Muzika| Nostalgija| Život| Životni stil

Transformacije

Inner Party RSS / 25.10.2010. u 17:40
Juce sam sasvim slucajno naisao na jedan YouTube video, pesmu posvecenu poslednjoj subkulturi, postmodernim zaludjenicima koji sebe nazivaju hipsterima. Pesma pod nazivom Being a Dickhead's Cool me je podsetila na neku moju evoluciju i transformaciju kroz razne mladalacke faze i ispade  - od pocetnickih heavy metal koraka pa sve do dark & gothic katastrofe - sve do konacnog kolapsa vere u bilo koju odrednicu i klasifikaciju i sasvim opravdan sarkastican odnos prema svom tom svrstavanju...

 

 

U pocetku sam bio metalac. Bila je 1991. godina kada je moj brat otisao na odsluzenje vojnog roka, iza njega je na citavih godinu dana meni na usluzi ostala ogromna kolekcija heavy metal albuma, sto na plocama, sto na kasetama. U to vreme sam imao 12 godina i bio ponosni vlasnik tada veoma rasprostranjenih dvokasetasa, mada je moj bio neke prilicno opskurne marke koje nema sanse da se setim sada... Plocama se nisam previse bakcao, ni tada ni ikada posle toga.
 
Omiljeni heavy metal bend mi je (naravno) bio Iron Maiden, a Fear of the Dark mi je bila prva metal kaseta koju sam ikada kupio, i to od ulicnog prodavca - bila je to jedna od prvih piratskih kaseta (koje smo zvali poljskim zato sto su bile radjene u Polskoj). Druga kaseta koju sam kupio je bio istoimeni album grupe Black Sabbath (tzv. s/t) i to je bila valjda moja poslednja kupovina u tadasnjoj robnoj kuci Buducnost koja je drzala PGP-ova licencna izdanja i koja je kao i sve ostalo u drzavi propala sa raspadom SFRJ i kriznim godinama.
 
Iako su mi Mejdeni bili omiljeni bend, nije proslo dugo vremena dok  nisam otkrio one malo ekstrenije zanrove u metalu - death metal (koji je sredinom devedesetih dostigao svoj kreativni vrhunac) i doom metal (koji je tada takodje bio veoma popularan, narocito nakon albuma Icon grupe Paradise Lost). Sumanuto tezak, brz ali tehnicki savrsen kao i na neki uvrnut nacin pevljiv i melodican zvuk = grupa kao sto su Slayer, Death, Pestilence, Obituary,  Carcass, Paradise Lost, Anathema, od domacih bendova Bloodbath i Necrophobia - samo je ucvrstio moju uverenost da sam bas tamo gde pripadam i da je metal zvuk ono sto najbolje zadovoljava moje mladalacke nagone i frustracije. Bio je to period izmedju moje 13 i 16 godine i zaista sam neizmerno uzivao u muzici. Moja posvecenost ovom zanru je na zalost znacila da od druzenja sa vrsnjacima nema mnogo vajde, pa sam zajedno sa jos dva drugara iz kraja poceo da "visim" sa ostalim metalcima koji su bili od 3 do 7 godina stariji od mene. To me je na zalost zauvek izbacilo iz grupe vrsnjaka i ja sam se kroz celu svoju mladost druzio sa starijima, sto me je na neki nacin obogaljilo jer sam se u svakoj grupi osecao ili mladji ili stariji, nikada kao medju svojima.
 
Kao metalac sam dogurao i do srednje skole, to jest gimnazije, ali je vec tada pocelo neko moje preispitivanje. Mislim da sam solidno pregurao prvu godinu ali znam da sam u pocetku dosta patio zbog cinjenice da je cela moja ekipa bila na skolovanju negde van naseg mesta, iz Kovacice su svi putovali za Zrenjanin, Pancevo ili Beograd.  I onda su svi imali neka nova iskustva, nesto ima se novo desavalo, imali su neku vezanost zajednickog zivota po internatima ili zajednickog putovanja. Ja sam bio osudjen na gimnaziju koja je bila u mom mestu i u kojoj nisam imao neke blize drugare...
 
I ne znam sta se tacno desilo, ni kako se to desilo, ali negde tokom druge godine gimnazije sam postao panker. Dakle imao sam tada vec 16-17 godina i od lokalne ekipe pankera (koju sam znao onako povrsno) bio sasvim drugi svet. Moje mesto je inace imalo solidnu istoriju pank subkulture, bilo je u Kovacici od ranih osamdesetih nekoliko generacija pankera, ali su to u glavnom bili ljudi koji nisu imali puno veze sa pankom kao muzikom. Vise se tu radilo o nacinu oblacenja i ponasanja, bio je to ponajvise vid druzenja i okupljanja mladih ljudi koji su videli nesto u Sidu Visizu i Pekinskoj Patki (kasnije i u Satanu Panonskom sa kojim se par ljudi odavde intenzivno dopisivalo), ali se tu ipak radilo o ljudima koji od Sex Pistolsa i Exploiteda nisu puno odmakli. Plus, radilo se o ljudima kojima nije smetalo da slusaju tzv. bosanski rock, Corbu, Bajagu i tome slicno. Sa takvim ljudima - koji su uzgred konstantno imali najlepse devojke i generalno bili od svih odlicno prihvaceni- ja nisam imao nikakve dodirne tacke.
 
U pocetku sam slusao gomilu domacih pank bendova - KBO!, Zvoncekova Biljeznica, Dza ili Bu, Trula Koalicija, Saht, Direktori, Goblini... Dakle sve ono sto se ionako vrtelo na TV-u i sto se moglo videti uzivo, pa cak i cuti u lokalnom disko klubu. Ali je mnogo bitniji uticaj stigao sa sasvim druge strane. Kao metalac bio sam u kontaktu sa dosta grind core muzike, a grind core je ipak vise podvrsta pank muzike nego metala pa sam vec tada slusao dosta old school grind-a (najvise prva dva Napalm Death albuma) i crust punk-a u izvodjenju grupa kao sto su Discharge, Terrorizer i Extreme Noise Teror. Prelaz sa te muzike prema ostalim vidovima panka je bio sasvim prirodan. Slusajuci crust punk i malo kasnije anarcho punk, za razliku od heavy metal dekadencije koja je pratila moj dotadasnji razvoj (ali i odrzavala relativno dobar prosek u skoli) poceo sam da se interesujem za neke malo ozbiljnije teme (koje su me udaljile od skole i svele moje skolovanje na provlacenje sa dvojkama) i aktivizam, nacin zivota koji se vezuje za anarhizam, pacifizam, antimaterijalizam i generalno ono sto bi danas najradije nazvao klosarenje. Vremenom, postalo je sasvim prirodno da uplovim u svet undergrounda - medju fanzinase i DIY pank bendove. Umesto da samo citam tudje fanzine i slusam tudju muziku postao je imperativ da i sam radim svoj fanzin i osnujem svoj pank bend. Fanzin Pokvarena omladina sam pokrenuo krajem 1997. (tacno u vreme kada je u Srbiji pocela prava lavina fanzina) a nekako u isto vreme i pank bend Pravacludara! (koji je za mozda pola godine imao nekoliko haoticnih proba i odrzao samo jedan koncert).
 
Moje pank avanture su se protegle sve do kraja studija kada sam (otprilike zajedno sa celokupnom pank scenom u Srbiji) sa 21-22 godine poceo da gubim interes za aktivizam i poceo da ulazim u period depresije i potpunog beznadja.  Mislim da je to imalo veze i sa velikim razocarenjima koja sam poceo da dozivljavam sa shvatanjem da je i pank scena na neki nacin jednaka svim drugim subkulturama. Poceo sam da primecujem da su ljudi koji sa mnom dele te neke anarho pank stavove u isto vreme imaju para da narucuju prilicno skupe ploce i diskove iz inostranstva i da na sebi nose odecu koja bi mogla da obezbedi bar nekoliko meseci lagodnog zivota u tadasnjoj Srbiji. Shvatio sam da fenseraj itekako postoji i medju pankerima, kao sto medju njima postoje i sve ostale negativne osobine koje krase svaki drugi pokret - hipokrizija, licemerje, neiskrenost, ...
 
Po zavrsetku studija, izgubivsi mnoge kontakte sa ljudima "sa scene" a i videvsi sveopste odumiranje tog DIY HC/anarho panka u Srbiji sam opet ostao prepusten sam sebi. Jedan od najbitnijih momenata u mom zivotu se desio kada sam jednom lutajuci po Novom Sadu stvratio na Spens u jednu od poslednjih radnji koje su prodavale piratske kasete i diskove, mislim da se zvala Muzicka skoljka, tako nekakko, i u njoj sam umesto neke kasete grupe Oi Polloi kupio kasetu Best Of New Order. Tako je pocela treca faza mog zivota u kojem sam se posvetio darkwave, post punk i gothic zvuku.
 
E sad da li je depresija proivela zelju za tom muzikom, ili je muzika proizvela depresiju, ili je sve to u stvari bilo uzrokovano cinjenicom da sam jednostavno ostao bez prijatelja i nekog prisnijeg kontakta sa ljudima - ostaje cinjenica da sam nekih pet sledecih godina proveo druzeci se sa samo jednom drugaricom i odrzavajuci neke najpovrsnije moguce kontekte sa mozda jos troje-cetvro ljudi. Bio sam doslovno na dnu i jedino sto me je spasavalo jeste muzika (tada sam poceo da se bevim bootleg izdanjima i poceo fanaticno da pratim grupu The Cure) i osecaj da u svemu tome mora da ima neke poente i da na kraju ipak sledi neki rasplet. Kao neki kuriozitet bio sam tada batalio cigarete, sto je potrajalo celih 5 godina, dok sam celu jednu godinu ostajuci zatvoren kod kuce prestao i da pijem (dobro, nije da sam do tada bio neki alkos) i da izlazim van bez preke potrebe.
 
I to je tako trajalo i trajalo sve do proleca 2007. kada sam jednog suncanog nedeljnog popodneva izasao da prosetam u park. Tamo sam naisao na jednog starog drugara i sa njime uzeo neko pivo iz trafike i seo da popricamo i malo "visimo" sa njegovom ekipom. Secam se da je ovaj moj poznanik bio okoreli panker a njegovu ekipu su cinili metalci, pa sam medju njima bio prilicno cudna pojava, sto jedna devojka medju njima nije mogle a da ne primeti. Naravno ni ja nisam ostao imun pa sam od tog dana poceo ponovo da izlazim medju ljude i poceo da zivim neki normalniji zivot. Zivot u kojem se vise nisam previse zanimao za tako povrsne stvari kao sto je muzika koju neko slusa, odecu koju nosi i stavove koje propoveda. Naravno, nisam ni malo srecniji ni zadovoljniji, ali se bar vise ne ponasam kao napaljeni kreten. Bar se nadam da je tako...
 
n1089365661_223394_1954.jpg 
 
:-)


Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:14 25.10.2010

Death Metal is not Dead

nacin zivota koji se vezuje za anarhizam, pacifizam, antimaterijalizam i generalno ono sto bi danas najradije nazvao klosarenje.




zaboravio si antikomformizam.

Neki bendovi se jednostavno ne zaboravljaju iako vremenom prestaješ da ih slušaš, sem ponekad rijetko i to više u smislu kao da prelistavaš stari porodični album sa požutjelim fotografijama.

Velika Preporuka


Inner Party Inner Party 18:41 25.10.2010

Re: Death Metal is not Dead

docsumann

zaboravio si antikomformizam.


Da, mada ako svi nosimo iscepane farmerke, rokerice sa prisivkama i kreste ofarbane u crveno onda smo u odredjenom kontekstu i sami konformisti.
4krofnica 4krofnica 18:24 25.10.2010

poznat osecaj.

da u svemu tome mora da ima neke poente i da na kraju ipak sledi neki rasplet

i jel se klupko obmotalo?

mojih razvojnih srebrnih cetrnaest
(uglavnom sam raznorazno/smesno izgledala, imam slike da posvedoce, da ih kacim...?)

1,2,3,pa skok na 4(isvestoideuzwahwahpapucice) pa skok na 5i 6, mishmash 7-8-8,5-9-10-11 i ondak
stanka :muzika za matore koke 12,13,14.....?nemam pojma pogubila sam se..
(dada posle cetvorke hardcore, itakoto..)

domace nista sem darkvuda i virvela.

a danas slusala ovo

ps-pss: super tekst&klip
docsumann docsumann 18:37 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

4krofnica


na 14 nemaš link
Inner Party Inner Party 18:44 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

4krofnica

i jel se klupko obmotalo?


Nikada...

Poenta je valjda da nekog smisla nema, kao sto nema ni izlaza. Pa ko se kako snadje, sto kaze Alen: Whatever works.
4krofnica 4krofnica 18:52 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

na 14 nemaš link

znam znam. ostavicu otvoreno, nego kad smo vec kod metala, da okacim nesto sto je bilo skoro kod Joolsa H., ovo je za metalce skoro pa pop, ali opako dobro zvuce (legende, ljudi neverovatno dobro sviraju)
kao sto nema ni izlaza

true,true
bocvena bocvena 19:53 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

Pozdravila te matora koka, Krofnice!

Nikad hevi metal (čak ni u predtinejdžerskom periodu), a ostalo manje-više isto.
Muzika je uvek činila, a i danas čini veliki deo mog (a bogami i porodičnog života), ali me nije tako paralisala kao tebe. Čak obrnuto, to mi je najveći ventil, mesto gde crpim energiju da guram dalje.

Zabavno je i da otkrivam novu muziku, nije najbolja muzika bila onda kad sam ja bila mlada:) Ne razumem ni ljude koji uporno slušaju Deep Purple, a postoji ...otkud znam, RATM.

Inače, oduvek me nervirala ta alternativna šminka i poza...otprilike koliko i bosanski rok i helanke
docsumann docsumann 20:30 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

ovo je za metalce skoro pa pop, ali opako dobro zvuce (legende, ljudi neverovatno dobro sviraju)


pop definitivno

vidi ove mlade trashere kako prže, ono jeste da pooodsjećaju na Slayer, ali za tehniku i uvježbanost zaslužuju da ih se potapše po ramenu
4krofnica 4krofnica 20:38 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

huh, cim pocne da peva, ga-sim

ali sitni rad bubnjara-riispekt.
docsumann docsumann 20:44 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

huh, cim pocne da peva, ga-sim


da, trebali su da ga ostave kao instrumental

p.s. a vidi ove (al ga smaram) i obrati pažnju na to da imaju samo jednog pjevača
4krofnica 4krofnica 20:56 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

a vidi ove

jel ovo kao moj broj 14?

da zamislim?
docsumann docsumann 21:41 25.10.2010

Re: poznat osecaj.

da zamislim?


14

antioksidant antioksidant 09:04 26.10.2010

Re: poznat osecaj.

ali sitni rad bubnjara-riispekt.

for you
4krofnica 4krofnica 09:27 26.10.2010

Re: poznat osecaj.

docs>
auh zabolece vas glava decoo, koliko mlatite...
ovo ne ide u mojih srebrnih cak i da sam...

anti>
najzad me je nesto probudilo, a ustala u 5.
antioksidant antioksidant 10:17 26.10.2010

Re: poznat osecaj.


sluzimo narodu
docsumann docsumann 23:10 28.10.2010

Re: poznat osecaj.

docs>
auh zabolece vas glava decoo, koliko mlatite


kao što si primjetila gotarista (crni) nosi majcu kultnog death metal sastava nile ... i tako ova priča teče dalje
docsumann docsumann 23:10 28.10.2010

Re: poznat osecaj.

docs>
auh zabolece vas glava decoo, koliko mlatite


...brišem grešku i puštam ratos de parao
ivankagrump ivankagrump 18:35 25.10.2010

Ovo ima smisla

Ja ne kapiram odrasle ljude metalce, to je za maloletnu omladinu
docsumann docsumann 18:40 25.10.2010

Re: Ovo ima smisla

Ja ne kapiram odrasle ljude metalce, to je za maloletnu omladinu


ja ne kapiram odrasle ljude

ok, nije metal - just a little bit of grind ...

Inner Party Inner Party 18:47 25.10.2010

Re: Ovo ima smisla

ivankagrump
Ja ne kapiram odrasle ljude metalce, to je za maloletnu omladinu


Slazem se u smislu da nema niceg loseg u slusanju metala kada ostaris, ali je zaista neprijatno videti metalca (ili pankera, sta god) koji je duboko zasao u petu deceniju svog zivota a jos uvek fura metal majice, dugu kosu i koznjak... Mada, nije da mi smeta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 25.10.2010

Re: Ovo ima smisla

Inner Party
ivankagrump
Ja ne kapiram odrasle ljude metalce, to je za maloletnu omladinu


Slazem se u smislu da nema niceg loseg u slusanju metala kada ostaris, ali je zaista neprijatno videti metalca (ili pankera, sta god) koji je duboko zasao u petu deceniju svog zivota a jos uvek fura metal majice, dugu kosu i koznjak... Mada, nije da mi smeta.


Uh, pa tako ovde u Koloradu izgleda svaki vikend motorciklista na koga naidjem dok prašim krivudavim planinskim putevima. Meni to uopšte nije uncool, iako ja baš i ne furam taj fazon.
docsumann docsumann 18:54 25.10.2010

Danas slušah ...

fedor18 fedor18 20:16 25.10.2010

ne

treba se odreći nijedne faze svog života i razvoja...zato se i razlikujemo kao ljudi.sve je subjektivno i tako treba da ostane.ako neko ima unutrašnju potrebu da zakoči i ostane u nekoj fazi,izgleda ovako ili onako,pa čak i doživotno,njegova stvar i izbor.uglavnom, duga kosa i majica omiljenog benda,napravi mnooogo manje štete okolini od stereotipa poštovanja odraslosti odela s kravatom ili uniforme s granatom...




crossover crossover 21:26 25.10.2010

Re: ne

fedor18
ne treba se odreći nijedne faze svog života i razvoja...


Ај’ добро, ако је тако...

docsumann docsumann 21:37 25.10.2010

Re: ne

to je to ... kuvanje

cvexkeks cvexkeks 21:19 25.10.2010

Svi smo počeli

ozbiljno sa heavy metalom, ko kaže da nije dabogda mu Čorba svirala na godišnjici mature. Nije blam slušati stare bendove, evo ja skoro otkrih kako to the Cure mogu baš lepo da punkerišu.
loader loader 21:57 25.10.2010

After....

... sve do konacnog kolapsa vere u bilo koju odrednicu i klasifikaciju

Dawngreeter Dawngreeter 22:55 25.10.2010

Hm...

Jednom cu ja otkucati svoju pricu pa cemo da uporedjujemo. Pa da se auditorijum pita ko je od koga prepisivao. Izgleda da je razvojni put konceptualnih klosara neka univerzalija. Nego, nesto drugo htedoh...

ali se bar vise ne ponasam kao napaljeni kreten


Pocinjem da se osecam kao da sam bio mnogo bolja osoba kad sam bio napaljeni kreten. Za pocetak nisam reaktivno slusao muziku, umeo sam jasno da razborim zasto sam neku pesmu, grupu ili album pustio i nisam bio u rezimu da posle pedeset puta odslusanog novog singla Kajli pocinjem da pevusim kad je cujem pedeset prvi put.

Zapravo, mislim da be zaista trebalo da se vise ne ponasam kao nenapaljeni kreten. Ovo nije zdravo. Ali nisam siguran da imam energije za predjasnji entuzijazam.
shumska shumska 22:26 26.10.2010

Re: Hm...

ja nikako ne kapiram pojam hipster.
inače, neke bendove koje sam volela sa 14 godina, volim i danas. neke pak, iz tog perioda - danas ne mogu da slušam.
ali priznajem kako sam ostala zaglavljena u nekom ličnom - muzičkom tunelu - i fino mi je u njemu, iako pratim i noviju produkciju. najrazličitijih žanrova.
evo jednog od najboljih domaćih metal bendova - ikada.
(ne sećam se da sam ikada napisala gluplji komentar na blogu, al nema veze, neka mi se uračuna u umor)
docsumann docsumann 22:38 26.10.2010

Re: Hm...

evo jednog od najboljih domaćih metal bendova - ikada.


jedan od najboljih "domaćih" bendova uopšte

Inner Party Inner Party 02:30 27.10.2010

Jedna lepa transformacija:



Robert Smith alive and well and Not in love with Crystal Castles

bocvena bocvena 10:15 27.10.2010

Re: Jedna lepa transformacija:

Robert...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana