Životni stil

Šta biste Vi uradili, ali iskreno?

omega68 RSS / 07.10.2010. u 19:59

Šta sve mogu da uradim sa ovih osam stotina evra koji su mi danas pali sa neba, razmišljao je zgranuto građanin S kada je izbrojao pare.Za najnužnije potrebe njegove male i tek formirane porodice je trebalo znatno više.Treba da kupim harmoniku sinu koji pokazuje  izuzetan talenat . Drugom detetu je potrebna zimska garderoba, a o sebi i supruzi  i da ne mislim. Računi Mogao bih i da otplatim kredit koji sam juče podigao , gle čuda baš u toj vrednosti.To mora da je neki znak.

Premišljao se jedan trenutak. Ipak, to mu je delovalo kao večnost.

Građanin S je juče bio u banci u pokušaju da malo relaksira svoju finansijsku situaciju izazvanu zamrzavanjem plate i povećanjem cena na malo , a sve kao posledicu kako svetske ekonomske krize tako i restruktuiranjem domaće privrede.Dugovi su počeli da se gomilaju, O-la-la kartica je počela da ga steže kao omča oko vrata , pa je junak ove priče rešio da uzme kredit za pokrivanje te zelenaške tvorevine.

Danas je došao na šalter da mu isplate tih osemdeset hiljada dinara.Počeo je da zanoveta da mu jedan deo para treba u sitnijim apoenima.Ne pitajte zašto, to je duga i tužna priča.

Elem, gospođa na šalteru je počela da se raspravlja sa njim što je to pomenuo kad je već počela da broji novac. Izgledala je uzrujano zbog čitave situacije.

Građanin S. se uljudno izvinio jer je službenica jedna fina i  dobra osoba koju poznaje od kada je komintent njihove banke.

Gospođa je nekako izbrojala traženu sumu , građanin je potpisao i otišao da popije jedno pivo k'o čovek u obližnji kafić koji je u vlasništvu njegovog prijatelja.

Samo što je seo počeo je da broji ono što kratkoročno treba da mu bude spas , ali je zapravo teg koji će definitivno da ga povuče na dno, video je da kod sebe ima osamdeset pet hiljada dinara više.

Šta sve mogu da uradim sa ovih osam stotina evra koji su mi danas pali sa neba, razmišljao je zgranuto građanin S kada je izbrojao pare.Za najnužnije potrebe njegove male i tek formirane porodice je trebalo znatno više.Treba da kupim harmoniku sinu koji pokazuje  izuzetan talenat . Drugom detetu je potrebna zimska garderoba, a o sebi i supruzi  i da ne mislim. Računi Mogao bih i da otplatim kredit koji sam juče podigao , gle čuda baš u toj vrednosti.To mora da je neki znak.

Premišljao se jedan trenutak. Ipak, to mu je delovalo kao večnost.

Suprugu nije ni zvao jer je unapred znao odgovor. Ona je jedna umereno pobožna i kao mnoge žene sujeverna osoba. Prihvatao je tu njenu dozu strahopoštovanja prema nekoj sili  ''koja odgore vidi sve'' i kojoj se ne treba zamerati. I ne, nije tu više bilo u pitanju da se učini starijoj ženi koja se zabrojala i koja će teško moći da vrati manjak.

Tu je bilo u pitanju to da se ne ogreši svoja duša.

Mnogo puta se građanin S. ovih godina pitao kako je nekim ljudima normalno da uzmu ono što im ne pripada i da puste druge da pate. Mislio je da je u dilemi kako da vaspitava decu u ovakvom vremenu. Setio se, ipak,  da je nedavno u njegovom gradu umro čovek, tajkun koji je u svojoj alavosti i bahatosti prekopao čak i jedno groblje da bi došao do još više bogatstva. Od pre nekoliko dana ima samo dva kubika zemlje.

Rekao je konobaru da će da se vrati i ponovo otišao do banke. Žena je bila zbunjena. Pocrvenela je shvativši koliko je to novca za nju. Od čuda nije stigla ni da se zahvali. Nije to ni očekivao. Naravno da bi i nagradu odbio. Osećao se nagrađeno.

Da li je to razmišljanje gubitnika?

Da li je tačno da bi ljudski rod otišao u regresiju da nije u istoriji bilo ljudi koji su pravili akumulaciju kapitala gazeći i preko mrtvih .

Konačno, da li građanin S. ipak ima crvenu liniju ispod koje ne bi razmišljao o drugima i kad bi razmišljao  samo o tome da treba njegova deca da prežive, po cenu gubljenja onog elementarnog ljudskog ui sebi.

 

Još uvek ne znamo odgovor na to iskušenje

 

 

p.s.

Građanin se smirio tek pošto je napisao ovaj tekst

 

 

f_rjjxgm_46e32e3.png 

 



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 07.10.2010

dobro si uradio

Gradjanine
natasavb natasavb 20:14 07.10.2010

Bravo za gradjanina S. ! :)

I ne, nije tu više bilo u pitanju da se učini starijoj ženi koja se zabrojala i koja će teško moći da vrati manjak.

Ja mislim da ovo ipak jeste glavni razlog i da mu je to sigurno proslo kroz glavu.
Jedini nacin da se dusa ne ogresi i ostane mirne savesti.
Kome je to bitno, a gradjaninu S. sigurno jeste.
omega68 omega68 20:16 07.10.2010

Za prve dve

Lady DrAgana


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:18 07.10.2010

Re: Za prve dve

kako bre prve Dve?
za Prvu se to kaze!
dokle cu da te ucim?
a sad, kam gu nagrada za mene?
omega68 omega68 20:25 07.10.2010

Re: Za prve dve

a sad, kam gu nagrada za mene?

evo ti jedna lepa lampa


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:35 07.10.2010

Re: Za prve dve

bas ti hvala.

omega68 omega68 20:39 07.10.2010

Re: Za prve dve

kam gu

Stvarno, šta li man je sa Dragčeta?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:39 07.10.2010

Re: Za prve dve

necu da ti kazem
margos margos 20:24 07.10.2010

Isto,

vratila.
omega68 omega68 20:30 07.10.2010

Re: Isto,

E neka si!
mirelarado mirelarado 22:44 07.10.2010

Re: Isto,

Нисам била у прилици, али бих сигурно исто поступила.
omega68 omega68 22:49 07.10.2010

Re: Isto,

mirelarado
Нисам била у прилици, али бих сигурно исто поступила.

A ja sam mislio obrnuto
dok nisam došao u priliku
mirelarado mirelarado 00:53 08.10.2010

Re: Isto,

omega68
mirelarado
Нисам била у прилици, али бих сигурно исто поступила.

A ja sam mislio obrnuto
dok nisam došao u priliku


Не можеш да будеш лопов, кад ниси.
dirtyharry dirtyharry 20:27 07.10.2010

Pa nema tu šta da se razmišlja puno

dobro si uradio i to je to, kraj priče. Ne radi se o tome šta ćeš ti da radiš sa tim parama nego šta bi ta žena radila kada se utvrdi manjak kod nje. Čista savest, po mom mišljenju, nema cenu.
Meni se tako desilo da sam pazario neku garderobu u nekoj radnji, više za druge no za mene i kad sam došao kući sam video da najskuplja stvar na računu nije otkucana ni naplaćena.
Uradio sam isto što i ti sada, to je polovina plate tim devojkama tamo što rade.
PS: Građanine S, pare dođu i odu, ne treba i nema zašto čovek da žali naročito ako nisu njegove
omega68 omega68 20:36 07.10.2010

Re: Pa nema tu šta da se razmišlja puno

E kad bi i ovi neki tako razmišljali gde bi nam bio kraj.
Stvarno puno razmipljam u poslednje vreme o tome da bi možda trebalo da se dogodi neka mala promena u kaznenoj politici prema onima koji posegnu ta tuđim , državnim, narodnim ili kako god ... parama. Onako - metak u čelo, čisto da se povrati taj pojam čista savest
Zemo bre, u pitanju su bile dve moje plate i više, čoveče
mariopan mariopan 20:50 07.10.2010

Re: Pa nema tu šta da se razmišlja puno

Iskreno - i ja bih vratila.
Već jednom jesam.
Bila je u pitanju manja suma, oko 3- 4 000 dinara ne mogu da se setim tačno koliko.
Platila sam račune na šalteru pošte a podizala samo razliku , ono što je ostalo od pola penzije.
G-đa na šalteru mi je mahinalno isplatila polovinu penzije bez onih računa koje je trebala da odbije od sume - zamislila se i nije pazila.
Kažem joj da mi nije dobro vratila kusur a ona se nakostreši i ponovo broji - uopšte ne kapira da mi je dala više
Onda je ja ponovo vratim da broji - onda se zbunila i pocrvenela, izvinjavala se što je malopre onako nakostrešeno reagovala - umorni su ponekad pa i oni greše.
Zahvalla se, svakako.
Vratila bih da je bilo koja suma u pitanju.
Nema para da mi plate moj miran san i da sebe mogu da ogledam u oči, bez stida.
omega68 omega68 21:08 07.10.2010

Re: Pa nema tu šta da se razmišlja puno

Sad nešto mislim, pa ovaj moj slučaj je za novine
Nema para da mi plate moj miran san i da sebe mogu da ogledam u oči, bez stida.

Mogu da ti kažem da sam u dilemi da li da pričam ovo na poslu, srećom niko od njih ne bloguje, jer imam blagi osećaj da bi rekli
''Budalo''
pnbb pnbb 22:05 07.10.2010

Re: Pa nema tu šta da se razmišlja puno

Meni se tako desilo da sam pazario neku garderobu u nekoj radnji, više za druge no za mene i kad sam došao kući sam video da najskuplja stvar na računu nije otkucana ni naplaćena.
Uradio sam isto što i ti sada, to je polovina plate tim devojkama tamo što rade

hm, kad bi te devojke placele sve sto drugi pokradu po radnji, pa ispadne manjak... davno bi bankrotirale...
sto ne znaci da treba da krades, vec da se manje potresas kad ti nesto ne naplate.. ostetio si trulog kapita;istu koji odire postene radnike..
s bankama, to je drugo
bocvena bocvena 21:06 07.10.2010

Graždanjin S.

Ko da si iz neke ruske pripovetke ispao!



Kaže meni juče moja koleginica prosvetarka, mrva ozbiljna - Nešto sam razmišljala, mala nam ova plata. Bar da je 120 000, 00, to je neka optimalna cifra.

Tri sekunde pauze i onda krećemo da se smejemo obe kao nenormalne.

I mi bismo vratile pare.
omega68 omega68 21:11 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

Ko da si iz neke ruske pripovetke ispao!

kaži slobodno da ličim na Čehova

120 000, 00, to je neka optimalna cifra.

Mogao sam ovog meseca da imam optimalnu platu

I mi bismo vratile pare.

'el ima neko da ne bi?, alo...
antioksidant antioksidant 21:11 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

mala nam ova plata. Bar da je 120 000, 00, to je neka optimalna cifra.

bice uskoro
antioksidant antioksidant 21:15 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

el ima neko da ne bi?, alo...

toliko bih ali ne znam da li se secas klinca koji je zapalio sa punim kolima para (kad je vrsena konverzija iz marke u euro)? bio je vozac, obezbedjenje iznelo 2 vrece para a on ostao sam u garazi sa jos 2...
upalio auto i otisao... uhvatili ga za par dana kad se javio devojci

dakle da dopunim odgovor: da ostanem sam u garazi sa par miliona eura... ne znam
omega68 omega68 21:17 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

antioksidant
mala nam ova plata. Bar da je 120 000, 00, to je neka optimalna cifra.

bice uskoro

Fala ti Cvetkoviću
antioksidant antioksidant 21:20 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

Fala ti Cvetkoviću

to zbog dinkica
a cvetkovic je krivac jer je slab da se odupre
omega68 omega68 21:20 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

da ostanem sam u garazi sa par miliona eura... ne znam

Aha to je za tebe ta crvena linija
I za mene je, reče skrušeno građanin
antioksidant antioksidant 21:25 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

Aha to je za tebe ta crvena linija
I za mene je, reče skrušeno građanin

kazem ti - ne znam.
klinac je uzeo pare koje su "nicije". osiguranje bi pokrilo gubitak i steta bi se rasula na hiljade ljudi...niko je ne bi konkretnio ni osetio... a nije nikome ni pripretio a kamoli nekog povredio
bocvena bocvena 21:25 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

Ma prvo sam htela da napišem da bih 85 000,00 sigurno vratila, ali milionče (eura) teško...
omega68 omega68 21:36 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

osiguranje bi pokrilo gubitak i steta bi se rasula na hiljade ljudi...niko je ne bi konkretnio ni osetio... a nije nikome ni pripretio a kamoli nekog povredio

ma znam to , zezam se
to bi i meni bilo ok, samo bih mislio da je neka skrivena kamera i opet odustao
4krofnica 4krofnica 21:42 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

'klinac je uzeo pare koje su "nicije". osiguranje bi pokrilo gubitak i steta bi se rasula na hiljade ljudi...niko je ne bi konkretnio ni osetio'

cvrc. osiguranje bi isplatilo deo osigurane sume, sto je mnogo manje od ukradene, niko to vise ne bi osetio. a maznuo je pogresnom coveku, pa je zato uhvacen.

inace tu sumu bih uzela, i ne bi se osvrtala. a mojoj devojci ne bi ni razglednicu (sa patuljkom) poslala.
omega68 omega68 21:52 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

a mojoj devojci ne bi ni razglednicu (sa patuljkom) poslala.

ja mojoj bih, da je imam
ne da mi žena ( smajli koji šapuće )
4krofnica 4krofnica 21:57 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

ja mojoj bih, da je imam

cak i da je Ovan?

dobro si uradio Omega. na lokalnom nivou svako razuman bi to uradio.
onaj klinac je nesto drugo....
omega68 omega68 22:16 07.10.2010

Re: Graždanjin S.

cak i da je Ovan?

aaa, dupli
ne pominji mi to
ajde evo i tebi
lull lull 06:39 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

dakle da dopunim odgovor: da ostanem sam u garazi sa par miliona eura... ne znam


I najpošteniji su potkupljivi - samo ih moraš pošteno platiti!

Vratila bih - sigurno.

Velike krađe su, nekako lakše podnošljive za dušu i miran san. Tu se krade od onih koji imaju.
Ovako, kad znaš da će zbog tvog nežno povećanog životnog komfora, neko imati problem, ne prija i nije u redu.
zilikaka zilikaka 06:42 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

I najpošteniji su potkupljivi - samo ih moraš pošteno platiti!

Ili drugačije rečeno, sve je na prodaju, samo je pitanje po kojoj ceni
antioksidant antioksidant 07:53 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

razglednicu (sa patuljkom)

angie01 angie01 11:42 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

antioksidant
razglednicu (sa patuljkom)



g.radicevic g.radicevic 14:23 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

ja mojoj bih, da je imam
ne da mi žena


totalno nezrelo,...
sa njene strane
omega68 omega68 15:32 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

zilikaka
I najpošteniji su potkupljivi - samo ih moraš pošteno platiti!

Ili drugačije rečeno, sve je na prodaju, samo je pitanje po kojoj ceni

da, ima ona čuvena anegdota o tome
omega68 omega68 15:33 08.10.2010

Re: Graždanjin S.

g.radicevic
ja mojoj bih, da je imam
ne da mi žena


totalno nezrelo,...
sa njene strane

to joj stalno pričam
milisav68 milisav68 13:39 09.10.2010

Re: Graždanjin S.

omega68
zilikaka
I najpošteniji su potkupljivi - samo ih moraš pošteno platiti!

Ili drugačije rečeno, sve je na prodaju, samo je pitanje po kojoj ceni

da, ima ona čuvena anegdota o tome

Ima i film.
hajkula1 hajkula1 14:05 09.10.2010

Re: Graždanjin S.

4krofnica
'klinac je uzeo pare koje su "nicije". osiguranje bi pokrilo gubitak i steta bi se rasula na hiljade ljudi...niko je ne bi konkretnio ni osetio'

cvrc. osiguranje bi isplatilo deo osigurane sume, sto je mnogo manje od ukradene, niko to vise ne bi osetio. a maznuo je pogresnom coveku, pa je zato uhvacen. ...


Klinac je ~bio pogresan covek~ pa je zato uhvacen.

Predala novcanik sa stosom deviznih novcanica u KRUPNIM apoenima... vise od 20000. Nisam smela da utvrdim tacnu sumu, da mozda ne dodjem u iskusenje, ili sta... Proslo mi je kroz glavu, jadnik, prepao se sto je izgubio, samo da ne umre ili da se ne slogira... (i zbog toga ali i kojecega jos) prepala sam se. Bas.

loader loader 21:39 07.10.2010

Vagica za zlatne poluge

Još uvek ne znamo odgovor na to iskušenje

Ih, bre, Omega . . . . Znamo, more, odgovor.
Postoji precizan cenovnik:

Grozničavim sabiranjem i zbijanjem novca kupuje se životni bofl.
Odricanjem se zavređuje život.

Između ova Dva smešteno je na hiljade jedinstvenih i neponovljivih ljudskih situacija u kojima je uvek i iznova - jednako teško odrediti pravu meru.
omega68 omega68 21:51 07.10.2010

Re: Vagica za zlatne poluge

loader
Još uvek ne znamo odgovor na to iskušenje

Ih, bre, Omega . . . . Znamo, more, odgovor.
Postoji precizan cenovnik:

Grozničavim sabiranjem i zbijanjem novca kupuje se životni bofl.
Odricanjem se zavređuje život.

Između ova Dva smešteno je na hiljade jedinstvenih i neponovljivih ljudskih situacija u kojima je uvek i iznova - jednako teško odrediti pravu meru.


nema šta drugo da se kaže
angie01 angie01 22:03 07.10.2010

shto nisi pit'o

pre nego si zavrsho proceduru?!

sad ti 'onako sve jedno, ako ima neko bolje reshenje!
omega68 omega68 22:14 07.10.2010

Re: shto nisi pit'o

he, pa da
ko zna kada će da se ukaže druga prilika
mikele9 mikele9 22:57 07.10.2010

Re: shto nisi pit'o

E neka si vratio Omegasti građanine! Čist obraz, po čist obraz i za jedno, brat bratu 1530 godina, Srbija će vrveti od poštenjačina. Šalim se, jedino što si morao i trebao da učiniš
omega68 omega68 23:28 07.10.2010

Re: shto nisi pit'o

za jedno, brat bratu 1530 godina, Srbija će vrveti od poštenjačina.

rekao sam u tekstu da je možda napredak skopčan sa malo više prljavim rukama i malo nečistijom savešću, ko bi ga znao.
I kako nas bije glas da smo sve suprotno od ovoga kakvi smo mi ovde na blogu?
angie01 angie01 11:38 08.10.2010

Re: shto nisi pit'o

he, pa da


eh-da si razdelio-ako ti vec ne treba, da se poplacaju ovi silni rachuni iz dugovanja!


dunja73 dunja73 22:53 07.10.2010

---

nalazila jos dok su "maroni" bili u opticaju , novcanike ...jedan u "probe kabini " od neke Gospodze ..pun kartica ..a bilo je i kesa - masala .....vratila ..malo da "auslenderima" dignem cenu na kartu postenja ..Dobila flasu vina, secam se..i baba me izljubila pa ti vidi...ovog tvog "aktera" ni to ne zakaci...

ustvari..mislim da bih vratila uvek....a , ako bi velika neka suma bila..neko spomenu milion ..pa mozda i manje..e bogami trazila bih onaj procenat za izgubljeno- nadjeno..
omega68 omega68 23:33 07.10.2010

Re: ---

Dobila flasu vina, secam se..i baba me izljubila pa ti vid


A sledeći put vidi da vratiš kese ili pare nekom malo mlađem...
dunja73 dunja73 23:39 07.10.2010

Re: ---

kese ili pare nekom malo mlađem


kese---keSCHa..(gotovina)

zaista me te kese nerviraju...
omega68 omega68 15:35 08.10.2010

Re: ---

kese---keSCHa..(gotovina)


blam zvani :
trica
miloradkakmar miloradkakmar 22:57 07.10.2010

Dobro

si postupio.
Inače, nikad više ne bi mogao da piješ pivo.

omega68 omega68 23:23 07.10.2010

Re: Dobro

Auu Milorade ( smajli koji se oblizuje )
Dunja kaži mi da ovo nije istina, molim te kaži da je ovo fotomontaža, molim teee
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:38 07.10.2010

Re: Dobro

devojko, a jesu li sva ta piva tvoja?
omega68 omega68 15:36 08.10.2010

Re: Dobro

devojko, a jesu li sva ta piva tvoja?

pa što ih onda ne piješ, devojko?

dunja73 dunja73 20:57 10.10.2010

Re: Dobro

Dunja kaži mi da ovo nije istina, molim te kaži da je ovo fotomontaža, molim teee


ma kakva fotomontaza ...a sve ´ ladno k´o tastina dusa......
omega68 omega68 21:34 10.10.2010

Re: Dobro

a sve ´ ladno k´o tastina dusa......


ili k'o mačeći nos
zilikaka zilikaka 23:00 07.10.2010

Još jednom isto

Ako je anketa u cilju smirivanja tvoje savesti, da se upišem.
I ja bih isto postupila. Zapravo, sigurna sam da mi se to ne bi ni desilo, jer uvek pratim kad se broje pare, i ne dozvoljavam grešku. Bez obzira na čiju štetu.
Mislim da te pare nisu ni postojale za tebe. I ti to znaš.
Bolje što si tako postupio jer bi te takvog kakav si pekla savest.
Šta ćeš kad uz sve druge mane imamo i generacijski feler "tuđe nećemo, svoje ne damo"
omega68 omega68 23:16 07.10.2010

Re: Još jednom isto

Mislim da te pare nisu ni postojale za tebe. I ti to znaš.

znam, nažalost
"tuđe nećemo, svoje ne damo"

sad je tačnija ona Karajlićeva proročka:
Tuđe nećemo , svoje nemamo
NNN NNN 23:16 07.10.2010

Re: Još jednom isto

generacijski feler "tuđe nećemo, svoje ne damo"
još grđe:
"tuđe nećemo, svoje neMamo"

Edit: Koji je ovo Q, postao sam još sporiji
zilikaka zilikaka 13:07 08.10.2010

Re: Još jednom isto

"tuđe nećemo, svoje neMamo"

Može i tako, ali opet je naglasak na tuđe.
NNN NNN 23:14 07.10.2010

Znam za mnogo sjebaniji slučaj

Jednom je neko vratio sumu koja je približno oko 6-7000 evra,
a posle nekoliko godina je istoj osobi zelenaš ukrao otprilike isto toliko (sve pare)

Tebi

(i pusa, ipak se bliži parada, a ja sam sad odgledao Rocky 3 i mogu da kažem da je to najgejačkiji film koji sam gledao )
omega68 omega68 23:20 07.10.2010

Re: Znam za mnogo sjebaniji slučaj

i pusa, ipak se bliži parada

pa jes je l vidiš da isti komentar stavljamo , s oproštenjem , u isto vreme
beži bre kakva parada, ima da organizujem ponosno paradiranje neVIP blogera ovde.
A znaš ko je jedini banovan do smrti kod mene? Imaš pravo jednom da pogađaš
NNN NNN 23:28 07.10.2010

Re: Znam za mnogo sjebaniji slučaj

Sećam se i kad
libkonz libkonz 08:08 08.10.2010

Re: Znam za mnogo sjebaniji slučaj

A znaš ko je jedini banovan do smrti kod mene? Imaš pravo jednom da pogađaš

ko? ko? ko?
g.radicevic g.radicevic 14:18 08.10.2010

Re: Znam za mnogo sjebaniji slučaj

A znaš ko je jedini banovan do smrti kod mene?


chije smrti ????
omega68 omega68 15:38 08.10.2010

Re: Znam za mnogo sjebaniji slučaj

ko? ko? ko?

onaj što će da mi ga bude žao
ipak smo ljudi iako nismo pederi
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:53 07.10.2010

nekad jedva platiš i kad hoćeš

pre neki dan kupim kafu i kiflu negde i devojka mi naplati samo kiflu. ja primetim pa joj kažem, a ona napravi facu "jao, pa što me mučiš, ko će sad opet da kuca", pa kaže "ma, dobro, u redu je", ali ja i dalje insistiram da mi naplati i jedva je ubedih.

mislim da ne duži kafu uopšte, odnosno da je dozvoljeni rastur jako velik, tako da joj je svejedno hoće li ili neće naplatiti jednu kafu.

mada, ipak mi nije jasno šta bi to ona, dok stoji do kase, veličanstveno uradila sa onim vremenom koje bi uštedela ne mučeći se da mi naplati i tu kafu, kafu koju ona, u njenom svetu, ne duži, ali dužim ja u mom.

****************************************************
EDIT. Omega, ne moraš da mi vraćaš ovu drugu kopju, ne treba mi.
omega68 omega68 15:40 08.10.2010

Re: nekad jedva platiš i kad hoćeš

EDIT. Omega, ne moraš da mi vraćaš ovu drugu kopju, ne treba mi.


da te ne znam mislio bih da je ovaj edit slučajan
Mladi, dobri Marko
yugaya yugaya 00:17 08.10.2010

?



omega68 omega68 15:42 08.10.2010

Re: ?

yugaya



evo ga
nemoj sad da me bedačiš, taman me ljudi utešili
Vidiš, malo mi je čudno što gospođa nije bar ponudila neku čast.
10 % bar, mislim...
aleksanadar aleksanadar 01:57 08.10.2010

Искушење

Покушавам да одговорим.

Осетио бих, свакако, искушење. Дилему.

Претпостављам да бих вратио новац. Кажем, претпостављам.

(У таквим ситуацијама човеку падају најразличитији изговори да се почини непочинство.)


Али, оно што ме је још више поразило, јесте сазнање, које ми је наједном пукло пред очима: да има људи који пљачкају, а да не трепну. Тек тако.

Док ми, бедници, мучимо муку са моралом, са душом и таквим тричаријама.


Наиван сам. Неизрециво.
omega68 omega68 15:44 08.10.2010

Re: Искушење

Претпостављам да бих вратио новац. Кажем, претпостављам.


Док ми, бедници, мучимо муку са моралом, са душом и таквим тричаријама.

e baš ti hvala

Наиван сам. Неизрецив

i mi isto
ddsonik ddsonik 07:05 08.10.2010

pitanje

Da li je tačno da bi ljudski rod otišao u regresiju da nije u istoriji bilo ljudi koji su pravili akumulaciju kapitala gazeći i preko mrtvih .


Nema tih ljudi samo u istoriji; ima neki zivi i zdravi i dalje su vredni...

Gradjaninu S. zelim miran san i 7 na lotou
Pozdrav
aleksanadar aleksanadar 07:48 08.10.2010

Re: pitanje

ima neki zivi i zdravi i dalje su vredni...


Знам човека.
omega68 omega68 15:48 08.10.2010

Re: pitanje

Nema tih ljudi samo u istoriji; ima neki zivi i zdravi i dalje su vredni...

Ja sam mlađima od sebe ( burazeru ) ostavio u amanet da prate potomke tih i takvih i da obrate pažnju kako će da prođu.
Jednom sam pitao jednog kolegu koji je iskusan i upućen u te narodne umotvorine kako se nekad otkrivalo ko je ubio nekog, kada nije bilo dnk analiza...
Pa pratili su čija se kuća gasi, odgovorio je on.
kiselkasta kiselkasta 08:02 08.10.2010

isto

sigurna sam da bih u istoj situaciji, potpuno isto postupila, a bas bi mi dobro doslo, bar dugove za komunalije, da izmirim (delimicno )

pronasla u ono vreme ludih devedesetih, kovertu punu DM mnoge apoene prvi put u zivotu videla, jedva pronasla vlasnika, vratila mu,
ajd sto ni hvala, vec histericno ponasanje dok je brojao da li su mu sve novcanice na broju nikad necu zaboraviti, normalno uz pretnje da se cuvam ako nesto nedostaje...

eee tada rekoh sebi, ako sledeci put nadjes, ne vracas,

pronasla i sledeci put, novcanik, puno love, kartice, LK,... i opet vratila

pronalazila i mobilne telefone, i tako svasta... sve uredno stiglo do vlasnika

u prodavnicama redovno pazim kad mi vracaju kusur, desilo se mnogo puta da mi vrate vise, pa ih opomenem, prodavacice su bar zahvalne

zelela sam da se promenim, da se uklopim u vecinu, ali kao i u mnogim drugim situacijama, kao da volim da sam mimo sveta
sve u svemu, shvatila sam da protiv sebe ne mogu,

omega68 omega68 16:45 08.10.2010

Re: isto

sve u svemu, shvatila sam da protiv sebe ne mogu,

sve u svemu, shvatila sam da protiv sebe ne mogu

reanimator reanimator 08:22 08.10.2010

...

E moj ti...
Pravac kladionica...nadješ neki osrednji tim, tipa Bolonja...100 eur na singl da će da bude X (koef 3). Dobiješ, gospodji 800, tebi 200 u džep..do vidjenja prijatno.
Izgubiš..sledeće nedelje ponovo X na Bolonju, ovaj put uložiš 200 (ukupno uloženo 300)..dobiješ..gospodji 800, tebi 300 u džep..do vidjenja..Izgubiš, sledeće nedelje X na Bolonju, ovaj put uložiš 400...
I tako dupliraš uloge dok Bolonja u nekom trenutku ne odigra taj X..
zilikaka zilikaka 13:12 08.10.2010

Re: ...

Slučajno znam da oni koji se profesionalno bave kladionicama (pri tome ne mislim na vlasnike), i razumeju se u te brojke, po pravilu taj "sport" ne upražnjavaju. A oni retki kojima to padne na pamet, uplaćuju uvek suprotne događaje, pa ti vidi...
Naravoučenije: nema tu leba da se najedeš
omega68 omega68 16:51 08.10.2010

Re: ...

reanimator
E moj ti...
Pravac kladionica...nadješ neki osrednji tim, tipa Bolonja...100 eur na singl da će da bude X (koef 3). Dobiješ, gospodji 800, tebi 200 u džep..do vidjenja prijatno.
Izgubiš..sledeće nedelje ponovo X na Bolonju, ovaj put uložiš 200 (ukupno uloženo 300)..dobiješ..gospodji 800, tebi 300 u džep..do vidjenja..Izgubiš, sledeće nedelje X na Bolonju, ovaj put uložiš 400...
I tako dupliraš uloge dok Bolonja u nekom trenutku ne odigra taj X..

brateee, u kladionicu ne ulazim već četiri ( 4 ) godine jer sam ukapirao da se previše oslanjam na svoje znanje i iskustvo a premalo na dojave, pa nisam želeo da više ispadam ovca
Ali dobra ti je računica, da sam grunuo neki singl sa kvocijentom 2, ihaaaj
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:58 10.10.2010

Re: ...

joj,nekad davno...kad je fudbal u poljskoj bio visla krakov,pojavio se drugi tim iz tog kraljevskog grada, cracovia. ajd' sto su im boje crveno-bele ,neg' sto imaju navijače...slično nasim... poljska poljacima,navijati za cracoviu znaci biti pravi poljak!
i tako,kod kuće sigurna pobeda u gostima poraz,s ' vislom siguran X gde god da se igra...tukla se lova samo tako(nije da se hvalim).

a godinu dana,pre toga beše neka luda ekipa iz ceske,zanimljivog imena slovačko,hehe. krenuli su iz nekog opakog minusa,a zavrsili pri vrhu...joj,ti dani . tukli su one seljake iz brna,s' jedno 5-6 nula.

da,bili su to dani...kad je mancester bio siguran 1,a olimpik lion pojam u francuskoj.
cassiopeia cassiopeia 09:01 08.10.2010

Jedino ispravno

Konačno, da li građanin S. ipak ima crvenu liniju ispod koje ne bi razmišljao o drugima i kad bi razmišljao samo o tome da treba njegova deca da prežive, po cenu gubljenja onog elementarnog ljudskog ui sebi.


O ovome sam i sama razmišljala podstaknuta sličnim slučajem od pre par godina.

Meni se desilo da su mi u banci greškom prebacili novac sa nečijeg računa. Cifra je bila moje 3 plate. Možeš li misliti kako sam se sastravila kad sam na bankomatu proveravala stanje i videla iznos. Hladan znoj me oblio. Pošto sam tad gledala mnogo krimi filmova bila sam u fazonu neko pere novac preko mog računa i tako razni scenariji su mi padali na pamet. Nego da ne dužim. Otišla u prvu ekspozituru i prijavila. Laknulo mi.
Nego znaš šta me redovno iznenadi u prodavnicama. Često kasirke greše u vraćanju kusura - vrate mi više, valjda mi takav horoskop - i svaki put kad im ukažem na grešku one se iznenade kako im ja eto vraćam ono što nije moje. Svaki put me to ostavi bez teksta.

Za tebe
nestor92 nestor92 09:10 08.10.2010

Biti u miru...

... sa samim sobom jedini je recept. Drugog nema. Nekoga ste usrećili. Sebe.

Nego ne znam što o tome pričamo. Da se ne kajete?

Pre nekog vremena ušao sam u pekaru u kojoj su bila dva dečaka, očigledno braća. Jedan pred kraj osnovne, drugi, mlađi, pa možda tek prvak. Sami nas trojica. Oni 40 dinara. Gladni kao vukovi. Imaju za 2 kifle, ali mali pošto-poto hoće paštetu. Ako mu brat kupi paštetu, ostaće gladan. A više je nego očigledno da je gladan. Radnica u pekari ćuti, a mogla bi da učini, znam je, mogla bi. Posle malo razmišljanja, stariji pruža pare i traži paštetu. Žrtvuje svoju glad za malog brata. Kupio sam im obojici šta su hteli. Stariji, lepo vaspitan, se opirao, ali ...

Za nekoliko dinara pribavio sam sebi neopisiv osećaj zadovoljstva. Da sam te večeri dobio glavnu premiju negde, ne bih se tako dobro osećao. Trebala su mi ta dvojica da me podsete na neke stvari.

Činite dobro ljudima. Isplati se.

Samo se zlim ljudima ne isplati.

To ne znači da morate dati pare svakom prosjaku na ulici. To ne. Ali oko Vas sigurno nekome nešto treba. Pogledajte oko sebe.

NNN NNN 14:29 08.10.2010

Re: Biti u miru...

Gladni kao vukovi. Imaju za 2 kifle, ali mali pošto-poto hoće paštetu. Ako mu brat kupi paštetu, ostaće gladan. A više je nego očigledno da je gladan. ... Posle malo razmišljanja, stariji pruža pare i traži paštetu. Žrtvuje svoju glad za malog brata.


Događaj od pre neku godinu (uvek me razbije):
Moja sestra sretne u prodavnici dvoje dece (otprilike sestra 8 i brat 6 godina, koje je tek usvojio bračni par iz komšiluka) i pita ih koji sladoled hoće da im kupi. I dečkić pokaže na kornet, sa sestrica kaže:
- Nemoj bato, taj je najskuplji.
nestor92 nestor92 16:15 08.10.2010

Re: Biti u miru...

Gladni kao vukovi. Imaju za 2 kifle, ali mali pošto-poto hoće paštetu. Ako mu brat kupi paštetu, ostaće gladan. A više je nego očigledno da je gladan. ... Posle malo razmišljanja, stariji pruža pare i traži paštetu. Žrtvuje svoju glad za malog brata.


Ja sam se umalo rasplakao, mator konj.


omega68 omega68 16:53 08.10.2010

Re: Biti u miru...

idi bre nastore...
Činite dobro ljudima. Isplati se.

Amin
Biljana 77 Biljana 77 18:16 08.10.2010

Re: Biti u miru...

Ali oko Vas sigurno nekome nešto treba. Pogledajte oko sebe.

gedza.73 gedza.73 19:55 08.10.2010

Re: Biti u miru...

Činite dobro ljudima. Isplati se.

Bravo, nestore.
Ima neki film gde dečkić napiše rad, ili nešto slično,da svako treba da učini tri dobra dela. I to se raširi preko cele zemlje. Sećam se da je ulogu učitelja igrao K. Spejsi.

Iz sopstvenog, i iskustva moje porodice, mogao bih da vam navedem puno slučajeva gde su ljudi nama pomogli, i da smo ih jednom, ili nikada, više sreli.
I da smo mi, zajedno ili pojedinačno, pomagali ljudima. Koje nikada više nismo sreli.
Svet je vrlo,vrlo mali.


Što kaže moj otac, sevap je učiniti.

Omega,svaka ti čast.
omega68 omega68 21:36 08.10.2010

Re: Biti u miru...

svaka ti čast.

hvala
ruzzo_dusho ruzzo_dusho 13:41 08.10.2010

Поштење...

...се не мож' купит' јер га поштен не продаје, а непоштен прод'о би га, ал' га нема!
"Šta biste Vi uradili, ali iskreno?" - исто бих урадио. Поздрав - Воја
omega68 omega68 16:57 08.10.2010

Re: Поштење...

nemoj pogrešno da me shvatiš, mislim, nije moje da se mešam i to...
ali ja bih nick promenio u:
Mešaj Ružo

šalu na stranu
Pozdrav Vojo od omege
g.radicevic g.radicevic 14:51 08.10.2010

Ispravno,ispravno... graDZanine S...



mislim oseCHao bi se jeftino....
da si drugachije postupio.
Al bogme, da je izazov imao umnozzak od par tisuca
ondaK bi naslov komenta
biJo suprotan
omega68 omega68 17:02 08.10.2010

Re: Ispravno,ispravno... graDZanine S...

Al bogme, da je izazov imao umnozzak od par tisuca

ondak bi me pojeo neki demokratski mrak
pnbb pnbb 16:22 08.10.2010

jos jedan zajebaniji slucaj

gradjanina kome su ostale poverene pare ... a onda poverilac nestao .. u stvari nije nestao, nego gradjanina odneo voz na jednu stranu, a poverioca zadrzali na drugoj ..

i sad tu imamo gradjanina s parama, koji o poveriocu zna otprilike samo u koju se zemlju zaputio, i poverioca bez para, koji o gradjaninu ne zna skoro nista ..

a godina... 92.. ili 93? kako naci coveka o kome ne znas nista
omega68 omega68 17:04 08.10.2010

Re: jos jedan zajebaniji slucaj

pnbb
gradjanina kome su ostale poverene pare ... a onda poverilac nestao .. u stvari nije nestao, nego gradjanina odneo voz na jednu stranu, a poverioca zadrzali na drugoj ..

i sad tu imamo gradjanina s parama, koji o poveriocu zna otprilike samo u koju se zemlju zaputio, i poverioca bez para, koji o gradjaninu ne zna skoro nista ..

a godina... 92.. ili 93? kako naci coveka o kome ne znas nista

pa valjda je čuvao
da gi vrne
kad gi obrne
i kad se pojavi poverilac, ako sme
pnbb pnbb 17:56 08.10.2010

Re: jos jedan zajebaniji slucaj

pa valjda je čuvao
da gi vrne
kad gi obrne
i kad se pojavi poverilac, ako sme

hm, jeste cuvao .. dok nije priteralo
poverilac ne verujem da je bio u situaciji da se pojavi.. kao sto ni gradjnain nije bio u situaciji da se pojavi kod poverioca

sad su verujem oba u situaciji .. jedino sto nemaju pojma koga i gde da traze

ako neko ko ovo cita kapira o cemu se radi, eto resenja... problema starog 17god .. nek se javi
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:27 09.10.2010

.

verovatno isto sto i gradjanin S ...mislim,popio bih pivo i počeo da brojim lovu,za posle,ne odgovaram.

omega68 omega68 21:04 09.10.2010

Re: .

C,C,C, samo mislite na pivođ
Građanin se naknadno setio da dobrovoljno apstinira od piva već mesec dana tako da isto nije ni popio

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana