Kultura| Ljubav| Politika| Reč i slika| Životni stil

subverzivna turneja - "ne očajavajte nikad"

ana_radmilovic RSS / 20.11.2010. u 05:04

Šta ste želeli postići turnejom po Kosovu i Metohiji?
- Hteli smo da pozorištu, na tren, vratimo ulogu koju je u ovoj našoj tranzicionoj malograđanizaciji negde zagubila – subverzivnost. Umetničku, političku, društvenu. Sad bih, kao pristojan čovek, trebalo da progovorim o tim divnim ljudima, o dva sata osmeha (naspram decenije teskobe) na njihovim licima, ali bih vam time odao samo deo razloga. Ne, probali smo da napravimo umetničku provokaciju, pokušali smo da stvorimo parapolitički, parateatarski incident. Samo delimično smo uspeli, dobar deo javnosti, posebno kulturna javnost, na bačenu rukavicu kukavički se nije pojavila na „zakazanom mestu u zoru“.

Zašto ste se opredelili za vodvilj, za predstavu sa „pevanjem, pucanjem i plakanjem“?
- Da li si probala da im objasniš kako oni loše žive? Nisi, posle nekog vremena. Ja sam ranije tako započinjao razgovor sa njima, baš kao i svi drugi koji ih neredovno posete. Oni, naravno, da te ne uvrede, nastave sa tobom da pričaju o lošim uslovima života. Ta njihova priča, dobro dođe novinarima, politizatorima, svima koji na bilo koji način žive od njih, prvoj Srbiji, drugoj Srbiji, trećoj Srbiji, ta potreba da se, sad već po inerciji, pretvore u ruralne žrtve istorijskih okolnosti, a ne u ljude sa svim svojim manama, vrlinama, dobrotom, međusobnim ogovaranjima… E, to meni tanji živce i puni kofer.

 

srpsko-narodno-pozoriste-orahovac.jpg 

 oni koji nisu pozvani da budu fini, da sede za istim stolom sa onima koji drežde na debatama i razmatraju nove pozorišne (i druge) tendencije; anti-bitef, egzibicija u onoj meri u kojoj je egzibicija sve što se ne jede i zbog čega ne treba nositi hranu i staru odeću ljudima koji žive u savremenim logorima za preostale pripadnike plemena u izumiranju, zbog čega im ne treba držati političke govore, ubeđivati ih da (ne)izađu na izbore  - nego im doći u goste praznih ruku ali sa predstavama i knjigama, a oni će vam već umesiti pitu i uslužiti vas 

 kad sam radila ovaj intervju bilo je iza 2 posle ponoći. došla sam u nekakvu kafanu kod cvetkove pijace (da te bog sačuva) i pričala sa todorovićem i njegovim mladim glumcem (simićem) koji nije bio u stanju da priča o predstavi nego je (pripit) stalno ponavljao kako su u ljeviškoj prefarbane freske i izgovarao sledeće stihove "poslednja si moja sinagoga, moj poslednji petrovgrad i rim, s tobom možda mogu i bez boga, al bez tebe ne mogu ni s njim" - pesma se zove "srbija" ali je mladi glumac mislio na kosovo

tokom našeg razgovora začuo se glas nekog lokalnog džibera "a odakle ste vi", todorović kaže "s kosova", glas džibera: "a šta  tražiš ovde, što ne ideš da braniš kosovo; todorović; " ja ne živim ovde nego na kosovu"; glas:"a gde ti je puška?" srbin dakle ako je s kosova treba da nosi pušku u kolima i da nikad ne svraća u beograd,.

ali tema je turneja sa svetskom premijerom u đakovici - gradu čija je mistika - mistika realizacije sna sanjanog od prizrenske lige, a gde svo srpsko stanovništvo čine četiri bake koje stanuju u jednom stanu. 

- Kao u vreme najekstremnijih avangardista pedesetih. Tu sam shvatio o čemu pričaju teatro-nostalgičari. Jedan gledalac, baka Smilja (koja je, kad smo došli, prokomentarisala: „Deset godina vas nema, a sad ste došli – kada pada kiša“), devet glumaca, kiša kao iz oluka, pred njenom kućom… Tu me zadesilo saznanje o interaktivnom pozorištu. I to baš u selu Donja Plešina kod Uroševca. Igrali smo komediju za gledaoca koji živi tragediju. Posle odigrane komedije, otrgao nam se žanr, ona je krenula da govori, umetnici su postali gledaoci, nekoliko njih se zaplakalo, pozorišni poredak se dobrano zaljuljao pred samo jednim gledaocem. Jedino što nam nikada neće oprostiti jeste to što joj se nismo najavili, nije imala vremena da se dotera za predstavu. Pozorišni desant, rekao sam joj. (Todorović)

srpsko-narodno-pozoriste-urosevac.jpg
 

INTERVJU (OBJAVLJEN U CELOSTI U NAJNOVIJEM    "PEČATU"

a ovde sa nešto  više fotografija i  songom  "ne očajavajte nikad"

http://standard.rs/-cvijanovi-vam-preporuuje/5959-pozorite-koje-ima-smisla-konspirativna-turneja-po-kosovu.html

Fini ljudi iz Beograda će imati duge, fine razgovore sa finim ljudima iz Prištine, ali će nekako u tim razgovorima da zaborave na Srbe s Kosova i srpske institucije kulture s Kosova; fini ljudi iz Beograda uporno će zaboravljati nas koji nismo pozvani da budemo fini, i mi koji nismo pozvani da budemo fini ostaćemo kao neka, da kažem, subcivilizacijska vrednost, odnosno „Srbi s Kosova“. I tako će, kao što se događa u Hrvatskoj, beogradska pozorišta odlaziti u Zagreb a hrvatska u Beograd, zaobilaziti Srpsko narodno pozorište izbeglo u severnu Mitrovicu, kao što sada zaobilaze Knin, jer to naprosto nije politički isplativo i nije „korektno“. (Todorović, direktor pozorišta u Kosovskoj Mitrovici)



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ana_radmilovic ana_radmilovic 05:21 20.11.2010

ovo nema nikakve

veze s tekstom, al moram da pustim. slušam ovu pesmu (par pesama, tačnije) tamare obrovac danima i nešto me umiruje i ulepšava mi te dane, najbolje je odmah izjutra pustiti... sve bude lepše

shure shure 19:40 20.11.2010

Re: ovo nema nikakve

Nema ni ovo,ali...
Citam tvoje tekstove redovno,mada ne komentarisem ...
Ali "razbila" si me sa Tamarom ...
Hvala Ti
Pozdrav
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:13 20.11.2010

Re: ovo nema nikakve

shure
Nema ni ovo,ali...
Citam tvoje tekstove redovno,mada ne komentarisem ...
Ali "razbila" si me sa Tamarom ...
Hvala Ti
Pozdrav

obožavan ju :) ne moren prestat slušat, danima...

hvala tebi

(a tek ovu stvar što volim)

shure shure 20:25 20.11.2010

Re: ovo nema nikakve

ovako sam se osecao kad sam prvi put cuo Vrelo ...
Sjajno ...ovo je pravi melem
Don Salieri Don Salieri 05:56 20.11.2010

Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

"Fini ljudi iz Beograda će imati duge, fine razgovore sa finim ljudima iz Prištine, ali će nekako u tim razgovorima da zaborave na Srbe s Kosova i srpske institucije kulture s Kosova; fini ljudi iz Beograda uporno će zaboravljati nas koji nismo pozvani da budemo fini, i mi koji nismo pozvani da budemo fini ostaćemo kao neka, da kažem, subcivilizacijska vrednost, odnosno „Srbi s Kosova“. I tako će, kao što se događa u Hrvatskoj, beogradska pozorišta odlaziti u Zagreb a hrvatska u Beograd, zaobilaziti Srpsko narodno pozorište izbeglo u severnu Mitrovicu"


Ja sam cuo pricu o jednoj osobi srpske nacionalnosti koja je poreklom iz Pristine, sada zivi u Bg, a radila je poslednjih nekoliko godina u bolnici u K. Mitrovici. Ona tvrdi da i K. Mitrovici nisu hteli da joj daju ugovor na neodredjeno radno vreme, nego su je zezali sa ugovorima od po 6 meseci, i na kraju otpustili "jer nije njihova".

A, mozda samo nije bila dovoljno fina...




"tokom našeg razgovora začuo se glas nekog lokalnog džibera "a odakle ste vi", todorović kaže "s kosova", glas džibera: "a šta tražiš ovde, što ne ideš da braniš kosovo; todorović; " ja ne živim ovde nego na kosovu"; glas:"a gde ti je puška?" srbin dakle ako je s kosova treba da nosi pušku u kolima i da nikad ne svraća u beograd"


Takodje sam cuo pricu o jednom liku koji zivi u Nisu, ali se prijavio kao da zivi na Kosovu da bi uzimao "100€" svakog meseca...
Srbin dakle ako zivi u Nisu treba da se prijavi, kao da zivi na Kosovu"
Interesantno!




ana_radmilovic ana_radmilovic 15:34 20.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

salieri, razumem iz vašeg (tvog, kako hoćeš) komentara da si čitao samo izvučene pasuse. dakle, ispljuva ti srbe s kosova samo tako, a ne pročita ni o čemu se radi u ovom intervjuu.
Don Salieri Don Salieri 15:52 20.11.2010

Re: Kosovo je sada nezavisna drzava!!!

ana_radmilovic
salieri, razumem iz vašeg (tvog, kako hoćeš) komentara da si čitao samo izvučene pasuse. dakle, ispljuva ti srbe s kosova samo tako, a ne pročita ni o čemu se radi u ovom intervjuu.

Procitao sam ceo intervju.
background noise background noise 10:43 20.11.2010

142 citanja do sad

2 komentara . . . i sta ja da kazem . . . volim kad mi neko modifikuje percepciju . . . sto sam fin . . .
filvas filvas 14:20 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Lepo rekoh prošli put, zatečeni narod. Nemamo bog zna šta ni da kažemo. Možda, "Pusti nas bre, ženo, imamo svojih briga! Uz to smo i podlaci i licemeri"

Tokom rata, u mojoj bateriji je bio jedan Duka iz Vitine, lepo vaspitan, tih dečko čvrsto stegnutih vilica. Jedva da je išta govorio, jedva da je i rekao da su mu u Vitini ostali majka i mladji brat. Ništa to nije bilo čudno.

I tako se rat završio, on više nije imao ni gde da se vrati, našli su utočište negde. Ako bi mi on danas rekao da je spreman da se pomiri sa Šiptarima, možda bih i prihvatio. Ali on verovatno isto tako malo govori kao i ranije.

Za one koji ne žele da znaju jer su se umorili od bede, Šiptari su ne samo proterali sto hiljada Srba, uništili, opljačkali i uzurpirali njihovu imovinu, ne samo da su oskrnavili više od sto crkava i manastira od neprocenjive vrednosti, oni su uzeli i deo naše zemlje. Da bi došlo do pomirenja, moraće to da vrate.

A ko hoće da preko tudjih ledja udje u Evropsku Uniju da bi tamo dobijao tudjim trudom zaradjene pare, neka lepo jasno i glasno kaže.
Don Salieri Don Salieri 14:49 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

filvas

Za one koji ne žele da znaju jer su se umorili od bede, Šiptari su ne samo proterali sto hiljada Srba, uništili, opljačkali i uzurpirali njihovu imovinu, ne samo da su oskrnavili više od sto crkava i manastira od neprocenjive vrednosti, oni su uzeli i deo naše zemlje. Da bi došlo do pomirenja, moraće to da vrate.

Kosovo je nezavisna drzava! Albanci nece da vrate nista!

Imao sam priliku da cujem o jednoj osobi sa Kosova koja je prodala svoj stan u Pristini kosovskom Albancu. Osoba koja se uselila u njen stan je isterana iz njega, a stan je kupio njen bivsi kolega. Radila je u bolnici u Pristini. Kupoprodaja se desila na granici Srbije sa Kosovom. Novac koji joj je dao su proveravali pripadnici svedskog bataljona. Sada ima dva stana u Bg. Jedan od ta dva stana je kupljen od tih para...


asparagus asparagus 15:02 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Kosovo je nezavisna drzava! Albanci nece da vrate nista!



I Srbija je nezavisna drzava, ali to ne znaci da ja sutra mogu da udjem u stan svog komsije Albanca i da ga nasutiram napolje.
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:43 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad


Kosovo je nezavisna drzava! Albanci nece da vrate nista!Imao sam priliku da cujem o jednoj osobi sa Kosova koja je prodala svoj stan u Pristini



a kave veze ima nezavisno kosovo, prodaja nekretnina i sve ostalo - sa pričom o pozorištu? ovo je tekst o jednom pozorištui koje je napravilo jednu turneju po nekim tamo selima i igralo za neke tamo ljude koji su zaboravljeni. kakvi stanovi? kakvo nezavisno kosovo?
dajte, čitajte tekstove koje komentarišete ili ne komentarišite.
Don Salieri Don Salieri 15:59 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

ana_radmilovic

a kave veze ima nezavisno kosovo, prodaja nekretnina i sve ostalo - sa pričom o pozorištu? ovo je tekst o jednom pozorištui koje je napravilo jednu turneju po nekim tamo selima i igralo za neke tamo ljude koji su zaboravljeni. kakvi stanovi? kakvo nezavisno kosovo?
dajte, čitajte tekstove koje komentarišete ili ne komentarišite.

Intervju ima politicki prizvuk. Stice se utisak kada se cita kao da je rec o istoj drzavi, iako je Kosovo nezavisna drzava.
Spominju se nekakvi "fini ljudi" u Beogradu koji ne brinu o ljudima koji zive susednoj drzavi.


ana_radmilovic ana_radmilovic 16:06 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Don Salieri

Intervju ima politicki prizvuk. Stice se utisak kada se cita kao da je rec o istoj drzavi, iako je Kosovo nezavisna drzava.
Spominju se nekakvi "fini ljudi" u Beogradu koji ne brinu o ljudima koji zive susednoj drzavi.




ne, ovde se radi između ostalog o onima koji nisu pozvani da budu fini, i onda neko ode - odnese im predstavu i to bude čarobno. ako to podstiče na ružna razmišljanja o nekim stanovima i čije je kosovo - ja onda ne znam kojim rečima je trebalo da pričamo i na kom jeziku.
filvas filvas 19:10 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Ima raznih gadosti. A to da li je Kosovo nezavisna drzava tek treba da vidimo. Bice onoliko nezavisna koliko Srbi budu voljni da dignu ruke od svoje zemlje i svoje istorije.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:16 20.11.2010

Re: 142 citanja do sad

filvas
Ima raznih gadosti. A to da li je Kosovo nezavisna drzava tek treba da vidimo. Bice onoliko nezavisna koliko Srbi budu voljni da dignu ruke od svoje zemlje i svoje istorije.

aferim
Don Salieri Don Salieri 06:47 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

filvas
A to da li je Kosovo nezavisna drzava tek treba da vidimo. Bice onoliko nezavisna koliko Srbi budu voljni da dignu ruke od svoje zemlje i svoje istorije.

Nezavisno Kosovo je zavrsena prica. Nema sta tu vise da vidimo ili ne vidimo...
filvas filvas 10:45 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Možda je za tebe završena.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 12:11 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

ana_radmilovic
Kosovo je nezavisna drzava! Albanci nece da vrate nista!Imao sam priliku da cujem o jednoj osobi sa Kosova koja je prodala svoj stan u Pristini

a kave veze ima nezavisno kosovo, prodaja nekretnina i sve ostalo - sa pričom o pozorištu? ovo je tekst o jednom pozorištui koje je napravilo jednu turneju po nekim tamo selima i igralo za neke tamo ljude koji su zaboravljeni. kakvi stanovi? kakvo nezavisno kosovo?
dajte, čitajte tekstove koje komentarišete ili ne komentarišite.


Pa jes', kakve veze ima turneja razmeštenog prištinskog teatra ("nastanjenog" u K.Mitrovici) po Kosovu sa Kosovom i političkom situacijom tamo. Ti Ana sve što pišeš neutralno i apolitično.
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:24 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

olivia_with_a_gun


Pa jes', kakve veze ima turneja razmeštenog prištinskog teatra ("nastanjenog" u K.Mitrovici) po Kosovu sa Kosovom i političkom situacijom tamo. Ti Ana sve što pišeš neutralno i apolitično.


ah, ofelija, dugo si izdržala. turneja "razmeštenog" pozorišta ima veze s kosovom jerbo se radnja ove piče zbiva na kosovu. međutim, da se dešavala bilo gde na svetu, na nekom mest koje je zaboravljeno (mislim na ta sela gde su ovi išli,l dakle - nisu ušli u velike srpske sredine nego kod onih ljudi koji su mnogo sami) onda ne bi imala veze s kosovom, nego sa tim mestom. ideja o tome da se ide kod ljudi koje niko ne posećuje - meni je bliska. stvar senzibiliteta, ne kažem da je dobro ni loše. od kad sam videla takva mesta, neki me đavo neodoljivo vuče tamo, tim ljudima. opet kažem, nije to ni dobro ni loše. to je samo neko osećnje potrebe da da praviš društvo nekome ko je mnogo sam.
ponovila sam 100 puta, i još jednom ću - kad dođeš na takvo mesto, dočekaju te i ne pitaju te ni za koje novine radiš, ni koje si nacionalnosti, ništa te ne pitaju i važno im je da razumeš jezik koji govore - da bi mogli da tui pričaju. bilo šta.
srela sma ih puno, neku učiteljicu koju sma pominjala a koja mi je pričala o crkvi koja je jedne noći preletela s jednog mesta na drugo, nekog gospodina koji živi sma u prizrenu i priča satima - samo da ne odeš. neki iz vučitrna koji priča kako mu najviše nedostaje komšija albanacc koji je imao mlin... i tako dalje i tako dalje.

i da

JA NIKAD NISAM REKLA DA SAM NEUTRALNA I APOLITIČNA.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 13:54 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Sorry, Ana, znam da si me čekala, al' šta da ti kažem... Morali smo Hamlet i ja na neku terapiju za parove, a samo među nama curama, problem je njegova mama. Svekrva, ili, što bi rekla jedna moja drugarica, sveKRIVA

A gde smo ono bili... da...
JA NIKAD NISAM REKLA DA SAM NEUTRALNA I APOLITIČNA.

Pa nemoj se srditi, čemu caps lock, nismo valjda dotle došli. Ja sam samo napisala da intervju o pozorištu na Kosovu i njegovoj turneji "nema nikakve veze" sa političkom situacijom tamo Zar nisi i ti to tvrdila?
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:14 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

olivia_with_a_gun
Morali smo Hamlet i ja na neku terapiju za parove, a samo među nama curama, problem je njegova mama. Svekrva, ili, što bi rekla jedna moja drugarica, sveKRIVA

problematična je ta gertruda, izvini što sam ovako indiskretna, al ceo grad je zna kao jednu tako... ne zna šta 'oće.

Pa nemoj se srditi, čemu caps lock, nismo valjda dotle došli. Ja sam samo napisala da intervju o pozorištu na Kosovu i njegovoj turneji "nema nikakve veze" sa političkom situacijom tamo Zar nisi i ti to tvrdila?

omaklo mi se to s velika slova, d' izvinEš, nije da sam 'tela da se derem nego mi izlete
nisi "samo" napisala (naime) da interjvu o pozorištu na kosovu nema veze s političkom situacijom... - napisala si i prošli put nešto slično, više puta, a na temu "neutralnosti" moje persone i tako... kao, ja se pravim da nemam stavove ili zaista nemam stavove - nisam shvatila da li si htela da kažeš da ih zaista nemam ili da lažem, tek bilo je reči na tu temu
naravno da nisam neutralna (neću sad da padnem u napast i da citiram bibliju gde kaže ono o mlakom kojega se ispljune iz usta) samo nisam izabrala "ljevica, desnica, centralno... " (haustor) i mislim da neću u ovom životu. naime, nema u ponudi ideološkog modela koji mi se dopada, pa neću kupit' neki što mi ne paše, ako me razumeš.
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 14:32 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

napisala si i prošli put nešto slično, više puta, a na temu "neutralnosti" moje persone i tako...

A, znači ne može tek tako da se piše nešto, jer iz toga se može nešto zaključiti o autorki tih redova... radikalna ideja
samo nisam izabrala "ljevica, desnica, centralno... " (haustor) i mislim da neću u ovom životu.

To što nisi izabrala političku partiju koju podržavaš, ili se ne deklarišeš kao levičar ili desničar, ne znači da si neutralna. Oko nekih pitanja se ne može biti neutralan. A pitanje Kosova je jedno od tih pitanja.
Goran Vučković Goran Vučković 14:36 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

To što nisi izabrala političku partiju koju podržavaš, ili se ne deklarišeš kao levičar ili desničar, ne znači da si neutralna. Oko nekih pitanja se ne može biti neutralan. A pitanje Kosova je jedno od tih pitanja.

Pitanje sa druge galerije: a oko kojih to pitanja se može biti neutralan?
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:37 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

olivia_with_a_gun
. Oko nekih pitanja se ne može biti neutralan. A pitanje Kosova je jedno od tih pitanja.

i opet dolazimo do istog problema u komunikaciji (puca mreža)
ja sam, dakle, rekla (ono s' velika slova) da nikad nisam rekla da sam neutralna što znači da sam rekla "ja nisam neutralna i ne tvrdim da sam neutralna, naopako da sam neutralna"
i sad, ako mi još jednom kažeš da sam neutralna - citiraću ti bibliju do iznemoglosti :)
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:38 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Goran Vučković

Pitanje sa druge galerije: a oko kojih to pitanja se može biti neutralan?

ne zna se :) ček da vidim šta kaže novi zavet
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 19:36 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

ana_radmilovic
Goran Vučković

Pitanje sa druge galerije: a oko kojih to pitanja se može biti neutralan?

ne zna se :) ček da vidim šta kaže novi zavet

Npr. oko pitanja omiljenog kolača, evo ja volim i kolače sa čokoladom, a i one sa vanilom, i ne mogu da kažem da jednu sortu volim više od druge pa se smatram neutralnom po pitanju omiljenog kolača i jedne i druge jedem sa istim zadovoljstvom Da li je to protivno novom zavetu?
Goran Vučković Goran Vučković 20:00 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad


Npr. oko pitanja omiljenog kolača, evo ja volim i kolače sa čokoladom, a i one sa vanilom, i ne mogu da kažem da jednu sortu volim više od druge pa se smatram neutralnom po pitanju omiljenog kolača i jedne i druge jedem sa istim zadovoljstvom Da li je to protivno novom zavetu?

A kolač od šargarepe?

ljuboten ljuboten 20:46 21.11.2010

Ana ima svoj politički stav.



Olivija, da li ste i Vi pisac ili kolumnista, kad već ovako kvalitetno pišete?
Primećujem da ovde ima pisaca i klumnista, pa im ovde pisanje služi samo da bi isprovocirali što više komentara jer su im potrebne ideje i materijal za građu njihovih priča i kolumni.
Vi ste i na predhodnom, a evo i na ovom Aninom blogu insistirate da kaže svoj stav. Pa evo možete da čitate njenu kolumnu na sajtu "NoviStandard" (16.11.)gde iskazuje svoj vrlo jasan stav o emisiji "Insajder", naravno sasvim suprotnog od Dragovog mišljejna. Kada to pročitate, ako i Vi niste ovde da bi provicirale čitaoce, posumnjaćete da je Ana ikada srela i razgovarala sa nekim djaboličnim zločincem kako je provakativno tvrdila na predhodnom Blogu.
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:55 21.11.2010

Re: 142 citanja do sad

olivia_with_a_gun
evo ja volim i kolače sa čokoladom, a i one sa vanilom, i ne mogu da kažem da jednu sortu volim više od druge pa se smatram neutralnom po pitanju omiljenog kolača i jedne i druge jedem sa istim zadovoljstvom Da li je to protivno novom zavetu?

hm...
evo kako kaže:
po mateju 1-23
11. ne pogani čoveka što ulazi u usta, nego što izlazi iz usta. to pogani čoveka
17. ne shvatate li da sve što ulazi u usta ide u trbuh i izbacuje se napolje? 18. a što izlazi iz usta iz srca izlazi, i to kalja čoveka 19. jer iz srca izlaze zle misli , ubistva, preljube, blud, krađe, lažna svedočanstva, hule

eto, to kaže :)
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 02:58 22.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Goran Vuckovic
Pitanje sa druge galerije: a oko kojih to pitanja se može biti neutralan?

Pa valjda oko bilo kojih? Sve dok nisi od onih koji prvo sacekaju da im se da znak koga/sta da podrze.
Don Salieri Don Salieri 07:08 22.11.2010

Re: 142 citanja do sad

filvas
Možda je za tebe završena.

Zavrsena je i za tebe. Da neces mozda da vratis Kosovo...
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 10:10 22.11.2010

Re: Ana ima svoj politički stav.

ljuboten
Olivija, da li ste i Vi pisac ili kolumnista, kad već ovako kvalitetno pišete?

Već ste me to pitali, pa 'ajde da odgovorim da ne bude na svakom blog postu gde se javim ponavljanje istog pitanja (dosadiće ljudima).

Ne, nisam. A kolumnisti valjda ne pišu da bi provocirali već da bi iskazali svoj stav oko nečega, i valjda ih zato čitamo. Da saznamo njihov stav, da vidimo neki point of view konkretne osobe jer možda ima uvid u situaciju iz nekog ugla koji je nama nesaglediv.

A oko pitanja stava Ane Radmilović, ja bih rekla da smo tu priču završili. Sad smo prešli na bitnija pitanja - kolače. I kad već odgovaram na pitanja, da odgovorim i Vučku. Može i kolač od šargarepe, ali ipak
(nije kolač, ali mljac mljac)
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:51 22.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Don Salieri
filvas
Možda je za tebe završena.

Zavrsena je i za tebe. Da neces mozda da vratis Kosovo...

evo ja ću da se vratim. i tako stalno. "kud god da krenem tebi se vraćam..." i dok se ja vraćam, nije završeno.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:55 22.11.2010

Re: Ana ima svoj politički stav.

olivia_with_a_gun


Ne, nisam. A kolumnisti valjda ne pišu da bi provocirali

ma kakvi - teška je to provokacija a i špijunaža, da ti kažem :) lepo te čovek pita "da ti nisi neki špijun" a ti se tu praviš blesava kao, kolumnisti ovo kolumnisti ono.
nego kog onih kolača smo stali... al ja bolim da prostite, tulumbe i baklave (nikad iz mene balkan isterat') a od ovih finih - kakva bre šargarepa, gorane? bog s tobom, lepo ti žena tamo pokazuje: vanila .. čokolada... a on šargarepa. dobro nisi ponudio kolač od rotkvice!
filvas filvas 13:13 22.11.2010

Re: 142 citanja do sad

Zavrsena je i za tebe. Da neces mozda da vratis Kosovo...

Probacu. Pokusavacu. Smisljacu nacine.
Goran Vučković Goran Vučković 14:46 22.11.2010

Salemski razgovori

nego kog onih kolača smo stali... al ja bolim da prostite, tulumbe i baklave (nikad iz mene balkan isterat') a od ovih finih - kakva bre šargarepa, gorane? bog s tobom, lepo ti žena tamo pokazuje: vanila .. čokolada... a on šargarepa. dobro nisi ponudio kolač od rotkvice!

Kolač od šargarepe - eno slika. Prijatnog ukusa (nije do duše baš u fazonu reform torte).

Nego nešto drugo sam hteo da kažem - podela tema na one gde je neutralnost "moguća" i gde je "nemoguća" je malo veštačka i zvuči malo tendenciozno. Normalno je da neko ko je proveo određeno vreme na Kosovu nije neutralan prema Kosovu. Ni kad provede nekolicinu meseci, kao Ana, a posebno kada provede praktično ceo svoj život, kao Todorović.

Ali farbanje sveta u crno i belo, "slippery slope" zaključivanje da li je neko "crn" ili "beo", zaključivanje da ako neko nije neutralan prema kolaču od šargarepe, onda mora biti ili "antišargarepista" ili "šargarepista" - nije baš način da se doprinese smislenosti razgovora.

Osim ako cilj razgovora nije da se pronađe tajni znak - koji onda, naravno, sve objašnjava.

ana_radmilovic ana_radmilovic 15:26 22.11.2010

Re: Salemski razgovori

Goran Vučković


Osim ako cilj razgovora nije da se pronađe tajni znak - koji onda, naravno, sve objašnjava.



hm...

olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 21:06 22.11.2010

Re: Salemski razgovori

Ali farbanje sveta u crno i belo, "slippery slope" zaključivanje da li je neko "crn" ili "beo", zaključivanje da ako neko nije neutralan prema kolaču od šargarepe, onda mora biti ili "antišargarepista" ili "šargarepista" - nije baš način da se doprinese smislenosti razgovora.


Slippery slope znači nešto drugo, ovde se ne uklapa ama baš nikako. Slippery slope je na primer, kada se tvrdi da ako se danas dozvoli parada ponosa, sutra će se tražiti ozakonjenje homoseksualnog braka a zatim će se tražiti ozakonjenje poligamije a onda ode sve dođavola.

Smislenog razgovora može biti samo ako su poznate pozicije na kojima sagovornici stoje. Ako osoba sa kojom se razgovara tvrdi da za zločince nema opravdanja i da je zločin koji je počinjen strašan, a zatim i tvrdi da jedan sličan zločin može da se protumači kao samoodbrana, pa pozicije tog sagovornika nisu jasne po pitanju kao prva toga šta je zločin, a kao drugo ako ima zločina da li ga treba osuditi ili naći bilo kakav način da se taj zločin opravda.

U Srbiji u kojoj smo svakodnevno svedoci relativizacije ratnih zločina i opravdavanja istih, i u kojoj smo svedoci da taktika odlaganja raskršćavanja sa nasleđem 90tih donosi samo štetu, to je tema o kojoj se ne može biti neutralan.

Osim ako cilj razgovora nije da se pronađe tajni znak - koji onda, naravno, sve objašnjava.

?
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 21:16 22.11.2010

Re: Salemski razgovori

ana_radmilovic
Goran Vučković

Osim ako cilj razgovora nije da se pronađe tajni znak - koji onda, naravno, sve objašnjava.

hm...

Da li si ti to bacila knjigu (throw the book at) na Vučka?
ana_radmilovic ana_radmilovic 01:24 23.11.2010

Re: Salemski razgovori

olivia_with_a_gun
ana_radmilovic
Goran Vučković

Osim ako cilj razgovora nije da se pronađe tajni znak - koji onda, naravno, sve objašnjava.

hm...

Da li si ti to bacila knjigu (throw the book at) na Vučka?

ma jok. nema simbolike, dopala mi se slika
Goran Vučković Goran Vučković 02:33 23.11.2010

Re: Salemski razgovori

Slippery slope je na primer, kada se tvrdi da ako se danas dozvoli parada ponosa, sutra će se tražiti ozakonjenje homoseksualnog braka a zatim će se tražiti ozakonjenje poligamije a onda ode sve dođavola.

Da, to je slippery slope - ono što sam hteo da kažem je da se na bazi nekih "ključnih reči", upotrebljene terminologije ili teza sagovornik svede na šargarepizam ili anti-šargarepizam, metodom ne baš solidno potkrepljenog niza implikacija.
Smislenog razgovora može biti samo ako su poznate pozicije na kojima sagovornici stoje.

Meni se čini da kada dođe do toga da se sagovornici razumeju, da je razgovor ispunio svoju ulogu i može i da prestane. Recimo, ja ne razumem "poziciju na kojoj ti stojiš". Imam pretpostavku, ali nisam siguran da je ona tačna.

Moja pretpostavka je da ti očekuješ da ljudi imaju odgovor "da" ili "ne" na određen broj pitanja, na bazi kojih bi ih stavila na jednu od "pozicija" na kojima misliš da neko može da "stoji" - i tek onda razgovor ima smisla. I nekako sumnjam da se tebi čini da izvan tih pozicija nema ništa - da nema "možda", da ako je na pitanje 37 odgovoreno sa "da" onda mora i na pitanje 43 da se odgovori sa "da", inače ti osoba "nije jasna". I onda pitaš "kako na pitanje 43 odgovaraš sa 'ne' ako si na pitanje 37 odgovorila sa 'da'?" - možda ne primećujući da ta pitanja mogu da imaju i drugačijih značenja u zavisnosti "od pozicije na kojoj neko stoji", da se izrazim tom terminologijom.

Sve u svemu, meni se čini da već očekivanje da ljudi "stoje na nekim pozicijama" ume solidno da ošteti razgovor i da stereotipiziranjem sagovornika smanji upotrebljivost informacija koje daju - a insistiranje da sagovornici deklarišu "pozicije na kojima stoje" unapred - pretvara celu stvar pomalo u apsurd.

Recimo ti kažeš ovo:
U Srbiji u kojoj smo svakodnevno svedoci relativizacije ratnih zločina i opravdavanja istih, i u kojoj smo svedoci da taktika odlaganja raskršćavanja sa nasleđem 90tih donosi samo štetu, to je tema o kojoj se ne može biti neutralan.

Moja pretpostavka šta si htela sa time da kažeš je sledeća:

Ako Ana ne upotrebi za masovno ubistvo ratnih zarobljenika u Srebrenici termin "genocid" (kako je klasifikovan od strane haškog tribunala, pa potvrđen od strane međunarodnog suda pravde u Hagu), nego iskoristi reč "masakr", onda ona "relativizuje zločin" - šta god pisala drugo o tome. A ako još kaže kako su takve stvari nekome nekada bile "herojsko delo" (ili šta je već rekla), onda ona "veliča zločin" - u kakvom god kontekstu to rekla. A ako priča o Kosovu, onda to znači da ona ne može biti neutralna, nego ili misli da je Kosovo Srbija, ili misli da Kosovo nije Srbija - šta god ona u stvari pisala o Kosovu i bez obzira što je njen tekst o pozorišnoj trupi koja pravi predstave za neke usamljene starice po Kosovu.

Ako je ovo poenta, meni je onda ovakva vrsta razgovora apsurdna - jer prazni kontekst, ukida sve dimenzije osim jedne i svodi priču na jednu te istu trivijaliju, o kojoj se, šatro, "ne može biti neutralan".

Možda bi Ana da piše o ekscentričnosti umetnosti, silama prirode, ironiji sudbine, svakodnevnom zlu, lepoti u detalju, potrazi za ljudima sa fenjerom u ruci - ali ne, važno je da li je Kosovo Srbija ili nije - o tome se ne može biti neutralan. I tu odrednicu mora da nosi na ruci, kao žutu Davidovu zvezdu, inače jednostavno nije kvalifikovana da zaustavi dosadna ista pitanja preko cevi pištolja.

Jesi muzičar ili nisi muzičar? Odoh da odnesem tetki lek.
G r o f G r o f 08:43 23.11.2010

Re: Salemski razgovori

Odoh da odnesem tetki lek.


Koliko si pisao, mislim da je tvoja tetka već umrla.
Kad se radi o umetničkom tekstu koji je sam sebi cilj, tačku posmatranja odredjuje čitalac ali kad se radi o novinskom izveštaju, nije bitan tekst nego sam dogadjaj i da bi se on bolje sagledao važno je znati iz koje tačke ga novinar gleda. Svetlost i senke su različite iz različitih uglova.
Goran Vučković Goran Vučković 11:28 23.11.2010

Re: Salemski razgovori

Koliko si pisao, mislim da je tvoja tetka već umrla.
Kad se radi o umetničkom tekstu koji je sam sebi cilj, tačku posmatranja odredjuje čitalac ali kad se radi o novinskom izveštaju, nije bitan tekst nego sam dogadjaj i da bi se on bolje sagledao važno je znati iz koje tačke ga novinar gleda. Svetlost i senke su različite iz različitih uglova.

Tetka umrla, babe silovane - neki čitaoci baš imaju interesantnu tačku posmatranja.

Sećam se jednog aforizma iz "crvenih vremena" koji kaže: "tek kad smo mu nalepili etiketu, shvatili smo ko je on, u stvari". To je otprilike i moja teza ovde: ako bismo naterali Anu da kaže na početku teksta "Moje ime je Davorin Bogović, a ovo sve oko mene, to je crno-bijeli svijet" - da to ne bi pomoglo razumevanju teksta - tj. da bi nam ukinulo deo informacija koje tekst prenosi, upravo zato što bismo više pokušavali da razumemo tekst iz konteksta svih onih stereotipa koji se tim predstavljanjem nameću, ignorišući pri tome informacije koje se "ne uklapaju", "pa zato mora da su šum".
ana_radmilovic ana_radmilovic 02:33 24.11.2010

Re: Salemski razgovori

G r o f


Koliko si pisao, mislim da je tvoja tetka već umrla.
Kad se radi o umetničkom tekstu koji je sam sebi cilj, tačku posmatranja odredjuje čitalac ali kad se radi o novinskom izveštaju, nije bitan tekst nego sam dogadjaj i da bi se on bolje sagledao važno je znati iz koje tačke ga novinar gleda. Svetlost i senke su različite iz različitih uglova.


znači, trebalo bi intervjue raditi na sledeći način. prvo ide uvodnik (ja, ana radmilović ovaj intervju radim iz razloga 1. to mi je posao (takav je posao - ni ja ga ne volim); 2. istomišljenik sam sa intervjuisanim bez obzira na to što intervjuisani nije iznosio političke stavove nego je opisivao turneju sa povremenim osvrzima na nepristojnu zaboravljenost nekih tamo ljudi (koji su nažalost umesto da budu ljudi postali politički subjekti ili bolje rečeno objekti ovakvih naglabanja, mahom jalovih jer za cilj nemaju da se mi eventualno razumemo nego da se dokaže nešto... ubi me ako shvatam šta dokazuješ, al nema veze - baba je silovana); 3. da bih prikazala pozorišni eksperiment eksperimenta radi tj pisala pisanja radi, što takođe ima jednu nijansu jalovosti
elem, ako nije ništa od toga, ili je sve to pa još mnogo toga nenabrojanog - onda je nejasna moja "pozicija" je li?
i onda više nije važno o čemu se radi u pomenutom intervjuu, nije važna slika, ni utisci, nema veze da li je baba silovana ili je baba bila srećna jer joj je neko došao u goste, ništa nije važno. čak ni neka tamo nebitna hrabrost da se igra u sredinama gde nema puno srba, da se pravi buka i da se peva.
a onda (pošto je moja "pozicija" ovde sasvim nedokučiva) nema veze ni kakav je tekst. pa zašto bi onda, ukoliko sve ovo nije važno, bila uopšte bitna i ta moja "pozicija", moj ugao koji, kako kažeš, menja senku. ne menja samo moj ugao senku, menja je i "pozicija" sunca na nebu pa kad je istočno tj kad je zora senka bude drugačija i na drugom mestu nego kad je zapadno, senka je detalj. predmet je ono o čemu pišem. stvar, ne senka koju ostavlja iza sebe i koja čak nestaje pri nekoj jakoj rasveti, s plafona recimo. senka je neuhvatljiva, a ono što je uzork postojanja senke je ovde tema priče.
sesili sesili 14:53 20.11.2010

264 čitanja do sada

a ja sam i dalje bez teksta!
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:45 20.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

sesili
a ja sam i dalje bez teksta!

to je draga sesili, zbog toga što ljudi više vole da komentarišu tekstove o unbicama nego o pozorištu. smrt je uvek zabavnija od umetnosti - valjda nam je zto neka pouka.
Out of Beirut Out of Beirut 20:20 21.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

smrt je uvek zabavnija od umetnosti - valjda nam je zto neka pouka.


Pouka - ubacite vise smrti, ubijanja, u umetnosti?

Negde sam procitao da se proizvodi sa odstampanim mrtvackim lobanjama uvek najbolje prodaju. (Ja ne delim taj ukus uopste.)

A u pozoristu, trebalo bi da se umetnici inspirisu crnom hronikom, i to reklamiraju: Na ulici M, u to vreme, dogodio se takav zlocin. Kako se to moglo desiti? Dodjite pa pogledajte rekonstrukciju dogadjaja..."umetnicku" viziju.

A lepota, vestina i produhovljenost? Mozda gresim ali mislim da te stvari izbijaju na povrshinu ma sta pravi intelektualac bude radio.
st.jepan st.jepan 02:27 22.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

trebalo bi da se umetnici inspirisu crnom hronikom, i to reklamiraju

Mislis kao Dostojevski?
Hm, na primer.
ana_radmilovic ana_radmilovic 04:03 22.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

st.jepan
trebalo bi da se umetnici inspirisu crnom hronikom, i to reklamiraju

Mislis kao Dostojevski?
Hm, na primer.

a šekspir? ne znam baš je l tada bilo crne honike ali da je kraj svake tragedije divan - divan je. svi mrtvi. ostane samo onaj koji na kraju kaže par reči i - pada zavesa :)
milina
st.jepan st.jepan 13:47 22.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

na kraju kaže par reči


Ma kakvi par reci, to su bre tirade, repličetine, eseji ...

I največi smotanko i čutljivac u tim trenucima postane čudovišno rečit, jedino zavesa može da ga poklopi i aplauz učutka.
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:20 22.11.2010

Re: 264 čitanja do sada

st.jepan
na kraju kaže par reči


Ma kakvi par reci, to su bre tirade, repličetine, eseji ...

I največi smotanko i čutljivac u tim trenucima postane čudovišno rečit, jedino zavesa može da ga poklopi i aplauz učutka.


jes' u pravu si... ko onaj fortinbras
sesili sesili 16:33 20.11.2010

Pozorište

je bila i ostala moja velika ljubav. Bila sam član Amaterskog pozorišta u gradu gde sam rođena, koje je bilo vrlo aktivno - četiri do pet premijera u sezoni. Ali OVO pozorište, za TE gledaoce (ili je ovde potrebna jednina), ježila sam se kada sam čitala o tome. A Kosovo, rana ljuta, uvek teška za obradu. Pozdravljam te.
G r o f G r o f 17:29 20.11.2010

Silovana baka

Ne znam pre koliko vremena sam gledao prilog o pozorišnoj predstavi za baka Smilju.
Pamtim samo nevidjeni osećaj mučnine.
Manipulacija i zloupotreba nesretne starice, koja se odjednom našla u nečemu što nije ni razumela niti je u tome uživala, bila je očigledna.
Baka je silovana.
To je moj utisak. Neko je greškom, umesto leka protiv očajanja, poturio otrov.
Sve je na tom Kosovu iščešeno.Namestite kosti i pustite da zarastu jer posle krivog zarastanja lečenje je daleko bolnije i teže.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:40 20.11.2010

Re: Silovana baka

G r o f

Baka je silovana.

grofe, ne pričaj koješta. baka je žalila što nije na vreme obaveštena - da može da se lepo lepo obuče i ugosti ljude.
bila sam u nekom selu (mala banjska) i tamo je živela jedna žena - seoska učiteljica, dve neke porodice - i dve male devojčice (jedna 2. druga 4 razred, tada) koje su išle u školu.
kada sam izašla iz terenskog vozila - učiteljica je potrčala prema meni i povikala "dobro da si došla, novinarka, da ti ja ispričam šta se dešava" (ne dešava se ništa, naravno, nego je žena sama, toliko sama da nije pitala ni za koji list ja radim, ni koje sam nacionalnosti, ni šta hoću na kraju krajeva od nje, na tom mestu koje je kraj sveta)
ova baka iz uroševca je jedva dočekala da neko dođe, to ne shvataš, i da se ispriča s ljudima na svom jeziku. mogli su oni, ni to ne shvataš, da igraju magbeta, brehta ili da izigravaju grand paradu - nije bitno.

silovana? e bože gospode, dokle ide loša namera... ne verujem
G r o f G r o f 20:55 20.11.2010

Re: Silovana baka

Priznajem, naslov komentara je nespretan i zvuči odvratno ali ne možete me uveriti u nešto suprotno od onoga što sam video.
Naravno da je usamljen baka vapila za družnjem, pomoći, lepom reči.
Ali, iz aviona se videlo da joj priredjeni cirkus ne prija.
Ona je naprosto zloupotrebljena.
Nikakve loše namere nema. Pozorište volim ali priznajte da je u ovom slučaju umetnost bila malo surova.
E sad, kad se gleda iz ugla u kojem je i baka deo scene, sve izgleda veoma snažno i upečatljivo...
Ali...tako nešto se radi sa pristankom ili se da novčana nadoknada.
Koliko je baka dobila za glavnu...i najjaču ulogu?
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:41 20.11.2010

Re: Silovana baka

G r o f

Ali...tako nešto se radi sa pristankom ili se da novčana nadoknada.
Koliko je baka dobila za glavnu...i najjaču ulogu?

ne znam koliko je dobila, znam samo da je pogrešno to kako misliš (a nije da te ne razumem)
upravo je u tome stvar, kad odeš kod onih koji su toliko zaboravljeni nda je to nepristojno (ne pričam nacionalnu, pričam neku drugu priču)ne nosiš im pare, brašno ili krompir. pustiš ih da te ugoste, da ti umese pitu i pričaju ti o svom životu. baku je zbunila predstava, ali kada se opustila i raspričala se s glumcima, bila je na svom - i ponovo ljudsko biće kojem je neko došao u goste. ja sam išla u takva sela i znam šta pričam, ne kažem da svakoga to treba da zanima. kažem samo da nije istina da ti ljudi ne vole ili da se osećaju silovanima kada im dođeš. uvek, ali u svakom selu, bez razlike- ponove ti jednu stvar "ne treba ništa da nam donosiš, samo dođi" a onda ti nude svoje kuće da spavaš u njima, zadržavaju te da jedeš s njima... sve bi ti dali.
jebiga, ko to ne kapira - on ili neće da ukapira ili priča napamet. to nije ni stvar inteligencije, samo stvar osećaja.
G r o f G r o f 23:02 20.11.2010

Re: Silovana baka

Čudno...
Youtube samo što mi ne zaviruje u tanjir ali snimka o kome pričamo nema.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:04 20.11.2010

Re: Silovana baka

G r o f
Čudno...
Youtube samo što mi ne zaviruje u tanjir ali snimka o kome pričamo nema.

ne razumem? postoji snimak na youtube? ili nema
G r o f G r o f 23:07 20.11.2010

Re: Silovana baka

Ili ga nema ili sam ja smotan, pa ne umem da ga pronadjem.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:50 20.11.2010

Re: Silovana baka

G r o f
Ili ga nema ili sam ja smotan, pa ne umem da ga pronadjem.

pa ni ja ne umem. izgleda da ipak nema
ljuboten ljuboten 18:29 21.11.2010

Re: Silovana baka

Silovana baka
Ne znam pre koliko vremena sam gledao prilog o pozorišnoj predstavi za baka Smilju.
Pamtim samo nevidjeni osećaj mučnine.
Manipulacija i zloupotreba nesretne starice, koja se odjednom našla u nečemu što nije ni razumela niti je u tome uživala, bila je očigledna.
Baka je silovana.
To je moj utisak. Neko je greškom, umesto leka protiv očajanja, poturio otrov.
Sve je na tom Kosovu iščešeno.Namestite kosti i pustite da zarastu jer posle krivog zarastanja lečenje je daleko bolnije i teže.


Baš grofovski rečeno. Zar treba nešto dodati? Pa 'ajd da vidim šta kažu drugi, da li su razumeli Grofa.
sesili sesili 17:53 20.11.2010

Auuuuh,

grofe, prejaka reč ubija!
henryk henryk 03:39 21.11.2010

kom opanci, kom obojci

mene ova komedija ne uveseljava, već upravo...

znate li kako je govorio živojin žika pavlović:

očajanje je zdrav vid pesimizma!
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:37 21.11.2010

Re: kom opanci, kom obojci

henryk
mene ova komedija ne uveseljava, već upravo...

znate li kako je govorio živojin žika pavlović:

očajanje je zdrav vid pesimizma!


pa nije komedija. ja mislim da je to sve samo ne komedija, a naslov je, rekla bih, ironičan. ne treba potcenjivati smisao za humor one dole publike, posebno za crni humor. ono jesu ludi ali su jako duhoviti ljudi koji su navikli na sve, raseljavanja, smrti, život bez vode i struje i može da zti se desi, kao meni, da dođeš u neko selo koje je bez struje meecima i da pitaš nekog dedu (naivno) "kako vi to preživljavate, eto nemate struju mesecima" a ovaj ti kaže "stvarno? opet neka restrikcija... nisam primetio..."

nema dobre komedije bez tragičnog i obrnuto.
henryk henryk 23:38 21.11.2010

Re: kom opanci, kom obojci

pa nije komedija.


nisam ukapirao.

jesu li oni igrali nušića ili ibzena?

a ja gledao ne očajavajte nikad, svojevremeno, u teatru bojan stupica. bila komedija.

no, dobro, na stranu to terminološko pitanje. obično gajim simpatije prema raznim subverzivnim akcijama, a naročito onima uperenim protiv generalnog mišljenja, koje je, uz to, i pogrešno.

ali, igrati predstavu za jednog gledaoca ili gledateljku, u današnje, strogo kontrolisano vreme, budi sumnju da se radi o dobro poznatom triku pridobijanja javnosti. što opet, podrazumeva da publika nije upravo ta jedna gledateljka, već svi mi koji smo o ovome saznali ili pročitali. pošto tu postoji, dakle, jedan skriveni motiv, ja celo to predstavlenije nazivam komedijom.

a ono što je žalosno jeste da cela ta vaskolika publika neće (ponovo) saučestvovati u bolima, već će ostati nedirnuta i ravnodušna.

kao što je i bila. izostaje, dakle, onaj brehtovski efekat katarze.


p.s.

sam autor kaže:

dobar deo javnosti, posebno kulturna javnost, na bačenu rukavicu kukavički se nije pojavila na „zakazanom mestu u zoru“.


što meni izgleda kao promašeno gledište o mestu i ulozi pozorišta.

ne obraća se pozorište "javnosti", nego gledaocu. gledanje predstave je, takoreći, privatna stvar između gledaoca i glumaca. i u to javnost ne bi trebalo da se meša.

ovaj reditelj traži, međutim, od javnosti da potvrdi smisao njegovog poduhvata. uzalud.
ana_radmilovic ana_radmilovic 00:01 22.11.2010

Re: kom opanci, kom obojci

henryk
pa nije komedija.


nisam ukapirao.

jesu li oni igrali nušića ili ibzena?



adaptacija, malo crnohumorna kao i onaj song

u pravu si ti u vezi javnosti i poruke nekoj, nezainteresovanoj (a takva je valjda uvek i bila) javnosti
katarza međutim nije izostala. ne brehtovska - pre ona prastara - antička. lepo reče da je igrao aristofana eshilovom junaku (ili koga je već pomenuo, ne menja suštinu) daklel igrao je komediju tragičnom liku, a ond aje taj lik stao na scenu (figurativno) i šokirao izvođača svojomk pričom

a na kraju svake predstave, takve, na kraju svake izvedbe koja ima za cilj da pomeri nešto - protagonista (koji ovde dolazi iz publike, tj onaj glavni protagonista) na kraju cirkusa ostaje sam, kao što je i bio. sličnom samoćom svakoga ko se izloži, ispriča priču koja je uvek lična ma koliko je mi dizali na neki univerzalni nivo - ona uvek ostaje bolno i neutešno lična. i ostane sam.
Out of Beirut Out of Beirut 13:50 23.11.2010

'Citanost: 844'

Ana, da li si pomisljala da reportazu ponudis ovde, recimo -
http://www.bbc.co.uk/news/10725415 ?

Ovo nije savet nekakav; ja nemam formirano misljenje o ovoj ideji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana