bi čitao).

I ono oko beretki, verujem da znaš, kakav je bio i šta je predstavljao kult vojske u našem narodu , pa me ne čude one bakice koje pominješ,
a što se tiče one organizovane armije profesionalaca(i ubica , da se razumemo bolje) malo koja jedinica u zemlji( možda padobranska jedinica iz Niša, za "kobre" teško da bi nešto mogli)
je mogla da im se suprotstavi u tom trenutku.
Mogla je , ne kažem, ali bi krvi bilo do kolena, a voleo bi da mi navedeš jednu ličnost ,od kredibiliteta u državi u tom trenutku, koja bi preuzela takvu odgovornost na sebe , a znajući šta je preuzimanje takve odgovornosti pretpostavljalo.


to oko beretki je primer koji sa strane opisuje potpuno isti mehanizam kao oko privrede gore.

cinjenica je da se jso-u mogla suprostaviti samo vojska (a tu grešiš da su mogli samo padobranci iz niša - pun topčider i pančevo dovoljno obučene vojne policije da pojede ubice i pljačkaše za doručak). ali niko nije zvao vojsku. zašto? jer se verovalo da vojska ne bi izašla na poziv. siguran sam da znaš ko je bio "vrhovni komandant" a poznati su ti i stavovi o "legalnosti i legitimitetu". s druge strane "protest heroja koji ne žele da ih hag zloupotrebljava" je izazvao jasnu podršku bakica sa novog beograda tako da nije postojao ni pritisak javnosti da se stvar rašćisti onako kakko treba (hapšenjem zbog oružane pobune). urađeno je jedino šro se moglo - otišlo se na noge da se pregovara i da im se da sve danas a da im se kad se bude moglo sve naplati (ubili su Čoveka pre nego što je stigao da naplati). e sad te iste bakice sa novog beograda koje su nosile čaj kažu da se pregovaralo sa kriminalcima. jeste, ali baba i ti si odgovorna. dakle - ne vidim nikoga ko bi drugačije odigrao u takvim okolnostima a postoji odgovornost i okruženja za stvaranje okolnosti


nadam se da sam bio jasniji a da nisam još više zakomplikovao priču (pokušavam da nadjem balans između jednostavnosti i potrebe da se što više stvari stavi u potreban kontekst)
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:56 06.10.2010

Re: Percepcija

to je drušrtvo podeljeno na pola.

meni,
često i naročito kad lamentiram ovo padne na pamet.

znaš,
kad izabereš nešto što nazoveš manjim zlom kao nešto prihvatljivo većini,
onda u startu imamo problem.
(bar ja tako mislim)

znam kako je reagovala velika većina ljudi koje poznajem (ovo: poznajem shvatiti kao - ne moji prijatelji, već uzorak komšija, rodjaka bližih i daljih, a bome i roditelja) i kad bih ti raportirala te misli - reč:poražavajuće bi bila undertatement.

i stalno razmišljam,
da li bi stvari bile drugačije
da smo mogli u startu da ih nazovemo pravim imenom - a da većina drugačije razmišlja?
ili je svakako trebalo stvari nazvati pravim imenom, onako na suvo, pa kud puklo...ili to, opet nekom nije bilo u interesu?

.....
ovde je sad obrisan deo o vremenima prošlim, jer neću da lamentiram, a n'umem da napišem a da ne zvuči kao lament: valjda zato što je mnogo gadno bilo.
s'tim u vezi - da li mi je bolje sada?
jeste - mnogo mi je bolje. (ne računajući proteklu godinu)
da li sam zadovoljna?
ne,
ali tu su mi pare najmanji problem (uvek su bile):
problem su neke druge stvari,
koje bi,
na koncu konaca,
obezbedile i kintu.
.....
tekst koji je m.j. odlično napisala sublimira sve ono što mislim i osećam.
fail better i fail again, jer to znači da nešto pokušavaš i da ne odustaješ. nada sa tim nema nikakve veze.
kada prestaneš da budeš čovek od nade, postaneš čovek od akcije.
onda gledaš,
ne u budućnost,
već u dešavanje sadašnjosti.
a to je velika stvar

i
čini mi se da ima veze sa onom tvojom skraćenom verzijom texta.

i tako,
da ne tupim više.
antioksidant antioksidant 14:22 06.10.2010

Re: Percepcija

znaš,
kad izabereš nešto što nazoveš manjim zlom kao nešto prihvatljivo većini,
onda u startu imamo problem.
(bar ja tako mislim)

znam ali to je jedna od nategnutijih definicija kompromisa

a ja se ne bavim profesionalno politikom

više volontiram, lepim plakate i taj rad i čekam neku upravni odbor. tu ću isto da volontiram neko vreme pa ću kasnije da naplatim
i stalno razmišljam,
da li bi stvari bile drugačije
da smo mogli u startu da ih nazovemo pravim imenom - a da većina drugačije razmišlja?
ili je svakako trebalo stvari nazvati pravim imenom, onako na suvo, pa kud puklo...ili to, opet nekom nije bilo u interesu?
sad malo ozbiljno - mnogima nije bilo u interesu. nije ni sad.
a većina dobija upravo ono što i traži. a dobijamo i ti i ja sa njima. i to se zove demokratija.

većina neka nameće pravila a pojedinci će u tim okvirima pokušavati da izvuku maksimum
trener92 trener92 15:40 06.10.2010

Re: Percepcija

Hvala tebi što si mi razjasnio, u principu sam ukapirao na šta misliš ( iako sam pretpostavio da misliš na "potrošnja" odmah i/ili "investicije" a to je bio , mislim da ne grešim,sasvim logičan zaključak ,a samo na osnovu tvojih ranijih tekstova koje si pisao , ),
ali opet, kako su očekivanja (mnogih ) bila velika ( , pa tako u poplavi tekstova i komentara na blogu u smislu, "ja se kajem, znao sam, sa ovima i nije moglo drugačije..i tako dalje.)
a onda bi ona poslednja rečenica mogla da se protumači i na drugačiji način, recimo kao pitanje da li sam uopšte trebao ili ne da biram, ( alternativa je , naravno , bila da odem što dalje odavde,i da počnem da živim negde svoj neki život , što je opet stvar ličnog izbora,u tom kontekstu sam mislio)
Napisao si , po mom mišljenju, ono što je suština ili problem, ili ne znam kako da nazovem,ovde iako u drugom kontekstu
ubili su Čoveka pre nego što je stigao da naplati

Problem je što Čoveka nisu ozbiljno shvatili ( većina jer tu ubrajam i onu drugu "polovinu" koju si/smo pomenuli) ,možda nisu ni mogli ,a drugi koji su to trebali )se nisu dovoljno potrudili da im objasne( ili ponavljaju neprestano)šta je čovek govorio. Ako se setiš, da sada ne tražim , bio je neki štrajk radnika , da li u Smederevu ili Jagodini, ne mogu tačno da se setim, onaj "slučaj" sa zidnim satom na ulazu u tu fabriku, koji nije radio, kao ni ta fabrika, a Čovek je između ostalog rekao da nije opravdanje što ne radi fabrika, da ne radi i sat na ulazu, i verujem da se sećaš toga. Odlična metafora,koja je sve objašnjavala,a koju su opisivali , pogrešno, kao anegdotu,i to je mnogo govorilo na žalost ili ona čuvena rečenica"spavaćete kad odete u penziju" .
Na žalost , očigledno da je trebalo ljudima stalno ponavljati da shvate šta se događa , ali mislim da nije bilo dovoljno spremnih,( možda se nisu ni snašli mnogi, a možda su razmišljali o nečem drugom,) da to rade osim Njega.
Kada su shvatili da ljudi( čak i dobar deo onih "drugih" počinju da slušaju šta govori, onda su se potrudili da ga sklone.

Inače, to što si napisao, mi je bilo nekako jedino što sam mogao da prihvatim kao realno i nepristrasno viđenje proteklog perioda ,naravno iz tvog ugla, i bilo mi je prihvatljivo i zbog toga sam i obratio pažnju ,
ovo ostalo manje više, ko je iz kojih pobuda napisao, nisamhteo ni da komentarišem, dovoljno smo ih upoznali u proteklih desetak i više godina.

(a tu grešiš da su mogli samo padobranci iz niša - pun topčider i pančevo dovoljno obučene vojne policije da pojede ubice i pljačkaše za doručak).

Ovde bi se jedino mogli sporiti , od svega što si napisao (i u tekstu) , jer, pa kako da ti kažem, svako misli o svojima da su najbolji, a ovi to zaista i jesu (bolji izraz najspremniji za tako nešto ). Sad ,da li je sreća ili ne što do toga nije došlo, teško je reći.Jer nije u pitanju samo ono što smo videli na TV( na autoputu), u pitanju je bilo mnogo, mnogo više od toga. Verujem da tako nešto i pretpostavljaš.
Samo nešto još, "legalni i legitimni" nije ni mogao da im naredi da se pokrenu i razreše "situaciju", sve da je i hteo ( kao što nije).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana