Ljudska prava

"PREKINIMO CUTANJE!" BY ALEKSANDRA KOVAC

Dusica Popadic RSS / 08.11.2010. u 10:32

Ovaj put, muzika ce zameniti klasican blog!

"PREKINIMO CUTANJE!" ALEKSANDRE KOVAC u kampanji Incest Trauma Centra - Beograd protiv seksualnog nasilja "Ja koju / kojeg niko ne poznaje".

Ovo je prvi put u Srbiji da je muzika instrument prevencije seksualnog nasilja i podsticaj za prijavljivanje ovog krivicnog dela!

Slusajte sada na www.incesttraumacentar.org.rs i reagujte!

English available below

 



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 12:31 08.11.2010

.

AlexDunja AlexDunja 12:36 08.11.2010

.

anica9 anica9 13:03 08.11.2010

prvi put

Ja Vam ne bih savetovala da se lako lacate termina " prvi " u Srbiji ili bilo gde.
Vi ne komentarisete vase postove, mozete i i da ih zatvorite za raspravu, ali, mi
ovde, sunce ovog neba, niti smo pali s kruske, niti smo rasli ispod pecurke.
"

At the National Sexual Assault Conference (NSAC) in September, one of the workshops offered will be about how musicians can help to change social norms. Ashley Maier, prevention program coordinator on Oregon’s Sexual Assault Task Force, and the band The Material will put together a panel of musicians who will make a case for and explore ways to engage musicians in the prevention of violence and the promotion of healthy relationships.

Some of the panelists include Brad Perry, from the Virginia Sexual and Domestic Violence Action Alliance, and his fellow band members from Worn In Red.

"
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:07 08.11.2010

pitanje

a kakve veze ima link sa rečenim u komentaru?

edit:
htela sam reći citat
anica9 anica9 13:33 08.11.2010

Re: pitanje

Ako je nesto prvo, slazem se u Srbiji, onda je u ovom slucaju nastalo po ugledu na nesto sto vec postoji i sto treba podvuci , obeleziti, na neki nacin objasniti, kao i kada navodimo izvore nasih ili inih inspiracija/aspiracija.
Sto se tice bloga Gospodje Dusice Popadic, ja tu ne bih ponavljala vec receno, da - diskutanata ima, ali ne i prostora za diskusiju. Snezana, vrlo je jasno receno - muzika je jos jedna od platformi, a ne nesto " NOVO " " Prvi put vidjeno " i slicno.
AlexDunja AlexDunja 13:50 08.11.2010

Re: pitanje

Ako je nesto prvo, slazem se u Srbiji, onda je u ovom slucaju nastalo po ugledu na nesto sto vec postoji i sto treba podvuci , obeleziti, na neki nacin objasniti, kao i kada navodimo izvore nasih ili inih inspiracija/aspiracija.


iskreno, ja ne mislim da je to neophodno.
samim tim što je rečeno da je novost u srbiji,
podrazumeva se da drugde nije.

mislim da pokušaj aleksandre kovač treba pozdraviti,
kao i sve ostale pokušaje da se o nasilju
priča više, da alarmantno stanje postane
svakodnevna tema.

značaj teme daleko prevazilazi značaj
autorkinog poznavanja dobrih običaja na blogu.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:17 08.11.2010

Re: pitanje

Ako je nesto prvo, slazem se u Srbiji, onda je u ovom slucaju nastalo po ugledu na nesto sto vec postoji i sto treba podvuci , obeleziti, na neki nacin objasniti, kao i kada navodimo izvore nasih ili inih inspiracija/aspiracija.

kakvi izvori?
dušica p je lepo napisala da je pesma AK prva snimljena u ove svrhe u srbiji, a ti prenosiš šta se radi u kaliforniji. ok.
takodje, nigde nije napisala da je muzika nešto novo u radu na prevenciji nasilja, štagod...ali opet, ok. svakom je ostavljen prostor da čita na svoj način.
a što se bloga gospodje dušice popadić, i to je već vidjeno - tj. ona nije prva koja ne komentariše svoje blogove. meni je i to ok, kao što mi je ok da neko zatvori blog za komentare.
anica9 anica9 14:38 08.11.2010

Re: pitanje

Divno, Alex-Dunja, ti si vidim bash postavila, sasvim slucajno, Susanne Vega i Sinead O*Conor umesto A. Kovach.
Jel moga da pitam tebe i Snezanu Mihajlovic kao emisare, ili Dusicu Popadic, sta Vam je tema ?
Pratim izlaganja od prvog posta, sve sa prevodom sa engleskog na srpski jezik, ne radi se samo o pristupu blogera, sve je nekako s brda s dola.

AlexDunja AlexDunja 14:49 08.11.2010

Re: pitanje

Divno, Alex-Dunja, ti si vidim bash postavila, sasvim slucajno, Susanne Vega i Sinead O*Conor umesto A. Kovach.


ja ih nisam postavila umesto,
već da potvrdim da je ovaj način skretanja
pažnje na nasilje nad decom poznat
i da je urodio plodom tamo gde je primenjivan.

makar mallo.

ne moraju sve ideje da budu uvek
apsolutno originalne.
pa recikliranje je odavno prihvaćeno u svim
vrstama umetnosti... alli da se ne rasplinjavam.

i ja pratim blogove d.p.
slažem se da saopštenja kojima se ona obraćala
blogerima nisu najbolji način da se promoviše
rad itc-a.
slažem se i da je autorka pokazala da ne poznaje
prirodu medija na kome piše, itd.
alli, kažem ti, to smatram manje značajnim od same teme.

slažem se i sa tim, da bi autorka kada bi posvetila
blogu malo više vremena i pažnje, imala daleko bolji odziv,
i učinila više za stvar za koju se zalaže.

ali ne mislim da je treba napadatii ili ignorisati
zbog toga. ona treba da proceni na koji način će najbolje
promovisati rad centra, naše je samo da joj ukažemo na to.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:52 08.11.2010

Re: pitanje

Jel moga da pitam tebe i Snezanu Mihajlovic kao emisare

nikakav problem da pitaš, samo (ček da umetnem rečenicu: emisare; vam/Vam: xaxaxa)ne znam da l' ti je dobar primalac.
pitaš lepo dušicu, pa čekaščekaš, a ona - možda i odgovori.
evo ovako:
dušice, pratim izlaganja od prvog posta, sve sa prevodom sa engleskog na srpski jezik i sve Vam je nekako zbrda-zdola, pa me, s tim u vezi jako interesuje šta Vam je tema?

jer očigledno da bi ti malo da se teraš,
a ja,
kako da ti kažem - ne bih.
Goran Vučković Goran Vučković 14:55 08.11.2010

Re: pitanje


jer očigledno da bi ti malo da se teraš,
a ja,
kako da ti kažem - ne bih.

Dovoljno je dugo na blogu da zna Dušicu ali nije dovoljno dugo da zna vas dve
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:04 08.11.2010

Re: pitanje

što voli ovaj vučko da se šunja...
anica9 anica9 15:09 08.11.2010

Re: pitanje

Alex Dunja, Snezana, vidim da pojedini bloggeri koji su komentarisali kod Gospodje Dusice Popadic, iskusno, profano, blogerski nadahnuto, nisu vise na spisku bloggera.
Pogledajte i Vi. Cudno slobodoumlje, za nekoga ko ne poznaje medij u kome pise.

Ah da, molila bih Vas da se konsolidujete
Goran Vučković Goran Vučković 15:18 08.11.2010

Re: pitanje

Alex Dunja, Snezana, vidim da pojedini bloggeri koji su komentarisali kod Gospodje Dusice Popadic, iskusno, profano, blogerski nadahnuto, nisu vise na spisku bloggera.

Dokaz kauzalnosti zahteva malo više od percepcije istovremenosti - može neki primer? Možda možemo da pomognemo...
vishnja92 vishnja92 17:09 08.11.2010

Re: pitanje

Dokaz kauzalnosti zahteva malo više od percepcije istovremenosti

ti si vucko nevaljao

:cvetje:
Goran Vučković Goran Vučković 17:20 08.11.2010

Re: pitanje

ti si vucko nevaljao

Čitao sam skoro Bad Science pa sam još pod utiskom

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:44 08.11.2010

Re: pitanje

vidim da pojedini bloggeri koji su komentarisali kod Gospodje Dusice Popadic, iskusno, profano, blogerski nadahnuto, nisu vise na spisku bloggera.

Koji su to blogeri?
moderator05 moderator05 18:08 08.11.2010

Re: pitanje

Jelica Greganović
vidim da pojedini bloggeri koji su komentarisali kod Gospodje Dusice Popadic, iskusno, profano, blogerski nadahnuto, nisu vise na spisku bloggera.

Koji su to blogeri?

I moderacija je veoma zainteresovana da saznamo koji su blogeri "nestali" zbog komentarisanja na blogovima Dušice Popadić. Možda raspolažete informacijama koje su nama nedostupne?

Unapred zahvalna moderatorka

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 18:39 08.11.2010

Re: pitanje

I moderacija je veoma zainteresovana da saznamo koji su blogeri "nestali" zbog komentarisanja na blogovima Dušice Popadić. Možda raspolažete informacijama koje su nama nedostupne?

tztztz,
pa lepo je napisala. oni koji su komentarisali
iskusno, profano, blogerski nadahnuto,
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:54 08.11.2010

Re: pitanje

pa lepo je napisala. oni koji su komentarisali

iskusno, profano, blogerski nadahnuto,

Nisam primetila da je i jedan bloger ostao bez blogerske opcije zbog komentarisanja na postovima ovog blogera-ke, zato i pitam šta sam propustila.
AlexDunja AlexDunja 18:57 08.11.2010

Re: pitanje

iskusno, profano, blogerski nadahnuto,


i mene je to ponukalo da
odustanem od daljeg razgovora
anica9 anica9 19:34 08.11.2010

Re: pitanje - odgovor

Mislav beshe neki. Bice da je mislio. Moderacijia ce videti, mozda su komentari ostali, ali blogera nema. Tuzno.
angie01 angie01 19:58 08.11.2010

Re: pitanje - odgovor

Mislav beshe neki. Bice da je mislio. Moderacijia ce videti, mozda su komentari ostali, ali blogera nema. Tuzno.


stvarno se izvinuvame,..kad me vec nije mrzelo da proveravam jer ne volim da je neko zakinut-prvo, nikad chula za dotichnog, kad ono pojavio se stvarno, slovima i brojem dva puta- sa po jednim podjebavachkim komentarom na dva razlichita bloga ovdashnje domacice i nikada i nigde vishe i ti se bash njega setila , a sa istim, chini mi se stavom i josh znash da ga vishe nema-ono, obichno proveravash?!

da ne bude zabune-samo ovaj detalj komentarishem i to bez da sam na bilo chijoj strani!
Goran Vučković Goran Vučković 20:01 08.11.2010

Re: pitanje - odgovor

Mislav beshe neki. Bice da je mislio. Moderacijia ce videti, mozda su komentari ostali, ali blogera nema. Tuzno.

Hm... ne izgleda dramatično nepostojeći: mislav22
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:44 09.11.2010

Re: pitanje - odgovor

Mislav beshe neki. Bice da je mislio. Moderacijia ce videti, mozda su komentari ostali, ali blogera nema. Tuzno.

Mislav nije bio bloger nije bio, koliko vidim imao je samo opciju komentara. Još manje je bio množina "blogeri". Ne vidim tu ništa tužno, sem tvoje za sada još uvek neosnovane optužbe da su neki blogeri na ovom blogu zbog razmišljanja ukinuti.
moderator05 moderator05 08:31 09.11.2010

Obaveštenje

anica9
Mislav beshe neki. Bice da je mislio. Moderacijia ce videti, mozda su komentari ostali, ali blogera nema. Tuzno.

Hvala anici9. "Ona" nam je samo potvrdila da je anica9 klonirani mislav22 koji je banovan zbog kršenja pravila korišćenja Bloga, a ne zbog iskusnih, profanih, blogerski nadahnutih komentara na blogovima Dušice Popadić.

Molila bih vas da ne nastavljate komentarisanje na ovu temu.

Hvala
krkar krkar 13:45 08.11.2010

BUĐENJE


Ne razumem kako se protiv seksualnog nasilja bori muzikom (mada, ja izgleda generalno ne razumem te moderne i trendi oblike rešavanja problema u društvu; nisam, na primer, još shvatio ni kako se protiv fažizma bori noseći martinke i ispijajući pivo).

Možda bi moglo da se nasilnika zatvori i da mu se puštaju Šenberg i Glas neprekidno 30 dana, bez spavanja, pa da vidim kad će ponovo da mu padne na pamet.

Ali sasvim ozbiljno, borba protiv seksualnog nasilja na srpski način - stvarno iskustvo:

Priča mi sinoć drugarica, inače samohrana majka (kakav idiotski izraz, počeću i ja k'o ove savremene Feme da govorim single mother... moja drugarica single mother ima kosu sa volumenom...).

Ima kćer 13 godina, vrlo normalno ali i ljubopitljivo dete. Pre nekog vremena maloj počne nepoznat tip da šalje SMS. On nju našao, ne zna se kako. Poruke bile vrlo pristojne i naizgled bezazlene ali priznao da ima 28 god. I sve polako, trajalo, krenule i eksplicitnije poruke, zakaže on njoj sastanak... Keva provali. Mala brisala poruke keva slučajno provali. Razgovara ona sa kćerkom, prestane mala da komunicira sa nepoznatom adultnom osobom iskoristilačkog usmerenja. Shvatila.

Ajd, sve se dobro završilo. Ali reši moja drugarica da nešto učini da baja ne nađe neku drugu klinku sutra (bar taj baja). Ode u muriju, upute je na posebno odeljenje za to u UBPOK-u, tamo sve neke kulturne i urbane face, ona oduševljena, sve lepo shvatili, ništanebrinitegospođo, da im ona brojeve telefona, kćerkin, svoj, kućni...

Prolazi vreme, ništa se ne dešava, ona zove, kažu još se obrađuje... Stalno se još obrađuje. Ona već lagano ludi. Krene da im jaše po mozgu, konačno posle skoro 3 meseca kažu "imamo listinge". Ode ona - ne mogu da joj daju listinge. Može li da pogleda - pa ajde dobro. Izvade podebeo svežanj printova, odokativno preko 150 strana. Ali tzvrtz - sve samo listinzi moje drugarice, privatni i službeni mobilni. Svaka poruka, svaki razgovor zabeležen mesecima unazad. Ali nigde listinga detetovog telefona.

- Pa gde su kćerkini listinzi, nije mene ganjao pedofil nego nju?
- Tuc, muc - muc, tuc...

Dakle, i pored sve priče i visokosofisticiranog imidža dotične urbanotehnološke ekipe - ništa korisno noje ispalo od tromesečnog "rada".

Odjutros jurimo veze u MUP-u da isteramo stvar načisto. Pošto ne verujem da su visokotehnološki simpatični urbani momci u brendiranoj garderobi baš toliko glupi i nesposobni - biće ipak da nekog štite, pokrivaju i zataškavaju.

Ebodržavu isistem.

P.S.
Ako može nekim spotom ovo da se reši...
AlexDunja AlexDunja 13:56 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Ako može nekim spotom ovo da se reši...


krkar, naravno da ne može.

ali možda može da utiče na to da
se komšije bar malo zamisle kada sledeći put
okrenu glavu pred očiglednim nasiljem
u blizini.
a to je masovna pojava, kao što znaš.
ja mislim da je i to nešto.

i još: može da doprinese da takvih kao što je tvoja prijateljica bude više.

pa kad simpatične momke počnu da opsedaju gradjani
manje sporadično, možda se i angažuju. ili
nauče nešto... itakoto.
anica9 anica9 13:58 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Zdravo Krkar,

Nadam se da si se lepo odmorio ! Pa sve si lepo, u crtu tacno i principijalno rekao. Po meni, muzika kao oblik borbe na nasim prostorima, isla bi u prilog proporcijalno suprotnog : [youtube]http://www.youtube.com/results?search_query=rambo+amadeus+rakija+rakija&aq=2m[/youtube]
Goran Vučković Goran Vučković 14:05 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Pošto ne verujem da su visokotehnološki simpatični urbani momci u brendiranoj garderobi baš toliko glupi i nesposobni - biće ipak da nekog štite, pokrivaju i zataškavaju.

Ja ne bih isključivao ni ovu prvu mogućnost
krkar krkar 14:07 08.11.2010

Re: BUĐENJE

krkar, naravno da ne može.

ali možda može da utiče na to da
se komšije bar malo zamisle kada sledeći put
okrenu glavu pred očiglednim nasiljem
u blizini.
a to je masovna pojava, kao što znaš.
ja mislim da je i to nešto.

i još: može da doprinese da takvih kao što je tvoja prijateljica bude više.


Ja stvarno ne razumem kako. I pored najbolje volje. Ja bih objavljivao spotove sa ispovestima zlostavljane dece, naravno uz zaštitu identiteta. Da slušaju ljudi šta se sve dešava i kakve su traume.

U jednoj stranoj zemlji u kojoj sam živeo nikako da ubede motoriste da nose kacige. Bilo tušta i tma akcija sa lepim spotovima, apelovali na svest, sve slatke devojčice u fensi kacigama...

Onda su napravili kampanju sa fotografijama glava poginulih i preživelih-ali-vegetirajućih bez kacige. Uz saglasnost porodica poginulih. Nošenje kacije obnoć skočilo ohoho.
AlexDunja AlexDunja 14:12 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Ja stvarno ne razumem kako. I pored najbolje volje. Ja bih objavljivao spotove sa ispovestima zlostavljane dece, naravno uz zaštitu identiteta. Da slušaju ljudi šta se sve dešava i kakve su traume.


ja bih i jedno i drugo.

različiti su ljudi,
i različito reaguju.
mariopan mariopan 14:46 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Ne verujem da se više ćuti, pre bih rekla da je Krkar u pravu, ljudi ne ćute samo taj poziv u pomoć ne stiže do pravog mesta, nema odjeka od onih koji treba da završe posao.
Prvi korak je prijaviti, ne ćutati.

Neka je i muzikom samo neka daje efekte.

Šta se dalje radi?
Sledeći korak je tužba, sud pa kazna?
Kako to izgleda kod nas?
Onako kako je Krkar opisao.
Šta se konkretno čini, kada već postoji ova organizacija, da se naše zakonodavstvo promeni, da se učine sistemske promene a ne kozmetika, da kazne budu veće pa i za službena lica koja ne reaguju na pozov u pomoć? Ovde bi to bilo i za službenike SUPa koji ne istražuju prijavu majke i mrtvi ladni puštaju pedofila da lovi i dalje. Za mene je to ponašanje alarmantno. Kome da se obrate i ako ne ćute?


Imam prijateljicu iz bivše firme koju nisam videla petnaestak godina.

Došla je sad skoro kod mene kući. što mi je bilo čudno jer se nismo ne znam kako družile, samo se znamo. Moli me da joj nađem bilo kakav posao u inostranstvu ( tamo su mi deca pa valjda misli da mogu)...razlog je taj što ona mora hitno da se iseli iz kuće a nema gde da ode.

Tuče je SIN.
Mlađi, a tukao je i starijeg brata. Siledžija. Tera je da se iseli iz kuće ili da mu isplati deo a ona ne može ni jedno ni drugo, u penziji je. Nema para. Sve što ima ona troši da bi i njega hranila jer ne daje novac u kuću iako je zaposlen i ima dobru platu. Stariji sin takođe daje sve što ima u kuću ali to mlađem siledžiji nije dovoljno, on ima veće prohteve.

Prijavila policiji, izašli, napravili zapisnik.
Tužila ga je.
Izašli na sud, posle nekog vremena stigne presuda za 1 200 dinara KAZNE ako ne plati ići će u zatvor. Sin to tresne majci na sto i kaže da ako ona to ne plati, i ako on bude morao u zatvor, on će je ubiti! Platila je. Srećom on mnogo putuje, takav mu je posao pa povremeno ima mira ali problem je ostao i još je gori.

Eto, prijavila, sudila se i šta sada?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:48 08.11.2010

Re: BUĐENJE

Ja bih objavljivao spotove sa ispovestima zlostavljane dece, naravno uz zaštitu identiteta. Da slušaju ljudi šta se sve dešava i kakve su traume.

npr, ovako nešto.

a ima i ovo.

zoja444 zoja444 20:15 08.11.2010

tema

tema je teska, razgovor o njoj jos tezi, a pojava najteza.

kako se radi o jednom od najvecih i najstarijih taboo-a (i za mnogo otvorenija drustva nego sto je nase), plasim se (mada pozdravljam svaku inicijativu), da ova ideja nece imati previse odjeka u ovom trenutku. previse je drugih pojava, koje pogadjaju opstu populaciju i kojom se ona bavi, da bi se ozbiljnije pozabavili ovom, ipak marginalizovanom pojavom.

mozda problemu treba pristupiti sistemski i sistematicno, na vise polja: od edukovanja dece kroz vaspitno-obrazovne institucije, edukovanja roditelja (o samoj pojavi, njenoj stetnosti, oblicima ispoljavanja), preko medijskih akcija (spotova, dokumentarnih i igranih filmova, bilborda i sl., a sve radi promene svesti kod gradjana), do ostre zakonske regulative i kaznene politike ( koja nece biti samo "prazno slovo na papiru" ). u tom smislu mislim da treba vrsiti pritisak na odgovarajuce instance.

nikada se dublje nisam bavila ovom temom, pa bi neki clanak o etiologiji i fenomenologiji mozda mogao koristiti.

p.s. uz izvinjenje zbog sledeceg skretanja sa teme, upitala bih, zasto se veci publicitet ( ali ne u smislu "zute" stampe), ne daje pojavi sexualnog nasilja nad starim osobama? slucajno sam imala uvid u psihijatrijske expertize silovatelja, izvrsene na teritoriji jedne manje opstine. uglavnom se radilo o zenama iz ruralne sredine ( nemam podatak kakva je situacija u gradovima). bila sam zapanjena brojem krivicnih dela silovanja nad zenama preko 75 god. starosti. motiv koristoljublja je bio iskljucen. mislim da bi u nasem drustvu trebalo javno progovoriti i o toj pojavi. hvala.

edit

p.s2 tek sad procitah ostale blogove, pa se dodatno izvinjavam na opstim mestima i ponavljanjema u svom komentaru.
jednatanja jednatanja 20:32 08.11.2010

Pesma

5+

Podrška...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana