Američki vozački – kamiondžije

nsarski RSS / 11.12.2007. u 19:25

 

truckinposter.jpg

 

 

Jednom je Ruzvelt rekao da je system autoputeva u Americi zila kucavica kapitalizma (ili nesto tako). Ogroman procenat robe se prevozi kamionima, a te grdosije (drumske krstarice, eighteen wheeler-i) su postale symbol novog zivota. Za kamiondzije kazu da su "kauboji novog doba", jer stalno nekud idu, krstare celim kontinentom, imaju svoj jezik i svoje običaje. Na bezinskim pumpama za kamione, čovek moze da jede, da se istusira, čak i da sretne nekog interesantnog. Hit the highway je Kerojakovski zov svakog od njih kad se dogovaraju da li ce se naci u Big Easy, ili Big Apple - ten four, buddy. See ya there.

Kamiondzija ovde moze dobro da zaradi. Placeni su tipicno izmedju 41 centa i 75 centi po milji (na Bosanskom "majli") voznje, u zavisnosti od vrste kamiona (traileri, ili prikolice - na Bosanskom "trejle", duple ili trostruke prikolice, sanducari, cisterne, i slicno), robe koju prevoze (opasni materijali, ili Hazardous Meterials - "Hazmat" na Bosanskom). Za 500 milja voznje dnevno, oni zarade i do $400, sto se prevodi u oko  $5000-$8000 mesecno.

Trenutno, ovde postoji potreba za oko 7000 kamiondzija, a ocekuje se da taj broj poraste na 50,000 i vise kad se za koju godinu mnoge stare kamiondzije penzionisu.

Veliki broj pridoslica se odlucuje za ovaj tezak posao, posebno onih dosljaka koji nemaju mnogo skole, i ne znaju jezik, jer je to za njih jedini nacin da rade za dobru platu. Komercijalna vozacka dozvola, ili CDL, je za mnoge emigrante karta za bolju buducnost i americki san.

Ovo je blog o Bosancima i tome kako oni postaju kamiondzije - ponosni vlasnici CDL dozvole, te se prirodno nastavlja na Srongman-ov blog (s njegovim dopustenjem) o americkom vozackom za "mala vozila", tzv. F kategoriju.

Drzava u kojoj zivim je jedna od retkih u usa (ako ne i jedina) koja buducim kamiondzijama dozvoljava da pismeni deo ispita polazu sa prevodiocem. U ovom gradu trenutno postoje tri skole za obuku kamiondzija, u vlasnistvu Bosanaca, koje imaju polaznike iz skoro svake drzave u usa. Bilo je ranije vise skola, ali dve su zatvorene zbog problema sa zakonom (prevare na ispitima, mito), druge su otvorene, itd. Sticajem raznih okolnosti, ja sam jedini prevodilac u gradu koji ume da prevodi pismeni deo CDL ispita na Bosanski. I prevodim za sve bosanske skole u gradu. Poslednje 3 godine sam prevodio za oko 800 kandidata (moguce cak i vise), a bilo je perioda kad sam dnevno prevodio po 8 sati, svakog dana. Poslednji put sam prevodio CDL ispit juce (dva termina), I imam jedan zakazan za sutra. (Mislim da cu imati bar jos jedan ili dva do kraja ove nedelje).

Prevoditi CDL ispit nije posebno tesko, mada je neophodno da znate manje poznate termine. Za one koji misle da "dobro stoje" sa engleskim evo par pitanja. Sta je slack adjuster, supply pressure gauge, application pressure gauge, air compressor governor, kingpin, fifth wheel, S-cam, glad hand, winterfront, supply valve, modulating control valve, spring brake, air brake, emergency brake, tie rod, landing gear, locking jaw, jackknife, coupling seal, steering wheel axle brake? Koje vrste retardera postoje, i kolika je minimalno dozvoljena dubina sare na prednjoj gumi? A na zadnjoj? (Odgovor: 4/32 i 2/32, u incima, naravno)

Ali, sve ovo nije tako veliki problem i moze se savladati. Muka je kad to treba prevesi Bosancima koji ni na jednom jeziku ove termine ne znaju i koriste neku mesavinu bosansko-engleskog da nemeres bilivat. Za takve je tesko naci prevodioca, i ja sam se tu nasao kao jedini ekspert zapadno od Misisipija (a bogami i istocno - dolazi mi dosta ljudi iz Njujorka, Floride, Pensilvanije, Dzordzije...).

Osnovni (pismeni) ispit za CDL se sastoji od tri dela: Opste znanje (50 pitanja), Vazdusne kocnice (25 pitanja), i Kombinovana vozila (20 pitanja). Pored toga postoje posebni ispiti (endorsements) za specijalizovana vozila: HazMat, Cisterne, Duple i trostruke prikolice, Putnicki autobusi, Skolski autobusi.

Prakticni deo se sastoji od inspekcije vozila (pre-trip inspection), poligona, garaze, gradske voznje i voznje po autoputu, i to oni polazu zasebno, bez prevodioca. Da ne gusim vise sa tehnickim detaljima - ovo je blog o ljudima.

Razume se, medju polagacima ima svakakvog sveta, ali ako ih malo bolje upoznate, uvidite da su to divni ljudi. Mnogi nisu obrazovani, nemaju zanat, ali imaju jaku zelju I nadu da naprave sebi bolji zivot. Svako od njih plati skoli 2.5 do 3 hiljade dolara da bi dosao do CDL dozvole. To je za njih veliki novac, i oni se ne sale.

Neki dodju nervozni, znoje se, zale se da im je "mozak stao", imaju tremu. Neki opet dolaze kao u kafanu, opusteni - i takvi najcesce ne poloze. (Po zakonu oni mogu da polazu svaki dan dok ne poloze - nema ogranicenja). Nije ni cudo - mnogi od njih polazu pod herojskim uslovima. Testovi iz kojih uce su lose prevedeni, oni su najcesce dosli iz neke druge drzave, pa spavaju po njih nekoliko u sobi (skola obezbedila jeftino), kuci ih ceka zena, porodica, svi se nadaju. A on treba da zna "kako ces proveriti koliko imas "lufta" (slobodnog hoda) na rucnim "slek adzasterima" kod S-kam kocnica?"  (Za one koje zanima - parkiras na ravnoj podlozi, podmetnes podmetace pod tockove, "pustis zrak u boce", i otkocis parking kocnicu).

Pitam: "Jesi li ucio?". Kaze: "Ma jesam, kako nisam. Ucio sam, bolan. Cijelu noc. Evo, zena me ispitala - sve sam anuliro!".  Do sada su svi moji kandidati polozili. Neki "izprve", neki posle vise pokusaja, ali nauce i prodju. Ja im u pauzama izmedju ispita objasnjavam kako sta radi, na sta da obrate paznju, itd. I obavezno, ali obavezno, na kraju postanemo drugari.

Samo je jedan napravio izgred. Neki mlad momak - 20 godina - ne zna ni jedan jezik. Bio je mali kad je kao "izbjeglica osao u Njemacku", tu jezik nije naucio, a onda je dosao u usa, I engleski nije savladao. Prosto, covek ne ume da govori tecno ni na jednom jeziku. On je uobrazio da u policijskoj stanici, highway patrol, gde se ispit obavlja, jedna od policajki ga mrzi, i poleteo da je bije. Vise se nije pojavljivao.

I bile su tri zene koje su polagale. Dve, zato sto su odlucile da same uzmu sudbinu u svoje ruke - i odmah su polozile. Ona treca je dosla sa muzem, da polazu zajedno, i akobogda, voze zajedno. Zena stidljiva, na svako pitanje raguje sa: "Joooj, sta cu ja sada? Izvin'te!" Ali polozila sve iz cuga. Muz pao pa je morao da dolazi drugog dana.

Bio i jedan seret. Na pitanje "kako ces zaustaviti klizanje trejle do kojeg dolazi zbog kocenja?", on me pita: "a ja sam u kamionu?". Na pitanje "sta vozac prvo treba da uradi ako mu otkazu kocnice na nizbrdici?", on rece kao iz puske "Iskakanje!"

Posle mnogo truda, novih reci, trema i uzbudjenja, radosno se javljaju "celfonom" kuci u Kentaki, ili Nevadu i objavljuju da su polozili! Od Bosanca je postao "novi americki kauboj".

Tezak je zivot kamiondzija. Provode dane i nedelje i praznike i rodjendane i slavlja porodicna vozeci po bestragiji, spavajuci u kamionu da ustede. But, you've gotta keep on truckin'!

Nedavno sam saznao da je onaj seret, vozeci u Koloradu pre nekoliko meseci, kad mu je otkazala kocnica na nizbrdici, zaista iskocio iz kamiona. Kamion se prevrnuo i prekotrljao preko njega kako je lezao pored puta. Znam da su ga kod kuce uzaludno cekali zena i cerka da se vrati. 

 



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Strongman Strongman 20:03 11.12.2007

Ovakvu priliku ne propustam

Da prvi kliknem na "Preporuci" i da prvi komentarisem.


od uvek me je intrigirao taj fenomen gastarbajtera koji ni jedan jezik neznaju da pricaju kako treba. Koriste neku mesavinu2 a kao sto smo videli 3 jezika. meni je to pocelo kao zezanje a sada uhvatim sebe da ubacujem tu i tamo po neku englesku rec u komunikaciju sa ukucanima. Tiicer, beach, hamburger, soda.... su istisnuli uciteljicu, plazu, pljeskavicu, koka kolu... Za sada to zvuvi kao zezanje, ali vec vidim sebe za 5 - 6 godina kad sedim u nekom kaficu u Nisu i pricam gastarbajterski srpski.


Znam dosta momaka iz Nisa koji voze kamion u americi. Ima i magistara. Jedan moj prijatelj je imao problem sa profesorom i nikad nije izaso iz statusa asistent pripravnik. Jednostavno ga profesor zajebavao. Sada vozi kamion, ima bezzicni internet, kameru, mikrofon i parvi mali internet studio. Na skajpu je 24/7. Ima i kameru koja snima put da jnhegovi vide gde je tata.


Tezak je to posao. Kisele su to pare.

Nsarski daj vise detalja o fizionomijama ljudi sa kojima si dolazio u dodtir. Pliz.
angie angie 20:20 11.12.2007

Re: Ovakvu priliku ne propustam

Da prvi kliknem na "Preporuci" i da prvi komentarisem.



strongy slatka- daleko cesh ti dogurati!:))))
nsarski nsarski 21:24 11.12.2007

Re: Ovakvu priliku ne propustam

Tezak je to posao. Kisele su to pare.

Da, a ne kao onaj tvoj ispit F kategorije. To je za devojcice. Pravi muskarci voze kamione sa 5 osovina:)))
nsarski nsarski 21:47 11.12.2007

Re: Ovakvu priliku ne propustam

Nsarski daj vise detalja o fizionomijama ljudi sa kojima si dolazio u dodtir

Pa, ima ih zaista raznih.
Pre dva dana bio jedan iz Las Vegasa. Deluje prilicno tupavo, mislio sam nece poloziti. Medjutim, totalno sam pogresio. Covek nema mnogo skole, ali bistar ko reka Bosna na izvoru. Vozi taksi u Las Vegasu kaze da odlicno zaradjuje. Pitam ga sta ce mu onda da vozi kamion. On mi kaze da to radi zbog sina - ima malog od 12 godina, koji se u Sin City-ju uhvatio za losim drustvom. I stallno je ponavljao: "Moram ja njega izbaviti iz Vegasa. A i nije neki grad. Pustinja, sam pijesak."
gordanac gordanac 20:06 11.12.2007

paja i jare

But, you've gotta keep on truckin'!

mnogo lepo
i ipak mi žao šereta
imala sam druga koji je vozio slične kamione "horizontalne solitere" i rekao mi je :
- odlična lova, al` stalno si sam k`o kurjak, podivlj`o sam...jedino je dobro kad voziš prema suncu....
napustio kamione posle neke drumske pljačke u Bugarskoj, čini mi se, inače građevinac, sada je u Rusiji (valjda) ili negde u centralnoj Aziji...
nsarski nsarski 21:27 11.12.2007

Re: paja i jare

Oni u pocetku voze u tandemu. Onaj sto je sa zenom polagao mi kaze: "Cuj, bolan, ovako sam zamislio. Kad zena provoza, vozimo zajedno. Ona vozi, ja spavami, i jos sam placen. I znam gdje mi je zena. Ovako da sam sam ne bi znao!".
Doctor Wu Doctor Wu 20:15 11.12.2007

Kamiondžijska himna


iz vremena kad je amerika još uvek bila Amerika. Inače, u originalu je besmrtni Lowell George i Little Feat, ali nije loša ni ova verzija Linde Rondstat. Pominju se weed, whites and wine i druge stvari koje ubijaju tugu beskrajnih i prelepih puteva Amerike.

Pitanje za moderatora, Restaka, whoever: zašto Žikica Simić nije na Blogu?
Brooklyn Brooklyn 20:18 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

beskrajnih i prelepih puteva Amerike



pnbb pnbb 21:00 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

pazi foru kad je s jedne strane zabranjeno preticaje...

losa preglednost, sta li?
Brooklyn Brooklyn 21:09 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

ja u americi nikad nikog nisam videla da pretice na putu sa jednom trakom. i mislim da je glavni uzrok velikog broja neserca kod nas upravo to. velik broj umrlih povezujem sa nevezivanjem pojasa i nemanjem vazdusnih jastuka.
Doctor Wu Doctor Wu 21:17 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

Ne, tamo se vozi u Convoyu. Onom Peckinpahovom.
nsarski nsarski 21:27 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

Kamiondzijska himna, ili "usamljenost dugoprugasa":)))
angie angie 21:29 11.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

rivermerchant rivermerchant 01:52 13.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

hmm... have you driven any midwest surface roads lately? ja sam ih videla i to u stretchu od 50 feet-a kako jedan zaobilazi neku babu sto je zaboravila kud je krenula u lepom poslepodnevnom satu 5 (cetvrtak 13og u dec. ili bilo kog drugog) preko suprotnog lejna s leve strane, a drugog (tu istu babu) preko oskudnog travnjaka s desne.

dobar, nsarski, dobar!

neka je onom 'seretu' laka zemlja.

sori za engleske umetke, it's been a long life on the red planet.
nsarski nsarski 02:03 13.12.2007

Re: Kamiondžijska himna

Glad to amuse U rivermerchant!:)
Keep on trucking...
ivana23 ivana23 20:16 11.12.2007

Eighteen wheeler

nsarski nsarski 21:39 11.12.2007

Re: Eighteen wheeler

Inace, onaj poster koji sam okacio (Keep on trucking) je proslavio R. Crumb-a 60-ih godina. Ima i odlican film o njemu, mislim da se samo zove "Crumb". Prilicno neobican tip - ali to je druga tema.
ivana23 ivana23 21:45 11.12.2007

Re: Eighteen wheeler

nsarski
Inace, onaj poster koji sam okacio (Keep on trucking) je proslavio R. Crumb-a 60-ih godina. Ima i odlican film o njemu, mislim da se samo zove "Crumb". Prilicno neobican tip - ali to je druga tema.


Kazezoze Kazezoze 21:58 11.12.2007

crumb...interesantan tip:-)))

nsarski nsarski 22:02 11.12.2007

Re: crumb...interesantan tip:-)))

Treba da mu vidis "zemsku" sa kojom je ziveo!:) Ma, kao sa karikature, i tako se oblacila. Velika, guzata, sa tesnim sorcem i u cokulama. On je inace prilicno mali, zgoljav...
Kazezoze Kazezoze 22:13 11.12.2007

Re: crumb...interesantan tip:-)))

On je inace prilicno mali, zgoljav...



ovakav?
nsarski nsarski 22:53 11.12.2007

Re: crumb...interesantan tip:-)))

Da, bas takav!
Imao je on i neko psihoanaliticko objanjenja (keva, frustracije) za svoje preference:) Ima on i brata, jos interesantnijeg.
ivana23 ivana23 23:04 11.12.2007

Re: crumb...interesantan tip:-)))



Re: Eighteen wheeler

Volim da vozim. Uvek me je fascinirala slicnost izmedju voznje pustahijom i jedrenja na otvorenom moru.
Da li postoji slicnost izmedju kamiondzija i mornara? Mornari su uvek bili na boljem (zanimljivijem?) glasu, ali da li su kamiondzije nepravedno zapostavljene?
angie angie 20:23 11.12.2007

******

angie angie 20:25 11.12.2007

Re: evo

Brooklyn Brooklyn 21:28 11.12.2007

Re: evo

frapantno. nemam reci. to sve treba pohapsiti i dozivotno oduzeti dozvole + kazna zatvora zbog ugrozavanja zivota ljudi.
carly carly 23:24 11.12.2007

Re: evo

ima klip nego nemogu da nadjem kad kec ukoci u brzoj traci i krene u rikverc i naravno lancani sudar 5 vozila srecom svi zivi i nepovredjeni
nsarski nsarski 23:30 11.12.2007

Re: evo

Tokom poslednje dve godine, u usa je ukinuto ("kancelirano", na Bosanskom) oko 3000 dozvola - nekoliko stotina Bosancima - zbog toga sto su utvrdjene nepravilnosti prilikom ispita.
andjelija andjelija 23:34 11.12.2007

Re: evo

u drzavi illiinois i guverner ryan je pao zbog toga pa ga eno u federalnom zatvoru....za cdl i korupciju.

ivana23 ivana23 20:38 11.12.2007

Asphalt cowboy

Strongman Strongman 20:38 11.12.2007

I mi kamiondzije za trku imamo

cincili cincili 21:01 11.12.2007

:-)

nsarski, svaka cast, sjajan text! preporuka naravno.

ovaj bosanski ti odlicno ide, a "nemres bilivat" ce uci na listu mojih naj izraza (poput "aplajisati".
Strongman Strongman 21:07 11.12.2007

Re: :-)

cincili
nsarski, svaka cast, sjajan text! preporuka naravno.

ovaj bosanski ti odlicno ide, a "nemres bilivat" ce uci na listu mojih naj izraza (poput "aplajisati".


Negde sam na netu video listu tih bosansko-engleskih kovanica....
nsarski nsarski 21:29 11.12.2007

Re: :-)

haha, jedan mi rece, kad je prolazio policijski auto, kako ne razume gde mu staju sve te полице sto prodaje. Mislim da se zezao, ipak.
andjelija andjelija 21:34 11.12.2007

Re: :-)

nsarski
haha, jedan mi rece, kad je prolazio policijski auto, kako ne razume gde mu staju sve te полице sto prodaje. Mislim da se zezao, ipak.


caprice je prvi auto sto sam vozila u americi....majko mila bio pandurski i nisu mu izvadili neki deo za ubrzanje......leti auto letim ja. kao ladja...nikad kraja...nije cudo sto ovde prolazis nekaznjeno za fender bender. treba ono cudo uparkirati.
bilo je mocno voziti ga..svi se sklanjaju misle da si pandur, panduri te pustaju misle da si detektiv.... a ono pussycat na bickklu :)))




tuzlanac tuzlanac 00:03 12.12.2007

Re: :-)

cincili
nsarski, svaka cast, sjajan text! preporuka naravno.

ovaj bosanski ti odlicno ide, a "nemres bilivat" ce uci na listu mojih naj izraza (poput "aplajisati".



sreo sam makedonku u torontu i kaze ona meni : "da se tomorrow mitamo na kornerceto"
nsarski nsarski 00:12 12.12.2007

Re: :-)

da se tomorrow mitamo na kornerceto

Oh, Makedonci su tek biser! Imao sam desetak njih. Bio jedan iz Ohrida. Pitam ga sta je odlazio iz onog raja, sunca i lepote, da se bakce po usa. Kaze: "Sunce i lepotu ne mozes da jedes." Kad prevodis Makedoncima, zapamti da oni paknove za kocnice zovu "ferode". Kao i Bugari - i njima sam prevodio.
Dosao Bugarin, kaze, lakse mu je samnom posto govorim ekavicom. A ja bugarski ne znam, ama nista. On kaze, zna on srpski (to mi je sapnuo), ziveo blizu granice, gledao nas TV. E, taj covek ne zna mnogo o kamionima - ali, brate, o Lepoj Breni zna vise od nje same!
Vratio se posle za Cikago i poslao gomilu Bugara. Ja odbio, ne vredi. Na bugarskom se voziti kaze "karati", toliko sam naucio. I Bosanci naucili pa se zezaju.
Nasao im ja na kraju neku Bugarku (radi doktorat o Blejku ovde), pokazao joj kako se radi, sta treba da nauci. Ona se u pocetku neckala, ali kad su poceli da stizu cekovi...evo ih sada, na storine Bugara ovde polazu. A Bosancki vlasnici skole skupljaju lovu.

Tuzlanac, moze li jedno sedumirce so mrasce?
marta l marta l 03:04 12.12.2007

Re: :-)

moze li jedno sedumirce so mrasce?
[img]
gambit gambit 23:41 12.12.2007

Re: :-)

paknove


Hehehe, namjerno ili slucajno? Valjda pakne? Jezik kojim se govori je haos. Zapravo, postoje dva jezika. Jedan je srpsko-engleski koji govori prva genaracija, a drugi je englesko-srpski koji govori druga generacija imigranata. Tako ce prvi reci, kupio sam novu karu i rentao stan koji moram peintati, a drugi ce govoriti korektan engleski sa ubacivanjem srpskih rijeci za koje nemaju dobre zamjene, npr. kum, slava, kiseli kupus...

nsarski nsarski 23:57 12.12.2007

Re: :-)

kupio sam novu karu i rentao stan koji moram peintati

Tokaj sporije, nemoj da te luzujem.
Gorstak Gorstak 17:38 13.12.2007

Re: :-)

Na bugarskom se voziti kaze "karati", toliko sam naucio. I Bosanci naucili pa se zezaju.




Kamenitza je InBev pivara 100-150km jugoistočno od Sofije. Ovo im je reklama tj upozorenje vozačima da kad piju ne karaju, ovaj, voze, a i ono drugo:)

I mene si presekao na kraju sa ovim šeretom. Taman se nasmejah kako mu je dobra fora, a ono čovek mislio stvarno.
Pozdrav
andjelija andjelija 21:14 11.12.2007

da preporucim

web site gde se moze naci dosta pitanja koja su na pravom testu

http://www.cristcdl.com/otc/]


tezak je zivot, usamljenicki i rastura telo ako se ne odrzava. i telo i duh.

ja sve kamiondzije zovem sektasima. mada ima izuzetaka.

samo jedno isto pricaju i pitaju.

oldtajmer oldtajmer 21:21 11.12.2007

seret

Nedavno sam saznao da je onaj seret, vozeci u Koloradu pre nekoliko meseci, kad mu je otkazala kocnica na nizbrdici, zaista iskocio iz kamiona. Kamion se prevrnuo i prekotrljao preko njega kako je lezao pored puta. Znam da su ga kod kuce uzaludno cekali zena i cerka da se vrati.


Mozda ga ipak nije trebalo pustiti da polozi :(
nsarski nsarski 21:31 11.12.2007

Re: seret

Mozda ga ipak nije trebalo pustiti da polozi :(

Mozda, ali oni imaju pravo na 10 gresaka od 50 pitanja. Nije na meni da ga pustam ili ne. Ako dobro odgovori, kompjuter ga pusta.
Brooklyn Brooklyn 21:33 11.12.2007

Re: seret

Mozda ga ipak nije trebalo pustiti da polozi :(


can't fix stupid.

meni je veci problem sto je ugrozio zivote drugih ljudi nego sto je sebe ubio (posto bi se to i ovako desilo pre ili kasnije, kada je neko previse glup da zivi. prirodna selekcija.)
oldtajmer oldtajmer 21:36 11.12.2007

Re: seret

Mozda, ali oni imaju pravo na 10 gresaka od 50 pitanja. Nije na meni da ga pustam ili ne. Ako dobro odgovori, kompjuter ga pusta.


jbg, treba da uvedu kategoriju exrta negativnih poena za glupost (kao kod Caje, ako ima medju nama ETF-ovaca) mozda i psiho test...

Jedan moj rodjak, Bosanac, svojevremeno u SFRJ polagao nekakav ispit za vodoinstalatera, i pitaju ga tamo na teorijskom delu "koja je formula vode?" (treba da kaze H2O), a on mislio da ga zajebavaju (trik kvescn po americki), kakva bolan formula, voda je voda!
nsarski nsarski 21:44 11.12.2007

Re: seret

Najcesce ti ljudi odlucuju da idu u kamiondzije jer im je to jedini nacin da nekako obezbede sebi za zivot - da ne budu robovi posla od $7.5 na sat. Obicno su to mladji ljudi , koji imaju porodicu i manju decu, pa im je posebno tesko da ih ostavljaju same na po nekoliko dana. Drze se i zubima i noktima za novu stvarnost.
neverlander neverlander 21:57 11.12.2007

Re: seret

bg, treba da uvedu kategoriju exrta negativnih poena za glupost (kao kod Caje, ako ima medju nama ETF-ovaca)


ha, ha! gde se seti? mislis ono kad te Caja "uzemlji"?

p.s. nisam ETF-ovac, ali su mi drugari bili cesto uzemljivani

sleepless sleepless 23:08 11.12.2007

Re: seret

Brooklyn


can't fix stupid.
meni je veci problem sto je ugrozio zivote drugih ljudi nego sto je sebe ubio (posto bi se to i ovako desilo pre ili kasnije, kada je neko previse glup da zivi. prirodna selekcija.)


Ima raznih vrsta inteligencije, strasan je i nedostatak emocionalne inteligencije, socijalne inteligencije itd.
apatrid apatrid 10:34 12.12.2007

Re: seret

Brooklyn
Mozda ga ipak nije trebalo pustiti da polozi :(can't fix stupid.meni je veci problem sto je ugrozio zivote drugih ljudi nego sto je sebe ubio (posto bi se to i ovako desilo pre ili kasnije, kada je neko previse glup da zivi. prirodna selekcija.)


Dobro, imaš li ti imalo ljudskosti?
nsarski nsarski 10:38 12.12.2007

Re: seret

meni je veci problem sto je ugrozio zivote drugih ljudi nego sto je sebe ubio (posto bi se to i ovako desilo pre ili kasnije, kada je neko previse glup da zivi. prirodna selekcija.)

Naravno, na to moze i tako da se gleda. S druge strane, ta kompanija za koju vozi nije smela da mu da da vozi neispravan kamion na kome mogu da otkazu kocnice.
Brooklyn Brooklyn 12:09 12.12.2007

Re: seret

Dobro, imaš li ti imalo ljudskosti?


da. prema svim zrtvama tudje bahatosti. a totalna je bahatost praviti se pametan kako ti znas bolje od pravila koja vaze pa iskaces, umesto da uradis nesto po proceduri koja nije tu tek tako bezveze. mislim, kada je neko neodgovoran prema sebi tu ne mozes nista. ali kada je neodgovoran prema drugima to je neoprostivo. kao one kamiondzije na ns petlji. neoprostivo.
Brooklyn Brooklyn 12:24 12.12.2007

Re: seret

Naravno, na to moze i tako da se gleda. S druge strane, ta kompanija za koju vozi nije smela da mu da da vozi neispravan kamion na kome mogu da otkazu kocnice.


ma, da. kao sto ne zelis da se vozis u avionu koji je neispravan. ali ako se nadjes u neispravnom avionu, zelis da imas pilota koji postuje proceduru za prinudno sletanje a ne iskace iz aviona.
nsarski nsarski 12:31 12.12.2007

Re: seret

ovaj vozac nije postupio po propisu, naravno. On, prvo, treba da zna gde se nalaze zaustavne rampe (escape ramps) na takvim nizbrdicama, a ako nema neke u blizini, da gleda sto pre da sidje s puta ako je moguce. U livadu, jarak, ili vec kako. Obicno su putevi gradjeni da je to moguce. Medjutim, i trucking kompanije gledaju da ustede na servisu pa se cesto desava da se kamion pokvari tokom voznje - za to su sada previdjene velike kazne.
Srecom, ovome se to desilo u sred noci, na pustom drumu, pa nije nikog ugrozio sem sebe.
Kazezoze Kazezoze 21:37 11.12.2007

jedan moj drugar...

trenutno u americi u jednom od tih kamiona vozi se po novom meksiku i povremeno mi poshalje mail.
prokrstario je skoro celu ameriku i pokadkad se zhali na usamljenost. na pitanje shto ne radi neshto drugo, neshto vezano za ekonomiju (zavrshio ekonomski fakultet), on kazhe kako ga kancelarijski posao gushi i kako je navikao na osecaj prostranstva na americhkim putevima.
bauer bauer 21:57 11.12.2007

Sarski,

i kolika je minimalno dozvoljena dubina sare na prednjoj gumi? A na zadnjoj? (Odgovor: 4/32 i 2/32, u incima, naravno)

a zasto ne kazu 1/8 i 1/16? mnogo im je nepraktican taj imperijalni sistem, a nema sanse da prihvate metricki.
nsarski nsarski 22:05 11.12.2007

Re: Sarski,

pa, ybg, truckeri se lako zbune kod matematike. Oni nisu sigurni da li je 1/2 manja od 1/3 ili nije. Ovako znaju "kroz 32", pa moze biti 2, 4, 6...
Vega Vega 22:03 11.12.2007

Duel i Konvoj

nsarski nsarski 22:06 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Ja mislim da je "Duel" jedan od najboljih Kubrickovih filmova. (I vozac automobila se zove David - prigodno).:)))
Vega Vega 22:08 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Sarski - Duel je bio prvi Spielbergov blockbuster!!
Vega Vega 22:09 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

a glumac je onaj serif Meklaud, umro je, zaboravila sam ime.
nsarski nsarski 22:11 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Sarski - Duel je bio prvi Spielbergov blockbuster!!

Apsolutno! - sorry na iskakanje. I dalje mislim da je to Spilbergov najbolji film:)))
nsarski nsarski 22:12 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Vega
a glumac je onaj serif Meklaud, umro je, zaboravila sam ime.

Denis Viver.
Vega Vega 22:14 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Da! Denis Weaver! I dan danas se bojim tih velikih kamiona samo zbog filma, (kao i ajkule, posle) :)
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 23:12 11.12.2007

Re: Duel i Konvoj

Ima i vecih ludaka, i to na starom kontinetu (bez glumaca i rezije):
TIR

PS: Evo i jedne anegdote

Polagao neki momak vozacki ispit "C" kategorije, kod nas, u Beogradu, davnih '80-ih. Komisija od dva krupna, zlovoljna pandura jedva se smestila u mali kamion (neki od tadasnjih zastava/iveko modela). Momak vozi lepo i sigurno, ali ova dvojica uniformisanih ispitivaca stalno mu nesto gundjaju, zameraju, pokusavaju na svaki nacin da ga zbune. Tako, dodjose do neke raskrsnice, kad jedan od pandura u ispitnoj komisiji govori da skrene levo, a drugi, pak da skrene desno. Dok su se ovi nadglasavali (izgleda da je postojao neki interni dogovor da ga ne "puste" da polozi iz prve, kakav im je vec bio adet), momak naglo prikoci nasred raskrsnice, ugasi motor, i demonstrativno izadje iz kamiona, ljut na ovu dvojicu dripaca koji su se, ocigledno, nameracili da mu onemoguce da dodje do profesionalne vozacke dozvole, iako je bio veoma dobar i pazljiv vozac.

I tako, momak/vozac-ispitanik nestade sa vidika, a ova dvojica krupnih, uniformisanih ostadose u kamionu zaustavljenom nasred raskrsnice narednih pola sata, bezuspesno pokusavajuci (na smenu) da upale motor i pokrenu vozilo. A kolona "nestrpljivih" vozaca, koja se stvorila ispred raskrsnice nije stedela sirene...
angie angie 22:05 11.12.2007

u tom smislu

da ne zabovarimo

Katicu sine
nsarski nsarski 22:09 11.12.2007

Javio mi se Mica Markovic

on ima problem da postavi komentar (tehnicki problem), ali mi je skrenuo paznju na poseban jezik i recnik koji su truckeri razvili na CB (Citizen Band) radiju. Ten-four je samo jedan izraz, a ima ih na desetine. Sada se, naravno, dozivaju "celfonima":)
kuki kuki 23:32 11.12.2007

Re: Javio mi se Mica Markovic

10-1 = Receiving poorly
10-2 = Receiving well
10-3 = Stop transmitting
10-4 = Message received
10-5 = Relay message to _____
10-6 = Busy, please stand by
10-7 = Out of service, leaving the air
10-8 = In service, subject to call
10-9 = Repeat message
10-10 = Transmission completed, standing by
10-11 = Talking too rapidly
10-12 = Visitors present
10-13 = Advise Weather/Road conditions
10-16 = Make pick up at _____
10-17 = Urgent business
10-18 = Anything for us?
10-19 = Nothing for you, return to base
10-20 = My location is _____
10-21 = Call by telephone
10-22 = Report in person to
10-23 = Stand by
10-24 = Completed last assignment
10-25 = Can you contact _____
10-26 = Disregard last information
10-27 = I am moving to channel _____
10-28 = Identify your station
10-29 = Time is up for contact
10-30 = Does not conform to FCC rules
10-32 = I will give you a radio check
10-33 = Emergency Traffic
10-34 = Trouble at this station
10-35 = Confidential information
10-36 = Correct time is
10-37 = Wrecker needed at
10-38 = Ambulance needed at
10-39 = Your message delivered
10-41 = Please turn to channel
10-42 = Traffic accident at
10-43 = Traffic tie up at
10-44 = I have a message for you
10-45 = All units within range please report
10-50 = Break channel
10-60 = What is next message number?
10-62 = Unable to copy, use phone
10-63 = Net directed to
10-64 = Net clear
10-65 = Awaiting your next message/assignment
10-67 = All units comply
10-70 = Fire at _____
10-71 = Proceed with transmission in sequence
10-77 = Negative contact
10-81 = Reserve hotel room for ______
10-82 = Reserve room for _____
10-84 = My telephone number is ______
10-85 = My address is _____
10-91 = Talk closer to the microphone
10-93 = Check my frequency on this channel
10-94 = Please give me a long count (1-10)
10-99 = Mission completed, all units secure
10-200 = Police needed at _____
Radojicic Radojicic 22:14 11.12.2007

..

Takav neki kao sto su ovi tvoji je prevozio i Paradajz
MightyNora MightyNora 23:00 11.12.2007

Znam sta znaci...

kingpin


To je onaj protiv koga se borio onaj drugi u onom stripu a ovaj Kingpin je los baja. Ne mogu nicega drugog da se setim...

Inace jel znaju oni sta znaci, cicubicna, zicna, kataklinger, bumpufna, bumshtrucna??? Ne moze to tek svako da zna..

Preporuka nsarski, fala nije te bilo odavno sa tekstom, pravo osvezenje... malo i mi tebe da falimo... mora da te pritegli bosanci :)))

Pozz i uzivaj

Mighty
nsarski nsarski 23:04 11.12.2007

Re: Znam sta znaci...

Ne mogu nicega drugog da se setim...

Kod kamiona, u pitanju je glavni klin (za vezivanje prikolice). Izgleda ovako:


i nalazi se na dnu prikolice. On se uglavi u "fifth wheel", ili "sedlo" po nasem, locking jaw se stegnu oko shank-a i napravio si vezu:)))
MightyNora MightyNora 23:10 11.12.2007

Re: Znam sta znaci...

Aha taj sve vuce....dobro.... danas sam naucio novu rec :))

Hvala :)
andjelija andjelija 23:36 11.12.2007

Re: Znam sta znaci...

nsarski

Kod kamiona, u pitanju je glavni klin (za vezivanje prikolice). Izgleda ovako:


i nalazi se na dnu prikolice. On se uglavi u "fifth wheel", ili "sedlo" po nasem, locking jaw se stegnu oko shank-a i napravio si vezu:)))


nsarski ovo sto pricas moze i drugacije da se prevede
mene asocira na nesto drugo :)
nsarski nsarski 00:00 12.12.2007

Re: Znam sta znaci...

mene asocira na nesto drugo :)

Ih, a da ti ne pricam o uzduznom i bocnom zapljuskivanju kod cisterni:))))
angie angie 00:03 12.12.2007

Re: Znam sta znaci...

sharski, slatka- ajde sad lepo priznaj da u stvari vozish Trok (tako ovdashnji Bosanci kazu)!:))))
nsarski nsarski 00:16 12.12.2007

Re: Znam sta znaci...

angie
sharski, slatka- ajde sad lepo priznaj da u stvari vozish Trok (tako ovdashnji Bosanci kazu)!:))))

Pa, moram da kazem, ja nikad u taj veliki kamion nisam seo. Ja sam bre, angie, Teorijski Kamiondzija!

Pitao me jedan Bosanac, kaze: "pa ti bi ceo ovaj ispit sto-posto prosao!". Ja kazem: "da, verovatno - posle ovoliko citanja, sigurno". "Pa sto ne polazes?", pita. Ja mu kazem da me to ne zanima, da nemam nameru da vozim, i da mi dozvola ne treba. A on kaze: "Ma ja bi je polozio, samo da je imam, da uramim. Nek crknu dusmani!".
Spiridon Spiridon 23:46 11.12.2007

navucen 100 %

a ima i ona soferska prica o vozacu kamiona koji je otiso u penziju i trazio od firme samo tocak od svog fapa (umesto sata sa posvetom). Kao obrazlozenje je naveo da ne moze da piski ni uz sta drugo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:03 12.12.2007

Mnogo ti lepa priča

Nsarski, samo izem ti kraj, srce mi se stislo, lepo me preseče...Brat od strica Žmuov, Slavonac, je kamiondžija. Gledala sam letos kako ga žena i ćerčica čekaju, čekaju, ne mogu da ga dočekaju...i kaže da je najteže što je sam, stalno sam...težak je taj hleb.
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 00:14 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

Malo optimizma, Jelice. Ipak, vozaci teskih kamiona su najmanje ugrozeni od svih ucesnika od saobracaju. Jednostavno, teski su :))
(nsarski ce to bolje objasniti sa stanovista zakona fizike)
nsarski nsarski 00:19 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

Pa, hebiga, Jelice, sve je sala i komika i glamur, i Holivud, al sam hteo da kazem takodje da su to zivi ljudi za zivim zeljama. Ima svega, veruj mi - tezak je to zivot.
nsarski nsarski 00:23 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

(nsarski ce to bolje objasniti sa stanovista zakona fizike)

Da, tacno je - oni manje stradaju nego svi drugi.
A sto se zakona fizike tice, tu sam na potpuno pogresnom terenu. Objasnjavam Bosancu zasto kamion koji duplo brze ide treba cetiri puta vece rastojanje da stane. Pa, ono, kineticka energija, kvadrat brzine - duplo na kvadrat je cetiri. No way - covek je kelner, nikad fiziku nije ucio.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 02:02 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča


Sine, ja ih svaki dan vidjam ovde u Hjustonu, jer imam wholesale firmu, tako da dolaze po moju robu, natovare kamion sa paletama i pale. Danas je bas bio jedan baja Meksikanac, iznenadjujuce znao je dobro engleski.

LM, moje skladiste i kancelarija inace nisu na istom mestu, natovarli ga mi, pita on za directions gde treba da isporuci robu, ja mu sve lepo objasnim, pokazujem mu adresu sa fakture gde treba da vozi robu. Covek ucestvuje lepo u diskusiji,vidim poznaje dobro grad, izgleda zaista kao da mu je stvarno sve jasno, ali vidim nekako, kao da gleda kroz mene.

Tek posle jedno sat-dva ja ulazim u ofis, koji je btw jedno 10 minuta od skladista, sednem za sto pocnem nesto da kucam, pogledam kroz prozor slucajno - ima sta i da vidim, isti kamion koji je pre 2 sata bio na mom skladistu. Sidjem dole, pitam ga :"Je li bre, sta radis ovde ybt" . Pa reko' zemljace, jel sam ti objasnjavao pola sata gde da vozis zasto si ovde dosao, na skroz drugi deo grada

On mi pokaza adresu moje firme (kancelarije), kao shippera - kaze pa pise ovde

Ama zemljace, shipper otprema robu a Consignee je prima, pise ti ovde Consignee Address lepo velikim slovima, adresu koju sam mu objasnio 5 puta gde je, 2 sata pre toga. Au rece - zbunio sam se.

Ali nisu uopste oni tolike budale kao sto izgledaju, to su im fore, provalio sam ih vec 100 puta. Oni se tako kao satro naprave blesavi, jer su placeni na satnicu zapravo. I onda umesto da nesto zavrse za 2 sata, oni ga zavrse za 5. Ali svi imaju iste fore, kao satro zbunio se , ne moze da nadje adresu i te fore. U stvari zavale se negde i dremaju, vreme prolazi, a njima lova kaplje za to vreme:))) To je za ove gradske voznje. Za long distance, gde su placeni na milju, verovatno imaju druge fore:)))

A jedan baja African American mi je ostao u secanju, prosle godine, stofano odelo na 100 F, rejbanke i cackalica izmedju keceva, samo su mu bele rukavice falile, sve ono kao pazi da se ne isprlja:))))

nsarski nsarski 02:27 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

Znas Bojane, mnogi od njih ne razlikuju shipper, carrier i driver. Ozbiljno. Ima pitanje: "Ko je zaduzen da napravi tacnu rutu - pismeno - i sve izlaze i odmorista za prevoz eksploziva klase 1.1 (dinamit)?" Oni redovno odgovaraju sa "driver" - vozac.
Ja ga posle pitam: "Dobro, ti si vozac - jel znas kako bi prevezao dinamit do Albukerkija, kojim bi putevima isao i gde smes da se odmoris?". "Nemam pojma", kaze. "Pa sta si onda napisao u testu?". Nema pojma - on jedva zna kako je dosao do policijske stanice da polaze ispit. Ne valja ih takve stvari pitati - zbune se. Ali dobro misle, nisu zlonamerni.
Inace, u njihovim testovima "safe haven" je prevedeno (od strane nekompetentnih Bosanaca) kao "bezbedno nebo", i oni su tako naucili. A to je, inace, mesto gde mozes da perkiras kamion sa eksplozivom bez nadzora. Bezbedna luka.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:55 12.12.2007

Razumem ja i kapiram,

samo...a da je teško, teško i preteško...mada ja uvek drečim kada pretičem reke kamiona ovde u Slo...braća Austrijanci se setili mudro, kod njih ni na regionalnim, ni na autoputevima nema velikih kamiona, sve mora na železnicu. Tako železnica ima posao, a na putevima je manje gužve i opasnosti.
antioksidant antioksidant 11:48 12.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

kamion koji duplo brze ide treba cetiri puta vece rastojanje da stane. Pa, ono, kineticka energija, kvadrat brzine - duplo na kvadrat je cetiri. No way - covek je kelner, nikad fiziku nije ucio.

kad gosti duplo vise popiju mozes 4 puta vise da im naplatis. ista je to matematika

a profesionalni vozaci znatno manje ucestvuju u nesrecama u odnosu na broj predjenih kilometara samo njihove nesrece se pamte (isto je i sa avio nesrecama)
Strongman Strongman 01:08 13.12.2007

Re: Mnogo ti lepa priča

kamion koji duplo brze ide treba cetiri puta vece rastojanje da stane. Pa, ono, kineticka energija, kvadrat brzine - duplo na kvadrat je cetiri. No way - covek je kelner, nikad fiziku nije ucio.


kad gosti duplo vise popiju mozes 4 puta vise da im naplatis. ista je to matematika



ha, ha, ha,....

Jos se smejem.. ha ha

Dooobar.
Galebar Galebar 01:37 12.12.2007

O amerima sa prevodom...



Mene je ovo do suza nasmejalo.

Mozda sam promašio temu ali to što neko ne poznaje strani jezik je ništa za ove!
d j o l e d j o l e 10:44 12.12.2007

Da li

nekad padnete u iskusenje da prilikom prevoda odgovora na engleski korigujete neki netacan detalj u odgvorovu kandidata
nsarski nsarski 10:59 12.12.2007

Re: Da li


padnete u iskusenje da prilikom prevoda odgovora na engleski korigujete neki netacan detalj u odgvorovu kandidata


Ne, to nije moguce. Naime, ispit izgleda ovako. Ja imam pitanja kod sebe sa ponudjenim odgovorima (A,B, ili C). Procitam im pitanje, recimo: "Kojom brzinom vazduh sme da izlazi (curi) iz kombinovanog vozila kad je motor ugasen i kocnice zakocene?", Odgovori: A. 3 psi; B. 2psi; C 4psi (psi je pound per square inch - na Bosanskom "barel" u minuti. Na njima je da zaokruze tacan odgovor (4 , tj. zaokruze C).
Nemaju oni prilike da mi bilo sta pricaju ili objasnjavaju. Oni samo treba da zaokruze tacan odgovor.

Evo ovde primera kako taj test izgleda u Oregonu. (Ovo je stari test pa ima 4 ponudjena odgovora. Sada se daju tri odgovora.)
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 11:53 12.12.2007

SVAKA ČAST...

...PRIČI.
PREPORUKA KO AMERIKA

Veoma mi je drago što pomažete mojim Bosamcima, da zarade koricu hleba u u ebenom inostranstvu, a ja mislio da ste Vi doktor...
hahahaha , naravno šala Vas neće uvrediti.
Zamislite 95 godine. dođu oko sto naših iz Srbije na maltu da rade! Niko nezna ni da blekne engleski, koji je ovde službeni jezik.Našli su im stanove na oko 200 metara u krug da se nebi izgubili. E sad treba kupovati u prodavnici da se prehrane, a kupovina je izgledala ovako od reči do reči:
-Dobar dan, hteo bih kupiti jaja
-Sory, what do u say?
-Jaja, čoveče oču da jedem gladan sam -, i gleda po izlogu nebili ugledao jaja da mu pokaže..
-Exused me, but i dont know what do u want.., zbunjeno bi ga gledao trgovac
Tada bi naš čovek, jel, čučnuo i počeo da kokodače i pokazivao bi nazad kao da jaje izlazi...na čega se trgovac zaprespastio...
-Sory, but bring someone ho knows engleš.., tužno bi trgovac gledao a nemože da ukapira zašto ovaj čuči i kokodače. Tad se nađe naš neki pametnjaković pa se uhvati za jaja i viče
_-Ovo oćemo čoveče JAJA, DAJ NAM JAJA...Trgovac bi pobeleo od sramote jer mu se nikad nije desilo da mu neko uđe takav u radnju i hvata se za jaja. Ovde dolaze englezi francuzi i ostala klijentela, kulturna...
Za govedinu bi mukali kao krave, za pileće meso bi mahali rukama kao koška krilima, ne bi li trgovac ukapirao...
Ima tu još bisera nego ne mogu se sada setiti. Pošto mu je navala bila velika pametni trgovac nađe nekog ko zna srpski i napiše spisak jela po brojevima te ga okači pored kase, tako da bi naši došli i pokazali prstom šta oće da kupe, a prstima bi bilo dva prsta 2 kg. itd...ili 2 komada..
Što je najveće zlo taj narod ni do danas dan nije naučio engleski za eto već 12 god,osim osnovnog i to samo za jelo i cigare..Neznam da li 2% građevinaca zna engleski, i to oni koji su nekad u školi učili engleski. što je naravno sramota
(Većina ih je učili ruski...vreme socijalizma, nas i rusa trista miliona).... Ima ovde naših koji privatno predaju engleski, krene naš narod prvih časova budu aktivni, kad shvate da treba učiti okrenu se kafanii i komentarima
- Jebote ala je skup ovajengleski, nek joj tata plaća časove.. Jedan čas pet piva...
nsarski nsarski 12:07 12.12.2007

Re: SVAKA ČAST...

Hahhaaaa,
imao sam ja licno takvo iskustvo u Nemackoj kad sam tamo prvi put otisao. Ziveo sam u kraju blizu univerziteta (Keln), a ispod mene su radnju, prostu bakalnicu, drzali Turci. Jedno jutro udjem i trazim zvakacu gumu (na engleskom). Ona zena me gleda, nista ne razume. Chewing gum, pobogu, sta je tu tesko?
Ja pokazem na usta, zvakanje..
Ona pita "essen" (kao, valjda hoces da jedes?)
Ja kazem nicht essen, i opet pokazem na usta i zvakanje.
Ona opet "essen?".
E, sad, ybg, kako da joj objasnim da se to sto ja hocu zvace, ali se ne guta?
Izadjem i ne kupim zvaku:)
Nemacki ne znam, Turski jos manje, a ona ne zna ni jedan drugi jezik.
Unfuckable Unfuckable 11:21 12.12.2007

mali doprinos temi

MightyNora MightyNora 11:55 12.12.2007

Re: mali doprinos temi

E video sam ovo i stvarno mi nije jasno.... Misliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim, stvarno bre dal' (nepostojano i) su citavi?!?!? Pa bilo gde drugde bi te za ovo poslali na mentalno ispitivanje....

Ovo ko iz vica: "Mole se vozaci da obrate paznju na jedno vozilo koje na autoputu ide u suprotnom pravcu"

Tek ce "nadareni pojedinac": - Sta jedno, VIDI KOLIKO IH JE!"

Pozz
dracena dracena 12:14 12.12.2007

Dugo putovanje

bez cilja i smisla
dracena dracena 12:17 12.12.2007

Samoća

i nepregledna prostranstva
nsarski nsarski 12:21 12.12.2007

Re: Samoća

Ovo su divne slike, dracena. Ko voli ovakve pejsaze, Amerika je pravo mesto.
ivana23 ivana23 12:59 12.12.2007

Naspram

ivana23 ivana23 13:47 12.12.2007

Adrenalin

Kazezoze Kazezoze 14:27 12.12.2007

ploveci kamion

na hilversumskom kanalu (NL)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana