Zdravlje| Život

Slon sa manom

mikele9 RSS / 26.10.2010. u 23:30

 masline%20017.jpg

Poštovani čitaoci mojih tekstova

Moj problem je u najmanju ruku specifičan i nadam se da će vas zainteresovati. Uzdam se u vašu radoznalost i zanimanje za neobično, neuobičajeno i van klišea.

Imam pamćenje kao slon, ali! Ili ipak? Svejedno! U razmeri1% prema 99% postoje reči koje izgovorim ili ih čujem, upotrebim ih na pravi i jedini način, udenem ih baš tamo gde treba ali kada bi me neko pitao da objasnim značenje jedne od tih reči, zanemeo bih.

Postoji u mom umu neka zavesa, barijera, blokada, koja me sprečava da dam definiciju te ili tih reči. Njih nema mnogo i one su tu negde, ali skrivene ili zaključane a ključ ne mogu da pronađem. Ponekad iznerviran uzmem Leksikon i potražim  reč, nekoliko puta pročitam razjašnjenje, objašnjenje, deskripciju... i učini mi se da ću je zapamtiti za večita vremena!

Prođe vreme ili prođem ja a onda mi kao s neba padne na pamet neka od tih reči! Nije važno gde ni kada...dešavalo mi se da pred samo uranjanje u san, iznenada predamnom bljesne kao zapaljen Fosfor ta kobna reč! Malo je reći da od sna i spavanja ne bude ni pomena. Buljim u plafon, prevrćem i obrćem reč, seciram je...ja ustvari dobro znam njeno značenje, kako bih je inače pravilno upotrebljavao ali? Nisam sposoban da je precizno i suštinski objasnim.

Ta je reč sama po sebi jednostavna, jednostavno je i objašnjenje koje s vremena na vreme pročitam u Leksikonu ali čarolija koja obavija tu reč ili bolje, čarolija koja se upetljala u odnos te reči i mene, ostaje zagonetna.

Skoro da sam se pomirio se s činjenicom da nikada bez pomoći Leksikona neću uspeti, ne samo drugima nego pre svega sebi, da objasnim značenje tih nekoliko reči ili pojmova.

Pre nekoliko dana sam, prelistavajući knjigu Predraga Matvejevića RAZGOVORI S MIROSLAVOM KRLEŽOM  (razgovori započeti 1968 godine), naišao na sledeću Krležinu misao: Između jedne i druge riječi javljaju se sve veće rupe, upravo ponori...

Iako je to izrečeno u drugom kontekstu, pretpostavimo da u tim i takvim rupama i ponorima nestaju pojedine reči. I da je tako, to me ni malo ne teši jer ne rešava moj problem. Pitam se da li u Psihologiji ili Psihijatriji postoji deo koji se bavi ovim problemom. I kako se zove...mislim ovaj moj problem? Da li sam usamljen u ovome?

E, da, još jedna stvar, još jedan problem me muči s vremena na vreme, u pitanju su i ljudi!

U celini uzev, problem s ljudima je veoma nalik problemu s rečima ili pojmovima.

Postoje određene osobe, takođe ih je zanemarljiv broj, čijih imena ne mogu da setim! Pamtim ljude od pre pedeset i više godina, boju očiju, izraze lica, rečenice koje su izgovarali, živo se i jasno sećam kroja odela i boje cipela, dugih lisičjih ili krompirastih noseva, zatupastih prstiju, šaka prekrivenih čitavim slivovima plavičastih nabubrelih vena, sećam se takvih detalja kojih se, siguran sam, ni sami oni ne bi mogli setiti pa da im preti i giljotina!

Ne preterujem verujte mi, sećam se kao da ih izgovara ovog trenutka, reči moje majke, leta daleke - 1956 godine: Ne skači sa tog zida, hoćeš li da ti se spusti stomak kao M.?

Nalazili smo se na moru, tek što sam bio završio četvrti razred osnovne škole. Kamena primorska kuća u kojoj smo bili smešteni nalazila se na samoj ivici peščanog žala. Moj mlađi brat i ja smo ustajali u zoru, istrčavali i bacali se u more, plašeći i rasterujući iznenađene galebove koji su se do tada gegali i baškarili plažom.

To nam je bilo najslađe i najprijatnije umivanje i kupanje u životu.

Iza kuće su se nalazila, na terasama sa visokim kamenim podzidima, stabla starih maslina, izboranih na način kako su izborana lica ljudi svakodnevno izloženih vetru, suncu i moru. Sa tih visokih podzida voleo sam da skačem u vruć pesak i to sam radio neumorno, čekajući majku i oca da se spreme za ručak ili večeru. Brat me je posmatrao zadivljeno i pomalo mi zavideci ali se ne usuđujući da sam skoči. Ah da, spušten stomak! M. je bila moja učiteljica i kako sam kasnije saznao od malena je imala taj spušteni stomak, stvar se malo zakomplikovala u trudnoći ali je ipak rodila zdravu i lepu devojčicu. Čime su sve roditelji spremni da se ispomognu da bi ubedili svoje dete da ne čini ovo ili ono?!

Raspričao sam se i raspisao a o glavnom ni reči.

Evo pre neki dan. Čovek kojeg često viđam, čak smo na neki način bili poslovno vezani, poklonio mi je katalog sa svoje poslednje izložbe. Sreli smo se na jednoj svečanosti, on po zadatku a ja da prisustvujem dodeli značajne nagrade mojoj dragoj koleginici. Sedeli smo zajedno, dugo i tiho razgovarali a ja sam, vraćajući se kući i razgledajući katalog, malo, malo okretao naslovnu stranu da bih pročitao ime i prezime dotične osobe!

Čovek mi je simpatičan, ljubazan je i prijatan ali džabe!

Juče mi je zazvonio mobilni telefon, čuo sam poznat glas, mogao bih da opišem izgled čoveka do nasitnijih detalja ali ime! Ne, ne i ne!

Naravno predstavio se, bio je to čovek koji mi je dao katalog. Pazite sad ovo!

U trenutku dok ovo pišem, ja i pored najbolje volje ne mogu da se setim imena tog čoveka!



Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mnenadic mnenadic 23:43 26.10.2010

Hm!

Iza zvega što ste napisali i naveli kao problem mogao bih da stavim i svoj potpis! Verujem da je to svojstveno svima, samo neki to još možda nisu uočili. Ova pojava nema veze sa senilnošću niti sa godinama, tako bar mislim. Čekajmo iskustva drugih.
mikele9 mikele9 10:20 27.10.2010

Re: Hm!

Hm!
Iza zvega što ste napisali i naveli kao problem mogao bih da stavim i svoj potpis! Verujem da je to svojstveno svima, samo neki to još možda nisu uočili. Ova pojava nema veze sa senilnošću niti sa godinama, tako bar mislim. Čekajmo iskustva drugih.

Drago mi je što mislite da to nema veze sa senilnošću i starošću, mada mislim da će one u budućnosti doprinositi pogoršanju stanja. Hajde da vidimo šta ostali imaju da kažu
margos margos 01:14 27.10.2010

Sloniša,

pojavu sam primetila - ne kod tebe, već kod mame i pripisujem to mnoštvu reči, uticaja, selidbi, likova, jezika i narečja.... u ranoj mladosti. Kad ti samo izlete fraze, reči ili izrazi iz nekog foldera i imaš sliku, ali ne i ton (definiciju).
Al znaš šta je dobro? Što i oko tog nečeg čega ne možeš da se setiš, mnoštvom drugih, sećajućih reči i detalja - ispričaš lepu priču.

mikele9 mikele9 10:29 27.10.2010

Re: Sloniša,

Sloniša,
pojavu sam primetila - ne kod tebe, već kod mame i pripisujem to mnoštvu reči, uticaja, selidbi, likova, jezika i narečja.... u ranoj mladosti. Kad ti samo izlete fraze, reči ili izrazi iz nekog foldera i imaš sliku, ali ne i ton (definiciju).
Al znaš šta je dobro? Što i oko tog nečeg čega ne možeš da se setiš, mnoštvom drugih, sećajućih reči i detalja - ispričaš lepu priču.


Uveren sam da ima istine u poređenju s tvojom mamom...
reči, uticaji, selidbe, likovi, jezici, narečja... u ranoj mladosti
Hvala ti na: ispričaš lepu priču. a posebice na Sloniša,
angie01 angie01 08:26 27.10.2010

obrishi nepotrebne fajlove,

samo smetaju i zagushuju-pa probaj da restartujesh!


mikele9 mikele9 10:31 27.10.2010

Re: obrishi nepotrebne fajlove,

obrishi nepotrebne fajlove,
samo smetaju i zagushuju-pa probaj da restartujesh!

Ne usuđujem se, bojim se da ću izbrisati sve, da će da mi rikne hard disk
Hansel Hansel 09:15 27.10.2010

Dvorac senki

Zaboravio sam reč koju sam hteo da kažem, i bestelesna misao vratiće se u dvorac senki.

Moj omiljeni citat, moto jednog poglavlja knjige "Mišljenje i govor" Lava Vigotskog. Još nisam saznao da li je to njegova rečenica i ako nije, čija je...
mikele9 mikele9 10:36 27.10.2010

Re: Dvorac senki

Dvorac senki


Zaboravio sam reč koju sam hteo da kažem, i bestelesna misao vratiće se u dvorac senki.


Moj omiljeni citat, moto jednog poglavlja knjige "Mišljenje i govor" Lava Vigotskog. Još nisam saznao da li je to njegova rečenica i ako nije, čija je..
.
Na žalost Hansel, ja ne znam ali će se već neko javiti ko zna. Ja volim da citiram Blez Paskala:
Hteo sam da pribeležim misao ali mi je ona pobegla, sad beležim da mi je pobegla.
Ja bih umesto misao mogao da upišem: reč, pojam, čovek
fedor18 fedor18 09:15 27.10.2010

Slon med porcelanom (Z.Predin)

Pre neki dan prelistavajući knjigu o J.V.Stalinu,našao sam njegovu izjavu (neposredno pre Velike ekonomske krize) :
"Жить стало лучше, товарищи. Жить стало веселее."
Živimo zato bolje drugovi.Živimo veselije.



mikele9 mikele9 10:48 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

Slon med porcelanom (Z.Predin)
Pre neki dan prelistavajući knjigu o J.V.Stalinu,našao sam njegovu izjavu (neposredno pre Velike ekonomske krize) :
"Жить стало лучше, товарищи. Жить стало веселее."
Živimo zato bolje drugovi.Živimo veselije.

Iako pesma odgovara naslovu ja ipak više volim: Ne, ne mi dihat za ovratnik
A Tovariš Staljin je bio poznat kao neizlečivi optimista I kako je samo uspešno rešavao ekonomske krize, siromaštvo, glad...Izvol'te u Gulag, moliću fino...pa tako oko 30.000.000 ljudi. Daleko bilo
fedor18 fedor18 12:38 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

mikele9
Slon med porcelanom (Z.Predin)
Pre neki dan prelistavajući knjigu o J.V.Stalinu,našao sam njegovu izjavu (neposredno pre Velike ekonomske krize) :
"Жить стало лучше, товарищи. Жить стало веселее."
Živimo zato bolje drugovi.Živimo veselije.

Iako pesma odgovara naslovu ja ipak više volim: Ne, ne mi dihat za ovratnik
A Tovariš Staljin je bio poznat kao neizlečivi optimista I kako je samo uspešno rešavao ekonomske krize, siromaštvo, glad...Izvol'te u Gulag, moliću fino...pa tako oko 30.000.000 ljudi. Daleko bilo

Htedoh ti kroz citat reći,iako izgovoren od strane cinika i "šaljivdžije",da budeš veseliji
Zaborav je sasvim legitimno sredstvo u životu čoveka.
Onoga trenutka kada više nisam mogao rekonstruisati sopstveni život po danima (od dana do dana u prošlost),svaka generalizacija je postala toliko banalna i neiskrena da sam odlučio da tog (xy) dana počnem isključivo fragmentarno da se sećam sopstvenog života,subjektivno tumačeći događaje (koji se možda nisu ni dogodili)na način koji mi u tom trenutku odgovara.
Ono što se zaboravilo i treba da se zaboravi.

I ja bih da ne bude zime,ali nam ne gine jedna hladnija...Nadam se da ti neće duvati za ovratnikom...
Marznę Bez Ciebie



p.s.slon sa manom = roba s greškom
pnbb pnbb 14:49 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

Marznę Bez Ciebie

zima mi je bez cebeta?
fedor18 fedor18 17:02 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

Marznę Bez Ciebie

Smrznut(a) bez ćebeta...
u stvari tekst je simboličan i znači smrznuta bez tebe,koliko malo razumem poljski (a i himne su nam nekada bile iste)pa to je to
mikele9 mikele9 19:49 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

Smrznut(a) bez ćebeta...
u stvari tekst je simboličan i znači smrznuta bez tebe,koliko malo razumem poljski (a i himne su nam nekada bile iste)pa to je to

A možda može i: HLADNO MI JE BEZ TEBE?
Što se tiče himne, evo šta sam našao na Wikipediji iako sam odavno znao da je himna postala Pan-slovenska. Poljska himna je imala brži ritam od naše.

Hej, Slovaci

Pesmu je napisao slovački sveštenik, pesnik i istoričar Samo Tomašik dok je bio u poseti Pragu 1834. On je bio revoltiran zbog toga što se nemački jezik češće čuo na ulicama Praga od češkog. Tomašik je zapisao u svoj dnevnik:

U matici Pragu, biseru zapadnoslovenskog sveta, koji će biti izgubljen u Nemačkom moru, šta čeka moja draga domovina, Slovačka, koja gleda u Prag kao duhovnog vaspitača? Uznemiren tom mišlju, setio sam se stare poljske pesme Jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy (Poljska nije nestala dogod mi živimo). Ta poznata melodija je izazvala da moje srce izbaci Hej, Slovaci, ešte naša slovenska reč žije (Hej, Slovaci, naš slovački jezik još živi)... Otrčao sam u svoju sobu, zapalio sveću i napisao tri verzije u moj dnevnik. Pesma je završena u trenutku. (Dnevnik Sama Tomašika, nedelja, 2. novembar 1834.)

[uredi] Pan-slovenska himna

Tomašik je uskoro izmenio stihove da bi uključio sve Slovene i Hej, Sloveni je postala vrlo poznata pesma koja je podržavala pan-slovenski nacionalizam i pan-slovenska osećanja, posebno u slovenskim zemljama kojima je vladala Austrija. Ona je štampana u brojnim magazinima i kalendarima i pevala se na političkim skupovima, postajući nezvanična himna pan-slovenskog pokreta.

Njena popularnost se nastavila uvećavati kada je usvojena kao zvanična himna Sokolskog društva, koji je zasnovan na pan-slovenskim idealima i bio je aktivan širom Austro-Ugarske. 1905, podizanje spomenika slovenačkom pesniku France Prešernu u Ljubljani je slavljeno od strane velike mase ljudi pevanjem Hej, Sloveni. Tokom Prvog svetskog rata, pesmu su često koristili slovenski vojnici sa suprotstavljenih strana da razgovaraju zajedničkim nacionalnim osećanjima i da izbegnu prolivanje krvi. Mnogi slovenački i hrvatski pripadnici Sokolskog pokreta koji su bili regrutovani u austro-ugarsku vojsku su se dobrovoljno predavali srpskim i ruskim vojnicima i često su prelazili na njihovu stranu. Pesma se sa njima proširila po Balkanu i Rusiji i ostala je popularna u međuratnom periodu
fedor18 fedor18 20:08 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

mikele9
Smrznut(a) bez ćebeta...
u stvari tekst je simboličan i znači smrznuta bez tebe,koliko malo razumem poljski (a i himne su nam nekada bile iste)pa to je to

A možda može i: HLADNO MI JE BEZ TEBE?
Što se tiče himne, evo šta sam našao na Wikipediji iako sam odavno znao da je himna postala Pan-slovenska. Poljska himna je imala brži ritam od naše.

Naravno Mikele,sve je u igri od bukvalnog Smrznuta bez tebe,do Vaše poetske varijacije...
Iste sam napisao kao iste,što ipak govori o nekoj različitosti...
uživajte u jesenjim mrazevima
mikele9 mikele9 21:33 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

Naravno Mikele,sve je u igri od bukvalnog Smrznuta bez tebe,do Vaše poetske varijacije...
Iste sam napisao kao iste,što ipak govori o nekoj različitosti...
uživajte u jesenjim mrazevima

Upravo sam se vratio sa Sajma Knjiga, pa mi koncentracija, posle prijatnih sati provedenih sa prijateljicama i prijateljem, nije bila na visini, te ne videh italik.
A ovo o jesenjim mrazevima...ne igraj se mladiću
fedor18 fedor18 21:40 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

mikele9
Naravno Mikele,sve je u igri od bukvalnog Smrznuta bez tebe,do Vaše poetske varijacije...

A ovo o jesenjim mrazevima...ne igraj se mladiću

pa šta fali mrazevima ?
ako možete posle boravka na minusu ući u toplu sobu,bolje se i spava i jede,a i stvara

mikele9 mikele9 21:50 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

pa šta fali mrazevima ?
ako možete posle boravka na minusu ući u toplu sobu,bolje se i spava i jede,a i stvara

Mani me mrazeva, fali im to što nisu vreli, ne volim temperaturu koja je ispod plus trideset Celzijusovih
pnbb pnbb 21:58 27.10.2010

Re: Slon med porcelanom (Z.Predin)

A možda može i: HLADNO MI JE BEZ TEBE?

ma naravno, zezam se, ono e sa kvacicom je 'em', znaci nije pridev smrznut nego glagol, mrznem
zilikaka zilikaka 09:50 27.10.2010

Problem

Kod mene je taj problem višestruko teži.
Jedino čega se sećam, vezano za pojedine ljude, je šta su/smo pričali. Što više konkretnih podataka izrečeno. to je sećanje jače
S druge strane, nema šansi da im se setim imena, baš nikad, a likove uglavnom brišem iz memorije odmah.
O tome šta su imali obučeno prilikom susreta, ne bih znala da kažem nikad ništa, osim ako neko svojom spoljašnjošću na neki način odudara od svakodnevnice.
Da rezimiram:
Imam memorisanu gomilu podataka o raznim ljudima, a da pri tome ne bih mogla da ih prepoznam na ulici

mikele9 mikele9 10:55 27.10.2010

Re: Problem

Da rezimiram:
Imam memorisanu gomilu podataka o raznim ljudima, a da pri tome ne bih mogla da ih prepoznam na ulici

A ja...evo u subotu idemo žena i ja ulicom, približava nam se s osmehom na licu mlada žena, dobar dan, dobar dan. Koleginica mi je, znam je godinama, često se srećemo na izložbama, prepoznao bih je na kilometar ali ime...! Ni sad ne mogu da joj se setim imena
Milan Novković Milan Novković 10:06 27.10.2010

Asocijacije

Pošto ja slabo pamtim u svim OUR-ima imam samo "teorijski" komentar

Za ljude koji dobro pamte sve osim imena. Oni dobro pamte zato što njima mozak "rutinski" pravi višestruke asocijativne puteve ka nečemu što pamte (a ko će to bolje od slikara, vajara, ilustratora, fotografa i sličnih - njima je asocijacija "lebac"

Tako, kad jedan put poklekne pred udarom neprijatelja vremena, alkohola, ko zna ko nas već napada, tu je drugi.

Samo ime i ne provocira kreiranje višestrukih puteva, po pravilu, otud problem s imenima.

Trik: zapamtiš 100 situacija unapred, stvari itd za 100 imena. Recimo Milan ti je situacija 93, polje mladog kukuruza. I onda svakog Milana, a sve osim imena odlično pamtiš, staviš u neki kontekst u tom polju (što nije problem ni onima sa prosečnom maštom, a vama umetnicima, opet, mnogo lakše). Tako, primer:


- Dođe ti jedan Milan, debeljuškast, u kariranom demode sakou - to odlično pamtiš i odmah smisliš nešto - kako ručno posipa veštačko đubrivo po kukuruzima i mladi kukuruzi mu rastu iz kockica na sakou. I ovu situaciju odlično pamtiš.

- Dođe ti drugi, mršav Milan u majici - ti ga izdužiš do 3 metra, skineš mu majicu, raširiš ruke onako u sred njive (ko strašilu, npr) ...itd, neka druga jedinstvena asocijacija

I pošto uz likove uvek pamtiš i njive sa kukuruzom znaš da su to Milani.

Nadam se da je savet beskorisan - samo ti još ovo fali
margos margos 10:28 27.10.2010

Re: Asocijacije

Nadam se da je savet beskorisan - samo ti još ovo fali

Hahahahahahahah:)))))))))))
Hvala ti, Milane, za ovaj smeh koji si mi prouzrokovao:)))
mikele9 mikele9 11:01 27.10.2010

Re: Asocijacije

I pošto uz likove uvek pamtiš i njive sa kukuruzom znaš da su to Milani.

Milane Novkoviću tebe nikad neću zaboraviti, sa kukuruzom i njivama ili bez njih ali šta ću sa Dragišama, Vladimirima, Milicama, Vesnama....
Nadam se da je savet beskorisan - samo ti još ovo fali

Hvala ti na nadanju u beskorisnost saveta, postiglo je cilj
Milan Novković Milan Novković 11:35 27.10.2010

Re: Asocijacije

ali šta ću sa Dragišama, Vladimirima, Milicama, Vesnama

Još ću samo oko Vladimira da "pomognem" (ženske ionako moraš sam), igre radi i pošto si strpljiv čovek

Svi Vladimiri su ti situacija 55, npr, Grand Piano.

I onda samo našeg Vladimira zamisliš kako leži potrbuške na pianu, do njega Mo (ok, ovo ti je druga situacija al sad radimo Vladimira), a tipke dole nisu tipke nego knjige poređane vertikalno.

Nekog drugog Vladimira zamisliš drugačije, cepa piano za potpalu, npr

mikele9 mikele9 12:14 27.10.2010

Re: Asocijacije

Još ću samo oko Vladimira da "pomognem" (ženske ionako moraš sam), igre radi i pošto si strpljiv čovek

Svi Vladimiri su ti situacija 55, npr, Grand Piano.

I onda samo našeg Vladimira zamisliš kako leži potrbuške na pianu, do njega Mo (ok, ovo ti je druga situacija al sad radimo Vladimira), a tipke dole nisu tipke nego knjige poređane vertikalno.

Nekog drugog Vladimira zamisliš drugačije, cepa piano za potpalu, npr

Milane, Milane, igraš se s vatrom i to na pianu Oprezno molim te
Ovog što cepa piano za potpalu, ne samo što bih zapamtio, nego bi i on mene zapamtio dok je veka
P.S. Dopalo mi se ono: Svi Vladimiri su ti situacija 55, npr, Grand Piano.
De reci mi koji smo broj mi Miodragi i koja sprava ide uz nas
Milan Novković Milan Novković 12:34 27.10.2010

Re: Asocijacije

De reci mi koji smo broj mi Miodragi i koja sprava ide uz nas

Miodrag, easy, 51 (recimo 1-50 su ti ženska imena).

Situacija, ne sprava, još lakša, "žena" - pa ti zamišljaj Miodrage i žene zajedno
mikele9 mikele9 13:03 27.10.2010

Re: Asocijacije

Miodrag, easy, 51 (recimo 1-50 su ti ženska imena).

Situacija, ne sprava, još lakša, "žena" - pa ti zamišljaj Miodrage i žene zajedno

Žene! Moje životno, telesno i umno opredelenje
Manuću se Miodraga, koj' će mi...
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:04 27.10.2010

Reč na reč, sreća ili tuga?

Poštovani čitaoci mojih tekstova

A ja kažem

Poštovani pišče ovog teksta:

Lepa ti je prikačena slika masline.
Život znači.

Drugo, muka s rečima je večna.

Treće, valjda nije dobro ni sve pamtiti.
(Lično, ne volim one koji mnogo pamte).

A opet, ta potraga za "izgubljenim rečima", prustovski rečeno, može da bude zanimljiva i svrsishodna.

Cveno, volim te crveno:


mikele9 mikele9 11:23 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

A ja kažem

Poštovani pišče ovog teksta:

Lepa ti je prikačena slika masline.
Život znači.

Hvala Vladimire. Maslina je uz med i grožđe, trojstvo sa kojim bih mogao da provedem ostatak a proveo sam prethodni deo života. Ko se makar jednom naslonio na staru izboranu Maslinu, shvatio je zašto je simbol života.
Drugo, muka s rečima je večna.

Više volim da imam muku s rečima nego....
Treće, valjda nije dobro ni sve pamtiti.
(Lično, ne volim one koji mnogo pamte).

Možda nije dobro sve pamtiti ali to ne zavisi od mog, tvog... htenja i odluke.
Nemoj biti tako isključiv
A opet, ta potraga za "izgubljenim rečima", prustovski rečeno, može da bude zanimljiva i svrsishodna.

U pravu si, mada je ponekad opterećujuća i neprijatna.
Cveno, volim te crveno:

Zanimljivo odrađeno u Photo Shopu. Ne znamo kako bi reagovao Lorka da je kojim slučajem živ
Hvala ti na lepim rečima
Mikele
Milan Novković Milan Novković 11:49 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

Zanimljivo odrađeno u Photo Shopu. Ne znamo kako bi reagovao Lorka da je kojim slučajem živ

Japanese acer (ne znam srpsko ime) ume da bude upravo ovakav - ja ih imam 5 !!! u prednjoj bašti.
Četiri mala (ima ih raznih) i jedan od 3 metra.

Dva mala imaju boju identičnu ovoj, i to baš ovih dana, druga dva mala prljavuškasto braon, rđa, a ovaj veći neće još da prihvati činjenicu da je stigla jesen :)

Evo jednog sličnog Vladimirovom.

EDIT: Japanese Maple, i tu bar mogu da nagađam i srpsku reč - javor, recimo.
mikele9 mikele9 12:23 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

Japanese acer (ne znam srpsko ime) ume da bude upravo ovakav -
ja ih imam 5 !!! u prednjoj bašti.
Četiri mala (ima ih raznih) i jedan od 3 metra.

Dva mala imaju boju identičnu ovoj, i to baš ovih dana, druga dva mala prljavuškasto braon, rđa, a ovaj veći neće još da prihvati činjenicu da je stigla jesen :)

Evo jednog sličnog Vladimirovom.

Za ovo ti hvala, zaista sam mislio da je dorađivano. Izgleda fantastično! Malo ti zavidim na: ja ih imam 5 !!! u prednjoj bašti. onako, prijateljski
ivana23 ivana23 12:46 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?



Fall Colours Reflected in the River, Vermont, USA


Meni se desava da ne mogu da se setim (cesto) imena, poneke reci koju inace svakodnevno koristim... Medjutim, spoznala sam da mi se to desava uglavnom kada sam zbog necega uznemirena, u situacijama kada su osecanja uzburkana bilo zbog prijatnih ili manje prijatnih dogadjaja.

mikele9 mikele9 13:09 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

Blagodarim ivana23 na:
Fall Colours Reflected in the River, Vermont, USA

Meni se desava da ne mogu da se setim (cesto) imena, poneke reci koju inace svakodnevno koristim... Medjutim, spoznala sam da mi se to desava uglavnom kada sam zbog necega uznemirena, u situacijama kada su osecanja uzburkana bilo zbog prijatnih ili manje prijatnih dogadjaja.

Zanimljivo, ja sam u drastičnim situacijama (neprijatnim i prijatnim) neverovatno sabran, koncentrisan i tačno znam šta treba raditi. Ali dabogda mi se sve manje dešavale, posebno neprijatne
ivana23 ivana23 14:02 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

mikele9
Zanimljivo, ja sam u drastičnim situacijama (neprijatnim i prijatnim) neverovatno sabran, koncentrisan i tačno znam šta treba raditi. Ali dabogda mi se sve manje dešavale, posebno neprijatne


Dobro, ne govorim bas o drasticnim situacijama.
Vec o nekim koje mene licno izbace iz takta. Mogu biti naizgled i banalne.


mikele9 mikele9 14:07 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

Dobro, ne govorim bas o drasticnim situacijama.
Vec o nekim koje mene licno izbace iz takta. Mogu biti naizgled i banalne.

OK. I mene neke sitnice, banalije, mogu totalno da raspamete, da dovedu do toga da se na kratko vreme pogubim i zagubim
pnbb pnbb 15:02 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

Japanese Maple, i tu bar mogu da nagađam i srpsku reč - javor, recimo.

vala je i kanadski bas ovakav ... tu izgleda nacija ne igra ulogu
mikele9 mikele9 19:51 27.10.2010

Re: Reč na reč, sreća ili tuga?

. tu izgleda nacija ne igra ulogu

Hvala Bogu
sesili sesili 11:31 27.10.2010

Pamćenje

Moja snaha, žena mog brata, TOLIKO pamti datume, da me ostavlja bez teksta! Rođendane daljih i bližih, njihove dece, datume venčanja i smrti. Ona to, takođe, povezuje, umrežuje... Ne namerno, ali to joj ide. Ja pamtim dosta dobro - face, imena brojeve, ali nerado priznajem da sa godinama ispustim neku petlju! Stari je trik da - ako ne mogu nečega da se setim - pustim. To se pojavi kao blic, onda kad ne očekujem.
mikele9 mikele9 12:27 27.10.2010

Re: Pamćenje

Stari je trik da - ako ne mogu nečega da se setim - pustim. To se pojavi kao blic, onda kad ne očekujem.

Pa naravno, to radim i ja, počnem da mislim na sasvim desetu stvar ili počnem nešto da radim i 'op, pojavi se! Ali zaista ima nekih reči, pojmova, ljudi, gde sam potpuno zakočen.
mirelarado mirelarado 20:54 27.10.2010

Re: Pamćenje

mikele9
Ali zaista ima nekih reči, pojmova, ljudi, gde sam potpuno zakočen.


Мени се дешавају и, да их тако назовем, грешке у памћењу. Па неку Марију запамтим као Соњу, на пример, и упорно се држим тога. Неки од преименованих помирили су се са судбином и више ме не исправљају...


mikele9 mikele9 21:36 27.10.2010

Re: Pamćenje

Мени се дешавају и, да их тако назовем, грешке у памћењу. Па неку Марију запамтим као Соњу, на пример, и упорно се држим тога. Неки од преименованих помирили су се са судбином и више ме не исправљају...

Nasmeja me do suza Ljiljana
jesen92 jesen92 22:34 27.10.2010

Re: Pamćenje

Ali zaista ima nekih reči, pojmova, ljudi, gde sam potpuno zakočen.
..ako ti je za utehu imam isti problem...imena i reci....ali zato, znam gomile datuma za rodjendane, vencanja, smrti...itd...
...ponekad imam takvu blokadu da ne mogu da se setim kako se zove neko kao "Milena Dravic" ili "Ckalja"...to je naravno samo trenutna blokada koja traje par sekundi ali me ipak nervira...
..medjutim, ovo sa imenima poznanika i recima je vec ozbiljna situacija...evo sad bas mislim na jednu osobu i ne mogu da se setim kako se zove...Dosla sam do jednog zakljucka...Ne pamtim ono sto me, u sustini, ne zanima pa verovatno sa tim u vezi ne pamtim ni imena osoba koje me ne zanimaju po bilo kom osnovu..
Do zakljucka sam dosla postupkom analize Rezultati analize mi takodje govore da uopste nisam pogodna za svedoka...
mikele9 mikele9 22:52 27.10.2010

Re: Pamćenje

Dosla sam do jednog zakljucka...Ne pamtim ono sto me, u sustini, ne zanima pa verovatno sa tim u vezi ne pamtim ni imena osoba koje me ne zanimaju po bilo kom osnovu..
Do zakljucka sam dosla postupkom analize Rezultati analize mi takodje govore da uopste nisam pogodna za svedoka...

Draga Jeseni, nemoj ni da dođeš u situaciju da svedočiš, šta će ti to?
A ono prvo, zaključak o osobama koje te ne zanimaju, ima ponekad opravdanja
jesen92 jesen92 23:37 27.10.2010

Re: Pamćenje

A ono prvo, zaključak o osobama koje te ne zanimaju, ima ponekad opravdanja
..nije to opravdanje nego razlog...utvrdila sam da je to razlog zasto im ne pamtim imena...nisu mi oni vazni pa ni njihova imena..
Voja Radovanović Voja Radovanović 15:03 27.10.2010

blog

I meni se ponekad dešava ovo što si pisao o ljudima ...ali se nadam da nije ozbiljno...nekako, pre ili posle se ipak setim imena...mada nekad prodje i dva dana...pozz mikele...( to sam ja Voja...ako si zaboravio )...i prijatan dan želim...
Milan Novković Milan Novković 15:38 27.10.2010

Re: blog

...ali se nadam da nije ozbiljno...

Kako može bilo šta da bude ozbiljno u poređenju sa zaboravljanjem da uradimo danas ono što možemo da odložimo za sutra. A to sutra iako ume da bude prijatelj, ume da bude i neprijatelj posebno ciničan
mikele9 mikele9 19:53 27.10.2010

Re: blog

I meni se ponekad dešava ovo što si pisao o ljudima ...ali se nadam da nije ozbiljno...nekako, pre ili posle se ipak setim imena...mada nekad prodje i dva dana...pozz mikele...( to sam ja Voja...ako si zaboravio )...i prijatan dan želim...

Dragi Vojo nezaboravan si
I ja tebi želim prijatan dan i sve buduće dane i godine
mikele9 mikele9 19:59 27.10.2010

Re: blog

Kako može bilo šta da bude ozbiljno u poređenju sa zaboravljanjem da uradimo danas ono što možemo da odložimo za sutra. A to sutra iako ume da bude prijatelj, ume da bude i neprijatelj posebno ciničan

Milane prijatelju, šta misliš o: Sve što možeš danas, ostavi za neko bolje vreme
kukusigameni kukusigameni 17:26 27.10.2010

Kako...

... se ono zove autor ovog bloga? (skrolujem na gore)
Aha, da, Mikele.
Dakle, dragi Mikele... ovaj... cekaj, o cemu je pisao covek? (skrol na gore)
E, pa da, o zaboravljanju.
Evo ovako, dragi Mikele, slon... kakav sad slon? (opet skrol na gore)
Slon sa manom? Zasto slon i to jos sa manom? Deder, jos jednom da procitam. (skrolcic)
A to! Slon, slon pamti, Mikele zaboravlja, a ono Mikele slon sa manom,a imena... i tako to.
E pa vidi ovako: Nemam pojma!
Pozdrav!
mikele9 mikele9 19:56 27.10.2010

Re: Kako...

Dragi moj kukusigameni, pa ti napisa odličan skeč
Ponudi ga Ateljeu 212, pa da se igra u Podrumu. Možemo i nas dvojica da budemo glumci.
razmisljam razmisljam 19:12 28.10.2010

Re: Kako...

Možemo i nas dvojica da budemo glumci.


Ако се сетите текста .
kukusigameni kukusigameni 19:55 28.10.2010

Re: Kako...

Kog teksta?
razmisljam razmisljam 20:24 28.10.2010

Re: Kako...

Чега?
mikele9 mikele9 20:38 28.10.2010

Re: Kako...

razmisljam
Možemo i nas dvojica da budemo glumci.
Ако се сетите текста .

kukusigameni
Kog teksta?

Koja dvojica?
kukusigameni kukusigameni 21:20 28.10.2010

Re: Kako...

Ja sam veceras bio u Ateljeu 212. I moram da vam kazem da mi nismo bili tamo. Majke mi, video sam da nas nema. Mada sam ja bio ali kad sam razvodnicu pitao za tekst, rekla mi je da ne zna o cemu govorim i da joj ionako dosta svega. Obukla je mantil, zabacila drsko narandzasti sal preko ramena i izasla.
A bio sam i u podrumu. Ni tamo nas nije bilo. Ni razvodnica nije bila. Mrak bre. Sta da kazem osim, podrum ko podrum.
Ako neko ima baterijsku lampu, molio bih ga da dodje do ovog podruma jer sad ne mogu da pronadjem vrata na koja sam usao.
PS. Ako vidite zenu u mantilu sa narandzastim salom, ne pitajte je nista, dosta joj je svega.

Vas kukusigameni
mikele9 mikele9 22:55 28.10.2010

Re: Kako...

Ako neko ima baterijsku lampu, molio bih ga da dodje do ovog podruma jer sad ne mogu da pronadjem vrata na koja sam usao.

Imam baterijsku lampu ali gde ti je taj podrum?
PS. Ako vidite zenu u mantilu sa narandzastim salom, ne pitajte je nista, dosta joj je svega.

Video sam jednu ženu ali je imala ljubičasti šal i nisam znao šta da je pitam
Vaš Mikele
razmisljam razmisljam 00:14 29.10.2010

Re: Kako...

Ако завежем чвор на свом зеленом шалу да бих се сетила да треба да пронађем подрум, заборавићу да у џеп мантила убацим батеријску лампу. Ако још и проверим батерије, заборавићу и мантил.
Ако ипак обучем мантил и изађем из куће, ветар ће ми одувати шал, па ми неће бити ни до чега.
Зато, не питајте ништа.

Шифра: У потрази за изгубљеним шалом
kukusigameni kukusigameni 07:15 29.10.2010

Re: Kako...

Koji podrum? Ovde je mracno. Ne vidim nikakav podrum.

I vidi...ti... ovaj... kako se zoves?
Dobro... ti koji si muskarac... vidi, boga ti, da nadjes ovoj zeni sal. Trazi ga sa nekakvom baterijskom lampom. To je sigurno razvodnica, koja je zaboravila tekst pa sada hrli da ga nadje, zaboravivsi taj crveni sal. Samo pazi, vrzma se neki italijan Mikele. Sta ti ja znam?! Razmisljam, sta hoce taj? Mozda i on trazi sal ili bi da nam uzme tekst.

Vas... ovaj... prijatelj
mikele9 mikele9 11:47 29.10.2010

Re: Kako...

razmisljam
Ако завежем чвор на свом зеленом шалу да бих се сетила да треба да пронађем подрум, заборавићу да у џеп мантила убацим батеријску лампу. Ако још и проверим батерије, заборавићу и мантил.
Ако ипак обучем мантил и изађем из куће, ветар ће ми одувати шал, па ми неће бити ни до чега.
Зато, не питајте ништа.
Шифра: У потрази за изгубљеним шалом

kukusigameni
Koji podrum? Ovde je mracno. Ne vidim nikakav podrum.
I vidi...ti... ovaj... kako se zoves?
Dobro... ti koji si muskarac... vidi, boga ti, da nadjes ovoj zeni sal. Trazi ga sa nekakvom baterijskom lampom. To je sigurno razvodnica, koja je zaboravila tekst pa sada hrli da ga nadje, zaboravivsi taj crveni sal. Samo pazi, vrzma se neki italijan Mikele. Sta ti ja znam?! Razmisljam, sta hoce taj? Mozda i on trazi sal ili bi da nam uzme tekst.
Vas... ovaj... prijatelj

Šalovi, vetrovi, razvodnice, mantili, baterije, italijanski podrumi... a jel' se to događa u, u, u......upravo mi prilazi čovek-egipćanin i pruža mi papirus sa tekstom!
kukusigameni kukusigameni 12:26 29.10.2010

Re: Kako...

To prijatelju!
Ja sam upalio sibicu i ugledao neke hijeroglife, tu po zidovima. Ima i slonova. E, kad sam upalio drugu sibicu ugledao sam nekog tipa koji lezi sav ufaclovan u zavoje. Treba obavestiti hitnu pomoc.
Izgleda da ja nisam u... u... Bodrumu, nego u nekoj od onih grobnica u obliku one... ono... geometrijska figura... valjak... nije... kupa... nije...
Ijao, spzila mi sibica prst.
razmisljam razmisljam 13:20 29.10.2010

Re: Kako...

Хитна помоћ обавештена, али одбијају да дођу, јер не умем да им објасним где се налази та... сфера...
Покушај у међувремену са ре... ре... реинкарнацијом...
И штеди шибице. Управо ми је цркао упаљач.
mikele9 mikele9 14:40 29.10.2010

Re: Kako...

kukusigameni
To prijatelju!
Ja sam upalio sibicu i ugledao neke hijeroglife, tu po zidovima. Ima i slonova. E, kad sam upalio drugu sibicu ugledao sam nekog tipa koji lezi sav ufaclovan u zavoje. Treba obavestiti hitnu pomoc.
Izgleda da ja nisam u... u... Bodrumu, nego u nekoj od onih grobnica u obliku one... ono... geometrijska figura... valjak... nije... kupa... nije...
Ijao, spzila mi sibica prst.

razmisljam
Хитна помоћ обавештена, али одбијају да дођу, јер не умем да им објасним где се налази та... сфера...
Покушај у међувремену са ре... ре... реинкарнацијом...
И штеди шибице. Управо ми је цркао упаљач.

Taj što je ufačlovan, pao je sa građevine, upravo se podnosi prijava protiv investitora. Razmišljam je obavestila...koga?, sfernu službu?, ne, oni su u paralelnom svetu. Ko se reinkarnirao? Čekaj, nisam više slon...šta će mi 100 nogu? A šibice su crkle? Ah da, znam koja je geometrijska figura! To je paralelopiped!
razmisljam razmisljam 14:57 29.10.2010

Re: Kako...

Уфачловани је управо изложен у Музеју савремене уметности као примерак најновијих архитектонских стремљења.
Она црна кутија у којој живе мали људи јавља да је из Паралелног света нахрупила инвазија стонога у распареним чарапама и тек местимично обувених.
А ти тамо горе, не маши толико рукама - ниси богиња Кали.
Ко је поменуо шибице?
mikele9 mikele9 17:00 29.10.2010

Re: Kako...

Уфачловани је управо изложен у Музеју савремене уметности као примерак најновијих архитектонских стремљења.

Grešiš, ufačlovanozavojni je centralna figura International Oktobarskog Salona i projekat je grupe likovnih medicinara čije je ime: BOLJE UFAČLOVAN NEGO VAKCINISAN CONTRA PINGVINSKOTULJANSKOG GRIPA.

Ко је поменуо шибице?

Ufačlovana stonoga
kukusigameni kukusigameni 09:11 30.10.2010

Re: Kako...

POSLEDNJA VEST:
NAGRADU OVOGODISNJEG JUBILARNOG 50. OKTOBARSKOG SALONA DOBILA JE GRUPA UMETNIKA "SAL" SA SVOJOM INSTALACIJOM "COVEK KOJI CE BITI ZABORAVLJEN."
KROZ MUMIJU KOJU SU SVAKODNEVNO SPALJIVALI SIBICAMA I NA KOJOJ JE PISALO: "TEXT", UZ OSVETLJENJE BATERIJSKH LAMPI I MUZIKU "UNFORGETTABLE" NET KIING KOLA, UMETNICI SU METAFORICKI PRIKAZALI DA CE COVEK, OVAKAV KAKAV JE DANAS I CELOKUPAN NJEGOV "TEKST" KOJI TOKOM ZIVOTA IZGOVARA, TE MUZIKA KOJU SLUSA, POSTATI ZABORAVLJENI PEPEO, TU POD NAJOBICNIJIM SVETLOM BATERIJSKIH LAMPI KINESKOG POREKLA.
mikele9 mikele9 13:14 30.10.2010

Re: Kako...

POSLEDNJA VEST:
NAGRADU OVOGODISNJEG JUBILARNOG 50. OKTOBARSKOG SALONA DOBILA JE GRUPA UMETNIKA "SAL" SA SVOJOM INSTALACIJOM "COVEK KOJI CE BITI ZABORAVLJEN."
KROZ MUMIJU KOJU SU SVAKODNEVNO SPALJIVALI SIBICAMA I NA KOJOJ JE PISALO: "TEXT", UZ OSVETLJENJE BATERIJSKH LAMPI I MUZIKU "UNFORGETTABLE" NET KIING KOLA, UMETNICI SU METAFORICKI PRIKAZALI DA CE COVEK, OVAKAV KAKAV JE DANAS I CELOKUPAN NJEGOV "TEKST" KOJI TOKOM ZIVOTA IZGOVARA, TE MUZIKA KOJU SLUSA, POSTATI ZABORAVLJENI PEPEO, TU POD NAJOBICNIJIM SVETLOM BATERIJSKIH LAMPI KINESKOG POREKLA.

Svaka ti čast! Kako si samo uspeo da zapamtiš...čekaj...šta ono beše? Snop čoveka koji je zaboravljen, pun kineskih baterija, a tekst?, koji tekst?
kukusigameni kukusigameni 14:32 30.10.2010

Re: Kako...

Nisam ja zapamtio. To sam... ono... kad... oznacis misem sve pa kliknes na to nesto i onda opet kliknes na ono drugo i to tako iz novina pa na blog.
mikele9 mikele9 15:14 30.10.2010

Re: Kako...

Nisam ja zapamtio. To sam... ono... kad... oznacis misem sve pa kliknes na to nesto i onda opet kliknes na ono drugo i to tako iz novina pa na blog.

Ne znam o čemu pričaš ali sam nekako znao da ima miševa. Tekst je u podrumu a tamo ima miševa i parcova. Šta se dešava ako klikneš na parcova
razmisljam razmisljam 17:43 30.10.2010

Re: Kako...

ГРАДСКА ХРОНИКА

При силаску у Подрум Атељеа 212 због прилично немуште пријаве о најезди кликтавих пацова, екипа Градске службе за дератизацију исте није пронашла, али тврде да су открили необичне артефакте непознате цивилизације оличене у пругастом шалу везаном у чворове којим је била прекривена гомила изгорелих шибица и остаци делимично спаљеног текста који нису у стању да дешифрују, а гласи отприлике овако:

se zove... dvojica... kuku... zapamtio... сфера... čast... одувати... чега... ono... kad... VEST... paralelo... slon...

На лице места изашли су стручњаци за НЛО-е, али им се у међувремену изгубио сваки траг. Предпоставља се да су завршили у позоришном бифеу где су од нервозне разводнице покушали да добију ДНК њеног жутог шала ради упоредне анализе са стоногама.
mikele9 mikele9 20:27 30.10.2010

Re: Kako...

ГРАДСКА ХРОНИКА

При силаску у Подрум Атељеа 212 због прилично немуште пријаве о најезди кликтавих пацова, екипа Градске службе за дератизацију исте није пронашла, али тврде да су открили необичне артефакте непознате цивилизације оличене у пругастом шалу везаном у чворове којим је била прекривена гомила изгорелих шибица и остаци делимично спаљеног текста који нису у стању да дешифрују, а гласи отприлике овако:

se zove... dvojica... kuku... zapamtio... сфера... čast... одувати... чега... ono... kad... VEST... paralelo... slon...

На лице места изашли су стручњаци за НЛО-е, али им се у међувремену изгубио сваки траг. Предпостава се да су завршили у позоришном бифеу где су од нервозне разводнице покушали да добију ДНК њеног жутог шала ради упоредне анализе са стоногама.

Ostadoh bez reči!!! Nadam se da si svesna da bismo nas troje, ti kao vođa ekipe, mogli od ovoga zaista da napravimo sumanut tekst, predstavu koja bi potukla sve rekorde gledanosti
razmisljam razmisljam 20:56 30.10.2010

Re: Kako...

Микеле,
оно у шта сам сигурна ( ако у међувремену нисам заборавила ) је да сам се много лепо забављала у овој нашој изненадној и неочекиваној тространој игри.
Међутим, прави вођа екипе, ако мене питаш би ( без лажне скромности ) морао да буде кукусигамени. Он је завртео чигру, а ти и ја смо само како смо знали и умели хватали конце ( туфнастог шала ) и покушавали да се задржимо на вртешки.
Није испало лоше .
А да је текст суманут, у то нема никакве сумње.

P.S. Живо ме занима шта горенаречени и управоименованиалијошнеизгласаниакламацијом Вођа мисли о свему . Волела бих да се јавне.
mikele9 mikele9 21:23 30.10.2010

Re: Kako...

Није испало лоше .
А да је текст суманут, у то нема никакве сумње.

P.S. Живо ме занима шта горенаречени и управоименованиалијошнеизгласаниакламацијом Вођа мисли о свему . Волела бих да се јавне.

Predložih tebe za vođu ne što si Dama nego ti je poslednji tekst fantastičnorezimirajućisomnabulnognamsočinenija.
Ali evo i ja aklamiram za kukusigameni
Čekamo te o vođo, javi nam se

P.S. Sad videh da si bila stota. Evo ti za nagradu

razmisljam razmisljam 23:20 30.10.2010

Re: Kako...

Где је подрум ( благодарим за награду поводом стотке ), ту су и шалови, са све чворовима, за сваки случај. Можда се опсетимо заради чега су завезани.



Акламација успела.

Него, је л' Вођа уопште нашао пут из оне елипсоидне грађевине коју је помињао?
mikele9 mikele9 23:32 30.10.2010

Re: Kako...

Акламација успела.

Него, је л' Вођа уопште нашао пут из оне елипсоидне грађевине коју је помињао?

Kakav sad put? Zar je u pitanju građevina? I čemu elipsoidnočvorasti šalovi?
Vođa? Da nije Danga? O čemu u paralelopipednom podrumu razmišlja običan srpski vo?
razmisljam razmisljam 00:08 31.10.2010

Re: Kako...

Vođa? Da nije Danga?


Бојим се да не знаш о чему говориш.
Наиме, када је кренуо Први пут с оцем на јутрење, горенаведени је застао крај шумарка да набере Ђурђевак за Мајку храброст, док су на оближњој њиви Цветале тикве. Тако да се на крају осећао као Идиот на адреси Косанчићев венац 7 зато што није знао одговор на питање Ко то тамо пева које му је добацио тип који је претио да ће Убити птицу ругалицу док је у продавници порцелана пажљиво разгледао Стаклену менажерију.
mikele9 mikele9 11:50 31.10.2010

Re: Kako...

Бојим се да не знаш о чему говориш.
Наиме, када је кренуо Први пут с оцем на јутрење, горенаведени је застао крај шумарка да набере Ђурђевак за Мајку храброст, док су на оближњој њиви Цветале тикве. Тако да се на крају осећао као Идиот на адреси Косанчићев венац 7 зато што није знао одговор на питање Ко то тамо пева које му је добацио тип који је претио да ће Убити птицу ругалицу док је у продавници порцелана пажљиво разгледао Стаклену менажерију.

Od svega znam samo to da Ptice umiru pevajući, dok kenguri sumnje konzerve nežno otvaraju. E, izlazeći iz podruma videh i čuh Toširo Mifunea kako svira Bolero, na Čarobnom Bregu uz pratnju Josifa i njegove braće. Svetlost mi oprlji oči pri izlasku iz podruma ali jasno čuh glas koji izgovori: ALEA IACTA EST. Shvatih da se nalazim u sred srede METAMORFOZA. Glavinjajući skoro oslepeo, sudarih se sa Stepskim vukom koji je zdušno dambarao po Dečjem dobošu. Slede nam Seobe, pomislih.
razmisljam razmisljam 15:06 31.10.2010

Re: Kako...

Slede nam Seobe, pomislih.


Добро је док нису Деобе. У противном, однеће нас Лева рука таме док будемо покушавали да се укрцамо на Брод будала који је кренуо на Вашар таштине са Пијанистом који као Мачка на усијаном лименом крови седи забављен Малом ноћном музиком мало нервозан због Одисеје која нам следи.
Изненада ћемо постати свесни да су нам Магареће године појели скакавци и да Ловац у ражи почиње узалудну Потрагу за изгубљеним временом унапред осуђен на Пут у средиште земље Кроз пустињу и прашуму не би ли докучио Продавницу тајни.
mikele9 mikele9 15:43 31.10.2010

Re: Kako...

Добро је док нису Деобе. У противном, однеће нас Лева рука таме док будемо покушавали да се укрцамо на Брод будала који је кренуо на Вашар таштине са Пијанистом који као Мачка на усијаном лименом крови седи забављен Малом ноћном музиком мало нервозан због Одисеје која нам следи.
Изненада ћемо постати свесни да су нам Магареће године појели скакавци и да Ловац у ражи почиње узалудну Потрагу за изгубљеним временом унапред осуђен на Пут у средиште земље Кроз пустињу и прашуму не би ли докучио Продавницу тајни.

Ja Gešnik i Otpadnik nisam shvatio izlazeći iz tame teksta da Daleko je sunce!
Ne brini, Gospoda Glembajevi su nam u pomoć poslali Kiklopa, Rani jadi biće zaboravljeni u potrazi za Zlatnim runom. Brine me malo Besnilo ali poneću za svaki slučaj Knjigu smeha i zaborava. Zombiji prijatelja Melvila ulovili su Mobi Dika, pa bar za hranu ne moramo da brinemo. Uzgred, dokučio sam Prodavnicu tajni, tamo se kriju Tajne Katedrala. Dok god se kreće Fukoovo klatno, mi smo bezbedni u Ime Ruže.
razmisljam razmisljam 16:15 31.10.2010

Re: Kako...

Ипак буди крајње опрезан. Прича се да Људи са четири прста хушкају своје Псе од сламе не би ли нас како сатерали на Архипелаг гулаг. Време смрти дише им за вратом и може бити да нам Чаробњак из Оза неће бити довољан да савладамо Господара прстенова и тиме наставимо Бескрајну причу.
Можда је паметније да седиш у Соби с погледом и сликаш Портрет уметника у младости док Дама с камелијама са Госпођом Бовари плете Петријин венац не би ли спасла Башту која се претвара у пепео.
Ја ћу покушати да заварам Господара мува на Животињској фарми Причама из хиљаду и једне ноћи.
Можда дотле и кукусигамени коначно пронађе Двадесет хиљада миља под морем дуг пут Дивљим Курдистаном.
mikele9 mikele9 17:03 31.10.2010

Re: Kako...

Put u središte zemlje pomoći će nam da stignemo do Podruma Vatikana. Uzdam se takođe u Nevinu Erendiru koja će Alefom dokusuriti Nemušto i završiti Partiju šaha. Inače upravo sedim u Sobi s pogledom na Baštu sljezove boje, Hroničarim Travnikom, prelazeći Most na Žepi. Slikam Devojku s minđušom koja sedi na Razmeđi Azijskih Filozofija. Pomoći će nam Priručnik za letenje u vanrednom Mirelinom prevodu da se iskobeljamo iz Izneverenih Testamenata. Hvala ti na zavaravanju Gospodara muva, možda nam to otvori mogućnost da dobro uradimo Domaće zadatke iz marljivosti.
razmisljam razmisljam 19:17 31.10.2010

Re: Kako...

Управо ми је Десет малих црнаца у повратку са Арарата где су грешком тражили Благо Сијера Мадре у Рудницима цара Соломона јавило да Махабхарата и Рамајана крећу у неузвесну мисију решавања Смрти у Венецији. ( Ту ће им Киклоп свакако бити од помоћи. ) Упутила сам их у потрагу за Благом цара Радована Под Ожљем:) Кажу да је Куга завладала у Замку у коме Ковачи лажног новца имају тајну радионицу.
Ђаво и господ Бог се баве мистеријама Убиства с предомишљајем, док је Смрт на Нилу у фази разрешења.
То нам оставља слободан простор да на миру окончамо Процес против Доријана Греја и помоћу твог Приручника савладамо Страх од летења и Проклету авлију претворимо у Кућу лутака.
fedor18 fedor18 20:19 27.10.2010

Maharadža Mikele ?


Dobro je dok se ne pojavi ružičasti slon(delirium tremens) ili možda ovaj,za kraj party ?
myredneckself myredneckself 20:59 27.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

Dobro je dok se ne pojavi ružičasti slon(delirium tremens)

Ili ne daj bože plavi, ima da te vrati na cugu u momentu
mikele9 mikele9 21:41 27.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

Maharadža Mikele ?

Dobro je dok se ne pojavi ružičasti slon(delirium tremens) ili možda ovaj,za kraj party ?

Nemaj brige Fedore, ni kad sam pio nisam ga doživeo, pio sam dok sam uživao u piću. Kad je to nestalo, prekinuo sam...pre skoro 15 godina.
P.S. Iako mnogo volim slonove, meni bi se javila neka ružičasta lepotica
mikele9 mikele9 21:45 27.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

Ili ne daj bože plavi, ima da te vrati na cugu u momentu

Puj, puj, puj...daleko bilo! Mada one devojke ako idu u paketu s plavim slonom...ne znam?
fedor18 fedor18 21:48 27.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

mikele9
Ili ne daj bože plavi, ima da te vrati na cugu u momentu

Puj, puj, puj...daleko bilo! Mada one devojke ako idu u paketu s plavim slonom...ne znam?

Inspirativan taj sajam knjiga,
asocijacija i mašta...
mnogo načitanih ,članica biblioteke kanda ?
mikele9 mikele9 21:52 27.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

Inspirativan taj sajam knjiga,
asocijacije i mašta...
mnogo načitanih ,članica biblioteke kanda ?

Jok more, književnice i kniževnik zvani pesnik
razmisljam razmisljam 19:36 28.10.2010

Re: Maharadža Mikele ?

ružičasti slonovi



fedor18 fedor18 23:08 27.10.2010

ja, a ne ti

počeo sam očigledno zaboravljati,
a ni sećanje me ne služe kao pre,
samo praznine,čuđenje,umor
i glavobolje...
ali srećan sam,
dok koračam,
na putu,
za alchajmerovu mirnu luku...
mikele9 mikele9 23:12 27.10.2010

Re: ja, a ne ti

Daleko si ti Fedore od Gos'n Alchajmera čim si napisao ja, a ne ti
fedor18 fedor18 10:03 28.10.2010

Re: ja, a ne ti

mikele9
Daleko si ti Fedore od Gos'n Alchajmera čim si napisao ja, a ne ti

ja je apostrofiran,jer se uvek može preći na laganu filozofiju-koja može komunicirati i sa zaboravom,tipa zaboravio sam šta to znači biti ja,gde sam to ja,zaboravih kuda to odlutah ja,gde je moje ja i sl.

Primer za zaborav,vezan uz konzumerizan,nesebično potpomognut naravno ljudskim okom,šarenim lažama i neodoljivim reklamama,koji dovodi do propasti...



p.s. može se i ceo život putovati,a ne stići u luku,mada je ona tu na dohvat ruke,
onog trenutka kada citiranjem preuzmete obaveze iz ja,a ne ti naslova, vi postajate zapravo to ja...

milisav68 milisav68 15:46 29.10.2010

Re: ja, a ne ti

fedor18
počeo sam očigledno zaboravljati,
a ni sećanje me ne služe kao pre,
samo praznine,čuđenje,umor
i glavobolje...
ali srećan sam,
dok koračam,
na putu,
za alchajmerovu mirnu luku...

-Sine, a ko beše taj Alchajmer?
-To je bako, onaj deda, što ti krije stvari po kući.
fedor18 fedor18 15:51 29.10.2010

Re: ja, a ne ti

milisav68
fedor18
počeo sam očigledno zaboravljati,
a ni sećanje me ne služe kao pre,
samo praznine,čuđenje,umor
i glavobolje...
ali srećan sam,
dok koračam,
na putu,
za alchajmerovu mirnu luku...

-Sine, a ko beše taj Alchajmer?
-To je bako, onaj deda, što ti krije stvari po kući.

Ne samo stvari,nego i ljude,epohe i događaje
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:47 28.10.2010

Zaboravljanje reči

Čitam (x-ti put) Bunjuelov "Poslednji uzdah". Negde na početku piše o amneziji i kako je zajebano izražavati se u metaforama umesto upotrebe reči. Ja s vremena na vreme dolazim u situaciju da ne mogu da se setim reči na maternjem jeziku. Najsvežiji primer: u razgovoru sa tobom nisam mogao da se setim reči "šmirgla" i samo i jedino mi je na pamet padala turska reč, te sam morao da ti opisujem šmirglu "papir sa peskom..."

Često mi se dešava da mi se prilepe reči iz nekog jezika (obično se radi o mađarskom i turskom) i da ne mogu da ih se setim na maternjem (srpskom). Najčešće se radi o rečima koje svojim zvukom, da tako kažem, bolje ilustruju pojam. Šmirgla (uzgred, nemačka reč) se na turskom kaže "zimpara".
mikele9 mikele9 08:22 28.10.2010

Re: Zaboravljanje reči

Čitam (x-ti put) Bunjuelov "Poslednji uzdah". Negde na početku piše o amneziji i kako je zajebano izražavati se u metaforama umesto upotrebe reči. Ja s vremena na vreme dolazim u situaciju da ne mogu da se setim reči na maternjem jeziku. Najsvežiji primer: u razgovoru sa tobom nisam mogao da se setim reči "šmirgla" i samo i jedino mi je na pamet padala turska reč, te sam morao da ti opisujem šmirglu "papir sa peskom..."

Odmah sam ukapirao i rekao ti smirgla a sinoc sam se salio kako mi u prvi mah padose na pamet Sahara, Kalahari, pustinja Tar...sa sve pescanim dinama
Često mi se dešava da mi se prilepe reči iz nekog jezika (obično se radi o mađarskom i turskom) i da ne mogu da ih se setim na maternjem (srpskom). Najčešće se radi o rečima koje svojim zvukom, da tako kažem, bolje ilustruju pojam. Šmirgla (uzgred, nemačka reč) se na turskom kaže "zimpara".

U pravu si i u bliskim nam jezicima postoje reci koje i zvukom a i sazetoscu bolje i konciznije objasnjavaju pojam za koji bi ti na maternjem jeziku bila potrebna recenica.
ivana23 ivana23 09:57 28.10.2010

Re: Zaboravljanje reči

mikele9 mikele9 18:47 28.10.2010

Re: Zaboravljanje reči

the_raven the_raven 12:54 28.10.2010

:)

Mene sigurno jos nije zakacio Alchajmer, prosto rano je, nemam jos ni cetvrt veka.
I imam isto toliko rupa u memoriji, a mozda i vise. I jako cesto mi se desava kao i Bojanu, da ne mogu da se setim reci na srpskom, ali zato kao iz topa ispalim recimo, engleski.
Meni je ustvari najvise stradala kratkorocna memorija. Desava mi se da recimo, zapisem broj telefona i ime (posto sve zapisujem) i par minuta kasnije blenem kao tele u papiric pokusavajuci da se setim sta sam ja htela sa tim, ili sta je ta osoba htela od mene.
Dokazano je da osobama sa prebukiranim rasporedima koje su stalno u zurbi, ili osobama koje cesto rade prekovremeno itd, strada kratkorocna memorija.
A posto se 80% nas ubraja u gore navedenu grupu pripazite se.
mikele9 mikele9 18:43 28.10.2010

Re: :)

Dokazano je da osobama sa prebukiranim rasporedima koje su stalno u zurbi, ili osobama koje cesto rade prekovremeno itd, strada kratkorocna memorija.
A posto se 80% nas ubraja u gore navedenu grupu pripazite se.

Hvala mladi prijatelju, u pravu si skoro 100%, ja sam stalno u spidu, ne znam gde mi je glava, zapisujem da nešto ne zaboravim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana