Satira

Lepa Brena lepo gori

dali76 RSS / 02.11.2010. u 00:44

Ja mislim da bi, u svetlu najnovijeg sukoba izmedju druge i pete Srbije, za sveukupno stanje drustva trebalo optuziti narodnu pevacicu i nekadasnju prvu zvezdu bivse nam zemlje, a bogami i sire, Fahretu Jahic Zivojinovic, poznatiju kao Lepa Brena.

Mislim, ta njena pesma “Mile voli disko”,  toliko omiljena medju ex bracom bila je, slozicete se, prvi signal turbo folka. Muzike koja je, kako neki zakljucuju, bila prava paravojna formacija rezimu Slobodana Milosevica.

Ovog puta iz cisto prakticnih razloga zanemaricemo ulogu Bijelog dugmeta u nasilnom sirenju i promovisanju ruralnog roka koji je potpomogao procvatu zlog turbo folka. Mislim, u svetlu stavova da kolektivne krivice jelte nema, a bend je sam po sebi kolektiv, prakticnije je naci jednog izvornog & dezurnog krivca.

Dakle, Brenin Mile, njegova harmonika, kolo sumadijsko i diskoteka, il’ tacnije receno zbir svega navedenog je, da budemo korektni, jedan od onih glavnih krivaca propadanja nasih, pre svega, gradjanskih vrednosti.

Price kako je JNA bila treca svetska vojna sila, da smo mi bili nacija sa najlepsim devojkama na svetu i najpametnijim momcima koji znaju sve od drugih bolje, i ta prica kako smo izgradili visoko svesno gradjansko drustvo koje je samo slusalo rock and roll su inace suva istina koja je samo ljubomornim  komsijama iz staljinisticko- komunistickog bloka isla na zivce.

Onda su dosle devedesete nesretne.

Slobodan Milosevic, shvativsi koliko je bilo problema oko promovisanja jedne Lepe Brene u jednom gradjanskom drustvu je odlucio, naravno u dogovoru sa crkvom i SAN-u ( i vrapcima poznat trojac) da ucini sve da Srbi sirom ex Yu, a bogami i sire, zavole turbo folk.

Nije bilo lako. Drustvo u kojem je takva muzika omrazena a vrednosti zapadnog roka duboko usadjene  u iskonsku kulturu, nije imalo sluha za turbo folk kojeg je pragmaticni Milosevic, i sam stranac, odlucio iskoristiti kako bi Srbima zamazo oci dok on bezbrizno krade, ubija i pljacka iza paravana novog srpskog  spasitelja.

Kako natjerati drustvo nenaviklo na takav jedan melos da slusaju turbofolk?

Ipak, na zalost svih nas a srecu Milosevica, sve nade nisu bile izgubljene. Ljudi su nekako, iako silom, ipak uspeli da zavole Lepu Brenu. Pesma “Mile voli disko” bila je to tajno oruzje novog srpskog vozda.

Sve sto je trebalo da ucini bila je regrutacija novih turbo folk “vojnika” . Tako su mobilisani redom: Dzej, Ceca, Jeca, Sneki, Veki, Mile, Pile, Cile and ostali vise il’ manje poznati turbo folkeri.

Znamo danas svi do cega nas je to dovelo. Do drasticnog srozavanja drustvenih vrednosti, za koje neki tamo neuki optuzuju nekakvu ekonomiju. Mislim, znamo.. sve su to gluposti.

Danas, deset godina u demokratiji jos uvek se ne mozemo oporaviti od totalne propasti drustvenih vrednosti kojima je surovao Milosevic uz pomoc svoje pete muzicko paravojne kolone izdajnicki ubacene medj visoko svesno gradjansko drustvo cija je drzava nekad bila treca svetska vojna sila, cije su devojke  najlepse na svetu a mi ostali, ljubi nas majka, najpametniji i znamo sve bolje od drugih.

Tokom skoro vise od decenije vladavine Milosevica, Srbi a bogami i drugi narodi & narodnosti, iako teskom mukom, iskreno su zavoleli prvo ZAM, ondak bogami i Grand Paradu. Suska se da je upravo zbog svoje uloge u svemu, Lepa Brena postala vecinski akcionar pomenute velike parade.

Tako da umesto sto optuzujemo danas  Jecu, a sutra mozda Cecu, Pileta, Mileta, Sneki, Veki i naravno Dzej, predlazem da na sud izadje glavni krivac svih ovih nesreca, tj. glavom i bradom, a bogami i nogama dugim, Lepa Brena.

Dakako, sve ove prezivele turbo folkere ne smemo abolirati, jos manje im dopustiti njihovu drskost da  sad oni vode tamo neke kampanje tolerancije da nas vrate gde smo, dobro znamo, svi skupa pripadali prije njihovog nasilnog dolaska na estradnu scenu.

Neka nam vrate pare za karte za koncerte na koje smo sistematski terani.



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dali76 dali76 00:47 02.11.2010

Nije vazno odakle sam

sve dok znades kuda putujem.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:06 02.11.2010

Promašena tema

Tako da umesto sto optuzujemo danas Jecu, a sutra mozda Cecu, Pileta, Mileta, Sneki, Veki i naravno Dzej, predlazem da na sud izadje glavni krivac svih ovih nesreca, tj. glavom i bradom, a bogami i nogama dugim, Lepa Brena.


Sve gledaš tako uskogrudo. Srbi su turbo-folk pokrali od Bugara, Turaka i naravno Grka.
gaston92 gaston92 02:44 02.11.2010

Re: Promašena tema

Sve gledaš tako uskogrudo. Srbi su turbo-folk pokrali od Bugara, Turaka i naravno Grka.


Ali su zato do neprepoznavanja doveli sustinu prevare
dali76 dali76 05:20 02.11.2010

Re: Promašena tema

Zar I ti sine Brute mislim Predraze?
Ovih dana vodio sam preko nekoliko komentara koliko je stetno optuzivati turbo folk kao krivca.
Nije nama niko nametnuo turbo folk niti pink, on je samo nasao pogodno tlo u pogodnom trenutku to je sve.
Niti je nama kriva Lepa Brena niti bijelo Dugme niti smo pre devedesete mi bili nacija sa vecinskom populacijom koja je imala duboko ukorejen rok pa je Milosevic to nama nasilno nametnuo.
Priznajem moju uskogrudnost na svoj, pre svega satirican , spisak dezurnih and izvornih krivaca ne stavih Bugare , Grke I Turke.
Bogami skeptican sam I naspram nasem jakom visokosvesnom gradjanskom drustvu , sto je I bio primarni cilj ove moje, ocigledno neuspesne satire.
dali76 dali76 07:11 02.11.2010

Re: Promašena tema

gaston da li je ustvari prevara da je nama turbo folk nametnut?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 07:12 02.11.2010

Re: Promašena tema

Bogami skeptican sam I naspram nasem jakom visokosvesnom gradjanskom drustvu , sto je I bio primarni cilj ove moje, ocigledno neuspesne satire.


Nije neuspešna... Ja samo ubacujem tezu da sve to stiglo sa Zapada. Ups, mislim sa Istoka
gaston92 gaston92 10:20 02.11.2010

Re: Promašena tema

Naravno da je prevara. Mislim, tesko zabu u vodu naterati . A ovo gore je samo bila shala i stih iz



Kod nas prevara nikada nije bila dovedene do neprepoznavanja, naprotiv uvek je bila bahato/provocirajuce/bezobrazno ocigledna.

Elem, meni se jako dopao tvoj tekst (pogotovo deo o Bijelom Dugmetu i kolektivnoj krivici - slatko sam se nasmejao) :)).
miloradkakmar miloradkakmar 01:19 02.11.2010

Naj...

...da smo mi bili nacija sa najlepsim devojkama na svetu i najpametnijim momcima koji znaju sve od drugih bolje, i ta prica kako smo izgradili visoko svesno gradjansko drustvo koje je samo slusalo rock and roll...

Koliko se sećam , sve je ovo tačno.Niko nije pokušavao ni da demantuje.
Ako se dobro sećam , '80-ih najviše LP-ija prodavala je Lepa Brena i temerinski sastav "3+2".
dali76 dali76 05:24 02.11.2010

Re: Naj...

moj prijatelju to sto niko nije pokusavao ni da demantuje ne znaci da je bilo tako.
Naravno za nase devojke subjektivnost nam se mora oprostiti, ali za to da smo navek pametniji te da smo imali trecu vojnu silu, ili gradjansko drustvo koje je samo slusalo rok?
Suvise je , po meni brzo poklkelo to gradjansko drustvo, isuvise da bih ga iz ove perspektive smatrao jakim.
miloradkakmar miloradkakmar 09:09 02.11.2010

Re: Naj...

Mislio sam , uglavnom , na najlepeše devojke na svetu i slušanje rock and roll-a.
U kakvom se društvu sve to odvija , u ono vreme , i nisam baš razmišljao.
milisav68 milisav68 13:00 02.11.2010

Re: Naj...

miloradkakmar
Ako se dobro sećam , '80-ih najviše LP-ija prodavala je Lepa Brena i temerinski sastav "3+2".

Brena je bila najviše eksponirana kroz medije, a što se tiče tiraža tu je i podzemlje pravilo haos.
Na primer Južni vetar, gde je recimo Hanka Paldum
Godine 1980. album "Cežnja" obara mnoge diskografske rekorde i prodaje se u preko 600.000 primeraka. Sam Milić Vukašinović je rekao da je za samo dve godine profuckao oko 6 miliona maraka koje je zaradio od Hankinih pesama..
Inače najprodavanija singlica na prostoru bivše SFRJ za sva vremena je Hasim Kucuk Hoki - Nazdravite Drugovi, koja je izdata 1978. godine i prodata u preko 4 miliona primeraka.
Naravno da je i Brena bila pri vrhu zajedno sa recimo Ilić Miroslavom, koji prodaje preko milion primeraka albuma "Pozdravi je, pozdravi", i koji snimaju duet "Jedan dan života", koji je takođe bio veliki hit, i prodat u velikom tiražu.
Bregović je mogao samo da sanja o takvim tiražima.
Najtiražnija R`N`R ploča, je Riblja Čorba "Mrtva priroda" sa 450 000 primeraka.

Ovo je samo na prvu loptu, ima toga još....

Posle nas kao iznenadio turbo-folk.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 13:57 02.11.2010

Re: Naj...

Najtiražnija R`N`R ploča, je Riblja Čorba "Mrtva priroda" sa 450 000 primeraka.


nisam pratio tuđe tiraže ali tiraž od 450 000 je za lepu brenu bio smesan. ali buhvalno. sitnije cile sitnije je prodat u 2 miliona primeraka. bato bato isto u milion i nešto.

ne znam sad kakve tiraze je imao Čola ali verujem da je jedini on mogao da ima takve tiraze u to vreme.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:09 02.11.2010

Re: Naj...

ne znam sad kakve tiraze je imao Čola ali verujem da je jedini on mogao da ima takve tiraze u to vreme

U to vreme ili kada je pevao tuniske narodne pesme koje je "komponovao" najveći aranžer u novijoj istoriji muzike?
milisav68 milisav68 23:37 02.11.2010

Re: Naj...

nova_slika_srbije

nisam pratio tuđe tiraže ali tiraž od 450 000 je za lepu brenu bio smesan. ali buhvalno. sitnije cile sitnije je prodat u 2 miliona primeraka. bato bato isto u milion i nešto.

Ti to onako odokativno.
maksi singl sa pesmom Sitnije, Cile te 1984. godine prodat je u 800.000 primeraka. Naredni album Bato, Bato obara sve rekorde tiražom od milion i sto hiljada primeraka.

"U trenutku kada se Brena pojavila, poklopilo se nekoliko stvari koje su pomogle da ona postane toliko popularna", kaže za "Vreme" Milena Dragićević-Šešić, teoretičarka kulture i medija: "Nastajali su oslobođeni mediji koji su sada smeli da puštaju i tu vrstu muzike, ogromno tržište SFRJ sa svojim kapitalom... Imate i gastarbajtere koji su već stekli nekakav kapital i imaju potrebu za muzikom koja će vizuelno odgovarati onome što nude nemački komercijalni kanali, u isto vreme sadržavati i ono što ih asocira na zavičaj. Konačno, bila je potrebna ogromna doza humora koji je Brena posedovala. Ona je imala različite elemente: bila je devojčica, zavodnica, naivka – zadovoljavala je sve nivoe publike."

Vreme
gorran2 gorran2 01:27 02.11.2010

*

*
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 01:43 02.11.2010

ne vidim vezu

između lepe brene, turbo folka koji po definiciji ne odgovara breninim pesmama i slobodana miloševića. brenina karijera je uveliko bila gotova 1990/91 posle kocerta u Sofiji kada je napravila najveći uspeh ikada u našoj muzici. jeste to bila ciganska radost ali ko je ikada skupio 100 000 ljudi ban granica SFRJ. NIKO. i neće nikada. imao je đoka marijanović neke silne ljude po moskvi ali u moskvi se nikada ni nije odrzao koncert ispod 50 000 ljudi. logicno jel.

dalje,

pesmu mile voli disko ja nisam cuo od 1990 (iako sam tada imao 8 godina) pa sve do pojave Grand Show emisije negde 1997/8 ili 9. u zamu je nije pevala jel je bila trudna 2x i nije se previse pojavljivala a i kad bi se pojavila pevala bi nove pesme. sasvim slucajno znam jer se Zam gledao u skoro svakoj kuci. Dakle vec su miloševićeva zlodela do 1997. bila mnogobrojna. poznajem dosta ljudi koji su bili u ratu i niko mi nikada nije pomenuo brenu kao pevaljku koja svojim melodijama i nogama duže moral i srpstvo. to je glupost. moguće je da je vesna zmijanac sa Idem preko zemlje srbije nesto dizala ali ne znam zacno sta. ceca je bila ta koja je pocela da se povezuje sa ovom temom o kojoj pises.

milosevic jeste stvorio turbo folk koji je opijao ljude dok je on radio sta je hteo i o tome se pisalo deceniju unazad ali veza sa lepom brenom ne postoji.
mashha mashha 02:09 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

Hint: obratiti pažnju na tag iznad naslova
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 02:12 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

obratio sam. opet loša veza. tekst nije satira. tj nije pravilno napisan kako se pisu satiricni tekstovi. zato sam i dao komentar. inace ne komentarisem blogove ovde.
mashha mashha 02:32 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

Ipak mislim da je ovaj tag dovoljan da nas uputi u šire tumačenje Dalijevih reči.
razmisljam razmisljam 03:24 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

Mašo,
ne sekiraj se. Ko razume - shvatiće.


bene_geserit bene_geserit 05:23 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

nova_slika_srbije
tekst nije satira. tj nije pravilno napisan kako se pisu satiricni tekstovi. zato sam i dao komentar. inace ne komentarisem blogove ovde.

Eh, da smo te sreće ...
jecullence jecullence 07:55 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

Hm...ispade Dali neshvaceni genije....
Unfuckable Unfuckable 08:17 02.11.2010

Re: ne vidim vezu

pesmu mile voli disko ja nisam cuo od 1990 (iako sam tada imao 8 godina) pa sve do pojave Grand Show emisije negde 1997/8 ili 9. u zamu je nije pevala jel je bila trudna 2x i nije se previse pojavljivala a i kad bi se pojavila pevala bi nove pesme. sasvim slucajno znam jer se Zam gledao u skoro svakoj kuci.

Meni je krajnje simpatično kada primetim da neko tako mlad tako pažljivo prati estradu.


tekst nije satira. tj nije pravilno napisan kako se pisu satiricni tekstovi. zato sam i dao komentar. inace ne komentarisem blogove ovde.

Meni je krajnje simpatično kada neko tako mlad ima kritičan stav prema svemu oko sebe, sa posebnim osvrtom na kvalitet tekstova.

bene_geserit bene_geserit 05:20 02.11.2010

Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Jel' ti stvarno misliš da je to vredno obraćanja paznje a nek moli kontra teksta?
dali76 dali76 05:45 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Ocigledno sam po tom pitanju kriv. Sta cu mislim da je bilo vredno replike.
Fascinira me to nase trazenje krivaca za sve I svasta svuda po coskovima.
Mozemo li krenuti od sebe, maknuti se od onoga kako bi smo mi zeljeli videti sebe?
Meni je ta teorija kako je nama taj turbo folk nasilno nametnut pocetkom tih 1990 ustvari tragikomicna.
Cudno je eto da ljudi, bar neki , misle da ja stvarno optuzujem Lepu Brenu.
Nije im upalo u oko da je moja optuzba sarkasticna koliko I pomenute “istine” da smo bili gradjansko drustvo gde je ogromna vecina slusala rok , drustvo koje je nenaviklo na melose slicne turbo folku ili da smo bili treca vojna sila na svetu ?

gorran2 gorran2 05:58 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Znači, Brenu kara, Tiboru prigovara
Evo ja na primer nisam pojma imao - ne pratim šta dotični "misli". Mladac ima duha, i vešto žonglira rečima, ali avaj. Njegovi stavovi toliko su priprosti da nisu čak ni zanimljivi.
dali76 dali76 06:15 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Auu Gorane kakva rima
Izvuko me blogokolega Predrag ; on se ne slaze ni sa Tiborom nit sa Daliborom . Tako , ako dodje do suda, ja pojma im’o nisam 
Unfuckable Unfuckable 08:22 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

da,da: u Titovoj SFRJ, kao i onoj odmah posle njega apsolutno ničega nije bilo.
A onda su došle Devedesete i sve to porušile.

Jedna preporuka je od mene, pozzz
escherichije_colic escherichije_colic 09:07 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Fascinira me to nase trazenje krivaca za sve I svasta svuda po coskovima.
Mozemo li krenuti od sebe, maknuti se od onoga kako bi smo mi zeljeli videti sebe?


Svi ljudi su po svojoj suštini pohlepne svinje podložne niskim porivima.
Hansel Hansel 09:19 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

Unf
da,da: u Titovoj SFRJ, kao i onoj odmah posle njega apsolutno ničega nije bilo.
A onda su došle Devedesete i sve to porušile.

Jes', sada nije kriva Brena nego Tito!

Sužena ili nikakva mogućnost izbora, to je najbenigniji opis onoga što nam se dešava poslednjih 20 godina, "u svim porama života".

A ko je kriv...
Hansel Hansel 11:31 02.11.2010

Re: Tekst inspirisan Tiborovim budalesanjima

escherichije_colic
Svi ljudi su po svojoj suštini pohlepne svinje podložne niskim porivima.

Da l' si ovo ozbiljno rek'o ili ne, moram da se bunim! Nisu SVI takvi, ni po rođenju ni po "finalnoj izvedbi".
Čak i ako neka socijalnost, nesebičnost i sl. ima poreklo u nekoj vrsti očekivanja benefita za sebe, to je opet drugi kraj svemira od ove definicije koju si dao...
jinks jinks 09:10 02.11.2010

Iako

je blog naslovljen kao satira, čini mi se da ipak generalizujete stvari i da u isti koš stavljate ljude kojima tamo zajedno nije mesto.

Stavljati S. Miloševića i JK, na primer, u isti koš sa LB i Džejem, ...

Nije možda pitanje da li Lepa Brena lepo gori, već da li Lepa Brena lepo peva (a lepo peva). Kao što lepo pevaju i Džej i Sneki, na primer, za razliku od S. Miloševića i JK.

Ako se pod turbo folkom ... i turbo popom, pa i turbo politikom ... podrazumeva nešto što je omogućilo nekome ko ne ume da peva, ili ne ume da napiše pesmu (bukvalno i preneseno) da se njima bavi, onda možda ipak treba praviti razliku između onih koji su umeli da pevaju i onih koji to nisu.
escherichije_colic escherichije_colic 09:17 02.11.2010

hm

Ne znam čemu tolika povika na turbo-folkere? Bilo je teško vreme, valjalo je preživeti. Da je meni neko rekao '93. "znaš, ima mnogo ljudi koji hoće da plate velike pare za fekalije", ja bih im to drage volje prodavao, ne bih se mrdnuo sa noše bar do Dejtona. Zakoni tržišta i opstanka. Da su Jugosloveni stvarno bili intelektualci sa monoklom, RTS bi umesto "folk metra" puštao Pogorelića, Kolundžiju, Jadranku Jovanović isl kao sredstvo mas-hipnoze.
Hansel Hansel 09:45 02.11.2010

Re: hm

Ali, u tome i jeste stvar - što ti/takvi koje si pomenuo nigde ne služe za hipnozu, niti se mogu upotrebiti za hipnozu!

Ali, ukus se najčešće stvara, i ako uopšte dozvolimo da tu nije baš sve relativno, onda se zaista može ozbiljno govoriti o odsustvu odgovarajuće "kulturne politike" ili (i) prisustvu "antikulturne".

Suština mnogih diskusija na Blogu (po meni) je u stvari sukob između onih koji su za regulaciju društva i onih koji su protiv, i, pod b, onih koji regulaciju vide na jedan konzervativniji način (konzervativno po meni nije uvek nužno loše, baš kao ni liberalno) i onih "liberalnijih" ali takođe prilično glasnih. Ne znam koliko smo svi svesni da praktično sva kultura zahteva neki napor, vaspitanje/obrazovanje zahteva neki napor (obe strane u procesu), kada bi se sve prepustilo stihiji - pa, gde bismo stigli? U stvari, znamo gde smo, to jeste posledica velikim delom deregulacije i korišćenja deregulacije, koja je MOŽDA bila i namerna, tj. vešto vođena/korišćena.

Tako da mislim da se mi i povodom ovog teksta "tučemo" oko kostiju, dok je meso već davno skinuo neko drugi... a i kostiju je sve manje...
escherichije_colic escherichije_colic 11:34 02.11.2010

Re: hm

Ali, ukus se najčešće stvara, i ako uopšte dozvolimo da tu nije baš sve relativno, onda se zaista može ozbiljno govoriti o odsustvu odgovarajuće "kulturne politike" ili (i) prisustvu "antikulturne".


Pa ne bih se baš sa ovim složio. Kad sam ja bio dete (u socijalizmu) svako malo je išao intermeco sa klasičnom muzikom, pa su ljudi opet više voleli Sinana. Agresivna propagacija turbo folka 90ih bila je samo udovoljavanje niskim porivima većine ("čaše lomim" isl) "hleba i igara", "udri brigu na veselje".
man ray loves me man ray loves me 12:09 02.11.2010

Re: hm

svako malo je išao intermeco sa klasičnom muzikom

to kad neko umre. klasicnu muziku su zvali ozbiljna muzika, citaj dosadna muzika.
pre devedesetih je scena bila veca, pa je usrednjavanje radilo samo. bila je ibarska, al je bio i koja.
devedesetih koja je zbrisao, jer vise nije mogo, ostala je samo ibarska, i sto je bilo gore, to su mutacije bile strasnije. i na kraju smo dobili to sto smo dobili. muziku koja odrazava uzas. sto kaze jedan prijatelj, kao darvinova australija. australija je bila izolovana, i evolucija je krenula cudnim tokom...

uporedi narodnjacke hitove koje je moj cale slusao osamdesetih nedeljom na radiju dok je brljao u garazi (mali mrav mali mrav u nedrima nesto, ja vragolan i moj deda...) sa onim sto je marina tucakovic ispovracala devedesetih.
escherichije_colic escherichije_colic 12:25 02.11.2010

Re: hm

to kad neko umre. klasicnu muziku su zvali ozbiljna muzika, citaj dosadna muzika.
pre devedesetih je scena bila veca, pa je usrednjavanje radilo samo. bila je ibarska, al je bio i koja.


Pa imaš i sad rok scenu, samo što to nikoga ne interesuje. Meni je postalo jasno koliko je sati kad je Van Gog postao neki šatro kultni bend. Ima i hip-hop ali i to slabo ide. Ne identifikuju se ljudi sa tim, džaba, možeš ga propagirati koliko hoćeš.

Danas se kod omladine sve svelo na muziku za đuskanje. Pa sad, neko vole gramofondzije a neko zvezde granda. Mlade ne interesuje neka muzika sa stavom, porukom, odnosom prema svetu. Daj samo neki zarazan ritam i zavrti disko kuglu. Žalosno. Što se muzike tiče, ja živim u prošlosti, čak u nekom vremenu pre mog rođenja. Sadašnjost ima malo šta kvalitetno da ponudi. Na primer nikada nisam razumeo Coldplay i na koju foru su oni neki dobar bend? Meni je to mrljavljenje. Killersi, Kings of Leon ... mene to sve podseća na neki pop 80ih i to im je najveći kvalitet. Odoh u off ...
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:08 02.11.2010

Re: hm

Što se muzike tiče, ja živim u prošlosti

Da još jednom ponovim: muzika je umrla krajem sedamdesetih. To slabljenje buntovničkog ili recimo psihodeličnog roka (CSNY ili Buldožer kod nas, na primer), poklopilo se sa krajem slobodarskih tendencija 68-me, Vudstoka, studentskih procesa, dece cveća, oslobadjanja svih stega. Bunt je ustuknuo pred ša-na-na-na Bi Džizima i Boni M-om. Povlačeći paralalu sa tim danima i ovima koje opisuje Dali, može se potvrditi teza da politika plasira odgovarajuću kulturu kao podlogu za ostvarenje svojih ciljeva.
milisav68 milisav68 13:16 02.11.2010

Re: hm

Milutin Milošević
Što se muzike tiče, ja živim u prošlosti

Da još jednom ponovim: muzika je umrla krajem sedamdesetih. To slabljenje buntovničkog ili recimo psihodeličnog roka (CSNY ili Buldožer kod nas, na primer), poklopilo se sa krajem slobodarskih tendencija 68-me, Vudstoka, studentskih procesa, dece cveća, oslobadjanja svih stega. Bunt je ustuknuo pred ša-na-na-na Bi Džizima i Boni M-om. Povlačeći paralalu sa tim danima i ovima koje opisuje Dali, može se potvrditi teza da politika plasira odgovarajuću kulturu kao podlogu za ostvarenje svojih ciljeva.

A ovi?


Milutin Milošević Milutin Milošević 13:22 02.11.2010

Re: hm

Pa, bilo je tu i tamo povremenih izleta, nekih osvešćenih - tipa gorepomenuti Koja
man ray loves me man ray loves me 13:47 02.11.2010

Re: hm

Odoh u off ...

brate/sestro cujem tvoju bol...
ja se jos lozim na evana danda :)

sto se sadasnjosti tice, britanska scena mi je jos uvek interesantna. svidja mi se njihov novi 'uradi sam' stav - briga me za istoriju i za ono sto je bilo pre, daj gitaru, evo pesme sa tri akorda koja sam naucio juce i jos dva koja sam izmislio o tome kako se osecam danas... ako nadjem jos dvojicu i utikac onda je pank, ako ne onda je serge gainsbourg.

ko o cemu, ali u zadnje vreme jako gotivim dohertyja. prekjuce sam ga videla uzivo (snimak dole). so lovely.

ja sam dve godine starija od petera (koji je '79). ali publika je mahom imala sedamnaest. nastupao je posle devojke koja je tog dana slavila sedamnaesti rodjendan. pevao joj je happy birthday, i rekao 'she is seventeen today ... if you can imagine that', totalno ne kapirajuci da je to godiste njegove publike. neki su dosli sa mamom.

when you're starting to choke
take some pills with your coke
it's hysterical...
polarno_prase polarno_prase 21:02 02.11.2010

Re: hm

Milutin Milošević
Da još jednom ponovim: muzika je umrla krajem sedamdesetih.

...a današnja omladina ništa ne valja.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:10 02.11.2010

Rokeri

Oni su jedini još od samog početka provalili zaveru i izlagali je ruglu. Samo ih niko nije uzimao za ozbiljno.

milisav68 milisav68 13:04 02.11.2010

Re: Rokeri

Milutin Milošević
Oni su jedini još od samog početka provalili zaveru i izlagali je ruglu. Samo ih niko nije uzimao za ozbiljno.


man ray loves me man ray loves me 10:48 02.11.2010

Pre nego sto je postala vlasnica bordela

Brena je ucinila mnogo za feministicki pokret.
Ja bar ne znam nijednu drugu zenu koja je otvoreno pevala o tome koliko uziva u seksu. Ona gotovo da nema 'pacenicke' pesme, njene pesme su mahom afirmativne za zene.



inace predlazem svima da se manu mlacenja prazne slame i poslusaju malo prave muzike ili odu napolje da pikaju fucu. toliko puta smo na blogu prezvakavali devedesete, ja sam se smorila od same pomisli. preziveli smo, kostalo je sta je kostalo, basta.
taube taube 11:52 02.11.2010

Re: Pre nego sto je postala vlasnica bordela

basta, I agree
dunja73 dunja73 11:06 02.11.2010

--


Jel` problem kod folka muzicke ili literarne prirode ?
Tu moraju neke stvari da se razdvoje ...


Muzika i ritam , sluh ..se razvija jos u majcinoj utrobi , kasnije odrastanje , atmosfera u kojoj individua odrasta , uticaji medija ...Muzika jeste na neki nacin ogledalo drustva , ali i coveka (personliH) ..radja se iz ljudskog srca u dodiru sa spoljnim svetom ..spira sa duse prasinu svakodnevice...

Literarni deo toga svega o cemu ti pises je problem , a to i jeste taj neki crnjak balkanski koji datira jos mnogo dublje iz narodnog stvaralastva...Kod nas se Peva o nesreci i tugi , a retko o ljubavi , i kad se peva o Ljubavi ..ta ljubav uglavnom "ne klizi " vec je uvek neko sabotira ..Uvek dragi Dali "neprijatelj spoljni " negde mama , negde babo , djedo, komsije, selo, zla sudbina, prva zena, DRUGA , Janko, Marko, pecalba , daljina, zli dusi ...

Krivca ..bas traziti ..etiketirati..samo jedan od "devendela " ..

Vaspitanje, obrazovanje, solidna plata , .. mislim da ne menja ukuse..vec tematiku , sadrzaj , opada agresija , bunt ,podloga medjuljudskih odnosa biva drugacija...Postaje zivotnije , pozitivnije..




taube taube 11:40 02.11.2010

Re: --

dunja, dao te Bog videti tj. čitati i slažem se sa tobom.

dali ulaže ogromne napore ali teška je borba jer u Srbiji niko ne ulaže u pamet, eto i sam naslov ovog teksta da je ne daj Bože objavljen negde drugde bio bi totalno pogrešno protumačen, sva sreća da je naslov na blogu b92 gde obitavaju iole pametni, inteligentni ljudi, doduše, ne uvek, ali uglavnom je ovde PAMET prisutna i dok tu pamet ne afirmišemo u Srbiji neće biti nikad bolje, zapravo biće nam bolje kad budemo svi bili bolji, i to je to
mariopan mariopan 14:47 02.11.2010

Re: --

Ni onda a ni danas ne razumem kako je uopšte neko kao Lepa Brena dospeo do popularnosti?

U to vreme njenih prapočetaka u mojoj kući se slušalo Bijelo Dugme i ostali a narodnjaci ni pod razno, nisam ni znala da neko to sluša osim seljaka sa Klenića pijace.

Videla sam je prvi put na TV u emisiji Minimaksa kada je došla u šorcu i zgranula sam se. Imala je konjastu facu i dosta krive noge, grbav nos....ma dobro ali možda zna da peva? JOK.
Ono što je ona "pevala", nikad mi neće ući u uši niti u glavu popularnost koju je stekla sa onim "Si Cile, si..." i šta dalje ima u toj pesmi?

Onda sam se zaposlila i izašla iz neke moje dobrovoljne izolacije, otkad sam rodila decu pa nisam htela da radim da ih ne bi vaspitavao ko stigne....i na poslu čujem kako zavijaaaaa a narod pada u trans

Naravno, greška je bila do mene.
Za tih 8 gidina što se nisam baš mnogo mešala sa svetom već samo deca, kuća deca....svet se sasvim promenio a ja kaskala i bila "neobaveštena" skroz.

Sada, ne mogu da je prepoznam ni fizički a njene pesme nisu nikada uspele da mi se prime. Ala sam omatorila , bre.

Onda ostaje pitanje ko je mene pokvario?
gospodin_ne gospodin_ne 16:00 02.11.2010

Overdoza



Da li je "EU" turbo-folk manje turbo-folk od srpskog?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 16:44 02.11.2010

ja mislim

da je Lepa Brena bila prva tržišna pevačica. Dakel ono što su kasnije počeli da rade sa Tajči a Amerikanci deset godina kasnije sa Britni Spirs. Tržišna pevačica u smislu da je Brena pevala, snimala filmove, dopadljice spotove, reklamirala vokmen, pominjala koka kolu u pesmi što je tada bila jedina reklama za ovaj proizvod, pravila velike koncerte, neprekidno bila u svetu medija i neprestano držala pažnju ljudima i tako deset godina. Show programi, novogodisnje emisije, milion naslovnih strana, milion gostovanja.... Postoji ona rečenica "Broz je živeo u epohi Lepe Brene".

To znači da je Brena bila deo društva, deo svakodnevnice. Generacije i generacije su je doživljavale kao deo porodice jer neprerswtano bila na ekranu. zato mislim da je Brena izašla iz polja muzike i show biznisa i da ušla u sociologiju. Možda je ovo pretenciozno ali ipak mislim da nije daleko od istine. Skoro mi je prijateljica pričala da je Raka Đokić imao desetogodišnji plan za Lepu brenu oji je počeo 1984. sa koncertom u Temišvaru i onim tipovima oko stadiona, pa onda Sofija, pa su planirali Grčku i tako dalje. Dakle Balkanska Tina Tarner. Recimo. Čak ej i furala takav stajling samo na bosanski način.

A za to vreme slivala se ogromna lova. Njeni filmovi su bili najgledaniji u godinama kada su prikazivani u bioskopima, njene ploče su imale milionske tiraže, njene oncerte je posećivano desetine hiljada ljudi .... Mislim da je povezivanje Brene sa turbo folkom malo ishitreno. Nju treba povezati sa radničkom klasom. Sa proleterijatom. ona je bila radnicima i običnim ljudima nov Tito. Nekome su morali da se dive jer su navikli na to. I onda je došao rat i samim tim je nestala i Lepa Brena.
Hansel Hansel 18:39 02.11.2010

Re: ja mislim

Brena (iako je Dali razjasnio da ona nije tema, ali...) pominjala Koka-kolu u pesmi? Kojoj? Ja znam samo za onu "Koka-kola, Marlboro, Suzuki" - ne znam ko ju je pevao, al' LB nije!

Osim toga, K-k se uredno rekalmirala 80-ih, na primer ovako:



Da ne govorimo kako su i druge pevačice bile tržišne dok je LB bila mala FJ; isto su snimale filmove (i učestvovale u TV serijama) - mada ne samo svoje (zar nije to davno bio slučaj još sa Elvisom?), čak su pravljeni dokumentarci o fenomenima njihovih popularnosti (npr. "Prijatno je zvati se Lepa" koji je imao toliki stepen ironije da je autor mislio da će LL da ga tuži), a to NIJE bio slučaj samo s narodnjacima, nego i s pop i rok pevačima / grupama...

Da se ne upuštam dalje, "tržišnost" je uvek postojala, smao je menjala oblik u zavisnosti od zahteva vremena, a i oni kojima su nedostajali osnovni atributi za ono što je trebalo da im bude glavno zanimanje, morali su da smisle nešto drugo da zamaskiraju osnovni nedostatak - e, za to je LB kriva, tj. oni koji su je stvorili - Zahar i Minimaks. Imam verovatno negde TV Reviju iz '82-3., kada je bila nepoznata, gde, tada s velikim viškom kilograma, izjavljuje da zna šta "pali kod publike" i da će napraviti bum na estradi...

A ako baš hoćeš, ne sećam se da se LB-i iko divio u pravom smsilu reči, čak ni mi, deca (tj. devojčice među nama) - ona je bila interesantna jer je bila vesela i nekonvencionalna, a sa "Slatkim grehom" je valjda bila (po svemu inverzni) popularni Čolić s "Lokicama". Ovo mi sada palo na pamet. Inspirativan si s tim tumačenjima prošlog vremena koga se možda i ne sećaš!
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 22:09 02.11.2010

Re: ja mislim

reklama je nastala posle 1984 kada je brena pevala o koka koli. nebitno. ostali argumenti nemaju veze s mozgom.
man ray loves me man ray loves me 22:53 02.11.2010

Re: ja mislim

a ti si nastao 1984.
Unfuckable Unfuckable 23:24 02.11.2010

Re: ja mislim

Meni je krajnje simpatično kada primetim da neko tako mlad tako prilježno uči istoriju
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:15 03.11.2010

Re: ja mislim

sta tebe boli kurac kad sam ja nastao.
Hansel Hansel 00:33 03.11.2010

Re: ja mislim

nova_slika_srbije
reklama je nastala posle 1984 kada je brena pevala o koka koli. nebitno. ostali argumenti nemaju veze s mozgom.

Heh, glavno da ti imaš veze s mozgom! (A pre ove reklame su bile mnogo ranije neke druge, za Koka-kolu, s glasom Sanje Doležal, na primer; EDIT: a i ja naseo - čak i da je LB zaista pevala pre reklama, kakve to veze ima kad se Kk uveliko prodavala, s reklamom ili bez?! )

Unf
Meni je krajnje simpatično kada primetim da neko tako mlad tako prilježno uči istoriju

Ne samo da uči, nego se i uživljava!

sta tebe boli k... kad sam ja nastao.

Aha, to je, znači, ta nova slika Srbije!?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 00:40 03.11.2010

Re: ja mislim

jedna je slika za mediokritete. to Vam je isto i u Srbiji i u Norveškoj.
man ray loves me man ray loves me 00:46 03.11.2010

Re: ja mislim

da, mediokriteti, distopička im m***.
Hansel Hansel 00:52 03.11.2010

Re: ja mislim

bene_geserit bene_geserit 03:31 03.11.2010

Re: ja mislim

nova_slika_srbije
...zato sam i dao komentar. inace ne komentarisem blogove ovde.

Da te potsetim sta si gore napisao.
Unfuckable Unfuckable 11:47 03.11.2010

Re: ja mislim

sta tebe boli kurac kad sam ja nastao.

Meni je krajnje simpatično kada primetim da se neko tako mlad izražava sasvim neinhibirano
dali76 dali76 16:14 03.11.2010

Re: ja mislim

ovu ti psovku ovog puta prastam
samo pazi nova stara sliko Srbije svako ovde ima pravo biti bez mozga ali ajde pusti da to drugi cene po komentarima a ne ti da sudis sa 100 km visoke planine ego.
ako uopste ti uspije nekad da se uzveres na vlastiti ego.
blogovatelj blogovatelj 03:57 06.11.2010

Re: ja mislim

sta tebe boli kurac kad sam ja nastao.


Ne valja biti priprost.
Nije problem kada si nastao, nego sta ti je spakovano na hard disk pod lobanjom.
I kako procesor pod tom lobanjom obradjuje podatke...
babmilos babmilos 11:10 03.11.2010

nije brena, nego pr

pr je kriv za sve. pr nam uspešno uvaljuje mediokritetski parni valjak kao vrhunsku zabavu koja prodaje 2 arene bez problema. zašto ne i brenu?
kad sam bio mali, behu u kragujevcu 3 koncerta jedna za drugim: crvena jabuka, leb i sol, bajaga. baja je bio pun kao oko, jabuka onako, a na leb i sol došlo 50 probranih fanatika. kad sam malo porastao, dođe ponovo leb i sol, a ono puna dvorana i ljudi stoje sa strane.
pr nas upropasti...
dali76 dali76 16:20 03.11.2010

Re: nije brena, nego pr

znaci imamo krivca?
pr, daklem, za sve je kriva krivaja pr .net valjda
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:16 03.11.2010

Tih osamdesetih

je Azra punila SKC sedam dana zaredom, na svaki smo se ušunjali...bilo je tu i Haustora, Idola, EKV, Električnog orgazma...a Brena jeste bila zametak turbo folka i seljana.
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 17:24 04.11.2010

Re: Tih osamdesetih

a Brena jeste bila zametak turbo folka i seljana.


koja je istih tih osamdesetih napunila Dom sindikata ravno mesec dana svaku noć zaredom i SC 12 x zaredom. dakle nesto sto je moglo par izvođača u celoj sfrj. njih 5 max.

ne kapiram omalovazavanjanje trash folk muzike. ne moze svako da slusa Azru niti treba.

brena jeste seljanka i danas i tad je bila ali ne razumem zasto je veci uspeh napuniti SKC nego ovo sto je ona radila.

man ray loves me man ray loves me 19:34 04.11.2010

Re: Tih osamdesetih

Vidim da si isao u biblioteku i citao Sabor iz arhive... Ako, ako...
Unfuckable Unfuckable 21:38 04.11.2010

Re: Tih osamdesetih

jbg, mi kad smo bili klinci, u bibliotekama su nas čekali ukoričeni "Zabavnik" ili "Mikijev almanah", možda malo "Zmaja" ili "Tik - Tak" (možda i zbog toga ispadosmo ovakvi?)
Ko zna šta se posle toga koričilo i držalo po bibliotekama?
man ray loves me man ray loves me 21:49 04.11.2010

Re: Tih osamdesetih

Zaboravio si 'Zeku'... ili nisi bio pretplacen?
nova_slika_srbije nova_slika_srbije 23:19 04.11.2010

Re: Tih osamdesetih

Šta tebe boli kurac šta sam ja čitao.
jecullence jecullence 00:11 05.11.2010

Re: Tih osamdesetih

Šta tebe boli kurac šta sam ja čitao.



Cccc..sinko... ne valja ti to tako...šta su vas to tih nesrećnih devedesetih u školama učili !!?
dali76 dali76 19:17 05.11.2010

Re: Tih osamdesetih

nemoguce je kazu kihnuti i u isto vreme imati otvorene oci. Stvar prirode.
Nekima je nemoguce izraziti se bez da onu stvar izbace iz usta. Stvar kulture inivoa komunikacije.
mashha mashha 02:14 06.11.2010

Re: Tih osamdesetih

Nekima je nemoguce izraziti se bez da onu stvar izbace iz usta. Stvar kulture inivoa komunikacije.

Koliko znam, uredništvo bloga B92 ne dozvoljava takav nivo komunikacije. Pravila ponašanja su napisana ovde.
Ako se autorska opcija dobija po pozivu ili praćenjem dobrih komentara, trebalo bi onda i da se ta opcija oduzima, privremeno ili za stalno, ukoliko autori ne poštuju pravila ovog bloga. Izrečene psovke ne vređaju samo onoga kome su upućene, već predstavljaju uvredu za ceo BLOG B92.
blogovatelj blogovatelj 04:00 06.11.2010

Re: nije brena, nego pr

kad sam bio mali, behu u kragujevcu 3 koncerta jedna za drugim: crvena jabuka, leb i sol, bajaga. baja je bio pun kao oko, jabuka onako, a na leb i sol došlo 50 probranih fanatika


Koji je to koncert Leb i sol u Kg bio za 50 ljudi?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana