Filozofija

Sokrat vs Kardelj

mikele9 RSS / 30.10.2010. u 00:20

 sokrates.jpg     ek101f.jpg

Ni pod razno nisam sklon ekshumaciji, a još manje post-patološkom čeprkanju, te ovo što ću napisati  nemojte nikako svrstavati u navedene kategorije.

U…ne sećam se više kom razredu gimnazije imali smo između srpskofrancuskolatinskoistorijskogeografskofizičkomatematičkohemijskih predmeta i predmet Filozofija i Politička ekonomija! Naterajte sebe da zamislite spojku između Talesa Miletskog, Heraklita Mračnog, Aristotela, Sokrata, Platona, Hegela, Ničea i Edvarda Kardelja? Čim ovo napisah, o’ma asocijacija: Vraćam se ja iz škole, treći razred osnovne, u kući upaljen nov, na kredit kupljen radio Tesla, hit Elektronske industrije iz Niša, tada zvane RR-Niš. Iz njegovog nejakog zvučnika čuje se unjkav plačni glas. Pitam majku: Ko to plače i nariče? Keva mi Radmila, stavlja prst na usta, 1956 je godina: Ćuti, to govori Drug Kardelj!

Daklem, u predmetu Filozofija i Politička ekonomija, malo je bilo otaca Bauka koji kruži Evropom,  drugova Markesa i Borkesa (u užoj familiji zvanog od milošte Engels). Tovariš Lenjin je pominjan tek onako uzgred. Najveći deo pokrivao je svršeni pohađalac  učiteljske škole Eduard Kardelj. Renesansni tip čoveka, nije bilo oblasti u koju se nije petljao, pardon razumevao i razrađivao je u sitna crevca. A Socijalizam mu je bio uža specijalnost. Da, i radnici i njihovo pravo da samoupravljaju, noćima je okapavao, ne bi li to sproveo u praksu.

Đavo, koji nikada ne spava, dosađujući se, kopajući kažiprstom po nosu, iz čiste zajebancije šanu na uvo mom profesoru dotičnog predmeta, da mi, tj meni, uvali da napišem rad na temu: Doprinos razradi i inovacije u oblasti Socijalizma, Druga Kardelja!  Čak mi dade knjigu, zelene korice i fotografija naočarastog liliputa Kardelja ali se naslova ne bih mogao setiti pa da me na kolac nabijaju: Ovo će ti pomoći  da bolje sagledaš materiju. Odmah da kažem, ni tu knjigu niti bilo šta drugo što je napisao inovator i razrađivač teorije i primenjivač u praksi, filozof-učitelj, tovariš Kardelj, nisam pročitao. Averzija začeta u ranoj mi mladosti zvanoj detinjstvo, šta drugo. Nikakva politička svest, prekognitivno disidentstvo, ne bre, nisam mogao očima da ga vidim a kamo li da ga čujem ili nedajbože čitam. Ponesem ti ja knjigu sa obvezatnom sveskom svaštarom, posle časova, na Moraču, na Pločice, našu plažu do koje smo samo nas nekoliko drugara u nedostatku divokoza i muflona, mogli da se nizpentramo. Tu je i ostala, tj knjiga. Zavukao sam je u šupljinu u kojoj smo sakrivali Sarajevsku Drinu i šibice. Drinu smo popušili, donosili nove paklice a knjiga je čamila duboko gurnuta u dno šupljine sve dok nije potpuno zaboravljena. Postoji verovatnoća da se njeni ostaci i danas tamo nalaze.

Prođe izvestan broj dana i Profesor dičnog predmeta me opomenu da se spremim da sledećeg časa, tj za sedam dana, pred odelenjem pročitam svoj rad. Ustanem skrušenog izraza na licu i kažem mu da sam knjigu izgubio ili mi je neko uzeo, nigde ne mogu da je pronađem! Stade graja, klepet i lomljava, Profa zapenio: Kako si mogao da se ponašaš tako neodgovorno, nije u pitanju bilo kakva knjiga, uzeo sam je iz školske biblioteke da ti pomogne u radu, ja zaista ne znam šta će od tebe na kraju ispasti...knjigu ćeš morati da platiš, obavestiću tvoje roditelje..bruka i sramota! A jesi li bar napisao rad? Nisam, kažem pognute glave, bez knjige nisam znao o čemu da pišem. Sedi, evo ti jedan za polugodište i da si mi miran k’o bubica, neču da te čujem! 

Kažem ja majci mi Radmili da ću uz njenu finansijsku pomoć morati školskoj biblioteci da nadoknadim izgubljenu knjigu, ne upuštajući se u detalje niti joj dozvoljavajući po meni nepotrebno zapitkivanje u cilju saznavanja šta se s knjigom dogodilo. Pregurah  nekako drugo polugođe i na kraju godine iz predmeta Filozofija i Politička ekonomija, dobih: Zaključiću ti slabu trojku i to samo zato što si dobro savladao Poreklo porodice druga Engelsa. Da se ne bih nervirao i možda promenio mišljenje i ocenu, neću pominjati sramni gubitak knjige...u prvom polugođu.

U sledećem razredu Filozofiju nam je predavao V.Č. o kome sam već pisao kao o čoveku koji je ostao nezaborav za mene a onda nam je za profesora, kada su V.Č. premestili u Foču, došao J. B. Tek je bio položio državni ispit, mlad ali već dobrano ćelav, izrazito maljav, zdepast, pre je ličio na kavgadžiju iz neke drumske mehane, nego na profesora. I sad se, ovako mator pitam: Kako je jedan takav bilmez, gluperda bez premca, uspeo da na Beogradskom Filozofskom fakultetu diplomira čistu Filozofiju? Jebi ga, i u onoj i u svim sledećim državama, buzdovani su uspevali i uspevaju da urade sve i svašta. A š’a se ja pa čudim, nije leteći ćilim u pitanju.

Predstavi se J. B. nama, ližući prst isprevrta listove Dnevnika, ne bil’ stekao uvid u naše ocene i prozva nas uz obavezno ustajanje da bi povezao lik i delo. Garo, moj klupni drugar još iz osnovne škole, šapnu mi: Sjebaćemo mi ovu budalu da se sve puši! Ispostavi se: Lakše reći nego učiniti ili prvo skoči, pritom pazeći da ne polomiš ili uganeš nogu a onda kaži ‘op! Sledećeg časa, J. B. Iz plastične, na rajsferšlus, tašne, izvadi svesku masnu od dugotrajnog rabljenja, prevrnu koricu, i reče nam: Zapišujte od riječi do riječi ovo što ću vi diktirat. Povadismo mi svaštare, plajvaze u ruke i piši. Sveska J. B. je bila sve što je za četiri godine studiranja uspeo da pohvata i zapiše, pohađajući redovno predavanja. Kompletna filozofska misao od pećinskih mislilaca do Hajdegera, Sartra, Bergsona...sve je to stalo u famoznu svesku. Elem, poče J. B. da nam diktira, često ponavljajući rečenicu da bi bio siguran da smo sve zapisali. Da vas ne mučim neizvesnostima bilo koje vrste, reći ću vam da je iz sveske tekla Filozofija u najsažetijem mogućem obliku. Protoni su ogromni u odnosu na, recimo, jednorečenični prikaz života i dela Ksantipinog muža! A rečnik!? Sokrat je povazdan šjedio na trg kojeg su stari grci zvali agora i šnjega širio svoju filozofiju. Poslijed je ispio kukutu, to vi je otrov i umro. Ili: Platon je šjedio uz skut Sokratu i bilježio sve što bi ovaj izreka. Kasnije se stime proslavio. Već me je zaboleo stomak iako je od tada proteklo više od 50 godina!

Rešimo Garo i ja da ga prejebemo i već na početku skinemo s vrata. Prikupimo enciklopedije, svamogućainemoguća filozofska dela, spremimo se kao da ćemo da branimo doktorsku disertaciju. Dođe i čas Filozofije. J. B. sede za katedru, pogleda nas urokljivo ispod gustih vranih obrva i reče: ‘oćete li da ve ja prozivam ili ima neko da se javi sam da odgovara? Eto nama šanse, pogledamo se Garo i ja. Ustanemo i: Evo mi se javljamo da odgovaramo. Lijepo mladići, ‘ajde da čujemo što ti znaš o...kaže meni. Krenem ja da vezem, da su me kojim slučajem čuli, bez uobičajene procedure bih bio primljen u Jugoslavensku Akademiju Znanosti i Umjetnosti za redovnog člana. Tek što završih drugu rečenicu, začuh glas J. B.: Što je ovo, o čemu ti pričaš, lupetaš ovođe a nijesi ni pogleda ono što sam vi diktira...Šjedi tu da te ja ne šjednem i evo ti jedinica za bezobrazluk! Mene si naša da...’ajde ustani ti drugi. Kukavni Garo, sav u znoju,  poče da vrda, ja bih ako može da odgovaram sljedeći čas, htio bih da bolje utvrdim gradivo...Utvrdiću ti ga ja, besno seobrecnu J. B., evo i tebe jedinica ka’ vrata.

 Jebi ga, mudraci ispadoše budale! Da smo mu izbiflali onih njegovih nekoliko masnosveskastih rečenica, mirna Bačka, dobili bismo petice ili najmanje četvorke a ovako nas je unavidio za sva vremena. Potraja to bogami, sve dok me profesor srpskog jezika M. Đ. prelistavajući Dnevnik, iznenađeno ne upita: Mikele, ti imaš jedinicu iz Filozofije? Kako, zašto...? Po prirodi nisam cinkara, samo odmahnuh rukom, kao desilo se. Ko zna šta je J. B-u. sve o meni napričao M. Đ., a pored toga što me je cenio i poštovao, bio je i Sekretar Partijske organizacije u gimnaziji, tek sledećeg filozofskog časa, J. B. je prvo dugo nešto kao zapisivao u Dnevnik, listao stranice i na kraju podigavši glavu, obraza crvenih kao krv, prozborio: Živ čoek ima pravo na grešku. Napravio je pauzu, nikome od nas nije bilo jasno o čemu se radi, Garu i meni je bilo svejedno imali smo kečeve ali ostale je uhvatila prpa. Ustani, produžio je posle pauze gledajući me u oči. Ustao sam, sad već i ja zbalnut i krišom pogledom okružio odelenje. Svi su me gledali širom otvorenih očiju. Viđi, nastavio je J. B., ja sam tek doša da vi budnem profesor i ne mogu od prve znat ko je kakav. Prema tebe sam pogriješio, razmišlja sam kasnije i mogu ti reć da nijesi zaslužio jedinicu no ti zamjeram što si pokušava da budneš pametniji od mene...kad je to i đe bilo da đak budne pametniji od profesora...’ajde reči mi. I ne sačekavši moj odgovor, koji uzgred, nisam u tom trenutku ni imao, šta sam mogao uopšte da mu kažem, J. B. nažvrlja nešto u Dnevnik i s olakšanjem reče: Eto i to smo ispravili, upisa sam ti trojku a ti ćeš se potrudit da opravdaš moje povjerenje. Šjedi!

Ipak sam malo čeprkao, a? Kako da odolim Psihopatologiji?



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 01:52 30.10.2010

Gde me nadje????

Filozofija!
Jedini predmet u toku mog skolovanja iz kog sam hronicno imala keca.

Eee, al' za to je postojao razlog.

Moj profesor filozofije, Brka, imao je sledeci sistem.
Ko hoce dobru ocenu - mora da klima glavom i da uci napamet.
Ko hoce da diskutuje i raspravlja (citaj, stvarno nauci filozofiju), taj na pocetku godine popije keca kog vuce do kraja godine.

Onda Brka na kraju godine da, kao preko volje, trojku, pa potom ubedi razrednu da to digne na cetvorku, a na kraju sam na razrednom vecu inicira da se doticna ocena popravi na peticu... Naravno, ako ju je doticni ucenik zasluzio svojim zalaganjem tokom godine.

Tako je, u mom odeljenju, ispadalo da je filozofiju ucilo samo nas cetvoro. Ostali su bili zaduzeni da klimaju glavama i vicu "Da, profesore, tako je profesore..."

EDIT:
A sto se druga Kardelja tice, njega moj profesor, valjda zbog Golog otoka na kom je proveo odredjeno vreme, nekako bas i nije previse forsirao. Vise je voleo Hegela i Nichea...
Jukie Jukie 02:14 30.10.2010

Re: Gde me nadje????

mlekac
Filozofija!Jedini predmet u toku mog skolovanja iz kog sam hronicno imala keca.Eee, al' za to je postojao razlog.Moj profesor filozofije, Brka, imao je sledeci sistem.Ko hoce dobru ocenu - mora da klima glavom i da uci napamet.Ko hoce da diskutuje i raspravlja (citaj, stvarno nauci filozofiju), taj na pocetku godine popije keca kog vuce do kraja godine.Onda Brka na kraju godine da, kao preko volje, trojku, pa potom ubedi razrednu da to digne na cetvorku, a na kraju sam na razrednom vecu inicira da se doticna ocena popravi na peticu... Naravno, ako ju je doticni ucenik zasluzio svojim zalaganjem tokom godine.Tako je, u mom odeljenju, ispadalo da je filozofiju ucilo samo nas cetvoro. Ostali su bili zaduzeni da klimaju glavama i vicu "Da, profesore, tako je profesore..."

Imali smo i mi filozofiju... ako naučiš neke nebulozne podele napamet, dobiješ dva. Ako kreneš da lupetaš šta bilo, a koncept su ti po pola strane koje si zapisao na času, onda odgovaraš za veću ocenu od dva.
Naravno da je ovo drugo bilo lakše nego ono prvo. doh.
Problem je bio u tome što u tih pola strane nije bilo materije da išta ispričaš tj. da sebi napraviš mapu uma za tu lekciju jer ipak je petica petica, vredi da malo sedneš pa spremaš. Tada nije bilo interneta pa da shvatiš šta je Platon hteo da kaže, a što u enciklopediji piše esencijalni materijalizam ili štagod, to možeš mačku o rep da okačiš što se tiče razumevanja.
Sete se iz našeg odeljenja da uzmu dnevnik pa da sami sebi upisuju ocene. Oni skromniji upišu četvorke a manje skromni petice.
Nas nekoliko jadnih poštenih odgovaramo i dobijemo četvorke pa se posle javimo za petice.
Ništa on nije primećivao da se većina ljudi ne javlja nikad da odgovara. Nije čak ni zapisivao ko mu je na času pa recimo sedi nas 15 od 40 i nikom ništa.
Nas sad jede u stomaku što mi imamo 4 a ostali imaju 5.
Jao kad je primetio da petice u dnevniku ne izgledaju onako kako ih on piše. Na kraju je opet petica bilo 6-7 u odeljenju (tj. mi koji smo popravili četvorke i par njih kojima se tresla ruka pa je ličilo na njegovu peticu )
mikele9 mikele9 13:46 30.10.2010

Re: Gde me nadje????

Ko hoce da diskutuje i raspravlja (citaj, stvarno nauci filozofiju), taj na pocetku godine popije keca kog vuce do kraja godine.

Toga draga Mlekac ima i danas. Ko god ima svoje mišljenje, stav, i spreman je da o tome argumentovano diskutuje, o'ma bode oči, treba ga srezati, urnisati
mikele9 mikele9 13:49 30.10.2010

Re: Gde me nadje????

Imali smo i mi filozofiju... ako naučiš neke nebulozne podele napamet, dobiješ dva. Ako kreneš da lupetaš šta bilo, a koncept su ti po pola strane koje si zapisao na času, onda odgovaraš za veću ocenu od dva.

Naježim se kad se setim. Ali, imao sam profesore iz tz stare garde (predratne) koji su bili više naučnici nego profesori.
gorran2 gorran2 02:46 30.10.2010

Hehe, dobra stara vremena

Kad reče filozofija.

Ako se ne varam, bila je jedne godine sociologija, pa jedne logika, pa u četvrtom razredu filozofija. Živo sam zapamtio taj doživljaj, moj prvi susret sa istom:

bio sam duboko zgranut da nešto toliko duboko i radikalno besmisleno, toliko skandalozno uvredljivo i vapijuće apsurdno, uopšte može postojati.

Na kraj pameti mi nije bila opcija da ja sad kao uzmem pa štajaznam čitam, ili pamtim: te, ovaj rekao sve je voda, te jedan drugi rekao sve je vatra, pa došao treći i rekao sve je jedno. Pa odmah zatim dotrčao jedan što je otkrio da Ahil ne može da stigne kornjaču.

To mi je bilo, štajaznam - nekako se kosilo sa nekim mojim intuitivnim i neartikulisanim osećajem vlastitog intelektualnog integriteta. Jednostavno, ta opcija, da neko mene prozove, a ja onda izgovaram te uvredljive besmislice - ni pod razno nije dolazila u obzir.

Branio sam se ćutanjem

I naravno, imao sam čuvenog "keca ko vrata" na polugođu. Što nije bilo nešto neobično za mene. Naprotiv. Imao sam i iz sociologije, i iz logike. Pa mi onda, pošto sam imao pet iz matematike, fizike, hemije, srpskog i engleskog, na kraju poklone po trojku.

Kad malo bolje razmislim, imao sam asa i iz tzv "opštetehničkog". Ali to je druga priča. Tu bi dobre devojčice kupile onaj hamer pa nešto kao na njemu crtale, ono, kao, tlocrt-nacrt-i-bokocrt , a ko neće, taj je mogao nastavniku - starom momku - da opere auto (tristaća), i pošteno zaradi čevorku. Ja se nekako nisam našao ni u jednoj od tih opcija, pa sam vukao asa cele godine. Čak je taj lik bio dosta uporan, i navodno su ga ovi drugi morali dugo ubeđivati da mi pokloni trojku.

I tako sam ja sebi odredio sudbinu. Doduše, nisam studirao tehniku, nego - naravno - filozofiju.
gorran2 gorran2 02:50 30.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

A druga Bevca se nešto ne sećam iz gimnazije. Doduše, nisam ja, da kažemo, na primer, otvorio knjigu. Ili došao na čas. To ne. Tako da je sasvim mogućno da se i on našao tom veselom društvu, u plejadi svih tih "filozofa" što su nešto "reknuli".

Za tu vrstu palamuđenja, ono, kao, osnovna-organizacija-udruženog-rada, samoupravna-interesna-zajednica, vlast radničke klase, eksproprijacija eksproprijatora, diktatura proletarijata, itsl, postojala je specijalizovana institucija - tzv "politička škola". Tu kao nešto odslušaš, i onda te prime u Partiju.

Što isto znam samo iz teorije, jer pored dotične institucije nisam nikad ni prošao.
mikele9 mikele9 13:54 30.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

bio sam duboko zgranut da nešto toliko duboko i radikalno besmisleno, toliko skandalozno uvredljivo i vapijuće apsurdno, uopšte može postojati.

Ja sam još uvek ne zgranut nego razgranut
te, ovaj rekao sve je voda, te jedan drugi rekao sve je vatra, pa došao treći i rekao sve je jedno. Pa odmah zatim dotrčao jedan što je otkrio da Ahil ne može da stigne kornjaču.

Vatra, voda, vazduh, sve je to jedno a Ahila odavno nema a kornjače kolo vode
mikele9 mikele9 13:59 30.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

A druga Bevca se nešto ne sećam iz gimnazije. Doduše, nisam ja, da kažemo, na primer, otvorio knjigu. Ili došao na čas. To ne. Tako da je sasvim mogućno da se i on našao tom veselom društvu, u plejadi svih tih "filozofa" što su nešto "reknuli".

Ni sad ne znam da li je to, mislim drug Bevc, bilo po nastavnom planu i programu ili je bilo plod lične ljubavi i privrženosti mog profesora. Kako god, skoro da mi je zagorčao život
bocvena bocvena 09:29 31.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

A ja sve obrnuto od Gorana:) Meni su svi ti društveni predmeti izgledali potpuno logični, zanimljivi i suštinski, a matiš, fizika i ostala boranija potpuno izlišno, mučiteljski i srednjevekovno...

Moja profanka filozofije je bila genije iz Kenije, ujedno završila i dramaturgiju, već na ivici senilnosti, obožavala sam je. Ništa iz filozofije naučili nismo, ali je svaki čas bio putovanje negde...naknadno sam učila sama, a to negde me zauvek izmenilo. Mislim da profesor i ne može ništa bolje da uradi za djaka.

Mikele, jako su me dojmila ova predavanja tvog profesura, smejem se i dalje!
mikele9 mikele9 11:59 31.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

naknadno sam učila sama, a to negde me zauvek izmenilo. Mislim da profesor i ne može ništa bolje da uradi za djaka.

Mikele, jako su me dojmila ova predavanja tvog profesura, smejem se i dalje!

Ma najviše smo sami naučili, retki su bili oni profesori koji su imali snage i volje da te makar potaknu na raznišljanje.
Meni onda nije bilo ni najmanje do smeha ali sada sa distance, opušteno, mogu da se nasmejem iako mi nikad neće biti jasno kako neki topuzi uspevaju da diplomiraju fakultete pa još čistu Filosofiju
gorran2 gorran2 12:03 31.10.2010

Re: Hehe, dobra stara vremena

kako neki topuzi uspevaju da diplomiraju fakultete pa još čistu Filosofiju


To ti je dosta jednostavno. Jedina je misterija šta će im to, i otkud im volja. Naime, pošto ti ta diploma ne daje neku vrednost na tržištu rada ni neke potencijalne pare na ruke, potrebno je samo da se pojaviš dovoljan broj puta da vide da te se neće drukčije otresti
fedor18 fedor18 08:53 30.10.2010

uh,

svet skraćenica asocira me da su tebi sve sami gorostasi dela i misli predavali u školi...
Iza profesora filozofije J.B. verovatno se krio Josip Broz,a iza inicijala profesora srpskog j. -M.Đ. biće da je bio Milovan Đilas,lično.
Nije ni čudo,da si imao takav koloritni,razvojni put...
mikele9 mikele9 14:05 30.10.2010

Re: uh,

svet skraćenica asocira me da su tebi sve sami gorostasi dela i misli predavali u školi...
Iza profesora filozofije J.B. verovatno se krio Josip Broz,a iza inicijala profesora srpskog j. -M.Đ. biće da je bio Milovan Đilas,lično.
Nije ni čudo,da si imao takav koloritni,razvojni put...

Kada sam pisao tekst i imena profesora stavljao pod inicijale i meni je palo u oči ono što i tebi. Kamo sreće da mi je profesor bio Josip Broz! Ne znam u Istoriji većeg mahera i mangupa koji je uspevao da uspešno lavira između svetskih i domaćih Scila i Haribdi i proživi život samo tako
fedor18 fedor18 15:15 30.10.2010

Re: uh,

mikele9
Kamo sreće da mi je profesor bio Josip Broz! Ne znam u Istoriji većeg mahera i mangupa koji je uspevao da uspešno lavira između svetskih i domaćih Scila i Haribdi i proživi život samo tako

Trebali ste onda u mašinbravare,pa bi možda pravi J.B. i došao kao glavni majstor da vam održi koji čas praxe.
Posle bi mogli,sa punim pravom izraditi i izložiti vaše konceptualno delo,pod nazivom: Autoportret umetnika za strugom.
Burgija,zupčanici,zaštitne naočare- sasvim dovoljno praktične filosofije,koliko treba.
mikele9 mikele9 15:21 30.10.2010

Re: uh,

Trebali ste onda u mašinbravare,pa bi možda pravi J.B. i došao kao glavni majstor da vam održi koji čas praxe.

J.B.T. je bio mašinbravar taman koliko sam ja glavom i bradom Hamurabi
myredneckself myredneckself 15:51 30.10.2010

Re: uh,

Trebali ste onda u mašinbravare,pa bi možda pravi J.B. i došao kao glavni majstor da vam održi koji čas praxe.





fedor18 fedor18 16:51 30.10.2010

Re: uh,

mikele9
Trebali ste onda u mašinbravare,pa bi možda pravi J.B. i došao kao glavni majstor da vam održi koji čas praxe.

J.B.T. je bio mašinbravar taman koliko sam ja glavom i bradom Hamurabi

J.B. za strugom (čak i rekreativno) ili J.B. kao zakonopisac nije ništa čudno,ni neobično.
Ali, Hamurabi za strugom,kakav bi to nadrealizam bio
Ako ponestane tema- žena (žene) kao inspiracija (a neće ),eto predloga za odlazak u svet nadrealizma...
mikele9 mikele9 17:51 30.10.2010

Re: uh,

myredneckself

Isuse kaki bravar!
mikele9 mikele9 18:00 30.10.2010

Re: uh,

Ali, Hamurabi za strugom,kakav bi to nadrealizam bio
Ako ponestane tema- žena (žene) kao inspiracija (a neće ),eto predloga za odlazak u svet nadrealizma...

Priznajem vrlo imaginativno i zbilja nadrealistički ali kao što si sam rekao, meni inspiracija neće ponestati.
kukusigameni kukusigameni 18:02 30.10.2010

Re: uh,

Gde si Hamurabi?
mikele9 mikele9 18:19 30.10.2010

Re: uh,

Gde si Hamurabi?

Vozdra Asurbanipale, đe si ti, što činiš?
kukusigameni kukusigameni 18:38 30.10.2010

Re: uh,

Ja sam u Kotor. Tu sam sa ostalim Asurima (Asur-ovaj i Asur-onaj). Pijemo Krunu pa te pominjemo.
A dje si mi ti? Nijesi nesto vidjen ni tu, a ni odje.
mikele9 mikele9 20:16 30.10.2010

Re: uh,

Ja sam u Kotor. Tu sam sa ostalim Asurima (Asur-ovaj i Asur-onaj). Pijemo Krunu pa te pominjemo.
A dje si mi ti? Nijesi nesto vidjen ni tu, a ni odje.

Pozdravi mi Kotor, sve Asure i pogledaj te nađi Fića Mugošu i njega mi pozdravi.
Fala vi što me pominjete uz Krunu, živi bili
A ja sam ti čas ođe, čas tamo a uskoro ću bit i onamo
gorran2 gorran2 12:00 31.10.2010

Re: uh,

Iznenada ti je ovaj blog postao sasvim dobar, moraću detaljno da ga izučim
A mogao bih i zveknuti par... preporuka

gorran2 gorran2 12:06 31.10.2010

Re: uh,



Au, kakva šteta što je umro, a meni se provalila ograda na stepeništu...
mikele9 mikele9 13:25 31.10.2010

Re: uh,

Iznenada ti je ovaj blog postao sasvim dobar, moraću detaljno da ga izučim
A mogao bih i zveknuti par... preporuka

Da bih ti pomogao u izučavanju, evo ti još nekoliko naučnih jedinica:


fedor18 fedor18 16:18 31.10.2010

Re: uh,

gorran2


Au, kakva šteta što je umro, a meni se provalila ograda na stepeništu...

Ništa mi ne govori,toliko toga je još trebao da mi sredi oko kapije.Odradio je samo šiljate delove i onda nestao u nekim od štrajkova...
miloradkakmar miloradkakmar 09:43 30.10.2010

Mi

smo profesoru filozofije išli da pomažemo oko vikendice na Tekijama. Ne zbog ocene , već zbog vina. Ocena i nije mogla nešto time da se poboljša, al' smo zato pili vina koliko god smo mogli.
Kasnije, posle desetak godina, profesora sam sretao u vrtiću , i on i ja smo dolazil po ćerkice. Jednom mi je rekao Eto, Milorade, kako nas je filozofija zbližila.
mikele9 mikele9 14:07 30.10.2010

Re: Mi

smo profesoru filozofije išli da pomažemo oko vikendice na Tekijama. Ne zbog ocene , već zbog vina. Ocena i nije mogla nešto time da se poboljša, al' smo zato pili vina koliko god smo mogli.
Kasnije, posle desetak godina, profesora sam sretao u vrtiću , i on i ja smo dolazil po ćerkice. Jednom mi je rekao Eto, Milorade, kako nas je filozofija zbližila.

Prijatelju, mogu samo da ti kažem: IN VINO PHILOSOPHIA.
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:45 30.10.2010

Re: Mi

Mi smo profesoru filozofije išli da pomažemo oko vikendice na Tekijama. Ne zbog ocene , već zbog vina.

A ni konjak mu nije bio loš. Svega nas dvoje (barem u mojoj generaciji) se usudilo da izabere grupu predmeta za maturu u kojoj je bila filozofija (pičalo se da je Muja* u stanju da obori na maturskom ispitu).

Elem, baš nekako pred izvlačenje pitanja Muja bude pozvan hitno na telefon. U komisiji su bile dve profesorice, druge ne mogu da se setim, prva je bila muzičarka Bufa. Elem, da nam "pomognu" rekoše nam da virnemo u cedulje izaberemo povoljne i zapamtimo njihov položaj na katedri. Posle par minuta vraća se Muja, pogleda cedulje, pogleda njih, pogleda nas i promeša ih...

Nema veze, položili smo.


* Nadimak nije imao nikakve veze sa imenom ili poreklom profa.
mikele9 mikele9 20:55 30.10.2010

Re: Mi

A ni konjak mu nije bio loš. Svega nas dvoje (barem u mojoj generaciji) se usudilo da izabere grupu predmeta za maturu u kojoj je bila filozofija (pičalo se da je Muja* u stanju da obori na maturskom ispitu).

Kolku se jas razbiram u toa, i Milorad i ti ste preko vina i konjaka postali Filosofi
miloradkakmar miloradkakmar 01:03 31.10.2010

Re: Mi

Bojan Budimac
A ni konjak mu nije bio loš. Svega nas dvoje (barem u mojoj generaciji) se usudilo da izabere grupu predmeta za maturu u kojoj je bila filozofija (pičalo se da je Muja* u stanju da obori na maturskom ispitu).

Muja je legenda u plavom radničkom mantilu i bobi štapićima u džepu.
Ja se ne sećam da je u mojoj generaciji neko uzeo filozofiju na maturi.
Pričalo se da je znao da menja ocenu na samom maturskom ispitu. Tako da niko nije bio siguran. Vi ste dobro prošli.


miloradkakmar miloradkakmar 01:04 31.10.2010

Re: Mi

mikele9
A ni konjak mu nije bio loš. Svega nas dvoje (barem u mojoj generaciji) se usudilo da izabere grupu predmeta za maturu u kojoj je bila filozofija (pičalo se da je Muja* u stanju da obori na maturskom ispitu).

Kolku se jas razbiram u toa, i Milorad i ti ste preko vina i konjaka postali Filosofi

Tokovi filozofije.
mikele9 mikele9 12:01 31.10.2010

Re: Mi

Tokovi filozofije.

Izgleda da vam je baš teklo
nsarski nsarski 15:23 30.10.2010

Kardelj vs filozofija

Najzaumnija stvar u celoj toj prici o srednjoskolskoj filozofiji iz tih dana je da su profesori uglavnom bili neki polupismeni trogloditi i da su u njihovim glavama Kardelj i Aristorel, Kardelj i Hegel, Kardelj i drugi najveci filozofi civilizacije, bili otprilike u istoj ravni po znacaju. I takvu su filozofiju i predavali, ako se to moze nazvati predavanjem.

Ja sam imao srece sa filozofijom. I sociologiju i psihologiju i filozofiju mi je predavala profesorka koja je pricala po svom solidnom znanju, i to dobro. Nisu joj mogli nista (bila je slepa). Zbog nje sam zavoleo ove predmete. Mozda je "zavoleo" suvise jak izraz. Bili su mi interesantni ti predmeti koje je ona predavala. A ti si ga, Mikele, bas nadrljao. Biblijski.
mikele9 mikele9 15:54 30.10.2010

Re: Kardelj vs filozofija

A ti si ga, Mikele, bas nadrljao. Biblijski.

Ovaj moj je bio izuzetak, topuz jednoperac. Već sam pisao o V.Č profesoru koji mi je kako rekoh ostao nezaborav. Ali i taj jedan izuzetak mi je pomogao da shvatim da završiti fakultet, ne znači ama baš ništa ako u sebi nemaš ono nešto.
myredneckself myredneckself 17:11 30.10.2010

Re: Kardelj vs filozofija

kakva vremena!
uvali da napišem rad na temu: Doprinos razradi i inovacije u oblasti Socijalizma, Druga Kardelja!


Ćuti mikele, dobro da se nije lirski razmah'o, i dao ti temu tipa "Tita volim više nego sebe", ili tako nešto
mikele9 mikele9 18:07 30.10.2010

Re: Kardelj vs filozofija

Ćuti mikele, dobro da se nije lirski razmah'o, i dao ti temu tipa "Tita volim više nego sebe", ili tako nešto

Pisao sam već nešto na tu temu Dušo. Grdno sam na maturskom pismenom iz Srpskog jezika, razočarao pomenutog profesora M.Đ kada sam umesto takve i sličnih tema odabrao poslednju tz slobodnu temu i raspisao se na sedam, osam strana o Dubrovniku, ljubavi, ptičicama, cveću i ruzmarinu. Njegov komentar je bio: Od tebe to nijesam očekivao
gorran2 gorran2 16:58 30.10.2010

Filozofija narodu

Na stranu mudri pok. drug Edvard - ova naša zajednička ispovest-prisećanje na kauču, otškrinula je pogled na jedno - meni zanimljivo pitanjce.

Sad kad razmislim, i uzmem u obzir razna iskustva, sklon sam da zaključim da ima nešto suštinski pogrešno u zamisli popularnog dajdžest prikazivanja filozofije. I prikazivanje nauke u popularnom obliku krije svoje opasnosti, ali to ipak ne mora biti promašaj - dok je pokušavanje nečeg takvog sa filozofijom, u suštini i neminovno pogrešno.
Takva ideja je izgleda u sukobu sa suštinom svog predmeta. Taj samouništavajući poduhvat može imati samo dva ishoda:
- ili neko prosto zaključi da postoji neka uvrnuta intelektualna masturbacija koja se zove filozofija, i zaobiđe je u širokom luku,
- ili sedne pa nabuba te "prikaze", i stvarno "nauči" nešto. Samo što to što "zna" nije filozofija.
myredneckself myredneckself 17:27 30.10.2010

Re: Filozofija narodu

I prikazivanje nauke u popularnom obliku krije svoje opasnosti,

gorrane2, to da mi ne diraš!

Kako bih ja shvatila razne wormhole, singularitete, paralelne svemire, i šta bi bilo kad bih upala u crnu rupu, što ovako matora čitam i slušam s ljubavlju i znatiželjom s kojom sam nekad slušala i čitala bajke?
mikele9 mikele9 18:11 30.10.2010

Re: Filozofija narodu

Takva ideja je izgleda u sukobu sa suštinom svog predmeta. Taj samouništavajući poduhvat može imati samo dva ishoda:
- ili neko prosto zaključi da postoji neka uvrnuta intelektualna masturbacija koja se zove filozofija, i zaobiđe je u širokom luku,
- ili sedne pa nabuba te "prikaze", i stvarno "nauči" nešto. Samo što to što "zna" nije filozofija.

Ima i treći, tj ishod:
- ili se istinski zainteresuje i posvećeno pristupi izučavanju filozofije...a to već spada u resor SF-a
mikele9 mikele9 18:16 30.10.2010

Re: Filozofija narodu

gorrane2, to da mi ne diraš!

Kako bih ja shvatila razne wormhole, singularitete, paralelne svemire, i šta bi bilo kad bih upala u crnu rupu, što ovako matora čitam i slušam s ljubavlju i znatiželjom s kojom sam nekad slušala i čitala bajke?

Pre nego ti se javi gorran2, želim da ti kažem, samo ti nastavi da sa zadovoljstvom singularitetuješ i crnorupuješ i ne daj da te niko u tome ometa
myredneckself myredneckself 19:24 30.10.2010

Re: Filozofija narodu

mikele9
gorrane2, to da mi ne diraš!

Kako bih ja shvatila razne wormhole, singularitete, paralelne svemire, i šta bi bilo kad bih upala u crnu rupu, što ovako matora čitam i slušam s ljubavlju i znatiželjom s kojom sam nekad slušala i čitala bajke?

Pre nego ti se javi gorran2, želim da ti kažem, samo ti nastavi da sa zadovoljstvom singularitetuješ i crnorupuješ i ne daj da te niko u tome ometa

kakva vrsta portmanteaux, bajkovitih reči, mik
mikele9 mikele9 20:21 30.10.2010

Re: Filozofija narodu

kakva vrsta portmanteaux, bajkovitih reči, mik

Sve za tebe draga moja Dušo
mlekac mlekac 20:37 30.10.2010

Nego Mikele

Htedoh jos juce da te pitam - sto bre opali TOLIKU sliku druga Kardelja?
Trgnem se svaki put kad ucitam stranu!
Onaj Sokrat je prava velicina. Daj smanji malo glavonju!
mikele9 mikele9 20:51 30.10.2010

Re: Nego Mikele

Htedoh jos juce da te pitam - sto bre opali TOLIKU sliku druga Kardelja?
Trgnem se svaki put kad ucitam stranu!
Onaj Sokrat je prava velicina. Daj smanji malo glavonju!

Mlekac moja, ič se ne razbiram u toa. Pisao sam moderaciji da mi pomognu ali nema odgovora. Ako znaš kako se to radi, kaži bratu pa da ispravljam stvar
mlekac mlekac 04:48 31.10.2010

Re: Nego Mikele

mikele9
Htedoh jos juce da te pitam - sto bre opali TOLIKU sliku druga Kardelja?
Trgnem se svaki put kad ucitam stranu!
Onaj Sokrat je prava velicina. Daj smanji malo glavonju!

Mlekac moja, ič se ne razbiram u toa. Pisao sam moderaciji da mi pomognu ali nema odgovora. Ako znaš kako se to radi, kaži bratu pa da ispravljam stvar

Kliknes na slicku i na ono drvce
Iskoci ti meni na kom, izmedju ostalog, pisu dimenzije slike
(otprilike ovako
width: 458
hight: 650)
Lepo svaki od ta dva broja podelis sa dva pa ukucas nove vrednosti.
(229
325)
I onda ono dugme za kraj, kao kad postavljas sliku.
Slika ispadne duplo manja.

Samo ne zaboravi da smanjis OBE cifre, da ne bi dobio nesto sto ce liciti na krivo ogledalo...

EDIT:
Proverila sam tvoja trenutna slika je stvarno 458x650
fedor18 fedor18 09:23 31.10.2010

Re: Nego Mikele

mlekac
Htedoh jos juce da te pitam - sto bre opali TOLIKU sliku druga Kardelja?
Trgnem se svaki put kad ucitam stranu!
Onaj Sokrat je prava velicina. Daj smanji malo glavonju!


Mikele je stavio toliku sliku Kardelja, podsvesno ili čak i svesno odajući počast gorostasu koji je na ovaj ili onaj način obeležio njegov mentalni i psihički razvoj u mladim danima...
Lumen je volumen...
mikele9 mikele9 12:04 31.10.2010

Re: Nego Mikele

Samo ne zaboravi da smanjis OBE cifre, da ne bi dobio nesto sto ce liciti na krivo ogledalo...

EDIT:
Proverila sam tvoja trenutna slika je stvarno 458x650

Draga Moderatorka mi je to već sredila ali hvala ti Mlekac iako nemam pojma o čemu pričaš
mikele9 mikele9 12:09 31.10.2010

Re: Nego Mikele

Mikele je stavio toliku sliku Kardelja, podsvesno ili čak i svesno odajući počast gorostasu koji je na ovaj ili onaj način obeležio njegov mentalni i psihički razvoj u mladim danima...
Lumen je volumen...

S indignacijom odbijam insinuaciju
gorran2 gorran2 12:11 31.10.2010

Size does matter in philosophy

Vidiš, lepo si demonstrirao da je filozofija samo još jedna verzija prastare muške igre ko je / čiji je veći.
I, bogami, na kraju drug Kardelj za dlaku ušio Sokrata. Ili je to samo zbog frizure?
mikele9 mikele9 12:16 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Vidiš, lepo si demonstrirao da je filozofija samo još jedna verzija prastare muške igre ko je / čiji je veći.

Pravi odgovor bismo mogli dobiti jedino od Ksantipe i drugarice Pepce ali na žalost, to više nije moguće
gorran2 gorran2 12:30 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Pravi odgovor bismo mogli dobiti jedino od Ksantipe

Teško. Pre od njegovog štićenika, mladog Alkibijada.
gorran2 gorran2 12:52 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Pravi odgovor bismo mogli dobiti jedino od Ksantipe i drugarice Pepce ali na žalost, to više nije moguće

Ali možda zna Moderatorka? Mislim, ono, 458 / 560, i tsl?
mikele9 mikele9 13:28 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Teško. Pre od njegovog štićenika, mladog Alkibijada.

A zato je Alki morao da se dokazuje na bojnom polju
mikele9 mikele9 13:30 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Ali možda zna Moderatorka? Mislim, ono, 458 / 560, i tsl?

Alkibijad može, mogu i drugarice Ksantipa i Pepca ali mi ne diraj moderatorku
gorran2 gorran2 13:43 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Alkibijad može, mogu i drugarice Ksantipa i Pepca ali mi ne diraj moderatorku

Ao, prijatelju, ne moraš odmah da skačeš uoči . Ima puno raznih riba u tom plavom moru, ako smo ljudi, lako ćemo se dogovoriti...
mikele9 mikele9 13:56 31.10.2010

Re: Size does matter in philosophy

Ao, prijatelju, ne moraš odmah da skačeš uoči . Ima puno raznih riba u tom plavom moru, ako smo ljudi, lako ćemo se dogovoriti...

Ja ti dadoh materijal za naučnu analizu a ti...o ribama u plavom moru. Inače, ako dogovor kuću gradi 'ajde da se dogovorimo
fedor18 fedor18 16:14 31.10.2010

Re: Nego Mikele

mikele9
Mikele je stavio toliku sliku Kardelja, podsvesno ili čak i svesno odajući počast gorostasu koji je na ovaj ili onaj način obeležio njegov mentalni i psihički razvoj u mladim danima...
Lumen je volumen...

S indignacijom odbijam insinuaciju

Slažem se,
oštar demarsh,
na nivou prekida diplomatskih odnosa
ali šta će jednoga dana reći nesvesno i podsvesno ?
mikele9 mikele9 17:10 31.10.2010

Re: Nego Mikele

Slažem se,
oštar demarsh,
na nivou prekida diplomatskih odnosa
ali šta će jednoga dana reći nesvesno i podsvesno ?

Nikakvih prekida odnosa pa ni diplomatskih, neće biti...bar s moje strane.
Uvek otvoren i spreman za komunikaciju.
Nesvesno i podsvesno (i tvoje i moje) će reći šta imaju kad za to dođe vreme...možda uskoro
fedor18 fedor18 17:30 31.10.2010

Re: Nego Mikele

mikele9
Slažem se,
oštar demarsh,
na nivou prekida diplomatskih odnosa
ali šta će jednoga dana reći nesvesno i podsvesno ?

Nikakvih prekida odnosa pa ni diplomatskih, neće biti...bar s moje strane.
Uvek otvoren i spreman za komunikaciju.
Nesvesno i podsvesno (i tvoje i moje) će reći šta imaju kad za to dođe vreme...možda uskoro

Umalo da nisam povukao -ambasadora na konsultacije- s tvog bloga
Mogao sam svesti odnose na nivo -otpravnika poslova- koji bi činovnički i rutinski samo lupao preporuke
Nesvesno-podsvesno,šta ćeš,ne možeš da se okreneš,usta da otvoriš,jagodice da naoštriš a da nešto ne asocira,tumači,prepozna,ponovo otkrije- iz malog mozga ili možda velike nesvesti
mikele9 mikele9 18:35 31.10.2010

Re: Nego Mikele

Umalo da nisam povukao -ambasadora na konsultacije- s tvog bloga
Mogao sam svesti odnose na nivo -otpravnika poslova- koji bi činovnički i rutinski samo lupao preporuke

Ne verujem ti
Ti ne bi dozvolio da neko umesto tebe...
Pozdrav iz moždanog mi laguma
fedor18 fedor18 19:28 31.10.2010

Re: Nego Mikele

mikele9
Umalo da nisam povukao -ambasadora na konsultacije- s tvog bloga
Mogao sam svesti odnose na nivo -otpravnika poslova- koji bi činovnički i rutinski samo lupao preporuke

Ne verujem ti
Ti ne bi dozvolio da neko umesto tebe...
Pozdrav iz moždanog mi laguma

sve to obavlja isti čovek (ili kako god) podvojenih-potrojenih nivoa svesti,različitih stupnjeva odgovornosti,radnih zadataka i uloga u društvu...
fedor18 fedor18 08:46 31.10.2010

Mogao si

i da se poigraš fotografijama...
Kardelja iz profila s peterocifrenim brojem u dnu slike,a Sokrata s Lenjinovom bradicom i zulufima k'o Elvis P.,kako ispija na eks jal' vino,jal' kukutu,a u pozadini sunce,cvetovi,ljubav i Dubrovnik
mikele9 mikele9 12:07 31.10.2010

Re: Mogao si

i da se poigraš fotografijama...
Kardelja iz profila s peterocifrenim brojem u dnu slike,a Sokrata s Lenjinovom bradicom i zulufima k'o Elvis P.,kako ispija na eks jal' vino,jal' kukutu,a u pozadini sunce,cvetovi,ljubav i Dubrovnik

Ti si baš sklon nadrealizmu, javio mi se Dali s onoga svijeta, kaže voleo bi da te upozna, naravno kad dođe vreme, nemoj da žuriš
fedor18 fedor18 15:37 31.10.2010

Re: Mogao si

mikele9
i da se poigraš fotografijama...
Kardelja iz profila s peterocifrenim brojem u dnu slike,a Sokrata s Lenjinovom bradicom i zulufima k'o Elvis P.,kako ispija na eks jal' vino,jal' kukutu,a u pozadini sunce,cvetovi,ljubav i Dubrovnik

Ti si baš sklon nadrealizmu, javio mi se Dali s onoga svijeta, kaže voleo bi da te upozna, naravno kad dođe vreme, nemoj da žuriš

Neka sve ide svojim tokom.
Odavno (uglavnom kroz iskustvo)sam uvideo da u realnom zivotu nemam šta da trazim.
Vise objektivne,a manje subjektivne okolnosti,od te neke 1991.pa do danas.
A i mnogo ranije,recimo,svaki moj rad na zadanu temu u skoli bio je ocenjen jedinicom,uz komentar profesora da su to gluposti, kriva tumacenja i sl.
Kad je na redu bila neka slobodna tema,profesor ( ne samo jedan) se pitao-Odakle si to prepisao ?
Shvatiš kakav je svet i odšetaš u pravcu nadrealizma i apsurda (možda i ludila,ko zna ),koji i ne mora da bude komercijalan i predstavljen urbi et orbi...
A,na tom terenu si odgovoran samo sopstvenoj mašti...

mikele9 mikele9 15:50 31.10.2010

Re: Mogao si

Shvatiš kakav je svet i odšetaš u pravcu nadrealizma i apsurda (možda i ludila,ko zna ),koji i ne mora da bude komercijalan i predstavljen urbi et orbi...
A,na tom terenu si odgovoran samo sopstvenoj mašti...

Apsurd, apsurd, to je ono pravo, ne nadrealizam Može i osobno ludilo, za kaj pa ne?
arianna arianna 19:23 31.10.2010

carski

svratih samo da mahnem

filozofija, kardelj,psihopatologija, zene kao inspiracija, beg u nadrealizam,
moždani lagumi....




od mene preporuka i pozdrav





mikele9 mikele9 20:19 31.10.2010

Re: carski

svratih samo da mahnem

filozofija, kardelj,psihopatologija, zene kao inspiracija, beg u nadrealizam,
moždani lagumi....




od mene preporuka i pozdrav

Hvala Arianna, gde nađe smajlija mahača?
Uvek dobrodošla pa makar u prolazu
fedor18 fedor18 19:43 31.10.2010

Kardelj

pobedio za prsa (ćubicu),
predlažem da u svetlu revizije,zamenite ogledala duše...
Sokratu stavite Edvardove naočare,a Eduardu izdubite očne duplje...
Tako ćemo dobiti,pravilan pogled na svet.
arianna arianna 19:50 31.10.2010

Re: Kardelj

fedor18
pobedio za prsa (ćubicu),
predlažem da u svetlu revizije,zamenite ogledala duše...
Sokratu stavite Edvardove naočare,a Eduardu izdubite očne duplje...
Tako ćemo dobiti,pravilan pogled na svet.



za nas sa kasnije kupljenim ulaznicama, zašto se vrši revizija i čega?



edit:
link za smajlija
mikele9 mikele9 20:22 31.10.2010

Re: Kardelj

za nas sa kasnije kupljenim ulaznicama, zašto se vrši revizija i čega?

Sa moje strane nema revizije, izgleda da Fedor iz svog svesnog, nesvesnog i posvesnog podzemlja, ima potrebu za revizijom, revizijama
fedor18 fedor18 21:10 31.10.2010

Re: Kardelj

mikele9
za nas sa kasnije kupljenim ulaznicama, zašto se vrši revizija i čega?

Sa moje strane nema revizije, izgleda da Fedor iz svog svesnog, nesvesnog i posvesnog podzemlja, ima potrebu za revizijom, revizijama

Siguran sam da je Sokrat imao dioptriju i da bi mu Eduardove naočare,marke Ghetaldus sasvim dobro pristajale.
Dočim utvaram da E.Kardelj (kako mi se inače zvala srednja škola tako da ne znam da li trag ostavlja pojedinac,objekat ili institucija),može i bez pepeljara koje mu zbog izdubljenih očnih duplji-nisu više ni potrebne-pa će konačno progledati unutrašnjim očima...

Smisao revizije je da relativizuje.

Tako ćemo dobiti,pravilan pogled na svet = parola sovjetskog tipa koja osim gromoglasnosti i ubeđenosti u ispravnost,mobilizuje preko potrebne mase
fedor18 fedor18 08:16 01.11.2010

Pošto

je jutro pametnije od večeri,ako smem dodati,jednoga dana,nakon velikih promena na planeti Zemlji (recimo In the Year 2525...) arheolozi će utvrditi da je delo E.Kardelja koje je nađeno u praistorijskom deblu,zapravo i starije od Sokratovog,jer ga je tu ostavio Hamurabi s Morače.Ako je Prajs ustvrdio da su ostaci Troje kod Gabele,zašto onda neko drugi ne bi dokazao da su ostaci civilizicije Hamurabijevog vremena, baš tu u blizini Morače...
mikele9 mikele9 09:36 01.11.2010

Re: Pošto

je jutro pametnije od večeri,ako smem dodati,jednoga dana,nakon velikih promena na planeti Zemlji (recimo In the Year 2525...) arheolozi će utvrditi da je delo E.Kardelja koje je nađeno u praistorijskom deblu,zapravo i starije od Sokratovog,jer ga je tu ostavio Hamurabi s Morače.Ako je Prajs ustvrdio da su ostaci Troje kod Gabele,zašto onda neko drugi ne bi dokazao da su ostaci civilizicije Hamurabijevog vremena, baš tu u blizini Morače...

Godine 2525, ono malo preostalih ljudi, izlazeci iz Morackih pecina u potrazi za hranom u vidu sparusenih bobica, ribe nece biti jer nece biti ni Morace, zavlaceci svoje deformisane ruke u svaku supljinu, pronaci ce gomilicu zguzvanog, bezoblicnog papira, probace da ga sazvacu ali ce ga brzo s gadjenjem ispljunuti
fedor18 fedor18 10:08 01.11.2010

Re: Pošto

mikele9
je jutro pametnije od večeri,ako smem dodati,jednoga dana,nakon velikih promena na planeti Zemlji (recimo In the Year 2525...) arheolozi će utvrditi da je delo E.Kardelja koje je nađeno u praistorijskom deblu,zapravo i starije od Sokratovog,jer ga je tu ostavio Hamurabi s Morače.Ako je Prajs ustvrdio da su ostaci Troje kod Gabele,zašto onda neko drugi ne bi dokazao da su ostaci civilizicije Hamurabijevog vremena, baš tu u blizini Morače...

Godine 2525, ono malo preostalih ljudi, izlazeci iz Morackih pecina u potrazi za hranom u vidu sparusenih bobica, ribe nece biti jer nece biti ni Morace, zavlaceci svoje deformisane ruke u svaku supljinu, pronaci ce gomilicu zguzvanog, bezoblicnog papira, probace da ga sazvacu ali ce ga brzo s gadjenjem ispljunuti

Inače,generalni apsurd,koji u stvari počiva na činjenicama,je da sam zaista išao u srednju školu koja je nosila ime E.K,a da je čovek koji mi je predavao filozofiju i logiku imao nadimak Sokrat.Verovatno je to bio neki cinizam zbornice.Sokrat se inače nije mnogo mešao u svojoj posao,podelio bi referate,on glasa nije puštao,a učenici su laprdali od jutra do sutra.U četvrtom razredu,smo pili vino u poslednjoj klupi,a kolega D. bi iskakao kroz prozor (prizemlje) po novu rundu,kad bi ponestalo pogonskog goriva,jer je taj ponedeljak 2 časa filozofije + 2 časa logike kod Sokrata bio logično ubistven.
Priče o Sokratu se ne bih ni setio,da drugim povodom nisam sreo drugog profu,sada direktora,koji je pomalo podsmešljivo asocirao za tog (inače pokojnog kolegu),a kako su tog profesora ono zvali,je'l Sokrat ?,uz lagani kez...
I sad vidiš kako tvoja priča o Kardelju i Sokratu,mogu izazvati lične asocijacije i tumačenja kod mene
fedor18 fedor18 10:47 01.11.2010

Re: Pošto

mikele9

Godine 2525, ono malo preostalih ljudi, izlazeci iz Morackih pecina u potrazi za hranom u vidu sparusenih bobica, ribe nece biti jer nece biti ni Morace, zavlaceci svoje deformisane ruke u svaku supljinu, pronaci ce gomilicu zguzvanog, bezoblicnog papira, probace da ga sazvacu ali ce ga brzo s gadjenjem ispljunuti

Neverovatan optimizam.
Vera u progres.
U potpisu,
Lui,posle Mikela9 potop,Petrovic
fedor18 fedor18 10:56 01.11.2010

Re: Pošto


Mada ni ovo Mikele IX ne zvuči loše

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana