Istorija| Politika| Život

Kako sam propustila događanje istorije...

mlekac RSS / 04.10.2010. u 20:21
Sećam se kao da je juče bilo.
 
Taman sam došla kući za lunch break, kad, sva zadihana, dotrčava naša komšinica, Misis Kuki, i došaptava se nešto sa mojim Žmuom. Gledaju prema meni, pa se nešto domunđavaju, pa konačno čujem „Moram da joj kažem".

Ne shvatam šta se događa, ali kapiram da je, očigledno, nešto važno i da, s obzirom da sam na mesec dana od porođaja sa najmlađim, pokušavaju od nečega da me zaštite...

Konačno, Žmu priznaje da se, izgleda, nešto događa kod kuće. Nije baš siguran šta? Misis Kuki je videla nešto na Euronews-u, al' to kod nas je mnogo komplikovano - ona ništa ne shvata, samo je pisalo Beograd i videla je neku gomilu i...

Ko bez duše letim kod nje u stan i prvo što vidim na TV-u je zgrada skupštine iz koje kulja dim i neku masu oko nje...

5. je oktobar 2000.

Iskreno, da li zbog hormona i trudnoće, il' zato što sam bila tako daleko od kuće - potpuno netipično za mene - počela sam da plačem. Bez glasa, bez jecaja, samo su mi se suze slivale niz lice ko potok.

Dok sam pokušavala da shvatim šta se stvarno događa, gde je policija, gde je vojska, ko je to na ulicama, kroz glavu su mi prolazile sve one demonstracije i mitinzi koje sam proživela, bombardovanje, sankcije, hiperinflacija...

A sad se događalo nešto što je izgledalo ogromno i izuzetno važno, a ja, eto, nisam bila tamo.

Nisam se vratila na posao tog dana. Misis Kuki i ja ostale smo zalepljene za ekran, prebacujući s jednog na drugi program vesti, prateći šta se događa u Beogradu. Njoj i dalje ništa nije bilo jasno, ali je, valjda zbog mog stanja, stoički pokušavala da shvati ko, šta, zašto, a ja sam sedela kao hipnotisana, gledala moj Beograd na ekranu i pitala se šta će biti dalje...

Eto, prošlo je deset godina. Ponovo sam u svom Beogradu. Ali, iskreno, i dalje sam prilično zbunjena. I još uvek se pitam - šta će biti dalje?



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 20:26 04.10.2010

Dilema

šta će biti dalje?

Evo ja ću da ostavim jedan komentar
maca22 maca22 23:07 04.10.2010

Re: Dilema

Familiju zanima nesto drugo.
antioksidant antioksidant 20:31 04.10.2010

šta će biti dalje?

cim nadjemo neke bolje menjamo i ove
ali ovi su fini i otici ce mirno
sad se smejemo ovima koji se pale na grobara
natasavb natasavb 20:43 04.10.2010

Re: šta će biti dalje?

cim nadjemo neke bolje menjamo i ove

e takvih nesto slabo na vidiku ima.
jeste bolje nego pre deset godina i porediti ono tad i ovo sad je stvarno bzv, ali...
ma bolje da ne nastavljam.
p.s. znala sam da na blogu ima strebera, ali ovoliko...
shumska shumska 22:11 04.10.2010

Re: šta će biti dalje?

jeste bolje nego pre deset godina i porediti ono tad i ovo sad je stvarno bzv, ali...

što?
blogovatelj blogovatelj 22:20 04.10.2010

Re: šta će biti dalje?

što?


Znas sto?
Zato sto sam ja zapamtio da sam tih nedelja koje su prethodile petom oktobru radio cetiri posla.

1. Profesor srednje skole sa 115% fonda casova
2. Nastavnik u osnovnoj skoli sa 45% casova
3. Uzimao od kuma koji drzi parfimeriju u NS parfeme i prodavao po Somboru zenama koje su dokonale u drzavnim firmama
4. Radio sa prijateljem koji ima privatnu firmu. Pomagao mu da instalira grejanje i klimatizaciju u samoposluzi koja se gradila.

Za sva ta cetiri posla zajedno primao sam 250DEM, sto je 125 eura.
I jos nisam smeo na ulici da psujem vlast da me murija ne bi razbila.

Da danas u Srbiji radim ta cetiri posla, verovatno bih zaradjivao oko 1000 evra mesecno.

Eto zato!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:43 04.10.2010

Re: šta će biti dalje?

antioksidant
cim nadjemo neke bolje menjamo i ove
ali ovi su fini i otici ce mirno


E ovo si lepo rekao ... skoro kao Kostunica malopre na RTS-u . Cilj petog oktobra je potpuno ispunjen: da se uvede demokratija i da na vlast dodju oni koji ce sa nje silaziti tako sto izgube na izborima a ne na silu.

A to sto su mnogi ocekivali med i mleko i kojekakva druga cuda (svako na svoj nacin) je njihov problem. Kakav drugi zajednicki cilj, osim skidanja Milosevica sa vlasti, su mogli da imaju recimo Velja i Canak? - nikakav. DOS je bila vrlo raznolika bratija skupljena "s koca i s konopca" i sigurno nisu nista vise ne mogli da urade zajedno. I dobro je sto je tako, kako opet lepo rece Kostunica, besmisleno je ocekivati da ce se DOS ponasati kao jedna jednistvena partija ... u cemu je onda promena - da jedan jednopartijski sistem bude zamenjen drugim?
libkonz libkonz 08:13 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

Slažem se da devedesete i proteklih deset godina nisu za poređenje. Ali je jasno da ni kod jedne ni druge vlasti ne postoji želja da ljudi žive bolje.
antioksidant antioksidant 08:22 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

Ali je jasno da ni kod jedne ni druge vlasti ne postoji želja da ljudi žive bolje.

a tomi jeste
nikvet pn nikvet pn 11:02 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

zapamtio da sam tih nedelja koje su prethodile petom oktobru radio cetiri posla.

Isto, nisam postizavao da spavam.
U leto 2000 dođe mi kupac za golubarnik i jurnem da pravim kuću. Po četiri ekipe majstora, ludilo. Žurim da se uselimo pre zime da oslobodim prodat stan.
Petoga oktobra jutro. Na taze ploču kreće da se radi krov; majstor-David stoji zamišljen i kaže tiho : Neće da rade Bugari ! Plaše se !
Gledamo autoput sa ploče, vidi se dva kilometra : prema Nišu nigde nikoga; a prema Beogradu u pet kolona polako gamižu hiljade vozila; mahom kršina ali nekako svečana kolona; niko ne trubi, poneka zastava, transparent. Nema larme, nervoze; idemo da to završimo. Kolona vozi, ne stoji, znači pala barikada kod Jagodine. Steglo me u grudima, ide se i meni. Siđem do Bugara pa podviknem :
- Šta je bre ovo ! Na posao !
- Gazda, vojnA !
- Kakva vojna, kakav rat. Oćete da begate pa da zaginete, a ? Radi svoj poso i ne brini ! Davide, raspoređuj !
Popnem se ponovo pa gledam onu kolonu, nikad veću, jaču i svečaniju nisam video; kako se sva Srbija valja prema gore; ide da počisti govna; nema joj kraja ni početka, gotov je, došao mu dan; neće se svi vratiti; danas mi rođendan; ma idem, koliko da strčim par stotina metara do auto puta pa u prva kola gde ima mesta; pune mi grudi a suza suzu stiže; a ko će ove majstore da opsluži; onoliko sam išao a finale bez mene ...
bocvena bocvena 11:16 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

Gledamo autoput sa ploče, vidi se dva kilometra : prema Nišu nigde nikoga; a prema Beogradu u pet kolona polako gamižu hiljade vozila; mahom kršina ali nekako svečana kolona; niko ne trubi, poneka zastava, transparent. Nema larme, nervoze; idemo da to završimo. Kolona vozi, ne stoji, znači pala barikada kod Jagodine. Steglo me u grudima, ide se i meni.

Popnem se ponovo pa gledam onu kolonu, nikad veću, jaču i svečaniju nisam video; kako se sva Srbija valja prema gore; ide da počisti govna; nema joj kraja ni početka, gotov je, došao mu dan; neće se svi vratiti;



Biljana 77 Biljana 77 13:22 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

Steglo me u grudima, ide se i meni.

Reče jednom jedan čo'ek...
bocvena bocvena 13:51 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

Baš sam pomislila na taj tvoj blog...slika tvoga oca i njegovih ispisnika...zbog njih je 5. oktobar bitan datum. Ne zbog ovih novopečenih blogera.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:57 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

V.V.
Kakav drugi zajednicki cilj, osim skidanja Milosevica sa vlasti, su mogli da imaju recimo Velja i Canak? - nikakav.


E Vasilije, Vasilije ... zadnje vreme doslo kad moras samog sebe da demantujes

Ok postoji jos jedan zajednicki cilj koji su (skoro) svi iz DOS-a imali i uspeli (neko manje, neko vise) i da ostvare: da se docepaju vlasti i da napune svoje dzepove (i dzepove mnogih svojih partijskih kolega). Kad su recimo bile u pitanju poslanicke plate, dnevnice i ostale privilegije i najzesci protivnici su mogli da nadju zajednicki jezik. Izuzeci su vrlo retki i samo potvrdjuju pravilo ...
mlekac mlekac 14:12 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

.ma
Biljana 77
Steglo me u grudima, ide se i meni.

Reče jednom jedan čo'ek...

Sad sam prvi put procitala taj tvoj blog, Biljo.

Hvala tebi i svima koji jesu bili tu.

Ja sam, nekako, imala bas onaj osecaj koji pomenu nikvet:
onoliko sam išao a finale bez mene ...


Nisam bila propustila ni jedno dogadjanje od 9. marta, do kraja bombardovanja. A onda smo otisli preko pola sveta...


blogovatelj blogovatelj 14:15 05.10.2010

Re: šta će biti dalje?

niko ne trubi,


Mesec dana pred njegov pad, vise niko nije pricao nista protiv vlasti...
Svi su bili zamukli...
Kada je pao, setio sam se Milosa Obrenovica, koji kada je dobio obavestenje da je raja zamukla, naredjuje da se raji popusta.
Ckobu to nije znao i video...
gedza.73 gedza.73 21:07 04.10.2010

Srbija

ona ništa ne shvata, samo je pisalo Beograd i videla je neku gomilu i...

Jedan poptuno normalan dan.
ja sam tada samo očekivao da će država da postane država. Da zakon poštuje i policajac i sudija i vlast i ja. Da će lopov da ide u zatvor ako ukrade, da ćemo svi raditi po istim pravilimo, pa ko koliko bude uspešan.

Što kaže milutin u knjizi
-Da se mi nismo štogod o turke ogrešili kad nam se vako dešava?
Gadno smo se mi ogresili o nekog kad nam uvek zapadne neka kretenska vlast i opozicija.
yugaya yugaya 23:24 04.10.2010

Re: Srbija,2000.

...prosetala bebu kroz grad pored trga, na bini bili ovi sto su danas gradonacelnici i ministri a dole oni sto nisu unovcili revoluciju... slikala je uvece kako mirno spava dok gori skupstina, da ima kada poraste trag...a bila sam apsolutno prazna, zato sto je tog petog oktobra bilo dvesta i kusur dana kako su muza na kvarno odvukli u vojsku, sest dana pred porodjaj....samo zato sto je nekoliko meseci pre toga ljubazno odbio ponudu mocnih ljudi da umesto da se muci lepo radi za "njih" ...a mi bili naivni pa mislili da to moze tako, da pokusas da zivis normalno i neukaljano i da ce te ostaviti na miru...umesto odlaganja vojske na konto magistrature koje je overavao u vojnom odseku na svakih sest meseci, za decembar stize poziv...kazu greska, ali eto sad kada je vec stigao poziv da se ti tamo javis, ionako ste u Beogradu, ides lepo kuci iz kasarne a kad prodje obuka radices u onoj velikoj vojnoj firmi ma nista se ne brini...a mi budale naivni, fin i uredan svet...samo je pokojni otac mrko slusao i rekao nemoj da ides, bezite napolje ako treba...

...dobio je dan za zakletvu i dosao da vidi bebu...sedeli smo pored nasledjene korpe u kojoj je spavala, izbeglice u sopstvenom zivotu... i samo cutali i plakali mislim satima...

...prva kaznena prekomanda nepunih mesec dana kasnije, nocu, javlja se iz autobusa da ga salju na albansku granicu i da ne zna kada ce se javiti opet... kasnije, mnogo kasnije mu je komandir karaule pokazao propratno pismo koje je putovalo sa njim, potrebno prevaspitavanje i pojacan nadzor....uvek sam govorila da je opasno fin momak, ne znajuci da otadzbina cuje samo da je opasan...

...i prva tri meseca na karauli gore na planini bez makar telefona...

...dvehiljadita je prosla u suzama natopljenim pismima koje sam kada se vratio spalila, a oko petog oktobra je bio prekinut svaki kontakt... mirno prosetala gradom, nadajuci se negde ipak da ce barem ranije da ga puste sad kada se konacno sve menja...ali ne, sirovi glomazni mehanizam je ignorisao cak i sopstvena pravila i drzao ga punih predugih godinu dana...i tek dosta kasnije sam saznala da je drugo vece pre skidanja dobio metak u slem i da mu nije bilo prvi put...

...ostali smo koliko je trebalo da se povratimo, da se ponovo pronadjemo i obezbedimo lep odlazak ...bilo kuda... drzavama vise ne verujes nikada kada ti otmu, zakinu, ukradu prvu godinu zajedno...a kroz revolucije lagano guras kolica, bas kao i sada kada svratis, pa se gradonacelnici i ministri uredno jave da pozdrave jer jako dobro znaju da je i dalje fin i najverovatnije jos vise opasan jer ga u kombinatorici sveopsteg lesinarenja nema...

...losa godina, najgora, ubila za svagda zelju da ostanem i sacekam bolje... iz mog coska svemira, peti oktobar je u njoj bio samo dan...jedan manje do dana kada cemo opet ziveti, i to je to.



Goran Vučković Goran Vučković 00:40 05.10.2010

Re: Srbija,2000.

a kroz revolucije lagano guras kolica

Najlepša slika ove večeri na b92 blogu
mlekac mlekac 02:00 05.10.2010

Re: Srbija,2000.

yugaya
a kroz revolucije lagano guras kolica


Joj, mila, podsetila si me na jesen 90 i neke i moju najbolju drugaricu iz osnovne koju sam vodala po gradu, dok smo uzaludno pokusavale da nadjemo:

1. Prigodan poklon za 1. rodjendan njenog starijeg sina

2. Prigodno objasnjenje za dete tog uzrasta koje pita gde je tata

3. Dovoljno mirno mesto na kome ona, tada u 5. mesecu, moze da se isplace jer se muz, kog su odvukli na Vukovar, ne javlja vec...

Gurale smo kolica i stomake kroz te godine koje su pojeli skakavci, i, sto rece jedna moja druga drugarica - svim Mamama koje su radjale od '90 do 2000 trebalo bi dati beneficirani radni staz u TROSTRUKOM trajanju.

NNN NNN 09:53 05.10.2010

Re: Srbija,2000.

yugaya

Goran Vučković
a kroz revolucije lagano guras kolica

Najlepša slika ove večeri na b92 blogu
Meni je ono (najmanje) komentar meseca.
libkonz libkonz 10:23 05.10.2010

Re: Srbija,2000.

Meni je ono (najmanje) komentar meseca.

dali76 dali76 17:54 05.10.2010

Re: Srbija

Gedzo potpisujem!!
Uz nadu datetka ne cita blog dacu jedan primjer.
Ovo ljeto kad sam bio u Srbiji tetka je bila prilicno uzrujana tj ljuta jer joj “njena veza” nije mogla srediti da baka ne placa neki dodatak za zdravstveno zbog toga sto ima penziju iznad nekog prosjeka.
Morat ce zvati nekog doktora dugogodisnjeg prijatelja koji ima bolje veze.
Pitam se sad koliki procenat ljudi u Srbiji bi odista jedva docekao postovanje zakona na svim nivoima u drustvu?
Koliko bi sa druge strane ljudi bilo frustrirano jer umesto 10 eura da daju policajcu moraju se zamarati sa sudijom za prekrsaje I platiti pet puta vecu cenu?

Najteze se rijesavati starih navika, zato ta tranzicija traje dugo.
Jos kad imas vlast nespremnu da menja prvo sebe pa onda I drustvo , onda tranzicija postaje agonija.
Peti oktobar je smenio milosevica sa vlasti, ali nije uspio smeniti “Milosevica” u nama.
Za mene Milosevic nije bio uzrok problema vec personalizacija stanja srpskog drustva.

Biljana 77 Biljana 77 18:03 05.10.2010

Re: Srbija,2000.

yugaya

mlekac mlekac 18:24 05.10.2010

Re: Srbija

dali76

Peti oktobar je smenio milosevica sa vlasti, ali nije uspio smeniti “Milosevica” u nama.

Ovo je, nazalost potpuno tacno.
maca22 maca22 22:43 05.10.2010

Re: Srbija

dali76
Ovo ljeto kad sam bio u Srbiji tetka je bila prilicno uzrujana tj ljuta jer joj “njena veza” nije mogla srediti da baka ne placa neki dodatak za zdravstveno zbog toga sto ima penziju iznad nekog prosjeka.

"Neki prosek" je prihod od 15.000 mesecno, a "neki dodatak" je 2000, svakog meseca, koje treba izdvojiti od toga. Uz sve moguce participacije i doprinose. A stari ljudi su bolesljivi. Dakle, to je bezobrazluk i grebanje sirotinje.

S druge strane, svi ljudi preko 65 su trajno osigurani, pa ne razumem otkuda taj problem u prvom redu.
freehand freehand 00:23 06.10.2010

Re: Srbija,2000.

Gurale smo kolica i stomake kroz te godine koje su pojeli skakavci, i, sto rece jedna moja druga drugarica - svim Mamama koje su radjale od '90 do 2000 trebalo bi dati beneficirani radni staz u TROSTRUKOM trajanju.

Uf, žene i vojska...
Ajd mali trol, pa briši ako ne sviđa.
Dakle, nas bacilo na Vukovar, žene u panici.
Posle dva meseca puste jednu grupu na vikend. Oni kući, pa sa ženama pred opštinu. Traže smenu, dosta je bilo.
Kažu opštinari i vojni odsek - nemamo koga, kako ćemo.
Izađe neka gospoja pa kaže - pustite ove što imaju decu, treba 'lebom da ih hrane. E onda moja žena (a mi tek nekoliko meseci u braku) dohvati mikorfon pa drekne: "A moj muž? Zašto on da ostane tamo? Ko će meni decu da napravi?!"
I tu se javi nekoliko stotina dobrovoljaca...

Hteo sam da se ugušim kad su mi pričali!
Do pola od smeha zamišljajući burlesku; od pola - od ljubavi i poštovanja prema takvoj hrabrosti i požrtvovanju.
dali76 dali76 04:48 06.10.2010

Re: Srbija

nema sumnje da je zakon los.
od loseg zakona losije je samo nepostovanje istog.
milisav68 milisav68 15:16 06.10.2010

Re: Srbija,2000.

freehand
.
Izađe neka gospoja pa kaže - pustite ove što imaju decu, treba 'lebom da ih hrane. E onda moja žena (a mi tek nekoliko meseci u braku) dohvati mikorfon pa drekne: "A moj muž? Zašto on da ostane tamo? Ko će meni decu da napravi?!"
I tu se javi nekoliko stotina dobrovoljaca...


baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 22:35 05.10.2010

Propustila...

Propustila!!!

Bila sam toliko daleko da sam za sve to saznala tek posle dva dana i to mi je koleginica snimala sve što je uhvatila na satelitskoj televiziji, preko 100 sati raznih kanala..

Devojka ne razume ni reč srpskog, ali je snimala na tri videa (nije bili DVDja u kancelariji) gde god je videla gužvu i natpis Beograd..

A posle saznam da je moj otac, koji je u datom trenutku imao 57 godina i infarkt mesec dana ranije, otišao "da vidi ša se to dešava" u 8 ujutru (zvali ga drugari iz Kragujevca da jave da kreću) i vratio se posle ponoći....

Vratio se srećan, ceo dan nije pio lekove, nije ništa jeo ("dali mi neki ljudi keks i flašicu vode" i samo rekao "pao je"...

Moja sestra Ana je bila negde gde je bila gužva, završila sa naprslim rebrima i modricama...

Evdokija je to sažela u jednu rečenicu "fala višnjem, maknuše onu skovlu ocvetalu" (odnosi se na cvetić u kosi supruge SM).

Kao i mnogo toga, i ovo sam propustila..

Djina
mlekac mlekac 07:34 06.10.2010

Re: Propustila...

baka Evdokija i unuka Djina


Kao i mnogo toga, i ovo sam propustila..

Djina


Eto, Djina, ima nas preko nekoliko...



Nekako je lakse kad vidim da nisam jedina.
aleksanadar aleksanadar 16:29 06.10.2010

Јединица на поправном

То са Историјом није ништа ново. Често то бива да Историја прође крај човека, а да он то и не примети.


šta će biti dalje?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana