Društvo| Mediji| Politika

"Obadva, obadva su pala!"

Vojislav Stojković RSS / 07.10.2010. u 16:59

Avionske nesreće su oduvek privlačile pažnju javnosti i, naravno, medija. Slično je bilo i u Hrvatskoj, kada su se, pre desetak dana (23. septembra),  na vojnoj vežbi kod Slunja srušila dva lovca MIG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Budući da su se vojni piloti, srećom, katapultirali na vreme i prošli samo sa lakšim povredama,  u naslovima, podnaslovima i komentarima  dela htvatskih novina mogli su se pročitati duhovite i ironične opaske, poput one da je Hrvatsko ratno zrakoplovstvo ovom nesrećom izgubilo pola svojih zrakoplova. Međutim, kada su «Novosti»,  nedeljnik srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj, na naslovnoj strani, preko fotografije hrvatskih migova, objavile: «Obadva, obadva su pala!»  reakcije u Hrvatskoj su bile više nego oštre.

Prvi je reagovao Ivan Zvonimir Čičak, predsednik Hrvatskog helsinškog odbora. U pismu  upućenom Vladi i Saboru, Čičak podseća kako je na objavljivanje karikatura  proroka Muhameda, u jednom danskom listu, reagovao čitav svet protiv vređanja muslimanskih svetinja, a u Hrvatskoj je moguće vređati neosporne  vrednosti hrvatskih građana.

Odmah  zatim  vrlo oštro su reagovali  ministar odbrane Branko Vukelić i načelnik Glavnog stožera OS RH, general Josip Lucić koji, u gotovo identičnim izjavama, tvrde da je naslovna strana «Novosti» uvreda za sve učesnike domovinskog rata i za sve građane Hrvatske.

U skladu sa porukama upućenima od strane vojske i državnog vrha, redakcija Novosti je osnovala  vlastiti Glavni stožer, proglasila Oružani napad na Novosti i ponovo štampala istu naslovnu stranu sa dodatkom: «Za Čička i sve one koji nisu shvatili».

 

NASLOVNICEW45324.jpg

 

Slučaj Naslovnica je prerastao u aferu čiji se kraj ni izbliza ne nazire, a redakcija nedeljnika srpske nacionalne manjine zasuta je telefonskim i drugim pretnjama: bacićemo bombu, prerezaćemo grkljan... Obaveštena je policija. Reagovao je i predsednik RH Ivo Josipović i mnogi drugi.

Zašto je naslovna strana "Novosti" sa natpisom: "Obadva, obadva su pala!" do te mere uzburkala hrvatski politički i vojni vrh, a i svekoliku hrvatsku javnost?

U okolini Šibenika 21. aprila 1991.g. oborena su dva avina RV JNA. Istog dana, u svom glavnom dnevniku, HTV emituje  video snimak u kome, do tada nepoznati, pripadnik ZNG Filip Gaćina ushićeno uzvikuje: "Obadva, obadva, oba su pala!" Njegov uzvik, kasnije mnogo puta ponavljan, postao je borbeni poklič hrvatskim vojnicima, domoljubima i svim građanima Hrvatske. 

Tačno je da su i drugi hrvatski mediji, pa čak i HTV u svom titlu, obaveštavajući javnost o padu dva MIG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kod Slunja, koristili sintagmu "Obadva, obadva su pala", sa jasnom aluzijom na borbeni poklič iz aprila 1991. godine, ali u Hrvatskoj niko nije reagovao, sve dok isti uzvik nisu iskoristile i "Novosti", nedeljnik srpske nacionalne manjine.

Očito da u Hrvatskoj nije svejedno čiji avioni  padaju, ali ni ko o tome uzvikuje.

 

 

 



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 17:13 07.10.2010

Sjećam

se kad je tokom bombardovanja SRJ jedan mlađi novinar na HRT u nekoj kviz emisiji "šaljivo" prokomentarisao - Dolje NATO bombe.

Bez ikakve osude javnog mnjenja.

Ovo sa migovima je mnogo bezazlenija fora, mislim, piloti su preživjeli, ali jebi ga, domovinski rat je nedoddirljiv. Naročito za srpske prste.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:30 07.10.2010

Re: Sjećam

docsumann
domovinski rat je nedoddirljiv.


Ne znam zašto i otkud mi je ovo tako dobro poznato?
docsumann docsumann 17:39 07.10.2010

Re: Sjećam

domovinski rat je nedoddirljiv.

Ne znam zašto i otkud mi je ovo tako dobro poznato?


iz Kurira
libkonz libkonz 17:13 07.10.2010

Opasna zemlja

Kad predsednik nacionalnog helšinskog odbora koristi takav govor mržnje, šta očekivati od običnog sveta?
libkonz libkonz 17:17 07.10.2010

Re: Opasna zemlja

baj d vej, Jeremija, zar nisi rekao da nećeš da pišeš ništa pred gej paradu
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:22 07.10.2010

Re: Opasna zemlja

libkonz
baj d vej, Jeremija, zar nisi rekao da nećeš da pišeš ništa pred gej paradu

A kada je ta parada? Zar nije prošla?
libkonz libkonz 17:29 07.10.2010

Re: Opasna zemlja

neee. pa zar nisi video sat na naslovnoj?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:15 07.10.2010

Dobra Novosti..

"Novosti" su ovim dobile, a Čičak se izblamirao..
NVO i novinarsko udruženje u Hrvatskoj, pa i mediji (portal indeks, naročito), podržali su "Novosti" i urednika Radu Dragojevića, a on se poneo hrabro i bez odstupanja iako je bilo velikih pritisaka i pretnji..Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...
libkonz libkonz 17:31 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...

pišeš li i za neke druge?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:31 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

Drago Kovacevic
a Čičak se izblamirao..

Eh, da je samo Čičak....
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:33 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

libkonz
Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...

pišeš li i za neke druge?

Ne..
Domazet Domazet 18:31 07.10.2010

Chichak se izblamirao?

Drago Kovacevic
"Novosti" su ovim dobile, a Čičak se izblamirao..
NVO i novinarsko udruženje u Hrvatskoj, pa i mediji (portal indeks, naročito), podržali su "Novosti" i urednika Radu Dragojevića, a on se poneo hrabro i bez odstupanja iako je bilo velikih pritisaka i pretnji..Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...

Shto odmah krupne rechi? Po meni je samo jasno pokazao koji deo onoga shto ja smatram Chitavim Svetom je Chitav Svet za njega. A po onome kako ti pishehs sklon sam da zakljuchim da su njegov Chitav Svet i tvoj Chitav Svet (u ovom sluchaju, da se ogranichim, rekao bih da ni jedan od vas dvojice nije bash neki rigidan tip) skupovi bez preseka. I da bi ti, da je slichna tvrdnja potekla od nekog srpskog nacionaliste, tvrdio kako je to gnusna lazh i da je Chitav svet branio pravo danskog lista da objavljuje Muhamedove karikature. Ako mene pitash, i tvoje i njegovo shvatanje Chitavog sveta je (podjednako) falichno...
intrepid intrepid 19:38 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

NVO i novinarsko udruženje u Hrvatskoj, pa i mediji (portal indeks, naročito), podržali su "Novosti" i urednika Radu Dragojevića, a on se poneo hrabro i bez odstupanja



a ceh njegove neodgovorne zajebancije ce kao uvek platiti oni usamljeni nesretnici razbacani sirom pustosi koja se nekad zvala krajina.
koksy koksy 20:31 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

D.Kovacević:
"Novosti" su ovim dobile, a Čičak se izblamirao..
NVO i novinarsko udruženje u Hrvatskoj, pa i mediji (portal indeks, naročito), podržali su "Novosti" i urednika Radu Dragojevića, a on se poneo hrabro i bez odstupanja iako je bilo velikih pritisaka i pretnji..Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...


Kad mi već ne dozvoljavaš pristup u tvoje blogče sad ću ovde da ti kažem. Ja sam, naime, upravo frapiran činjenicom da ti nisi pokrenuo ovu temu već se - osvedočeni borac za slobodu štampe (a i uopšte) - šlepaš ovde. Ovo ti ne služi na čast tim pre što i sam povremeno objavljuješ u ovom listu (mada mi lično ostaje misterija šta te je kvalifikovalo da se tamo pojavljuješ) na koji u poslednjih nekoliko dana nije krenuo samo Čičak, ne samo ove ili one "udruge" već i gotovo kompletna Vlada Republike Hrvatske. Ti, međutim, ćutiš.
Kao što si, uostalom, (od)ćutao i za onaj -fanfarama unapred najavljivani - izveštaj o ekspediciji prilikom obnavljanja spomenika u rodnom ti kraju letos.
Jebeš "Novosti" - sise i dekoltei su relevantna tema. Pogotovo ako se mogu nategnuti u politički kontekst.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:43 07.10.2010

Re: Dobra Novosti..

Ja sam, naime, upravo frapiran činjenicom da ti nisi pokrenuo ovu temu već se

Nije bilo potrebe..Nema medija na Balkanu da se ovim nije bavio..
Slučaj "Novosti" je hit već treći dan...
banem92 banem92 06:23 08.10.2010

Re: Dobra Novosti..

Pa čitajte "Novosti", to je najbolja srpska novina...


Bem ga, ja sam glup pa ne shvatam foru.

BTW od kada imenica "novine" ima jedninu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:28 08.10.2010

Re: Dobra Novosti..

Drago Kovacevic
Ja sam, naime, upravo frapiran činjenicom da ti nisi pokrenuo ovu temu već se

Nije bilo potrebe..Nema medija na Balkanu da se ovim nije bavio..
Slučaj "Novosti" je hit već treći dan...


Ček, ček, Drago, znači li to da se mi ovde bavimo deplasiranom i bajatom temom?
ljuboten ljuboten 11:52 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Ako mene pitash, i tvoje i njegovo shvatanje Chitavog sveta je (podjednako) falichno...

Naravno, pa obojica su bili nacionalne uzdanice svoga naroda:Čičak još kao student u Mas-pokretu početkom sedamdesetih, a neka Drago kaže kada je to on bio. Bogu hfala ja ga nisam video ni čuo.
Inače, ovaj naslov u srpskim novinama su čista provokacija koji ne priliči ozbilnjoj redakciji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:04 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

ljuboten

Inače, ovaj naslov u srpskim novinama su čista provokacija koji ne priliči ozbilnjoj redakciji.


To niko ne spori, a to kaže i glavni urednik "Novosti" Dragojević i dodaje da to i mnoge druge novine u Hrvatskoj rade i kada je reč o spornom slučaju, a i inače. Tako se povećava čitanost, prodaja, profit...

Pravo pitanje je zašto bi to bilo zabranjeno samo novinama srpske nacionalne manjine u RH?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:20 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Pravo pitanje je zašto bi to bilo zabranjeno samo novinama srpske nacionalne manjine u RH?

Kako god bilo, ovo što se dogodilo sa "Novostima" je pomak u Hrvatskoj..a pomak je zbog toga što se pokazalo da je u javnom prostoru Hrvatske,među novinarima, medijima, NVO sektorom, liberalnim političarima, jednodušno ocenjeno da uredništvo "Novosti" ima pravo na slobodu govora, a da je Čičkov pogled na to nacionalistička baljezgarija.
Na kraju, ni među političkim strankama (ako izuzmemo pravaše) nije bilo negativnih reakcija na ono što su "Novosti" uradile. Nisu dobili podršku ali ni napade.
Pošto sebe smatram poznavocem političkih prilika u Hrvatskoj, ja ovo ocenjujem kao pomak u sferi slobode..i svaka čast Radi Dragojeviću i Novostima..
alselone alselone 12:43 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Zasto imam osecaj da je situacija obrnuta ti bi to video kao pomak u nazad.

Na primer ovako nekako: predednik, jedna od vodecih NVO, ministarstvo odbrane, generali, vlada - prakticno celo rukovodstvo drzave je napalo slobodu izrazavanja i medija.

Ne verujem da bi se onda toliko trudio da nekako sve vidis ruzicasto.

Zbog cega si toliko pristrasan? Vise te stvarno ne kontam (ako sam i ikad, makar delimicno).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:57 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Drago Kovacevic

Pošto sebe smatram poznavocem političkih prilika u Hrvatskoj, ja ovo ocenjujem kao pomak u sferi slobode...


Ja se, kao laik za političke prilike u RH, ne bih složio s tobom.

Naravno, Čičak je tu manje bitan, ali reakcije ministra odbrane, načelnika GŠ, pa i predsednika države, nisu primerene demokratski uređenoj državi.

Recimo, da Tadić, Šutanovac i Miletić, u već napregnutim međunacionalnim odnosima, slično reaguju i osude uredništvo nekog lista hrvatske nacionalne manjine u Srbiji, siguran sam da ti, Drago, to ne bi ocenio kao pomak u sferi slobode.
Ne bih ni ja, naravno.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:10 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

alselone
Zasto imam osecaj da je situacija obrnuta ti bi to video kao pomak u nazad.

Na primer ovako nekako: predednik, jedna od vodecih NVO, ministarstvo odbrane, generali, vlada - prakticno celo rukovodstvo drzave je napalo slobodu izrazavanja i medija.

Ne verujem da bi se onda toliko trudio da nekako sve vidis ruzicasto.

Zbog cega si toliko pristrasan? Vise te stvarno ne kontam (ako sam i ikad, makar delimicno).

Pa zato što nemaš filing za to što se tamo događa..Pre samo dve godine, ovakva naslovnica bi u Hrvatskoj izazvala opštu sablazan..
Teško da bi se bilo ko odvažio braniti "Novosti" i Dragojevića. Sada policija vodi istragu o tome ko je slao pretnje..Možda ne nađu te...nije važno..ali je danas nemoguće to iskulirati..Pre tri dana, na HTV-u, u "latinici" Denis Kuljiš govori o tome da su Srbi etnički čišćeni sistematski iz hrvatskih gradova početkom 1991. godine, govori o potrebi da se sudi za Sisak gde su počinjeni grozni zločini, da se sudi za još mnoge stvari..pet ljudi u studiju i voditelj...svi se slažu..To je bilo nezamislivo samo godinu dana ranije.
Imaš tamo raznih nacoša, kao i ovde, ali stvari se otkravljuju. A ne bi se to moglo da neki ljudi na tome ne rade..
Incijativa mladih za ljudska prava iz Zagreba je 5. avgusta ove godine postavila spomen ploču srpskim žrtvama u "Oluji". Stajala je dva dana i onda je sklonila opština. Sad traže dozvolu za postavljanje, hoće da prisile vlast da i ona u tome učestvuje i uspeće...kad, vidsećem,ali će uspeti..
Hajde, zamisli ovde, da neko postavi spomen ploču albanskim žrtvama u Batajnici.Onima što su dovoženi u hladnjačama..kakav bi haos napravili razni rodoljupci...zamisli opštinu Zemun da donosi odluku da postavi tu spomen ploču....
Sve to ide traljavo i sporo i tamo i ovde, ali svojim sam očima gledao da se stvari menjaju i pored silnih otpora...
ljuboten ljuboten 13:56 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Pravo pitanje je zašto bi to bilo zabranjeno samo novinama srpske nacionalne manjine u RH?


Odgovor je tako vidljiv, čitljiv, samo neko ne želi da ga vidi jer nije u stanju da se postavi na onoj drugoj strani odakle to izgela sasvim drugojačije - uvredljivo i boli. Koliko znam Srbi su ratovali sa Hrvatima, i to su započeli da se "brane od ustaša" upravo ta nacionalna manjina kojoj je uskraćeno pravo na državotvornost RH. A Hrvati su lako uvredljivi jer prvi put postoje kao država i to su još ostvarili ratujući protiv Srba. A srpske novine ismejavaju njihovu vojnu avijaciju. Pa to nije samo uvreda nego i izazov.
"
koksy koksy 15:05 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Pa zato što nemaš filing za to što se tamo događa.


Ja ovde moram zasita da se složim.
Kovacevic's feeling se retko sreće.
slow_hand slow_hand 17:23 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Zasto imam osecaj da je situacija obrnuta ti bi to video kao pomak u nazad.

Na primer ovako nekako: predednik, jedna od vodecih NVO, ministarstvo odbrane, generali, vlada - prakticno celo rukovodstvo drzave je napalo slobodu izrazavanja i medija.

Naprotiv, VEEELIKI korak napred uzimajući u obzir pokazivanje pravog lica svih u Cro koji su tako zdušno "branili"slobodu izražavanja, naročito jednog (uuuu jee) srpskog medija u Hrvatskoj... Ma nije stvar u slobodi govora, žulja ih i to malo Srba što ostade u Hrvatskoj, da ih pokazuju, kao kućne ljubimce Evropskoj uniji...E pa kad ti kućni ljubimac zadrma kavez, mnogo boli, a ne smeš ga štapom, doneo si zakon protiv toga i onda bi te cela Jevropa gledala kao na Animal planetu kao zločinca ... Drmaju kavez, a zaboravili SVE DOMOVINSKE RATOVE i kako su prošli - koja stotina tisuća poklanih, koja stotina tisuća prognanih, poneka tisuća pokrštena, a opet PROVOCIRAJU...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:31 08.10.2010

Re: Chichak se izblamirao?

Drago Kovacevic

Incijativa mladih za ljudska prava iz Zagreba je 5. avgusta ove godine postavila spomen ploču srpskim žrtvama u "Oluji". Stajala je dva dana i onda je sklonila opština. Sad traže dozvolu za postavljanje, hoće da prisile vlast da i ona u tome učestvuje i uspeće...kad, vidsećem,ali će uspeti..


Da ta vlast u RH ima zrnce zdrave pameti, ona bi preostale Srbe u Hrvatskoj ustavom proglasila zaštićenom nacijom, a zakonima bi iz državnog "predračuna" (pretpostavljam da je to budžet) izdvojila sredstva za njihova primanja, nikako ne manja od prosečnih primanja u RH, jer...

.. u poslednja dva rata (1941-1945 i 1991-1995) Hrvatska je što klanjem, što maljem, što proterivanjem u operacijama "Bljesak" i "Oluja" pobila ili proterala veliku većinu svojih građana srpske nacionalnosti.

Pa, sada, Drago, u Hrvatskoj, Hrvati Srbima i treba da postavljaju spomen ploče i dižu spomenike, kao onaj u Jasenovcu i veće.
docsumann docsumann 17:19 07.10.2010

Inače

MiG 21 je u ratnoj avijaciji isto što i kalašnjikov (AK-47) među automatskim puškama.

Dr M Dr M 17:25 07.10.2010

Jao! Pao...

U vreme Blitza, u pabu u Londonu sede Englez i Irac.
Radio izvestava: " Huni su juce oborili dva aviona".
Irac pogleda Engleza i pita: "Naša"?
"Ne , naša", odgovori Englez.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:35 07.10.2010

Re: Jao! Pao...

Može i ovaj pacifistički iz UK:

Krenuli Škot i njegov sin u Ameriku.
Posle izvesnog vremena junior pita:
"Tata, kad će više ta Amerika?"
"Ćuti i plivaj", strogo odgovara senior.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:54 07.10.2010

A Nobel za književnost?

Gde si, kume Vojislave. Long time no see!

Oprosti, ali moja književno-diletantska duša je očekivala da ćeš se ti baš danas javiti sa nagadjanjem ko će biti ovogodišnji laureat Nobelove nagrade za književnost.



Zgadila ti se literatura?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:00 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Ako se sećaš, ja sam na ovom istom mestu i na današnji dan pre dve godine predvideo ko će biti Nobelovac:

Mario Vargas Ljosa, (Peru, 1936.g.), pisac tvrdog jezgra buma hispanoameričke literature (Borhes, Markes, Fuentes, Kortasar), čovek koji ima šezdeset počasnih doktorata najboljih svetskih univerziteta i sva međunarodna priznanja. Sudeći po njegovim književnim delima Ljosa ima i dve velike strasti politiku (Grad i psi, Zelena kuća, Razgovor u katedrali, Jarčeva proslava, Raj na drugom ćošku) i erotiku ( Pohvala pomajci, Don Rigobertove beležnice, Avanture nevaljale devojčice). S pravom već deset godina stoji u redu za Nobelovu nagradu.

Malo sam se zeznuo što se tiče godine.
mariopan mariopan 18:26 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Kada sam videla u naslovu "obadva" pa onda tvoje ime mislila sam da se zezaš
Kaže se oba?
E, sad, šta će njima migovi jer tek uzlete a već su prešli granicu?
Ali dobro, neka se malo prave važni, ostalo im je još pola flote?
Drago mi je da su piloti dobro - sve drugo možemo da se zezamo, bitan je samo ljudski život.
docsumann docsumann 18:40 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Kada sam videla u naslovu "obadva" pa onda tvoje ime mislila sam da se zezaš
Kaže se oba?


Pa da, upravo zbog toga i tako žestoke reakcije.

mariopan mariopan 18:45 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

docsumann
Kada sam videla u naslovu "obadva" pa onda tvoje ime mislila sam da se zezaš
Kaže se oba?


Pa da, upravo zbog toga i tako žestoke reakcije.


Ostalo ne bih komentarisala, crni mrak sa obe strane. čini mi se?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:52 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

mariopan
Kada sam videla u naslovu "obadva" pa onda tvoje ime mislila sam da se zezaš


C,c,c,c... g-đo mariopan, pa gde da se zezam sa naslovima?
Naslovi su ozbiljna stvar, a tek naslovne strane!
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:08 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Ako se sećaš, ja sam na ovom istom mestu i na današnji dan pre dve godine predvideo ko će biti Nobelovac:

Mario Vargas Ljosa, (Peru, 1936.g.),
...Malo sam se zeznuo što se tiče godine...


Sve je dobro što se dobro svrši.
Svakako je Vargas Ljosa zaslužio, trebalo je i ranije da to bude, ali nikad nije kasno.
Lično, ja sam se plašio da će Nobelov komitet da popusti pred pritiscima Amerikanaca, pa da dodeli Rotu ili Pinčonu... jer Nobel nije odavno išao u SAD.
Ali, ima vremena.

Tako se Vargas Ljosi ispunila očekivana želja da bude nobelovac. Još da bude predsednik Perua, pa onda može da ide sa ovoga sveta zadovoljan, he, he, he...
docsumann docsumann 20:19 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Svakako je Vargas Ljosa zaslužio


Čitao "Povijest o Majti". Nije mi legao.

Devedesetih su, čini mi se, "svi" čitali južnoamerikance. Stvarno plodna i osebujna kniževna tradicija. Između mnogih fantastičnih i velikih romana , meni se dopala jedna mala knjižica "Zvona za Rankas" od Manuela Skorse. Pravi biser.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:32 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

vladimir petrovic
Ako se sećaš, ja sam na ovom istom mestu i na današnji dan pre dve godine predvideo ko će biti Nobelovac:

Mario Vargas Ljosa, (Peru, 1936.g.),
...Malo sam se zeznuo što se tiče godine...


Sve je dobro što se dobro svrši.
Svakako je Vargas Ljosa zaslužio, trebalo je i ranije da to bude, ali nikad nije kasno.


Kad malo bolje razmislim, a i ti si mi, vladimire, u tome pomogao, nisam se ja zeznuo, već Nobelov komitet za književnost, koji je, zahvaljujući svom lošem književnom ukusu, predprošle godine nagradu dodelio onom anonimnom Francuzu, a prošle ništa poznatijoj Nemici.

Doduše, i ako ćemo pravo, zahvaljujući za širu javnost tom anonimnom Francuzu i tvom tekstu na mom blogu "Upoznajte Le Klezioa", ti si, vladimire, profitirao i danas si VIP autor na blogu b92. Ko zna možda ćeš postati i Nobelovac?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:41 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

docsumann


Čitao "Povijest o Majti". Nije mi legao.



Predlažem da pročitaš "Pohvalu pomajci" i sigurno ćeš promeniti mišljenje o Ljosi.



U tom, za mene njegovom najboljem romanu, protmajstor Mario Vargas na prefinjen i nenametljiv način pokazuje kako je tanka linija između nevinosti i greha, anđela i đavola.
natasavb natasavb 21:08 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Predlažem da pročitaš "Pohvalu pomajci" i sigurno ćeš promeniti mišljenje o Ljosi.

A ja "Razgovor u katedrali", mada se meni veoma svideo i ovaj poslednji "Avanture nevaljale devojcice".
Bas mi je drago sto je on dobio nagradu.
Nadam se da ce sledecu dobiti Murakami koga je ova zaobisla, a koji mi je takodje bio favorit.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:16 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Vojislav Stojković
... Doduše, i ako ćemo pravo, zahvaljujući za širu javnost tom anonimnom Francuzu i tvom tekstu na mom blogu "Upoznajte Le Klezioa", ti si, vladimire, profitirao i danas si VIP autor na blogu b92. Ko zna možda ćeš postati i Nobelovac?


Hm.

Hajde da ono što mi pada na pamet kažem ovako:

Ako B92 ustanovi nagradu za blogere (nazovimo to "Blogerski Nobel" biće dosta kandidata ovde, jer zaista ima dobrih blogova, kako po načinu pisanja tako i po izboru tema.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:29 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

natasavb
Predlažem da pročitaš "Pohvalu pomajci" i sigurno ćeš promeniti mišljenje o Ljosi.

A ja "Razgovor u katedrali", mada se meni veoma svideo i ovaj poslednji "Avanture nevaljale devojcice".

U Ljosinom, da tako kažem, erotskom opusu, posle "Pohvale pomajci" sledi, po meni, nešto bleđi nastavak iste priče, sročen u romanu "Don Rigobertove beležnice", a onda, opet po mojoj čitalačkoj neukosti, još bleđi, takoreći, anemičan roman, "Avanture nevaljale devojčice".

Ako se dobro sećam, izvesni Rikardo pokušava da ostvari san koji je u svojoj rodnoj Limi imao otkad zna za sebe: da živi u Parizu. Ali ponovni susret s ljubavlju iz mladosti sve će promeniti. Mlada devojka, nekonformista, avanturistkinja, pragmatična i nemirna, izvući će ga iz malog sveta njegovih ambicija.

Međutim, u tom svom poslednjem romanu, koji pripada opusu intimističko-erotske proze, Ljosa pokazuje znake umora.
Godine čine svoje. Nažalost.
natasavb natasavb 22:04 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

a onda, opet po mojoj čitalačkoj neukosti, još bleđi, takoreći, anemičan roman, "Avanture nevaljale devojčice".


Na mene je potpuno drugaciji utisak ostavio. :)
Po mojoj citalackoj neukosti, a ja kako drugacije :), to je jedan od njegovih boljih romana. Verovatno je tome doprinelo i to sto je prvi Ljosin roman koji sam procitala (a sto bese veoma davno, neki nizi razredi gimnazije, cini mi se) bio "tetka Hulija i piskaraklo" koji me tada prosto opcinio i zainteresovao za hispano americku knjizevnost, a koji je najslicniji "Avanturama".
Da, u romanu je ispricana prica Rikarda, dobrog decaka i nevaljale devojcice, ali se pored toga Ljosa dotakao veoma mnogo drugih stvari, kao sto su pop revolucija u Engleskoj sezdesetih, egzistencijalisticki kruzoci u Parizu i novi talas, zbivanja u njegovom rodnom Peruu, delovanje njihove levicarske gerile...
Sve je to upakovano tako da i one teske, ironicne stvari i razna preispitivnja glavnog junaka, citalac dobije zajedno sa finom dozom humora.
Sve u svemu, meni se svideo i ne bih se slozila da godine cine svoje u negativnom smilsu. :)

p.s. Izvinjavam se na trolu, ali nisam mogla da odolim. A i lepse mi o tome nego o temi bloga. :(
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:40 07.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

natasavb

Sve u svemu, meni se svidela i ne bih se slozila da godine cine svoje u negativnom smilsu.

Ne bih se složio ni ja, ali ti ćeš to tek da vidiš.
Sve ima svoje vreme.
Nažalost.
docsumann docsumann 04:55 08.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Predlažem da pročitaš "Pohvalu pomajci" i sigurno ćeš promeniti mišljenje o Ljosi.


hvala za preporuku
banem92 banem92 06:27 08.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

E, sad, šta će njima migovi jer tek uzlete a već su prešli granicu?
Ali dobro, neka se malo prave važni, ostalo im je još pola flote?


Hm, ovo je trebalo valjda da bude šala. Kao da je naša teritorija 100 puta veća i kao da mi imamo više aviona. haha
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:22 08.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

natasavb

Nadam se da ce sledecu dobiti Murakami koga je ova zaobisla, a koji mi je takodje bio favorit.

Taj bi mogao još malo da pričeka. Amos Oz (Jerusalim, 1939.g.) je stao u red znatno ranije.:)

Svojevremeno sam, razgledajući knjige u knjižari, slučajno naišao na knjigu koja počinje ovako:
«Pišem ovo zato što su ljudi koje sam volela umrli. Pišem ovo zato što kao mlada bejah puna sposbnosti da volim, a sada ta sposbnost umire.»
Prve dve rečenice romana "Moj Majkl" bile su dovoljne da pročitam sve što je od Amosa Oza prevedene na srpski.
Te dve rečenice ukazuju upravo na ono po čemu je Amos Oz posebno poznat – sposobnost da kroz priču o pojedincu i njegovoj sudbini govori o ljudskoj prirodi uopšte, posebno o onom što tu prirodu čini složenom i teškom za razumevanje.

Inače, njegovave knjge: "Brdo zlih namera", "Moj Majkl", "Fajma", "Negde drugde, možda"; "Dotakni vodu, dotakni vetar", "Gde šakali zavijaju", "Upoznati ženu", "Savršeni mir"; "Panter u podrumu", "Crna kutija" prevedene su na trideset jezika.
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 12:40 08.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

mariopan
Kada sam videla u naslovu "obadva" pa onda tvoje ime mislila sam da se zezaš
Kaže se oba?

Ako ćemo po trenutno važećem pravopisu, ob(adv)e varijante su dobre.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:11 08.10.2010

Re: A Nobel za književnost?

Obadva je stilski pojačano značene od oba. Pravopis dozvoljava i obadva i oba.
loader loader 18:31 07.10.2010

Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Osetljivi, osetljivi Croati na pisanja srpskog porekla.

Ma, šta osetljivi...
Preosjetljivi !! Zašto li ..

Vojislave, "oteste" mi blog :) .. Taman sam mislio da napišem nešto slično. A naslov je trebalo da bude ovakav, kakav je i naslov komentara. Nema veze, važno je da se napiše. To je otprilike to.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:56 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

loader


Vojislave, "oteste" mi blog :) .. Taman sam mislio da napišem nešto slično.

E, baš mi je žao, loader. Ali, bez obzira na to koliki sam ja džentlmen, ne bih sada da ga brišem.
Uostalom, ti nisi dama.
intrepid intrepid 20:44 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Osetljivi, osetljivi Croati na pisanja srpskog porekla.

Ma, šta osetljivi...
Preosjetljivi !! Zašto li .



hocemo li da merimo osetljivost? pa da krenemo opet od jasenovca, gradiske i zavrsimo sa ovcarom? ili treba da podvucemo crtu i krenemo dalje? najveci skandal u ovom slucaju je to sto je hajku na srpsku zajednicu pokrenuo ivan zvonimir cicak, iz hrvatskog helsinskog odbora. ovo mu nije prvi put da "pali vatru". imao je vec nekoliko slicnih incidenata usmerenih protiv hrvatskih srba. izgleda da on ocekuje da srbi hodaju hrvatskom pognutih glava a mozda bi voleo i da stave zutu traku na ruku. izjave poput ovih: "mladi srbi se ponasaju u kninu kao da su na terazijama, oni trebaju biti svesni da je ovo hrvatska drzava", su na nivou jednog seselja a ne nekog ko treba da brani ljudska prava. a sto je najgore, to je samo jedan od njegovih gafova.
loader loader 21:12 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

E, baš mi je žao, loader. Ali, bez obzira na to koliki sam ja džentlmen, ne bih sada da ga brišem. Uostalom, ti nisi dama.

Ne brisanje, samo pisanje.
Džentlmenstvo vaše ne sporim, svoj pol još manje. No, da ne duljimo u tom pravcu. Napakovaće se nervoza i silan trol, jer sada, pred paradu ponosa, oba suprotstavljena sexualna tabora su u konstantnoj živčano-adrenalinskoj ovulaciji, baš kao Hrvati što su u permanentnoj preosjetljivosti kad su u pitanju dostignuća njihovog domovinskog rata.
Dakle, blog je dobar, postiže svoj cilj i to je najvažnije
. .
loader loader 21:21 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

intrepid:
" najveci skandal u ovom slucaju je to sto je hajku na srpsku zajednicu pokrenuo ivan zvonimir cicak, iz hrvatskog helsinskog odbora. to mu nije prvi put da "pali vatru".

Otima leba ustašama. Šta će sad oni?

" izgleda da on ocekuje da srbi hodaju hrvatskom pognute glave, mozda bi voleo i da stave zutu traku na ruku. izjave poput ovih: "mladi srbi se ponasaju u kninu kao da su na terazijama, oni trebaju biti svesni da je ovo hrvatska drzava", su na nivou jednog seselja a ne nekog ko treba da brani ljudska prava. a sto je najgore, to je samo jedan od njegovih gafova. "

Baš bi bilo lepo da se ovde lepo javi i objasni je li mislio tako kako izgleda da misli. Ovako, ostavlja nama nevaljalcima i latentnim "ćetnicima" da neodgovorno nagađamo kako on zapravo i nije branitelj ljudskih prava, već selektivni branilac ljudskih prava.

Možda zvonimir cicak predloži prelazno rješenje za ovu napetu situaciju - recimo, da se uvede nacionalna segregacija u Croatiji, gdje bi se jasno znalo ko smije da se našali, a ko ne smije da se našali dok prethodno ne dobije specijalni ausvajs Centralnog ureda za pitanje nedoličnog historijskog ponašanja šizmatičke manjine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:39 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

loader
jer sada, pred paradu ponosa, oba suprotstavljena sexualna tabora su u konstantnoj živčano-adrenalinskoj ovulaciji..

Vrlo volim ove stručne izraze, samo ne znam šta će iz toga svega da se izrodi!?!
intrepid intrepid 21:42 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

loader

Baš bi bilo lepo da se ovde lepo javi i objasni je li mislio tako kako izgleda da misli.


evo, javio se i objasnio na jednom hrvatskom portalu



Što se tiče slučaja „Novosti“, sporna je naslovnica izašla prošli četvrtak i nitko nije reagirao na to. Mi smo čekali hoće li se netko oglasiti ili ne. Budući da nije, jučer smo izdali priopćenje u kojem smo upozorili na to što se događa. Upozorili smo da je nedopustivo da se novcem iz proračuna tj. mojim i vašim, financira nešto tako. Dakle, da se financira slika na kojoj padaju dva hrvatska MIG-a i piše: Oba dva, oba dva su pala!

Taj usklik je usklik radosti. U njemu nema mržnje. To je usklik vojnika u pobjedi koji je radostan što je pobijedio. On ne mrzi već se bori za svoju slobodu. Ovo pak nisu bili teroristički zrakoplovi u ratu '91. godine koji su napadali Šibenik već zrakoplovi hrvatske obrambene vojske na redovnom manevru.

Također, dan nakon Oluje su na naslovnici objavili sliku hrvatskog vojnika kako pije krv ženi i piše: Olujom do mira! te je cijela stranica krvava. Dakle, radi se o skupini ljudi koja mrzi rod hrvatski. Mi njih jako dobro znamo i znamo o kom se radi i to nije nikakva sloboda. To je glasilo srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj koju financira država, a ne list koji bi se bavio istraživanjem granica slobode kako govore. To je list koji se bavi problemom nacionalnih manjina i nacionalnih sloboda, a oni to zloupotrebljavaju. To financira Vlada, dakle to je potez glasila koalicijske Vlade. Na čelu Srpskog narodnog vijeća čija je to novina nalazi se Milorad Pupovac čija se stranka nalazi u koaliciji i to je sukob interesa budući da je potpredsjednik SDSS-a, a ne može se u isto vrijeme biti potpredsjednik političke stranke i predsjednik nevladine udruge.

Državno odvjetništvo ne smije reagirati jer bi to bilo kršenje zakona budući da je sloboda izražavanja neograničena, ali trebali bi reagirati Vlada i Sabor,“ izjavio je Čičak.
loader loader 21:54 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Vrlo volim ove stručne izraze, samo ne znam šta će iz toga svega da se izrodi!?!

Izrodiće se miran ulični dijalog dve strane o nalaženju načina za prevazilaženje napetosti
loader loader 21:59 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

....
.... .. .... izjavio je Čičak.

Elokventan čovek
intrepid intrepid 22:08 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

loader

Elokventan čovek




Sad vec malo previse relativizujes. Takve stvari jednostavno uopste nisu smesne niti se treba sprdati sa njima.
loader loader 22:21 07.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

intrepid
loaderElokventan čovekSad vec malo previse relativizujes. Takve stvari jednostavno uopste nisu smesne niti se treba sprdati sa njima.

Ovo nije relativizacija.
A ovo drugo... Pa, ne mora se svakog sekunda imati mermerno ozbiljno lice dok se raščlanjava stav o nečemu. Naprotiv. Svaka stvar dozvoljava dozu humora i to ne mora da ima veze sa odnosom prema suštini nekog događaja. Insistiranje na ozbiljnosti ponekad može da krije i bezrezervnost. A to, već...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:35 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

intrepid
loader

Baš bi bilo lepo da se ovde lepo javi i objasni je li mislio tako kako izgleda da misli.


evo, javio se i objasnio na jednom hrvatskom portalu



Reč je o portalu Panorama Vukovar.
loader loader 09:33 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Reč je o portalu Panorama Vukovar.

Onda, i da izvučemo ponešto iz (navedenog) linkovskog potpalublja:
"Panorama Vukovar" - 06 Listopad 2010
EKSKLUZIVNO: Čičak - istina o Varivodama!

Posljednjih nekoliko dana u Hrvatskoj isprepleli su se događaji koji nas navode na pitanje vraća li se naša Republika u Jugoslaviju. Prije tjedan dana, list srpske nacionalne manjine „Novosti“, na svojoj je naslovnici objavio sliku dvaju hrvatskih MIG-ova u padu s natpisom: Oba dva, oba dva su pala!

Reakcija hrvatske javnosti je izostala dok se nije oglasio HHO i predsjednik Zvonimir Čičak. Reakcija je također izostala kada je dan nakon obilježavanja Dana pobjede i domovinske zahvalnosti na naslovnici „Novosti“ osvanuo krvavi crtež hrvatskoga vojnika kako pije krv ženi te naslovom: Olujom do mira! Urednik Rade Dragojević upravo se ponosi provokacijama i ismijavanjem hrvatskih svetinja jer kako je rekao za Večernji list: „Zezali smo se i dirnuli u svetinju Domovinskog rata, jesmo… i neka, ako ima svetinja, nema slobode.“ Pri tome Dragojevič očito misli o slobodi Srba da ugnjetavaju Hrvate bez obzira u kojoj državi živjeli.
... ... "

Dakle, da se nije oglasio Čičak..!
On još ispade kolovođa :)

A ovo "... očito misli o slobodi Srba da ugnjetavaju Hrvate bez obzira u kojoj državi živjeli..."
To sad već pomalo ispada... kao nekakva Historijska manija gonjenja?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:48 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Evo, šta o napadima kaže uredništvo "Novosti":

Saopćenje jedne ridikulozne organizacije, u kakvu se pretvorio HHO pod predsjedanjem Ivana Zvonimira Čička, doista ne bi bilo vrijedno nikakvog osvrta, međutim, u kasnijim popodnevnim satima istoga dana, na tragu Čičkove ujdurme, svojim su se priopćenjem javili MORH i Glavni stožer Hrvatske vojske. I tu se drobi o tzv. vrijednostima Domovinskog rata, o svetinjama, o uvredama branitelja etc., etc, samo se ne govori o onome što je suština priče, a to je da su autori tih priopćenja, a ne ovaj list, odgovorni za rušenje zrakoplova, čime se bavila naša naslovnica. Kao što su bili odgovorni i za kriminalno zataškavanje uzroka tragične pogibije dvanaestorice vatrogasaca na Kornatu 2007. godine, o čemu danas više nitko ne govori izuzev članova obitelji poginulih.

No ono što je tu zapravo alarmantno, što je tu opasno po redakciju "Novosti", to je adresa s koje dolazi rečena reakcija. Dolazi ravno iz srca vojske, od ministra obrane Branka Vukelića i načelnika Glavnog stožera Josipa Lucića, koji je našu ilustraciju s naslovnice istumačio na način da se, koliko sutra, može očekivati dizanje borbene gotovosti. Nevjerojatno je da se na taj način reprizira situacija iz latinoameričkih hunti u kojima su, kao što vrlo dobro znamo, glavni redaktori bili Pinochet i njemu slični, a loš tekst završavao bi cementiranjem autora na tribinama gradskog stadiona.

Tu ipak ne treba umanjivati odgovornost spomenute ridikulozne organizacije, HHO-a, koji našu naslovnicu uspoređuje s karikaturom proroka Muhameda koja je rezultirala neredima. To tumačimo samo na jedan način, da HHO na implicitan način poziva javnost na linč "Novosti"
.I dalje
ivana23 ivana23 09:59 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Net.hr:

Predsjednik Hrvatskog helsinškog odbora Ivan Zvonimir Čičak u emisiji Hrvatska uživo na HTV-u izbjegao je argumentiranu i kulturnu raspravu o posljedicama njegove reakcije na naslovnicu tjednika Novosti i pribjegao vrijeđanju naše novinarke.

VIDEO: Čičak novinarki net.hr-a: Pričate bedastoće i lažete
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:00 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

Evidentno je da emisijom dominira kultura dijaloga i tolerancija Predsednik hrvatskog helsinškog odbora.

ljuboten ljuboten 20:59 08.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!


.... .. .... izjavio je Čičak.

Elokventan čovek


I vrlo neurotičan. Konstantno stanje mentalne menstruacije.
To dobro zna i urednik "Novosti", samo je neko trebalo da ga potseti na prirodnu činjenicu: Zec nije Vuk, zato ima velike uši.
loader loader 00:44 09.10.2010

Re: Hrvatština na zrnu srpskog graška !!!!

I vrlo neurotičan.

Trebalo bi ga razumeti: malo je pometen, jer su mu ovih dana Glavaša Branimira, također velikog ljubitelja doma, uhitili i strpali u buvaru. Stres je to za sve principijelne ljude, kakav je i Čičak Zvone.
mayo1 mayo1 18:36 07.10.2010

Puno zadovoljnih

Avionske nesreće su oduvek privlačile pažnju javnosti i, naravno, medija

Ova (ne)očekivana nesreća i naslovnica Novosti je dobro došla mnogima u Hrvatskoj.
Novostima koje su dobile medijsku pažnju, vladajućima da se malo skrene pažnja sa mnogobrojnih hadezejaca čija je nova adresa Remetinec (zatvor u Zg), a odmah su i počele pljuštati ponude zainteresiranih.

Za domoljubne Hrvate je naslovnica "dokaz" da Srbi i dalje rovare protiv Hrvatske, a za ugrožene Srbe da im Hrvati i dalje rade o glavi.

A sama naslovnica je zapravo dobra fora.
Samo je Srbi nisu smjeli ispričati.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:42 07.10.2010

Re: Puno zadovoljnih

Nešto sam slično i sam mislio da napišem u zaključku teksta. Sada, posle tvog komentara, mayo1, bolje je što nisam.
Ti, ipak, bolje poznaješ aktuelno stanje u Hrvatskoj.:)
POZ.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:56 07.10.2010

Re: Puno zadovoljnih

mayo1
Avionske nesreće su oduvek privlačile pažnju javnosti i, naravno, medija

Ova (ne)očekivana nesreća i naslovnica Novosti je dobro došla mnogima u Hrvatskoj.
Novostima koje su dobile medijsku pažnju, vladajućima da se malo skrene pažnja sa mnogobrojnih hadezejaca čija je nova adresa Remetinec (zatvor u Zg), a odmah su i počele pljuštati ponude zainteresiranih.

Za domoljubne Hrvate je naslovnica "dokaz" da Srbi i dalje rovare protiv Hrvatske, a za ugrožene Srbe da im Hrvati i dalje rade o glavi.

A sama naslovnica je zapravo dobra fora.
Samo je Srbi nisu smjeli ispričati.



Evo teksta Nataše Škaričić..
[/url]][url=http://www.e-novine.com/drustvo/41230-Novinarska-trivijalnost-nacionalistiko-ludilo.html][/url]
intrepid intrepid 19:50 07.10.2010

Re: Puno zadovoljnih

A sama naslovnica je zapravo dobra fora.
Samo je Srbi nisu smjeli ispričati


pa, tako ispada. meni je najsmesnije od svega da to niko nije primetio dok se nije oglasio covek koji bi trebao stititi ljudska prava. tandem banac-cicak je dno dna, iako se slazem da je naslovna strana neukusna.
babmilos babmilos 20:44 07.10.2010

sistemska je to stvar balkanskog tipa

recimo, kod nas je u redu da gradimo crkve po okolnim državama ali nije u redu da neko iz bosne gradi džamije kod nas.
loader loader 21:23 07.10.2010

Re: sistemska je to stvar balkanskog tipa

babmilos
recimo, kod nas je u redu da gradimo crkve po okolnim državama ali nije u redu da neko iz bosne gradi džamije kod nas.

Izvrsno opaženo :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:42 07.10.2010

Re: sistemska je to stvar balkanskog tipa

loader

Izvrsno opaženo :)


Dabome, što bi u sličnoj prilici rekao izvesni advokat niccolo.
expolicajac expolicajac 22:50 07.10.2010

Drugačije gledanje

Celokupni haos nastao zbog naslovne strane, samo je jedan probni balon pred najavljene izbore sledeće godine. Strategija HDZ koja se, od kada je i osnovana, zasniva na ogoljenom nacionalizmu sa primesama šovinizma kada im to zatreba, mora pred izbore naredne godine da doživi svoju proveru. Analitičari sada pomno prate reakcije hrvatskog biračkog tela i razrađenim metodama utvrđuju stvarne efekte buđenja nacionalnih strasti. Bitno je samo da se prikupi neki glas više, neko spreči da izađe na glasanje ili neki neodlučni pripadne onome kome treba. HDZ neće birati sredstva da po svaku cenu ponovo formira Vladu. Ne iz razloga što voli hrvatski narod i želi im dobro ili pak mrzi Srbe pa iz želi do kraja eliminisati, već iz čisto praktičnih obaveza koje su preuzeli od evropskog kapitala. SDP ima nešto drugačiju ekonomsku koncepciju razvoja Hrvatske i što je još bitnije sa nekim drugim igračima iz Evropske Unije. Karte se još uvek mešaju, pa nije neverovatno da se stara dobra "mala dvojka" zvana šovinizam uptrebi jer je opasno sa njom u rukama čekati kraj partije.
Iskreno mislim da će igranje na tu kartu biti sankcionisano od Brisela, i da će Kosorka dobiti packu.
loader loader 23:08 07.10.2010

Re: Drugačije gledanje

Karte se još uvek mešaju, pa nije neverovatno da se stara dobra "mala dvojka" zvana šovinizam uptrebi jer je opasno sa njom u rukama čekati kraj partije.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:01 08.10.2010

Re: Drugačije gledanje

expolicajac


Naravno, naravno... a ima tu i hrpa drugih razloga (pogledati linkove koje je u svom komentaru dao mayo1).
expolicajac expolicajac 07:37 08.10.2010

Re: Drugačije gledanje

Naravno, naravno... a ima tu i hrpa drugih razloga (pogledati linkove koje je u svom komentaru dao mayo1).

Hrvati se uvek, pred izazovima racionalnog ponašanja, kada shvate da je to jako teško a nadasve odgovorno, uhvate za iracionalni šovinizam. Skoro sam kod Nuneta pisao o karakteristikama mladih država. Tu sam konkretno mislio na nas, ali posle svih ovih događaja u Hrvatskoj, vidim da i oni mogu da se podvedu pod takve zaključke. Posebno me je iznervirao Čičak koji očigledno pokazuje da je zapravo samo parazit demokratije koji obezbeđuje svoju egzistenciju seleći se od domaćina do domaćina. Očigledno da je osetio da malo treba da se zakači za novog domaćina gde ima više hrane.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:44 08.10.2010

Re: Drugačije gledanje

expolicajac
Skoro sam kod Nuneta pisao o karakteristikama mladih država. Tu sam konkretno mislio na nas, ali posle svih ovih događaja u Hrvatskoj, vidim da i oni mogu da se podvedu pod takve zaključke.


Nije ni čudo, tolike godine bratstva-jedinstva.:)
ivanivica ivanivica 17:00 08.10.2010

Granica

Dakle, da rezimiramo: kad Hrvatska riječ u Subotici na obljetnicu napad NATO-a na Srbiju stave slike Beograda u plamenu s naslovom "Bože pravde, fala" to će u Srbiji biti shvaćeno kao poželjna satira i trenutak slobode govora?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:10 08.10.2010

Re: Granica

Dakle, ivaneivice, da rezimiramo:
Hrvatska je u poslednja dva rata /1941. do 1945. na čelu A. Pavelić, 1991. do 1995. na čelu F. Tuđman/ uspela da Srbe u Hrvatskoj od konstitutivnog, hrvatskodržavotvornog naroda, svede na efemernu nacionalnu manjinu. I sada taj efemerni, jadni i preostali deo, koji je i posle Jsenovca, Bljeska i Oluje opstao ima da ćuti.
To je ta granica, ako sam te dobro razumeo.
ivanivica ivanivica 19:48 08.10.2010

Re: Granica

Aha, mislio sam da je ovdje riječ o granicama slobode govora, novinarskoj odgovornosti, poštivanju novinarskih sloboda, odgovornost društva... Mea culpa... Da sam znao da su tema krvožedne ustaše, bolje bih se pripremio
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:54 08.10.2010

Re: Granica

ivanivica
Da sam znao da su tema krvožedne ustaše, bolje bih se pripremio

Nema problema, samo se ti, ivaneivice, pripremi, pa kada budeš spreman, javi se.

Uzgred: Zašto bi se Hrvatska riječ iz Subotice zahvaljivala NATO-u za ono besomučno uništavanje Srbije?
ivanivica ivanivica 20:19 08.10.2010

Re: Granica


Uzgred: Zašto bi se Hrvatska riječ iz Subotice zahvaljivala NATO-u za ono besomučno uništavanje Srbije?



Pa zato jer je tjednik drzak te je vrijeđao i prije jer im je sloboda govora važnija od svetinja.
-Jer su se svjesno našalili s tzv. svetinjama - agresije NATO-a na Srbiju da ispitaju granice sloboda. Naravno.
ivana23 ivana23 21:32 08.10.2010

Re: Granica

ivanivica
Uzgred: Zašto bi se Hrvatska riječ iz Subotice zahvaljivala NATO-u za ono besomučno uništavanje Srbije?

Pa zato jer je tjednik drzak te je vrijeđao i prije jer im je sloboda govora važnija od svetinja.-Jer su se svjesno našalili s tzv. svetinjama - agresije NATO-a na Srbiju da ispitaju granice sloboda. Naravno.


Nauci da citiras, da ne bi bilo zbrke.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:34 08.10.2010

Re: Granica

ivanivica


Pa zato jer je tjednik drzak te je vrijeđao i prije jer im je sloboda govora važnija od svetinja.
-Jer su se svjesno našalili s tzv. svetinjama - agresije NATO-a na Srbiju da ispitaju granice sloboda. Naravno.


Pa, ivanivice, ako ti tako kažeš...naravno...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:38 08.10.2010

Re: Granica

ivana23


Nauci da citiras, da ne bi bilo zbrke.


Zbrka u glavi, zbrka u govoru i pisanju, zbrka u citiranju....i uopšte: zbrka.


ivanivica ivanivica 22:00 08.10.2010

Re: Granica

Vojislav Stojković
Uzgred: Zašto bi se Hrvatska riječ iz Subotice zahvaljivala NATO-u za ono besomučno uništavanje Srbije?


Pa zato jer je tjednik drzak te je vrijeđao i prije jer im je sloboda govora važnija od svetinja.-Jer su se svjesno našalili s tzv. svetinjama - agresije NATO-a na Srbiju da ispitaju granice sloboda. Naravno.



Bolje?
ivanivica ivanivica 22:10 08.10.2010

Re: Granica

Vojislav Stojković
ivana23


Nauci da citiras, da ne bi bilo zbrke.


Zbrka u glavi, zbrka u govoru i pisanju, zbrka u citiranju....i uopšte: zbrka.



Vrijeđate se na isti način iz istih razloga kao i Čičak te na isti način reagirate, a upirete se svim snagama osuditi Čička zbog vlastitog ponašanja. Razlika je jedino što je promjenjen nacionalni predznak. Licemjerno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:26 09.10.2010

Re: Granica

ivanivica

Vrijeđate se na isti način iz istih razloga kao i Čičak te na isti način reagirate, a upirete se svim snagama osuditi Čička zbog vlastitog ponašanja. Razlika je jedino što je promjenjen nacionalni predznak. Licemjerno.


Ko reaguje na isti način kao Čičak? Molim te, ivanivice, budi precizniji.
I ko ovde koga vređa?
vludvig vludvig 23:22 08.10.2010

Čičak

Čičak se pokazao kao državni čovek. E svaka mu čast kao nekome iz Helsinškog odbora. Po njegovom patriotskom biću, nije dopušteno iznositi svoje mišljenje, suprotno državnom, ako te država finansira. I najliberalniji Hrvat je dobar patriota (ovo je naravno glupa generalizacija, ali tako izgleda).
Čuj ga, mrze Hrvatsku! Kakav nacoš!
Kako on, s gađenjem, govori: "Ovdje sedi čovjek kojem je zbog TIH Srba bomba u kuću bačena." Kao da je hteo reći: hrani psa da te ujede.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:35 09.10.2010

Re: Čičak

I kao da sada on ima pravo da baci bombu na Srbe iz "Novosti" ili da huška druge da bacaju bombe.
Opasna (bombastična) je Čičkova logika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana